CJ's AMD Radeon Info & Nieuwsdiscussietopic - Deel 137 Vorige deel Overzicht Volgende deel Laatste deel

Dit topic is onderdeel van een reeks. Ga naar het meest recente topic in deze reeks.

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste
Acties:
  • 75.375 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 20:45
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 13:59:
[...]

Ik ook, met 1400-1450 MHz (het verwachte maximum) zit AMD heel erg ver onder de procentuele winst die de 1070 haalt met overklokken!
Ik vind de winst bij beide eigenlijk waardeloos en ook niet consequent genoeg om zo'n uitspraak te doen.

Techpowerup wint 5% prestaties met de 480, guru3d 13%. Aftermarket komt waarschijnlijk wel iets verder aangezien het referencemodel de 1266 niet vast kan houden.

Ik heb nog geen enkele nvidia 1070/1080 gezien die met overclock 20% beter presteert dan het referencemodel op stock.

Mechwarrior Online: Flapdrol

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• badluckboy
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 04-07 14:57
Phuncz schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:09:
[...]

Ik zou hier niet te zwaar aan tillen. Ze testen een GTX 970 (3,5GB) en een RX480 (8GB), op 4K resolutie en wie weet wat nog VRAM slurpende zooi enabled. Het lijkt eerder een poging op internet fame dan een concrete issue.
volgens mij blijft hij in de video ten alle tijden onder de 3 GB. Dus daar ligt het probleem niet voor Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:09:
[...]

Ik had inderdaad met 1266 MHz gerekend. Ik herinner me dat het inderdaad iets lager loopt wanneer het kan en slechts naar 1266 MHz gaat wanneer het moet.
Nee dat klopt niet, wanneer het kan is het een idd een stuk lager, in idle bijvoorbeeld. :p Maar als het moet zal die niet de 1266MHz halen, als de game of benchmark goed zwaar is zal die harder zakken dat zie je bij zowel AMD als nVidia. Komt door de beperking op het stroomverbruik en de temperatuur. Hoe zwaarder, hoe meer stroomverbruik en hoe hoger de temperatuur dus, maar ook hoe lager de frequentie. Lagere frequentie is namelijk lager stroomverbruik en lagere temperatuur, wat nodig is om binnen de ingestelde marges te vallen.

Custom versies met betere koeling en waarbij meer stroomverbruik wordt toegelaten hebben deze beperking veel minder, waarbij dus veel winst is te behalen door alleen de temperatuur laag te houden de stroom minder te beperken.
Het is niet mijn intentie om er een weleens/nieteens strijd van te maken, ik ben benieuwd naar wat jouw redenatie is.
Zie reviews daar zie je dat een GTX 1070 en GTX 1080 rond de 15% winst kan behalen met overklokken en maximaal zo'n 20%, met erg veel geluk. Meer prestatiewinst zit er gewoon niet in.

Als je er dan vanuit gaat dat de RX 480 op zo'n 1200 MHz gemiddeld loopt is 1450MHz bijna 21% meer, nu zal de klokfrequentie niet linear schalen met de prestaties, maar 15% meer moet toch wel mogelijk zijn en dat zie je dus meestal ook bij een GTX 1070 en GTX 1080.

Bitfenix Whisper 450W review
[PSU] Voeding advies en info
AMD Nieuwsdiscussie
AMD Radeon Info en Nieuwsdiscussietopic

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Werelds schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:07:
[...]

Niets nieuws, dat is gewoon MegaTexture in actie.

Wel vreemd dat er nu geen doem scenario's en rellen zijn over hoe slecht Nvidia wel niet is. Met RAGE waren de rollen omgekeerd en toen zag je dat wel :+
Dus het ligt gewoon aan de engine?

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:24:
[...]
Nee dat klopt niet, wanneer het kan is het een idd een stuk lager, in idle bijvoorbeeld. :p Maar als het moet zal die niet de 1266MHz halen, als de game of benchmark goed zwaar is zal die harder zakken dat zie je bij zowel AMD als nVidia. Komt door de beperking op het stroomverbruik en de temperatuur. Hoe zwaarder, hoe meer stroomverbruik en hoe hoger de temperatuur dus, maar ook hoe lager de frequentie. Lagere frequentie is namelijk lager stroomverbruik en lagere temperatuur, wat nodig is om binnen de ingestelde marges te vallen.

Custom versies met betere koeling en waarbij meer stroomverbruik wordt toegelaten hebben deze beperking veel minder, waarbij dus veel winst is te behalen door alleen de temperatuur laag te houden de stroom minder te beperken.

[...]

Zie reviews daar zie je dat een GTX 1070 en GTX 1080 rond de 15% winst kan behalen met overklokken en maximaal zo'n 20%, met erg veel geluk. Meer prestatiewinst zit er gewoon niet in.

Als je er dan vanuit gaat dat de RX 480 op zo'n 1200 MHz gemiddeld loopt is 1450MHz bijna 21% meer, nu zal de klokfrequentie niet linear schalen met de prestaties, maar 15% meer moet toch wel mogelijk zijn en dat zie je dus meestal ook bij een GTX 1070 en GTX 1080.
Voor de duidelijkheid, ik had het natuurlijk over een lagere klok dan 1266 MHz bij gaming.

Als je vanuit de boost van de 1070 rekent dan zal je inderdaad rond 20% uitkomen maar de geluksvogels die net boven de 2100 MHz halen halen toch een hoger percentage? Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht, de boostclock voor de 1070 is 1683 MHz, 1.2*1683 = 2019.6
Misschien is het niet helemaal eerlijk om van die extremen uit te gaan.

Het lastige is dat het niet echt duidelijk is wat de basisklok van de RX 480 is. In tegenstelling tot NVidia geeft AMD die niet en als AMD die wel zou geven dan moeten we nog afwachten hoeveel hoger die ligt bij een goede afvoer van de warmte.
[...]

Ik zou hier niet te zwaar aan tillen. Ze testen een GTX 970 (3,5GB) en een RX480 (8GB), op 4K resolutie en wie weet wat nog VRAM slurpende zooi enabled. Het lijkt eerder een poging op internet fame dan een concrete issue.
En? AMD-kaarten laden netjes direct (als er een vertraging is dan is het niet zichtbaar voor het oog) de textures en de 1080 kan dit niet. Het is iets om rekening mee te houden, het maakt de immersie minder en daar gaat het nu om bij grafische kaarten. ;)
Dat doet me aan Borderlands 2 denken, daarbij zie je altijd dat zo gauw je beeld krijgt de textures nog niet zijn geladen.

[ Voor 18% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 14:42 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Solid_Aapie
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:28
[...]

Niet in 4K maar op 1080p

Specs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pazienza
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 18:44
Bovendien gain je met een 20% performance increase van een snellere kaart natuurlijk veel meer. Het verschil is al groot, en wordt groter als ze allebei 20% overclocken.

1070 is ongeveer anderhalf keer zo snel dan de 480, dus met 20% OC wordt het dan:

480: 100 -> 120
1070 150 -> 180

Verschil blijft procentueel gelijk maar in absolute frames wordt het verschil groter...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Het ontgaat mij waarom het terechte kritiek zou zijn als het wel 4k zou zijn. :?
De 1080 kan immers veel beter 4k aan dan de 480, onder alle omstandigheden (zelfs bij optimaal Vulkan-gebruik). Het enige wat ertoe doet is dat deze jongen een zwakte van de NVidia-kaarten tegenkwam, als die voor de 970 geldt (heel erg populair, die zou de beste driverondersteuning moeten hebben) dan zal die vast ook voor de 1070 en de 1080 gelden.
Terzijde, het feit dat heel veel andere reviewers het niet zagen roept twijfels op over de toegevoegde waarde van de duur grafische kaarten voor doorsnee-gebruikers. Als ze dat niet zien, wat zien ze dan nog meer niet. Ik heb zat effecten gezien waarbij een hogere of lagere waarde zelfs op stilstaande screenshots voor mij niet of amper te zien is, met als bekendste voorbeeld extreme tessellation of een hogere waarde van bepaalde AA-technieken bij bepaald spellen. ;)
Nu kan het natuurlijk dat ik het minder sterk zie dan sommige andere mensen maar bij deze video zie ik het heel erg duidelijk en daar heb ik echt geen uitvergroot beeld en vertraagd afspelen voor nodig.

[ Voor 6% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 14:58 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:36:
Het lastige is dat het niet echt duidelijk is wat de basisklok van de RX 480 is. In tegenstelling tot NVidia geeft AMD die niet en als AMD die wel zou geven dan moeten we nog afwachten hoeveel hoger die ligt bij een goede afvoer van de warmte.
Ze geven toch een baseclock? 1120.

Maar goed, zowel amd als nvidia zitten in games nooit op de baseclock, tenzij je heel slechte koeling hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:36:
[...]

Voor de duidelijkheid, ik had het natuurlijk over een lagere klok dan 1266 MHz bij gaming.

Als je vanuit de boost van de 1070 rekent dan zal je inderdaad rond 20% uitkomen maar de geluksvogels die net boven de 2100 MHz halen halen toch een hoger percentage? Ik heb het voor de zekerheid nog even opgezocht, de boostclock voor de 1070 is 1683 MHz, 1.2*1683 = 2019.6
Misschien is het niet helemaal eerlijk om van die extremen uit te gaan.

nVidia en AMD hebben beide een opgegeven basisklok en boostclock, maar daar heb je niks aan, dat is niet interessant. Het gaat erom waar de kaart gemiddeld op loopt tijdens meerdere games. En als je de winst wil weten die je kunt halen met overklokken dan is dat iets wat je moet meten met de gehaalde winst in games en niet met de ingestelde klokfrequentie, dat is namelijk niet interessant. Al zou je een boost clock van 3000MHz kunnen instellen als de frequentie in de praktijk maar rond de 2000MHz schommelt heb je er immers ook niks aan. Het gaat dus echt om de procentuele winst in prestaties welke je haalt met games en dat is zenden tot nooit 20% bij een GTX 1070 of GTX 1080, 15% is een vrij realistische waarde voor een stock reference vs overgeklokte custom.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:47:
[...]

Ze geven toch een baseclock? 1120.
Sorry, dat had ik gemist. Ik had op Wikipedia en hier op Tweakers zelf gekeken, daar zag ik die niet bij staan.
Dan zou je met 1400 MHz 25% overklok halen. The Mask heeft het goed gezien. d:)b
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:48:
[...]

nVidia en AMD hebben beide een opgegeven basisklok en boostclock, maar daar heb je niks aan, dat is niet interessant. Het gaat erom waar de kaart gemiddeld op loopt tijdens meerdere games. En als je de winst wil weten die je kunt halen met overklokken dan is dat iets wat je moet meten met de gehaalde winst in games en niet met de ingestelde klokfrequentie, dat is namelijk niet interessant. Al zou je een boost clock van 3000MHz kunnen instellen als de frequentie in de praktijk maar rond de 2000MHz schommelt heb je er immers ook niks aan. Het gaat dus echt om de procentuele winst in prestaties welke je haalt met games en dat is zenden tot nooit 20% bij een GTX 1070 of GTX 1080, 15% is een vrij realistische waarde voor een stock reference vs overgeklokte custom.
Ik veronderstelde dat het erom gaat welke klokfrequentie die kan vasthouden als je urenlang achter elkaar gamet. Dat horen NVidia en AMD de basisklok te noemen. Ben jij het daarmee eens?
Ik weet niet hoe de definitie van AMD en NVidia eventueel verschilt.

[ Voor 83% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gundogan
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 23:25

Gundogan

Rip and tear, until it is done

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:29:
[...]

En drivers denk ik. Met RAGE was het in het begin ook drama qua texture pop-in met een AMD kaart totdat men uitvogelde welke dll file je van een oudere driver in je game folder moest zetten. Toen was dat ook geen issue meer (en uiteraard niet veel later gewoon goed gefixd met een driver update).

Ryzen 5 5600, 32GB, Gigabyte B550M DS3H, RX 9060 XT 16GB

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Gundogan schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:51:
[...]

En drivers denk ik. Met RAGE was het in het begin ook drama qua texture pop-in met een AMD kaart totdat men uitvogelde welke dll file je van een oudere driver in je game folder moest zetten. Toen was dat ook geen issue meer (en uiteraard niet veel later gewoon goed gefixd met een driver update).
Als de driver het probleem zou zijn dan zou NVidia wat steken laten vallen met de driverupdates. Hoe dan ook is dit een mooie opsteker voor AMD, ik ben benieuwd of dat de andere reviewers het ook nog gaan benoemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:50:
[...]

Sorry, dat had ik gemist. Ik had op Wikipedia en hier op Tweakers zelf gekeken, daar zag ik die niet bij staan.
Dan zou je met 1400 MHz 25% overklok halen. The Mask heeft het goed gezien. d:)b
Nee dat is niet wat ik zeg.
Ik veronderstelde dat het erom gaat welke klokfrequentie die kan vasthouden als je urenlang achter elkaar gamet. Dat horen NVidia en AMD de basisklok te noemen. Ben jij het daarmee eens?
Nee, ze gemiddelde frequentie ligt namelijk bij beide fabrikanten hoger.
Ik weet niet hoe de definitie van AMD en NVidia eventueel verschilt.
Je moet gewoon kijken naar de winst in procenten welke behaald wordt met overklokken en kijk gewoon niet naar de GPU frequentie dat is niet belangrijk. Al zou de maximale frequentie lager liggen als de prestaties daardoor hoger komen te liggen omdat het verbruik zakt dan is het alsnog prestatiewinst.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 14-09 12:58
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 14:29:
[...]

Waarschijnlijk wel. Ik betwijfel of dit iets geniepigs van Nvidia is, id Tech zit gewoon vol lelijke hacks (Carmack's eigen woorden :P) en ik betwijfel of dat in de huidige iteratie inmiddels anders is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 31-01 14:21
De prijzen van de GTX 1060 vallen me nog alleszins mee.

Computerbase komt op een 6% snellere GTX 1060 t.o.v. RX 480.
Hardware info komt op een 21% snellere GTX 1060 t.o.v. RX 480. (géén Vulkan en géén DX12 getest, waarom zou je ook???) 8)7

Lijkt mij dat de prijzen van de 8GB RX 480 nog ietwat kunnen gaan dalen?

Rond 270 Euro voor de 8GB versies van RX 480 (OverclockersUK, Casekings, Mindfactory)
Rond 280 Euro voor de 6GB versies van GTX 1060 (OverclockersUK, Casekings, Mindfactory)

De 8GB versie van de RX480 ligt in mijn perceptie derhalve nog ietwat te hoog. Een prijs van 250-260 Euro zou ik een betere prijsstelling vinden.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • +1 Henk 'm!
Indy91 schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:49:
Hardware info komt op een 21% snellere GTX 1060 t.o.v. RX 480. (géén Vulkan en géén DX12 getest, waarom zou je ook???) 8)7
HWI test de kaart zo'n 10 seconde waarmee de boostclock op max blijft. Ze vinden dat namelijk realistisch. 8)7

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rapsac
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 31-08 10:14

Lijkt mij dat de prijzen van de 8GB RX 480 nog ietwat kunnen gaan dalen?

Rond 270 Euro voor de 8GB versies van RX 480 (OverclockersUK, Casekings, Mindfactory)
Rond 280 Euro voor de 6GB versies van GTX 1060 (OverclockersUK, Casekings, Mindfactory)

De 8GB versie van de RX480 ligt in mijn perceptie derhalve nog ietwat te hoog. Een prijs van 250-260 Euro zou ik een betere prijsstelling vinden.
De conclusie van welke kaart beter is hangt sterk af van de spellen die je bekijkt en je verwachtingen voor de toekomst. HardOCP heeft een hele andere conclusie bv.
The Radeon RX 480 Factor

Now for the comparison everyone really wanted to see, how would the GeForce GTX 1060 perform against the AMD Radeon RX 480? We have found that this highly depends on the game and API involved.

It is clear, crystal clear, that AMD Radeon RX 480 simply performs better under the new Vulkan API and some DX12 API in games so far. In DOOM the AMD Radeon RX 480 wiped the floor with the GeForce GTX 1060 running the Vulkan API. This is not to say GeForce GTX 1060 did not have an enjoyable gameplay experience, it surely did. We were able to play the game maxed out at 1080p and at "Ultra" settings at 1440p with the highest AA setting. This is nothing to laugh at, it's an amazing experience.

When you look at the raw performance though, AMD Radeon RX 480 just mops up the competition with the Vulkan API in DOOM. This lead continues in Hitman under DX12. GeForce GTX 1060 does allow a great gaming experience no question about it. We were able to run at the highest settings at 1080p and nearly the highest settings at 1440p. However, AMD Radeon RX 480 just simply outperforms it under DX12.

We didn't see much difference in Rise of the Tomb Raider either in DX12 or DX11. In that game, both video cards allowed the same gameplay experience and performance. They really were neck and neck. In The Witcher 3 the GeForce GTX 1060 had a performance advantage.

By this trend it seems DX11 games will share similar performance between the video cards (depending on the game) but DX12 may favor Radeon RX 480, especially where Async Compute is concerned. We may in fact need a larger game sample size to really see how the two line up in DX11 games.

Xeon e5-2695 V3, RX Vega 64, Rift | PS3 | PS4 Pro,PSVR

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gerreh
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 28-11-2024

gerreh

shit happens

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 16:57:
[...]

HWI test de kaart zo'n 10 seconde waarmee de boostclock op max blijft. Ze vinden dat namelijk realistisch. 8)7
En als je goed leest, geeft HWI aan dat de 1060 dus 20,9% sneller is dan de RX480 4gb. In mijn ogen geen fatsoenlijke vergelijking, aangezien de 8gb dichter qua prijs zit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!
gerreh schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:31:
[...]

En als je goed leest, geeft HWI aan dat de 1060 dus 20,9% sneller is dan de RX480 4gb. In mijn ogen geen fatsoenlijke vergelijking, aangezien de 8gb dichter qua prijs zit.
Ik zie het maar als je de kaart zo kort test dat de GPU frequentie vele malen hoger ligt dan in de praktijk dan is dat natuurlijk totaal niet realistisch. Niemand gamed enkele seconden om de videokaart vervolgens weer af te laten koelen en dan weer de game starten voor enkele seconden.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Werelds schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 15:33:
[...]

Waarschijnlijk wel. Ik betwijfel of dit iets geniepigs van Nvidia is, id Tech zit gewoon vol lelijke hacks (Carmack's eigen woorden :P) en ik betwijfel of dat in de huidige iteratie inmiddels anders is.
Het "ligt" niet aan de engine, het ligt eraan dat de engine als ik het goed heb oorspronkelijk getarget was voor consoles, met 8 CPU cores en een specifieke hoge bandbreedte tussen CPU-GPU en RAM en daarbovenop een specifieke FPS limiet.

Op de PC werken de laatste iteraties van de ID Tech engine however niet echt goed.
De 2 laatste Wolfenstein games en The Evil Within hebben dezelfde pop-in problemen ook nog na de driver updates van AMD (ik denk dat dit op nVidia niet anders is)

Megatexturing however is echt wel een geweldige techniek, het zorgt er nl voor dat er geen "herhaling" in de omgeving zichtbaar is, maar dat alles artistiek/authentiek/uniek lijkt zoals in het echt. (je krijgt vaak echt de neiging om extra om je heen te kijken bij de genoemde games.)
Enige grote nadeel van megatexturing is dat het daardoor ook niet meer interactief is, aangezien de tafel de stoelen en de muur samen 1 object moeten vormen, je kan daardoor bijna geen procedure/physics op de omgeving toepassen.

Enige grote probleem met ID Tech is dus bandbreedte, wat met vele *.ini hacks al flink verbeterbaar was door bv te dwingen al meer van de megatexture van tevoren in het ram te zetten, en ook de hoeveelheid visuele bewerkingen te limiteren zodat er zo min mogelijk geswapt hoeft te worden in het geheugen.
(waar Vulkan/DX12 ook al een stuk bij helpt, (minder vragen stellen betekent nl harder doorwerken))

How do you save a random generator ?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
enchion schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 17:38:
Het "ligt" niet aan de engine, het ligt eraan dat de engine als ik het goed heb oorspronkelijk getarget was voor consoles, met 8 CPU cores en een specifieke hoge bandbreedte tussen CPU-GPU en RAM en daarbovenop een specifieke FPS limiet.

Op de PC werken de laatste iteraties van de ID Tech engine however niet echt goed.
De 2 laatste Wolfenstein games en The Evil Within hebben dezelfde pop-in problemen ook nog na de driver updates van AMD (ik denk dat dit op nVidia niet anders is)
Soort van, maar niet helemaal :)

id Tech 5 en 6 verschillen nauwelijks van 4, een van de grootste verschillen is dat MegaTexture nu een first-class citizen is. Met Tech 4 was dat in ET:QW er bovenop geplakt.

Het probleem is dat wat Carmack wilde doen toentertijd niet mogelijk was met "standaard" OpenGL (en eigenlijk nog steeds niet is). Er zitten een hele hoop hacks in, met name wat memory copies betreft. In sommige gevallen gaat het om shader trucjes, in andere gevallen om Nvidia/AMD+ATI specifieke...gaten zal ik ze maar noemen :P

Dat werkte toen wel, maar latere GPU's zijn heel erg anders geworden waardoor dat vaak juist negatief uit pakt. Vandaar ook dat wat klooien met texture cache settings en dergelijke helpt, terwijl zowel meer VRAM als bandbreedte geen ruk uit maken.

Hij heeft een aantal jaren geleden een heel open interview gegeven waarin hij hier op in gaat. Ik zal kijken of ik het filmpje kan vinden, al heb ik echt geen flauw benul waar dat was. Het was echt een interview, geen sessie op GDC of QuakeCon volgens mij.

De consoles hebben er verder niet veel mee te maken, de engine en MT stammen al van ver voordat deze daar gebruikt werd. Wel is het zo dat daar inderdaad minder cache nodig is, omdat er minder latency is.
Megatexturing however is echt wel een geweldige techniek, het zorgt er nl voor dat er geen "herhaling" in de omgeving zichtbaar is, maar dat alles artistiek/authentiek/uniek lijkt zoals in het echt. (je krijgt vaak echt de neiging om extra om je heen te kijken bij de genoemde games.)
Enige grote nadeel van megatexturing is dat het daardoor ook niet meer interactief is, aangezien de tafel de stoelen en de muur samen 1 object moeten vormen, je kan daardoor bijna geen procedure/physics op de omgeving toepassen.
Ah nee joh, je begrijpt MegaTexture verkeerd.

Losse objecten zoals tafels en stoelen krijgen gewoon hun eigen textures. MT is echt bedoeld om een enkel oppervlak (dat kán wel een object zijn natuurlijk) te bekleden met een gigantische texture die veel groter is dan nodig (ik meen dat QW al textures van een gigapixel had 8)7). Er zitten ook extra eigenschappen in de texture; zo kun je aangeven dat een bepaald deel van de texture meer wrijving heeft of anders klinkt.

Het hoe en wat is genoeg leesmateriaal over te vinden, maar het komt er op neer dat wij MT nu ook kennen als AMD's Partially Resident Textures...wat dus Tiled Resources is geworden ;)

Kan overigens best zijn dat ze MT hebben geupdate om gebruik te maken van de OGL extensies voor PRT/TR (AMD heeft er in elk geval 1; voor Nvidia zou ik even de lijst na moeten gaan, maar normaal gesproken volgen die AMD op met hun eigen extensie). Niet dat dat bij Nvidia pre-Maxwell iets uit maakt, want het wordt daar alsnog nagebootst. Kepler heeft die hardware nog niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• enchion
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online
Werelds schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:08:
[...]

De consoles hebben er verder niet veel mee te maken, de engine en MT stammen al van ver voordat deze daar gebruikt werd. Wel is het zo dat daar inderdaad minder cache nodig is, omdat er minder latency is.
[...]
Ik meen echt dat ik het ooit heb gehoord van Carmack of iemand anders bij ID dat ze de engine zo wilde maken dat hij ook op de Consoles gebruikt kon worden en de architectuur mbt CPU+GPU+RAM goed konden benutten, maar dat uiteindelijk niks geworden is omdat de ID engine te moeilijk was in gebruik voor de developers tov bv de Unreal engine.
(is wel al lang geleden, misschien hetzelfde filmpje waar jij naar opzoek bent waarin hij megatexturing uitlegt.)
Ah nee joh, je begrijpt MegaTexture verkeerd.

Losse objecten zoals tafels en stoelen krijgen gewoon hun eigen textures. MT is echt bedoeld om een enkel oppervlak (dat kán wel een object zijn natuurlijk) te bekleden met een gigantische texture die veel groter is dan nodig (ik meen dat QW al textures van een gigapixel had 8)7). Er zitten ook extra eigenschappen in de texture; zo kun je aangeven dat een bepaald deel van de texture meer wrijving heeft of anders klinkt.
;)
In Rage is het vaak genoeg duidelijk zichtbaar dat meerdere items in een bepaald gebied of ruimte onderdeel zijn van dezelfde texture. Tafels en stoelen zijn misschien een verkeerd voorbeeld, maar megatexturing is als een plastic zakje, vlies vacuum trekken om/over een heel groot stel objecten en die dan te beschilderen in de editor, waarna je vervolgens de lucht er weer in laat om de zak/vlies plat als texture te kunnen opslaan. (zo had Carmack dat uitgesproken, met als hoofddoel dat texturing geen knip+plak werk meer zou zijn maar schilderen alsof je dat in je eigen huis doet.)
Als het landschap buiten uit 1 basis megatexture is opgetrokken zitten daar bv ook muurtjes in die dan bv niet meer "breekbaar" zijn omdat daarvoor de megatexture gebruikt wordt. (als je de muur zou breken dan zou de texture over het hele gebied verschuiven, net als tapijt waar je een hobbel uithaalt)

Als meerdere items onderdeel zijn van dezelfde megatexture kan je die items bv niet meer splitsen/individueel bewegen. (dat bedoelde ik dan ook met physics en procedural rendering.)

Griplevels en geluid kan wel omdat je de vorm en dus de texture daarmee niet verandert.

How do you save a random generator ?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

GIGABYTE Announces Radeon RX 480 G1.Gaming Graphics Cards

GIGABYTE, the world's leading gaming hardware brand, today announced the launch of Radeon RX 480 G1 GAMING graphics cards that come in variants of 4GB (RX480G1 GAMING-4GD) and 8GB (RX480G1 GAMING-8GD) of GDDR5 memory. Based on the latest Polaris architecture with groundbreaking 14nm FinFET technology, the power-efficient RX 480 G1 GAMING cards up the ante with the cherry-picked GPU core, WINDFORCE dual-fan cooler and RGB illumination, delivering exceptional performance and value with style to gamers looking for smooth gameplay at superior frame rates, as well as those wishing to enter the world of VR for the first time.

Taking advantage of the renowned WINDFORCE 2X cooling system, the RX 480 G1 GAMING ensures cool and quietness when taking on the most graphics-intensive game titles. Two 90mm fans paired with three composite copper heat pipes which directly touch the GPU keep the card cool for extra overclocking headroom. The airflow is enhanced by the unique blade fan design to increase the cooling capacity by 23% while reducing turbulence to a minimum. The cards also feature silent semi-passive cooling as the fans remain off at idle or low loads, offering a complete silent, interruption-free experience during light gaming. The Fan Stop indicator provides a user-friendly, instant display of the fan status.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/63a_thm.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/63b_thm.jpg

Forged with top-notch GPU cores through the very own GPU Gauntlet Sorting technology, the RX 480 G1 GAMING provide excellent power switching and thermal efficiency. The cards are further backed by a 6+2 power phase design for load balance that effectively extends the stability and longevity with lower component temperature. It ultimately allows greater overclocking capability, reinforcing higher, stable boost clocks at heavy load. In case of any power abnormality, the smart power indicator could immediately bring the issue to the gamer's attention.

The outlook of the RX 480 G1 GAMING follows the latest G1 GAMING aesthetics with the angular shroud design highlighted by orange accents. The cards bring life to PC builds with their full-spectrum RGB lighting. Gamers could enjoy maximum freedom to choose the right scheme for their gaming rigs with 16.8M customizable color options and numerous lighting effects with the software. The graphics cards also come with a metal back plate, keeping a clean look, whilst adding rigidity to the structure and protection of delicate PCB components.

Complementing the RX 480 G1 GAMING series is XTREME Engine, the newly developed utility software. Via its redesigned, intuitive interface, clock speeds, voltage, fan profiles, power target, and RGB illumination could be easily managed and customized. With a simple click of the OC Mode button built in the XTREME Engine, gamers can easily overclock the card for an instant gaming performance boost.

For more information, visit the product pages of the 4 GB and 8 GB variants.

https://www.techpowerup.c...-g1-gaming-graphics-cards

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Werelds
enchion schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 18:40:
Ik meen echt dat ik het ooit heb gehoord van Carmack of iemand anders bij ID dat ze de engine zo wilde maken dat hij ook op de Consoles gebruikt kon worden en de architectuur mbt CPU+GPU+RAM goed konden benutten, maar dat uiteindelijk niks geworden is omdat de ID engine te moeilijk was in gebruik voor de developers tov bv de Unreal engine.
(is wel al lang geleden, misschien hetzelfde filmpje waar jij naar opzoek bent waarin hij megatexturing uitlegt.)
Denk dat ik wel weet wat je bedoelt ja, maar dat sloeg vooral op het feit dat Tech de tools niet had zoals UE die wel al had. Met name profiling ontbrak nogal in Tech.

Als ik me niet vergis is het filmpje waar jij het over hebt een QuakeCon keynote, waar hij het heeft over hoe swap timing je 60 FPS doel kan verpesten, dynamische resoluties, dat soort console dingen. Ook gaat hij even in op het feit dat er "nu" meer programmeurs zijn die weten wat ze doen, er nog maar 2 echte graphics vendors zijn (in plaats van een tiental rond de eeuwwisseling). Als ik moet gokken 2011 of 2012? Vlak voor de release of het jaar er op.

Filmpje waar ik het over heb is van vlak voor hij bij id stopte, dus ik denk 2013. Heb het nog niet kunnen vinden :(
Als het landschap buiten uit 1 basis megatexture is opgetrokken zitten daar bv ook muurtjes in die dan bv niet meer "breekbaar" zijn omdat daarvoor de megatexture gebruikt wordt. (als je de muur zou breken dan zou de texture over het hele gebied verschuiven, net als tapijt waar je een hobbel uithaalt)

Als meerdere items onderdeel zijn van dezelfde megatexture kan je die items bv niet meer splitsen/individueel bewegen. (dat bedoelde ik dan ook met physics en procedural rendering.)
Dat wel ja, denk dat je voorbeeld van tafels en stoelen inderdaad een slecht voorbeeld was :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
  • Registratie: November 2014
  • Laatst online: 06-08 09:43
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 19:34:

GIGABYTE Announces Radeon RX 480 G1.Gaming Graphics Cards

GIGABYTE, the world's leading gaming hardware brand, today announced the launch of Radeon RX 480 G1 GAMING graphics cards that come in variants of 4GB (RX480G1 GAMING-4GD) and 8GB (RX480G1 GAMING-8GD) of GDDR5 memory. Based on the latest Polaris architecture with groundbreaking 14nm FinFET technology, the power-efficient RX 480 G1 GAMING cards up the ante with the cherry-picked GPU core, WINDFORCE dual-fan cooler and RGB illumination, delivering exceptional performance and value with style to gamers looking for smooth gameplay at superior frame rates, as well as those wishing to enter the world of VR for the first time.

Taking advantage of the renowned WINDFORCE 2X cooling system, the RX 480 G1 GAMING ensures cool and quietness when taking on the most graphics-intensive game titles. Two 90mm fans paired with three composite copper heat pipes which directly touch the GPU keep the card cool for extra overclocking headroom. The airflow is enhanced by the unique blade fan design to increase the cooling capacity by 23% while reducing turbulence to a minimum. The cards also feature silent semi-passive cooling as the fans remain off at idle or low loads, offering a complete silent, interruption-free experience during light gaming. The Fan Stop indicator provides a user-friendly, instant display of the fan status.

[afbeelding] [afbeelding]

Forged with top-notch GPU cores through the very own GPU Gauntlet Sorting technology, the RX 480 G1 GAMING provide excellent power switching and thermal efficiency. The cards are further backed by a 6+2 power phase design for load balance that effectively extends the stability and longevity with lower component temperature. It ultimately allows greater overclocking capability, reinforcing higher, stable boost clocks at heavy load. In case of any power abnormality, the smart power indicator could immediately bring the issue to the gamer's attention.

The outlook of the RX 480 G1 GAMING follows the latest G1 GAMING aesthetics with the angular shroud design highlighted by orange accents. The cards bring life to PC builds with their full-spectrum RGB lighting. Gamers could enjoy maximum freedom to choose the right scheme for their gaming rigs with 16.8M customizable color options and numerous lighting effects with the software. The graphics cards also come with a metal back plate, keeping a clean look, whilst adding rigidity to the structure and protection of delicate PCB components.

Complementing the RX 480 G1 GAMING series is XTREME Engine, the newly developed utility software. Via its redesigned, intuitive interface, clock speeds, voltage, fan profiles, power target, and RGB illumination could be easily managed and customized. With a simple click of the OC Mode button built in the XTREME Engine, gamers can easily overclock the card for an instant gaming performance boost.

For more information, visit the product pages of the 4 GB and 8 GB variants.

https://www.techpowerup.c...-g1-gaming-graphics-cards
Denk dat deze in mijn systeem komt. Ziet er uit als een geweldige kaart. Nu alleen nog hopen dat de prijs juist is. Ja de 1060 presteert nu beter maar in dx12 en vulkan presteert de 480 beter . En is 100 euro goedkoper .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

De goedkoopste die ik nu op Tweakes zie staan vermeld (ik weet niet hoe volledig Tweakers is voor Nederland) is 290 euro. 15-45 euro duurder dan de 480. Er zijn echter ook modellen die fors duurder zijn (360, 380, 529 :$).
De prijzen van de RX 480 lijken mij nog veel te hoog in Nederland, pricegouging hoog.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814202221
vs.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 8GD5
Dit terwijl de euro nog steeds aanzienlijk meer waard is dan de US dollar (0,91 euro per US dollar).
En dan zitten daar bedrijven tussen die het gore lef hebben om 390 euro te vragen (Bol, ook nog eens als een slechte winkel beoordeeld). Excuseer mijn taalgebruik.
Price gouging. Zie hier de reden dat ik sowieso pas op zijn vroegst een kaart koop als die 2 maanden uit is en misschien moet je wel langer wachten. Hell, ik ben bereid om te overwegen om een kaart bij Newegg te bestellen, zelfs al zou het met transportkosten en importkosten net zo duur of iets duurder zijn. Al is het maar omdat ik die winkels in Nederland niet die extra omzet gun.
Nate-Senpai schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Denk dat deze in mijn systeem komt. Ziet er uit als een geweldige kaart. Nu alleen nog hopen dat de prijs juist is. Ja de 1060 presteert nu beter maar in dx12 en vulkan presteert de 480 beter . En is 100 euro goedkoper .
Ik zou dus wel even afwachten of dat de prijs gaat zakken en ook in het buitenland kijken.
Nu ik erover nadenk, Iemand van AMD gaf bij een persmomentje in Australië aan dat de klanten AMD moeten contacteren als de prijzen excessief hoog zijn omdat "ze maatregelen kunnen nemen tegen deze winkels". Het lijkt mij dat wij dat voor de Nederlandse winkels maar eens moeten doen. ;)

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 21:15 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:08:
[...]

De goedkoopste die ik nu op Tweakes zie staan vermeld (ik weet niet hoe volledig Tweakers is voor Nederland) is 290 euro. 15-45 euro duurder dan de 480. Er zijn echter ook modellen die fors duurder zijn (360, 380, 529 :$).
De prijzen van de RX 480 lijken mij nog veel te hoog in Nederland, pricegouging hoog.
http://www.newegg.com/Pro...aspx?Item=N82E16814202221
vs.
pricewatch: Sapphire Radeon RX 480 8GD5
Dit terwijl de euro nog steeds aanzienlijk meer waard is dan de US dollar (0,91 euro per US dollar).
En dan zitten daar bedrijven tussen die het gore lef hebben om 390 euro te vragen (Bol, ook nog eens als een slechte winkel beoordeeld). Excuseer mijn taalgebruik.
Price gouging. Zie hier de reden dat ik sowieso pas op zijn vroegst een kaart koop als die 2 maanden uit is en misschien moet je wel langer wachten. Hell, ik ben bereid om te overwegen om een kaart bij Newegg te bestellen, zelfs al zou het met transportkosten en importkosten net zo duur of iets duurder zijn. Al is het maar omdat ik die winkels in Nederland niet die extra omzet gun.

[...]

Ik zou dus wel even afwachten of dat de prijs gaat zakken en ook in het buitenland kijken.
Nu ik erover nadenk, Iemand van AMD gaf bij een persmomentje in Australië aan dat de klanten AMD moeten contacteren als de prijzen excessief hoog zijn omdat "ze maatregelen kunnen nemen tegen deze winkels". Het lijkt mij dat wij dat voor de Nederlandse winkels maar eens moeten doen. ;)
Ben ook zeker van plan om nog even te wachten maar mijn nieuwe pc (6700k , 16, z170) heeft dringend een gpu nodig. Had ook een 1070 kunnen halen maar vanwege het prijsverschil tussen freesynch en gsynch wacht ik even op wat vega gaat doen . Moet toch nog sparen voor een mooie 1440p 144hz monitor en stiekem gun ik Nvidia mijn geld niet door praktijken zoals gimpworks , shady marketing en dergelijke. Als de 480 onder de 300 zit van een goeie aib partner dan is het voor mij een instabuy.

Betreft de 1060 voor 290. Dat is een itx modelletje waar ik niet warm van word. Dan heb je nog die gigabyte van 320 maar overal behalve azerty is die fijn 380 dus denk dat de prijs van azerty ook wel daar ergens uitkomt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:08:
[...]

Niet leverbare kaarten heb je niet zoveel aan. Een GTX 1070 voor de beloofde dikke 400 euro is er ook nog nooit geweest, die kaarten zitten allemaal rond de 500 euro minimaal.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Daar zit wellicht het probleem? Teveel Nederlanders die bereid zijn om teveel te betalen? In de USA betaal je nog geen $240 = 218 euro.
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:59:
[...]

Niet leverbare kaarten heb je niet zoveel aan. Een GTX 1070 voor de beloofde dikke 400 euro is er ook nog nooit geweest, die kaarten zitten allemaal rond de 500 euro minimaal.
Ja maar als ze die prijzen alvast melden dan ga ik ervan uit dat ze uiteindelijk ook voor die prijs verkocht zullen worden.
Niet dat ik voor de 1060 zou kiezen maar dat wist je al.
Nate-Senpai schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:26:
[...]

Ben ook zeker van plan om nog even te wachten maar mijn nieuwe pc (6700k , 16, z170) heeft dringend een gpu nodig. Had ook een 1070 kunnen halen maar vanwege het prijsverschil tussen freesynch en gsynch wacht ik even op wat vega gaat doen . Moet toch nog sparen voor een mooie 1440p 144hz monitor en stiekem gun ik Nvidia mijn geld niet door praktijken zoals gimpworks , shady marketing en dergelijke.
Ik ben het daar volstrekt mee eens.
Als de 480 onder de 300 zit van een goeie aib partner dan is het voor mij een instabuy.
Hiermee dus niet. Te duur voor deze kaart. Bovendien levert de kaart te weinig grafische power maar ik weiger om er meer voor te betalen dan wat het in de USA kost met daarbovenop een redelijke premie die goed wordt gerechtvaardigd (transport, misschien douanegeneuzel).
Op dit moment zijn ze geld aan het binnen harken. Nu gun ik dat AMD nog wel, misschien gun ik het Sapphire nog (als ze met een goede PCB komen) maar zo'n winkeltje wat niets anders doet dan een groot aantal bij een dealer te bestellen en die te verkopen...ze mogen natuurlijk iets opstrijken om het winkeltje draaiende te kunnen houden en de medewerkers een fatsoenlijk salaris te geven (uiteraard) maar een normale winstmarge is hooguit zo'n 10%, niet tientallen procenten of meer.
Dat is een itx modelletje waar ik niet warm van word.
Goed punt. Ik mijd alles wat klein is bij computerhardware. Nu ja, buiten de CPU. ;)
Full tower, grote ventilatorbladen, een grote graifsche kaart, grote RAM-stickjes, allemaal goed om warmte af te voeren en minder lawaai te veroorzaken. :)
Hierover gesproken: http://www.silentpcreview.com/article75-page2.html
Een must read als je graag een stille maar krachtige PC wil, tegenwoordig staan er ook goede opties bij voor gaming PC's. _/-\o_
Linus had er ook werk van gemaakt en deze meneer in het zonnetje gezet.
YouTube: How to Build the ULTIMATE Silent Gaming or Workstation PC
Hij zegt dat er tegenwoordig geen goede reden meer is om een lawaaierige PC te hebben (zonder last te krijgen van thermal throttling natuurlijk).

[ Voor 96% gewijzigd door Verwijderd op 19-07-2016 22:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Verwijderd schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:00:
[...]

Ja maar als ze die prijzen alvast melden dan ga ik ervan uit dat ze uiteindelijk ook voor die prijs verkocht zullen worden.
Meest logische is dat het nog meer dan een maand zal duren dat je het voor die prijs krijgt. De goedkope GTX 1070 en GTX 1080 kaarten staan ook al meer dan een maand als Pre-Order op SiComputers. Zelfs in Duitsland is 470 euro wel echt het minimale voor een leverbare GTX 1070, wat nog zo'n 70 euro met de beloofde prijs scheelt.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:13:
[...]

Meest logische is dat het nog meer dan een maand zal duren dat je het voor die prijs krijgt. De goedkope GTX 1070 en GTX 1080 kaarten staan ook al meer dan een maand als Pre-Order op SiComputers. Zelfs in Duitsland is 470 euro wel echt het minimale voor een leverbare GTX 1070, wat nog zo'n 70 euro met de beloofde prijs scheelt.
Wat verwacht jij voor de prijs van de 480? Waarop zal die gaan stabiliseren? Ongeveer in euro's wat je nu in $ betaalt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nate-Senpai schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 21:04:
[...]

Afwachten hoe goed die echt wordt, maar de kaart is iig niet zo overdreven groot en daarmee waarschijnlijk ook minder overdreven qua meerprijs. Op een 219 euro 4GB RX 480 is een 100 euro koeler nogal overdreven. Dan heb je het als fabrikant niet helemaal begrepen volgens mij.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

ASUS Announces Radeon RX 480 STRIX Graphics Card

ASUS Republic of Gamers (ROG) today announced Strix RX 480, an all-new VR-ready gaming graphics card with ultra-fast gaming performance, advanced cooling and reliability, and personalized styling. Powered by the latest AMD Radeon RX 480 graphics processing unit (GPU), clocked at 1330MHz in OC mode, ROG Strix RX 480 delivers up to 15%-faster performance in 3DMark Fire Strike Extreme and 19%-faster gaming performance in Hitman and Doom.

ROG Strix RX 480 is packed with exclusive ASUS technologies, including DirectCU III with a patented triple wing-blade 0dB fan designed to deliver maximum airflow for 30%-cooler and three-times (3X) quieter performance, and ASUS FanConnect, which features GPU-controlled fan headers to connect to system fans for targeted supplemental cooling. Industry-exclusive Auto-Extreme technology with Super Alloy Power II components ensures premium quality and reliability.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/65d_thm.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/65c_thm.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/65b_thm.jpg

ROG Strix RX 480 enables complete gaming system personalization with Aura RGB Lighting. A VR-friendly design with two HDMI ports lets gamers always keep a virtual reality (VR) device and a monitor connected to their system for immersive gaming anytime. It also includes GPU Tweak II with XSplit Gamecaster for intuitive performance tweaking and instant gameplay streaming.

Ultimate cooling: DirectCU III technology with patented wing-blade fans and ASUS FanConnect
ROG Strix RX 480 is equipped with ASUS DirectCU III cooling technology, which features direct-GPU-contact heatpipes that transport more heat away from the GPU, outperforming reference designs and achieving up to 30% cooler gaming performance. DirectCU III technology includes triple 0dB fans, engineered with a patented wing-blade design that delivers maximum airflow and improves static pressure over the heatsink by 105%, while operating at three-times (3X) quieter volume than reference cards.

ROG Strix RX 480 also comes with ASUS FanConnect technology. When gaming, the GPU often runs hotter than the CPU, but chassis fans usually only reference CPU temperatures, resulting in inefficient system cooling. ASUS FanConnect solves this issue with two 4-pin GPU-controlled headers that can be connected to system fans to provide targeted supplemental cooling for optimal thermal performance.

Premium quality and reliability: Auto-Extreme technology with Super Alloy Power II components
All ASUS graphics cards are now produced using Auto-Extreme technology, an industry-exclusive, 100%-automated production process that incorporates premium materials to set a new standard of quality. Auto-Extreme technology ensures consistent graphics card quality as well as improved performance and longevity. This new manufacturing process is also environmentally friendly, eliminating harsh chemicals and reducing power consumption by 50%.

Super Alloy Power II components enhance efficiency, reduce power loss, reduce component buzzing by 50% while under full load, and achieve thermal levels that are approximately 50% cooler than previous designs for enhanced quality and reliability.

Game your way: Aura RGB Lighting and VR-friendly HDMI ports
ROG Strix RX 480 includes ASUS Aura RGB Lighting on both the shroud and the backplate. This stunning illumination technology is capable of displaying millions of colors and six different effects for a totally personalized gaming system. ROG Strix RX 480 also has a VR-friendly design with two HDMI ports that let gamers connect a VR device and display at the same time, so they can enjoy immersive virtual reality experiences anytime without having to swap cables.

Tweakable and intuitive: GPU Tweak II with XSplit Gamecaster
Redesigned with an intuitive user interface, GPU Tweak II makes gaming and overclocking easier than ever, while retaining advanced options for seasoned overclockers. With one click, the Gaming Booster function maximizes system performance by removing redundant processes and allocating all available resources automatically. An included one-year XSplit Gamecaster premium license - a $99 value - lets gamers easily stream or record gameplay via a convenient, in-game overlay. The overlay also displays GPU clock speed, temperature, and VRM usage, and has GPU Tweak II controls, so gamers can choose a gaming profile and boost performance with just one click.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-19/65a_thm.jpg

https://www.techpowerup.c...x-480-strix-graphics-card

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mcbacon0
  • Registratie: Mei 2006
  • Laatst online: 23:20
Sapphire Nitro aankondiging countdown...

http://sapphirenation.net/NitroYear/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14
Ik snap niet waarom daar nou zo'n grote heatsink op moet met drie fans. Zou een kleinere heatsink met twee fans niet voldoende zijn? Dan is deze oplossing toch gewoon geldverspilling?

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Richh
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 11-09 11:48
NitroX infinity schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:43:
[...]

Ik snap niet waarom daar nou zo'n grote heatsink op moet met drie fans. Zou een kleinere heatsink met twee fans niet voldoende zijn? Dan is deze oplossing toch gewoon geldverspilling?
Voor de 'sier' natuurlijk, wie weet plakt Asus wel twee heatpipes uberhaupt buiten de chip :P
https://m.reddit.com/r/nv...sus_strix_1080_heatpipes/

☀️ 4500wp zuid | 🔋MT Venus 5kW | 🚗 Tesla Model 3 SR+ 2020 | ❄️ Daikin 3MXM 4kW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Twam
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 18:22
[...]

Hangt er een klein beetje vanaf.

Als ze deze zelfde constructie voor meer/al hun kaarten gebruiken, en ik heb dit design echt al weer eerder voorbij zien komen, kunnen er vrij serieuze schaalvoordelen bij komen kijken. Laten we wel wezen, dat ik ook waarom mid-end-kaarten tegenwoordig gewoon net zo lang zijn als de high-ends, en vaak genoeg op vrijwel identieke PCB's zitten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evEndzhar
  • Registratie: Juli 2006
  • Niet online
Richh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:47:
Voor de 'sier' natuurlijk, wie weet plakt Asus wel twee heatpipes uberhaupt buiten de chip :P
Ja, dat is gewoon heel lui een koeler gebruiken die voor een veel grotere chip ontworpen is. Met betere plaatsing had de GPU misschien nog vier van de vijf heatpipes kunnen raken, maar deze kaart had eigenlijk een koeler met drie heatpipes van deze diameter moeten hebben.

Schaalvoordeel is natuurlijk fijn voor Asus, maar niet voor de consument als ze de besparingen niet doorberekenen. Deze Strix zal (voorlopig) wel een van de duurste customs worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Verwijderd

Hebben jullie deze video al eens gezien? Een zeer openhartig gesprek (geen interview) van 1u15m met Richard Huddy over Gameworks bij MaximumPC van 2 jaar geleden. Zo geeft hij bijvoorbeeld aan (geen verrassing voor ons, denk ik) dat developers een contract van NVidia ondertekenen waarin hen wordt verboden om AMD op eender welke manier te helpen wanneer Gameworks wordt gebruikt.
YouTube: No BS 226: Interview with AMD Graphics Guru Richard Huddy
Het is verfrissend hoe openhartig hij spreekt, zeker na de afgelopen maanden steeds een relatief gesloten Raja Koduri te hebben horen spreken. Stilteperiode en zo, maar hij is iets te diplomatiek, deze man absoluut niet. :)
evEndzhar schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:05:
[...]

Ja, dat is gewoon heel lui een koeler gebruiken die voor een veel grotere chip ontworpen is. Met betere plaatsing had de GPU misschien nog vier van de vijf heatpipes kunnen raken, maar deze kaart had eigenlijk een koeler met drie heatpipes van deze diameter moeten hebben.

Schaalvoordeel is natuurlijk fijn voor Asus, maar niet voor de consument als ze de besparingen niet doorberekenen. Deze Strix zal (voorlopig) wel een van de duurste customs worden.
Lekker ecologisch verantwoord: materiaal verspillen omdat het gemakkelijker werkt. :')

Hoe dan ook kies ik voor mijn volgende grafische kaart (de 490 als die niet teleurstelt) een stil ontwerp. Dat is veel waard!

[ Voor 55% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 17:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12-09 21:16
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:37:
Hebben jullie deze video al eens gezien? Een zeer openhartig gesprek (geen interview) van 1u15m met Richard Huddy over Gameworks bij MaximumPC van 2 jaar geleden. Zo geeft hij bijvoorbeeld aan (geen verrassing voor ons, denk ik) dat developers een contract van NVidia ondertekenen waarin hen wordt verboden om AMD op eender welke manier te helpen wanneer Gameworks wordt gebruikt.
YouTube: No BS 226: Interview with AMD Graphics Guru Richard Huddy
Het is verfrissend hoe openhartig hij spreekt, zeker na de afgelopen maanden steeds een relatief gesloten Raja Koduri te hebben horen spreken. Stilteperiode en zo, maar hij is iets te diplomatiek, deze man absoluut niet. :)
Was al eens langsgekomen hier. Wat je ziet is dat Richard letterlijk door het vuur gaat om open source te pushen en nVidia daar niet in mee gaat. De haat naar zijn oude werkgever bloeit tot op de dag van vandaag nog steeds volgens mij :+
Huddy ging wel te ver met een aantal claims die hij op geen enkele manier kon aantonen.
Maximum pc heeft nvidia daarom ook een invite gestuurd om daar over te praten in een vervolg aflevering Nvidia Responds to AMD's Cheating Allegations (No BS Podcast 229).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Huddy, dat was toch ook degene die claimde dat gsync een volledige frame aan latency toe zou voegen? En van "nobody cares about ati". Niet echt een plezant persoon wat mij betreft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja die 22 juli stond ook al op overclockers.co.uk als ETA
https://www.overclockers....phics-card-gx-37b-sp.html
[...]

Ja dat zei ik gister ook al.
-The_Mask- schreef op dinsdag 19 juli 2016 @ 22:23:
[...]

Afwachten hoe goed die echt wordt, maar de kaart is iig niet zo overdreven groot en daarmee waarschijnlijk ook minder overdreven qua meerprijs. Op een 219 euro 4GB RX 480 is een 100 euro koeler nogal overdreven. Dan heb je het als fabrikant niet helemaal begrepen volgens mij.
In dit geval dan een ~250 euro kaart maar wel weer een extreem overdreven koeler die totaal niet overeenkomt met de prijs van de kaart. En dan moet de Strix de meest belangrijke kaart worden voor Asus, dan is het niet logisch om zo'n dure koeler erop te drukken, dat is nutteloos, maakt de kaart alleen maar onnodig duur en drukt ook nog de winst van de fabrikant.
Richh schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 15:47:
[...]

Ja en ook dat nog. Dat is helemaal geld verspilling, heatpipes die bijna niks doen. Maak de kaart en koeler dan een stuk kleiner met een base plate zodat de warmte overdracht naar de koeler veel beter is. Doe je het goed dan is de koeler beter en goedkoper, win win. Voor zowel de koper als de fabrikant.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

sjekneck schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:11:
[...]

Was al eens langsgekomen hier. Wat je ziet is dat Richard letterlijk door het vuur gaat om open source te pushen en nVidia daar niet in mee gaat. De haat naar zijn oude werkgever bloeit tot op de dag van vandaag nog steeds volgens mij :+
Huddy ging wel te ver met een aantal claims die hij op geen enkele manier kon aantonen.
Maximum pc kheeft nvidia daarom ook een invite gestuurd om daar over te praten in een vervolg aflevering
Nvidia Responds to AMD's Cheating Allegations (No BS Podcast 229).
In het kader van fair and balanced moet ik hem maar even de kans geven. :|
Alleen vertrouw ik NVidia nooit gezien de vele streken die het bedrijf heeft uitgehaald en nog steeds uithaalt.
Dat pushen van open source is trouwens wel zeer terecht! Voor zowel de developers als de eindgebruiker (wij) is het veel beter als open source code wordt gebruikt. Het kan veel beter worden geoptimaliseerd, verbetered en uitgebreid. Hij heeft gewoon gelijk met zijn stelling dat NVidia zowel haar eigen klanten als de AMD-klanten dupeert met PhysX- en Gameworksfratsen, alleen maar omdat het de AMD-klanten meer dupeert. Zijn stelling dat AMD met TressFX volledige medewerking heeft gegeven (source code) aan Nvidia is ook een feit.

Een vraagje aan iedereen. Ik zie in het plaatje van de bovenstaande grafishce kaart dat de kloksnelheid van het duurdere model slechts een paar procent hoger ligt voor de betere versie, dat is niet echt de moeite waard (1-2 FPS extra als je net boven de 60 zit) naar mijn mening. Vinden jullie dat de meerprijs waard? Als ik straks een kaart koop dan ben ik van plan om een stille variant te kiezen (graag grote ventilatorbladen) van een bedrijf wat een goede reputatie heeft m.b.t. degelijkheid en service, naar het shijnt kan je dan voor AMD het best voor Sapphire kiezen. Ik zou in ieder geval niet 50-100 euro meer betalen voor een variant die net iets verder overklokt, dan toch liever 1 segment hoger gaan zitten. Hoe zien jullie dat? Hoe kiezen jullie welk model van welk bedrijf (Sapphire/MSI...) jullie kopen?
haarbal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:19:
Huddy, dat was toch ook degene die claimde dat gsync een volledige frame aan latency toe zou voegen? En van "nobody cares about ati". Niet echt een plezant persoon wat mij betreft.
Ja.
Fair enough maar ik vind het wel prettig dat hij het hart op zijn tong heeft liggen. Raja Koduri oogt als een sympathieke jongen maar hij mag daar best wel iets van overnemen. ;)
Eerlijk gezegd zal die 1 FPS latency (wel of niet) mij worst wezen. ;)
Dat zo'n FPGA-kastje enige latency geeft is een feit maar hoeveel en in welke mate de implementatie van FreeSync latency geeft vind ik niet relevant. We weten inmiddels dat het enige echt belangrijke verschil is dat G-Sync 100-200 euro meer kost voor de klant en dat G-Sync op hardwareniveau kan omgaan met hele lage FPS (onder de minimale refreshrate van de monitor) terwijl FreeSync dat via de driver ondersteund moet krijgen.
Ook weten we inmiddels dat de te kleine marge van de refreshrates (minimum tot maximum) te wijten is aan beperkingen van DPI/HDMI en dat nieuwe versies een hogere marge toelaten waarmee het probleem verdwijnt. Al vind ik dat je sowieso je instellingen moet aanpassen of moet upgraden als je niet boven de 40 FPS komt maar ja, er zijn een paar van die slecht geoptimaliseerde spellen (Crysis 3 bijvoorbeeld) waarbij je in een bepaald stuk van het spel ineens 20 FPS lager zit, dan is het vervelend als je ineens raar beeld krijgt omdat de FPS onder de minimale refreshrate valt. Ik hoop daarom dat AMD het op driverniveau gaat ondersteunen (frames herhalen).

[ Voor 39% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 17:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 13-09 20:06
Ik ben zo'n idiote stilte freak en mag daarnaast ook heel graag een leuke fps spelen. Ik gebruik al jaren AMD kaarten en kocht die in het verleden meestal van MSI. Nu heb ik er een 290 Trixx inhangen van Sapphire en ik heb nog nooit zo'n slechte kaart gehad kwa lawaai zeker op langere termijn (duurzaamheid dus....)

Ding begint te ratelen, te rammelen, te fibreren en begint zo langzamerhand meer iets voor een gemiddelde sexshop te worden dan een tool voor een gamer die van stilte houd O-)

Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik gevoelige oortjes heb en ook nooit in een lafa wil gaan rijden want ik kan niet tegen rammeltjes. :X

[ Voor 37% gewijzigd door rows op 20-07-2016 17:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:30:
Ik ben zo'n idiote stilte freak en mag daarnaast ook heel graag een leuke fps spelen. Ik gebruik al jaren AMD kaarten en kocht die meestal van MSI in het verleden. Nu heb ik er een 290 Trixx inhangen van Sapphire en ik heb nog nooit zo'n slechte kaart gehad kwa lawaai zeker op langere termijn (duurzaamheid dus....)
Goed om te weten, al kan het natuurlijk ook dat Sapphire juist daarom nu met een zeer stille variant uitkomt als veel klanten kwaad werden. ;)
Ik wacht sowieso de reviews af, gelukkig is het geluid tegenwoordig voor veel reviewers best een belangrijk puntje en laten ze het zelfs horen hoe de kaart klinkt bij een bepaald toerental van de ventilators. Voor mij in ieder geval geen minimodel om die reden, die zijn bij een even goed/slecht ontwerp altijd lawaaieriger. :)
Graag een goede passieve koeling en minstens 2 grote ventilators. Geen idee of dat die derde ventilator iets toevoegt. LED's interesseren me niet maar daar ontkom je tegenwoordig helaas niet aan.
Nu moet ik er wel bij vermelden dat ik gevoelige oortjes heb en ook nooit in een lafa wil gaan rijden want ik kan niet tegen rammeltjes. :X
Hetzelfde voor mij, op alle denkbare manieren (ook best muzikaal).
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:21:
Ja en ook dat nog. Dat is helemaal geld verspilling, heatpipes die bijna niks doen. Maak de kaart en koeler dan een stuk kleiner met een base plate zodat de warmte overdracht naar de koeler veel beter is. Doe je het goed dan is de koeler beter en goedkoper, win win. Voor zowel de koper als de fabrikant.
Of zorg ervoor dat het functioneel wordt gebruikt om hitte af te voeren zodat de ventilator minder aan moet. Als dat kan.

[ Voor 35% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 17:37 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik heb geen minimodel maar eentje met drie ventilatoren. Daarnaast ken ik silentpcreview ook erg goed aangezien ik voor stille componenten ga.

Mijn MSI kaarten hadden altijd twee ventilatoren ipv 3 zoals bij Sapphire maar waren wel veel stiller.

De strix kaarten van Asus komen ook altijd heel goed uit de test (techpowerup) als het gaat om stilte, maar dat geeft geen garantie voor de toekomst. En zoals de Mask al zei het moet wel in verhouding tot de nieuwprijs hoewel ik best iets extra wil betalen voor goede koeling, lees stilte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
sorry dat moest dus Alfa zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

rows schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:37:
Ik heb geen minimodel maar eentje met drie ventilatoren. Daarnaast ken ik silentpcreview ook erg goed aangezien ik voor stille componenten ga.
Goed om te weten. Ik geef jou een seintje zo gauw ik een systeem heb samengesteld. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Super ik hoor graag wat ervaringscijfers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DervishD
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 06-08-2023
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 16:37:
Zo geeft hij bijvoorbeeld aan (geen verrassing voor ons, denk ik) dat developers een contract van NVidia ondertekenen waarin hen wordt verboden om AMD op eender welke manier te helpen wanneer Gameworks wordt gebruikt.
Als ik al een reden nodig zou hebben om nooit Nvidia te kopen dan was dit 'm. Wat een enorm laag anti-consumer gedrag zeg. Dat die lui bij shitvidia zich niet doodschamen dat dit de enige manier is waarop ze kunnen concurreren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

DervishD schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Als ik al een reden nodig zou hebben om nooit Nvidia te kopen dan was dit 'm. Wat een enorm laag anti-consumer gedrag zeg. Dat die lui bij shitvidia zich niet doodschamen dat dit de enige manier is waarop ze kunnen concurreren.
Bij PC Perspective (Youtube linkt hiernaar vanuit die video als het goed is) ging hij hier ook op in, hij vertelde dat hij helaas niet het contract kon laten zien wegens NDA. NVidia ontkent het natuurlijk maar het is een feit dat AMD braaf de sourcecode geeft (TressFX en het AMD-alternatief van Gameworks) terwijl NVidia de sourcecode van Gameworks en PhysX geheim houdt.
Zelf ga ik nooit meer een NVidia-kaart komen vanwege het anti-consumergedrag, NVidia benadeelt ook haar eigen klanten, zelfs haar eigen klanten die een highendkaart kopen, die gaan 1-2 generaties later de gebeten hond zijn.
Het zal best dat die man en NVidia niet op een goede manier uit elkaar gingen maar hij komt op mij oprecht over en hij lijkt vooral een vurig voorstander te zijn van open source code omdat dit het beste is voor de performance en dus alle partijen hier baat bij hebben. Dan moet je inderdaad niet bij NVidia zijn.

Ik moet wel zeggen dat ik nog niet NVidia's verdediging heb gehoord. Ik ga er nog naar luisteren maar los hiervan is het wel heel erg duidelijk dat NVidida veel anticonsumerstreken heeft. Zo schakelde NVidia in het verleden ook PhysX uit op NVidiakaarten als niet de beide kaarten uit het duurdere segment kwamen en was er een 'verborgen' (je kon het opsporen maar je moest er zelf naar speuren, het kan niet via het menu) optie om de code van PhysX via software te draaien waarmee op AMD-kaarten het spel wel goed draaide met PhysX op hoog (Borderlands 2). Die overdreven tessellation gaat ook nergens over.

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 18:34 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:22:
Dat zo'n FPGA-kastje enige latency geeft is een feit
Blurbusters had het toen al getest, extra latency is niet of nauwelijks te meten. Zeker geen extra frame. Bij tftcentral hebben alle gsync schermen ook heel lage latency. Huddy was hier gewoon onzin aan het verspreiden.

Hij was ook de drama queen aan het uithangen over gameworks en van alles aan het insinueren, maar uiteraard niets specifiek genoeg om te kunnen verifieren.

Een smerige marketingman. gaming scientist my ass.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
rows schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:30:
Ik ben zo'n idiote stilte freak en mag daarnaast ook heel graag een leuke fps spelen. Ik gebruik al jaren AMD kaarten en kocht die in het verleden meestal van MSI. Nu heb ik er een 290 Trixx inhangen van Sapphire en ik heb nog nooit zo'n slechte kaart gehad kwa lawaai zeker op langere termijn (duurzaamheid dus....)
Tja sleeve bearing fans die zijn echt niet bedoeld voor lange termijn. Ik heb er zelf ook al flink over gezeurd bij o.a. MSI dat het nergens op slaat dat een dikke high-end videokaart met dikke koeler goedkope sleeve bearing fans krijgt welke na 2 tot 3 jaar redelijk gebruik toch vaak echt wel flink versleten zijn. Gelukkig is MSI nu eigenlijk overgestapt op betere fans in hun Twin Frozr VI koeler, double ball bearings in dit geval. EVGA gebruikte al langer double ball bearings, maar verreweg de meeste andere fabrikanten zitten allemaal nog op goedkope sleeve bearings. Nu is het wachten dus op de andere fabrikanten en nog betere lagers zoals mag-lev en FDB.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 17:33:
[...]
Geen idee of dat die derde ventilator iets toevoegt.
In het geval van een Asus Strix koeler op een 150W kaartje iig niet. Als je het hebt over een R9 290/390 (X) dan is het een ander verhaal zulke kaarten hebben een 512 bit geheugenbus met 16 geheugenchips en een hoog verbruik. Kaarten als deze worden sowieso lang dus dan kun je ook net zo goed drie fans erop plaatsen daar is vaak meer dan genoeg ruimte voor. Voor een kleine kaart als de GTX 1060 of RX 480 met 192 bit geheugenbus of 256 bit geheugenbus met 6 of 8 geheugenchips en een verbruik van 120/160W is het natuurlijk onzin. Dat maakt de kaart alleen maar duurder en in het geval van de Strix ook nog eens een grap doordat twee heatpipes meestal hier niks doen. Maak de kaart dan kleiner en ontwerp een betere koeler dat kan goedkoper zijn en stiller.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:33:
[...]

Blurbusters had het toen al getest, extra latency is niet of nauwelijks te meten.
Ik was dan ook puur theoretisch. ;)
Er is altijd meer latentie als er meer hardware is, of dat je er als gebruiker iets van merkt is een ander verhaal.
Een smerige marketingman. gaming scientist my ass.
Nogmaals, die 1 FPS meer of minder zal mij werkelijk worst wezen, als het daarom gaat dan heb je echt een nieuwe grafische kaart of meer bescheiden instellingen nodig. :')
Ik vind het verhaal over Gameworks veel interessanter en daar heeft hij wel gelijk in.
Een marketingman? Mwah, AMD's alternatieven zijn merkonfhankelijk omdat de code open is, daar heeft hij gewoon gelijk in. Niets houdt NVidia tegen om de implementatie van die open code zo aan te passen voor NVidia-kaarten (drivers) dat het geoptimaliseerd is voor NVidia-kaarten. Voor AMD is dat onmogelijk met Gameworks en PhysX omdat het zwarte dozen zijn. Hooguit kan AMD bijvoorbeeld een maximale tessellation toestaan via de driver of de hardware, that's it. Wat je verder van hem vindt, dat is waar. Open code voor dit soort zaken is beter voor de consument. De concurrent kan het goed optimaliseren voor al die andere gamers, mensen kunnen meedenken over hoe de code kan worden geoptimaliseerd (geweldig, al die competente bemoeials :)), mensen kunne de code uitbreiden. Noem maar op, allemaal voordelen. Natuurlijk is AMD de baas over die open code maar als mensen met goede ideeën komen dan zal AMD daar echt wel met interesse naar luisteren.

[ Voor 21% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:38:
Ik was dan ook puur theoretisch. ;)
Er is altijd meer latentie als er meer hardware is, of dat je er als gebruiker iets van merkt is een ander verhaal.
Meestal heb je alleen extra latency als je een extra laag toevoegt. En dat doet gsync niet, de fpga komt in plaats van de scaler.

Maar goed, het punt was meer dat je niet in alle verhalen van richard huddy moet geloven, zeker als de ze smerige manipulatieve slang opeens gaat beweren open source een warm hart toe te dragen.

Hilbert vindt hem ook niet leuk:
http://forums.guru3d.com/...php?p=4849324&postcount=5

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

haarbal schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:44:
[...]

Meestal heb je alleen extra latency als je een extra laag toevoegt. En dat doet gsync niet, de fpga komt in plaats van de scaler.

Maar goed, het punt was meer dat je niet in alle verhalen van richard huddy moet geloven, zeker als de ze smerige manipulatieve slang opeens gaat beweren open source een warm hart toe te dragen.

Hilbert vindt hem ook niet leuk:
http://forums.guru3d.com/...php?p=4849324&postcount=5
Prima maar bestrijd je de stelling dat open source code voor grafische functies (i.p.v. proprietary black boxes) beter is voor alle consumenten en voor de ontwikkeling en optimalisatie van (de implementatie van) die functies?
Ik ben nu aan het luisteren naar die NVidia mannen (het filmpje waar jij naar verwijst), ik ben niet onder de indruk van zijn verhaal. Ik heb zelfs nog niet een verdediging gehoord. Alleen vage algemeenheden en marketing: "wij werken mee", "wij zijn de leider met vernieuwingen" en "Mantle geeft geen voordelen" (we weten wel beter sinds dat Doom het gebruikt). Ik erken dat ook NVidia goede vernieuwingen heeft doorgevoerd, het is hartstikke goed dat NVidia met G-Sync kwam omdat het AMD stimuleerde om met FreeSync te komen. Alleen speelt AMD het spel veel eerlijker en veel meer in het belang van de gamers dan dat NVidia dat doet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowdog
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18:48
Kwam deze ook nog tegen, vond het zelf wel enigszins interessant:

YouTube: XFX Radeon RX 480 Black Edition Unboxing | 1st Custom-Design

(Duitse) unboxing van de XFX black edition (met beta bios). Niet echt heel veel te zien, maar ze spelen wel even The Witcher 3 en je ziet daar fps (~37 @ 1440p, maar is waarschijnlijk een vrij zwaar stukje, aangezien de gemiddelde fps in andere benchmarks met de reference een stuk hoger ligt) en clocks. De kaart lijkt vrij koel te blijven en niet te throttlen. Verder heb je er niet zoveel aan, maar iig mooi om te zien dat de kaart relatief koel blijft (70 graden, 64% fan) met 0% power limit en niet throttled.

Voor max clocks moet je wel iets hogere power limit instellen, ze zetten hem in de vid op 23% en dan wordt de max clock (1328 core) wel bereikt. Helaas spelen ze daarna maar heel even en worden er geen temps meer getoond. Lijkt me onwaarschijnlijk dat de kaart wel gaat throttlen. Nog even afwachten dus wat het gaat brengen qua performance, maar denk dat alle kaarten qua clocks (en temps) dus ongeveer zoiets gaan worden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Ik snap soms het commentaar niet over de reference kaarten: lawaaiapparaten. Heeft iedereen dan zijn pc kast open staan? Ik heb een Fractal Design R5. De RX 480 al best herrie maken maar dat blijft in de kast zoals het hoort! Ik moet echt alle geluid uitzetten om verschil te horen tussen wel of niet belast.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

winwiz schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 20:32:
Ik snap soms het commentaar niet over de reference kaarten: lawaaiapparaten. Heeft iedereen dan zijn pc kast open staan? Ik heb een Fractal Design R5. De RX 480 al best herrie maken maar dat blijft in de kast zoals het hoort! Ik moet echt alle geluid uitzetten om verschil te horen tussen wel of niet belast.
Heb jij het over de Fractal Design Define R5?
Zo ja, een hele goede keuze qua geluid. d:)b
Dan nog is het natuurlijk fijner als de componenten in je PC minder geluid maken. Kijk, ik ga er geen performance voor opofferen, maar als je met iets simpels zoals betere en grotere ventilators en twee ventilators (of 3 voor grotere kaarten) in plaats van 1 (of 2 bij grotere kaarten) minder lawaai hebt, prima toch?

Game jij met een gesloten hoofdtelefoon? Dat maakt ook veel verschil. Zelf gebruik ik een open hoofdtelefoon.
Mijn huidige kaart maakt veel te veel geluid, zelfs bij 50% van het maximum toerental al: een HD 7850 van Sapphire.
spoiler:
Gelukkig staat MSI Afterburner i.t.t. het programma van Sapphire toe om het toerental handmatig in te stellen op 0, ik laat de ventilators pas draaien vanaf 45 graden (normaal blijft de temperatuur bij idle laag in de 30 maar met dit hete weer...), bij die temperatuur recht omhoog naar 10% en vervolgens een parabolische curve naar maximaal 60% met een stijging van 60 naar 100% tussen 85 en 90 graden voor de zekerheid. Het lijkt goed te werken, in de praktijk wordt de temperatuur niet hoger dan mid 80 graden. Maar nog steeds veel te lawaaierig bij gaming. Goed, een andere generatie, tegenwoordig zijn ze er wellicht wat beter in om het geluid te verminderen. :)

[ Voor 29% gewijzigd door Verwijderd op 20-07-2016 22:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
DervishD schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:24:
[...]

Als deze claim nou waar was gaf ik je gelijk, maar dat is dus niet zo.
Dit is een claim van de ultieme nVidia hater die werkt bij AMD. Hoeveel Gamework titels zijn er ondertussen al en hoe groot acht jij de kans dat vuil spel niet uitgelekt zou zijn door een (ex)werknemer bij een ontwikkelaar die Gameworks heeft gebruikt? Dit had al lang uitgelekt geweest met bewijs en AMD had nVidia al lang voor de rechter gesleept als het klopt wat Richard zegt.

Er is geen restrictie om AMD te helpen om het spel te optimaliseren, maar een restrictie om Gameworks gerelateerde codepaths te delen met andere partijen door de ontwikkelaar. Dat is nvidia eigendom. Zakelijk gezien ook iets voor te zeggen vanuit nVidia, het is immers hun programma. Zij helpen de ontwikkelaar om deze Gameworks effecten te implementeren. Ik snap wel dat ze daar niet heen gaan om de concurrent te supporten.
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:50:
[...]

Prima maar bestrijd je de stelling dat open source code voor grafische functies (i.p.v. proprietary black boxes) beter is voor alle consumenten en voor de ontwikkeling en optimalisatie van (de implementatie van) die functies?
Nee dat doet niemand volgens mij. We willen als consument allemaal het beste voor gebruiker.

Probleem in dit 'open' ideaal plaatje is dat AMD het niet verkoopt of actief promoot op een enkele samenwerking na. Gratis om te gebruiken, maar net als met alle open source is het ook zonder support en dat zijn ook reële kosten. Hier heb je een tool en succes met implementeren ontwikkelaar. Beter voor ons, maar een kostenplaatje voor de partij die het wil gebruiken.
Of je kunt je als ontwikkelaar kiezen voor Gameworks en krijg je mensen gratis over de vloer die het zonder kosten voor je komen doen en je komen helpen. Het kan dan alleen gebruikt worden door 75 tot 80% van de markt....Lullig voor die 20-25%, maar daarom is Gameworks groter.

[ Voor 52% gewijzigd door sjekneck op 21-07-2016 10:31 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Racing_Reporter
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 07-09 19:15

Racing_Reporter

Contentmaker

sjekneck schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:09:
[...]

Dit is een claim van de ultieme nVidia hater die werkt bij AMD. Hoeveel Gamework titels zijn er ondertussen al en hoe groot acht jij de kans dat vuil spel niet uitgelekt zou zijn door een (ex)werknemer bij een ontwikkelaar die Gameworks heeft gebruikt? Dit had al lang uitgelekt geweest met bewijs en AMD had nVidia al lang voor de rechter gesleept als het klopt wat Richard zegt.

Er is geen restrictie om AMD te helpen om het spel te optimaliseren, maar een restrictie om Gameworks gerelateerde codepaths te delen met andere partijen door de ontwikkelaar. Dat is nvidia eigendom. Zakelijk gezien ook iets voor te zeggen vanuit nVidia, het is immers hun programma. Zij helpen de ontwikkelaar om deze Gameworks effecten te implementeren. Ik snap wel dat ze daar niet heen gaan om de concurrent te supporten.
Sommige dingen staan wel erg heftige claims tegenover als je contractbreuk pleegt, plus je baan staat op het spel. Ik denk dat dit iets is wat het daglicht nooit bereikt heeft vanwege die redenen.

[ Voor 24% gewijzigd door Racing_Reporter op 21-07-2016 10:39 ]

Als je dit leest, heb je teveel tijd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sjekneck
En anoniem posten op het internet is zo moeilijk?? Er zijn teveel mensen betrokken om dit verborgen te houden. Vuil spel kun je niet verbergen met een contract, dat is kwestie van tijd en een slip of the tongue. Ik heb best respect voor richard, maar ik zeg dat hij flink het aangedikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• winwiz
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 12-09 13:37
Verwijderd schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 22:06:
[...]

Heb jij het over de Fractal Design Define R5?
Zo ja, een hele goede keuze qua geluid. d:)b
Dan nog is het natuurlijk fijner als de componenten in je PC minder geluid maken. Kijk, ik ga er geen performance voor opofferen, maar als je met iets simpels zoals betere en grotere ventilators en twee ventilators (of 3 voor grotere kaarten) in plaats van 1 (of 2 bij grotere kaarten) minder lawaai hebt, prima toch?

Game jij met een gesloten hoofdtelefoon? Dat maakt ook veel verschil. Zelf gebruik ik een open hoofdtelefoon.
Mijn huidige kaart maakt veel te veel geluid, zelfs bij 50% van het maximum toerental al: een HD 7850 van Sapphire.
Die gebruik ik inderdaad. Mijn stelling ging dan ook niet over meer of mindere performance door een eventueel mindere of betere koeling.

Ik gebruik geen koptelefoon en ook bij volle belasting is de kaart absoluut niet hoorbaar. Ik wil dus alleen aangeven dat een goede kast heel veel invloed heeft.

Ryzen 5950x + 32GB GSKILL @3600 op Rog Strix Gaming E x570 + Asrock Phantom Gaming 6800XT+ Gigabyte Aorus FV43U Zwart + DS1621+ + DS414 + MacbookPro 16" 2021 + Mac Mini M4 Pro + Tesla MY RWD 2023 BYD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NitroX infinity
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 00:14

DirectX 12 & Vulkan Benchmarks

De Duitse website Golem.de heeft de GTX 1060 en RX 480 opnieuw getest, ditmaal in diverse DX12 en Vulkan benchmarks;

Resultaten; http://imgur.com/a/AtDcb

Bron; http://www.golem.de/news/...d-vulkan-1607-122214.html

Via; https://www.reddit.com/r/..._and_tested_7_dx12_games/

Graphene; a material that can do everything, except leave the lab. - Asianometry

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Phuncz
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Phuncz

ico_sphere by Matthew Divito

sjekneck schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:45:
En anoniem posten op het internet is zo moeilijk?? Er zijn teveel mensen betrokken om dit verborgen te houden. Vuil spel kun je niet verbergen met een contract, dat is kwestie van tijd en een slip of the tongue. Ik heb best respect voor richard, maar ik zeg dat hij flink het aangedikt.
Als je om je job én carriére geeft ga je zo'n info niet lekken, het is niet evident om tegenwoordig nog anoniem te blijven (online), zeker niet als er een wettelijk kader is dat deze gegevens kan afdwingen. En dan nog, wat bereik je ermee ? Voor de Antitrust van Intel en AMD was een grootschalig onderzoek gestart en het merk was ook bekend (iedereen, ook een rechter, kent Intel wel). De monopolie was dus bijna algemeen gekend.

Je kan het wel van de hand doen op basis dat er nog geen gerechtelijke stappen (openbaar) gezet zijn, maar zo'n zaak kan vele jaren duren om bewijsmateriaal te verzamelen en GameWorks is nog niet zo oud. Maar de feiten zijn wel dat GameWorks als zwarte-doos concept zeer moeilijk te rechtvaardigen valt onder het mom van "beter voor de consument". We hebben het hier over het renderen van pixels in een wereld waar ontwikkelaars voor verschillende systemen moeten optimaliseren.

Het is ook niet alsof Nvidia zelfs met het open source maken van GameWorks ineens geen concurrentie meer kunnen geven, AMD gaat nog steeds zijn eigen producten en software moeten maken, ze kunnen niet afhankelijk zijn van een concurrentie zijn technologie. Dus het is veel logischer dat dit een middel is om oneerlijke concurrentie in de hand te werken. Zelfs als AMD al zijn hardware zou afstemmen op GameWorks, zou dit nog steeds met een behoorlijke vertraging lopen (GPU architectuur compleet omgooien doe je niet in een jaar) en ze zouden dan nog nooit zo snel zijn als Nvidia.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
NitroX infinity schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:54:

De Duitse website Golem.de heeft de GTX 1060 en RX 480 opnieuw getest, ditmaal in diverse DX12 en Vulkan benchmarks;

denk dat deze benchmarks toch een veel beter beeld scheppen voor de toekomst dan alle dx11 games waar veel andere reviews op getest hebben. het viel me ook op dat veel reviewers (lees youtube) de doom benchmark volledig negeerde. iig met deze benchmarks liggen ze vrijwel nek aan nek waarbij de 1060 alleen in tomb raider een grote lead heeft en de 480 in doom en hitman. dan lijkt me de 480 toch een betere koop voor het geld.

de 1060's zitten gemiddeld toch rond de 330-360 euro, als de 480 gewoon op 300 blijft steken ( het liefst 280 ofzo) dan is het toch imho een aanzienlijk verschil in prijs.

[ Voor 8% gewijzigd door Ergo op 21-07-2016 12:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Werelds
sjekneck schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 10:09:
Nee, Nvidia had eenieder die ook maar iets gelekt had voor de rechter gesleept. De NDA die er achter hangt is behoorlijk strict.

Daarnaast hoeft er niets te lekken. Nvidia heeft al meerdere malen duidelijk gezegd dat AMD hun spul niet mag zien en dat devs daar dus geen hulp van AMD kunnen krijgen.
Als 50% van je codebase echter achter Nvidia's muur hangt, kan AMD ook niet veel optimaliseren. Ontwikkelaars mogen AMD inderdaad om hulp vragen, maar mogen AMD vervolgens niet laten helpen met de delen die het traagst lopen. Dat hele verhaal is dus een wassen neus.
Gratis om te gebruiken, maar net als met alle open source is het ook zonder support en dat zijn ook reële kosten. Hier heb je een tool en succes met implementeren ontwikkelaar. Beter voor ons, maar een kostenplaatje voor de partij die het wil gebruiken.
Of je kunt je als ontwikkelaar kiezen voor Gameworks en krijg je mensen gratis over de vloer die het zonder kosten voor je komen doen en je komen helpen.
En hier hebben we het standaard Nvidia marketing verhaal, wat gewoon grote onzin is.

#1: de support van Nvidia is nooit en te nimmer gratis. Punt. Je betaalt ofwel voor de licentie waar die support bij zit, of je betaalt los voor de support.
#2: uitzondering op #1 is bij marketing deals van Nvidia met de publisher dan wel dev; in welk geval je in feite alsnog betaalt, alleen niet noodzakelijkerwijs met cash.
#3: je krijgt van AMD gewoon support als je er om vraagt, ze zullen het echter inderdaad meestal niet gratis doen. Net als bij Nvidia kost dat geld of een marketing deal.

Zie DICE en Oxide. Beide een marketing deal met AMD, gebruiken AMD technologie...en ook Nvidia technologie, met specifieke code paths voor Nvidia waardoor het in het geval van Frostbite zelfs zo is dat deze beter loopt op Nvidia dan op AMD, ondanks het feit dat het "gesponsord" is door AMD.

Enige keer dat ik dat andersom heb gezien is DOOM + Vulkan.

[ Voor 3% gewijzigd door Werelds op 21-07-2016 12:47 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• sdk1985
  • Registratie: Januari 2005
  • Laatst online: 22:25
Werelds schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 12:45:
[...]

Nee, Nvidia had eenieder die ook maar iets gelekt had voor de rechter gesleept. De NDA die er achter hangt is behoorlijk strict.

Daarnaast hoeft er niets te lekken. Nvidia heeft al meerdere malen duidelijk gezegd dat AMD hun spul niet mag zien en dat devs daar dus geen hulp van AMD kunnen krijgen.

[...]

Als 50% van je codebase echter achter Nvidia's muur hangt, kan AMD ook niet veel optimaliseren. Ontwikkelaars mogen AMD inderdaad om hulp vragen, maar mogen AMD vervolgens niet laten helpen met de delen die het traagst lopen. Dat hele verhaal is dus een wassen neus.

[...]

En hier hebben we het standaard Nvidia marketing verhaal, wat gewoon grote onzin is.

#1: de support van Nvidia is nooit en te nimmer gratis. Punt. Je betaalt ofwel voor de licentie waar die support bij zit, of je betaalt los voor de support.
#2: uitzondering op #1 is bij marketing deals van Nvidia met de publisher dan wel dev; in welk geval je in feite alsnog betaalt, alleen niet noodzakelijkerwijs met cash.
#3: je krijgt van AMD gewoon support als je er om vraagt, ze zullen het echter inderdaad meestal niet gratis doen. Net als bij Nvidia kost dat geld of een marketing deal.

Zie DICE en Oxide. Beide een marketing deal met AMD, gebruiken AMD technologie...en ook Nvidia technologie, met specifieke code paths voor Nvidia waardoor het in het geval van Frostbite zelfs zo is dat deze beter loopt op Nvidia dan op AMD, ondanks het feit dat het "gesponsord" is door AMD.

Enige keer dat ik dat andersom heb gezien is DOOM + Vulkan.
Je hebt door dat je nu de volgende "slander" aan het rechtpraten bent? (Daar begon de discussie mee):
Zo geeft hij bijvoorbeeld aan (geen verrassing voor ons, denk ik) dat developers een contract van NVidia ondertekenen waarin hen wordt verboden om AMD op eender welke manier te helpen wanneer Gameworks wordt gebruikt.
Tot nu toe is de enige betrouwbare bron mbt nvidia, amd, intel support Kollock van Stardock; http://www.overclock.net/...hmarks/1200#post_24356995. Dat is in ieder geval nog een genuanceerd verhaal. Waaruit overigens ook blijkt dat Nvidia met Ashes bezig is ook al hebben ze geen marketing deal. Wat ze ervoor betalen wordt natuurlijk niet vermeld... Maar eerlijk gezegd lijkt het helpen mij minstens evenveel in het voordeel van Nvidia. Negatieve PR kost ook wat... Enige wat dat gaat verduidelijken is een factuur of een contract. Zonder bron zou ik dat niet zo stellig durven beweren...

Hostdeko webhosting: Sneller dan de concurrentie, CO2 neutraal en klantgericht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

PowerColor Announces the Radeon RX 480 RED DEVIL

TUL Corporation, a leading and innovative manufacturer of AMD graphic cards since 1997, has released a brand new video card in PowerColor Red Devil RX 480 8GB GDDR5. It is based on AMD's latest GCN 4 architecture designed for GloFo 14nm FinFET that delivers premium VR capability, increased level of performance, smooth VR, seamless support for next-gen gaming monitors, and CPU-free game streaming or recording. Furthermore, the model also supports AMD's newest technologies such as Direct 12 and Vulkan, FreeSync, and Liquid VR.

PowerColor Red Devil RX 480 8GB GDDR5 utilizes 8GB of GDDR5 memory with 2304 stream processors, ships with 1330MHz core clock speed, and has 2000MHz memory clock speed which is connected via a new high speed 256-bit memory interface. The 6+1 multi-phases board design enhances the power efficiency and stability, and also enables ultimate performance in overclocking mode with BIOS switch. In order to achieve better thermal solution in both ultra overclocking and silent overclocking mode, PowerColor Red Devil RX 480 adopts the newest fan technology called Double Blade III which increases airflows and prevents dust deposition on fans. The Double Blade III is made with triple 80mm 2-ball bearing fans, with 2pcs of 8mm and another 2pcs of 6mm nickel- plated heat pipe for the best heat dissipation.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-21/69b_thm.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-21/69c_thm.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-21/69d_thm.jpg

In creating one solid card with all components, the Red Devil also includes a backplate as well as having the PCB locked in a thermal module using the method of spring screws to pin through the rivets. The backplate and the copper based thermal module hold the GPU for not only balancing the pressure of the whole board but also for avoiding the damage done to the GPU and other components if dropped.

Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/img/16-07-21/69a_thm.jpg

Available from the 29th of July, 2016, the Red Devil RX 480 will be priced at USD $269.

For more information, visit the product page.

Bron: https://www.techpowerup.c...e-radeon-rx-480-red-devil

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• assn
  • Registratie: Januari 2011
  • Laatst online: 01-09 14:27
Ben benieuwd hoe duur de kaarten nu gaan worden hier in Nederland. Daarnaast heb ik een vraag, hoe ga ik kiezen tussen deze verschillende kaarten? Ik ga morgen mijn basis systeem bestellen en wacht op de beschikbaarheid van deze kaarten.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Indy91
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:29:

PowerColor Announces the Radeon RX 480 RED DEVIL

...
Available from the 29th of July, 2016, the Red Devil RX 480 will be priced at USD $269.
Deze valt dus qua prijsstelling in de middenmoot van de custom design 8GB rx 480 kaartjes:
  • 4GB Sapphire Nitro+: ~239 Euro
  • 4GB Gigabyte G1 Gaming: ~260 Euro
  • [hr]
  • 8GB Powercolor Dual Cool: ~282 Euro
  • 8GB Sapphire Nitro+: ~288 Euro
  • 8GB Sapphire Nitro+ OC: ~299 Euro
  • 8GB Powercolor Red Devil: ~299 Euro
  • 8GB Gigabyte G1 Gaming: ~310 Euro
  • 8GB ASUS ROG Strix: ~347 Euro
Ben erg benieuwd hoe de prijsstelling van MSI en XFX zal zijn voor hun custom design kaartjes.

AMD CPU FX-8350@4,4GHz | Scythe Fuma | Scythe Kaze Master II | Asus M5A97 Rev.2 | Sapphire RX 480 Nitro OC+ | 16GB Geil Black Dragon DDR1600 | 480 Sandisk Ultra II SSD | Corsair GamingSeries 800Watt | Creative Tactic 3D Alpha | Corsair Gaming M65

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Indy91 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:15:
8GB ASUS ROG Strixx: ~347 Euro
Jammer, die 2 case fan headers zijn wel een leuke feature, maar geen 50 euro waard.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ergo
Indy91 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:15:
[...]

Deze valt dus qua prijsstelling in de middenmoot van de custom design 8GB rx 480 kaartjes:
  • 4GB Sapphire Nitro+: ~239 Euro
  • 4GB Gigabyte G1 Gaming: ~260 Euro
  • [hr]
  • 8GB Powercolor Dual Cool: ~282 Euro
  • 8GB Sapphire Nitro+: ~288 Euro
  • 8GB Sapphire Nitro+ OC: ~299 Euro
  • 8GB Powercolor Red Devil: ~299 Euro
  • 8GB Gigabyte G1 Gaming: ~310 Euro
  • 8GB ASUS ROG Strixx: ~347 Euro
zou mij kunnen vertellen hoe je aan die prijzen komt?
slechts omrekenen van usd naar eu + btw klopt niet altijd en in de pricewatch zie ik ze ook nog niet staan. ben benieuwd wat voor prijzen we gaan zien.
Ben erg benieuwd hoe de prijsstelling van MSI en XFX zal zijn voor hun custom design kaartjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:48
-The_Mask- schreef op woensdag 20 juli 2016 @ 18:34:
[...]

Tja sleeve bearing fans die zijn echt niet bedoeld voor lange termijn. Ik heb er zelf ook al flink over gezeurd bij o.a. MSI dat het nergens op slaat dat een dikke high-end videokaart met dikke koeler goedkope sleeve bearing fans krijgt welke na 2 tot 3 jaar redelijk gebruik toch vaak echt wel flink versleten zijn. Gelukkig is MSI nu eigenlijk overgestapt op betere fans in hun Twin Frozr VI koeler, double ball bearings in dit geval. EVGA gebruikte al langer double ball bearings, maar verreweg de meeste andere fabrikanten zitten allemaal nog op goedkope sleeve bearings. Nu is het wachten dus op de andere fabrikanten en nog betere lagers zoals mag-lev en FDB.
Ik heb zelf een R9 270x en een 7950 gehad voor het minen van Dogecoins. Bij beide is er één van de fans kapot gegaan (draaiden amper rond). En dat waren sleeve bearing fans. Die 270x heb ik kunnen vervangen. Maar aangezien de pricewatch: XFX Radeon HD7950 Double Dissipation Edition gewoon een slecht design was (werd veel te makkelijk 90 graden) heb ik daar een pricewatch: Gelid Solutions ICY Vision-A (AMD Series) (ball bearing) op gezet. Nu zal dat niet per se alleen aan ball bearing liggen, maar de fans waren veel steviger en hadden veel minder speling.

Het is inderdaad onbegrijpelijk dat videokaarten met sleeve fans uit worden gerust. Ok, de goedkoopste modellen en reference modellen snap ik nog. Maar zo'n fan spint steeds op en dan weer omlaag en dan weer op etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• haarbal
Fleximex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 14:54:
Het is inderdaad onbegrijpelijk dat videokaarten met sleeve fans uit worden gerust. Ok, de goedkoopste modellen en reference modellen snap ik nog. Maar zo'n fan spint steeds op en dan weer omlaag en dan weer op etc.
Sleeve is wel ok voor langzame fans. Maar als je dan gaat minen en 24/7 op volle toeren draait begeven ze het op den duur wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:09:
Reference kaarten gebruiken normaal allemaal double ball bearing en geen sleeve.
Echt? Dat vind ik wel ironisch. Dan is Nvidia toch niet zo gek met zijn Founders Edition haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Nou ja, de prijzen haal ik van Overclockers UK. Ik gebruik als omreken factor de huidige GPB/EUR koers (op dit moment factor 1,20).

De Powercolor Red Devil wordt bij Overclockers UK in ieder geval dicht (249,95 GBP) tegen de adviesprijs van 269 USD verkocht.
  • MSRP in Eurozone zou moeten zijn: 269 USD x 1,21 (BTW in NL) x 0,91 USD/EUR koers = ~297 Euro
  • MSRP in UK zou moeten zijn: 269 USD x 1,20 (VAT in UK) x 0,76 = ~245 GBP

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Werelds
sdk1985 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 13:18:
Tot nu toe is de enige betrouwbare bron mbt nvidia, amd, intel support Kollock van Stardock; http://www.overclock.net/...hmarks/1200#post_24356995. Dat is in ieder geval nog een genuanceerd verhaal. Waaruit overigens ook blijkt dat Nvidia met Ashes bezig is ook al hebben ze geen marketing deal. Wat ze ervoor betalen wordt natuurlijk niet vermeld... Maar eerlijk gezegd lijkt het helpen mij minstens evenveel in het voordeel van Nvidia. Negatieve PR kost ook wat... Enige wat dat gaat verduidelijken is een factuur of een contract. Zonder bron zou ik dat niet zo stellig durven beweren...
Ho ho, dit is iets anders.

Ik heb het over Gameworks. Ashes gebruikt geen Gameworks. Je kunt (delen van) Gameworks gratis gebruiken, maar daar krijg je niet meer of minder support op dan je van AMD zou krijgen bij het gebruik van hun spul.

In het geval van Oxide hebben ze Nvidia om hulp gevraagd om uit te vogelen waarom shit niet liep bij hen. Zij deden niets dat volgens de documentatie en driver niet kon, dus dan ligt het probleem bij Nvidia (wat dus ook zo is). Gezien de...minder gewenste (:P) resultaten was het uiteraard in Nvidia's belang daar op te reageren, met als gevolg het Nvidia code path. AMD heeft Oxide vast wel een hoop pointers gegeven hoe AC te implementeren, daar twijfel ik niet aan.

Het grote verschil is echter dat de ontwikkelaars die een deal met Nvidia hebben (of dat nou een betaalde licentie is of een marketing deal direct danwel via hun publisher doet er verder niet toe) problemen met de Nvidia delen niet aan AMD voor kunnen leggen als die niet lekker lopen. Andersom mag dat wel altijd. Nogmaals, Frostbite is waarschijnlijk het beste voorbeeld. AMD marketing deal, Mantle ondersteuning - en toch loopt het allemaal beter op Nvidia.

Rechtpraten? Helemaal niet. Nvidia heeft zelf al vaak genoeg duidelijk gezegd dat AMD niet aan Nvidia's code kan en mag komen. Nee, het contract zegt niet dat ontwikkelaars helemaal geen contact met AMD mogen hebben, maar wel beperkt het contract wat AMD kan doen. Contact met AMD opnemen heeft niet veel nut als ze niet naar de traagste delen mogen kijken. Het is alsof je iemand vraagt je brommer op te voeren of je auto sneller te maken, maar hij mag niet aan de motor, aandrijving en versnellingsbak komen. Dat werkt gewoon niet :)

Overigens is dat ook wat Huddy zegt. Hij zegt niet dat in het contract staat dat ze niet met AMD mogen communiceren of iets dergelijks. Ook zei hij dat hij hoopte dat Nvidia interesse zou tonen in Mantle en dat ze waarschijnlijk een heel goede driver er voor konden maken, maar dat hij ook verwachtte dat dat niet zou gebeuren vanwege Nvidia's trots ;)

Je hoeft ook maar naar de resultaten in de echte grote GameWorks titels te bekijken. Stuk voor stuk lopen ze als dikke stront door een kleine trechter en meestal wordt er weinig gefixt. Dat begint langzaamaan te veranderen nu er steeds meer mensen zijn die dit soort zaken aan de tand voelen en devs/Nvidia dus publiekelijk te schande worden gemaakt, maar we zijn er nog lang niet. AMD kan nog steeds geen optimalisaties aanraden, andersom kan dat wel. Point in question: TR2013. TressFX was te zwaar voor GK104 omdat die zo traag met compute om kon gaan. Een week later lag er een patch van Nixxes + Nvidia klaar. Waarom? Omdat Nvidia kon zien wat TressFX deed.

Fast forward naar 2016, RotTR - weer een TR game, nu met Nvidia vinger in de pap. Loopt nog steeds niet helemaal zoals het hoort, een half jaar later. Nixxes heeft een hoop gedaan om de situatie te verbeteren (+1 voor oisyn :P), maar iets zegt me dat AMD daar niet veel aan te pas is gekomen, anders had men dat wel gezegd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Fleximex schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:19:
[...]

Echt? Dat vind ik wel ironisch. Dan is Nvidia toch niet zo gek met zijn Founders Edition haha.
Ja moet ook wel, ze draaien ook nog eens met veel meer omwentelingen per minuut (fans zijn kleiner dus minder geluid op hetzelfde aantal omwentelingen maar dus ook minder luchtverplaatsing) dus met sleeve zou de levensduur helemaal beroerd worden.

Maar dat maakt de Founders Edition niet minder belachelijk. In de tijd dat Founders Edition nog gewoon reference werd genoemd was het ook gewoon double ball bearing en ook AMD reference zijn gewoon double ball bearing.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Suicyder
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 19:40
Hah, gisteren voor de lol een keer de fan van mijn XFX RX480 OC op maximaal gezet, humor,
1 Ding weet ik zeker, daar is hij tijdens gamen nog nooit in de buurt gekomen, ook niet een beetje :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rows
Ik heb zelf ook nog even zitten googlen op ball bearing fans tov sleeve. Zeker nu met mijn Sapphire Trixx ervaring komt er hier nooit meer sleeve in. Eens met Mask dat het belachelijk is dat dit op dergelijke dure kaarten zit.

Kaarten die nu (huidige generatie) vaak met ball bearing wordt geleverd zijn:
MSI Twin Frozr VI
ASUS Strix

En EVGA maar die levert helaas geen AMD

Van andere merken heb ik het (nog) niet kunnen vinden. Daarnaast kan het ook per model verschillen, dus altijd even goed nakijken. ;)

[ Voor 15% gewijzigd door rows op 21-07-2016 16:08 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Fleximex
rows schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 16:07:
Van andere merken heb ik het (nog) niet kunnen vinden. Daarnaast kan het ook per model verschillen, dus altijd even goed nakijken. ;)
En weet bijna zeker dat als je het niet kan vinden ze het ook niet hebben (en dus sleeve bearing zijn). Anders maken ze daar echt wel reclame mee zoals MSI.

[ Voor 32% gewijzigd door Fleximex op 21-07-2016 16:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Als je als fabrikant een goed marketingsteam hebt wel ja, maar Asus vermeld het niet op hun site bij bijvoorbeeld de GTX 1080 Strix, terwijl die toch echt wel double ball bearings heeft zoals te zien is in de betere reviews.

Powercolor vermeld het iig wel in hun persbericht voor de RX 480.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wouterg00
  • Registratie: November 2015
  • Laatst online: 09-09 12:20
Indy91 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 15:21:
[...]

Nou ja, de prijzen haal ik van Overclockers UK. Ik gebruik als omreken factor de huidige GPB/EUR koers (op dit moment factor 1,20).
Alleen dat klopt niet helemaal, want Overclockers UK is over het algemeen net wat duurder (~10 pond, max 15) dan de goedkoopste prijzen bij de meeste videokaarten, omdat ze een "goede service" hebben. Ebuyer, eBay en Amazon zijn vrijwel altijd goedkoper, en ook de Nederlandse winkels (megekko) zijn eigenlijk altijd wel een tientje goedkoper.

[ Voor 3% gewijzigd door wouterg00 op 21-07-2016 20:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Indy91
Ebuyer is inderdaad ietwat goedkoper, maar deze leveren helaas niet naar landen buiten de UK en hebben op dit moment nog enkel Refenence Design kaarten. Daarnaast hebben Amazon en Ebay ook enkel Refenced Design kaarten.

De enige site met redelijk veel (8 verschillende) custom design kaarten is op dit moment alleen Overclockers UK. ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Indy91 op 21-07-2016 21:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frakato
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 02-08 20:24
wouterg00 schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 20:08:
[...]

Alleen dat klopt niet helemaal, want Overclockers UK is over het algemeen net wat duurder (~10 pond, max 15) dan de goedkoopste prijzen bij de meeste videokaarten, omdat ze een "goede service" hebben. Ebuyer, eBay en Amazon zijn vrijwel altijd goedkoper, en ook de Nederlandse winkels (megekko) zijn eigenlijk altijd wel een tientje goedkoper.
En niet te vergeten 18 pond verzendkosten bij Overclockers UK

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• polli_
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 00:49
Review van de custom Rx-480, in dit geval ASUS STRIX Rx-480

https://www.techpowerup.c...S/RX_480_STRIX_OC/13.html

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

NitroX infinity schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 11:54:

Het meest verbazende vind ik de AoS-benchmark, je zou verwachten dat de RX 480 die wint, zie de eerdere verschillen bij AoS en de huidige verschillen bij Hitman, Quantum Break en Forza en de lichte overwinning (ik vind het best als we dat een gelijkspel noemen ;)) bij Total War Warhammer. Zou NVidia met extreme driveroptimalisatie (en misschien wel wat gefoefel wat je niet opmerkt aan de graphics, het zou het eerdere incident verklaren) alles eruit hebben geperst omdat de benchmark voor dit spel belangrijk is voor de marketing/PR? :)
Of zou AoS misschien toch niet de ideale benchmark voor DX12 zijn? Laat hier maar eens een uitgebreide analyse over worden gemaakt door softwarenerds.

Voor de volledigheid, het zou natuurlijk ook nog kunnen dat die spellen gewoon beter zijn geoptimaliseerd voor de AMD-kaarten, mede omdat die in de consoles zitten, maar ik heb het vermoeden dat er meer speelt dan dat.
Rise of the Tomb Raider laat ik buiten beschouwing: nog steeds niet goed geoptimaliseerd voor DX12, helaas.

Terzijde, is het haalbaar dat dit soort spellen alsnog naar Vulkan worden omgezet? Ik weet niet hoeveel programmeeruren daarvoor nodig zijn maar specialisten moeten dat toch redelijk snel kunnen regelen als de code van het spel goed is geschreven? Ik besef dat het niet een simpel klusje is (ik heb zelf een beetje programmeerervaring) maar er bestaan mensen die heel erg handig zijn met code en die de code van beide API's goed kennen.

[ Voor 15% gewijzigd door Verwijderd op 21-07-2016 23:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Was altijd aan het kijken voor een 1070 maar is voor mij eigenlijk een beetje overkill. Vervolgens twijfel ik tussen de RX480 en 1060. Weet het nog steeds niet helemaal zeker maar volgens mij is de 1060 gewoon iets sterker dan de RX480.

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Nou daar kan nog wel wat aan verbeterd worden Asus...

Maar twee van de vijf heatpipes hebben echt goed contact met de GPU en nog één heeft half contact en doordat de temp target ook nog vrij agressief is ingesteld met 65 graden is die gewoon helemaal niet bijzonder stil, amper stiller als reference en dat met zo'n dikke dure koeler... :X

Wat betreft het overklokken in de review. Zo te zien heeft W1zzard the stroombeperking niet veranderd hierdoor krijg je maar heel weinig winst met overklokken, dat moet wel beter kunnen met een BIOS aanpassing. Kaart staat nu gewoon continue to throttlen met overklok waardoor de prestaties niks beter worden, kleine verandering in het BIOS zodat de stroom minder beperkt wordt en de prestaties worden ook een stuk beter.

[ Voor 11% gewijzigd door -The_Mask- op 21-07-2016 23:22 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Vreemd dat hij inderdaad zegt dat 4 van de 5 heatpipes contact hebben, want bij die onderste is het alleen zo'n koelpasta kit/sticker die de heatpipe aanraakt, maar die valt net buiten het bereik van de die :+. Blijft wel een beetje komisch hoe Asus van die zwaar overdreven koelers maakt (gezien het TDP van alle kaarten die de laatste 3 maanden uitkwamen), terwijl ze met een simpeler model waarschijnlijk beter resultaat konden boeken als ie wel geoptimized was voor de huidige die-sizes.

[ Voor 58% gewijzigd door Paprika op 21-07-2016 23:33 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:14:
[...]

Nou daar kan nog wel wat aan verbeterd worden Asus...

Maar twee van de vijf heatpipes hebben echt goed contact met de GPU en nog één heeft half contact en doordat de temp target ook nog vrij agressief is ingesteld met 65 graden is die gewoon helemaal niet bijzonder stil, amper stiller als reference en dat met zo'n dikke dure koeler... :X
Is dat niet gewoon weer een NVidia Strix koeler die Asus klakkeloos op een AMD kaart plakt? Ik bedoel, zoek de verschillen:

RX 480 Strix:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/RX_480_STRIX_OC/images/cooler2.jpg

GTX1080 Strix:
Afbeeldingslocatie: https://www.techpowerup.com/reviews/ASUS/GTX_1080_STRIX/images/cooler2.jpg

En zelfs bij de GTX1080 raken niet eens alle heatpipes de core. Ik zou zelf in ieder geval, bij overweging tot het kopen van een AMD kaart, nooit voor Asus gaan maar eerder Sapphire, Gigabyte of XFX.

Slightly offtopic: ik kwam eerder vandaag deze video nog tegen van de "premium materials and components" Founders Edition GTX1060. Serieus, volgens mij heeft NVidia letterlijk een PCB van een GTX1070 genomen, hebben ze er een stuk afgezaagd, 2 VRAM chips er niet op gedaan en hebben ze de 6pins PCIe power connector met een verlengkabel op een soort van Frankenstein manier erop gesoldeerd. Premium quality my ass.

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja ze gebruiken de koeler voor al hun huidige kaarten. Alleen ze hadden een baseplate moeten gebruiken, dat werkt sowieso beter dan direct de heat pipes op de GPU en nu nog niet eens de helft van de heat pipes goed contact hebben is dit helemaal een beroerde optie.

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Paprika
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 17:20
Moi_in_actie schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:35:
[...]
Slightly offtopic: ik kwam eerder vandaag deze video nog tegen van de "premium materials and components" Founders Edition GTX1060. Serieus, volgens mij heeft NVidia letterlijk een PCB van een GTX1070 genomen, hebben ze er een stuk afgezaagd, 2 VRAM chips er niet op gedaan en hebben ze de 6pins PCIe power connector met een verlengkabel op een soort van Frankenstein manier erop gesoldeerd. Premium quality my ass.
De phases zitten letterlijk aan de andere kant, dus zo erg is het ook weer niet. Betekent overigens niet dat het geen triest design is ;).
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:38:
Ja ze gebruiken de koeler voor al hun huidige kaarten. Alleen ze hadden een baseplate moeten gebruiken, dat werkt sowieso beter dan direct de heat pipes op de GPU en nu nog niet eens de helft van de heat pipes goed contact hebben is dit helemaal een beroerde optie.
https://www.techpowerup.c...meRock/images/cooler2.jpg ? :D

Al is die van MSI wel iets mooier :+...
https://www.techpowerup.c...ming_X/images/cooler2.jpg

[ Voor 28% gewijzigd door Paprika op 21-07-2016 23:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!
Ja veel beter en veel efficiënter.
[...]

Misschien moet die overwegen om shampoo reclame te maken in plaats van computer hardware mishandelen.

[ Voor 49% gewijzigd door -The_Mask- op 21-07-2016 23:59 ]

AMD Nieuwsdiscussie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Moi_in_actie
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 13-09 21:15
-The_Mask- schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:43:
[...]

Misschien moet die overwegen om shampoo reclame te maken. :D
Haha... zou vast en zeker nog een succes worden ook :9 Maar goed, dit soort Frankenstein mods van hem zijn altijd wel fun om te zien, ouderwets lekker klooien en modden. Doet me denken aan hoe de oudere broers van een goede vriend in de jaren 90 en begin 2000 al bezig waren met waterkoeling in hun game pc's

Ryzen 9 9950X3D ~~ 32GB GSkill TridentZ 6000Mhz ~~ ASRock B850M Steel Legend ~~ Powercolor Hellhound RX9070XT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:12:
Was altijd aan het kijken voor een 1070 maar is voor mij eigenlijk een beetje overkill. Vervolgens twijfel ik tussen de RX480 en 1060. Weet het nog steeds niet helemaal zeker maar volgens mij is de 1060 gewoon iets sterker dan de RX480.
Houd er wel rekening mee dat als je nu wat hoger zit dat je dan de volgende generatie links kan laten liggen en dat een 1440p HDR-monitor (ja, binnenkort komt er eindelijk een) op termijn ook interessant kan zijn. Het is maar wat je wil. Voor mij is de RX480 wat te underpowered, zeker voor een van mijn favoriete spellen (ook bij 1080p), en de 1060 is weer veel duurder (G-Sync premie) en werkt niet zo goed met DX12 en Vulkan. Is de 1060 sterker? Voor DX11 wel (10-20%?), hier is het huidige ontwerp (Pascal) aan aangepast, AMD is al een tijdje terug een stapje verder gegaan en werd hiervoor in eerste instantie gestraft omdat de software nog achterliep (nog geen DX12 en Vulkan toen).
Verwijderd schreef op donderdag 21 juli 2016 @ 23:12:
Houd er wel rekening mee dat als je nu wat hoger zit dat je dan de volgende generatie links kan laten liggen en dat een 1440p HDR-monitor (ja, binnenkort komt er eindelijk een) op termijn ook interessant kan zijn. Het is maar wat je wil. Voor mij is de RX480 wat te underpowered, zeker voor een van mijn favoriete spellen (ook bij 1080p), en de 1060 is weer veel duurder (G-Sync premie) en werkt niet zo goed met DX12 en Vulkan. Is de 1060 sterker? Voor DX11 wel (10-20%?), hier is het huidige ontwerp (Pascal) aan aangepast, AMD is al een tijdje terug een stapje verder gegaan en werd hiervoor in eerste instantie gestraft omdat de software nog achterliep (nog geen DX12 en Vulkan toen).
[...]

Is dat niet gewoon weer een NVidia Strix koeler die Asus klakkeloos op een AMD kaart plakt? Ik bedoel, zoek de verschillen:

RX 480 Strix:
[afbeelding]

GTX1080 Strix:
[afbeelding]

En zelfs bij de GTX1080 raken niet eens alle heatpipes de core. Ik zou zelf in ieder geval, bij overweging tot het kopen van een AMD kaart, nooit voor Asus gaan maar eerder Sapphire, Gigabyte of XFX.

Het enige waarvoor ik momenteel ASUS zou overwegen is de monitor, vooral omdat er nog veel te weinig monitors met FreeSync zijn. Ik heb in het algemeen de laatste jaren teveel slechte verhalen gelezen over Asus, dat bedrijf vertrouw ik momenteel minder dan bepaalde concurrenten.
Er is nu trouwens eindelijk een HDR-monitor op komst: https://linustechtips.com...0hz-hdr-freesync-monitor/
Op papier mooi, misschien wat te groot voor de resolutie? Maar goed, de HDR-feature van de AMD-kaarten gaat binnenkort kunnen worden gebruikt. *O*
Ongetwijfeld volgen er dit jaar nog meer modellen: als 1 schaap over de dam is...

[ Voor 57% gewijzigd door Verwijderd op 22-07-2016 00:20 ]

Pagina: 1 ... 8 ... 12 Laatste

Dit topic is gesloten.