Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Vroegâh heb ik wel lange stukken gedaan, in één keer of met hotel, vaak op de bonnefooi. Sinds ik echter met een gezin op pad ben wil ik wat meer zekerheid hebben. Het is gewoon echt niet prettig om met jonge kinderen ineens nog een uur of twee extra te moeten zoeken naar een overnachtingsplek of camping. Misschien als het allemaal wat ouder is dat ik het wel weer wat losser ga doen maar op dit moment vind ik wat voorspelbaarheid ook wel erg prettig.robbierzz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:18:
Het begint inmiddels al wel te kriebelen, over 3,5 week is het hier al vakantie en gaan we op weg met de vouwwagen naar de Dordogne (+-900-1000 km). Voor ons de eerste keer zover rijden (Zeeland-Drenthe hebben we wel vaker gedaan, dit is dubbel zover), met twee kids (1 + 6 jaar) en ook de eerste keer met ons eigen gezinnetje alleen op kampeervakantie. Eindbestemming is geboekt vanaf een maandag.
We hadden al bedacht de reis in twee dagen op te delen, een dag van +- 600km en een dag van +- 400km met een overnachting op een camping (vouwwagen beperkt opzetten in korte tijd). Een ander idee was om hier een dag extra tussen te stoppen, zodat de kids niet twee dagen opgesloten zitten in de auto![]()
.
Een andere optie die ik nog bedacht had is eventueel in drie dagen reizen, gelijk vrijdag uit school vertrekken tot net boven Parijs (+- 350km). De volgende dag nog eens 500km (zaterdag) en dan de laatste dag het kortste, zodat je de hele dag hebt om het kampement af te maken.
Ik twijfel nog over een paar punten aan dit plan:
- Met de twee dagen reizen variant ben je op dag 1 in totaal (incl stops, maar excl vertraging) +- 10 uur onderweg. Als we enigszins op tijd wensen aan te komen om op te zetten zodat we klaar zijn om kids naar bed te brengen, betekent dit vroeg wegrijden thuis (6u), daarmee kom ik al redelijk 'vroeg' bij Parijs (rond 10 of 11u) op een zaterdag welke nu als 'rood' is aangegeven in de kalenders. Is het dan wellicht nuttig om sowieso Parijs te vermijden en via Rouen (+- 1 uur extra) te rijden? Of is dat sowieso een cocktail voor véél vertraging..
- Met de drie dagen reizen variant heb je de meeste flexibiliteit in het reizen, je kunt dan best wat vertraging opvangen. Ben ook veel bezig met in/uitladen/opklappen, de bak open en luifel eraan is natuurlijk niet heel veel werk, maar ben al snel een uurtje bezig voor ook evt inventaris uit de bak in de auto ligt, maar ook andersom een 1,5u bezig met weer opruimen.
- Boek je de overnachtingscamping al van te voren? Of hou je een lijstje bij en boek je aan de hand van hoe het gaat onderweg de camping?
Je leest het waarschijnlijk al, ik ben graag goed voorbereid op allerlei scenarios, hebben jullie wellicht nog goede tips
?
De meeste adviezen zijn al wel in bepaalde vorm genoemd maar ik zit een beetje in de stijl van @pirke. Ik geniet veel meer van meerdere etappes en dan op meerdere locaties verblijven dan een lang eind reizen en dan een lange periode staan.
Voor mij zijn er dan ook maar twee etappes die echt lang mogen zijn, en dat is vanaf huis of naar huis. Bij de rest wil ik eigenlijk altijd in de loop van de middag arriveren zodat je nog wat dag over houdt en je lekker kunt opbouwen en alvast wat verkennen.
In jouw geval valt het dus onder de eerste lange etappe, dan zou ik echt midden in de nacht gaan rijden. Het is dan erg rustig op de weg dus je kunt makkelijker een langere etappe doen zonder te hoeven stoppen voor een pauze. Met een beetje mazzel kan je Nederland uit zijn en Brussel voorbij voordat het grote publiek wakker wordt. Ik zou het zo plannen dat je in de loop van de middag aan komt op je bestemming en dan rekening houden met meerder pauzes. Even de benen strekken en het gezinnetje uit de auto laten is zowel voor de veiligheid als het comfort goed. (ook omdat lang in een kinderzitje/reiswieg niet goed/prettig is)
En zoals gezegd, mocht je een tussenovernachting willen zou ik die zeker vast leggen. Zodat je weet dat je met je gezin ergens terecht kunt.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dan heb je de verkeerde vouwwagen.samo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:26:
Ik heb afgelopen jaren overnacht in een hotel. Wel ideaal, de vouwwagen kan lekker blijven staan, je kan meteen de kamer in, omkleden en het zwembad in, eten en in de ochtend ben je snel weer onderweg.
Ik heb één keer de vouwwagen opgezet voor één nacht, maar vond dat wel erg veel werk.
In het verleden heb ik dat ook wel gedaan om een langere rit op te knippen. Netto zit ik dan echter een dag in een hotel in plaats van dat ik aan het kamperen ben en dat vind ik eigenlijk gewoon oneindig zonde van mijn kampeervakantie. Ik kies daarom liever voor kortere etappes en dan op een leuke plek eindigen, of in het ergste geval één nachtje op een doorreiscamping in doorreisopstelling.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Donderdag (over 2 weken dus) vertrek ik vanuit dat huisje samen met @ToolkiT @harley @_eLMo_ @Grubeater @ll roel j, @A13X en @Snuitebolletje naar het ABR festival.
Kamperen op een landgoed, muziek, foodtrucks, offroad rijden, veel youtubers en andere (bekende en minder bekende) motorrijders, wereldreizigers die workshops of lezingen houden.
Ik heb mijn gear ook maar weer op een hoopje geschoven.
:strip_exif()/f/image/7JmB1OCgv1DFG0oMK2lwPkZE.jpg?f=fotoalbum_large)
Globaal van links naar rechts:
Tent Robens voyager 2ex
2 Hema bagage sorteer tasjes met kleding
Drink fles RVS Laken van de Decathlon
Stanley drink flacon, Wiskey naar keuze nog toevoegen
Mokka koffie pruttel potje
Drink beker kunststof
Drink bekr RVS (meteen een mini pannetje voor soep, noodles of zo iets)
Gas busje en mini brandertje Decathlon
Exped luchtbed
Handoek Decathlon
JBL Flip 3 boxje
Opblaasbaar kussentje Decathlon
1990 Nomad donzen deken slaapzak
Hey Dude schoenen
Lidl opvouwbaar stoeltje (Helinox cloon, voor 20 euro die ook werkelijk maar 900 gram weegt)
15 jaar oud picknick kleed dat precies in mijn voortentje past
Bacho om de spiegels van mijn motor af te halen als ik offroad ga rijden
Mini Lidl zaklampje (3 euro)
Reserve spanbandje
Slipper voor douchen (ik ga echt niet met blote voeten onder een festival/camping douche staan)
Tasje met wat reparatie spul voor de motor, banden plug setje, t-wraps, duct-tape, bandenspanningsmetertje, enz.
Mini compressor 12volt.
En op de motor gebonden voor een test rondje:
:strip_exif()/f/image/D71qb1rS0mndCNumkYALhu7B.jpg?f=fotoalbum_large)
Alle spullen zitten in 3 (grotere) tassen. Zadel tassen links en rechts met slaapspullen en kleding. Blauwe roltas met tent, schoenen, picknick kleed, brandertje en koffie spullen.
Mini tasje achterop met gereedschap, compressortje enz.
Camera vertekend flink, tasje achterop is echt maar een klein mini ding van een paar liter.
:strip_exif()/f/image/Lq8EHp8o1B5sK1eN4CHdF4mO.jpg?f=fotoalbum_large)
Wat nog ontbreekt is een rugzakje die ik altijd om heb.
Daarin zo een waterzak (3 liter) wat te snacken, energie repen, gopro spulletjes, powerbank, kabeltjes enz.
:strip_exif()/f/image/M2IREWvbKYZS9GrsFHY3W8Lm.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik vertrek Zondag over een weekje met mijn gezin, auto met aanhanger met daarop de motor.
Donderdag tref ik onderweg ergens @ToolkiT en rijden we met zijn 2en naar het festival terrein.
Daar treffen we de rest, die met de motor vanuit NL komen. Afgezien van @Snuitebolletje die met zijn partner met auto en aanhanger met 2 motoren die kant op komt.
Zin in..!!!!!
[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 12-06-2024 21:49 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Om het gemakkelijk te houden dit keer in een huisje of stacaravan. Maar nu het zoeken..ben al paar avonden bezig via Google en campings.com maar krijg het idee toch niet de beste campings te vinden. Misschien ben ik te veeleisend, nl. (goede) Wifi in het huisje, leuk zwembad voor 5-jarige en niet in de middle of nowhere zodat dagtripjes ook een optie zijn.
Keuze voor deze omgeving is overigens puur gebaseerd omdat er noorderlijker geen goede weersverwachtingen zijn.
Heeft iemand toevallig een tip uit eerste hand?
Wij pakken wellicht een yelloh village camping, ook vanwege een bijna 4-jarige die graag in het zwembad zit.
Wat betreft koelbox, vandaag een Mobicool A40e kunnen aanschaffen voor €65. Is absorptie, maar voor dat geld is het nog te overzien/proberen. Mocht ie oké zijn, maar niet hard genoeg koelen dan komt er wel een MB40 of de variant van Coolfun met digitale thermostaat
PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west
Er komen bij het zien van die fotos wel herinneringen van vroeger boven, waar ik met mijn toenmalige vriendin samen op 1 motor op de bonnefooi naar Frankrijk ging. Tent achterop, vriendin tussen mij en de tent in met een grote trekkersrugzak die op de tent kon rusten, ik voorop met een veel te hoge tanktas waardoor ik de wijzers niet eens meer zag
Ik reed toen nog op een 25kW motor vanwege leeftijd, vol beladen is 25kW echt wel een limiet
Wellicht rond het meer van Annecy? Camping Le Lac Bleu Doussard of L'ideal?Wolly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:28:
Hier thuis het idee opgevat om vanaf zondag een dag of 10 naar Zuid Frankrijk te gaan omgeving Rhone-Alpes (Lyon).
Om het gemakkelijk te houden dit keer in een huisje of stacaravan. Maar nu het zoeken..ben al paar avonden bezig via Google en campings.com maar krijg het idee toch niet de beste campings te vinden. Misschien ben ik te veeleisend, nl. (goede) Wifi in het huisje, leuk zwembad voor 5-jarige en niet in de middle of nowhere zodat dagtripjes ook een optie zijn.
Keuze voor deze omgeving is overigens puur gebaseerd omdat er noorderlijker geen goede weersverwachtingen zijn.
Before me there were many, after me there will be none
Pak de ANWB topcampings lijst en kijk welke campings uit de lijst in het gebied liggen. Op deze manier boeken wij meestal ook een camping.Wolly schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 23:28:
Hier thuis het idee opgevat om vanaf zondag een dag of 10 naar Zuid Frankrijk te gaan omgeving Rhone-Alpes (Lyon).
Neemt @harley de rest van de bagage mee in z'n zijspan + aanhanger?Bommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:44:
Donderdag (over 2 weken dus) vertrek ik vanuit dat huisje samen met @ToolkiT @harley @_eLMo_ @Grubeater @ll roel j, @A13X en @Snuitebolletje naar het ABR festival.
Klinkt als een geweldig idee. Kan de voorpret wel begrijpen. Krijgen we hier ook een verslag van of zou dit niet door de beugel kunnen...Kamperen op een landgoed, muziek, foodtrucks, offroad rijden, veel youtubers en andere (bekende en minder bekende) motorrijders, wereldreizigers die workshops of lezingen houden.
Fijn samengestelde uitrusting overigens. Heerlijk om eens zonder alle spullen van vrouw en kinderen op pad te zijn
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
Gebruik jij voor je whisky op reis een echt glas? Ik neem ook altijd beetje mee(of goede rum) maar drink dat dus uit een Sea2Summit siliconen, oranje, inklapbaar bekertje als ik met mijn rugzak trektochten maak. Ziet er niet uit en ben eigenlijk op zoek nara iets van doorzichtig hard kunsstof
Met zijn 3en.. RyanAir rijd dan ook al meeBommes schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 21:44:
Ik vertrek Zondag over een weekje met mijn gezin, auto met aanhanger met daarop de motor.
Donderdag tref ik onderweg ergens @ToolkiT en rijden we met zijn 2en naar het festival terrein.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
zo'n siliconen ding heb ik ook, maar ook stalen mokken en die gebruik ik eigenlijk overal voor en dat siliconen ding laat ik thuis.. staal/emaille mok is prima voor alle soorten dranken is mijn ervaring..maartend schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:28:
@Bommes
Gebruik jij voor je whisky op reis een echt glas? Ik neem ook altijd beetje mee(of goede rum) maar drink dat dus uit een Sea2Summit siliconen, oranje, inklapbaar bekertje als ik met mijn rugzak trektochten maak. Ziet er niet uit en ben eigenlijk op zoek nara iets van doorzichtig hard kunsstof
p.s. @Bommes sla jij tax free drank in bij de overtocht?
laatst ook met mijn vrouw wezen motor parkeren.. maar iets meer mee dan @Bommes en jou denk ikpirke schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:05:
@Bommes geen tanktas?
Er komen bij het zien van die fotos wel herinneringen van vroeger boven, waar ik met mijn toenmalige vriendin samen op 1 motor op de bonnefooi naar Frankrijk ging. Tent achterop, vriendin tussen mij en de tent in met een grote trekkersrugzak die op de tent kon rusten, ik voorop met een veel te hoge tanktas waardoor ik de wijzers niet eens meer zag
Ik reed toen nog op een 25kW motor vanwege leeftijd, vol beladen is 25kW echt wel een limiet
Ik heb vroeger eens een hotel genomen(met tent en baby), werkt perfect. Je kan echt meteen weer doorrijden in de ochtend. Kennissen van ons gebruiken altijd popup tentjes, hup tentje uitgooien, 4 haringen en slapen. Gewoon van die goedkope van de Decathlon.robbierzz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:18:
Het begint inmiddels al wel te kriebelen, over 3,5 week is het hier al vakantie en gaan we op weg met de vouwwagen naar de Dordogne (+-900-1000 km). Voor ons de eerste keer zover rijden (Zeeland-Drenthe hebben we wel vaker gedaan, dit is dubbel zover), met twee kids (1 + 6 jaar) en ook de eerste keer met ons eigen gezinnetje alleen op kampeervakantie. Eindbestemming is geboekt vanaf een maandag.
We hadden al bedacht de reis in twee dagen op te delen, een dag van +- 600km en een dag van +- 400km met een overnachting op een camping (vouwwagen beperkt opzetten in korte tijd). Een ander idee was om hier een dag extra tussen te stoppen, zodat de kids niet twee dagen opgesloten zitten in de auto![]()
.
Een andere optie die ik nog bedacht had is eventueel in drie dagen reizen, gelijk vrijdag uit school vertrekken tot net boven Parijs (+- 350km). De volgende dag nog eens 500km (zaterdag) en dan de laatste dag het kortste, zodat je de hele dag hebt om het kampement af te maken.
- Met de twee dagen reizen variant ben je op dag 1 in totaal (incl stops, maar excl vertraging) +- 10 uur onderweg. Als we enigszins op tijd wensen aan te komen om op te zetten zodat we klaar zijn om kids naar bed te brengen, betekent dit vroeg wegrijden thuis (6u), daarmee kom ik al redelijk 'vroeg' bij Parijs (rond 10 of 11u) op een zaterdag welke nu als 'rood' is aangegeven in de kalenders. Is het dan wellicht nuttig om sowieso Parijs te vermijden en via Rouen (+- 1 uur extra) te rijden? Of is dat sowieso een cocktail voor véél vertraging..
- Met de drie dagen reizen variant heb je de meeste flexibiliteit in het reizen, je kunt dan best wat vertraging opvangen. Ben ook veel bezig met in/uitladen/opklappen, de bak open en luifel eraan is natuurlijk niet heel veel werk, maar ben al snel een uurtje bezig voor ook evt inventaris uit de bak in de auto ligt, maar ook andersom een 1,5u bezig met weer opruimen.
- Boek je de overnachtingscamping al van te voren? Of hou je een lijstje bij en boek je aan de hand van hoe het gaat onderweg de camping?
Je leest het waarschijnlijk al, ik ben graag goed voorbereid op allerlei scenarios, hebben jullie wellicht nog goede tips
?
Maar persoonlijk zou ik met een vouwwagen zulke afstanden gewoon in 1x rijden. Je kan makkelijk 130 met zo'n ding en dan ben je er zo. Scheelt je weer 2 dagen reizen. Als je beetje op tijd vertrekt, ben je met het avondeten er. Kinderen in speeltuin, pizza/patatje halen en vouwwagen uitvouwen en klaar.
Dag erop, rustig alles uitpakken.
Ter vergelijk: met de caravan rij ik meestal zo'n 600-700km op een dag en dan kan ik maar ~100/110 km/h en moeten we elke 250km stoppen om te tanken/plassen. Dat gaat prima met kinderen in dezelfde leeftijdgroep. Ritjes naar bijv Frejus doen we in 2 dagen. Vertrek ~8 uur en aankomst met avondeten.
Wat ik ook wel leuk vond: op camping waar we vorig jaar stonden hadden ze speciale accomodaties voor 1 nacht, dan kon je de tent/vouwwagen alvast afbreken, daar slapen en dan vroeg in de ochtend naar huis.
[ Voor 7% gewijzigd door Kurios op 13-06-2024 10:58 ]
Te groot en te zwaar voor in rugzak. Stalen mok heb ik bij als ik op 1 plek kampeerToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:40:
[...]
zo'n siliconen ding heb ik ook, maar ook stalen mokken en die gebruik ik eigenlijk overal voor en dat siliconen ding laat ik thuis.. staal/emaille mok is prima voor alle soorten dranken is mijn ervaring..
Normaal gesproken rijden wij zulke afstanden in twee dagen, overnachting in hotel (dan maakt het nl minder uit hoe laat je aankomt, en wij hebben een tent, dus je bent wel 1 1/2 uur bezig met opzetten en inrichten en afbreken duurt ook weer een uur). Echter vertrekken wij wel op zondag, veel minder last van files en vrachtwagens.robbierzz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:18:
.
?
Deze keer was het plan om op zaterdag te vertrekken met 1 overnachting, maar aangezien we vrijdag al vrij zijn en auto kunnen inpakken, gaan we al vrijdag avond op pad, tot net onder antwerpen, maar 2 uurtjes rijden voor ons. Dan hoeven we zaterdag ook niet extreem vroeg op pad en kunnen we alles lekker ontspannen doen.
Heb nu al wel de hotels voor onderweg geboekt met optie tot annuleren. Met vouwwagen zou ik wellicht eerste nacht hotel doen en voor tweede camping wel vouwwagen opzetten.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Als je gaat hiken zijn ze wat zwaar idd.. maar je hebt ook licht(er)metale versies (90 g) met een carabiener als handvat die je aan je rugzak kan clippen..maartend schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:06:
[...]
Te groot en te zwaar voor in rugzak. Stalen mok heb ik bij als ik op 1 plek kampeer
:fill(white):strip_exif()/f/image/f3NwBQtZKpTDDwaqFEe8TcXm.png?f=user_large)
https://www.amazon.co.uk/...ner-Camping/dp/B00S815XVE
[ Voor 17% gewijzigd door ToolkiT op 13-06-2024 11:16 ]
eens zoeken in nlToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:15:
[...]
Als je gaat hiken zijn ze wat zwaar idd.. maar je hebt ook licht(er)metale versies (90 g) met een carabiener als handvat die je aan je rugzak kan clippen..
[Afbeelding]
https://www.amazon.co.uk/...ner-Camping/dp/B00S815XVE
thnx
ik heb er misschien nog wel een op zolder liggen.. zal eens voor je kijken..
Gevonden op Amazon.nl. Thnx voor de hulpToolkiT schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:20:
[...]
ik heb er misschien nog wel een op zolder liggen.. zal eens voor je kijken..
Voor die prijs koop je toch een prima festival tentje?Oekiejoekie schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 11:55:
Waarschuwing: Koop geen tent bij de Kruidvat. Die verkleuren snel
[Afbeelding]
Edit, ah... Ik was ff te snel
[ Voor 3% gewijzigd door Koekstra op 13-06-2024 12:00 ]
Let op de spelfout op het kaartje...Koekstra schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:00:
[...]
Voor die prijs koop je toch een prima festival tentje?
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/M9mgHGm8JSGNmopIiTGW2Pg5.jpg?f=user_large)
Prima. Met de keuken eraf kan hij ook verder naar achteren gezet worden
https://nl.aliexpress.com/item/32848663344.html

10 gram, titanium
en zonder lullig 'kijk-mij-eens-outdoor-zijn' carabinertje wat extra gewicht meebrengt
(trouwens op meer plekken te verkrijgen als je zoekt, ook per stuk)
[ Voor 10% gewijzigd door Hopjesvla79 op 13-06-2024 12:45 ]
Hi Ha Hopjesvla
bij Annecy kan je beter de camping ernaast pakken, die is beter prijstechnisch en heeft a ook van die huurtenten die al staan.Jay-K schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 08:04:
[...]
Wellicht rond het meer van Annecy? Camping Le Lac Bleu Doussard of L'ideal?
12 x 385Wp op HD4000SolarEdge zuid 13° pvoutput
Is dit niet onhandig? Ons koelkastje kan tijdens het rijden in de keuken blijven staan en koelt dan ook nog gewoon. Snap dat je een goede deal hebt aan die koelkast, maar zou het toch anders oplossen.GAIAjohan schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:14:
En even de Mobicool gepast:
[Afbeelding]
Prima. Met de keuken eraf kan hij ook verder naar achteren gezet worden
Nee is niet onhandig, deze koelkast kan prima in de auto, en dan liever wat lichtere tassen in dat vakje. Ook beter voor de kogeldruk.L.N. schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 13:32:
[...]
Is dit niet onhandig? Ons koelkastje kan tijdens het rijden in de keuken blijven staan en koelt dan ook nog gewoon. Snap dat je een goede deal hebt aan die koelkast, maar zou het toch anders oplossen.
Was overigens ook het advies van de vouwwagenspecialist. ‘Stop de koelbox gewoon in de auto, kun je ook een grotere meenemen, en om de keuken te verplaatsen is het toch weer handig dat de koelbox eruit gaat. En een beetje koelbox + inhoud is toch al 25-30kg.
En dan zit er links nog een gasfles van een kilo of 7, en dan zit je al op het Max gewicht wat in de keuken mag zitten
[ Voor 10% gewijzigd door GAIAjohan op 13-06-2024 13:45 ]
Tanktas vind ik niet fijn rijden en tenzij je zo een dure zwevende koopt om veel kans op schade aan je tank.pirke schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 00:05:
@Bommes geen tanktas?
Nee de Tarp gaat toch niet mee, andere van het groepje hebben ook Tarpen bij.Shantira schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:16:
@Bommes Mooie tassen, lekker compact. Zag volgens mij onlangs een post van je voorbij komen over een tarp. Ik zoek zelf nog iets om een kleine tent iets meer beschutting te geven. Mis 'm op je lijstje. Gaat de tarp niet mee?
Ik heb een roestvrijstalen en een plastic beker bij me. Dit jaar ook zo een roestvrijstalen Stanley xl beker.maartend schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:28:
@Bommes
:strip_exif()/f/image/1JO4TiSi1zUoGCxrWEb0PX6O.jpg?f=fotoalbum_large)
Niet echt iets voor de Wiskey.
Maar goede inderdaad, nog eens opzoek naar een borrelglaasje dat wat steviger is.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
iets groter en met handvat:Hopjesvla79 schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 12:23:
[...]
https://nl.aliexpress.com/item/32848663344.html
[Afbeelding]
10 gram, titanium
en zonder lullig 'kijk-mij-eens-outdoor-zijn' carabinertje wat extra gewicht meebrengt
(trouwens op meer plekken te verkrijgen als je zoekt, ook per stuk)
https://www.aliexpress.com/gcp/300000512
wel wat zwaarder.. 36gr
Wat is wijsheid? En welke route zou dan een fijne route zijn? Google maps/tomtom en/of apple maps werken slecht om bepaalde wegen/steden te vermijden.
Ga naar de Anwb en haal een (gratis) routekaart. Die zijn gigantisch en staan alleen de doorgaande routes op. Kies een mooie uit. Kun je ook nog kiezen met of zonder tol.Kurios schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:24:
Voor de komende zomervakantie rij ik op zondag en maandag naar de Dordogne. Kortste route is door/langs Parijs. Hier in het topic werd gesproken over wegafzettingen rond Parijs tijdens de OS. Dit zijn echter berichten van eind vorig jaar en ik heb nergens meer iets recents gevonden.
Wat is wijsheid? En welke route zou dan een fijne route zijn? Google maps/tomtom en/of apple maps werken slecht om bepaalde wegen/steden te vermijden.
Hoezo werkt dat slecht? Ik bedoel.. als je Parijs wil mijden.. dan kan kijk je even voor een route, en plak je er een middelpunt in.. Ik heb geen zin om maps er nu bij te pakken, maar als je via Normandië rijd (I know extreem) dan mijd je Parijs echt.Kurios schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:24:
Voor de komende zomervakantie rij ik op zondag en maandag naar de Dordogne. Kortste route is door/langs Parijs. Hier in het topic werd gesproken over wegafzettingen rond Parijs tijdens de OS. Dit zijn echter berichten van eind vorig jaar en ik heb nergens meer iets recents gevonden.
Wij vertrekken zaterdag eindelijk voor onze 2 weekjes vakantie richting Zwitserland. Wat het qua weer gaat doen... echt geen idee. Er is geen pijl op te trekken dit jaar. We hebben van allerlei kleren mee en we gaan het wel zien.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
185km afgesloten wegen klinkt dramatisch, maar verdeeld over de verschillende locaties is dat helemaal niet zo veel.Kurios schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 22:24:
Daarnaast lees ik in het hier eerder gelinkte bericht dat het op snelwegen vooral om rijstrook-afsluitingen gaat. De snelwegen blijven dus nog wel deels open voor overig verkeer.
In hoeverre de rijstrook afsluitingen tot een verkeerschaos leiden, kan niemand nog voorspellen natuurlijk. Wanneer je niet op de eerste dag van de OS reist, maar pas wat later, kun je zodra de OS begonnen zijn prima in de routeplanners zien wat de genomen verkeeramaatregelen op verschillende tijdstippen ongeveer voor invloed op jouw reis kunnen hebben. Als die invloed op jouw reis en reistijd groot is, dan stellen de routeplanners vanzelf een alternatieve route voor.
Wil je sowieso Parijs vermijden, dan kun je gewoon gaan spelen in bijvoorbeeld Maps door een tussenpunt in je route op te nemen op een (snel)weg ten oosten of ten westen van Parijs. Door met de plek van dat tussenpunt te spelen krijg je vanzelf een idee van de afstand en reistijd via verschillende alternatieve routes.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Zie wel of ik een zwarte vrijdag/zaterdag/zondag tegen kom, auto rijd toch vanzelf in de file dus dan kan ik nog een beetje van het uitzicht genieten. Zolang we genoeg eten en drinken bij ons hebben komt het helemaal goed. Het maakt me ook niet zoveel uit hoe laat ik op de eindbestemming aankom. Zolang ik maar een wijntje kan open trekken als ik er ben
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Polestar 2 | SMSR | 19" | Pilot | Magnesium
leuke tip, ik ga het thuis eens voorstellen. We hebben nog ruimte want we gaan pas de 3e week van de vakantieOzzie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 08:49:
Wij gaan juist via Parijs, we doen een dagje disneyland. Ga op vrijdag 12 juli rijden naar een camping in de buurt van Disneyland en dan blijven we daar 2 nachtjes zodat we op zaterdag naar Disney kunnen en dan zondag ochtend door naar het zuiden.
Mijn Goto tussenstop op de heenweg was altijd:Terrie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 10:17:
Wij gaan morgen weg met onze buscamper (VW T5GP zelfbouw) naar Napels, Italië. Nog niks geboekt(behalve pizzacursus in Napels), maar heeft iemand nog tips waar onderweg te stoppen? We willen er een week over doen om in Napels te komen. De eerste dag het grootste stuk rijden en daarna wat rustiger aan zodra we in mooi weer zijn.
https://maps.app.goo.gl/uSJZfPsQsLfZHTYZ8
Niet de meest mooie maar wel ideale tussenstop camping vlak bij Bellinzona.
Althans voor ons vanuit regio Eindhoven was dat redelijk goed te doen in 1 reisdag met de camper.
Voordeel: de Gotthard tunnel door en daarmee aan de andere kant van de hoge bergen dus vaak beter weer. En een lekker rustige plek waar je even na een dag reizen je benen kunt strekken.
:strip_exif()/f/image/G18PgzmbLNP3iux0PYpxbqJy.jpg?f=fotoalbum_large)
Daarna zou ik de Po vlakte in 1 reis dag doorsteken, dus ff door tot ergens Firenze (Florence). Kun je daar misschien een rustdagje houden en de stad bezoeken?
Of wat minder groot: Sienna
Ik heb het jaren terug (2016) in 3 dagen gereden met de camper, Napoli bedoel ik dan.
Samen met mijn ex vrouw die overigens geen auto reed, dus ik was silo chauffeur voor de hele rit.
Dag 1 die camping die ik hierboven linkte.
Dag 2 tot net voorbij Rome ergens een mini camping in de natuur.
:strip_exif()/f/image/WL9hqbYA9zCU96wCyMmY0m4j.jpg?f=fotoalbum_large)
(Locatie daarvan kan ik niet meer terug vinden)
Dag 3 camping in de buurt van Napels https://maps.app.goo.gl/SmUBpViXYoBPDzH49 in Vico Equense.
Grappige kleine camping waar je onder de citroen bomen staat.
:strip_exif()/f/image/0buiuNJ83EILfGO0sOw0YZXL.jpg?f=fotoalbum_large)
Als het nog de zelfde eigenaar is heeft hij een goed recept om zelf Limoncello te maken.
Dag drie was niet een hele lange reis dag, wat wel zo prettig is, het is best een eind weg.
Mijn vraag: betekent zo'n instelbaar vermogen dat ik een 2000W pit op een 6A aansluiting kan gebruiken (mits ik het vermogen begrens op plm 1300W)?
Inductiekoken heb ik geen ervaring mee, maar ik heb zo'n elektrisch tweepits-kookplaatje met van die ouderwetse dikke platen. Die hebben als voordeel dat ze als ze eenmaal warm zijn, dat ook nog lang blijven. De ene plaat is 1000 watt, de andere 1500 maximaal.dog4life schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:28:
Voor de inductiekokers onder ons: ik zie dat die één- of tweepitters vaak een instelbaar vermogen hebben (200-2000W). Ik wil aankomende zomer voor het eerst weer eens gaan kamperen en had bedacht dat inductie wel prima zou zijn (koken we thuis ook op).
Mijn vraag: betekent zo'n instelbaar vermogen dat ik een 2000W pit op een 6A aansluiting kan gebruiken (mits ik het vermogen begrens op plm 1300W)?
Ik verwarm eerst de ene plaat en zet de ene pan op. Zodra die kookt kan hij uit (en blijft hij koken), en draai daarna de andere plaat aan voor bijvoorbeeld het vlees. Zolang de platen niet allebei tegelijk aan staan, is dat geen probleem. Ook niet bij 6A.
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Ja, ervaring mee. De meeste zijn inderdaad modulerend maar niet allemaal. Ik heb ook aan/uit-plaatjes gezien en die zijn dus niet handig voor op de camping. Wij hebben goede pannen en doorgaans is 600 Watt ruim voldoende om te koken. We gaan het zien, want komende vakantie hebben we slechts 4 Ampère kwam ik achterdog4life schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:28:
Voor de inductiekokers onder ons: ik zie dat die één- of tweepitters vaak een instelbaar vermogen hebben (200-2000W). Ik wil aankomende zomer voor het eerst weer eens gaan kamperen en had bedacht dat inductie wel prima zou zijn (koken we thuis ook op).
Ook een leuke tussenstop, Technikmuseum bij Karlsruhe. Met de camper kun je op de parkeerplaats overnachten, en een leuk uitstapje waar je makkelijk een halve dag kan besteden.
Veel vliegtuigen, stoomtreinen, Russische space shuttle, onderzeeboten, etc. Leuk voor kinderen en volwassenen.
Eind vd middag aankomen en wat relaxen, 's ochtends uitstapje en lekker veel wandelen, 's middags verder trekken.
Oekiejoekie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:40:
[...]
Inductiekoken heb ik geen ervaring mee, maar ik heb zo'n elektrisch tweepits-kookplaatje met van die ouderwetse dikke platen. Die hebben als voordeel dat ze als ze eenmaal warm zijn, dat ook nog lang blijven. De ene plaat is 1000 watt, de andere 1500 maximaal.
Ik verwarm eerst de ene plaat en zet de ene pan op. Zodra die kookt kan hij uit (en blijft hij koken), en draai daarna de andere plaat aan voor bijvoorbeeld het vlees. Zolang de platen niet allebei tegelijk aan staan, is dat geen probleem. Ook niet bij 6A.
Dank - volgens de winkel zou de Tristar IK-6178 zich aan het ingestelde wattage moeten houden (maw moduleren), anders is die oplossing met zo'n dubbele dikpitter ook een goede. Ik heb helaas een hekel gekregen aan die dingen, want het opwarmen duurt zo lang, maar inderdaad wel het voordeel van lang warm blijven en afwisselend gebruiken.Cheesy schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 13:17:
[...]
Ja, ervaring mee. De meeste zijn inderdaad modulerend maar niet allemaal. Ik heb ook aan/uit-plaatjes gezien en die zijn dus niet handig voor op de camping. Wij hebben goede pannen en doorgaans is 600 Watt ruim voldoende om te koken. We gaan het zien, want komende vakantie hebben we slechts 4 Ampère kwam ik achter
Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen
Review op Obelink:dog4life schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:47:
[...]
[...]
Dank - volgens de winkel zou de Tristar IK-6178 zich aan het ingestelde wattage moeten houden (maw moduleren), anders is die oplossing met zo'n dubbele dikpitter ook een goede. Ik heb helaas een hekel gekregen aan die dingen, want het opwarmen duurt zo lang, maar inderdaad wel het voordeel van lang warm blijven en afwisselend gebruiken.
Ik ga er nog een paar nachtjes over slapen
[…]Let wel op: het minimum stroom verbruik is 1000 watt. Op lagere standen werkt de plaat met intervallen (net als een magnetron) maar heeft dus wel nog 1000 watt nodig. Dus op de camping minimaal 5 ampère nodig.
Een normale installatieautomaat werkt zo niet. Als de kookplaat met intervallen werkt en gemiddeld op laag vermogen 3A vraagt zal dat goed gaan.Cheesy schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 15:59:
[...]
Review op Obelink:
[…]Let wel op: het minimum stroom verbruik is 1000 watt. Op lagere standen werkt de plaat met intervallen (net als een magnetron) maar heeft dus wel nog 1000 watt nodig. Dus op de camping minimaal 5 ampère nodig.
Ja klopt. Ik vermoed dat die slimme aansluitingen vanuit een beheersysteem er wel sneller uitklappen, dat is althans mijn ervaring. De eerste keer heb je na 1 minuut weer stroom. De tweede keer moet je langer wachten. En bij de derde keer moet je op het matje komen bij de receptiewmeester schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 22:18:
[...]
Een normale installatieautomaat werkt zo niet. Als de kookplaat met intervallen werkt en gemiddeld op laag vermogen 3A vraagt zal dat goed gaan.
Ja, die van ikea heeft standen die overeenkomen met wattage. Zie pagina 9: https://www.ikea.com/nl/n...e-wit__AA-2234813-4-1.pdfOekiejoekie schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 12:40:
[...]
Inductiekoken heb ik geen ervaring mee, maar ik heb zo'n elektrisch tweepits-kookplaatje met van die ouderwetse dikke platen. Die hebben als voordeel dat ze als ze eenmaal warm zijn, dat ook nog lang blijven. De ene plaat is 1000 watt, de andere 1500 maximaal.
[ Voor 7% gewijzigd door Wolly op 15-06-2024 18:09 ]
Nee ik ga met de XT660Z tenere, moet dus nog eens heel goed gaan kijken wat er wel/niet mee mag/kanJanHenk schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:22:
[...]
Neemt @harley de rest van de bagage mee in z'n zijspan + aanhanger?
[...]
Vandeweek wel ff getest, ik wil de topkoffer leeghouden (dan kan de helm en jas daarin tijdens stops)
Alhoewel dat deze reis niet echt noodzakelijk is.
Had eerst luchtbedje slaapzak kussen en wat opvulmateriaal bij wijze van kleding in 2 45 liter tassen, en dan de tent in een losse rol achterop. Maar vind die rol niks icm topkoffer, te weinig ruimte voor mezelf.
Dus nu slaapmat (ipv luchtbed
:strip_exif()/f/image/v87v14MWg1IXaZtbjqBljybH.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandeweek maar eens goed kijken met alles ipv tijdelijk opvulmateriaal.
[ Voor 6% gewijzigd door harley op 15-06-2024 19:16 ]
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ook in het gebruik van knipperlichtenharley schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 19:15:
[...]
Nu identificeert mijn Yamaha zich als BMW ( lekker a-symetrisch )
/have fun met de motor trip
[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 15-06-2024 19:33 ]
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Onze kleinste is hier ook nog wat onvoorspelbaar. We weten in ieder geval dat reizen rond het middaguur voor haar lastig is, veel gedoe, wil eruit, drinken bij mama en dat is nu eenmaal lastig 'los' in de auto. We kunnen dat inmiddels wel wat rekken met wat fruit(zakjes), soep/maisstengels oid, maar langer dan 20-30 minuten wordt dat niet.
De drie dagen rijden optie lijkt onnodig, ook de vrouw was hier niet super enthousiast over. Het andere wat 'm waarschijnlijk wel wordt, de eerste dag gewoon op tijd (rond 5 of 6u) vertrekken.
Een hotel heb ik wel naar gekeken, maar vond in dit geval de prijs niet heel erg opwegen tegen de baten. De helft van hetgeen we voor 2,5 week aan de camping betaalden zouden we dan (heen- en terug) kwijt zijn aan hotelkosten. En moet zeggen dat ik wel het idee heb dat we relatief snel in de basis kunnen staan (1-1,5u zijn we wel klaar).
We gaan vermoedelijk voor de optie om een paar campings op een shortlist te hebben en op de dag zelf een keuze te maken waar we stoppen adhv het verloop van de dag. Al dan niet Parijs vermijden bepalen we later wel weer, ook de info over deels afgesloten wegen vanwege de OS is wat lastig in te schatten wat de impact daarvan is op het reisverloop. Ik vermoed dat we daar allemaal pas vanaf 1 juli enig zicht op krijgen hoe 'erg' dat zal worden en/of omrijden dan een optie is.
Dance with the stars
Goeie, helaas niet meer op voorraad/te koop. Ik ga de Tristar IK-6178 bestellen (moet ook wat kabels etc erbij hebben) en doormeten - heeft ook een wattageselectie dus hoop dat dat enigszins werkt. Ik laat het hier wel weten voor wat het waard isWolly schreef op zaterdag 15 juni 2024 @ 18:08:
[...]
Ja, die van ikea heeft standen die overeenkomen met wattage. Zie pagina 9: https://www.ikea.com/nl/n...e-wit__AA-2234813-4-1.pdf
Heb zo'n tweepits gietijzeren ding 1000W+1500W (blokker, mijn vader had er nog 1 liggen) geprobeerd. Maar die is 1000/1500W aan of uit, niets ertussen (ook al heeft dat ding 5 standen..)
Onze eerste camping heeft 6, dus een tweepitter waarvan ik er maar 1 kan gebruiken meezeulen heb ik niet zoveel zin in.
Wij vertrekken de 26e/27e, ik weet nog niet of ik Parijs ga vermijden. Iedere keer als we via Parijs (en Antwerpen..) gaan is het sowieso drama, weet niet of de OS daar veel aan veranderen.. Maar, Parijs vermijden lijkt in dit geval een half uurtje extra te kosten dus een poging waard.
Voor wie het interesseert: wij gaan naar een camping aan de Atlantische oceaan, ford focus wagon met een 600L Thule dakkoffer erop. 3 kids achterin, tot vorig jaar af en toe een mobile home/vooringerichte tent gehuurd. Onze 3 kinderen zijn nu groot zat om te kamperen, dus met een gekregen tent gaan we maar eens een poging wagen
https://www.bol.com/nl/nl...ocialshare_pdp_androidapp
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Dan bedoel je waarschijnlijk met de mtb of racefiets, niet zozeer oudhollandsch met het gezinnetje fietsen neem ik gaan?twowheeler schreef op donderdag 11 augustus 2022 @ 08:45:
Als je van fietsen houdt is de camping bij La bresse ook wel gaaf.
Ik twijfel elk jaar weer over het meenemen van de (gewone) fietsen op vakantie. Enerzijds kan het erg handig om te hebben en zo even een dorpje veel makkelijker te kunnen bereiken, of een mooi tochtje te doen. Anderzijds zitten we vaak on wat 'onherbergzamer' gebied en is dat simpelweg niet echt geschikt voor fietsen met jonge kinderen. Dan is het toch extra moeite wat weinig oplevert.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij hebben zo'n rechthoekige tafel, maar hebben sinds afgelopen jaar ook een zeshoekige van Decathlon. Die lijkt op eerste oog wat kleiner, maar doordat je het middenplateau omhoog kan zetten, biedt die ook verassend voor plek.
Aangezien wij meestal 2 tafels in gebruik hebben, staat deze voor de tent. En de rechthoekige in de voortent.
Mocht ik de rechthoekige ooit vervangen, heb ik deze weg gepind.
140 is wel een hele fijne maat.
Ik herken de twijfelGonadan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:16:
[...]
Ik twijfel elk jaar weer over het meenemen van de (gewone) fietsen op vakantie. Enerzijds kan het erg handig om te hebben en zo even een dorpje veel makkelijker te kunnen bereiken, of een mooi tochtje te doen. Anderzijds zitten we vaak on wat 'onherbergzamer' gebied en is dat simpelweg niet echt geschikt voor fietsen met jonge kinderen. Dan is het toch extra moeite wat weinig oplevert.
Dance with the stars
Inderdaad, dat is ook een beetje mijn afweging. Het is toch weer een drager op de dissel extra welke op zich wel gewoon kan blijven zitten maar het is toch extra.robbierzz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:07:
Ik herken de twijfel. Hoewel we de fietsen op de vouwwagen kwijt kunnen, dit jaar in ieder geval besloten om ze niet mee te nemen. Zoals je zegt is het gebied gewoonweg minder vlak dan we thuis gewend zijn. We zitten aan de Dordogne, op Google Maps al een beetje de terreinkaart verkend en daar zitten best wat hoogteverschilletjes bij. Nu hou ik wel van een beetje trappen, maar de vrouw iets minder. Daarbij ligt het dorpje zo goed als aan de camping vast, dat is dus prima aan te lopen. Wellicht nemen we alleen de fiets van zoonlief mee, dan kan 'ie wat rauzen over de camping. Het niet meenemen scheelt in ieder geval met aankomen/vertrekken zo een kleine 45 minuten werk, dat is me deze keer ook wat waard
.
Toen we een rondje deden langs Ardennen, Zwarte Woud en Noord-Brabant had ik de fietsen wel mee, maar met name omdat ik wist ze in Nederland echt te gaan gebruiken. In de Ardennen zijn ze niet gebruikt en in het Zwarte Woud een keer of twee om even om het meertje bij het dorpje te komen.
Afgelopen jaar gingen we rondtrekken door Normandië en Bretagne en hadden we genoeg te doen, toen hebben we ze maar gewoon niet mee genomen.
Dit jaar is het Ardennen, Vogezen en nog iets wat ik moet gaan bedenken, dus ik gok dat het inderdaad hooguit de fiets van mijn dochter wordt, maar die kan ook wel onder het dekzeil.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Naar Frankrijk neem ik ze meestal wel mee. Het is handig om even naar een bakker te kunnen fietsen.
1. Het mountainbikes of racefietsen zijn en men het doet voor de hobby;
2. Het kinderfietsen zijn zodat de kinderen op de camping wat sneller van a naar b kunnen komen;
3. Je juist geen kinderen hebt (of die het huis al uit zijn) en graag de omgeving wat verkent op de e-bike...
1 doe ik niet aan, voor 2 heb ik een oplossing (kleinere campings) en voor 3 heb ik de leeftijd nog niet
Oké kleine kanttekening: we hebben wel eens een dagje fietsen gehuurd, maar dat is uitsluitend in NL. En dat is voor mij dan ook helemaal prima.. Voor mij geen reden om ze zelf mee te nemen.
Met een camper zou ik wel (vouw)fietsen meenemen.
skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut
volgens mij zie ik alleen systemen die vaste combi's zijn van een bepaald merk drager met een bepaald merk koffer, maar niet iets universeels (wat volgens mij toch ook weer niet heel moeilijk te realiseren moet zijn)
Hi Ha Hopjesvla
Ik heb even niet de juiste regelgeving bij de hand, maar meen dat strikt genomen een fietsendrager alleen mag gebruiken voor het doel waar het product voor bedoeld is (sorry voor de vage zinHopjesvla79 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:52:
nu we het toch over fietsen hebben ..bestaan er universele bagage koffers voor op een fietsendrager?
volgens mij zie ik alleen systemen die vaste combi's zijn van een bepaald merk drager met een bepaald merk koffer, maar niet iets universeels (wat volgens mij toch ook weer niet heel moeilijk te realiseren moet zijn)
het bestaat gewoon hoor, o.a. Thule (backspace) heeft het op de markt, maar is dan weer alleen compatibel met een Thule fietsendrager.Cheesy schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:57:
[...]
Ik heb even niet de juiste regelgeving bij de hand, maar meen dat strikt genomen een fietsendrager alleen mag gebruiken voor het doel waar het product voor bedoeld is (sorry voor de vage zin). Vandaar dat je dat soort producten niet zal vinden. Overigens wel vreemd, wat op een karretje mag je dan weer wel vanalles laden naar eigen inzicht.
Hi Ha Hopjesvla
Ja dat is dus bedoeld voor vervoer van producten. Maar een standaard fietsendrager niet. Je vroeg om iets universeels.Hopjesvla79 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:58:
[...]
het bestaat gewoon hoor, o.a. Thule heeft het op de markt, maar is dan weer alleen compatibel met een Thule fietsendrager.
Heb het even opgezocht voor je:
https://wetten.overheid.n...z=2021-01-21&g=2021-01-21
artikel 5.18.7 lid 1 sub d Regeling Voertuigen:
“indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd”.
Ik denk dat cheesy het universele stuk bedoelt. Thule kan zijn eigen producten testen/certificeren.Hopjesvla79 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:58:
[...]
het bestaat gewoon hoor, o.a. Thule heeft het op de markt, maar is dan weer alleen compatibel met een Thule fietsendrager.
Enige dat ik kan bedenken is een kofferdirect op trekhaak (geloof dat towbox dat heeft).
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
ah ok, ik snap je punt. Eigenlijk is het dan dus eerder een bagagedrager die ook geschikt is voor fietsen ipv andersom.Cheesy schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:00:
[...]
Ja dat is dus bedoeld voor vervoer van producten. Maar een normale fietsendrager niet.
Heb het even opgezocht voor je:
https://wetten.overheid.n...z=2021-01-21&g=2021-01-21
artikel 5.18.7 lid 1 sub d Regeling Voertuigen:
“indien de lastdrager is geconstrueerd voor het vervoer van specifieke goederen, mogen geen andere én niet meer van deze goederen worden vervoerd dan waarvoor de constructie is bestemd”.
Hi Ha Hopjesvla
klopt, maar heb ik weer een stuk in huis wat plek inneemtlost95 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:01:
[...]
Ik denk dat cheesy het universele stuk bedoelt. Thule kan zijn eigen producten testen/certificeren.
Enige dat ik kan bedenken is een kofferdirect op trekhaak (geloof dat towbox dat heeft).
Maar als het niet kan, dan kan het niet.
Hi Ha Hopjesvla
Dat is precies het probleem. Elektrisch heb ik niet maar mijn dochter is 8 en dan is een lange toer door gebied met hoogteverschillen maar zeer beperkt gezellig ben ik bang.pirke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:35:
Voor Schotland twijfelen we ook of fietsen meenemen zin heeft. Helemaal omdat we elektrische vouwfietsen hebben maar de kinderen (5 en 7) te groot zijn om daar op te zitten en te klein om zelf lange afstanden te fietsen. Het lijkt me ook niet echt fijn fietsen daar...
Dan moet die wel in de buurt zitten.Naar Frankrijk neem ik ze meestal wel mee. Het is handig om even naar een bakker te kunnen fietsen.
Als ik even terug kijk op afgelopen twee jaar:
• zes kilometer verderop in een ander stadje met een route met immense hoogteverschillen
• op de camping zelf (ofwel bezorgd door een bakker)
• drie kilometer verderop, via een doorgaande weg voor auto's
• zestien kilometer verderop met flinke hoogteverschillen
• vijf kilometer verderop met hoogteverschillen
In dergelijke gevallen kies ik dan toch voor op de camping zelf bestellen als het kan, of met de auto op pad. Een deel van de scenario's zijn best te fietsen, maar op eigen kracht tientallen minuten de heuvels bedwingen op een doorgaande weg voor auto's is niet helemaal wat ik over heb voor een vers broodje.
Het één en ander hangt natuurlijk af van wat voor locaties je normaal aan doet, maar voor ons heeft het meenemen van de fietsen best vaak niet heel veel zin.
Edit:
Ook wel grappig, bij één van de campings kon ik kiezen welke stroomaansluiting ik wilde. In stapjes van 2 tot 16 ampère met een oplopend tarief.
Best netjes, want meer dan 2 heb ik niet nodig.
[ Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 17-06-2024 10:20 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Thule heeft ze ook als 1 geheel..Hopjesvla79 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:03:
[...]
klopt, maar heb ik weer een stuk in huis wat plek inneemtDe fietsendrager heb ik nl al.
Maar als het niet kan, dan kan het niet.
Het systeem wat Thule aanbiedt met een fietsendrager werkt heel goed. De fietsendrager is precies wat het is en de bagagebox zet je daarop vast. Ingeklapt neemt het niet heel veel ruimte in als je die wilt opbergen thuis.
Wij hebben er ene, mocht je specifieke vragen hebben laat maar horen.
thanks,NijN of Spades schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:30:
[...]
Thule heeft ze ook als 1 geheel..
Het systeem wat Thule aanbiedt met een fietsendrager werkt heel goed. De fietsendrager is precies wat het is en de bagagebox zet je daarop vast. Ingeklapt neemt het niet heel veel ruimte in als je die wilt opbergen thuis.
Wij hebben er ene, mocht je specifieke vragen hebben laat maar horen.
maar zoals gemeld heb ik al een fietsendrager in huis, ik was dus op zoek naar een koffer die daar op past maar blijkbaar kan dat niet.
Hi Ha Hopjesvla
Een rustdag en Florence in 1 zin (ok 2)Bommes schreef op vrijdag 14 juni 2024 @ 11:22:
[...]
Daarna zou ik de Po vlakte in 1 reis dag doorsteken, dus ff door tot ergens Firenze (Florence). Kun je daar misschien een rustdagje houden en de stad bezoeken?
Waarschijnlijk. Ik ga er ook vanuit dat hier gewoon slachtoffer van mijn eigen voorkeuren ben. Ik zoek vaak naar campings op rustige plekjes juist buiten de bewoonde wereld, dan moet je niet zeuren als je geen bakker op loopafstand hebt.pirke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:27:
@Gonadan Wij zitten meestal niet op campings, dat scheelt wellicht.
Zelfs elektrisch op hoge snelheid is een bakkertje zes kilometer verderop drie kwartier om wat broodjes te halen. Dat is me gewoon te gortig.Elektrisch is een paar kilometer een peulenschil, zelfs met hoogteverschillen (mits je geen 60kg kinderkar achter je hebt hangen...).
En om eerlijk te zijn vind ik die slingerende bergweggetjes of racebanen tussen de weilanden ook gewoon niet echt prettig om te fietsen. Binnen de bebouwde kom is dat vaak wel anders, daar rijdt met nog enigszins normaal en rekent op zwakkere verkeersdeelnemers.
Overigens moet ik nu nog wel een derde camping gaan zoeken, alleen nog even kijken welke regio. We beginnen nu met het zuiden van de Ardennen en midden in de Vogezen, de derde moet dus weer naar het noorden zijn zodat de etappes weer wat evenredig verdeeld zijn.
In de buurt van Straatsburg zou kunnen, al is dat misschien wat dicht bij de Vogezen. Zat daarom te denken aan Saarland of wellicht nog een stukje Luxemburg.
Ga weer zoeken naar iets groens en rustigs, maar hopelijk wel met veel gezinnetjes anders wordt m'n dochter boos.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat word dan gewoon een soort van xl weekendtas die erop staat die zijn zat te koop op het www .Hopjesvla79 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:35:
[...]
thanks,
maar zoals gemeld heb ik al een fietsendrager in huis, ik was dus op zoek naar een koffer die daar op past maar blijkbaar kan dat niet.
Bij thule staat hij ook gewoon vast met bandjes en meer niet .
Prijzen zijn helemaal om te janken en dan nog het nadeel van het gewicht zo ver achter op je auto zou dan een dakkoffer nemen .
[ Voor 35% gewijzigd door nuffy op 17-06-2024 11:13 ]
We gingen ook eigenlijk naar Apeldoorn op vakantie en daar hebben we wel veel gebruik gemaakt van de fietsen, totdat het slecht weer werd en we naar het zuiden gevlucht zijn. Ik had toen geen zin om eerst langs huis te rijden vanaf de camping in Nederland want dat was weer 2 uur naar het westen geweest. Dus dan maar de fietsen mee.
Alleen er waren eigenlijk amper fietspaden, zeker niet op de mooie bergweggetjes die juist leuk zijn op de fiets, en de supermarkt was ook niet echt op fietsafstand dus daarvoor paktje je dan toch de auto. Dan blijft over even snel naar de bakker, maar er zat een heel leuk bakkertje op 150m lopen van de camping dus daar hoefde we ook de fiets niet voor te pakken en je kon ook gewoon op de camping broodjes bestellen, maar dat van de bakker was lekkerder.
Dit jaar gaan alleen de kinderfietsen mee, een loopfietsje en een gewone fiets. Kunnen de meiden racen tegen elkaar op de camping
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Vorig jaar camping bij Pays des Belves.robbierzz schreef op maandag 17 juni 2024 @ 09:07:
[...]
Ik herken de twijfel. Hoewel we de fietsen op de vouwwagen kwijt kunnen, dit jaar in ieder geval besloten om ze niet mee te nemen. Zoals je zegt is het gebied gewoonweg minder vlak dan we thuis gewend zijn. We zitten aan de Dordogne, op Google Maps al een beetje de terreinkaart verkend en daar zitten best wat hoogteverschilletjes bij. Nu hou ik wel van een beetje trappen, maar de vrouw iets minder. Daarbij ligt het dorpje zo goed als aan de camping vast, dat is dus prima aan te lopen. Wellicht nemen we alleen de fiets van zoonlief mee, dan kan 'ie wat rauzen over de camping. Het niet meenemen scheelt in ieder geval met aankomen/vertrekken zo een kleine 45 minuten werk, dat is me deze keer ook wat waard
.
Het was er zo warm en het dorp lag zoveel hoger dan de camping, dat ik blij was dat we een ebike hadden. Lopend was het echt niet te doen. Met de auto ook niet.. (wijntje bij eten, parkeerplaats ver buiten dorp, dus weer in de brandende zon bij 35+ lopen)
Daarnaast vinden de kids he echt fijn om op de camping ook hun fietsje te hebben, om even bij dat ene vriendje of vriendinnetje te checken of ze ook meegaan naar speeltuin/zwembad/animatie etc...
Ik zet ze meestal op het dak van de auto. Dan is het 4x even werk. Voor de rest liggen/staan ze naast de caravan onder een zeiltje (bike-tentje)
Hoe neem je een complete elektrische bakfiets mee gezien de omvang en het gewicht?Ozzie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:09:
Ik had vorig jaar de elektrische bakfiets en een elektrische fiets mee naar de Ardeche maar daar maar een paar keer gefietst dus dat doe ik dit jaar niet nog een keer.
Als ik ultra light ga wandelen heb ik daarvoor een medicijn cupje bij me. Zo'n ding. https://www.dubois-medica...t-procedo-stocker-1-stuk/maartend schreef op donderdag 13 juni 2024 @ 10:28:
@Bommes
We noemen zo'n ding een Ivootje, naar de bedenker voor dit gebruik.
Ooit wel eens gezien bovenop een bijpassende bagageaanhangwagen (stevige vering). Gewoon een knappe oprijgoot erbij en gaan....dajappie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Hoe neem je een complete elektrische bakfiets mee gezien de omvang en het gewicht?
Ja op een bagagewagen of vouwwagen. Wel gedoetje.dajappie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Hoe neem je een complete elektrische bakfiets mee gezien de omvang en het gewicht?
Ehm ja heb dat plaatje hier inmiddels vrij vaak gedeeld, want die vraag is vaker gesteld als ik zeg dat ik de bakfiets mee neemdajappie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:30:
[...]
Maar zo dus:
![]() | ![]() |
Overigens valt het gewicht van de bakfiets erg mee, volgens de fabrikant weegt die 48kg. Ik heb het nooit nagewogen, maar ga ervan uit dat dat klopt.
Mooie constructie! Mooie bagagewagen ook, is die van jezelf?Ozzie schreef op maandag 17 juni 2024 @ 11:53:
[...]
Ehm ja heb dat plaatje hier inmiddels vrij vaak gedeeld, want die vraag is vaker gesteld als ik zeg dat ik de bakfiets mee neem
Maar zo dus:
[Afbeelding] [Afbeelding]
Overigens valt het gewicht van de bakfiets erg mee, volgens de fabrikant weegt die 48kg. Ik heb het nooit nagewogen, maar ga ervan uit dat dat klopt.
Dankje, beetje creatief met hout kom je best verGoEV6 schreef op maandag 17 juni 2024 @ 12:01:
[...]
Mooie constructie! Mooie bagagewagen ook, is die van jezelf?
De bagagewagen is van mezelf, ja. Al heb ik die op de foto net verkocht. Het is de Anssems GT750 201x101 alleen die vond ik toch te klein worden. Vorig jaar ging het nog wel, en deze zomer gaat het ook nog wel waarschijnlijk. Maar in 2025 is mijn vrouw hopelijk weer helemaal slank en fit en de derde plek op de achterbank gevuld met een baby, dus heb ik vorige maand een maat groter gekocht (GT750 211x126) zodat alle zooi mee kan. Is 30% groter dus nu hebben we ruimte zat. (hoop ik...)
Al ben ik afgelopen weekend een weekendje weggeweest met onze vriendengroep, naar een huisje dus zonder kampeerspullen, en ik was de enige van de 5 gezinnen die geen dakkoffer of twee auto's mee had voor alle spullen. Dus we kunnen het blijkbaar nog wel, zonder al te veel zooi op pad
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Het is uiteindelijk deze geworden, past als kleur beter bij de caravan en de stoelen en was 17 euro goedkoperwienesroa schreef op maandag 17 juni 2024 @ 08:26:
@aReaRe
Wij hebben zo'n rechthoekige tafel, maar hebben sinds afgelopen jaar ook een zeshoekige van Decathlon. Die lijkt op eerste oog wat kleiner, maar doordat je het middenplateau omhoog kan zetten, biedt die ook verassend voor plek.
Aangezien wij meestal 2 tafels in gebruik hebben, staat deze voor de tent. En de rechthoekige in de voortent.
Mocht ik de rechthoekige ooit vervangen, heb ik deze weg gepind.
140 is wel een hele fijne maat.
https://www.bol.com/nl/nl...it/9200000008136255/?s2a=
ik zou wel een tafelkleedje erbij nemen, (of allemaal een zonnebril), want in de zon wordt je aardig verblindaReaRe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:01:
[...]
Het is uiteindelijk deze geworden, past als kleur beter bij de caravan en de stoelen en was 17 euro goedkoper
https://www.bol.com/nl/nl...it/9200000008136255/?s2a=
[Afbeelding]
Beide zijn aanwezig (zonnebril op sterkte en een kleedje heb ik ook wel, een badhanddoek als tafelkleedje) .Kurios schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:03:
[...]
ik zou wel een tafelkleedje erbij nemen, (of allemaal een zonnebril), want in de zon wordt je aardig verblind
Is nog steeds een beetje de tent kampeerder in mij, het is functioneel al aanwezig en als het voor een tweede doel gebruikt kan worden.
Ook stukjes lood met een knijpertje om aan je tafelkleedje te hangen?aReaRe schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:11:
[...]
Beide zijn aanwezig (zonnebril op sterkte en een kleedje heb ik ook wel, een badhanddoek als tafelkleedje) .
Is nog steeds een beetje de tent kampeerder in mij, het is functioneel al aanwezig en als het voor een tweede doel gebruikt kan worden.
DucktapeKurios schreef op maandag 17 juni 2024 @ 17:22:
[...]
Ook stukjes lood met een knijpertje om aan je tafelkleedje te hangen?Er is niks zo irritant als je tafelkleedje wat de hele tijd van je tafel waait
Op de tafel in de caravan, buiten op tafel geloof ik het wel en is het met een prop keukenpapier zo opgelostpirke schreef op maandag 17 juni 2024 @ 18:56:
Tafelkleed??
Daarom schreef ik ook nog: beter naar Sienna.renegrunn schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:37:
[...]
Een rustdag en Florence in 1 zin (ok 2)Ben 2 keer in Florence geweest, nooit weer: wat een drukte. Daarbij vergeleken is een EK finale op het museumplein in A'dam een picknick in het park.
Florence ben ik tot nu toe 1 keer geweest.
Sienna al meerdere keren, dat zegt genoeg denk ik.
Volterra ook een aanrader, nog veel kleiner, en ook wat minder druk.
Maar goed dan ga je wel echt van de route richting Napels af.
Ik had het toen gewoon zo bedacht:
We gaan 7 werken reizen met de camper door Italië, dan blaffen we zo snel mogelijk naar Napels en gaan alles daaronder op ons gemak ontdekken.
Alles ten noorden daarvan is ook met 3 weken vakantie wel te doen.
7 werken vrij is voor de meeste mensen, en mijzelf ook, vrij uitzonderlijk.
Dus optimaal van profiteren.
Ik kon een ouwe tent krijgen van een collega, op de dag voor vertrek heb ik in het uur na werk en voor sluitingstijd nog een Bever bezocht die in de buurt zat, en de bare minimum gehaald: slaapmat, slaapzak, en een headlight.
Ik heb echt nauwelijks research gedaan, ik kocht het eerste de beste wat er een beetje goed uit zag.
Op de slaapmat heb ik niet bezuinigd, dat is een Exped slaapmat geworden. De slaapzak is van Nomad (toevallig een merk waarmee ik bekend was, ik heb al ruim 20 jaar een soort dekentje/kussen hybrid van ze). De headlight is een Petzl Aktik Core geworden. Die stond al op m'n wishlist voor andere redenen, dus daar hoefde ik niet over na te denken. Het is een festival, dus geen typische kampeer situatie, dus kookspullen had ik niet nodig bijvoorbeeld, dus dat scheelde.
Vrijdagochtend in de trein richting Tilburg met al m'n nieuwe spullen (kon helaas niet meer meerijden), dan de bus naar Beekse Bergen, en dan nog 2 KM moeten sjouwen met die zooi (en dat had ik nog mazzel dat ik deels kon meerijden). Eindelijk aangekomen.. en dan kijken of ik een tent kon opzetten.
Ik had geen tijd meer om 't de avond er voor te oefenen, heb alleen de onderdelen bekeken, verder moest ik het met een algemene youtube video doen. Maar 't is gelukt:

Maar.. die tent mag wel vervangen worden.
Festival zelf was trouwens.. vooral hard werken haha. Nauwelijks wat gezien, alleen Disclosure, maar ik had graag BadBadNotGood willen zien (had de tijd niet in de gaten), en PJ Harvey (kon het helaas niet te laat maken). Kon wel Merol horen vanuit m'n werkplek.
De tent weer afbreken en alles opvouwen.. leek meer werk, en ik was daar langer mee bezig dan ik verwachtte, Gelukkig werd ik getrakteerd op "aktie" vanuit de tent naast me.
Al met al een leuke ervaring, en smaakt naar meer. Het lijkt me al een tijd leuk om voor Oerol te vrijwilligen bijvoorbeeld, maar het kampeer gebeuren was een drempel. Maar nu niet meer dus.
Ik ga misschien deze zomer even in de buurt oefenen met kamperen, waarschijnlijk gewoon met bovenstaande tent. Ik wou o.a. naar Tiengemeten (op korte afstand de plek met de donkerste nachthemel). En dan kijken wat ik nog meer nodig heb. Mocht het er van komen dan post ik hier wel weer.
Volgend jaar wil ik die tent vervangen hebben, en in de (nabije?) toekomst wil ik 'ns richting Noorwegen gaan.
Make lovecraft not warcraft.
En dat diagonaal slapen.. wen daar maar aan in dit soort tentjes.
meestal is de footprint wel ruim genoeg voor een slaapmat en volwassen NL man, maar gaat het dak/doek meteen zo schuin omhoog/naar binnen dat je op teen hoogte al tegen het doek ligt.
Dus diagonaal is de oplossing.
Of zoals wij hier in Braboland zeggen: beter scheef er in dan recht er neffen
Ik heb na een paar jaar koepeltentje gekozen voor ene tunneltent, iets meer lengte. Hier pas ik wel recht, languit in.
Zo'n 10 jaar terug heb ik op Camping Waldfrieden in Saarburg gestaan voor een weekje. Rustige, kleine camping. Geen idee natuurlijk hoe hij er nu bij staat, maar dan heb je alvast een optieGonadan schreef op maandag 17 juni 2024 @ 10:53:
Overigens moet ik nu nog wel een derde camping gaan zoeken, alleen nog even kijken welke regio. We beginnen nu met het zuiden van de Ardennen en midden in de Vogezen, de derde moet dus weer naar het noorden zijn zodat de etappes weer wat evenredig verdeeld zijn.
In de buurt van Straatsburg zou kunnen, al is dat misschien wat dicht bij de Vogezen. Zat daarom te denken aan Saarland of wellicht nog een stukje Luxemburg.
Ga weer zoeken naar iets groens en rustigs, maar hopelijk wel met veel gezinnetjes anders wordt m'n dochter boos.
https://www.campingwaldfrieden.de/en
Wellicht bij je volgende actie je tent die je dan bij hebt uitbreiden met een tarp ervoor. Scheelt wel heel veel geklungel als het wel vies weer is.Sméagol schreef op dinsdag 18 juni 2024 @ 00:30:
Ruim een week terug had kreeg ik de kans om op Best Kept Secret te vrijwilligen. Ik was nog nooit naar dat festival geweest, het leek me misschien wel leuk. Probleem: ik had nog nooit gekampeerd en ik had geen kampeerspullen.Met nog maar een paar dagen te gaan zou ik normaal er van afzien, maar dit was die 1 op de 10 keer dat ik dacht "fuck it", en impulsief ja zei, en voor de uitdaging ging.
Ik kon een ouwe tent krijgen van een collega, op de dag voor vertrek heb ik in het uur na werk en voor sluitingstijd nog een Bever bezocht die in de buurt zat, en de bare minimum gehaald: slaapmat, slaapzak, en een headlight.
Ik heb echt nauwelijks research gedaan, ik kocht het eerste de beste wat er een beetje goed uit zag.
Op de slaapmat heb ik niet bezuinigd, dat is een Exped slaapmat geworden. De slaapzak is van Nomad (toevallig een merk waarmee ik bekend was, ik heb al ruim 20 jaar een soort dekentje/kussen hybrid van ze). De headlight is een Petzl Aktik Core geworden. Die stond al op m'n wishlist voor andere redenen, dus daar hoefde ik niet over na te denken. Het is een festival, dus geen typische kampeer situatie, dus kookspullen had ik niet nodig bijvoorbeeld, dus dat scheelde.
Vrijdagochtend in de trein richting Tilburg met al m'n nieuwe spullen (kon helaas niet meer meerijden), dan de bus naar Beekse Bergen, en dan nog 2 KM moeten sjouwen met die zooi (en dat had ik nog mazzel dat ik deels kon meerijden). Eindelijk aangekomen.. en dan kijken of ik een tent kon opzetten.![]()
Ik had geen tijd meer om 't de avond er voor te oefenen, heb alleen de onderdelen bekeken, verder moest ik het met een algemene youtube video doen. Maar 't is gelukt:
[Afbeelding]
Maar.. die tent mag wel vervangen worden.Hij deed het verder prima, al heb ik dat weekend uitstekend weer gehad, dus heb 'm niet kunnen testen in de regen.. Overigens was 90% van alle tenten op het kampeerterrein van Quecha, haha. Slaapmat en slaapzak lagen prima, ik had waarschijnlijk prima geslapen, ware het niet dat ik vroeger op moest, en dus relatief vroeg naar bed ging, en weer wakker werd van de laatste festivalgangers die om 04:00 terug kwamen.
Overigens had ik totaal geen rekening gehouden met de maat van de slaapmat en slaapzak combo, en de maat van de tent. Diagonaal paste het gelukkig.
Headlight was ook een uitstekende aankoop, een week later kwam hij weer van pas tijdens nacht van de vluchteling.
Festival zelf was trouwens.. vooral hard werken haha. Nauwelijks wat gezien, alleen Disclosure, maar ik had graag BadBadNotGood willen zien (had de tijd niet in de gaten), en PJ Harvey (kon het helaas niet te laat maken). Kon wel Merol horen vanuit m'n werkplek.
De tent weer afbreken en alles opvouwen.. leek meer werk, en ik was daar langer mee bezig dan ik verwachtte, Gelukkig werd ik getrakteerd op "aktie" vanuit de tent naast me.Pas op de terugweg vond ik de manier om het makkelijkst m'n 3 dingen mee te nemen: m'n weekendtas, tas met tent (de tentzak viel uit elkaar zo'n beetje, dus die tent was lastiger mee te nemen) en slaapzak.
Al met al een leuke ervaring, en smaakt naar meer. Het lijkt me al een tijd leuk om voor Oerol te vrijwilligen bijvoorbeeld, maar het kampeer gebeuren was een drempel. Maar nu niet meer dus.
Ik ga misschien deze zomer even in de buurt oefenen met kamperen, waarschijnlijk gewoon met bovenstaande tent. Ik wou o.a. naar Tiengemeten (op korte afstand de plek met de donkerste nachthemel). En dan kijken wat ik nog meer nodig heb. Mocht het er van komen dan post ik hier wel weer.
Volgend jaar wil ik die tent vervangen hebben, en in de (nabije?) toekomst wil ik 'ns richting Noorwegen gaan.
/f/image/341T1l2AadA54IDBETLM8ZtP.png?f=fotoalbum_large)
/f/image/qTJwxABne5Yylg6NH8R7khYb.png?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/ElMOq8m71TNCK4Sw46eR3rWn.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/RS76no2aiPp5Pv7QVpEZ4E4n.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/oQ2nwpPLg02bOMwSzBa3yxDZ.jpg?f=fotoalbum_tile)