[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 221 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:45
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:22:
Tsja oppomp tenten... als het hard waait liggen ze zowat plat. Als ze lek zijn moet je plakken, als je het lek überhaupt kan vinden en en als het niet meer te plakken is dan ben je pas ver van huis.

Ouderwetse stokken, ja die kunnen breken maar met een buisje er extra omheen (noodreparatiebuis) doen ze het weer prima. Moet je wel geen glasfiber nemen want als die splijten moet je tapen.

Ik blijf er van weg. Laatst ook weer zo'n tent gezien waarbij de laatste buis (slaapgedeelte) niet meer te repareren was en dus plat lag (Beetje optillen met een lange stuk halverweg de scheerlijn. that's it wat er uit te halen viel).

Ik weet het, het is niet je nachtmerrie waar je op zit te wachten maar je wordt een keer wakker in deze werkelijkheid.
Een auto kan een lekke band krijgen, ook al eens gezien! stokken breken, oh en bij harde wind de hele voortent bovenop een caravan zien landen... ik kan zoveel doomscenario's verzinnen wat er mis kan gaan.

Maar er zijn honderden mensen die met een opblaas tent weggaan en absoluut geen problemen hebben. En als je tent plat ligt in harde wind dan moet je je scheerlijnen beter vastzetten, die buizen zijn snoeihard als je ze goed oppompt, dat in combinatie met scheerlijnen en hij staat als een huis. Maar goed, zelf geen eigen ervaringen mee lees ik al ;)

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
Hier ook al jaren een opblaastent en toch wel lekker dat de tent in paar minuten staat. En dat in je eentje. Vorig jaar nog op Texel gestaan met windkracht 7 en geen centje pijn. Luifeltje in, scheerlijntje erbij en prima.

[ Voor 11% gewijzigd door Sethro op 17-07-2024 12:00 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Sinds vorig jaar ook een opblaastent omdat ik 7x per jaar oid wegga met de tent :P

Weet nu niet meer ondertussen of ik nog terug wil :$ Heb sinds 4 weken een elektrische pomp en nu 2x gebruikt en zo blij mee :D Gewoon aan de 12v van de auto koppelen. BRRRRRRRRRRRr doet het pompje en je wacht wat en alles staat. Geen geneuzel. Zijn ook maar 2 buizen die vol moeten maar ze mogen wel best wat lucht hebben.

Ikzelf was ook wat skeptisch maar zeker als je ook de extra lijnen vastzet staat het ding stevig genoeg om beste windvlagen te overleven.

Enige nadeel is, hij is katoen dus gewoon niet normaal te huffen :P Dat is het grootste bezwaar.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ik ben zelf zeker geen fan van opblaastenten, maar een setje plakkertjes en een tubetje lijm neem je zo mee. Reserve stokken of noodhulzen heb ik over het algemeen niet echt op voorraad. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:45
Touchdomex schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:10:
Sinds vorig jaar ook een opblaastent omdat ik 7x per jaar oid wegga met de tent :P

Weet nu niet meer ondertussen of ik nog terug wil :$ Heb sinds 4 weken een elektrische pomp en nu 2x gebruikt en zo blij mee :D Gewoon aan de 12v van de auto koppelen. BRRRRRRRRRRRr doet het pompje en je wacht wat en alles staat. Geen geneuzel. Zijn ook maar 2 buizen die vol moeten maar ze mogen wel best wat lucht hebben.

Ikzelf was ook wat skeptisch maar zeker als je ook de extra lijnen vastzet staat het ding stevig genoeg om beste windvlagen te overleven.

Enige nadeel is, hij is katoen dus gewoon niet normaal te huffen :P Dat is het grootste bezwaar.
Op zich vind ik de techniek mooi maar ik gruwel van die 12V jankcompressortjes die dan een uur staan te fluiten voor tent, luchtbedden en opblaaskrokodil :'(

Wel een stuk praktischer dan de vele kilos ijzer die ik meesleep of dure handopblaasbare Exped matjes :P

Lijkt overigens alsof Decathlon meer dan de helft van de tent markt heeft overgenomen en van de kleine tentjes 90%.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Theo74
  • Registratie: Augustus 2014
  • Laatst online: 16:21
Bra-Jo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Ik ken het ding niet, lijkt interessant, maar toen kwam ik dit tegen:

[...]

Weet niet of het perse iets is dat je een half uur in je tent wil laten dampen...
Als mij niet vergis zijn die nieuwe modellen anti mug verdampers op gas en/of accu ook verantwoordelijk voor bijensterfte, dus meer en meer winkels halen deze apparaatjes uit de schappen.

Als 1 hond vecht om een been, dan is hij zeker schizofreen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mr Pingu
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 23:43

Mr Pingu

Professioneel Prutser

Rukapul schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:54:
[...]

Op zich vind ik de techniek mooi maar ik gruwel van die 12V jankcompressortjes die dan een uur staan te fluiten voor tent, luchtbedden en opblaaskrokodil :'(

Wel een stuk praktischer dan de vele kilos ijzer die ik meesleep of dure handopblaasbare Exped matjes :P

Lijkt overigens alsof Decathlon meer dan de helft van de tent markt heeft overgenomen en van de kleine tentjes 90%.
En terecht, decathlon tenten zijn gewoon goed en zeker voor de prijs. De black & fresh-opblaastent zijn echt fantastisch voor de wat langere verblijven.

Voor het wildkamperen gaat er toch niets boven de andere merken die aanzienlijk lichter kunnen zijn en andere goede features hebben, zoals bijvoorbeeld opzich zelfstaand of windstoten tot 90km/h aankunnen.
Tja maar dat dure expedmatje, is wel veelzijdiger en heel stuk lichter / kleiner. Overigens heb ik voor het expedmatje een Gigapump 4.0 als ik dicht bij de auto slaap, ben namelijk niet zo onder indruk van die handpomp van de xpedmatjes :P

Instagram | Fujifilm X-T2 Graphite | Fujinon 18-55mm | Fujinon 23mm F/2 WR | DJI Mini 3 Pro | iPhone 14 Pro | BMW X1 F48 ('18)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 21:33

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

[...]

Ik heb nu deze https://www.hbm-machines....et-toebehoren-in-draagtas en men was verbaasd hoe stil dat ding is. Men had ook die kleine jankcompressortjes verwacht maar dit is nog relatief beschaafd hoorde ik achteraf. Boeide mij ook weinig want ik wil zsm die tent omhoog hebben :P Duurde hier ongeveer 3 tot 4 minuten per band in de tent. Met 10 minuten had ik alles goed en stevig staan.

Gelukkig heb ik nog steeds de kampeerhal in Roden in de buurt voor dat soort tentjes maar je merkt idd dat de markt niet heel groot is. Zeker als je zoals ik katoen wil vanwege het klimaat en alles. Fresh & Black is leuk in naam maar in verhouding tot echt katoen is het zeker wel een groot verschil. Dat heeft een Decathlon gewoon helemaal niet. Hooguit polykatoen maar daar heb ik ook wel een mening over :P

Overigens voor mensen die 1 tot 2x per jaar met de tent weggaan en hem dan ook opzetten en laten staan snap ik dat ook de Decathlon populair is want het voldoet en is vaak beter dan de echt goedkope meuk die 1 of 2 seizoenen meegaan.

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 23:24

Smurf

Detri

Tsja oppomp tenten... als het hard waait liggen ze zowat plat. Als ze lek zijn moet je plakken, als je het lek überhaupt kan vinden en en als het niet meer te plakken is dan ben je pas ver van huis.

Ouderwetse stokken, ja die kunnen breken maar met een buisje er extra omheen (noodreparatiebuis) doen ze het weer prima. Moet je wel geen glasfiber nemen want als die splijten moet je tapen.

Ik blijf er van weg. Laatst ook weer zo'n tent gezien waarbij de laatste buis (slaapgedeelte) niet meer te repareren was en dus plat lag (Beetje optillen met een lange stuk halverweg de scheerlijn. that's it wat er uit te halen viel).

Ik weet het, het is niet je nachtmerrie waar je op zit te wachten maar je wordt een keer wakker in deze werkelijkheid.
Kan nog wel een tikkie erger hoor: Op zondagochtend aangekomen in Oostenrijk en tijdens het opzetten klapt een van de buizen. Resultaat was een scheur van ongeveer 1 meter in de buitentent.
Dat was wel een wat stroef begin van de vakantie, maar heeft ons uiteindelijk niet tegengehouden. Via de campingeigenaar een plek gevonden waar we diezelfde midddag nog een noodtent hebben kunnen kopen. De air-tent is onder garantie gerepareerd en hebben we nog totdat we een aantal jaren later een caravan kochten zonder problemen gebruikt.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 19:46
[...]

Op festivals is het echt 90% decathlon popup tentjes. Maar ik vind mijn Quecha 2XL ook echt een toptent. Had hem dit weekend nog mee naar een festival, waar ik een van de organisatoren van ben, en als je dan eindelijk om half 6 naar je tentje gaat terwijl het al licht is buiten is het wel fijn als je in een donkere tent kan stappen. En ze zijn natuurlijk zo opgezet en ingeklapt.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:03

Bommes

Capo del formaggio

Duclaasie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 09:11:
@bommes niet naar de Verdon?! Zonde man, het is daar echt prachtig!!
Zeker prachtig, ik ben er al meerdere keren geweest. Maar mijn vrouw was niet overtuigd gisteren dus dat wordt hem (no nog) niet.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:03

Wat een hoop geklets in 1 post. Als ervaren kampeerder durf ik wel te stellen dat oppomp tenten net zo veel of beter gezegd net weinig problemen hebben als andere tenten.

Ik kan mij slechts 1 geval herinneren waar het misging, toen er een bak sneeuw op kwam te liggen in het voorseizoen. Boeltje lag plat, maar na verwijderen van de sneeuw stond hij weer fier rechtop. Dat konden de tenten met staal, alu en fiberstokken niet zeggen. Die gingen gewoon kapot, van geknakte stokken tot gescheurd doek.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 00:33
Zo, vouwwagen eergister (eindelijk, we waren veel te laks met te koop zetten) verkocht. Dat was toch teveel werk voor ons.

Vanmiddag de huurcaravan oppikken. Dan gaan we dat eens proberen. Eens zien hoeveel werk dat scheelt. Campings vinden we wel heel leuk, maar veel bezig zijn met het kamperen vinden we niet leuk (nepkampeerders zijn we :+ ).
Vrijdagochtend gaan we naar winterswijk. Vrijdagmiddag bezoekje aan zwarte cross. Zaterdagochtend eventueel ff langs Obelink, mochten we ontdekken dat we iets missen :P
En dan zaterdagmiddag door naar Duitsland.

Zin in :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Totdat je het een keer meemaakt. ik heb het al verscheidene keren gezien. maar goed ik ben dan ook vrijwilliger op een natuurkampeerterrein. En daarnaast kampeer ik ook nog erg vaak zelf elders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Drardollan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:32:
[...]

Wat een hoop geklets in 1 post. Als ervaren kampeerder durf ik wel te stellen dat oppomp tenten net zo veel of beter gezegd net weinig problemen hebben als andere tenten.

Ik kan mij slechts 1 geval herinneren waar het misging, toen er een bak sneeuw op kwam te liggen in het voorseizoen. Boeltje lag plat, maar na verwijderen van de sneeuw stond hij weer fier rechtop. Dat konden de tenten met staal, alu en fiberstokken niet zeggen. Die gingen gewoon kapot, van geknakte stokken tot gescheurd doek.
Sneeuw en wind is dan ook het enige voordeel wat ik zie bij opblaastenten inderdaad. Lekker veerkrachtig wat dat betreft.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 00:35
Tot nu toe kampeerde onze oudste dochter altijd naast de caravan in mijn 20 jaar oude Esvo Vlierbes Super. Een paar weken geleden kwamen we er in een hoosbui achter dat de waterdichtheid van de grondzeil van de binnentent wat te wensen overliet inmiddels
Nu net een knappe tweedehands falco poolvos 2 (niet de duo) op de kop getikt voor een (imho) prima prijs. Ziet er nog als nieuw uit, moet alleen even de elastieken ophanging van de binnentent vervangen.

Daar gaat ze blij mee zijn (ik iig wel, ben al 10 jaar verliefd op dat model (op de tent dan hè, niet mijn dochter :+)).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sethro
Raymond schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:40:
Zo, vouwwagen eergister (eindelijk, we waren veel te laks met te koop zetten) verkocht. Dat was toch teveel werk voor ons.

Vanmiddag de huurcaravan oppikken. Dan gaan we dat eens proberen. Eens zien hoeveel werk dat scheelt. Campings vinden we wel heel leuk, maar veel bezig zijn met het kamperen vinden we niet leuk (nepkampeerders zijn we :+ ).
Vrijdagochtend gaan we naar winterswijk. Vrijdagmiddag bezoekje aan zwarte cross. Zaterdagochtend eventueel ff langs Obelink, mochten we ontdekken dat we iets missen :P

Ik wil je niet ontmoedigen maar alle moderne kampeermiddelen zijn ongeveer evenveel werk. Tegen de tijd dat de caravan goed staat is ook de tent opgezet of de vouwwagen uitgeklapt.

Dan kan het inrichten beginnen wat voor ieder kampeermiddel wat anders is maar qua werk ontloopt elkaar niet veel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bra-Jo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:29:
[...]

Ik ken het ding niet, lijkt interessant, maar toen kwam ik dit tegen:

[...]

Weet niet of het perse iets is dat je een half uur in je tent wil laten dampen...
Midges of niet hè. Wij vonden buiten het effect te minimaal, je moet er echt dicht op kruipen. Dan maar met een netje op bij het kampvuur zitten. Maar voor het ontruimen van de tent is het geweldig spul! FF een uurtje voor slapen gaan aanstaan en na 30 minuten uitzetten. Tent is dan echt wel leeg.

Over toxiciteit gesproken, er zijn legio buitensporters Deet gebruiken, daar loop ik gillend van weg.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond
Sethro schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:47:
[...]

Ik wil je niet ontmoedigen maar alle moderne kampeermiddelen zijn ongeveer even veel werk. Tegen de tijd dat de caravan goed staat is ook de tent opgezet of de vouwwagen uitgeklapt. Dan kan het inrichten beginnen wat voor ieder kampeermiddel wat anders is maar qua werk ontloopt elkaar niet veel.
We gaan er achter komen. Het opzetten van die vouwwagen was idd het werk niet. Maar daarna alle zooi uit die bakken halen, de boel inrichten en alsnog uit je koffer leven is waar wij op zijn afgeknapt.
Met de caravan hopen we met name met dat laatste minder gedoe te hebben.
Wij hebben met een aantal "overstappers" (van vouwwagen naar caravan) gesproken en die vertelden ons dat ze om diezelfde reden zijn overgestapt. Alles een plekje geven in de caravan, voor vertrek. En wanneer je dan op bestemming bent aangekomen, ff half uurtje de boel goed zetten, luifel uitklappen en aan de koffie.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:55:
[...]

Een auto kan een lekke band krijgen, ook al eens gezien! stokken breken, oh en bij harde wind de hele voortent bovenop een caravan zien landen... ik kan zoveel doomscenario's verzinnen wat er mis kan gaan.

Maar er zijn honderden mensen die met een opblaas tent weggaan en absoluut geen problemen hebben. En als je tent plat ligt in harde wind dan moet je je scheerlijnen beter vastzetten, die buizen zijn snoeihard als je ze goed oppompt, dat in combinatie met scheerlijnen en hij staat als een huis. Maar goed, zelf geen eigen ervaringen mee lees ik al ;)
Wind calculeer ik altijd in. Altijd scheerlijnen uit en goede haringen die er niet uitgetrokken kunnen worden. Als het bar en boos wordt (zeg maar richting oranje/rood) heb ik wel eens een nacht lang in een UL tentje de middenstok vast moeten houden terwijl het nylon om je heen klappert. Niets stuk! In een ander tentje (koepeltje) tijdens een zware storm in de windhoek tegen de boogstok aan gaan zitten.

De grote tipi, ach daar staat een stalen middenstok in die ik nog nooit heb zien breken of noemenswaardig zien doorbuigen. Wel rammelen bij de zware stoten en wederom een enorm geklapper. En sneeuw load? Halfhoog (tot 2m hoog tegen de wanden omhoog), niets scheuren... (edit: komt omdat toen de sneeuwjacht bezig was bewust de kachel aangehouden is, dan smelt de sneeuw en veranderd deze in ijs. Zo krijg je een harde kegel rondom de tipi die zichzelf ondersteund. Tsja je moet dit maar even weten hè)

Ik weet wat slecht weer kan doen en ik weet ook dat 80% daar niet goed op voorbereid is.

[ Voor 7% gewijzigd door zuma op 17-07-2024 15:39 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zouden meer mensen binnenkort op vakantie gaan? Winkel 1 gas uitverkocht, winkel 2 had ik de een na laatste. :D
Raymond schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:52:
[...]

We gaan er achter komen. Het opzetten van die vouwwagen was idd het werk niet. Maar daarna alle zooi uit die bakken halen, de boel inrichten en alsnog uit je koffer leven is waar wij op zijn afgeknapt.
Wij hebben met een aantal "overstappers" (van vouwwagen naar caravan) gesproken en die vertelden ons dat ze om diezelfde reden zijn overgestapt. Alles een plekje geven in de caravan, voor vertrek. En wanneer je dan op bestemming bent aangekomen, ff half uurtje de boel goed zetten, luifel uitklappen en aan de koffie.
Die hadden dan gewoon de verkeerde vouwwagen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sethro
Raymond schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:52:
[...]

Die luifel wordt al snel een voortent en dan heb je er eerder meer dan minder werk aan >:)

En 1000km met z’n groot apparaat achter je aan rijden is ook een gedoetje.

Uiteindelijk zit de tentkampeerder er als eerste lekker bij want die heeft op de snelweg relaxter en sneller gereden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 12:23:
Ik ben zelf zeker geen fan van opblaastenten, maar een setje plakkertjes en een tubetje lijm neem je zo mee. Reserve stokken of noodhulzen heb ik over het algemeen niet echt op voorraad. :D
Zelfs op trektochten met mijn Hilleberg had ik altijd een segment alustok extra mee en een overschuifbuisje plus wat tape opgerold om mijn wandelstok. Je moet er gewoon op voorbereid zijn. Overigens nooit nodig gehad.

Wel heel vroeger met een tunneltent met glasfibberstokken op een trektocht een keer een geslpleten segment gehad. Die had ik onderweg voor nood gerepareerd met een scheerlijn door over de gespleten stuk een takkeling aan te leggen.

Een andere keer een el cheopo tipi soort van lichtgewicht met een dunne stalen stok op een trektocht. Die brak ook, tenminste de overgang van de ene buis naar de andere buis scheurde uit. Dit gefixed daar de middenstok te spalken met een lange stevige lat en wat losse reserve lijntjes die ik ergens vond.

Een afgescheurde scheerlijn? Die naai je je weer met de hand eraan met het nood naaisetjes wat je bij je hebt in het ehbo setje (ook handig om in een grote blaar een drain te zetten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Theo74 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:00:
[...]

Als mij niet vergis zijn die nieuwe modellen anti mug verdampers op gas en/of accu ook verantwoordelijk voor bijensterfte, dus meer en meer winkels halen deze apparaatjes uit de schappen.
Zit geen wetenschappelijk onderzoek achter die bewering. Misschien als je hele velden ermee behandelt ja. Maar zie vooral dit onderzoek en tabel 3: https://extension.entm.pu...blications/E-53/E-53.html
tabel 3 bevat stoffen die met wat gebruik met beleid een minimale impact hebben. Waaronder dus allethrin

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Sethro schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:58:
[...]

Uiteindelijk zit de tentkampeerder er als eerste lekker bij want die heeft op de snelweg relaxter en sneller gereden.
hoewel ik de tent heerlijk vind gaat er kwa snelheid niets boven een camper: aan komen rijden, parkeren, klaar :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:02:
[...]

Zelfs op trektochten met mijn Hilleberg had ik altijd een segment alustok extra mee en een overschuifbuisje plus wat tape opgerold om mijn wandelstok. Je moet er gewoon op voorbereid zijn. Overigens nooit nodig gehad.

Wel heel vroeger met een tunneltent met glasfibberstokken op een trektocht een keer een geslpleten segment gehad. Die had ik onderweg voor nood gerepareerd met een scheerlijn door over de gespleten stuk een takkeling aan te leggen.

Een andere keer een el cheopo tipi soort van lichtgewicht met een dunne stalen stok op een trektocht. Die brak ook, tenminste de overgang van de ene buis naar de andere buis scheurde uit. Dit gefixed daar de middenstok te spalken met een lange stevige lat en wat losse reserve lijntjes die ik ergens vond.

Een afgescheurde scheerlijn? Die naai je je weer met de hand eraan met het nood naaisetjes wat je bij je hebt in het ehbo setje (ook handig om in een grote blaar een drain te zetten)
Tja zo kan ik het ook. Scheurt de luchtbuis dan fix ik het gewoon met duct tape, of ik gebruik diezelfde lange lat om een boog te stutten. Ik zie niet echt argumenten om een opblaasbare tent bij voorbaat af te serveren. Het is meer persoonlijke voorkeur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:20:
[...]

Tja zo kan ik het ook. Scheurt de luchtbuis dan fix ik het gewoon met duct tape, of ik gebruik diezelfde lange lat om een boog te stutten. Ik zie niet echt argumenten om een opblaasbare tent bij voorbaat af te serveren. Het is meer persoonlijke voorkeur.
met ductape heb ik nooit een lek dicht gekregen. Wel met het blobben van seamgrip. Ook zo'n goedje wat ik altijd wel bij me heb. Voor UL tochten heb je ook mini tubes.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:03

Niet te hopen dat je een voortent gaat zetten en weer opruimen, dat is best een werkje (zeker als je de voortent niet kent).

Precies de reden waarom wij in de zomer een luifel hebben (met eventueel zijkanten). Die staat binnen 15 minuten. Wij gebruiken de voortent enkel in het voorseizoen eigenlijk.

Maar verder met je eens, wij gingen vroeger met een tent. Blij dat we dat niet meer doen. Vouwwagen vind ik op elk front net-niet, vandaar de caravan :)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
breew schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:47:
Tot nu toe kampeerde onze oudste dochter altijd naast de caravan in mijn 20 jaar oude Esvo Vlierbes Super. Een paar weken geleden kwamen we er in een hoosbui achter dat de waterdichtheid van de grondzeil van de binnentent wat te wensen overliet inmiddels
Nu net een knappe tweedehands falco poolvos 2 (niet de duo) op de kop getikt voor een (imho) prima prijs. Ziet er nog als nieuw uit, moet alleen even de elastieken ophanging van de binnentent vervangen.

Daar gaat ze blij mee zijn (ik iig wel, ben al 10 jaar verliefd op dat model (op de tent dan hè, niet mijn dochter :+)).
Ja leuk zijn ze hè. Ik volg ze ook op marktplaats, komen niet heel vaak langs. Heb er eigenlijk geen nodig maar je zou er zo een “voor de heb” kopen ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:30:
[...]

met ductape heb ik nooit een lek dicht gekregen. Wel met het blobben van seamgrip. Ook zo'n goedje wat ik altijd wel bij me heb. Voor UL tochten heb je ook mini tubes.
Bij wijze van natuurlijk, zou eerder tear aid bij me hebben of zo.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:36:
[...]

Bij wijze van natuurlijk, zou eerder tear aid bij me hebben of zo.
Tear Aid ook ja, wel de goede type bij je hebben hè _/-\o_

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Haha ja allebei.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie
  • Laatst online: 01:39

franssie

Save the albatross

zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 13:54:
[...]
<>
Ik weet wat slecht weer kan doen en ik weet ook dat 80% daar niet goed op voorbereid is.
Kiezen van plek etc is inderdaad wel handig. Eens in Frankrijk met zo'n werptent gestaan, gezien weerbericht met kans op grote storm met opzet naast een haag (of andere windbreker, weet ik niet meer) neergezet. Hield prima.
Wel die ochtend nog even een uurtje helpen met zoeken van onderdelen van voortenten, wasgoed en al het andere dat kan vliegen van de buren. Sinds die nacht heb ik best wel respect voor die decathlon 2"tenjes (en dat was eerste generatie, huigie zijn dacht ik wat doordachter voor invouwen).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:37:
[...]

Toevallig ervaring met hun set speciaal voor luchtbedden? Die krijgt op bol 2 slechte reviews.
https://www.bol.com/nl/nl...7-delig/9200000063826084/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Toevallig ervaring met hun set speciaal voor luchtbedden? Die krijgt op bol 2 slechte reviews.
Lees de reviews maar eens, ik zou er niet teveel waarde aan hechten. Doe ik sowieso niet snel met bol.
Tear Aid staat bekend als een erg goed middel voor het repareren van doek en grondzeil, het lijkt me sterk dat ze dan een luchtbed totaal niet kunnen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Raymond
Drardollan schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:32:
[...]

Niet te hopen dat je een voortent gaat zetten en weer opruimen, dat is best een werkje (zeker als je de voortent niet kent).

Precies de reden waarom wij in de zomer een luifel hebben (met eventueel zijkanten). Die staat binnen 15 minuten. Wij gebruiken de voortent enkel in het voorseizoen eigenlijk.

Maar verder met je eens, wij gingen vroeger met een tent. Blij dat we dat niet meer doen. Vouwwagen vind ik op elk front net-niet, vandaar de caravan :)
Wij willen idd niet een voortent opzetten, dat deden we met de vouwwagen ook niet. Te veel werk en dan zit je nog steeds in een tent. Als het te onaangenaam is om buiten te zitten, dan gaan we er gewoon lekker op uit. Genoeg te doen in de omgeving :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Cheesy schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:59:
[...]

Dat is geen echte Tear Aid maar een rip-off. Tear-Aid is er alleen in twee types A en B. De een is special voor vinyl, de andere plakt op alle andere gladde kunststoffen. Harige/zachte kunststoffen kan je alleen maar blobben met seamgrip. Daar houdt tear Aid niet lekker op. Laat staan andere plakkers en dat beloven ze wel met die universele rip-off

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
Leipo schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 14:12:
[...]

hoewel ik de tent heerlijk vind gaat er kwa snelheid niets boven een camper: aan komen rijden, parkeren, klaar :+
Heb een tijdje met de camper gekampeerd maar ook daar ben je nog wel even mee bezig voordat alles waterpas staat, de luifel staat en meubilair buiten is.

En het ligt een beetje aan het soort kamper en hoe lang de rit is maar dikke kans dat je met de auto en tent alsnog ruim sneller staat. Maar dan moet je wel op de klok gaan kijken en dat doe ik op vakantie niet.

Vind zelf vooral belangrijk dat ik de basis in m’n eentje neer kan zetten terwijl de rest de camping aan verkennen is. En het een beetje voelt als kamperen, lekker veel buiten, kids blij, beetje aanrommelen, etc.

Vind vooral jammer dat er steeds minder campings zijn waar dat kan. Bungelowtenten en camperparkeerplaatsen is meer aan te verdienen en nemen langzaam alles over.

[ Voor 15% gewijzigd door Sethro op 17-07-2024 15:48 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 15:42:
[...]

Dat is geen echte Tear Aid maar een rip-off. Tear-Aid is er alleen in twee types A en B. De een is special voor vinyl, de andere plakt op alle andere gladde kunststoffen. Harige/zachte kunststoffen kan je alleen maar blobben met seamgrip. Daar houdt tear Aid niet lekker op. Laat staan andere plakkers en dat beloven ze wel met die universele rip-off
Rip-off valt wel mee denk, komen allebei van Two-M ;) Maar bedankt voor je inzicht, Seamgrip ken ik niet, ga ik in verdiepen!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@Sethro wat voor camper had je? Mijn eerste kon maximaal 80 kmu, maar nu een buscamper die lekker met 130 meerijdt.
Luifel, stoelen, tafeltje is vier minuten, vriendin staat dan al ongeduldig te wachten met het bier.

Levellen is eigenlijk nog nooit nodig geweest, éénmaal twee bakstenen geleend omdat het wat te schuin was maar meestal zijn de kampeer plekken vlak, zeker omdat tenten al helemaal niets kunnen bijstellen. Maar als zeilers schrikken we ook niet van 5 graden scheef, ik gebruik de Makita app als controle achteraf naar op gevoel lukt het eigenlijk altijd wel.
Misschien ook een zeiler tik, ik gebruik een kompas om p basis van weerbericht en boog van de zon de camper het meest comfortabel te plaatsten

EDIT: camper parkeerplaatsen mijden wij overigens, verhard en klein. Vaak wel iets goedkoper maar ik vind het niets

[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 17-07-2024 16:09 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 00:16
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/71g4KWETrlFMfC2Vas8T2OLhYbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/1brp3fthWm3RHTBfewYZOt9n.jpg?f=fotoalbum_large

Heerlijk kamperen met een camper :) Parkeren, knopje duwen, binnen een minuut stabiel en waterpas, lekker biertje pakken en naar de zee kijken. Sneller kan echt niet... Luifel doen we deze vakantie niet aan ;)

De weg van Dunnet naar Durness is echt geweldig. Groot deel enkelbaans (met passeerplaatsen voor als er tegenliggers zijn), dwars door ongerepte natuur.

Ook hier nog geen orca's gezien, wel twee zeehonden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:23

_Eend_

🌻🇺🇦

Tear-aid, seamgrip, naald-en-draad.. Is er nog meer wat je als tentkampeerder nodig hebt?

Tekenkaart zit al standaard in de auto en FPV tas. Net als ducktape en electra tape. Als ik 'm niet vergeet zelfs een soldeerbout, al zal die laatste niet veel helpen bij lekken of scheuren. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

@_Eend_ tiewraps, sterkte versie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

loewie1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:31:
Goede tip van een bredere bagagewagen eerder dit jaar. Had hem al gepost en nu eerste keer mee op ‘reis’ we zitten 15 minuten van thuis vandaan op Camping t Hemelke in Hulsberg. Goede voorzieningen, net sanitair. Grote zwembaden voor kleine kids en de jeugd, twee mooie waterglijbanen en horeca/terras.

Heb voor het eerst sinds ik ga kamperen nergens op hoeven letten wat ik wel of niet mee zou nemen. Wat een luxe. Het is een humbauer van nov, 2023 wat ik voor een mooie prijs over heb kunnen nemen.

De maten zijn volgens mij 1,20x2x0,78. Wat maakt dat ik 1825 liter mee kan nemen.

[Afbeelding]

Tevens ook voor t eerst in gebruik, onze upgrade van F&B Air 4.1 naar 6.3 omdat er in januari nog een kleine aankomt. Alvast voorgesorteerd op aparte slaap cabines.

[Afbeelding]

Zoals gewoonlijk staat de tent weer in 15 minuten. Erg prettig en praktisch wat mij betreft. Dit is alweer onze 4de quechua tent. Steeds weer een stapje groter wat past bij onze behoefte als koppel en later als gezin. En toch redelijk waardevast ook qua prijs als je er weer vanaf wilt.

Fijn kamperen allemaal!
Leuke camping in Hulsberg, ook de restaurants in het dorp kan je prima eten. Voorzieningen op de camping zijn net, camping bezocht met de tent tijdens het corona tijdperk in juli 2020.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
_Eend_ schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 18:21:
Tear-aid, seamgrip, naald-en-draad.. Is er nog meer wat je als tentkampeerder nodig hebt?

Tekenkaart zit al standaard in de auto en FPV tas. Net als ducktape en electra tape. Als ik 'm niet vergeet zelfs een soldeerbout, al zal die laatste niet veel helpen bij lekken of scheuren. :P
Bankpas / creditcard / telefoon.

Er is legio stukgegaan of misgegaan op vakantie en die drie hebben het altijd opgelost al dan niet in combinatie met rondvragen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@_Eend_ Vergeet je paspoort / id kaart niet, rijbewijs en je zorgverzekeraar
pasje niet :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:08:
@_Eend_ Vergeet je paspoort / id kaart niet, rijbewijs en je zorgverzekeraar
pasje niet :P
Zorgverzkeringspasje heb je buiten NL wel iets aan (maar niet heel veel), maar ik heb altijd een uitgeprinte polis van mijn reisverzekering bij me.Dus reisverzkering is niet een ding, maar wel iets dat je bij je moet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Zorgverzkeringspasje heb je buiten NL wel iets aan (maar niet heel veel), maar ik heb altijd een uitgeprinte polis van mijn reisverzekering bij me.Dus reisverzkering is niet een ding, maar wel iets dat je bij je moet hebben.
Gaat meer om het telefoonnummer meer in geval van ongeluk (en polisnummer).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:32:
[...]

Gaat meer om het telefoonnummer meer in geval van ongeluk (en polisnummer).
Klopt als je een reisverzekering hebt afgesloten. Met je standaard NL zorgverzekering ben je in de meeste landen zwaar onderverzekerd. Of een repatriatie vlucht van 13K mag je dan wel zelf betalen ...
https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie

En die tarieven hangen af van waar je wordt opgenomen, en in nood heb je zelf geen inspraak. Je hebt echt een goede reisverzekering nodig die voor je gaat onderhandelen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:38
franssie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:22:
[...]

Dat ligt er nogal aan wat je onder "buiten Nederland" verstaat. In heel de EU en diverse andere landen waarmee een verdrag bestaat, is het NL zorgpasje +paspoort / ID bewijs voldoende om bij een acute zorgvraag helemaal niets te hoeven betalen, of alleen een kleine eigen bijdrage zoals dat gebruikelijk is in het land waar je verblijft.
In Australië hadden ze daar genoeg aan nadat ik er een bezoekje aan de eerste hulp had gebracht. Ik was alleen een paar dollars (gesubsidieerd tarief) kwijt voor wat pijnstillers die ik in de ziekenhuis apotheek moest kopen.

Maar de Nederlandse zorgverzekering dekt geen repatriëring, berg-redding en kosten die reisgenoten maken wanneer jij in het ziekenhuis ligt en zij bij je in de buurt willen blijven. Daarvoor is een reisverzkering met medische dekking nodig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Wat betreft pasje zorgverzekering, in het ziekenhuis van Spanje was het heel handig dat ik de EHIC kon laten zien (blauwe achterkant, los pasje, of digitaal). In mijn geval digitaal via de app en daarna nooit meer iets van gehoord. Was dus prima geregeld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
EHIC lost bijna alles op in Europa qua directe zorg.

Vorig jaar in Zweden: eenmalig zorgpas met EHIC op achterkant laten zien met identificatie en een hele dag werden er onderzoeken gedaan, scans gemaakt en medicatie gegeven in twee ziekenhuizen en het enige na afloop in NL was een rekening van 3 tientjes bijdrage ofzo.

Oostenrijk: iets meer invulwerk maar met EHIC direct behandeling bij ziekenhuis en huisarts.

Als je dus in het dichtbije ontwikkelde deel van de wereld blijft dan is EHIC een flink verschil.

Herinner me wel dat Franse huisartsen pre EHIC gewoon cash wilden zien en dan kreeg je een enorme nota (alsin: laag bedrag maar veel ingevulde info) om te declaren

Uiteraard wel reisverzekering en creditcard achter de hand hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
franssie schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 22:45:
[...]

Klopt als je een reisverzekering hebt afgesloten. Met je standaard NL zorgverzekering ben je in de meeste landen zwaar onderverzekerd. Of een repatriatie vlucht van 13K mag je dan wel zelf betalen ...
https://www.zorgwijzer.nl/faq/zorgverzekering-vakantie

En die tarieven hangen af van waar je wordt opgenomen, en in nood heb je zelf geen inspraak. Je hebt echt een goede reisverzekering nodig die voor je gaat onderhandelen.
In de meeste landen ja?

Ik heb jaren zonder reisverzekering met dekking medische kosten gedaan. Altijd gedacht, de landen waar we op reis gaan, zijn qua zorg niet duurder dan NL, dus dat dekt de standaard zorgverzekering wel... Jij stelt juist het omgekeerde; de zorg in bijna alle andere landen is juist duurder?

Inmiddels wel een reisverzekering, met name vanwege de kinderen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
JanHenk schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 08:56:
[...]

In de meeste landen ja?

Ik heb jaren zonder reisverzekering met dekking medische kosten gedaan. Altijd gedacht, de landen waar we op reis gaan, zijn qua zorg niet duurder dan NL, dus dat dekt de standaard zorgverzekering wel... Jij stelt juist het omgekeerde; de zorg in bijna alle andere landen is juist duurder?

Inmiddels wel een reisverzekering, met name vanwege de kinderen.
Staat een paar posts verderop. De nl zorgverzekering dekt jouw medische kosten.

Maar dus geen bijkomende kosten die ontstaan als gevolg van het medische gebeuren (extra verblijf voor familie, vervoerskosten, of bij wintersport alle kosten mbt redding en repatriëring).

Of (uiterste geval): je overlijdt in het buitenland. Dan kost het ook flink wat geld om je stoffelijk overschot naar nl retour te krijgen.

[ Voor 8% gewijzigd door Raymond op 18-07-2024 10:30 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
In het buitenland zie je ook vaak dat gewonden naar een privékliniek gebracht worden. Vooral in wintersportgebieden gebeurt dat. Buiten het feit dat je wintersportdekking nodig hebt, zijn de tarieven in die klinieken een stuk hoger.

Overigens dus 1x gebruik gemaakt van de alarmcentrale. Ik vond het eerlijk gezegd tegenvallen, echt pro-actief kwamen ze bij mij niet over. Vooral lang aan de telefoon om dossier aan te maken. Daarna moest je alles zelf regelen en achteraf werd dan alles verrekend. Nu kan ik dat best, maar had eigenlijk meer ondersteuning verwacht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 29-10 11:32

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Nog drie weken en dan naar Camping de Paal met 't gezin. Veel zin in. Hopelijk lekker weer!

Dan gaan we deze combi weer opzetten;

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2UKm40rkfoD8Aymy8ccyllBjv-s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pBDfXHJqQZQg7fhvOurgzzsK.jpg?f=fotoalbum_large

Zeer blij mee, maar wel een bakbeest. Steeds goed zoeken naar campings en vooral een geschikte plek. Van scheerlijn tot scheerlijn is ie 13m x 6m.

Professioneel Heftruck Syndroom

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 29-10 14:12
Cheesy schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 10:45:
Daarna moest je alles zelf regelen en achteraf werd dan alles verrekend.
Compleet het tegenovergestelde meegemaakt. Mij werd na telefonisch contact duidelijk gemaakt dat ik juist niets zelf moest betalen, behalve eventuele medicijnen bij de apotheek. Maar die waren dan weer zo goedkoop dat ik die niet eens heb ingediend.
Dokter in hotel, transport in een 'ambulance', verzorging ziekenhuis voor een paar uur - geen nota van gezien. Ik kreeg alleen na afloop een brief van de zorgverzekeraar dat alles was afgewikkeld en een telefoontje om te vragen of ik inmiddels was hersteld en of alles goed ging.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
NeFoRcE schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:09:
Nog drie weken en dan naar Camping de Paal met 't gezin. Veel zin in. Hopelijk lekker weer!

[Afbeelding]

Zeer blij mee, maar wel een bakbeest. Steeds goed zoeken naar campings en vooral een geschikte plek. Van scheerlijn tot scheerlijn is ie 13m x 6m.
Dat is qua oppervlakte groter dan m’n benedenverdieping thuis. 🤡

Hier net twee weken off-road met de motor gedaan, al zaten er in de Franse Alpen ook natuurlijk wel een flink aantal gewone passen tussen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sZeevui9RHnIguooSoZh52rM5yA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nuY7M11TNqDMlebDwYqDFRo4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Uu7B1_y8gVet1T0Wly0JKHZbsVM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VikySKzjqqpYjBZzp66p6npg.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c661BFZ35atlAwY4wryFJZvr7-0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/qf3lObYKi2eJbUwfI6ftMrzq.jpg?f=fotoalbum_large

Coleman Aravis 3, perfect tentje voor dit soort trips. Exped UL7 matje en slaapzak tot 5 graden. Meer dan prima.

Hoofdkussen van de decathlon beviel echt goed trouwens, hoe doen jullie dat met je hoofdkussen?

Was alleen een stoeltje vergeten 😝

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul

[Afbeelding]

Die 13m is wel een serieuze beperking.

Heb bij onze outwell bij aankoop op de footprint gelet. Bij aankomst bepalen we of we de side extension plaatsen (meestal) en aan welke zijde (links of rechts) en voorluifel (meestal niet).

Als het moet krijg ik hem op een kleine/middel plek.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Rukapul schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:20:
[...]

Die 13m is wel een serieuze beperking.

Heb bij onze outwell bij aankoop op de footprint gelet. Bij aankomst bepalen we of we de side extension plaatsen (meestal) en aan welke zijde (links of rechts) en voorluifel (meestal niet).

Als het moet krijg ik hem op een kleine/middel plek.
ja klopt hoor. ik wil dit jaar even kijken of ik de scheerlijnen anders kan plaatsen, hopelijk levert dat 2 meter op. De eventshelter ervoor is optioneel, net als het koppelstuk er tussen. Die twee samen kan ik dan nog vervangen door een gewone luifel. Maar voor langere vakanties dan een lang weekend, plaatsen we de shelter. Maar als we naar 't buitenland willen volgend jaar, wordt dat wel even goed Google Mapsen en vragen of dit past ja :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 22:15

[Afbeelding]

Haha wauw dat is een serieuze afmeting. Wij vinden onze Trigano Odyssee met luifel al groot. Die is incl. luifel zo’n 9 meter lang. In Nederland nog geen probleem geweest maar inderdaad voor het buitenland een grotere uitdaging.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:14

[Afbeelding]

pfff no offence, en ik weet het volgende is een vooroordeel maar als ik dit tegenkom ga ik zorgen dat mijn tent heel erg ver weg hiervan komt te staan want ik verwacht minstens een familie met té veel, té luide kinderen en een karaokebox :') Wat een unit, waar laat je dit thuis?

Nu scheelt het wel dat het merendeel van de campings waar ik sta dit soort bakbeesten niet passen ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma

[Afbeelding]

Ach ik kom ook altijd al snel op 13m diep en 6m breed. Tipi met 5m diameter zonder nog de scheerlijnen en dan nog een 6m lange tarp ervoor. Dus als ik de ruimte heb dan gaat die tarp er zeker aan! Lekker schaduw of droog buiten zitten. maar het uiterlijk is wel totaal anders! Geen lichtsnoeren (ennkel sfeervolle olielampjes) en klassiek tent-lijnen. Normale tipi en normale tarp, geen partykoepel. Gelukkig dat smaken verschillen!

[ Voor 9% gewijzigd door zuma op 18-07-2024 12:50 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• NeFoRcE

NeFoRcE

Hallo? Bent u daar?

Hopjesvla79 schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:56:
[...]

pfff no offence, en ik weet het volgende is een vooroordeel maar als ik dit tegenkom ga ik zorgen dat mijn tent heel erg ver weg hiervan komt te staan want ik verwacht minstens een familie met té veel, té luide kinderen en een karaokebox :') Wat een unit, waar laat je dit thuis?

Nu scheelt het wel dat het merendeel van de campings waar ik sta dit soort bakbeesten niet passen ;)
Haha. Valt best mee hoor. Sowieso geen overlast, dat willen ze zelf ook niet. Dus al die punten zijn zeker niet van toepassing. En als deze tent er in een andere normalere kleur was, hadden we zeker die genomen :)

--
edit:

En op zolder, samen met alle andere tentspullen. En álles past in een Octavia Combo. Daar krijgen we nog wel eens vragen over, haha. En de Thule XT-XXL dakkoffer, 620 liter ofzo. Maar elk cm3 is benut ook.

[ Voor 13% gewijzigd door NeFoRcE op 18-07-2024 13:23 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:18
Koehandelaar schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 11:16:
[...]

Hier net twee weken off-road met de motor gedaan, al zaten er in de Franse Alpen ook natuurlijk wel een flink aantal gewone passen tussen.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Coleman Aravis 3, perfect tentje voor dit soort trips. Exped UL7 matje en slaapzak tot 5 graden. Meer dan prima.

Hoofdkussen van de decathlon beviel echt goed trouwens, hoe doen jullie dat met je hoofdkussen?

Recentelijk rond Ecrins gereden? Wij werden daar geregeld door Nederlanders op off road motoren ingehaald

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 20-10 14:35
Voordat ik in 1 klap een smak geld neer leg nog even jullie advies gevraagd. Heb redelijk impulsief een weekje camping geboekt volgende week. (zat er door prive omstandigheden eigenlijk niet in, maar heb een kleine financiele meevaller gehad).

Heb alleen geen tent meer, vorig jaar heeft de oude het begeven. Dus nu op jacht naar een nieuwe. Liefste iets met (poly)katoen en opblaasbaar. Hoeft gelukkig geen enorme tent te zijn, het huishouden is wat kleiner geworden, maar een beetje leuke binnenruimte voor als het regent zou fijn zijn.

Max budget is 1500 euro. Had iets als de BARDANI AIRWAVE 300 DELUXE TC op het oog. (Ohja, ik moet hem voor maandag op kunnen halen, want anders wordt het lastig kamperen :D )

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GermanPivo
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 18:59
chevsticks schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:19:
Voordat ik in 1 klap een smak geld neer leg nog even jullie advies gevraagd. Heb redelijk impulsief een weekje camping geboekt volgende week. (zat er door prive omstandigheden eigenlijk niet in, maar heb een kleine financiele meevaller gehad).

Heb alleen geen tent meer, vorig jaar heeft de oude het begeven. Dus nu op jacht naar een nieuwe. Liefste iets met (poly)katoen en opblaasbaar. Hoeft gelukkig geen enorme tent te zijn, het huishouden is wat kleiner geworden, maar een beetje leuke binnenruimte voor als het regent zou fijn zijn.

Max budget is 1500 euro. Had iets als de BARDANI AIRWAVE 300 DELUXE TC op het oog. (Ohja, ik moet hem voor maandag op kunnen halen, want anders wordt het lastig kamperen :D )
Dan zou ik even naar De Wit Schijndel rijden. De hebben echt een heel assortiment aan Bardani staan en veel op voorraad. OutdoorXL in Barendrecht ook wel waarschijnlijk.

9040 Wp | Zendure 15,4 kWh | MHI SCM60/SCM40/SRC25

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Slecht nieuws hier, de caravan komt uit de stalling dit jaar voor de vochtkeuring voor de Caravelair garantie en Bovag onderhoudsbeurt :/

Dit jaar ga ik niet met de caravan op stap. Teveel onzekerheden met betrekking tot mijn moeder, haar dementie, de zorg voor haar en de achtervang (thuiszorg).
Met Patrick (onze hond) op de camping is geen optie, ook niet in een pension.

Dus dat wordt vakantie in de achtertuin, heel misschien dat ik een dagje weg kan om te gaan zeilen.

Het heeft moeite gekost om deze beslissing te maken, maar het is beter zo en ik kan na een week overdenken ermee leven, leuk is het niet :/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

GermanPivo schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:22:
[...]

Dan zou ik even naar De Wit Schijndel rijden bellen. De hebben echt een heel assortiment aan Bardani staan en veel op voorraad. OutdoorXL in Barendrecht ook wel waarschijnlijk.
:+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
Outdoor XL is hier (westland) wat dichterbij, dus zal daar eens gaan kijken. In het slechtste geval kan ik nog 'even' door kachelen naar de wit

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Sterkte @aReaRe ! Dementie is een gemene vijand, vooral voor de naasten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:49:
Slecht nieuws hier, de caravan komt uit de stalling dit jaar voor de vochtkeuring voor de Caravelair garantie en Bovag onderhoudsbeurt :/

Dit jaar ga ik niet met de caravan op stap. Teveel onzekerheden met betrekking tot mijn moeder, haar dementie, de zorg voor haar en de achtervang (thuiszorg).
Met Patrick (onze hond) op de camping is geen optie, ook niet in een pension.

Dus dat wordt vakantie in de achtertuin, heel misschien dat ik een dagje weg kan om te gaan zeilen.

Het heeft moeite gekost om deze beslissing te maken, maar het is beter zo en ik kan na een week overdenken ermee leven, leuk is het niet :/
Vervelend en sneu om te lezen.
Maar is het echt niet mogelijk om met de hond een camping in de buurt te zoeken voor een paar dageb? Wij hebben een camper gekocht juist omdat onze hond dan meekon. Verandering van omgeving doet ook wel iets positiefs. Maar als je echt stand-by moet staan dan is dat lastig.

Sterkte, familie gaat hier ook voor.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
chevsticks schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:50:
Outdoor XL is hier (westland) wat dichterbij, dus zal daar eens gaan kijken. In het slechtste geval kan ik nog 'even' door kachelen naar de wit
OutdoorXL is een prima winkel met een groot assortiment tenten. De Wit is een MEGA grote en prachtige winkel met een bizar groot assortiment. Wat je zegt, je kan altijd nog naar Schijndel rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Hier aan de westkust van Schotland zitten beduidend meer midgets, vooral als we 's avonds lekker buiten zitten. Tip: Smidge werkt prima, beter (en gezonder) dan deet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

chevsticks schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:50:
Ze hebben ook een website :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chevsticks
aReaRe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:04:
[...]

Ze hebben ook een website :+
Klopt, daar kwam de Bardani optie vandaan. Maar om niet van de postnl afhankelijk te zijn zal ik er toch heen moeten.

Andere optie is obelink, maar dat is minstens net zo ver als de wit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Redbull4u
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 20:15
[...]

Opblaaskussen, ook van de Decathlon. Geen succes, doorgeschoven naar de kinderen en wij liggen weer op ons eigen slaapkamer kussen. We zijn nog wel naar iets compacters op zoek. Welke heb jij goede ervaringen mee?

If it does not kill u, it makes u stronger

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:54:
[...]

Vervelend en sneu om te lezen.
Maar is het echt niet mogelijk om met de hond een camping in de buurt te zoeken voor een paar dagen? Wij hebben een camper gekocht juist omdat onze hond dan meekon. Verandering van omgeving doet ook wel iets positiefs. Maar als je echt stand-by moet staan dan is dat lastig.

Sterkte, familie gaat hier ook voor.
Volgens de thuiszorg is mijn moeder het beste in haar eigen huis (waar ik ook woon) af. Patrick (heeft een gebruiksaanwijzing als herplaatste hond) en in zijn eentje even achterlaten in de caravan omdat ik boodschappen moet doen is geen optie.

Het is wat het is.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
pirke schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:57:
Hier aan de westkust van Schotland zitten beduidend meer midgets, vooral als we 's avonds lekker buiten zitten. Tip: Smidge werkt prima, beter (en gezonder) dan deet.
Ken je de midge forecast al?

https://www.smidgeup.com/midge-forecast/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• miel
  • Laatst online: 23:15
(jarig!)
Redbull4u schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:07:
[...]

Opblaaskussen, ook van de Decathlon. Geen succes, doorgeschoven naar de kinderen en wij liggen weer op ons eigen slaapkamer kussen. We zijn nog wel naar iets compacters op zoek. Welke heb jij goede ervaringen mee?
Exped rem kussen…

http://www.pvoutput.org/list.jsp?id=36679&sid=33539

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pirke schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 21:57:
Begin dan maar een winkel op het continent met dat spul, lijkt hier niet te krijgen namelijk en ze verzenden ook niet buiten de UK lijkt het

https://www.smidgeup.com/smidge-shop/

Mooi eiland maar ook wel kutvolk

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 19:46
[...]

Ik nam met backpacken altijd een exped kussen mee, de exacte die ik heb bestaat niet meer denk ik maar lijkt op een Exped Ultra pillow. Dat is echt het enige opblaasbare kussen waar ik goed op kan slapen. En super licht natuurlijk :)

Maar tegenwoordig neem ik met kamperen gewoon de kussens van thuis mee, gaat zoveel zooi mee dat die paar kussens extra ook wel passen :)

Wij zijn vanochtend vroeg vertrokken naar Frankrijk. Eerst 2 nachtjes Disneyland Parijs en daarna door naar de camping in Le Vigan, Lot :)
Dus daarom extra vroeg vertrokken zodat we vandaag ook al de hele dag naar Disneyland kunnen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 29-10 15:00

Wailing_Banshee

You're Next

Ozzie schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 06:18:
[...]

Ik nam met backpacken altijd een exped kussen mee, de exacte die ik heb bestaat niet meer denk ik maar lijkt op een Exped Ultra pillow. Dat is echt het enige opblaasbare kussen waar ik goed op kan slapen. En super licht natuurlijk :)

Maar tegenwoordig neem ik met kamperen gewoon de kussens van thuis mee, gaat zoveel zooi mee dat die paar kussens extra ook wel passen :)
Met de gewone kussens zou onze auto al vol zitten :D Wij hebben een paar jaar geleden een nieuw setje gekocht bij bever. Geen idee welke dat precies zijn, maar we nemen wel een paar normale kussenslopen mee. Soms gooi ik er, naast dat kussen, ook nog een trui, o.i.d. bij.

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Den_S85
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 21:21
[...]

Gouden tip! Haal een paar vacuüm zakken bij Ikea en trek je kussen vacuüm. Dat scheelt echt enorm veel ruimte, plus je kussens worden min of meer "stapelbaar".

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

[...]

Ik had vlak voor mijn laatste kampeerttrip ook zo'n Decathlon opblaaskussen gekocht, en dat was ook absoluut geen succes. Ik heb nauwelijks een oog dicht gedaan op dat ding. Nu heb ik zo'n schuim kussen van Decathlon gekocht, deze: https://www.decathlon.nl/...?mc=8827568&c=BRUIN_GROEN

Ik heb er nog niet mee gekampeerd, maar heb hem wel al thuis in bed getest. Dat lag bijna net zo goed als mijn eigen kussens. Het is niet zo compact als het opblaaskussen maar hij is wel zo klein dat ie overal wel tussen past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koehandelaar
  • Registratie: Augustus 2011
  • Niet online
_Eend_ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 08:27:
[...]

Ik had vlak voor mijn laatste kampeerttrip ook zo'n Decathlon opblaaskussen gekocht, en dat was ook absoluut geen succes. Ik heb nauwelijks een oog dicht gedaan op dat ding. Nu heb ik zo'n schuim kussen van Decathlon gekocht, deze: https://www.decathlon.nl/...?mc=8827568&c=BRUIN_GROEN

Ik heb er nog niet mee gekampeerd, maar heb hem wel al thuis in bed getest. Dat lag bijna net zo goed als mijn eigen kussens. Het is niet zo compact als het opblaaskussen maar hij is wel zo klein dat ie overal wel tussen past.
Precies dit kussen heb ik ook gebruikt, ligt echt lekker. Heb in het verleden zo’n exped opblaaskussen gehad en die was qua pakmaat vergelijkbaar met deze, scheelde misschien een klein beetje. Deze lag alleen zoveel beter, echt een wereld van verschil dat ik dat er zeker wel voor over had qua pakmaat.

Rond Ecerins heb ik overigens ook wel gereden idd. Populair gebied voor 4x4 en offroad motoren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

aReaRe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:11:
Patrick (heeft een gebruiksaanwijzing als herplaatste hond) en in zijn eentje even achterlaten in de caravan omdat ik boodschappen moet doen is geen optie.
Ai... maar dit is natuurlijk ook een probleem in de toekomst?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

[...]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Heel jaloers, briljante motor voor solo offroad, lekker kamperen, Franse Alpen.
Man man het leven wordt niet beter dan dat.

Ik heb ook een Decathlon opblaas hoofdkussen. Dikke prima. Nou ja eigenlijk net niet dik genoeg maar met een trui of vest opgevouwen er onder is het precies goed.
Mijn matje is ook een Exped, slaapzak is een oude dons zak van Nomad.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/kU6FS-yCaqbA0mndGQ2Y08VCS40=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kMk2FksRfV7UUTeRn3wJvcoH.jpg?f=fotoalbum_large
Tentje een Robens voyager 2ex, paar tassen over het zadel en gaan.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op donderdag 18 juli 2024 @ 22:11:
[...]
Patrick (heeft een gebruiksaanwijzing als herplaatste hond) en in zijn eentje even achterlaten in de caravan omdat ik boodschappen moet doen is geen optie.

Het is wat het is.
Misschien deze vakantie periode gebruiken om te gaan oefenen/trainen met Patrick.
Met de juiste begeleiding kun je altijd dit soort ongewenst gedrag ombuigen.
Trust me, been there done that.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VYRY2OtSRcB3Tm2RtQIDY6qfRi8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/c78Up3MVedOL4iSHj2ltfmvk.jpg?f=fotoalbum_large
45kg onhandelbare herplaatser waar geen land mee te bezeilen was. :F
En dat was voor mij nummer 4 van de herplaatsers, die allemaal een flinke rugzak hadden ;(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:59
Ik heb kussens van human comfort (brive) gekocht, twee kleine en 1xl (winkel had nog maar twee kleine). Eén nachtje proef slapen thuis beviel goed. Kijken hoe het drie weken camping bevalt.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 16:04
Ik heb al een paar jaar zo'n mooie coleman lantaarn.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem lekker af te stellen.

Met een minuscuul slagje van de knop gaat hij van bijna uit naar mega fel. En als je hem dan weer iets terug draait is hij een tijdje goed qua licht, maar dooft langzaam uit.

Iemand tips hoe ik deze kan nalopen?
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Ylr0PKhTQ3Bh-hJbiXG9IbatEcg=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CicyHt4yFfX1b0OCUWjBa7CK.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uZhcJZ-9MxEOm3L84uR9sTXnBgs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KtuTfvW20sMaevZ0jhSO9KAI.jpg?f=fotoalbum_tile

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:43
FRANQ schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:01:
Ik heb al een paar jaar zo'n mooie coleman lantaarn.
Maar ik krijg het niet voor elkaar om hem lekker af te stellen.

Met een minuscuul slagje van de knop gaat hij van bijna uit naar mega fel. En als je hem dan weer iets terug draait is hij een tijdje goed qua licht, maar dooft langzaam uit.

Iemand tips hoe ik deze kan nalopen?
[Afbeelding][Afbeelding]
Hoeveel druk bouw je op? Klinkt alsof die onder enorme druk staat. Probeer eens wat minder te pompen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Laatst online: 16:04
LordSinclair schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Hoeveel druk bouw je op? Klinkt alsof die onder enorme druk staat. Probeer eens wat minder te pompen.
Ik pomp denk ik ongeveer 30x, om eerlijk te zijn tel ik het niet :X

Ga zo ff proberen, want heb hem net uit de vouwwagen gepakt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 21:43
Klinkt als erg vaak gepompt. Zeker als die vol brandstof zit is er weinig ruimte voor lucht. Daar moet je wat gevoel voor krijgen. Hoe leger die raakt, hoe vaker je moet pompen om dezelfde druk op te bouwen. En terwijl die aan staat, verbrand je brandstof, dus wordt de druk langzaam minder, dan moet je af en toe een beetje bijpompen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bommes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Misschien deze vakantie periode gebruiken om te gaan oefenen/trainen met Patrick.
Trust me, been there done that.[Afbeelding]
En dat was voor mij nummer 4 van de herplaatsers, die allemaal een flinke rugzak hadden ;(
Held _/-\o_

Wij hebben thuis twee honden gehad met een klein rugzakje, en het was altijd mooi om te zien hoe die honden na een tijdje bij ons opbloeiden.

Zo te zien heeft Patrick nu een goed huis dus het komt vast goed met hem :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Wij hebben ook een hond (Engelse cocker spaniël) van inmiddels 7 jaar. Eigenwijze drol, ontzettend lief en enthousiast naar mensen, maar die lange oren zijn voor de sier. Luisteren doet ie alleen als er wat voor hem in zit... :+

Vroeger ging ie gewoon mee te kamperen, 1000km in de auto was (met regelmatig even stoppen uiteraard) geen enkel probleem. Op één of andere manier is er langzamerhand wat ingeslopen, hij is nu niet meer zo dol op autorijden. En dat is een understatement. We zijn er wel mee bezig geweest, maar het wordt niet echt veel beter.

Als we een weekend weg gaan in de buurt gaat ie zeker nog mee. Na een uurtje of wat na aankomst is ie dan wel tot rust gekomen en dan heeft ie zijn plekje in en om de vouwwagen wel gevonden. Dan kunnen we hem ook rustig een paar uur alleen bij de wagen laten wanneer wij bijv. even gaan zwemmen of boodschappen of iets dergelijks. Dus dat is wel fijn. :)

Heeft wel wat tijd gekost, eerst begon ie behoorlijk te blaffen en piepen als ik weg liep. Inmiddels begrijpt ie dat de vouwwagen ook zijn thuis is (ongeacht waar de wagen staat).

De lange zomervakanties gaat ie naar mijn ouders. Dat vanwege de afstand rijden en ook wel een beetje de temperatuur, dat willen we hem niet (meer) aandoen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Cyberpope schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:01:
[...]

Ai... maar dit is natuurlijk ook een probleem in de toekomst?
Nee, hij kan moeilijk alleen zijn. Daar wordt aangewerkt.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aXbHclA_FovS9RttPzSmfJn_Gyo=/234x176/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PpRFl50KwKe2fLLumGwviDjC.jpg?f=fotoalbum_medium

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op vrijdag 19 juli 2024 @ 09:11:
[...]

Trust me, been there done that.[Afbeelding]
Dit is een bijzaak, misschien dat je over dit heen gelezen hebt.
Teveel onzekerheden met betrekking tot mijn moeder, haar dementie, de zorg voor haar en de achtervang (thuiszorg).
Dit is de hoofdzaak van de reden dat ik niet op stap ga met de hut.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:45
He, bah, hadden we lekker een stalling hier in de straat, altijd toegang, auto kon er ook in als we weg waren.. krijg ik net via, via door dat die eind van het jaar dicht gaat.. Bedrijf ernaast gaat uitbreiden en heeft alles opgekocht.

Betalen daar al een dik jaar voor, maar omdat de camper zoveel later kwam staan we er pas effectief 4 maanden nu. Kunnen nu dus alsnog op zoek naar wat anders voor volgend jaar. Komen we helaas toch bij 1 van de grotere stallingen waar je een fortuin betaald voor 3x hem mogen ophalen in een jaar.. :(..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Raymond

Nou, we staan in Winterswijk :)
Ding op de plek zetten was een makkie. En daarna gewoon klaar, geen geknooi met de boel inrichten. Alleen ff paar stoelen en een tafeltje uit het vooronder trekken en neerploffen maar.
Zaterdag doortrekken naar dld. Daar gaan we 6 nachten staan. Dus dan ook ff luifel opzetten enzo.

Totnutoe blij met de caravan, we hebben voor ons de goeie uitvoering gekozen. (Stapelbedje voor de kleine meid achterin en voor ons een vast bed voorin.). Lekker niks om te bouwen :)
Pagina: 1 ... 221 ... 277 Laatste