SmurfLink schreef op woensdag 29 juli 2020 @ 14:21:
Snot.. eindelijk de tijd gehad het oude filter van m'n 80 schoon te maken en aan te sluiten.... lekt ie als de neten.

de grote o-ring is helemaal uitgedroogd... ja superdom, ik heb 'm droog weggezet natuurlijk, had dat ding moeten invetten. Niet aan gedacht. Maar eens kijken of je die los kan bestellen.
Zowaar iets wat ik niet op Bol.com kan vinden. That's a first. Nou ja de hornback wel, 4,95 verzendkosten voor een item van 4,95 maar wel binnen 2 dagen binnen... nou ja, dan kan ik het dit weekend in ieder geval afronden. Stom zeg.. dat soort dingen totaal niet aan gedacht.
Welk aquarium heb je precies? Ben benieuwd of dat onderdeel echt nergens anders te verkrijgen is. Ja, ik weet dat je al hebt besteld maar toch
Na de ingrepen in mijn aquarium *lijkt* het vooralsnog goed te gaan. Enkel gisteren nog een zwakke cory uit de bak gehaald en apart gezet, maar die was binnen 2 uur overleden. Hopelijk alleen nog nasleep van de initiële problemen.
Rest van de vissen zwemt vrolijk rond, resterende cory's snuffelen lekker op hun gemak rond. Vuurneons en kardinaal tetra's vertonen geen tekenen van zwakte/ziekte en zwemmen als scholend vrolijk rond. De enige overgebleven hockeystick lijkt ook prima te zijn. En de japonica garnalen zijn nog lekker aan het rondscharrelen en vermaken zich zo te zien ook prima.
Vanochtend nog een nitrietmeting gedaan. Was fors afgenomen, het testwater kleurde nog heel lichtjes een beetje, ik zou schatten dat het ongeveer van 0,5 mg/l naar 0,1 mg/l is gegaan. Ik heb gisteren nog extra bacteriën toegevoegd aan het water, ik zal morgen en overmorgen nogmaals meten hoe het gaat.
Morgen krijg ik sowieso nog een CO
2 en O
2 testset binnen, kan ik ook daar nog specifiek op testen.
Het zit een beetje te kriebelen, zou eigenlijk nog wel een 2e bakje willen. Maar ja, dat is weer een uitgave en waar laat ik dat ding? Ik woon klein (appartement, 45 m2) dus een plekje vinden is ook een ding.
Voorlopig onderdruk ik die kriebel maar. Eerst maar eens kijken of de problemen met mijn huidige bak echt voorbij zijn nu en dan over een tijdje maar eens mijn opties heroverwegen.
[
Voor 9% gewijzigd door
Wildfire op 29-07-2020 21:11
]