Rukapul schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:28:
Zo zit ik er dus op zich ook in. Maar dan vind ik het beetje jammer dat ik klein tentje niet bij onze middelgrote tent mag zetten (prik 'm bijna nog tussen onze eigen scheerlijnen) terwijl er tunneltenten van vele tientallen vierkante meters opgebouwd worden

Klopt. Ik vind dat systeem niet altijd eerlijk. Ik begrijp best dat je wilt voorkomen dat mensen elke vierkante meter van hun plek gaan bebouwen, of dat meerdere gezinnen op één plek proberen te passen (ja dat heb ik vaker geprobeerd zien worden).
Maar als ik dan zie dat wanneer ik mijn achtertent gewoon aan de vouwwagen rits waardoor die nóg groter wordt dan kraait er geen haan naar, maar zou ik mijn dochter in een exact zo groot bijzetttentje willen hebben dan mag het soms niet of het kost extra. Ergens klopt dat ook gewoon niet.
Vorig jaar had ik een familie die de caravan strak tegen de grens had geplaatst. Op zich prima, maar vervolgens wel 3 keer per dag erbij moeten om het water van dat kreng bij te vullen, het vuile water af te voeren, etc.

En dat was een camping met royale pitches.
Ja dan zit je lekker direct tegen zo'n wit vlak aan te staren, daar ben ik niet echt fan van. Beetje leefruimte is wel lekker.
Maar goed, zo had dit jaar ook een lolbroek aan onze fietsen gezeten want die vond dat wij zijn pareltje doorgang moesten verlenen via onze plek en ze kwamen er niet lekker langs.
Dat klopt op zich wel, want zijn pareltjes liepen strak onder onze luifel door, hingen achter scheerlijnen en stapten gewoon letterlijk óp de windhoeken. Want kortste weg hè? Toen heb ik dus onze fietsen zo gezet dat je niet meer strak langs die windhoek kon maar je even twee meter om moest lopen waardoor je geen scheerlijnen en luifel tegen kwam.
Dus doen wij boodschappen gingen doen pakten zij even het moment om onze plek weer anders in te richten, want ja, doorgang voor hun pareltjes boven alles.
Gelukkig had hij nog wel het lef om het later toe te geven en het gewoon nog even netjes te vragen, maar ook na mijn uitleg leek het er nog niet bij hem in te gaan dat ik niet per se een specifieke doorgang voor zijn kinderen hoef te faciliteren. Maar verder dan wat onvriendelijkheid en het argument 'kinderveld' (wat gelul was) kwam hij niet.
Later nog gewoon geouwehoerd over andere zaken en dan is alles weer prima, maar het is bijzonder hoe mensen kunnen reageren.