Valt toch wel mee hoe krap dat is? Ik bedoel de kleinste is nu 4cm en de grootste is ongeveer 6/7cm, ik heb een telescoopoog, een ranchu, een ryuukin, een leeuwenkop en een calico sluierstaart die allen nog geen jaar oud zijn!SmurfLink schreef op donderdag 25 oktober 2018 @ 08:38:
[...]
Water zitten amper bacteriën in dus dat gaat niet werken. Filter gaat wel belangrijk zijn inderdaad.
5 goudvissen op 110 liter is nog steeds heel erg krap. Dan mag je wel erg vaak verversen... Ervan uitgaande dat het sluiers zijn dan. Echte goudvissen kan je echt niet op 80cm kwijt.
Ik las op t internet dat de eerste goudvis 50 liter nodig heeft en voor elke goudvis die je meer hebt er 15 liter aan water bij moet. Dan zou ik met bijna 120 liter toch wel aan de veilige kant moeten zitten dacht ik zo!
Maar goed, meningen zijn daar natuurlijk weer over verdeeld want een ander zegt dat 50 liter per goudvis een must is...
Naar mijn idee hebben ze meer dan ruimte zat het komende jaar/jaren.. Mocht het niet zo blijken is een groter aquarium natuurlijk zo gehaald!
Edit: Huidige situatie, deze tank wordt dus vervangen voor een tank die 2x zo groot is vanavond!

[ Voor 10% gewijzigd door Smooth Operator op 25-10-2018 11:21 ]