[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 80 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En de Caravelair Antares Titanium 390 (2021) gekocht, Mover Enduro EM303A+ volautomatisch incl. lichtgewicht accu Enduro Li1220 20Ah, Luifel Unico Verona kleur champagne/zwart met in te ritsen voorscherm.

De Antares Titanium is zeer compleet. Deze caravan bevat standaard:
- 150L ladekoelkast
- Ultraheat elektrische kachel
- Hordeur
- TV-steun
- Disselafdekking
- Verzwaarde uitdraaisteunen
- Lichtmetalen velgen
- Reservewiel
- Buitendeur met raam
- Rondverwarming

Levering 3 mei, ik heb er zin in.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
Van harte! Hopelijk heb je er veel plezier van. Mooi compleet uitgeruste caravan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 29-08 21:15
Zo. Vorige week caravan even thuis gehad. Mover accu was aan gort, gelijk maar een X10 er in.

Eind vorig jaar hadden we een kacheltje gekocht (wilde caravan zonder kachel, maar ja, we gebruiken dat ding langer dan gedacht). Nu kleiner convector kacheltje gekocht en vast geplaatst tegen onderkant kast. Gaatjes geboort voor bedrading, alle elektra bij mover accu netjes gelegd. Zooi ruimte gewonnen.

In de keuken nu ook maar een rol/verduisteringscasette geplaatst.

Toch leuk zo je eerste kleine caravan aanpassen na hoe je het zelf wilt.

Aankomende week paar dagen weg, over een maand lekker met rugzak en tent de Dutch Mountain trail gaan doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Koehandelaar schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 19:56:
Van harte! Hopelijk heb je er veel plezier van. Mooi compleet uitgeruste caravan.
Die TV steun en lichtmetalen velgen hadden van mij niet erbij willen zitten, maar ja pack Luxe :P

Denk eraan om die TV steun te verwijderen (gewoon een VESA monitor steun).

Als ik ga kamperen is het back to nature, dus tv loeren zit er niet in. En als nodig pak ik de tablet wel , zoals vorig jaar dat ik via 4G de F1 heb kunnen kijken :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
aReaRe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:14:
[...]

Die TV steun en lichtmetalen velgen hadden van mij niet erbij willen zitten, maar ja pack Luxe :P

Denk eraan om die TV steun te verwijderen (gewoon een VESA monitor steun).

Als ik ga kamperen is het back to nature, dus tv loeren zit er niet in. En als nodig pak ik de tablet wel , zoals vorig jaar dat ik via 4G de F1 heb kunnen kijken :P
Gegeven paard maar niet in de bek kijken toch? O-). Zou zelf overigens er ook geen tv beugel in willen hebben, vind dat zelf ook niet bij een vakantie passen. Groot gelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Plaatje kunnen vinden :P

Meer foto's volgen als die op de oprit staat :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kuFXXMhTuoxE_loEImnGijZdH38=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/KWWDHM7ebxpymxnQMBkq0BsN.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:35
maartend schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 20:00:

Aankomende week paar dagen weg, over een maand lekker met rugzak en tent de Dutch Mountain trail gaan doen.
Nice! Die staat bij ons als corona backup gepland, mochten we nergens anders heen kunnen dit jaar. Uiteindelijk komt die er anders ook wel, maar eerst even Pieterpad aflopen.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• djidee
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 25-08 01:26

djidee

Mr. Slungel

ff 2 uurtjes lesgehad in deze combi....

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/eg6Hw-Ng4SJh6lRU0gW4iHDJPlA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vDSajxBJVFaVrk3oNY9J6HEQ.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje overdreven voor straks een vouwwagentje (cabanon mercury deluxe) achter de auto, maar de basis dingen leek me toch wel handig.

Verder komen de bestellingen met al het inventaris enzo binnen, in de mei vakantie eerste weekje weg. Toch wel spannend als 'huisjespersoon'

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 11:42
djidee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 11:52:
ff 2 uurtjes lesgehad in deze combi....

Beetje overdreven voor straks een vouwwagentje (cabanon mercury deluxe) achter de auto, maar de basis dingen leek me toch wel handig.

Verder komen de bestellingen met al het inventaris enzo binnen, in de mei vakantie eerste weekje weg. Toch wel spannend als 'huisjespersoon'
Ga je ook voor rijbewijs E? Ik heb die ook moeten halen voor mijn combinatie. Dagje lang lessen en dan een examen. Na die dag kon ik even een paar dagen best goed rijden met combinatie, maar ben het allemaal redelijk snel vergeten. Het enige wat ik nog kan bedenken is dat je het stuur de kant van de spiegel op stuurt waar je de caravan ziet uitbreken (ervanuitgaande dat je recht achteruit wil).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Nee, in eerste instantie niet.
Instructeur zei dat ik het vrij vlot oppakte (ook de bochtjes achteruit) dus in een dagje examen kan zeker makkelijk.
Bij recht achteruit rijden is het naar het probleem toesturen inderdaad, en bochtje achteruit eerst probleem creeren, dan beetje meesturen en aan einde van de bocht ff lastig, omdat je dan je denkpatroon ff moet omgooien.
En ach, als het straks niet wil, dan koppel je hem af en duw je hem zo op zijn plek, met max 750kg is het wat anders dan die 1400kg die er bij het lessen achter hing.

Maar voor rijbewijs op gaan zit weinig toegevoegde waarde in.
Tenzij ik ooit eens naar een caravan wil, of iets met een tandemasser.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
djidee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:09:

Met vorige auto zat ik met de caravan op 3600 kg ofzo, heb toen max kg van de caravan 100 kg teruggezet. Met de huidige auto zit ik rond 4000 kg, dus toen lukte dat grapje niet meer. Probeer altijd ruime campings te vinden, want zonder mover is 1500 kg idd best lastig te verplaatsen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 11:08
djidee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 12:09:
Nee, in eerste instantie niet.
Instructeur zei dat ik het vrij vlot oppakte (ook de bochtjes achteruit) dus in een dagje examen kan zeker makkelijk.
Bij recht achteruit rijden is het naar het probleem toesturen inderdaad, en bochtje achteruit eerst probleem creeren, dan beetje meesturen en aan einde van de bocht ff lastig, omdat je dan je denkpatroon ff moet omgooien.
En ach, als het straks niet wil, dan koppel je hem af en duw je hem zo op zijn plek, met max 750kg is het wat anders dan die 1400kg die er bij het lessen achter hing.

Ik heb een jaar of 6 geleden BE gehaald. Heb een enkelassige aanhanger met een MTM van 1350 kg. Met onze vorige auto (Peugeot 308) was geen BE nodig. Maar met de huidige auto (Renault Scenic) ga je al over de 3500 kg voor de MTM van de combinatie.

Met een wat zwaardere auto ben je al snel tot BE veroordeeld. Maar ik kan me voorstellen dat als je alleen lichte aanhangers rijdt, dat het geen meerwaarde is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• djidee

djidee

Mr. Slungel

Volgende wagen wordt wel stuk zwaarder dan huidige focus ecoboost.

In de richting Polestar 2, XC40 P8 of V60 T6 PHEV, die zitten tussen de 1975kg en 2150kg leeg, dan kom je met volle auto en vouwwagen niet over de 3,5 ton heen.

"Mekker, blaat"

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Leuke combi voor op de snelweg, Dodge Ramvan met een vouwwagen (snelheid 120km/h) :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
djidee schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:10:
Volgende wagen wordt wel stuk zwaarder dan huidige focus ecoboost.

In de richting Polestar 2, XC40 P8 of V60 T6 PHEV, die zitten tussen de 1975kg en 2150kg leeg, dan kom je met volle auto en vouwwagen niet over de 3,5 ton heen.
Dat is waar. Sowieso mag je met een aanhanger < 750 kg de grens van 3500 kg overschrijden.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 29-08 11:08
Joris748 schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:44:
[...]

Dat is waar. Sowieso mag je met een aanhanger < 750 kg de grens van 3500 kg overschrijden.
Dat sowieso inderdaad, mijn auto weegt ook max 2850 kg maar 750 kg mag je er altijd achter hangen.

*edit* overigens boeit het leeg gewicht natuurlijk niks, gaat om max kentekengewichten waar je mee moet rekenen. Mijn auto weegt leeg ook 1920 KG volgens de papieren, maar dat boeit niet..

Gisteren de hut weer opgehaald, :D gasflessen er weer in voor de kogeldruk en even bandjes opgepompt, stonden op net 3.5 bar i.p.v. de 4.5 bar dus was wel nodig. Thuis van binnen en buiten schoon gemaakt en alle systemen (verwarming / boiler / koelkast / waterpomp / wc etc.) allemaal getest. Paas weekend staat de eerste trip gepland!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/TcVuPseAuPAWMEwDG_o0EL5LRXU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wz0ZbY4tLIZLB9IRHgaWqeY8.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 8% gewijzigd door TgR_KILLER op 21-03-2021 15:02 ]

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op zondag 21 maart 2021 @ 14:59:
[...]

Dat sowieso inderdaad, mijn auto weegt ook max 2850 kg maar 750 kg mag je er altijd achter hangen.

*edit* overigens boeit het leeg gewicht natuurlijk niks, gaat om max kentekengewichten waar je mee moet rekenen. Mijn auto weegt leeg ook 1920 KG volgens de papieren, maar dat boeit niet..

Gisteren de hut weer opgehaald, :D gasflessen er weer in voor de kogeldruk en even bandjes opgepompt, stonden op net 3.5 bar i.p.v. de 4.5 bar dus was wel nodig. Thuis van binnen en buiten schoon gemaakt en alle systemen (verwarming / boiler / koelkast / waterpomp / wc etc.) allemaal getest. Paas weekend staat de eerste trip gepland!

[Afbeelding]
Ik kan niet wachten op maandag 3 mei a.s.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 29-08 14:34
Wij gaan a.s. zaterdag onze caravan weer op een seizoensplek zetten.
De week er op de voortent er aan en asap opbouwen!!! Paasweekend zal niet lukken denk ik, maar dat wordt weer genieten met z'n 5en :)

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harmageddon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:33:
De week er op de voortent er aan en asap opbouwen!!! Paasweekend zal niet lukken denk ik, maar dat wordt weer genieten met z'n 5en :)
Serieuze vraag. Waarom een caravan als deze altijd op een vaste plek staat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 21:57:
[...]

Serieuze vraag. Waarom een caravan als deze altijd op een vaste plek staat?
wij hebben 3 jonge kinderen, en die vinden het heerlijk om buiten te zijn en hiervoor hebben we niet veel ruimte nodig. En het kost geen drol voor alle weekendjes weg en zomervakantie in totaal.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harmageddon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:00:
[...]

wij hebben 3 jonge kinderen, en die vinden het heerlijk om buiten te zijn en hiervoor hebben we niet veel ruimte nodig. En het kost geen drol voor alle weekendjes weg en zomervakantie in totaal.
Sorry, vraag is niet duidelijk. Waarom kies je dan voor een caravan? Ik zou denk ik zlef een huisje bouwen dan of zoiets op een vaste plek. Dat bedoel ik.

Heb zelf nog maar net een caravannetje, maar voor mij staat dat toch voor rondtrekken en dergelijke

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 02:16
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Sorry, vraag is niet duidelijk. Waarom kies je dan voor een caravan? Ik zou denk ik zlef een huisje bouwen dan of zoiets op een vaste plek. Dat bedoel ik.

Heb zelf nog maar net een caravannetje, maar voor mij staat dat toch voor rondtrekken en dergelijke
Het houdt je wel flexibel:
Wil je volgend jaar ergens anders staan? Reserveer je ergens anders een seizoensplaats.
Wil je in de zomervakantie naar Frankrijk? Haal je je caravan op en ga je naar Frankrijk.
Wil je alleen in het voorseizoen? Reserveer je alleen voor het voorseizoen.
Jaartje niet? Sla je een jaar over.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Wild Chocolate schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:20:
[...]

Het houdt je wel flexibel:
Wil je volgend jaar ergens anders staan? Reserveer je ergens anders een seizoensplaats.
Wil je in de zomervakantie naar Frankrijk? Haal je je caravan op en ga je naar Frankrijk.
Wil je alleen in het voorseizoen? Reserveer je alleen voor het voorseizoen.
Jaartje niet? Sla je een jaar over.
Aha. Ik dacht dat het jaarlijks naar dezelfde plek was, vandaar mijn verwondering

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Wild Chocolate
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:21:
[...]

Aha. Ik dacht dat het jaarlijks naar dezelfde plek was, vandaar mijn verwondering
Ook genoeg die dat doen, maar als je een huisje of stacaravan koopt, kan je ook gelijk weinig anders meer.
En sommigen vinden een normale caravan ook gewoon leuker dan zo'n hok.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
maartend schreef op zondag 21 maart 2021 @ 22:03:
[...]

Omdat we niet de ruimte nodig hebben zoals een huisje dat heeft en een caravan goedkoper is. (en ik heb thuis al een tuin om te onderhouden). Het is ongeveer 40min rijden.
Wij hebben 3 jonge kinderen die het heerlijk vinden om naar dezelfde plek te gaan om vriendjes en vriendinnetjes te maken.
We gaan zoveel weekenden er naar toe als mogelijk. Er is animatie, een zwembad heel veel speeltuinen en we hebben een prachtige schaduwrijke plek (Caravan in de zon = sauna zoals je weet).
Wij genieten er van, ook om 's avonds weinig te hebben om op te ruimen en papa en mama spelen bordspellen in de avond (incl alcohol uiteraard).
Wij hoeven niet zo nodig met al onze buren goed contact te hebben maar we komen altijd wel andere leuke gezinnen tegen.
Voor ons reden genoeg om naar dezelfde plek te gaan(nieuwe plek dit jaar) en een heel seizoen te staan.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
harmageddon schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:04:
[...]

Omdat we niet de ruimte nodig hebben zoals een huisje dat heeft en een caravan goedkoper is. (en ik heb thuis al een tuin om te onderhouden). Het is ongeveer 40min rijden.
Wij hebben 3 jonge kinderen die het heerlijk vinden om naar dezelfde plek te gaan om vriendjes en vriendinnetjes te maken.
We gaan zoveel weekenden er naar toe als mogelijk. Er is animatie, een zwembad heel veel speeltuinen en we hebben een prachtige schaduwrijke plek (Caravan in de zon = sauna zoals je weet).
Wij genieten er van, ook om 's avonds weinig te hebben om op te ruimen en papa en mama spelen bordspellen in de avond (incl alcohol uiteraard).
Wij hoeven niet zo nodig met al onze buren goed contact te hebben maar we komen altijd wel andere leuke gezinnen tegen.
Voor ons reden genoeg om naar dezelfde plek te gaan(nieuwe plek dit jaar) en een heel seizoen te staan.
Oh, maar ik snap de redenering wel voor altijd dezelfde plek. Maar was dus op zoek waarom men dan een caravan neemt. Maar dat is dus gewoon een eind geodkoper. Had ik niet gedacht.

Thnx

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harmageddon
maartend schreef op maandag 22 maart 2021 @ 08:35:
[...]

Oh, maar ik snap de redenering wel voor altijd dezelfde plek. Maar was dus op zoek waarom men dan een caravan neemt. Maar dat is dus gewoon een eind geodkoper. Had ik niet gedacht.

Thnx
Onze caravan is 20 jaar oud, maar nog steeds in prima staat. Wij betalen per seizoen ongeveer €2000 en dat zijn al onze weekenden (stuk of 12) en onze zomervakantie bij elkaar.
Afschrijving aan de waarde van onze caravan is er bijna niet meer, dus goedkoper weekenden weg en zomervakantie dan dit bestaat er bijna niet (ja fiets vakantie met een tent, maar daar ga ik niet aan beginnen met 3 jonge kinderen).

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-08 16:42
aReaRe schreef op zaterdag 20 maart 2021 @ 17:23:
En de Caravelair Antares Titanium 390 (2021) gekocht, Mover Enduro EM303A+ volautomatisch incl. lichtgewicht accu Enduro Li1220 20Ah,
Allereerst, gefeliciteerd met je aanschaf. Mooi wagentje!
Wat was de reden om deze te nemen en niet de Alba waar je oorspronkelijk over schreef?
Luifel Unico Verona kleur champagne/zwart met in te ritsen voorscherm.
Als we ooit op dezelfde camping staan moet ik opletten dat ik niet de verkeerde caravan in stap :D
(okay, onze Unico is geel/blauw, dus dat moet toch opvallen :) )

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TheOmen schreef op maandag 22 maart 2021 @ 11:27:
[...]

Allereerst, gefeliciteerd met je aanschaf. Mooi wagentje!
Wat was de reden om deze te nemen en niet de Alba waar je oorspronkelijk over schreef?
Net iets meer caravan (luxe), plankje aan de keuken zodat je iets meer werkblad hebt. Ietsje meer luxe en een andere buitenkant qua striping, en volledig polyester (wanden / dak) waar de Alba alleen het dak polyester was. Meerprijs van de extra's nihil is, zeker als je alles naderhand in laat bouwen en de markt al bijna uitverkocht is.
En de Ultraheat elektrische kachel inclusief rondleiding maakt dat ik denk vaker een weekendje op stap ga.
Als we ooit op dezelfde camping staan moet ik opletten dat ik niet de verkeerde caravan in stap :D
(okay, onze Unico is geel/blauw, dus dat moet toch opvallen :) )
:P

Je bent welkom om een pilsje te komen drinken :9B Afbeeldingslocatie: https://t-nederland.nl/forum/images/smilies/obscene/drinkingbuddies.gif

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 17-08 19:51
Zijn er mensen met ervaring van een Daktas zoals die van autostyle ?

Afbeeldingslocatie: https://www.autostyle.nl/media/catalog/product/a/b/ab_a320_1.jpg

Overweeg deze een op de bagagewagen te monteren zodat we iets meer ruimte in de aanhanger hebben voor oa de compressor koelbox. Ik zou daar dan de slaapmatten ( want die zijn best lomp met een pakmaat van 78 x 24 cm per stuk en dat x3) indoen en eventueel de slaapzakken.

Twijfel alleen over de montage, heb 4 ogen bovenop de aanhanger geschikt voor spanbanden. deze daktas wordt normaal met u beugels op de dakdragers gemonteerd, ik wilde hem gewoon met die 4 ogen en spanbanden monteren. En ook zie ik verschillende goedkopere op amazon, maar dat lijken vaak hele dunne kwaliteit aliexpress dingen te zijn.

[ Voor 4% gewijzigd door harley op 22-03-2021 15:51 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
harley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:28:
Zijn er mensen met ervaring van een Daktas zoals die van autostyle ?

[Afbeelding]

Overweeg deze een op de bagagewagen te monteren zodat we iets meer ruimte in de aanhanger hebben voor oa de compressor koelbox. Ik zou daar dan de slaapmatten indoen en eventueel de slaapzakken.
Twijfel alleen over de montage, heb 4 ogen bovenop de aanhanger geschikt voor spanbanden. deze daktas wordt normaal met u beugels op de dakdragers gemonteerd, ik wilde hem gewoon met die 4 ogen en spanbanden monteren. En ook zie ik verschillende goedkopere op amazon, maar dat lijken vaak hele dunne kwaliteit aliexpress dingen te zijn.
Ik zou proberen te voorkomen dat hij in water ligt en hem daarom altijd op een soort van dragers monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Hij komt sowieso niet volledig vlak te liggen want er zitten dikke rubberen strips op het deksel
( heb even geen betere foto maar hier zie je ze wel duidelijk)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5K71z_qay8LISmPaH9WLcEdZQtE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/i86excYHn7ZxkZonOuRqLCFT.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
harley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:28:
Wij propte vroeger dat soort zaken gewoon op de vouwwagen voordat het afdekzeil eroverheen ging (Trigano). De correcte oplossing zou een imperiaal op de vouwwagen zijn en daarop de koffer monteren.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Maar we hebben geen vouwwagen maar een kleine bagagewagen die achter de motor kan en mag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheIbex
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 09:46
harmageddon schreef op zondag 21 maart 2021 @ 20:33:
Hey leuk! hier nog een seizoenskampeerder, in welke regio zitten jullie?
Wij gaan zaterdag onze Cabanon Athena Bungalowtent weer opzetten. Staat als een 'klein' huisje, ook bij zomerse stormen (valwinden tijdens onweer en bft9 vorig seizoen)

Zaterdag 27 maart opzetten + slapen zonder echte inrichting, meer voor de 'ervaring'.

Vrijdag 2 april een busje gehuurd voor het grote spul/inrichting; koelkastje, keukenblokje... En rond een uur of 14.00 die bus terug naar bo-rent en het gehele paasweekend genieten!

@maartend Bij ons op de camping heeft ook 90% van de seizoenskampeerders een caravan. Ten eerste omdat het terrein 's winters helemaal leeg moet (wordt begraasd door schaapjes) en ten tweede omdat ze toch langer meegaan/goedkoper zijn, er staan veel caravans die te slecht zijn om mee op reis te gaan, maar te goed voor de sloop. Wij zijn samen met 2 andere stellen de enige in een grote tent. Wij hebben een tent omdat dat toch echte kampeer gevoel heeft en deze tenten bovendien relatief goedkoop tweedehands te krijgen zijn. We hebben voor deze 250 euro betaald, compleet met originele luifel.

Hiernaast hebben we ook nog onze De Waard voor de reisvakanties, maar daar beginnen we pas weer aan als het enigszins normaal kan. We zoeken geen extra risico en hebben ons bovendien vorig jaar prima vermaakt in Nederland.

[ Voor 5% gewijzigd door TheIbex op 22-03-2021 16:50 ]

Interpolis, glashelder!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:55
harley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:19:
Maar we hebben geen vouwwagen maar een kleine bagagewagen die achter de motor kan en mag.
ik zou bij Louis.de 3 van die waterdichte motortassen bestellen en die als 3 worsten achterop leggen...

maar dat ben ik.....

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
TheIbex schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:48:
[...]

@maartend Bij ons op de camping heeft ook 90% van de seizoenskampeerders een caravan. Ten eerste omdat het terrein 's winters helemaal leeg moet (wordt begraasd door schaapjes) en ten tweede omdat ze toch langer meegaan/goedkoper zijn, er staan veel caravans die te slecht zijn om mee op reis te gaan, maar te goed voor de sloop. Wij zijn samen met 2 andere stellen de enige in een grote tent. Wij hebben een tent omdat dat toch echte kampeer gevoel heeft en deze tenten bovendien relatief goedkoop tweedehands te krijgen zijn. We hebben voor deze 250 euro betaald, compleet met originele luifel.

Hiernaast hebben we ook nog onze De Waard voor de reisvakanties, maar daar beginnen we pas weer aan als het enigszins normaal kan. We zoeken geen extra risico en hebben ons bovendien vorig jaar prima vermaakt in Nederland.
Het is me duidelijk. Dus als mijn caravan dood gaat, gewoon ergens op een jaarplaats plempen.

En ja, wij hebben ook nog een tent, maar dat is voor als we niet orndreizen. Al eens aangegeven ; met de caravan sta ik binnen 30 minuten na aankomst ingang camping en zit ik aan een drankje, vertrek is net zo snel. We gaan morgen 2 daggen/1 nacht weg. Zou ik met de grote tent niet doen. En in mijn kruiptentje gaat mijn lady niet meer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

maartend schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:00:
[...]

Het is me duidelijk. Dus als mijn caravan dood gaat, gewoon ergens op een jaarplaats plempen.
Op een paar campings dat gezien (zowel Nederland) als in Italië.

Ik ben iets aan het plannen om na 3 mei ( (ophalen caravan)) een lang weekend te gaan kamperen en om de hoek (Ermelo) en niet te ver van de caravan dealer (Almere Haven).

[ Voor 24% gewijzigd door aReaRe op 22-03-2021 17:57 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
TheIbex schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:48:
[...]

Hey leuk! hier nog een seizoenskampeerder, in welke regio zitten jullie?
Wij gaan zaterdag onze Cabanon Athena Bungalowtent weer opzetten. Staat als een 'klein' huisje, ook bij zomerse stormen (valwinden tijdens onweer en bft9 vorig seizoen)

Zaterdag 27 maart opzetten + slapen zonder echte inrichting, meer voor de 'ervaring'.

Vrijdag 2 april een busje gehuurd voor het grote spul/inrichting; koelkastje, keukenblokje... En rond een uur of 14.00 die bus terug naar bo-rent en het gehele paasweekend genieten!

Wij zitten in de regio Utrecht :)
Dit wordt ons 5e jaar voor een seizoensplek, met een caravan, voortent + erker. Dit jaar 2 schuurtent en, 1 voor opslag en 1 waar onze oudste dochter (vandaag 6 geworden) in gaat slapen.
Zin in!!
maartend schreef op maandag 22 maart 2021 @ 17:00:
[...]

En ja, wij hebben ook nog een tent, maar dat is voor als we niet orndreizen. Al eens aangegeven ; met de caravan sta ik binnen 30 minuten na aankomst ingang camping en zit ik aan een drankje, vertrek is net zo snel. We gaan morgen 2 daggen/1 nacht weg. Zou ik met de grote tent niet doen. En in mijn kruiptentje gaat mijn lady niet meer
Dat gaat ook niet overal meer, op onze camping moet de caravan elke 3 jaar gekeurd worden op een aantal veiligheidspunten (gas en electra in ieder geval).

[ Voor 17% gewijzigd door harmageddon op 22-03-2021 20:37 ]

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 29-08 17:00

Smurf

Detri

harley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:54:
Hij komt sowieso niet volledig vlak te liggen want er zitten dikke rubberen strips op het deksel
[Afbeelding]
2 dikke draadeinden door die ogen steken (ring+borgmoer aan beide uiteinden natuurlijk) en vervolgens de beugels van de tas gebruiken om deze hier aan te bevestigen?

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 29-08 16:42
aReaRe schreef op maandag 22 maart 2021 @ 12:40:
:P

Je bent welkom om een pilsje te komen drinken :9B [Afbeelding]
Hahaha, is goed. *O*

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Joris748
Zojuist eigenaar geworden van een nieuwe tent. Gaan we hopelijk veel kampeerplezier mee hebben. Ook maar meteen de tarp erbij gekocht :)

Afbeeldingslocatie: https://www.campodoorshop.nl/shops/campodoor/mar21-1448138-bardani-spitfire-340-xl-rstc-tunnelt-2.jpg

https://www.dewitschijnde...e-340-xl-rstc-tunneltent/

[ Voor 32% gewijzigd door Joris748 op 23-03-2021 18:09 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
miel schreef op maandag 22 maart 2021 @ 16:53:
[...]

ik zou bij Louis.de 3 van die waterdichte motortassen bestellen en die als 3 worsten achterop leggen...

maar dat ben ik.....
Ik werk zelf in een motorzaak dus je zult mij niet gauw bij Louis vinden ;)
En heb al 2 roltassen van Ortlieb. Maar ik wilde juist 1 grotere zak waar alles in 1 keer in past. Dan kun je makkelijker pakken en hoeft je de rollen er niet helemaal af te halen alleen alles in de tas en dicht. Die roltassen moet je weer allemaal vast sjorren nadat ze dichtzetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Tering, dat gaat snel. Een kleine De Waard Dwergstern even opgezet in de tuin, foto's gemaakt, marktplaats advertentie, achterover leunen en gebeld worden dat iemand hem tegen de vraagprijs overneemt.
Die dingen zijn echt gewild.

De Waard Dwergstern
https://link.marktplaats.nl/m1683593959

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 23-08 16:32
harley schreef op maandag 22 maart 2021 @ 15:54:
[Afbeelding]
Oventje thuislaten en lekker vers van de bakker ipv dat afbakstokbrood van de Lidl? Dan heb je genoeg ruimte voor je koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09:56
Joris748 schreef op dinsdag 23 maart 2021 @ 17:43:
Zojuist eigenaar geworden van een nieuwe tent. Gaan we hopelijk veel kampeerplezier mee hebben. Ook maar meteen de tarp erbij gekocht :)

[Afbeelding]

https://www.dewitschijnde...e-340-xl-rstc-tunneltent/
Zou even goed het stiksel overal controleren en ook de lijmnaden van het grondzeil. Onze Bardani Airspace kon na de eerste vacantie voor garantie terug naar de fabrikant met een stuk of zeven kleine manco's. Allemaal onder garantie gefixed maar de quality control ben ik niet echt over te spreken daar.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Dr. Strangelove schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 16:52:
[...]

Zou even goed het stiksel overal controleren en ook de lijmnaden van het grondzeil. Onze Bardani Airspace kon na de eerste vacantie voor garantie terug naar de fabrikant met een stuk of zeven kleine manco's. Allemaal onder garantie gefixed maar de quality control ben ik niet echt over te spreken daar.
Dankjewel voor de tip. We zetten hem dit weekend even op in de tuin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Erapaz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:33:
[...]

Oventje thuislaten en lekker vers van de bakker ipv dat afbakstokbrood van de Lidl? Dan heb je genoeg ruimte voor je koelbox.
die oven is opvouwbaar...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Erapaz schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 15:33:
[...]

die oven kan ingeklapt worden en is dan slechts 5 cm hoog.
Afbeeldingslocatie: https://i.pinimg.com/originals/e9/2c/49/e92c49c2920489447dff034d0184738a.jpg
En dit was de eerste keer dat die aan was, verklooit liever een stokbroodje dan een vers gemaakte pizza :D
Maar ook pizza ging uiteindelijk goed in de oven hoor !

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 24-03-2021 19:22 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
harley schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:21:
[...]

die oven kan ingeklapt worden en is dan slechts 5 cm hoog.
[Afbeelding]
En dit was de eerste keer dat die aan was, verklooit liever een stokbroodje dan een vers gemaakte pizza :D
Maar ook pizza ging uiteindelijk goed in de oven hoor !
Haha nice, ik ben nogal van het niet meenemen wat je niet nodig hebt, dus dan triggert om een tas vragen terwijl je een oven meesleept nogal.
Ik zou zelf die pizza gewoon gehaald hebben, maar ieder zijn meug natuurlijk.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• harley
Je kunt zo luxe of basic op vakantie gaan als je wilt.
Maar tijdens de zomervakantie hebben we wat meer luxe. Zijspan + aanhanger is nu eenmaal meer ruimte en het is vakantie met kamperen, niet kramperen.

Als ik in de winter of solo op pad ga meer basic.

Maar zelf koken is toch ook veel leuker als afhalen ?
(zoals verse friet, of een varkentje van het kampvuur)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gdmoX4EWtBcdmsd9McSlwPCpcjA=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/clnlzKDXrDBGXrqxWwbeeuCX.jpg?f=user_large

[ Voor 9% gewijzigd door harley op 24-03-2021 19:39 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Joris748
harley schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:38:
Maar tijdens de zomervakantie hebben we wat meer luxe. Zijspan + aanhanger is nu eenmaal meer ruimte en het is vakantie met kamperen, niet kramperen.

[Afbeelding]
Dat is nog eens een treffen! Cool!

Zelf ook eens zo’n weekendje gehad. Eerst met mijn 748 dwars door een hagelbui, tentje opgezet, naar het kampvuur, aan het bier en de whiskey en het eerste wat ik me weer herinner is dat ik wakker wordt en er een laag sneeuw op mijn tent ligt :+ Van de tweede avond herinner ik me meer O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Joris748 schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 21:20:
[...]

Dat is nog eens een treffen! Cool!

Zelf ook eens zo’n weekendje gehad. Eerst met mijn 748 dwars door een hagelbui, tentje opgezet, naar het kampvuur, aan het bier en de whiskey en het eerste wat ik me weer herinner is dat ik wakker wordt en er een laag sneeuw op mijn tent ligt :+ Van de tweede avond herinner ik me meer O-)
Je werd iig in je tent wakker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:31

vhal

ಠ_ಠ

Wij zijn in de race om een bagagewagen aan te schaffen, echter twijfelen we nog welk formaat. De karretjes van Daxara lijken wel redelijk goed leverbaar te zijn. Aankomend weekend gaan we eens kijken naar een Daxara 158 en 168.

Misschien dat anders MP een optie is maar de hoeveelheid aan gare karretjes die ik daar voorbij ziet komen is ook wel redelijk hoog.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 11:29

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Dit jaar ben ik aan de beurt om voor de familie (gezin of 10) een camping uit te zoeken met Hemelvaart. Door omstandigheden zijn we nu pas aan het zoeken maar het is wel een uitdaging nu half Nederland op vakantie wil zeg. :X

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Iets in mij zegt dat je beter voor 2022 kan kijken :+ Afgelopen maand was de keuze iets minder reuze voor HM en Pinksteren.

Maar 10 gezinnen is al een uitdaging an sich...

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dorkie
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:53
vhal schreef op vrijdag 26 maart 2021 @ 15:25:
Wij zijn in de race om een bagagewagen aan te schaffen, echter twijfelen we nog welk formaat. De karretjes van Daxara lijken wel redelijk goed leverbaar te zijn. Aankomend weekend gaan we eens kijken naar een Daxara 158 en 168.

Misschien dat anders MP een optie is maar de hoeveelheid aan gare karretjes die ik daar voorbij ziet komen is ook wel redelijk hoog.
Ik heb vorig jaar voor 750 een Daxara 158 van 2.5 jaar oud gescoord via MP.
Komen regelmatig pareltjes langs, gewoon een alert aanzetten en je bent op tijd :)

Shuttle SP35P2 Pro 4 GB,Intel E6850 XFX 8800 GT

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

dorkie schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 14:05:
[...]

Ik heb vorig jaar voor 750 een Daxara 158 van 2.5 jaar oud gescoord via MP.
Komen regelmatig pareltjes langs, gewoon een alert aanzetten en je bent op tijd :)
Mja, uiteindelijk hebben we maar besloten om een kar te huren. De stallingkosten ging ook richting de >160€ per jaar (lang leve de randstad en als er überhaupt al plek was). Gezien de huurprijzen per week prima te doen waren heeft ons doen besluiten om zo'n kar voor nu maar even te huren.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
vhal schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 13:46:
Iets in mij zegt dat je beter voor 2022 kan kijken :+ Afgelopen maand was de keuze iets minder reuze voor HM en Pinksteren.

Maar 10 gezinnen is al een uitdaging an sich...
Buiten het feit om of campings wel grote groepen willen op dit moment.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 18:51:
Buiten het feit om of campings wel grote groepen willen op dit moment.
Dat is sowieso steeds meer een uitdaging, campings hebben het niet meer nodig en andere gasten zijn er vaak minder happig op. Dat was voor corona ook al zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 08:49
Gonadan schreef op zaterdag 27 maart 2021 @ 19:51:
[...]

Dat is sowieso steeds meer een uitdaging, campings hebben het niet meer nodig en andere gasten zijn er vaak minder happig op. Dat was voor corona ook al zo.
En terecht. Tokkies... ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Vorig jaar september stond er nog een vrij grote groep mensen met allemaal tenten op de camping bij Port Zeelande.

Gisteren met mijn broer(tje....) aan het zoeken geweest voor een camping eind juli. Wilde 2 plekken bij elkaar, was toch best even zoeken maar uiteindelijk een camping gevonden waar nog een paar plekjes vrij waren en nog eens 2 bij elkaar ook.

Ik zou het ergens overigens ook wel raar vinden als een camping nu een groep van 10 gezinnen zou accepteren, gaat volgens mij dwars tegen de Corona regels in waar ook campings zich gewoon aan moeten houden.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Haha helemaal eens, ik ben zelf ook niet happig op groepen. Nu moet ik zeggen dat wij ons niet als groep gedragen, maar meer als losstaande gasten die toevallig goed met elkaar op kunnen schieten en waarvan de kinderen samen spelen. Hoewel elke groep van zichzelf vindt dat ze geen overlast veroorzaken hebben wij toch al vaker van campingeigenaren teruggekregen dat je eigenlijk niet merkt dat we een groep zijn.

@TgR_KILLER als je tien plekken los mag verhuren mag je ook tien plekken in één keer verhuren, dat maakt coronatechnisch natuurlijk helemaal niets uit.
Het gaat dan ook niet om één plek voor dertig man, maar om tien plekken op dezelfde camping. Als daar geen anderhalve meter tussen zit is het sowieso geen camping waar ik blij van word. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Gonadan schreef op zondag 28 maart 2021 @ 13:55:
[...]

Haha helemaal eens, ik ben zelf ook niet happig op groepen. Nu moet ik zeggen dat wij ons niet als groep gedragen, maar meer als losstaande gasten die toevallig goed met elkaar op kunnen schieten en waarvan de kinderen samen spelen. Hoewel elke groep van zichzelf vindt dat ze geen overlast veroorzaken hebben wij toch al vaker van campingeigenaren teruggekregen dat je eigenlijk niet merkt dat we een groep zijn.

@TgR_KILLER als je tien plekken los mag verhuren mag je ook tien plekken in één keer verhuren, dat maakt coronatechnisch natuurlijk helemaal niets uit.
Het gaat dan ook niet om één plek voor dertig man, maar om tien plekken op dezelfde camping. Als daar geen anderhalve meter tussen zit is het sowieso geen camping waar ik blij van word. :+
Ik heb voorheen een paar keer met een flinke groep op Camping de kleine wielen gestaan, op het verste veldje ("Sloten" op de plattegrond). Wellicht is dat een optie. Geen idee natuurlijk of ze plaats hebben, en ik had op plek 5 voor het eerst mijn 50m stroomhaspel nodig (mogelijk nog verlengd met mijn 15 m "standaard" kabel, dat weet ik niet meer). Maar juist daarom heb ik de indruk dat dat "achteraf" veldje nog weleens beschikbaar zou kunnen zijn. Verwacht daar ook niet teveel van, qua luxe, klein toiletgebouwtje op dat veld, en 50 man die wilden douchen betekende dan een koude douche voor de meesten. (Of verder lopen naar een beter toiletgebouw, vermoedelijk, maar na een avondje zuipen kan een koude douche best lekker zijn, dus niet uitgezocht 8) )

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harmageddon
Vandaag onze caravan neergezet op de camping. Blijkt dat 95% van de seizoensplekken hun caravan of tent al hebben neergezet :D (nog lang niet alles is opgebouwd).

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
harmageddon schreef op zondag 28 maart 2021 @ 21:14:
Vandaag onze caravan neergezet op de camping. Blijkt dat 95% van de seizoensplekken hun caravan of tent al hebben neergezet :D (nog lang niet alles is opgebouwd).
Geloof het best, iedereen wil er even tussen uit.
Ben benieuwd of de maatregelen m.b.t. campings nog aangescherpt gaan worden n.a.v. de nieuwe besmettingen de afgelopen tijd. Vorig jaar mocht je immers niet meer naar gedeelde sanitair voorzieningen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Zaterdag even (op afspraak) naar de kampeerwinkel geweest. Was nog relatief druk (wel alle ruimte). Voor ons altijd de officieuze start van het kampeerseizoen.

We hadden nieuw servies nodig. Ons oude was van bamboo en dat mag niet meer hé. Niet dat ik bang ben dat die 3 weken per jaar slecht is voor onze gezondheid, maar toch gelijk maar voor goed gegaan dus een paar emaille setjes Barebones gekocht. Eigenlijk te duur spul maar de vrouw vond het ook leuk.

Afbeeldingslocatie: https://barebonesstore.nl/803253-thickbox_default/barebones-plate-2-stuks.jpg

We zagen ook nog een mooie compacte campingkast. Thuis even over nagedacht en toen bleek dat deze eigenlijk precies in de aanbieding was gelijk maar op de webshop gekocht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmageddon
Red devil schreef op maandag 29 maart 2021 @ 07:39:
[...]

Geloof het best, iedereen wil er even tussen uit.
Ben benieuwd of de maatregelen m.b.t. campings nog aangescherpt gaan worden n.a.v. de nieuwe besmettingen de afgelopen tijd. Vorig jaar mocht je immers niet meer naar gedeelde sanitair voorzieningen.
Ik heb geen extra maatregelen gezien bij ons.

Aap!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

Afgelopen weekend hebben we bij een 'grote kampeerketen' 3 nieuwe slaapmatten gekocht, dit ter vervanging van de luchtbedden. Zelf had ik er al één maar mijn vrouw neemt nu eindelijk afscheid van haar luchtbed. Nu nog een Porta Potti bestellen voor bij de tent, die was online 20 euro goedkoper :+

Wat mij overigens opviel is dat er helemaal niet gevraagd werd naar de winkelreservering. Sterker nog, je kon gewoon doorlopen omdat er niemand bij de ingang stond :?

[ Voor 10% gewijzigd door vhal op 29-03-2021 09:31 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
vhal schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:30:
Afgelopen weekend hebben we bij een 'grote kampeerketen' 3 nieuwe slaapmatten gekocht, dit ter vervanging van de luchtbedden. Zelf had ik er al één maar mijn vrouw neemt nu eindelijk afscheid van haar luchtbed. Nu nog een Porta Potti bestellen voor bij de tent, die was online 20 euro goedkoper :+

Wat mij overigens opviel is dat er helemaal niet gevraagd werd naar de winkelreservering. Sterker nog, je kon gewoon doorlopen omdat er niemand bij de ingang stond :?
Tsja, als het een grote winkel is lijkt me dat toch ook niet heel erg. Beetje slordig, dat wel. Maar om nou iemand aan te nemen om de hele dag bij de deur te posten lijkt me ook wat ver gaan? Ik denk dat ondernemers het al zwaar genoeg hebben, niet?
Maar inderdaad ik heb het nu ook bij meerdere winkels gemerkt dat de officiële regels niet helemaal tot op de letter worden nageleefd. En dat vind ik prima...

Wat voor slaapmatten heb je trouwens gekocht? Mijn vrouw heeft besloten dat ze liever een vouwwagen heeft dan een tent, omdat ze "niet op de grond wil liggen"... :|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29
barrymossel schreef op maandag 29 maart 2021 @ 09:52:
[...]

Tsja, als het een grote winkel is lijkt me dat toch ook niet heel erg. Beetje slordig, dat wel. Maar om nou iemand aan te nemen om de hele dag bij de deur te posten lijkt me ook wat ver gaan? Ik denk dat ondernemers het al zwaar genoeg hebben, niet?
Maar inderdaad ik heb het nu ook bij meerdere winkels gemerkt dat de officiële regels niet helemaal tot op de letter worden nageleefd. En dat vind ik prima...

Wat voor slaapmatten heb je trouwens gekocht? Mijn vrouw heeft besloten dat ze liever een vouwwagen heeft dan een tent, omdat ze "niet op de grond wil liggen"... :|
Zag het zelf ook vorige week. Eerste keer konden we gewoon naar binnen lopen. Daarna afrekenen, maar was nog wat vergeten. Dus opnieuw naar binnen heen (had nog tijd over in ons window), en toen werden we wel gevraagd.

Zelf overigens ook nieuwe slaapmat gehaald, de Human Comfort Gentilly 10 DUO. Die is 2m*1.3m groot en ligt fantastisch. Ik weet niet wat jullie gewend zijn maar als dat een luchtbed is dan snap ik je vrouw gelijk...haal een goede slaapmat, slaapt ze net zo goed op als op matras.

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het zou ook wel wat zijn als je als winkelier helemaal deurbewaking moet neerzetten om te voorkomen dat mensen zomaar binnen lopen, iedereen weet toch wat de regels zijn? ;)

Het familieweekend lijkt overigens wel te lukken, nu meerdere campings die nog plek hebben. Ik juich pas als het definitief is maar we komen er wel.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Erapaz
harley schreef op woensdag 24 maart 2021 @ 19:38:

[Afbeelding]
In mijn eentje is het inderdaad heel basic, maar ja, geen aanhanger en geen zijspan...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6hwavqzwD5sAqVaJ8c77xjof4fQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ObpvUdi2POt7w0XIQREXu8zP.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik denk dat ik met mijn lenigheid die motor zo op z'n kant zou hebben liggen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

[...]

Ik heb er ook niet zoveel problemen mee. Onlangs was ik nog bij de IKEA maar dat was net een grenscontrole :+ Maar het lijkt momenteel een willekeur te zijn.

Wat betreft de slaapmatten, we hebben 1x Redwood Stretch Limousine 10 II en voor de kinderen 2 keer een Eurotrail 7,5cm slaapmat. Deze zijn net wat smaller dan de Redwood/Exped waardoor alles past in de weekendtent. Zelf heb ik een Exped Megamat.
Een vouwwagen hebben we ook overwogen maar vooralsnog blijven we nog even bij het tentkamperen. Heeft het een specifieke reden om niet ‘op de grond’ te liggen?

Overigens kreeg ik net een bericht binnen dat de textielverf voor het verven van de binnententen bezorgd is. *O*

[ Voor 4% gewijzigd door vhal op 29-03-2021 12:22 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
vhal schreef op maandag 29 maart 2021 @ 12:20:
[...]
Een vouwwagen hebben we ook overwogen maar vooralsnog blijven we nog even bij het tentkamperen. Heeft het een specifieke reden om niet ‘op de grond’ te liggen?
Vrouw-zijn denk ik... ;) Nee, geen specifieke redenen, buiten een stukje luxe. Een bed op hoogte vs een slaapmat/opblaasbed. Zit vooral ook tussen haar oren geloof ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
Cheesy schreef op maandag 29 maart 2021 @ 08:26:
We hadden nieuw servies nodig. Ons oude was van bamboo en dat mag niet meer hé.
Wat is er slecht aan? Gezondheidsissues?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Devian
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 07:29

https://wren.co/join/Devian

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
Erapaz schreef op maandag 29 maart 2021 @ 10:18:
[...]

In mijn eentje is het inderdaad heel basic, maar ja, geen aanhanger en geen zijspan...

[Afbeelding]
Tegenwoordig met een RSV Mille ipv een 748. Scheelt een houten kont :9

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UySTHukLCh3hgvVG0d1NPWqxxhM=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/AqCAFcoHR5x1jwYFRszJOssw.jpg?f=user_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Speelt vooral bij jonge kinderen, maar elk excuus om een mooi nieuw setje servies te kopen is een goed excuus toch :)
https://www.voedingscentr...-of-mais-en-melamine.aspx

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Yep, maar in ons geval was het gewoon stuk en we hebben inmiddels uitbreiding dus dat alles bij elkaar is een mooi excuus inderdaad :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erapaz
Gonadan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:12:
Ik denk dat ik met mijn lenigheid die motor zo op z'n kant zou hebben liggen. :D
Tis een Japannertje he, spring je zo op :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Joris748 schreef op maandag 29 maart 2021 @ 13:27:
[...]

Tegenwoordig met een RSV Mille ipv een 748. Scheelt een houten kont :9

[Afbeelding]
Je had ook gewoon een schapenvacht kunnen kopen voor op je 748 :+

Ik blijf de 748/916 één van de mooiste motoren ooit gemaakt vinden :9~ . Het is dat ik een buikschuiver te onpraktisch vind (niet in de laatste plaats door mijn lengte), vooral vanwege de zithouding.
Gonadan schreef op maandag 29 maart 2021 @ 11:12:
Welnee, gewoon één goedgemikte ganzenpas:
Afbeeldingslocatie: https://upload.wikimedia.org/wikipedia/commons/thumb/2/2b/Changing_the_guards_kremlin.JPG/1280px-Changing_the_guards_kremlin.JPG

[ Voor 21% gewijzigd door Wild Chocolate op 29-03-2021 16:51 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
wij hebben ook 2x een redwood stretch limousine
Maar ik zou zo graag een vergelijkbare slaapmat hebben die minstens 10 maar liefst nog 20cm langer is. helaas krijg ik die niet gevonden :(
Nu moet mijn kussen altijd op een stapel kleren/handoeken aan het eind van het matras liggen :(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal

vhal

ಠ_ಠ

@harley Het lot van een langer dan gemiddeld mens. Ik vraag mij af of zulke matten bestaan.

Kussens vind ik ook een lastige, ik heb natuurlijk het liefste mijn eigen donzen hoofdkussen mee maar ik merk dat deze nogal vochtig/klam wordt gedurende de nacht. Dat wordt dus op zoek naar een alternatief wat niet het formaat heeft van een postzegel.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

harley schreef op maandag 29 maart 2021 @ 19:15:
wij hebben ook 2x een redwood stretch limousine
Maar ik zou zo graag een vergelijkbare slaapmat hebben die minstens 10 maar liefst nog 20cm langer is. helaas krijg ik die niet gevonden :(
Nu moet mijn kussen altijd op een stapel kleren/handoeken aan het eind van het matras liggen :(
Tijdens trektochten heb ik een Therm-a-Rest van ~160CM en doe ik precies hetzelfde. Sterker nog, ik heb dan niet eens een kussen. Kleren werken dan prima. Voor én achter m'n matje :P
Maar als ik tijdens "normaal" kamperen op onze "Decathlon Exped" lig dan heb ik liever mn kussen op de mat en wat handoeken er achter voor m'n voeten. Die mat is een stuk hoger en m'n voeten hoeven niet per-se op iets te liggen, in tegenstelling tot mn hoofd. Ik heb de voorkeur voor een wat hoger kussen, en met zo'n hoge mat zou daar ook weer een beste stapel kleren onder moeten, die altijd weer inzakt of wegschuift.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Exped heeft er heel even 1 in het assortiment gehad van 210, maar natuurlijk was die al overal uitverkocht en niet meer bij te bestellen.

En soms heb ik inderdaad onder mijn kussen, soms onder mijn voeten een stapeltje handdoeken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wobbit
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 03-03-2023
Een vraag aan de caravan eigenaren onder ons.

Wat zijn nu belangrijke punten waarop je moet letten bij de aanschaf van een tweedehands caravan?

Ik heb een mooie Hobby 610UL Prestige zien staan (zegt me niks, maar de caravan ziet er netjes uit en staat in Duitsland).

Thanks!

big hairy feet, vertically challenged , hairy body, short temper and wookie roar.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
Wobbit schreef op dinsdag 30 maart 2021 @ 15:45:

Wat zijn nu belangrijke punten waarop je moet letten bij de aanschaf van een tweedehands caravan?

Ik heb een mooie Hobby 610UL Prestige zien staan (zegt me niks, maar de caravan ziet er netjes uit en staat in Duitsland).

Thanks!
Harde bodem, geen vering in bodem, nergens natte plekken, elektra goed werkend, enz,enz,enz

Maar ik ozu even googlen, kun je hele lijsten binnenhalen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Thanks!
Let op leeg gewicht en max gewicht (zie de papieren) zeker als het beneden de 750kg betreft. Vziw hebben de Duitse caravans boven de 750kg een persoon gebonden kenteken (meestal gelijk aan de PKW kenteken).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER

Thanks!
Check even caravan forum.nl daar staan hele checklists. Maar een aankoop keuring ergens (al is dat misschien lastig als ie over de grens staat) kan nooit kwaad, maar vooral vocht is een dingetje dan ben je al snel klaar. Onze hebben we nieuw gekocht dus hadden we nergens last van...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:45
Het loont zich ook wel om een dealer onderhouden caravan op te snorren. Die van ons heeft 2 jaarlijks een onderhoudsbeurt gehad bij een erkende hobby dealer. Daar binnen wandelen/bellen, uitleggen dat je die caravan op het oog hebt en advies vragen. Bij ons lag die dealer op 5minuten van ons huis, dus direct ook afgesproken de caravan daar in onderhoud te laten.
Uiteindelijk zijn we heel goed geholpen en hebben we de belangrijkste interventies en reparaties in kunnen zien.
Zoals hierboven gezegd, vooral de resultaten uit de vochtmeting(en) zijn van wezenlijk belang. Allereerst natuurlijk op dit moment een droge hut is een must. Maar ook een caravan met vochtschade zou ik liever laten staan of in ieder geval heeeeeel goed onderzoeken hoe en door wie het hersteld is,

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
wienesroa schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 08:37:
Het loont zich ook wel om een dealer onderhouden caravan op te snorren. Die van ons heeft 2 jaarlijks een onderhoudsbeurt gehad bij een erkende hobby dealer. Daar binnen wandelen/bellen, uitleggen dat je die caravan op het oog hebt en advies vragen. Bij ons lag die dealer op 5minuten van ons huis, dus direct ook afgesproken de caravan daar in onderhoud te laten.
Uiteindelijk zijn we heel goed geholpen en hebben we de belangrijkste interventies en reparaties in kunnen zien.
Zoals hierboven gezegd, vooral de resultaten uit de vochtmeting(en) zijn van wezenlijk belang. Allereerst natuurlijk op dit moment een droge hut is een must. Maar ook een caravan met vochtschade zou ik liever laten staan of in ieder geval heeeeeel goed onderzoeken hoe en door wie het hersteld is,
Zó spannend is het onderhoud aan een caravan natuurlijk ook weer niet. Beetje smeren van wat bewegende delen, remmen controleren en gangbaar houden, schokbrekers controleren en elektrische- en gasinstallatie nalopen. Dan heb je het wel een beetje gehad. Zijn ook allemaal zaken die niet persé heel duur zijn om alsnog te doen wanneer je een caravan koopt.

Persoonlijk vind ik elke 2 jaar een beurt wat overdreven voor zo'n ding, maar ik loop het dan ook allemaal zelf na... En doe er wat aan wanneer het nodig is.

@Wobbit Inderdaad vooral vocht en buiten staan is vijand nummer 1 van een caravan. Vooral de bodem goed controleren, of die goed stevig is.
Check in navolging van eerder genoemde vooral ook wat het laadvermogen is, soms hebben luxe caravans maar een laadvermogen van 150 kg, en niet zelden zijn niet alle accesoires meegeteld in het gewicht op kenteken.
Verder checken of er niet teveel verbeund is aan de electra. En zoek er één waar de accesoires die je wilt hebben, al bij zitten. Een losse voortent of mover loopt behoorlijk in de papieren. Vergeet ook niet om spiegels aan te schaffen voordat je het ding gaat halen, als die er niet bij zitten.
Mijn caravan was van mensen die zelf stopten met kamperen, en er dus alles erbij deden wat je maar kan bedenken. Tot aan het servies aan toe. Ook dat soort zaken kan snel in de papieren lopen als je het allemaal nog aan moet schaffen, dus houd ook budget over om die zaken aan te schaffen.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf

Smurf

Detri

Wij hebben afgelopen najaar onze eerste 2ehands caravan gekocht. Voorselectie gemaakt door eisen/wensenlijst te maken en daarna gewoon heul veel caravans te gaan bekijken, online en ook een paar keer gewoon bij dealers.
Vocht was bij mij het aller belangrijkste, samen met de vloer. Ik kan een hoop zelf, maar dat zijn reparaties waar ik me niet aan kan en wil wagen, dus die moesten gewoon goed zijn. Gelukkig merk je beiden, zeker als de caravan buiten staat, vrijwel direct als je binnenstapt. Ook goed onder het bed/banken en achter in de hoekkastjes kijken voor vochtschade en/of oude reparaties.

Verder vond ik ook belangrijk dat het verhaal verder klopt. Bij ons betrof het een caravan die was ingeruild voor een nieuwe. Dat geeft bij mij aan dat de vorige eigenaar in ieder geval niet elk dubbeltje hoefde om te draaien (goed onderhoud dus). Daarnaast gaf de dealer aan dat alles wat niet door hun eigen inspectie heen kwam gelijk naar "de handel" ging. Het aanbod op hun site bewees dit ook, want vrijwel alle andere caravans die ze aanboden waren jonger en/of duurder dan deze.

Dat alles gaf voor mij het gevoel dat "de basis" goed is. Verbeteringen ging ik toch wel doen (12v ledstrips rondom, externe 230v aansluiting voor in de voortent, mover accu vervangen door lifepo4 ect.) en als ik dan nog iets zou tegenkomen is dat in ieder geval niet iets wat ik zelf niet kan.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 09:28:
Zó spannend is het onderhoud aan een caravan natuurlijk ook weer niet. Beetje smeren van wat bewegende delen, remmen controleren en gangbaar houden, schokbrekers controleren en elektrische- en gasinstallatie nalopen. Dan heb je het wel een beetje gehad. Zijn ook allemaal zaken die niet persé heel duur zijn om alsnog te doen wanneer je een caravan koopt.

Persoonlijk vind ik elke 2 jaar een beurt wat overdreven voor zo'n ding, maar ik loop het dan ook allemaal zelf na... En doe er wat aan wanneer het nodig is.
Dat is dan wel een beetje de voorwaarde vind ik. Voor iemand die daar zelf geen verstand van heeft en het dus niet zelf kan vind ik het wel verstandig om periodiek te laten keuren. Zeker omdat een ongeluk met een caravan al snel voor een hoop ellende zorgt.

Persoonlijk zou ik ook goed letten op sporen van lekkage en dus of je dak en wanden nog goed zijn. Dat kunnen wel vervelende verrassingen zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
Gonadan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:25:
[...]

Dat is dan wel een beetje de voorwaarde vind ik. Voor iemand die daar zelf geen verstand van heeft en het dus niet zelf kan vind ik het wel verstandig om periodiek te laten keuren. Zeker omdat een ongeluk met een caravan al snel voor een hoop ellende zorgt.

Persoonlijk zou ik ook goed letten op sporen van lekkage en dus of je dak en wanden nog goed zijn. Dat kunnen wel vervelende verrassingen zijn.
Je kan een caravan ook gewoon na aankoop zelf voor een beurt sturen, mits de prijs daar naar is. De kans dat er dure reparaties nodig zijn, is uiterst klein. Of een recente onderhoudsbeurt, zegt ook voldoende. Itt. bij een auto, zou ik me er dan niet druk om maken of hij elke x jaar geweest is.
Ik geloof dat de meeste ongelukken trouwens niet gebeuren door de technische staat (afgezien van verkeerde bandendruk), maar vooral door verkeerde belading.

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wild Chocolate schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:51:
Je kan een caravan ook gewoon na aankoop zelf voor een beurt sturen, mits de prijs daar naar is. De kans dat er dure reparaties nodig zijn, is uiterst klein. Of een recente onderhoudsbeurt, zegt ook voldoende. Itt. bij een auto, zou ik me er dan niet druk om maken of hij elke x jaar geweest is.
Als je er zelf geen verstand van hebt zou ik hem inderdaad op z'n minst zelf laten keuren kort na aankoop (of vooral als dat mag) zodat je in ieder geval nog iets kun.
Ik geloof dat de meeste ongelukken trouwens niet gebeuren door de technische staat (afgezien van verkeerde bandendruk), maar vooral door verkeerde belading.
Yup, en het weerbericht niet lezen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-08 11:14

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 13:54:
[...]6

Yup, en het weerbericht niet lezen. :+
Of het weerbericht wel lezen en denken dat het wel meevalt... (of dat jij zo'n goede bestuurder bent dat jij daar niet zoveel last van zult hebben :p)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Klinkt alsof jullie het over mij hebben. Gelukkig heb ik geen caravan... :p

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wailing_Banshee schreef op woensdag 31 maart 2021 @ 14:44:
Of het weerbericht wel lezen en denken dat het wel meevalt... (of dat jij zo'n goede bestuurder bent dat jij daar niet zoveel last van zult hebben :p)
Ja m'n caravan lag ineens naast de Afsluitdijk en ze hebben niet eens gewaarschuwd.
vs.
Ja ze waarschuwen toch om niks dus ik dacht het kan wel. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 80 ... 275 Laatste