Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Die van ons had iig ook geen adapter, ging rechtstreeks de 230 in, was echt prima! Maar met de caravan gebruikten we die nooit meer voor de camping, en met de nieuwe koelkast thuis had ie helemaal geen nut meer. Iemand via MP nog heel blij mee gemaakt haha.TheJVH schreef op zondag 17 maart 2024 @ 19:48:
[...]
Klopt en die heeft voor 220 ook geen adapter nodig maar plugt direct in een eurostekker (zo'n stekker die ook in de voeding van je PC / monitor gaat), erg fijn dat je geen adapterbaksteen hoeft mee te slepen. Die MCF40 is een topding, groot maar werkt uitstekend en de vriesfunctie heb ik ook al meerdere malen gebruikt.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
camping koelboxen zijn niet kapot te krijgen (bijna niet) ik heb er 1 van 45+ jaar oud (gas,12v en 230v)Kevinns schreef op zaterdag 16 maart 2024 @ 14:42:
Ik ben op zoek naar een mooie koelkast voor op de camping. Ik ben bij OutdoorXL geweest maar ik zie door de bomen het bos niet meer. Advies en ervaringen zouden worden gewaardeerd!
Kisten die er goed uitzien:
Mobicool MCF40 (320 euro)
Dometic CFX3 45 (800 euro)
Hyckes hycooler pro 40 (350 euro)
Campguru coolbox 42 (370 euro)
Ik neig naar de mobicool vanwege kwaliteit maar heeft een onhandige holte onder de compressor. De Hyckes bijvoorbeeld heeft mandjes en een afvoer maar is een Chinees huismerk geloof ik. De dometic is ook mooi maar ruim 2x zo duur. Dat verschil zag ik er niet aan af in de winkel…
En eerlijk gezegd "gas" is nice to have maar dat is 1x in de 20 jaar dat ik zelf gebruikt heb..
Als je de ruimte hebt en je gaat voor 2 weken, kan je wellicht beter een 230v variant nemen van paar euro
persoonlijk zou ik je deze tip meegeven:
Een losse camping "vriezer" kan je ook gebruiken als koelkast voor onderweg en oplocatie als vriezer als je iets ontdooit in je koelkast of losse koelbox (extra koeling voor hete dagen) werkt dan ook goed .. koelelementen zijn vaak weggegooid geld + onnodig ruimte verbruik.
We vriezen/koelen ruim van te voren flessen water/pakken sap en eten voor de reis + aankomst dag in.
tijdens het klaar maken voor vertrek gaat alles goed verdeelt in koelbox(en)/vriezer deze staan ook niet aan onderweg. en alleen wat we denken nodig te hebben is binnen handbereik.
+ koelboxen worden "voorgekoeld" met de flessen water (of ze dag van te voren aan te zetten)
Zolang je koelbox uit de zon staat (natte handoek eroverheen) en desnoods wat waterijsjes (slushpuppy for de kids) houd je spullen redelijk koel zonder een extra "stroomvretend" koelding.
let wel ik zeg niet dat je geen 12v/230v en eventueel gas koelkast voor de camping mag/hoeft te kopen en wellicht wil je er 1 zelfs met accu ?? .. maar wellicht kan je wat met de tips doen om ze goed koel te houden.
ps als je er 1 koopt .. let op je "1,5Liter/2Liter fles ruimte " niet alles past met gemak in koelkasten/vriezers.
Tja vanalles
Wens is om van de zomer naar Normandië te gaan. Zeg ergens in het gebied tussen Omaha beach en Mont Saint Michel.
Kampeermiddel is een vouwwagen Cabanon Malawi 2. Gezinnetje met 3 kinderen (8, 9, 11 jaar).
Voorkeur ligt bij een kleine / middelgrote camping met liefst enkel kampeerplekken. Bij voorkeur een terrassencamping oid, niet van die laantjes en rijen
Heeft hier iemand ervaringen en tips voor campings in deze regio?
Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.
https://www.chateau-martragny.com/Memphisto schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:49:
Ok, toch hier nog eens om campingtips vragen..
Wens is om van de zomer naar Normandië te gaan. Zeg ergens in het gebied tussen Omaha beach en Mont Saint Michel.
Kampeermiddel is een vouwwagen Cabanon Malawi 2. Gezinnetje met 3 kinderen (8, 9, 11 jaar).
Voorkeur ligt bij een kleine / middelgrote camping met liefst enkel kampeerplekken. Bij voorkeur een terrassencamping oid, niet van die laantjes en rijenAnimatie niet nodig, maar zwembad wel gewenst.
Hier zijn wij zelf 6 jaar geleden geweest met 2 kinderen (toen 1,5 en 4). Was destijds een Castel camping.
Weet niet of dit helemaal aan het criterium geen laantjes en rijen voldoet, maar hangt er ook vanaf waar op de camping je staat.
Goede ligging om de D-Day locaties te bezoeken.
https://www.campingetangdeshaizes.com/ prima camping met ruime plekken, tijdens corona-periode geweest, prima zwembad, restaurant mwha, maar vriendelijk en goede ligging midden in Normandie naar alle stranden, St Michel etc.Memphisto schreef op maandag 18 maart 2024 @ 08:49:
Ok, toch hier nog eens om campingtips vragen..
Voorkeur ligt bij een kleine / middelgrote camping met liefst enkel kampeerplekken. Bij voorkeur een terrassencamping oid, niet van die laantjes en rijenAnimatie niet nodig, maar zwembad wel gewenst.
Het grote mandje hebben we eruit gehaald. Voegt niks toe en anders passen de 2 liter flessen niet lekker. De kleine laten we er wel in, dat voorkomt dat spullen naar beneden vallen als je een fles uit het grote vak haalt.
)
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Maar zodra jullie het ding opgehaald hebben is dat snel vergeten.
Paasweekend op pad?
Wij wel, eerste kampeer weekend dit jaar.
Keertje erg dichtbij, Nivon camping in Oisterwijk. Mijn vrouw moest eigenlijk vrijdag nog werken, dus dichtbij gezocht en gevonden.
Dag na het boeken: hee ik hoef niet meer te werken vrijdag.

Evengoed, mooie omgeving, lekker wandelen, natuur, leuke kindvriendelijke horeca in de buurt, dikke prima.
[ Voor 57% gewijzigd door Bommes op 19-03-2024 19:32 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb al wel 3/4 camperplekken op het lijstje staan waar we de weken erna heen willen. En dan 2 weken Zwitserland in juni.
Vooral ook gewoon lekker genieten ipv alleen maar er aan werken. Hetzelfde met een huis: het is nooit af ...
Voor Pasen moeten we nog even kijken waar we heen gaan, niet te ver weg. Met carnaval zijn we ook al even eruit geweest, weer is gelukkig wel verbeterd
Leuke camping en mooie omgeving!Bommes schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:30:
@TgR_KILLER echt bizar die wachttijd..
Paasweekend op pad?
Keertje erg dichtbij, Nivon camping in Oisterwijk. Mijn vrouw moest eigenlijk vrijdag nog werken, dus dichtbij gezocht en gevonden.
Dag na het boeken: hee ik hoef niet meer te werken vrijdag.![]()
Evengoed, mooie omgeving, lekker wandelen, natuur, leuke kindvriendelijke horeca in de buurt, dikke prima.
Dit vraagt om PICS !!!!TgR_KILLER schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:59:
Het heeft even (bijna een jaar) geduurd, maar we zijn er hoor! Vandaag belletje van de dealer dat onze camper geleverd is. Nu de werkplaats in voor de dealer opties en volgende week donderdag gaan we hem ophalen.. eindelijk!
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Veel veilige vakantie kilometers ermeeTgR_KILLER schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 18:59:
Het heeft even (bijna een jaar) geduurd, maar we zijn er hoor! Vandaag belletje van de dealer dat onze camper geleverd is. Nu de werkplaats in voor de dealer opties en volgende week donderdag gaan we hem ophalen.. eindelijk!

Donderdag volgende week zodra we hem hebben
TgR_KILLER schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 19:12:
[...]
Donderdag volgende week zodra we hem hebben
Ik zou lekker wel pasen pakken, al is het maar een nachtje of twee.TgR_KILLER schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:36:
Paasweekend slaan we over, daar is ie er net te laat voor. Zaterdag gaan we hem inruimen en de eerste dingetjes aanpassen. Extra haken in de bergruimte voor sjorbanden, toppers moeten nog op maat worden gemaakt, berg dingetjes die 'moeten' gebeuren. Mogelijk nog wel een nachtje weg, maar waarschijnlijk alleen een dag.
Toen wij de vouwwagen net hadden zijn we bewust een weekendje op loopafstand van huis gaan kamperen. Kijken hoe het bevalt, wat je mist en eventueel aanpassingen plannen. Makkelijk thuis dingen halen of naar je favoriete adresjes voor kampeerspullen of achter artikelen.
Heerlijk om te doen en wanneer je dan voor het echie gaat heb je al een zekere basis op orde.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ga niks missenGonadan schreef op woensdag 20 maart 2024 @ 20:40:
[...]
Ik zou lekker wel pasen pakken, al is het maar een nachtje of twee.
Toen wij de vouwwagen net hadden zijn we bewust een weekendje op loopafstand van huis gaan kamperen. Kijken hoe het bevalt, wat je mist en eventueel aanpassingen plannen. Makkelijk thuis dingen halen of naar je favoriete adresjes voor kampeerspullen of achter artikelen.
Heerlijk om te doen en wanneer je dan voor het echie gaat heb je al een zekere basis op orde.
Maar Pasen zit gewoon al vol zaterdag alles inruimen en met Pasen ook nog even met Oma door brengen, die is alweer 92 en gaat ook niet eeuwig mee.. Eerste echte weekend weg wordt weekend erna.
Al is dat een slecht voorbeeld want ik heb er zelf jaren over gedaan voordat ik die überhaupt kocht.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Volgende week staat hij weer op de oprit voor pasen, misschien die vlekken dan toch maar eens helemaal weghalen.
)
Oja, en sterkere gasveren onder het opklapbare alkoofbed. Nu we er een dikke topper opgelegd hebben blijft hij niet meer in zn opklapstand staan.
Dus dacht misschien van die schroefharingen, ben ik nog sneller klaar met opzetten.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Er zijn verschillende maten en soorten.
De dunne werken prima in gras , maar kunnen breken bij harde ondergrond.
De dikke werken prima in zand , maar ook in hardere ondergrond.
En de alluminium versie sla je eventueel met een hamer de harde grond in.
En draai je weer los.
Maar allemaal houden ze de tent/luifel storm vast.
Voor mijn reuma handen is het er inschroeven wel heel erg fijn.
Ik weet niet of ik specifiek Peggy pegs heb maar ik heb wel van die schroefharingen.Ozzie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 07:59:
Iemand ervaring met van die Peggy Peg haringen hier? Of andere schroefharingen? Ik wil nieuwe haringen kopen voor onze tent want die erbij zaten waren vorig jaar in Frankrijk niet echt bruikbaar, en in Nederland met alle regen pakte ze trouwens ook niet echt heel goed.
Dus dacht misschien van die schroefharingen, ben ik nog sneller klaar met opzetten.
Oranje van Kunststof, 2 verschillende maten zitten erin zo een doosje.
En ook een bakje stalen schroefharingen.
Beide gebruik ik door elkaar heen.
Zachte NL grasgrond is de kunststof haringen, wat hardere grond de stalen.
Bevalt mij een heel stuk beter dan dat gehamer de hele tijd.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Peggy peg starterskit heet dat ding, wellicht dat ik hem zelf maar eens ga kopen.
Je hebt dan wel de accuschroever nodig. Al kan die ook wel weer handig zijn om de pootjes van de hut snel uit te draaien.
Peggy peg starterskit ligt al een jaar of 3 in de disselbak, maar nog nooit gebruikt eigenlijk.wienesroa schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:06:
Ik heb hem al jaren op mijn verlanglijstje voor verjaardag of met kerst, maar niemand lijkt me "schroeven" te willen geven :-)
Peggy peg starterskit heet dat ding, wellicht dat ik hem zelf maar eens ga kopen.
Je hebt dan wel de accuschroever nodig. Al kan die ook wel weer handig zijn om de pootjes van de hut snel uit te draaien.
Misschien toch maar eens doen
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, dat heb ik ook wel weer een beetje. Want ik heb ook geen accuboor mee normaalgesproken met kamperen. Maar aan de andere kant neemt die ook weer niet zoveel ruimte in dat het niet past ofzo. Gewoon los ergens in de achterbak.Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:30:
Ik ben zelf voorstander van de hamer, houd wel van een beetje hengsten. Maar ik heb dan ook überhaupt geen accutol mee dus zou het alleen maar weer meer zooi meenemen betekenen, nog los van de extra ruimte die schroefharingen vragen.
Bij onze tent moet ik best wel veel haringen erin slaan dus vandaar dat het me wel wat lijkt.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
We gaan het dit jaar weer proberen na vorig jaar, onderweg, in een hagelstorm uit de hel te zijn beland en daardoor gestrand rondom Milaan.
We hebben een grote tent en staan vaak op wat kleinere campings die nog wel voorzieningen hebben zoals een zwembad. Dichtbij het strand is niet noodzakelijk.
Indien je ervan af wilt, hou ik me aanbevolen.Timmert schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:24:
[...]
Peggy peg starterskit ligt al een jaar of 3 in de disselbak, maar nog nooit gebruikt eigenlijk.
Misschien toch maar eens doen
Mocht ik hem dan toch nog voor verjaardag ontvangen, bied ik hem hier wel weer aan :-)
Ik gebruik altijd rotspennen. Kan je lekker op hengsten, gaan niet stuk en zijn overal geschikt op losse grond na. Maar dan druk je v-tjes er ook zo in.Cheesy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:19:
Ik heb vooral een hekel aan haringen die je kapotmept. Die V-dingen gaan als snel kadoek omdat het gezet staal is. Inmiddels een mooie grondpen gevonden (vierkant staal) die geschikt is als rotspen, maar het bij onze tent ook prima doen op Hollandse bodem.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Echt losse grond ben ik in Nederland nog niet tegengekomen. Alleen in de duinen op de Waddeneilanden, dan heb je echt hout nodig.Gonadan schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:56:
[...]
Ik gebruik altijd rotspennen. Kan je lekker op hengsten, gaan niet stuk en zijn overal geschikt op losse grond na. Maar dan druk je v-tjes er ook zo in.
--
Iets ander, ik zie steeds meer campings die De Waard (o.g.) tunneltenten verhuren. Best leuk idee voor mensen die eens willen ervaren om te kamperen. Dat vind ik leuker kamperen dan zo'n luxe ingerichte lodgetent / safaritent.
Klopt! De Waard heeft zelfs aangepaste tenten en een zakelijke afdeling voor de verhuur, waaronder dus aangepaste versies van de uilen en een paar specifieke tenten die wel meer neigen naar de glampingtenten.Cheesy schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:08:
[...]
Iets ander, ik zie steeds meer campings die De Waard (o.g.) tunneltenten verhuren. Best leuk idee voor mensen die eens willen ervaren om te kamperen. Dat vind ik leuker kamperen dan zo'n luxe ingerichte lodgetent / safaritent.
Heb ze al op verscheidene campings gezien, o.a. op Strandcamping Corfwater (dat wordt nu trouwens een resort....) en Stortemelk.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Pff dat is ook geen verbetering. Echt heel jammer dat je dat steeds meer ziet. Er worden steeds meer tenten, caravans etc. verkocht maar er zijn steeds minder plekken om te staan.JanHenk schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 14:28:
[...]
Strandcamping Corfwater (dat wordt nu trouwens een resort....)
[…]
Vanuit het perspectief van een campingeigenaar snap ik het wel. Zeker in Nederland wordt grond te duur om er alleen een tent op te zetten. De camping zal alleen in de warme vakantieweken en weekenden echt volgeboekt zijn. Een huisje geeft een veel hogere bezettingsgraad voor een veel hoger bedrag. En ik maak er zelf gebruik van buiten het hoogseizoen. Maar in het kampeerseizoen vind ik het stom

ik vond deze erg mooi:ERMAWG schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 13:23:
Iemand tips voor leuke campings voor op Corsica?
We gaan het dit jaar weer proberen na vorig jaar, onderweg, in een hagelstorm uit de hel te zijn beland en daardoor gestrand rondom Milaan.
We hebben een grote tent en staan vaak op wat kleinere campings die nog wel voorzieningen hebben zoals een zwembad. Dichtbij het strand is niet noodzakelijk.
https://www.campingfautea.fr/
wel, voor ons geen probleem met ons 4,4*2,5 tent, vrij kleine plekjes. Maar met een fantastisch uitzicht op zee. Toegang tot 2 strandjes waarvan 1 prive. Ik kon zelfs vanaf de tent zo de rotsen aflopen om te gaan snorkelen.
Deze in de Restonica vallei is ook erg mooi:
https://camping-corte.com/
wel basic, paar plekjes maar met stroom en 0 ontvangst met mobiel. Maar met prima pizzas en bier en een riviertje langs/door de camping
Hi Ha Hopjesvla
Gewoon even contact opnemen en een dagje extra (eerder) er aan plakken. Dat is meestal wel mogelijk als die dag geen reguliere feestdag is.Bommes schreef op dinsdag 19 maart 2024 @ 19:30:
@TgR_KILLER echt bizar die wachttijd..
Paasweekend op pad?
Dag na het boeken: hee ik hoef niet meer te werken vrijdag.![]()
Die ben ik ook ooit geweest met de camper, toen hingen er allemaal water slangen boven de paden.Hopjesvla79 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:50:
[...]
wel basic, paar plekjes maar met stroom en 0 ontvangst met mobiel. Maar met prima pizzas en bier en een riviertje langs/door de camping
Die regelmatig op sproeien gingen om het stof op de paden te verminderen.
Mijn verhaaltje was niet geheel duidelijk.zuma schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 16:17:
[...]
Gewoon even contact opnemen en een dagje extra (eerder) er aan plakken. Dat is meestal wel mogelijk als die dag geen reguliere feestdag is.
Ik heb van donderdag tot maandag geboekt, dichtbij huis en werk van mijn vrouw.
Zodat ze vrijdag makkelijk op en neer zou kunnen. Dag na boeken verteld ze dat ze ineens niet hoeft te werken.
En hadden we dus toch misschien wat verder van huis kunnen kijken voor een camping.
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Peel, Kempen, Campina, Strabrechtse heide, Drunense Duinen, enz enz. Stikt hier van de natuurgebieden.
vervelend natuurlijk, maar minder vervelend dan je betaalmiddelen vergeten want nu kan je tenminste nog naar de winkel rijden en het halen. Of je moet wel heeel erg gehecht zijn natuurlijkfranssie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:33:
De eerste trip in de buurt is wel fijn als je, zoals ik, er altijd achter komt dat je iets hebt vergeten. Hoofdkussens bijvoorbeeld ...
Ik zou gewoon gaan rijden waar je heen wil, zolang je je paspoort en geld bij je hebt komt het allemaal wel goed
[ Voor 17% gewijzigd door Hopjesvla79 op 21-03-2024 17:42 ]
Hi Ha Hopjesvla
klopt, nog steedsBommes schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:28:
[...]
Die ben ik ook ooit geweest met de camper, toen hingen er allemaal water slangen boven de paden.
Die regelmatig op sproeien gingen om het stof op de paden te verminderen.
[...]
Hi Ha Hopjesvla
Dat is ook zo, alleen heb ik nu heel veel hoofdkussensHopjesvla79 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:39:
[...]
vervelend natuurlijk, maar minder vervelend dan je betaalmiddelen vergeten want nu kan je tenminste nog naar de winkel rijden en het halen. Of je moet wel heeel erg gehecht zijn natuurlijk![]()
Ik zou gewoon gaan rijden waar je heen wil, zolang je je paspoort en geld bij je hebt komt het allemaal wel goed
[ Voor 0% gewijzigd door franssie op 21-03-2024 22:03 . Reden: +s ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
ha ha ha, tja dan is er geen hoop meer ben ik bangfranssie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:45:
[...]
Dat is ook zo, alleen heb ik nu heel veel hoofdkussen
Hi Ha Hopjesvla
En de Loonse duinen dan?Bommes schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:37:
En voor mooie natuur hoeven we vanuit ons dorpje bij Eindhoven ook niet heel ver te rijden.
Peel, Kempen, Campina, Strabrechtse heide, Drunense Duinen, enz enz. Stikt hier van de natuurgebieden.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of tentstokken van je tent / vouwwagenfranssie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 17:33:
De eerste trip in de buurt is wel fijn als je, zoals ik, er altijd achter komt dat je iets hebt vergeten. Hoofdkussens bijvoorbeeld ...

True story paar jaar terug van beginnende kampeerders in Zuid Limburg, dus meneer kon terug naar Groningen

Met de tent gebruikte ik ook gewoon die spijkers. Ik heb zelf pas schroefharingen gekocht toen we een caravan hadden. Dan gaat de accutol tenminste niet alleen meer mee voor de pootjes.Ozzie schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 12:39:
[...]
Ja, dat heb ik ook wel weer een beetje. Want ik heb ook geen accuboor mee normaalgesproken met kamperen. Maar aan de andere kant neemt die ook weer niet zoveel ruimte in dat het niet past ofzo. Gewoon los ergens in de achterbak.
Bij onze tent moet ik best wel veel haringen erin slaan dus vandaar dat het me wel wat lijkt.
De koffiebonen maal ik er tegenwoordig ook mee trouwens. Kleine handmaler gekocht waar bovenop gewoon zo'n 6-kant pin zit waar normaal de zwengel op gaat. Daar zet ik dan de schroeftol op en zachtjes draaien. Hoef ik ook geen aparte koffie te kopen voor vakantie. Gewoon de bus bonen van thuis meepakken.
)
het is officieel de Loonse en Drunense duinen
Alleen op Tweakers..
Thank you captain obvious.
Dat was dus het grapje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
1 voor wat we allemaal meenemen, kleren, jassen, cameratas, boeken, beddengoed en kussens, koeltasje met boter e.d., en gasflessen.
1 checklist die we altijd doorlopen voor we gaan rijden. Staan de gasflessen dicht, zijn de laatjes op slot, kan er niks omvallen, zijn de klepjes van de stroom/ water e.d. dicht.
Enige wat wij ooit echt vergeten zijn waren de jassen in 2022 toen we naar Noorwegen gingen. Tja hier was het 30 graden, dan denk je niet aan jassen. We waren al in Friesland toen we daar aan dachten, even terugrijden hebben we toch maar niet gedaan. Gelukkig op de boot voor 55 euro p.p. een nieuwe jas kunnen kopen. Die gebruiken we nu nog steeds, dus een goede investering (was toch wel aan een nieuwe jas toe.). Jassen staan nu dus wel op die eerste checklist
En tja, als je je hoofdkussens vergeet.. dan kan je de eerste keer dichtbij huis kamperen, maar hoe borg je dat je die de 2de keer niet vergeet? Standaard liggen die ook niet in je kampeermiddel toch?
Overigens heb ik onze camper al op foto gezien ondertussen. Onze dealer (Campolife) had gisteren een foto gepost op Insta over de nieuw geleverde campers, daar stond de onze op
lang verhaal kort: neeTgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Over het vergeten van spullen... hebben jullie geen checklistjes dan? ....
Hi Ha Hopjesvla
Het enige wat op de checklist staat zijn mijn contactlenzen en portemonnee/telefoon zodat ik dingen die ik inderdaad ben vergeten kan aanschaffen als ik van huis ben
_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker
Ja, mijn vrouw heeft een lijst van alles wat mee moet. Die wordt ieder jaar bijgewerkt (kinderen worden ouder etc..).TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Over het vergeten van spullen... hebben jullie geen checklistjes dan?
Maar soms mis je toch nog wat: eerste keer kamperen met de kinderen werd het toch en partij koud in Drenthe....oplossing: duik op Marktplaats, zoek iemand in de buurt die winterjassen verkoopt en voor een paar euro was ook dat probleem verholpen :-)
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Hier gewoon een iOS Notes-lijstje inderdaad.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Over het vergeten van spullen... hebben jullie geen checklistjes dan? Op mijn telefoon heb ik al jaren een notepad app (colornote) waar je ook checklists in kan maken. Daar staan er al jaren 2 in.
Ik ben 1x iets vergeten en dat was de stroomkabel omdat ik dacht dat die in de kampeerkrat zat.
Ja, mijn ex had ook zo'n lijst van alles wat mee moest. Per persoon 3 dikke wintertruien voor een zomervakantie naar Zuid-Frankrijk, want het zou er ook kunnen vriezen en zo. En heel veel eten, want stel je voor dat daar geen supermarkten zijn...TheOmen schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:53:
[...]
Ja, mijn vrouw heeft een lijst van alles wat mee moet. Die wordt ieder jaar bijgewerkt (kinderen worden ouder etc..).
Zij wou een andere caravan met meer ruimte om meer zooi mee te nemen. Ik wilde uiteindelijk een andere vrouw
WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...
Dit jaar ga ik maar weer flink strepen in de paklijst want staat nog wel wat zooi op die we nooit gebruiken.
De eerste bikepackingtrip met m’n vriend had ik een trui opgeofferd om ruimte te hebben voor een fatsoenlijk slot. Uiteindelijk was het de hele week heel kil, met koude oostenwind en regen. Op Texel heb je ook niet op alle plekken evenveel beschutting, en was die extra trui echt meer dan welkom geweest.Oekiejoekie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:05:
[...]
Ja, mijn ex had ook zo'n lijst van alles wat mee moest. Per persoon 3 dikke wintertruien voor een zomervakantie naar Zuid-Frankrijk, want het zou er ook kunnen vriezen en zo. En heel veel eten, want stel je voor dat daar geen supermarkten zijn...
Zij wou een andere caravan met meer ruimte om meer zooi mee te nemen. Ik wilde uiteindelijk een andere vrouw
Bleek hij gewoon een spijkerbroek(!) en een echte handdoek mee te hebben.
2 weken later kochten we een huis.
Ik had er vorig jaar in de, wat ze noemen, zomer een moord voor gedaan. Heb truien bijgekocht omdat ik kapot ging van de kou.Oekiejoekie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:05:
[...]
Ja, mijn ex had ook zo'n lijst van alles wat mee moest. Per persoon 3 dikke wintertruien voor een zomervakantie naar Zuid-Frankrijk, want het zou er ook kunnen vriezen en zo. En heel veel eten, want stel je voor dat daar geen supermarkten zijn...
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Nee, ik heb geen lijstjes. Mijn familie wel, die strepen zich helemaal gek. Van de pindakaas tot de jas, alles wordt genoteerd en afgevinkt.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Over het vergeten van spullen... hebben jullie geen checklistjes dan? Op mijn telefoon heb ik al jaren een notepad app (colornote) waar je ook checklists in kan maken. Daar staan er al jaren 2 in.
Wij hebben een iets andere strategie, want we hebben een broertje dood aan dat soort voorbereiding. In onze caravan ligt alles wat we nodig hebben om met het ding op pad te gaan. Van beddengoed tot handdoeken tot spelletjes tot weet ik veel wat. Het enige wat wij voor een vakantie erin leggen zijn kleding en elektronica.
Als we terugkomen van vakantie gaat alles direct door de wasmachine heen en wordt weer schoon teruggelegd.
Het enige wat nog wel eens voorkomt is dat er dingen uit de caravan thuis moeten blijven of nieuw toegevoegd worden. Dat ligt altijd op een vaste plek op zolder.
Maar los daarvan, zolang ik mijn portemonnee - smartphone - laptop - paspoort bij mij heb dan is het prima. Meer heb ik niet nodig. Alles is te koop toch?
Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Overgings liggen in onze caravan standaard voor ons allemaal kussens en dekbedden + wat extra fleece dekens.
Ook heb ik er standaard wat toiletartikelen in zitten, tandenborstel, tandpasta, wat shampoo en doucheschuim.
Handdoeken, badlakens, theedoeken, enz enz ligt er allemaal standaard in.
Nog een beetje van mijn camper tijd, die stond altijd voor de deur klaar om te gaan.
Alleen wat te eten, drinken en wat schone kleren er in. Honden en vrouw mee en ik kon vertrekken.
Na thuiskomst gaan de handdoeken die gebruikt zijn in de was en gaan weer meteen schone in.
Beddengoed blijft meerdere weekendjes op bed liggen, voor en na grote vakantie even verversen.
Zekers niet, alles gaat op de automatische piloot. Alles heeft een vaste plek en die loop ik systematisch af.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Over het vergeten van spullen... hebben jullie geen checklistjes dan?
Automatische piloot is juist grootste gevaar imho.. Laatste keer in 2022 met de caravan weg het neuswiel niet opgedraaid. Van alles op de automatische piloot doen en 1x de checklist niet aflopen.. Bijna hoop brokken maar kwam er gelukkig op tijd achter.zuma schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:21:
[...]
Zekers niet, alles gaat op de automatische piloot. Alles heeft een vaste plek en die loop ik systematisch af.
En tja, alles is te koop, maar das niet mijn instelling. Als ik 8/ 10x per jaar gewoon een weekendje weg wil ga ik niet elke keer alles kopen haha. Ik borg wel gewoon dat ik alles bij heb.
Vandaag kenteken van de camper doorgekregen, verzekering meteen geregeld, en eerste weekendjes weg zijn geboekt.
Daar waak ik sowieso voor. De paklijst bestaat letterlijk uit 'kleren' want voor kleren dat zoek ik wel uit als ik het weer van dat weekend heb gezienOzzie schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 16:13:
Dit jaar ga ik maar weer flink strepen in de paklijst want staat nog wel wat zooi op die we nooit gebruiken.
[ Voor 25% gewijzigd door TgR_KILLER op 22-03-2024 19:32 ]
Jawel. Net als borden, bestek, telefoon oplader, tuinset, gereedschapskist, schep, wasknijpers en lijn, wc papier, tandenborstels, ... Als het tegen vorst kan laten we het in de camper liggen. Deo/shampoo/afwasmiddel/etc kan kapot vriezen, die halen we er vanaf de herfstvakantie weer uit.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
En tja, als je je hoofdkussens vergeet.. dan kan je de eerste keer dichtbij huis kamperen, maar hoe borg je dat je die de 2de keer niet vergeet? Standaard liggen die ook niet in je kampeermiddel toch?.
Bij het inpakken voor vertrek doe ik een technisch rondje: bandenspanning, gasflessen, wc vullen met groen spul, water in de tank, koelkast vast aanzetten en eventueel verwarming (in de winter). Vrouwlief pakt kleding voor ons vieren, en samen nog even wat eten en drinken pakken en de bedden opmaken. Kinderen pakken hun knuffels en helpen mama met de kleding. Beetje afhankelijk hoe lang we gaan wat we allemaal meenemen. Soms de Nintendo of wat extra spelletjes en boeken.
Als we 4 weken gaan neem ik het liefst gewoon voor 4 weken kleding mee, hoeven we niet te wassen. Kwestie van genoeg ondergoed en sokken kopen
Als we slechts een weekend gaan laten we het beddengoed gewoon liggen tot het volgende weekend dat we gaan en is pakken zo gebeurd. Voor 4 weken is het nog steeds een middag werk alles bij elkaar.
Matrashoes/ hoeslakens hebben we wel weer apart voor de camper.. Enkel dekbedden niet.
Maten vd bedden zijn anders, we moeten welTgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 19:57:
Wij nemen gewoon het beddengoed van huis mee. Ik heb (nog) geen dubbele set gekocht voor kamperen. We zijn ook maar met zijn 2tjes.. Beddengoed even in de kamper gooien is zo gebeurd.
Matrashoes/ hoeslakens hebben we wel weer apart voor de camper.. Enkel dekbedden niet.
Al zullen de dekbedden wellicht hetzelfde zijn, een dubbele set is ook gewoon makkelijk.
[ Voor 9% gewijzigd door pirke op 22-03-2024 21:22 ]
Alles ligt in de caravan (luifel en rain screens, sun blockers, stoelen en tafel), (reserve) caravan spiegels, slaapzakken, beddengoed, thee en handdoeken, identieke hoofdkussens als thuis.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
En tja, als je je hoofdkussens vergeet.. dan kan je de eerste keer dichtbij huis kamperen, maar hoe borg je dat je die de 2de keer niet vergeet? Standaard liggen die ook niet in je kampeermiddel toch?. Onze checlist is na 5 jaar kamperen wel compleet heb ik zo het idee. En er hoeft nu veel minder 'los' mee. bijvoorbeeld de kampeer tafel ging met de caravan altijd mee in de auto. Dat soort spul krijgt in de camper gewoon een vaste plek.
Lijstje om mee te nemen vanuit huis is kort voordat ik de hut aankoppel:
- gereedschap (ligt op zolder)
- gasflessen (in de stalling mag het niet)
- medicijnen
- sleutels
- rijbewijs, ID kaart en verzekeringspapieren (allemaal pasjes tegenwoordig
- kleding
- Pin pas en creditcard, als ik al iets vergeten ben dan koop ik het wel
- Tablet op 5G, e-reader, en smartphone.
Als de caravan terug is van vakantie blijft die een paar dagen op de oprit staan, schoonmaken exterieur en de handdoeken / theedoeken en beddengoed gaan thuis in de was en gedroogd in de caravan terug en dan pas de stalling in.
[ Voor 10% gewijzigd door aReaRe op 22-03-2024 22:01 ]
Er zijn wegen die niet moeten worden begaan, legers die niet moeten worden aangevallen, ommuurde steden die niet worden bestormd, gebieden die niet moeten worden betwist en orders van de commandant die niet moeten worden opgevolgd <Sun Tzu>
Wij hebben er ook 2. De eerste bestaat uit twee delen: persoonlijke spullen (en die zijn voor hem anders dan voor mij), de tweede is een lijstje met de gezamelijke spullen (daar staat dus ook de tent opTgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
1 voor wat we allemaal meenemen, kleren, jassen, cameratas, boeken, beddengoed en kussens, koeltasje met boter e.d., en gasflessen.
1 checklist die we altijd doorlopen voor we gaan rijden. Staan de gasflessen dicht, zijn de laatjes op slot, kan er niks omvallen, zijn de klepjes van de stroom/ water e.d. dicht.
Jawel. Wij hebben een koffer (formaat handbagage) liggen waar alle vaste kampeermiddelen in zitten. Dus de borden, bekers, bestek, etc. maar ook het laken en de kussensEn tja, als je je hoofdkussens vergeet.. dan kan je de eerste keer dichtbij huis kamperen, maar hoe borg je dat je die de 2de keer niet vergeet? Standaard liggen die ook niet in je kampeermiddel toch? :
Dat deed mijn moeder ook altijd, vroeger. Mijn ouders hadden een camperbus, en die was altijd klaar om te vertrekken. Na de vakantie alles even wassen en weer terug de camper in.aReaRe schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 21:45:
[...]
Als de caravan terug is van vakantie blijft die een paar dagen op de oprit staan, schoonmaken exterieur en de handdoeken / theedoeken en beddengoed gaan thuis in de was en gedroogd in de caravan terug en dan pas de stalling in.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Beddegoed pakken we gewoon van bed mee, en de kinderen hebben hun kampeer/scoutingkamp slaapspul op zolder liggen. Kleding pakt ieder zelf in, al hebben de kinderen nog wel wat hulp daarbij nodig natuulijk. We hebben allemaal ongeveer 1 klapkrat aan kastruimte in de caravan, dus dat is makkelijk vooraf kiezen of weten hoeveel mee kan.
)
Thanks, die zien er inderdaad goed uitHopjesvla79 schreef op donderdag 21 maart 2024 @ 15:50:
[...]
ik vond deze erg mooi:
https://www.campingfautea.fr/
wel, voor ons geen probleem met ons 4,4*2,5 tent, vrij kleine plekjes. Maar met een fantastisch uitzicht op zee. Toegang tot 2 strandjes waarvan 1 prive. Ik kon zelfs vanaf de tent zo de rotsen aflopen om te gaan snorkelen.
Is het in jouw ervaring nodig om campings van te voren te reserveren op Corsica?
ik reserveer überhaupt nooit, als het vol is rij ik wel door naar de volgende. Maar een en ander hangt natuurlijk ook samen met wanneer je gaat en met welk middel je wil staan en hoe flexibel je bent. Onze kleine tent past in het algemeen altijd wel.ERMAWG schreef op maandag 25 maart 2024 @ 09:10:
[...]
Thanks, die zien er inderdaad goed uit![]()
Is het in jouw ervaring nodig om campings van te voren te reserveren op Corsica?
Maar de twee keren dat we nu geweest zijn eind augustus/begin september hadden we geen problemen om iets te vinden.
Hi Ha Hopjesvla
Actielijsten hebben we niet, dat zit wel in het hoofd. Lijsten voor meenemen wel, verdeeld in categorieën. Die lopen we altijd wel even na voor de zekerheid, maar eigenlijk is het niet echt nodig. Het is meer dat door verandering in gezinssamenstelling er nog wel wat verandert, maar in principe kan het op de automatische piloot.TgR_KILLER schreef op vrijdag 22 maart 2024 @ 15:33:
Nu we een vouwwagen hebben is het nog makkelijker geworden, zolang we die niet vergeten is de kampeeruitrusting in ieder geval compleet. Het enige waar we dan nog aan moeten denken is kleding, eten, beddengoed en speelgoed/knuffels/boeken/etc.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Obelink Sahara 500 Ultimate - https://www.obelink.nl/ob...0-ultimate-bell-tent.html
Sibley 500 Pro Groen - https://www.canvascamp.com/nl/sibley-500-pro-green
Ik ben zelf nieuw in het kamperen dus heb geen tegen argumenten om niet voor een dergelijke tent te kiezen. Zijn er alternatieve (budget +/- 1000 euro) die ik met de juiste argumenten kan voorleggen ten opzichte van bovenstaande?
Dank je wel!
Daarom hebben wij toentertijd een tunnel met voortent gekocht. Konden de meiden lekker aan tafel knutselen etc.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Voel je niet verplicht, alleen een tip. Ik koop vaak wat nieuws en dan denk ik achteraf 'oh, vergeten marktplaats te checken'.
[ Voor 16% gewijzigd door Cheesy op 25-03-2024 12:08 ]
Poeh, een kind van 2,5 en dan geen aparte slaapcabine hebben... Persoonlijk zou ik dat niet willen. En als je dochtertje ouder wordt, dan wil ze misschien ook wel wat meer "privacy".Thomas19903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:52:
Ik ben zelf nieuw in het kamperen dus heb geen tegen argumenten om niet voor een dergelijke tent te kiezen. Zijn er alternatieve (budget +/- 1000 euro) die ik met de juiste argumenten kan voorleggen ten opzichte van bovenstaande?
Het zie er heel romantisch uit, maar ik zou er echt nooit voor kiezen.
Je kan apart een binnentent erbij bestellen met twee slaap compartimenten. Dat zijn we zeker van plan 😉barrymossel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:34:
[...]
Poeh, een kind van 2,5 en dan geen aparte slaapcabine hebben... Persoonlijk zou ik dat niet willen. En als je dochtertje ouder wordt, dan wil ze misschien ook wel wat meer "privacy".
Ik zou zeker een binnentent erbij doen ja, die kan je tenminste aflsuiten tegen de muggen en ander ongedierte en je slaapdeel blijft schoner.Thomas19903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:37:
[...]
Je kan apart een binnentent erbij bestellen met twee slaap compartimenten. Dat zijn we zeker van plan 😉
Ik heb ook gekeken naar een Bell tent omdat ik ze erg mooi vindt en ze redelijk snel op te zetten zijn. Echter uiteindelijk voor een tunnteltent gegaan (tweedehands Trail 600) omdat je in zo'n Bell tent toch erg weinig leefruimte hebt doordat de wanden schuin lopen. De effectieve ruimte waar je kan staan is vrij klein, dus ook een kastje kan je niet tegen de wand aanzetten. En wij willen ook kamperen in slechter weer waarbij wat meer leefbare binnenruimte wel prettig is met in ons geval 3 kinderen.
Voor mooiweerkampeerders, met een losse tarp om in de schaduw buiten te kunnen zitten zijn het wel leuke tenten die een romantisch kampeergevoel geven. Maar ja, die romantiek gaat maar zover als je weken lang op elkaars lip zit omdat het eigenlijk niet praktisch is
Thanks! Ja het is inderdaad de keuze tussen romantisch vs praktisch. Goede argumenten om ook echt na te denken over de leefruimte in de tent met de kleine. Ik heb nog altijd het beeld dat je alleen maar buitenleeft tijdens kamperen, maar dat kan natuurlijk ook anders lopen..Thy... schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:51:
[...]
Ik zou zeker een binnentent erbij doen ja, die kan je tenminste aflsuiten tegen de muggen en ander ongedierte en je slaapdeel blijft schoner.
Ik heb ook gekeken naar een Bell tent omdat ik ze erg mooi vindt en ze redelijk snel op te zetten zijn. Echter uiteindelijk voor een tunnteltent gegaan (tweedehands Trail 600) omdat je in zo'n Bell tent toch erg weinig leefruimte hebt doordat de wanden schuin lopen. De effectieve ruimte waar je kan staan is vrij klein, dus ook een kastje kan je niet tegen de wand aanzetten. En wij willen ook kamperen in slechter weer waarbij wat meer leefbare binnenruimte wel prettig is met in ons geval 3 kinderen.
Voor mooiweerkampeerders, met een losse tarp om in de schaduw buiten te kunnen zitten zijn het wel leuke tenten die een romantisch kampeergevoel geven. Maar ja, die romantiek gaat maar zover als je weken lang op elkaars lip zit omdat het eigenlijk niet praktisch is
dat hangt heel erg af waar je kampeertThomas19903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:58:
[...]
Thanks! Ja het is inderdaad de keuze tussen romantisch vs praktisch. Goede argumenten om ook echt na te denken over de leefruimte in de tent met de kleine. Ik heb nog altijd het beeld dat je alleen maar buitenleeft tijdens kamperen, maar dat kan natuurlijk ook anders lopen..
Over het algemeen is mijn ervaring dat in Zuid Europa de tent alleen is om te slapen. Als het al een keer regent duurt dat vaak niet lang. Zodra het stopt met regenen, kan je eigenlijk meteen weer buiten zitten. Plus het is vaak zo heet in een tent, dat je daar echt niet voor je lol in gaat zitten/spelen of slapen.
Wij zijn met kinderen juist overgestapt naar een caravan vanwege het comfort en de ruimte.
Qua grondoppervlak zijn die tenten die je noemt een stuk groter dan wij hadden met ons gezien, dus ik schrik er niet zo van. Zeker wanneer je zorgt dat je nog onder een luifel o.i.d. buiten kunt zitten.Thomas19903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:58:
Thanks! Ja het is inderdaad de keuze tussen romantisch vs praktisch. Goede argumenten om ook echt na te denken over de leefruimte in de tent met de kleine. Ik heb nog altijd het beeld dat je alleen maar buitenleeft tijdens kamperen, maar dat kan natuurlijk ook anders lopen..
Wij hebben het lang gedaan met een grondoppervlak van zo'n drie bij vier meter.
Wel met een slaapcabine (één compartiment, met lullig hangend gordijntje in het midden) want dat scheelt gewoon onwijs in comfort.
Het is goed te doen, ook bij slecht weer. Je merkt alleen wel dat het wat sneller wat rommelig kan worden. Een kind heeft toch vaak ook nog wel knuffels/speelgoed/kleurpotloden e.d. mee en wil daar ook wat mee doen. Je doet veel buiten maar af en toe even binnen voor de rust of gewoon even lekker bezig zijn is ook leuk.
Aangezien wij niet alleen maar in de zomer naar het zuiden trekken heb je ook wel ochtend wanneer het gras nog nat is. Soms gooi je dan gewoon een geïsoleerd speelkleed neer, maar vaak is het ook lekker als je dan gewoon nog binnen even wat kunt vermaken.
Daarom hebben wij nu met de vouwwagen een achtertent waarin onze dochter haar eigen speelhoek heeft met bed. Scheelt veel zooi want alles blijft in principe daarin. En nog steeds een lekker plekje om je even terug te trekken bij slecht weer of wanneer je de speelmaatjes op de camping even zat bent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ja, bij ons ook. Maar we lopen altijd wel even het lijstje na, voor de zekerheid.Gonadan schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:11:
[...]
Actielijsten hebben we niet, dat zit wel in het hoofd.
Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.
Edit: en waar je dat ding opbergt. Tent kan altijd op zolder bijvoorbeeld
[ Voor 16% gewijzigd door twowheeler op 26-03-2024 10:43 ]
Aangezien @Thomas19903 aangaf ook n Oostenrijk te (willen) kamperen en het daar (uit eigen ervaring) niet gegarandeerd een hele vakantie droog is, leek me de suggestie van een ruime voortent wel een goeie.
Geen ervaring, maar zie soms ook wel daktenten met een soort van voortent/luifel eraan waardoor je wel droog kan zitten e.d.twowheeler schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18:
Zijn er hier mensen die van een normale tent naar een daktent zijn gegaan? Zo'n ding lijkt me qua rondtrekken echt fantastisch. Maar als je wat minder weer hebt zit je wel met een "probleem"
Wellicht een wat late reactie. Een Belltent is geen eenvoudige tent om mooi op te zetten. De meeste die ik in het wild tegen kom staan als een zoutzak. Wat dat betreft kan ik je beter de tipi-tenten van dezelfde aanbieders aanraden. Daar zet je ook makkelijker een houtkachel in zonder een gat in je tent te hoeven maken. En je kan er ook desgewenst een binnentent in ophangen aan de middenpaal. Nu vind ik dat niet echt nodig in een tipi, zeker niet als je een aangeritst kuipzeil hebt. Mocht je tijdens Pasen in de buurt van Valkenswaard zijn dan kan je daar een boel belltenten en tipi's zien. De bewoners vinden het daar niet erg om over hun tent te praten en dingen te laten zien. Ze zijn het soort van gewend. Stuur maar een DM dan geef ik je het adres.Thomas19903 schreef op maandag 25 maart 2024 @ 10:52:
Hi Allen, samen met mijn vriendin en dochtertje (2.5 jaar) zijn wij van plan om de komende jaren te gaan kamperen. We willen daarom investeren in een goede degelijke tent. We zullen deze voornamelijk in de zomermaanden in landen als Frankrijk, Italië en Oostenrijk gebruiken voor 3/4 weken en max 3/4 campings. Mijn vriendin is verliefd op de kantoene bell tenten. Is er iemand toevallig bekend met een van de volgende merken en modellen? Het prijsverschil is aanzienlijk, maar de tenten lijken redelijk op elkaar. Het groene model van Sibley heeft als grote voordeel dat die donkerder is om in te slapen:
Obelink Sahara 500 Ultimate - https://www.obelink.nl/ob...0-ultimate-bell-tent.html
Sibley 500 Pro Groen - https://www.canvascamp.com/nl/sibley-500-pro-green
Dank je wel!
Wat een onzin. Alsof een dun doekje helpt.... Mijn kids zijn de 18 al voorbij en zijn niets anders gewend dat we gewoon met z'n allen in 1 ruimte slapen als we kamperen. Als wij later gaan slapen dan zitten we gewoon buiten voor de tent of wat verder op bij een kampvuurtje. Toen ze nog erg klein waren gewoon een walky talky mee op talk stand (babyfoon functie).barrymossel schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:34:
[...]
Poeh, een kind van 2,5 en dan geen aparte slaapcabine hebben... Persoonlijk zou ik dat niet willen. En als je dochtertje ouder wordt, dan wil ze misschien ook wel wat meer "privacy".
[ Voor 14% gewijzigd door zuma op 26-03-2024 13:40 ]
Hoe en wanneer ga je romantische activiteiten met je partner ondernemen als je in dezelfde ruimte als de kinderen ligt? Een dun doekje helpt niet tegen het geluid, maar geeft in ieder geval wat visuele privacyzuma schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Wat een onzin. Alsof een dun doekje helpt.... Mijn kids zijn de 18 al voorbij en zijn niets anders gewend dat we gewoon met z'n allen in 1 ruimte slapen als we kamperen. Als wij later gaan slapen dan zitten we gewoon buiten voor de tent of wat verder op bij een kampvuurtje. Toen ze nog erg klein waren gewoon een walky talky mee op talk stand (babyfoon functie).
Als de kinderen al wat ouder zijn ze er op uit sturen om een ijsje te kopen, die ze dan natuurlijk daar bij de campingwinkel moeten opetenpirke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:40:
[...]
Hoe en wanneer ga je romantische activiteiten met je partner ondernemen als je in dezelfde ruimte als de kinderen ligt? Een dun doekje helpt niet tegen het geluid, maar geeft in ieder geval wat visuele privacy
Daarnaast maakt het voor het geluid weinig uit of je dit in dezelfde tent doet of de tent er naast. Ook caravans zijn niet geluiddicht.
Mij lijkt het, net als een camper, vreselijk onhandig. Als je even iets wilt ondernemen dat wat verder van de camping is moet je eerst de hele boel inpakken voordat je op pad kan. Of je moet extra voertuigen gaan meenemen.twowheeler schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18:
Zijn er hier mensen die van een normale tent naar een daktent zijn gegaan? Zo'n ding lijkt me qua rondtrekken echt fantastisch. Maar als je wat minder weer hebt zit je wel met een "probleem"
[ Voor 45% gewijzigd door LordSinclair op 26-03-2024 14:55 ]
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Zolang je geen voortent gebruikt valt dat wel mee hoor is mijn ervaring met camper.. maar de onze is een hardtop dus je hoeft niks in te klappen..LordSinclair schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Mij lijkt het, net als een camper, vreselijk onhandig. Als je even iets wilt ondernemen dat wat verder van de camping is moet je eerst de hele boel inpakken voordat je op pad kan. Of je moet extra voertuigen gaan meenemen.
Mag je een gegeten paard in de bek kijken?
of een schimmenspel..pirke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:40:
[...]
Hoe en wanneer ga je romantische activiteiten met je partner ondernemen als je in dezelfde ruimte als de kinderen ligt? Een dun doekje helpt niet tegen het geluid, maar geeft in ieder geval wat visuele privacy

Met een camper ga je normaliter niet naar een camping om dat als thuisbasis te beschouwen en van daaruit de omgeving te verkennen.LordSinclair schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:53:
[...]
Mij lijkt het, net als een camper, vreselijk onhandig. Als je even iets wilt ondernemen dat wat verder van de camping is moet je eerst de hele boel inpakken voordat je op pad kan. Of je moet extra voertuigen gaan meenemen.
Je gaat x nachtjes op een camping (of camperplaats) staan om van de faciliteiten te genieten, daarna trek je door naar je attractie (of supermarkt), van daaruit trek je door naar de volgende attractie of camping/camperplaats/parkeerplaats bij een meertje.
Als je toch vanuit de camping op pad wilt kun je ook fietsen meenemen, of met het OV naar het centrum van een grote stad.
Ik doe denk ik andere dingen op een vakantie. Ik ga namelijk niet "even" een bergpas op fietsen (of hopen op ov naar het beginpunt) voor een mooie hike nog verder de berg op.pirke schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 15:56:
[...]
Met een camper ga je normaliter niet naar een camping om dat als thuisbasis te beschouwen en van daaruit de omgeving te verkennen.
Je gaat x nachtjes op een camping (of camperplaats) staan om van de faciliteiten te genieten, daarna trek je door naar je attractie (of supermarkt), van daaruit trek je door naar de volgende attractie of camping/camperplaats/parkeerplaats bij een meertje.
Als je toch vanuit de camping op pad wilt kun je ook fietsen meenemen, of met het OV naar het centrum van een grote stad.
Maar als dat je ding is, vooral rond de plek hangen waar je voertuig staat, ja dan werkt het wel.
Mijn tent is meer een soort basecamp waarvanuit ik een spinnenweb aan activiteiten doe in de omgeving.
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Tsja, meningen verschillen. Maar om mijn mening nou onzin te noemen?zuma schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 13:38:
[...]
Wat een onzin. Alsof een dun doekje helpt.... Mijn kids zijn de 18 al voorbij en zijn niets anders gewend dat we gewoon met z'n allen in 1 ruimte slapen als we kamperen. Als wij later gaan slapen dan zitten we gewoon buiten voor de tent of wat verder op bij een kampvuurtje. Toen ze nog erg klein waren gewoon een walky talky mee op talk stand (babyfoon functie).
Maar inderdaad, de ene zou dit prima vinden, alleen wij niet. Ik zou graag nog tot wat later een boekje lezen en een wijntje drinken (met uiteraard keihard muziek aan). Ook als het regent of koud is.
En natuurlijk een beetje knuffelen zonder al teveel geluid te maken is ook wel fijn.
na een wijntje 'knuffelen' zonder geluid is in een tent erg lastig... dat is een van de nadelen van kamperen..barrymossel schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 17:43:
[...]
Tsja, meningen verschillen. Maar om mijn mening nou onzin te noemen?
Maar inderdaad, de ene zou dit prima vinden, alleen wij niet. Ik zou graag nog tot wat later een boekje lezen en een wijntje drinken (met uiteraard keihard muziek aan). Ook als het regent of koud is.
En natuurlijk een beetje knuffelen zonder al teveel geluid te maken is ook wel fijn.
Mee eens, maar bij tenten speelt het ook mee dat naarmate ze langer opgeslagen worden, het tentweefsel steeds makkelijker kan scheuren. Dat probleem heb je minder snel met een nieuwe tent.Cheesy schreef op maandag 25 maart 2024 @ 12:08:
Ik had een zoekactie op marktplaats gelieerd aan kamperen, en zag in een paar dagen tijd behoorlijk wat tenten langskomen. Wellicht een idee om niet direct nieuw te kopen maar eens kijken wat marktplaats te bieden heeft? Vaak sets met extra's (zoals kapstokken, zakken, voortenten, luifels) tegen leuke prijsjes en amper gebruikt.
Voel je niet verplicht, alleen een tip. Ik koop vaak wat nieuws en dan denk ik achteraf 'oh, vergeten marktplaats te checken'.
Over nagedacht, maar ons toch te krap voor hoe we willen kamperen. Voor de rest staat alles in de auto natuurlijk, en je hebt ook geen plaats in de tent om even je koelkast oid uit te pakken.twowheeler schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18:
Edit: en waar je dat ding opbergt. Tent kan altijd op zolder bijvoorbeeld.
Daktent leg je niet zomaar even op zolder volgens mij.. beetje daktent is 1.4 bij 1.4 en weegt 50 tot 70 KG... ik ga er iig niet mee lopen slepen naar zolder xD
En tja het inpakken als je weg gaat heb je enigszins ook met een camper natuurlijk. Maar de camper kan je starten en weg, een daktent moet je wel 'echt' opbergenLordSinclair schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 14:53:
Onze auto mag schijnbaar maar 75kg dragen op het dak. Geen idee of dat tijdens rijden is, maar wel iets om mee rekening te houden.twowheeler schreef op dinsdag 26 maart 2024 @ 09:18: