[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 216 ... 272 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 01:18

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
mathman schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 12:23:
[...]

Zo'n 10 jaar terug heb ik op Camping Waldfrieden in Saarburg gestaan voor een weekje. Rustige, kleine camping. Geen idee natuurlijk hoe hij er nu bij staat, maar dan heb je alvast een optie ;)

https://www.campingwaldfrieden.de/en
Dank je. Ziet er prima uit maar wel iets meer gericht op volwassenen zo te zien.

Ondertussen heb ik toch wat gevonden in Luxemburg en we gaan Auf Kengert maar eens proberen. Die gaf online een best prima indruk en bij nader inzien blijken er ook nog wat Tweakers geweest te zijn die positief waren dus dat komt vast goed.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:25
aReaRe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:01:
[...]

Het is uiteindelijk deze geworden, past als kleur beter bij de caravan en de stoelen en was 17 euro goedkoper :+

https://www.bol.com/nl/nl...it/9200000008136255/?s2a=

[Afbeelding]
Dank voor deze. Wij zijn ons pakvolume aan het rationaliseren en dit soort tafels staan op de lijst om onze 'opvouwbare tafel met vier stoelen er aan vast waar we eigenlijk nooit op zitten' te vervangen.

Ik kijk zelf naar deze van de Decathlon omdat je ook op de kopse kant kan zitten met je benen.

Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p2602724/k$79a1ed7c9fdd838f512451ccec1be832/sq/compacte-campingtafel-voor-46-personen-houten-tafelblad-opbergnet.jpg?format=auto&f=1200x1200

https://www.decathlon.be/...t/_/R-p-351330?mc=8853029

We hebben een Golf Station met de grootste Hapro Traxxer dakkoffer maar het zit gewoon vol. Achterbak zit al voor 75% vol met de Bardani Air Space tent dus dan gaat het hard. Reeds genomen maatregelen:
- Handdoeken en badhanddoeken vervangen door microvezel handdoeken van de Action.
- Geen beddegoed (moltons, overtrek, dekbed) maar allemaal alleen een slaapzak.
- 2 dunne en 1 dikke eenpersoons inflatable vervangen door 1 dikke tweepersoons inflatable die even groot pakt als de drie oude.

Als iemand nog andere ruimtebesparende tips heeft hoor ik ze graag :) Alle beetjes helpen. Sowieso gaan we wat kritischer zijn met speelgoed en entertainment, er gaat altijd veel meer mee dan wordt gebruikt. Molky én Cub, en dan beiden 1x spelen? Mwoah.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16-07 17:38
Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Dank je. Ziet er prima uit maar wel iets meer gericht op volwassenen zo te zien.

Ondertussen heb ik toch wat gevonden in Luxemburg en we gaan Auf Kengert maar eens proberen.
Oef, succes! Gelukkig zoveel verschillende tweakers en smaken. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• zuma
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:56:
[...]

Als iemand nog andere ruimtebesparende tips heeft hoor ik ze graag :) Alle beetje helpen.
Die Bardani Airspace op MP zetten... >:)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:57:
Oef, succes! Gelukkig zoveel verschillende tweakers en smaken. ;)
Heb je weer eens een mening? ;)

Het is niet de stijl die ik als eerste uit zou zoeken, maar het is in bepaalde regionen ook erg lastig om een leukere indeling te vinden en evengoed garantie op andere gezinnen te hebben valt mij op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
zuma schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:03:
[...]

Die Bardani Airspace op MP zetten... >:)
Die is helaas non-negotiable ;)

Ben zelf niet van het kamperen. Het is me verkocht als een lekker flexibele manier van met vacantie gaan maar dat is tot nu toe niet mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:49
Ipv ruimte besparen grotere aanhanger meenemen, dat heb ik in ieder geval gedaan :)

Overigens heb ik mijn roltafel juist weggedaan voor een gewone tafel. Die past precies tegen de achterbank in de auto. Is wel een maatje kleiner, 120x80 maar dat is op zich groot genoeg.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Aanhanger kan niet, geen trekhaak. Auto is van een leeftijd dat ik dergelijke investeringen niet meer ga doen.

Die tafel van ons vouwt ook best klein op en zit ook tegen de achterbank, ik denk dat het netto niet eens veel uitmaakt qua volume. Maar het is ook een vrij onpractisch ding omdat hij oncomfortabel zit. We hebben goede campingstoelen maar dan weer geen tafel waar je aan kan zitten ermee. Dus tweede reden om die tafel weg te doen. Waarom heb je de roltafel weg gedaan? Ik zie ook wel vaste tafels die op dezelfde plek in de auto passen en waarschijnlijk meer solide zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Nieuwe auto :+

Skoda’s zijn bijzonder ruim, betaalbaar en vertrouwd als je nu een Golf rijdt. Uiteraard wel een forse investering..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 12-08 11:03
[...]

Dank voor deze. Wij zijn ons pakvolume aan het rationaliseren en dit soort tafels staan op de lijst om onze 'opvouwbare tafel met vier stoelen er aan vast waar we eigenlijk nooit op zitten' te vervangen.

Ik kijk zelf naar deze van de Decathlon omdat je ook op de kopse kant kan zitten met je benen.

[Afbeelding]

We hebben een Golf Station met de grootste Hapro Traxxer dakkoffer maar het zit gewoon vol. Achterbak zit al voor 75% vol met de Bardani Air Space tent dus dan gaat het hard. Reeds genomen maatregelen:
- Handdoeken en badhanddoeken vervangen door microvezel handdoeken van de Action.
- 2 dunne en 1 dikke eenpersoons inflatable vervangen door 1 dikke tweepersoons inflatable die even groot pakt als de drie oude.

Als iemand nog andere ruimtebesparende tips heeft hoor ik ze graag :) Alle beetjes helpen. Sowieso gaan we wat kritischer zijn met speelgoed en entertainment, er gaat altijd veel meer mee dan wordt gebruikt. Molky én Cub, en dan beiden 1x spelen? Mwoah.
Ruimtebesparende tip(s):
-Niet voor drie weken kleding meenemen maar ook de wasmachine op de camping durven gebruiken.
-Weet niet of er een koelkast meegaat, maar die kun je ook vaak huren op de camping.
-Minder eten meenemen. Dat 'reserve' blik soep en knakworsten gaan altijd weer mee terug. Laat maar thuis dus. Er is anders altijd wel een McSnack in de buurt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nuffy
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 22:54
Je kan toch een tafel met vast blad nemen die tussen je wielkasten past . bij volkswagens en alle andere vag's is dat precies 1 meter en daar bovenop de tent .
Heb zo een stabilic 3 van 1.15m in de V70 met de airspace erbovenop.
Qua stoelen check even de isabella modi , daar passen er makkelijk 5 ( 3 onder 2 erop ) in de dakkoffer die dan op 50% zit en wel volwaardig zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 14:05:
[...]

Heb je weer eens een mening? ;)

Het is niet de stijl die ik als eerste uit zou zoeken, maar het is in bepaalde regionen ook erg lastig om een leukere indeling te vinden en evengoed garantie op andere gezinnen te hebben valt mij op.
ik heb geprobeerd mijn mening redelijk in toom te houden met enkel 'Oef' op te schrijven :)

En ja een leuke camping vinden die binnen je persoonlijke categorie valt in een bepaald gebied is altijd lastig. Zo heb ik ze graag zo eenvoudig mogelijk, kampvuurvriendelijk en bijvoorbeeld aan een riviertje of kust. En ja ik weet het, het is soms erg lastig en dan kom je ergens terecht wat wat minder naar je smaak is. En dat geldt ook als je wat luxers zoekt en alleen eenvoudig kan vinden (want de rest zit al vol).

Zeker als je een trektocht doet op fiets of te voet dan kom je regelmatig tussen de stacaravans terecht. maar dat heeft ook weer voordelen, dan krijg je zomaar ineens koffie of een biertje aangeboden. Ieder nadeel heb zijn voordeel hè

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:30:
ik heb geprobeerd mijn mening redelijk in toom te houden met enkel 'Oef' op te schrijven :)

En ja een leuke camping vinden die binnen je persoonlijke categorie valt in een bepaald gebied is altijd lastig. Zo heb ik ze graag zo eenvoudig mogelijk, kampvuurvriendelijk en bijvoorbeeld aan een riviertje of kust. En ja ik weet het, het is soms erg lastig en dan kom je ergens terecht wat wat minder naar je smaak is. En dat geldt ook als je wat luxers zoekt en alleen eenvoudig kan vinden (want de rest zit al vol).
Wat ik ook lastig vind is dat je een gezin hebt wiens mening je ook niet helemaal kunt negeren. :P
Op de heenweg staan we op Les Ochay wat iets meer mijn eigen stijl lijkt (al moet ik dat nog ervaren in de praktijk), maar ik kan ook weer niet alle campings van de vakantie puur op mijn eigen eisen laten baseren.

Het valt mij op hoeveel campings langs een rivier voor de helft vaste plekken zijn en er dan nog zoveel mogelijk kampeerder in rijtjes gepropt worden.
Een kampeerveld lijkt wel iets typisch Nederlands af en toe, in het buitenland zijn de laantjes en rijtjes zwaar in de meerderheid.
Zeker als je een trektocht doet op fiets of te voet dan kom je regelmatig tussen de stacaravans terecht. maar dat heeft ook weer voordelen, dan krijg je zomaar ineens koffie of een biertje aangeboden. Ieder nadeel heb zijn voordeel hè
Het is ook altijd weer afwachten hoe het bevalt. Veel vaste plekken is voor mij vaak een rode vlag, net als erg gestructureerde rijtjes. Maar twee jaar terug stonden we ergens langs de Our met de luifel richting de rivier en had je eigenlijk helemaal niets door van de vaste plekken tot je naar het toilet moest. Dat voelde heel erg op zichzelf met heel veel rust.
En een andere keer sta je juist op een kleine en groene natuurcamping maar heb je de hele dag en nacht last van bepaalde figuren een veld verderop (geen tentenveld) die het begrip rust niet kennen of niet waarderen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
Deveon schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:12:
Nieuwe auto :+

Skoda’s zijn bijzonder ruim, betaalbaar en vertrouwd als je nu een Golf rijdt. Uiteraard wel een forse investering..
Zeker, frontrunners voor de opvolger zijn een Passat of een Superb. Die kinderen nemen achterin ook steeds meer ruimte in namelijk :P
nuffy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:19:
Je kan toch een tafel met vast blad nemen die tussen je wielkasten past . bij volkswagens en alle andere vag's is dat precies 1 meter en daar bovenop de tent .
Heb zo een stabilic 3 van 1.15m in de V70 met de airspace erbovenop.
Qua stoelen check even de isabella modi , daar passen er makkelijk 5 ( 3 onder 2 erop ) in de dakkoffer die dan op 50% zit en wel volwaardig zitten
Denk dat dat zeker een practischere oplossing is.

Dergelijke stoelen hebben we al. Kleiner wordt het niet zonder dat het slecht gaat zitten denk ik.

@voog Mja, het oog wil ook wat ;)

[ Voor 46% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2024 16:16 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:20
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:56:
[...]

Zeker, frontrunners voor de opvolger zijn een Passat of een Superb. Die kinderen nemen achterin ook steeds meer ruimte in namelijk :P
*kuch* Touran *kuch*

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:32
[...]

[Afbeelding]

Stoelen kan je naar kijken of die kleiner kunnen. Mijn zoontje was z'n stoel ontgroeid. Hebben nu de Obelink kloon van helinox stoel gekocht, stuk compacter dan we nu hebben (alleen veel lichter, dus hoop dat ie niet weg waait :D). Dus als bevalt gaan we er wellicht twee bijkopen.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
[...]

Als iemand nog andere ruimtebesparende tips heeft hoor ik ze graag :) Alle beetjes helpen.
Inderdaad zoals eerder genoemd zijn Helinox klonen zo'n beetje de compactste stoelen. Hier een model met hoge rugleuning:

https://www.obelink.nl/ob...high-chair-vouwstoel.html

Mocht je wat meer warmte nodig hebben dan leg je gewoon een deken in zo'n stoel of een schapenvacht. maar een schapenvacht is best wel weer wat volume en een deken heb je vaak sowieso al bij.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -bolio-
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 00:39

-bolio-

Gamertag: BolioDraak

[...]

[Afbeelding]

Ik herken het helemaal, toen we met ons 5en nog met de tent op vakantie gingen was ik ook altijd opzoek naar ruimtebesparing om alles in de auto met dakkoffer en fietsendrager te krijgen.

Als tafel hebben we nu een paar jaar een oprolbare van Bo-camp destijds lang naar gezocht want ik wou een compacte, lichte maar ook stevige tafel. Met name dat laatste wil nog wel eens tegenvallen. Erg tevreden met de tafel, wij hebben hem destijds bij vd Elzen voor iets van 140 euro gekocht dacht ik.

Andere items waar we volume op bespaarde waren stoelen: (verschillende soorten) Helinox stoelen) en luchtbedden: na een keer kou geleden te hebben in de Vogezen overgestapt om geisoleerde Exped luchtbedden. Met coupler maakte we twee 1persoons bedden aan elkaar. De kinderen sliepen op wat smallere varianten. Wij vinden het comfortabler (door de isolatie geisoleerd) dan die hoge luchtbedden, beweegt ook minder als je partner zich omdraait.

Verder hebben ze op de meeste campings ook wel een wasmachine dus op kleding en handdoeken kun je meestal ook wat bezuinigen als je bereidt bent een wasje te draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
zuma schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 16:54:
[...]

Inderdaad zoals eerder genoemd zijn Helinox klonen zo'n beetje de compactste stoelen. Hier een model met hoge rugleuning:

https://www.obelink.nl/ob...high-chair-vouwstoel.html

Mocht je wat meer warmte nodig hebben dan leg je gewoon een deken in zo'n stoel of een schapenvacht. maar een schapenvacht is best wel weer wat volume en een deken heb je vaak sowieso al bij.
Van het weekend in de Helinox versie gezeten. Vond het niks vergeleken met de stoelen die we al hebben; toch te weinig ondersteuning. Misschien dat de clone beter zit, dat kan.

Dat Helinox is wel een beetje een hipster merk of niet? Genoeg alternatieven die er nagenoeg hetzelfde uitzien maar slechts een kwart kosten. Of krijg je waar je voor betaalt op een andere manier daar?

[ Voor 18% gewijzigd door Dr. Strangelove op 18-06-2024 18:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:33
*kuch* grote camper *kuch*

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
Dr. Strangelove schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:25:
[...]

Van het weekend in de Helinox versie gezeten. Vond het niks vergeleken met de stoelen die we al hebben; toch te weinig ondersteuning. Misschien dat de clone beter zit, dat kan.

Dat Helinox is wel een beetje een hipster merk of niet? Genoeg alternatieven die er nagenoeg hetzelfde uitzien maar slechts een kwart kosten. Of krijg je waar je voor betaald op een andere manier daar?
Helinox was jaren geleden samen met het inmiddels failliete A-Lite een beetje de uitvinders van dit soort kleine stoeltjes (dit type dan). Je ziet dat ze inmiddels inderdaad flink gekopieerd worden voor een veel lagere prijs. Vaak, niet altijd, zijn de lookalikes wel wat zwaarder en groter. In dit topic waar mensen koelkasten meezeulen minder relevant, maar in het grote outdoor en bergsporttopic wel ;)

als je je dus afvraagt of je tot de doelgroep behoort, behoor je hoogstwaarschijnlijk niet tot de doelgroep ;)

[ Voor 5% gewijzigd door Hopjesvla79 op 18-06-2024 18:05 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 21:20
pirke schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 17:41:
[...]

*kuch* grote camper *kuch*
En de vrouw in de Bardani, top idee!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 13:37:
[...]

Ondertussen heb ik toch wat gevonden in Luxemburg en we gaan Auf Kengert maar eens proberen. Die gaf online een best prima indruk en bij nader inzien blijken er ook nog wat Tweakers geweest te zijn die positief waren dus dat komt vast goed.
Luxemburg is altijd toeristisch en gezellig druk. Ondanks dat ik het meeste daar wel gezien heb, vind ik het altijd een fijn land om naartoe te gaan. Wij gaan dit jaar ook naar Luxemburg, voor de kids hoeven we toch niet ver weg.

Is dit voor jou de laatste stop, je zou toch een soort rondreis maken?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Cheesy schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 20:37:
[...]

Luxemburg is altijd toeristisch en gezellig druk. Ondanks dat ik het meeste daar wel gezien heb, vind ik het altijd een fijn land om naartoe te gaan. Wij gaan dit jaar ook naar Luxemburg, voor de kids hoeven we toch niet ver weg.

Is dit voor jou de laatste stop, je zou toch een soort rondreis maken?
Ja dit is voor mij de laatste stop. Een rondreis is een groot woord, maar ik houd wel van een paar keer verplaatsen. Dit jaar doen we drie campings: Ardennen, Vogezen, Luxemburg. Dan heb ik etappes van een uurtje of vijf per stuk (inclusief stop) en kom je altijd in de loop van de middag aan.

Voor komend jaar moet ik wel mijn manier van zoeken gaan herzien want ik merk dat het klassieke zoeken via Google maps steeds lastiger wordt. Zoek je op camping dan krijg je er onmeunig veel resultaten bij waar je niet op zit te wachten, filter je bewust hotel eruit dan krijg je voor je gevoel ook weer niet alles wat er is.
En aangezien commercie in zoekmachines hoogtij viert en ik niet per se op zoek ben naar heel commerciële campings moet ik toch eens anders gaan kijken. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

*kuch* Crafter *kuch* O-) :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 23:07
Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:03:
[...]

Ja dit is voor mij de laatste stop. Een rondreis is een groot woord, maar ik houd wel van een paar keer verplaatsen. Dit jaar doen we drie campings: Ardennen, Vogezen, Luxemburg. Dan heb ik etappes van een uurtje of vijf per stuk (inclusief stop) en kom je altijd in de loop van de middag aan.

Voor komend jaar moet ik wel mijn manier van zoeken gaan herzien want ik merk dat het klassieke zoeken via Google maps steeds lastiger wordt. Zoek je op camping dan krijg je er onmeunig veel resultaten bij waar je niet op zit te wachten, filter je bewust hotel eruit dan krijg je voor je gevoel ook weer niet alles wat er is.
En aangezien commercie in zoekmachines hoogtij viert en ik niet per se op zoek ben naar heel commerciële campings moet ik toch eens anders gaan kijken. :P
Ik kreeg hier laatst de tip om op “camping” te zoeken, met aanhalingstekens dus. Dat werkt verrekte goed moet ik zeggen. Ik heb al wat -in theorie- pareltjes gevonden voor komende zomer. En jouw berichten hier lezende lijken we best een overeenkomstige smaak te hebben van natuur, kleinschalig en iets voor de kinderen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 21:21:
[...]

Ik kreeg hier laatst de tip om op “camping” te zoeken, met aanhalingstekens dus. Dat werkt verrekte goed moet ik zeggen. Ik heb al wat -in theorie- pareltjes gevonden voor komende zomer. En jouw berichten hier lezende lijken we best een overeenkomstige smaak te hebben van natuur, kleinschalig en iets voor de kinderen.
Klopt ja, dat gaat een stuk beter. En met genoeg inzoomen krijg je vanzelf de meeste opties wel hoor. Het nadeel is alleen dat wat je op meer overzichtsniveau ziet vaak de populairdere campings zijn. Er kan dus wel even tijd in gaan zitten. :P

Wat heb je voor leuks gevonden, als je die wilt delen tenminste. Je hoeft niet bang te zijn dat ik je te snel af ben met boeken, ik ben altijd vrij laat. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 17:47
@Gonadan
Werkt een site als deze niet voor je?
https://www.anwbcamping.nl/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Niet echt. Het bevat maar een deel van de campings en vaak de populairdere, de campings die ik dan zelf naar eigen inzicht op zoek staan daar vaak niet op. Uiteindelijk kan je er wel komen hoor met deze en dan eventueel combineren met Acsi en dergelijke, maar voor mij is het niet sneller dan gewoon op maps gaan struinen in een regio die mij interessant lijkt.

Ik ga namelijk veel meer af op foto's van de sfeer en de omgeving dan specifieke vinkjes in een zoekmachine.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
@Gonadan ik ben ook traag met boeken, heb nog niks vastgelegd voor augustus. Kom ik op terug :P

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 01:16
Na veel wikken en wegen uiteindelijk in de Jura neergestreken op Domaine de l’Épinette. Gisteren zaten we toevallig nét goed nabij Langres dat alle buien ongeveer 10km westelijk en noordelijk over ons heen gingen.
Wel de VW enigszins nat ingepakt, en het terrein daar was niet bepaald eenvoudig qua opzetten.

Het ging een beetje tussen de omgeving Valence en de Jura, en nu dus hier. Rechtstreeks zicht op het riviertje 10-20 meter recht tegenover ons is de ingang voor een kano of kayak, alles aanwezig, alleen wel een beetje afgelegen en de plekken zijn niet heel ruim. En raar genoeg geen CEE stekkers, maar gewoon standaard huis tuin en keuken aansluiting.

Vandaag 29 graden zeker aangetikt, en het lijkt hier nog best even redelijk te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/H8ZeiwXl.jpeg
Op deze plekken lijkt zelfs de Flexi/Kavango enorm..

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 18-06-2024 23:43 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:02
GAIAjohan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 23:41:
En raar genoeg geen CEE stekkers, maar gewoon standaard huis tuin en keuken aansluiting.
ik ben de laatste jaren op de campings in Frankrijk/Corsica niet anders tegengekomen (normale aansluitingen dus), toevallig afgelopen voorjaar weer eens CEE op een Franse camping maar in mijn ervaringen dus een uitzondering. Zou het iets te maken hebben ook met de grootte/luxe van de campings? Ik zit meestal op de kleinere simpele campings. Ach ja vind het persoonlijk wel handig, hoef ik mijn verloopje niet te gebruiken.

anyway, have fun!

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 19-06-2024 08:00 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:48
Zijn de plekken niet ruim of zijn de kampeermiddelen enorm gegroeid in grote de laatste jaren?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:00
De meeste "grotere" camping sin Frankrijk, lijken wel de CEE variant te hebben. Wij stonden vorig jaar op een RCN camping in Frankrijk. Daar wel gewoon CEE contacten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 20:25

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Tss... ik zie in dit rijtje allemaal auto's zonder keuken er in (behalve die van Pirke dan), waardeloos als je het mij vraagt!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Yukkie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:42:
[...]

Tss... ik zie in dit rijtje allemaal auto's zonder keuken er in (behalve die van Pirke dan), waardeloos als je het mij vraagt!
De Crafter wordt ook als buscamper geleverd, en anders zelf verbouwen :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
LordSinclair schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 08:11:
Zijn de plekken niet ruim of zijn de kampeermiddelen enorm gegroeid in grote de laatste jaren?
Bijna alle kampeermiddelen zijn klein vergeleken met een volledig opgezette De Waard Albatros. Die is met scheerlijnen en varioluifel 12x6m >:) . En deze komt uit 1959, het antwoord op het laatste deel van je vraag is: nee :P .

edit: Ter vergelijking, een Combi-Camp Flexi is geloof ik incl. luifel iets van 7x4m

[ Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 19-06-2024 09:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
En raar genoeg geen CEE stekkers, maar gewoon standaard huis tuin en keuken aansluiting.
Ja herkenbaar. Ik heb vrijwel nooit een CEE stekker nodig gehad in FR op de Campings Municipal, altijd een gewone Schuko. Voor mijn gevoel zijn CEE stekkers meer iets Noord-Europees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Kevinns schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:38:
[...]

Bijna alle kampeermiddelen zijn klein vergeleken met een volledig opgezette De Waard Albatros. Die is met scheerlijnen en varioluifel 12x6m >:) . En deze komt uit 1959, het antwoord op het laatste deel van je vraag is: nee :P .

edit: Ter vergelijking, een Combi-Camp Flexi is geloof ik incl. luifel iets van 7x4m
Dat is groot _/-\o_

Zal vast meer dan 10 minuten kosten om op te zetten en in te klappen :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Op deze plekken lijkt zelfs de Flexi/Kavango enorm..
Dit klinkt alsof het geen grote vouwwagen is, maar 4 bij 8,65 meter (volgens de plattegrond) is toch best een joekel.. Vooral die lengte.. :)

Sowieso is het wel de vraag hoe de plek is georiënteerd. Als de plek meer geënt is op caravans, is ie vaak een stuk breder dan je nodig hebt, maar niet zo diep. Dan zou je de wagen dus een kwartslag moeten draaien en zit je met de opening in de struiken of bij je buren...

Daarom zoek ik wel graag hele grote plaatsen uit (100m²+), dan kan ik de Aero (5x8) draaien in de richting die ik wil.

Dat heb ik overigens wel eens meegemaakt met van die lange tunneltenten. Gedraaid op de plek, met de opening naar onze kant. Ik had hun scheerlijnen onder mijn wagen...

[ Voor 11% gewijzigd door JanHenk op 19-06-2024 10:03 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:48
Kevinns schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:38:
[...]

Dus een exces uit 1959 geeft aan dat tenten gemiddeld niet groter worden? Gek, het is een beetje als met parkeerplekken, die worden ook steeds kleiner, of worden de gemiddelde auto's steeds groter? of toch niet want in 1959 had je ook de Rolls-Royce Phantom V al?

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Een analogie maken levert ook alleen maar discussie op over de toepasbaarheid ervan. Dat auto's breder zijn geworden wil nog niet zeggen dat tenten ook groter zijn.

En aan de andere kant, één Albatros maakt natuurlijk (ook) nog geen zomer.

Dus, zijn tenten nu groter worden ten opzichte van een paar decennia geleden of niet? Ik weet het niet.

Ik vermoed van wel, maar ik denk dat de benodigde ruimte op de plek (met inbegrip van scheerlijnen etc.) niet groter is geworden. Veel tenten en vouwwagens worden tegenwoordig zo ontworpen dat er nauwelijks nog echt scheerlijnen nodig zijn (behoudens stevige storm) om hem omhoog te houden. Zo nemen ze minder ruimte in beslag en/of kan de tent groter worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
LordSinclair schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 10:36:
[...]

Dus een exces uit 1959 geeft aan dat tenten gemiddeld niet groter worden? Gek, het is een beetje als met parkeerplekken, die worden ook steeds kleiner, of worden de gemiddelde auto's steeds groter? of toch niet want in 1959 had je ook de Rolls-Royce Phantom V al?
Ik vrees dat deze discussie nergens heengaat. Vroeger had je kleine tenten en grote tenten, vandaag de dag heb je kleine tenten en grote tenten. Een wetenschappelijk onderzoek naar de gemiddelde afmetingen is voor zover ik weet niet gedaan.

Samenvattend is het enige wat je met zekerheid kan zeggen: Vroeger paste je met een grote tent niet lekker op een gemiddelde plek, en nu nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tenten an sich zijn niet per se groter geworden, maar de ruimtebehoefte van veel kampeerders wel. Het percentage kampeerders wat af kan met weinig spullen en voornamelijk buiten leeft is in de loop der jaren wel afgenomen. Men wil tegenwoordig een grote binnenruimte, liefst ook grote voortent/luifel met vloerkleed en hele dakkoffers en aanhangers vol met zooi gaat er mee.
Dat bedoel ik verder niet als waarde oordeel maar het gemiddelde benodigde grondoppervlak is echt wel toegenomen. Mensen hechten tegenwoordig meer waarde aan ruimte in de tent dan om de tent.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:57:
[...]

Dit klinkt alsof het geen grote vouwwagen is, maar 4 bij 8,65 meter (volgens de plattegrond) is toch best een joekel.. Vooral die lengte.. :)

Sowieso is het wel de vraag hoe de plek is georiënteerd. Als de plek meer geënt is op caravans, is ie vaak een stuk breder dan je nodig hebt, maar niet zo diep. Dan zou je de wagen dus een kwartslag moeten draaien en zit je met de opening in de struiken of bij je buren...

Daarom zoek ik wel graag hele grote plaatsen uit (100m²+), dan kan ik de Aero (5x8) draaien in de richting die ik wil.

Dat heb ik overigens wel eens meegemaakt met van die lange tunneltenten. Gedraaid op de plek, met de opening naar onze kant. Ik had hun scheerlijnen onder mijn wagen...
Mja, de dissel staat half in de bosjes. Maar op zich eigenlijk 7m15 qua tent.

Denk dat een cabanon, behalve de Malawi toch echt groter is. Net als andere dubbelklappers
Denk dat deze plek ongeveer 8m breed, 9 diep is.

Gedraaid zou minder mooi zijn ook qua uitzicht :P

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 19-06-2024 16:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Beide gasflessen zitten zo rond de 300 gram gas over, hoe kan ik het zo uitkienen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:02:
Beide gasflessen zitten zo rond de 300 gram gas over, hoe kan ik het zo uitkienen. :P
Vanavond nog even barbecueën en morgen omruilen dus :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:03:
[...]

Vanavond nog even barbecueën en morgen omruilen dus :P
De burgers voor vanavond worden inderdaad gewoon op de chef gebakken. O-)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
[...]

Mijn truc met google is als volgt. Ik zoom in op het gebied waar ik zou willen kamperen. Dan zoeken naar camping en dan krijg je idd nog best wel veel meuk. Dan ga ik inzoomen op deelgebieden en opnieuw in dat deelgebied zoeken en dan poppen ineens de kleinoodjes op omdat het gebied te klein is voor allerlei meuk te tonen, let ook op alleen de kleine rode bolletjes!

In de UK gebruik ik vaak de site van https://www.greenercamping.org/ (soort van natuurkampeerterreinen in GB) en https://www.hipcamp.com/en-GB/d/united-kingdom/camping/all en deze https://www.campsites.co.uk/search/unique-campsites

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 09:51:
[...]

Dat is groot _/-\o_

Zal vast meer dan 10 minuten kosten om op te zetten en in te klappen :)
Je wil het niet weten, in jouw geval :*) Maar goed, sommige tentkampeerders vinden het opzetten en afbreken van een kamp ook een belangrijkonderdeel van de hobby. Tenminste zo werkt het bij mij wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 15:51:
[...]

Op de heenweg staan we op Les Ochay wat iets meer mijn eigen stijl lijkt (al moet ik dat nog ervaren in de praktijk), maar ik kan ook weer niet alle campings van de vakantie puur op mijn eigen eisen laten baseren.
Wees maar niet bang, daar ga je je prima vermaken! Fijne no-nonsense camping en op het eiland is het beste toeven daar. Hoe verder naar achteren hoe fijner of anders beetje in het midden aan de linker zijde, erg diepe plekken!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:54:
[...]

Wees maar niet bang, daar ga je je prima vermaken! Fijne no-nonsense camping en op het eiland is het beste toeven daar. Hoe verder naar achteren hoe fijner of anders beetje in het midden aan de linker zijde, erg diepe plekken!
Wat is links? :P
En zo ver mogelijk op het eiland heb ik inderdaad al geregeld.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:49:
[...]

Je wil het niet weten, in jouw geval :*) Maar goed, sommige tentkampeerders vinden het opzetten en afbreken van een kamp ook een belangrijkonderdeel van de hobby. Tenminste zo werkt het bij mij wel.
Oh dat snap ik best hoor, maar als je (bijna) elke dag een uurtje verder trekt wil je het hele afbreken en opbouwen zo kort en makkelijk mogelijk hebben :)

Andere manier van vakantie vieren. Als ik twee weken op 1 plek zou blijven dan zouden we daar het kampeermiddel op uitgekozen hebben.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

[...]

(..)

iemand postte laatst deze briljante link: https://www.opencampingmap.org/ ik heb nog geen missende kampeer adressen gevonden. mijn inziens een van de meest complete lijst/kaart op dit moment. En aangezien het open is, kun je die missende adressen toevoegen of niet kloppende adressen corrigeren natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Yukkie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:51:
[...]

iemand postte laatst deze briljante link: https://www.opencampingmap.org/ ik heb nog geen missende kampeer adressen gevonden. mijn inziens een van de meest complete lijst/kaart op dit moment. En aangezien het open is, kun je die missende adressen toevoegen of niet kloppende adressen corrigeren natuurlijk.
Ik vind het wel moeilijk zoeken hoor. Bij veruit de meeste campings staat maar minimale info. Daarnaast ook geen reviews of foto’s, die ik vaak gebruik om de sfeer te proeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Maar het overzicht is wel compleet. En je hebt een gemakkelijker overzicht van wat er beschikbaar is in een gebied. Details zoek ik dan wel met Google. Bij nog best wel wat campings staat er een link naar de website heb ik gemerkt. Het is natuurlijk geen commerciele zoek site als Zoover, ACSI etc. waarbij je als camping eigenaar moet betalen om te mogen adverteren.

[ Voor 3% gewijzigd door Yukkie op 19-06-2024 21:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 18:05:
[...]

Wat is links? :P
En zo ver mogelijk op het eiland heb ik inderdaad al geregeld.
Als je het eiland oprijdt heb je aan de linkerzijde en aan de rechterzijde plekken. Achterin sta je op het puntje maar die is 99% van de gevallen altijd al bezet (zo'n beetje het gaafste plekje!). Ik doelde dus op de linker plekken zo'n beetje ter hoogte van het midden van het eiland. Nogmaals deze plekken zijn lekker breed en diep en geven echt een losstaand gevoel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 19:18:
[...]

Oh dat snap ik best hoor, maar als je (bijna) elke dag een uurtje verder trekt wil je het hele afbreken en opbouwen zo kort en makkelijk mogelijk hebben :)

Andere manier van vakantie vieren. Als ik twee weken op 1 plek zou blijven dan zouden we daar het kampeermiddel op uitgekozen hebben.
Dat is wat mij betreft ook de enige juiste gebruik van een camper. Anders zou ik het nut er totaal niet van inzien ;-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:07:
[...]

Dat is wat mij betreft ook de enige juiste gebruik van een camper. Anders zou ik het nut er totaal niet van inzien ;-)
Toegang tot zowel campings als de vele camperplaatsen ipv alleen campings. Dat maakt op de bonnefooi gaan zeer eenvoudig en veelal veel goedkoper, zeker in het hoogseizoen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Toegang tot zowel campings als de vele camperplaatsen ipv alleen campings. Dat maakt op de bonnefooi gaan zeer eenvoudig en veelal veel goedkoper, zeker in het hoogseizoen.
Ik heb ook laatst zitten denken om mijn trekkerstentje op een trektocht gewoon voor 1 nachtje op een camperplaats te prikken. Die zijn er zoveel! Als je een route loopt is het soms lastig om campings op redelijke loopafstand langs de route te vinden.

[ Voor 12% gewijzigd door zuma op 20-06-2024 08:54 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Noutie
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 15:32
pirke schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:47:
[...]

Goedkoper lukt alleen als je de kosten van een camper niet meetelt. De kosten van een campingplek vallen weg tegen de kosten van de gemiddelde camper.

Panasonic 7kW J-Series Split op radiatoren. SWW: Remeha Tzerra CW4. PV: 6.3 kWp op Growatt 5000TL3-X en 1500TL-X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Noutie schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:56:
[...]

Goedkoper lukt alleen als je de kosten van een camper niet meetelt. De kosten van een campingplek vallen weg tegen de kosten van de gemiddelde camper.
Zit ook wat in O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Ik heb ook laatst zitten denken om mijn trekkerstentje op een trektocht gewoon voor 1 nachtje op een camperplaats te prikken. Die zijn er zoveel! Als je een route loopt is het soms lastig om campings op redelijke loopafstand langs de route te vinden.
Zolang deze geen haringen nodig heeft, meestal zijn camperplaatsen verhard (steen/asfalt). Het zal vast tegen het reglement zijn vd meeste plaatsen, maar zeker op geautomatiseerde plekken kom je er wel mee weg denk ik.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:05:
[...]

Als je het eiland oprijdt heb je aan de linkerzijde en aan de rechterzijde plekken. Achterin sta je op het puntje maar die is 99% van de gevallen altijd al bezet (zo'n beetje het gaafste plekje!). Ik doelde dus op de linker plekken zo'n beetje ter hoogte van het midden van het eiland. Nogmaals deze plekken zijn lekker breed en diep en geven echt een losstaand gevoel.
Dan zit ik goed. Ik wilde graag links want dat is het kleinere stroompje en daarmee waarschijnlijk ook toegankelijker. Lekker luifel richting de beek en je hebt al snel het gevoel alleen te staan. Dat vind ik altijd het voordeel van een camping met een riviertje, je kunt de rest van de camping vrij makkelijk buiten sluiten.
Op zo'n spreadsheetcamping sta je altijd strak tegen iemand anders aan te loeren, een ramp in mijn ogen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 08:53:
[...]

Op een camperplaats valt niet zoveel te prikken, die zijn vaak vrij hard. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 17:45:
[...]

Mijn truc met google is als volgt. Ik zoom in op het gebied waar ik zou willen kamperen. Dan zoeken naar camping en dan krijg je idd nog best wel veel meuk. Dan ga ik inzoomen op deelgebieden en opnieuw in dat deelgebied zoeken en dan poppen ineens de kleinoodjes op omdat het gebied te klein is voor allerlei meuk te tonen, let ook op alleen de kleine rode bolletjes!

In de UK gebruik ik vaak de site van https://www.greenercamping.org/ (soort van natuurkampeerterreinen in GB) en https://www.hipcamp.com/en-GB/d/united-kingdom/camping/all en deze https://www.campsites.co.uk/search/unique-campsites
Dat is ook mijn werkwijze en die deed het tot voor kort vrij aardig, maar zoals ik al schreef moet je tegenwoordig steeds verder inzoomen om de meuk eruit te krijgen. En dan is wat slimmer filteren tegenwoordig een aardige toevoeging, met wel weer het risico dat je dingen gaat missen.
Maar op die manier kom ik wel altijd op campings die leuk zijn én plek hebben, daar waar hele volksstammen roepen dat alles vol zit omdat ze per se tweeënhalve week aaneengesloten bij eentje uit de ANWB-lijst willen hebben. ;)
Yukkie schreef op woensdag 19 juni 2024 @ 20:51:
[...]

Heb even een steekproef gedaan en daar vind ik inderdaad wel van de kleinere campings die ik op andere lijsten niet tegne kom. Nadeel is dan weer zoals eerder genoemd dat er weinig informatie is. Zo is voor de camping waar @zuma en ik het over hebben alleen maar de naam beschikbaar en zou ik naar een zoekmachine moeten om meer informatie te krijgen. Dan kan ik net zo goed direct met Google maps aan de gang want dan zie ik gelijk een fotootje en eventueel wat reviews.

En ik zou natuurlijk kunnen helpen met die site verrijken, maar gezien de compleetheid gaat het jaren duren voordat ik het als waardevolle bron zou kunnen gebruiken. Dit is meer iets voor op een PNA of horloge o.i.d. waar je gewoon POI wilt hebben op je kaart.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op donderdag 20 juni 2024 @ 09:23:
[...]

Op een camperplaats valt niet zoveel te prikken, die zijn vaak vrij hard. :D
Ik heb er genoeg gezien met een grasveldje ernaast :*)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:18

The Legend

*Plop*

Nog meer Zuid-Zwitserland gangers hier? Kennelijk grote overstromingen geweest in grote delen van het Zuiden. De camping waar wij naartoe gaan (https://www.camping-molignon.ch/) is nu onbereikbaar.

https://www.ad.nl/buitenl...rs-gewaarschuwd~ab7013d2/

Valle Mesolcina zwaar getroffen. Deel van de A13 weggeslagen (dus Italië-gangers kunnen extra drukte verwachten bij de tunnel), maar ook Zermatt en omgeving overstroomt :/

[ Voor 42% gewijzigd door The Legend op 23-06-2024 09:15 ]

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• frye
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 12-08 14:48
Dinsdag aanstaande vertrekken we met de tent richting Kroatie.
Deze keer niet met aanhangwagen + tesla m3 maar nu met een benzine (Hyundai tucson).

Wat gebruiken jullie het beste als navigatie voor verre verplaatsingen.
Heb apple carplay in de auto en eens op voorhand ingegeven:

- Apple Maps: Geeft initieel een wat gekke route, app zelf is ook niet zo handig want je ziet huidige snelheid niet goed.

- Google Maps: vind de tussen-bestemming niet (via omslachtige manier toch kunnen ingeven)

- Waze: Leek me het beste, snelheidslimieten up 2 date. Ben ik ook het meest gewoon van vroeger.

---------

Wat ik eigenlijk ook een beetje mis zijn de apps voor elektrische auto's.
Heb eigenlijk een hele planning nu gemaakt met ABRP omdat je hier zo veel kan instellen. (Heb even gedaan alsof mijn auto heel zuinig is, anders stelt hij telkens laadstops voor)
Met deze instelling zou ik om de 3h moeten laden wat ik ook in mijn hoofd heb om de reis te doen. Om de 3h even een stop. In ABRP kan je ook zeggen wat de maximale snelheid is dat je wil rijden. Dit heb ik omwille van aanhangwagen op 100km/h gezet. Zo is ook al wat inzichtelijker hoelaat ik aan zou komen.

Is het eigenlijk te gebruiken zonder elektrische auto of is er een dergelijke app waar je ook deze instellingen kan doen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
frye schreef op zondag 23 juni 2024 @ 11:22:
Drie bronnen:

1. Ingebouwde Pioneer camper navigatie, houdt rekening met hoogte, breedte, lengte, gewicht, etc. Wel kaarten van 2,5 jaar oud want 150 euro om ze te updaten :X

2. Google maps voor globaal idee vd route. En indien de oude kaarten niet meer kloppen (borden volgen werkt dan meestal ook prima, mits we weten waar we heengaan...).

3. Papieren kaart. Werkt altijd. Kun je in Frankrijk ook makkelijk de tolwegen mee ontwijken zonder meteen door elk klein dorpje heen genavigeerd te worden (wat gebeurt als ik in de navigatie"tolwegen vermijden" aanklik): gewoon op de kaart de Route National wegen uitzoeken en van grote stad naar grote stad navigeren met de borden boven de weg. Lekker ouderwets maar je blijft zelf in controle, werkt ook in geval van zonnevlam als de gps het niet meer doet ;)

Navigatie zelf doe ik meestal op coördinaat, werkt bij camperplaatsen beter dan straat+huisnummer.

[ Voor 4% gewijzigd door pirke op 23-06-2024 12:46 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Deze keer niet met aanhangwagen + tesla m3 maar nu met een benzine (Hyundai tucson).

- Apple Maps: Geeft initieel een wat gekke route, app zelf is ook niet zo handig want je ziet huidige snelheid niet goed.

- Google Maps: vind de tussen-bestemming niet (via omslachtige manier toch kunnen ingeven)

- Waze: Leek me het beste, snelheidslimieten up 2 date. Ben ik ook het meest gewoon van vroeger.

---------

Heb eigenlijk een hele planning nu gemaakt met ABRP omdat je hier zo veel kan instellen. (Heb even gedaan alsof mijn auto heel zuinig is, anders stelt hij telkens laadstops voor)
Met deze instelling zou ik om de 3h moeten laden wat ik ook in mijn hoofd heb om de reis te doen. Om de 3h even een stop. In ABRP kan je ook zeggen wat de maximale snelheid is dat je wil rijden. Dit heb ik omwille van aanhangwagen op 100km/h gezet. Zo is ook al wat inzichtelijker hoelaat ik aan zou komen.

Is het eigenlijk te gebruiken zonder elektrische auto of is er een dergelijke app waar je ook deze instellingen kan doen?
Ik gebruik zelfs elektrisch ABRP niet meer, staan zat laadpalen overal. Ik kom ze vanzelf tegen.

Gooi nu gewoon de eindbestemming in Google Maps. Snelheid kijk ik gewoon op de borden en de aankomsttijd met of zonder aanhanger geloof ik ook wel. Heb toch vakantie. uurtje later aankomen is ook prima.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:51
Ik gebruik al jaren Sygic.
Off-line kaarten. En met live verkeersinfo.

Tussenstops plan ik niet vooraf. Ik rij gewoon 2,5-3 uurtjes en dan stoppen we ergens. Soms ook nog iets eerder. Nu nog met een auto op benzine. Ooit waarschijnlijk elektrisch. De laatste jaren ben ik er een beetje op gaan letten: bij werkelijk elke stop op een lange rit die we de afgelopen 3 jaar gemaakt hebben, zijn er ook snelladers voor EV's beschikbaar. Zowel direct aan de snelweg als bij elke Autohof / ander groot tankstation net van de snelweg af.
Voor mij dus reden genoeg om ook met een EV gewoon te gaan rijden en zien hoe het loopt. Als je bij ca 20% in de accu dan toch net dat ene rustpunt zonder snelladers tegen komt, kun je altijd nog even een app openen om de dichtstbijzijnde beschikbare paal te zoeken.

Misschien dat het "binnendoor" of op een zwarte zaterdag het wat lastiger is om een beschikbare snellader te vinden en dat een (aparte) app voor het vinden van beschikbare laders dan wel handig is. Wij hebben geen kinderen en gaan meestal net voor en net na het hoogseizoen op vakantie, dus we hebben geen last van zwarte zaterdagen.

Bestemmingen afgelopen jaren waren Oostenrijk, Zwitserland, Italië, Duitsland en Luxemburg.
Als we 1000+ kilometer van huis op vakantie gaan, dan doen we onderweg ergens een overnachting. Voor de heenweg hebben we die meestal vooraf geboekt, voor de terugweg niet en dan kijken we rond 15-16u in de middag even op booking.com ofzo voor een hotelletje wat dan nog 1,5-2 uur rijden is, zodat we lekker voor het avondeten daar zijn. Of we er dan die dag 600km op hebben of al 950 maakt ons niks uit. Het is vakantie. Dus de tijd is niet belangrijk.

Wanneer de reis door Frankrijk gaat, vermijd ik zelf liever de peperdure tolwegen. Dat is bij elke navigatie heel simpel in te stellen. Duurt iets langer, maar je ziet meer en bespaart enorm veel geld wat ik liever in een restaurant of op een terrasje uitgeef.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Ik kom graag in Duitsland en dus op Duitse campings. Dan weet je dat je soms tussen de Dauerplätze staat. Soms is het verschrikkelijk, maar meestal valt het reuze mee. Vandaag kom ik op camping Alte Muhle in Wichte toch wel een heel bijzonder bouwwerk tegen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OcDy9KzVAXonGZqIHEALetd24EM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JkP4HIyDdATyNQW28er2DOan.jpg?f=fotoalbum_large

De kachelpijp die boven de zonnepanelen uitsteekt is precies dat, deze caravan is uitgerust met een houtkachel _O- (vandaar ook al het hout dat zo kunstig is opgestapeld rond de caravan). Andere highlights die misschien minder goed te zien zijn is de airco unit en het kattenluikje ;) ik ben benieuwd naar alle lampjes vannacht! :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:30
Yukkie schreef op zondag 23 juni 2024 @ 18:09:
Ik kom graag in Duitsland en dus op Duitse campings. Dan weet je dat je soms tussen de Dauerplätze staat. Soms is het verschrikkelijk, maar meestal valt het reuze mee. Vandaag kom ik op camping Alte Muhle in Wichte toch wel een heel bijzonder bouwwerk tegen:

[Afbeelding]

De kachelpijp die boven de zonnepanelen uitsteekt is precies dat, deze caravan is uitgerust met een houtkachel _O- (vandaar ook al het hout dat zo kunstig is opgestapeld rond de caravan). Andere highlights die misschien minder goed te zien zijn is de airco unit en het kattenluikje ;) ik ben benieuwd naar alle lampjes vannacht! :P
Ik dacht dat er achter die caravan een toiletruimte was met zonnepanelen op het dak. Is dit echt allemaal de caravan of loop je ons te testen? ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 23:52
Voor de navigatie gebruik ik Tomtom Go. Dat is een betaalde app (€12,50 per jaar) voor heel Europa incl live info over files, wegwerkzaamheden, etc. Files en wegwerkzaamheden worden heel accuraat weergegeven. De kaarten zijn offline en worden op jouw telefoon gezet. De worden maandelijks geupdate en bevatten heel veel informatie. Zelfs de camping in Zwitserland waar we heen gaan staat er op. Werkt ook goed met Carplay. Je kunt de brandstof van de auto aangeven, zodat deze benzinepompen of oplaadpunten weergeeft.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Voor de navigatie gebruik ik de Garmin Camper 780 zo uit mijn hoofd. Een eigen GPS systeem dat profielen kent zoals solo auto, en auto met caravan (rekening houdend met de hoogtes en lengtes zodat je niet de Stelvio pas oprijdt met de hut :P .
Lifetime support op kaarten, ook geschikt voor campers.
En een extra bluetooth camera die ik met klittenband achter op de caravan bevestig als ik op de camping achteruit moet manoeuvreren met de combi.

Prima GPS systeem, beter dan mijn eigen GPS systeem van Renault.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vanisher
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 21:54
Voor navigatie gebruik ik Osmand+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
L.N. schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:56:
Voor de navigatie gebruik ik Tomtom Go. Dat is een betaalde app (€12,50 per jaar) voor heel Europa incl live info over files, wegwerkzaamheden, etc. Files en wegwerkzaamheden worden heel accuraat weergegeven. De kaarten zijn offline en worden op jouw telefoon gezet. De worden maandelijks geupdate en bevatten heel veel informatie. Zelfs de camping in Zwitserland waar we heen gaan staat er op. Werkt ook goed met Carplay. Je kunt de brandstof van de auto aangeven, zodat deze benzinepompen of oplaadpunten weergeeft.
Aanvulling, vaak gratis te verkrijgen rond ~ eind maart. Even een nieuw account aanmaken en je hebt weer gratis een jaar TomTomGo.
Zie, Klik

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:07

_Eend_

🌻🇺🇦

[Afbeelding]

Ik hoop dat die arme SEAT Mii niet die caravan hoeft te trekken :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
_Eend_ schreef op maandag 24 juni 2024 @ 09:54:
[...]

Ik hoop dat die arme SEAT Mii niet die caravan hoeft te trekken :+
Die kan je achterin parkeren zodat je een extra auto heb tijdens je vakantie :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 22:24
The Legend schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:13:
Nog meer Zuid-Zwitserland gangers hier? Kennelijk grote overstromingen geweest in grote delen van het Zuiden. De camping waar wij naartoe gaan (https://www.camping-molignon.ch/) is nu onbereikbaar.

Valle Mesolcina zwaar getroffen. Deel van de A13 weggeslagen (dus Italië-gangers kunnen extra drukte verwachten bij de tunnel), maar ook Zermatt en omgeving overstroomt :/
Gaan over 3 weken naar Lago de Maggiore, komende 2 weekenden de drukte monitoren. Maar denk dat ik de heenreis de Gotthard tunnel zondags rond 0600 probeer te passeren. In de mei vakantie ook al 3 uur stil gestaan in de ochtend voor de tunnel vanuit het noorden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hier nog tips voor een lunch-tussenstop vlakbij de A7 / E42 in België tussen Luik en Malmedy? De vorige keer stonden we op Aire de Polleur, maar dat is nogal saai. Een glijbaan of klimrek voor de kinderen zou leuk zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wmeester
kiefty14 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:08:
[...]

Gaan over 3 weken naar Lago de Maggiore, komende 2 weekenden de drukte monitoren. Maar denk dat ik de heenreis de Gotthard tunnel zondags rond 0600 probeer te passeren. In de mei vakantie ook al 3 uur stil gestaan in de ochtend voor de tunnel vanuit het noorden.
Wij zitten ook aan het meer maar helemaal links, bij Feriolo. Ik zit er aan te denken om over de Simplonpas te rijden. Ik heb een vouwwagentje en het schijnt dat de Simplonpas redelijk breed is. En vermijd dan ook files voor de Gotthard. We zouden anders op vrijdag daar moeten rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

Bob Popcorn

Plop!

[Afbeelding]

Ik zou het pas waanzinnig vinden als hij die unit met die Up! wegtrekt :D

Kan niet stoppen met ontploffen!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
wmeester schreef op maandag 24 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Wij zitten ook aan het meer maar helemaal links, bij Feriolo. Ik zit er aan te denken om over de Simplonpas te rijden. Ik heb een vouwwagentje en het schijnt dat de Simplonpas redelijk breed is. En vermijd dan ook files voor de Gotthard. We zouden anders op vrijdag daar moeten rijden.
Zal die optie ook achter de hand houden, wij hebben een caravan. Maar naar het schijnt moeten daar ook vrachtwagens met gevaarlijke stoffen rijden die niet door de tunnel mogen. Voordeel is ook dat je dan niet langs de 'krappe' weg langs het meer hoeft te rijden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wmeester
kiefty14 schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:15:
[...]

Zal die optie ook achter de hand houden, wij hebben een caravan. Maar naar het schijnt moeten daar ook vrachtwagens met gevaarlijke stoffen rijden die niet door de tunnel mogen. Voordeel is ook dat je dan niet langs de 'krappe' weg langs het meer hoeft te rijden.
Die krappe weg langs het meer is inderdaad niet zo leuk. Ja, om 1x te doen met losse auto. Hoop drempels/gaten/bebouwde kom etc. Schiet niet op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
wmeester schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:18:
[...]

Die krappe weg langs het meer is inderdaad niet zo leuk. Ja, om 1x te doen met losse auto. Hoop drempels/gaten/bebouwde kom etc. Schiet niet op.
Paar jaar geleden zonder caravan gereden en vond het al aardig krappe bedoeling... iets van 2 a 3 uur gedaan over 60km. met 5 km voor de finish wordt de kleine meid achterin nog ff ziek :-( .

Heb het idee als het niet al te druk is bij de tunnel daar doorheen te rijden en bij Bellizona naar beneden. en onderdoor rijden naar Baveno

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Moet zeggen dat ik soms overdreven vind hoe wegen zijn afgesloten voor aanhangers..

De D52 vanuit Lons-le-Saunier is zo een:
https://maps.app.goo.gl/xjui9iiHm6EFyHML9?g_st=ic

Ja het gaat daar 13% omhoog, maar de weg is breed, er gaan ook vrachtwagens omhoog, en m’n vouwwagentje trek ik ook bij 13% nog wel naar 90kmh.. Bovendien zijn er omhoog twee rijstroken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
GAIAjohan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:59:
Moet zeggen dat ik soms overdreven vind hoe wegen zijn afgesloten voor aanhangers..

Ja het gaat daar 13% omhoog, maar de weg is breed, er gaan ook vrachtwagens omhoog, en m’n vouwwagentje trek ik ook bij 13% nog wel naar 90kmh.. Bovendien zijn er omhoog twee rijstroken
Maar dat is toch een anti-caravan-bord? Mag je daar met een aanhanger ook niet rijden?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Kevinns schreef op maandag 24 juni 2024 @ 12:30:
[...]

Maar dat is toch een anti-caravan-bord? Mag je daar met een aanhanger ook niet rijden?
In Frankrijk is dit schijnbaar het aanhangersymbool.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
The Legend schreef op zondag 23 juni 2024 @ 09:13:

Vervelend, hoe wordt dit afgehandeld vanuit de camping? Of is het nog niet duidelijk of de camping daadwerkelijk gesloten is tijdens jullie geplande verblijfsperiode?

Ben je überhaupt nog wel ergens 'veilig' voor extreem weer c.q. natuurrampen, vraag ik mezelf zo langzamerhand af?

Voor ons is het in ieder geval wel een criterium bij het uitzoeken van de camping. Nadat vrienden van ons echt een dramatische vakantie hebben gehad vorig jaar aan het Gardameer (caravan en auto verwoest), heb ik in ieder geval besloten om in die 'Italiaanse meren-regio' niet meer te vakantievieren. De risico's zijn mij gewoon te groot.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
JanHenk schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:34:
[...]

Vervelend, hoe wordt dit afgehandeld vanuit de camping? Of is het nog niet duidelijk of de camping daadwerkelijk gesloten is tijdens jullie geplande verblijfsperiode?

Ben je überhaupt nog wel ergens 'veilig' voor extreem weer c.q. natuurrampen, vraag ik mezelf zo langzamerhand af?

Voor ons is het in ieder geval wel een criterium bij het uitzoeken van de camping. Nadat vrienden van ons echt een dramatische vakantie hebben gehad vorig jaar aan het Gardameer (caravan en auto verwoest), heb ik in ieder geval besloten om in die 'Italiaanse meren-regio' niet meer te vakantievieren. De risico's zijn mij gewoon te groot.
Gardameer e.o. zou ik persoonlijk ook mijden omdat het bijna elk jaar 'raak' is. Het noodweer zoals momenteel in Zwitserland kan bijna overal in de Alpen gebeuren, vaak best plaatselijk en 1 bergkam verder niets meer van te merken.

Bij het boeken heb ik overigens wel op micro-niveau rekening mee gehouden. Er loopt een (droog) riviertje bij ons over de camping, voor de zekerheid heb ik toch een hogere plaats uitgekozen zodat we niet de eerste zijn die met natte voeten staan in geval van nood. :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

GoEV6 schreef op zondag 23 juni 2024 @ 20:35:
[...]

Ik dacht dat er achter die caravan een toiletruimte was met zonnepanelen op het dak. Is dit echt allemaal de caravan of loop je ons te testen? ;)
Nee nee, deze panelen staan echt op het dak van de caravan!

@_Eend_ & @Bob Popcorn ik verwacht niet dat deze "caravan" heel binnenkort van zijn plek af komt en zeker niet met die Seat. Sterker nog, ik denk eerder dat de camping failliet is of verkocht wordt voordat die caravan hier weg is. Alles is wel een beetje vergane glorie, jammer genoeg. Kegelbaan dicht, Biergarten dicht, restaurant dicht, geen broodjesservice meer. Het sanitair is ok, maar ook niet meer dan dat. Ik ben bang dat de afgelegen ligging daar ook wel debet aan is. Die Dauerplätze zijn waarschijnlijk zo een beetje de dobber waar de camping nog op blijft drijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PrinsPils
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:36
Hierbij even een vraag van een kampeermaagd. Wij gaan deze zomer voor het eerst met een tent op pad (richting Slovenië en Kroatië), een tent die groot genoeg is voor ons twee (Decathlon Air Seconds 5.2 F&B). We hebben er onwijs veel zin in, alleen twijfelen nog een beetje te doen m.b.t. het slapen.

We hebben nu een Intex luchtbed met ingebouwde pomp. Daar hebben we een aantal keer een nachtje op geslapen en dat bevalt op zich prima. Is dit ook een luchtbed wat jullie aan zouden raden om mee te gaan kamperen? We willen wel plekken boeken die voorzijn zijn van stroom, echter ben je daar met dit luchtbed volledig van afhankelijk.

We hebben ook zitten twijfelen over 2x https://www.decathlon.be/...iE7DqzZIcS6QaAiMCEALw_wcB met een matje erop. Wordt alleen wel weer wat kostbaarder. Zien we een goed alternatief over het hoofd? Bij voorkeur wel iets van de grond..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:25
GAIAjohan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 11:59:

De meeste moderne combinaties kunnen dat wel aan ja...In 2005 stonden wij op de camping in Clairvaux-les-Lacs, toen hebben wij vermoedelijk die bewuste klim gereden met vouwwagen, 5 personen, dakkoffer met als trekauto een geweldige Toyota Corolla 1.3 met 88 briesende pony's en amper 100 newtonmeter O-)

Dat was in zijn één omhoog kruipen, gillende zus "IK WIL ER UITTT" en een moeder achter het stuur die het bijna in haar broek deed :+. Die vakantie zit echt diep in onze familieherinneringen gegrift, dat was ook het laatste jaar met deze vouwwagen, hadden toen veel potjes en pannetjes nodig als het regende O+

Het bordje was gemakkelijk te missen en wij waren niet de enige die deze klim tegen zijn gekomen...Ik herinner mij overburen met een Nissan Almera Tino met Hobby die vertelden dat ze letterlijk NIET omhoog kwamen en de boel moesten afkoppelen/omdraaien op de helling

Moderne combinaties zijn veel krachtiger, een moderne opvolger van de Corolla met klein turboblok heeft al gauw het dubbele aan koppel bij een lager toerental. De PHEV die mijn ouders tegenwoordig rijden zal eerder tekort aan grip hebben dan aan koppel/vermogen vermoed ik :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
GAIAjohan schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:01:
[...]

In Frankrijk is dit schijnbaar het aanhangersymbool.
Yep! Ik dacht eigenlijk dat dit bord een verzinsel was, maar blijkt toch een officieel bord te zijn, geïntroduceerd in 2002 ;)

B9I - PANNEAU D'INTERDICTION D'ACCÈS AUX CARAVANES
Verbodsbord 'toegang verboden voor voertuigen die een caravan of aanhangwagen trekken die meer dan 250 kg wegen, zodanig dat het toegestane totale rolgewicht, voertuig en caravan of aanhangwagen, niet meer bedraagt ​​dan 3,5 t.'

Ik vraag me nu wel af hoe het met een BE-combi zit :? Ik lees de brakke vertaling verkeerd. Meer dan 3,5 ton mag gewoon niet :)

[ Voor 6% gewijzigd door Cheesy op 24-06-2024 14:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:38

franssie

Save the albatross

aReaRe schreef op zondag 23 juni 2024 @ 21:20:
<>
En een extra bluetooth camera die ik met klittenband achter op de caravan bevestig als ik op de camping achteruit moet manoeuvreren met de combi.
<>
Hee dit vind ik interessant, welk model heb je?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op maandag 24 juni 2024 @ 14:09:
[...]

Yep! Ik dacht eigenlijk dat dit bord een verzinsel was, maar blijkt toch een officieel bord te zijn, geïntroduceerd in 2002 ;)

B9I - PANNEAU D'INTERDICTION D'ACCÈS AUX CARAVANES
Verbodsbord 'toegang verboden voor voertuigen die een caravan of aanhangwagen trekken die meer dan 250 kg wegen, zodanig dat het toegestane totale rolgewicht, voertuig en caravan of aanhangwagen, niet meer bedraagt ​​dan 3,5 t.'

Ik vraag me nu wel af hoe het met een BE-combi zit :? Ik lees de brakke vertaling verkeerd. Meer dan 3,5 ton mag gewoon niet :)
Dus de BE-combi mag niet, de B-combi mag wel. Bijzonder verbod op zich maar oké. Ik heb het bord nog niet eerder gezien (of geen acht op geslagen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

---------

Ik gebruik meestal google maps en hardcopy kaart

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bob Popcorn
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 16:18

Bob Popcorn

Plop!

PrinsPils schreef op maandag 24 juni 2024 @ 13:53:
Hierbij even een vraag van een kampeermaagd. Wij gaan deze zomer voor het eerst met een tent op pad (richting Slovenië en Kroatië), een tent die groot genoeg is voor ons twee (Decathlon Air Seconds 5.2 F&B). We hebben er onwijs veel zin in, alleen twijfelen nog een beetje te doen m.b.t. het slapen.

We hebben nu een Intex luchtbed met ingebouwde pomp. Daar hebben we een aantal keer een nachtje op geslapen en dat bevalt op zich prima. Is dit ook een luchtbed wat jullie aan zouden raden om mee te gaan kamperen? We willen wel plekken boeken die voorzijn zijn van stroom, echter ben je daar met dit luchtbed volledig van afhankelijk.

We hebben ook zitten twijfelen over 2x https://www.decathlon.be/...iE7DqzZIcS6QaAiMCEALw_wcB met een matje erop. Wordt alleen wel weer wat kostbaarder. Zien we een goed alternatief over het hoofd? Bij voorkeur wel iets van de grond..
Zo'n Intex luchtbed slaapt wmb lekkerder en kun je ook gewoon opmaken als "normaal" bed, doen wij ook altijd. In de koudere periode (meivakantie) is zo'n ding wel echt steenkoud en moet je er wel iets van een isolatiemat onder leggen. Wij maken hem altijd op met opengeritste slaapzakken en dan gewoon normaal beddengoed er op.

Kan niet stoppen met ontploffen!

Pagina: 1 ... 216 ... 272 Laatste