Kevinns schreef op woensdag 13 maart 2024 @ 09:38:
@
FRANQ En een Holtkamper Aero met windforce systeem? Een vaste keuken en kuipgrondzeil. Eventuele kindertent kan mee worden geklapt. Als je houdt van kamperen in de vouwwagen dan vraag ik me af of een caravan je gelukkig maakt, helemaal als het een kleine caravan wordt met alleen een luifel. Een gemiddelde caravan is al krap van binnen en lomp groot van buiten (vind ik)...
Voor het geld van een caravan zou ik liever een chique vouwwagen kopen

Ook eens mee, hele hele mooie vouwwagen.
Maar dan komt de campooz al aardig in de buurt.
(zonder iemand te willen beledigen, ik weet dat de holtkamper een niveau of wat hoger zit)
Ik bedoel meer qua werk.
Kuipzeil, luifel, en kindertent van de campooz is ook mee inklapbaar.
ik klap hem zelf uit, sla 6 haringen in de grond voor het kuipzeil en span de hele tent af met nog eens 6 haringen.
Dan trek ik de luifel naar voren, plaats de middelste bamboe stok, en span de lijn af.
Daarna span ik beide zijflappen af.
In de basis staat de wagen dan.
Mijn vrouw vind het opmaken van de bedden, kledingtassen netjes ordenen en dergelijke teveel.
We hebben een uitschuifbare keuken, welke te zwaar is voor haar, dus deze schuif ik uit.
Heb wel eens proberen uit te zoeken of het windforce systeem in te bouwen is op de campooz.
Op zich is het natuurlijk niet veel werk voor 3 weken.
Maar wij doen 4-6 campings aan in 4 weken tijd.
Waardoor je alles meerdere keren moet doen.
En eigenlijk wil je gewoon verplaatsen, en binnen een half uurtje klaar zijn.
Afgelopen 2 jaar in Zweden geweest, en afgelopen zomer zoveel regen gehad ( thanks storm hans) dat ik een pallet neer moest leggen bij de ingang om de schoenen uit te trekken.
De regen ging horizontaal onder de luifel door zo tegen de wand van de tent aan.
Er stond 7 cm water onder de luifel, meerdere dagen lang bleef er een plas staan.
Ook binnen was het lastig droog te houden, je neemt water mee naar binnen, en het kuipzeil dreef.
We hebben op een nacht dat Hans echt over kwam om 2 uur snachts de luifel terug geklapt over de vouwwagen heen.
Ik denk eigenlijk dat dat het een beetje gedaan heeft bij haar.
Ze heeft (ik eigenlijk ook wel) jaloers zitten kijken naar de camper tegenover ons die lekker hoog en droog binnen zaten.
Inklappen kan ik wel alleen, maar dan ligt het doek niet netjes, dus dat doen we samen.
Maar dat is voor haar eigenlijk wel te zwaar met de zijtent en luifel eraan.
@
JanHenk Mijn ouders hebben een van de kleinere modellen, glanzend wit (wel gladde wanden).
Ik heb hem nog maar 1x gezien, dus ik had daar niet aan gedacht.
De Freeling 515 kan misschien wel wat zijn.
Vrienden hebben een OPUS, ook gaaf.
Alleen zij zijn ook op zoek naar wat anders (blijkbaar bevalt het niet helemaal)
Wat ons opviel is dat door het polyester doek, het sochtends uren duurt voordat de tent droog is.
En ze vaak met doekjes aan de gang moeten.
[
Voor 9% gewijzigd door
FRANQ op 13-03-2024 11:34
]