Vandaag zijn de vissen eindelijk binnengekomen

20 Kardinaal Tetra's en daarnaast nog 15 extra Bloody Mary garnalen (waarvan één helaas DOA

en één zwanger

). Omdat de Zebraslakken voornamelijk het glas en grind lijken schoon te maken en de per ongeluk geleverde Duitse Helmslak wél de stenen en planten schoonmaakt heb ik direct de enige resterende DH-slak uit de winkel meegenomen om de cleaning crew te versterken.
In totaal nu: 5x Zebraslak, 2x Duitse Helmslak, 23 (minus 1) Bloody Mary garnalen en 20 Kardinaal Tetra's:
De 12 stuks ongewenste slakken zijn inmiddels allemaal verwijderd. Er zit hier en daar nog wat bruine alg sinds het opstarten en na een waterwissel eerder deze week houdt dat nog extra zuurstof vast, dus ziet er erger uit dan het is, maar hopelijk gaat de uitgebreide cleaning crew dit definitief oplossen. Anders ga ik even met de tandenborstel helpen. Heb ook overwogen om een groepje Otocinclussen toe te voegen, maar vermoed dat die over enige weken onvoldoende eten zouden hebben en dus constant bijgevoerd moeten worden, dat kijk ik even aan. Het aquarium is verder mooi in balans en de CO2 doet het prima. Ook erg tevreden over het Oase Biomaster Thermo 250 filter, daar is echt over nagedacht en de 2 kg toegevoegde Seachem Matrix filtermedia lijkt ook prima zijn werk te doen.
3 dagen geleden een amandelblad in de week gelegd en zojuist toegevoegd, met gewicht om het ivm stroming op de plaats te houden. Eens even kijken wat de garnalen er van vinden. Afgelopen weekend ook gekookte komkommer en courgette geprobeerd, maar ze vinden de standaard voeding uit een potje toch lekkerder. Ook Algae wavers toegevoegd, de slakken en garnalen vinden dat prima.
Gisteravond het kleine backup aquarium geleegd, naar de garage afgevoerd en vervangen door een 60 liter Dennerle Nano Cube met Oase Filtosmart 200 Thermo + 1,5 kg Seachem Matrix. Heb nog een CO2-diffuser en 500 gram wegwerp CO2 fles liggen, dus komend weekend maar even aansluiten. Zojuist een paar planten overgezet en het filter gestart. Dit aquarium kan nu enige tijd gaan indraaien. Daarna zet ik een paar garnalen en slakken over en voeg ik waarschijnlijk een paar Endler Guppy's toe:
@
de Peer Dat is ook nog een optie inderdaad, welke pH regelaar gebruik je?
[
Voor 4% gewijzigd door
Taro op 26-03-2020 19:28
]
Replace fear of the unknown with curiosity | 36 (+16 incoming) kWh thuisaccu | 2 EV's: 136 kWh capaciteit | 10.660 Wp zonnepanelen