[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 220 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:27
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:31:
Thanks.

Ik twijfel nu tussen de MCF40, die lijkt hetzelfde te presteren alsde MB40 maar wel wat kleiner. Ook de MHC40 van Mestic vind ik wel interessant, die is nog wat kleiner. Kan daar wel veel minder reviews van vinden. Is ook een dikke 40 euro goedkoper echter.
Naar aanleiding van dit topic, paar jaar geleden ook een mcf40 gekocht. Was beetje bezorgd voor geluid, zeker omdat vrouw wat gevoelig is voor geluid, maar hoort hem amper. Nachts slaat ie bijna niet aan.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:31

franssie

Save the albatross

pirke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Met 40 graden was het vriesvak van onze absorptie koelkast nog steeds bevroren.
Die is nieuw voor mij, ik heb er twee gehad maar dat lukte echt niet (althans, het was wel bevroren maar de koelkastgedeelte werd ook wel warm).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 08:40
Tests die ik heb gelezen halen ze dat ook niet, maar misschien zijn er types die dat wel kunnen.

Denk dat ik maar voor de Mestic ga, kleiner en goedkoper voor dezelfde inhoud.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Nu online
Volume/oppervlak/vermogen verhoudingen zullen ook wel meespelen. Dit is een grote 153 liter inbouw koelkast, geen kleine koelbox.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pirke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:29:
Volume/oppervlak/vermogen verhoudingen zullen ook wel meespelen. Dit is een grote 153 liter inbouw koelkast, geen kleine koelbox.
En op gas? Kan me voorstellen dat dat nog wat beter werkt dan elektrisch wat ik altijd gebruikte (ben geen fan van losliggende gasslangen, en dat is bij inbouw een minder groot risico)

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:04:
@pirke welke absorptie koelkast hebben jullie dan?
Dometic RMD 10.5T

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Thanks.

Ik twijfel nu tussen de MCF40, die lijkt hetzelfde te presteren alsde MB40 maar wel wat kleiner. Ook de MHC40 van Mestic vind ik wel interessant, die is nog wat kleiner. Kan daar wel veel minder reviews van vinden. Is ook een dikke 40 euro goedkoper echter.
Je vergelijkt wel verschillende types koelboxen zo.

De MCF40 is een 12v compressor; ook in de auto, op de boot, etc. kan ie werken op 12/24V dus op compressor.

De MB40 en Mestic MHC40 zijn 230V AC compressors. Ze werken wel op 12/24 DC, dan niet op compressor maar thermo-elektrisch (en daarom noemen ze het hybride..)

Het beste vergelijk van de MCF40 is de Mestic MCC serie. Ik heb de MCC-35 en die is briljant. Gaat mee met de grote vakanties in de auto, op de sloep, etc. Veel koelvermogen, zuinig, relatief compact met goede inhoud :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Pst, je vergeet de verpakking in de vorm van een huge camper :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
aReaRe schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:44:
[...]

Pst, je vergeet de verpakking in de vorm van een huge camper :P
Hij is nog redelijk beschaafd, past net als de meeste andere campers in 2 parkeervakken bij de supermarkt :)

Alleen wegrijden is een dingetje als er links en rechts auto's staan, dan wordt de draai maken onmogelijk. In de praktijk is 4 vakken gebruiken wel erg prettig als je met een 90 graden draai weg moet rijden.

Het is wel heel fijn om de kinderen achterin op bed te kunnen leggen, deur dicht te doen en dan zelf nog lekker languit op de bank van het uitzicht te kunnen genieten. Een caravan met voortent kan dat ook, maar past niet bij ons reisgedrag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
franssie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:08:
[...]

Doe jezelf een plezier en koop een copressorkoelkast. Dat geluid valt echt reuze mee. Ik lees hier veel angst van mensen zonder, maar geen ervaringen van mensen met compressor dat het tegenvalt.
Ik heb er eentje in de camper (inbouw), en eentje in de zeilboot (koelbox 12V) en het enige wat je een beetje hoort is het geluid van het opstarten van de compressor en daarna een zacht gesnor.
Als je zo licht slaapt dat je daar last van hebt hoor je ook elke muis en windvlaag. Het went dus enorm snel, gelud is niet veel hoger dan dat van de koelkast thuis (of wellicht minder omdat thuis er meer resonantie oppervlakte is als het inbouw betreft, en dan met name de deur).

Bij 40C drank kunnen koelen gaat met andere warmtepompen gewoon niet

edit: en ja het is een paar honderd euro duurder als je voor 12V gaat, maar kan wel off grid en gaat ook lang mee.
Had ik al koude drankjes genoemd? :+
Wij hebben een 12v compressor koelbox (Dometic CDF 18), met een 230v adapter van voor de tijd dat we een camper hadden. Een relatief klein ding dat ook tussen de achterbank en de voorstoel in de auto past. 1x meegenomen naar een hotelkamer, maar vrouwlief kan niet tegen het geluid. Sinds ze kinderen heeft slaapt ze enorm licht, moederinstinct waarschijnlijk. Die wil perse geen compressor koelkast bij het slaapgedeelte.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

pirke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:00:
[...]

Wij hebben een 12v compressor koelbox (Dometic CDF 18), met een 230v adapter van voor de tijd dat we een camper hadden. Een relatief klein ding dat ook tussen de achterbank en de voorstoel in de auto past. 1x meegenomen naar een hotelkamer, maar vrouwlief kan niet tegen het geluid. Sinds ze kinderen heeft slaapt ze enorm licht, moederinstinct waarschijnlijk. Die wil perse geen compressor koelkast bij het slaapgedeelte.
In het bootje hebben we dezelfde CDF18 op de accu, ik hoor dat ding nauwelijks maar het zal zoals altijd per persoon verschillen.
En met die grote koelkast mis je 'm ook niet natuurlijk.
Maar, draait ie op gas of electriciteit? Bij dat laatste moet je wel erg grote accubanken hebben lijkt me als je een paar dagen vrij wil staan? Ik kan met de 55L compressor koelbox in de nugget makkelijk drie dagen stil staan zonder net, met paneeltje aan de trekhaakstekker een of twee dagen langer afhankelijk van temp en zon.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 09:02
Ik heb een tijdje geleden de MCF40 gekocht in de wetenschap dat de ventilator herrie maakt en makkelijk te vervangen is. Gelijk ook een andere ventilator met ingebouwde temperatuursensor gekocht.

En inderdaad, de originele ventilator overstemt de compressor. Zeker in huis vind ik dat volume onacceptabel. Met de nieuwe ventilator hoor je vrijwel alleen nog de compressor. In huis acceptabel en op de camping vrijwel onhoorbaar door achtergrondgeluid.

Achteraf had ik wel graag een mandje erbij gehad zodat spullen niet in het condenswater staan. Ook kan je dan makkelijk alles eruit tillen om dat water op te vegen. Dat is nu een beetje gedoe. Maar ja, dan wordt de koelbox weer groter en zwaarder. Compromis…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
@franssie die CDF draait alleen op elektriciteit, maar die nemen we niet mee in de camper, niet nodig.

De grote inbouw koelkast staat meestal gewoon op automatisch. Oftewel tijdens het rijden op 12v vd dynamo, indien 230v walstroom aangesloten dan op 230v en bij vrij staan op gas. Behalve op de boot naar Schotland, daar stond ie uit, goed gevuld met drinken en koelelementen. Gasflessen dicht op de boot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

JanHenk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:44:
[...]

<>. Veel koelvermogen, zuinig, relatief compact met goede inhoud :)
Dat zijn inderdaad de leuke dingen, e bij een feestje zet je zo een koelkastje ook gewoon buiten in de volle zon voor koude drankjes, scheelt ook weer omdat bij mij dan vaak de koelkast vol zit met salades en vlees voor het eten etc.

Ik ben van mening dat je nooit genoeg reserve koelkaste hebt thuis, en dat ze meekunnen op vakantie is helemaal super :Y)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:44:
[...]

Nou ja, het vrouwtje heeft een afsluiter. Zo hebben die kleine cadac dingetjes het ook. Ik wil echter de snelkoppeling aan de drukregelaar hebben, en dan gebruik je hem dus in feite andersom. Het ventiel heeft dan weinig waarde.

[...]
https://www.gaswinkel.com...buiten/?sqr=1%2F4%20links ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
pirke schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:51:
@Kevinns nee de monorail gaat komende december weer open.

Ons wandelpad vandaag was in de regen ook al niet te doen, veel te glad en stijl. Voorspellingen waren dat het droog bleef, en de lucht zag er ook goed uit.
Tja ongelooflijk, de bureaucratie in de UK… toen ik er woonde vanaf 2018 was de monorail al dicht vanwege verzakking van de rail. Er waren allerlei discussies tussen gemeente, overheid, uitbater van de trein, van het restaurant op de berg…

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Met andersom doel ik dus op het feit dat het gas eerst langs het mannetje komt in plaats van eerst langs het vrouwtje, het gaat niet om de draad. ;)

Denk dat een snelkoppeling met twee keer slangpilaar nog het makkelijkst is, zet ik hem gewoon in de slang vlakbij de drukregelaar. :P

[ Voor 15% gewijzigd door Gonadan op 11-07-2024 23:06 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:04:
[...]

Met andersom doel ik dus op het feit dat het gas eerst langs het mannetje komt in plaats van eerst langs het vrouwtje, het gaat niet om de draad. ;)
Dat ligt toch volledig aan hoe je het installeert? Je moet het vrouwtje aan de drukregelaar schroeven (met dat eerder genoemde tussenstuk). De slang aan de verbruiker moet dan het mannetje hebben. Dat kan ook, al dan niet met zo’n tussenstuk of versie met slangtule

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:08:
[...]

Dat ligt toch volledig aan hoe je het installeert? Je moet het vrouwtje aan de drukregelaar schroeven (met dat eerder genoemde tussenstuk). De slang aan de verbruiker moet dan het mannetje hebben. Dat kan ook, al dan niet met zo’n tussenstuk of versie met slangtule
Het probleem is juist dat het mannetje altijd de draad lijkt te hebben en het vrouwtje de pilaar. Het is dus echt ontworpen om op het ontvangende apparaat te schroeven en niet op de drukregelaar.
De situatie die ik wil kom ik eigenlijk alleen tegen bij de half duims varianten.

Dat tussenstuk zie ik in geen enkel scenario wat toevoegen. Het mannetje kan zo direct op de drukregelaar.

[ Voor 7% gewijzigd door Gonadan op 11-07-2024 23:28 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:44:
[...]

<>
Nee maar daar is het kogeltje ook niet voor bedoeld. Het is puur om je de kans te geven er iets op te draaien zonder dat je een straal gas om je oren krijgt. Ik zou hem echt nooit langdurig zonder afsluitdop of drukregelaar laten.
Tweede is, die kogel zit in een ring, als de tank de heet wordt kan die kogel weg en blaast ie af in plaats van exploderen.

Maar daar ging het niet over uiteindelijk, snelkoppeling achter de regulator, ik dacht dat mijn gas BBQ dat heeft dus zal daar ook nog even naar kijken als ik daar bij ben. Ik herken het gedoe van het opdraaien van een 907 onder die regulator, dat moet inderdaad makkelijker kunnen en dan ook buiten een aansluiting realiseren. Beetje lego met gas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
JanHenk schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 21:44:
[...]

Je vergelijkt wel verschillende types koelboxen zo.

De MCF40 is een 12v compressor; ook in de auto, op de boot, etc. kan ie werken op 12/24V dus op compressor.
Niet alleen 12V toch, ook 230V. Begrijp dat hij op 230V ook op compressor redelijk stil is.
De MB40 en Mestic MHC40 zijn 230V AC compressors. Ze werken wel op 12/24 DC, dan niet op compressor maar thermo-elektrisch (en daarom noemen ze het hybride..)

Het beste vergelijk van de MCF40 is de Mestic MCC serie. Ik heb de MCC-35 en die is briljant. Gaat mee met de grote vakanties in de auto, op de sloep, etc. Veel koelvermogen, zuinig, relatief compact met goede inhoud :)
Zoals ik het begrijp heb je met de MCF en MCC dus compressorkoeling op 12V wat effectiever is, maar met de MB40 en MHC40 op 12V alleen thermo-electrisch. Die zijn echter ook goedkoper.

Waar het me om gaat is dat ze goed koelen op 230V en relatief stil zijn, wat ze op 12V doen boeit me eigenlijk niet veel. Dus volgens mij zijn de MB en MHC voor mij prima. En dan is die laatste de beste optie want goedkoper en iets kleiner. Of mis ik nu een aspect?

Die MCC is wat fancier zie ik, digitale thermostaat en USB lader, maar qua koeling lijkt me weinig verschil met bovengenoemde apparaten.

[ Voor 5% gewijzigd door Dr. Strangelove op 11-07-2024 23:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:32:
[...]

Tweede is, die kogel zit in een ring, als de tank de heet wordt kan die kogel weg en blaast ie af in plaats van exploderen.
De fles zelf kan niet afblazen hoor, dat moet een optie van je drukregelaar zijn. Zit de normale sluiting erop dan is hij gewoon dicht.
Maar daar ging het niet over uiteindelijk, snelkoppeling achter de regulator, ik dacht dat mijn gas BBQ dat heeft dus zal daar ook nog even naar kijken als ik daar bij ben. Ik herken het gedoe van het opdraaien van een 907 onder die regulator, dat moet inderdaad makkelijker kunnen en dan ook buiten een aansluiting realiseren. Beetje lego met gas.
Het is ook simpel hoor, drukregelaar halen met draad, daar het mannetje op en vrouwtje in de slang en het werkt.
Echter vind ik het ook wel leuk om het netjes te doen als het lukt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harmpie1147
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 06:19
Kevinns schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:43:
Ik heb een tijdje geleden de MCF40 gekocht in de wetenschap dat de ventilator herrie maakt en makkelijk te vervangen is. Gelijk ook een andere ventilator met ingebouwde temperatuursensor gekocht.

En inderdaad, de originele ventilator overstemt de compressor. Zeker in huis vind ik dat volume onacceptabel. Met de nieuwe ventilator hoor je vrijwel alleen nog de compressor. In huis acceptabel en op de camping vrijwel onhoorbaar door achtergrondgeluid.

Achteraf had ik wel graag een mandje erbij gehad zodat spullen niet in het condenswater staan. Ook kan je dan makkelijk alles eruit tillen om dat water op te vegen. Dat is nu een beetje gedoe. Maar ja, dan wordt de koelbox weer groter en zwaarder. Compromis…
Hier ook een MCF40. Bevalt goed. @Kevinns Waar / welke ventilator heb je gekocht als ik vragen mag?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 23:35:
[...]

Niet alleen 12V toch, ook 230V. Begrijp dat hij op 230V ook op compressor redelijk stil is.
Nou ja.. Hij "werkt" niet op 230v. Je hebt dan een adapter nodig, die maakt van 230V weer 12V gelijkstroom en daar draait de box dan (nog steeds) op.

De werking, geluidniveau etc. is dus altijd hetzelfde.
[...]

Zoals ik het begrijp heb je met de MCF en MCC dus compressorkoeling op 12V wat effectiever is, maar met de MB40 en MHC40 op 12V alleen thermo-electrisch. Die zijn echter ook goedkoper.

Waar het me om gaat is dat ze goed koelen op 230V en relatief stil zijn, wat ze op 12V doen boeit me eigenlijk niet veel. Dus volgens mij zijn de MB en MHC voor mij prima. En dan is die laatste de beste optie want goedkoper en iets kleiner. Of mis ik nu een aspect?
Als de werking op 12V niet uitmaakt, zou ik zo'n hybride nemen, stukje goedkoper en op 230v is het koelvermogen inderdaad vergelijkbaar.
franssie schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 22:46:
[...]

Dat zijn inderdaad de leuke dingen, e bij een feestje zet je zo een koelkastje ook gewoon buiten in de volle zon voor koude drankjes, scheelt ook weer omdat bij mij dan vaak de koelkast vol zit met salades en vlees voor het eten etc.
Dat was ik nog vergeten, ook thuis inderdaad met regelmaat in gebruik. Gooi er een lauw krat bier in en dat wordt behoorlijk snel koel! 8)

De niet-kamperende vrienden zitten dan vol ongeloof naar die Mestic te kijken. "Wat een leuk ding", etc. :P

[ Voor 22% gewijzigd door JanHenk op 12-07-2024 09:28 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Let wel op dat het écht niet uit maakt, want soms lijkt het hetzelfde maar dan zit er op 12V weer geen thermostaat bijvoorbeeld of de prestaties zijn gewoon beter op 230V. Het is soms allemaal best ondoorzichtig hoe die koelboxen precies werken.

Edit: zohee, lees ik het even verkeerd. :D

[ Voor 17% gewijzigd door Gonadan op 12-07-2024 09:27 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14

_Eend_

🌻🇺🇦

Die Mestic MCC serie ziet er wel interessant uit. Mijn broer heeft een Mobicool MB40 en die bevalt hem uitstekend. De eerste keer had hij hem op volle kracht gezet. Toen had ie na een tijdje cola ijslollies in blik :+

En dat was in Italië, waar het toen 30+ graden was.. En onda ks de stilte op de camping had hij of zijn vrouw geen last van het zachte geluid. Maar voor mij is zo'n 40 liter ding echt veel te groot. Ik zou eerder voor een MCC-25 gaan, groot zat voor mij alleen.

[edit] aan de andere kant. Ik heb thuis ook alleen maar een kleine koelkast. En dan is zo'n relatief grote koelbox ook wel handig

[ Voor 12% gewijzigd door _Eend_ op 12-07-2024 10:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 21:49
Thanks.

Mestic MHC40 is groter dan de Mobicool MB40 ;).
Mestic rekent de handvatten niet me in hun specsheet en laten die nou flink uitsteken.

De Mestic een tijdje terug voor 203 bij Bol gekocht. Maar hij paste niet in onze keuken door die handvatten. Hij leek wel goed te koelen. Maar die heb ik dus teruggestuurd.

Zelf heb ik nu de Dometic Coolfun CK40, wat gewoon een Mobicool MB40 is met digitale thermostaat. Deze past wel in de keuken op locatie.

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 12-07-2024 10:11 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Kevinns
harmpie1147 schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 09:18:
[...]

Hier ook een MCF40. Bevalt goed. @Kevinns Waar / welke ventilator heb je gekocht als ik vragen mag?
Deze: uitvoering: Akasa Auto Thermal Fan, 120mm

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik zie overigens nu dat Mestic de MCC serie heeft uitgebreid. Ik heb de MCC-35 thuis en die bevalt heel goed. Maar, ze hebben nu ook een MCCP ("Performance") en MCCHD ("Heavy Duty") .

Die HD-variant heeft veel weg van de Dometic boxen; groot, stevig, zwaar.

De P-variant is ook wel interessant.. Die heeft namelijk de 230v naar 12v adapter intern en kan dus met een simpel 230v aansluitsnoer worden aangesloten, een verwijderbare draadmand (tegen natte spullen heel fijn), deksel die aan twee zijden is te openen of verwijderen (krappe ruimtes zoals kofferbak wel fijn). En in heel veel formaten.

Wel flink aan prijziger dan de reguliere MCC-serie...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 15:29
Beetje makkelijk in te bouwen? Zou iedere 120mm fan niet werken of moet hij een eigen temperatuur sensor hebben?

Hier ook een zeer tevreden mcf40 gebruiker. Ding koelt als een trein, enkel de fan is wat luid maar dat is dus blijkbaar makkelijk te fixen.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Misschien kunnen we een koelbox topic afsplitsen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
GAIAjohan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 10:06:
[...]

Mestic MHC40 is groter dan de Mobicool MB40 ;).
Mestic rekent de handvatten niet me in hun specsheet en laten die nou flink uitsteken.

De Mestic een tijdje terug voor 203 bij Bol gekocht. Maar hij paste niet in onze keuken door die handvatten. Hij leek wel goed te koelen. Maar die heb ik dus teruggestuurd.

Zelf heb ik nu de Dometic Coolfun CK40, wat gewoon een Mobicool MB40 is met digitale thermostaat. Deze past wel in de keuken op locatie.
Hebben we het over de juiste MHC40? Dat ding heeft geen handvaten die uitsteken lijkt me.

https://www.kampeerwereld...PAYn_i2w1zRxoC1YEQAvD_BwE

Afmetingen 48x52x47. Versus 51x52x45 voor de MB40. Niet dat het veel uitmaakt.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/seVj5pkOX9BJwwpLqTRDy9xuPYU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EeXn0uzyPcYv44cgB4cS9j0d.jpg?f=fotoalbum_large

Gisteravond kwamen de wolken prachtig naar beneden. Half uurtje later zaten we midden in de witte soep.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Dr. Strangelove schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:03:
[...]

Hebben we het over de juiste MHC40? Dat ding heeft geen handvaten die uitsteken lijkt me.

https://www.kampeerwereld...PAYn_i2w1zRxoC1YEQAvD_BwE

Afmetingen 48x52x47. Versus 51x52x45 voor de MB40. Niet dat het veel uitmaakt.
Ja, we hebben het over de juiste.
De handvatten staan nergens op foto’s van Mestic

https://www.vouwwagenclub.info/forum/index.php?topic=28801.0

;)

Overigens laat het filmpje van de winkel die op jouw pagina staat het ook zien:

De Mestic is eigenlijk 56cm breed, niet 52

[ Voor 12% gewijzigd door GAIAjohan op 12-07-2024 12:19 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
twowheeler schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:00:
[...]

Beetje makkelijk in te bouwen? Zou iedere 120mm fan niet werken of moet hij een eigen temperatuur sensor hebben?

Hier ook een zeer tevreden mcf40 gebruiker. Ding koelt als een trein, enkel de fan is wat luid maar dat is dus blijkbaar makkelijk te fixen.
Iedere 120mm fan kan, maar iedere fan maakt op 12V behoorlijk wat herrie. En het is zelden nodig voor voldoende koelcapaciteit. Op deze manier blaast hij harder bij hoge omgevingstemperatuur en zachter bijvoorbeeld ‘s nachts. Ideaal.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
@Dr. Strangelove correctie, na een mooie relatief vlakke wandeling dwars door de heide heb ik nog eens goed opgelet en het stikt vd midgets hier. Op elke gele bloem zitten er 1-3, en er zijn veel gele bloemen ;) Maar ze gaan simpelweg aan de kant als je er langs loopt. We hebben niks gesmeerd. Omdat we er geen last van hadden dacht ik dat ze er niet waren. Grote kans dat ze 's ochtends en 's avonds actiever zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Mestic MHC40 gekocht, morgen bezorgd. Ben benieuwd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Woohooo
  • Laatst online: 28-10 17:03

Woohooo

Smilie, James Smilie

Is het tegenwoordig nog te doen om in het hoofdseizoen op de bonnefooi een camping onze caravan te zoeken voor 1 nacht als tussenstop of kan ik dat beter van te voren regelen?

Wij willen over 2 weken op een donderdag gaan rijden maar wil niet het hele stuk doen in 1x.
Denk ergens iets boven Le Mans uit te komen voor een stop.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Woohooo schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 19:56:
Is het tegenwoordig nog te doen om in het hoofdseizoen op de bonnefooi een camping onze caravan te zoeken voor 1 nacht als tussenstop of kan ik dat beter van te voren regelen?

Wij willen over 2 weken op een donderdag gaan rijden maar wil niet het hele stuk doen in 1x.
Je kan de gok nemen, ergste geval is dat je de nacht op een verharde camperplaats moet staan (dus geen voortent).

Misschien dat @ronk1961 ideeën heeft, die gaat ieder jaar naar Le Mans (24 uur).

[ Voor 7% gewijzigd door aReaRe op 12-07-2024 20:10 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 08:36

Wij staan momenteel een stukje onder Le Mans op deze camping;

https://www.campingduportcaroline.fr/

Nog voldoende lege plekken.. en speciale plekken voor doorreizigers.
Mss een tip voor je.

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 06:29

Wij hebben vorig jaar op Camping du Sans Souci, in Fresnay-sur-Sarthe overnacht, prima municipal camping met gemeente zwembad er langs.

Waren in het hoogseizoen nog redelijk wat plaatsen vrij om een nachtje te staan. Waren iets van €25 kwijt voor 2 volwassen en 2 kids 3&5 jaar.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 12:01:
Misschien kunnen we een koelbox topic afsplitsen?
Krijgen we dan ook een apart topic voor asociaal luxe immense campers? :Y) ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:18:
[...]

Krijgen we dan ook een apart topic voor asociaal luxe immense campers? :Y) ;)
Misschien wil jij je eigen kleine basic stroomloos kampeertopic starten? Is misschien ook een idee?
#Edit bushcraften op een tweakersmanier oid, leef je uit

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 12-07-2024 22:27 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:26:
[...]

Misschien wil jij je eigen kleine basic stroomloos kampeertopic starten? Is misschien ook een idee?
Sure, laten we voor elk deelonderwerp een apart topic starten. Hebben we helemaal geen algemeen topic meer nodig. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:27:
[...]

Sure, laten we voor elk deelonderwerp een apart topic starten. Hebben we helemaal geen algemeen topic meer nodig. ;)
precies. Hebben we een sub forum voor alles wat er te bedenken is ;-)
1 assers (motor)
2 assers, aanhang, vouwwagen,

nah je hebt gelijk, dat lijkt op het ANWB foruum

Dus ook de koelkaste etc hier.

edit2:/ ik regaeerde verkeerd, het was meer bedoeld op de reactie van Pirke die vroeg om een koelkast topic :>

[ Voor 11% gewijzigd door franssie op 12-07-2024 22:33 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
franssie schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:31:
[...]

precies. Hebben we een sub forum voor alles wat er te bedenken is ;-)
1 assers (motor)
2 assers, aanhang, vouwwagen,

nah je hebt gelijk, dat lijkt op het ANWB foruum

Dus ook de koelkaste etc hier.
Precies, dat was ook mijn punt. Ik vind het wel gezellig dat er van alles door elkaar loopt qua voorkeuren en onderwerpen. Als er dan wat langs komt wat me niet zo boeit heb ik daar een mooi knopje voor op mijn muis. :P

Tenzij we een eigen kampeersubforum kunnen krijgen maar die kans acht ik klein. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Als iets je niet boeit, scroll je toch even verder of snij je zelf een nieuw onderwerp aan… Lijkt me weinig zinvol om een soort semi-sneer uit te delen om duidelijk te maken dat je er wel klaar mee bent.

Uiteindelijk delen we toch nog steeds de liefde voor het kamperen. Dat kent nu eenmaal heel veel diverse verschijningsvormen en (sub)onderwerpen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
* Gonadan kijkt naar buiten.

Er is één gemene deler die we allemaal ervaren. -O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:36:

In mei waren we op reis, en er was een lijn te trekken van Haarlem naar Berlijn, en alles daaronder tot aan Athene was regen en onweer.

Ik hoop dat de straalstroom wat stabieler wordt, het weerbericht was doen max 4 dagen betrouwbaar, wat ik nog nooit meegemaakt heb.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Gonadan schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 22:36:

Schots weer *O*

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
De gemene deler is dat we allebei binnen zitten :+

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Hier is het ondertussen meestal droog, wel veel bewolking. We zijn vanmiddag via de Cairngorm Brewery (16 pints ingeslagen, van elke soort 2) doorgereden naar Inverness. Het is hier een stuk warmer dan bovenop de berg :)

Dit jaar hebben we de fietsen thuis gelaten en 4 opvouwbare steps meegenomen (niet elektrisch). Bevalt goed in de steden, handig om net wat langere afstanden af te leggen met de kinderen, ze blijven erg enthousiast de hele route.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Black Isle bar heeft een leuk assortiment. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 28-10 15:29
Kevinns schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 13:39:
[...]

Iedere 120mm fan kan, maar iedere fan maakt op 12V behoorlijk wat herrie. En het is zelden nodig voor voldoende koelcapaciteit. Op deze manier blaast hij harder bij hoge omgevingstemperatuur en zachter bijvoorbeeld ‘s nachts. Ideaal.
Top! Klinkt alsof ik hem gewoon moet bestellen. Wij zetten de box snachts eigenlijk altijd uit en ik wil niet dat hij minder gaat functioneren. Maar gezien de thermische schakelingen zie ik geen oververhitting problemen of iets dergelijks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10 21:26
Wat nemen jullie eigenlijk mee op vakantie voor de vakantiekiekjes?
Ik zie dat er verschillende tweakers zijn met een DSLR, gaat die ook mee op vakantie of gebruik ik je dan een andere camera?
Ik heb jaren de dslr meegesleept als we met het vliegtuig op vakantie gingen. Sinds een jaar of 5 gaan we op pad met de caravan, sindsdien gaat de DSLR eigenlijk niet meer mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik heb dan tegenwoordig geen spiegel meer maar er gaat zeker een tas met volwaardige camera en objectieven mee op vakantie. Heb zelfs twee verschillende tassen mee voor uitstapjes, maar ben wellicht niet het meest representatief voor het gemiddelde. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
@205Gutmann Sony RX100 VII.
Compact, niet wisselbare lens, RAW. Goede fotoos.
Maar ik doe veel trektochten, dan sleep ik echt geen dslr mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Ik heb een Sony a6000 met 16-50 en 55-210 lenzen, maar dat ding gaat eigenlijk niet meer mee. Vind het teveel gezeul voor een vakantie, zeker met kinderen..

En heel eerlijk: ik ben totaal geen foto maker. Bij heel veel dingen die ik dan mooi op foto zou willen, denk ik: dat heeft iemand anders vast al veel beter gedaan als ik ga googlen :') en voor de kiekjes met de kinderen vind ik de telefoon wel voldoende.

Op road trips toen we nog zonder kinderen waren hadden we hem wel mee en ook veel herinneringen ermee op foto gezet, maar het is gewoon anders.
Heb gewoon ook geen zin in lolly vingers op de lenzen bv

[ Voor 65% gewijzigd door GAIAjohan op 13-07-2024 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is juist vanwege kinderen dat ik hem wel mee wil. Actie of foto's ineen lastige omgeving gaan gewoon niet met een telefoon, maar dat is voor ieder zijn afweging. Ik loop daardoor vaak wel met een extra rugtas en daardoor ook meteen met alles wat we verder mee moeten. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Op vakantie het meeste met de telefoons, maar heb ook de dslr met telelens paraat in de auto of camper voor eventuele wilde dieren.

Bij kans op noorderlicht ook altijd dslr met statief mee :P

Stedentripjes of lange meerdaagse wandelingen blijft de dslr thuis: dan gaat alles met de telefoon

[ Voor 20% gewijzigd door Leipo op 13-07-2024 10:33 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
Ik heb een Olympus e-m10 mkIII met 3 lenzen:
- 14-42 pancake (extreem compact, past met body in jaszak). Handig voor langere hikes.
- Leica 25mm f1.4. Prachtige lens voor foto’s van personen. Zit bijna altijd op de camera.
- 40-150mm f4-5.5. Leuk voor amateur dieren fotograferen, maar gebruik ik bijna nooit.

Een heel handig: een mini-statief van 10cm hoog. Dan kan je overdag met elkaar op de foto en ‘s avonds pielen met lange sluitertijd.

De foto’s met die leica lens zijn echt prachtig. Onvergelijkbaar veel mooier dan iedere telefoon. Maar sinds ik een nieuwe telefoon heb (iPhone 15 pro) gebruik ik de camera toch minder.

Helpt niet mee dat de auto focus van de Olympus vrij traag is. Dat is een probleem met kinderen haha!

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 13-07-2024 10:36 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 28-10 21:26
Ik heb hem in de eerste jaren niet echt gemist. Totdat we vorig jaar in Oostenrijk op vakantie waren en ik weer wat serieuzer wilde fotograferen. Ik liep al vrij snel tegen de grenzen aan van de camera op mijn telefoon.
Ik twijfel al wat langer om mijn oude gear on te wisselen voor wat nieuws maar het blijft een tweestrijd tussen compact of een systeemcamera. De vrouw vind het allemaal nergens voor nodig en is al tevreden met de telefoonkiekjes.

Ben je niet bang voor diefstal @Gonadan, of berg je je gear op een speciale plek op?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@205Gutmann ja dat knaagt altijd wel een beetje maar daar zet ik mij maar gewoon overheen, anders durf ik niets meer mee te nemen. Wel probeer ik te voorkomen al te opzichtig met die spullen op de camping rond te paraderen (zeker bij een wat grotere, meer anonieme camping).
In feite ligt alles gewoon in de wagenbak onder het bed, kan je zo bij als je het weet. Als we langer weg gaan heb ik vaak al de camera en wat lenzen gewoon bij me, of ik leg het in de kofferbak. Wel de camera in vliegtuigmodus uiteraard en uit het zicht, maar daar houdt het dan wel mee op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 08:14

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik sleep tegenwoordig mijn camera niet meer mee, want het wordt anders wel erg veel.

- DJI Mini 2 + accu's en controller
- 5 inch FPV drone met accu's (6x), controller, FPV bril en bijbehorende accus. Daar gaan 18650's in, die ook in mijn (zak)lampen zitten
- Laptop
- Opladers voor alles
- Gereedschap

Al met al ga je dan toch wel richting de 5-10 kg aan spul. Mijn Canon D500 met lenzen + (oud) Gitzo statief wordt dan wel een beetje te zwaar, en ik heb er ook geen ruimte voor in mijn tas, dan moet ik weer een aparte cameratas meezeulen.

Vwb. diefstal, daar ben ik niet zo bang voor. Ik ga het liefste op kleine campings staan en ik ga meestal met een clubje mensen. Dan is er altijd wel iemand op onze plek, en anders zijn we aan 't vliegen. Ik moet wel zeggen dat ik de Canon soms wel mis, want mijn telefoon maakt leuke kiekjes, maar wildfoto's zijn dan niet zo mooi. En daar kan/mag/wil ik ook geen drone voor gebruiken. De Mini 2 gebruik ik voor filmpjes en 360 graden foto's van de omgeving.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Telefoon voor richting tweakers en familie app.

Canon R6 met 24-105, 100-400, 50 en statief voor de serieuzere fotos die ik uitvergroot wil ophangen aan de muur thuis.

De oude niet-R lenzen laat ik tegenwoordig thuis. Misschien moet ik ze eens in de verkoop gooien.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 08:04
Mocht je bang zijn dat je fotogear of andere waardevolle spullen gestolen worden, dan kun je ook een kluis in de vouwwagen/caravan zetten. We hebben er ook 1 in de vouwagen en die zit onder het bed. Natuurlijk is het geen zware kluis en zal een professionele dief die wel open krijgen. Maar denk dat het te lang duurt en te veel lawaai maakt om dat op een camping te proberen.

Hou bij het kiezen van de kluis goed rekening met de maat. En dan niet alleen de buitenmaten, maar vooral van de deuropening. Die is bij ons wat klein, waardoor je met 11" tablets wat loopt te klooien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6wOpg-qX4UrA0dIEIz61biEgjRs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VNS0MdEaFljI8G63RYeH0KFU.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door L.N. op 14-07-2024 13:32 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:08
elastiek schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 20:55:
[...]

Standaard was de MCF40 al niet storend qua geluid. Na het vervangen van de fan werd hij stiller en hij slaat minder vaak aan.

Staan verschillende filmpjes op Youtube hoe je dat moet doen + links naar stillere fans, bijv. YouTube: Mobicool FR40 / MCF40 Anleitung Lüfter Umbau, tauschen leiser machen...
Vandaag de FR40 omgebouwd met nieuwe fan. Inderdaad een goede verbetering. Gelijk de radiator even gestofzuigd. Die had na 20+ weken wat stof opgebouwd. Vakantie stof.

Ik heb ook nog een FR60, die ga ik ook doen.

De FR40 blijft dit jaar thuis. Kan ik iemand daar nog een plezier mee doen om mee te nemen/lenen?

[ Voor 8% gewijzigd door wmeester op 14-07-2024 11:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 09:25
Ik neem een "compact" zoom camera mee. Nooit een spiegel camera gehad. Maar op de telefoon mis je gewoon de mogelijkheid tot fatsoenlijk inzoomen en ook de snappiness van het afdrukmoment. Dat heb ik met een dedicated camera gewoon beter in de hand.

Ohja en een waterdichte camera voor wateractiviteiten, of als het enorm zeikt van de regen.

[ Voor 16% gewijzigd door LordSinclair op 14-07-2024 10:50 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

pirke schreef op vrijdag 12 juli 2024 @ 23:26:
Hier is het ondertussen meestal droog, wel veel bewolking. We zijn vanmiddag via de Cairngorm Brewery (16 pints ingeslagen, van elke soort 2) doorgereden naar Inverness. Het is hier een stuk warmer dan bovenop de berg :)

Dit jaar hebben we de fietsen thuis gelaten en 4 opvouwbare steps meegenomen (niet elektrisch). Bevalt goed in de steden, handig om net wat langere afstanden af te leggen met de kinderen, ze blijven erg enthousiast de hele route.
Kan zijn dat ik het ergens gemist heb, maar hoe ben je daar? Camper, tent, huisjes?
Wij zitten over 2 weken in een tent in North Yorkshire, en een week later in Schotland. Ik vind koel en nat weer niet erg, maar hoop toch stiekem wel dat het 's nachts boven de 10 graden gaat komen... :$

Nomen nescio

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:30
Bra-Jo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Kan zijn dat ik het ergens gemist heb, maar hoe ben je daar? Camper, tent, huisjes?
Wij zitten over 2 weken in een tent in North Yorkshire, en een week later in Schotland. Ik vind koel en nat weer niet erg, maar hoop toch stiekem wel dat het 's nachts boven de 10 graden gaat komen... :$
Reageer of normaal of niet

[ Voor 16% gewijzigd door Outerspace op 17-07-2024 13:45 ]

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

Himalaya schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:39:
[...]

Hoe ben je daar… :')

Je bent vast nieuw hier, welkom! Het antwoord is Camper.
Ja bedankt. :') Net alsof ik van iedereen die hier post, een log bijhoud van wat voor uitrusting die heeft. :w

Nomen nescio

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Kevinns
Bra-Jo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 12:34:
[...]

Ja bedankt. :') Net alsof ik van iedereen die hier post, een log bijhoud van wat voor uitrusting die heeft. :w
Deze opmerking is niet persoonlijk hoor. Het is meer dat @pirke het afgelopen jaar vrijwel ieder bericht beantwoordt met een camper-antwoord, of met een camper-foto komt :+ .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 06:26
Interessante vraag, over welk toestel mee. Ik sleep nog steeds een SLR mee, Canon 6D MK2 en Tamron 24-70 2.8. Alleen als je zoals wij graag wandelt in de bergen dan is die dikke 2 kilo extra toch een behoorlijke beperking. Wij zitten dan ook te dubben om toch maar iets compacters te gaan, alleen dan wel dezelfde beeldkwaliteit. Interessante zoektocht zal dat worden.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Kevinns
Duclaasie schreef op zondag 14 juli 2024 @ 17:03:
Interessante vraag, over welk toestel mee. Ik sleep nog steeds een SLR mee, Canon 6D MK2 en Tamron 24-70 2.8. Alleen als je zoals wij graag wandelt in de bergen dan is die dikke 2 kilo extra toch een behoorlijke beperking. Wij zitten dan ook te dubben om toch maar iets compacters te gaan, alleen dan wel dezelfde beeldkwaliteit. Interessante zoektocht zal dat worden.
Ik kan micro 4/3 aanraden. Met goede lenzen echt een mooi en compact systeem. Voor iets vergelijkbaars als wat je nu hebt zou je bijvoorbeeld voor een OM System O-M10 IV met Panasonic 12-35mm f2.8 lens kunnen gaan. Dat geeft mooie foto’s. Je verliest wel wat lichtsterkte, maar wat mij betreft is het lagere gewicht ruimschoots belangrijker. De beste camera is degene die je bij je hebt.

(Ik moet wel zeggen dat ik al een tijdje niet meer heb gekeken, kan zijn dat er betere opties zijn qua body, misschien van ook van Panasonic voor optimale compatibiliteit met de lens.)

[ Voor 9% gewijzigd door Kevinns op 14-07-2024 17:19 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 28-10 19:54
Iemand wees mij op dit, een vouwbare caravan achter je fiets :)

https://widepathcamper.com/campers/

[ Voor 7% gewijzigd door Harribo op 14-07-2024 19:03 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Bra-Jo schreef op zondag 14 juli 2024 @ 11:02:
[...]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KJymvw8GNFfuJpfV07a9EbUWbNE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xPckIaIuBB7qcetykWRzU5Y1.jpg?f=fotoalbum_large

Rechtsonder kun je ons campertje nog zien, de middelste die parallel aan de afgrond staat.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LZKpYqqT6u8sjU04aU98l8mog5g=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tsRIxvx35guFOSuyaEiw2v09.jpg?f=fotoalbum_large

Eentje uit de oude doos, twee jaar terug in Noorwegen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 28-10 20:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Vandaag was ik met onze sleurhut aan het rommelen en kwam weer een onbekend voorwerp tegen. In de (zeil)botenwereld heb je daar een hele grappige Facebookgroep voor: https://www.facebook.com/groups/138373276517543

Dus ik dacht met mijn onbekende voorwerp in de hand (pardon! ;)): Ik wil dit ook voor kamperen! Wie weet ook leuk voor jullie. Doe er je voordeel mee. Eerste raadsel staat al online:
WTF is dit ding bij het kamperen
https://www.facebook.com/groups/498343636011687

En verder nog druk met voorbereiden van vakantie dit jaar en zoals ALTIJD de strijd: wat gaat er nou mee en wat niet. Blijf het een van de meest lastige dingen vinden. Zeker voor iemand met veel interesses zoals ik. Ook dit jaar geinvesteerd in aantal internetoplossingen. Zowel een Huawei mifi router gekocht als een Sitecom WLX-2100 wifi extender (met 2 van die antennes) en een WifiCamp Pro 2 met Alfa 36A router. Alles tweedehand maar mooi om eens mee te pielen deze vakantie. Blijf toch een tweaker :)

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
@Jazzper leuk idee en initiatief, ik heb alleen geen facebook... Op zich zou je dit topic ook kunnen gebruiken als je vragen hebt. Er zit best veel kennis tussen de (zeer) actieve stamgasten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Nu online
pirke schreef op maandag 15 juli 2024 @ 00:05:
@Jazzper leuk idee en initiatief, ik heb alleen geen facebook... Op zich zou je dit topic ook kunnen gebruiken als je vragen hebt. Er zit best veel kennis tussen de (zeer) actieve stamgasten.
idem hier. Niet dat ik het heel erg vind dat ik het nu moet missen...maar voor deze post ben ik dan toch wel benieuwd wat het is ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jazzper
  • Laatst online: 28-10 20:16

Jazzper

BB4E^Guerilla

Kan ook hier, maar zie fora als GoT meer als verdiepende en trager (positief) vorm.
Ik gebruik FB puur en alleen nog voor nichegroepen over van alles en nog wat.

Mijn openingspost was dit ding wat ik niet herkende. En gelijk door iemand geïdentificeerd werd. Ik postte dus de originele foto en iemand kwam met dit antwoord: https://www.obelink.nl/thule-omni-bike-rekhouders.html

webstek // Urenwerk - horlogeblog // mijn fotogear en beste fotos // Instagram @jazzper_nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 28-10 14:14
Dr. Strangelove schreef op donderdag 11 juli 2024 @ 19:44:
[...]

Fantastisch. Geen last van midges? Wij willen ook erg graag naar Schotland maar dat schijnt wel een dingetje te zijn daar in deze periode.
Midges is een kwestie van leren om daar mee te leven.

- Zorg voor een goede hoed met geïntegreerd hoofdnet. door de hoedrand hangt het net lekker vrij van je gezicht af en geen midges vlak op je huid.

- een kamvuurtje helpt ook wel aardig bij het kampeermiddel

-tent midge vrije maken -> regel een thermacell https://www.thermacell.com/products
In de openlucht lekker dicht erop kruipen en geen last van die beesten. Voor het slapengaan ff dat ding naar binnen schuiven en 20 min later bug free in je tent. Kan op electriciteit of zelfs op een gasblikje. Ik heb er goede ervaring mee.

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/scpss1VVwihYzg5Z9wFuzevPyxg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZOgLfhHvG9nGtQ1QYTTIrCZN.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pPPJJdWw-gHtx74b3BSn70sP0WU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ecp9bXCQmtiPycL8UhZK4KbT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8kpnSyCo4LW41bLTNBPunZJeJS8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v41SjjGXpwFfUArYc0FEgnhJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/_J8hYO8tgYxJDgtyI1hyi5Yz1x0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ZMIuvNpknJZ7gFHy4pU1gS3b.jpg?f=fotoalbum_large

Overnachten op het meest noordelijke puntje van het "vaste" land. Grote broedplaats van papegaaiduikers :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op maandag 15 juli 2024 @ 21:50:

Overnachten op het meest noordelijke puntje van het "vaste" land. Grote broedplaats van papegaaiduikers :)
Aha de Puffins! Zit je dan bij Dunnet in de buurt?

Ik zou zo lang het licht blijft over de zee blijven turen en hopen op Orca's te kunnen spotten!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Nu online
@zuma Dunnet head inderdaad, de parkeerplaats naast de vuurtoren. Prachtig om die ook eens werkend te zien in het donker.

Gisteravond inderdaad lang over zee getuurd, geen orca's gezien. Wel enorm genoten van alle vogels hier, met als enige geluid de zee die op de rotsen beneden knalt. Alleen jammer van al die toeristen overdag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i00lhqTGzz6sOqXyldB04oBxrPI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kbWo1KdhPpq9EV2RPkyZ2SJw.jpg?f=fotoalbum_large

Die puffins zijn wel lastig in vlucht te vangen, dit is het beste wat me gelukt was (flink gecropt). Helaas nog steeds wat bewegingsonscherpte, 1/1250 was niet snel genoeg.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007

Bommes

Capo del formaggio

Voor de vakantie september ook maar weer eens wat camping opties bij elkaar geklikt.
Plan tot nu toe:
Dag 1 zo ver mogelijk richting de Frankrijk, de Provence, zien te komen.
Afhankelijk van het verkeer hoop ik net Pont-d'Ain te halen. https://maps.app.goo.gl/ZHuB7p7o7Db926CR9
Dan door naar de eerste echte vakantie stop: Moustier sainte Marie, bij de Gorges du Verdon.
https://maps.app.goo.gl/6MGtgykEWzmqNGm97
Daar wil ik een nacht of 4 blijven.
Door naar Apt https://maps.app.goo.gl/kd5idQeKWoJQYngA7 ook daar een nacht of 4.
En als laatste Die https://maps.app.goo.gl/XCYdpZCgBSCPWx556 daar 2 camping opties tegen/bij het dorp.

Voor alle locaties al wat activiteiten, dorpjes en bezienswaardigheden opgezocht en in een documentje met diverse links en locaties samen gevoegd.

Voor pret is al de helft van de vakantie.
Nu eerst ff naar de stalling, tentpees dikte opmeten van de voortent en dan een trekkersluifeltje regelen/bestellen.
Die heb ik eigenlijk nog wel het meeste zin in, veel te zien en doen daar wat betreft natuur, wandelen, watervallen, enz.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Duclaasie
Bommes schreef op dinsdag 16 juli 2024 @ 12:54:
Voor de vakantie september ook maar weer eens wat camping opties bij elkaar geklikt.
Plan tot nu toe:
Dag 1 zo ver mogelijk richting de Frankrijk, de Provence, zien te komen.
Afhankelijk van het verkeer hoop ik net Pont-d'Ain te halen. https://maps.app.goo.gl/ZHuB7p7o7Db926CR9
Dan door naar de eerste echte vakantie stop: Moustier sainte Marie, bij de Gorges du Verdon.
https://maps.app.goo.gl/6MGtgykEWzmqNGm97
Daar wil ik een nacht of 4 blijven.
Door naar Apt https://maps.app.goo.gl/kd5idQeKWoJQYngA7 ook daar een nacht of 4.
En als laatste Die https://maps.app.goo.gl/XCYdpZCgBSCPWx556 daar 2 camping opties tegen/bij het dorp.

Voor alle locaties al wat activiteiten, dorpjes en bezienswaardigheden opgezocht en in een documentje met diverse links en locaties samen gevoegd.

Nu eerst ff naar de stalling, tentpees dikte opmeten van de voortent en dan een trekkersluifeltje regelen/bestellen.
Die heb ik eigenlijk nog wel het meeste zin in, veel te zien en doen daar wat betreft natuur, wandelen, watervallen, enz.
Dat lijkt een beetje op het rondje waar wij mee bezig zijn. Apt stonden wij ongeveer 17 km vandaan en de Verdon hebben wij doorgebracht op de Huttopia camping. Moustiers st Marie zijn we geweest, maar dat is echt mega toeristisch inclusief tourincars en toeristen treintje. In mei of september vast leuk, maar nu volledig platgelopen.

Als je geen hoogtevrees hebt zou ik in de Verdon zeker gaan paragliden, zo’n mooi uitzicht krijg je op geen andere manier. Wij vonden het in ieder geval zeer de moeite waard.

De markt in Apt is ook leuk. Gun jezelf daar de nodige tijd voor, want deze markt is echt groot en het aanbod is lekker gevarieerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 21:52

Dentheman

Zie signature

Plan tot nu toe:

Voorpret is inderdaad het halve werk! Voor ons was dit jaar de laatste keer dat we buiten de vakanties konden (dus op de bonnefooi) maar wij zullen de komende vakanties helaas ook in het seizoen moeten en meer moeten plannen. Ik zal een dezer dagen een verslagje tikken van onze reis naar Slovenië en Kroatië van Juni/Juli.

Wij zijn twee jaar geleden ook in de Drome geweest, in de buurt van Die: https://www.gervanne-camping.com/ Aanradertje, goed gelegen, veel groen, ruime plekken en een goed restaurant.

Zie ondertitel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Dentheman voor ons ook het laatste jaar buiten het hoogseizoen..
Of nou ja volgend jaar zou het voorseizoen nog kunnen want dan is onze dochter nog 4.
Einde van haar eerste (niet leerplichtige) school jaar kan ze wel een paar weekjes van missen.
Maar het begin van een nieuw school jaar wil ik haar niet ontnemen.

Net ff met miss Bommes mijn voorwerk besproken.
Gorges du Verdon: nee niet echt
Apt, ja gaaf
Die: ja gaaf
Maar zo veel verplaatsen ziet ze niet zitten. En onze vorige vakantie in Frankrijk was ook in zuid oost Frankrijk dus ze zou graag een andere streek willen.

Terug naar de tekentafel dus, ik heb nog ff gelukkig we gaan pas de laatste 2 weken van September.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Bommes Op zich voelen wij ons vereerd dat je de plannen eerst met ons deelt en pas later met de vrouw :)

Maar of dat nu de goede volgorde is..? :+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@JanHenk jullie waren beschikbaar, niet echt eervol dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• franssie

franssie

Save the albatross

op zich zijn dat soort rondjes die @bommes wel vol van inspiratie. Heb ik ook redelijk klaar voor weerberichten als ik met de zeilboot weg wil, of de camper. Of als het allemaal niet werkt (zoals in Mei bijna gebeurde) een plan buiten Europa.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• vandermark
  • Laatst online: 28-10 11:24

Sinds een paar jaar maak ik hiervoor een Google maps lijstje die ik deel met partner en tieners :). A;ls je iets toevoegt kan je aantekeningen/linkjes nog bij zetten.
Kan iedereen zelf ook beetje op zoek gaan en ideeën toevoegen. Naast uitjes die supermarkt in de buurt etc.

Voordeel is dat de tieners ook beetje uitgedaagd worden mee te denken in wat leuk is te gaan doen.

Zijn hiermee begonnen met de stedentrips maar voor een kampeervakantie werkt het bij ons ook goed.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duclaasie
@bommes niet naar de Verdon?! Zonde man, het is daar echt prachtig!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:45
vandermark schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 08:46:
[...]

Sinds een paar jaar maak ik hiervoor een Google maps lijstje die ik deel met partner en tieners :). A;ls je iets toevoegt kan je aantekeningen/linkjes nog bij zetten.
Kan iedereen zelf ook beetje op zoek gaan en ideeën toevoegen. Naast uitjes die supermarkt in de buurt etc.

Voordeel is dat de tieners ook beetje uitgedaagd worden mee te denken in wat leuk is te gaan doen.

Zijn hiermee begonnen met de stedentrips maar voor een kampeervakantie werkt het bij ons ook goed.
Dat heb ik inderdaad voor onze Normandië trip vorig jaar ook gedaan, alle musea etc. toegevoegd aan een lijstje, die ondertussen ook al met wat collega's gedeeld.

Voor de camper vakantie heb ik dat dan weer niet gedaan, we hebben bijna per dag bepaald waar we heen gingen, o.a. afhankelijk van het weer :+ dus dan hebben lijstjes niet zoveel nut. Enige wat ik als voorbereiding heb gedaan is al een hele berg camperplaatsen en campings aan park4night toegevoegd in allerlei regio's.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 22:23
Goede tip van een bredere bagagewagen eerder dit jaar. Had hem al gepost en nu eerste keer mee op ‘reis’ we zitten 15 minuten van thuis vandaan op Camping t Hemelke in Hulsberg. Goede voorzieningen, net sanitair. Grote zwembaden voor kleine kids en de jeugd, twee mooie waterglijbanen en horeca/terras.

Heb voor het eerst sinds ik ga kamperen nergens op hoeven letten wat ik wel of niet mee zou nemen. Wat een luxe. Het is een humbauer van nov, 2023 wat ik voor een mooie prijs over heb kunnen nemen.

De maten zijn volgens mij 1,20x2x0,78. Wat maakt dat ik 1825 liter mee kan nemen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YpcimSrcl_nTWxr_Bu4ZsmdDJ-I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DRd4VEqZYDW4yrLsAjEW4uAw.jpg?f=fotoalbum_large

Tevens ook voor t eerst in gebruik, onze upgrade van F&B Air 4.1 naar 6.3 omdat er in januari nog een kleine aankomt. Alvast voorgesorteerd op aparte slaap cabines.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/61cPm-8DIGf_p2zuIgGMMvfczqU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mQwRvJjJQV4SDL85HJWg12p2.jpg?f=fotoalbum_large

Zoals gewoonlijk staat de tent weer in 15 minuten. Erg prettig en praktisch wat mij betreft. Dit is alweer onze 4de quechua tent. Steeds weer een stapje groter wat past bij onze behoefte als koppel en later als gezin. En toch redelijk waardevast ook qua prijs als je er weer vanaf wilt.

Fijn kamperen allemaal!

[ Voor 4% gewijzigd door loewie1984 op 17-07-2024 10:43 ]

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 20-10 15:45
loewie1984 schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 10:31:

Tevens ook voor t eerst in gebruik, onze upgrade van F&B Air 4.1 naar 6.3 omdat er in januari nog een kleine aankomt. Alvast voorgesorteerd op aparte slaap cabines.

[Afbeelding]

Zoals gewoonlijk staat de tent weer in 15 minuten. Erg prettig en praktisch wat mij betreft. Dit is alweer onze 4de quechua tent. Steeds weer een stapje groter wat past bij onze behoefte als koppel en later als gezin. En toch redelijk waardevast ook qua prijs als je er weer vanaf wilt.

Fijn kamperen allemaal!
Toffe tent! Wij zijn kamperen begonnen met een Quechua air 4.2 (uit mijn hoofd). Was 1 van de eerste nog voor de fresh and black serie er was voor de air volgens mij. eigenlijk maar 2 jaar mee gedaan voor we toen de upgrade naar een caravan deden. Maar inderdaad, super waardevast. We konden hem eigenlijk voor nieuwprijs weer verkopen.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Tsja oppomp tenten... als het hard waait liggen ze zowat plat. Als ze lek zijn moet je plakken, als je het lek überhaupt kan vinden en en als het niet meer te plakken is dan ben je pas ver van huis.

Ouderwetse stokken, ja die kunnen breken maar met een buisje er extra omheen (noodreparatiebuis) doen ze het weer prima. Moet je wel geen glasfiber nemen want als die splijten moet je tapen.

Ik blijf er van weg. Laatst ook weer zo'n tent gezien waarbij de laatste buis (slaapgedeelte) niet meer te repareren was en dus plat lag (Beetje optillen met een lange stuk halverweg de scheerlijn. that's it wat er uit te halen viel).

Ik weet het, het is niet je nachtmerrie waar je op zit te wachten maar je wordt een keer wakker in deze werkelijkheid.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 28-10 20:38
zuma schreef op woensdag 17 juli 2024 @ 11:22:
Tsja oppomp tenten... als het hard waait liggen ze zowat plat. Als ze lek zijn moet je plakken, als je het lek überhaupt kan vinden en en als het niet meer te plakken is dan ben je pas ver van huis.

Ouderwetse stokken, ja die kunnen breken maar met een buisje er extra omheen (noodreparatiebuis) doen ze het weer prima. Moet je wel geen glasfiber nemen want als die splijten moet je tapen.

Ik blijf er van weg. Laatst ook weer zo'n tent gezien waarbij de laatste buis (slaapgedeelte) niet meer te repareren was en dus plat lag (Beetje optillen met een lange stuk halverweg de scheerlijn. that's it wat er uit te halen viel).

Ik weet het, het is niet je nachtmerrie waar je op zit te wachten maar je wordt een keer wakker in deze werkelijkheid.
Wat een onzin verhaal.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bra-Jo
  • Niet online

Bra-Jo

DILLIGAF

zuma schreef op maandag 15 juli 2024 @ 14:21:
[...]
-tent midge vrije maken -> regel een thermacell https://www.thermacell.com/products
In de openlucht lekker dicht erop kruipen en geen last van die beesten. Voor het slapengaan ff dat ding naar binnen schuiven en 20 min later bug free in je tent. Kan op electriciteit of zelfs op een gasblikje. Ik heb er goede ervaring mee.
Ik ken het ding niet, lijkt interessant, maar toen kwam ik dit tegen:
The stuff that does the business is allethrin. I asked Wikipedia for help:

The allethrins are a group of related synthetic compounds used in insecticides. They are synthetic pyrethroids, a chemical found naturally in the chrysanthemum flower. They are commonly used in ultra-low volume sprays for outdoor mosquito control including many household insecticides as well as mosquito coils.

Apparently the compounds have low toxicity for humans and birds, but you certainly don't want to get too close. And keep cats away, as allethrins are toxic to them.
Weet niet of het perse iets is dat je een half uur in je tent wil laten dampen...

Nomen nescio

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 08:59
Hier ook prima ervaringen met een opblaastent. Ook met wind/storm op de Waddeneilanden. Het nadeel van onze tent was het grondzeil. Dat was best wel dun en niet waterdicht na een paar dagen flinke regen. Daarom tent via MP verkocht en nu een jaar of 3 een Falco. Kan met geen betere tent voorstellen voor vakanties waar je langere tijd (en ook met slechter weer) op 1 plek staat.
Pagina: 1 ... 220 ... 277 Laatste