[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 79 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:
[...]
Maar hebben die Falco's dan helemaal geen scheerlijnen? Ook geen stormlijntjes?
Nee geen scheerlijnen. De spanners rondom nemen deze functie over:
Afbeeldingslocatie: https://www.falcotenten.nl/wp-content/uploads/sites/2/2018/03/stormset-3.jpg

Als het echt stormt, en de luifel staat in de wind kan je de voorste boog beter wel even vastzetten met een extra lijntje. Dat hadden wij afgelopen zomer in Oostenrijk. De hele camping stond met de opening naar het mooie uitzicht. De eigenaar meldde dat zelfs nog specifiek zodat we een mooi uitzicht zouden hebben. Echter niemand hield rekening met noodweer.

Gelukkig hebben wij een voorscherm om de luifel dicht te zetten. Ik moet wel bekennen dat ik met de hand het voorscherm dicht heb gehouden, zodat de luifel niet opgeblazen werd. Idealiter stond onze tent gewoon verkeerdom.

De tent achter ons werd compleet aan flarden gewaaid. Voor de rest veel caravans die wat minder last hadden van wind.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

vhal

ಠ_ಠ

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 11:31:
[...]

idd, voor kamperen te lomp, maar voor in de tuin prima :)

Maar hebben die Falco's dan helemaal geen scheerlijnen? Ook geen stormlijntjes?
Nee, gewoon de spanners zoals hierboven. Tijdens onze eerste kampeervakantie in 2018 heeft hij een aardige ZW'er storm doorstaan op Texel.

Al stond de ingang wel voor het mooie verkeerd om maar ach, dat is een beginnersfout :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9opYNM0jZyC9VTWad0ScBsGgjzA=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tnpLFxGoLm8n0Ct8CF4vg9qZ.jpg?f=fotoalbum_medium

Inmiddels hebben we 3 vakanties in NL geboekt, een kort weekend met de opblaastent tijdens Pinksteren en 1 + 2 weken met de Falco. Het voorste deel laten we thuis maar we nemen wel een extra luifel mee. Verder gaan de luchtbedden op marktplaats en halen we nu maar eens goede slaapmatten. Zelf heb ik al een Exped mat maar inmiddels is mijn vrouw ook overtuigd. Schijnbaar heeft de Decathlon ook soortgelijke matten die aardig beoordeeld worden door een ene kampeermeneer (https://www.kampeermeneer.nl/decathlon-slaapmat-ultim/) :+

[ Voor 23% gewijzigd door vhal op 09-03-2021 12:03 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

* aReaRe onderwijl aan het kijken is naar een T@B 320 caravan. Het tent kamperen met een Bardani Airwave 300 TC is leuk maar het opbouwen / afbreken en het weer opbergen op zolder begint mij aardig op te breken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/g7Kd3psGDUZwLVpwFKNvBSAyQpM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/q75cff7wmOOaUZPw6WyCV9Oj.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYcYHgiPGJBItkLKZzvOl4xlBdg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJQAYu9ffq2sEPatyolFRllg.jpg?f=user_large

[ Voor 20% gewijzigd door aReaRe op 09-03-2021 21:46 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 31-08 19:29
aReaRe schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 21:45:
* aReaRe onderwijl aan het kijken is naar een T@B 320 caravan. Het tent kamperen met een Bardani Airwave 300 TC is leuk maar het opbouwen / afbreken en het weer opbergen op zolder begint mij aardig op te breken.
Ken het. Voor het rondtrekken of hele korte wknden weg (nachtje bijv) hebben wij dus ook een kleine caravan aangeschaft. Heel blij mee. Voor 3 weken op 1 plek in een neiuw gebied dat we uitkammen gaan we met tent

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

maartend schreef op dinsdag 9 maart 2021 @ 22:37:
[...]

Ken het. Voor het rondtrekken of hele korte wknden weg (nachtje bijv) hebben wij dus ook een kleine caravan aangeschaft. Heel blij mee. Voor 3 weken op 1 plek in een neiuw gebied dat we uitkammen gaan we met tent
Als de caravan er komt, gaat de tent eruit. Ik heb vele jaren genoten van het tent kamperen (en zeker met de opblaasbare varianten als de Karsten 260 en nu met deze Bardani) maar er komt gewoon een dag dat ik nog iets meer comfort wil (of ik wordt te oud :+ )

De caravan zal alleen met een luifel en mover's worden uitgerust, geen TV (ik ben vrijgezel en kampeer altijd in mijn eentje).

[ Voor 4% gewijzigd door aReaRe op 10-03-2021 08:10 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 29-08 17:00

Smurf

Detri

aReaRe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 07:59:
[...]

Als de caravan er komt, gaat de tent eruit. Ik heb vele jaren genoten van het tent kamperen (en zeker met de opblaasbare varianten als de Karsten 260 en nu met deze Bardani) maar er komt gewoon een dag dat ik nog iets meer comfort wil (of ik wordt te oud :+ )

De caravan zal alleen met een luifel en mover's worden uitgerust, geen TV (ik ben vrijgezel en kampeer altijd in mijn eentje).
haha, heel herkenbaar dit. Wij hebben afgelopen jaar precies hetzelfde gedaan. Dat was het laatste jaar met onze tent. Wij hadden (naja, hebben want hij moet nog op Marktplaats) een ook een Air tent, de Outwell Concorde L met voor uitbouw erbij. Echt een fantastische tent, maar niet om voor een weekendje weg van zolder af te moeten tillen.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:15

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Ik zou m'n tent nooit vervangen door een caravan. Wel een camper. Maar als die er komt, gaat de tent er zeker niet uit, want een camper past niet op de MX5 en de MX5 gaat ook niet in de camper passen die ik graag zou willen :D

(en dat "te oud" worden, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind kamperen met de tent nog te leuk om dat op te geven, dan maar met veel steunen en kreunen uit de tent komen :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 07:44
Een mover op een T&B320... seriously?
Die duw je toch zo op zijn plek?

Zeker de simpelste 320, die je nog met een witte plaat achter praktisch iedere auto kunt hangen. Alleen al vanwege het laadvermogen zou ik zo'n mover een beetje zonde vinden.

* dreamscape kijkt af en toe ook met een schuin oog naar zo'n kleine caravan maar gaat dan toch voor een KIP Shelter zodat de MTB en racefiets er heel gemakkelijk in kunnen.
Wailing_Banshee schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:38:
Ik zou m'n tent nooit vervangen door een caravan. Wel een camper. Maar als die er komt, gaat de tent er zeker niet uit, want een camper past niet op de MX5 en de MX5 gaat ook niet in de camper passen die ik graag zou willen :D
Of je zet de MX5 op een trailer achter de camper...? Dat is wel behoorlijk decadent en ik kan het rijmen met de vrij basic manier van kamperen die jullie er normaliter op nahouden. Maar leuk is het wel. :)

[ Voor 29% gewijzigd door dreamscape op 10-03-2021 08:46 ]

Punctuality is the politeness of kings

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:08

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Wailing_Banshee Afhankelijk van de grootte van de droomcamper, zou ik er een "autoambulance" er bij dromen, zo'n aanhanger waar en auto op kan. Dan kun je de camper ergens neer zetten en van daaruit met de MX-5 dagtripjes maken :)

Dat mis ik nu soms wel een beetje, nu ik een camperbusje heb (en überhaupt geen auto meer). Voorheen zette ik mijn tent ergens op en ging er iedere dag op uit, vanuit mijn "base-camp".

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
[...]
Wij hebben een opblaasbare luifel. Staat in paar minuten. Afbraak ook. Wij zitten na oprijden camping in 30 minuten buiten met een drankje. Of binnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
[...]

Ik zou m'n tent nooit vervangen door een caravan. Wel een camper.
Hebben we gehad. Groot en klein. Maar nu met 2, klein geprobeerd, maar door onze andere hobbies, zou ik dat ding elke dag moet inpakken om km of wat te rijden om in de avond weer op camping aan te komen en alles aan te lsuiten. Totaal geen zin meer in. In ochtend in auto en weg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
[...]

(en dat "te oud" worden, ik snap wat je bedoelt, maar ik vind kamperen met de tent nog te leuk om dat op te geven, dan maar met veel steunen en kreunen uit de tent komen :p)
Ik denk dat een MX5 hier ook wel in past 8)
Afbeeldingslocatie: https://topgear.nl/thumbs/hd/2018/09/Volkner-Mobil-Performance-RV-camper-03.jpg

Ben deze een keer tegen gekomen op een camping in zuid frankrijk aan zee.
Ze hadden de eerste 4 plaatsen direct na de slagboom in gebruik 8)7
Op de parkeerplaats stonden nog 2 auto's, een autotrailer en een boottrailer.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RydqLyMthYfBEwnyzfl6_m0v4c4=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Rh3K9egNRC8SLmzDXuosI9mT.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-SLfrbTIHIUpW4O8vPhWDneYL0w=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DWYsW4ehMP0ezS9pT5r92elC.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

dreamscape schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 08:44:
[...]

Een mover op een T&B320... seriously?
Die duw je toch zo op zijn plek?
Ik moet het helemaal in mijn eentje doen en wil niet elke keer om hulp vragen.
Zeker de simpelste 320, die je nog met een witte plaat achter praktisch iedere auto kunt hangen. Alleen al vanwege het laadvermogen zou ik zo'n mover een beetje zonde vinden.
As upgrade naar 1000 kg is geplanned.
* dreamscape kijkt af en toe ook met een schuin oog naar zo'n kleine caravan maar gaat dan toch voor een KIP Shelter zodat de MTB en racefiets er heel gemakkelijk in kunnen.
Ook naar gekeken maar qua prijs duurder dan een T@B320, Kip geeft wel meer het tent kampeer gevoel, geef ik toe maar de T@B 320 is meer een caravan gevoel.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• dreamscape
FRANQ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:25:
Het zijn natuurlijk irritante vooroordelen, maar het lijken mij uiterst onaangename mensen om naast te staan op de camping. Helemaal prima als die de eerste 4 plaatsen na de slagboom hebben. Dan ga ik wel een heel eind verderop staan. :)
aReaRe schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 11:55:
[...]
Ik moet het helemaal in mijn eentje doen en wil niet elke keer om hulp vragen.
[...]
As upgrade naar 1000 kg is geplanned.
[...]
Ook naar gekeken maar qua prijs duurder dan een T@B320, Kip geeft wel meer het tent kampeer gevoel, geef ik toe maar de T@B 320 is meer een caravan gevoel.
Het is een leuk ding om te zien, die T@B, maar als je gaat upgraden naar 1000kg (en dan snap ik die mover als je in je eentje bent), zijn er dan niet handiger ingedeelde caravans te vinden? Met zo'n T@B 320 heb je een ruime zit of een groot bed (terwijl een klein zitje + klein bed wellicht handiger is, zeker in je eentje) en heb je geen toiletruimte.
Maar, het blijft wel een leuk ding om te zien, dat wel :)

Ik heb nog geen uitgebreide plannen, dus had helemaal nog niet naar prijzen gekeken. De afgelopen jaren hebben we sowieso weinig meer gekampeerd, door flinke verbouwingen in huis en daarna wat andere reizen. Ik heb laatst eens zitten tellen en onze tent is voor het laatst gebruikt in zomer 2016. Daar moet wat mij betreft maar eens verandering in komen.

[ Voor 50% gewijzigd door dreamscape op 10-03-2021 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

dreamscape schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 12:31:
[...]

Het is een leuk ding om te zien, die T@B, maar als je gaat upgraden naar 1000kg (en dan snap ik die mover als je in je eentje bent), zijn er dan niet handiger ingedeelde caravans te vinden? Met zo'n T@B 320 heb je een ruime zit of een groot bed (terwijl een klein zitje + klein bed wellicht handiger is, zeker in je eentje) en heb je geen toiletruimte.
Maar, het blijft wel een leuk ding om te zien, dat wel :)
Veel groter hoeft niet en ik wil toch het kampeergevoel blijven beleven. Een caravan met een groter gewicht dan dit mag mijn auto (Renault Clio 0,9l uit 2018 niet trekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:51

vhal

ಠ_ಠ

maartend schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:11:
[...]

Hebben we gehad. Groot en klein. Maar nu met 2, klein geprobeerd, maar door onze andere hobbies, zou ik dat ding elke dag moet inpakken om km of wat te rijden om in de avond weer op camping aan te komen en alles aan te lsuiten. Totaal geen zin meer in. In ochtend in auto en weg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/66PTgHEDBE_GayeqsZS4l28CBlQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/y59wltQ74DyyJxsuQO3n0tlo.jpg?f=user_large.

:+

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dreamscape
Waar ik het prima zou begrijpen dat je dat doet met een MX5 of twee motoren (want fijn om op vakantie te gaan rondtoeren), gaat het me toch echt wat te ver om een Smart mee te sjouwen.

Mensen die zo'n camper kunnen betalen, die hebben thuis waarschijnlijk nog een andere serieuze auto en die Smart is hun tweede (of derde) auto'tje. Dan is het toch handiger om een joekel van een caravan achter je serieuze auto te hangen? Zo'n Tabbert dubbelasser met een enorme opbouwlengte. Kost stukken minder dan zo'n camper en je hebt op locatie een comfortabele auto om mee rond te toeren. In het ergste geval moet je als 'reguliere' auto dan een Touareg V10 TDI rijden of zo. Heb je de rest van het jaar ook plezier van.

(ik zou nooit gezien willen worden in een terreinwagen met een Tabbert dubbelasser erachter, maar dat heeft andere redenen)

Het voordeel van een camper is wat mij betreft de vrijheid om rond te trekken. Als je zoiets op één plek neerzet om met een auto de omgeving te verkennen, dan is een caravan volgens mij handiger...

* dreamscape heeft het wellicht totaal niet begrepen en roept misschien gewoon iets doms... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

dreamscape schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 16:49:
[...]

Mensen die zo'n camper kunnen betalen, die hebben thuis waarschijnlijk nog een andere serieuze auto en die Smart is hun tweede (of derde) auto'tje. Dan is het toch handiger om een joekel van een caravan achter je serieuze auto te hangen? Zo'n Tabbert dubbelasser met een enorme opbouwlengte. Kost stukken minder dan zo'n camper en je hebt op locatie een comfortabele auto om mee rond te toeren. In het ergste geval moet je als 'reguliere' auto dan een Touareg V10 TDI rijden of zo. Heb je de rest van het jaar ook plezier van.

(ik zou nooit gezien willen worden in een terreinwagen met een Tabbert dubbelasser erachter, maar dat heeft andere redenen)
Dat WTF momentje had ik jaren terug toen ik een Porsche Panamera (SUV) met V10 TDI schildje op de kont en een Tabbert dubbelasser erachter tegenkwam bij een tankstation in de buurt van Monza :+

Porsche en Diesel, Porsche zou zich omdraaien in zijn graf :X

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 10-03-2021 17:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 14:47
FRANQ schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 09:25:
[...]

Ik denk dat een MX5 hier ook wel in past 8)
[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Dit waren onze buren afgelopen vakantie in frankrijk. Was echt afzien hoor met tv airco en alles erop en eraan. nog een patiotentje ervoor met een mat vanaf de camper ernaartoe zodat je niet over het gras hoefde :|
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/EV3cIrSUQXvJOlBgE5vS7-wyqgs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v8tiB0ZW8Kfvu4lBCXZ2XJr5.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

harley schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:18:
[...]

Dit waren onze buren afgelopen vakantie in frankrijk. Was echt afzien hoor met tv airco en alles erop en eraan. nog een patiotentje ervoor met een mat vanaf de camper ernaartoe zodat je niet over het gras hoefde :|
[Afbeelding]
Maar kamperen is zo lekker back to basic zeggen ze dan :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

MeltedForest schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:22:
[...]

Maar kamperen is zo lekker back to basic zeggen ze dan :P
Als je zo op vakantie gaat, kan je net zo goed thuisblijven omdat je niks kan missen van wat je thuis bent te hebben :F

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Ach ieder zijn ding, er zijn er genoeg die vinden dat wij al te luxe kamperen met onze dikke slaapmatten een benzinekooktoestel en als het even kan onze camping koelkastje. Maarja het is dan ook kamperen, niet kramperen. En kan ook best back to basic kamperen, maar voor de zomervakantie 3 weken vind ik het koelkastje enzo wel handig :P

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

harley schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 22:17:
Ach ieder zijn ding, er zijn er genoeg die vinden dat wij al te luxe kamperen met onze dikke slaapmatten een benzinekooktoestel en als het even kan onze camping koelkastje. Maarja het is dan ook kamperen, niet kramperen. En kan ook best back to basic kamperen, maar voor de zomervakantie 3 weken vind ik het koelkastje enzo wel handig :P
Idem hier 10 jaar terug hier de elektrische koelbox, sinds ik hem heb laat ik hem zelden thuis :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

@Yukkie, @dreamscape, @maartend, @FRANQ
Wij hebben dat soort campers ook gezien. Maar ik wil een bus camper. Wat moet je met zo'n groot bakbeest, je kunt nauwelijks van de grote weg af met zo'n ding! En je mag ook nog eens een groot rijbewijs halen...

@vhal dat heeft mijn moeder ook gedaan. Die hadden een Smart Roadster achter de camper hangen. Nu hebben ze gewoon een vaste caravan in Spanje gekocht en een auto die daar ook blijft :p

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Laatst online: 21:08

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Wailing_Banshee Niets houd je tegen om een aanhanger achter een buscamper te hangen hoor ;) Twee jaar terug ben ik met mijn pa alvast vooruit gereden voor het hemelvaartweekend, terwijl moeders nog moest werken. De caravan van mijn ouders achter mijn California en gaan!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Yukkie schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:39:
@Wailing_Banshee Niets houd je tegen om een aanhanger achter een buscamper te hangen hoor ;) Twee jaar terug ben ik met mijn pa alvast vooruit gereden voor het hemelvaartweekend, terwijl moeders nog moest werken. De caravan van mijn ouders achter mijn California en gaan!
Maar ook dan ben je beperkt in waar je makkelijk kunt komen...

Ik denk eerder dat het MX5 + tent wordt in de zomer en camper in voor- en najaar. Maar het is voorlopig toch alleen maar speculatie aangezien we nog geen camper hebben :p

Ook dat is iets wat mijn ouders vroeger wel deden. Wij hadden een buscamper en vrienden van m'n ouders hadden een caravan. Dan gingen ze met z'n 4-en weg (dus zonder ons kinderen!) om te skien, met de camper en caravan. Ze zijn zelfs een keer aangehouden op de Franse autobaan omdat die Fransen dat wel verdacht vonden (die bus was een kanariegele Mercedes Benz, met een hele grote caravan erachter :p, dit was ergens halverwege de jaren '80).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Nu online
Wailing_Banshee schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 07:23:
@Yukkie, @dreamscape, @maartend, @FRANQ
Wij hebben dat soort campers ook gezien. Maar ik wil een bus camper. Wat moet je met zo'n groot bakbeest, je kunt nauwelijks van de grote weg af met zo'n ding! En je mag ook nog eens een groot rijbewijs halen...
Het is ook meer als grap bedoeld :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

FRANQ schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 08:20:
[...]

Het is ook meer als grap bedoeld :+
Ik vind ze wel gaaf. Maar niet als camper om te trekken :p

Misschien voor later, als we groot zijn en geen huis meer willen hebben... Grote camper met garage en dan elke maand of twee maanden ergens anders staan...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 29-08 17:00

Smurf

Detri

harley schreef op woensdag 10 maart 2021 @ 20:18:
[...]

[Afbeelding]
Dit hebben wij in Tsjechië een keer in 2-voud gezien. Stonden daar op een kleine camping waar ongeveer de helft van de bezoekers op doorreis was en de rest voor wat langer stond (wij ook, 5 dagen dacht ik). Eind van de middag komen Komen 2 van dit formaat campers aanrijden waarin 2 Noorse echtparen zitten. Ze parkeren netjes naast elkaar, en rommelen een kwartiertje in en om de camper tot de boel staat. Daarna gaan ze naar binnen, we zien de TV schotels omhoog komen, en we hebben ze beide de rest van de avond niet meer gezien.

Dan snap ik echt niet wat zo'n ding toevoegt aan je vakantie. Voor dat geld kan je heeel wat avondjes in bijvoorbeeld een B&B overnachten. En dan heb je overdag gewoon je daily driver om rond te trekken.

[ Voor 8% gewijzigd door Smurf op 11-03-2021 10:57 ]

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hegeman
  • Registratie: Mei 2014
  • Laatst online: 29-08 09:21

Hegeman

Weet van alles wat

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NdobKJ8njRi0dXixpevI2LST3Bo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I8g6q28yw9g0Z1uqkzKUsEty.jpg?f=fotoalbum_large

In de USA slepen ze complete pick ups mee

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hegeman schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 12:03:
[...]

[Afbeelding]

In de USA slepen ze complete pick ups mee
Leuke combi, ik vermoed dat je wel een CE rijbewijs nodig hebt :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 07:51
Had obelink gevraagd of de Obelink coolmove 42 hybrid https://www.obelink.nl/ob...ve-42-hybrid-koelbox.html een rebrand was van de Mestic koelbox Hybride MHC-40 AC/DC. https://www.kampeerdump.n...hybride-mhc-40-ac-dc.html

Hebben namelijk nu alleen koelkast die op 230v kan. In de auto tegenwoordig 12v in de kofferbak dus ben opzoek naar combi.
De mestic kreeg in de anwb koelkast test redelijke recensie en de obelink versie is goedkoper.

https://www.anwb.nl/kamperen/test/koelboxen-2019

Het antwoord van Obelink: Als u ze vergelijkt, lijken ze inderdaad op elkaar.

Wat moet ik daar nu mee.

[ Voor 11% gewijzigd door Tito129 op 12-03-2021 20:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
waarschijnlijk mogen ze het niet rechtsreeks vermelden als zijde hetzelfde.
Aan de andere kant ze lijken allemaal op elkaar dus heel misschien is het inderdaad niet dezelfde maar wel gelijkend.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Nu online
Iemand hier camping-tips voor Slovenie met een gezin? Zwemfaciliteiten en elektriciteit gewenst.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
https://www.vacansoleil.n...ping-terme-catez-2301006/

Diverse zwembaden incl dobberbaan. Diverse glijbanen en dichtbij genoeg voor een dagje Kroatië
We hebben er enkele jaren geleden een weekje gezeten, Was goed te doen ;)

Misschien is dit ook wat ?
https://www.anwbcamping.nl/slovenie/camping-terme-3000

[ Voor 32% gewijzigd door harley op 12-03-2021 23:18 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:18

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 01:26

djidee

Mr. Slungel

Tito129 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:21:
Had obelink gevraagd of de Obelink coolmove 42 hybrid https://www.obelink.nl/ob...ve-42-hybrid-koelbox.html een rebrand was van de Mestic koelbox Hybride MHC-40 AC/DC. https://www.kampeerdump.n...hybride-mhc-40-ac-dc.html

Hebben namelijk nu alleen koelkast die op 230v kan. In de auto tegenwoordig 12v in de kofferbak dus ben opzoek naar combi.
De mestic kreeg in de anwb koelkast test redelijke recensie en de obelink versie is goedkoper.

Wat moet ik daar nu mee.
Waarom een koelbox en niet een mini koelkastje?

Aan het kijken, maar een koelkast lijkt me praktischer om spul in/uit te kunnen pakken vergeleken met een koelbox, of zie ik iets over het hoofd?

Overigens afgelopen week een Cabanon Mercury aangeschaft, 31mrt halen, en in de mei vakantie de eerste week weg :o
Dus een hoop dingetjes aan het aanschaffen en aan het regelen

"Mekker, blaat"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jochem
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22-08 17:09
Koelkast kun je lastiger van achter in de auto tijdens de reis gebruiken. Ook is de verdamper gevoeliger voor gebruik tijdens reizen en kan kapot gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 01:26

djidee

Mr. Slungel

Met mannetjes van 6 en 5 en een vouwwagen gaan we toch niet op enorme tripjes de komende tijd.
Vakanties zal meer Nederland, delen van Duitsland/Belgie, misschien Denemarken zijn.

Al ging 2019 Kroatië prima met de jongens (schermpjes, dvd en muziek, maar sliepen ook veel), maar met een vouwwagen wil je dat niet (zeker niet in de zomer). En dan zit je ook al snel op zo'n megacamping.

Toen hadden we wel een koelbox op de 12v achterin de auto, maar om nou te zeggen dat we daar heel veel in hadden. Wat kaas en drinken voor onderweg.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 21:32

Cheezus

Luiaard

Tito129 schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 20:21:

Wat moet ik daar nu mee.
Voor dat geld zou ik voor een Mobicool FR40 gaan: https://www.amazon.nl/Ele...r40&qid=1615727955&sr=8-1 die kan op 12v ook op de compressor werken (echte koelkast) in plaats van een '12v koelhoud functie' op basis van een peltier. Ik gebruik deze uitsluitend op 12v samen met een zonnepaneel zodat ik geen stroom nodig heb op een camping :)
Nu staat ie vrij duur op amazon, hij is regelmatig voor <€250 te koop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
harley schreef op vrijdag 12 maart 2021 @ 23:14:
https://www.vacansoleil.n...ping-terme-catez-2301006/

Diverse zwembaden incl dobberbaan. Diverse glijbanen en dichtbij genoeg voor een dagje Kroatië
We hebben er enkele jaren geleden een weekje gezeten, Was goed te doen ;)

Misschien is dit ook wat ?
https://www.anwbcamping.nl/slovenie/camping-terme-3000
Het is uiteindelijk wat anders geworden, we blijven de hele vakantie op 1 locatie dus we wilden toch een andere locatie. Het is deze geworden:

https://www.sobec.si/nl/

Echt blij werd ik niet van de prijzen, 68 euro per nacht voor plek... weet niet of dat coronagerelateerd is of normale prijzen voor Slovenie. Vonden Kroatie 2 jaar geleden ook al erg prijzig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Cheezus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:21:
[...]

Voor dat geld zou ik voor een Mobicool FR40 gaan: https://www.amazon.nl/Ele...r40&qid=1615727955&sr=8-1 die kan op 12v ook op de compressor werken (echte koelkast) in plaats van een '12v koelhoud functie' op basis van een peltier. Ik gebruik deze uitsluitend op 12v samen met een zonnepaneel zodat ik geen stroom nodig heb op een camping :)
Nu staat ie vrij duur op amazon, hij is regelmatig voor <€250 te koop.
Die lijkt qua inhoud wel veel kleiner dan de koelbox modellen van 42 liter. Volgens de Coolblue pagina werkt de compressor overigens alleen op 230 niet op 12v. Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook nog niet eerder had gezien dat de compressor functie op 12v werkt.
Moet zelf ook weer een nieuwe nadat onze vorig jaar defect is gegaan

Wij overwegen dit jaar Tsjechië als bestemming. Iemand daar nog tips voor qua camping of locatie waar je ideaal zit qua uitvalmogelijkheden ?
Zit niet graag vast op 1 plek maar als er genoeg dingen in de omgeving/regio te doen en bekijken zijn dan kan ik er wel 2 weekjes verblijven om daarna nog wat rond te trekken ;)
Camping hoeft voor mij persoonlijk geen luxe te hebben maar heb wel een dan 11 jarige zoon die graag wat gaat zwemmen liefst met glijbaan erbij.

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 14-03-2021 15:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:57
Smurf schreef op donderdag 11 maart 2021 @ 10:54:
[...]

Dit hebben wij in Tsjechië een keer in 2-voud gezien. Stonden daar op een kleine camping waar ongeveer de helft van de bezoekers op doorreis was en de rest voor wat langer stond (wij ook, 5 dagen dacht ik). Eind van de middag komen Komen 2 van dit formaat campers aanrijden waarin 2 Noorse echtparen zitten. Ze parkeren netjes naast elkaar, en rommelen een kwartiertje in en om de camper tot de boel staat. Daarna gaan ze naar binnen, we zien de TV schotels omhoog komen, en we hebben ze beide de rest van de avond niet meer gezien.

Dan snap ik echt niet wat zo'n ding toevoegt aan je vakantie. Voor dat geld kan je heeel wat avondjes in bijvoorbeeld een B&B overnachten. En dan heb je overdag gewoon je daily driver om rond te trekken.
Dat hebben wij ook veel in Noorwegen gezien. Echt belachelijk, je bent er ook nog eens enorm beperkt mee.

Wij hebben een camper (zoiets als hieronder) en dat is voor ons een perfecte combinatie van comfort en back to basic, zeker voor langere reizen. Daarnaast kun je daar ook nog op de kleinere wegen en off-road.

Het grootste voordeel voor ons is dat je niet naar campings hoeft. Dat scheelt toch heel wat geld en vaak hele mooie plekken. Wij hebben nu op zo'n 200 nachten in de camper maar 10 nachten op campings gestaan.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ZKQatBLMs2TUrzS-GQNNU4FShVc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/dJONQWoiacCnKKQRYjZpNsrx.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

harley schreef op zondag 14 maart 2021 @ 15:09:
[...]

Die lijkt qua inhoud wel veel kleiner dan de koelbox modellen van 42 liter. Volgens de Coolblue pagina werkt de compressor overigens alleen op 230 niet op 12v. Moet eerlijk bekennen dat ik dat ook nog niet eerder had gezien dat de compressor functie op 12v werkt.
Moet zelf ook weer een nieuwe nadat onze vorig jaar defect is gegaan.
38 VS 42 liter is het verschil niet echt, nadeel van die mobicool is dat de compressor bovenop zit en de deksel dus kleiner (er zit nog ruimte onder de compressor in de box). Als je uitsluitend met stroom kampeert maakt de 12v functie niet zoveel uit, ik vind het ideaal, ik heb er ook al een vriend mee aan het zonnepaneel-kamperen gekregen :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Dat is inderdaad wel een pluspunt als die dat echt doet. En hij lijkt me ook iets compacter om mee te nemen wat altijd een pluspunt is met kamperen met de motor

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 01:58

franssie

Save the albatross

[...]

Wij hebben een camperbusje (formaat schilder loodgieter) en zien die dingen ook vaak en wij zitten buiten (want binnen weinig ruimte) lekker te genieten van het weer (want als het weer omslaat dan rij je met je camper weg - dat is het idee) en ik snap het ook niet. Bij het wandelen en fietsen komen we ze ook niet echt tegen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
franssie schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:23:
[...]

Wij hebben een camperbusje (formaat schilder loodgieter) en zien die dingen ook vaak en wij zitten buiten (want binnen weinig ruimte) lekker te genieten van het weer (want als het weer omslaat dan rij je met je camper weg - dat is het idee) en ik snap het ook niet. Bij het wandelen en fietsen komen we ze ook niet echt tegen.
Voor mij juist een reden om (toen wij net onze camper hadden) er toch geen Xbox in te bouwen of Tv. En wij hadden wel de ruimte. Ik loop anders de kans dat ik na een dag wandelen de hele avond ga zitten gamen. Niet dus.
Nooit spijt van mijn keuze gehad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-08 18:17
Blik1984 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 14:29:
[...]

Het is uiteindelijk wat anders geworden, we blijven de hele vakantie op 1 locatie dus we wilden toch een andere locatie. Het is deze geworden:

https://www.sobec.si/nl/

Echt blij werd ik niet van de prijzen, 68 euro per nacht voor plek... weet niet of dat coronagerelateerd is of normale prijzen voor Slovenie. Vonden Kroatie 2 jaar geleden ook al erg prijzig
De omgeving Bled is super toeristisch en daarom zijn de prijzen ook gewoon hoog. Verder is die camping een stuk goedkoper als je niet perse een eigen plek wilt hebben maar gewoon op een van de vele velden gaat staan. De camping is wel echt super groot.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Nu online
LordSinclair schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:32:
[...]

De omgeving Bled is super toeristisch en daarom zijn de prijzen ook gewoon hoog. Verder is die camping een stuk goedkoper als je niet perse een eigen plek wilt hebben maar gewoon op een van de vele velden gaat staan. De camping is wel echt super groot.
Omgeving Bled heeft ook nog wel wat andere redenen. Vanuit daar kun je mbv dagtrips naar de hoofdstad, Triglav en de kust. Wat dat betreft een best wel ideale uitgangsbasis.

Verder is het voor ons een eerste keer in het buitenland kamperen, dan neem ik liever geen risico en neem een grote plek met elektriciteit en water bij de tent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 31-08 18:17
Blik1984 schreef op zondag 14 maart 2021 @ 19:38:
[...]

Omgeving Bled heeft ook nog wel wat andere redenen. Vanuit daar kun je mbv dagtrips naar de hoofdstad, Triglav en de kust. Wat dat betreft een best wel ideale uitgangsbasis.
Vandaar ook de prijs, om die reden komt iedereen naar die regio.
Verder is het voor ons een eerste keer in het buitenland kamperen, dan neem ik liever geen risico en neem een grote plek met elektriciteit en water bij de tent.
Het is een mooie plek. Ik heb het al 2x er prima naar mijn zin gehad en je gaat er echt geen spijt van krijgen. Je kan er mooie dingen doen en er is voor iedereen wat wils.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Het is een erg leuke camping inderdaad. Zelf ook een keer bij toeval op terecht gekomen. Dat meer op de camping is echt heerlijk. Wij hebben gewoon een plek op een van de velden uitgezocht destijds, maar waren ook in september. We hadden denk ik aan alle kanten zo’n 50 meter ruimte om de tent heen, heerlijk rustig.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Cheezus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 17:56:
[...]

38 VS 42 liter is het verschil niet echt, nadeel van die mobicool is dat de compressor bovenop zit en de deksel dus kleiner (er zit nog ruimte onder de compressor in de box). Als je uitsluitend met stroom kampeert maakt de 12v functie niet zoveel uit, ik vind het ideaal, ik heb er ook al een vriend mee aan het zonnepaneel-kamperen gekregen :p
Welk zonnepaneel gebruik je dan overigens want volgens de specs verbruikt die 48 watt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

harley schreef op zondag 14 maart 2021 @ 20:54:
[...]

Welk zonnepaneel gebruik je dan overigens want volgens de specs verbruikt die 48 watt?
Een 80Watt paneel, hier ligt ie op de tafel achter de tent Cheezus in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Die 48 watt is natuurlijk alleen als ie draait, bij warm zonnig weer draait ie vaker maar heb je genoeg zon, bij kouder/bewolkt weer hoeft ie maar weinig te draaien. Ik heb nog geen lege accu gehad met de setup uit die post.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

[...]

Dat hadden wij in Oostenrijk. Een hele kleine zomer stadscamping (op het terrein van de lokale kanoclub). Een echtpaar, eind 50 schat ik. Toen wij aankwamen zat zij buiten in de zon, hij zat binnen. Het enige wat buiten stond waren twee stoelen. Toen het etenstijd was, gingen ze naar binnen (om te koken, logisch). Hebben ook binnen gegeten (het was een prachtige zomeravond). Maar afwassen ging wel in het afwashok. Ze waren met z'n tweeen. En hadden 3! wasbakken vol met afwas (en het was niet dat ze net aangekomen waren, tenzij ze elke avond natuurlijk beschermhoezen om de wielen deden...). Daarna ook niet meer gezien, want ze gingen naar binnen met de deur dicht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Cheezus schreef op zondag 14 maart 2021 @ 22:00:
[...]

Een 80Watt paneel, hier ligt ie op de tafel achter de tent Cheezus in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Die 48 watt is natuurlijk alleen als ie draait, bij warm zonnig weer draait ie vaker maar heb je genoeg zon, bij kouder/bewolkt weer hoeft ie maar weinig te draaien. Ik heb nog geen lege accu gehad met de setup uit die post.
maar welk paneel dan, met ingebouwde laadregelaar ? Want ik zie wel setjes maar deze is maar 20 WP en kost 140
Deze zou 180 Watt zijn maar slechts 54,- kosten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Wailing_Banshee schreef op maandag 15 maart 2021 @ 07:45:
[...]
En hadden 3! wasbakken vol met afwas
Was de vaatwasser stuk?:+

[ Voor 33% gewijzigd door Deveon op 15-03-2021 08:55 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Denk het :D

Ze wasten trouwens ook niet samen af, maar dat deed hij.

Kwamen wij aan, met onze twee borden, twee bekers, twee vorken en 1 pannetje :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jbdeiman
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
djidee schreef op zaterdag 13 maart 2021 @ 20:44:
[...]

Waarom een koelbox en niet een mini koelkastje?

Aan het kijken, maar een koelkast lijkt me praktischer om spul in/uit te kunnen pakken vergeleken met een koelbox, of zie ik iets over het hoofd?

Overigens afgelopen week een Cabanon Mercury aangeschaft, 31mrt halen, en in de mei vakantie de eerste week weg :o
Dus een hoop dingetjes aan het aanschaffen en aan het regelen
Het voordeel van een koelbox is in mijn optiek 'stapelen' een koelkastje is gemakkelijk hoor, maar een koelbox is gemakkelijker inpakken. Wij hebben overigens beiden, een klein koelkastje EN een koelbox, waarbij de koelbox in de auto mee gaat (gevuld) en het koelkastje in de vouwwagen.
De plankjes in zo'n koelkastje zijn praktisch als je e.e.a. netjes wil indelen ofzo, maar vind ze niet erg praktisch qua wat je er allemaal in kwijt kan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheezus

Cheezus

Luiaard

harley schreef op maandag 15 maart 2021 @ 08:17:
[...]

maar welk paneel dan, met ingebouwde laadregelaar ? Want ik zie wel setjes maar deze is maar 20 WP en kost 140
Deze zou 180 Watt zijn maar slechts 54,- kosten.
Die laatste zou ik niet vertrouwen, dat paneel is hooguit 20 watt en zo'n chinese regelaar wil ik niet in de tent waarin ik slaap vanwege brandgevaar.
Ik heb gewoon losse onderdelen gekocht, bijvoorbeeld zo'n paneel https://stroomwinkel.nl/v...wp-poly-780x668x30mm.html met zo'n regelaar https://www.kokwatersport...gelaar-1224v-5a60w/p28313 en een deep-cycle accu https://www.batterijeshop.com/Ultracell_UCG_12V_35Ah Zomaar wat random voorbeelden :)

[ Voor 4% gewijzigd door Cheezus op 15-03-2021 11:12 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 06:39
Hm...niet eens zon heel slecht idee een paneeltje...maar de Fiesta raakt al erg vol met alles...tijd voor een grotere auto.

Wil dit jaar ook voor het eerst een kampvuurset meenemen met een dutch oven. Zoiets als dit:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fqZeT-qgEBDo2nmTnm994YIcMds=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FPt1ziOWmm5maiqC2JBJm6c2.jpg?f=fotoalbum_medium

De grote en diepte van de vuurschaal bevalt mij heel erg van deze, echter het onderstel lijkt wel wat ruimte in te nemen.

Jullie ervaring met zoiets? Heb al wel contact gehad met een potentionele camping waar we willen staan dit jaar, in Slovenia, en die hebben er geen probleem mee als je zelf een vuur stookt zolang je het gras maar niet beschadigt.

[ Voor 25% gewijzigd door Devian op 15-03-2021 11:33 . Reden: Plaatje op tweakers fotoalbum gezet ]

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Devian schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:29:
Hm...niet eens zon heel slecht idee een paneeltje...maar de Fiesta raakt al erg vol met alles...tijd voor een grotere auto.

Wil dit jaar ook voor het eerst een kampvuurset meenemen met een dutch oven. Zoiets als dit:

[Afbeelding]

De grote en diepte van de vuurschaal bevalt mij heel erg van deze, echter het onderstel lijkt wel wat ruimte in te nemen.

Jullie ervaring met zoiets? Heb al wel contact gehad met een potentionele camping waar we willen staan dit jaar, in Slovenia, en die hebben er geen probleem mee als je zelf een vuur stookt zolang je het gras maar niet beschadigt.
Ik weet dat @ToolkiT ervaringen heeft met de Dutch oven :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Vandaag bij de waard een nieuwe tent mogen ophalen. Ook de oude luifel moesten we meenemen om kleurverschillen te voorkomen dus op de binnentent na is alles nu weer splinternieuw. Volgende maand maar een keer alles weer opzetten ff alles nalopen. Kom liever niet tijdens de vakantie zelf erachter als er problemen mochten zijn met deze.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 07:21
De zoektocht naar een vouwwagen is, vanwege andere prioriteiten, in de diepvries geparkeerd. We hebben besloten om toch voor een tent te gaan. Met een beetje passen en meten moet alles in de auto + skibox passen.

Deze staat bovenaan onze verlanglijst

https://www.dewitschijnde...c-opblaasbare-tent/?qty=1

Wat vinden wij belangrijk?
  • Gewicht maximaal 30 kg
  • 5 persoons (2 gescheiden slaapcompartimenten)
  • Leefruimte met voldoende plaats voor campingtafeltje en 4 vouwstoelen
  • In maximaal 20 minuten op te zetten
  • Luifel
  • Geschikt voor 3 weken Zuid-Frankrijk, maar ook voor weekendje Schubbekutteveen
  • Budget 1000 EUR
Naar welke alternatieven zouden we nog kunnen kijken? Opblaastent is geen must.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 16-03-2021 14:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Joris748 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:03:
De zoektocht naar een vouwwagen is, vanwege andere prioriteiten, in de diepvries geparkeerd. We hebben besloten om toch voor een tent te gaan. Met een beetje passen en meten moet alles in de auto + skibox passen.

Deze staat bovenaan onze verlanglijst

https://www.dewitschijnde...c-opblaasbare-tent/?qty=1

Wat vinden wij belangrijk?
  • Gewicht maximaal 30 kg
  • 5 persoons (2 gescheiden slaapcompartimenten)
  • Leefruimte met voldoende plaats voor campingtafeltje en 4 vouwstoelen
  • In maximaal 20 minuten op te zetten
  • Luifel
  • Geschikt voor 3 weken Zuid-Frankrijk, maar ook voor weekendje Schubbekutteveen
  • Budget 1000 EUR
Naar welke alternatieven zouden we nog kunnen kijken? Opblaastent is geen must.
Ik heb hem zelf ook :P

Hoeveel personen moeten erin slapen, een 5 persoons tent is het niet, eerder een ruime 3 persoon tent.

Plaatje van de binnentent zegt meer dan duizend woorden, slaapmat van 80cm breed met slaapzak:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pSvlorcEzP7zxSzY0g4Ct8lRo-M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/6DvJax3NOHkKHuAYiCNe1PVQ.jpg?f=user_large

Ik zou hem een slag groter nemen, een Bardani Airspace 380 of 430.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
aReaRe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:18:
[...]

Ik heb hem zelf ook :P

Hoeveel personen moeten erin slapen, een 5 persoons tent is het niet, eerder een ruime 3 persoon tent.

Plaatje van de binnentent zegt meer dan duizend woorden, slaapmat van 80cm breed met slaapzak:
[Afbeelding]

Ik zou hem een slag groter nemen, een Bardani Airspace 380 of 430.
We moeten er met 4 in slapen (2 volwassenen en 2 kleine kinderen). Grootste slaapcabine voor onszelf (130 cm brede slaapmat), de kleinste voor de kinderen (2x 65 cm slaapmat).

Zo'n Airspace 380 vinden wij veel te groot. We leven 90% van de tijd dat we wakker zijn buiten of onder het luifel. Alleen bij heel slecht/koud weer zitten we binnen. We gaan dan niet met een tent sjouwen met bijna 2x het gewicht en bijna 2x het pakvolume van de Airwave :) Daarnaast ook nog eens ver boven budget ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Devian schreef op maandag 15 maart 2021 @ 11:29:

[Afbeelding]

Precies zo'n setup hebben wij.
Erg leuk om daar op oven vuur op te koken :)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Joris748 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:35:
[...]

We moeten er met 4 in slapen (2 volwassenen en 2 kleine kinderen). Grootste slaapcabine voor onszelf (130 cm brede slaapmat), de kleinste voor de kinderen (2x 65 cm slaapmat).

Zo'n Airspace 380 vinden wij veel te groot. We leven 90% van de tijd dat we wakker zijn buiten of onder het luifel. Alleen bij heel slecht/koud weer zitten we binnen. We gaan dan niet met een tent sjouwen met bijna 2x het gewicht en bijna 2x het pakvolume van de Airwave :) Daarnaast ook nog eens ver boven budget ;)
Ik wist je gezinssamenstelling niet vandaar mijn opmerking, met 4 volwassenen zit je echt wel op elkaars lip :P

Verder een mooie en makkelijk op te zetten tent, ook het afbreken en weer inpakken.
Paar spoilers van afgelopen zomervakantie in Zuid Limburg.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/7rJLGfwkM5SujvutqEcdO4jH48M=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wi9kJ3sFV2eTax6Fem89t7i8.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rYcYHgiPGJBItkLKZzvOl4xlBdg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/BJQAYu9ffq2sEPatyolFRllg.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
aReaRe schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Ik wist je gezinssamenstelling niet vandaar mijn opmerking, met 4 volwassenen zit je echt wel op elkaars lip :P

Verder een mooie en makkelijk op te zetten tent, ook het afbreken en weer inpakken.
Paar spoilers van afgelopen zomervakantie in Zuid Limburg.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Inderdaad met 4 volwassenen gaat het hem niet worden. Ik vind het lage gewicht, de relatief kleine pakmaat en het snelle opzetten heel belangrijk. We gaan ervan uit dat als de kinderen ouder zijn, ze in een eigen tentje slapen. En waarschijnlijk hebben we tegen die tijd wel een vouwwagen, omdat er steeds meer zooi mee zal moeten.

Ik zie dat wij hetzelfde tafeltje hebben als jij, handig als referentie d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
harley schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:02:
Vandaag bij de waard een nieuwe tent mogen ophalen. Ook de oude luifel moesten we meenemen om kleurverschillen te voorkomen dus op de binnentent na is alles nu weer splinternieuw. Volgende maand maar een keer alles weer opzetten ff alles nalopen. Kom liever niet tijdens de vakantie zelf erachter als er problemen mochten zijn met deze.
Welk Model is het geworden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
ToolkiT schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:40:
[...]

Precies zo'n setup hebben wij.
Erg leuk om daar op oven vuur op te koken :)
Ah super!

Ik zit nog een beetje met de grote van het ding. Alles moet uiteindelijk mee in een Fiesta, incl de Mobicool, de De Waard en de vriendin, om de meest ruimte in beslagnemende items te benoemen...

Ik weet dat hij geleverd word met het onderstel in delen, maar wellicht kun jij mij vertellen of het onderstel ook makkelijk weer uit elkaar te halen is als je hem een tijdje gebruikt heb?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Joris748 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:48:
[...]

Inderdaad met 4 volwassenen gaat het hem niet worden. Ik vind het lage gewicht, de relatief kleine pakmaat en het snelle opzetten heel belangrijk. We gaan ervan uit dat als de kinderen ouder zijn, ze in een eigen tentje slapen. En waarschijnlijk hebben we tegen die tijd wel een vouwwagen, omdat er steeds meer zooi mee zal moeten.

Ik zie dat wij hetzelfde tafeltje hebben als jij, handig als referentie d:)b
Handig Lafuma kampeertafel die ook meegaat als ik een caravan heb gekocht (evenals de rest van de kampeeruitrusting, stoelen, bestek, borden, slaapzak).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 28-08 14:09
Je eisenlijstje spreekt niet over het doek. Is polyester te overwegen of wil je per se technisch katoen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Bacchus schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:50:
[...]

Je eisenlijstje spreekt niet over het doek. Is polyester te overwegen of wil je per se technisch katoen?
Ik heb een voorkeur voor technisch katoen. Mijn ervaring is dat polyester tenten aan de binnenzijde altijd vochtig worden. Of is dat tegenwoordig achterhaald?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Joris748 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:51:
[...]

Ik heb een voorkeur voor technisch katoen. Mijn ervaring is dat polyester tenten aan de binnenzijde altijd vochtig worden. Of is dat tegenwoordig achterhaald?
TC ademt wel beter dan een polyester doek (ik heb ook een klein trekkerstentje van polyester en daarin is het soms wel benauwd).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

Devian schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 15:01:
[...]

Ah super!

Ik zit nog een beetje met de grote van het ding. Alles moet uiteindelijk mee in een Fiesta, incl de Mobicool, de De Waard en de vriendin, om de meest ruimte in beslagnemende items te benoemen...

Ik weet dat hij geleverd word met het onderstel in delen, maar wellicht kun jij mij vertellen of het onderstel ook makkelijk weer uit elkaar te halen is als je hem een tijdje gebruikt heb?
met zelfde setup bedoel ik niet 100% zelfde model, maar zelfde principe..

Ik heb de mijne als losse onderdelen gekocht:
3poot met vuurschaal:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7C2uFE-gHClqFH2EyD6A_80Wyw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/4H8JNjDvikTEV8jHfSGzbqfR.png?f=user_large

Het zijn 3 stalen pinnen met een ring aan de bovenkant waar ze aan elkaar zitten.
Daaronder heb ik (optioneel als er geen firepits zijn) een schaal waar vuur/kolen in kunnen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tHFwRilh604hSvAYZooXW5jty-0=/800x/filters:strip_exif()/f/image/YsRoVS5K7WMluQBiSr2tUehC.png?f=fotoalbum_large

De Dutch oven hang ik aan een ketting aan de ringen:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/0J6i-aaPRCJMvigd1jjZ45zaj20=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/sd2beqnXHx7piLiUXrKJF3sT.png?f=user_large
Voordeel is dat je op die manier in hoogte kan varieren en zo temperatuur kan regelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IwMApAW9yf8yWjECdXUIx6Om2yo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/BeGlXfm9YUbZa7B6ActBPW8w.png?f=user_large

Kook ideeen:
Hele kip roasten:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/U9NowKeQP0OPZ9AlYJATQx9KVdo=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Rm8gTI1055O1fKNjh89zst0Q.png?f=user_large
kolen in deksel om hitte rondom te krijgen (zo hebben we ook brownies en mini pizza's gebakken)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GBJeuXGKZC2a2REED9WweAJelic=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/0XRre7LnlbF9QNNeEu8HMZPA.png?f=user_large
(hier met mais daar weer bovenop.

Qua ruimte in voertuig is het wel een dingetje, met name de vuurschaal is groot (veel groter dan jouw model zo te zien), en vaak hebben we ook een krat waar de pan in gaat, kolen+hout, bbq rooster etc.. gelukkig past dat in de camper makkelijk.
De palen nemen amper volume in, maar zijn wel erg lang dus daar moet je rekening mee houden.

Ik heb altijd veel lol van dat ding :)
Echt multifunctioneel is de setup.. van vuurpit, tot oven, kookpot, bbq, zelfs afwas water warm maken op de restwarmte van het vuur is een optie (als je off grid kampeert)

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bacchus
  • Laatst online: 28-08 14:09
@Joris748 Dat ligt meer aan de constructie van de tent dan het doekmateriaal: Zowel silnylon als polyester als technisch katoen als nat katoen zijn volledige water- en dampdicht.
Maar mijn mening hierover behoort hier op Tweakers tot de minderheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
Jelte schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 14:50:
[...]
Welk Model is het geworden?
Dezelfde was een garantie geval. De 2017 modellen bleken achteraf een impregnatie probleem te hebben waardoor die afgelopen jaar strepen vertoonde in de regen en zelfs licht doorlekte op sommige plekken :(
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3LIXKfLYmVjvttj0YK1WaiRaCc4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/peBAOo3h555M9OI5w96uHF1G.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JfU-cUnlzmpV-ZDv-ELqKRliVDg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0cW8gk3pCEYZvXHeNdyA96rJ.jpg?f=fotoalbum_large

Maar we hebben nu dus een splinternieuwe de waard bosuil met nieuwe luifel en onze oude binnentent (die is door mijzelf aangepast naar 2+1 IPV 2+2 indeling)
Zo stond ie vorig jaar bij in frankrijk
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CRTGqA9PNoLt_k4-hTAD1_LcsRk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Q2o1xjUxhLEQdxZXODjX6I92.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
@harley Owhja ;) Daar ken ik meer verhalen over. lijkt duidelijk een lichting te zijn geweest. Over de series van recenter hoor ik eigenlijk niets.
Onze Kuifmees is ook vlekkeloos :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
Ja ik ben wel enthousiast...vooral het model wat ik al gevonden heb.
Niet eens alleen om het koken, maar ook gewoon een vuurtje savonds aan kunnen steken naast je tent :).

Ondertussen al wel wat recepten aan het verzamelen...
Heb dus de kookset van Windmill op het oog, ook bij hun even gevraagd qua grootte...kreeg al de hint dat ze binnenkort een nieuw product gaan lanceren waar ik waarschijnlijk wel gelukkig mee zal zijn. Ze konden niet meer vertellen, maar ik ga maar even kijken waar ze mee gaan komen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Bacchus schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 16:01:
@Joris748 Dat ligt meer aan de constructie van de tent dan het doekmateriaal: Zowel silnylon als polyester als technisch katoen als nat katoen zijn volledige water- en dampdicht.
Maar mijn mening hierover behoort hier op Tweakers tot de minderheid.
Dat klopt als het regent. Maar hoe zit het als het tentdoek droog is? Is de trek in goed geventileerde polyester tenten dan voldoende?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
zijn er ervaringen met de volgende campings in tsjechie ? :

https://campingfontana.nl/
https://www.camping2000.com/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Joris748 schreef op dinsdag 16 maart 2021 @ 18:17:
[...]

Dat klopt als het regent. Maar hoe zit het als het tentdoek droog is? Is de trek in goed geventileerde polyester tenten dan voldoende?
Dat zit hem dan in het ontwerp van de tent, ongeacht welk soort tentdoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chapie
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 07:30
Komende zaterdag gaan wij bij een tweedehandse vouwwagen kijken (Jamet Arizona uit 2004), zijn er nog zaken waarop je echt moet letten naast de standaard zaken zoals compleetheid/werkende ritsen/staat van tentdoek?

Voordat we kinderen hadden kampeerden we altijd, twee jaar geleden hebben we 10 dagen in een (al opgezette) bungalowtent gebivakkeerd en dat beviel prima. Toen besloten dat we een vouwwagen wilden kopen en nu gaat het er hopelijk van komen! :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wat is de markt voor kleine caravans (maximaal gewicht < 1100kg en lengte onder de 6 meter totale lengte) klein, zeker als je iets van comfort in de caravan (afgesloten toilet ruimte).

Maar zaterdag a.s. ga ik kijken naar een Caravelair Alba 390 *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20
@aReaRe Dat zijn ook wel conflicterende wensen, comfort (toilet) en minder dan 1100 kg. Mijn Chateau, 430 cm, 4p. met toilet weegt leeg 960 kg en mag 1300 kg wegen. Zoiets zou je ook kunnen overwegen en indien nodig het maximumgewicht op kenteken laten verlagen. Goede kans dat een caravan met 1100 kg max toelaatbaar, ook maar 150-200 kg laadvermogen heeft. Nadeel is wel dat je dan bijna al je bagage in de auto mee moet nemen. Want 150 kg is niet veel, ik denk dat ik dat er al in heb liggen als hij in de stalling staat...

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wild Chocolate schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 21:29:
@aReaRe Dat zijn ook wel conflicterende wensen, comfort (toilet) en minder dan 1100 kg. Mijn Chateau, 430 cm, 4p. met toilet weegt leeg 960 kg en mag 1300 kg wegen. Zoiets zou je ook kunnen overwegen en indien nodig het maximumgewicht op kenteken laten verlagen. Goede kans dat een caravan met 1100 kg max toelaatbaar, ook maar 150-200 kg laadvermogen heeft. Nadeel is wel dat je dan bijna al je bagage in de auto mee moet nemen. Want 150 kg is niet veel, ik denk dat ik dat er al in heb liggen als hij in de stalling staat...
De caravan weegt 750 kg, voor 2 personen 250kg moet te doen zijn. En er kunnen ook spullen in de Renault Clio Estate 0,9TCE.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 06:45:
[...]

De caravan weegt 750 kg, voor 2 personen 250kg moet te doen zijn. En er kunnen ook spullen in de Renault Clio Estate 0,9TCE.
Let wel op dat bij Clio (IV) Estate het totale combinatiegewicht niet gelijk is aan maximale trekgewicht + maximale laadgewicht.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
aReaRe schreef op donderdag 18 maart 2021 @ 17:30:

Maar zaterdag a.s. ga ik kijken naar een Caravelair Alba 390 *O*
Wij hebben vorig jaar gekeken naar het grote broertje van de Alba 390, de 466 Family. Die is qua layout vergelijkbaar, maar heeft dan nog een stapelbed achterin.
Uiteindelijk hebben we voor de 466 Antares Family gekozen omdat we de 'slaapkamer' van de Alba wel erg benauwd vonden. Geen raam aan de dissel-kant maakt het een donker, krap en onvoldoende geventileerd hokje.

[Toevoeging]
Oh, en omdat de ingang van de slaapkamer zo krap is, moet je goed afstemmen wie waar gaat liggen want even in- en uitstappen over je partner heen is een uitdaging. Bij onze Antares al een klus, maar daar is de doorgang in elk geval wat groter
[/Toevoeging]

Verder was het een prima caravan, maar ik zou je adviseren er even goed in te liggen om het zelf te ervaren.
(als je toevallig naar Obelink gaat: deze staat in de opruiming...
https://www.obelink.nl/ca...yle-400-2020-caravan.html )

[ Voor 14% gewijzigd door TheOmen op 19-03-2021 08:29 . Reden: extra info ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• KeRsTmAnNeKe
  • Laatst online: 31-08 16:59
[...]
Wij overwegen dit jaar Tsjechië als bestemming. Iemand daar nog tips voor qua camping of locatie waar je ideaal zit qua uitvalmogelijkheden ?
Zit niet graag vast op 1 plek maar als er genoeg dingen in de omgeving/regio te doen en bekijken zijn dan kan ik er wel 2 weekjes verblijven om daarna nog wat rond te trekken ;)
Camping hoeft voor mij persoonlijk geen luxe te hebben maar heb wel een dan 11 jarige zoon die graag wat gaat zwemmen liefst met glijbaan erbij.
Mocht je Praag willen bezoeken is Camping Drusus wel een leuke, niet al te grote camping aan de rand van de stad, je kan dan makkelijk met het openbaar vervoer het centrum in.
Er is een eigen restaurantje en bierbrouwerij.. maar geen zwembad.

De enige andere camping waar ik geweest ben in Tsjechie was niet echt een aanrader, veel muizen en iedere douchecabine was dubbel uitgevoerd... kon je naast elkaar douchen :x

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 22:20
aReaRe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 06:45:
[...]

750 kg is mooi licht, inderdaad, en 250 kg laadvermogen lijkt me ook prima.

EDIT2: Let wel op, ik zie dat er diverse opties worden geboden, zoals een dakluik en een voorraam, die wegen ook en komen er dan waarschijnlijk nog bij, qua gewicht. Als je een nieuwe koopt, kan je kennelijk ook het maximaal toelaatbaar gewicht verhogen naar 1100 kg, dat zou ik altijd doen, beter mee verlegen dan om verlegen. De door jou genoemde Alba 390 vind ik overigens een praktische indeling hebben, voor zo'n compacte caravan. Hij is bijna hetzelfde als mijn caravan, alleen is mijn caravan 40 cm langer, waardoor het aanrecht en de linnenkast beide breder zijn. Mijn treinzit kan ik uitschuiven tot 2 persoons bed, maar dan is er nog maar 15-20 cm ruimte om tussen dat bed en het keukenblok door te stappen. Heb ik pas één keer gebruikt in 9 jaar.

Ik vind de door @TheOmen genoemde caravan qua indeling ook mooi, ik heb zelf ook een treinzit in de Chateau, en vind het super dat we het bed nooit om hoeven te bouwen. Ook al zitten we zelden binnen, is het op doorreis en onderweg wel lekker om een zitplekje te hebben. 200 kg laadvermogen vind ik dan wel aan de lage kant, hoewel het wel werkbaar moet zijn als je oplet wat je laadt.

Goede opmerking van @Deveon, dat is bij meer Franse auto's "een dingetje" en zeker actueel bij een caravan, omdat je die vaak behoorlijk richting zijn maximum belaadt. (Binnen 100 kg daarvan ofzo).

Een goede site om eens te bekijken hoe je auto zich zal gedragen met een (bepaalde) caravan, is https://www.caravantrekker.nl. Daar kan je laten berekenen hoe stabiel de combinatie is bij bepaalde beladingen en wat voor hellingen je kan rijden, met welke snelheid, in welke versnelling.
Je kan er voor niet al teveel een uitgebreid rapport laten maken met nog meer gegevens voor jouw specifieke combinatie.

EDIT: Ik heb even een berekening uit laten voeren op die site, (link), waarbij ik een aantal aannames heb gedaan voor wat betreft bouwjaar caravan en auto, en belading. Je zou dan met die caravan maximaal beladen, nog zo'300-350 kg in de auto mogen hebben, inclusief inzittenden. Dat lijkt me wel werkbaar. Zou je een caravan van 1100 kg nemen, dan gaat daar dus nog 100 kg vanaf, en wordt het in mijn optiek krap. Heck, ook even de berekening met de Caravelair Antares Style die genoemd werd, dan zie je dus, dat je met "slechts" 200 kg in die caravan, nog zo'n 280 kg in de auto mag laden.

Zelf heb ik altijd de voortent op de achterbank van de auto liggen, stokken achter de voorstoelen, een flinke koelbox en wat tassen. Wij zijn met z'n tweeën, en dan schat ik dat we rond 300 kg belading in de auto zitten (ik ben zelf vrij zwaar, dus wij wegen samen zo'n 170 kg).

Vergis je niet, wat je standaard al aan gewicht meesleept:
Gasfles 11 kg (*2?),
Water 5 kg (dat is dan geen volle can!)
Spoelwater toilet 15 kg,
Tafel en stoelen ??
Servies, pannen??
Eten & Drinken??

[ Voor 48% gewijzigd door Wild Chocolate op 19-03-2021 13:55 . Reden: Aanvulling ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 22:34
Voor een paar dagen Praag hebben we hier wel eens gestaan:
http://www.camp-matyas.com

Zwemmen in de rivier, speeltun, restaurant en de trein pakken naar Praag. Erg vriendelijke en behulpzame eigenaren.
[...]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 07:22:
[...]

Let wel op dat bij Clio (IV) Estate het totale combinatiegewicht niet gelijk is aan maximale trekgewicht + maximale laadgewicht.
:?

Ik zie bij het RDW (en op mijn pasje) gewoon 1200kg AHW staan? Caravan max maximaal 1000kg beladen wegen.
TheOmen schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 08:26:
[...]

Geen raam aan de dissel-kant maakt het een donker, krap en onvoldoende geventileerd hokje.
Dat raam komt erin, is een optie maar zonder dat raam is het denk ik te donker.
[Toevoeging]
Oh, en omdat de ingang van de slaapkamer zo krap is, moet je goed afstemmen wie waar gaat liggen want even in- en uitstappen over je partner heen is een uitdaging. Bij onze Antares al een klus, maar daar is de doorgang in elk geval wat groter
[/Toevoeging]
Ik ga in mijn eentje op vakantie (vrijgezel) en incidenteel zal mijn moeder meegaan op vakantie. Dan wordt het zitje verbouwd tot 1 slaapplek.
Verder was het een prima caravan, maar ik zou je adviseren er even goed in te liggen om het zelf te ervaren.
(als je toevallig naar Obelink gaat: deze staat in de opruiming...
https://www.obelink.nl/ca...yle-400-2020-caravan.html )
Dat gaat hem niet worden, aantrekkelijke prijs daar niet van maar te zwaar, ik kan en mag het trekken maar het houdt niet over.
ANWB advies is om het trekkende voertuig max 80% gewicht van wat de auto mag trekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:49:
[...]

:?

Ik zie bij het RDW (en op mijn pasje) gewoon 1200kg AHW staan? Caravan max maximaal 100kg beladen wegen.
[...]
Bij ovi.rdw.nl zie je waarschijnlijk staan dat F1 en O1 niet gelijk is aan F3. Als de auto volledig beladen is mag er nog maar 900 kg achter ipv 1200kg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Wild Chocolate schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 13:21:
[...]

750 kg is mooi licht, inderdaad, en 250 kg laadvermogen lijkt me ook prima.

EDIT2: Let wel op, ik zie dat er diverse opties worden geboden, zoals een dakluik en een voorraam, die wegen ook en komen er dan waarschijnlijk nog bij, qua gewicht. Als je een nieuwe koopt, kan je kennelijk ook het maximaal toelaatbaar gewicht verhogen naar 1100 kg, dat zou ik altijd doen, beter mee verlegen dan om verlegen. De door jou genoemde Alba 390 vind ik overigens een praktische indeling hebben, voor zo'n compacte caravan. Hij is bijna hetzelfde als mijn caravan, alleen is mijn caravan 40 cm langer, waardoor het aanrecht en de linnenkast beide breder zijn. Mijn treinzit kan ik uitschuiven tot 2 persoons bed, maar dan is er nog maar 15-20 cm ruimte om tussen dat bed en het keukenblok door te stappen. Heb ik pas één keer gebruikt in 9 jaar.

Ik vind de door @TheOmen genoemde caravan qua indeling ook mooi, ik heb zelf ook een treinzit in de Chateau, en vind het super dat we het bed nooit om hoeven te bouwen. Ook al zitten we zelden binnen, is het op doorreis en onderweg wel lekker om een zitplekje te hebben. 200 kg laadvermogen vind ik dan wel aan de lage kant, hoewel het wel werkbaar moet zijn als je oplet wat je laadt.

Goede opmerking van @Deveon, dat is bij meer Franse auto's "een dingetje" en zeker actueel bij een caravan, omdat je die vaak behoorlijk richting zijn maximum belaadt. (Binnen 100 kg daarvan ofzo).

Een goede site om eens te bekijken hoe je auto zich zal gedragen met een (bepaalde) caravan, is https://www.caravantrekker.nl. Daar kan je laten berekenen hoe stabiel de combinatie is bij bepaalde beladingen en wat voor hellingen je kan rijden, met welke snelheid, in welke versnelling.
Je kan er voor niet al teveel een uitgebreid rapport laten maken met nog meer gegevens voor jouw specifieke combinatie.

EDIT: Ik heb even een berekening uit laten voeren op die site, (link), waarbij ik een aantal aannames heb gedaan voor wat betreft bouwjaar caravan en auto, en belading. Je zou dan met die caravan maximaal beladen, nog zo'300-350 kg in de auto mogen hebben, inclusief inzittenden. Dat lijkt me wel werkbaar. Zou je een caravan van 1100 kg nemen, dan gaat daar dus nog 100 kg vanaf, en wordt het in mijn optiek krap. Heck, ook even de berekening met de Caravelair Antares Style die genoemd werd, dan zie je dus, dat je met "slechts" 200 kg in die caravan, nog zo'n 280 kg in de auto mag laden.

Zelf heb ik altijd de voortent op de achterbank van de auto liggen, stokken achter de voorstoelen, een flinke koelbox en wat tassen. Wij zijn met z'n tweeën, en dan schat ik dat we rond 300 kg belading in de auto zitten (ik ben zelf vrij zwaar, dus wij wegen samen zo'n 170 kg).

Vergis je niet, wat je standaard al aan gewicht meesleept:
Gasfles 11 kg (*2?),
Water 5 kg (dat is dan geen volle can!)
Spoelwater toilet 15 kg,
Tafel en stoelen ??
Servies, pannen??
Eten & Drinken??
De website kende ik uit het verleden. Als ik het gewicht in de caravan bespaar (zeg beladen met 150kg) wordt het beter.
En als ik de nodige lichtgewicht spullen van de huidige tent kampeer uitrusting komt het wel goed. En water meenemen heb ik nooit gedaan (hooguit paar flessen bronwater) en onderweg de combinatie stil zetten om te gaan naar het toilet, nah dat wordt gewoon een stop bij het tankstation.
2 gasflessen ? 1 hooguit want er wordt buiten gekookt.
Eten en drinken, gaat in de auto en zo min mogelijk (en zeker geen jaarvoorraad rookworsten en 30 kg aardappelen) :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:15:
[...]

Bij ovi.rdw.nl zie je waarschijnlijk staan dat F1 en O1 niet gelijk is aan F3. Als de auto volledig beladen is mag er nog maar 900 kg achter ipv 1200kg.
Bij F3 staat nvt.

Kan liggen aan het feit dat er nog geen trekhaak onder zit, die wordt a.s. maandag eronder gehangen.

Kleine aanvulling: ik mag blij zijn dat we komende zomer naar Limbabwe op vakantie mogen met de hond , dus ik zal het merken of de combinatie de A2 en A76 overleeft :+
En anders volgend jaar eens kijken naar een iets sterkere trekker, de toekomst zal het leren.

[ Voor 39% gewijzigd door aReaRe op 19-03-2021 17:47 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Niet online
aReaRe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 17:17:
[...]

Bij F3 staat nvt.

Kan liggen aan het feit dat er nog geen trekhaak onder zit, die wordt a.s. maandag eronder gehangen.
Dan zal je waarschijnlijk zelf het kentekenbewijs er even bij moeten pakken of als ik het mij goed herinner aan de binnenkant van de bestuurdersportier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Deveon schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 18:46:
[...]

Dan zal je waarschijnlijk zelf het kentekenbewijs er even bij moeten pakken of als ik het mij goed herinner aan de binnenkant van de bestuurdersportier.
Ik zie het maandag wel als ik bij Profile Tyrecenter Lelystad aka Trekhaken.nl Lelystad de trekhaak eronder monteert :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 11:08
Morgen de caravan weer eens uit de winterslaap trekken en hem klaar maken voor het seizoen. Heb het hutje al sinds september niet gezien.. Blij als we straks eindelijk weer gaan kamperen..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
aReaRe schreef op vrijdag 19 maart 2021 @ 16:49:
Ik ga in mijn eentje op vakantie (vrijgezel) en incidenteel zal mijn moeder meegaan op vakantie. Dan wordt het zitje verbouwd tot 1 slaapplek.
Dat zie je niet vaak, een vrijgezel met een caravan.
Veel plezier tussen alle families met jonge kinderen en bejaarde echtparen 😉

[ Voor 14% gewijzigd door TheOmen op 20-03-2021 10:37 ]

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 10:36:
[...]

Dat zie je niet vaak, een vrijgezel met een caravan.
Veel plezier tussen alle families met jonge kinderen en bejaarde echtparen 😉
Sta ik nu ook tussen met de tent ;)

Pagina: 1 ... 79 ... 275 Laatste