yep Aquaja Diamond. Met dus een maatwerk bioloog ipv de standaard sump, omdat ik bij zoet blijf.
Inmiddels staat ie al een tijdje te draaien vandaag, dus de beloofde foto's:
Bak staat net. Beschermende folie zit er nog op. Gaat er morgen pas af als ik de bak ingericht heb.
De bioloog. Nu nog leeg omdat de bak 1 dag met alleen water draait om eventuele chemische resten 'los te weken'.
De techniek ligt nu nog op een hoopje. Wordt nog netter weggewerkt. In de bioloog een dc runner 3.2 als opvoerpomp:
Foto inclusief leidingwerk:
Grindfolie als bescherming van de bodem, gaat morgen nog zand overheen:
Zo gaat de eettafel ervoor staan. Lamp hangt nog wat scheef, hebben we maar 20x tegenaan gestoten.
De verlichting, HVP goldline. Programma en lichtsterkte ga ik tzt nog instellen. Voor nu nog niet belangrijk.
De overflow en uitstroom. Kan alle kanten op gedraaid worden.
Morgen dus een 100% waterwissel en kijken of ik de in- en uitstroom nog iets beter kan fine tunen. Verder nog het zand spoelen, hout passen, evt nog wat stenen in de bak plaatsen.
Voor de bioloog nog een kleine 20 liter aan buisjes wassen en m'n 3e filter van de 2m leeghalen, die zit al 2 maanden vol buisjes om in te draaien voor de nieuwe vak.
Moet wel gewoon weer werken dus weet niet of ik het allemaal redt morgen.
Thermostaat komt nog, die paste net niet in de bioloog dus nu even kijken of ik een andere kan vinden die klein genoeg is en wel 535 liter aan kan.
Qua vissen komen er 4 kleine (4cm) red marble oscars in met een L190 van 12cm. Worden die te groot dan wordt een deel van de oscars verkocht en de rest omgewisseld met het huidige bestand in de 2m bak.
Daar zijn de 3 parnaibaes vandaag uitgevangen voor iets meer rust in de bak (waren continu bezig met afzetten/jongbroed). Ook gaan daar tzt nog minimaal 4 manen uit, naar een collega.
Wordt vervolgd.