Toon posts:

Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:45
ToolkiT schreef op vrijdag 17 februari 2023 @ 17:12:
[...]

Alleen met de metro.. naples underground stond wel op de lijst maar niet aan toegekomen..
Dom eigenlijk op laaste dag hadden we daar tijd voor gehad.. |:(
Afgelopen week gedaan. Was idd zeer de moeite. Wel die met engelse gids (ok, lat lastig te verstaan), om 1400 gepakt

• Prutzertje
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 05:58
ehtweak schreef op donderdag 16 februari 2023 @ 21:47:
[...]

Mag hopen dat het geen metalen stokken zijn... 'bij onweer'. :/
Carbon geleid deels in principe ook. :)

Acties:
  • +8Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

In de meivakantie wat deeltrajecten van o.a. de Mullterthal trail gelopen. d:)b
Vooral de dag dat we rond Berdorf in het labyrinth hebben rondgedwaald vond ik prachtig.
Heerlijk, hoe je op zo'n klein gebied kunt 'verdwalen'. 8) De ene rotsspleet na de andere, donkere trappenpassages en kloven waar ik nauwelijks doorheen paste met m'n rugzak.

Een kleine fotoimpressie.

Allereerst een screendumpje van de GPX data:

Map by Erik Haak, on Flickr
Dan is goed te zien hoe we van hot naar her gingen. :)

Dit geeft een aardig idee van de dimensies:

Berdorf15 by Erik Haak, on Flickr

Rotsspleten waarin bomen fier omhoog groeien:

Berdorf07 by Erik Haak, on Flickr

Steeds smaller en smaller:

Berdorf04 by Erik Haak, on Flickr

Berdorf08 by Erik Haak, on Flickr

Stenen treden naar het zonlicht:

Berdorf06 by Erik Haak, on Flickr

Weelderig en fris groen:

Berdorf05 by Erik Haak, on Flickr

Alle foto's zijn voorzien van GPS EXIF metadata @ flickr.
Complete album alhier:
https://flic.kr/s/aHBqjADrJH

Alle foto's zijn klikbaar voor hogere resolutie en meer detail.
Veel kijkplezier!

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 02-06 11:35
ehtweak schreef op zaterdag 13 mei 2023 @ 20:38:
In de meivakantie wat deeltrajecten van o.a. de Mullterthal trail gelopen. d:)b
Vooral de dag dat we rond Berdorf in het labyrinth hebben rondgedwaald vond ik prachtig.
Heerlijk, hoe je op zo'n klein gebied kunt 'verdwalen'. 8) De ene rotsspleet na de andere, donkere trappenpassages en kloven waar ik nauwelijks doorheen paste met m'n rugzak.
...
Heerlijk! Bij mij staat ronde 2 van de Mullerthal ook op de planning, met startpunt (waarschijnlijk) op die camping die je op je overzichtsfoto hebt staan. Ik ga 'm wel in 2 etappes doen, kwestie van me niet te hoeven te haasten.

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 20:36
Vraagje: Vanaf 17 juni ga ik 4 dagen deel van Stubaier Höhenweg lopen, max 2.800meter hoog in Oostenrijk. Als ik deze webcam bekijk van Franz Senn Hütte ligt daar nog best wat sneeuw rond 2.000 meter hoogte...

Is het verstandig (of zelfs noodzakelijk) crampons/stijgijzers mee te nemen?
We gaan dit jaar de blauwe noordelijke route volgen uit deze kaart en eindigen dus bij de Stubaier Gletsjer in de buurt.

STRAVA | Mijn trouwfotografie site | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • +1Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

vandermark schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 20:26:

Is het verstandig (of zelfs noodzakelijk) crampons/stijgijzers mee te nemen?
We gaan dit jaar de blauwe noordelijke route volgen uit deze kaart en eindigen dus bij de Stubaier Gletsjer in de buurt.
Tja...
Op dat soort hoogtes en als er sneeuwvelden zijn die overgestoken moeten worden, kun je maar beter voorbereid zijn!

Over een maand zal er ongetwijfeld weer veel weggesmolten zijn. Maar met hetzelfde gemak valt er ook nog weer verse sneeuw.

Gevaarlijker zijn dan eerder nog spleten die bedekt zijn met een dun laagje verse sneeuw. En/of oude sneeuwvelden in van die geulen, die spekglad worden door een opgedooid en weer bevroren ('s-nachts) ijslaagje. E.e.a. afhankelijk van schaduw-/zonzijde, tijd van de dag en mogelijke neerslagvormen.

Dit soort paadjes moet je altijd goed opletten:

KaprunStauseen14 by Erik Haak, on Flickr

Ongeacht het jaargetijde!

En het oversteken van gletsjertongen is altijd tricky:

PanoHikeOberwalderH02 by Erik Haak, on Flickr

[Voor 24% gewijzigd door ehtweak op 25-05-2023 21:03]

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 8 9 10 Laatste

Tweakers maakt gebruik van cookies

Tweakers plaatst functionele en analytische cookies voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Deze cookies zijn noodzakelijk. Om op Tweakers relevantere advertenties te tonen en om ingesloten content van derden te tonen (bijvoorbeeld video's), vragen we je toestemming. Via ingesloten content kunnen derde partijen diensten leveren en verbeteren, bezoekersstatistieken bijhouden, gepersonaliseerde content tonen, gerichte advertenties tonen en gebruikersprofielen opbouwen. Hiervoor worden apparaatgegevens, IP-adres, geolocatie en surfgedrag vastgelegd.

Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Sluiten

Toestemming beheren

Hieronder kun je per doeleinde of partij toestemming geven of intrekken. Meer informatie vind je in ons cookiebeleid.

Functioneel en analytisch

Deze cookies zijn noodzakelijk voor het functioneren van de website en het verbeteren van de website-ervaring. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie. Meer details

janee

Relevantere advertenties

Dit beperkt het aantal keer dat dezelfde advertentie getoond wordt (frequency capping) en maakt het mogelijk om binnen Tweakers contextuele advertenties te tonen op basis van pagina's die je hebt bezocht. Meer details

Tweakers genereert een willekeurige unieke code als identifier. Deze data wordt niet gedeeld met adverteerders of andere derde partijen en je kunt niet buiten Tweakers gevolgd worden. Indien je bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je account. Indien je niet bent ingelogd, wordt deze identifier gekoppeld aan je sessie die maximaal 4 maanden actief blijft. Je kunt deze toestemming te allen tijde intrekken.

Ingesloten content van derden

Deze cookies kunnen door derde partijen geplaatst worden via ingesloten content. Klik op het informatie-icoon voor meer informatie over de verwerkingsdoeleinden. Meer details

janee