[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 271 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
In plaats van haring aan haring, of op afgebakende plekken sta ik liever gewoon vrij bij een meertje. Geen plekken (los of vast), gewoon op goed fatsoen niet te dicht bij een andere kampeerder. Stoeltje erbij, sup opblazen, zwemmen, en het is nog gratis ook...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ba07_CSb8FeM1wPkt78c1CfgJc0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/NDEMXUYeHg961OrFdczftpLa.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Drardollan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:14:
Wat een tokkie campings gaan jullie heen?
Heel divers. In heb mijn voorkeuren (klein, simpel, groen) maar kies niet altijd zelf en soms heb je compromissen. Daardoor kom ik ook heel divers gedrag tegen.

In mijn beleving zijn er twee eigenschappen die de kans op dit soort types vergroten. Grotere campings met veel faciliteiten lokken bezoekers met de neiging tot teveel meuk en luxe mee nemen en dan moet alles volgebouwd worden (zie je eigen foto's).
En de toevoeging van chalets of vaste tenten op kampeervelden. Dat lokt bezoekers die appartementen gewend zijn of sowieso gewoon minder op hebben met kampeeretiquette.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:47:
[...]

Heel divers. In heb mijn voorkeuren (klein, simpel, groen) maar kies niet altijd zelf en soms heb je compromissen. Daardoor kom ik ook heel divers gedrag tegen.

In mijn beleving zijn er twee eigenschappen die de kans op dit soort types vergroten. Grotere campings met veel faciliteiten lokken bezoekers met de neiging tot teveel meuk en luxe mee nemen en dan moet alles volgebouwd worden (zie je eigen foto's).
En de toevoeging van chalets of vaste tenten op kampeervelden. Dat lokt bezoekers die appartementen gewend zijn of sowieso gewoon minder op hebben met kampeeretiquette.
En dan blijf je dus alsnog hopen dat de echte aso’s wegblijven… soms heb je pech.

Het beperkte setje mores op de camping is niet zo moeilijk te begrijpen, maar zoals altijd hanteer ik de gedachtengang dat de meeste mensen überhaupt niet nadenken.

Meermalen - wat heet, dagelijks meermalen - daarvoor het bewijs geleverd gezien.

Regel 1:
Op de camping blijf je van andermans gehuurde plek af. Punt.

En Regel 0:
In alle gevallen blijf je van andermans spullen af.

In beide gevallen: tenzij noodgeval.

[ Voor 4% gewijzigd door Ramzzz op 08-08-2025 19:04 ]

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Als ik zie hoeveel mensen vinden dat ik specifiek haringen moet gebruiken waaraan anderen zich niet kunnen bezeren dan heb ik niet het gevoel dat iedereen het eerste gebod kent. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 20:49
Als ik jullie zo hoor ben ik blij dat wij lekker buiten het hoogseizoen kamperen, en we staan ook vaak maar één nachtje op een camping dus dan is het leed wel te overzien. Lekker in September weer met fiets en tentje achterop door Frankrijk met z’n tweetjes O+

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 07:10
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j0404mQaoz7wbarMVGQGT2zV-B0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JiSH1gwtC4n3kzc8wJgwmtXv.jpg?f=fotoalbum_large

En het eindresultaat. Dit was op T+40 minuten. Niet ontevreden 😄

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:26
Drardollan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:47:
[...]

Om het topic toch iets serieus mee te geven, hoewel we in 2025 leven is de wifi op veel campings nog steeds belabberd. Enig voordeel is dat het tegenwoordig wel vaak gratis is, dat scheelt in ieder geval een hoop frustratie ;)

Dit jaar 5 campings aangedaan en 2 van de 5 hadden in zijn geheel geen wifi. 1 wel bij de receptie, 1 had kapotte wifi (waren ze ‘mee bezig’) en 1 had redelijke wifi.

Voorheen kocht ik altijd een esim met wat gigabytes zodat mijn normale bundel “vol” bleef. Het is voor mijn werk belangrijk om altijd internet te hebben en die van mijn normale bundel is dan een zekerheidje. Dit jaar voor het eerst via
***members only***
een esim genomen, ze adverteren daar met unlimited. Dat heb ik eerder gehoord en dan werd ik na 10GB vaak alsnog geblokkeerd. Maar deze aanbieder maakt het wel waar, voor een tientje of 4 heb je een maand unlimited. Ik heb er 3 maal een voetbalwedstrijd mee kunnen kijken in verschillende landen en ook het gezin heeft genoten van de digitale wereld in week 1 waarin we enkel regen hadden. Wellicht een tip voor mensen die ook graag online zijn, beroerde of geen wifi hebben en iets betaalbaars zoeken.
Begin van de zomer kregen we een onduidelijke mail van IT over data in het buitenland van de werk-simkaart. Geen zin in gezeur, dus een Lyca Mobile sim besteld vanuit Frankrijk voor 15 euro inclusief verzending. 200GB, moet genoeg zijn. Hopelijk werkt het, want uiteraard kan ik pas in Frankrijk activeren. Deze sim gaat in een 4G modem, met daaraan voor de domotica in de vouwwagen een NUC.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:14
pirke schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:30:
In plaats van haring aan haring, of op afgebakende plekken sta ik liever gewoon vrij bij een meertje. Geen plekken (los of vast), gewoon op goed fatsoen niet te dicht bij een andere kampeerder. Stoeltje erbij, sup opblazen, zwemmen, en het is nog gratis ook...

[Afbeelding]
Wat was de initiële investering om nu "gratis" te staan?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Shiver23
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Shiver23

Wat sta je nou te kijken!

Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:04:
Als ik zie hoeveel mensen vinden dat ik specifiek haringen moet gebruiken waaraan anderen zich niet kunnen bezeren dan heb ik niet het gevoel dat iedereen het eerste gebod kent. :P
Haha. Ik moest op vakantie nog wel even denken aan de haring-discussie. Op een camping stond een keurig gezinnetje met kleine kinderen. Een mooie De Waard Albatros. Die gebruikten van die T haringen bij de scheerlijnen van de luifel. Schandalig 😉

PSN: Shiver23

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
barrymossel schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:49:
[...]

Begin van de zomer kregen we een onduidelijke mail van IT over data in het buitenland van de werk-simkaart. Geen zin in gezeur, dus een Lyca Mobile sim besteld vanuit Frankrijk voor 15 euro inclusief verzending. 200GB, moet genoeg zijn. Hopelijk werkt het, want uiteraard kan ik pas in Frankrijk activeren. Deze sim gaat in een 4G modem, met daaraan voor de domotica in de vouwwagen een NUC.
Ik heb een Free kaartje uit een lokale automaat getrokken maar het werkt maar matig tot slecht. Alleen ik denk dat dat aan mijn modem (zo’n stick) ligt, want met m’n iPhone heb ik op hetzelfde netwerk wel een “redelijke” ontvangst.

Blijft behelpen dat internet in het buitenland eigenlijk. Wifi van de camping hier is beter (ook betaald na 45 minuten :P)

Tot nu toe geen behoefte gehad aan meer eigenlijk. Dus laat het maar zo.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Himalaya schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:25:
Als ik jullie zo hoor ben ik blij dat wij lekker buiten het hoogseizoen kamperen, en we staan ook vaak maar één nachtje op een camping dus dan is het leed wel te overzien. Lekker in September weer met fiets en tentje achterop door Frankrijk met z’n tweetjes O+
't Valt allemaal wel mee hoor. Als je veel kampeert kom je nu eenmaal veel tegen, dus een hoop anekdotes. Maar relatief gezien zijn het incidenten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Shiver23 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:19:
[...]

Haha. Ik moest op vakantie nog wel even denken aan de haring-discussie. Op een camping stond een keurig gezinnetje met kleine kinderen. Een mooie De Waard Albatros. Die gebruikten van die T haringen bij de scheerlijnen van de luifel. Schandalig 😉
Je bedoelt die spijkers met dwarspaaltje? Die het opvallend goed doen en niets kosten (Die van mij zijn 80+ jaar oud en met de hand door mijn grootvader gemaakt)?

Als ze in de loop staan gebruik ik er zo’n lichtgevend bolletje op, maar verder is het feit dat er een scheerlijn op staat wel een aardige visuele indicatie 😂

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 07:26
JanHenk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Ik heb een Free kaartje uit een lokale automaat getrokken maar het werkt maar matig tot slecht. Alleen ik denk dat dat aan mijn modem (zo’n stick) ligt, want met m’n iPhone heb ik op hetzelfde netwerk wel een “redelijke” ontvangst.
Dat denk ik wel. Ik heb een Fritz 4G modem (geleend van m'n vader) Cat 4. Binnen in huis in NL niet vooruit te branden. Een Cat 19 modem gekocht en dat werkte meer dan prima. Dus daar zit veel verschil in. Maar valt en staat natuurlijk met het netwerk op de betreffende plek. We gaan het meemaken...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
ijdod schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 19:34:
[Afbeelding]

En het eindresultaat. Dit was op T+40 minuten. Niet ontevreden 😄
Leuke tent! Dit is een Karsten Lacerta van deels gerecyclede spijkerbroeken, toch? Hier op de camping staat er ook één van de “normale” stof. En nog drie traditionele vierkante Karstens.

Ik stond begin dit jaar een weekendje naast zo’n blauwe Lacerta tent. Bleek het de (mede-) eigenaar van Human Comfort, die voornamelijk van die glamping-spullen verkoopt. Die had hun complete assortiment mee én zo’n tent uit de showroom bij Karsten vandaan.

Saillant detail, het was voor hem voor het eerst dat ie ging kamperen :?

Had ie beter niet kunnen vertellen… Hoe is het mogelijk dat je handel fabriceert en verkoopt zonder er zelf ooit gebruik van te hebben gemaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
LordSinclair schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:06:
[...]

Wat was de initiële investering om nu "gratis" te staan?
Net zoveel als wanneer ik hem op een camping zou parkeren ;)

En zeker in Zweden zie ik regelmatig ook iemand met een tentje bij een meertje staan. Ook daktenten zijn vrij populair, net als camper busjes en grotere campers. Je komt eigenlijk alles wel tegen...

Genoeg mensen die graag de faciliteiten van een camping willen. Ook genoeg mensen die liever wat meer ruimte en vrijheid willen. Allemaal prima toch?

[ Voor 41% gewijzigd door pirke op 08-08-2025 21:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
@JanHenk Klopt. Is onze eerste keer met deze tent, bevalt prima vooralsnog.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

JanHenk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 20:40:
[...]

Tot nu toe geen behoefte gehad aan meer eigenlijk. Dus laat het maar zo.
Tip van flip: Starlink :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:36
Leuk spul, zie het steeds meer bij kampeerders staan. Heb er ook wel is naar gekeken, maar vind het erg kostbaar voor opgeteld een paar weken in het jaar. Dan maar een brakke verbinding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:47
Ik heb gewoon een oude telefoon met mijn werk simkaart erin. Onbeperkt data dus zou goed moeten gaan. Al gebruik ik mijn telefoon op de camping zo weinig mogelijk maar onderweg is het wel chill voor de tablets van mijn dochters. Gelukkig zijn ze op de camping veel te druk met spelen met hun nieuwe 'beste' vriendinnen dus ligt de tablet gewoon ongebruikt in een hoek.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Touchdomex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Mijn enige bezwaar is nog dat ik niet nog iets fijns heb gevonden om mijn Karsten op te blazen met accu's :+
Elektrische auto kopen ;) ik heb altijd een 70 kWh accu bij me. Al is die bij aankomst meestal niet vol.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Volgende week donderdag word mijn oudste dochter 6, op de camping, iemand nog hele goede tips om daar iets speciaals van te maken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Ozzie schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:54:
Volgende week donderdag word mijn oudste dochter 6, op de camping, iemand nog hele goede tips om daar iets speciaals van te maken?
Taart en cadeautjes, net als thuis?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Nu online

nwagenaar

God, root. What's the differen

Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 18:47:
[...]
Ik probeer zelf eigenlijk altijd de grote campings links te laten liggen en te gaan voor (de kleinere) natuur campings; meestal komen daar kampeer liefhebbers voor de rust en groen.

Ook hebben dit soort campings vaak bezoekers die zich netjes houden aan enkele onbesproken regels van het kamperen en-of de harde regels als het gaat om tijden en geen gebruik van slinger verlichting die de hele avond aan blijft :+
Ik heb wel eens op enkele natuur campings gestaan die zo’n glamping mogelijkheid hadden en-of enkele chalets, maar ik ervaarde nooit issues (vaak stonden de chalets van de tent velden vandaan) en vond het juist hilarisch hoe ze aan het kloten waren met simpele dingen zoals het aansteken van een vuurtje om te kunnen bbqen.

Ik heb in al die jaren kamperen maar 1 keer een incidentje gehad. In Luxemburg heb ik mijn tent geplaatst op mijn toegekende plek en met meer dan genoeg ruimte voor mijn buren, wij hadden allemaal onze uitgang op het veld gericht.

De buren zijn de volgende dag vertrokken en toen verzocht de overbuurman of ik de opening van mijn pop-up tent 90 graden kon draaien want zijn vriendin voelde zich aangetast in haar privacy (terwijl ze dik 20M verderop stonden en de uiterste grens/hoek van hun plaats had gepakt zodat zijn tent vol in de zon stond).

Tsja, ik vind en vond lekker chillen op een stoeltje in de avond zon (met een bietje en boekje) voor mijn tent na 10 uur wandelen (ging meestal om 07:00 op pad en was dan rond 16:00 uur terug) gewoon lekker en alleen daar had ik in de avond zon (voor de rest van de dag stond mijn tent in de schaduw door de bomen). Heb daar vriendelijk nee op gezegd, simpelweg omdat ik netjes stond.

Is de overbuurvrouw gaan klagen bij de camping eigenaar, die kwam even koekeloeren en moest lachen (hij kon Nederlands). Gaf mij een biertje voor het ongemak en heb het hele weekend kwade gezichten gehad van de overbuurvrouw.

De Britse overbuurman was wel relaxt, die kwam later nog wel even zijn excuses aanbieden (met een biertje :+) en zei dat dit haar eerste ervaring was met kamperen op een kleine camping in het buitenland: dus het was allemaal anders dan ze gewend waren (plaatsen zonder heggen, etc).

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:16
Ozzie schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:54:
Traktaties rondbrenegen over stuk camping waar je staat. Vlaggen aan de tent/caravan. drankje met de buren, Speurtocht met kinderen uitzetten in de omgeving, enz, enz, enz

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

ijdod schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:14:
Weet iemand of in de Mobicool MCF40 ook de grotere 1.75 en 2.0 liter flessen passen?
Ik heb de MF40 en 1,5 liter flessen passen daar met gemak in, komen niet tot de deksel. De deksel is ook nog eens hol van binnen, dus 2 liter moet er ook wel in passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:45
Marshmallow op de bbq of kampvuur

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Welke site gebruiken jullie om een camping te zoeken?
Ascii? ANWB?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@greatgonzo Om eerlijk te zijn, beide niet als eerste bron. Wij komen gedurende het jaar zoveel leuks tegen (hier, Facebook pagina’s, etc.) dat wij allemaal noteren in een lijstje en sorteren op land / gebied.

Als we dan volgend jaar een camping zoeken pakken we als eerste onze lijst erbij. Ik zoek ze vervolgens alsnog wel op in de ANWB camping site voor wat kenmerken en zo :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
greatgonzo schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:38:
Ascii? ANWB?
Campercontact en Park4night

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:25

franssie

Save the albatross

@JanHenk Goed idee, zo een lijstje moet ik ook nog steeds een keer aanleggen.

Zo ook wel eens leuk zijn een aantal lijstjes te zien, "reviewed by Tweakers" :+

Maar eerst eens zelf een begin maken.

@greatgonzo Bij gebruiken ACSI in combineatie met google maps.
Acsi vanwege de filters die je kan instellen (bij dorp, of, water etc) en maps omdat niet alle campings bij Acsi zijn aangesloten en je zo toch wel eens wat leuks vindt.

Bij beide zoeken we op kaartweergave.

[ Voor 40% gewijzigd door franssie op 09-08-2025 18:29 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• MeltedForest
  • Laatst online: 09-08 18:30

MeltedForest

Lenny-t

JanHenk schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:07:
@greatgonzo Om eerlijk te zijn, beide niet als eerste bron. Wij komen gedurende het jaar zoveel leuks tegen (hier, Facebook pagina’s, etc.) dat wij allemaal noteren in een lijstje en sorteren op land / gebied.

Als we dan volgend jaar een camping zoeken pakken we als eerste onze lijst erbij. Ik zoek ze vervolgens alsnog wel op in de ANWB camping site voor wat kenmerken en zo :)
Delen zou mooi zijn! *;

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
g00gle schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 23:15:
Leuk spul, zie het steeds meer bij kampeerders staan. Heb er ook wel is naar gekeken, maar vind het erg kostbaar voor opgeteld een paar weken in het jaar. Dan maar een brakke verbinding.
Kamperen is juist een mooi moment om even minder op een scherm te zitten? Hoe slechter de verbinding hoe beter wat dat betreft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 18:48:
[...]

Kamperen is juist een mooi moment om even minder op een scherm te zitten? Hoe slechter de verbinding hoe beter wat dat betreft. :P
Helemaal mee eens. Maar toch, als het een regendag is is het toch wel leuk om even een tv-quiz of het journaal te streamen. Vroeger zette ik de wereldomroep aan op de radio, maar die is helaas niet meer.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 19:07:
Helemaal mee eens. Maar toch, als het een regendag is is het toch wel leuk om even een tv-quiz of het journaal te streamen. Vroeger zette ik de wereldomroep aan op de radio, maar die is helaas niet meer.
Het enige scherm wat ik mee heb is mijn telefoon. Daar heb ik wel eens een voetbalwedstrijd op gevolgd maar dat was het dan ook wel qua tv kijken.
Ik sla meestal fanatiek aan het lezen op de camping. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Ik heb mn Steam Deck mee, eindelijk tijd om af en toe lekker wat te gamen :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

greatgonzo schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 17:38:
Ascii? ANWB?
Google maps

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 01-09 18:59
Wel in de gekozen buurt expliciet zoeken op "camping" ben ik inmiddels achter, anders zie je niet alle campings :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Harribo schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:25:
[...]

Wel in de gekozen buurt expliciet zoeken op "camping" ben ik inmiddels achter, anders zie je niet alle campings :)
Klopt. Je kunt ook gewoon zoomen en verplaatsen tijdens het zoeken, dan verschijnt een knop: binnen dit gebied zoeken.

Dat helpt soms om meer resultaten naar boven te krijgen.

Je kunt t gewoon in t Nederlands zoeken overal trouwens. Dus niet campingplatz of iets dergelijks.

Afgelopen 3 weken steeds zo gezocht. Je hebt meteen reviews erbij. Gisteren ook zo een Camping gevonden voor onze doorreis. Gewoon naar de camping toegereden zonder reservering. De camping eigenaar vond ons moedig ;). Bleek een festival dit weekend te zijn en alle opvolgende dagen alles vol.

[ Voor 7% gewijzigd door Get!em op 09-08-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat zijn je ervaringen daarmee?

Een textmachine inzetten als zoekmachine is meestal niet t meest effectieve.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:38
Get!em schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 21:44:
[...]

Wat zijn je ervaringen daarmee?

Een textmachine inzetten als zoekmachine is meestal niet t meest effectieve.
Zou zeggen probeer het eens. Hij kan bijvoorbeeld zoeken op basis van locatie, wensen zoals een zwembad en Zoover beoordeling. Ik vind het fijn om te gebruiken als eerste filter. Bijvoorbeeld 10 campings laten zoeken en daar de beste uitkiezen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 21:39
@pirke zit je nog in Zweden?
Ik zag vandaag een camper die lijkt op die van jou, op de e4 richting het zuiden rijden. Ging te snel en op te grote afstand om kenteken te checken.

We staan nu met de huurcamper voor onze eerste overnachting in Zweden. Ik ben benieuwd hoe dit 3wk gaat bevallen. Caravan beviel vorig jaar erg goed. Het hielp daarbij ook wel dat we campings uit hadden gezocht met sanitair dat thuis ook wel zou bevallen :+
Nu we wat noordelijker zitten, ben ik bang dat we dat niet zo mooi weer gaan vinden. Dat doet voor mij wel afbreuk aan de vakantie. Lekker mobiel zijn met een camper is leuk, maar het moet wel comfy blijven :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
ChatGPT en andere taal modellen hallucineren enorm. Ze verzinnen details (bijv camping die geen zwembad heeft zou er opeens wel een hebben) en kunnen geen fact vs fiction check doen. Dat is ongeveer de meest onbetrouwbare bron van informatie die er is :)

Er zijn AI taal modellen (in ontwikkeling) die wel hun feiten kunnen controleren, ChatGPT is dat niet.

Als je om restaurant aanbevelingen in Londen vraagt krijg je tips voor restaurants die 5 jaar geleden al failliet zijn gegaan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• greatgonzo
  • Laatst online: 21:20

greatgonzo

schit-te-rend!

Het ging mij vooral om op beschikbaarheid te controleren

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Die rotharingen toch. Of ze willen niet vast, of ze zitten te vast.

https://x.com/r0n3d/statu...&t=xJ-2odL2GIEIoiuMSbySJQ

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Wat vind je nou zo leuk aan kampeer , op dezelfde plek, elk jaar..

https://x.com/bagshaw2112...&t=xJ-2odL2GIEIoiuMSbySJQ

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Raymond schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 22:03:
@pirke zit je nog in Zweden?
Ik zag vandaag een camper die lijkt op die van jou, op de e4 richting het zuiden rijden. Ging te snel en op te grote afstand om kenteken te checken.
We zijn alweer in Zweden ;)

Via de E45 via Zweeds Lapland zijn we naar boven gegaan. Bij Narvik de grens over, twee nachtjes in Narvik geweest, daarna een klein weekje in de Lofoten doorgebracht. Vanuit Moskenes met de ferry naar Bodø. Daar moet je de Saltstraumen ook echt even aandoen: sterkste getijde stroom ter wereld. Elke 6 uur gaat er 400 miljoen kuub water de ene kant op, waarna hij van richting verandert en alles stroomt weer terug. Online kun je ergens een tabel vinden met hoe laat hij die dag op zn sterkst is, dan ontstaan er draaikolken van 10m breed en 5m diep.

Vanuit Bodø hebben we nationale scenic route de kustweg 17 naar beneden genomen ( https://www.nasjonaleturi.../routes/helgelandskysten/ ), ook echt een prachtige route waar we een kleine week over gedaan hebben.

Daarna via de E6 verder naar beneden, nog een dagje Lillehammer en een dagje Oslo meegepikt en gisteren zijn we in Gothenburg aangekomen. Ook een erg mooie stad, ik was er nog niet eerder geweest.

Vandaag heb je me niet gezien: we hebben we de hele dag geparkeerd gestaan op een grote camperparkeerplaats in Gothenburg. Zonder faciliteiten, maar wel slechts 20 euro per 24 uur op loopafstand vh centrum. Mooi groot centrum wat we vandaag op de step (niet elektrisch) verkend hebben. Het grootste deel vd middag hebben we doorgebracht in een onderzeeër en destroyer ( https://maps.app.goo.gl/7hg8XuuxSB7Q2JVV6 ).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JzN98oOqrBTQtqCV-d1mF0eR1AY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gtowdnDTvjYMinJTbeOM1WtN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BsH6kqSVx5Vf9Vbg1oljLl5Csy0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Hw2isdCS2jaF2g57cqJzGpkz.jpg?f=fotoalbum_large

Ook voor de kinderen was het geweldig, ze mochten overal aanzitten, elk hendeltje en elk knopje, en die waren er veeel...

De duikboot was machtig, enigzins vergelijkbaar met de duikboot in het Speyer Technicmuseum bij Karlsruhe maar toch ook weer heel anders. Plus deze drijft nog in het water ipv dat hij op land ligt.

Ook de machinekamer vd destroyer was een eye opener, blij dat ik daar niet heb hebben hoeven werken.....

Morgen trekken we verder richting Denemarken, ik verwacht dat we halverwege of eind volgende week weer thuis zijn. In totaal zijn we dan ongeveer 5,5 week op pad geweest waarbij we ook verschillende grote steden onderweg even aangedaan hebben. Kopenhagen en Stockholm hebben we op de heenreis al gedaan. Mooie afwisseling van natuur en cultuur zullen we maar zeggen. We hebben 2 campings aangedaan, 1 halverwege om de was te doen en 1 omdat we geen zin hadden om verder te rijden :). Ook een paar camperplaatsen (af en toe douchen is ook wel lekker) maar vooral veel vrije natuur. We zijn ook bijna door ons afbakbrood heen :). We hebben redelijk goed ingeschat hoe vaak we vers brood konden kopen en hoe vaak niet.

Het weer was wel een nadeel: 2 weken 30 graden boven de poolcirkel :X. Gelukkig hebben we verder mooi vakantieweer gehad, voornamelijk 18-25 graden met maar 2 echte regendagen. Dan maar wat bordspelletjes spelen.

De tweede dag vd reis was de startaccu leeg, nadat die vervangen was nergens meer last van gehad.

En in Noorwegen zijn we door een tegenligger (andere camper) die ver over de middenstreep kwam vd weg geduwd: linker spiegel heeft net een tikje gehad (behuizing kapot) en omdat we langs de weg kwamen om een frontale botsing te ontwijken is de kont aan de grond gekomen, de linker achter bumper is deels in Noorwegen achter gebleven. Gelukkig geen structurele schade en ook geen persoonlijk letsel. De tegenligger is wel doorgereden, we moeten dus zelf voor de kosten gaan opdraaien. Hij is all risk verzekerd, en we hebben een no claim bonus beschermer, maar voor de schadevrije jaren (en flink eigen risico) is het wel funest. Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. Alles bij elkaar hebben we een geweldige vakantie gehad.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
pirke schreef op zaterdag 9 augustus 2025 @ 23:24:
[...]

We zijn alweer in Zweden ;)

Via de E45 via Zweeds Lapland zijn we naar boven gegaan. Bij Narvik de grens over, twee nachtjes in Narvik geweest, daarna een klein weekje in de Lofoten doorgebracht. Vanuit Moskenes met de ferry naar Bodø. Daar moet je de Saltstraumen ook echt even aandoen: sterkste getijde stroom ter wereld. Elke 6 uur gaat er 400 miljoen kuub water de ene kant op, waarna hij van richting verandert en alles stroomt weer terug. Online kun je ergens een tabel vinden met hoe laat hij die dag op zn sterkst is, dan ontstaan er draaikolken van 10m breed en 5m diep.

Vanuit Bodø hebben we nationale scenic route de kustweg 17 naar beneden genomen ( https://www.nasjonaleturi.../routes/helgelandskysten/ ), ook echt een prachtige route waar we een kleine week over gedaan hebben.

Daarna via de E6 verder naar beneden, nog een dagje Lillehammer en een dagje Oslo meegepikt en gisteren zijn we in Gothenburg aangekomen. Ook een erg mooie stad, ik was er nog niet eerder geweest.

Vandaag heb je me niet gezien: we hebben we de hele dag geparkeerd gestaan op een grote camperparkeerplaats in Gothenburg. Zonder faciliteiten, maar wel slechts 20 euro per 24 uur op loopafstand vh centrum. Mooi groot centrum wat we vandaag op de step (niet elektrisch) verkend hebben. Het grootste deel vd middag hebben we doorgebracht in een onderzeeër en destroyer ( https://maps.app.goo.gl/7hg8XuuxSB7Q2JVV6 ).

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ook voor de kinderen was het geweldig, ze mochten overal aanzitten, elk hendeltje en elk knopje, en die waren er veeel...

De duikboot was machtig, enigzins vergelijkbaar met de duikboot in het Speyer Technicmuseum bij Karlsruhe maar toch ook weer heel anders. Plus deze drijft nog in het water ipv dat hij op land ligt.

Ook de machinekamer vd destroyer was een eye opener, blij dat ik daar niet heb hebben hoeven werken.....

Morgen trekken we verder richting Denemarken, ik verwacht dat we halverwege of eind volgende week weer thuis zijn. In totaal zijn we dan ongeveer 5,5 week op pad geweest waarbij we ook verschillende grote steden onderweg even aangedaan hebben. Kopenhagen en Stockholm hebben we op de heenreis al gedaan. Mooie afwisseling van natuur en cultuur zullen we maar zeggen. We hebben 2 campings aangedaan, 1 halverwege om de was te doen en 1 omdat we geen zin hadden om verder te rijden :). Ook een paar camperplaatsen (af en toe douchen is ook wel lekker) maar vooral veel vrije natuur. We zijn ook bijna door ons afbakbrood heen :). We hebben redelijk goed ingeschat hoe vaak we vers brood konden kopen en hoe vaak niet.

Het weer was wel een nadeel: 2 weken 30 graden boven de poolcirkel :X. Gelukkig hebben we verder mooi vakantieweer gehad, voornamelijk 18-25 graden met maar 2 echte regendagen. Dan maar wat bordspelletjes spelen.

De tweede dag vd reis was de startaccu leeg, nadat die vervangen was nergens meer last van gehad.

En in Noorwegen zijn we door een tegenligger (andere camper) die ver over de middenstreep kwam vd weg geduwd: linker spiegel heeft net een tikje gehad (behuizing kapot) en omdat we langs de weg kwamen om een frontale botsing te ontwijken is de kont aan de grond gekomen, de linker achter bumper is deels in Noorwegen achter gebleven. Gelukkig geen structurele schade en ook geen persoonlijk letsel. De tegenligger is wel doorgereden, we moeten dus zelf voor de kosten gaan opdraaien. Hij is all risk verzekerd, en we hebben een no claim bonus beschermer, maar voor de schadevrije jaren (en flink eigen risico) is het wel funest. Maar goed, daar komen we ook wel weer overheen. Alles bij elkaar hebben we een geweldige vakantie gehad.
Die kustweg 17 hebben wij de vorige keer ook een stuk van gereden, echt prachtig om daar langs te rijden en veel minder druk dan de E6. Kost alleen wel veel meer tijd eb afstand, maar dat is het dik waard.

Lofoten vind ik echt magisch, vooral als je met de feeey vanuit Bodø heen vaart en de Lofoten zou uit de zee ziet oprijzen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
@pirke dat stuk Noorwegen gaan wij ook doen :D

Mooie beschrijving! Leest als een mooie vakantie :)

We gaan vandaag richting (we komen er niet helemaal) Lulea in Zweden. Daarna steken we via Lokkmokk over naar Noorwegen. Dan ook weekje (afhankelijk van het weer) Lofoton.
Saltstraumen staat zeker op het lijstje :)
Een stukje naar beneden ligt ergens een Zwarte gletsjer die willen we ook aandoen.

En dan rustig weer naar huis. Als het ff kan onderweg nog twee vrienden aandoen in Noorwegen, op de koffie :)

[ Voor 5% gewijzigd door Raymond op 10-08-2025 07:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 06:35

Bommes

Capo del formaggio

@pirke heb ik ooit op een vergelijkbare manier schade aan mijn camper opgelopen.
Kano verhuurder ergens in Frankrijk, dacht aan de Tarn. Die kwam met zijn bus + aanhanger ook veel te ver op onze rijstrook.
Bam spiegel aan gruzelementen. Gast reed ook gewoon door, dus de kosten ook voor ons.

Helaas zelf ook een keer vergelijkbaar veroorzaakt.
In een file in Duitsland belande ik in de drukte met de camper op een net te smalle linkerbaan.
Bij het voorbij gaan van een vrachtwagen tikte ik met de luifel(bak) tegen zijn spiegel. Daarvan zag ik ook flink wat scherven door de lucht vliegen.
Stoppen was echt niet mogelijk, die schade was dus voor hem helaas.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh en heel die aso buren die grenzen niet respecteren en dergelijke op campings.
De overlast die ik nog niet voorbij zag komen:
De buren die hun kampement opbouwen, en daarbij hun eigen auto niet willen zien of zo.
Want na de opbouw is de designated auto plek niet in hun eigen zicht maar wel in dat van hun buren/ons.
Ja het ding staat vaak nog wel net op hun plek, of met 2 wielen op een pad of zo. Maar wel dusdanig dat het ons het gevoel geeft op een parkeerplaats te kamperen in plaats van een camping.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:22
Bommes schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 09:31:
Oh en heel die aso buren die grenzen niet respecteren en dergelijke op campings.
De buren die hun kampement opbouwen, en daarbij hun eigen auto niet willen zien of zo.
Want na de opbouw is de designated auto plek niet in hun eigen zicht maar wel in dat van hun buren/ons.
Ja het ding staat vaak nog wel net op hun plek, of met 2 wielen op een pad of zo. Maar wel dusdanig dat het ons het gevoel geeft op een parkeerplaats te kamperen in plaats van een camping.
Sowieso auto’s op de plek houd ik niet echt van. Als het lukt kiezen wij ook campings waarbij dat niet hoeft/mag.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Campings zoeken en lijstjes:
Ik ben ook aktief op het motor-forum daar komen veel reisverslagen voorbij, daarin dus ook veel campings.
Vaak de kleinere rustigere varianten, motorrijders lijken al helemaal een hekel te hebben aan drukte en vaste staplaatsen.
Ook hier, en op het camper forum komen regelmatig interessante plekken voorbij.

Ik sla die, als ze me leuk lijken, allemaal op in mijn Google maps.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/MDPu5kXUUF1CsHblOmHQIB_itmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f0GdtNGfrtKLxPJGKr48zOKd.jpg?f=fotoalbum_large
Zie dat ik er 78 heb opgeslagen.
Doe ik trouwens ook met andere zaken die we tof vinden om tijdens vakanties op te zoeken. Kastelen, watervallen, wandelingen, kloven, mooie plaatsjes.
Voor de motor heb ik zelfs een dedicated map met gave bergpassen en andere interessante/spectaculaire wegen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zKd71YYU9AwtzNgh0wmcWz0pKec=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2dYixE0jtV7zXVpjktdPpEt3.jpg?f=fotoalbum_large

Ben ik er geweest verander ik het pinnetje van kleur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UUjqaMH-sE68MwIelsRWpBkg_UQ=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AZoxOUPfMm6dWYJ0ZbZP5j1L.jpg?f=fotoalbum_large
Alhoewel ik op deze screenshot best wel wat passen zie die ik wel al gereden heb, ben dus niet helemaal bij met updaten. Heb ik toch nog wel een lange weg te gaan .. :P

[ Voor 52% gewijzigd door Bommes op 10-08-2025 10:34 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Weet niet precies of ik het goed voor me zie. Zijn zetten hun auto dan zoveel mogelijk jouw kant op of zo?

Zelf heb ik mijn eigen auto liefst ook niet in het zicht. Bij voorkeur helemaal niet op het veld maar als het moet dan liefst wel de mogelijkheid om hem diep op je plek te zetten of plekken waar de logischer oriëntatie van het luifel juist van het pad af is. Dat is helemaal ideaal.

Overigens heb ik hem ooit ook een eens bewust bij mensen in het zicht gezet. Dan stond er vlakbij een caravan met voortent en zat tante Bep daar de godganse dag op een stoeltje recht op je af te kijken wat er allemaal gebeurt. Dat ben ik na een tijdje wel zat, ga dan maar lekker tegen mijn auto aan kijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• maartend
Gonadan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Weet niet precies of ik het goed voor me zie. Zijn zetten hun auto dan zoveel mogelijk jouw kant op of zo?

Zelf heb ik mijn eigen auto liefst ook niet in het zicht. Bij voorkeur helemaal niet op het veld maar als het moet dan liefst wel de mogelijkheid om hem diep op je plek te zetten of plekken waar de logischer oriëntatie van het luifel juist van het pad af is. Dat is helemaal ideaal.
Ik hou ook niet van een auto op mijn plek. Zet hem dus altijd bij de buren neer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 11:51:
[...]

Ja, dat is soms wel gebeurd, overigens ik erger me niet zo snel. Maar vind het wel bijzonder altijd.
Steeds meer mensen die zich minder van hun omgeving bewust lijken, als ze het zelf maar fijn hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
Ik las dat mensen in dit topic ook naar tips zoeken.
Voor als je nog iets in Zweden naast de E4, op het stuk tussen umea en lulea zoekt:

https://maps.app.goo.gl/Pzifc3NXNCfugCeC6

Lufta camping en restaurang. Lekker ruim opgezet, alles ruim en netjes, prima sanitair. Mooie omgeving. En maar 30 tellen vanaf de E4.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

g00gle schreef op donderdag 12 juni 2025 @ 14:51:
Toevallig dezelfde vergelijking gemaakt voor I-Light koop flessen vs Benegas Light ruil flessen.

10 jaar levens duur van I light
€99,95 7,5KG + 37,05€ voor 7,5KG gas

59,95 kost de 7,5KG benegas light.
Dan moet ik die I light in 10 jaar 5x vullen, vanaf de 5e vulling ben je goedkoper uit.

Gebruik heel weinig gas, maar ga dat nu wel in de gaten houden wanneer ik de volgende 7,5KG nodig heb, dan word het of een I light of weer een benegas.

Voordeel is wel, die I light flessen kunnen ze ook bijvullen, die benegas flessen niet. Dus voor een lange vakantie als je twijfelt of je nog genoeg hebt, kun je hem laten af toppen.
Nog even hierop inhakend. Wat is dit allemaal redelijk mistig zeg.. Hoe makkelijk is het bijvullen in Frankrijk? Kan via google niet super veel stations vinden. In bovenstaande vergelijk ben ik dan na 10 jaar gelijk uit (gok dat ik met 7,5 kg, ongeveer 2 jaar doe). Enige nadeel vind ik dan weer dat je Benegas niet bij te vullen is, dus dat je dan 2de fles moet meenemen.

Maar in Frankrijk mogen alleen flessen gevuld worden die in Frankrijk verkocht zijn, dus kun je die I-light dan wel bijvullen daar?

Dan is campingaz weer in het voordeel, behalve als ik naar zweden ga...

Iemand advies? Of is dit een beetje een AMD/INTEL discussie. Ik ben een centenneuker, maar 2 flessen meenemen vind ik niet echt een optie en restjes in de fles = voordeel direct weg. Dus 10tje per jaar extra lig ik niet wakker van.

Of is het land afhankelijk en moet je elk keer kijken?

Koken nu in elektrische pan, maar dan moet je elke keer naar stroom kijken (tot nu toe altijd gelukt), Kon nu voor weinig safari chef z.g.an. overnemen, dus wil dat eens proberen.

[ Voor 11% gewijzigd door Cyberpope op 10-08-2025 22:05 ]

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Ik heb een safarichef hp. Vooral omdat die werkt op EN417 gasflessen die je er onder schroeft. Was het gezeul met een grote gasfles helemaal zat. Geen idee of die schroef flessen uiteindelijk duurder of goedkoper zijn, maar ik gebruik ongeveer anderhalve 450g fles per vakantie en die dingen kosten 9 euro/stuk. Plus ze worden overal verkocht. Bij de Decathlon, bouwmarkten, online.
Kreeg er toevallig ook nog 4 van een maatje van me die ze al 5 jaar in de schuur had staan maar geen branders ervoor had.
En ik heb ook nog zo'n heel klein mini brandertje die je erop kan schroeven die ik vroeger gebruikte bij hiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Iemand toevallig ervaring met mobiele vuurkorven?

Bijvoorbeeld deze? https://www.berger-campin...45-cm-253533?varid=246180

Ik wil graag een klein vuur maken, en hier ook op koken tijdens een kampeer trip. Het liefste koop ik iets van wat betere kwaliteit (dikker staal), maar ik kan vrij weinig opties vinden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
peligro2k schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:39:

Bijvoorbeeld deze? https://www.berger-campin...45-cm-253533?varid=246180

Ik wil graag een klein vuur maken, en hier ook op koken tijdens een kampeer trip. Het liefste koop ik iets van wat betere kwaliteit (dikker staal), maar ik kan vrij weinig opties vinden.
Ik heb deze https://www.amazon.nl/vuu...garden&sr=1-10&th=1&psc=1
Met pootjes. Klein, zwaar, maar werkt goed. En oogt erg degelijk. Ik heb er geen rooster bij. Als bij elkaar wordt dan wel een stuk duurder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• peligro2k
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 23:16
Adam1980 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 08:11:
[...]

Ik heb deze https://www.amazon.nl/vuu...garden&sr=1-10&th=1&psc=1
Met pootjes. Klein, zwaar, maar werkt goed. En oogt erg degelijk. Ik heb er geen rooster bij. Als bij elkaar wordt dan wel een stuk duurder.
Daar zat ik ook naar te kijken, maar vond het met voeten en tas erbij wel erg duur worden inderdaad!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

peligro2k schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 23:39:

Ik zou dit niet aanschaffen als je naar Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië gaat O-)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

aReaRe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 10:44:
[...]

Ik zou dit niet aanschaffen als je naar Frankrijk, Spanje, Portugal of Italië gaat O-)
Noorwegen evenmin..... (openvuur verbod in veel provincies).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 07:24
Tellen mentale grenzen ook? :P

Want ik had het nog niet benoemd, maar mijn hemel wat stonden wij eigenlijk op een rare camping. Het was er echt één met 2 gezichten. Wij stonden op “luxe” plekken met eigen sanitair en 120m2 oppervlak. Deze bevonden zich aan de linkerzijde van de camping, samen met veel andere plekken zonder eigen sanitair. Echt keurige plekken, lekker rustig, normaal volk.

Hoe groot was het contrast aan de rechterzijde :X. Dit bestond denk ik voor zo’n 75% uit vaste plekken, met daartussenin gepositioneerd veldjes met vrije plekken (al hoorden we later dat veel gasten daar al 15 jaar kwamen en dezelfde plek ook al 15 jaar hadden, dus eigenlijk ook vast :P).
Die vaste plekken waren meestal duidelijk herkenbaar aan de welbekende zaken zoals hekjes, soms complete vlonders en honden, waaronder helaas ook enkele vechthonden (gelukkig wel aangelijnd en/of achter een hek).

Nu hadden we hier weinig last van, behalve als we naar het zwembad gingen want die route ging daar voor een gedeelte langs. Niet normaal hoe rumoerig en “chaotisch” het daar was. Blaffende honden, mega veel rokende mensen, muziek bij tijd en wijle snoeihard aan (ook tot laat, zeg maar 21:30). Echt bizar dat de camping hier niet tegen op trad, maar ik denk dat het toch een grote inkomstenbron is oid. Wellicht dat locatie (we gingen voor het eerst naar Limburg) ook mee speelt of dit “normaal” is.

Nogmaals, in het loopje van 2-3 minuten dat we er doorheen moesten hadden we er eigenlijk geen last van. Het binnen- en buitenzwembad zagen er overigens ook keurig uit inclusief het grote grasveld wat er omheen lag. Maar als ik op zo’n veldje had gestaan dan had ik de tent na 3 dagen weer opgepakt denk ik. De kans is klein dat we volgend jaar weer naar Limburg gaan. Sowieso niet meer naar deze camping, al waren onze plekken dus op zich prima. Als de hele camping zo was geweest dan was het zeker nog een optie geweest want Limburg heeft verder wel een mooie omgeving.

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@Denman de camping in Schinnen is erg leuk. Krekelhoeve uit mijn hoofd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

@Denman
Ik heb van diverse kampeerders gehoord dat campings met vaste seizoen/campingplekken niet erg leuk zijn om te bezoeken (wellicht voor 1 of 2 nachtjes, niet voor een week oid); simpelweg omdat je toch een soort wordt gezien als indringer zeg maar en enkele voorbeelden gehoord dat de (onbeschreven) regels niet golden voor de vaste bezoekers.

Geen idee of dat zo is, ik heb het zelf nog nooit ervaren: het aantal campings waar ik ben geweest in al die jaren en waar ze vaste seizoen/campingplekken hadden is op 1 hand te tellen, daarbij waren het hoogstens 3 nachtjes dat we daar bleven.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Denman
  • Laatst online: 07:24
Gonadan schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:17:
@Denman de camping in Schinnen is erg leuk. Krekelhoeve uit mijn hoofd.
De naam van die camping heb ik al eerder horen vallen als een goede optie, dus die zullen we voor volgend jaar meenemen op de shortlist. Nu is het niet zo dat we per se naar Limburg willen hoor, maar deze camping kwam als kindvriendelijke camping naar voren met goede overall reviews. En veel was ook wel goed hoor: zoals genoemd het zwembad, animatie was ook prima verzorgd en ook nog een enorme speeltuin.
nwagenaar schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:51:
@Denman
Ik heb van diverse kampeerders gehoord dat campings met vaste seizoen/campingplekken niet erg leuk zijn om te bezoeken (wellicht voor 1 of 2 nachtjes, niet voor een week oid); simpelweg omdat je toch een soort wordt gezien als indringer zeg maar en enkele voorbeelden gehoord dat de (onbeschreven) regels niet golden voor de vaste bezoekers.

Geen idee of dat zo is, ik heb het zelf nog nooit ervaren: het aantal campings waar ik ben geweest in al die jaren en waar ze vaste seizoen/campingplekken hadden is op 1 hand te tellen, daarbij waren het hoogstens 3 nachtjes dat we daar bleven.
Denk wel dat er een kern van waarheid in zit, al voelden wij ons niet zozeer een “indringer”. Waarschijnlijk ook omdat er op ons gedeelte geen vaste bezoekers zaten, althans niet merkbaar. Als we iets dieper de reviews in waren gedoken hadden we vooraf wel kunnen zien dat deze camping relatief veel vaste plekken had. Het viel tov voorgaande campings wel op dat de bezoekers om ons heen er vaak idd niet lang stonden. Zelfs met caravan waren ze met 3-4 dagen weg en leek het daarmee bijna meer op een doorreis camping. Voorgaande jaren hadden we 1 of 2 weken lang vaste buren.

Al met al is dit zeker iets waar we in volgende jaren rekening mee gaan houden :)

Join het GoT Pulse-Team!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@nwagenaar

Het verschilt heel erg in mijn ervaring, maar het is altijd wel fijn als de kampeerdelen echt gescheiden zijn van de vaste delen.
In Nederland zijn de seizoensplaatsen in mijn ervaring vaak één groot tokkiefestijn, vaak zelfs met semi-vaste bewoning en daardoor een lokale campingburgermeester die wel even bepaalt hoe het allemaal moet.
Maar dan nog, als dat echt een apart deel is van de camping hoef je daar niet per se last van te hebben.

In het buitenland zie ik het veel vaker wel goed werken. (Luxemburg/Ardennen bijv.) Dan heb je bijvoorbeeld een strook vaste plekken aan de achterkant van de camping die ook echt gebruikt worden door 'kampeerders' die er incidenteel zijn, dus een groot deel is ook gewoon leeg wanneer je er bent.
En de camping heeft dan bijvoorbeeld nog plekken langs het riviertje of op een veld verderop. Dat gaat vaak wel prima samen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

@Denman toch wel benieuwd op welke camping je dan stond? Want die ga ik dan mijden, haha.

Wij zitten nu in de Vendee, ook vrij veel vaste gasten wat toch een aparte sfeer geeft. Maar meer in de zin van: families die elkaar al jaren kennen en elkaar hier ontmoeten. Geen seizoens plaatsen gelukkig.

Laatste week van augustus nog een paar dagen naar Vaals, Hoeve de Gastmolen. Samen met mn zoontje. Tip ooit hier gekregen, dus bedankt nog!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:40
nwagenaar schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:51:
@Denman

Dat ligt heel erg aan de campings en manier hoe ze hier mee omgaan. Wij hebben een aantal jaar in het voorseizoen gestaan en daar koos de camping er heel bewust voor om 2 oplossingen te hanteren:
1) Een klein aantal veldjes met enkel vaste plekken, daar kwamen de bekende groepen bij elkaar. Bewust een beetje aan de buitenkant van de camping.
2) Op andere veldjes waren seizoensplekken mogelijk, maar dan in een mix van (ongeveer) 1 op de 4 plekken. Dus 1 vaste plek omringt door 3 trekkers plekken. De vaste plekken waren dan niet de beste plekken op het veld, stel dat er 2 "beste plekken" waren dan was er hooguit 1 een vaste plek.

Dat zorgde voor een leuke mix zonder dat er een situatie ontstaat dat mensen de baas gaan spelen over een veldje.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Timmert schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 12:44:
@Denman toch wel benieuwd op welke camping je dan stond? Want die ga ik dan mijden, haha.

Wij zitten nu in de Vendee, ook vrij veel vaste gasten wat toch een aparte sfeer geeft. Maar meer in de zin van: families die elkaar al jaren kennen en elkaar hier ontmoeten. Geen seizoens plaatsen gelukkig.

...
camping Village de La Guyonnière?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Nu online

nwagenaar

Een paar familieleden van mij hebben wel een vaste plek op een camping (sta-caravan), maar deze zitten op aparte veldjes tov de tijdelijke kampeerders.

Ik heb een 2-tal keren in het buitenland meegemaakt dat er 1 veld was waar de vaste/seizoenkampeerders in het begin zaten (ook vlakbij de faciliteiten) en de tijdelijke kampeerders op het einde (Zwitserland en Kroatie). Desondanks heb ik in beide gevallen nooit het idee gehad dat ze zich een soort van verheven voelde tov de tijdelijke kampeerders oid.

Sowieso zijn de meeste campings waar ik kom kleinschalig en natuurcampings, daar heb je over het algemeen weinig te maken met vaste kampeerders (of eigenlijk niet). Daarbij zal ik hoogstens 3 nachten verblijven op een camping, dus dan heb je er relatief weinig "last' van.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 22:38
Denman schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 11:12:
[...]

Wellicht dat locatie (we gingen voor het eerst naar Limburg) ook mee speelt of dit “normaal” is.
Als inmiddels geëxporteerde Limburger kan ik inderdaad vertellen dat dit normaal gedrag is voor mensen van buiten Limburg. Vlak buiten de provinciale grenzen begint het asociale gedrag van de niet-Limbuger... (sorry hoor, maar vlgs mij heeft het toch echt meer met het type kampeerder te maken (vaste standplaats), dan de lokatie...) ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Exocet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 13:25:
[...]

camping Village de La Guyonnière?
Jazeker!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Exocet
  • Niet online
Haha, herkende het meteen. Twee weken terug ruim een week gestaan.
Leuke camping met enorm grote plaatsen! Maar inderdaad heel veel mensen gesproken die vaak terugkomen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Exocet schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 15:19:
[...]

Haha, herkende het meteen. Twee weken terug ruim een week gestaan.
Leuke camping met enorm grote plaatsen! Maar inderdaad heel veel mensen gesproken die vaak terugkomen.
Hele leuke camping! Wij komen er nu voor het 4e jaar. Omgeving vind ik niet bijzonder, dus we doen het voor de kinderen ;)
Wij hebben alleen geen jaarlijkse reünie.

En inderdaad! Heerlijk grote plaatsen en veel privacy.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59

_Eend_

🌻🇺🇦

Is het een heel gek idee om thuis te gaan werken op de camping? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
_Eend_ schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 19:52:
Ja en nee.

Als je in loondienst bent en je hebt vakantiedagen opgenomen dan is het een raar idee. Tijdens je vakantie als werknemer hoor je niet met werk bezig te zijn. Geen mailtjes, geen telefoontjes. Niets van dat.

Ben je zelf ondernemer, dan is het niet zo gek. Zeker als je maar een klein bedrijf hebt en er geen meer koppige directie/management is die al jouw taken kan waarnemen. Want voor een ondernemer geldt nu eenmaal dat het bedrijf ook tijdens de vakantie moet doordraaien. Dus dan is het lezen en beantwoorden van mails en/of het vanaf je vakantieadres instrueren en bijsturen van personeel naar aanleiding van die mails niet zo gek.

Wat ook nog wel gebeurt is dat mensen op een seizoensplaats staan niet al te ver van huis. En dat je dan soms wel naar de camping gaat zonder dat je verlof hebt opgenomen. Lekker de kinderen op de camping laten ravotten tijdens je thuiswerk-dag vanaf de camping is dan niets mis mee, indien je over een voldoende stabiele (en veilige!) internetverbinding beschikt + de benodigde apparatuur mee hebt om je werk vanaf de camping te doen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ivow85 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 20:08:
[...]

Ja en nee.

Als je in loondienst bent en je hebt vakantiedagen opgenomen dan is het een raar idee. Tijdens je vakantie als werknemer hoor je niet met werk bezig te zijn. Geen mailtjes, geen telefoontjes. Niets van dat.
Tja, zo zwart wit zie ik het niet.
Zelfs nu ik gemeente ambtenaar ben klap ik tijdens mijn vakantie, weekend of vrije dag mijn werk laptop echt wel eens open, of pleeg ik wat belletjes.

@Timmert op die camping in Vaals ben ik ook wel eens geweest, tig jaar terug. Was toen allemaal nog vrij nieuw aangelegd. Dikke prima (y)
In die streek is camping Oostenberg bij Epen eigenlijk wel mijn favoriet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Nee. Tijdens covid zat ik op een camping in Luxemburg. Zat ik in mijn MTB kleding klaar voor een overleg. Mensen hadden echt zo iets van WTF, maar ik zat heerlijke

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Als extensie van je gewone vakantie , prima te doen. Is niet veel anders dan je laptop openklappen in je achtertuin. Als t past bij de cultuur van je werkgever tenminste. Zou je eigen vakantie niet verprutsen door snippers uren tussendoor te werken, gaat je op lange termijn tegenwerken, zowel je eigen rust als ook dat je collega’s je ondanks je vakantie toch altijd gaan bellen. Werken is werken, vakantie is vakantie.

Hou wel rekening met je medemens op de camping. Online vergaderen is een vrij irritant geluid en op de camping is dat op het halve veld te horen.

In Noorwegen heb ik er een Nederlander op aangesproken. Die ging eerst een uur voor zijn camper en daarna 1,5uur ijsberen tussen speeltuin en ingang toiletgebouw, al luid bellend.

En uiteraard je veilige vpn aan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 22:59
Ik heb drie jaar geleden via een zoomcall een hypotheek afgesloten op de camping in Zwitserland. Begon het halverwege enorm te regenen en te onweren. Snel de tafel de tent in gesjouwd en daar verder :+

[ Voor 4% gewijzigd door Sjoewe op 11-08-2025 21:27 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Ik heb dat wel een paar keer gedaan. Mijn vrouw werkt in het onderwijs en heeft 6 weken zomervakantie dus die wilde eigenlijk 4 weken op zomervakantie, maar dat kwam mij qua vrije dagen niet zo lekker uit. Dus eerste week gewoon gewerkt op de camping en dus op vrijdag de laptop dicht geklapt en dan ben je meteen op vakantie. Was helemaal top.

Alleen ze doen nu een beetje moeilijk over in het buitenland werken, dus de afgelopen paar jaar niet meer gedaan.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Duclaasie
Zo gek gaan ze mij echt niet krijgen. Vrije tijd is niet om te werken

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Werk is werk. Op vakantie ben ik op vakantie. Geen laptop, geen werktelefoon, ze doen het maar 6 weken zonder me in de zomer. Ook op de vaste vrije papadag en in het weekend ben ik niet beschikbaar. Tijdens werkuren werk ik hard genoeg, daarbuiten is het mijn tijd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Op vakantie is mijn enige reden om de laptop open te klappen om de salarissen over te maken (mkb bedrijf < kleiner dan 10 werknemers) en dit een onderdeel is van mijn functieomschrijving.

Is 10 minuten werk en ik heb er ook eigen belang bij :+

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Nu online
aReaRe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:15:
Op vakantie is mijn enige reden om de laptop open te klappen om de salarissen over te maken (mkb bedrijf < kleiner dan 10 werknemers) en dit een onderdeel is van mijn functieomschrijving.

Maar waarom?

Die overboeking kun je toch ook gewoon voor je op vakantie gaat bij de bank inplannen voor uitvoering op de 24e/25e? Of mis ik iets.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kepler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 07:25
Zolang je anderen niet tot last bent moet je het vooral zelf weten lijkt me :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Vraagje. Ben nu aan het kamperen en de verlichting die we hebben meegenomen valt een beetje tegen. Geeft eigenlijk gewoon geen licht. 2 vragen.

1. Iemand tips voor een goed lichtsnoer qua verlichting voor rond de tent welke ook weinig ruimte inneemt?
2. Waar zou ik dat in Frankrijk kunnen kopen?

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ooh lichtsnoer vraag in dit topic..

Afbeeldingslocatie: https://media.tenor.com/mTYw14p_uigAAAAM/michael-jackson-eating-popcorn.gif

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Blik1984
  • Registratie: Juli 2008
  • Laatst online: 00:02
Bommes schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:00:
Ooh lichtsnoer vraag in dit topic..

[Afbeelding]
Oeps, had ik moeten zoeken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Nee, een gaslamp kopen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:08
peligro2k schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 09:39:
[...]

Daar zat ik ook naar te kijken, maar vond het met voeten en tas erbij wel erg duur worden inderdaad!
Verjaardagscadeau dan. Of delen van de set. En dan met sinterklaas/kerst de rest :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Ik kan mijn camping buren even vragen, die hebben lampjes die kunnen knipperen in 6 verschillende standen :)

Maar ik heb gewoon een oude vertrouwde campingaz-lamp. Vandaag nog een nieuw gasflesje voor gekocht. Moet alleen thuis weer nieuwe sokjes bestellen want heb de laatste die ik had begin van de vakantie gebruikt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 00:59

_Eend_

🌻🇺🇦

Voor mij gaat het meer om weekendjes weg. Ik heb geen tuin/balkon, dus voor mij is kamperen "even in de tuin zitten", zeker met het warme weer van deze week. Ik weet nu al dat de temperatuur in huis eind deze week 25-26 graden zal zijn..

En omdat mijn vaste vrije dag een dinsdag is zou een lang weekendje weg mij al minstens 1 vrije dag kosten. Nou kom ik toch wel om in de uren, dat is het punt niet. Maar de maandag is in mijn team een lastige dag om vrij te nemen qua bezetting.

Overleggen kan ik verplaatsen, dat wil ik sowieso niet op een camping doen.

Kan ik mooi de uren die ik dan uitspaar uit laten betalen om een mooie grote(re) tent te kopen. Mijn koepeltentjes zijn daar te laag voor.

Ik ga er nog even over nadenken..

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Laatst online: 22:38
aReaRe schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 22:15:

Maar hoe gaan ze dit doen als jij een keer in het ziekenhuis ligt? Lijkt me toch dat ook iemand dit moet kunnen doen? Kan diegene goed oefenen als je met vakantie bent ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 06:36
Cyberpope schreef op zondag 10 augustus 2025 @ 22:01:
[...]

Nog even hierop inhakend. Wat is dit allemaal redelijk mistig zeg.. Hoe makkelijk is het bijvullen in Frankrijk? Kan via google niet super veel stations vinden. In bovenstaande vergelijk ben ik dan na 10 jaar gelijk uit (gok dat ik met 7,5 kg, ongeveer 2 jaar doe). Enige nadeel vind ik dan weer dat je Benegas niet bij te vullen is, dus dat je dan 2de fles moet meenemen.

Maar in Frankrijk mogen alleen flessen gevuld worden die in Frankrijk verkocht zijn, dus kun je die I-light dan wel bijvullen daar?

Dan is campingaz weer in het voordeel, behalve als ik naar zweden ga...

Iemand advies? Of is dit een beetje een AMD/INTEL discussie. Ik ben een centenneuker, maar 2 flessen meenemen vind ik niet echt een optie en restjes in de fles = voordeel direct weg. Dus 10tje per jaar extra lig ik niet wakker van.

Of is het land afhankelijk en moet je elk keer kijken?

Koken nu in elektrische pan, maar dan moet je elke keer naar stroom kijken (tot nu toe altijd gelukt), Kon nu voor weinig safari chef z.g.an. overnemen, dus wil dat eens proberen.
Goede vraag, bijvullen in Frankrijk kan waarschijnlijk niet inderdaad. Maar aftoppen in Nederland kan wel. Dan heb je altijd een volle fles bij je als je op vakantie gaat? Dat zou voor mij voldoende zijn!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Blik1984 schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 23:01:
[...]

Oeps, had ik moeten zoeken :+
Nee hoor, het is meer dat er nog al een harde topic kern is die allergisch lijkt te zijn voor lichtjes snoeren.

Woon hebben er ook eentje, kan niet knipperen of van kleur veranderen. Dergelijk snoer, waterdicht, enz. Geen idee meer wat het merk is.
Afgelopen 2 of 3 vakanties niet meer gebruikt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/J1HC13jogg0Js-uDhYrRqQKrBs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/TGy1KsZAEGZB8qLx5lXFDTw1.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RomeoJ
  • Registratie: Mei 2003
  • Niet online

RomeoJ

Matched: (.*)

Ozzie schreef op maandag 11 augustus 2025 @ 21:41:
[...]

Ik heb dat wel een paar keer gedaan. Mijn vrouw werkt in het onderwijs en heeft 6 weken zomervakantie dus die wilde eigenlijk 4 weken op zomervakantie, maar dat kwam mij qua vrije dagen niet zo lekker uit. Dus eerste week gewoon gewerkt op de camping en dus op vrijdag de laptop dicht geklapt en dan ben je meteen op vakantie. Was helemaal top.

Alleen ze doen nu een beetje moeilijk over in het buitenland werken, dus de afgelopen paar jaar niet meer gedaan.
Hier een vergelijkbare situatie, vrouw in onderwijs en we wilden graag 4 weken op vakantie. De camping is al geboekt, het idee is dat ik de eerste week en/of de laatste week een paar uur per dag ga werken.

You only need two tools in life: WD-40 and Duct-Tape, if it doesn't move and it should, use the WD-40. If it does move and it shouldn't, use the Tape.

Pagina: 1 ... 271 ... 275 Laatste