Zo even afronden, er was een kleine discussie in uiterlijke matching en practische keuze voor noodzaak.
Bedoeling was dingen als een broodmes en 20cm vleesmes, schil mesje van goedkoper staal te nemen.
Maar ja 3! Merken en stylen in 1 blok dat kan echt niet van de binnenshuis architect....
Dus ben iets duurder uit.... 😥
Maar ik heb mn schilmesje!😅
:strip_exif()/f/image/QuKPhsTtFM4V36LkJ9Pejtk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Mooi blok gevonden waar alles in past, een handgreep er op gemaakt zodat ik t naar voren kan trekken, mes pakken en weer terug duwen in de keukenkast. (messen uit t zicht. Je weet nooit wie er snachts binnen komt en onderweg eentje meeneemt.)
Van links naar rechts boven naar beneden:
- Koksmes wusthof ikon. 20cm, heerlijk mes. Kan alles aan.
- nog oude vleesmes, nieuwe was niet op voorraad, al weet ik niet of ik t nodig heb maar ach de sleuf is vrij.
- broodmes, lichtelijk overkill met damaststaal, maar zaagt brood als een zonnetje.
- mn tweede favoriet, de Santoku 18cm, natte groente en fijn snijden. Plakt niks aan.
- mn schilmesje, tourneer style, de "budget" sabatier, ligt lekker in de hand.
- 12cm office mes, (beetje overbodig maar "iemand wilde deze ook")
- 15cm office/vleesmes, voor schoonsnijden en zo van vlees, en tranceren daarna.
- had ik al de keukenschaar.
- 6 steakmessen kunnen er ook bij, lagen in een doos te liggen.
En een zeer fijne aanzetstaal keramisch, wetten geen slijpkorrel. Slijpen laat ik doen en wetten met beleid op een natte steen. T aanzetstaal is puur voor de snijrand strak te trekken.
Er zit flink wat "overlapping" in maar dat is enigzins bewust.
rauw vlees en groente snijden die je niet kookt doe je niet met zelfde mes.
Vroeger gebruikte ik t vleesmes voor rauwvlees die ik dan even snel afspoelde en droog wreef om weer te gebruiken als t vd BBQ afkwam. Dat hoeft nu ook niet meer.
Kost je een paar duiten maar ach alle centerparcs huisjes waren al weg... 😉
Ik heb eigenlijk nog 1 vraag.
Hoe reinig je de messen kwa bacterien?
Damast en ander gehard staal gaat niet in de vaatwasser en mn kraan is 60 graden.
Kan net vd kook af water uit een waterkoker gebruiken om af te spoelen maar dat is volgens mij ook niet goed voor t staal.
[
Voor 7% gewijzigd door
copykat op 08-08-2021 00:22
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....