[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 270 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 15:10
Gonadan schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 10:29:

@Kevinns plastic is het zeker niet, ze zijn van metaal. Dat trekt mij juist, mooie uitstraling.
Kan zijn dat dit per model verschilt. Het is alweer twee jaar geleden, dus ik weet niet meer precies welk model ik bekeek. Maar ik vond dat sommige lampen niet de kwaliteitsindruk gaven die je van de prijs mocht verwachten.

Wij hebben nu een Ikea knijpspotje in de tent, die kan aangesloten blijven op het ingebouwde stopcontact in de wagenbak en hangt aan de dakstok. Voor de luifel gebruiken we indien nodig de platte, magnetische en oplaadbare LED-lamp die we ook onder het bed plakken voor licht in de wagenbak. Die kan dus ook mooi aan de dakstok van de luifel hangen. Minder sfeer, wel functioneel :)

Oh en nu ook een oplaadbare magnetische bouwlamp. Handig in voor- en naseizoen als je 's avonds nog de tent moet opzetten. En voor thuis natuurlijk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 17:37

Nox

Noxiuz

Sjoewe schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:55:
Ja, staat helemaal strak. De tent opzetten zonder "lubbers en flubbers" is een soort micro-obsessie :+

@Nox heb je de stok voor in de luifel helemaal uitgeschoven?

Zie ook: YouTube: Opzetten - Karsten Tenten Luifels
Yes die is helemaal uitgeschoven. Ik ga ze vanmiddag even bellen als ik terug ben van mijn ontdekkingsreis.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:46
Nox schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 13:42:
[...]

Yes die is helemaal uitgeschoven. Ik ga ze vanmiddag even bellen als ik terug ben van mijn ontdekkingsreis.
Wij hebben tunneltent maar zelfde regenluifel, bij ons staat die redelijk vergelijkbaar met die van jouw op derde foto, stok staat iets schuiner en hebben hem iets uitgetrokken. regen loopt er gewoon vanaf. Hooguit zetten we hem aan 1 kant lager als we de afvoer meer die kant op willen. (Mede afhankelijk of en waar we de zijwanden aan de regenluifel hebben geritst.).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Nox
  • Laatst online: 17:37

Nox

Noxiuz

lost95 schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:08:
[...]

Wij hebben tunneltent maar zelfde regenluifel, bij ons staat die redelijk vergelijkbaar met die van jouw op derde foto, stok staat iets schuiner en hebben hem iets uitgetrokken. regen loopt er gewoon vanaf. Hooguit zetten we hem aan 1 kant lager als we de afvoer meer die kant op willen. (Mede afhankelijk of en waar we de zijwanden aan de regenluifel hebben geritst.).
Het lijkt er ook op dat mijn luifel een vierkante doek is (heb het even improvisorisch nagemeten), als je hem dan strak wil moet hij ook naar beneden duiken want de middelste lijn is hoger. Als je hem omhoog laat lopen gaan de buitenkanten eerder strak staan dan de binnenkant.

Overlever van KampeerMeet 4.1
"Als David Attenborough een film van jou zou moeten maken zou hij het moeilijk krijgen." - TDW

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Sjoewe schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 08:55:
Ja, staat helemaal strak. De tent opzetten zonder "lubbers en flubbers" is een soort micro-obsessie :+
Dan zul je je hebben geërgerd als je deze mensen tegenover je had.

Strak opzetten was voor deze campooz wat lastig geloof ik. Haringen vlogen er door de harde wind uit. En ze hadden besloten de voortent droog te houden door die boven asfalt te zetten. Maar dan heb je natuurlijk geen haringen.

De scheerlijnen van zowel voorkant als zijkant vlogen er continu uit. Weet niet wat voor systeem dat is, maar kan blijkbaar slecht tegen de wind. De stokken onder die zijkanten vielen ook iedere keer om.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uTNTRiG4gEx42enxDAV8WqRz-FE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Oh78AVmWiVHqOdAP4rQ28TIw.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 20:18

_Eend_

🌻🇺🇦

Get!em schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 17:18:
[...]

Strak opzetten was voor deze campooz wat lastig geloof ik. Haringen vlogen er door de harde wind uit. En ze hadden besloten de voortent droog te houden door die boven asfalt te zetten. Maar dan heb je natuurlijk geen haringen.

De scheerlijnen van zowel voorkant als zijkant vlogen er continu uit. Weet niet wat voor systeem dat is, maar kan blijkbaar slecht tegen de wind. De stokken onder die zijkanten vielen ook iedere keer om.

[Afbeelding]
Ik zet mijn tent ook niet altijd even strak neer, behalve als ik weet dat er slecht weer op komst is, maar dit is toch wel erg :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 05:57

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

[...]

[Afbeelding]
Maar als wij met de tent op pad zijn, heb ik ook een hekel aan de plaatsen met asfalt. Doe dan kunstgras als je er geen onderhoud aan wil, dan kunnen tent kampeerders tenminste hun haringen kwijt

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

devino schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:03:
[...]

Maar als wij met de tent op pad zijn, heb ik ook een hekel aan de plaatsen met asfalt. Doe dan kunstgras als je er geen onderhoud aan wil, dan kunnen tent kampeerders tenminste hun haringen kwijt
Is ook onhandig, maar bewust gekozen ivm de storm van vandaag en de voorspelde hoeveelheid regen.

Uiteindelijk viel het enigszins mee. Maar 1 dal verder is vandaag al 90mm gevallen, bij ons slechts 40mm.

Ikzelf sta precies andersom, met de luifel boven houten vlonder en de auto op asfalt.

Tentplekken op gras verderop stond uiteindelijk met 2cm onderwater.

[ Voor 13% gewijzigd door Get!em op 05-08-2025 19:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• J-M-T
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 20:23
[...]

[Afbeelding]
Ik ben bang dat dat niet aan de Campooz ligt maar aan de opzetter, deze zijn prima stevig neer te zetten om stevige wind te trotseren. Het feit dat haringen uit de grond worden getrokken zegt natuurlijk al een boel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Nu online
Get!em schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 19:45:
[...]

Tentplekken op gras verderop stond uiteindelijk met 2cm onderwater.
Dat zijn dan echt pas kruiptentjes

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sjoewe
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 20:19

Brrr. Wat een horror. :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 18:21

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Zojuist ging ik de twee tarpstokken welke ik voor de waslijn gebruikt had opruimen, maar ik vond ze wat zwaar. Bleek per stuk een aardige hoeveelheid regenwater in te zitten onderhand. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Zal de mijne op dit moment ook maar niet fotograferen dan. Gisteren opgezet terwijl hij kletsnat was, vanmiddag is hij eindelijk gedroogd. Tussen nat en droog zit 20cm aan elke kant van de luifel qua afstand waar de haringen de boel strak trekken. (Op 5,5m breedte) En ik verwacht nog buien. Dus de slappe tent nu, wordt straks weer strak getrokken. En door datzelfde asfalt kon ik ook niet de optimale plek prikken.

Als ik hem strak opzet terwijl tentdoek droog is, trekt ie de haringen van de luifel eruit als t gaat regenen (of de luifelmast krom).
Storm heeft vandaag 2 grondzeil ogen gescheurd. Had een andere net laten repareren bij holtkamper.

[ Voor 17% gewijzigd door Get!em op 05-08-2025 21:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sjoewe
Ohh men. De voorgaande 3 jaar hebben we gekampeerd met een geleende oldskool Jamet Jametic vouwwagen. Die was niet strak te krijgen. Eén molshoop en dat hele ding stond te flubberen. Om het maar niet van de gehele 90's trainingspak esthetiek van het ding te hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• nwagenaar
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 19:22

nwagenaar

God, root. What's the differen

Tsja, strak en-of daadwerkelijk scheerlijnen gebruiken is wel handig.

Zo heb ik wel eens een Decathlon pop-up tent over een camping in Oslo zien vliegen omdat alleen de achterkant met een scheerlijn was vastgemaakt bij een hoosbui icm veel wind. Was wel een grappig gezicht om die tent als een ballon over de camping zien gaan.... :+

Overigens werd ik de laatste paar weken erg veel "lastig" gevallen met de nieuwe generatie Hike en lichtgewicht Ali/TEMU-slaapmatten met ingebouwde pomp en kussen van 10cm dik met een (zogenaamde) R-waarde van 4.0. Ik heb ook de vorige generatie (7CM dik), ideaal voor in de zomer en kinderen, niet voor mij als volwassene :+

Deze dingen zouden nog geen 1KG zwaar zijn. Ik was toevallig op zoek naar nog een paar goedkope slaapmatten voor een weekendje weg in de zomer met mijn neefjes van 11 en 12 voor een vis-weekend, dus ze maar besteld samen met wat andere kleine kampeer dingetjes zoals scheerlijnen met katrol.

Ik moet eerlijk bekennen dat ze qua kwaliteit en afwerking meer dan behoorlijk zijn. Ik heb mijn bedenkingen over de R-waarde, maar ze zijn daadwerkelijk 10CM dik als je ze volledig oppompt. Met mijn gewicht en als zijslaper is ie comfortabel met een dikte van 9CM; je voelt duidelijk niet de grond. Die ingebouwde pomp is natuurlijk ruk (de stopper valt elke keer terug in het gat), maar je hebt deze dingen met 30 seconden opgepompt icm elektrische pompje met batterij.

Over 2 weken ben ik weer een 3-tal nachten op een camping tegen de Duitse grens. Eens kijken hoe ze het doen IRL-situatie!

Mijn Neo Geo MVS collectie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
_Eend_ schreef op dinsdag 5 augustus 2025 @ 18:11:
[...]

Ik zet mijn tent ook niet altijd even strak neer, behalve als ik weet dat er slecht weer op komst is, maar dit is toch wel erg :D
Ik denk juist andersom.? .. Een tent niet superstrak opzetten met een harde wind. Hetzelfde voor de scheerlijnen. Een beetje spanning erop is goed, maar niet teveel. Je wilt eigenlijk die windkrachten afzwakken lijkt mij door het geheel licht mee te laten bewegen. Niet dat de windkracht voor het groots deel trekt aan oa de naden en daar schade aanricht.

Sommigen bevestigen stugge elastieken of rubbers tussen de scheerlijnen en de haringen.

[ Voor 8% gewijzigd door Harribo op 06-08-2025 09:12 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Een beetje tent is ook al strak op te zetten zonder dat je hem zo hard moet afspannen dat hij geen bewegingsruimte meer heeft.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Harribo schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Ik denk juist andersom.? .. Een tent niet superstrak opzetten met een harde wind. Hetzelfde voor de scheerlijnen. Een beetje spanning erop is goed, maar niet teveel. Je wilt eigenlijk die windkrachten afzwakken lijkt mij door het geheel licht mee te laten bewegen. Niet dat de windkracht voor het groots deel trekt aan oa de naden en daar schade aanricht.

Sommigen bevestigen stugge elastieken of rubbers tussen de scheerlijnen en de haringen.
Als een tent niet strak staat bij wind gaat hij juist klapperen wrikt hij de haringen los. Een goede stormvast tent zet je dus strak op, vooral bij storm.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Duclaasie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:24:
[...]

Als een tent niet strak staat bij wind gaat hij juist klapperen wrikt hij de haringen los. Een goede stormvast tent zet je dus strak op, vooral bij storm.
Tja die logica snap ik ook wel weer.
Misschien maakt het ook uit wat voor soort kwaliteit tent je hebt.
Ik heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van mijn polyester decathlon opblaastent. Dus op die naden wil ik weinig windkracht. Dat zal misschien dan met een stevige katoenen de waard tent andersom zijn. Wat je zegt... Een goede stormvaste tent.

Ik heb al een keer een storm meegemaakt in mijn opblaastent. Bleef prima staan op de plek zelf , de tent zelf ging bovenin heen en weer :)

[ Voor 13% gewijzigd door Harribo op 06-08-2025 09:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Natuurlijk. De nacht voor vertrek naar huis eindelijk minder regen, maar alles is helemaal de moeder gedauwd. Letterlijk elk hoekje en gaatje is nat.
De ochtend zou zonnig zijn dus aan de camping gevraagd of we de vertrektijd iets mogen rekken want dan pakken we nog wat volle zon mee.
Zodra daar bevestigend antwoord op kwam begon een nieuw opgekomen dubbellaags wolkendek direct met het blokkeren van de zon en zojuist zelfs een spatje.

Op dit soort momenten krijgt ondanks mijn eeuwige tolerantie voor regen zelfs mijn humeur een deukje. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Nu online
Harribo schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 09:41:
[...]

Tja die logica snap ik ook wel weer.
Misschien maakt het ook uit wat voor soort kwaliteit tent je hebt.
Ik heb weinig vertrouwen in de kwaliteit van mijn polyester decathlon opblaastent. Dus op die naden wil ik weinig windkracht. Dat zal misschien dan met een stevige katoenen de waard tent andersom zijn. Wat je zegt... Een goede stormvaste tent.

Ik heb al een keer een storm meegemaakt in mijn opblaastent. Bleef prima staan op de plek zelf , de tent zelf ging bovenin heen en weer :)
Een opblaastent is geen echte tent. Een echte tent heeft rechte stokken. 😉

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Net de caravan uit de stalling gehaald, morgen schoonmaken en wegen op de weegbrug van de vuilnisstort. En een tafeltje uit de caravan halen omdat die vervangen wordt door een opvouwbare tafel. Vrijdag naar de dealer Cannenburg in Almere voor de jaarlijkse vochtcontrole voor de garantie.

Vooruitziende blik (of gekeken in mijn glazen bol) maar voor vertrek naar de stalling een nieuwe 9v batterij gekocht, was nodig ook aangezien de afstandsbediening van de Enduro mover inderdaad leeg was :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Nu online
@aReaRe Beter haal je die batterij uit de afstandsbediening, als die batterij gaat lekken is de kans aanwezig dat je afstandbediening kapot gaat. -O-

Wij hebben vandaag de boel weer ingepakt en vertrekken morgenvroeg weer naar huis.
Dit jaar de nodige problemen gehad met de caravan.
Eerst een mover die dienst weigerde en nadien het pompje van het toilet vastgelopen.
Nu weet ik van m'n vorige caravan dat die pompjes wel een vast willen gaan zitten als je ze lang niet gebruikt.
Dat was binnen een paar minuten opgelost, bij onze nieuwe caravan moet je het halve toilet demonteren om bij dat pompje te komen. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@205Gutmann Om die reden hebben mijn ouders de elektrische pomp op het toilet op hun boot juist vervangen voor een handpomp. Sommige dingen zijn niet noodzakelijk om te elektrificeren en levert meer moeite op dan het bespaart.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:19:
@aReaRe Beter haal je die batterij uit de afstandsbediening, als die batterij gaat lekken is de kans aanwezig dat je afstandbediening kapot gaat. -O-
Dat is ook mijn plan voor de komende winter als de hut weer op stalling staat (ik was het vergeten vorig jaar :$ ) .

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

JanHenk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:56:
@205Gutmann Om die reden hebben mijn ouders de elektrische pomp op het toilet op hun boot juist vervangen voor een handpomp. Sommige dingen zijn niet noodzakelijk om te elektrificeren en levert meer moeite op dan het bespaart.
Eens, zo heb ik ook het elektrische dompelpompje van mijn camper vervangen door een handpomp. Idee is nog wel er ooit een hydrofoor in te zetten (met een normaal regelbare kraan) want dat is ook best comfortabel en de buitendouche werkt niet op de handpomp.
Campertje heeft ook een stndkachel, waarbij ik meerdere keren per jaar eigenlijk deze even een half uur aan moet zetten om de brandstofpomp die daar in zit los te houden.

Hoe meer techniek, hoe meer er kapot kan gaan, zeker op trillende en stampende voertuigen zoals caravans, campers en boten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Je zou dan zeggen dat zo'n pompje op zo'n stampend en trillend voertuig wel los zou blijven zitten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Duclaasie schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 11:35:
[...]

Een opblaastent is geen echte tent. Een echte tent heeft rechte stokken. 😉
Oh...
Zo leer ik weer wat 😁😉

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 17:46:
Je zou dan zeggen dat zo'n pompje op zo'n stampend en trillend voertuig wel los zou blijven zitten. :P
yup zou ik ook denken. Maar toch werkt het helaas niet zo. Dingen die vast moeten blijven zitten komen los, dingen die los moeten blijven gaan vastzitten.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

205Gutmann schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:19:

Wij hebben vandaag de boel weer ingepakt en vertrekken morgenvroeg weer naar huis.
Dit jaar de nodige problemen gehad met de caravan.
Eerst een mover die dienst weigerde en nadien het pompje van het toilet vastgelopen.
Nu weet ik van m'n vorige caravan dat die pompjes wel een vast willen gaan zitten als je ze lang niet gebruikt.
Dat was binnen een paar minuten opgelost, bij onze nieuwe caravan moet je het halve toilet demonteren om bij dat pompje te komen. }:|
Onze Dethleffs heeft maar 1 pompje voor alles. Die heb ik toevallig vanochtend vervangen door een wat zwaardere exemplaar met 1,8 bar druk en grotere opbrengst. En ik heb de oude als reserve in de gereedschapskist gestopt. Je weet maar nooit :)

Verder zeer tevreden met de nieuwe hut trouwens! De aparte bedden zijn een zegen tov dwars bed. Hoge koelkast ook fijn en de mover heeft zich ook al bewezen. Enige irritante is het fietsenrek. Die is van Thule en kan weliswaar kantelen, maar zit wel hard in de weg als ik in de disselbak moet zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Nu online
JanHenk schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:56:
De caravan is uit 2022, om het dan om te gaan bouwen naar een handpompje vind ik wat zonde.
Met wat betere engineering hadden ze dat pompje gewoon makkelijk bereikbaar kunnen maken.
Het is niet dat die pompjes nooit kapot gaan. :Y

@Timmert Wij hebben 2 pompjes, het schoonwater pompje laat qua capaciteit ook te wensen over, een wat zwaarder pompje is wel een slim idee.
Ik denk dat wij hetzelfde fietsenrek hebben, het nadeel bij onze caravan is dat we het neuswiel niet meer uit kunnen draaien als er 2 fietsen opstaan.

[ Voor 20% gewijzigd door 205Gutmann op 06-08-2025 18:25 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

205Gutmann schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 18:22:
[...]

De caravan is uit 2022, om het dan om te gaan bouwen naar een handpompje vind ik wat zonde.
Met wat betere engineering hadden ze dat pompje gewoon makkelijk bereikbaar kunnen maken.
Het is niet dat die pompjes nooit kapot gaan. :Y

@Timmert Wij hebben 2 pompjes, het schoonwater pompje laat qua capaciteit ook te wensen over, een wat zwaarder pompje is wel een slim idee.
Ik denk dat wij hetzelfde fietsenrek hebben, het nadeel bij onze caravan is dat we het neuswiel niet meer uit kunnen draaien als er 2 fietsen opstaan.
Dan staat die van jullie misschien net wat meer naar voren. Dat probleem heb ik namelijk niet. Haha. Blijft behelpen met zo'n ding erop..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Nu online
Timmert schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:02:
[...]

Dan staat die van jullie misschien net wat meer naar voren. Dat probleem heb ik namelijk niet. Haha. Blijft behelpen met zo'n ding erop..
De Hobby heeft een erg korte dissel, met 2 volwassen fietsen voorop moet je de combinatie niet te scherp scharen want dan heb je schade.
Op die manier heeft de achterbumper al flinmk wat schade opgelopen aan 1 kant, helaas. }:|

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

205Gutmann schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 19:20:
[...]

De Hobby heeft een erg korte dissel, met 2 volwassen fietsen voorop moet je de combinatie niet te scherp scharen want dan heb je schade.
Op die manier heeft de achterbumper al flinmk wat schade opgelopen aan 1 kant, helaas. }:|
Blij dat ik nog geen fietsendrager heb O-)

Vouwfiets Lacross ligt ingeklapt in de achterbak van mijn stationwagen :P
Naast gasfles, extra opvouwbare watertank 10 liter gevuld met water, gereedschap, koelbox.

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 06-08-2025 21:55 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:09
aReaRe schreef op woensdag 6 augustus 2025 @ 16:57:
[...]

Dat is ook mijn plan voor de komende winter als de hut weer op stalling staat (ik was het vergeten vorig jaar :$ ) .
Persoonlijke noot; leg de afstandsbediening niet op de dissel na het moveren maar legt deze meteen in de caravan... 8)7 |:( :X

Bij dealer kost nieuwe afstandsbediening 365 euro... Inmiddels voorzien van een ''nieuwe'' via MP.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Nu online
kiefty14 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Persoonlijke noot; leg de afstandsbediening niet op de dissel na het moveren maar legt deze meteen in de caravan... 8)7 |:( :X

Bij dealer kost nieuwe afstandsbediening 365 euro... Inmiddels voorzien van een ''nieuwe'' via MP.
Ik ben ooit eens op de camping aangekomen en trof daar de afstandbediening van de mover nog aan in het gootje van het fietsenrek. :+
Sindsdien steek ik hem altijd in mjjn broekzak tijdens het aankoppelen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

kiefty14 schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 08:46:
[...]

Ik heb er een koordje aan zitten dus ik hang de AB altijd om mijn nek.
205Gutmann schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 09:10:
[...]

Ik ben ooit eens op de camping aangekomen en trof daar de afstandbediening van de mover nog aan in het gootje van het fietsenrek. :+
Dan heb je heel veel geluk gehad :+

[ Voor 31% gewijzigd door aReaRe op 07-08-2025 09:29 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 15:10
[...]

Ik had dat laatst met het disselslot, ook ‘even’ in het gootje gelegd :P . Hij lag er nog op een paar verkeersdrempels en een paar honderd meter verder :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
[...]

Oh man, zie nu dat ik niet de enige ben.....niet vanaf de camping, maar van huis naar de stalling......lag de ab inderdaad nog netjes in het gootje toen ik aankwam....

meanwhile:
Zondagavond terug gekomen uit Oostenrijk (https://gathering.tweaker...message/82897392#82897392)
'T weer was niet om over naar huis te schrijven, hoewel we droog en warm begonnen werd het natter en bewolkter. Toch genoeg droge momenten voor mooie wandelingen, klettersteigen etc.
En als het echt nat was, dan waren er leuke stadjes in de buurt voor een middagje winkelen.
De camping was basic maar goed. Geen speeltuin, animatie of andere zaken. Maar wel schoon sanitair, een 'huiskamer' om even droog en warm een spelletje te spelen. Locatie vlak bij een cabinelift was een groot pluspunt.

Deze camping is het hele jaar open dus zijn ze goed voorbereid op wintersporters. En daar konden we goed gebruik van maken toen het tijd werd om in te pakken. Een grote verwarmde ruimte voor ski's (plus nog een voor schoenen en andere zaken) waar we onze tentjes en caravanluifel konden drogen _/-\o_
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pJyawNildr6bsY7Z4YtHB5kvOJo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/T6pm3o2MPx4Mxp73E3GDuDeI.jpg?f=fotoalbum_medium

Mooiste kampeermiddel dat ik dit jaar ben tegengekomen: een klein vrachtautootje met een bak met dekzeil, vergelijkbaar met deze random internetfoto:
Afbeeldingslocatie: https://www.dekzeilen-dejonghe.be/Areas/Website/UploadData/218/TinyMce/Imagelists/2868-aanhangwagens/870u10721d2c9400bde6db077d59dd7713685b9df.jpg
opklaptrappetje voor de bak om binnen te komen. In de bak wat luchtbedden en klaar ben je (y).

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 28-08 11:45
[...]

Keycoard eraan en in de vaste routine altijd autosleutel caravansleutel en mover ab eraan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 12:48
Weet iemand of in de Mobicool MCF40 ook de grotere 1.75 en 2.0 liter flessen passen?

Root don't mean a thing, if you ain't got that ping...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

TheOmen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:35:
[...]
Mooiste kampeermiddel dat ik dit jaar ben tegengekomen: een klein vrachtautootje met een bak met dekzeil, vergelijkbaar met deze random internetfoto:
[Afbeelding]
opklaptrappetje voor de bak om binnen te komen. In de bak wat luchtbedden en klaar ben je (y).
Ik kwam in Noorwegen iets vergelijkbaars tegen. Uitgebreid met een luifel van marktkraam materialen en knijpers en twee aanhanger afdekzeilen als zijwanden van de luifel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

ijdod schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 19:14:
Weet iemand of in de Mobicool MCF40 ook de grotere 1.75 en 2.0 liter flessen passen?
Ik koop die flessen eigenlijk nooit, maar meen mij te herinneren dat 1,5 liter langer is en twee liter juist alleen dikker. Dus kans dat twee liter wel past maar anderhalve liter te hoog is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
@franssie Ik heb ze liever ook niet, maar in bv FR is het bij veel winkels of 1L of 1.75. En met een aanzienlijk prijsnadeel voor de 1L. Maar die flesmaten blijken al verdomd lastig te vinden. Ik kom rond de 300mm voor 1.5, en 300-330 voor 2L. En de maten van de koelbox is Mobicool ook erg zuinig mee in het specificeren. Vandaar op zoek naar praktijkervaring :D

[ Voor 5% gewijzigd door ijdod op 07-08-2025 20:01 ]

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 15:42
Ik was meteen aan het begin van de vakantie mijn portemonnee kwijt... Overal gezocht, zelfs Airbnb benaderd of die daar lag maar ook niet helaas.

Toch nog maar een laatste check of die niet tussen de auto stoelen ofzo was gevallen en toen ik naar de auto liep zag ik hem liggen, bovenop de bagagewagen. 100km na de laatste keer dat ik hem gebruikt had. Maar hij lag er gelukkig nog gewoon.

Wij staan nu sinds dinsdag op Camping la Garenne in de Ardèche. Komt heel warm weer aan de komende paar dagen, maar ik hou daarvan. Tot nu toe hele leuke camping, maar het is ook een hele nederlandse camping. Ik denk dat 80+% hier Nederlands is. Natuurlijk geweldig voor de kinderen want die hebben meteen een groep vriendinnen waar ze de hele dag mee spelen.

Ook grappig om te zie hoe verschillend mensen hun kampeermiddel positioneren, sommige zetten hun caravan of tent zo neer dat je volledige privacy heb tot zelfs afgesloten met doeken rondom hun plek aan toe.

Overigens staat mijn opblaastent gewoon helemaal strak hoor, dus weet niet wie die onzin heeft bedacht dat een opblaastent geen tent is, maar die mag terug naar 1995. Onze buren hebben zelfs een volledig katoenen Karstentent staan die opblaasbaar is. Ik wil zelf in ieder geval niks anders meer. Kan onze joekel van een tent helemaal alleen opzetten terwijl mijn vrouw de baby en andere twee kinderen in de gaten houdt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 15:42
Nog paar foto's, genoeg blijven drinken :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ps1Z8UU8nFLiD_TAmj9Y2cm8-xM=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mtF8jDziGjDDv8d2PU2h7xsy.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4jsYRgt8LfTpd8Hz8biOI4V7Ins=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xi1lXXYxYTHAY6s0EYKoYC8d.jpg?f=fotoalbum_tile

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Sjoewe
Ah joĥ, laat je niet gek maken. Het is gewoon een mantra voor De Waard eigenaren zodat ze gemotiveerd blijven terwijl ze huilend de 12000 verplichte haringen de rotsachtige bodem in moeten meppen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 20:14

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Ozzie schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 20:56:

Overigens staat mijn opblaastent gewoon helemaal strak hoor, dus weet niet wie die onzin heeft bedacht dat een opblaastent geen tent is, maar die mag terug naar 1995. Onze buren hebben zelfs een volledig katoenen Karstentent staan die opblaasbaar is. Ik wil zelf in ieder geval niks anders meer. Kan onze joekel van een tent helemaal alleen opzetten terwijl mijn vrouw de baby en andere twee kinderen in de gaten houdt.
Mijn enige bezwaar is nog dat ik niet nog iets fijns heb gevonden om mijn Karsten op te blazen met accu's :+

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Sjoewe schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 07:55:
Ah joĥ, laat je niet gek maken. Het is gewoon een mantra voor De Waard eigenaren zodat ze gemotiveerd blijven terwijl ze huilend de 12000 verplichte haringen de rotsachtige bodem in moeten meppen :+
Zou het dan een serieuze opmerking zijn geweest? Die gast heeft dan zeker ook nog eenNokia gsm en kookt thuis op hout?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 16:07
Touchdomex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

Mijn enige bezwaar is nog dat ik niet nog iets fijns heb gevonden om mijn Karsten op te blazen met accu's :+
En dat terwijl accu's aardig explosief kunnen zijn :7

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 19:26
TheOmen schreef op donderdag 7 augustus 2025 @ 10:35:
[...]
[Afbeelding]
Ik sta nu tegenover dit geweldige kampeermiddel:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Pv2VIHU4D41EBiZAU1oE7sYpeRQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/BLvWq8Osw4KNhfOp8ompaRYS.jpg?f=fotoalbum_large

Aan de andere kant staat een ding waar ik nog een foto van moet maken, maar daarvoor schaam je je als kampeerder. Want met kamperen heeft dat niks meer te maken. Niveau Concorde zeg maar.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Touchdomex schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 08:31:
[...]

In principe zijn dit ook een soort van accu's ;) :

Afbeeldingslocatie: https://www.dive4all.nl/images/nieuws/duikflessen/08.jpg

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
...

[ Voor 98% gewijzigd door Roet op 08-08-2025 10:32 ]

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:24

Bommes

Capo del formaggio

Drardollan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:07:
Aan de andere kant staat een ding waar ik nog een foto van moet maken, maar daarvoor schaam je je als kampeerder. Want met kamperen heeft dat niks meer te maken. Niveau Concorde zeg maar.
Wat een dooddoeners altijd in dit topic.
Laat een ieder nou gewoon kamperen zoals ze zelf willen.
Of dat nou in een hangmat onder een zeiltje is, of in een Concorde van 12 meter.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heerljik altijd dat soort uitspraken. Zelf wel in een caravan gaan zitten met alleen mooi weer en daar mag je niets van zeggen, maar afgeven op een stap 'erger' is dan weer prima. :D

Met @Bommes, laat iedereen gewoon zijn keuzes maken. Je mag er best wat van vinden (doe ik ook vaak genoeg) maar dat publiekelijk erop afgeven hoeft van mij niet zo. Consensus bereiken we toch niet. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 02-09 14:02
Drardollan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:07:
[...]

Ik sta nu tegenover dit geweldige kampeermiddel:
[Afbeelding]

Die partytent op de klep _O- . En dan zo'n "tafel-en-stoelen-tijdens-de-verbouwing-setje" eronder. Zitten ze daar ook werkelijk op? Lekker vanuit de hoogte op de plebs neerkijken :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
Dat kamperen en kamperen is er al jaren.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Een cliënt van mij heeft toevallig zo’n grote Concorde. Dat apparaat heeft meer gekost dan de WOZ-waarde van z’n eigen huis is (nu is dat ook wel een vrij bescheiden woning).

Zij leven erin. Zitten in de wintermaanden gewoon maanden per jaar in Spanje aan de kust. Je kan wel echt afvragen of het nog kamperen is hoor (denk niet dat zij zelf het zo zouden noemen). Als je rond de vier ton voor een “camper” neer kan leggen, doe je dat niet om er twee weken per jaar mee op een camping te staan. Maar ja, in de zomer kun je dit soort mensen en campers óók tegenkomen.

Edit: overigens voelen zij zich soms ook wel bezwaard heb ik begrepen... Al zal vast niet iedere bezitter van zo’n vrachtwagen dat gevoel hebben.

[ Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 08-08-2025 10:23 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 18:34
Hier in IJsland staat nu een Porsche Panamera met een daktent.. ook niet echt een combi die je verwacht (geeft wel goed aan hoe hier de prijzen liggen :+ )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roet
Ik vind het wel een cool apparaat, de spoiler paste er zowaar ook echt bij. Maar tussen alle tenten en dergelijke viel hij behoorlijk op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:21:
Hier in IJsland staat nu een Porsche Panamera met een daktent.. ook niet echt een combi die je verwacht (geeft wel goed aan hoe hier de prijzen liggen :+ )
Wel benieuwd hoe hard hij nu nog kan. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ijdod
Op de camping, zolang ze zonder rare fratsen op de plaats kunnen komen en daarop passen, boeit een grote camper me niet. Niet mijn ding, maar dat hoeft ook niet. Ik heb er meer issues mee dat je ze nog wel eens op de weg tegenkomt op plekken die daar niet geschikt voor zijn (cq plekken die niet geschikt zijn voor die specifeke chauffeurs :D). Maar goed, dat is uiteindelijk ook gewoon een 'me' problem.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
MrFl0ppY schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 09:55:
[...]

Die partytent op de klep _O- . En dan zo'n "tafel-en-stoelen-tijdens-de-verbouwing-setje" eronder. Zitten ze daar ook werkelijk op? Lekker vanuit de hoogte op de plebs neerkijken :+ .
De dame zit er ongeveer de hele dag op, de heer des huizes is vooral alleen op pad overdag. Maar in de avond zit hij er ook lekker bij.

Hoe je langer dan een uur op die stoelen kan zitten is echt een mirakel _/-\o_

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JC7Cl2UAo1tmD04EZtX3ZedWboY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qmVkeD04f3fT9HHkzkLXLAAF.jpg?f=fotoalbum_large

De foto zoals beloofd. Denk zelf een omgebouwde oude bus, mede door de geur omdat ze het ding om de haverklap starten om onduidelijke redenen. De deuren zijn wel gaaf 8)

Maar met kamperen heeft het niks meer te maken wat mij betreft. Je kan hem op veel campings niet kwijt en het is hier gelukkig droog zodat het gras niet tot pulp is geslipt. De 3 airco’s koelen de camping, dat is dan wel weer fijn!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Drardollan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:32:
[Afbeelding]

De foto zoals beloofd. Denk zelf een omgebouwde oude bus, mede door de geur omdat ze het ding om de haverklap starten om onduidelijke redenen. De deuren zijn wel gaaf 8)
Die aanhanger hoort er ook bij?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
JanHenk schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 10:05:
Een cliënt van mij heeft toevallig zo’n grote Concorde. Dat apparaat heeft meer gekost dan de WOZ-waarde van z’n eigen huis is (nu is dat ook wel een vrij bescheiden woning).

Zij leven erin. Zitten in de wintermaanden gewoon maanden per jaar in Spanje aan de kust. Je kan wel echt afvragen of het nog kamperen is hoor (denk niet dat zij zelf het zo zouden noemen). Als je rond de vier ton voor een “camper” neer kan leggen, doe je dat niet om er twee weken per jaar mee op een camping te staan. Maar ja, in de zomer kun je dit soort mensen en campers óók tegenkomen.

Edit: overigens voelen zij zich soms ook wel bezwaard heb ik begrepen... Al zal vast niet iedere bezitter van zo’n vrachtwagen dat gevoel hebben.
Alleen al het feit dat je op zeker 75% van de campings niet eens kán staan moet de eigenaren aan het denken zetten.

Voor mij is het geen kamperen meer. En het kampeermiddel wat ik zelf heb, een caravan van 7m26, is voor mij ook al ver over de grens. Ik zou met veel plezier mijn eerste caravan van nog geen 6 meter, net aan 1000kg en zonder onzinnige “luxe” als een boiler, douche en mover terug hebben. Helaas heb ik daarin een compromis moeten zoeken met het gezin, het was dit of niet meer kamperen. Op de mover na probeer ik vooral niks te gebruiken. Al lijk ik daar volgend jaar niet mee weg te komen en heeft men de zinnen gezet op veel te weinig dagen naar een veel te duur oord met het vliegtuig :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 12:46:
[...]

Die aanhanger hoort er ook bij?
Uiteraard. Want de 2 motoren moeten ook mee. Die passen blijkbaar niet binnen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Laatst online: 17:05
[Afbeelding]

Maar met kamperen heeft het niks meer te maken wat mij betreft. Je kan hem op veel campings niet kwijt en het is hier gelukkig droog zodat het gras niet tot pulp is geslipt. De 3 airco’s koelen de camping, dat is dan wel weer fijn!
Zo'n bus is toch prima? Kun je lekker mee rondtrekken lijkt me. Zeker als je wat langer weggaat is wat leefruimte ook wel prettig. Je keus voor waar je hem neerzet is wat beperkt, maar daar is niks mis mee. Oftewel leef en laat leven. Ieder zn ding.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:20
[Afbeelding]

Ik weet van een ex-collega dat ie met vrienden een oude stadsbus had omgebouwd en daarmee allerlei rock-festivals afstruinde.
Gezien het Duitse nummerbord zal dit 'm niet zijn.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TheOmen schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Ik weet van een ex-collega dat ie met vrienden een oude stadsbus had omgebouwd en daarmee allerlei rock-festivals afstruinde.
Gezien het Duitse nummerbord zal dit 'm niet zijn.....
Dat denk ik ook niet, of hij moet verkocht zijn natuurlijk. Ik heb niet het idee dat dit een stadsbus is geweest, een touringkar wellicht.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
pirke schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 13:26:
[...]

Zo'n bus is toch prima? Kun je lekker mee rondtrekken lijkt me. Zeker als je wat langer weggaat is wat leefruimte ook wel prettig. Je keus voor waar je hem neerzet is wat beperkt, maar daar is niks mis mee. Oftewel leef en laat leven. Ieder zn ding.
En waarom precies mag ik dan niet zeggen dat ik het geen kamperen vind? Mag ik niet leven?

Ik vind het allemaal patserige nonsens en als ik een camping zou hebben zouden ze niet welkom zijn. Hooguit op een geasfalteerd “veldje” achteraf. Dat is mijn ding dan zullen we maar zeggen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat soort dingen kom ik eigenlijk nooit tegen, maar jij zoekt ook een ander type campings uit. Maar ik neem aan dat ook dat dan is voortgekomen uit een compromis met je gezin? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Get!em
  • Niet online

Get!em

Oh die ja!

Kwam gisteren nog een Phoenix TopX alkoof camper tegen. Die werd geweigerd op de veerboot. Moest de andere boot pakken. Concurreert met en boven de Concorde dan ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@Get!em Daar hoort een paatje bij
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qDscu0BF_CcMhb4Uy-KEXurV0Bs=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/jjtKSXwHlANOSFu9I9Fh2ZPv.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mja, dat is gewoon een vrachtwagen. Ik vraag me af of die zelfs op een gemiddelde camperplaats kan/mag staan.

Edit:
Oh hier wel gewoon denk ik (reed ik van de week langs).
https://recreatiepark-darperes.nl/nl

[ Voor 32% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2025 14:05 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Dat zijn die concordes ook hoor, staan ook op een vrachtwagen chassis (MB Actros).

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Den_S85
  • Laatst online: 18:22
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:02:
Mja, dat is gewoon een vrachtwagen. Ik vraag me af of die zelfs op een gemiddelde camperplaats kan/mag staan.

Edit:
Oh hier wel gewoon denk ik (reed ik van de week langs).
https://recreatiepark-darperes.nl/nl
Als je op Darperes vast komt te zitten met je campertruck vraag je gewoon de buren of ze je met de Buffel kunnen lostrekken :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• ijdod
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ML15Xz2zHasq49ZVN1D2hZKSPpc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1sP1FP6ObVJNgP9Eg98rHgBJ.jpg?f=fotoalbum_large

Weekeindje proefkamperen met de nieuwe Karsten Lacerta en accessoires. Past gelukkig allemaal nog steeds in de auto zoals gehoopt/verwacht :D. Zit qua pakken nog ruimte voor verbetering in. 2e AH krat ipv die twee doorzichte kratten scheelt al een hoop loze ruimte. (die twee kleintjes waren een verrassing; dat was eerder een AH krat :P. Had het management thuis bedacht O+ )

[ Voor 18% gewijzigd door ijdod op 08-08-2025 14:21 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:11

vhal

ಠ_ಠ

Eerlijk gezegd zie ik liever zo'n dikke motorhome dan een tentenvluchtelingenkamp van die Duitsers die er een klerebende van maken. Ook echt je vreten dagen laten staan in 30 graden Celsius en inmiddels meurt het ook behoorlijk :/

Overigens zag ik nog een topper van een andere Duitser die z'n tent 1.5 meter voor de uitgang van een andere tent plaatste onder een boom waardoor deze mensen (die er toen niet waren) niet eens meer normaal konden zitten. Uiteraard werd dit een enige verhitte discussie waarbij de campingmanager later onderling ws iets met deze mensen had geregeld met een financiële tegemoetkoming want ze pakten hun spullen en staan nu elders op 't veld. Maar zo zie je maar, asociale mensen hebben de halve wereld...

Inmiddels begin ik Duitsers kampeerders toch het minst sympathiek te vinden. Niet allemaal maar de bier drinkende tokkies haal je er vrij gemakkelijk uit.

Strava

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ijdod
@vhal Ik ken dergelijke discussies vooral van campings met een wat vrijere plaatskeuze. Wat dat betreft vind ik duidelijk aangegeven plaatsen erg duidelijk en daardoor plezierig.

Hoewel ik dat ook fout heb zien gaan toen Fransen meenden dat de grens bij een boom lag ipv het duidelijke paalje. Of een Duitser die quasi per ongeluk het paaltje omver reed maar daarna net zo per pngeluk een meter op de andere plaats uitstak...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Zo, de caravan uitgelaten vandaag :P

Even op en neer naar de dealer Cannenburg in Almere, vochtcontrole laten doen daar voor de garantie en met een omweg via Harderwijk (A27, A28 en de N302) terug naar Lelystad. Geconstateerd dat de Renault Mégane met de versnelling in 5 vergrendeld (van de 7 die de automaat heeft) het beste rijdt, verbruik zo tussen de 1 op 9 en 1 op 10, en het toerental op 3200 rpm.
Dan rijd de combinatie het comfortabelst bij een snelheid van 95 km/h (GPS gemeten).

Hut weer de oprit gemoverd, morgen nog wat klussen doen (wassen en in de wax zetten). Misschien een nachtje erin slapen, we zien wel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Zo hebben wij wel eens meegemaakt op een natuurcamping, praktisch leeg. Stonden we met ons tentje, komen we terug van wandelen, op 3 meter een andere tent. Maar ja,maar bij op het plateautje stonden, stonden zij in de kom. Eerste de beste hoosbui en het was klaar. Doeiii

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LordSinclair
maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 14:48:
Zo hebben wij wel eens meegemaakt op een natuurcamping, praktisch leeg. Stonden we met ons tentje, komen we terug van wandelen, op 3 meter een andere tent. Maar ja,maar bij op het plateautje stonden, stonden zij in de kom. Eerste de beste hoosbui en het was klaar. Doeiii
Zo gaat het ook altijd als je gaat wandelen. Ga je ergens zitten in de middle of nowhere.. en ja hoor.. mensen moeten dichtbij je komen zitten. Net kuddedieren, mensen.

Mooiste was toen ik klein was.. ook op zo'n vrij veld, we komen terug met de auto, mn vader ziet het gebeuren, een tent die werd opgezet en zo goed als in onze tent zou komen te staan. Dus bam auto daar tussen geparkeerd. Die konden verplaatsen en opnieuw beginnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ah ja, sommige mensen zijn daar helemaal niet zo mee bezig en anderen (zoals ik) zijn vrij territoriaal.
Vorig hadden we buren die hun tent precies langs het hegje (lees: dorre takjes van 30cm hoog) zetten, naast onze slaapcabine. En dan letterlijk ernaast. Dus hun doek raakte het hegje en hun scheerlijnen stonden over de heg vlak naast onze wagen in geprikt.
Ik heb daar toen geen punt van gemaakt maar man man hoe kan je dat toch verzinnen.

Op een andere camping heb ik wel ingegrepen. Daar hadden de plekken geen afbakening maar er waren stroomaansluitingen tussen elke twee plekken, dus het was redelijk in te schatten. Toen was er ook zo'n lollig gezin wat aan de ene kant een strook vrij hield voor hun auto, en dan aan de andere kant hun kindertent (pubers) wel even ruim aan de zijkant wilde plaatsen. Dat was dus schuin voor onze luifel, dichter bij ons dan bij hen. Alsof alle ruimte tussen de tenten die er al stonden dan van hen was.
Daar hebben we wel ingegrepen en toen zetten ze het tentje aan de andere kant, waar voor hun auto ook een zee van ruimte was. Dan vraag je je af waarom dat niet al meteen het idee was. Je wil zelf toch ook niet half onder de luifel van een ander zitten?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:55
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:01:
Ah ja, sommige mensen zijn daar helemaal niet zo mee bezig en anderen (zoals ik) zijn vrij territoriaal.
Afgelopen vakantie in Schotland was heerlijk om geen vaste pitchgrenzen te hebben. Vaak was er wel een pitchindicatie maar dan was het: midden van de tent ter hoogte van paaltje, auto links. Geen harde grenzen links/rechts.

Nadeel: bijzettentje (bijna) nergens toegestaan

Opvallendst zijn dan de Britten zelf: stap 1 is het pakken van het windscherm en hamer om het territorium af te bakenen 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:10:
[...]

Afgelopen vakantie in Schotland was heerlijk om geen vaste pitchgrenzen te hebben. Vaak was er wel een pitchindicatie maar dan was het: midden van de tent ter hoogte van paaltje, auto links. Geen harde grenzen links/rechts.

Nadeel: bijzettentjes (bijna) nergens toegestaan

Opvallendst zijn dan de Britten zelf: stap 1 is het pakken van het windscherm en hamer om het territorium af te bakenen 8)7
Het liefst heb ik zelf ook geen harde grenzen, ben het meest fan van campings waar een paaltje of tegeltje staat om het midden van je plek aan te geven. Bouw vanuit daar, als iedereen dat doet komt het goed.

Al die bijzzettentjes en uitbouwmogelijkheden zijn daar juist een risico in. Dus blij als dat niet mag.

Zelf ben ik voorstander van tussenruimte laten. Dus niet tot aan de grenzen van je plek opbouwen (als die er dus wel zijn), maar de boel een beetje een open gevoel laten behouden.
Wat ik dan merk is dat er veel mensen zijn die dat zien als een uitnodiging om minimaal tot die grens te bouwen, en liefst nog een stukje van jouw bewust overgelaten ruimte over nemen.

En dat soort dingen inderdaad altijd als je even boodschappen bent doen. :'(

[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 08-08-2025 15:14 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
  • Laatst online: 18:55
Gonadan schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:14:
[...]

Het liefst heb ik zelf ook geen harde grenzen, ben het meest fan van campings waar een paaltje of tegeltje staat om het midden van je plek aan te geven. Bouw vanuit daar, als iedereen dat doet komt het goed.

Al die bijzzettentjes en uitbouwmogelijkheden zijn daar juist een risico in. Dus blij als dat niet mag.
Zo zit ik er dus op zich ook in. Maar dan vind ik het beetje jammer dat ik klein tentje niet bij onze middelgrote tent mag zetten (prik 'm bijna nog tussen onze eigen scheerlijnen) terwijl er tunneltenten van vele tientallen vierkante meters opgebouwd worden 8)7
Wat ik dan merk is dat er veel mensen zijn die dat zien als een uitnodiging om minimaal tot die grens te bouwen, en liefst nog een stukje van jouw bewust overgelaten ruimte over nemen.
Vorig jaar had ik een familie die de caravan strak tegen de grens had geplaatst. Op zich prima, maar vervolgens wel 3 keer per dag erbij moeten om het water van dat kreng bij te vullen, het vuile water af te voeren, etc. :? 8)7 En dat was een camping met royale pitches.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Nu online
Dit jaar stonden we ook op een camping waar geen vaste plekken staan aangeduid.
Wij hadden onze caravan mooi in een hoekje gezet met de luifel eraan en een bijzettentje.
Komen er ineens 2 caravans aangereden die hun dissel zo'n beetje bij ons onder de luifel parkeren.
Vriendelijk verzocht om de caravans wat verderop te plaatsen, vervolgens werd er een hoop gevloekt in een taal die we niet konden verstaan maar de caravans werden toch een stukje opgeschoven.

Ik ben ook niet zo territoriaal, maar ik heb wel graag een beetje de ruimte zonder dat ik meteen al een 'gezellige' buurman in m'n gezicht heb.
Een praatje op z'n tijd is prima, maar ik ga voor de rust op vakantie en ik zit er niet op te wachten dat er al iemand op m'n lip zit als ik 's morgens nog moet ontwaken met een bak koffie. :O

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roet
Ik ben nu een paar keer weg geweest en ik kies altijd de grootste plot, ookal hebben wij een 390 caravan met ondiepe voortent. Ik vind ook wat ademruimte wel fijn. Hoewel ik, mochten we de caravan ooit wegdoen, ik heel erg graag zo'n mooie grote tunneltent zou willen hebben. :$ Dat heb ik liever dan een caravan, die mijn vriendin dan weer juist graag heeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:28:
Zo zit ik er dus op zich ook in. Maar dan vind ik het beetje jammer dat ik klein tentje niet bij onze middelgrote tent mag zetten (prik 'm bijna nog tussen onze eigen scheerlijnen) terwijl er tunneltenten van vele tientallen vierkante meters opgebouwd worden 8)7
Klopt. Ik vind dat systeem niet altijd eerlijk. Ik begrijp best dat je wilt voorkomen dat mensen elke vierkante meter van hun plek gaan bebouwen, of dat meerdere gezinnen op één plek proberen te passen (ja dat heb ik vaker geprobeerd zien worden).
Maar als ik dan zie dat wanneer ik mijn achtertent gewoon aan de vouwwagen rits waardoor die nóg groter wordt dan kraait er geen haan naar, maar zou ik mijn dochter in een exact zo groot bijzetttentje willen hebben dan mag het soms niet of het kost extra. Ergens klopt dat ook gewoon niet.
Vorig jaar had ik een familie die de caravan strak tegen de grens had geplaatst. Op zich prima, maar vervolgens wel 3 keer per dag erbij moeten om het water van dat kreng bij te vullen, het vuile water af te voeren, etc. :? 8)7 En dat was een camping met royale pitches.
Ja dan zit je lekker direct tegen zo'n wit vlak aan te staren, daar ben ik niet echt fan van. Beetje leefruimte is wel lekker.

Maar goed, zo had dit jaar ook een lolbroek aan onze fietsen gezeten want die vond dat wij zijn pareltje doorgang moesten verlenen via onze plek en ze kwamen er niet lekker langs.
Dat klopt op zich wel, want zijn pareltjes liepen strak onder onze luifel door, hingen achter scheerlijnen en stapten gewoon letterlijk óp de windhoeken. Want kortste weg hè? Toen heb ik dus onze fietsen zo gezet dat je niet meer strak langs die windhoek kon maar je even twee meter om moest lopen waardoor je geen scheerlijnen en luifel tegen kwam.
Dus doen wij boodschappen gingen doen pakten zij even het moment om onze plek weer anders in te richten, want ja, doorgang voor hun pareltjes boven alles.
Gelukkig had hij nog wel het lef om het later toe te geven en het gewoon nog even netjes te vragen, maar ook na mijn uitleg leek het er nog niet bij hem in te gaan dat ik niet per se een specifieke doorgang voor zijn kinderen hoef te faciliteren. Maar verder dan wat onvriendelijkheid en het argument 'kinderveld' (wat gelul was) kwam hij niet.

Later nog gewoon geouwehoerd over andere zaken en dan is alles weer prima, maar het is bijzonder hoe mensen kunnen reageren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Drardollan
Wat een tokkie campings gaan jullie heen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 18:13
Rukapul schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 15:28:
[...]

[...]

Dat laatste is herkenbaar. Camping met grote plaatsen. Toch de caravan tegen de grens aanzetten en meerdere keren per dag over het "terrein" van de buren erbij. De raampjes klappen dan ook gewoon open op het "terrein" van de ander.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Nu online
Tsja, asociale mensen kom je overal wel tegen daarvoor hoef je niet eens de grote campings op te zoeken.
Ik denk dat veel mensen tegenwoordig nu eenmaal anders kamperen dan vroeger en wat minder van elkaar kunnen hebben.
Ik heb op onze camping veel chagrijnige jongeren zien uitstappen nadat ze erachter kwamen dat de camping geen wifi heeft. :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
205Gutmann schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 16:31:
Tsja, asociale mensen kom je overal wel tegen daarvoor hoef je niet eens de grote campings op te zoeken.
Ik denk dat veel mensen tegenwoordig nu eenmaal anders kamperen dan vroeger en wat minder van elkaar kunnen hebben.
Ik heb op onze camping veel chagrijnige jongeren zien uitstappen nadat ze erachter kwamen dat de camping geen wifi heeft. :+
Om het topic toch iets serieus mee te geven, hoewel we in 2025 leven is de wifi op veel campings nog steeds belabberd. Enig voordeel is dat het tegenwoordig wel vaak gratis is, dat scheelt in ieder geval een hoop frustratie ;)

Dit jaar 5 campings aangedaan en 2 van de 5 hadden in zijn geheel geen wifi. 1 wel bij de receptie, 1 had kapotte wifi (waren ze ‘mee bezig’) en 1 had redelijke wifi.

Voorheen kocht ik altijd een esim met wat gigabytes zodat mijn normale bundel “vol” bleef. Het is voor mijn werk belangrijk om altijd internet te hebben en die van mijn normale bundel is dan een zekerheidje. Dit jaar voor het eerst via
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen
een esim genomen, ze adverteren daar met unlimited. Dat heb ik eerder gehoord en dan werd ik na 10GB vaak alsnog geblokkeerd. Maar deze aanbieder maakt het wel waar, voor een tientje of 4 heb je een maand unlimited. Ik heb er 3 maal een voetbalwedstrijd mee kunnen kijken in verschillende landen en ook het gezin heeft genoten van de digitale wereld in week 1 waarin we enkel regen hadden. Wellicht een tip voor mensen die ook graag online zijn, beroerde of geen wifi hebben en iets betaalbaars zoeken.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/p4fVElwFewVld5gtPnqXRLYHJb8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/cTOG64Ebh0OM1zU64XgcF0JL.jpg?f=fotoalbum_large

Voor €42,- nacht excl. €7,- per douche zit je hier in IJsland haring aan haring :z

Enige nuance: dit is een camping bij een hut op de Laugavegur trail, in de binnenlanden van IJsland, en het was een drukke dag. De fenomenale natuur en saamhorigheid tussen de hikers maakt alles weer goed. Iedereen slaapt om 20:00 en om 07:00 staat iedereen weer op. Dat het nauwelijks donker wordt, om 02:00 schijnt de zon vrolijk, maakt hier niets uit

[ Voor 16% gewijzigd door Hopjesvla79 op 08-08-2025 17:03 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Nu online
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:02:
[Afbeelding]

Voor €42,- nacht excl. €7,- per douche zit je hier in IJsland haring aan haring :z

Enige nuance: dit is een camping bij een hut op de Laugavegur trail, in de binnenlanden van IJsland, en het was een drukke dag. De fenomenale natuur en saamhorigheid tussen de hikers maakt alles weer goed. Iedereen slaapt om 20:00 en om 07:00 staat iedereen weer op. Dat het nauwelijks donker wordt, om 02:00 schijnt de zon vrolijk, maakt hier niets uit
Echt 42 voor een tentje voor een nachtje. Krijg je dan ontbijt op bed?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:02:
[Afbeelding]

Gelukkig is die haring dan weer niet gefermenteerd. :+

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
maartend schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:18:
[...]

Echt 42 voor een tentje voor een nachtje. Krijg je dan ontbijt op bed?
IJslandse prijzen in IJsland. Biertje is gemiddeld €10,- (0,4l dat dan weer wel). Nu in Reykjavik. 1 cappuccino, 1 Americano en 2 stuks gebak.: €31,- )...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ramzzz schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:27:
[...]

Gelukkig is die haring dan weer niet gefermenteerd. :+
ho ho, dat is Zweden. Hier is het Harkarl, gefermenteerde Groenlandse haai. ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ramzzz
  • Registratie: Juli 2003
  • Niet online

Ramzzz

Ziet alles :|

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 8 augustus 2025 @ 17:37:
[...]

ho ho, dat is Zweden. Hier is het Harkarl, gefermenteerde Groenlandse haai. ;)
/bekend

Ik hoef ze allebei niet. :N

"Atheism is an attitude, a frame of mind that looks at the world objectively, fearlessly, always trying to understand all things as a part of nature" - Carl Sagan

Pagina: 1 ... 270 ... 275 Laatste