@
dragon2
Het is de JBL Greenline E902.
Hier zitten idd 2 sluiters op zodat je het geheel kan los koppelen en het filter kan schoonmaken.
In dat filter zit momenteel het spons werk + witte keramiek ballen onderin van JBL zelf.
Qua bacterieren, dit staat er in de TS:
" Je zult dus moeten wachten op de bacteriën. Deze bacteriën zullen zich vooral in het filter gaan nestelen dus het is belangrijk dat je zeker in het begin niet je filter gaat schoonmake
n. Bacteriën kun je toevoegen uit een flesje of wachten tot ze spontaan langskomen. Toevoegen van plantjes helpt hierbij wel, vaak liften ze daar op mee. Water uit een draaiend aquarium toevoegen heeft weinig tot geen zin, daar zitten nauwelijks bacteriën in. Filter materiaal van een draaiende bak helpt wel enorm"
Dus als dat idd geen zin heeft, misschien verstandig om hem te wijzigen..?
Helaas heb ik mij wat verzien op de kosten allemaal.. Eerst wat teveel betaald voor een bak met acc. Alleen de helft van de Acc. is gewoon meuk... Bak en kast is gelukkig wel gewoon goed.
Alleen de feeder en CO2 flessen kan ik nog gebruiken.
Alleen dat ding op de CO2 flessen zit, heeft een k. geluid, waardoor ik die niet wil gebruiken als ik in huis ben..
Toen de inhoud nog gisteren, wat mij ook lichtelijk afviel... (qua prijs)
Zelfde met de filter zelf, overal lees ik, goh wat is hij stil etc.. Je hoort hem niet. Nou, weet niet, maar dan zijn die mensen goed doof.. Ding resoneert als de pest, met het nodig buzzz (niet zoals het filmpje).
Af en toe schudden om de lucht er nog wat uit krijgen (wat er nog in zit) heeft geen effect op het geluid.
PS: Heb gevoelige oortjes zeg maar, dus ik hoor alles.. Best vervelend soms..
Dus tot nu toe nog niet echt happy met deze hobby
Edit;
Vandaag nog even de dag+nacht instelling gedaan voor de lamp.(juwel led lamp + juwel controller, zat bij bak).
Momenteel even de default van dat ding aangehouden. (tijden even uit mijn hoofd)
8-9
9-10
10-18
18-20
Ben benieuwd. Iemand anders eventueel opmerking wat handig is?
Verder door alle andere meuk gegaan wat er bij zat.
Een elec. stofzuiger, die niks meer doet, dus kan ik niks mee.
2x CO2 reactoren, 1 draait niet/zit vast, de 2de draait wel, maar rottelt, (beide dezelfde type).
Dus beide er niet tussen, en 1 nieuwe besteld.
Vervolgens nog even met de
PH controller/meter (duur ding zie ik nu:P ) bezig geweest, maar missen helaas ook wat dingen.
De instelpen is er niet (gewoon met wat anders lijkt niks te doen, dus lijken geen knopjes ?
Ook het ijkwater (ph4 en ph7) zijn besmet lijkt het op (4 komt hij niet toe, blijft bij 4.8), 7 lijkt wel goed.
Momenteel geeft hij dus in het aquarium water 5,9 aan, wat mij aardig aan de lage kant lijkt?
Maar kan dus zijn door verkeerde ijking.
Heb ook even met een JBL test stripje gedaan (zat er ook bij) in combi met kaart en APP (wel handig moet ik zeggen)
hier nog even een plaatje hoe het er nu bijstaat:
Net nog wat een paar planten besteld, en wat mos voor op het hout/steen.
[
Voor 29% gewijzigd door
Renegade666 op 05-09-2019 16:25
]
Panasonic 55FZ804 | Marantz sr7010 | Dune HD Pro 4K | Panasonic dp-ub424 | 2x Klipsch RF82 | 2x RP-140SA | 2x RB61 | 2xRB51 | RC52 Mk2 | SVS PB-1000 |