Afgelopen weekend de bodem in mijn aquarium vervangen. Een klus waar ik flink tegenop zag, de bak draaide erg mooi maar het bleef steken dat ik gewoon grind had ipv aqua soil. Dit dus vervangen voor ADA Amazonia light.
12uur werk aan gehad
Het hout wou ineens niet blijven staan bij het vullen, PANIEK!, de hele boel stortte in tijdens vullen en nadat bijna alles ingeplant was. Soil is minder stevig dan grind ontdekte ik. Wat stenen onder kunnen krijgen, maar het voelt niet erg lekker, geen idee hoe en of dit blijft staan op den duur, met onderhoud raak je het ook telkens wel aan
Het staat nu iets anders dan ervoor. Verder wel tevreden mee hoe het gelukt is en erg benieuwd op den duur. De planten in het grind wouden niet echt groeien.
Ook het mos op de takken vervangen voor weeping moss, dat zag er triest uit na een staghorn alg en draadalg periode
Ongeveer 1/3e oud water kunnen hergebruiken, de dieren in een ton met het filter draaiend erop bewaard tijdens de klus.
Wat er nu nog in zit kon ik tellen en viel me mee, wil de groepjes binnenkort wel aanvullen.
8 otocinclus affinis (vd 10 sinds juli)
6 corydoras pygmaeus (2 van een kennis, en de laatste 6 van intratuin meegenomen maar vorige week 2 dode, 1 ervan zwom gek en lag op de kop, maar uit zn lijden verlost..)
12 amano garnalen. (vd 20 sinds juli, eerste periode ging ik niet goed met osmose water om, tijdens vervellen aantal gesneuveld door mineralen gebrek..)
Voor:
Na:
Het gras eruit:
Bewaren in plukjes:
Nachtmerrie
En gedaan!
Apart spul die soil, geen eerdere ervaring mee, maar zoals met het hout dat mis ging (er gaat altijd iets mis

) kan je niet blijven klooien, je plet het tot poeder. Ook benieuwd hoe dit spul op de duur gaat, voor hoe lang.
[
Voor 13% gewijzigd door
Mutatie op 16-04-2019 23:08
]