Vandaag besloten het nieuwe aquarium aan te schaffen. Zoals laatst aangegeven wilde ik toch weer beginnen met de hobby, maar eerst even terug naar de basics, om te kijken of ik het op basis van de opgedane kennis nu onderhoudsvriendelijker kon oppakken.
Superfish Aquascaper 90 gehaald, JBL Sansibar grijs/zwart zand, hout, lavarock, wat planten voor op de stenen en hout, etc.
Thuis aangekomen de hardware geïnstalleerd, zand gewassen, opstelling gemaakt met het hout en de stenen. Eerst het aquarium (90 liter) met een bodem water gevuld om het te testen. Dat ging goed.
Wel zag ik hier en daar wat oneffenheden in de kit, maar voor dit bedrag mag je misschien ook niet teveel verwachten. Dus afijn, besloten er 30 liter bij te doen en het aan te kijken. Ineens hoor ik gedruppel en zie ik water op de grond stromen...
Ja hoor, het aquarium is lek. Snel handdoeken op de grond gelegd, emmer onder de waterstraal en het water uit het aquarium in een andere emmer gedaan. Toen de druk afnam, nam de lekkage ook wat af. Het aquarium stond op zolder met een laminaatvloer en dit was waar ik weleens eerder over na heb gedacht, maar wat ik nooit hoopte mee te maken... Ik heb ook altijd wat watermelders onder de kast liggen, om tijdig een seintje te krijgen als het mis gaat. Maar gelukkig was ik erbij en kon ik snel ingrijpen. Ik moet er niet aan denken wat de schade was geweest als er 90 liter water vanaf de zolder naar de lagere verdiepingen was gestroomd. Ik had waarschijnlijk 2 verdiepingen aan laminaat opnieuw moeten leggen, nog even los van de overige schade.
Afijn, aquarium naar beneden getild, staat nu in de achtertuin. Zal hem morgen even vullen met water en daar wat foto's en video's van de lekkage maken. Weer even genezen van de hobby, het is waarschijnlijk een voorteken dat ik er niet opnieuw aan moet beginnen
Replace fear of the unknown with curiosity | 54 kWh thuisaccu's | Tesla Model Y LR & Model 3 SR+ | Totaal 190 kWh opslag | 10.660 Wp zonnepanelen