Dat probleem hadden wij ook

Begonnen bij campooz. Lazy jack lijkt ons wel wat maar voortent is behoorlijk laag. Ik ben 1,95 en wil graag ook recht op staan.
Wij hebben zelf de Lazy jack trekking gekocht, en zijn daar eigenlijk wel erg tevreden over.
Door de aflopende lijn naar rechts heb je inderdaad dat je in het "looppad" vanonder de luifel door de deur tot aan de achterwand niet rechtop kunt staan. Ik heb dit niet echt als nadeel ervaren, zolang je maar zorgt dat je de plekken waar je wel kan staan niet vol zet met spullen.
Aan de andere kant is dit iets minder omdat de linker kant korter doorloopt en dus hoger stopt.
Wij hebben links eigenlijk net als op de folder de keuken staan. werkblad is lekker hoog en het dak is hoog genoeg dus kan ik gewoon rechtop staan koken.
Ze claimen 100% insectvrij te zijn, maar bij de aansluiting van de ugly-betty mist aan de onderzijde klittenband waardoor wij nog wel beestjes binnen kregen.
De "mouwtjes" om de luifelstokken sluiten wel prima af voor muggen en dergelijke.
Maar wij stonden afgelopen zomer op een camping met heide kakkerlakken

en deze beestjes zijn nogal inventief en kruipen door het gaatje waar de touwtjes van de mouwtjes samen komen.
Ik heb dus reepjes van een sponzig vaatdoekje geknipt, en deze om de stokken gedaan en daarna het mouwtje erover. Werkte super.
Ben zeer positief over het gebruik van goede kwaliteit materialen.
De wagen is ook echt een goede wagen met goede wegligging en inmense ruimte.
Bed is ook echt fantastich (lekker groot), er is een mindere froli serie geweest in het verleden maar wij hebben gelukkig een goede set. Je kan de slaapruimte supergoed ventileren, en hij is ook goed dicht te zetten voor koude nachten. De zijtent heeft ook ventilatie rondom, wij deden alle flappen helemaal dicht en dan onderin een rijtje stokjes zodat er lucht doorheen kon. Zo konden onze dochters lekker slapen.
Enige echte probleem wat we hadden is dat hij toch lekte bij een stiknaad tijdens de eerste volle dag/nacht regen. Daarna was het over. (en ik had hem thuis nog wel een kwartier natgespoten, maar dat is blijkbaar niet lang genoeg)
Ik kan je aanbevelen lid te worden van de "Campooz Vouwagen Eigenaren" groep op facebook.
Hier staan een hoop ervaringen tips en modificaties.
Ik lees hieronder over het formaat van de kavango. maar de LJ is ook echt niet klein.
Zeker met zijtent luifel en ugly-betty is hij gewoon erg groot.
Wij hadden hem vorig jaar zo neergezet dat de dissel en ugly betty in een hoek van de plek vielen. De zijtent voel toen in de andere hoek. We stonden dus diagonaal op de plek.
De ugly betty steekt namelijk verder uit dan de dissel, en zo staat de achterkant van de hoofdtent 2,5 meter vanaf de achterkant van de plek.
+ventilatiemogelijkheden
+bed afmetingen (wel hoog)
+bagageruimte
+degelijke materialen
+keukenblok is goed qua maten en hoog genoeg
-lekkage op naad bij panoramadak
-geen klittenband bij onderkant aansluiting ugly betty
-geen binnentent
Aart kok kavango. Lijkt ons een mooie wagen. Alleen qua diepte is die 860 excl scheerlijn.
Wordt lastig buiten Nederland en Frankrijk.
@
L.N. Jij hebt een Flexi toch? Hebben jullie last van de lengte? bevallen de 2 bedden naast elkaar?
De livingstone vinden we ook gaaf. Qua diepte beter. Extra slaapplek naast de dissel.
Alleen is deze behoorlijk aan de prijs en heb je nog veel opties nodig wil je beetje compleet zijn.
Mijn ouders hadden de livingstone, ook erg mooi.
Hebben wij ook een jaar mee gehad, maar wij hebben deze niet overgenomen en dus een LJ gekocht.
De wagen is echt giga zwaar. Kaal de wagen met luifels en de standaard uitrusting (stoelen tafel bestek servies kabels en dergelijke) zonder kleding boodschappen etc was hij ruim boven de toegestane massa.
Met alleen de vouwagen en alles wat erbij hoort zit hij rond de 750kg. Je kan dus geen bagage meenemen.
Er lijkt gerekend te worden met een gewicht zonder opties in de folder.
Buiten dat is het een fantastische wagen.
Mijn ouders hadden hem met het grote (uitklap) bed, dat kost binnenruimte maar ligt wel echt super.
Bij regen klap je je bed omhoog, dan kan je ook in de bak kijken, zodat je de volledige binnenruimte kunt gebruiken om te zitten.
Mijn dochter heeft in de achtertent geslapen.
+varioluifel is echt handig en ook dicht te zetten met regen.
+bed
+Keuken luxe uitstraling
+wagen ziet er erg degelijk uit (beetje militair vind ik zelf)
-gewicht
-keuken niet verstelbaar in hoogte
-prijs
Het keukenblok is ook super gaaf, maar ikzelf vind het onhandig dat de koelbox een bovenlader is.
Hierdoor mis je veel aanrecht, en je hebt rondom een gleuf waar vuil in kan vallen.
De trigano Itinea is net nieuw. Alleen wat is de zonne luifel lelijk..
https://www.trigano-campi...iante-trigano-itinea.html
@
L.N. Jij hebt een Flexi toch? dan moet je de voortent toch
Of modellen die er op lijken. Combi camp flex en country bijvoorbeeld
Nog behoorlijk wat af te wegen.
Wij hadden de combi camp country net als de kavango op de shortlist staan.
Maar uiteindelijk niet gedaan omdat beide een beperkte bagageruimte hebben.
En de wagen ook meer een "standaard" vouwwagen is met kleinere wielen en veel hout naadjes en kans op problemen in mijn ogen.
Van de LJ vind ik het fijn dat de wagen een "bouw" aanhanger is met een daktent, waardoor de wagen zelf dus super robust is.
[
Voor 21% gewijzigd door
FRANQ op 20-01-2021 13:11
]