Dat. Vaak uit nood maar niet top voor de dieren.Leoon. schreef op donderdag 9 januari 2020 @ 10:37:
[...] Je komt gewoon veel tegenstrijdigheden tegen op internet. Het kan wel, maar niet ideaal. Daar komt het eigenlijk telkens op neer.
Bv ik had een blauwtong skink een poosje te klein zitten omdat zijn 1.6m bak kapot was gegaan tijdens vervoer. Geen geld voor nieuwe bak, dus uiteindelijk ander huis gezocht voor de hagedis. Als ik van tevoren wist dat ik alleen een 80cm bak had, had ik hem nooit in huis genomen.
Nu hier een te grote roofvis in een te kleine bak zitten. Erg lastige eter. 'Geredde' vis uit ergere situatie. Met diverse experts over gehad, als ik geen perfect huis voor hem vind dan is hij stukken beter af bij mij. Dus tot dan mag hij blijven (nu al dik 3 jr). Niet top, maar het moet maar zo. Zou ik het aanraden? Nee. Vind ik het gek als mensen zeggen dat hij te klein zit? Nee...
En soms moet je gokken, ik heb bv kleine soort slangekoppen Channa gehad waarvan niemand wist of deze subtropisch of tropisch waren of zelfs een koeling in de winter nodig hadden. Er zijn zo ontzettend veel soorten Channa nu in de handel, ook steeds nieuwe wildvang of kruisingen, niemand wist wat het nu precies was. Klopte iig NIET met de naam waaronder ik ze had gekocht want de jonkies waren 'verkeerd' gekleurd.
Dan gok je dus maar en ga je ertussenin zitten qua temperatuur (en geen koeling).
Gelukkig kunnen Channa veel hebben (of nou ja gelukkig, daarom zijn ze plaagsoort en in heel noord Amerika verboden...).