Halvenbak, te jong, zonder kennis en kansloos
Ik denk dat je er het beste aan doet om ervaring op te doen met een paar mooie guppen of platty's. In de loop van de 2 jaar zie je dan of het de moeite waard is om er meer geld tijd en energie in te steken.
Met bijvoorbeeld guppen heb je een bak met druk zwemmende gekleurde vissen. Voor kinderen werkt dat 9 van de 10 keer perfect.
Ik adviseer voor kinderbakken het liefst.
- 60cm bak maar liever 80cm
- Kant en klare bak met pomp, filter, lichtkap
- Heeeeeel dun laagje fijn grind op de bodem
- Paar sterke snelgroeiende planten die je in 1 mandje zet zodat je daar gericht een voedingstablet in kan steken waar nodig.
Verder niks. Lekker een week of 2 op laten starten, elke week 20% water wisselen en na 2/3 weken zet je er een 3tal mannetjes guppen in.
Nu ga je eens kijken wat je zoon er van vind. Als hij elke dag voor het raam staat dan kun je een keer op zondag een visje bijhalen. Maar haal ze wel per stuk.
Je wilt een aquarium voor de ervaring met je zoon, en niet om te kweken of natuur getrouw iets na te bootsen. Maak van elk visje een evenement, en geef bijvoorbeeld 1x in de 2 weken een zakje levendvoer. Dat vinden kinderen vaak ook geweldig.
Na een half jaar heroriënteren of JIJZELF wel verder wilt gaan, en of je zoontje er wellicht over aan het googlen is en bij jouw komt vragen om iets toe te voegen aan de bak. Als kinderen de smaak te pakken hebben komen ze vanzelf met plaatjes van het internet wat ze mooi vinden. Tegen die tijd zien we je hier weer

.
@
Tommie12 Garnaaltjes (vuurtjes), kan inderdaad wel... maar ik zie dat liever op wat latere leeftijd in een kubus op de slaapkamer. Die ze dan echt helemaal zelf moeten bijhouden. Voor een huiskamer instapbakje zou ik nog niet met garnalen gaan werken.
[
Voor 7% gewijzigd door
World Citizen op 14-08-2020 09:50
]