Mijn Global G-9 Broodmes (22 cm) mag vervangen worden. Aangezien ik altijd nog een damast mes wil ben ik aan het kijken naar die twee gecombineerd. Echter iets met bomen, bos en onbekend terrein. Mogelijk zoek ik op de verkeerde plekken, mogelijk binnen verkeerd budget of...
Eerste hits op Google was AliExpress, vanzelfsprekend. Diezelfde Google zei ook dat een merk als XinZuo te overwegen is als je de Chinese weg wil bewandelen.
Mijn oog valt op "XinZuo Damascus Broodmes - PM8O Zhen series"
:strip_exif()/f/image/9cEib8lK4rXhAUEv84HYxPxM.jpg?f=fotoalbum_large)
Zoek ik iets gelijkwaardigs maar Japans tref ik bijvoorbeeld "Shinrai Knives - Takumi Kaza Damascus Broodmes 20 cm"
:strip_exif()/f/image/MEs0l4NwEc6s5D8wMgmk5ZQb.jpg?f=fotoalbum_large)
Webwinkel an sich lijkt mij een serieuze keten. Meerdere topics op Reddit melden echter dat Shinrai hetzelfde is als AliExpress alleen met een mooier stukje marketing.
Laatste poging, winkel met aanzienlijke reputatie(?)
"Kai Shun Classic White broodmes 23 cm"
:strip_exif()/f/image/xZ3qp4DJm9DwEtGOQnHMFFkp.jpg?f=fotoalbum_large)
Lijstje kan nog door, 229 euro is blijkbaar niets. Ik had het toch wel onder de 200 euro willen houden dus mijn lijstje stopt hier.
Wat is nu de vraag? Eh, help

Moet ik met mijn budget niet zeuren en is AliExpress (of AliExpress met een omweg) het enige wat lukt? Is Shinrai niet zo slecht als Reddit mij doet geloven? Qua "AliExpress", is het veelal het issue dat de plaatjes en specs goed zijn maar het product IRL niet?
Misschien is weer een Global kopen net zo makkelijk
Some people just need a high-five.... In the face.... With a chair.