Welke keukenmessen - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Raymond P
  • Registratie: September 2006
  • Nu online
@Raymond Kijk eens naar een diamantplaatje.
edit of zoiets wat minder roestgevoelig zal zijn

Ik heb een #1000 die al wat jaartjes mee gaat, ontiegelijk dun dus overal weg te stoppen.
En het grootste voordeel is dat je een vlak oppervlak hebt, ronde slijpstaven zijn naar mijn mening niet fantastische producten.

[ Voor 16% gewijzigd door Raymond P op 01-08-2025 14:25 ]

- knip -

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47
defusion schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 13:12:
[...]

Is het nodig? Blijven je messen niet lang genoeg scherp? Je kunt ook een extra mes meenemen.
Als het nodig is zou ik gewoon een kleine steen overwegen.
Bij het schoonmaken en fileren van vis is het wel prettig om je mes echt scherp te hebben. Zodra de scherpte er ook maar iets af is, wordt het meteen een stuk lastiger. En aangezien je ook nog wel eens door schubben en ruggegraten gaat, gaat dat best snel :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 11:47
Raymond P schreef op vrijdag 1 augustus 2025 @ 14:23:
@Raymond Kijk eens naar een diamantplaatje.
edit of zoiets wat minder roestgevoelig zal zijn

Ik heb een #1000 die al wat jaartjes mee gaat, ontiegelijk dun dus overal weg te stoppen.
En het grootste voordeel is dat je een vlak oppervlak hebt, ronde slijpstaven zijn naar mijn mening niet fantastische producten.
Thanks, zo'n plaatje ziet er idd wel handig uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jaspervl
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 09-08 10:02
Ik heb een konische diamantstaaf, lijkt op die Lansky (gebruik ik voor een broodmes).

Ik vind het niet ideaal, ik neem een kleine steen mee (Venev Greater Centaur Double-Sided Diamond Stone B2-01 (F240/F400 Fepa-F), die kan heeeeel veel aan (wordt ook gewoon thuis gebruikt (voor de modernere stalen zoals magnacut, hap40, sg2 ed)).

Net terug van vakantie :
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54644077766_0842782c70_z.jpg

(goedkope diamant plaatsjes werken ook OK natuurlijk, maar vanwege de dikte minder handig om in hand te slijpen, zoals ik vaker op vakantie doe zonder steenhouder)

[ Voor 20% gewijzigd door Jaspervl op 01-08-2025 21:39 ]

Pagina: 1 ... 27 28 Laatste