@
paQ
Als eerste veel huismerken zoals Eden, kazoku komen uit de grandsharp fabriek.
Als je een beetje zoekt kom je op pagina's waar je kan invullen welk heft, en pommelcafwerking je wilt.
Die VG10's komen uit een massa fabriek en dan geassembleerd worden op de specificaties van de inkoper.
Niks mis mee als in geen slechte of wisselende kwaliteit.
Ten tweede ik las dat je droog wrijven minder actief doet.
Die vg10 is dan prima. (mijn huis houden legt ze vies neer zodat ik ze moet schoon maken (bang dat ze in hun vinger snijden met schoonpoetsen)en dat is geen probleem zolang ze geen citroen snijden en niet afspoelen)
Ook verdenk ik ze dat ze "oeps ze liggen nog in de vaatwasser en ik heb hem aan gezet" ook wel eens doen.
Ik heb een aardappelmesje van
sabatier integra en die gaat vaak in de vaatwasser omdat mn vrouw die bewaard in de vaatwasser en dan vergeet. Dit merk/type is een prima use for all merk.
Niet erg scherp als in ik kan tomaat met een hand op de plank horizontaal snijden maar verder prima spul.
Ik heb uiteindelijk gekozen voor dunnere vg10
Kazoku Kurashikku gekozen als set en met een koksmes dat ook bevrorenvlees kan handelen. De
wusthof
Als je niet veel wilt hebben zijn dit heerlijke messen. Goede greep ook met grote handen.
Koksmes 20cm is wel wat "zwaar" en degelijk. Maar vlijmscherp.
De vg10's zijn fijner, lichter, gevoeliger, en ja snijden fijn.
Maar chippen is dan wel een groter risico.
:strip_exif()/f/image/00C3JZnDSwbggJIScyo3yO5c.jpg?f=fotoalbum_large)
Koksmes 20cm, 23cm vlees mes, 16cm "filleerpetty" 12/13cm petty mes wat mn dochter veel gebruikt.
En dan heb ik ook nog een
santoku groente mes.
Achteraf was een
Bunka een betere groentesnijder omdat je met de punt iets kleiner kan "poeriken" om slechte plekken te verwijderen dan met de klasieke santoku.
:strip_exif()/f/image/QuKPhsTtFM4V36LkJ9Pejtk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Dat glimmende stalen mes was voordat ik mn 23cm vleesmes gekocht had.
En dat broodmes was van leuk setje... Er zijn vast fijnere broodmessen kwa snijden.
Vrij grove vertanding dus kruimelt een beetje meer.
[
Voor 3% gewijzigd door
copykat op 25-07-2023 20:31
]
Werken is best leuk maar er gaat zoveel vrijetijd in zitten dat mn hobby's onder druk komen. Kan niet wachten om van mn werk mn hobby te maken.....