[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 214 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:05

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Deef_K schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 16:36:
Voor aankomende zomervakantie ben ik op zoek naar een hoge luchtbed zonder pomp. Die van Intex zijn met pomp. Met andere woorden als de pomp stuk is kan je het hele matras weggooien.
Want het is onmogelijk om dat uitzonderlijke geval een nieuwe pomp ergens te bemachtigen? :?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:48
Dat zou ongetwijfeld mogelijk zijn maar een pomp die gesealed is zie ik mezelf niet vervangen.

@maartend met het inzakken heb ik geen ervaring dus dat kan ik niet zeggen. Bij lage modellen is dit natuurlijk ook al.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 16:40
Deef_K schreef op zaterdag 1 juni 2024 @ 19:49:
@maartend met het inzakken heb ik geen ervaring dus dat kan ik niet zeggen. Bij lage modellen is dit natuurlijk ook al.
Daarom raad ik zo'n Decathlon aan met daarop een thermarest of exped

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10 14:10
pirke schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:18:
[...]

Wat voor tarzans heb jij dan?

O-)
Ik gebruik enkel deze voor mijn grote katoenen tarp. En niets anders want dat wordt er bij harde wind anders echt uitgetrokken. https://www.esvocampingsh...-haring-stormharing-50cm/

[ Voor 9% gewijzigd door zuma op 04-06-2024 17:17 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 22-10 14:10
Voor aankomende zomervakantie ben ik op zoek naar een hoge luchtbed zonder pomp. Die van Intex zijn met pomp. Met andere woorden als de pomp stuk is kan je het hele matras weggooien.

Ik zie in dit topic veelal exped megamat langskomen maar dan lig je nog op de grond. Ik slaap het liefst wat hoger. Heeft iemand hier tips in? Ik zoek geen veldbed of decathlon met lattenbodem.
Dergelijke luchtbedden waar je naar zit te kijken zijn ronduit koud. Zit geen isolatie in en is een grote bende rond bewegende lucht. Dus ik hoop voor jou dat het dan hoogzomer is en een beetje airco onder je rug wel fijn is. ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• EektheMan
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 21-10 01:37

EektheMan

DPC

Ik zie in dit topic veelal exped megamat langskomen maar dan lig je nog op de grond. Ik slaap het liefst wat hoger. Heeft iemand hier tips in? Ik zoek geen veldbed of decathlon met lattenbodem.
Als enige kan ik nog bedenken een slaap hangmat in een stalen/houten frame. Er zijn types bedoeld voor slapen en relatief compact.

De veldbedden zijn niet meer zoals de oude legerbedjes. Misschien nogmaals bekijken? Er zijn bredere en hogere modellen. Maar ook modellen met ingebouwd matras. Zoek bv op Flat Bed of kijk in de vis speciaal zaken, die hebben vaak andere (comfortabeler) kampeer spullen die eigenlijk ook in de kampeerwinkel zouden moeten staan.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31

Amok Draumr ?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Hier_ben_ik Nog bedankt voor de tip:

Afbeeldingslocatie: https://i.postimg.cc/GtRPrBXb/IMG-3103.jpg

Wat een fijn ding en kost eigenlijk niet veel voor wat je krijgt. Die interface is even wennen, maar werkt ook top!

skoda enyaq 80 vw id.7 tourer pro s | holtkamper aero | fiscalist & techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SJB
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 22-10 18:28

SJB

Heeft iemand nog een goede camping tip op 2 - 2,5u reizen van Den Bosch? We reizen met onze caravan en kinderen van 1 en 2 jaar. We zoeken een camping waar je op een autovrij veldje kunt staan, zodat de kinderen lekker kunnen spelen voor de caravan. Liefst niet al te groot (<250) en natuur in de omgeving.

Ardennen zou mooi zijn, maar we vinden niet echt een leuke camping. In Duitsland vinden we ook weinig campings met autovrije veldjes.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 23-10 12:49
@SJB Véél dichterbij maar met twee kleintjes echt leuk: https://www.stolkseweide.nl/

Camping in Stolwijk waar wij met Pinksteren ware. Ik denk een stuk of 13 plaatsen en iets van 8 glamping tenten. Super rustig, mooi gelegen en echt heel leuk voor kleine kinderen. Er is een soort waterspeeltuin, een hooiberg, dieren, binnenruimte voor slecht weer, mooi en kindvriendelijk sanitair en super vriendelijke mensen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wceend
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 23-10 14:03
Ik las de spijkerdiscussie. Deze zomer gaan we naar Frankrijk naar de vogezen.
Heb je daar genoeg aan de standaard haringen of zijn hier rotsharingen nodig op campings in het dal?
We gaan met de caravan.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NijN of Spades
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 22:04
JanHenk schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:17:
@Hier_ben_ik Nog bedankt voor de tip:

[Afbeelding]

Wat een fijn ding en kost eigenlijk niet veel voor wat je krijgt. Die interface is even wennen, maar werkt ook top!
Ook vanuit mij bedankt, de lantaarn is gisteren binnengekomen.

Voor diegene die een gebruiksaanwijzing willen hebben over Anduril2:
Klik hier voor de volledige manual of hier voor een handig schema.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

NijN of Spades schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Wat ik mis in de meeste camping lampjes is rood en/of groen licht. Groen heb ik zelf geen ervaring mee, maar in theorie zou het een beter alternatief zijn voor wit licht. Sommigen zijn nachtblind en dan kan een rood licht soms net niet voldoende zicht geven.
Rood licht is echt ideaal voor kamperen. Je behoudt je nachtzicht itt wit/geel licht en het allerbelangrijkste: er komen geen insecten op af. Zeker in muggen rijke gebieden zou ik niet anders meer willen. Ook verblind je op weg naar bv wc blokken er niemand mee.

It never hurts to help | Only those who attempt the absurd will achieve the impossible. I think it's in my basement... let me go upstairs and check. M.C. Escher

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
SJB schreef op woensdag 5 juni 2024 @ 21:46:
Heeft iemand nog een goede camping tip op 2 - 2,5u reizen van Den Bosch? We reizen met onze caravan en kinderen van 1 en 2 jaar. We zoeken een camping waar je op een autovrij veldje kunt staan, zodat de kinderen lekker kunnen spelen voor de caravan. Liefst niet al te groot (<250) en natuur in de omgeving.

Ardennen zou mooi zijn, maar we vinden niet echt een leuke camping. In Duitsland vinden we ook weinig campings met autovrije veldjes.
De Stamhoeve in Biezenmortel is wat dat betreft ideaal. Echt leuk voor jonge kinderen. Veel speelmaatjes en weinig zorgen voor de ouders.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
EektheMan schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:53:
[...]

Rood licht is echt ideaal voor kamperen. Je behoudt je nachtzicht itt wit/geel licht en het allerbelangrijkste: er komen geen insecten op af. Zeker in muggen rijke gebieden zou ik niet anders meer willen. Ook verblind je op weg naar bv wc blokken er niemand mee.
Dat muggen op licht af zouden komen wordt toch heel vaak ontkracht, zie ook.
https://www.rivm.nl/feite...20komen,heel%20veel%20uit.

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Flipmo

OMG !!

rood licht voor de caravan zou ik niet zo snel doen.

Dikke wachtrij voor je caravan / camper / tent van mannen die ook even naar binnen willen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pat911
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23-10 11:54
Cheesy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Er zijn meer insecten dan muggen. Motten, vliegen etc komen wel graag op licht af.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Cheesy schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 10:59:
[...]

Klopt, maar niet helemaal. Volgens mij gaat Anton Petrov in op hetzelfde research paper hier. Mooi visueel weergegeven. YouTube: We Were Completely Wrong About Why Bugs Are Attracted To Lights

Insecten gaan niet op het licht af, maar maken wel gebruik van licht (zon) om een richting uit te vliegen. Komen ze in de baan van een vervanger van de zon, dan wordt instinctief de vliegroute aangepast. Helaas volgt dat een baan om dat lampje. Het insectje is zich er niet van bewust dat hij niet meer recht vliegt, maar om een lampje. Het is idd niet zo dat het licht op zichzelf insecten aantrekt.Je vangt dus enkel insecten die toevallig langsvliegen.

Ze kunnen gered worden door een obstakel in die baan rond het lampje. Dan wordt kort de route aangepast. Zo is gevonden dat hangend licht de meeste insecten 'vangt' en een licht dat opwaards schijnt het minst.

De vraag of kleuren licht invloed hebben op de route is nog niet sluitend beantwoord. Wel is al gevonden dat niet alle insecten hetzelfde reageren op op licht en op de kleur van het licht. Een verwachting is wel uitgesproken dat een breed spectrum zoals de zon afgeeft de meeste insecten vangt.

Ik zal mijn aanname aanpassen: In het land waar ik kampeer, komen weinig tot geen insecten op het rode licht af ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001

Cheezus

Luiaard

Ik ben geen UI expert maar ik geloof niet dat de meeste mensen deze interface voor een zaklamp als handig zullen bestempelen :o
Als je zoveel functies in een zaklamp wil stoppen is wat extra knoppen en een ledindicator/display misschien geen overbodige luxe..

Zelf ook wat lampjes binnengekregen:
Een echte NATFIRE LV10: https://nl.aliexpress.com/item/1005004246274627.html om in de tent van de kids te hangen
En een zaklampje voor de kids: https://nl.aliexpress.com/item/1005006287587604.html
Ter vervangen van wat verloren/kapotte lampjes en ter verUSB-Cificeren van het electronicadepartement :+

Die eerste komt vrij degelijk over. Die zaklampjes zijn wel erg plastic fantastic en wegen niets, waarschijnlijk een (nog) goedkopere namaak van deze https://nl.aliexpress.com/item/1005006897358825.html, de echte Mi producten zijn normaal wel degelijk.

[ Voor 13% gewijzigd door Cheezus op 06-06-2024 15:21 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22-10 11:11
Kevinns schreef op woensdag 29 mei 2024 @ 13:57:
[...]

Ik gok deze. Bij die met plastic haakje kan je net zo goed een spijker kopen. Dat haakje sla je er binnen de kortste keren af...
https://www.esvocampingshop.com/nl/rotspen-23-cm-tarzan/

Ik gok deze.[Afbeelding]
De meest waardeloze haring ever!!!
Voor je tenen dan. ;)

Heb zelf bij mijn opa uit de schuur vandaan RVS haringen waar een oog aan gelast is.
Gaan nu al 3 generaties mee, en zijn onverwoestbaar.
En door het oog geen scherpe tenenbrekers.

Heb die harinen die jij laat zien zelf ook jaren gebruikt, maar @#%&@# wat doen die zeer. :D

[ Voor 18% gewijzigd door FRANQ op 06-06-2024 15:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
FRANQ schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 15:22:
[...]

De meest waardeloze haring ever!!!
Voor je tenen dan. ;)

Heb zelf bij mijn opa uit de schuur vandaan RVS haringen waar een oog aan gelast is.
Gaan nu al 3 generaties mee, en zijn onverwoestbaar.
En door het oog geen scherpe tenenbrekers.

Heb die harinen die jij laat zien zelf ook jaren gebruikt, maar @#%&@# wat doen die zeer. :D
Ik heb een set van deze: https://www.esvocampingshop.com/nl/rotspen-30-cm-staal/

Met een open oog kan je ze tot aan de grond erin hameren. Alleen nog niet geprobeerd in rotsgrond…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• NijN of Spades
[...]

Wat ik mis in de meeste camping lampjes is rood en/of groen licht. Groen heb ik zelf geen ervaring mee, maar in theorie zou het een beter alternatief zijn voor wit licht. Sommigen zijn nachtblind en dan kan een rood licht soms net niet voldoende zicht geven.
Ik heb ook deze, mooi lampje met de optie voor rood licht. Weliswaar geen lantaarn, maar dat mag de pret niet drukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:04
[...]

Decathlon heeft een tafellampje met rood licht, maar voor de rest ken ik het alleen van hoofdlampjes

https://www.decathlon.nl/...324059?mc=8579848&c=GROEN

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 20:47

vhal

ಠ_ಠ

NijN of Spades schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 09:27:
[...]

Waar koop je deze eigenlijk? Ik kom niet verder dan zo'n vage 123-achtige website.... :/

Strava

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hopjesvla79 schreef op donderdag 6 juni 2024 @ 22:41:
[...]

Decathlon heeft een tafellampje met rood licht, maar voor de rest ken ik het alleen van hoofdlampjes

https://www.decathlon.nl/...324059?mc=8579848&c=GROEN
Misschien omdat ik wat dichter bij China woon is de markt hier al mee overspoeld? Zijn misschien ook meer wild kampeerders hier.

Iets totaal anders. In een impuls aankoop een nieuw fornuisje gekocht. Ik had er 1, maar vond het toch niet ideaal om te moeten koken in etappes. Deze was in de aanbieding en ik was gewoon nieuwsgierig.

Twee redenen voor de aankoop. Is echt een stuk compacter dan mijn oude en het heeft een ceramische infrarood plaat.

Nadeel is dat je er geen grote pannen op kunt plaatsen. Max 22 cm. En dat de hitte afgifte ruim gehalveerd is. Het grotere model doet 15.000 BTU terwijl de nieuwe 7172 BTU afgeeft.

Voordeel zou moeten zijn dat je gas bespaard. Mja, je kunt ook het gas wat lager zetten denk ik en zo'n flesje butaan kost max 1 Euro. Voor de portemonnee maakt het niet uit, milieu een beetje.
Waar ik wel voordeel uit hoop te halen is dat die keramische plaat minder last van wind zou moeten hebben. Een windschermpje helpt namelijk niet in alle omstandigheden.

Meer kan ik helaas niet vinden over die keramische platen. Minder BTU zal waarschijnlijk minder snel werken, maar voor groenten maakt dat niet. Voor vlees gebruik ik dan die andere. Ben benieuwd.

Anyways, ik heb een klein beetje het gadget vuur kunnen doven.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Crw_VKFkqC8EPGdzX_hbxQk2JA8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VCbFC5pVjdYvIWihWfvZyZCB.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• NijN of Spades
vhal schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 06:14:
[...]

Waar koop je deze eigenlijk? Ik kom niet verder dan zo'n vage 123-achtige website.... :/
https://www.sofirnlight.com/
Sofrin heeft een lokale verzendlocatie in DE. Kies daarvoor local warehouse op de site. Duurde een kleine week voordat het in huis was.

Amazon DE, NL, CO.UK hebben ook opties. Maar verstuurt of niet naar NL of is absurd duur.

[ Voor 4% gewijzigd door NijN of Spades op 07-06-2024 07:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 23:04
EektheMan schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:39:
[...]

Misschien omdat ik wat dichter bij China woon is de markt hier al mee overspoeld? Zijn misschien ook meer wild kampeerders hier.
de markt overspoeld met iets wat je in je vorige post mist in de meeste lampjes? :?

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Hopjesvla79 schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 08:09:
[...]

de markt overspoeld met iets wat je in je vorige post mist in de meeste lampjes? :?
Ja sorry, krijg je als je veel reist tussen landen. Vergeet ik vaak op een specifiek plek te wijzen. Onder mede-epats is dat vaak een gegeven en minder verwarring. Mijn excuus.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:24

_Eend_

🌻🇺🇦

NijN of Spades schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:52:
[...]

Sofrin heeft een lokale verzendlocatie in DE. Kies daarvoor local warehouse op de site. Duurde een kleine week voordat het in huis was.

Amazon DE, NL, CO.UK hebben ook opties. Maar verstuurt of niet naar NL of is absurd duur.
Ze hebben nu een sale, dus ik heb maar even een kampeerlampje (mét rood licht) en een zaklamp besteld. Imo is het fijne aan deze dingen dat je er gewoon 18650's of een andere standaard maat batterij in kunt gebruiken. Ik heb een aantal 18650's en een oplader ervoor, en tijdens het kamperen is het wel fijn als je de batterijen kunt wisselen als je geen tijd/mogelijkheid hebt om te laden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Boudewijn
  • Niet online

Boudewijn

omdat het kan

Weet iemand waar je online kunt kijken waar je stalen gasflessen in kunt leveren? Ik heb nog een lege DIN-fles staan waar we toch eens vanaf moeten.
De meeste tankstations hier in de stad lijken het niet te doen, en ik heb niet heel veel trek om ad hoc rondjes te gaan rijden.

Er is er 1 die 20mins rijden hiervandaan zit... vandaar dat ik meer op zoek ben naar een overzicht. Hornbach en dergelijke lijken het niet te doen.

i3 + moederbord + geheugen kopen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Marktplaats? Teab en hij is vast zo weg.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

NijN of Spades schreef op vrijdag 7 juni 2024 @ 07:52:
[...]

Zo juist ook maar besteld. Hopelijk op tijd binnen (via DE). Op amazon >200 euro, krijg je wel gratis tassie.
Via de site nu 54 euro betaald. Dat is redelijk vind ik.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NijN of Spades
Cyberpope schreef op zondag 9 juni 2024 @ 18:35:
[...]

Zo juist ook maar besteld. Hopelijk op tijd binnen (via DE). Op amazon >200 euro, krijg je wel gratis tassie.
Via de site nu 54 euro betaald. Dat is redelijk vind ik.
Mocht je een tas willen, deze is prima.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

Echt een heel mooie. Wat een bak licht! Ik heb een vergelijkbaar model met een handvat waar een scharnier zit naar de lamp zelf. In de lamp zitten ingevouwde haakjes om het op te kunnen hangen en een tweetal magneten om het op verschillende manieren te richten.

Zeker die magneet is erg handig gebleken. Niet alleen voor kijken onder de motorkap/band verwisselen of verlichten rond de auto, maar ook voor klusjes in huis. Altijd mooi als een product breder in te zetten is dan enkel de vakantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijN of Spades
EektheMan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:21:
[...]

Echt een heel mooie. Wat een bak licht! Ik heb een vergelijkbaar model met een handvat waar een scharnier zit naar de lamp zelf. In de lamp zitten ingevouwde haakjes om het op te kunnen hangen en een tweetal magneten om het op verschillende manieren te richten.

Zeker die magneet is erg handig gebleken. Niet alleen voor kijken onder de motorkap/band verwisselen of verlichten rond de auto, maar ook voor klusjes in huis. Altijd mooi als een product breder in te zetten is dan enkel de vakantie.
Die magneten zouden een mooie toevoeging kunnen zijn. Er zitten wel mogelijkheden op voor een tripod-oplossing. Hoe handig dat is weet ik zo niet. Ga er iig geen meenemen op vakantie.

Ik wil de lamp ook inzetten voor noodverlichting als hier een keer de geen stroom is. Die kans is niet groot, maar toch. Heb het ledje daarvoor op halve kracht gezet, dan is het in de avond nog steeds goed te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EektheMan

EektheMan

DPC

NijN of Spades schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:38:
[...]

Die magneten zouden een mooie toevoeging kunnen zijn. Er zitten wel mogelijkheden op voor een tripod-oplossing. Hoe handig dat is weet ik zo niet. Ga er iig geen meenemen op vakantie.

Ik wil de lamp ook inzetten voor noodverlichting als hier een keer de geen stroom is. Die kans is niet groot, maar toch. Heb het ledje daarvoor op halve kracht gezet, dan is het in de avond nog steeds goed te zien.
Misschien begrijp ik het verkeerd, maar er zit een magneet op die van jou: 4.【Hands-free Illumination】With its robust magnetic base, the IF24 sticks securely to any iron surface

Lichtuitval op een camping komt niet meer voor? Das mooi.

Tripod, ach ja, je weet het nooit. Beter te veel functies dan te weinig.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• NijN of Spades
EektheMan schreef op maandag 10 juni 2024 @ 11:43:
[...]

Misschien begrijp ik het verkeerd, maar er zit een magneet op die van jou: 4.【Hands-free Illumination】With its robust magnetic base, the IF24 sticks securely to any iron surface

Lichtuitval op een camping komt niet meer voor? Das mooi.

Tripod, ach ja, je weet het nooit. Beter te veel functies dan te weinig.
Ik heb de BLF LT1, die heeft geen magneet voorzover ik weet. En als noodlantaarn vooral voor thuis.

Op de camping nog niet heel vaak meegemaakt dat er geen spanning was tbh. En dat verbaast mij wel eigenlijk. Wel eens van die schakelkastjes gezien en daar een vraagtekentje of twee bijgezet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 23-10 10:32
Het begint inmiddels al wel te kriebelen, over 3,5 week is het hier al vakantie en gaan we op weg met de vouwwagen naar de Dordogne (+-900-1000 km). Voor ons de eerste keer zover rijden (Zeeland-Drenthe hebben we wel vaker gedaan, dit is dubbel zover), met twee kids (1 + 6 jaar) en ook de eerste keer met ons eigen gezinnetje alleen op kampeervakantie. Eindbestemming is geboekt vanaf een maandag.

We hadden al bedacht de reis in twee dagen op te delen, een dag van +- 600km en een dag van +- 400km met een overnachting op een camping (vouwwagen beperkt opzetten in korte tijd). Een ander idee was om hier een dag extra tussen te stoppen, zodat de kids niet twee dagen opgesloten zitten in de auto :)
.

Een andere optie die ik nog bedacht had is eventueel in drie dagen reizen, gelijk vrijdag uit school vertrekken tot net boven Parijs (+- 350km). De volgende dag nog eens 500km (zaterdag) en dan de laatste dag het kortste, zodat je de hele dag hebt om het kampement af te maken.

Ik twijfel nog over een paar punten aan dit plan:
- Met de twee dagen reizen variant ben je op dag 1 in totaal (incl stops, maar excl vertraging) +- 10 uur onderweg. Als we enigszins op tijd wensen aan te komen om op te zetten zodat we klaar zijn om kids naar bed te brengen, betekent dit vroeg wegrijden thuis (6u), daarmee kom ik al redelijk 'vroeg' bij Parijs (rond 10 of 11u) op een zaterdag welke nu als 'rood' is aangegeven in de kalenders. Is het dan wellicht nuttig om sowieso Parijs te vermijden en via Rouen (+- 1 uur extra) te rijden? Of is dat sowieso een cocktail voor véél vertraging..
- Met de drie dagen reizen variant heb je de meeste flexibiliteit in het reizen, je kunt dan best wat vertraging opvangen. Ben ook veel bezig met in/uitladen/opklappen, de bak open en luifel eraan is natuurlijk niet heel veel werk, maar ben al snel een uurtje bezig voor ook evt inventaris uit de bak in de auto ligt, maar ook andersom een 1,5u bezig met weer opruimen.
- Boek je de overnachtingscamping al van te voren? Of hou je een lijstje bij en boek je aan de hand van hoe het gaat onderweg de camping?

Je leest het waarschijnlijk al, ik ben graag goed voorbereid op allerlei scenarios O-) , hebben jullie wellicht nog goede tips :) ?

Dance with the stars

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• samo
  • Laatst online: 17:07

samo

yo/wassup

Ik heb afgelopen jaren overnacht in een hotel. Wel ideaal, de vouwwagen kan lekker blijven staan, je kan meteen de kamer in, omkleden en het zwembad in, eten en in de ochtend ben je snel weer onderweg.
Ik heb één keer de vouwwagen opgezet voor één nacht, maar vond dat wel erg veel werk.

Bekend van cmns.nl | ArneCoomans.nl | Het kindertehuis van mijn pa in Ghana

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• saabfanatic
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 22-10 11:18
Ik zou (zonder enige twijfel) proberen de vrijdag te vertrekken direct uit school. Doorrijden tot het avond eten en dan op de camping wat halen en daarna snel de vouwwagen uitklappen. Dan ben je als het goed is al wel onder Parijs. Dan zaterdag vroeg vertrekken vanaf de camping zodat je halverwege de middag in de Dordogne aan komt. Rijden is voor mij geen vakantie dus ik probeer dat zo snel mogelijk achter de rug te hebben en op de plek van bestemming te zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 16:40
samo schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:26:
Ik heb afgelopen jaren overnacht in een hotel. Wel ideaal, de vouwwagen kan lekker blijven staan, je kan meteen de kamer in, omkleden en het zwembad in, eten en in de ochtend ben je snel weer onderweg.
Ik heb één keer de vouwwagen opgezet voor één nacht, maar vond dat wel erg veel werk.
Liefst wel hotel met hek, zodat alles veilig staat. De boefjes weten dat er spullen in dakkoffers en dergelijke zitten

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
robbierzz schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 10:18:
Het begint inmiddels al wel te kriebelen, over 3,5 week is het hier al vakantie en gaan we op weg met de vouwwagen naar de Dordogne (+-900-1000 km). Voor ons de eerste keer zover rijden (Zeeland-Drenthe hebben we wel vaker gedaan, dit is dubbel zover), met twee kids (1 + 6 jaar) en ook de eerste keer met ons eigen gezinnetje alleen op kampeervakantie. Eindbestemming is geboekt vanaf een maandag.

We hadden al bedacht de reis in twee dagen op te delen, een dag van +- 600km en een dag van +- 400km met een overnachting op een camping (vouwwagen beperkt opzetten in korte tijd). Een ander idee was om hier een dag extra tussen te stoppen, zodat de kids niet twee dagen opgesloten zitten in de auto :)
.

Een andere optie die ik nog bedacht had is eventueel in drie dagen reizen, gelijk vrijdag uit school vertrekken tot net boven Parijs (+- 350km). De volgende dag nog eens 500km (zaterdag) en dan de laatste dag het kortste, zodat je de hele dag hebt om het kampement af te maken.

- Met de twee dagen reizen variant ben je op dag 1 in totaal (incl stops, maar excl vertraging) +- 10 uur onderweg. Als we enigszins op tijd wensen aan te komen om op te zetten zodat we klaar zijn om kids naar bed te brengen, betekent dit vroeg wegrijden thuis (6u), daarmee kom ik al redelijk 'vroeg' bij Parijs (rond 10 of 11u) op een zaterdag welke nu als 'rood' is aangegeven in de kalenders. Is het dan wellicht nuttig om sowieso Parijs te vermijden en via Rouen (+- 1 uur extra) te rijden? Of is dat sowieso een cocktail voor véél vertraging..
- Met de drie dagen reizen variant heb je de meeste flexibiliteit in het reizen, je kunt dan best wat vertraging opvangen. Ben ook veel bezig met in/uitladen/opklappen, de bak open en luifel eraan is natuurlijk niet heel veel werk, maar ben al snel een uurtje bezig voor ook evt inventaris uit de bak in de auto ligt, maar ook andersom een 1,5u bezig met weer opruimen.
- Boek je de overnachtingscamping al van te voren? Of hou je een lijstje bij en boek je aan de hand van hoe het gaat onderweg de camping?

Je leest het waarschijnlijk al, ik ben graag goed voorbereid op allerlei scenarios O-) , hebben jullie wellicht nog goede tips :) ?
De optie met 3 overnachtingen zou ik niet doen. Het opzetten en inrichten (zeker met kleine kinderen) kost te veel tijd in verhouding met kortere rijtijden. Met opzetten en afbreken ben je al snel 2 x 60/90 minuten mee bezig. Okay, de kinderen kunnen dan al spelen, maar dan nog. Je vermijdt de drukke zaterdag ook als je de reis in 2 dagen doet (aankomst op maandag).

Ik begrijp niet helemaal hoe je aan 10 uur rijden komt voor 600 km (excl vertragingen). Je mag in België en Frankrijk 120 /130 km/u met de vouwwagen. Dat rij ik zelf vaak niet en laten we uitgaan van 100 km/u. Dan rij je 6 uur over de afstand en tel daar 2 uur pauze bij op, dan zit je op 8 uur (excl vertragingen).

Hou er ook rekening mee hoe laat je op een camping mag aankomen en op welk moment de receptie dicht is. Niets is vervelender is om aan te komen op een camping en dan een uur of 2 te moeten wachten voordat jij de vouwwagen op mag zetten….

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 21:30
@robbierzz Wij zijn hier van het zo kort mogelijk rijden, 3 dagen rijden voor 1000km zouden wij nooit doen. tot 1000km is wat wij rijden op 1 dag met vouwwagen. Onze kinderen zijn nu 7 en bijna 3. Ze weten dat we heel lang gaan rijden (althans vooral de oudste ;)) en dat wij dat ook niet leuk vinden maar dat het nou eenmaal nodig is om op een leuke vakantiebestemming te komen.

Vorig jaar 1600km naar de Marken in Italië gereden en we hebben dit in 2x gedaan. De eerste dag tot aan Milaan en in een hotel overnacht, de rest de volgende dag en de vouwwagen opzetten. De kinderen, en wij waren het toen wel goed beu, maar ik zou er niet aan moeten denken om nog een dag te rijden met de kinderen, een korte hevige pijn blijft je minder bij dan een langdurige zeurende pijn ;)

Wij klappen de vouwwagen nooit open voor een overnachting maar kiezen eigenlijk altijd voor een hotel, makkelijk en snel, de tijd die je kwijt ben aan opzetten kun je gebruiken om wat verder te komen, zo zien wij het. Ik heb na uren rijden geen zin meer om dat ding open te klappen.

De vakantie begint voor ons als de vouwwagen helemaal staat en we niet meer hoeven rijden. Dit is hoe wij het ervaren met kinderen, maar dat kan voor jouw anders zijn.

Dit jaar gaan we naar noord Spanje en we doen het in 2x met weer een hotelovernachting. Hotel is al geboekt, dat is ons doel voor die dag, of het nou 10 of 14 uur duurt. Veel file? Stoppen we even en gaan wat eten bijvoorbeeld.

In de nacht rijden doen wij niet, je slaapt dan nauwelijks en ik vind het tegenwoordig ook minder prettig om hele lange stukken in het donker te rijden. Zeker in de minder bewoonde gebieden kan het erg donker zijn en ik ervaar dat toch wel als extra vermoeiend. De gemiste slaap haal je met kleine kinderen ook niet heel snel weer in onze ervaring.

[ Voor 10% gewijzigd door Luuk84 op 11-06-2024 10:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@robbierzz Ik zou op zondag vertrekken en maandag aankomen op de 'eindbestemming'. Op zaterdag wil ik niet rijden. Drie dagen achter elkaar rijden zou mij ook teveel zijn. De afstand tot de Dordogne is toch ook niet zo ver? Dat moet goed in twee dagen passen... Je gaat niet naar de Costa Blanca zegmaar.

Wij gaan naar de Ardèche, rond de 1150km, ik vertrek op een donderdag rond 2:00 en doen de eerste dag 900 kilometer. Verwacht tussen 14:00 en 15:00 wel op de overnachtingscamping te zijn. Daar overnachten we één nacht (met de Holtkamper is dat wel te doen, hebben we ervaren).

De volgende ochtend rustig door, dan dus (voor diegene die mee hebben gerekend) nog zo'n 250 kilometer rijden. Rustig aan die dag, ontbijten, nog even spelen, etc. Dat moet al wel als vakantie voelen, zeg maar. En dan heb ik wat speling qua tijd bij Lyon.. ;)

Ik weet dat het persoonlijk is, 900 kilometer met jonge kinderen (die van ons zijn 4 en 1) is best pittig. Daarom vertrek ik heel vroeg en doe ik al een flink stuk in de nacht. En ga lekker vrijwel tegelijk met die kinderen op bed :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Bij ons begint de vakantie als we thuis vertrekken, maar 3 dagen onderweg voor 900-1000 km zou ik echt veel te lang vinden. Het liefst zou ik dat dus in 1 ruk doen, maar soms moet je praktisch kiezen om toch even te overnachten. Ik vind zo'n nacht extra altijd veel 'tijdverlies' opleveren. In een hotel ga je ook niet om 5 uur je bed uit, dus voordat je gegeten hebt en uitgecheckt is het ook zo weer 10 uur. Vervolgens -zeg- 450 km rijden met wat stops en het is zo 16 a 17 uur voordat je op de eindbestemming je tent/vouwwagen kan opzetten. Stel je was om 2 uur 's nachts vertrokken dan kom je misschien op dezelfde tijd aan.

Mijn niet zo natuurkundige motto: het is niet zozeer de snelheid van rijden die de reistijd bepaalt, maar de lengte van de tussenstops. ;)

[ Voor 9% gewijzigd door Cheesy op 11-06-2024 11:06 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:05
@robbierzz 2 jaar geleden richting Dordogne geweest, wij hadden heenreis overnacht op camping Grande Sologne en hier 2 nachten overnacht. Camping is voor 1 a 2 nachtjes voor ons prima je zult met googlen deze ook wel tegenkomen ;). Overdekt gemeente zwembad er langs, zwemplas/visvijver en +- 50km van Chateau Chambord. Op ongeveer 650 km rijden vanuit het zuiden. Volgens mij kun je ook iets van blokhutten huren o.i.d.

Terugweg overnacht op camping Sorel, echt een door trekkers camping met goede pizza's ;).

Meestal reken ik iets van 70km p/u met de caravan wat meestal wel aardig uitkomt. Verder zou ik proberen om 's ochtends vroeg door Parijs heen te rijden en de navigatie in de gaten houden voor files, zodat je altijd nog andere route/ring kan pakken. Verder vond ik Parijs beetje chaos met de caravan maar goed te doen, het verkeer volgen en niet te veel van baan verwisselen.

Zelf vind ik de tolbadge ook uitkomst, nergens meer wachten maar met 30p/u door de poortjes heenrijden met als bijkomend voordeel dat ik na de vakantie netjes factuur krijg ik die dan ineens van de bijtelling kan aftrekken i.p.v. losse bonnetjes.

Afgelopen zomer in 1 ruk vanuit de Vendee naar huis gereden wat voor de kids te lang was, maar afgelopen mei vakantie vanuit Gardameer was het geen probleem, al had ik de afspraak gemaakt dat we langs de MAC zouden gaan.

Nu nog aan het twijfelen voor aankomende zomer om 1 in ruk richting Lago di Maggiore te gaan en dan om 19:00 aan te rijden zodat we geen 3 uur staan te wachten voor de Gotthard en 4 uur doen over de kronkelweggetjes langs het meer.

[ Voor 8% gewijzigd door kiefty14 op 11-06-2024 11:18 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 23-10 12:39
Met kleine kinderen, zeker eentje van 1, zijn kortere etappes zeer prettig. Je bent er vaak uit om eten te geven, luiers verschonen, en voor zo'n kind is het beter om niet uren achter elkaar krom in een autostoeltje te liggen.

De reis ophakken in 2 of 3 dagen geeft een stuk rust, je bent op vakantie en je wilt geen haast voelen om ergens op tijd te komen.

Nu is het met een camper een stuk makkelijk praten dan met een vouwwagen die je voor de eerste keer meeneemt. Maar ik snap het goed dat je max 4 uurtjes wilt rijden op een dag.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Vroeger wilde ik ook altijd 800+km jakkeren op 1 dag (zonder caravan gerust 1250+km). Tegenwoordig doe ik dat niet meer, vakantie begint op het moment dat ik de pootjes opdraai thuis. Voor de wat langere afstanden is het wel handig om 1 wat langere reisdag te hebben, maar liefst deel ik het op in stukken van 300-400km. Hoef je niet zo vroeg weg (dat doe ik de rest van het jaar al) en kom je ook mooi bijtijds aan op de volgende stop, heb je vaak nog een middag+avond om lekker te relaxen of wat te zien in de omgeving. Als we een langere rit maken dan blijven we vaak 2 nachten op de stop.

Maar goed, dat is wel met de luxe van een caravan. Ik kom aan op een camping, mover het ding zo dat hij acceptabel staat en draai 4 pootjes uit. Stroomstekker in, serviceluik open, stoelen en tafel eruit en het is klaar. Als de campingplaats goed bereikbaar is heb je het over 15 minuten, max. Volgende ochtend in 15 minuten in omgekeerde volgorde en weer gaan. Bij een stop van 2 nachten trek ik eventueel het luifel er ook nog even doorheen, staat ook binnen 15 minuten.

Met een tent of vouwwagen zou ik het niet doen, dan zou ik eventueel een hotel pakken (hebben we in het verleden ook meermaals gedaan).

Wat bijvoorbeeld is wat wij doen met de 1300km proberen te doen (en dat moet natuurlijk ook net passen met campings waar je terecht kan):
Dag 1 - 350km
Dag 2 - 650km
Dag 3 - niks
Dag 4 - 300km

En op de terugweg dan:
Dag 1 - 450km
Dag 2 - 850km
Maar dan kom je thuis en dat vind ik toch altijd anders omdat ik daar niks hoef te doen en ook geen tijd heb waarbinnen ik moet aankomen. Vaak eten we dan onderweg in een leuk restaurantje waar we ook echt de tijd voor nemen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Op de terugweg leggen wij ook makkelijker een lange afstand af, beetje "paard ruikt stal" principe :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Drardollan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:54:

Wat bijvoorbeeld is wat wij doen met de 1300km proberen te doen (en dat moet natuurlijk ook net passen met campings waar je terecht kan):
Dag 1 - 350km
Dag 2 - 650km
Dag 3 - niks
Dag 4 - 300km

En op de terugweg dan:
Dag 1 - 450km
Dag 2 - 850km
Puur uit interesse, ga je dan langer dan 2 weken op vakantie? Want anders zit je slechts een dikke week op je vakantie-adres ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Cheesy als je na 3 a 4 uur ergens aankomt kun je daar toch ook leuke dingen gaan doen?

Het gaat om de reis, niet de bestemming ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 00:09
Cheesy schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:06:
[...]

Puur uit interesse, ga je dan langer dan 2 weken op vakantie? Want anders zit je slechts een dikke week op je vakantie-adres ;)
Jazeker. 3 weken in de zomer. We zitten meestal ongeveer 2 weken op de eindbestemming. Dan hebben we het meestal allemaal wel gezien op de plek. We zijn geen rondtrekkers zoals mijn ouders vroeger wel, dan deden we in 4 weken gerust 4 campings aan (luxe positie, ik weet het).

Als we korter gaan, zoals in 2020 en 2021 door Corona, dan blijven we ook dichter bij huis (2020 Callantsoog/NH en 2021 Ruinen/DR).

Al hebben we 2 jaar terug dan weer een rondrit door Denemarken gedaan, maar dat was dan weer zonder caravan (oude verkocht en nieuwe nog niet geleverd).

Ik heb geen hekel aan de voortent opbouwen en opruimen, maar ik doe het toch liever maar 1 keer in een vakantie. Het is zelfs zo erg dat we vorig jaar (met zeikweer) enkel een luifel bij hadden. Dat gaan we dit jaar weer doen, maar nu heb ik ook de zijkanten erbij gekocht. Dit jaar ook naar iets beter weer hopelijk. De voortent gebruiken we in het voorseizoen, in de zomer zitten we er om eerlijk te zijn toch nooit in. Het luifel beschermd tegen een regenbuitje en kan je je spul wel buiten laten staan, maar in de zomer slapen we in de caravan en leven we voor de de rest buiten.

[ Voor 26% gewijzigd door Drardollan op 11-06-2024 12:37 ]

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 21:13
C U T

In een straal van 100km om Parijs is alles afgesloten vanwege Olympische spelen, je bent daarmee bekend?

https://www.sortiraparis....rkt-tijdens-het-evenement

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:43
pirke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 11:54:
Met kleine kinderen, zeker eentje van 1, zijn kortere etappes zeer prettig. Je bent er vaak uit om eten te geven, luiers verschonen, en voor zo'n kind is het beter om niet uren achter elkaar krom in een autostoeltje te liggen.

De reis ophakken in 2 of 3 dagen geeft een stuk rust, je bent op vakantie en je wilt geen haast voelen om ergens op tijd te komen.

Nu is het met een camper een stuk makkelijk praten dan met een vouwwagen die je voor de eerste keer meeneemt. Maar ik snap het goed dat je max 4 uurtjes wilt rijden op een dag.
Mwa wij rijden altijd minstens 900 kilometer met vouwwagen op een dag: als papa een jaar mag kromliggen voor de vakantie dan mag kindlief dat ook wel 1 dag per jaar >:)

Maar zonder gekheid, onze ervaring is vroeg vertrekken (uurtje of 4) dan kun je al een mooi stuk rijden voordat er een kind echt wakker begint te worden en tegen de tijd (7 uur of later) pak ik effe een beetje een chique rustplek (bijvoorbeeld met mac) en haal daar effe wat verse croissantjes die we dan opeten terwijl de kids ff razen op de speelplek.Daarna kunnen zowel de kids als wij er weer tegenaan. Dit jaar gaat overigens wel de eerste keer zijn dat we met 3 kids ver gaan, maar met een kid van ene half jaar zijn we ook als eens in Karinthie beland.
Verste wat ik in een dag heb gereden is gardameer: pa vond het ideaal, kids ook maar ma wil niet meer want ' ik vind het niks ben de hele dag daarna niks meer waard' maar ik zeg dan altijd maar: je kunt die dag mooi doorbrengen aan het zwembad. Of als je in twee dagen rijdt zit je dan nog in de auto, kies maar :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
  • Laatst online: 17:00

.

Wanneer mag je de camping op?

Wij zijn een aantal jaar geleden in twee keer gereden. Eerste dag net (ongeveer) achter de files aan en een stukje over de helft een AirBnb. Lekker gechillt in de tuin met een wijntje en daarna eten bij een restaurantje in de het dorp (was zo ongeveer de gezelligste avond van de vakantie). Volgende dag rond 10 uur wat te eten halen bij de bakker, tanken en door. Waren we ruim vóór de inchecktijd op de eindlocatie en zijn we (laat) gaan lunchen in het dorpje in de buurt. Was echt ideaal voor de Dordogne. Voor de terugweg heb ik toen wel het geboekte hotelletje bij Parijs gecanceld en ben ik in 1 ruk doorgereden naar huis (twee relatief korte stops en helaas redelijk wat file). Vrouwlief rijdt overigens liever niet in het buitenland.

Dit jaar gaan we naar de Provence en dat doe ik toch liever niet in 1 keer. Dus in twee dagen met een stop net iets over halverwege. Zowel heen als terug. Twee werkdagen in de auto vind ik zowel voor de kinderen als voor onszelf aardig wat, maar tsja, je moet er wat voor over hebben... :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
pirke schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:33:
@Cheesy als je na 3 a 4 uur ergens aankomt kun je daar toch ook leuke dingen gaan doen?

Het gaat om de reis, niet de bestemming ;)
Uiteraard, maar ik voel me meer gesettled als ik er echt ben. Desondanks genieten wij ook echt van de reis met een paar leuke stops, maar bij voorkeur dus in 1 dag. Daar kiezen we onze bestemmingen overigens tegenwoordig ook op uit.

Wat random dingen die me tegenstaan: rekening houden met incheck / uitchecktijden, rekening houden met tijdstip ontbijt, rekening houden met wel/niet mogelijkheid tot parkeren, rekening houden met diefstal, deel van bagage moet mee naar hotelkamer, waar laat je een eventuele aanhanger (/caravan). Ik trek liever m'n eigen plan :)
Sammy_tukker schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:58:
[...]onze ervaring is vroeg vertrekken (uurtje of 4) dan kun je al een mooi stuk rijden voordat er een kind echt wakker begint te worden en tegen de tijd (7 uur of later)]...]
Dat heb ik inmiddels een keer of 4 geprobeerd (ook naar wintersport), maar dat vertikken ze bij mij _O- Gewoon wakker blijven vanaf 2 uur :'(

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 22:06
Wij doen dag 1 en de laatste dag 800km, de rest etappes van max 4 uurtjes, en dan 7 a 8 campings in 25 dagen.
Vertrekken op woensdag en mijden de zaterdag als reisdag.
Om 10 uur is de vw ingeklapt, om 16 uur is hij op de volgende locatie weer uitgeklapt.
Vorig jaar zo Sardinië gedaan (na tussenstop Straatsburg en Zwitserland) en jaar ervoor zo Pyreneeën en Baskenland gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Sammy_tukker schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 12:58:
[...]

...maar ma wil niet meer want ' ik vind het niks ben de hele dag daarna niks meer waard'
Dat deel is zeer herkenbaar... maar ligt ook aan rugklachten, lang zitten is voor haar niet prettig. Nu kan ze tijdens het rijden best even gaan liggen (camper), mag officieel niet en is minder veilig, beter is gewoon kortere etappes.

En persoonlijk merk ik dat mijn aandacht en concentratie na 3 a 4 uur rijden ook wel echt minder wordt. M'n vrouw heeft geen C rijbewijs, dus ik ben de enige chauffeur.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij gaan dit jaar naar de Ardeche (vanuit Noord Nederland) met de vouwwagen. Met 3 kleine kids. Op de terugweg zou ik het nog wel in 1 keer aandurven, omdat het dan niet echt uitmaakt hoe laat je thuis bent. Op de heenweg gaan we ws. toch wel met een tussenstop doen. Ws. een tussenstop van een dag of 3, zodat je de vouwwagen even netjes kunt opzetten en aldaar ook iets van de omgeving kunt zien. Het idee is dan om wel direct zo'n 900km te doen, want dan hoeven we het laatste stuk niet zo ver (als iemand nog tips heeft voor een leuke camping voor meerdere dagen grofweg thv Dyon dan hoor ik het graag ;)). 's Nachts rijden is hier niet zo'n probleem. De kinderen vragen nu al wanneer we weer 'op vakantie gaan en in de nacht gaan rijden'. Ze slapen dan alleen nauwelijks, maar lijken er ook niet echt last van te hebben... Vorig jaar om 23:00 uur gaan rijden in 1 ruk naar Zuid-Frankrijk (1250km). Daar waren we rond een uurtje of 14:00 met 2 lange pauzes. Had daarvoor wel heel kort geslapen (ik kan niet op commando om 19:00 uur gaan slapen helaas) en dat was de eerste uurtjes wel wat zwaar. Nu wordt het de eerste rit zo'n 900km en dan kunnen we ook iets later weg. Ik zit te denken aan rond 3:00 uur. Dan kun je daarvoor nog 3-4 uurtjes slaap pakken.
Meerdere tussenstops met de vouwwagen zie ik niet zitten, want ook al is die van ons redelijk snel uit te klappen, je bent al met al best even bezig om alles neer te zetten en bij vertrek ook om alles weer in te pakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Andere vraag. Ik ben op zoek naar een gasbarbecue voor het kamperen (als extraatje naast de kookpitjes van de vouwwagen) en ik twijfel nu tussen deze 2 van campingaz:

https://www.campingaz.nl/...estel/SAP_2000030685.html (CV400)

https://www.campingaz.nl/...oktoestel/SAP_203403.html (Party Grill)

Deze maken gebruik van een klein gastankje, wat ook mijn voorkeur heeft, zodat ik grote gasfles van de vouwwagen daar niet aan op kan maken (en met die kleine tankjes heb ik weer een back-up mocht de grote gastank leeg zijn).

De goedkopere (party grill) heeft alleen een grillplaat, terwijl de duurdere CV400 ook nog een soort wok heeft die je ook als oven kunt gebruiken. Ik was benieuwd of die CV400 nou ook in de praktijk meerwaarde biedt. Dat je er pizza's mee kunt maken is wellicht leuk, maar ik vraag me af of je dat gaat gebruiken... (wordt de bodem bijv. niet heel hard/aangebrand en de bovenkant halfllauw?).
Ik neig naar de goedkopere, tenzij iemand een goede reden noemt om toch die duurdere te kopen...?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@Palomar Safari chef 30

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:46:
Wij gaan dit jaar naar de Ardeche (vanuit Noord Nederland) met de vouwwagen. Met 3 kleine kids. Op de terugweg zou ik het nog wel in 1 keer aandurven, omdat het dan niet echt uitmaakt hoe laat je thuis bent. Op de heenweg gaan we ws. toch wel met een tussenstop doen. Ws. een tussenstop van een dag of 3, zodat je de vouwwagen even netjes kunt opzetten en aldaar ook iets van de omgeving kunt zien. Het idee is dan om wel direct zo'n 900km te doen, want dan hoeven we het laatste stuk niet zo ver (als iemand nog tips heeft voor een leuke camping voor meerdere dagen grofweg thv Dyon dan hoor ik het graag ;)). 's Nachts rijden is hier niet zo'n probleem. De kinderen vragen nu al wanneer we weer 'op vakantie gaan en in de nacht gaan rijden'. Ze slapen dan alleen nauwelijks, maar lijken er ook niet echt last van te hebben... Vorig jaar om 23:00 uur gaan rijden in 1 ruk naar Zuid-Frankrijk (1250km). Daar waren we rond een uurtje of 14:00 met 2 lange pauzes. Had daarvoor wel heel kort geslapen (ik kan niet op commando om 19:00 uur gaan slapen helaas) en dat was de eerste uurtjes wel wat zwaar. Nu wordt het de eerste rit zo'n 900km en dan kunnen we ook iets later weg. Ik zit te denken aan rond 3:00 uur. Dan kun je daarvoor nog 3-4 uurtjes slaap pakken.
Meerdere tussenstops met de vouwwagen zie ik niet zitten, want ook al is die van ons redelijk snel uit te klappen, je bent al met al best even bezig om alles neer te zetten en bij vertrek ook om alles weer in te pakken.
Die Partygrill heb ik een keer gehad, maar wat een drama ding. Heeft maar 1350W aan brandvermogen wat gewoon te weinig is. Na 1 week vakantie weer direct verkocht.
Deze heb ik 2x https://www.campingaz.nl/...oktoestel/SAP_203044.html
Met een koekenpan erop of een kookpan. Werkt voor mij ideaal. Kunnen goed heet worden en je zit niet te klooien om een Grillplaat schoon te maken bij lauwwater van de camping. (tevens heb je dan ook geen pfas plaat, maar dat is een andere discussie)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Deze inderdaad.
Heb zowel de Party Grill CV alsmede een Cadac Safari Chef 30 en zou voor de laatste gaan.
Heeft meer accessories en vind hem persoonlijk prettiger functioneren.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
@pirke @Xavier @Jay-K oh jee, nog meer keus :X ;) Maar dank, ik ga me eens even verdiepen in die Safari Chef :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:33:
@pirke @Xavier @Jay-K oh jee, nog meer keus :X ;) Maar dank, ik ga me eens even verdiepen in die Safari Chef :)
Ga even naar een camping winkel (De Wit, Obelink, etc) en ga met je handen voelen, dan laat je die wankele dingen vrij snel staan is mijn ervaring :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:37

Flipmo

OMG !!

Hier ook de safari chef 30, nog geen seconde spijt van de aankoop.
Erg blij dat ik de grote skottelbraai ervoor verkocht heb.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Enahs
  • Laatst online: 12-10 17:18
Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 14:33:
Ik heb een jaar geleden voor dezelfde keuze gestaan en heb uiteindelijk ook voor de Cadac Safari Chef gekozen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nietvoorniets
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 22-10 21:17
Hier ook de Cadac safari chef 30 HP. Dus met het gasbusje er direct onder geschroefd.
Bevalt me erg goed.
In de tent hebben we een 2-pits gasstel en deze chef mag de safari chef buiten gebruiken om bijvoorbeeld de hamburgers of pannenkoeken te bakken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
Zijn er nog voor- of nadelen van de safari chef LP vs HP afgezien van de gasvoorziening? Wij hebben namelijk toch al een campingaz 907 én een 904 als reserve mee. Dus één kan prima buiten blijven staan voor gebruik met een safari chef LP.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ik heb ongeveer 10 jaar met veel plezier de cadac safari chef gebruikt.
Was nu stuk, en nu vervanydoor de cadac e-braai. Geen gedoe meer met gas, ben benieuwd naar mijn ervaringen van de zomer.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
DaWayne schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:47:
Ik heb ongeveer 10 jaar met veel plezier de cadac safari chef gebruikt.
Was nu stuk, en nu vervanydoor de cadac e-braai. Geen gedoe meer met gas, ben benieuwd naar mijn ervaringen van de zomer.
E-braai 40FS?

2,3kW :o

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Kevinns schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 16:38:
Zijn er nog voor- of nadelen van de safari chef LP vs HP afgezien van de gasvoorziening? Wij hebben namelijk toch al een campingaz 907 én een 904 als reserve mee. Dus één kan prima buiten blijven staan voor gebruik met een safari chef LP.
Op de gasvoorziening na zijn ze - voor zover ik weet - hetzelfde.

Wij hebben de versie die we simpelweg in de zijkant vd camper kunnen steken waar een buitengasaansluiting zit voor een BBQ. Met een 3 meter slang zodat we altijd in de zon/schaduw kunnen zitten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Ja, heb wel 10 amp nodig op de hoogste stand, dus ben benieuwd naar de ervaringen.
Vond hem bij Amazon voor 135€, dus wilde het wel proberen.
Heb nog een oud gasstel met 2 pitjes en een half tankje gas, die gaan mee voor de zekerheid, mocht het nodig zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dentheman
  • Laatst online: 23-10 13:11

Dentheman

Zie signature

.

Ik zou niet vanuit school 'nog een stukje' gaan rijden, dan zou ik eerder de dag erop vroeg vanuit huis vertrekken en een lange dag maken. Met de caravan rijd ik doorgaans 700-800KM op de eerste reisdag, in de hoop de dag erna een korte(re) te hebben, maar dat hangt af van de bestemming (en vanuit Den Helder is alles ver :p ). Met een vouwwagen zou je nog iets verder kunnen komen omdat je harder kan rijden, maar met strategisch stoppen is meer tijdswinst te halen.

Ik zou zelf (als ik in jouw schoenen stond) de 1e dag een kilometer of 700 pakken, en de 2e reisdag de rest, dan kom je een enigszins op tijd en relaxed aan op je bestemming (Ga je toevallig ook naar Les deux vallees?). Toen wij 2 jaar geleden naar de Dordogne gingen stopten we bij Orleans, soms plakken we een dagje extra aan zo'n stop als we mooi staan, maar meestal zijn we niet extreem kritisch in het geval van doorreiscampings, dus meestal blijft het bij 1 nachtje. Wij boeken de doorreiscampings nooit, meestal stel ik voor vertrek 1 of 2 doelen (worst case/best case) en bepalen we al rijdend welke 'case' het wordt :p Er is in het voorseizoen altijd wel een plekje vrij op een camping. Als je dit eng vindt kan je beter reserveren, óf om 15:00 de camping oprijden.

Hier staat de caravan ook al bij huis om vrijdagochtend vroeg naar Slovenië te vertrekken, ik hoop op (of voorbij) camping Aichelberg in Duitsland te geraken op dag 1, en dan dag twee de resterende kilometers naar camping 'River Bled' te rijden. Daar willen we een weekje staan (of korter als we verregend raken) en dan voor het eerst in Kroatie kijken (of ergens anders waar dan de zon schijnt).

Nog 3 nachtjes slapen 8)

Zie ondertitel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Wij vertrekken deze zomer wel op vrijdag. 's Ochtends de kinderen nog even naar school, kunnen wij de laatste dingen in de camper doen, even lunchen en dan 1,5 uur naar Ijmuiden voor de boot, met genoeg marge voor file.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Palomar
  • Niet online
Wat betreft de cadac safari chef. Je hebt de HP op kleine gasflesjes en de compact op cartridges ('spuitbus' formaat): https://www.cadacinternat...l/safari-chef-30-compact/

Zijn er nog voor of nadelen voor de een of de ander? Die 'spuitbussen' zijn volgens mij wel wat goedkoper en universeler te krijgen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ze zijn nagenoeg hetzelfde, het verschil is de gastoevoer.

Wij hebben de compact met 227gr gasbusjes. In het seizoen voor een habbekrats te krijgen bij de Action, omgerekend goedkoper dan veel (compacte) alternatieven.

De compact heeft daarnaast (als enig ander verschil) geen pootjes en moet dus eigenlijk wel op een tafel(tje) staan.

Accessoires en dergelijke zijn allemaal uitwisselbaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 19:57
Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:58:
Andere vraag. Ik ben op zoek naar een gasbarbecue voor het kamperen (als extraatje naast de kookpitjes van de vouwwagen) en ik twijfel nu tussen deze 2 van campingaz:

Deze maken gebruik van een klein gastankje, wat ook mijn voorkeur heeft, zodat ik grote gasfles van de vouwwagen daar niet aan op kan maken (en met die kleine tankjes heb ik weer een back-up mocht de grote gastank leeg zijn).

De goedkopere (party grill) heeft alleen een grillplaat, terwijl de duurdere CV400 ook nog een soort wok heeft die je ook als oven kunt gebruiken. Ik was benieuwd of die CV400 nou ook in de praktijk meerwaarde biedt. Dat je er pizza's mee kunt maken is wellicht leuk, maar ik vraag me af of je dat gaat gebruiken... (wordt de bodem bijv. niet heel hard/aangebrand en de bovenkant halfllauw?).
Ik neig naar de goedkopere, tenzij iemand een goede reden noemt om toch die duurdere te kopen...?
Zelf ben ik fan van de weber go anywhere
Evt zijn daar ook accessoires voor te krijgen als een grilplaat etc

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m@fkeez
  • Niet online
Palomar schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 13:58:

Die cv 400 werkt prima. Je kunt daarmee ook mooi de deksel erop doen, zodat het eten sneller gaat word.
Als je al een 907 of 904 gasfles hebt, dan kun je beter de normale partygrill 400 kopen.
Bij de 400 heb je ook de keuze uit de gladde kant of de ribbel kant van de bak plaat.
Meestal gebruik ik die ipv het bbq rooster i.v.m. het makkelijker schoonmaken

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:32
Heb zelf de Party grill 600 gekocht
https://www.obelink.nl/ca...pact-600-gasbarbecue.html

Geen idee nog hoe het gaat bevallen, maar zat te twijfelen tussen deze en een reguliere skottel.

Verder andere koelbox, bij bol de Mestic MHC40 gekocht voor €203. Maar de buitenmaten zijn anders dan door Mestic voorgesteld omdat ze de handgrepen niet meetellen en niet op foto’s zetten. Erg handig als je gewoon met een Max breedte van 54cm zit.
Verder een gigantische fout in de handleiding dat het ding op compressor ingesteld kan worden tussen 10 en 15 graden :+.
Moet zijn -15 en +10.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NijN of Spades
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:17:
Heb zelf de Party grill 600 gekocht
https://www.obelink.nl/ca...pact-600-gasbarbecue.html

Geen idee nog hoe het gaat bevallen, maar zat te twijfelen tussen deze en een reguliere skottel.

Verder andere koelbox, bij bol de Mestic MHC40 gekocht voor €203. Maar de buitenmaten zijn anders dan door Mestic voorgesteld omdat ze de handgrepen niet meetellen en niet op foto’s zetten. Erg handig als je gewoon met een Max breedte van 54cm zit.
Verder een gigantische fout in de handleiding dat het ding op compressor ingesteld kan worden tussen 10 en 15 graden :+.
Moet zijn -15 en +10.
Kampeermeneer heeft wel aardige tips voor je koelbox. Klik.

Wij gaan nog een matje bestellen voor op de bodem. Scheelt weer natte ellende.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
GAIAjohan schreef op dinsdag 11 juni 2024 @ 21:17:
Verder andere koelbox, bij bol de Mestic MHC40 gekocht voor €203.
Da's een mooi prijsje! Ik heb pas de Obelink Coolmove 30 gekocht voor € 219. Die is iets kleiner maar voor ons groot zat. Voordeel is dat die op 12V bijna net zo snel koelt als op 230V.

[ Voor 7% gewijzigd door Cheesy op 12-06-2024 07:53 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Cheesy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 07:43:
[...]

Da's een mooi prijsje! Ik heb pas de Obelink Coolmove 30 gekocht voor € 219. Die is iets kleiner maar voor ons groot zat. Voordeel is dat die op 12V bijna net zo snel koelt als op 230V.
Dat is ook een mooie, zeker met compressorkoeling op 12V.

Ik weet zelf nog niet of ik de Mestic wil houden. Hij past simpelweg niet in de keuken, nu 1-2cm te breed door de handvatten.
Zit zelf nu te denken aan de Mobicool MB40 of de Igloo IH45. De laatste staat op de website als 56 breed, maar bij zelf meten kwam ik op 53. Verder nogal een onbekend merk.
Of de Mestic naast de keuken ipv erin.. of de handvatten verwijderen :/ maar wat zit er achter die handvaten?

[ Voor 7% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2024 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@GAIAjohan Kun je hem niet nog terugbrengen? De zaag erin lijkt me wel wat rigoureus en zonde. Desnoods op marktplaats zetten, je hebt hem voor een nette prijs gekocht.

In onze wagen zit een Dometic Coolfun CK 40D hybrid. Hele mond vol. Zelfde type koelbox (230v compressor, 12v peltierelement) Max. breedte (ook) 52 centimeter, maar dan wel verzonken handgrepen...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wienesroa
Hier ook hele positieve ervaringen met de MB40.
Op de camping afgelopen jaar 40gr buitentemperatuur. Het ding staat in de voortent op een verhoging.
En was in staat om 40 waterijsjes diep bevroren te houden!

Daarnaast ook enorm fijn om tijdens de reis wat fris, bier etc koud te houden. Bij ons is de caravankoelkast echt te klein om van alles in de stoppen. En ik heb niet altijd zin om de eerste dagen al met frisdrank te gaan slepen.

MB40 (dus met 12V plug) echt perfect!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
wienesroa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:55:
Op de camping afgelopen jaar 40gr buitentemperatuur. Het ding staat in de voortent op een verhoging.
Ja daar was ik nog benieuwd naar, dan bevriest je bier toch ook? :Y) Of heb je er 2?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 09:28:
@GAIAjohan Kun je hem niet nog terugbrengen? De zaag erin lijkt me wel wat rigoureus en zonde. Desnoods op marktplaats zetten, je hebt hem voor een nette prijs gekocht.

In onze wagen zit een Dometic Coolfun CK 40D hybrid. Hele mond vol. Zelfde type koelbox (230v compressor, 12v peltierelement) Max. breedte (ook) 52 centimeter, maar dan wel verzonken handgrepen...
Ja die Dometic, de officiële ACX 30 en 40 en de mobicool mb40 lijken te passen in de keuken.
Tijdens het rijden alleen de ACX30 overigens met haakse gasaansluiting.

Maar ik vind absorptie niet nodig en de ACX30 te klein.

Heb de Mestic maar op retourneren gezet, en straks maar even verder kijken

Heb overigens het gevoel dat de MB40 en de Coolfun ck40 hetzelfde apparaat zijn

[ Voor 4% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2024 11:12 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Cheesy schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:57:
[...]

Ja daar was ik nog benieuwd naar, dan bevriest je bier toch ook? :Y) Of heb je er 2?
Afgelopen vakantie hadden we op gegeven moment het bier op en overgestapt op een flesje wijn. Toen de rest vd drank verhuist naar de caravan koelkast en wat ijsjes erin gedaan. De caravankoelkast incl mini vriesvakje kreeg dat ijs niet bevroren.

Tegelijkertijd vriezen en koelen is helaas geen optie in de mb40

edit: wellicht nog even erbij vermelden. We huren ook nog vaak een klein koelkastje op de camping. Die dan afgeladen wordt met fris en water. Maar die had dan ook weer geen vriesvak, dus vandaar de mb40 maar ingezet.

[ Voor 17% gewijzigd door wienesroa op 12-06-2024 11:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sethro
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 10-04 09:05
wienesroa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 10:55:

Daarnaast ook enorm fijn om tijdens de reis wat fris, bier etc koud te houden. Bij ons is de caravankoelkast echt te klein om van alles in de stoppen. En ik heb niet altijd zin om de eerste dagen al met frisdrank te gaan slepen.

MB40 (dus met 12V plug) echt perfect!
Dan zou ik altijd de nieuwere MCF40 nemen die ook op 12V met de compressor koelt/vriest. De MB40 kan dat niet. MCF is ook een stuk lichter.

[ Voor 4% gewijzigd door Sethro op 12-06-2024 11:15 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Xavier
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
wienesroa schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:12:
[...]

Afgelopen vakantie hadden we op gegeven moment het bier op en overgestapt op een flesje wijn. Toen de rest vd drank verhuist naar de caravan koelkast en wat ijsjes erin gedaan. De caravankoelkast incl mini vriesvakje kreeg dat ijs niet bevroren.

Tegelijkertijd vriezen en koelen is helaas geen optie in de mb40
Voor de caravankoelkast heb ik een PC fan geinstalleerd met schakelaar net achter de grill aan de buitenkant. Bij wijze van test of dat werkte. En dat werkt perfect. Op hete zomerdagen blijft die draaien en als we naar bed gaan doe ik hem uit ivm gezoem.
Idealiter stop ik er eens een goede fan in die iets beter tegen vochtigheid van het buitenleven kan. Maar hij doet het al ruim 10 jaar prima.
Op deze manier kan de koelkast zijn warmte veel beter kwijt en hebben we nog steeds een vriezer die goed vriest.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• wienesroa
Sethro schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:13:
[...]

Dan zou ik altijd de nieuwere MCF40 nemen die ook op 12V met de compressor koelt.
Ik ook :-).

Alleen ik liep deze toevallig tegen het lijf op marktplaats. Zo goed als nieuw. 150EUR.
Ik was eigenlijk niet in de race, maar kocht een fietstentje en kreeg dit erbij aangeboden omdat ze ervan af wilden. (Slechts 1 jaar gebruikt tijdens kamperen)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Ze lijken wel heel sterk op elkaar inderdaad. Volgens mij is de regeling linksbovenop het apparaat wel heel anders. Op de Dometic stel je graden in met een display, de Mobicool heeft een draaiknop zonder weergave.

En het uiterlijk qua kleuren, maar daarbij houden de verschillen wel op zo te zien ja... Zal grotendeels van dezelfde leverancier komen of iets dergelijks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:23:
[...]

Ze lijken wel heel sterk op elkaar inderdaad. Volgens mij is de regeling linksbovenop het apparaat wel heel anders. Op de Dometic stel je graden in met een display, de Mobicool heeft een draaiknop zonder weergave.

En het uiterlijk qua kleuren, maar daarbij houden de verschillen wel op zo te zien ja... Zal grotendeels van dezelfde leverancier komen of iets dergelijks :)
Klopt, is bij heel veel koelkasten het geval zag ik onlangs. Dat ding van Obelink is ook een rebrand. En als je op AliExpres zoekt zie je ook heel veel koelkasten van de bekende merken, maar dan met een ander logo'tje of merknaam. Ik heb niet de indruk dat het klonen zijn, maar dat het gewoon uit dezelfde fabriek komt. Soms met net een ander kleurtje of bedieningspaneel. Maar dat geldt overigens voor heel veel artikelen. Uiteindelijk wordt het meeste gewoon in Chinahet verre Oosten gemaakt, dus zo verwonderlijk is dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
GAIAjohan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 11:00:
[...]

Zou heel goed kunnen. DometicGroup is het moederbedrijf van Dometic, Mobicool, Waeco en Igloo. Het zou me niet verbazen als ze wat designs en onderdelen uitwisselen.

Ik heb zelf de MCF40 op marktplaats gescoord en de originele ventilator vervangen door een temperatuurgeregeld exemplaar. Het grote nadeel van deze koelbox is namelijk het geluid, maar dat is hiermee opgelost. Hij koelt boven verwachting goed. Ook handig voor drankenkoelkast bij een borrel/diner/feestje thuis.

De keuze is op deze gevallen omdat hij significant lichter is dan veel alternatieven. En gevuld vind ik 'm al zwaar zat ;)

[ Voor 37% gewijzigd door Kevinns op 12-06-2024 11:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mja, probleem is gewoon dat ik gebonden ben aan de breedte van de keuken
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/B6rrTLIl.jpeg

Hier op de foto zit er denk ik een Dometic ACX30 in. De 40 schijnt ook te passen, maar dan kun je er niet mee rijden in de bak.

De breedte is 53,xx cm.

Die MCF40 zou ik dan overdwars moeten zetten, dus heb toch liever een wat ouderwetsere vierkante.

Bij de Mestic snap ik echt niet dat met 52cm breedte adverteren.

[ Voor 8% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2024 12:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vhal
  • Laatst online: 20:47

vhal

ಠ_ಠ

@GAIAjohan ik heb de voorloper van de mcf40, deze zet ik gewoon ergens in de voortent en hou de lege plek van de keuken gewoon leeg gezien deze wordt gebruikt als een doorloop naar het bed. Wel hebben we een legplank die ik tijdens het koken er bovenop leg zodat je wat meer ruimte hebt voor het koken. De keuken verplaatsen we eigenlijk niet.

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Mja op doorreis zal bij ons de keuken er wel aan blijven, maar als we langer op 1 plek blijven denk ik dat de keuken gewoon ergens in de tent/luifel komt. Iig zie ik het niet zitten op op het voeteneind te gaan koken :P
Maar goed, ergens vond ik de Flexi T&T ook prima met zelf op te bouwen keuken (want hoe vaak gebruik je dat ding nou als je ook een bbq hebt (?)) , maar WAF, flink wat extra ruimte in de Comfort bak, en een korting gaven de doorslag om toch voor de comfort te gaan.

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 12-06-2024 13:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
In onze Combi Camp Flexi met keuken hebben we een Dometic CombiCool RC 1600 EGP. Die past net, maar is volgens mij niet meer te krijgen. Hou er ook rekening mee dat de 12V aansluiting redelijk onhandig zit. De stekker steekt uit, waardoor je wat ruimte verliest aan de voorzijde. Dat maakt dat onze Dometic maar net past. De verkoper van de vouwwagen verkocht deze daarom met een gebogen 12V stekker. Natuurlijk waren wij eigenwijs en hebben we zelf de Dometic gekocht, want dat scheelde €50.

We hebben de keuken trouwens altijd onder de (optionele) boogluifel staan. Zo kun je toch nog buiten koken.

[ Voor 10% gewijzigd door L.N. op 12-06-2024 13:45 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
L.N. schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 13:44:
In onze Combi Camp Flexi met keuken hebben we een Dometic CombiCool RC 1600 EGP. Die past net, maar is volgens mij niet meer te krijgen. Hou er ook rekening mee dat de 12V aansluiting redelijk onhandig zit. De stekker steekt uit, waardoor je wat ruimte verliest aan de voorzijde. Dat maakt dat onze Dometic maar net past. De verkoper van de vouwwagen verkocht deze daarom met een gebogen 12V stekker. Natuurlijk waren wij eigenwijs en hebben we zelf de Dometic gekocht, want dat scheelde €50.

We hebben de keuken trouwens altijd onder de (optionele) boogluifel staan. Zo kun je toch nog buiten koken.
De RC1600 is iets veranderd qua kleurtjes en heet nu Dometic ACX3 30 :+ https://www.coolblue.nl/p...ic-combicool-acx3-30.html maar die vind ik veel te duur voor het formaat.

En ja AK en CC verkopen ‘haakse’ varianten. Vraag me wel af of de keuken niet te nat wordt onder de luifel? Zo heel enorm is de luifel nou ook weer niet

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
GAIAjohan schreef op woensdag 12 juni 2024 @ 14:32:
[...]

De RC1600 is iets veranderd qua kleurtjes en heet nu Dometic ACX3 30 :+ https://www.coolblue.nl/p...ic-combicool-acx3-30.html maar die vind ik veel te duur voor het formaat.

En ja AK en CC verkopen ‘haakse’ varianten. Vraag me wel af of de keuken niet te nat wordt onder de luifel? Zo heel enorm is de luifel nou ook weer niet
Ah, dat wist ik niet. De RC1600 was een stuk goedkoper toen we deze kochten, namelijk net onder de €200.

Nee, de keuken wordt niet nat. We hebben deze bijna tegen de “deur” staan en aan de andere (open) kant hebben we nog een prullenbak staan. Op deze foto zie je de keuken links staan:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bwhKllE_vQj0s-EFn1BfuQEVJVE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TDsiC6ukud0dpSZH1xAKZn64.jpg?f=user_large

Overigens vind ik de vouwwagen behoorlijk wiebelen als deze staat en dat krijg ik niet echt opgelost. Vorig jaar heb ik er potkrikjes onder gezet. Dat hielp wel, maar die bleven niet goed genoeg staan. Dit jaar wil ik er zo’n steunen onder zetten:

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/dd5767f33e33bc5fa4bed3bb01c40ce4/s/t/steunensetkunststof_ecommerce_11ed.jpeg

Nog een tip: we hebben onze 4 stoelen en 2 stand up paddle boards boven op het tentdoek (en onder het zeil) liggen als we rijden. Dat scheelt behoorlijk wat plaats.

[ Voor 21% gewijzigd door L.N. op 12-06-2024 15:23 ]

Pagina: 1 ... 214 ... 277 Laatste