[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 272 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

Kneuterig Oostenrijks privésanitair, ik hou er van :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QZoROmKD65cwpit5H8U5XLne3BA=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/RIrVXxJMuV6TuyWecMyFkMWQ.jpg?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j7IipwhwtaQcc2tjdIaYAlOq5Eo=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/c7NgcylkNIxnkNARM97nzHFA.jpg?f=user_large

De camping (Aufenfeld)is niet echt mijn ding maar in het "Benidorm" (Zillertal) van Oostenrijk is er qua campings sowieso niet zoveel te vinden met wat we echt zoeken. Op deze camping staan er eigenlijk alleen maar Duitse caravans en campers en een verdwaalde tent. Het concept vouwwagen moet hier nog geïntroduceerd worden en het werd al helemaal hilarisch toen er naast ons een Aart Kok Livingstone kwam staan :P Nagenoeg iedereen verrekt hun nek als ze langs lopen :+

[ Voor 13% gewijzigd door vhal op 12-08-2025 09:08 ]

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 07:04
Timmert schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:35:
[...]

Hele leuke camping! Wij komen er nu voor het 4e jaar. Omgeving vind ik niet bijzonder, dus we doen het voor de kinderen ;)
Wij hebben alleen geen jaarlijkse reünie.

En inderdaad! Heerlijk grote plaatsen en veel privacy.
Wij zijn er 3 jaar geleden geweest en spraken inderdaad veel mensen die terug kwamen. vond de omgeving met strand en de dorpjes wel mooi. Helaas hadden wij van de 17 dagen denk 14 dagen veel regen gehad wat voor ons toch wel de zomer vakantie wel had gekenmerkt.

Aantal jaar geleden tijdens vakantie in de Dordogne werden er mensen gehuldigt bij 10x/25x op de camping komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ivow85 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:17:
[...]

Maar waarom?

Die overboeking kun je toch ook gewoon voor je op vakantie gaat bij de bank inplannen voor uitvoering op de 24e/25e? Of mis ik iets.
Nooit gedaan, maar eens naar kijken :$

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 00:18:
[...]

Maar hoe gaan ze dit doen als jij een keer in het ziekenhuis ligt? Lijkt me toch dat ook iemand dit moet kunnen doen? Kan diegene goed oefenen als je met vakantie bent ;)
Mijn back-up is mijn werkgever.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
vhal schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 08:47:

De camping (Aufenfeld)is niet echt mijn ding maar in het "Benidorm" (Zillertal) van Oostenrijk is er qua campings sowieso niet zoveel te vinden met wat we echt zoeken. Op deze camping staan er eigenlijk alleen maar Duitse caravans en campers en een verdwaalde tent. Het concept vouwwagen moet hier nog geïntroduceerd worden en het werd al helemaal hilarisch toen er naast ons een Aart Kok Livingstone kwam staan :P Nagenoeg iedereen verrekt hun nek als ze langs lopen :+
Zou Mayrhofen iets voor jullie zijn? We hebben er de afgelopen jaren twee keer gestaan. Geen privé sanitair, maar wel een groot schoon santiairgebouw met enorme douches (voor kampeerbegrippen) en eigen zwembad.
Ligt ook iets verder van de grote weg af (toe wij langs Aufenfeld reden verbaasden we ons dat het zo dicht op de Zillertalstrasse lag). Plus, Aschau heeft geen eigen ski-lift, toch wel bijna een vereiste voor ons :-)
Die klimhal naast de camping daarentegen lijkt me wel wat.......

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Blik1984 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:56:
Vraagje. Ben nu aan het kamperen en de verlichting die we hebben meegenomen valt een beetje tegen. Geeft eigenlijk gewoon geen licht. 2 vragen.

1. Iemand tips voor een goed lichtsnoer qua verlichting voor rond de tent welke ook weinig ruimte inneemt?
2. Waar zou ik dat in Frankrijk kunnen kopen?
Ik heb een variantje op deze:
https://www.decathlon.nl/...dc-440b-8f7e-ff26a987e9b5

Is bij Amazon voor €24 te koop met als bonus een solar laadmogelijkheid en een afstandsbediening, dimbaar. https://www.amazon.nl/dp/B0D2TKM26P

Qua ruimte: je rolt het lichtsnoer dus op IN de lamp.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 07:49
Adam1980 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:12:
[...]

Verjaardagscadeau dan. Of delen van de set. En dan met sinterklaas/kerst de rest :P
Uiteindelijk hiervoor gegaan: YouTube: Campingmoon MT-055 folding fire pit and Bbq

Heb hem op Amazon besteld voor 160 euro (best duur ook, en is eventueel goedkoper te vinden in China). De kwaliteit schijnt erg goed te zijn. Redelijk zwaar (+10kg), maar heel compact inklapbaar in een tas. Het fijne aan deze versie vond ik de kwaliteit van het rvs, het ruime formaat (bijvoorbeeld een pot koffie naast een pan zetten), de in hoogte verstelbare grill, de rvs onderplaat zodat er geen vonken etc onderdoor vallen, en natuurlijk kan je het ook prima als bbq met kolen gebruiken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001

nwagenaar

God, root. What's the differen

Bommes schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:52:
[...]
Nee hoor, het is meer dat er nog al een harde topic kern is die allergisch lijkt te zijn voor lichtjes snoeren.
Niet alleen in dit topic: ik zie steeds meer dat (natuur)campings dit in hun eigen reglementen/regels hebben opgenomen als een expliciet verbod al dan niet tot een specifieke tijd.

Op Camping De Rietkraag (Lemelerveld) werd hier ook echt op gecontroleerd. Net zoals het gehoorzamen op de gestelde rusttijden (van 22:00 t/m 07:00). Rond 21:30 werd er even een rondje gemaakt over de camping en mensen netjes aangesproken dat het rond 22:00 uur echt rustig/stil moest zijn en dat (eventuele) lampen op de laagste stand moesten staan en vanaf 23:00 uur uit moesten.

IMHO vind ik dit geen enkel probleem: het staat duidelijk in de reglementen, de camping eigenaar was gewoon netjes met het verzoek en het was echt een verademing om te zien dat tussen 22:30 ~ 23:00 echt alles gewoon donker was.

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jeebeekje
  • Registratie: Oktober 2006
  • Laatst online: 02-10 10:08
nwagenaar schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 10:58:
[...]
en het was echt een verademing om te zien dat tussen 22:30 ~ 23:00 echt alles gewoon donker was.
Ach ja, hier in de Lot gaan zelfs de kleinste kinderen dan net naar bed. Dan is het overigens ook eindelijk een beetje een temperatuur waarbij je je weer in een tent durft te begeven.
Dus lichtjes zijn best gezellig dan. En om 24.00 is het hier ook donker en stil. Om 08.00 is het hier overigens ook nog doodstil (als de boer hiernaast niet al op zijn land bezig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:25

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
_Eend_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:52:
Is het een heel gek idee om thuis te gaan werken op de camping? :P
Die vraag moet je niet hier stellen maar is meer afhankelijk van je bedrijfscultuur en type werk. Je kunt ook vragen of het gek is bij thuiswerken om niet achter een bureau te zitten maar op de bank, of lekker in de tuin.
Voor de één werkt dat wel heel goed, voor de ander totaal niet.

Voor mij werkt een groot schermoppervlak en goede invoerapparatuur toch echt beter dan zuiver een laptop. Dus ik kan bepaalde zaken best vanaf de bank of camping doen als ik zou willen, maar volwaardig werken zou het nooit worden. Daarom doe ik dat ook niet meer dan incidenteel.
Daarnaast heb ik op de camping nooit een laptop mee want wil juist los komen van die eeuwige schermpjesdrang.

Wel heb ik ooit een keer in een schoolvakantie een camping in de buurt van werk geboekt. Dan waren mijn vriendin en dochter vrij dus die stonden lekker op de camping en ik was gewoon op kantoor.
Dan liet ik werk (en laptop) gewoon op kantoor en zat 's avonds lekker op de camping. Dat was ook niet verkeerd. :)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:00:
Ooh lichtsnoer vraag in dit topic..

[Afbeelding]
Goed dat je het zegt, ik had nog speciaal een foto gemaakt voor dit topic op de afgelopen camping. :D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6X80KuBARn_WMoHa5-qT4Nr0RkQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6X6Hs9LoUOjNewKoluL1j0vW.jpg?f=fotoalbum_large

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Gonadan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 11:48:
[...]

Goed dat je het zegt, ik had nog speciaal een foto gemaakt voor dit topic op de afgelopen camping. :D

[Afbeelding]
Verkopen ze ook kaartjes?

En welke clown speelt er? :+

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Get!em Onder het mom, licht uit, spot aan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_kzLccyQuCP-PjWcsC5wS94wK3g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5HWuLHLAPOFz6YuplCuYleYl.jpg?f=fotoalbum_large

:D

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Die heeft hem in ieder geval nog op de eigen camper gericht. Genoeg van die lolbroeken hebben net zo'n lamp maar dan gewoon naar buiten gericht. Is het zelfs in zo'n tent met zwart geverfd doek daglicht binnen. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 08:18
Bommes schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 07:52:
[...]

Nee hoor, het is meer dat er nog al een harde topic kern is die allergisch lijkt te zijn voor lichtjes snoeren.

Woon hebben er ook eentje, kan niet knipperen of van kleur veranderen. Dergelijk snoer, waterdicht, enz. Geen idee meer wat het merk is.
Afgelopen 2 of 3 vakanties niet meer gebruikt.

[Afbeelding]
Tja, heb ik een beetje schijt aan om eerlijk te zijn, ik hoor niet bij de 5% die-hard kampeerders. Ik heb nu een soort van lantaarnlamp, maar vind die ontzettend ongezellig qua licht. Fel en hard wit licht, daarnaast komt het licht maar van 1 kant wat ook niet heel handig is

Een snoertje zoals jij hebt zoek ik dus, alleen moet die wel een beetje fatsoenlijk licht geven zodat we er een spelletje onder kunnen spelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Get!em schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:33:
[...]

Ik heb een variantje op deze:
https://www.decathlon.nl/...dc-440b-8f7e-ff26a987e9b5

Is bij Amazon voor €24 te koop met als bonus een solar laadmogelijkheid en een afstandsbediening, dimbaar. https://www.amazon.nl/dp/B0D2TKM26P

Qua ruimte: je rolt het lichtsnoer dus op IN de lamp.
Is volgens mij gewoon de “bekende” temu-lamp die je overal voorbij ziet komen. Die had ik ook al wel overwogen. Geeft dus genoeg licht?

Die ga ik dus alleen niet in Frankrijk kunnen vinden in een winkel gok ik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Blik1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Is volgens mij gewoon de “bekende” temu-lamp die je overal voorbij ziet komen. Die had ik ook al wel overwogen. Geeft dus genoeg licht?

Heb je een Ikea in de buurt? Daar heb ik die van mij vandaan.

"Ik heb een hekel aan thuiswerken". Hendrik, 36 jaar, brandweerman.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Ik heb deze afgelopen jaar gekocht: https://www.amazon.nl/dp/...yo2ov_dt_b_fed_asin_title

Je kunt hem elke keer opladen, kunt hem gebruiken als powerbank en inzetten voor op de tafel of gewoon als ophanglamp in de tent: meestal hebben wij hem qua licht op warm en laag staan zodat we zo minder mogelijk last hebben van insecten.

Grappig detail, ik kwam er pas onlangs achter dat de onderkant dus een aparte haak zit die je kunt gebruiken voor het ophangen in de tent.... Dat terwijl ik al diverse keren mijn hoofd had gestoten bij het naar binnengaan van de tent :+

Niets is fijner dan die ene scheerlijn niet te zien als je in het donker richting het toilet gaat, dus ik heb nog een oplaadbare zaklamp/pompje voor de nachtelijke routes richting het toilet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Blik1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 12:41:
[...]

Bij een spelletje of boek lezen zet je de lamp van het rondje aan. Bij sfeer zet je alleen t snoer aan.
[

Daarom linkte ik de decathlon versie. Decathlons heb je ook in FR. Mits de lamp niet “online only” is.

[ Voor 3% gewijzigd door Get!em op 12-08-2025 13:01 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:27
Get!em schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:01:
[...]

Bij een spelletje of boek lezen zet je de lamp van het rondje aan. Bij sfeer zet je alleen t snoer aan.

[...]

Daarom linkte ik de decathlon versie. Decathlons heb je ook in FR. Mits de lamp niet “online only” is.
je linkt naar een derde verkoper op Decathlon, dus die gaan ze ook niet op voorraad hebben (sowieso een irritante kwestie de laatste tijd als je op de Decathlon site iets moet hebben, derde verkopers).

Daarentegen heeft de gemiddelde Decathlon wel deze:

https://www.decathlon.nl/...ar-200-lumen/_/R-p-334463

Fijn snoertje, maar voor de grote tent/caravan kampeerders hier waarschijnlijk te kort ;)

En als er geen Decathlon in de buurt is: bezoek de lokale hypermarche, die hebben vast wel iets liggen tussen het vleesschap en de afdeling bouwmaterialen, linksaf bij de verf en voorbij de vis afdeling.

[ Voor 11% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-08-2025 13:20 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

En dan die de hele nacht aan laten staan en luifel ingedraaid, zodat de hele camping verlicht is.

Een andere variant, maar dan bij zonnig weer vind ik ook niet altijd prettig:
De zilveren voorwand bij luifels.

Ik heb eens naast een zilveren spiegelende versie gestaan. Alsof je een vergrootglas tussen de zon en jezelf zet, zo warm werd het bij onze tent.
Met als extra nadeel dat het een privacy shield is, dus de mensen onder de luifel kunnen jou wel zien, maar jij hen niet.

[ Voor 6% gewijzigd door Get!em op 12-08-2025 13:45 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:17:
[...]

je linkt naar een derde verkoper op Decathlon, dus die gaan ze ook niet op voorraad hebben (sowieso een irritante kwestie de laatste tijd als je op de Decathlon site iets moet hebben, derde verkopers).

Daarentegen heeft de gemiddelde Decathlon wel deze:

https://www.decathlon.nl/...ar-200-lumen/_/R-p-334463

Fijn snoertje, maar voor de grote tent/caravan kampeerders hier waarschijnlijk te kort ;)

En als er geen Decathlon in de buurt is: bezoek de lokale hypermarche, die hebben vast wel iets liggen tussen het vleesschap en de afdeling bouwmaterialen, linksaf bij de verf en voorbij de vis afdeling.
Al bij de hypermarche gekeken en helaas niks gevonden. En de verlichting bij de decathlon is vrij beperkt, en idd het eerder genoemde lampje is online-only.

Lampje die jij linkt lijkt dan weer vrij klein. Dus nog even verder op zoektocht

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Blik1984 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:56:
Vraagje. Ben nu aan het kamperen en de verlichting die we hebben meegenomen valt een beetje tegen. Geeft eigenlijk gewoon geen licht. 2 vragen.

1. Iemand tips voor een goed lichtsnoer qua verlichting voor rond de tent welke ook weinig ruimte inneemt?
2. Waar zou ik dat in Frankrijk kunnen kopen?
Lidl, bouwlamp. Of bij Carrefour

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
Blik1984 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 14:10:
[...]

Al bij de hypermarche gekeken en helaas niks gevonden. En de verlichting bij de decathlon is vrij beperkt, en idd het eerder genoemde lampje is online-only.

Lampje die jij linkt lijkt dan weer vrij klein. Dus nog even verder op zoektocht
Afhankelijk hoe lang je er nog bent, Amazon Prime naar een pakketpunt?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 08:10

vhal

ಠ_ಠ

TheOmen schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 09:25:
[...]

Zou Mayrhofen iets voor jullie zijn? We hebben er de afgelopen jaren twee keer gestaan. Geen privé sanitair, maar wel een groot schoon santiairgebouw met enorme douches (voor kampeerbegrippen) en eigen zwembad.
Ligt ook iets verder van de grote weg af (toe wij langs Aufenfeld reden verbaasden we ons dat het zo dicht op de Zillertalstrasse lag). Plus, Aschau heeft geen eigen ski-lift, toch wel bijna een vereiste voor ons :-)
Die klimhal naast de camping daarentegen lijkt me wel wat.......
Ik vind het dorp/stadje Mayrhofen wel redelijk massaal, de camping daar had ik al eerder bekeken maar afgaande van de foto's zag het redelijk hetzelfde er uit qua opzet met Aufenfeld.

Toen ik Aufenfeld op reed had ik ook al zoiets waar we nu in vredesnaam zijn beland. De auto's staan nog net niet in de voortent van de mensen :+ En wat je zei, de herrie van de Zillertalstrasse is ondanks de "geluidswal" goed hoorbaar.

Misschien is camping Hell een beter alternatief, de omgeving is namelijk wel mooi en anders is er vast wel een andere camping te vinden :)

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 28-09 20:32
Get!em schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 13:44:
Ik heb eens naast een zilveren spiegelende versie gestaan. Alsof je een vergrootglas tussen de zon en jezelf zet, zo warm werd het bij onze tent.
Met als extra nadeel dat het een privacy shield is, dus de mensen onder de luifel kunnen jou wel zien, maar jij hen niet.
Heb zoiets eens met zo'n klassieke streamliner caravan meegemaakt. Die stond er maar een dag gelukkig.

Lampjes: zolang de lichthoeveelheid normaal is, en ze uit gaan als de mensen naar bed gaan boeit dat me niet zo. Wij hadden een setje gekregen bij onze Karsten, en deze keer thuisgelaten. Nemen we volgende keer wel mee. Normaal kamperen we in juni, dus qua licht niet nodig, maar het is nu aanzienlijk eerder donker.

In de tent hebben we twee Quecha lampjes. Doen zowel rood als wit licht.

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 12-08-2025 17:05 ]

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
maartend schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Haha, die heb ik ook. Ja, dat is functioneel licht. Nee, het is dan niet meer gezellig :+

De lamp heeft 2 standen: Standje 'brand je netvlies eruit binnen 0,1 seconden' en standje 'brand je netvlies eruit binnen 1 seconde'. Ik neem 'm ook mee, maar alleen voor als we in het donker de tent moeten opzetten.

Overigens wel erg praktisch voor klusjes in en rond het huis, als je even wat meer licht nodig hebt.

Het is deze: https://www.lidl.nl/p/par...erbank-functie/p100379604

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Blik1984
maartend schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 15:17:
[...]

Ik heb al een lamp in standje bouwlamp, daar hoef ik er niet nog een van

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:29

Bommes

Capo del formaggio

Wij hebben jaren zoiets als dit gehad onder onze luifel bij de camper.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.myonlinestore.eu/940ec3cb-6be1-11e9-a722-44a8421b9960/image/cache/full/283242aed68208daf98a210132b94d17f16e6098.jpg?20250730121504
Gekocht tijdens de eerste (camper) vakantie die ik ooit met mijn ex vrouw had. In Oostenrijk kwamen we er eigenlijk ook achter dat we geen licht hadden buiten om iets te lezen of zo.
Bij een lokale automaterialen zaak zo een lamp gekocht en bij de supermarkt een softone lamp er bij.
Echt zeker 15 jaar was dat onze buitenlamp die ik gewoon aan een van de stangen van de luifel hing.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:57
sowieso van die campers/caravans met zo'n dikke tl-buis boven de deur waarmee ze de halve camping in koud wit licht zetten... -O- Dan zie ik nog liever een circustent met alle kleuren van de regenboog 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Vraagje voor de back- en bikepackers: hoe pakken jullie je 15D / 20D tentje in? Opvouwen en rollen of proppen?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• kwet
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 07:03
Of van die moderne busjes die al dan niet omgebouwd zijn naar camper, waarvan het stadslicht aangaat als ze ook maar iets doen in de camper (schuifdeur open en dicht, klep open en dicht). Was echt vervelend toen die hun koplampen recht op onze zitplek hadden gericht. Word je hele avond verblind. Blij dat maar 2 avonden geduurd heeft. Verder lampjes al dan niet maakt me niet uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ST10©DE schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 20:54:
Vraagje voor de back- en bikepackers: hoe pakken jullie je 15D / 20D tentje in? Opvouwen en rollen of proppen?
Staat dat niet in de handleiding / instructies van die tentjes :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
kwet schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:15:
Of van die moderne busjes die al dan niet omgebouwd zijn naar camper, waarvan het stadslicht aangaat als ze ook maar iets doen in de camper (schuifdeur open en dicht, klep open en dicht). Was echt vervelend toen die hun koplampen recht op onze zitplek hadden gericht. Word je hele avond verblind. Blij dat maar 2 avonden geduurd heeft. Verder lampjes al dan niet maakt me niet uit.
Grappig dat je het zegt. Toen ik een tijd geleden wat instellingen aan mijn auto liet aanpassen zette die een optie aan om dagrijverlichting uit te kunnen zetten. Handig voor op de camping zei hij toen want anders staat het altijd aan, of je dimlicht.
Toen klonk het niet zo boeiend tot ik vorige week zag hoeveel je verlicht als je bij schemer toch nog wat uit de kofferbak haalt.
Laat staan als je in het bijna donker pas terug komt en de camping nog over moet rijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• _Hades_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 06:57
Onze bus heeft het deze vakantie ook weer ruim 3300km volgehouden! op en neer naar spanje met een aantal tussenstops in frankrijk. onderstaande foto is gemaakt op een tussenstop in/richting de franse alpen, wat overigens mooier is qua gebied/natuur dan ik dacht!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1TJFXinqoXvupfN_uXD_x3OUvy8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MM5oFUpv7EbzMLBkKknDd7Aw.jpg?f=fotoalbum_large
(het liefst kom ik natuurlijk laat aan op de camping zodat ik de verschijners kan gebruiken :P)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

aReaRe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:41:
[...]

Staat dat niet in de handleiding / instructies van die tentjes :?
Zit alleen een opzet-instructie bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 06:34

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

Het grote Bikepacking Topic ik denk dat ze in dat topic meer ervaring hebben ;)

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:43
Buitentent proppen, bij opvouwen krijg je steeds de vouw op dezelfde plek en dat wordt dan snel de zwakke plek. En proppen gaat sneller. Binnentent wil ik nog wel een soort van opvouwen/rollen maar die stof hoeft niet waterdicht te blijven.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

ST10©DE schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:58:
[...]

Zit alleen een opzet-instructie bij.
Opbergen zoals je tent aangeleverd is bij aanschaf, dat is wat ik meestal deed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
combi: lange termijn thuis en onderweg: beetje vouwen en rollen. Nog nooit gemerkt dat vouwen nadelig heeft gewerkt op de stof, op alle tenten die ik heb (en gehad) ondanks dat vaak gezegd wordt dat proppen beter is (wat wel logisch klinkt natuurlijk, alleen ik merk er niets van tot nu toe).

Misschien heb je hier iets aan:

https://eu.bigagnes.com/blogs/support/how-to-pack-your-tent

[ Voor 36% gewijzigd door Hopjesvla79 op 12-08-2025 22:51 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hopjesvla79
wat anders: klein plaatje van onze camper op IJsland :) ..Na een paar dagen rondtrekken met de tent is het nu verder trekken met de camper.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CLEg4w56EhTSg0Gg0EPpNwD9_cI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JrSclrMrmxFTC8qu1jrnAukO.jpg?f=fotoalbum_large

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Dat is bijna altijd opgerold want dat gaat makkelijker vanuit de fabriek. Maar dat betekent niet dat het ook de beste manier is voor de gebruiker. Die heeft ook niet zo'n pers om hem knap in de zak te krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ST10©DE
  • Nu online

ST10©DE

Dus.............

Hopjesvla79 schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:33:
[...]

combi: lange termijn thuis en onderweg: beetje vouwen en rollen. Nog nooit gemerkt dat vouwen nadelig heeft gewerkt op de stof, op alle tenten die ik heb (en gehad) ondanks dat vaak gezegd wordt dat proppen beter is (wat wel logisch klinkt natuurlijk, alleen ik merk er niets van tot nu toe).

Misschien heb je hier iets aan:

https://eu.bigagnes.com/blogs/support/how-to-pack-your-tent
Ha, thanks! Alleen zeggen ze niet voor welke materialen dit geldt? Dyneema, polyester, nylon …..?

Maar ik zag ook bij Wechsel, gewoon rollen. Op de site van MSR kon ik ook niks vinden. En ook op de site van Durston alleen het opzetten…..

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
ST10©DE schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 23:16:
[...]

Ha, thanks! Alleen zeggen ze niet voor welke materialen dit geldt? Dyneema, polyester, nylon …..?

Maar ik zag ook bij Wechsel, gewoon rollen. Op de site van MSR kon ik ook niks vinden. En ook op de site van Durston alleen het opzetten…..
vooral niet te moeilijk denken.. Bij twijfel proppen,.maar ik vouw en rol dus, doe ik met al mijn tenten (van plastic tot technisch katoen) en heb er nog nooit nadelige gevolgen van gehad. Als het dermate belangrijk was dan zouden ze er wel een grote disclaimer bij doen en instructies.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ST10©DE Ik vouw en rol mijn kleine tentjes ook op bij inpakken.
Op de motor gaan ze dan ook nog gewoon in het originele zakje dat er bij zit.
Bij backpacken kan ik me voorstellen dat je onderdelen van de tent verdeeld als je met zijn 2en tweeën onderweg bent.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
ijdod schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:34:
[Afbeelding]

En het eindresultaat. Dit was op T+40 minuten. Niet ontevreden 😄
Tent bevalt erg goed. Makkelijk op te zetten, ruim, goede stahoogte. De inbouwkast is geweldig; we waren daar bij aanschaf niet 100% van overtuigd, maar zouden nu niet meer zonder willen. Doel van het weekeindje was alles een keer opgezet te hebben (niet alles past in de tuin :)), en hoe de pak-logistiek in de auto werkt. Er bleek met een van de uitbreidingsdelen iets te zijn, dus het proefopzetten was zeker nuttig. Was niet kritisch (er ontbrak ergens een klitteband strip), wordt door Karsten opgelost.

Als ik 1 minpunt zou moeten noemen is het ventilatie. Katoen ademt, wat je met name in de ochtend goed merkt. Er is een stuk minder condens in de tent, hoewel niet nul, en spullen zijn koud maar niet klam. Hangt ook een beetje van de ochtend af, uiteraard. Maar dat ademen is niet hetzelfde als de tent even lekker laten doorwaaien. In de zon wordt een tent, ongeacht het materiaal, immers gewoon warm. Dat misten we een beetje bij deze tent. De ventilatieopeningen bestaan uit twee openingen in het slaapdeel; een binnenhor in de scheiding naar het slaapdeel, twee stukjes hor boven de zijramen, en de gehele ramen in de voordeuren. Da's beter dan niets, maar zet ook geen zoden aan de dijk. We zijn aan het kijken of er in de achterwand extra ramen geplaatst kunnen worden (dat doen ze bij de Lacerta voor de Aziatische markt), en eigenlijk hetzelfde in de scheidingswand.

Verder hebben we een hoop ideeen opgedaan over ons kamperen om de zaken nog makkelijker te maken. Vervangen van onze MB40 koelbox naar een MCF40 koelbox. Dat scheelt in gewicht en formaat best fors; qua lawaai ook (in negatieve zin; maar we moeten de fan-mod nog doen). Auto anders ingericht (nu met de bank omhoog; dat is toch een plezieriger idee met zoveel lading achterin. Losse kabel in plaats van een haspel. Lichtsnoer mee ( 8))...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 08:26
aReaRe schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:12:
[...]

Gonadan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 22:38:
[...]

Dat is bijna altijd opgerold want dat gaat makkelijker vanuit de fabriek. Maar dat betekent niet dat het ook de beste manier is voor de gebruiker. Die heeft ook niet zo'n pers om hem knap in de zak te krijgen.
En alle stokken en haringen weer terug in de gesealde zakjes :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vooral de scheerlijnen terug oprollen op die onmogelijke manier zoals ze uit de fabriek komen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:53
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Aujva10sJWPYa2S4WcOHOdlzOvg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/GG8tpvA04yVgeoCwp0YK2evK.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben zo'n deurhendel/slot op de camper zitten. Elke keer wanneer we de deur dicht doen, gaat'ie op slot. Echt bloedirritant en daardoor ben ook superzenuwachtig om dr sleutels een keer te vergeten.

Enig idee of dit ding ergens een verborgen palletje of hendeltje heeft om dat gedrag aan te passen?
Boekje van de camper biedt helaas geen hulp op dit vlak.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Kleine domper zo vlak voor ons kampeerweekend.

Gisteravond nog even snel onze Highpeak Nevada 3.1 tent opgezet die wij dit weekend willen gaan gebruiken met kamperen (donkere kabine en voldoende ventilatie, wel handig met dit weer); simpelweg om even de boel te inspecteren en hier en daar de boel schoon te maken aangezien wij de butientent de vorige keer wel hebben laten drogen, maar de onderkant/kuip van de binnentent niet hebben schoongemaakt.

Komt mijn kat even buurten en die vond de scheerlijn zodanig interessant dat ie er op sprong met nagels in de buitentent. Gevolg is dus een mooie nette scheur van boven naar beneden van om en nabij de 4cm.

Helaas heb ik geen Tear-Aid meer (of dit is niet meer vindbaar) en het spul komt op z'n vroegst vrijdag binnen (en dan zijn we al weg). Aangezien het weer dit weekend zal een ducktape reparatie voor de time being meer dan voldoende moeten zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FraXon
  • Registratie: Juni 2005
  • Laatst online: 10-09 00:26
Wij hebben een oude Cabanon Biscaya 320 die nog elk jaar intensief en met plezier gebruikt wordt.

Nu is er een onderdeel losgekomen waar we onze binnentent mee vast zetten. Het lijkt vastgelijmd te zijn geweest
Heeft iemand een idee met wat voor lijm ik dit weer aan het grondzeil kan vastmaken?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KTpmzovujeBp-pGUYxSJzHtujms=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/IXggQB925tQJouk7TZolcsdF.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8YP09NtYzL0mZ4ONSHznhtbswXs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bvLB4Agd2gzMJz5hgY0CR9de.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/h5FuHndpzKNUmBx8-69Y6ajyRxs=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/08bCRF4mnuPJ177RhRdxOgPK.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/z4QQRi7Uwwxbzo1n3kLRZzCCIHw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/oWjMv6j89YPSMtKPSrdABbwP.png?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NVlRiy9Ki7ZDqUV8XrObN0JtdaU=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2asWXCty2Jdxbvmu24jbOQHC.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door FraXon op 13-08-2025 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
nwagenaar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:26:
Kleine domper zo vlak voor ons kampeerweekend.

Gisteravond nog even snel onze Highpeak Nevada 3.1 tent opgezet die wij dit weekend willen gaan gebruiken met kamperen (donkere kabine en voldoende ventilatie, wel handig met dit weer); simpelweg om even de boel te inspecteren en hier en daar de boel schoon te maken aangezien wij de butientent de vorige keer wel hebben laten drogen, maar de onderkant/kuip van de binnentent niet hebben schoongemaakt.

Komt mijn kat even buurten en die vond de scheerlijn zodanig interessant dat ie er op sprong met nagels in de buitentent. Gevolg is dus een mooie nette scheur van boven naar beneden van om en nabij de 4cm.

Helaas heb ik geen Tear-Aid meer (of dit is niet meer vindbaar) en het spul komt op z'n vroegst vrijdag binnen (en dan zijn we al weg). Aangezien het weer dit weekend zal een ducktape reparatie voor de time being meer dan voldoende moeten zijn.
even langs de lokale Bever? Decathlon heeft ook reparatiespul, zal waarschijnlijk niet helemaal zo top zijn als Tear-Aid, maar kan een alternatief zijn voor de tape .

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:44

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Raymond schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:09:
[Afbeelding]

Wij hebben zo'n deurhendel/slot op de camper zitten. Elke keer wanneer we de deur dicht doen, gaat'ie op slot. Echt bloedirritant en daardoor ben ook superzenuwachtig om dr sleutels een keer te vergeten.

Enig idee of dit ding ergens een verborgen palletje of hendeltje heeft om dat gedrag aan te passen?
Ik ken het systeem niet goed genoeg dus het is echt een wilde gok: Heeft dit slot zo'n deurklink aan de binnenkant welke je omhoog kan zetten om hem van binnenuit op slot te doen? En zou het eenvoudigweg wellicht kunnen zijn dat die klink in een automatisme omhoog gezet wordt bij het uitstappen? Dus als de deur met de deurklink in horizontale stand dicht gedaan wordt, deze niet meer op slot zit?

We've got that ring of confidence

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 07:53
Gonadan schreef op dinsdag 12 augustus 2025 @ 21:46:
[...]

Grappig dat je het zegt. Toen ik een tijd geleden wat instellingen aan mijn auto liet aanpassen zette die een optie aan om dagrijverlichting uit te kunnen zetten. Handig voor op de camping zei hij toen want anders staat het altijd aan, of je dimlicht.
Toen klonk het niet zo boeiend tot ik vorige week zag hoeveel je verlicht als je bij schemer toch nog wat uit de kofferbak haalt.
Laat staan als je in het bijna donker pas terug komt en de camping nog over moet rijden.
Goeie! is kijken of ik dat ook kan met de bus.
Super irritant idd in de avond. Ik leg er een doek overheen, maar doe de bus eigenlijk niet op slot, tenzij laat in de nacht als ik weet dat ik er niet meer in hoef.
Dan heb ik nog wel de automatische schuifdeuren met een (zacht) piepje :9. Het liefst zou ik die ook handmatig willen maken. Maar dat is iets voor volgend jaar.

Mijn nieuwe aanwinst...
Waar we vorig jaar vooral AH kratjes gebruikten hebben we nu eurokratjes met deksel in verschillende formaten. Welke ook volledig dicht zijn en er dus ook geen ongedierte in je spullen komt. Super blij mee! stapelt goed en heb zelfs mijn kleren in één van de kratjes. De indeling is uiteindelijk iets veranderd.
Uiteindelijk hebben we nu een paar vaste kratten met campingspullen, vaste indeling. Daar hoeve n we niet meer over na te denken.

Uiteindelijk is het doel om ook de kist te voorzien van een shuiflade zodat je makkelijk de koelkast en kratten eruit trekt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/l7iGLRQs0k4En6m4FBr0Z2t1Tt0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wMlLwxK72VhQqTRoUXsd02TT.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:32

franssie

Save the albatross

FraXon schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:30:
Wij hebben een oude Cabanon Biscaya 320 die nog elk jaar intensief en met plezier gebruikt wordt.

Nu is er een onderdeel losgekomen waar we onze binnentent mee vast zetten. Het lijkt vastgelijmd te zijn geweest
Heeft iemand een idee met wat voor lijm ik dit weer aan het grondzeil kan vastmaken?

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding][Afbeelding]
Ik zou zoiets pakken https://www.bol.com/nl/nl...y-500ml/9300000045221333/?
Beetje grote verpakking voor een klein stukje, wellicht is het er ook in tube vorm.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Plint schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:32:
[...]

Super irritant idd in de avond. Ik leg er een doek overheen, maar doe de bus eigenlijk niet op slot, tenzij laat in de nacht als ik weet dat ik er niet meer in hoef.
(..)
klopt het dat je een Volkswagen bus hebt? Kun je dan niet eenvoudig weg deze knop van standje Auto op standje 0 zetten?
Afbeeldingslocatie: https://veedubtransporterscouk.b-cdn.net/wp-content/uploads/2017/06/Auto-Headlight-Switch-ICONS-2.jpg
Dat doe ik in ieder geval altijd als ik op de camping aankom, evenals het uitschakelen van de interieur verlichting, aangezien anders na 3 dagen kamperen de startaccu leeg is :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Yukkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:41:
klopt het dat je een Volkswagen bus hebt? Kun je dan niet eenvoudig weg deze knop van standje Auto op standje 0 zetten?
[Afbeelding]
Dat doe ik in ieder geval altijd als ik op de camping aankom, evenals het uitschakelen van de interieur verlichting, aangezien anders na 3 dagen kamperen de startaccu leeg is :+
Hangt van de leeftijd af, bij nieuwere autos is het verplicht en dan staan ze ook aan als je schakelaar op uit staat. De schakelaar gaat namelijk over je reguliere verlichting en niet de DRL.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plint
Yukkie schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:41:
[...]

[Afbeelding]
Ik ga eens proberen! bus is uit 2016. Had daar niet eens aan gedacht :F

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

Hopjesvla79 schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:48:
[...]
even langs de lokale Bever? Decathlon heeft ook reparatiespul, zal waarschijnlijk niet helemaal zo top zijn als Tear-Aid, maar kan een alternatief zijn voor de tape .
Ik heb in het verleden - helaas - meerdere keren wat moeten fixen tijdens het kamperen; de kwaliteit van Tear-Aid was (naar mijn mening) aanzienlijk beter dan de reperatie setjes die je krijgt bij een tent/slaapmat en zelfs die van Decathlon. Dan betaal ik liever iets meer :)

Natuurlijk had ik naar Bever kunnen gaan, maar Bever zit hier in de binnenstad (Zwolle) en parkeren in Zwolle - zelfs buiten de grachten - is prijzig en daarbij niet direct om de hoek ;)

Afgezien van dat heb ik het meebesteld met een bestelling bij Obelink; ik was op zoek naar een (betaalbaar) alternatief voor mijn 15 jaar oude Arpenaz 4.1 tent en heb een Tweedekans Obelink Boreas 5 aangeschaft.

Ik lever weliswaar wat in qua leefruimte voorin, maar ik lever niet in qua slaapruimte, de Boreas is ook verduisterend aan de binnenkant en ik krijg een extra exit via de zijkant (wat wel handig is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@nwagenaar heb je niet een vlieger of zeil/watersport winkel in de buurt?
Die verkopen spinnaker reparatie tape, vaak in meerdere kleuren, en zou je aan de binnenkant kunnen plakken.

Edit dit bijvoorbeeld https://bootplus.nl/tapes...ape.html#/285-type-type_1

Deze zit in Zwartsluis maar heeft geen voorraad.

Deze zou mogen in huis moeten zijn
https://www.bol.com/nl/nl...-x-4-5m/9200000047667050/

[ Voor 46% gewijzigd door franssie op 13-08-2025 12:40 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07-10 12:16
Raymond schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 10:09:
[Afbeelding]

Beter dat hij elke keer op slot gaat bij het dichtdoen dan 1x per jaar wat bij ons het geval is. Als het altijd is denk je er harder aan om altijd de autosleutel mee te nemen ;)

Nadat hij bij ons de eerste keer op slot sprong zorg ik er altijd voor dat ik de autosleutels bij me heb, ook al is het bijna nooit nodig.

Gelukkig was de cabine toen nog van het slot af, anders hadden we via een raampje naar binnen moeten kruipen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Plint schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 11:59:
[...]

Ik ga eens proberen! bus is uit 2016. Had daar niet eens aan gedacht :F
Bij onze voormalige Passat GTE uit 2015 kon je het met de knop niet uitzetten, maar je kan altijd kijken. In het menu is in ieder geval een instelling coming en leaving home, dat gaat over hoe lang de verlichting aan moet blijven bij aankomst of bij van het slot halen.

Bij onze nieuwe tweedehandse VW Touran uit 2020 heb ik het door iemand zo laten programmeren dat uit ook echt uit is. Juist vanwege de camping inderdaad.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Nu online
nwagenaar schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 12:01:
[...]

Ik heb in het verleden - helaas - meerdere keren wat moeten fixen tijdens het kamperen; de kwaliteit van Tear-Aid was (naar mijn mening) aanzienlijk beter dan de reperatie setjes die je krijgt bij een tent/slaapmat en zelfs die van Decathlon. Dan betaal ik liever iets meer :)

Natuurlijk had ik naar Bever kunnen gaan, maar Bever zit hier in de binnenstad (Zwolle) en parkeren in Zwolle - zelfs buiten de grachten - is prijzig en daarbij niet direct om de hoek ;)

Afgezien van dat heb ik het meebesteld met een bestelling bij Obelink; ik was op zoek naar een (betaalbaar) alternatief voor mijn 15 jaar oude Arpenaz 4.1 tent en heb een Tweedekans Obelink Boreas 5 aangeschaft.

Ik lever weliswaar wat in qua leefruimte voorin, maar ik lever niet in qua slaapruimte, de Boreas is ook verduisterend aan de binnenkant en ik krijg een extra exit via de zijkant (wat wel handig is).
Laten versturen naar de camping?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• peligro2k
Adam1980 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb deze https://www.amazon.nl/vuu...garden&sr=1-10&th=1&psc=1
Met pootjes. Klein, zwaar, maar werkt goed. En oogt erg degelijk. Ik heb er geen rooster bij. Als bij elkaar wordt dan wel een stuk duurder.
Vandaag binnen gekregen
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2ILufgTU0tfcB0ps22tMAifX9kE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AyKOjw1oZp4uwIAYp4PLbUJA.jpg?f=fotoalbum_large

Morgen maar eens even met kolen testen en dan dit weekend klein kampvuurtje erin op de camping.

[ Voor 34% gewijzigd door peligro2k op 13-08-2025 20:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

[...]

Dan heb ik nog wel de automatische schuifdeuren met een (zacht) piepje :9. Het liefst zou ik die ook handmatig willen maken. Maar dat is iets voor volgend jaar.

Mijn nieuwe aanwinst...
Waar we vorig jaar vooral AH kratjes gebruikten hebben we nu eurokratjes met deksel in verschillende formaten. Welke ook volledig dicht zijn en er dus ook geen ongedierte in je spullen komt. Super blij mee! stapelt goed en heb zelfs mijn kleren in één van de kratjes. De indeling is uiteindelijk iets veranderd.
Uiteindelijk hebben we nu een paar vaste kratten met campingspullen, vaste indeling. Daar hoeve n we niet meer over na te denken.

Uiteindelijk is het doel om ook de kist te voorzien van een shuiflade zodat je makkelijk de koelkast en kratten eruit trekt.

[Afbeelding]
Ik heb wel eens met bewondering zitten kijken naar de prachtige aluminium kisten die onze buren op de camping hadden. Duitsers. Deutsche gründlichkeit. Prachtig.

Dit is ook erg netjes. (y)

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Ramzzz schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 22:41:
[...]

Ik heb wel eens met bewondering zitten kijken naar de prachtige aluminium kisten die onze buren op de camping hadden. Duitsers. Deutsche gründlichkeit. Prachtig.

Dit is ook erg netjes. (y)
Aluminium ziet er vast mooit uit. Maar als je naar warmere oorden gaat dan wordt dat HEET weet ik uit ervaring :+

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Kevinns schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Aluminium ziet er vast mooit uit. Maar als je naar warmere oorden gaat dan wordt dat HEET weet ik uit ervaring :+
Het was in de Ardèche, bij 40 °C. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:27
Kevinns schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 08:35:
[...]

Dat valt met aluminium juist wel mee, staal is veel erger. Pak maar eens aluminium folie uit een hete oven. De thermische geleidbaarheid is namelijk vrij hoog.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 07-10 18:46

bjp

Groetjes uit Polen (Gdansk buurt).

Tussenstops in de buurt van Hamburg (2 nachten) en van Stettin (1 nacht) goed verlopen. Zakluifel in Hamburg uitgerold voor de eerste keer sinds installatie - vrij handig.

Onze baby van 2.5 maanden vind camping tof :)

80km/u in Duitsland was wel lang en saai (geen Tempo 100) - cruise control op 89, echte snelheid 82-83 GPS. RAV4 + Caravelair Alba 390 : ongeveer 9L/100km, maar wel vaak wat tegenwind. Rijd wel als een blok.

De koelkast draait wel niet tijdens het rijden, ook geen waterpomp. Dat was vroeger wel het geval met mijn Superb. Zou Toyota de 12V-bat niet aansluiten in de 13-polige stekker? Met en zonder contact op, heb ik het probleem bij Toyota.

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@bjp Ik weet dat mijn pa vroeger altijd expliciet om een constante stoomdraad (met een specifieke diameter etc.) vroeg als hij een trekhaak liet installeren op een nieuwe auto. Mijn gok is dat je die niet hebt.

Zie schema's hier: https://www.trailerplus.nl/page/aansluitschema-verlichting
Met een multimeter op pinnen 10 en 13 kun je meten constant 12V hebt.

edit: oh en fijne vakantie natuurlijk! En waar heb je gestaan bij Hamburg, als ik vragen mag?

edit2: ik zie nu dat constante stroom (ehrm... moet dat niet eigenlijk spanning zijn? nou ja) ook op pin 9 kan zitten. Al staat daar expliciet bij dat het voor binnenverlichting is. Bij pin 10 wordt de koelkast genoemd. Ik gok dat dat te maken heeft met de dikte van de draad en de zekering. Ik zou verwachten dat dat voor pin 10 zwaarder uitgevoerd moet zijn.

[ Voor 65% gewijzigd door Yukkie op 14-08-2025 12:03 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Nu online
Yukkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:52:
@bjp Ik weet dat mijn pa vroeger altijd expliciet om een constante stoomdraad (met een specifieke diameter etc.) vroeg als hij een trekhaak liet installeren op een nieuwe auto. Mijn gok is dat je die niet hebt.

edit: oh en fijne vakantie natuurlijk! En waar heb je gestaan bij Hamburg, als ik vragen mag?

edit2: ik zie nu dat constante stroom (ehrm... moet dat niet eigenlijk spanning zijn? nou ja) ook op pin 9 kan zitten. Al staat daar expliciet bij dat het voor binnenverlichting is. Bij pin 10 wordt de koelkast genoemd. Ik gok dat dat te maken heeft met de dikte van de draad en de zekering. Ik zou verwachten dat dat voor pin 10 zwaarder uitgevoerd moet zijn.
Constante stroom betekent ook dat de koelkast in de caravan stroom blijft trekken als de auto uit staat. Dus bij een tankstop of overnachting met aangekoppelde caravan trekt die koelkast de accu van de auto vrij snel leeg.

Een draadje naar de koelkast gekoppeld aan de verlichting is veiliger, zodra de verlichting ingeschakeld is krijgt de koelkast ook stroom. Auto uit is dan ook koelkast uit.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Nu online
bjp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:30:
RAV4 + Caravelair Alba 390
De koelkast draait wel niet tijdens het rijden.
Hier een Caravelair eigenaar (2019 model Antares) waar de koelkast het prima doet onderweg (met een Octavia ervoor). Ik meen dat het een stand op de koelkast is die er voor zorgt dat ie ook op de stroom van de trekker draait, maar pin me er niet op vast....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• CK3v1N
  • Laatst online: 23:07
[...]

Mijn nieuwe aanwinst...

[Afbeelding]
Waar heb je die Euroboxen gekocht?

“The thing about smart mother fuckers is that sometimes, they sound like crazy mother fuckers to stupid mother fuckers...”

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:24
Iemand tips voor een praktisch opbergsysteem te gebruiken voor een kampeervakantie met tent? Ik denk aan boxen die ik bij de tent tevens kan gebruiken als tafeltje of iets dergelijks. Compact, praktisch en betaalbaar is key

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

voog schreef op woensdag 13 augustus 2025 @ 17:34:
[...]
Laten versturen naar de camping?
Nope, de Postbode is er meestal voor 13:00 uur en we gaan dan weg. Mocht die later komen, dan hebben we nog de duck tape oplossing ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar

nwagenaar

rockerpoet schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:56:
Iemand tips voor een praktisch opbergsysteem te gebruiken voor een kampeervakantie met tent? Ik denk aan boxen die ik bij de tent tevens kan gebruiken als tafeltje of iets dergelijks. Compact, praktisch en betaalbaar is key
We gebruiken van die supermarkt kratten of zo’n doorzichtige box van de action (afhankelijk wat we meenemen). Dit weekend verwacht ik dat we met een enkel kratje op weg kunnen aangezien we met z’n tweetjes zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:20
Die plastic bakken van IKEA en helemaal handig dat ze met een deksel helemaal dicht kunnen. Fijn tegen muizen en ander ongedierte.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Eerste modificatie van de MCF40 koelbox gedaan, de bekende fanmod. Moet zeggen dat ik hoopte dat ie na modificatie stiller zou zijn. De oude MB 40 heeft als voordeel dat ie geen fan aan boord heeft dus enkel de compressor die je hoort. Gewicht en formaat zijn prima, maar ben bang dat geluid te hoog gaat blijven. De compressor zelf is ook relatief luid t.o.v. de MB40.

Ik heb nog wel wat ideeen, dus we gaan nog wat proberen.

[ Voor 15% gewijzigd door ijdod op 14-08-2025 17:16 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@ijdod kan je er geen fan controller op zetten :+
Met RGB :P

maar serieuzer, een weerstand zal m al stiller maken denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@franssie de gebruikte Akasa fan heeft zelf een tempertuurregeling aan boord, en regelt dus zelf af. Maar idd, ik kan er altijd nog een controller/weerstand tussen zetten voor de fan.

Ik heb nog wat plakfoam. Dat kan ik nog aan de binnenkant plakken. En zorgen dat de fan geen valse lucht aan kan zuigen; blijft die PTC weerstand in de fan zelf ook wat koeler. Evt kunnen de ventilatieopeningen ook nog wat royaler gemaakt worden, maar ik wil nog geen dingen doen die niet terug te draaien zijn.

[ Voor 17% gewijzigd door ijdod op 14-08-2025 17:25 ]

• morgoth924
  • Registratie: Maart 2020
  • Laatst online: 08:13
... praktisch opbergsysteem te gebruiken voor een kampeervakantie met tent? ...
Zoiets? Zelf overigens geen ervaring mee ...

If it doesn't fit, you'll need a bigger hammer

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• bjp

bjp

TheOmen schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:51:
[...]

Hier een Caravelair eigenaar (2019 model Antares) waar de koelkast het prima doet onderweg (met een Octavia ervoor). Ik meen dat het een stand op de koelkast is die er voor zorgt dat ie ook op de stroom van de trekker draait, maar pin me er niet op vast....
Mijn Superb vroeger deed het wel. Octavia/Superb, beide VW-groep (Skoda), en daar zou dan de 12V op de stekker er ook op staan. Ik heb alle standen geprobeerd met de RAV4 aangesloten.

Ja ik vermoed dat het ook slim is om het niet 24/7 zo te gebruiken (i.v.m. auto-akku leegtrekken). Mijn Superb had daar een soort beveiliging op: als de spanning onder een bepaalde drempel zat, werd te stroom richting trekhaak afgezet.

Mijn vermoede is dat Toyota standaard deze _niet_ heeft aangesloten, en/of ik een setting moet vinden hiervoor (of een zekering of zo).

[ Voor 4% gewijzigd door bjp op 14-08-2025 17:50 ]

8.3kW Oost-West PV en 7.7kWh thuisbatterij | WP EcoForest 1-6 PRO en dWTW | Stromer ST1 & ST3

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

bjp schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:30:
Groetjes uit Polen (Gdansk buurt).

De koelkast draait wel niet tijdens het rijden, ook geen waterpomp. Dat was vroeger wel het geval met mijn Superb. Zou Toyota de 12V-bat niet aansluiten in de 13-polige stekker? Met en zonder contact op, heb ik het probleem bij Toyota.
Hier een Caravelair 390 Antares Titanium achter de Renault Mégane waar de stroom uit pin 10 komt (trekhaak) voor de koelkast, en dat werkt als ik de koelkast wel van 220 naar 12 volt omschakel.

Kan zijn dat pin 10 niet aangesloten is op de auto zoals bij Tesla, is ook niet mogelijk bij Tesla (info caravan forum).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Den_S85 schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 12:32:
[...]

Dus bij een tankstop of overnachting met aangekoppelde caravan trekt die koelkast de accu van de auto vrij snel leeg.
Nou, een tankstop zal de autoaccu nog wel overleven (splash en dash), maar bij langere stilstand en bij gebrek aan walstroom kan je nog altijd overschakelen naar gas.
Rijden met de koelkast op gas mag ALLEEN als je een crashdetector op de gasfles hebt, die bij ongeval meteen het gas afsluit.
Een draadje naar de koelkast gekoppeld aan de verlichting is veiliger, zodra de verlichting ingeschakeld is krijgt de koelkast ook stroom. Auto uit is dan ook koelkast uit.
Of wat ik doe is de koelkast leeg laten, of vullen met plastic liter flessen met bevroren water. Meestal is de koelkast leeg als ik rij en liggen eventuele levensmiddelen in de koelbox die in de auto staat (met plastic flessen water als koelblokken).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• bjp

bjp

Yukkie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 11:52:

Het is de standaard >750kg trekhaak van bij Toyota, staat erop sinds dag 1. Is ook extra gekeurd voor >750kg.

Camping Hamburg: "schwarse berge wildpark hamburg"

Is een toffe camping, ze nemen wel geen reserveringen - nu er was nog wel plek over (75% bezet van de 72 plaatsen). Is wel een typisch "doortocht camping". Elke dag veel mensen dat vertrekken en aankomen. Heel divers publiek: een Tabbert monster met zware pickup ernaast, een dubbelas Zwitserse luxe camper, tot de daktent op een VW Passat of zelf een Land-Rover met tentje. Of zelf 2 fietsers met een tent. De beheerder was naar mijn inzicht een oude man net voor zijn pensioen, maar wel blij dat hij nog actief is - pinnen deed het niet, gelukkig nog wat cash op zak. Ze bieden ook ontbijt aan (tegen betaling en met reserving op voorhand). Geen opgelegde plek "zet u maar naar goesting". Per nacht, iets van 24eur + 2eur/volwassene en 1eur/kind.

Wel wat last van muggen en wespen. Op een afdaling (goed rekening mee houden bij het plaatsen). En bij de waterpunten is het wel een half moeras :D (niets om water op te vangen, en de kraan sluit niet altijd goed). Voor de rest, heel rustig overnacht. Sanitair "OK". Ze hadden ook verschillende 4-pits kookvuren (elektrisch) bij de wasbakken, en ook twee wasmachines/drogers waar je met muntjes kon betalen. Ik heb vaak iemand zien kuisen, dus sanitair en zo wel in orde.

Hamburg stad was wel tof.

• bjp

bjp

ik zal eens een voltmeter op pin 10/11 zetten (tegenover een grond). Volgens mij zal deze niet aangesloten zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 22:27
zoiets?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:12
In September ga ik een week hammock kamperen met een vriend in Noord Frankrijk. Vroeger wel eens gedaan maar van plan het weer veel vaker te doen. Een mooie aangeschaft van Dutchware. Ben heel benieuwd!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

jellybrah schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 18:50:
In September ga ik een week hammock kamperen met een vriend in Noord Frankrijk. Vroeger wel eens gedaan maar van plan het weer veel vaker te doen. Een mooie aangeschaft van Dutchware. Ben heel benieuwd!
Oeh.. die moet ook nog een orginele hennesy uit de jaren 90 hebben liggen. Wat toen geen succes want verdomd koud ( niet geïsoleerd aan de onderzijde, toen niet). Na die keer niet meer gedaan, wel van plan. En even later ben je 30 jaar verder..

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
Duclaasie schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Dat valt met aluminium juist wel mee, staal is veel erger. Pak maar eens aluminium folie uit een hete oven. De thermische geleidbaarheid is namelijk vrij hoog.
Dat ligt aan de thermische massa van het object. Aluminium folie voelt koud omdat het zo dun is, en dus niet veel warmte kan vasthouden en afgeven. Als je van dikkere platen een kist maakt dan voelt het juist veel heter dan staal omdat het zo snel die warmte kan afgeven.

• jellybrah
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 08:12
Cyberpope schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 20:16:
[...]

Oeh.. die moet ook nog een orginele hennesy uit de jaren 90 hebben liggen. Wat toen geen succes want verdomd koud ( niet geïsoleerd aan de onderzijde, toen niet). Na die keer niet meer gedaan, wel van plan. En even later ben je 30 jaar verder..
Vet hoor, was toen nog helemaal niet zo´n ding lees ik of wel? Ik heb er een `underquilt` bijgekocht, een dons deken wat er onderhangt zodat je billen niet bevriezen. Met zip-on zelfs. Een goede slaapzak had ik al.

Bugnet erbij, tarp erbij en volgens mij ben ik er wel klaar voor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

jellybrah schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 21:18:
[...]

Vet hoor, was toen nog helemaal niet zo´n ding lees ik of wel? Ik heb er een `underquilt` bijgekocht, een dons deken wat er onderhangt zodat je billen niet bevriezen. Met zip-on zelfs. Een goede slaapzak had ik al.

Bugnet erbij, tarp erbij en volgens mij ben ik er wel klaar voor.
Ja, dat was nog een heel wat moeite om er 1 te pakken te krijgen. Toen was internationaal kopen en verzenden echt een dingetje.
En had ook geen goede slaapzak. Dons, maar ja, waar je op de dons ligt, isoleert dat niet.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Plint
CK3v1N schreef op donderdag 14 augustus 2025 @ 15:42:
[...]

Waar heb je die Euroboxen gekocht?
Transoplast
Eurokratjes met deksel. Verschillende hoogtes maakt het indelen makkelijker.
Je kan op bijv. Etsy ook allemaal houten opzetstukken kopen zodat het een snijplank of meer een tafeltje wordt.

Zoiets;
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aWdEos_38mA1RHw9_a_LaUhy1Ng=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/4IlMXFHS1T8FcScpox01aHhp.png?f=user_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 13:11
Nieuwe backpack gekocht voor dagtochtjes of kampeerweekenden. Dit weekend op een festivalletje in Flevoland in een 1 persoonstent dus een kleinere backpack was wel handig om te hebben.

Is de Fostex Recon Italia 35 geworden. Kost weinig maar voelt best degelijk aan, en met regenhoes erbij. Hoogte van schouder en heupbanden is niet aan te passen maar zit desondanks best redelijk op de rug. Enige echte nadeel, had ik niet op gelet bij uitzoeken, is dat je er alleen van bovenaf in kunt. De voorkant van de tas kan niet open. Dus wil je iets hebben dat onderin ligt dan moet alles eruit.

[ Voor 17% gewijzigd door FastFred op 15-08-2025 11:17 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 07-10 13:11
Voor langer kamperen of meerdaagse tochten heb ik een Alpine Lowe Manaslu 55-70L :+

[ Voor 18% gewijzigd door FastFred op 15-08-2025 11:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Leuk topic! Zelf ben ik net terug van een fietskampeervakantie met mijn vaste fietsmaatje.

Wij hadden twee kleine 3-persoons tenten mee, namelijk een Tempest 300 tunneltent van Vango en een Elixir 3 koepeltent van MSR.

De tunneltent hebben we niet gebruikt. Die was bedoeld voor opzetten tijdens regenachtige avonden, maar die hebben we niet gehad.

De koepeltent is ook nog eens veel comfortabeler, is hoger van binnen en heeft twee zij-uitgangen, wat een uitkomst is als er 's nachts iemand even uit moet om te gaan plassen. De ander wordt dan niet/nauwelijks gestoord.

Extra voordeel van de koepeltent boven de tunneltent is dat hij in zijn geheel verplaatsbaar is als hij eenmaal is opgezet. Dat hebben we vorig jaar in Zweden eens moeten doen toen we hem op een plek hadden neergezet waar de campingbeheerder hem niet wilde hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rockerpoet
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 23:24
Plint schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 10:52:
[...]
Eurokratjes met deksel. Verschillende hoogtes maakt het indelen makkelijker.
Je kan op bijv. Etsy ook allemaal houten opzetstukken kopen zodat het een snijplank of meer een tafeltje wordt.

Zoiets;
[Afbeelding]
Dat is wel heel tof!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
Blijkbaar zijn de bekende klapkratten voor thuisgebruik (AH, Jumbo, enz) een enignszins gestandaardiseerde maat, maar geen standaard Eurokrat maat. Jammer, want die klapkratjes passen exact in de auto. Uiteraard autoafhankelijk :D.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
FastFred schreef op vrijdag 15 augustus 2025 @ 11:27:
Voor langer kamperen of meerdaagse tochten heb ik een Alpine Lowe Manaslu 55-70L :+
oh oh, Ali Express? :+

(sorry, kon het niet laten...maar het is Lowe Alpine ipv Alpine Lowe ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Uruk-Hai
  • Registratie: April 2003
  • Nu online
Wie hier kent een lichtgewicht 3-persoons tent waarin rechte stokken gebruikt worden in plaats van gebogen tentstokken?

Zowel onze tunneltent als onze koepeltent gebruiken namelijk tentstokken die gebogen moeten worden en daardoor gaan ze op een gegeven moment scheuren. Die ervaring hebben we al eens gehad met het vorige paar stokken van onze tunneltent (twee van de drie stokken kapot) en dat was geen fijne ervaring.

Ik heb weleens gekeken naar een piramide tent, maar ik vond toen alleen tenten die te zwaar waren om achterop de fiets mee te nemen.

Dit voorbeeld weegt bijvoorbeeld 11,5kg, terwijl wij tenten van maximaal 4kg gewend zijn.

Hier heb ik ook gekeken en dan lees ik het volgende:
5. De beste piramidetent lichtgewicht: Grand Canyon Indiana 8

Lichtgewicht piramidetenten zijn lastiger te vinden, omdat deze vaak van katoen gemaakt zijn. De Grand Canyon Indiana 8 is gemaakt van polyester en heeft voldoende ruimte voor 8 personen.

Tegelijkertijd weegt hij maar 9 kilo...
"Maar" 9 kilo... en voor 8 personen... wij zij maar met twee.

[ Voor 37% gewijzigd door Uruk-Hai op 15-08-2025 15:29 ]

Pagina: 1 ... 272 ... 277 Laatste