Nee de Discus is niet saai, na het overlijden van mijn grootste Discus v.d. week zijn de nu 3 oudste volop bezig met bepalen wie de baas moet worden. De lichaamstaal is mooi om te bestuderen, wie weet gaan ze nog eieren produceren. De overige 3 zijn onderling ook bezig om een hiërarchie te vormen en de kleinste lijkt me de dapperste, die trekt zich nergens iets van aan en zwemt gewoon steeds weg om weer terug te keren.Rikske_007 schreef op woensdag 16 december 2020 @ 09:18:
[...]
Ik ben er nu al een paar jaar mee gestopt, het is een zeer mooie vis maar ook zeer saai in mijn ogen.
Denk dat het een lotterij is bij die Stendkers, die bloedlijn is volgens mij kapot gekweekt, je hebt hetzelfde probleem bij bepaalde honden en kattensoorten.
Wanneer ik problemen had (en was mijn eigen fout door te weinig onderhoud) waren het steeds de Duitsers die als eerste in de problemen kwamen waar de rest nergens last van had.
Gisteravond en vanmorgen honderden eieren van de 2 maanvissen los getikt van de vallesneria, met een feeding frenzy tot gevolg. Ik heb 1 maanvis (zilver / zwart) die is zo dapper dat ze mijn hand weer aanviel.
Op 1 na de kleinste en nieuw:
:strip_exif()/f/image/gZAtC1thUAsUv5w9XL1kF4dq.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 14% gewijzigd door Winkiller op 16-12-2020 16:59 ]