Hoi, eerste aquarium post!
Ik ben bezig een garnalen aquarium te maken. Ciano 60cm bak met kekke 3D achtergrond erin gelijmd (Juwel silicone). Het idee was voor de planten een voedingsbodem te leggen, maar las net in de OP dat dat juist niet moet? Er komt geen zand in maar fijn grint, 2mm tot 3mm grootte (was het plan). Of zal ik met garnalen toch maar voor puur zand gaan?

De lokale PetsPlace heeft ook van dat fijne grint en daar lijken ze het wel fijn te vinden.
Zowel het grint als de voedingsbodem kunnen nog wel terug... Een klein beetje advies zou ik fijn vinden als dat kan.
Het idee is om mijn koppeltje rotsgarnalen en wat glasgarnalen te transplanteren uit de BiOrb en er nog wat fel gekleurde garnalen bij te plaatsen, voor de leuk (maken gele en blauwe garnalen groene garnalen?

). Dan wat Ancistrus erbij verhuizen (waar ik er veel te veel van heb, iemand interesse?) tegen alg en wat Helena’s over zetten tegen potentiële appelslak lifters. Ik heb trouwens ook nog een apart bakje (20x30) met een honderdtal hoogst illegale en vrijwel biologische WMD appelslakken die ik opzettelijk daarnaar geëmigreerd heb omdat zelfs 20 Helena’s het werk niet aan konden.
Dan het stukje CO2... ik wil liever geen installatie daarvoor, maar bedenk me net dat ik wel mijn eigen 20KG CO2 cilinder heb om de Sodastream bij te vullen. Dan zou je denken... elke week een flesje eigen gemaakte Spa rood erin knikkeren moet toch een CO2 boost geven dan? Kan net fijn zijn voor de plantjes.
[
Voor 15% gewijzigd door
Tijgert op 10-02-2020 23:48
]
Medion X40 watercooled laptop, i9+4090, met Eluktro bios, 32GB DDR5 6400, 2x8TB MP600 Pro XT, 32" UHD monitor en wat kekke Logitech spullen.