Onze Falco gaat ook richting de 50 kilo, de enige keer dat ik het gewicht vervloek is als we de zakken van zolder naar beneden moeten sjouwen.
Ik denk vooral na de vakantie uit de aanhanger naar de zoldervhal schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:37:
Onze Falco gaat ook richting de 50 kilo, de enige keer dat ik het gewicht vervloek is als we de zakken van zolder naar beneden moeten sjouwen.
Vorige huis een vlizo trapje... dan is een tentzak van de Waard ook niet heel tof... beste manier was ding op je schouder en trap op/af. En daarna dan nog een zak met stokken, een zak met haringen, een zak met luifel en een zak met de gordijnenvhal schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:37:
En dan de overige kampeerspullen nog.
Leuke discussie dit! Wij hebben een Obelink Miami 6 van 66.5 kilo; allemaal in één zak. Dat is zo lomp groot dat je het niet alleen de trap op krijgt. Hij ligt hier op zolder, maar ik overweeg serieus om voor de nieuw te bouwen vliering een extra liertje op te hangen zodat ik 'm niet zelf de vlizo op hoef te tillen. Ding gaat trouwens in een flinke bagagewagen mee. Omdat het een opblaastent is zitten er geen stokken in de zak en de haringen bewaren we apart. Daardoor is de tentzak zelf redelijk soft. Dat is handig. Waarom? Kan ik 'm gewoon de trap af laten donderen als ik wil kamperen... Kortom: Gewicht heeft wel echt z'n nadelen...
Met het verslepen van zulke tenten heb je iig je vakantie wel verdiend
Wij hebben een sleurhut van 650 kilo. Krijg ik zolder niet op
Caravan van 1500 kg hiermaartend schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:25:
Wij hebben een sleurhut van 650 kilo. Krijg ik zolder niet op
Met twee katrollen gaat het waarschijnlijk ook prima. In beide oplossingen moet je wel een goed punt hebben om aan te haken.XooL schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 15:00:
Leuke discussie dit! Wij hebben een Obelink Miami 6 van 66.5 kilo; allemaal in één zak. Dat is zo lomp groot dat je het niet alleen de trap op krijgt. Hij ligt hier op zolder, maar ik overweeg serieus om voor de nieuw te bouwen vliering een extra liertje op te hangen zodat ik 'm niet zelf de vlizo op hoef te tillen. Ding gaat trouwens in een flinke bagagewagen mee. Omdat het een opblaastent is zitten er geen stokken in de zak en de haringen bewaren we apart. Daardoor is de tentzak zelf redelijk soft. Dat is handig. Waarom? Kan ik 'm gewoon de trap af laten donderen als ik wil kamperen... Kortom: Gewicht heeft wel echt z'n nadelen...
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Voorheen takelde ik de Lepelaar ook via een katrol de vliering op. Werkte prima, maar was toch altijd even spannend.
Nu heb ik de luxe van een garage met vliering. Dus ik parkeer de auto voor de garage zet een trap neer en leg de tent zo vanuit de auto op de vliering.
Maar het is duidelijk dat zulke zware tenten wel wat stof tot nadenken geven voor het bewaren ervan.
Dat geldt waarschijnlijk nog wel meer voor een caravan/vouwwagen, maar goed.
Nu heb ik de luxe van een garage met vliering. Dus ik parkeer de auto voor de garage zet een trap neer en leg de tent zo vanuit de auto op de vliering.
Maar het is duidelijk dat zulke zware tenten wel wat stof tot nadenken geven voor het bewaren ervan.
Dat geldt waarschijnlijk nog wel meer voor een caravan/vouwwagen, maar goed.
Ik heb zo'n mazzel. 800 meter van huis stalling, altijd bereikbaar.Jelte schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:11:
Dat geldt waarschijnlijk nog wel meer voor een caravan
Hier nu dan een de waard bosuil van 28+16kg (tent +stokken) en de binnentent en luifel daar weet ik het gewicht niet van.
Maar die blijven allemaal in de bagagewagen liggen die weer in de garage staat.
Alhoewel dit jaar de tent er niet is.... Vorig jaar in augustus al bij de waard afgegeven wegens impregnatie probleem. Er zou sinds deze week een eindelijk nieuwe klaarliggen, maarja corona dus mag niet opgehaald worden en ze nemen zelf contact op wanneer dat wel kan.
Maar die blijven allemaal in de bagagewagen liggen die weer in de garage staat.
Alhoewel dit jaar de tent er niet is.... Vorig jaar in augustus al bij de waard afgegeven wegens impregnatie probleem. Er zou sinds deze week een eindelijk nieuwe klaarliggen, maarja corona dus mag niet opgehaald worden en ze nemen zelf contact op wanneer dat wel kan.
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
@harley een pickup mag wel tegenwoordig. Lijkt me dat dat ook bij De Waard te regelen valt.
Daarnaast is het een reparatie. Dat mag al een hele tijd bij auto's en fietsen.
Ik zou toch wat harder porren, straks zit je met lekker weer en geen tent. *kijkt naar buiten*
Daarnaast is het een reparatie. Dat mag al een hele tijd bij auto's en fietsen.
Ik zou toch wat harder porren, straks zit je met lekker weer en geen tent. *kijkt naar buiten*
Wat is een impregnatieprobleem precies? Had je last van weer of schimmel?harley schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 22:36:
Alhoewel dit jaar de tent er niet is.... Vorig jaar in augustus al bij de waard afgegeven wegens impregnatie probleem.
Kampeerbus van 2 ton hier. Uitgerust met diesel "mover". Super handig op zowat iedere camping en parkeerplaatsRed devil schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 18:51:
[...]
Caravan van 1500 kg hier. Verplaatsen op vlakke ondergrond lukt nog, zodra er ook maar een 1% helling is heb ik al een probleem! Selecteer daarom mijn campings op ruime plekken (dan kun je nog beetje steken en klooien met de auto).
We've got that ring of confidence
of strepen? Zie op facebook ook af en toe klachten in de de Waard groepen over strepen die zichtbaar worden als de tent vochtig wordt.Bacchus schreef op maandag 22 februari 2021 @ 08:43:
[...]
Wat is een impregnatieprobleem precies? Had je last van weer of schimmel?
Die strepen zijn inderdaad bekend. Dat zijn schijnbaar slecht uitgespoelde scheerlijnen waarin nog een chemisch middel zit.
Dat middel zorgt er weer voor dat het doek niet 100% waterdicht is. De tent is niet lek, maar je ziet inderdaad strepen. En dat wil je niet op je nieuwe tent van zoveel geld.
Onze nieuwe van vorig jaar heeft er gelukkig geen last van.
Dat middel zorgt er weer voor dat het doek niet 100% waterdicht is. De tent is niet lek, maar je ziet inderdaad strepen. En dat wil je niet op je nieuwe tent van zoveel geld.
Onze nieuwe van vorig jaar heeft er gelukkig geen last van.
Om hier op terug te komen: Heb inmiddels ook bericht van Obelink gehad. Hun Duo mat heeft een r-waarde van 9.5. Precies hetzelfde als de exped dus.twowheeler schreef op dinsdag 2 februari 2021 @ 08:57:
Bedankt allemaal voor de vele tips! Inmiddels obelink gevraagd naar de isolatiewaarde van hun mat. Komt daar geen voldoenend antwoord uit dan gaan we denk ik voor de exped. Ik denk dat we ook 'gewoon" voor een 2-persoons gaan.
Dan rest enkel nog het oplossen van de rest van het slaapspul, dat kan natuurlijk wel prima van decathlon samen met het spul dat we al hebben.
We gaan dus waarschijnlijk voor de obelink. Wel het gokje waard na positieve ervaringen na hun andere producten.
Nog een andere vraag: Wat doen jullie met impregneren? De ene fabrikant zegt doe dit nooit want je stopt de tent te kunnen ademene, de andere zegt dat het bij het onderhoud hoort. Dit is zeker bij de technische katoen soorten
als ik dit lees ben ik blij dat onze redwood is verdeeld over meerdere tassen. Vooral die losse kuip is een enorm verschilvhal schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 11:37:
[ Voor 6% gewijzigd door twowheeler op 22-02-2021 11:10 ]
I see what you did thereJelte schreef op vrijdag 19 februari 2021 @ 19:11:
Ik zag vandaag dat één van de campings hier in het dorp al weer open was, er stonden mensen met caravans alweer te kamperen. Volgens mij hebben we in Nederland behoefte om er ff tussenuit te gaan
Ik geef ze geen ongelijk. Wij zaten er ook over te denken afgelopen weekend de tent op de fiets te binden. Uiteindelijk hebben we het maar bij een dagtocht gehouden omdat we onzeker waren over hoeveel/welke campings al dan niet open zouden zijn.
De komende tijd lijken de temperaturen weer naar normaal te zakken dus het is voorlopig weer even voor de bikkels.
De komende tijd lijken de temperaturen weer naar normaal te zakken dus het is voorlopig weer even voor de bikkels.
Ook hier laat het weer van de afgelopen dagen de kampeerbehoefte flink kriebelen. Ik zit al sinds vorig jaar maart (alleen) thuis te werken. Dus elke afwisseling van omgeving is meer dan welkom.
Voordat ik weg kan, moet ik echter nog wat noodzakelijk onderhoud laten plegen aan mijn California. Er zit bij de dorpel achter het rechtervoorwiel een flink rotte plek, daar moet een nieuw stuk in worden gelast. En mijn standkachel maakte van het najaar een demonisch geluid (en daarna helemaal niets meer
) en weinig warmte. Zeker dat laatste is met name 's avonds nog onontbeerlijk deze tijd van het jaar.
Voordat ik weg kan, moet ik echter nog wat noodzakelijk onderhoud laten plegen aan mijn California. Er zit bij de dorpel achter het rechtervoorwiel een flink rotte plek, daar moet een nieuw stuk in worden gelast. En mijn standkachel maakte van het najaar een demonisch geluid (en daarna helemaal niets meer
Insert12 schreef op dinsdag 23 februari 2021 @ 19:58:
Ik zag vandaag dat één van de campings hier in het dorp al weer open was, er stonden mensen met caravans alweer te kamperen. Volgens mij hebben we in Nederland behoefte om er ff tussenuit te gaan
/f/image/ZuVMGJqzpCmAO9F31dFNBC1w.png?f=fotoalbum_large)
Het was dan ook heerlijk weer afgelopen weekend.
/f/image/TdtZJSNnwtPrPv79tAAt95KM.png?f=fotoalbum_large)
Maar ook vorige maand was het prima vertoeven.
En dit tentje van 3,5kg til je makkelijk naar zolder
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Onze Bardani opblaastent weegt ook een ton. Die zou ik niet de zolder op kunnen krijgen. Hij past gelukkig precies onderin een IKEA Pax kast die we in de garage hebben staan, echt alsof die ervoor gemaakt is. Ben wat shelf space kwijt maar ik heb geen hernia. Goede trade-off.
These are my principles. If you don't like them, I have others.
@LordSinclair Mooie plek zo! Waar was dat?
Wij overwegen in de toekomst wel een eigen tent/vouwwagen, maar als ik dit zo allemaal lees is opslag en vervoer van zo'n tent nog best een dingetje. Is een fatsoenlijke achterbak ook niet meteen vol met zo'n bakbeest? Volgens mij verkijk ik me best aardig op wat we allemaal mee moeten/zullen nemen dan. Nu huren we een tent waar alles gewoon in staat. Dan is het alleen kleding, wat speelgoed, etc. wat er er mee moet...
Het zijn twee verschillende plaatsen (Winterswijk / Schaijk). Het zijn terreinen van een club waar je lid van moet zijn voordat je ze mag gebruiken. Het is wel een club voor (niet al te grote) tent kampeerders. Dus het is niet voor iedereen weggelegd.
[ Voor 13% gewijzigd door LordSinclair op 24-02-2021 09:45 ]
Hier de jaarlijkse caravankeuring maar gekoppeld aan een paar dagen weg. Als je dan toch ver in de achterhoek zit, kan je er maar beter een vakantie van maken. Dus....paasdagen zijn geregeld

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Wij hebben een Bardani Airspace 310 en ja, die vult de achterbak van een Golf station voor 70% als je de laadvloer verlaagt en meet tot aan de onderkant van de ramen. Met twee kleine kinderen is het voor ons essentieel om ook te reizen met een forse dakkoffer. Wij nemen dan echter ook een hoop andere zaken mee die andere mensen misschien onzin vinden, zoals een campingtafel met geïntegreerde zitjes, onze eigen kussens, 10cm slaapmatten, dekbedden ipv slaapzakken en een hele berg met speelgoed.barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
Wij overwegen in de toekomst wel een eigen tent/vouwwagen, maar als ik dit zo allemaal lees is opslag en vervoer van zo'n tent nog best een dingetje. Is een fatsoenlijke achterbak ook niet meteen vol met zo'n bakbeest? Volgens mij verkijk ik me best aardig op wat we allemaal mee moeten/zullen nemen dan. Nu huren we een tent waar alles gewoon in staat. Dan is het alleen kleding, wat speelgoed, etc. wat er er mee moet...
Maar goed kamperen is voor ons een compromis tussen het comfort dat ik graag heb en het buitenleven dat mijn vrouw wil.
[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-02-2021 09:51 ]
Wij rijden net een nieuwe Skoda Fabia Combi (lease, zonder trekhaak), dus dat zal dan ook een dakkoffer worden. Nemen jullie ook meubilair meer, zoals stoelen etc.? Waar laat je die dan?Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:48:
[...]
Wij hebben een Bardani Airspace 310 en ja, die vult de achterbak van een Golf station voor 70% als je de laadvloer verlaagt en meet tot aan de onderkant van de ramen. Met twee kleine kinderen is het voor ons essentieel om ook te reizen met een forse dakkoffer.
Tja wil je een tent of vouwagen? En dan, welke tent of vouwwagen? Mijn 2 persoons 2 kilo tentje past in de rugzakbarrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
Maar goed, gezien de vraagstelling zal dat vast niet zijn wat je zoek. Een vouwwagen hoef je natuurlijk niet de zolder op te slepen, dus dat scheelt wel weer..
Hi Ha Hopjesvla
Je hoort mij niet klagen over dit soort besloten kampeerterreinen, of over mijn manier van kamperen (daar heb ik bewust voor gekozen). Ik snap dat die beslotenheid bijdraagt aan de rust en ruimte die je er voor terug krijgt. Maar soms vind ik het wel jammer dat er niet zo veel van dit soort terreinen zijn waar je ook met een kampeerbusje kan komen.LordSinclair schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Het zijn twee verschillende plaatsen (Winterswijk / Schaijk). Het zijn terreinen van een club waar je lid van moet zijn voordat je ze mag gebruiken. Het is wel een club voor (niet al te grote) tent kampeerders. Dus het is niet voor iedereen weggelegd.
Wat dat betreft val ik met mijn busje een beetje tussen wal en schip. Camperplaatsen zijn niet altijd handig, aangezien ik geen sanitair aan boord heb en dat is niet altijd aanwezig op camperplaatsen. En dit soort mooie natuurlijke plekken zijn vaak exclusief voor tentkampeerders en sowieso lastig toegankelijk voor een busje natuurlijk. Dat snap ik ook wel, maar ja. Soms wel jammer
Wij hebben zo'n ding (niet deze, een wat degelijkere versie):barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:52:
[...]
Wij rijden net een nieuwe Skoda Fabia Combi (lease, zonder trekhaak), dus dat zal dan ook een dakkoffer worden. Nemen jullie ook meubilair meer, zoals stoelen etc.? Waar laat je die dan?

Vouwt wel klein op maar toch ook een redelijk fors object. Fijne is dat die verticaal tegen de achterbank kan en dan de tent er tegenaan, dan neemt het niet al te veel ruimte in.
Daarnaast twee Vango kampeerstoelen voor als we comfortabel willen zitten. En twee mini's van dat type voor de kinderen, die zullen op termijn ook fullsize worden. Die dingen nemen ook veel ruimte. Gaan in de dakkoffer.
[ Voor 9% gewijzigd door Dr. Strangelove op 24-02-2021 09:57 ]
Met de auto kom je al geen eens blij deze plekjes. De laatste meters is met de bagage in een kruiwagen. Je zou ook eens bij Natuurkampeerterreinen kunnen kijken. Die hebben ook mooie terreinen en laten meer kampeermiddelen toe.Yukkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
[...]
Je hoort mij niet klagen over dit soort besloten kampeerterreinen, of over mijn manier van kamperen (daar heb ik bewust voor gekozen). Ik snap dat die beslotenheid bijdraagt aan de rust en ruimte die je er voor terug krijgt. Maar soms vind ik het wel jammer dat er niet zo veel van dit soort terreinen zijn waar je ook met een kampeerbusje kan komen.
Wat dat betreft val ik met mijn busje een beetje tussen wal en schip. Camperplaatsen zijn niet altijd handig, aangezien ik geen sanitair aan boord heb en dat is niet altijd aanwezig op camperplaatsen. En dit soort mooie natuurlijke plekken zijn vaak exclusief voor tentkampeerders en sowieso lastig toegankelijk voor een busje natuurlijk. Dat snap ik ook wel, maar ja. Soms wel jammer
Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Hierboven komen inderdaad aardig wat bakbeesten langs maar dat is dan ook wel de laatste stap voor glamping. Hier zit ook een flinke overlap met vouwwagens, zeker als je een aanhanger meeneemt voor je tent wordt dat verschil wel erg klein.barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
Zoals @Hopjesvla79 schrijft kun je ook met héél weinig ruimte toe. Een gezin met twee kinderen kan prima tentkamperen met een Fabia hatchback zonder dakkoffer of aanhanger. En dan hoef je echt geen enorme concessies te doen.
In het kort is het een driehoek Prijs - Mobiliteit - Comfort, meer van het een kost je iets van het ander.
[ Voor 4% gewijzigd door Bacchus op 24-02-2021 10:12 ]
hoe is dat NTKC eigenlijk? Ik ken het wel van naam, maar nu ik de site een beetje zit door te lezen krijg ik wel een beetje een erg jaren 60 kampeer diploma gevoel..Er wordt letterlijk geschreven over de "Kampmeester", ik snap de boodschap wel, maar ben nu al bang voor de kampmeester omdat ik niet de voorgeschreven haringlengte gebruik icm met het hennepscheerlijn...LordSinclair schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
[...]
Hi Ha Hopjesvla
In de jaren 60 was dat ook het geval inderdaad... Gelukkig vandaag de dag niet meer. De term "kampmeester" is blijven hangen en er wordt al jaren over een nieuwe naam gediscussieerd. Het is een club met zoals het lijkt veel regels, maar dat is juist omdat er geen vaste beheerder op een terrein staat, dus niemand is standaard aanwezig om alles in goede banen te leiden. De kampmeester is de eerste aanwezige op een terreinen die dan de overnachtingsinschrijvingen van de medekampeerders regelt en draagt het stokje over als hij weer weg gaat.Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:16:
Hoe is dat NTKC eigenlijk? Ik ken het wel van naam, maar nu ik de site een beetje zit door te lezen krijg ik wel een beetje een erg jaren 60 kampeer diploma gevoel..Er wordt letterlijk geschreven over de "Kampmeester", ik snap de boodschap wel, maar ben nu al bang voor de kampmeester omdat ik niet de voorgeschreven haringlengte gebruik icm met het hennepscheerlijn...
Soms heb je nog iemand van de oude stempel die nog wat via de oude regels kampeert, maar in het veld vind ik het reuze meevallen. Ook wordt er steeds meer toegestaan aan je uitrusting. Eigenlijk is de enige eis nog de maximum oppervlakte en dat het en tent is. Alleen na het bereiken van een bepaalde leeftijd of aantal jaren lid mag je als je de omstandigheden er naar vragen met een caravan komen kamperen.
Verder is het een club die draait op vrijwilligers dus van alle leden wordt wel geacht waar mogelijk een steentje bij te dragen. Er zijn werkdagen om de terreinen te onderhouden en tijdens je kampeersessies wordt ook geacht dat je af en toe (mee helpt) het toiletgebouw schoon te houden.
[ Voor 5% gewijzigd door LordSinclair op 24-02-2021 10:31 ]
Oh ja, die organisatie ken ik wel ja. Enkele jaren geleden (toen ik nog een tent had) heb ik op het terrein in Voorst gestaan.LordSinclair schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:04:
[...]
Met de auto kom je al geen eens blij deze plekjes. De laatste meters is met de bagage in een kruiwagen. Je zou ook eens bij Natuurkampeerterreinen kunnen kijken. Die hebben ook mooie terreinen en laten meer kampeermiddelen toe.
Overigens wordt ik aangenaam verrast door de zoekfunctie op die site. Eindelijk eens een kampeersite met een fatsoenlijke filter functie.
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:53:
[...]
Tja wil je een tent of vouwagen? En dan, welke tent of vouwwagen? Mijn 2 persoons 2 kilo tentje past in de rugzak![]()
Maar goed, gezien de vraagstelling zal dat vast niet zijn wat je zoek. Een vouwwagen hoef je natuurlijk niet de zolder op te slepen, dus dat scheelt wel weer..
Haha, wij willen ruimte en relatieve luxe. Alternatief voor het huren van een bungalowtent of glamping tent. Vouwwagen is praktischer en duurder. En daarvoor zullen we een trekhaak moeten regelen. Voor alleen één vakantie per jaar is dat misschien overkill nu.Bacchus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Het ligt er maar net aan wat je eisen zijn. Hierboven komen inderdaad aardig wat bakbeesten langs maar dat is dan ook wel de laatste stap voor glamping. Hier zit ook een flinke overlap met vouwwagens, zeker als je een aanhanger meeneemt voor je tent wordt dat verschil wel erg klein.
Zoals @Hopjesvla79 schrijft kun je ook met héél weinig ruimte toe. Een gezin met twee kinderen kan prima tentkamperen met een Fabia hatchback zonder dakkoffer of aanhanger. En dan hoef je echt geen enorme concessies te doen.
In het kort is het een driehoek Prijs - Mobiliteit - Comfort, meer van het een kost je iets van het ander.
Comfort en prijs zijn voor ons belangrijk. Teveel investeren willen we ook weer niet, maar de comfort van glamping of het huren van een accomodatie kost ook weer dusdanig veel dat het snel uitkomt over meerdere jaren gezien. We betalen dit jaar 2600 euro voor een hele kleine semi-glamping tent (zonder sanitair) voor 2,5 week. Volgens mij kost voor diezelfde periode op deze camping een kampeerplaats 800-1100 euro. Dan is per jaar een investering van 1500 euro mogelijk.
Lastig...
Dat is ook wel hoe wij het zouden indelen. Maar dan moet dus de dakkoffer groot genoeg zijn. Moet ik me maar eens in verdiepen dan.Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:56:
[...]
Wij hebben zo'n ding (niet deze, een wat degelijkere versie):
[Afbeelding]
Vouwt wel klein op maar toch ook een redelijk fors object. Fijne is dat die verticaal tegen de achterbank kan en dan de tent er tegenaan, dan neemt het niet al te veel ruimte in.
Daarnaast twee Vango kampeerstoelen voor als we comfortabel willen zitten. En twee mini's van dat type voor de kinderen, die zullen op termijn ook fullsize worden. Die dingen nemen ook veel ruimte. Gaan in de dakkoffer.
In Nederland is het inderdaad lastig wildkamperen. Maar buiten Nederland zijn er genoeg plekken. Met een droogtoilet (wij doen een zak in een emmer en gooien daar zaagsel bij) en 1 of 2 bidons met 20L water, kom je al een eind hoor.Yukkie schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:55:
[...]
Je hoort mij niet klagen over dit soort besloten kampeerterreinen, of over mijn manier van kamperen (daar heb ik bewust voor gekozen). Ik snap dat die beslotenheid bijdraagt aan de rust en ruimte die je er voor terug krijgt. Maar soms vind ik het wel jammer dat er niet zo veel van dit soort terreinen zijn waar je ook met een kampeerbusje kan komen.
Kijk eens op Park4night voor mooie plekjes.
Daar liepen wij ook tegen aan.barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 09:43:
Ik ben zelf vanuit mijn ouders een vervend kampeerder. Onze zolder ligt dan ook vol met De Waard tenten en heel veel andere kampeer spullen
Nu heb ik voor mijn leaseauto een trekhaak geregeld en wij gaan kijken om dit jaar een vouwwagen te huren. Kijken of het bevalt. uit eindelijk zijn wij uitgekomen bij een Campooz Lazy Jack:
:strip_exif()/f/image/qJT1gInAkk71XpqtLsxt5AX5.jpg?f=fotoalbum_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/lmQBgqcOmLIGk29ExF6sz1AO.jpg?f=user_large)
Dit is in de essentie geen vouwwagen, maar een aanhanger met opbouwtent (of hoe je zoiets ook noemt). Dus alle voordelen van een vouwwagen, maar daarbij nog gewoon een aanhanger vol met al je meuk!
Nu nog alleen een plek vinden waar we zo'n kreng voor een weekje kunnen huren
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Wij hebben een Hapro Traxer 8.6 gekocht. We wilden eerst een Thule maar die zijn voor hetzelfde volume een stuk duurder. Deze Hapro is best ok vind ik alleen is hij erg kritisch over de sluiting, als hij niet perfect dicht zit wil hij niet op slot dus het is even puzzelen soms als je hem erg vol stopt.barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:16:
[...]
[...]
Dat is ook wel hoe wij het zouden indelen. Maar dan moet dus de dakkoffer groot genoeg zijn. Moet ik me maar eens in verdiepen dan.
https://www.heuts.nl/hapr...e_buLYvT0PLgaAqV9EALw_wcB
Da's een mooie driehoek / formule inderdaad!Bacchus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Mwah, heb je zelf kinderen?Bacchus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 10:05:
[...]
Een gezin met twee kinderen kan prima tentkamperen met een Fabia hatchback zonder dakkoffer of aanhanger. En dan hoef je echt geen enorme concessies te doen.
Toen we met z'n tweeën kampeerden pastte alles met gemak in onze hatchback, grote tent hadden we al.
Met 2 (jonge) kinderen heb je voor m'n gevoel 2x zoveel nodig en alles voor die kleintjes is lomp en groot en daarom hebben we een (grote) dakkoffer aangeschaft. En toch selecteren we alles op 'is het echt nodig' en letten we op formaat. Sommige dingen mogen hier vanwege comfort van afwijken. Bij ons is dat de tent (Falco Havik) en het matras (10 cm duo slaapmat). Aan de stoelen hebben we wel concessie gedaan (de bekende Bo-Camp Copa Rio's).
Het begrip 'nodig' is natuurlijk relatief. Ik zou zelf niet graag met 2 kinderen kamperen in een polyester tentje en van die opvouwbare visstoeltjes. Maar dan zijn we inderdaad weer terug bij je driehoek
Oftewel prijs/kwaliteit/tijd voor de projectmanagers onder onsCheesy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:36:
[...]
Da's een mooie driehoek / formule inderdaad!
Hier de Carver met vergelijkbare inhoud. Voor een prikkie op Marktplaats gescoord en heel tevreden over. Dubbele sluiting is wel heel fijn. Jammer dat de dakdragers en bijbehoren duurder zijn dan de kofferDr. Strangelove schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:32:
[...]
Wij hebben een Hapro Traxer 8.6 gekocht. We wilden eerst een Thule maar die zijn voor hetzelfde volume een stuk duurder. Deze Hapro is best ok vind ik alleen is hij erg kritisch over de sluiting, als hij niet perfect dicht zit wil hij niet op slot dus het is even puzzelen soms als je hem erg vol stopt.
https://www.heuts.nl/hapr...e_buLYvT0PLgaAqV9EALw_wcB
Dat is op zich wel interessant als dat voor een mooi prijsje kan. Maar ik ben bang dat je dan al snel op het totaalbedrag (inclusief kampeerplaats) van een accomodatie op locatie komt. Mocht je wat vinden, zou ik het graag horen.Ankh schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:31:
[...]
Daar liepen wij ook tegen aan.
Ik ben zelf vanuit mijn ouders een vervend kampeerder. Onze zolder ligt dan ook vol met De Waard tenten en heel veel andere kampeer spullenMijn vrouw is daarentegen gewend om in hotels te slapen, maar gelukkig vind onze de buitenlucht geweldig dus tja ze moet (en wil wel) overstag
Nu heb ik voor mijn leaseauto een trekhaak geregeld en wij gaan kijken om dit jaar een vouwwagen te huren. Kijken of het bevalt. uit eindelijk zijn wij uitgekomen bij een Campooz Lazy Jack:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dit is in de essentie geen vouwwagen, maar een aanhanger met opbouwtent (of hoe je zoiets ook noemt). Dus alle voordelen van een vouwwagen, maar daarbij nog gewoon een aanhanger vol met al je meuk!
Nu nog alleen een plek vinden waar we zo'n kreng voor een weekje kunnen huren
---edit---
Even heeeeel snel gegoogled en bij verhuurder X stond vanaf 400 per week. Dan loopt het snel op en kun je er bijna beter eentje tweedehands kopen. Of een nieuwe tent + aanhanger.
[ Voor 5% gewijzigd door barrymossel op 24-02-2021 11:48 ]
Het is meer om te testen inderdaad. Als het bevalt, dan gaan we er wel eentje aanschaffen.barrymossel schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:46:
[...]
Dat is op zich wel interessant als dat voor een mooi prijsje kan. Maar ik ben bang dat je dan al snel op het totaalbedrag (inclusief kampeerplaats) van een accomodatie op locatie komt. Mocht je wat vinden, zou ik het graag horen.
---edit---
Even heeeeel snel gegoogled en bij verhuurder X stond vanaf 400 per week. Dan loopt het snel op en kun je er bijna beter eentje tweedehands kopen. Of een nieuwe tent + aanhanger.
-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8
Nee maar hier stip je wel een centraal probleem aan: In de jaren tachtig pasten wij met het gezin (+/- 3 jo & 5 jo) en heel de kampeerwinkel in een Toyota Tercel (+/- zo groot als een Yaris tegenwoordig) zonder dakkoffer of aanhanger. Dat kun je je gewoon niet meer voorstellen tegenwoordig. Daar worden met name de kinderspullen gewoon niet op gemaakt. (Ik zou de ontwerpers er zelfs van beschuldigen "in tegendeel") Kampeerspecifieke spullen valt wat dat betreft nog wel mee.Cheesy schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 11:36:
Mwah, heb je zelf kinderen?
[...] alles voor die kleintjes is lomp en groot
We zijn ook zelf het een en ander aan luxe gewend. Er zijn mensen in dit topic die met een minuscule auto en een piepklein tentje gaan kamperen, maar ook hier thuis nemen we gewoon meer en grotere dingen mee dan vroeger. We zijn met z'n tweetjes, maar de afgelopen jaren kregen we een Ford Focus stationwagon toch redelijk vol. Dat is toch zeker 1,5x die Toyota Tercel.Bacchus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:41:
[...]
Nee maar hier stip je wel een centraal probleem aan: In de jaren tachtig pasten wij met het gezin (+/- 3 jo & 5 jo) en heel de kampeerwinkel in een Toyota Tercel (+/- zo groot als een Yaris tegenwoordig) zonder dakkoffer of aanhanger. Dat kun je je gewoon niet meer voorstellen tegenwoordig. Daar worden met name de kinderspullen gewoon niet op gemaakt. (Ik zou de ontwerpers er zelfs van beschuldigen "in tegendeel") Kampeerspecifieke spullen valt wat dat betreft nog wel mee.
Komende zomer moeten we wat kritischer gaan inpakken, want die stationwagon heeft plaatsgemaakt voor een Corsa'tje. Mijn vriendin opperde al om de dakkoffer van vrienden te lenen, maar eigenlijk gaat me dat wat te ver...
Punctuality is the politeness of kings
Is echt een geweldige opbergkoffer tijdens vakantie. Toen wij nog de kids meenamen, zat dat ding altijd vol. En tent was zo ongeveer leeg.dreamscape schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:00:
[...]
Mijn vriendin opperde al om de dakkoffer van vrienden te lenen, maar eigenlijk gaat me dat wat te ver...
maartend schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 16:20:
[...]
Is echt een geweldige opbergkoffer tijdens vakantie. Toen wij nog de kids meenamen, zat dat ding altijd vol. En tent was zo ongeveer leeg.
Wil ik weten waar je de kinderen had gestopt?
YouTube: SIXT | SkiboxLordSinclair schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 20:57:
[...]
Wil ik weten waar je de kinderen had gestopt?
(Het was me nooit opgevallen dat die origineel Vlaams was trouwens.)
[ Voor 12% gewijzigd door Bacchus op 25-02-2021 07:41 ]
Toen had je ook geen kinderstoelen die sowieso al een keer breder zijn dan de kinderen zelf. Met een 3 jarige valt het nog wel mee maar zodra je (zoals ik) ook nog een baby/dreumes hebt is je halve kofferbak al vol met kinderwagen en andere babymeuk.Bacchus schreef op woensdag 24 februari 2021 @ 15:41:
[...]
Nee maar hier stip je wel een centraal probleem aan: In de jaren tachtig pasten wij met het gezin (+/- 3 jo & 5 jo) en heel de kampeerwinkel in een Toyota Tercel (+/- zo groot als een Yaris tegenwoordig) zonder dakkoffer of aanhanger. Dat kun je je gewoon niet meer voorstellen tegenwoordig. Daar worden met name de kinderspullen gewoon niet op gemaakt. (Ik zou de ontwerpers er zelfs van beschuldigen "in tegendeel") Kampeerspecifieke spullen valt wat dat betreft nog wel mee.
We hadden vorige week een weekend een huisje gehuurd, en dan heb in in principe de kofferbak al zo goed als vol. En dan hoef je geen tent, kookgerei, koelbox, tafel en stoelen mee te nemen... Een dakkoffer is dus zeker geen overbodige luxe meer en hier is er afgelopen jaar ook een gekomen (605L kofferbak + 430L dakkoffer)
Ik heb een tentwagen gehad die op als 2 druppels op de Campooz lijkt. (In die categorie zijn meer 'tenttrailers' zoals Campwerk, Gordigear en 3dog. De verschillen zitten in de materialen)
Ik vond mijn tentrailer een goeie tent, echt mooie kwaliteit en door het grijs/wit zag het er superstrak uit. De aanhanger was ook echt van een hoger niveau (dubbelwandig dus altijd koel van binnen). een matras van 220x180. Maar helaas was die tent te licht van kleur (dus snel lelijke vegen) en is het door die lichte kleur ook te licht binnen voor kleine kinderen.Verder heb je 100% niks aan het dakraam.
Het opzetten van de tent ging na het los maken van de onhandige riempjes snel (gebruik klittenband). Verder kun je hem ook nat inpakken. En daar gaat het om want ik kampeer heel impulsief ( ik ben er zo een die op vrijdagmiddag om 5 uur belt of er nog een plekje op de camping vrij is)
Omdat ik nog niet weet hoe ik volgend jaar ga reizen wil ik dit jaar overbruggen met een 4 persoons vouwwagen zoals de holtcamper met kindertent of de Jamet Air. Ik denk alleen niet dat ze kwa opzetgemak kunnen tippen aan de tenttrailers dus mijn keuze is nog niet gemaakt.
Als ik de Holtcamper windforce vergelijk met een normale holtcamper dan vraag ik me serieus af wat je er eigenlijk mee opschiet, want de een trek je in een beweging uit en de ander blaast zich met veel herrie op.
Ik vond mijn tentrailer een goeie tent, echt mooie kwaliteit en door het grijs/wit zag het er superstrak uit. De aanhanger was ook echt van een hoger niveau (dubbelwandig dus altijd koel van binnen). een matras van 220x180. Maar helaas was die tent te licht van kleur (dus snel lelijke vegen) en is het door die lichte kleur ook te licht binnen voor kleine kinderen.Verder heb je 100% niks aan het dakraam.
Het opzetten van de tent ging na het los maken van de onhandige riempjes snel (gebruik klittenband). Verder kun je hem ook nat inpakken. En daar gaat het om want ik kampeer heel impulsief ( ik ben er zo een die op vrijdagmiddag om 5 uur belt of er nog een plekje op de camping vrij is)
Omdat ik nog niet weet hoe ik volgend jaar ga reizen wil ik dit jaar overbruggen met een 4 persoons vouwwagen zoals de holtcamper met kindertent of de Jamet Air. Ik denk alleen niet dat ze kwa opzetgemak kunnen tippen aan de tenttrailers dus mijn keuze is nog niet gemaakt.
Als ik de Holtcamper windforce vergelijk met een normale holtcamper dan vraag ik me serieus af wat je er eigenlijk mee opschiet, want de een trek je in een beweging uit en de ander blaast zich met veel herrie op.
De eerste reparatie aan mijn camper voor dit kampeerjaar kan afgestreept worden.
Mijn standkachel maakte van het najaar een nogal naar geluid, waarna ik heb uitgezet heb en hem nooit meer aan heb kunnen krijgen.
Via een ander forum kwam ik een hobbyist tegen die zich gespecialiseerd heeft in het repareren van dit merk/type kachels. Dus daar ben ik gisteren naartoe gereden. Het bleek dat de kachel al 18 jaar niet van zijn plek is geweest en dus ook wel toe was aan een revisie. Na een paar uurtjes poetsen, een nieuwe bougie, nieuwe pakkingen en ander verbruiksmateriaal deed-ie het weer als een zonnetje
(het roken is inmiddels helemaal verdwenen, dat was nog wat restjes EGR-reiniger
)
Ik heb alweer zin om te gaan winter/voorjaar kamperen!
Mijn standkachel maakte van het najaar een nogal naar geluid, waarna ik heb uitgezet heb en hem nooit meer aan heb kunnen krijgen.
Via een ander forum kwam ik een hobbyist tegen die zich gespecialiseerd heeft in het repareren van dit merk/type kachels. Dus daar ben ik gisteren naartoe gereden. Het bleek dat de kachel al 18 jaar niet van zijn plek is geweest en dus ook wel toe was aan een revisie. Na een paar uurtjes poetsen, een nieuwe bougie, nieuwe pakkingen en ander verbruiksmateriaal deed-ie het weer als een zonnetje
(het roken is inmiddels helemaal verdwenen, dat was nog wat restjes EGR-reiniger
Ik heb alweer zin om te gaan winter/voorjaar kamperen!
Zal dan ook wel weer een stukje veiliger zijnYukkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:20:
De eerste reparatie aan mijn camper voor dit kampeerjaar kan afgestreept worden.
Maar het is dus wel een goede kachel, als hij na 18 jaar nog steeds werkte
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Yukkie schreef op maandag 1 maart 2021 @ 11:20:
Lijkt me inderdaad niet CO-fris om met een kachel die 18 jaar lang geen onderhoud heeft gezien in zo'n kleine ruimte te zitten.Wailing_Banshee schreef op maandag 1 maart 2021 @ 13:01:
Zal dan ook wel weer een stukje veiliger zijn

Valt mee hoor. Er zijn twee gescheiden circuits. De kachel zelf hangt onder de bus. De lucht die verwarmd wordt komt uit de cabine, die wordt gecirculeerd. De inlaat en uitlaat voor het dieselbrander deel zitten aan de buitenkant.
[ Voor 32% gewijzigd door Yukkie op 01-03-2021 13:48 ]
Voorzichtig kijken we alweer wat richting de zomer. Vorig jaar besloten om een nieuwe tent aan schaffen, momenteel lijkt het ons een goed moment om de markt op te gaan.
We hebben nu een De Waard Papegaaiduiker. Hoewel dit een prima tent is, willen we vooral een iets lichtere en minder hoekige tent. Zodoende zijn we op een Robens Vista 400 en een Eurotrail Yellowstone 300 uitgekomen. Beide lijken ons gemakkelijk op te zetten. De Robens is nu erg gunstig geprijsd en heeft onze voorkeur.
Iemand ervaring met een van deze tenten? We zijn vooral benieuwd het klimaat en opzetgemak van deze tenten.
We hebben nu een De Waard Papegaaiduiker. Hoewel dit een prima tent is, willen we vooral een iets lichtere en minder hoekige tent. Zodoende zijn we op een Robens Vista 400 en een Eurotrail Yellowstone 300 uitgekomen. Beide lijken ons gemakkelijk op te zetten. De Robens is nu erg gunstig geprijsd en heeft onze voorkeur.
Iemand ervaring met een van deze tenten? We zijn vooral benieuwd het klimaat en opzetgemak van deze tenten.
Jammer dat de shops niet open zijn, want ik vind dat je een tent echt moet zien en voelen. Zijn er geen zaken waar je op afspraak kunt rondkijken?
iig Bever. En zo zullen er vanaf vandaag wel meer zijnJochem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:11:
Jammer dat de shops niet open zijn, want ik vind dat je een tent echt moet zien en voelen. Zijn er geen zaken waar je op afspraak kunt rondkijken?
Uit de specs: De Robens is een oud model. Beiden zijn niet lichter dan de De Waard.ThijsM schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:32:
Mocht je ook willen kijken naar 2de hands. Wij hebben hier nog een Eureka Vision compact rs tc liggen.ThijsM schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 09:32:
Voorzichtig kijken we alweer wat richting de zomer. Vorig jaar besloten om een nieuwe tent aan schaffen, momenteel lijkt het ons een goed moment om de markt op te gaan.
Tent is denk ik april 2015 gekocht.
Het is echt topten. Handig opzetborstels, licht gewicht, stahoogte. Vorig jaar nog heerlijk mee gekampeerd.
Wij hebben voor zaterdag afspraak staan op een vouwwagen te bekijken. Gaan de lazy Jack bekijken. Waar voor mij vooral de afweging stahoogte / groot bed en binnenruimte een keuze zal zijn.
[ Voor 9% gewijzigd door Tito129 op 02-03-2021 15:55 ]
De Campooz aanhanger heeft een laadklep, het zou veel handiger zijn als dit een deur had geweest want nu moet je dieper bukken om de spullen er uit te trekken. Verder is de aanhanger niet erg hoog vergeleken met bv opgehoogde campwerk aanhangers (een optie) . Dit scheelt behoorlijk in de benutbare ruimte.
Ik kan niet goed zien of het aluminium dubbelwandig is (isoleert beter, dus koud bier).
als ik een campooz zou kiezen dan zou ik de aanhanger ergens los kopen.
Ik kan niet goed zien of het aluminium dubbelwandig is (isoleert beter, dus koud bier).
Obelink doet dat.Jochem schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 12:11:
Je kunt een afspraak inplannen met één van onze specialisten door te bellen naar 0543-532632. Wij kijken samen met je hoe lang we een afspraak inplannen (minimaal 10 minuten tot maximaal een uur) en welke datum en tijdstip beschikbaar zijn. Houd er rekening mee dat je minimaal 4 uur van te voren je afspraak moet inplannen.
Let op: shoppen op afspraak kan alleen als je interesse hebt in de volgende producten:
Campers, caravans en vouwwagens
Tuinsets en buitenkeukens
Tenten, voortenten en luifels
Berg- en wandelschoenen
Fietsen
Movers, airco’s en satellietsystemen
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Die laadklep is soms wel weer handig, als je daar je keuken op wil zetten bijvoorbeeld. Een deur is met inladen weer handiger, maar tegenwoordig kan je standaard al de gehele tent omhoog klappen (in niet uitgeklapte toestand natuurlijk).FFW schreef op dinsdag 2 maart 2021 @ 16:07:
De Campooz aanhanger heeft een laadklep, het zou veel handiger zijn als dit een deur had geweest want nu moet je dieper bukken om de spullen er uit te trekken. Verder is de aanhanger niet erg hoog vergeleken met bv opgehoogde campwerk aanhangers (een optie) . Dit scheelt behoorlijk in de benutbare ruimte.
Ik begrijp je punt niet zo met het laadvermogen? de campooz is 1300 liter, 200 meer dan de standaard campwerk, de verhoogde optie ben ik niet tegengekomen. De optie voor een hogere wagen is bij campooz niet mogelijk, want dan rijkt de tent niet tot aan de grond. Maar het zou wel een mooi optie zijn om te kunnen kiezen. Aan de andere is die 1300 liter in principe voldoende omdat je onder het zeil van de tent ook nog
een heleboel spullen kwijt kan, tafels, stoelen etc.
Heb zelf afgelopen september een campooz gehuurd om te proberen, hij beviel op heel veel fronten. Echter zitten er nog wel wat kleine afwerkpuntjes bij waar ik van zeg, dat kan echt beter. Geen dealbreakers maar je legt er toch snel richting de 10k voor neer en dan mag je ook wat verwachten.
Je kan wel concluderen dat geen één wagen perfect is
Nog meer mensen met Pasen een camping geboekt? Er lijken op dit moment geen beperkingen te zijn voor campings (zoals vorig jaar, moest je eigen sanitair gebruiken). Wij hebben nog een camping gevonden met privé-sanitair. Nu duimen voor mooi weer!
Pasen valt te vroeg voor mij als tent kampeerder.Red devil schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:58:
Nog meer mensen met Pasen een camping geboekt? Er lijken op dit moment geen beperkingen te zijn voor campings (zoals vorig jaar, moest je eigen sanitair gebruiken). Wij hebben nog een camping gevonden met privé-sanitair. Nu duimen voor mooi weer!
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Wij gaan met de Lazy Jack naar de sprookjescamping. Voor het eerst zo vroeg in het jaar, vorig jaar was het Pinksteren.Red devil schreef op woensdag 3 maart 2021 @ 08:58:
Wordt wel spannend en fris waarschijnlijk, maar voor die 150€ kan je er geen buil aan vallen.
En gezien wintersport niet doorging, zijn we L te lang niet op pad geweest ook naar onze zin.
Ps er zijn wel zaken op- of aan te merken mbt de Campooz, maar bagageruimte is er daar niet eentje van mijn inziens. Wij nemen echt enorm, immens, giga veel spullen mee, en dan is de kofferbak van de auto nog vrijwel leeg.
[ Voor 14% gewijzigd door DaWayne op 05-03-2021 19:35 ]
Mooie camping! Vlakbij onze favoriet, Beerze Bulten, waar we meestal in herfstvakantie heen gaan. Wij zijn voor pasen 140 euro kwijt (6 personen) inclusief prive sanitair, prima te doen.DaWayne schreef op vrijdag 5 maart 2021 @ 19:33:
[...]
Wij gaan met de Lazy Jack naar de sprookjescamping. Voor het eerst zo vroeg in het jaar, vorig jaar was het Pinksteren.
Wordt wel spannend en fris waarschijnlijk, maar voor die 150€ kan je er geen buil aan vallen.
En gezien wintersport niet doorging, zijn we L te lang niet op pad geweest ook naar onze zin.
Ps er zijn wel zaken op- of aan te merken mbt de Campooz, maar bagageruimte is er daar niet eentje van mijn inziens. Wij nemen echt enorm, immens, giga veel spullen mee, en dan is de kofferbak van de auto nog vrijwel leeg.
Al stiekem gekeken voor pinksteren, 3 nachten op sprookjescamping is dan bijna 300 euro! Zal wel erg mooi zijn dan!
Was op advies van onze oude buren. Kan je begin april vertellen of het de moeite waard is.Red devil schreef op zaterdag 6 maart 2021 @ 09:26:
[...]
Mooie camping! Vlakbij onze favoriet, Beerze Bulten, waar we meestal in herfstvakantie heen gaan. Wij zijn voor pasen 140 euro kwijt (6 personen) inclusief prive sanitair, prima te doen.
Al stiekem gekeken voor pinksteren, 3 nachten op sprookjescamping is dan bijna 300 euro! Zal wel erg mooi zijn dan!
Beerze Bulten staat ook op ons lijstje. Privé sanitair is wel zo prettig soms.
Zou ik een de waard tent (circa 15-20 jaar oud) een heel seizoen (maart tm september) kunnen laten staan op de camping of is de tent daar niet voor gemaakt?
Aap!
@harmageddon De Waard tenten hebben een levensduur van zo'n 50 staweken.
Dus ga na wat de staweken van die oude tent zijn en reken hoe lang je seizoen duurt erbij. (7 maanden is ongeveer 30 weken)
Als je de staweken van de oude tent niet weet, check dan het doek. Sla vooral de vleugels eens om en vergelijk de keur van de onderkant van de vleugels met de buitenkant. Als het erg verbleekt is, kun je ervan uit gaan dat de tent goed gebruikt is. Is die nog bijna hetzelfde, dan is die bijna nieuw.
En als een tent elk jaar gebruikt is, dan kun je 3-4 weken rekenen per jaar. Dan zit je dus op 45 tot 80 staweken. Dat klinkt lang.
Owhja, zon en zout verkorten de levensduur. Dus een tent die elk jaar op de Waddeneilanden heeft gestaan zou ik niet kopen.
Dus ga na wat de staweken van die oude tent zijn en reken hoe lang je seizoen duurt erbij. (7 maanden is ongeveer 30 weken)
Als je de staweken van de oude tent niet weet, check dan het doek. Sla vooral de vleugels eens om en vergelijk de keur van de onderkant van de vleugels met de buitenkant. Als het erg verbleekt is, kun je ervan uit gaan dat de tent goed gebruikt is. Is die nog bijna hetzelfde, dan is die bijna nieuw.
En als een tent elk jaar gebruikt is, dan kun je 3-4 weken rekenen per jaar. Dan zit je dus op 45 tot 80 staweken. Dat klinkt lang.
Owhja, zon en zout verkorten de levensduur. Dus een tent die elk jaar op de Waddeneilanden heeft gestaan zou ik niet kopen.
Is een bustent aan een buscamper ook een vorm van kamperen?
"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"
Dat is het leuke aan kamperen.Falcon schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:07:
Wil je met een éénpersoons Decathlon tentje op een paalkampeerterrein?
Of in je €150.000,- Carthago camper op een 5 sterrencamping in St. Tropez?
Je mag het helemaal zelf bepalen!
EDIT: De meeste kampeerders doen iets daartussenin. Zelf ga ik één keer per jaar eens met de motor en tent weg, en 1 keer met de caravan. In het laatste geval slepen we alles mee wat het leven ook maar enigszins aangenaam kan maken (zoals de espresso-halfautomaat en een Weber BBQ).
[ Voor 16% gewijzigd door Wild Chocolate op 07-03-2021 14:51 ]
Bedankt voor de heldere uitleg. Ik kan ongeveer nagaan hoeveel weken het is gebruikt. Laatste 10 jaar heeft de tent sowieso droog binnen in een huis gelegen.Jelte schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:05:
@harmageddon De Waard tenten hebben een levensduur van zo'n 50 staweken.
Aap!
Sinds vorig jaar besloten om een YOLO actie te doen en tweedehands T5 Multivan automaat aan te schaffen met daarop al een hefdek. 2 losse multivan stoelen erbij weten te sprokkelen via Marktplaats. Technisch niet de beste, maar daar was de prijs ook na en we hebben dan ook deze wintermaanden het 1 en ander laten uitvoeren.
Wij hebben een groot gezin.. dus 2 losse mulitvan stoelen weten te fixen. Maar dan kom je met de wetgeving te zitten aangaande de keuken. Dus achterin de bus bezig met de inbouw van een volledige keuken, deze is bijna klaar.
:strip_exif()/f/image/tnBdjuPQ7YcbhUJwHmTV6Yk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar, zoals ik al zei groot gezin.. dus hiermee gaan we het niet redden. Nu heeft Kampa een bustent ontwikkeld speciaal voor VW, deze gaan we aanschaffen:

In eerste instantie zullen we voornamelijk ons vermaken binnen de 3 noordelijke provincies, even kijken hoe de bus zich houd
Wij hebben een groot gezin.. dus 2 losse mulitvan stoelen weten te fixen. Maar dan kom je met de wetgeving te zitten aangaande de keuken. Dus achterin de bus bezig met de inbouw van een volledige keuken, deze is bijna klaar.
:strip_exif()/f/image/tnBdjuPQ7YcbhUJwHmTV6Yk3.jpg?f=fotoalbum_large)
Maar, zoals ik al zei groot gezin.. dus hiermee gaan we het niet redden. Nu heeft Kampa een bustent ontwikkeld speciaal voor VW, deze gaan we aanschaffen:

In eerste instantie zullen we voornamelijk ons vermaken binnen de 3 noordelijke provincies, even kijken hoe de bus zich houd
De ANWB heeft niet voor niets de Kampeer & Caravan Kampioen waar duidelijk verschil zit in kamperen en caravansFalcon schreef op zondag 7 maart 2021 @ 09:07:
Dat gezegd hebbende:
Sommige mensen vinden een 3 sterrenhotel al een vorm van kamperen
@Falcon Nice! Altijd leuk om andere buskampeerders te zien 
Maar volgens mij voldoet je keuken op deze wijze nog niet aan de RDW voorschriften voor een camper. Volgens deze lijst zou de keuken ook van binnenuit te gebruiken moeten zijn. Of laat je hem niet keuren als kampeervoertuig*? (dan maakt het natuurlijk niets uit
)
*) Tbv het kwarttarief wegenbelasting.
Maar volgens mij voldoet je keuken op deze wijze nog niet aan de RDW voorschriften voor een camper. Volgens deze lijst zou de keuken ook van binnenuit te gebruiken moeten zijn. Of laat je hem niet keuren als kampeervoertuig*? (dan maakt het natuurlijk niets uit
[ Voor 5% gewijzigd door Yukkie op 08-03-2021 08:53 ]
Afgelopen zaterdag toch besloten om een Campooz Lazy jack aan te schaffen. Toch weer staan twijfelen. Maar besloten door te pakken. Zoals al eerder in dit topic benoemd geen enkele vouwwagen is perfect. Sta hoogte van de campooz is niet overal denderend. Maar het lange bed weer wel en uiteindelijk blijft het Kamperen.
We hebben gekozen voor de trekking met 1 zijwand. Mochten we dit jaar wel verplicht zijn om 3 week in Nederland te kamperen halen we nog een voortent er bij.
De verwachting is dat de vouwwagen voor 1 april geleverd wordt dus dan willen we Pasen proefkamperen.
We hebben in principe alle spullen aangezien we een tent hebben maar de ruimte die de kar geeft gaat wel luxe brengen.
Wat we extra willen of vernieuwen:
- 2 pits kooktoestel ipv losse brander (of inductie...)
- platte tafel i.p.v. rol tafel(steviger en praktischer met opzetten)
- praktische dingen als besteklade i.p.v. grote bak
- skottlebraai vernieuwen voor grillo chef
- vriendin wil terras heater onder lufel...
- wasrek
Jullie nog must haves voor vouwwagen?
@FRANQ @DaWayne jullie nog tips?
We hebben gekozen voor de trekking met 1 zijwand. Mochten we dit jaar wel verplicht zijn om 3 week in Nederland te kamperen halen we nog een voortent er bij.
De verwachting is dat de vouwwagen voor 1 april geleverd wordt dus dan willen we Pasen proefkamperen.
We hebben in principe alle spullen aangezien we een tent hebben maar de ruimte die de kar geeft gaat wel luxe brengen.
- wasrek
Leuk man, ben zelf nog steeds erg content met de LJ.Tito129 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:06:
Afgelopen zaterdag toch besloten om een Campooz Lazy jack aan te schaffen.
- wasrek
Voor de eerste keer zou ik hem goed natmaken thuis, om te checken of het doek overal al goed gezet en waterdicht is. Wij hebben nooit problemen gehad, maar bij sommigen wil de eerste regenbui echt wel zorgen voor wat doorlekken. Dit proberen te voorkomen is altijd goed, zeker omdat het met pasen wel eens lang kan duren voordat e.e.a. droog is.
Verder hebben wij veel zaken nu thuis vervangen, en in de vouwwagen de oude gelegd.
O.a. nieuwe snijplankenset van J&J gekocht, oude nu in de keukenkast van de vw. Ook een bestekbak vervangen in huis en de oude in de keuken, zelfde met kaaschaaf, kookgerei e.d..
Ook onze oude 5-standen tuinstoelen gaan mee bovenop de tent, samen met de tuinkussens. Op die manier erg snel erg comfortabel.
Koken doe ik op een Cadac skottelbraai, i.c.m. een waterkoker. Maar wij koken slechts om de dag schat ik in.
Verwarming (electrisch) hebben we doordat onze oude zolder/werkkamer geen radiator had, en deze gaat mee. Gaat alleen onder de luifel denk ik niet veel doen, voornamelijk om de tent binnen op een behaaglijke temperatuur te krijgen.
Wij zetten hem altijd snel (half) op op de oprit, en pakken dan de wagen in (geen easy load), we maken dan ook de bedden al op (met dekbedden voor ons). uitpakken en neerzetten is dan 30 minuutjes werk.
Paar punten:
- goed lang verlengsnoer/haspel mee (20m+)
- Extra verlengsnoer/stekkerdoos met langere kabel (5 meter), zodat je van binnen naar buiten kan (opening voor kabels zit op onlogische plek)
- koppeling blauwe campingstekker naar normaal (per camping afhankelijk wat je nodig hebt)
- nespresso-apparaat o.i.d. (heerlijk opstaan met een goed bakkie)
- gezellige lampjes om aan je luifel te hangen
- kapstokje voor om een buis (met klittenband)
- fatsoenlijke haringen scoren, wat je erbij krijgt is al krom als je er naar kijkt...
En dan gewoon genieten en zelf bepalen wat er nog nodig blijkt te zijn. Mij bevalt het wel goed om dan dus de spullen in huis premium te vervangen, en de oude spullen dan op vakantie te gebruiken.
Ten eerste, die 2 paaltjes die je erbij krijgt in de campooz koffer moeten achterin de slaapcabine onder het frame in beide hoeken. Dit moet bij storm, maar ik plaats ze altijd omdat het doek dan strakker staat.Tito129 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 09:06:
Afgelopen zaterdag toch besloten om een Campooz Lazy jack aan te schaffen. Toch weer staan twijfelen. Maar besloten door te pakken. Zoals al eerder in dit topic benoemd geen enkele vouwwagen is perfect. Sta hoogte van de campooz is niet overal denderend. Maar het lange bed weer wel en uiteindelijk blijft het Kamperen.
- wasrek
(iedereen vraagt altijd wat ze met die paaltjes moeten
En je moet het luifeltje boven de zijtent zo afspannen, anders krijg je een waterzak.
:strip_exif()/f/image/MmQCL9J4J4pWOTwwR5hE9f8x.jpg?f=fotoalbum_large)
Wij hebben de Foetsie kachel voor onder de luifel.

En als tafel de Defa Bamboe 140 (maar die heb je ook in andere maten) Blad komt perfect overeen met die van de campooz keuken.

Dit jaar wil ik een defender disselbak plaatsen.

https://www.koffersenkisten.nl/def-ka74-011
Ik heb op de onderkant van de tent-bodemplaat elektra aansluitingen gemaakt.
Bekabeling bovenlangs onder het matras.
Stopcontactjes (met ingebouwde kinderbeveiliging) bij hoofdeind voor de telefoonopladers en een lampje.
Ik heb naast het neuswiel nog een extra steunpoot gezet om het neuswiel te ontlasten.
Je trekt toch de wagen iets uit de vering bij het stellen, en mijn ervaring met die standaard neuswielen bij gewone aanhangers is niet al te denderend. Dus vandaar de steunpoot zodat ik het neuswiel weer een slagje terug kan draaien.
Ook heb ik extra lampjes achterop omdat ik de wagen niet kan zie in mijn spiegels (vooral in het donker) en zo beter de lengte en breedte kan inschatten.
:strip_exif()/f/image/W6k4QxZjprMVP0JATpNRCzcq.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb de wibo opbergbakken van de hornbach in de wagen staan.
Van de 60x40 bakken past een hoog model (32cm) en een laag model (20cm) met 1 deksel bovenop precies in de wagen qua hoogte.
Bij de kleinere bakken kun je er ook maar 2 opstapelen, je houd dan wat ruimte over.
de volgende indeling met bakken.
grote hoge bak - 2 pits Fornuis + gasslangen en koppelingen (ook voor de bbq)
grote hoge bak - weber go anywhere gas bbq + handschoen + tang + rookhout
grote hoge bak - (staat nu leeg in de kar) handoeken en dergelijke.
grote hoge bak - (staat nu leeg in de kar) speelgoed
grote lage bak - overige benodigdheden (cireoenkaarsen, troepjes en dergelijke)
grote lage bak - scheerlijnen haringzakken instructie en dergelijke
grote lage bak - Elektra, lampen, verlengsnoeren, verloopstukken.
grote lage bak - (staat nu leeg in de kar)
Kleine hoge bak - (staat nu leeg in de kar) douche/shampoo zonnebrand afwasmiddel etc.
Kleine hoge bak - Afwasborstel stoffer/blik (deze bak gebruiken we als afwasteil)
Keuken van campooz staat volledig ingeladen in de kar.
Onderkast opgevouwen tussen de poten.
Keuken is vol behoorlijk zwaar, beste boven de as plaatsen.
Wanneer hij achterin overdwars of in de lenge staat pas op voor de ogen van de staalkabels, wij hebben nu een fikse deuk in de keuken.
Maar zoals gezegd kijk ook op de campooz eigenaren groep voor tips en trics.
En doe vooral je eigen ding
Absolute must have... Bamboe traptreden.
We hebben de traanplaat gehad, voelt extreem naar aan je voeten en randen niet afgebraamd.
Zonder traptreden is het te doen, maar niet erg comfortabel aan blote voeten.
Bamboe geeft een fijne grote trede om op te staan zonder dat het zeer doet.
behoorlijk lappie tekst geworden

[ Voor 12% gewijzigd door FRANQ op 08-03-2021 11:32 ]
Heeft iemand ervaring met het merk Safarica? Lijkt me een budget merk voor tenten, maar ze hebben ook een technical cotton lijn: https://safarica.nl/safarica-pacific-reef-360-tc-tunneltent/ Weliswaar geen zeer dik doek, maar dit scheelt dan ook weer zeer in het gewicht (36,2 kg) en de pakmaat (85x36). Lijkt me een leuk alternatief voor de Bardani Airspace 380 die bijna 2x zo duur en zwaar is. Ja, opblaasbaar is handiger, maar opzetten en afbreken doen wij maar 1 keer per vakantie, dus dat is te overzien...
Hij staat inderdaad al op kampeertarief, vanwege dat er ook nog een los keukenstel bij zit op de plaats van 1 van de 2 extra stoelen.Yukkie schreef op maandag 8 maart 2021 @ 08:48:
@Falcon Nice! Altijd leuk om andere buskampeerders te zien
Maar volgens mij voldoet je keuken op deze wijze nog niet aan de RDW voorschriften voor een camper. Volgens deze lijst zou de keuken ook van binnenuit te gebruiken moeten zijn. Of laat je hem niet keuren als kampeervoertuig*? (dan maakt het natuurlijk niets uit)
Ik ben nog bezig om te voldoen aan de regelgeving door een nano-keukentje te bouwen tussen de 2 stoelen op de rails die daar loopt. Dit zal een ikea-hack zijn met een prullenbak
Deze kan dan als extra gaspit dienen achter de bus, maar ook onder de luifel om de kids de handen te laten wassen en koffie te zetten.
De wonderpan is ondertussen ook onderweg

[ Voor 6% gewijzigd door Falcon op 08-03-2021 12:36 ]
Wat een gaaf oventje. Ook handig als er geen stroom bij de hand is. Wij hebben een mini-oventje mee in de caravan en dat was ideaal vorig jaar. We hadden voor dik 2 weken afbak broodjes mee.Falcon schreef op maandag 8 maart 2021 @ 12:34:
[...]
De wonderpan is ondertussen ook onderweg
[Afbeelding]
Ik heb ervaring met de Frontera 280 TC van ze, een voorloper van de Blackhawk. De Frontera zou ik inderdaad een polyester-katoen budget-model (toentertijd rond de €800?) noemen maar wel van een overzichtelijk gewicht (~20kg) en pakgrootte. Het doek van zowel binnen- als buitentent is degelijk en er zat zowaar een volledige set scheerlijnen bij. Haringen durf ik niet zo te zeggen.barrymossel schreef op maandag 8 maart 2021 @ 11:29:
Heeft iemand ervaring met het merk Safarica? Lijkt me een budget merk voor tenten, maar ze hebben ook een technical cotton lijn: https://safarica.nl/safarica-pacific-reef-360-tc-tunneltent/ Weliswaar geen zeer dik doek, maar dit scheelt dan ook weer zeer in het gewicht (36,2 kg) en de pakmaat (85x36). Lijkt me een leuk alternatief voor de Bardani Airspace 380 die bijna 2x zo duur en zwaar is. Ja, opblaasbaar is handiger, maar opzetten en afbreken doen wij maar 1 keer per vakantie, dus dat is te overzien...
Punten waar bespaard is zijn de slikranden, bodem van de binnentent en het losse grondzeil van de voortent. Dit is allemaal polyesterweefsel dat na een paar jaar vergaan en aan vervanging toe was. ik moet benadrukken dat het grondzeil van de voortent los en vlak (itt kuipvormig) is, wat bij een ondoordachte opstelling en een flinke bui tot een rivier door de voortent kan leiden.
Daarnaast wordt de tent met glasvezel bogen geleverd, waar je na enkele jaren ook regelmatig vervangingen aan zult moeten doen.
Je Pacific Reef ziet er op mijn genoemde pijnpunten beter uit en dan is het inderdaad een schappelijke prijs voor zoveel ruimte. Niettemin zou ik voor zo'n bedrag even naar een opgestelde versie gaan kijken of hij bij je gebruik past.
Wij hebben een dutch oven die ook gewoon op het vuur kan, echt multifunctioneel, van brownies bakken tot hele kippen roosterenRed devil schreef op maandag 8 maart 2021 @ 13:42:
[...]
Wat een gaaf oventje. Ook handig als er geen stroom bij de hand is. Wij hebben een mini-oventje mee in de caravan en dat was ideaal vorig jaar. We hadden voor dik 2 weken afbak broodjes mee.
zelfs eitjes gekookt op het kampvuur
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
Top reageer vanavond nog even uitgebreid, maar werkt zo'n foetsie een beetje?FRANQ schreef op maandag 8 maart 2021 @ 10:17:
[...]
Wij hebben de Foetsie kachel voor onder de luifel.
[Afbeelding]
Lijkt mij wel gezellig savonds namelijk. beetje oude gaskacheltje idee.
Meer mensen ervaring hier met foetsie?
We hebben hem van het najaar op stel en sprong gekocht toen de temperatuur savonds daalde naar een graad of 15 en we sochtends bij 8 graden zaten te ontbijten met kinderen van 3 en 1. (onder de trekking luifel)Tito129 schreef op maandag 8 maart 2021 @ 16:05:
[...]
Top reageer vanavond nog even uitgebreid, maar werkt zo'n foetsie een beetje?
Lijkt mij wel gezellig savonds namelijk. beetje oude gaskacheltje idee.
Meer mensen ervaring hier met foetsie?
Die ochtend via marktplaats de foetsie gekocht, en geen moment spijt van gehad.
Je moet er alleen geen lampolie of petroleum ingooien (dat stinkt) maar iso paraffine.
Zoals de brandstof van qlima.
Ik vind het wel leuk om op Marktplaats tenten te kijken en hoe mensen het ingericht hebben.
De een neemt een inboedel mee waar de gemiddelde flatbewoner jaloers van is. De ander is heel minimaal. Sommigen willen zoveel mogelijk slaapplaatsen in de tent, en anderen plaatsen een formaatje king size.
In de laatste categorie valt deze advertentie. Ik vond 'm wel leuk om hier te posten. Ziet er gezellig uit. De slaapcabines worden niet gebruikt.

https://link.marktplaats.nl/m1675998188
De een neemt een inboedel mee waar de gemiddelde flatbewoner jaloers van is. De ander is heel minimaal. Sommigen willen zoveel mogelijk slaapplaatsen in de tent, en anderen plaatsen een formaatje king size.
In de laatste categorie valt deze advertentie. Ik vond 'm wel leuk om hier te posten. Ziet er gezellig uit. De slaapcabines worden niet gebruikt.
Kroonluchter ✅Cheesy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:36:
Ik vind het wel leuk om op Marktplaats tenten te kijken en hoe mensen het ingericht hebben.
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Nespresso ✅
Koelkast ✅
Queensize bed ✅
dit is gewoon een hotelkamer van canvas!
Zo zonder binnentent wordt het wel een hotelkamer met slechte klimaatbeheersingTheOmen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:58:
dit is gewoon een hotelkamer van canvas!
ik snap met die complete inhoud wel de volgende zin uit de advertentie:Cheesy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 09:36:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
schitterende tent, die geen scheerlijnen nodig heeft...
Al dat gewicht houdt de tent wel op z'n plaats..
Persoonlijk speel ik liever op safe..
Iemand een idee waar die stoelen vandaan komen? Wel chill voor in de tuin hier..
[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 09-03-2021 10:57 ]
Hi Ha Hopjesvla
Volgens mij deze stoelen. Erg mooi inderdaad.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:54:
[...]
ik snap met die complete inhoud wel de volgende zin uit de advertentie:
schitterende tent, die geen scheerlijnen nodig heeft...![]()
Iemand een idee waar die stoelen vandaan komen? Wel chill voor in de tuin hier..
Volgens mij de Bo-Camp Urban Bloomsbury. Ziet er mooi uit, maar mij te lomp voor kamperen.Hopjesvla79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:54:
[...]
ik snap met die complete inhoud wel de volgende zin uit de advertentie:
schitterende tent, die geen scheerlijnen nodig heeft...![]()
En een Falco heeft geen scheerlijnen nodig hè
Had er persoonlijk nog een klamboe in gehangen om dat safaritent-gevoel helemaal compleet te maken...dreamscape schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 10:47:
[...]
Zo zonder binnentent wordt het wel een hotelkamer met slechte klimaatbeheersing
Ik heb in Marokko ooit eens in zo'n tent geslapen met een luxe bed, een kroonluchter en zelfs een oliegevulde radiator (want rond de evenaar kan het 's nachts ook best koud worden). Een klamboe had het wel mooi afgemaakt, maar die ontbrak daar ook...TheOmen schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:13:
[...]
Had er persoonlijk nog een klamboe in gehangen om dat safaritent-gevoel helemaal compleet te maken...
idd, voor kamperen te lomp, maar voor in de tuin primaCheesy schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:00:
[...]
Volgens mij de Bo-Camp Urban Bloomsbury. Ziet er mooi uit, maar mij te lomp voor kamperen.
En een Falco heeft geen scheerlijnen nodig hè
Maar hebben die Falco's dan helemaal geen scheerlijnen? Ook geen stormlijntjes?
Hi Ha Hopjesvla
eeh de evenaar is wel dichterbij in Marokko dan hier, maar om nu te zeggen dat het rond de evenaar ligt...dreamscape schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:17:
[...]
Ik heb in Marokko ooit eens in zo'n tent geslapen met een luxe bed, een kroonluchter en zelfs een oliegevulde radiator (want rond de evenaar kan het 's nachts ook best koud worden). Een klamboe had het wel mooi afgemaakt, maar die ontbrak daar ook...
Hi Ha Hopjesvla