Ik heb gelukkig ook geen kleine garnaaltjes in die bak zitten. Overdosering is zeer minimaal, officieel zou je 4.5ml/180L moeten doen, maar de vissen en japonica's reageren er niet negatief op (op korte termijn). Zoals gezegd werkt het bij mij wel prima voor nu, ook al zal ik uiteindelijk naar een CO2 set willen.Taro schreef op vrijdag 1 mei 2020 @ 10:43:
@ThaAresX Ik heb EasyCarbo staan, maar heb altijd begrepen dat het eigenlijk een schoonmaakmiddel is dat algen doodt, waardoor de beschikbare voeding volledig door de planten kan worden opgenomen en ze daardoor mooier worden en beter groeien. Echt CO2 toevoegen doet het dus niet want er zit geen CO2 in, daarnaast is het schadelijk voor de dieren in je aquarium. Vooral kleine garnalen (die ik heb) kunnen er direct het loodje door leggen, helemaal als je het overdoseert zoals volgens mij met 5 ml/180 liter het geval is.
Wel fijn dat hij bij jouw aquarium het gewenste effect heeft, maar ik durf het niet aan als standaard oplossing en zal het alleen gebruiken als ik echt niet anders kan om bijv. mee te helpen bij een algenplaag. Wel gebruik ik het in een plantenbak waar ik de leftovers in bewaar, daar werkt het prima voor
Maar goed ieder zijn ding, ik heb nog niks te klagen gehad over dit product wel bedankt voor me erop attenderen dat het niet volledig veilig is, dit was me nog niet bekend.
Vraagje, heeft er iemand hier zijn aquarium al gekoppeld aan een raspberry pi of iets dergelijks? Lijkt me wel een leuk hobbyprojectje maar wil me eerst nog inlezen etc.