Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Registratie: December 2010
  • Nu online
barrymossel schreef op dinsdag 24 juni 2025 @ 13:42:
[...]

Herkenbaar. Zo doe ik het ook... ;) :+
Ik heb hem een doosje steradent meegegeven de laatste keer... :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Arthur23
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 16-09 17:52
barrymossel schreef op maandag 23 juni 2025 @ 18:50:
Iemand ervaring met een heuptas in plaats van een rugzak voor dagtochten?

Zelf loop ik dagtochten met een Osprey Talon 22. Voor dagtochten (zeker in Nederland) waar je ook niet echt gaat eten is dat voor mij te groot. Voor eventuele langere tochten is ie weer te klein. Zit nu ook vanalles in, waaronder zelfs een klein bijl voor wat bushcraft en een kooksetje (ofwel gas ofwel hout). Needless to say: vrijwel niks wordt tijdens een dagtocht gebruikt.

Dus nu heb ik de Osprey Talon 6 of Lowe Alpine Nijmegen 6 op het oog. In beiden kunnen twee waterflessen. De Lowe is qua verdere ruimte wat kleiner. Helaas nergens in de buurt waar ik ze (beiden) kan bekijken.

Iemand die wat zinnigs kan zeggen over deze heuptassen, of überhaupt heuptassen voor wandelen in het algemeen?
Ik heb een Deuter pulse 5 die ik gebruik met het mountainbiken. Daar ben ik er erg tevreden over, een stuk minder warm dan een rugzak en je kan toch best wat spullen meenemen zonder dat de dat gaat schuiven. Maar op een lange(re) tocht (in het buitenland) krijg ik het volume wel vol met wat gereedschap, eten, regenjasje e.d. Maar onder de streep ben ik een fan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:20
Arthur23 schreef op woensdag 25 juni 2025 @ 07:36:
[...]

Ik heb een Deuter pulse 5 die ik gebruik met het mountainbiken. Daar ben ik er erg tevreden over, een stuk minder warm dan een rugzak en je kan toch best wat spullen meenemen zonder dat de dat gaat schuiven. Maar op een lange(re) tocht (in het buitenland) krijg ik het volume wel vol met wat gereedschap, eten, regenjasje e.d. Maar onder de streep ben ik een fan.
Ik heb zojuist de Deuter Pulse Pro 5 besteld. Ik ben vanochtend in de winkel gaan kijken naar de Lowe Alpine Nijmegen 6 en die is (zoals ik al had gelezen) geen 6 liter en daar kon toch echt wel weinig in, zo op het oog. De Osprey Talon 6 hadden ze niet, maar wel een Deuter Pulse 5 en die vond ik toch wel erg interessant, mede vanwege het formaat en de mogelijkheid een waterzak te plaatsen. Als het erg warm is en ik 4-5 uur achter elkaar wil ik toch wel meer water bij me kunnen dragen dan 2 flesjes water van een halve liter (of net wat meer). Dan is 1,5 liter + een fles/bidon voor mij ongeveer genoeg (en anders gaat er ook nog een waterfilter mee, want ruimte zat).

Thuis dus even verder gezocht naar deze tas en kwam de Pulse Pro tegen. Volgens mij niet heel veel verschil, behalve de extra band om de middel en een extra "netje" om bijvoorbeeld een shirt/jas onder op te bergen. Volgens mij dus een erg flexibele heuptas, waarbij de ene keer extra water mee genomen kan worden en de andere keer extra kleding.

Ben benieuwd en zal het laten weten of hij bevalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
En omdat ik nu pas zie dat de Deuter maar één zijvak heeft en @RigolleM me met zijn Evoc Hip Pro 3 ook best wel heeft getriggerd... heb ik die ook maar besteld. Inclusief blaas is die ongeveer even duur als de Deuter met blaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
barrymossel schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 14:33:
En omdat ik nu pas zie dat de Deuter maar één zijvak heeft en @RigolleM me met zijn Evoc Hip Pro 3 ook best wel heeft getriggerd... heb ik die ook maar besteld. Inclusief blaas is die ongeveer even duur als de Deuter met blaas.
Ik ga later ook die Deuter Pulse Pro 5 bestellen, voor de iets langere wandelingen. Tot 30km (@ 6km/u) = 5u ga ik wel toekomen met de Evoc Hip Pro 3 (anderhalve liter water + bidon of waterfles van 750ml), en neem ik niet zoveel mee. Maar voor de regenachtige dagen en de langere afstanden denk ik dat de Deuter Pulse Pro 5 iets praktischer gaat zijn, inderdaad door dat netje kan ik mijn lichte regenjas opbergen en kan ik ook iets meer kwijt met zijn 6l ipv 3l.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RigolleM schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 15:28:
[...]

Ik ga later ook die Deuter Pulse Pro 5 bestellen, voor de iets langere wandelingen. Tot 30km (@ 6km/u) = 5u ga ik wel toekomen met de Evoc Hip Pro 3 (anderhalve liter water + bidon of waterfles van 750ml), en neem ik niet zoveel mee. Maar voor de regenachtige dagen en de langere afstanden denk ik dat de Deuter Pulse Pro 5 iets praktischer gaat zijn, inderdaad door dat netje kan ik mijn lichte regenjas opbergen en kan ik ook iets meer kwijt met zijn 6l ipv 3l.
Ja, dat vind ik dus ook het moeilijke. Ik gebruik weinig op mijn wandelingen tot max 30km. Eigenlijk alleen water. Maar sommige dingen wil ik toch wel mee hebben (zoals wat ehbo dingen, klein snackje, zakmes, zonnebrand, deet, etc.). Dat past met gemak in die Evoc. Alleen geen regenjas, of donsjack, etc. Dan is de Deuter toch wel handig. Maar dan is de stap naar de 22L rugzak die ik heb ook weer niet zo heel groot.

Ik ga ze even goed vergelijken met elkaar (en de kleine rugzak) en misschien houd ik ze allebei, of ik stuur er eentje terug...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
barrymossel schreef op vrijdag 27 juni 2025 @ 17:05:
[...]

Ja, dat vind ik dus ook het moeilijke. Ik gebruik weinig op mijn wandelingen tot max 30km. Eigenlijk alleen water. Maar sommige dingen wil ik toch wel mee hebben (zoals wat ehbo dingen, klein snackje, zakmes, zonnebrand, deet, etc.). Dat past met gemak in die Evoc. Alleen geen regenjas, of donsjack, etc. Dan is de Deuter toch wel handig. Maar dan is de stap naar de 22L rugzak die ik heb ook weer niet zo heel groot.

Ik ga ze even goed vergelijken met elkaar (en de kleine rugzak) en misschien houd ik ze allebei, of ik stuur er eentje terug...
Zonet ingeschreven voor DoTo 2025 via DoToSwap en de Deuter Pulse Pro 5 maar besteld. Hopelijk kan ik hem nog bekijken voor we naar Japan vertrekken. 7 augustus landen we terug in België, 8 augustus is het DoTo... 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RigolleM schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 22:52:
[...]

Zonet ingeschreven voor DoTo 2025 via DoToSwap en de Deuter Pulse Pro 5 maar besteld. Hopelijk kan ik hem nog bekijken voor we naar Japan vertrekken. 7 augustus landen we terug in België, 8 augustus is het DoTo... 8)7
Ik ben uiteindelijk voor de Evoc gegaan... Precies vanwege bovenstaande. Eigenlijk is het voor mij alleen voor water en een snack.

Enne, succes met de DoTo!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Registratie: Januari 2006
  • Niet online
barrymossel schreef op woensdag 16 juli 2025 @ 23:31:
[...]

Ik ben uiteindelijk voor de Evoc gegaan... Precies vanwege bovenstaande. Eigenlijk is het voor mij alleen voor water en een snack.

Enne, succes met de DoTo!!
Hoeveel kan je er nog in kwijt wanneer de bladder vol zit? Ik heb een beetje hetzelfde: moet allemaal makkelijk passen voor 95% van wat ik wandel, maar een regenjasje mee kunnen nemen heeft ook zo z'n voordelen en degene die ik heb is niet bepaald compact.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Bundin schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 00:50:
[...]

Hoeveel kan je er nog in kwijt wanneer de bladder vol zit? Ik heb een beetje hetzelfde: moet allemaal makkelijk passen voor 95% van wat ik wandel, maar een regenjasje mee kunnen nemen heeft ook zo z'n voordelen en degene die ik heb is niet bepaald compact.
Met 1,5l drank is er niet zoveel ruimte meer over in de Evoc en ik neem sowieso een regenjas mee, zeker als het 's nachts wat frisser wordt (je weet nooit) of het is een regeneditie, kan ik die makkelijk meenemen door het externe netje, zonder plaats te moeten opgeven. Wat zeker meegaat is: zonnecrème, vochtige doekjes, tape, compeed pleisters, schaartje, nachtlampje en reservekousen. Op de korte afstand neem ik dat allemaal niet mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Dank u... zal wel lukken als het een beetje een droge editie is... natte editie heb ik mijn twijfels.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
RigolleM schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 06:53:
[...]

Met 1,5l drank is er niet zoveel ruimte meer over in de Evoc en ik neem sowieso een regenjas mee, zeker als het 's nachts wat frisser wordt (je weet nooit) of het is een regeneditie, kan ik die makkelijk meenemen door het externe netje, zonder plaats te moeten opgeven. Wat zeker meegaat is: zonnecrème, vochtige doekjes, tape, compeed pleisters, schaartje, nachtlampje en reservekousen. Op de korte afstand neem ik dat allemaal niet mee.
Als je het over het netje hebt, heb je het over de Deuter neem ik aan?
[...]

Een regenjas wordt wel echt proppen, als het al lukt. Dan zou ik voor de Deuter gaan, want die heeft sowieso dat bovengenoemde netje en is net wat groter.
Het grote voordeel aan de Evoc vond ik echter de twee zakjes op de heupband. Bij de Deuter is dat er eentje en dat is meer een klein vakje van gaas-achtig materiaal.

Ik ben een goed weer wandelaar. Dus een regenjas heb ik eigenlijk nooit bij me. En anders hang ik mijn kleine rugzak wel om.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:21:
[...]

Als je het over het netjes hebt, heb je het over de Deuter neem ik aan?
Klopt, bij de Deuter Pulse Pro 5 zit een netje om bv. natte handschoenen (mountainbiken) op te bergen langs de buitenzijde, daar past ook een lichte regenvestje in.
Het grote voordeel aan de Evoc vond ik echter de twee zakjes op de heupband. Bij de Deuter is dat er eentje en dat is meer een klein vakje van gaas-achtig materiaal.
Ja maar daar kreeg ik niet veel in, een niet te grote reep.. maar mijn Snelle Jelle kreeg ik daar al niet meer in :)
Ik ben een goed weer wandelaar. Dus een regenjas heb ik eigenlijk nooit bij me. En anders hang ik mijn kleine rugzak wel om.
Ik in principe ook... was als fietser ook al zo, maar ben toch al een paar keer verrast geweest en blij dat ik toch iets bij heb als het echt te gortig wordt.

Een rugzak gedurende 100km (18u stappen met stops) begint op mijn zenuwen te werken... en je neemt meer mee dan nodig en dat wil ik eens afleren ;)

[ Voor 7% gewijzigd door RigolleM op 17-07-2025 08:46 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Het gaat, maar dat is dan ook alles wat erin past uiteindelijk... Getest met een Patagonia Granite Crest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zsIhVPijfssAC53htiOQODD6O6c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dcXEE6WugrK6QgC1Qt3qjYcY.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5KvLCt8Ag3eCT6JShqIDHUIEDF0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ItL4rJ3BVYo5xeWWDarFlFGg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UtPrhQqrD-aqnaW_Rl8vDRQG51E=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/M1C0WpEZwPnNiOpCgmNrZnOb.jpg?f=fotoalbum_large
RigolleM schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:44:
[...]

Ja maar daar kreeg ik niet veel in, een niet te grote reep.. maar mijn Snelle Jelle kreeg ik daar al niet meer in :)

[...]
Geen idee hoe groot een Snelle Jelle is, maar als ik dit in 4-5 uur eet is het veel...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IivkfQng7FD1IwHysSSMIGct-Dc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/anAo5O74O0JaeoRSWPNnyyTk.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ddke1jvlqmETzjfoX3ia-E18-7o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/L7KArzY5jCqwbS2iYWSXOcUf.jpg?f=fotoalbum_large

En dan kan aan de andere kant Deet, zakmes, sleutels en een kleine zonnebrand.

Enige wat ik jammer vind is dat er nog maar één drinkfles aan de zijkant kan. Bij de oudere modellen waren dat er twee...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
@barrymossel Het gaat inderdaad maar dan zit hij propvol en je moet er eerst alles uithalen als je iets wilt dat onderaan zit. Ik heb liever al wandelend dat mijn spullen makkelijk bereikbaar zijn. Na 30km lukt alles nog maar na 60km begint het toch wat te ergeren dat je moet zitten sukkelen om aan iets te geraken.

Ik heb de Black Diamond Fineline Stretch Shell als lichte regenjas, en pakt echt niet veel ruimte in.. maar als het zo van die dagen zijn dat het regent en dan weer niet... is het gemakkelijker om die langs de buitenzijde weg te steken, zoals ik dit deed met mijn rugzak.

Een Snelle Jelle is even hoog als mijn iPhone 16 Pro, iets smaller... en daarnaast heb ik nog een paar energie repen. Als ik korte wandelingen doe tot 30km draag ik de Evoc en heb ik nog plaats om die Snelle Jelle op te bergen, ik neem toch niet zoveel mee, want meestal zijn het georganiseerde wandeltochten. Zonnecrème heb ik thuis al gesmeerd, dus die blijft ook thuis, andere zaken blijven ook thuis want niet nodig.

Aja, zakmes heb ik ook bij.. moet die wel goed verstoppen want op DoTo wordt dit gecontroleerd, vorig jaar hebben ze mijn schaar afgenomen. En een batterij pack, maar heb de allerkleinste gevonden van Nitecore (links op de foto). Dit is mijn EDC voor Japan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S8tEkE5tMzFzOPoXcB9HXXcLdtY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XZH56IvMxCmRnssVc4H2UpwN.jpg?f=fotoalbum_large

EDIT: Voor DoTo gaat nagelknipper (tss batterij pack en zakmes) WEL mee, want daar zit ook een mini-schaartje op (ideaal voor tape te knippen), maar notitieblok en balpen blijven thuis... ook het oranje vorkje :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:18
wat is DoTo en waarom mag je daar geen schaar meenemen? (voor zover je dat wil, ik scheur altijd mijn tape)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 10:15:
wat is DoTo en waarom mag je daar geen schaar meenemen? (voor zover je dat wil, ik scheur altijd mijn tape)
Sorry.. Dodentocht, omdat je met 6500 man op een plein moet wachten tot de start en de beveiling neemt geen risico. Die zat aan de buitenkant van mijn rugzak, want ik ging op het plein nog wat kleven... dom van mij, in de rugzak gingen ze het nooit geweten hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 15-09 18:04

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Dit jaar voor het eerst met de kinderen (10 en 13 jaar) een huttentocht lopen. In de buurt van Aosta. Eerst naar Refuge Victor-Emmanuel en dan door naar Refuge Frédéric Chabod en daarna weer naar beneden. Ik heb dit rondje jaren geleden gelopen met een gids voor de n NKBV cursus. De eerste dag is iets van 700 hoogtemeters ik verwacht hier zo’n 3 uur over te doen maar meer is ook niet erg. De tweede dag is het een beetje op en af maar niks spannends. De laatste dag is het alleen afdalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• steel123
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 14-09 21:13

steel123

Cryman9

Hoe doen jullie het eigenlijk met kleine regenbuien onderweg, zeker in de zomer?
Boven de 15 graden zweet je je natuurlijk helemaal het apenzuur met meer dan een korte broek/t-shirt aan. Bergop voornamelijk.
Maar afgelopen meivakantie in Albanië zijn we toch regelmatig in een regenbui terecht gekomen.

Heb meestal wel iets van een vest/trui, softshell jas(voor MTB) of hardshell jas(voor splitboarden) bij, maar alle opties zijn veel en veel te warm boven de 15 graden. Heb ook nog een windjack voor de mtb en dat is een stuk koeler, maar eigenlijk houdt die enkel wat miezer tegen.

Nu is het voor mij ook allemaal wat zwaarder en sneller zweten, aangezien we sinds dit jaar met een rugzak en baby erin lopen van 1 jaar. Dus alles bij elkaar is dat toch een flink gewicht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 11:15
steel123 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:19:
Hoe doen jullie het eigenlijk met kleine regenbuien onderweg, zeker in de zomer?
Boven de 15 graden zweet je je natuurlijk helemaal het apenzuur met meer dan een korte broek/t-shirt aan. Bergop voornamelijk.
Maar afgelopen meivakantie in Albanië zijn we toch regelmatig in een regenbui terecht gekomen.

Heb meestal wel iets van een vest/trui, softshell jas(voor MTB) of hardshell jas(voor splitboarden) bij, maar alle opties zijn veel en veel te warm boven de 15 graden. Heb ook nog een windjack voor de mtb en dat is een stuk koeler, maar eigenlijk houdt die enkel wat miezer tegen.

Nu is het voor mij ook allemaal wat zwaarder en sneller zweten, aangezien we sinds dit jaar met een rugzak en baby erin lopen van 1 jaar. Dus alles bij elkaar is dat toch een flink gewicht.
2 manieren....

1. Regenjas aan met pit zips open en alsnog zweten als een malle
2. Accepteren dat je nat regent en sneldrogende kleding aan waardoor het niet uitmaakt

1 heeft mijn voorkeur bij langere tochten gek genoeg, want bezweet merino shirt droogt best snel, 2 voor kortere dagtochten...

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 12:55
TrailBlazer schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 12:49:
Dit jaar voor het eerst met de kinderen (10 en 13 jaar) een huttentocht lopen. In de buurt van Aosta. Eerst naar Refuge Victor-Emmanuel en dan door naar Refuge Frédéric Chabod en daarna weer naar beneden. Ik heb dit rondje jaren geleden gelopen met een gids voor de n NKBV cursus. De eerste dag is iets van 700 hoogtemeters ik verwacht hier zo’n 3 uur over te doen maar meer is ook niet erg. De tweede dag is het een beetje op en af maar niks spannends. De laatste dag is het alleen afdalen.
Leuk! Erg mooie omgeving. Wat mij in Aosta altijd opvalt is de hoeveelheid steenbokken/gemzen/et cetera die je er nog ziet. Veel meer dan in Oostenrijk/Zwitserland. Victor-Emmanuel is een fraai gelegen hut. Wel erg druk, gezien de hoeveelheid animo voor de Gran Paradiso daar.

Als je je fit voelt en de omstandigheden zijn er naar dan kan je vanuit de V.E. hut nog een stukje richting de berg "Tresenta" lopen. Dan zit je in een hele mooie en rustige omgeving (zijn daar niet zoveel klimmers/wandelaars). Helemaal de berg op kan ook, maar dat is wel echt een alpine-klim (van een makkelijk niveau maar wel veel geklauter over soms losliggende rotsen) dus misschien wat minder geschikt icm familie-tripje. Maar een stukje die kant op geeft al een mooie omgeving net even buiten de hut-omgeving.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
steel123 schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:19:

tja het is kiezen tussen of nat door de regen of nat door je zweet. Afhankelijk van het weer kies ik voor het eerste of het laatste. Weet niet of je heel veel andere opties heb... (ok behalve schuilen).

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
miel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:32:
[...]

2 manieren....

1. Regenjas aan met pit zips open en alsnog zweten als een malle
2. Accepteren dat je nat regent en sneldrogende kleding aan waardoor het niet uitmaakt

1 heeft mijn voorkeur bij langere tochten gek genoeg, want bezweet merino shirt droogt best snel, 2 voor kortere dagtochten...
Dit, puur weersafhankelijk. Na een bui met verder zonnig weer is even uitwringen genoeg om een shirt weer snel te laten drogen. Bij wisselvalliger weer wordt het optie 1, maar daarvoor zoek ik nog een compacter jasje dat makkelijker mee kan. Als iemand een suggestie heeft voor een lichte en compacte jas die een Nederlandse herfstige bui kan hebben met pitzips houd ik me aanbevolen.

Met backpack voldoet mijn huidige jas prima, maar die is wat te lomp om in een klein tasje te frutten.

[ Voor 7% gewijzigd door Bundin op 17-07-2025 17:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ik gebruik een Mountain Hardwear Stretch Ozonic jasje voor dagelijks gebruik (bij regen) / wandelen met daypack / toch mee naar want er valt misschien een spatje regen en een Arcteryx Beta AR voor het serieuze werk. Vooral omdat je hier wel gemakkelijk met een zware rugzak mee kan lopen en niet bang hoef te zijn voor slijtage.

Wel beiden met pitzips ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 17-07-2025 17:29 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ruut88
  • Registratie: Mei 2009
Patagonia Torrentshell is ook nog een mooie lichte optie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Van een van mijn tentjes, Robens Voyager 2EX begint de bodem vocht door te slaan als het de hele nacht hoost. Met wat kan ik die het beste behandelen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Valorian schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 16:34:
[...]

Leuk! Erg mooie omgeving. Wat mij in Aosta altijd opvalt is de hoeveelheid steenbokken/gemzen/et cetera die je er nog ziet. Veel meer dan in Oostenrijk/Zwitserland. Victor-Emmanuel is een fraai gelegen hut. Wel erg druk, gezien de hoeveelheid animo voor de Gran Paradiso daar.

Als je je fit voelt en de omstandigheden zijn er naar dan kan je vanuit de V.E. hut nog een stukje richting de berg "Tresenta" lopen. Dan zit je in een hele mooie en rustige omgeving (zijn daar niet zoveel klimmers/wandelaars). Helemaal de berg op kan ook, maar dat is wel echt een alpine-klim (van een makkelijk niveau maar wel veel geklauter over soms losliggende rotsen) dus misschien wat minder geschikt icm familie-tripje. Maar een stukje die kant op geeft al een mooie omgeving net even buiten de hut-omgeving.
Als ik op de kaart kijk dan moet je voor de berg zelf een stuk gletsjer over. Dat lijkt me met 3 mensen zonder enige ervaring geen succes. Anyway dan hadden we twee nachten moeten doen in die hut. Dan was het een optie als dagtocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Valorian
  • Registratie: Januari 2002
TrailBlazer schreef op vrijdag 18 juli 2025 @ 09:59:
[...]

Als ik op de kaart kijk dan moet je voor de berg zelf een stuk gletsjer over. Dat lijkt me met 3 mensen zonder enige ervaring geen succes. Anyway dan hadden we twee nachten moeten doen in die hut. Dan was het een optie als dagtocht.
Ah, dat was ik vergeten. Volgens mij is die gletschjer daar al grotendeels weggesmolten, pas als je echt de berg op gaat loop je op gletschjer, maar dat is een puin-gletschjer, dus je loopt vooral op gruis en rotsblokken. Maar desalniettemin is het wel een alpine-omgeving, dus zonder ervaring kan het inderdaad tricky zijn. Het was overigens vooral een suggestie voor een extra wandelingetje 'die kant op' als je bijvoorbeeld al heel vroeg in de hut komt en tijd over hebt. Niet om ook meteen de hele berg op te gaan ;) .. Voor de hele berg staat 3 uur heen, 2 uur terug vanuit de VE-hut. Voor een wandelingetje tot waar je het met de familie 'spannend genoeg vindt' ben je misschien maar een paar uurtjes kwijt :)

Hoe dan ook, fantastische omgeving. De route van VE naar Chabod is vast ook erg mooi. En de approach naar de VE-hut herrinner ik mij ook als een erg mooie wandeling.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 08:24
Wij gaan dit jaar een stuk van de kungsleden lopen.
Daarbij hebben we gas nodig in Absiko.

Mensen recente ervaringen mee om dat te kopen daar?
Anders ga koop ik toch maar een bezinebrander, dat kan je in elk geval daar krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
joke_name schreef op zondag 20 juli 2025 @ 12:16:
Wij gaan dit jaar een stuk van de kungsleden lopen.
Daarbij hebben we gas nodig in Absiko.

Mensen recente ervaringen mee om dat te kopen daar?
Anders ga koop ik toch maar een bezinebrander, dat kan je in elk geval daar krijgen.
Wanneer ga je die kant op? Rond 13/14 augustus kun je van mij een gasblikje krijgen waar denk ik nog zeker 120 gram gas in zit…
Anders heeft de stf hut of de supermarkt ze vast ook

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
miel schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:38:
[...]

Wanneer ga je die kant op? Rond 13/14 augustus kun je van mij een gasblikje krijgen waar denk ik nog zeker 120 gram gas in zit…
Anders heeft de stf hut of de supermarkt ze vast ook
15 augustus einde dag komen we aan.
Yes, dat denken we ook, alleen door fjallraven classic ben ik er niet 100 procent zeker van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
joke_name schreef op zondag 20 juli 2025 @ 15:55:
[...]

Yes, dat denken we ook, alleen door fjallraven classic ben ik er niet 100 procent zeker van.
Classic eindigt in Abisko, daar worden straks massaal blikken gedropt op de camping en niets gekocht in principe, en als je mazzel. eb ook zakken met Real Turmat , imho het beste droogvoer wat er is. :P

Goed garanties heb je niet, maar ik denk dat ik het er wel op durfde te gokken. FJ zorgt voor gas, dus de hutten onderweg zullen weinig tot niets verkocht hebben trouwens.

Als je met de auto gaat: net na Malmö zit een Naturkompanjet vlak bij de snelweg, kan je ook snel inkopen.

[ Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 20-07-2025 16:36 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
Hopjesvla79 schreef op zondag 20 juli 2025 @ 16:35:
[...]

Classic eindigt in Abisko, daar worden straks massaal blikken gedropt op de camping en niets gekocht in principe, en als je mazzel. eb ook zakken met Real Turmat , imho het beste droogvoer wat er is. :P

Goed garanties heb je niet, maar ik denk dat ik het er wel op durfde te gokken. FJ zorgt voor gas, dus de hutten onderweg zullen weinig tot niets verkocht hebben trouwens.

Als je met de auto gaat: net na Malmö zit een Naturkompanjet vlak bij de snelweg, kan je ook snel inkopen.
Check, dat had ik nog niet gezien dag classic voor gas zorgt.
Dat scheelt heel veel stress 😜

Zijn er mensen lid geworden van STF
Ik zie hier een beetje mix verhalen over namelijk.

Want toiletten zijn in elk geval gratis in gebruik.
Maar als STF kan je nou nog meer dingen gratis gebruiken maken dat wordt op forum post wel beweerd maar zie ik weer niet terug.
Meeste forums post zij al wat ouder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
[...]

Ik kan de mijne wel achter laten, vlieg de 15e naar huis… is idd classic gas…(en dit jaar maar 1/4e van de normale deelnemers, dus geen stress :-))

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

De afgelopen dagen voor het eerst een huttentocht gelopen met onze kinderen van 10 en 13 jaar oud. Het was een groot succes moet ik zeggen. Wel viel op dat we de tijd die op de borden stond bij lange na niet haalden. Was gelukkig geen probleem want we hadden genoeg tijd en super weer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tpo6uknZBS036aaSDyPIDBPEVSA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dhT5p7O7OIuzawLwvml3qUNg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Wcf734KFv-874BCSan7W_f9tRfk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/emz3hi17yBkpHSQ7Vr4T6nGt.jpg?f=fotoalbum_large
We zijn bijnde Gran Paradiso vanuit het dal naar Victoria Emanuel hut naar de Chabod hut en weer naar beneden gegaan.

[ Voor 5% gewijzigd door TrailBlazer op 02-08-2025 22:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
TrailBlazer schreef op zaterdag 2 augustus 2025 @ 22:31:
De afgelopen dagen voor het eerst een huttentocht gelopen met onze kinderen van 10 en 13 jaar oud. Het was een groot succes moet ik zeggen. Wel viel op dat we de tijd die op de borden stond bij lange na niet haalden. Was gelukkig geen probleem want we hadden genoeg tijd en super weer.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
We zijn bijnde Gran Paradiso vanuit het dal naar Victoria Emanuel hut naar de Chabod hut en weer naar beneden gegaan.
Ziet er prachtig uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

Tijden op borden zijn altijd met een korrel zout te nemen. Met kinderen zou ik zeggen dat die tijd altijd te kort is, als je alleen bent (en een geoefend loper bent) altijd te lang.

Probleem is wel dat afstanden ook nooit dezelfde tijd hebben. 10 km en 1000 hoogtemeters duurt meestal wel iets langer dan 2,5 uur.

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34
joke_name schreef op zondag 20 juli 2025 @ 17:19:
[...]

Check, dat had ik nog niet gezien dag classic voor gas zorgt.
Dat scheelt heel veel stress 😜

Zijn er mensen lid geworden van STF
Ik zie hier een beetje mix verhalen over namelijk.

Want toiletten zijn in elk geval gratis in gebruik.
Maar als STF kan je nou nog meer dingen gratis gebruiken maken dat wordt op forum post wel beweerd maar zie ik weer niet terug.
Meeste forums post zij al wat ouder.
Ja ik ben toen ik Kungsleden liep lid geworden. Je zou als lid gebruik mogen maken van de keuken/woonkamer, maar dat was voor mij niet zo ivm corona. Je krijgt ook gunstigere prijzen op in ieder geval accommodatie en met alleen al de overnachting op het eind in Abisko en tussendoor had ik dat er al uit dacht ik. Naast dat je natuurlijk ook STF steunt - wel zo fijn.

Toiletten zijn inderdaad gratis in gebruik!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Worsteneter
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 13:34
[...]

Volgens mij vliegt de classic haar eigen voorraad in en is er voldoende voorraad tot einde seizoen. Nu is Abisko gewoon verbonden aan de bewoonde wereld dus daar zou gas sowieso beschikbaar moeten zijn. Let wel dat gas en eten relatief aan de prijs is onderweg en de keuze is smaken beperkt. Ik ben altijd blij met mijn eigen voedelvoorraad (maar ik ben ook wat minder objectief aangezien ik de webshop starthiking.nl heb)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
Worsteneter schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 11:23:
[...]

Volgens mij vliegt de classic haar eigen voorraad in en is er voldoende voorraad tot einde seizoen. Nu is Abisko gewoon verbonden aan de bewoonde wereld dus daar zou gas sowieso beschikbaar moeten zijn. Let wel dat gas en eten relatief aan de prijs is onderweg en de keuze is smaken beperkt. Ik ben altijd blij met mijn eigen voedelvoorraad (maar ik ben ook wat minder objectief aangezien ik de webshop starthiking.nl heb)
Wij nemen inderdaad al het eten mee.
Ontbijt, lunch en diner.

Alleen gas / benzine kan dus niet omdat we met het vliegtuig gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
-

[ Voor 100% gewijzigd door joke_name op 03-08-2025 11:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TrailBlazer

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Maasluip schreef op zondag 3 augustus 2025 @ 10:41:
Tijden op borden zijn altijd met een korrel zout te nemen. Met kinderen zou ik zeggen dat die tijd altijd te kort is, als je alleen bent (en een geoefend loper bent) altijd te lang.

Probleem is wel dat afstanden ook nooit dezelfde tijd hebben. 10 km en 1000 hoogtemeters duurt meestal wel iets langer dan 2,5 uur.
Tuurlijk ik heb in jet verleden wel cursussen bij de nkbv gedaan. De Oostenrijkse gidsen hielden altijd 300 hm per uur aan. De tijden omhoog klopten ook wel aardig. We verloren denk ik vooral veel tijd op het blokkentereib en afdalen is ook wel een kunst op zich. De oudste van 13 liep ons er wel uit dus die krijgt volgende keer meer bagage.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
  • Registratie: November 2012
  • Laatst online: 11:20
Eerste wandeling met kinderen (jongste 5).

Iedereen tassen met regenkleding mee.
Oudste ook zijn dopper met water.
Ik had water van de jongste en de snacks mee, mij partner de lunch.

Onderweg van de parkeerplaats naar de start van de wandelroute besluiten mijn schoenen er genoeg van te hebben.
Ik terug naar de auto, gelukkig had ik andere schoenen aan met autorijden, voor een schoen wissel .

Uiteindelijk 2x zo lang gedaan over de route dan de aangegeven tijd.

Het stempels verzamelen valt wel in de smaak bij de kinderen, dus net meer HWN (Harz wandelnadel) locaties gezocht die te combineren zijn met een korte wandeling (max 7km, inclusief van naar parkeerplaats).

Morgen roddelen en op zoek naar nieuwe wandelschoenen.

Iemand hier nog tips voor korte wandelingen met een HWN locatie?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ehtweak
  • Registratie: Juli 2002
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DVX73 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:47:

Morgen roddelen en op zoek naar nieuwe wandelschoenen.
Roddelen in de Harz?
Of bedoel je rodelen? ;)

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
ehtweak schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 21:22:
[...]

Roddelen in de Harz?
Of bedoel je rodelen? ;)
Autocorrect maakt er wat anders van :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Maasluip
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-09 22:16

Maasluip

Frontpage Admin

Kabbelend watertje

DVX73 schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:47:

Iemand hier nog tips voor korte wandelingen met een HWN locatie?
https://overpass-turbo.eu/s/29sD (even op de groene Run knop drukken)

Gele bolletjes zijn de parkeerplaatsen, blauwe bolletjes zijn stempelposten.

Würmberg is wel leuk, een paar stempels in de buurt en uitdagend in de hoogte

Signatures zijn voor boomers.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Nu online
maartend schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 21:01:
Van een van mijn tentjes, Robens Voyager 2EX begint de bodem vocht door te slaan als het de hele nacht hoost. Met wat kan ik die het beste behandelen?
Polyester met PU coating? Niet echt. Bij lekkage is de PU laag al aan het vergaan. Met impregneren is het hooguit versterken van de PU laag en moet je dus eigenlijk meer preventief doen, maar goed je kan het proberen met een impregneermiddel. Misschien heb je geluk en ben je gewoon nog op tijd. Met Nikwax Tent & Gear bijvoorbeeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16-09 19:21
Luuk84 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:05:
[...]

Polyester met PU coating? Niet echt. Bij lekkage is de PU laag al aan het vergaan. Met impregneren is het hooguit versterken van de PU laag en moet je dus eigenlijk meer preventief doen, maar goed je kan het proberen met een impregneermiddel. Misschien heb je geluk en ben je gewoon nog op tijd. Met Nikwax Tent & Gear bijvoorbeeld.
Het is een soort stof, als in echt stof. Ik neem hem wel mee naar Bever, zitten niet zo ver van hier

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 17 juli 2025 @ 08:21:
[...]

Als je het over het netje hebt, heb je het over de Deuter neem ik aan?

[...]

Een regenjas wordt wel echt proppen, als het al lukt. Dan zou ik voor de Deuter gaan, want die heeft sowieso dat bovengenoemde netje en is net wat groter.

Ik zie bij de Evoc aan 1 kant ruimte voor een extra fles (ik denk dan isotoon in fles daar, gewoon water in de bladder), of jasje daar als fles onnodig is. Aan de andere kant geen ruimte voor fles, wel een compressiestrapje. Nu heb ik een best wel dun en compact regenjackje, wellicht is die daar tussen te spannen?

De Deuter is meteen een heel stuk groter, ik vond de Nijmegen 6 die toevallig bij de bever hing al vrij lomp namelijk.

[ Voor 5% gewijzigd door Bundin op 07-08-2025 12:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Bundin schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 12:50:
[...]

Ik zie bij de Evoc aan 1 kant ruimte voor een extra fles (ik denk dan isotoon in fles daar, gewoon water in de bladder), of jasje daar als fles onnodig is. Aan de andere kant geen ruimte voor fles, wel een compressiestrapje. Nu heb ik een best wel dun en compact regenjackje, wellicht is die daar tussen te spannen?

De Deuter is meteen een heel stuk groter, ik vond de Nijmegen 6 die toevallig bij de bever hing al vrij lomp namelijk.
Mijn Evoc is net in de vouwwagen geladen voor de vakantie, dus ik kan het nu niet 1-2-3 voor je checken. Ik denk wel dat je jasje dan erg klein moet zijn. Of je moet hem uitgevouwen eraan hangen. Lijkt me persoonlijk ook niet echt fijn...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Even getwijveld of ik hier zou posten, want niet perse een mega uitdagende wandeling, maar wel een bijzondere setting...
Rondje Uluru (formally known as Ayers Rock):
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/b7ibd3IXzNGqcwcTQIzwOFZyW0o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/tTDKjkUxQDqrXcBdJRjlOWFp.png?f=fotoalbum_large

Vroeg opgestaan om de sunrize mee te pakken.. dus best fris (is winter hier)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D7f0ZGrFpVehILqFaMnbCQPa8OQ=/x800/filters:strip_exif()/f/image/YrdA2ZWu4N7WFQnmmp3XEg0z.png?f=fotoalbum_large
Vervolgens een relatief makkelijk pad (11-13km afhankelijk van de side quests, 100% vlak, en maar 1 pad dus verdwalen is practisch onmogelijk).

Maar wel heel mooi en imposant (moeilijk op foto over te brengen hoe groot de rots is, en net als een ijsberg is 80% onder de grond)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZXZWgYT-mZeGR1E4pzSRTkV4gos=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CkZNQr9il0VwvVGuvmv5BOnR.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/P8lmW0QojrqYkMlrHbNFevx7Qag=/800x/filters:strip_exif()/f/image/OQnoPXRL39tP7sWqqtYSVHjG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/y3kAa8h8enGTJf5nt3UpYLzpOP8=/800x/filters:strip_exif()/f/image/1j5kYtfsU0Y2j3kaMYaM5Maq.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/PZHFcNL9e4Hli5DixxvFsTxucUc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/InXatsFdCzZCLjau4bwKhiCg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SlBNKQJ0sHzafiTQLOvVREUu0Hw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/7uI8TWH0qijElWb2NDnQEovF.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/S9kzJu_4GCHA18rT_iGIhwDy2fw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xOiEUTKCUSuGDXa1CWEFJrr1.png?f=fotoalbum_large
Als je de andere kant op kijkt is er (bijna) niks te zien ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i-gkeqh4uF2vJ0eQN61vDLF8JxE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4Szp3RrZYrlGW4fsNSIE0ORH.png?f=fotoalbum_large

Aan het eind de boots mooi rood van het fijne rode zand:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jUjO0BCHmfp-Nx1xXbh_SCKKgf0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hNvSLsD96iZM0n0AQyAM9vvc.png?f=fotoalbum_large

Ook bijzonder, 2 dagen later had het geregend (gebeurt 4x paar jaar gemiddeld) en was het pad onbegaanbaar geworden :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_QW5fSeJySbiKFzYaOC_Ly3Ic1E=/x800/filters:strip_exif()/f/image/w2K9P8Ml9CkBZnllETdWbuZ5.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door ToolkiT op 07-08-2025 16:15 ]

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Maar wat veel meer een uitdaging was, waren de Olga's.. Valley of the wind.. nou die deed zijn naam eer aan!
Eerst een stuk rijden met een mooi uitkijkpunt onderweg:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7TnGSRyQmxB2IDNzRSbLJ8LtzWc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2PUy1T0j8mb1fICm4ejUYCB2.png?f=fotoalbum_large

De wandeling is flink uitdagend ivm de wind, maar in de zomer ook met hitte
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I7q189V_z-FugX53MxQVg1LSAvg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/lfhlAjDNPi819aye6O2Mn3nw.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JLPLSSdjoa1TxQ9kbA7Kns20JBI=/800x/filters:strip_exif()/f/image/wgJIjImvVHo7F6gm4H4MvQKe.png?f=fotoalbum_large

Op sommige plekken waaide je bijna van de heuvel af en werd je gezandstraald...
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqXvMlaVHWZMOrh2oav-yy5x3DY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ZFyBRrkWzxJDgNulF4qcPKev.png?f=fotoalbum_large

Maar een enorme mooie route met flink wat (korte) klimmetjes.. op veel plekken mag je geen fotos maken (ivm heilige plekken van de aboriginal bevolking), maar hier een indruk:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/I2pvFKk5sdt7daPvawk0oepMk3A=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mcgSt23jaerT6QmlTIFqXOE9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lKOabL2qoXEbKnO-m6BoG4UfqnU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GP7FNGbpoz7WdXvr9zL6bsy5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NiJOKgMffAAnmgfK3cZaQQSxZHo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/oG4zdqyLNEuQz0rQGv977enm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aeSU4DJrFOVUBXraWQjHRJOdLo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/fkXnlhJfN5JNIlopiM45x2VG.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rxfX2HC24UHPkDaMTANAp4vm02o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/6xDE13nGvve24O9DwzXPA2J6.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4zmtlU7_8j9j7Kq5u8DMOUCjfpU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/x8TnfV40q5SWV5T7HxVWYf1m.png?f=fotoalbum_large

Wat wel super geregeld is, is dat er op meerdere plekken watertanks en emergency beacons staan (zodat je niet uitdroogd), beetje chloor smaak, maar proefde beter dan ik had verwacht..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IkuFAePE3uVpDIIdUVYI8YZrI9E=/800x/filters:strip_exif()/f/image/KnV3MCysxVlC7dUI8y5Ad54v.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h_HrfUWsXcFc-RvGQIkr01j6mMw=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hcM0AXFT3LFvKdgS7XV5uVN7.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgCfEUWdWLB6oCwBLT6yHWOoNRg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/g1J1Xdzw0YEQQwycrIqQgC9S.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bundin
  • Niet online
ToolkiT schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:51:
Even getwijveld of ik hier zou posten, want niet perse een mega uitdagende wandeling, maar wel een bijzondere setting...
Van mij mag je vaker posten met dit soort plaatjes :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bundin schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

ik kom daar niet regelmatig, is niet echt in de buurt (bij wat dan ook ;) )
Wel grappig, het vliegveld is de kleinste waar ik ooit commercieel van gevlogen ben.. Eindhoven airport is een mega hub hierbij vergeleken.. er gaat gewoon maar 1 vlucht per keer en er is 1 gate.. het vliegtuig land, laad uit, laat in en gaat weer verder.. van security naar vliegtuis is 20 meter ofzo

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:23
ToolkiT schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:02:
Wat wel super geregeld is, is dat er op meerdere plekken watertanks en emergency beacons staan (zodat je niet uitdroogd), beetje chloor smaak, maar proefde beter dan ik had verwacht..
Hadden jullie zelf niks mee dan? Ga je gewoon zonder drinken zo'n wandeling starten? Op de foto's lijkt het alsof jullie erg licht gepakt zijn voor zo'n uitdagende omgeving.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hier nu 4 dagen aan de wandel in IJsland, Laugavegur trail. Man wat een bizar mooi landschap is dit. Rotsen in alle kleuren, neon-groen mos, sneeuw, enorme gletsjers, fumarolen, stoom, zwavel.. Rivier doorsteken met ijskoud smeltwater tot kniehoog met flinke stroming.
Plan was om na 4 dagen Laugavegur nog 2 dagen de Fimmvörduháls trek te doen, maar helaas door zieke vriendin nu moeten afblazen. Straks terug naar Reykjavik, (geluk is dat we hier zitten waar de Highland bus (4x4 bus kan komen) maar overmorgen pikken we de camper op voor nog 3 weken rondtrekken :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

LordSinclair schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Hadden jullie zelf niks mee dan? Ga je gewoon zonder drinken zo'n wandeling starten? Op de foto's lijkt het alsof jullie erg licht gepakt zijn voor zo'n uitdagende omgeving.
Natuurlijk hadden we wel zelf water bij ons:) Maar vergeet niet, het is hier winter, dus niet zo heet dus het risico was laag.
Maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe dat water smaakte :)
De loop was ook niet extreem lang (8.56km) dus dat scheelt ook
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oiAf5cCVTFmnXNjA8SF3RhzF7C8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/cFeWXUEIoYRemV4v4vCGWcZD.png?f=fotoalbum_large

ik had zelf de rugzak met water en voedsel op mijn rug dus vandaar dat je het niet zag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/s-OsJhIhjGZlwI99ZFDq7olf1EE=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dlSS2yFzNAg5UysQgfOSSnbk.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 48% gewijzigd door ToolkiT op 07-08-2025 16:23 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Bundin schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 14:06:
[...]

ok, omdat je er om vraagt, ook maar een rainforest serie in Daintree national park/Mosman gorge in noord Queensland:
Wederom makkelijke wandelingen, maar wel in een super bijzondere omgeving.. where the rainforest meets the reef..
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5SGqNWvK8OnrN-xpHdp_6QroZoM=/x800/filters:strip_exif()/f/image/K6o2rDAjTenMvJ9p6DXCfoON.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IYwpVB0xfRK0ZbvT0AVTHKmt5d8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/ioYEJsFZpMuoNyYW3tCNVWAf.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qViRyWHQ7RqASmm5PyohD3UCXFg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hDb4GoKVbBMlihxKOWXyj28l.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OAuY4QypF6QgAWoTi_2PWTgHrrg=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u1sDs3WoiSjJEnqZfyweIBbm.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zAkjhi5Z0wGuld-B4zlgvq772zk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/GYqKhR92WzwfVbgVZdIVpX0S.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WQQ9gb_NO7ZMksWSjwoSF0x66F8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/U8DWFEUO45DBIuaqVFbTVQ0G.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_nS6O0pBZidSW_ipdG-Uj-mdYl8=/x800/filters:strip_exif()/f/image/hL9uOxxz3Bsi0bmgpMDL6oqP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OdS_7rgve57eDyR3zpFZEtWLP08=/x800/filters:strip_exif()/f/image/CmTM3wmq4pu3kId9fjlHQh8Q.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dRvzw5EAfa4KlaOMbpeKkuUNK8s=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dMu6q0KYnNlH1zwbVkXaONdP.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sGt5fB5KXYTaM5mzN3etCXX5nhY=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mN93sxw64NGEF6G5K8qKNuWh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ci7URzJxZVn_Ye1L4jdIgYO471Y=/x800/filters:strip_exif()/f/image/4PWu8CxawVc291T2SAjpoIuE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Ik24A2cHc6uskhFHRNjgS-qtsc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YncKR15Asr4MsZwemXSaZFKN.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rfKM8ntEsjUUFrkzJoiBBlezp-U=/800x/filters:strip_exif()/f/image/BYgrclMJpjLgeDZYYZgYQJu5.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aNZ059ZD6RP-ORF0Lg7Gnk2QkcA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/Gl1bbqCwHIYOPiuTzbTG6cuY.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YwN7RjjFk6H6XSgzdbg2z6OfSZo=/x800/filters:strip_exif()/f/image/dFnVZ8YfyE3W4EMnUx88p5VE.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pvrTiKjEFtlD2cg9TtZAtxGtJc0=/x800/filters:strip_exif()/f/image/u4nzVL6ZwAGuNjbJa4Iwk8LV.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_ueH2oo5idFSRO-d713OrpLkW64=/x800/filters:strip_exif()/f/image/DGVnJ21MahKNzYXqzRSDO4dg.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oRw5ktPnDwh8r5pl87AQpl-fKjU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/pk6QpWu789ZdCqLZt75qc9Wh.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EJKxCt1CPSsq7nsSXwnYJQXIpgk=/x800/filters:strip_exif()/f/image/OohRDhrhS0gUTgVz9YmybhEb.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GGvC9MBegPUc5Kqeq3IuMNpbTvs=/x800/filters:strip_exif()/f/image/xWesUncMMQoXNZUH2EMKFNfB.png?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
Mooie wandelingen.

Hier zijn we met de stoeltjeslift omhoog gegaan en via de rodelbaan weer terug.

Daarna in Blankenburg via de schoenenwinkel (nieuwe A|B Meindl's) naar 3 stempelpunten gelopen ( HWN78 BS9 en HWN77)
1,5km heen en terug 135meter klimmen/dalen.

De jongste van 5 heeft duidelijk moeite met omhoog lopen, de terugweg ging 3x zo snel. De oudste van 9 heeft er geen enkele moeite mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

DVX73 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 18:37:
Mooie wandelingen.

Hier zijn we met de stoeltjeslift omhoog gegaan en via de rodelbaan weer terug.

Daarna in Blankenburg via de schoenenwinkel (nieuwe A|B Meindl's) naar 3 stempelpunten gelopen ( HWN78 BS9 en HWN77)
1,5km heen en terug 135meter klimmen/dalen.

De jongste van 5 heeft duidelijk moeite met omhoog lopen, de terugweg ging 3x zo snel. De oudste van 9 heeft er geen enkele moeite mee.
Jonge kinderen hebben nog goede knieen dus omlaag is makkelijker.. zelf vind ik omhoog vaak makkelijker dan omlaag...ivm druk op knieen, zeker als ik niet goed genoeg getraind heb...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RigolleM
  • Nu online
barrymossel schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 13:09:
[...]

Mijn Evoc is net in de vouwwagen geladen voor de vakantie, dus ik kan het nu niet 1-2-3 voor je checken. Ik denk wel dat je jasje dan erg klein moet zijn. Of je moet hem uitgevouwen eraan hangen. Lijkt me persoonlijk ook niet echt fijn...
@Bundin Je kan inderdaad aan één zijde een waterfles of bidon plaatsen en de andere kant is er een riempje die je kan aanspannen, een fles glijdt daar gewoon door, dus daarvoor is het niet geschikt, maar een regenvestje die ik bv. ook gebruik bij het fietsen zou je daar kunnen aan in vast maken. Maar bij het wandelen kan ik zo'n regenvest niet verdragen, ik zweet mij daar te pletter in, dus heb ik een wandel regenvest aangeschaft die ik kan verluchten en die zijn wat dikker en die krijg ik daar niet tussen.

Als je de bladder volledig vult heb je wel niet zoveel plaats meer om nog veel extra's mee te nemen in de Evoc. Mijn basis spullen krijg ik er al niet meer allemaal bij.

We zijn gisteren geland uit Japan en nu ben ik mij aan het klaarmaken voor de Dodentocht die vanavond om 21u start. Ik heb toch gekozen om de Deuter Pulse 5 Pro mee te nemen en met 1 fles van 750ml te starten. De bladder blijft thuis en ik ga op iedere rustpost de waterfles bijvullen. Ze voorspellen geen regen, maar ik ga toch mijn regenvest meenemen, mocht ik het 's nachts koud krijgen. Mijn lichaam is nu temperaturen van 35°C en meer gewoon :+ De Deuter heeft een extern netje waar ik mijn regenvest kwijt kan, dus hou ik veel plaats over voor mijn basisspullen en wat eten voor onderweg, want ik ben van plan een paar rustpostten te skippen als ik nog genoeg water heb.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DVX73
ToolkiT schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 02:07:
[...]

Jonge kinderen hebben nog goede knieen dus omlaag is makkelijker.. zelf vind ik omhoog vaak makkelijker dan omlaag...ivm druk op knieen, zeker als ik niet goed genoeg getraind heb...
Ik ga het zondag meemaken.
We gaan met de stoomtrein omhoog en dan teruglopen.
Genoeg water en drinken mee en dan moet het wel lukken.
Van Brocken naar Schierke Bahnhof.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BEcmehNxg13N6GeuyNVRwWLd8GU=/x800/filters:strip_exif()/f/image/eHxGWSsDWnV4ayRRUAJQZeJt.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 11% gewijzigd door DVX73 op 08-08-2025 19:30 . Reden: Beter plaatje ]

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

DVX73 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:28:
[...]
Ik ga het zondag meemaken.
We gaan met de stoomtrein omhoog en dan teruglopen.
Genoeg water en drinken mee en dan moet het wel lukken.
Van Brocken naar Schierke Bahnhof.
En? Hoe is het afgelopen? Tot tevredenheid?

Heel iets anders, een fotoverslag van m'n beklimming vanaf de pashoogte van de Umbrailpas naar Piz Umbrail en de Gratwanderung (terugweg), over en om de grensrug heen, weer naar de Umbrailpas (waar ik de auto had neergezet).
Ettelijke uren lopen en zwoegen, 5 liter water verder, 'slechts' 10km lopen (vaak boven de 3000m), 3200kcal verder, 23k stapjes en een beetje moe. ;)
Vorig jaar had ik boel al enigszins verkend, maar toen aarzelde ik om de Piz Umbrail zelf te doen. Leek me nogal steil en zwaar. En dat was het ook. :Y Regelmatig langs honderden meters afgrond, vasthouden aan gespannen stukken ketting en oppassen dat je geen misstap beging. Anders was het RIP. 8)

Het hele fotoalbum van de (Piz) Umbrail vind je hier:
https://flic.kr/s/aHBqjBW1Ua

De route verliep over de steile flanken van de Piz Umbrail, via Punta da Rims, met uitzicht op Lai da Rims. Met Zwitserse bergtoppen op de achtergrond en aan de andere zijde de Stelvio Pas/Stilfser Joch, met de Ortler in de verte.

De flanken van Piz Umbrail:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54744616674_ae4285fb5d_c.jpg
PizUmbrail2 by Erik Haak, on Flickr

Achterom kijkend, de Ortler/Stelvio:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54744824800_bb44fa6b68_c.jpg
PizUmbrail3 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54744870230_81c6464090_c.jpg
PizUmbrail4 by Erik Haak, on Flickr

Gewoon, stug door naar de top:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54746724396_c96d79ef6f_c.jpg
PizUmbrail7 by Erik Haak, on Flickr

af en toe wat spannende ketting gedeeltes:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54748585053_e42f98ebde_c.jpg
PizUmbrail9 by Erik Haak, on Flickr

Het Gipfelkreuz @ 3033m:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54748373461_2641e02888_c.jpg
PizUmbrail10 by Erik Haak, on Flickr

Waanzinnig uitzicht:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54747915182_79683016f1_c.jpg
PizUmbrail11 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54750893041_aebfe1c4ea_c.jpg
PizUmbrail13 by Erik Haak, on Flickr

Leuk doorkijkje, richting Stelvio/Bormio:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54749172080_e086081cdf_c.jpg
PizUmbrail14 by Erik Haak, on Flickr

De route terug ontvouwde zich:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54747923362_fb14357e15_c.jpg
PizUmbrail15 by Erik Haak, on Flickr

hmmm, best wel spannend:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54751989632_4a1ef3f169_c.jpg
PizUmbrail16 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54752110402_5f88640cd7_c.jpg
PizUmbrail18 by Erik Haak, on Flickr

Uitzicht op Lai da Rims:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54752030722_b2328e2bde_c.jpg
PizUmbrail17 by Erik Haak, on Flickr

En nog wat restanten uit WW1:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54753930068_e62b34b304_c.jpg
PizUmbrail20 by Erik Haak, on Flickr

Alle foto's zijn klikbaar @ flickr voor high-res. Dan kun je naar hartelust inzoomen. Alles is voorzien van GPS EXIF data, m.a.w. je kunt precies zien waar ik twee weken geleden stond. :)
Veel kijkplezier.

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plantje1978
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08-09 17:11
Ongelofelijk gaaf! Jaloers!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• joke_name
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zfUCJtlw-TaoD6CTkhAWT5sUGWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NbJMgnGowd9dgH4NdZbaV5Sx.jpg?f=fotoalbum_large

Het liep allemaal wat anders dan gepland, stukje korter gedaan door omstandigheden.
Maar wat is Zweden toch ongelooflijk prachtig, ook als het de regent en windkracht 5 waait en gevoelstemperatuur rond het vriespunt is.

[ Voor 4% gewijzigd door joke_name op 30-08-2025 13:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• miel
joke_name schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 12:07:
[Afbeelding]

Het liep allemaal wat anders dan gepland, stukje korter gedaan door omstandigheden.
Maar wat is Zweden toch ongelooflijk prachtig, ook als het de hele dag regent en windkracht 5 waait.
Waar was dit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
Kungsleden.
Het stuk van Salka naar Kebnekaise fjallstation en dan niet langs singi maar de shortcut.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• miel
joke_name schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:02:
[...]

Kungsleden.
Het stuk van Salka naar Kebnekaise fjallstation en dan niet langs singi maar de shortcut.
Nice!
Dit is ook in die buurt, km of 3 voor Salka…

Fjallraven Classic met mijn dochter van 10 gedaan 2 weken geleden…
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2JY2r6FuYeSVqWSTmsBn2alX6rg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i1tC7SHpyi8BfN4eiO5uvRua.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVX73
ehtweak schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 11:03:
[...]

En? Hoe is het afgelopen? Tot tevredenheid?
[...]
Ging verrassend goed, vooral het steilste stuk waar je over rotsen naar beneden loopt.

De jongste heeft wel de laatste kilometer op mijn schouders gezeten.

Nu kan de zoektocht beginnen naar een Zweedse familiecamping voor volgend jaar, liefst in een gebied waar je ook mooi kan wandelen. Dus als er hier nog iemand tips heeft.

[ Voor 21% gewijzigd door DVX73 op 30-08-2025 14:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• joke_name
miel schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 13:54:
[...]

Nice!
Dit is ook in die buurt, km of 3 voor Salka…

Fjallraven Classic met mijn dochter van 10 gedaan 2 weken geleden…
[Afbeelding]
Het weer ziet er echt wel mooier uit!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
joke_name schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 15:08:
[...]

Het weer ziet er echt wel mooier uit!
Dat hadden we afgekocht vantevoren.

Dag 1: regen en veel wind, tent droog op gezet maar die nacht veel regen/wind
Dag 2: ochtend tot 9.30 regen daarna droog en geen wind dus: muggen!
Dag 3: droog met wind en zodra de tent stond een fikse bui
Dag 4: droog weinig wind veel muggen
Dag 5: droog tot de tent stond en toen weer een bui
Dag 6: droog tot savonds na de finish :-)

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Op Corsica hebben we afgelopen vakantie een rondreis gemaakt, waarbij we volop in de bergen hebben gewandeld, waaronder een paar bijzonder pittige routes, onder andere in de ‘Gorge de la Restonica’ en de ‘Gorge du Tavignano’, nabij Corte.

We hadden (bleek) vanuit de Restonica naar de Tavignano de zwaarste route (Punta di Zurmulu) gekozen, met veel losliggende rotsen, keien, stenen, en dan heel steil omhoog… pittig!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qs10vfRfFJ2tBjDd8acpfiRhMf8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ibOj2YeQADr4pzNKHGg5pgru.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Q96WgNILLgbFDvvzcEhl2yvyTEc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/rTdx6UZ6cQw6jmjBnmlEHu8H.jpg?f=fotoalbum_large

Corte in de verte.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mVFss4DrsnQe6H31X4MLjs2JisE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zyn8mCCpERksmETabJqetZTW.jpg?f=fotoalbum_large

Zware klim, terugkijkend nadat we boven aankwamen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ULFq3ldjTB_SvFH9xQ6-mSqa-vE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/aszs1LEaGdQUL6nvCisMmnlK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XaYoOnaP9QJzaCDyrRQEqtjtNaI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qHCzLLwGkiTVf2ueUAElmYW1.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ligt de route, deze foto is van een dag later toen we de bergen aan de andere kant van de vallei op waren.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zS0ZdGyc1GI96edOnQHcwJU82vA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VhXJvoUK3oQdQSYkfWb9KZlg.jpg?f=fotoalbum_large

Verder sowieso veel door de bergen gewandeld, het eiland bestaat echt uit bijna alleen bergen en heuvels. oOo

Het bijzondere is dat je op sommige plaatsen echt pak naast de zee honderden meters steil omhoog gaat, ijselijk smalle kronkelweggetjes naast peilloos diepe afgronden en extra opgeleukt door krankzinnige medeweggebruikers.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GapghTYeG5fpW8YaB2fyNfbDPzg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qgETZIyADzupdrBXyDAUbK40.jpg?f=fotoalbum_large

En een vrij onvermijdelijk alpine landschap in het midden van het eiland, oplopend tot dik boven de de 2.700 m (Monte Cinto), en sowieso 20 pieken boven de 2.000 m.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xtJrTTXNSl-IGwYkksNUlMHY7pQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/53YsBEQrMapbBQTd2IP6astL.jpg?f=fotoalbum_large

Hier ligt een piek van 1.300 m pal naast de zee (Capo d’Orto).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oWIGNk0su999rDjkqamYz1mn6-w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nrmoU6ysV7lSW7i9hFaBy7YV.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2l68rk3n_s3LA5Q2fe4jkcdk-dY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3foRlRAOV8BnMrP7aA95GzR6.jpg?f=fotoalbum_large

Wanneer je gaat wandelen kom je haast niemand tegen…

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miles
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 13:12
ToolkiT schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 16:05:
[...]

Natuurlijk hadden we wel zelf water bij ons:) Maar vergeet niet, het is hier winter, dus niet zo heet dus het risico was laag.
Maar ik was gewoon nieuwsgierig hoe dat water smaakte :)
De loop was ook niet extreem lang (8.56km) dus dat scheelt ook
Vorig jaar ook geweest, dus de foto’s zijn heel herkenbaar. Fantastisch daar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ramzzz schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 17:22:
Op Corsica hebben we afgelopen vakantie een rondreis gemaakt, waarbij we volop in de bergen hebben gewandeld, waaronder een paar bijzonder pittige routes, onder andere in de ‘Gorge de la Restonica’ en de ‘Gorge du Tavignano’, nabij Corte.

We hadden (bleek) vanuit de Restonica naar de Tavignano de zwaarste route (Punta di Zurmulu) gekozen, met veel losliggende rotsen, keien, stenen, en dan heel steil omhoog… pittig!

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Corte in de verte.
[Afbeelding]

Zware klim, terugkijkend nadat we boven aankwamen.
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Hier ligt de route, deze foto is van een dag later toen we de bergen aan de andere kant van de vallei op waren.

[Afbeelding]

Verder sowieso veel door de bergen gewandeld, het eiland bestaat echt uit bijna alleen bergen en heuvels. oOo

Het bijzondere is dat je op sommige plaatsen echt pak naast de zee honderden meters steil omhoog gaat, ijselijk smalle kronkelweggetjes naast peilloos diepe afgronden en extra opgeleukt door krankzinnige medeweggebruikers.

[Afbeelding]

En een vrij onvermijdelijk alpine landschap in het midden van het eiland, oplopend tot dik boven de de 2.700 m (Monte Cinto), en sowieso 20 pieken boven de 2.000 m.

[Afbeelding]

Hier ligt een piek van 1.300 m pal naast de zee (Capo d’Orto).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Wanneer je gaat wandelen kom je haast niemand tegen…
Mooi daar he! Geeft je goed het idee wat je kan verwachten als je daar de GR20 loopt van noord naar zuid, aanrader om te doen!

Zelf net terug van 4 weken IJsland waar we oa. de Laugavegur trail hebben gelopen, ook een fantastische route. Zal eens kijken of ik binnenkort ook eens wat foto's kan posten.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 30 augustus 2025 @ 20:24:
[...]

Mooi daar he! Geeft je goed het idee wat je kan verwachten als je daar de GR20 loopt van noord naar zuid, aanrader om te doen!

Zelf net terug van 4 weken IJsland waar we oa. de Laugavegur trail hebben gelopen, ook een fantastische route. Zal eens kijken of ik binnenkort ook eens wat foto's kan posten.
Zeker, die GR20 trekt me enorm… :D

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

Dat was het ook! 8)
Jaloers!
Waarom? Gewoon een kwestie van doen. :Y
na enige voorbereiding, ik ben immers ook al een dagje ouder en slechts een simpele Flachlandtiroler ;)

Hier nog een weergave van de GPX track:

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/31337/54756663035_b94147f60a_c.jpg

[ Voor 4% gewijzigd door ehtweak op 31-08-2025 17:30 ]

Mooie Plaatjes   

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 14:35
ehtweak schreef op zondag 31 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Waarom? Gewoon een kwestie van doen. :Y
na enige voorbereiding, ik ben immers ook al een dagje ouder en slechts een simpele Flachlandtiroler ;)

Hier nog een weergave van de GPX track:

[Afbeelding]
Ach ik zeg altijd: Beklim dat ding! Staat er toch niet voor niets....

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ehtweak
  • Niet online

ehtweak

ICT opruimer

't Was al weer wat jaartjes geleden dat ik richting de gletsjertong in het Langtauferstal/Valle Lunga in Süd-Tirol was geweest.
Voordat het te laat is en die gletsjer helemaal verdwenen. :-(
Wikipedia: Langtauferer Ferner – Wikipedia

Tegenwoordig is het ook al weer een half uur verder lopen om de daadwerkelijke gletsjer te bereiken. Zo vér is het ijs inmiddels al weggesmolten.

Vanuit de verte aankomend zie je dan dit:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54769773684_5a34f047c7_c.jpg
LangtaufererFerner15 by Erik Haak, on Flickr

Wat dichterbij:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54763827689_b279ac6876_c.jpg
LangtaufererFerner01 by Erik Haak, on Flickr

Vlakbij, met duidelijk zichtbaar de zwarte ijsmuur:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54765848533_86cbe4af3e_c.jpg
LangtaufererFerner07 by Erik Haak, on Flickr

Het lijkt op rots, maar is het niet. Met puin bedekt ijs, waaroverheen allerlei smeltwater geultjes lopen:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54763938880_3cd4728dac_c.jpg
LangtaufererFerner04 by Erik Haak, on Flickr

Een enorme ijsmassa die voorheen een flink eind het dal inschoof, maar nu slechts verder verdwijnt:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54765911380_29e3ac9003_c.jpg
LangtaufererFerner06 by Erik Haak, on Flickr

Het smeltende ijs:
Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54765873483_ac5876b36f_c.jpg
LangtaufererFerner10 by Erik Haak, on Flickr

Afbeeldingslocatie: https://live.staticflickr.com/65535/54768895525_8974733ab4_c.jpg
LangtaufererFerner14 by Erik Haak, on Flickr

Alle foto's @ flickr zijn voorzien van GPS EXIF metadata. M.a.w. je kunt precies zien waar ik stond.
Veel kijkplezier!

Dit is het betreffende fotoalbum:
https://flic.kr/s/aHBqjCt2qw

Allemaal in dit dal:
https://flic.kr/s/aHsjDyyN8i

Mooie Plaatjes   

Pagina: 1 ... 21 22 Laatste