Ja, ik denk dat de meeste mensen met high tech (CO2 en veel licht) dat doen. Anders kun je nooit op vakantie lijkt me...peppie71 schreef op maandag 18 november 2019 @ 13:37:
Zijn er mensen hier die ervaring hebben met het bemesten van planten middels een doseerpomp?
Ik gebruik de Jebao dp4 van AliExpress. Kost iets van 30 euro dacht ik en dan heb je dus 4 doseerpompen.
Daarvoor gebruikte ik zelf geknutselde doseerpompjes. Werkte ook 8 jaar lang prima.
Ik gebruik momenteel 1 pomp voor KNO3 toedienen, 1 voor PO4 en 1 voor profito. Nr4 als backup.
Nou NO3 is juist niet zo lastig. Je moet inderdaad boven de 0 blijven ivm blauwalg. Maar echt giftig is het pas bij (erg) hoge concentraties.Winkiller schreef op maandag 18 november 2019 @ 15:32:
[...]
Ik geloof je eigenlijk wel maar ook niet helemaal, nitraat is lastig, te weinig is blauwalg en te veel giftig.
Zoals ik al zei ken ik geen aquariums zonder algen, en vooral niet de groene variant op het glas.
Tsja ik heb in mijn aquariums nooit algen op de ruiten gehad terwijl ik altijd met veel licht werk. Ben nu een nieuw aquarium aan het opstarten en daar heb ik het wel, maar mijn verwachting (en doel) is dat als het eenmaal stabiel is straks, het een alg-loos aquarium zal zijn. Ben nog een beetje gevoel aan het krijgen voor de benodigde bemesting.
20600 Wp, Atlantic Explorer V3, 3x Daikin airco, Opel Ampera-e, VW ID3, Gasloos sinds 2018