[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 194 ... 280 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Nu online
Wij staan tot woensdag op de camping Domain D’Arnauteille (zie Cass Casey in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"). Goede plek, maar nu na het hoogseizoen vrijwel uitgestorven. Ik vermoed dat er niet meer dan 20 à 30 gasten zijn. Handdoekje leggen bij het zwembad is niet nodig (P.S. Iedereen die dat doet: krijg jeuk op niet bereikbare plekken). Onze plek is helemaal rustig. Geen buren. Niemand in deze hoek van de camping. We kunnen prima in ons nakie van tent naar sanitairhokje wandelen. Bevalt goed. Lekker afdrogen na het douchen in het ochtendzonnetje. Misschien toch het topic van @wildhagen eens weer doornemen en volgend jaar een nudistencamping proberen voor een weekend of zo.

Deze camping kan ik aanraden aan mensen die veel op de camping willen blijven. Dichtstbijzijnde winkels/dorpjes zijn een kwartier rijden.
Volgende week willen we een camping hier relatief in de buurt (Argeles sur Mer of zo) kiezen, maar met een stacaravan of andere accommodatie. Het opzetten en vooral afbreken en inpakken van zo’n tent is toch een hele klus.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
Cass Casey schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 10:25:
Wij staan tot woensdag op de camping Domain D’Arnauteille (zie Cass Casey in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"). Goede plek, maar nu na het hoogseizoen vrijwel uitgestorven. Ik vermoed dat er niet meer dan 20 à 30 gasten zijn. Handdoekje leggen bij het zwembad is niet nodig (P.S. Iedereen die dat doet: krijg jeuk op niet bereikbare plekken). Onze plek is helemaal rustig. Geen buren. Niemand in deze hoek van de camping. We kunnen prima in ons nakie van tent naar sanitairhokje wandelen. Bevalt goed. Lekker afdrogen na het douchen in het ochtendzonnetje. Misschien toch het topic van @wildhagen eens weer doornemen en volgend jaar een nudistencamping proberen voor een weekend of zo.

Deze camping kan ik aanraden aan mensen die veel op de camping willen blijven. Dichtstbijzijnde winkels/dorpjes zijn een kwartier rijden.
Volgende week willen we een camping hier relatief in de buurt (Argeles sur Mer of zo) kiezen, maar met een stacaravan of andere accommodatie. Het opzetten en vooral afbreken en inpakken van zo’n tent is toch een hele klus.
In argeles kan ik je la bois valmerie aanraden.
Leuk zwembad en had de eerste keer dat wij er waren een goed restaurant.
1 of 2 jaren later zat er wel een andere kok in, was toen wel wat minder maar nog steeds goed (de eerste kok was een Nederlander die erboven woonde, maar de camping eigenaar wilde daar een fitnessruimte hebben dus moest de kok verhuizen).
Nadeel is wel dat die kant van argeles een kiezel strand heeft
Zit je boven de haven is het wel zand

• Highfive95
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 21:49
Tijdens onze vakantie is onze Gimeg 3 pits kooktoestel overleden. Vlammen van 30 -40 cm hoog is niet de bedoeling. Heb de brander al gereinigd, maar geen effect. Het lijkt of de gasregelaar van 1 grote pit kapot is.

Nadeel van de Gimeg was dat 3e pit eigenlijk niet bruikbaar is. Met twee grote pannen kan er een ieniemienie pannetje op. Dus dat schiet niet op. Tevens had deze geen piezo onsteker dus altijd gedoe met aansteker/lucifers. Dus dat wordt een andere kopen.

Nu heeft Gimeg wel 2 pits met piezo, maar ben een beetje huiverig hiervoor. Je zou zeggen dat niks kapot kan, maar collega heeft zelfde probleem gehad.

Het moet een kooktoestel met minimaal 2 pitten zijn met piezo onsteker. Dan kom je uit op een Campingaz of Cadac 2 cook. Waarbij de laatste aanzienlijk duurder is.

Iemand tips voor een goed kooktoestel?

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 20:39
Togi schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 13:28:
[...]

In argeles kan ik je la bois valmerie aanraden.
Leuk zwembad en had de eerste keer dat wij er waren een goed restaurant.
1 of 2 jaren later zat er wel een andere kok in, was toen wel wat minder maar nog steeds goed (de eerste kok was een Nederlander die erboven woonde, maar de camping eigenaar wilde daar een fitnessruimte hebben dus moest de kok verhuizen).
Nadeel is wel dat die kant van argeles een kiezel strand heeft
Zit je boven de haven is het wel zand
Heb in een ver verleden een seizoen op valmarie gewerkt, echt een fijne camping. En ook in een van de kamers er boven verbleven. Voordeel is dat het lekker rustig is , maar je de drukte van Argeles ook gewoon op kunt zoeken. Ik zou graag een keer met de kinderen terug gaan, maar er zijn geen staanplaatsen en een stacaravan is daar zo enorm duur. Ooit gaat het er van komen…

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 16:17
Highfive95 schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:22:
Het moet een kooktoestel met minimaal 2 pitten zijn met piezo onsteker. Dan kom je uit op een Campingaz of Cadac 2 cook. Waarbij de laatste aanzienlijk duurder is.

Hier erg tevreden over de Cadac2cook. Ik heb de versie met grillplaatjes die je in plaats van de pandrager kan gebruiken. Best ideaal moet ik zeggen. Is wat duurder maar het gemak (en luxe) is echt goed.

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

• Highfive95
vandermark schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:51:
[...]
Hier erg tevreden over de Cadac2cook. Ik heb de versie met grillplaatjes die je in plaats van de pandrager kan gebruiken. Best ideaal moet ik zeggen. Is wat duurder maar het gemak (en luxe) is echt goed.
Merk dat bij Gimeg ook wel veel warmte aan de zijkant verloren gaat. Cadac en Campingaz hebben allebei aan de zijkant een schotje. Grill van de Cadac is inderdaad wel een pluspunt.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Tijdens onze vakantie is onze Gimeg 3 pits kooktoestel overleden. Vlammen van 30 -40 cm hoog is niet de bedoeling. Heb de brander al gereinigd, maar geen effect. Het lijkt of de gasregelaar van 1 grote pit kapot is.

Nadeel van de Gimeg was dat 3e pit eigenlijk niet bruikbaar is. Met twee grote pannen kan er een ieniemienie pannetje op. Dus dat schiet niet op. Tevens had deze geen piezo onsteker dus altijd gedoe met aansteker/lucifers. Dus dat wordt een andere kopen.

Nu heeft Gimeg wel 2 pits met piezo, maar ben een beetje huiverig hiervoor. Je zou zeggen dat niks kapot kan, maar collega heeft zelfde probleem gehad.

Ik heb vorig jaar de Campingaz Xcelerate 400 SG gehad. Bouwkwaliteit is niet je van het. En het piezo-ontstekingsmechanisme was gelijk de eerste vakantie defect.

Afgelopen jaar de Cadac 2 cook 3 pro aangeschaft en super tevreden. Met de campingaz merkten wij dat we de grilplaten eigenlijk niet gebruikten, vandaar voor de pro variant van Cadac gegaan. En de 3e iteratie heeft ook piezo-ontsteking voor de pro variant, ipv alleen de deluxe.

• Highfive95
@mathman
Neig ook meer naar de Cadac, ondanks dat deze stukje duurder is. Gimeg merk je aan alles dat het een budget ding is. Dus dat wordt het niet meer.

Hoop toch dat ik met nieuwe iets langer vooruit kan. Want met meerdere personen op de camping en 1 bruikbare pit is toch echt behelpen. Gelukkig ging hij een paar dagen voordat we naar huis gingen kapot.

Kamperen wordt toch volgend jaar pas weer. Dus we hebben nog even tijd om voor een nieuwe te kijken.

• Climbon
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 29-01 11:26
mathman schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:30:
[...]

Ik heb vorig jaar de Campingaz Xcelerate 400 SG gehad. Bouwkwaliteit is niet je van het. En het piezo-ontstekingsmechanisme was gelijk de eerste vakantie defect.
Kan het alleen maar beamen. Kwalitatief erg slecht, zeker voor het bedrag dat je er nog voor neer mag tellen. Dit jaar voor het laatst gebruikt, piezo was bij ons aan één kan ook snel defect net zoals de sluiting van de deksel. In de loop van de tijd braken er steeds meer plastic onderdelen af en het was nu echt einde oefening.

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 22:19

_Eend_

🌻🇺🇦

Climbon schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 15:56:
[...]

Kan het alleen maar beamen. Kwalitatief erg slecht, zeker voor het bedrag dat je er nog voor neer mag tellen. Dit jaar voor het laatst gebruikt, piezo was bij ons aan één kan ook snel defect net zoals de sluiting van de deksel. In de loop van de tijd braken er steeds meer plastic onderdelen af en het was nu echt einde oefening.
Goed om te weten. Volgens mij heb ik dit model al een keer gezien in een winkel en ik was ook niet echt onder de indruk van het ding. Je ziet dezelfde verhalen in reviews van dat ding. Maargoed, dat kunnen ook gewoon lompe bavianen zijn. Wat dat betreft heb ik de gemiddelde Tweaker wat hoger zitten :P

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 20:27
Wij hebben al een jaar of 4 zo'n grijze 3 pits kookplaat van Gimeg. Tot op heden werkt hij nog prima.
Alleen als er een beetje wind staat, waait de meeste warmte erg bij de pannen. Een winddeflector maakt het fornuis wel een stuk efficiënter.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-02 19:52
Wij hadden een Campingaz 200 met 2 kookplaatjes, deed het best prima voor de paar zomers met de tent. Uiteindelijk verkocht via Marktplaats.

Sinds een paar jaar zo'n Campingaz party grill bbq met van die gasbusjes, nog geen problemen mee gehad gelukkig.

Maar goed, we koken daar maar af en toe wat op, staat niet hele zomer elke dag aan, dat scheelt ook wel denk ik xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10:58
voog schreef op vrijdag 8 september 2023 @ 14:46:
[...]

Heb in een ver verleden een seizoen op valmarie gewerkt, echt een fijne camping. En ook in een van de kamers er boven verbleven. Voordeel is dat het lekker rustig is , maar je de drukte van Argeles ook gewoon op kunt zoeken. Ik zou graag een keer met de kinderen terug gaan, maar er zijn geen staanplaatsen en een stacaravan is daar zo enorm duur. Ooit gaat het er van komen…
Zit te rekenen maar voor mij was het ook weer 8 jaar geleden.
Voordeel was dat de kinderen nog jong genoeg waren en we in het voor seizoen konden.
Was in juni net door een faillissement werkeloos dus had geen verplichtingen (en mijn vrouw had 4 weken vakantie). Locatie beviel ons toen zo goed, en de stacaravan die we toen hadden was nog beschikbaar, dat we er nog een week aan vast geplakt hadden.
Toen kon dat idd nog, tegenwoordig is dat in het hoogseizoen idd niet meer te betalen.

Hadden toen ook wat last van bosbranden. De brandweer gebruikte de camping als toegang tot het bos erachter. Ben niet gauw bang maar toen heb ik wel snel paspoorten, camera’s, vesten en wat eten en drinken in de auto gegooid, mocht het nodig zijn hoefde ik alleen de kids er nog bij te zetten en we konden weg.
Gelukkig niet nodig en kon ik mooi genieten van de blus vliegtuigen.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 21:45

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ngpyWzjk6Js9Tt3-CMWdii-67io=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ThTL1SNKZuDXxhh9rnqcFd0M.jpg?f=fotoalbum_large

Here we go again *D

We've got that ring of confidence

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 22:10

Ik zie een twee pits Gimeg voor 59 en een cadac twee pits classic voor 79.
Dat is toch bijna geen verschil?

Ik zoek, maar wrs koop ik dat volgend jaar weer, ook nog zoiets. Twee pitten lijkt mij genoeg.
Drie pits wordt het wrs groter en zwaarder om mee te nemen.

Ik had nog heeeele oude losse gaspitjes.
Twee keer de boel in de fik op de laatste vakantie :+
Nog een systeem met een schroef die dan een pin boort in het gasflesje ... hoe het je ook noemt.
Dat schijnt tegenwoordig vervangen te zijn door een veiliger en beter systeem hoorde ik.

Dat cadac classic van 79 lijkt mij wel wat, zeker als je ook nog de wind van de zijkant kan blokken . Dat lijkt mij wel een toevoeging die ik erbij moet hebben
Zie overigens de voorbeelden met cadac gasflesjes maar neem aan dat het een universeel systeem is wat ook op andere gasflesjes past?

Die cadac 2 cook classic lijkt mij ok. Die twee andere variaties (pro etc) zie ik het zo niet het extra nut van in?
Vlees kan toch ook gewoon in een koekepan?

[ Voor 10% gewijzigd door Harribo op 09-09-2023 09:19 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:11
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CPsUupElSlyvk3k0XWNV3Q50So0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/v9Yl0dvHQUZ9htUmfNZJT2UD.jpg?f=fotoalbum_large

het is een still uit een (scheve...) video die ik heb gemaakt, maar wat je ziet is het uitzicht vanuit onze tent op Corsica ;)

Na 9 dagen GR20 lopen vanaf vandaag een paar dagen relaxen. Camping met toegang tot 2 prive strandjes, het kan slechter...

Hi Ha Hopjesvla

• Oekol
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 18:42

Oekol

waka waka hey hey

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:55:
[Afbeelding]

het is een still uit een (scheve...) video die ik heb gemaakt, maar wat je ziet is het uitzicht vanuit onze tent op Corsica ;)

Na 9 dagen GR20 lopen vanaf vandaag een paar dagen relaxen. Camping met toegang tot 2 prive strandjes, het kan slechter...
Even gegoogled wat de GR20 is. Zoals je merkt geen ervaren bergbeklimmer / wandelaar whatsoever. Heftig dingetje. Goed bezig! Mooi uitzicht ook!

Going to church doesn't make you a Christian any more than standing in a garage makes you a car.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:31
Harribo schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 09:15:
[...]

Ik zie een twee pits Gimeg voor 59 en een cadac twee pits classic voor 79.
Dat is toch bijna geen verschil?

Ik zoek, maar wrs koop ik dat volgend jaar weer, ook nog zoiets. Twee pitten lijkt mij genoeg.
Drie pits wordt het wrs groter en zwaarder om mee te nemen.

Ik had nog heeeele oude losse gaspitjes.
Twee keer de boel in de fik op de laatste vakantie :+
Nog een systeem met een schroef die dan een pin boort in het gasflesje ... hoe het je ook noemt.
Dat schijnt tegenwoordig vervangen te zijn door een veiliger en beter systeem hoorde ik.

Dat cadac classic van 79 lijkt mij wel wat, zeker als je ook nog de wind van de zijkant kan blokken . Dat lijkt mij wel een toevoeging die ik erbij moet hebben
Zie overigens de voorbeelden met cadac gasflesjes maar neem aan dat het een universeel systeem is wat ook op andere gasflesjes past?

Die cadac 2 cook classic lijkt mij ok. Die twee andere variaties (pro etc) zie ik het zo niet het extra nut van in?
Vlees kan toch ook gewoon in een koekepan?
Nu ik zo die 2 vergelijk (classic en pro) zie ik buiten de kleur inderdaad ook weinig verschillen.
Bij de oude variant had de classic (maar ook de pro) geen automatische piezo ontsteking. Maar blijkbaar nu bij de nieuwe variant beide wel.

Had ik dat maar geweten had ik 20 euro in de zak gehouden. Met de kennis van nu voor de classic gekozen! Maar desalniettemin erg blij met de pro 😇

[ Voor 4% gewijzigd door mathman op 09-09-2023 20:12 ]

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
1
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:17:
[...]

Safari Chef 2 met pizzasteen. O-)
2
Koekstra schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:16:
[...]

Na jouw tip van vorige week toch ook maar eens verdiept in de chef, en ik denk zeker dat dat wel wat gaat worden voor ons! De 30 is echt een mooi maatje, en checkt al onze boxjes.

Jij gebruikt de pizzasteen ook neem ik aan? (je raadde hem wel aan iig) maar doe je die alleen voor het bakken van de broodjes, of bak je ook wel eens een pizza? De steen is geschikt tot 300 graden, maar haal je dat ook, en is dat genoeg om een (verse) pizza op te bakken?
3

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5-2Z4rwKcSf85p1aGcQKybgewIk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5oNsj28WJ1gtWrMR31RXUDjp.jpg?f=fotoalbum_large

_/-\o_ *O*

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Gefeliciteerd met je nieuwste aanschaf (crematorium :+ ) *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:02
Bij het neuzen op het forum kom ik dus een waar kampeer topical tegen!! Ik ben zelf een inmiddels redelijke geoefend tent kampeerder. Tijdens onze hoofdvakantie meestal met een De Waard Kleine Bonte Specht, omdat die makkelijk is op te zetten. Aangezien we dan vaak rondtrekken wel zo praktisch.

Wanneer we ergens wat langer staan gebruiken we een De Waard Papegaaiduiker.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LPwSI9r4HOOxZ9DBx-wx1LEHn6s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/n9cuyapympB6CEIOJ45PEKgi.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/5QIHvK01EK_gTetHeXypzrsJBcU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/s4sHStO6p5gbzScDwMsrwsco.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vRQeYXKqXzZ23LSX1RXO2EHEFx0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/JNJLUM3ROkXxWcWQJ71hZvlW.jpg?f=fotoalbum_large

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 21:51

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | RF 24-70 f/2.8 L | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Nou ik zet hem net uit eigenlijk.

Mijn lieftallige wederhelft zei vanmiddag 'ik wil vanavond bbqen dus ik ga een bbq kopen'

In 1 minuut de cadac gepitcht en 5 minuten later zaten we in de auto om er 1 te halen :+

De pizzasteen heb ik nog niet, maar als bbq is hij zeker goedgekeurd! _/-\o_

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 18:23

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Het is een erg leuk ding.

Wij hebben de versie met gaspatronen (die kun je ook voorzien van een drukregelaar, maar wij zeulen over het algemeen geen grote gastanks mee, vandaar).

De pizzasteen is een aanrader overigens.

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Die Safari Chef 30 is wel echt de hit van het jaar hè?

* Yukkie heeft hem dit jaar ook gekocht :+

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 18:28
Yukkie schreef op maandag 11 september 2023 @ 09:53:
Die Safari Chef 30 is wel echt de hit van het jaar hè?

* Yukkie heeft hem dit jaar ook gekocht :+
Die is al langer populair.

Heb hem zelf ook, prima ding. Was in eerste instantie ook aan kijken naar die twee pits gasstel van Cadac, maar aangezien we niet regel matig op twee pitten kopen toch maar voor de Safari chef gegaan. Wel klein tweede pitje voor de dagen dat we wel twee pitjes nodig hebben (en als backup mocht de SC ooit een keer niet werken).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• Smurf
  • Laatst online: 10:40

Smurf

Detri

Ik heb zelf niet de Safari Chef 30 maar de Safari Chef 2, want wist al langer dat het een ideaal ding was. :P
Er naast heb ik een oud 3-pits camping gaz gasstel, ooit eens samen met 2 bijna volle bussen gas voor veel te weinig van MP afgehaald. Misschien dat ik die ooit nog eens vervang door een tweede Safari chef, maar dat zal meer een geval "niet omdat het moet, maar omdat het kan" zijn.

)

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 22:02
Smurf schreef op maandag 11 september 2023 @ 13:12:
Ik heb zelf niet de Safari Chef 30 maar de Safari Chef 2, want wist al langer dat het een ideaal ding was. :P
Er naast heb ik een oud 3-pits camping gaz gasstel, ooit eens samen met 2 bijna volle bussen gas voor veel te weinig van MP afgehaald. Misschien dat ik die ooit nog eens vervang door een tweede Safari chef, maar dat zal meer een geval "niet omdat het moet, maar omdat het kan" zijn.
datzelfde heb ik ook, 10 jaar geleden als een van mijn eerste kampeeruitrustingen gekocht, nu nog steeds veel gebruik van de safari chef 2. Een tweede zou heel niet gek zijn, al overweeg ik ook nog gewoon een pit rechtstreeks op de 907 gasbus, want die zijn er ook (ik gebruik de safari vooral al 1 pits gasstel en ben inmiddels een koning in 1 pans gerechten)

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op zaterdag 9 september 2023 @ 13:55:
[Afbeelding]

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/InuJjhc2Ay91icw1RtZzZ_WQ6Qw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B7uAxVwqY0jvgOyzz1UDfS5W.jpg?f=fotoalbum_large

echt prima camping...cooking with seaview

ik kwam er vandaag achter dat ik niet eens die hele minuut hoef te lopen voor het privestrandje (wat we momenteel voornamelijk voor ons alleen hebben of maar met max 4 anderen te hoeven delen)..ik kan ook gewoon in een keer met snorkeluitrusting een paadje de rots af het water in ideaal!

Je moet wel van een beetje basic houden: semi koud/max lauw douchen ( geen probleem met de huidige temperaturen, sanitair sowieso vrij basic (maar schoon) en supermarkt op 5 km (wel meteen 2). Daarentegen dan wel een bar/restaurant op het strand (aan de prijs, maar zeer goed)

https://www.campingfautea.fr/

niet verder vertellen ;)

Hi Ha Hopjesvla

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Wij hebben onlangs een vouwwagen gekocht. Een Jamet Jametic. Ik moet daarvoor nog een gasfles aanschaffen. Weet iemand wat hiervoor geschikt is? In een ander topic adviseert met Campinggaz, maar ik vind ook allerlei andere (goedkopere?) merken. Maar voordeel van Campinggaz is dan ws. dat je die in veel landen kunt laten bijvullen? En de aansluiting moet natuurlijk ook passen ;)

[ Voor 6% gewijzigd door Palomar op 13-09-2023 08:52 ]

• Sleeon
  • Registratie: Mei 2015
  • Laatst online: 13-01 15:42
Palomar schreef op woensdag 13 september 2023 @ 08:50:
Wij hebben onlangs een vouwwagen gekocht. Een Jamet Jametic. Ik moet daarvoor nog een gasfles aanschaffen. Weet iemand wat hiervoor geschikt is? In een ander topic adviseert met Campinggaz, maar ik vind ook allerlei andere (goedkopere?) merken. Maar voordeel van Campinggaz is dan ws. dat je die in veel landen kunt laten bijvullen? En de aansluiting moet natuurlijk ook passen ;)
Ligt aan de regio waar je heen gaat, ene merk is daar beter vertegenwoordigd dan andere.
Maar inderdaad, het is goed om op te letten waar je wat kan bijvullen.

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 25-01 20:21
In de caravan kook ik altijd elektrisch, op zo'n kookplaatje met 2 ouderwetse dikke platen. Zelfs met 6A stroom werken die dingen goed, zolang je maar niet allebei de pitten tegelijk aan zet (en die dikke platen blijven lang warm als je ze uitzet, dus de aardappelen blijven gewoon doorkoken als je plaat 1 uitzet, en op plaat 2 het vlees gaat bakken).

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

• Duclaasie
  • Registratie: November 2022
  • Laatst online: 20:02
Persoonlijk zie ik het voordeel van Campingaz niet, tenzij je graag veel teveel geld uitgeeft aan je gas. Wij gebruiken 5kg flessen butaan, die zijn een stuk goedkoper qua vulling. En wanneer stook je een hele fles leeg tijdens een vakantie?

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Weer even een rondje gas... :+

Campingaz heeft zeker voordelen. Het voornaamste voordeel: de cilinders zijn compact (volume) ten opzichte van de inhoud. Ze hebben grofweg dezelfde verhouding als de gasblikken. Daarnaast is de inhoud redelijk. Een 904 heeft 1800 gram gas, daar kun je best even op koken. Een Cadac Safari Chef heeft bijv. een nominaal verbruik van 125 gram gas per uur. Met één 904 kun je dus ruim 14 uur koken op die Chef.

Een 907 heeft ongeveer dezelfde verhouding qua volume ten opzichte van vulgewicht en ook om en nabij dezelfde prijs per kg gas. Ook een prima keuze. Houdt het uiteraard langer vol (zit 2750 gram in).

De hervulbare cilinders zijn vaak goedkoper qua gas, maar kosten wel weer geld aan keuringsjaren etc. Gebruik je veel gas, bijv. ook om te koelen, dan is dat een goede keuze. Nadeel vind ik het volume van de cilinder ten opzichte van het vulgewicht. Als je bagageruimte niet onbeperkt is, kan dat best een ding zijn.

Zelf vind ik eigenlijk de 227gram cartouches ook een goed alternatief, ook om op de koken. Goede verhouding van volume van het busje ten opzichte van de inhoud gas en ze zijn behoorlijk goedkoop verkrijgbaar (Al rond de € 2, oftewel iets meer dan € 8 per kg).
franssie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:40:
@JanHenk bij de Action kan je SSN29/EN417 nog wel eens onvrede de twee euro kopen zelfs.
Daar haal ik ze ook inderdaad. :+ Enkel in het seizoen verkrijgbaar overigens. Ik gebruik ze bij de Safari Chef Compact en dat werkt goed.

[ Voor 12% gewijzigd door JanHenk op 13-09-2023 11:45 ]

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@JanHenk bij de Action kan je SSN29/EN417 nog wel eens onder de twee euro kopen zelfs.
@Palomar Zowel op de boot als met de camper eigenlijk het enige dat ik gebruik naast de COBB. met een buisje doe ik gemiddeld een week, elke dag koffie zetten, zo nu en dan een ei bakken of koken, pasta etc. De camper heeft ook camping gaz maar die heb ik in tien jaar maar één keer gebruikt.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 03-02 22:28
Duclaasie schreef op woensdag 13 september 2023 @ 11:05:
Persoonlijk zie ik het voordeel van Campingaz niet, tenzij je graag veel teveel geld uitgeeft aan je gas. Wij gebruiken 5kg flessen butaan, die zijn een stuk goedkoper qua vulling. En wanneer stook je een hele fles leeg tijdens een vakantie?
Wij hebben afgelopen vakantie in Oostenrijk bijna 5kg verbruikt. Ik ga niet zitten koukleumen (en mijn vrouw en kids al helemaal niet) in de voortent. Dus dan gaat gewoon de kachel aan. In de avond en in de ochtend ;)

Kleine edit:
https://www.hinnengas.nl/...gas-25-kg-propaangasfles/ gebruik ik voor het koken.

https://www.hinnengas.nl/...ngas-5-kg-propaangasfles/ staat in de disselbak met verdeelstuk. Dus aangesloten op de caravan (indien nodig) en een lange slang van 5m voor de gasheater.

[ Voor 20% gewijzigd door JaMaaT op 13-09-2023 11:58 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hier ga je weer heel veel meningen over krijgen met voors en tegens, complexe berekeningen over prijzen, risico's van bijvullen, gebruik bij bepaalde weersomstandigheden, verkrijgbaarheid in landen, etc.

Allemaal vrij vaak voornamelijk persoonlijke voorkeur, en daar komt het uiteindelijk toch op neer.
Onder de streep gaat het om je eigen gemak. Prijs is een non-issue gezien de hoeveelheid geld die je per jaar kwijt bent aan gas bij normaal kampeergebruik. Het uitzoeken daarvan of de discussie erover kost je aan uurloon al meer dan je de komende tien jaar gaat terugverdienen aan het verschil in prijs.

Dat gezegd hebbende gebruik ik tegenwoordig Campinggaz 907 en 904. De grote in de keuken van de vouwwagen, de kleine bij de Safari Chef 2 als draagbaar setje. Nu voor gekozen omdat het relatief weinig ruimte inneemt, en je via de gasfinder van Campingaz vrij makkelijk kan zien welke flessen je waar kunt inruilen.
Voorheen had ik de groene naamloze 5kg fles, ander betaalmodel, kon je net zo goed op koken, alleen een stuk lomper om in de auto in te pakken en past niet in de keuken van mijn vouwwagen.

Mijn advies: kijk voornamelijk naar je gebruiksgemak.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JaMaaT
@Gonadan
Wat je zegt, ga vooral voor gebruiksgemak. Daarom hebben wij de no name gasfles ook in kleine versie gekocht. Puur en alleen voor het koken. Die sjouw ik dus overal mee naartoe (gebruik de Cadac thuis ook als BBQ, dus ook thuis het kleine flesje).

Of ik kook / bbq te weinig maar die 2,5 vulling die erin zit krijg ik in 3 weken vakantie niet op.

Edit 196gram per uur verbruik...

[ Voor 4% gewijzigd door JaMaaT op 13-09-2023 14:01 ]

• Palomar
  • Niet online
Bedankt voor de reacties. Misschien moet ik dan toch maar gewoon voor Campinggaz gaan. Ook omdat je dat makkelijk in het buitenland kunt bijvullen/wisselen. De goedkopere alternatieven klinken ook goed, maar wellicht dat ik daarnaar overstap als ik wat meer kampeerervaring heb en ook een beter beeld van hoeveel gas je verbruikt e.d.

Over verwarmen had ik nog niet eens nagedacht. Kan natuurlijk een klein elektrisch kacheltje meenemen op 1000 watt, maar op gas geeft ws. veel meer warmte. Nemen jullie dan altijd 2 flessen mee? Of 1 fles dje je zowel gebruikt voor koken als verwarmen?

(het plan is overigens om alleen naar mooi weer bestemmingen te gaan in de zomer, maar ik snap wel dat het op sommige plekken 's avonds wel kan afkoelen, vooral in het voor- en naseizoen).

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:51
Of gewoon een trui aandoen ipv de buitenlucht verwarmen ;)

[ Voor 3% gewijzigd door LordSinclair op 13-09-2023 14:44 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Palomar waar wil je de fles zetten/bewaren? Dat bepaalt wat lekker past, en als dat een vaste plek is zoals in je keuken of disselbak dan kies je de grootste die daar op een fijne manier in past. Wil je er mobiel mee zijn dan kies je heel anders.

Precies daarom heeft @JaMaaT wanneer hij een caravan vol koukleumen én een grote disselbak heeft waarschijnlijk prima ruimte voor twee 10kg flessen in z'n disselbak dus is dat het gebruiksgemak.
En voor het mobiele kooktoestel juist 'kleinere' (is nog steeds ruim groter dan de grootste campingaz) omdat je dan niet met een grote fles wilt zeulen.

Wil je allebei dan moet je beslissen of je het uitwisselbaar wilt hebben zodat de één automatisch reserve is voor de ander (heb ik gedaan) of dat je gewoon zorgt dat er genoeg mee is en je daardoor de grote nog groter kan en de kleine nog kleiner.

Voor een incidentele koudere nacht in de zomer ga je écht geen grote gasflessen en gaskachel meenemen in je vouwwagen. Dat kan ik je nu al voorspellen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JaMaaT
Hahah dat zou inderdaad goed kunnen. Nog nooit met een vouwwagen op pad geweest ;)

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 22:23
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 19:38:
[...]

[Afbeelding]

echt prima camping...cooking with seaview
Hoe bevalt die benzinebrander? Wij hebben exact dezelfde en sinds het begin af aan "ploft" deze al tijdens het gebruik. Hij geeft dan een knal waardoor het vuur uitgaat en hij enkel nog hard sist/fluit. Geen heel tof gevoel om dit meerdere keren te hebben bij normaal gebruik..

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 15:13
LordSinclair schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:44:
Of gewoon een trui aandoen ipv de buitenlucht verwarmen ;)
Of gewoon een kampvuurtje of zelfs een houtkachel in je kampeermiddel :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/i6uW8kD4vls0rE6GADRl83_9QM8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nPtlIb5doLsdkzWxt2nPohqL.jpg?f=fotoalbum_large

• zuma
Anton2610 schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:16:
[...]

Hoe bevalt die benzinebrander? Wij hebben exact dezelfde en sinds het begin af aan "ploft" deze al tijdens het gebruik. Hij geeft dan een knal waardoor het vuur uitgaat en hij enkel nog hard sist/fluit. Geen heel tof gevoel om dit meerdere keren te hebben bij normaal gebruik..
Je hebt dan te weinig brandstof door de generator heen in combinatie met een goede mengsel met lucht wat plof zegt in plaats van gewoon affakkelt.

Dat komt over het algemeen omdat je de pomp niet genoeg druk heeft en/of de knop niet ver open hebt gedraaid.

Zo steek je dus deze Coleman benzine brander aan:
1. meer dan voldoende druk op de tank zetten, zoveel dat je echt weerstand voelt bij het oppompen
2. palletje naast de knop omhoog zetten
3. Knop echt ver open draaien, minstens twee volledige slagen.
4. De knop aan de linker zijkant (voor de 2e pit controleren of deze dicht zit
5. Dan pas aansteken.
6. Als de brander aan is, de knop even helemaal dicht draaien en weer open draaien. paar keer herhalen. Dit reinigt de generator.

Veel plezier!

[ Voor 4% gewijzigd door zuma op 13-09-2023 15:50 ]

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20:21
zuma schreef op woensdag 13 september 2023 @ 15:40:
[...]

Of gewoon een kampvuurtje of zelfs een houtkachel in je kampeermiddel :+

[Afbeelding]
Mooie Protipi kachel! :9~

Ik neig zelf naar een Winnerwell Fastfold voor de Tentipi, mede dankzij het handige pakformaat. Niet al te grote auto (lees: we nemen al genoeg zooi mee) en zo'n inklapbare kachel lijkt me dan ideaal.

• Hopjesvla79
[...]

ik doe het precies zoals @zuma hierboven verteld (en ook op de binnenzijde van de deksel staat), behalve punt 6, maar ik weet dat dat de oplossing is wanneer die verstopt raakt.

Wat betreft het volledig 2 slagen opendraaien is mijn ervaring met wasbenzine dat de kans groot is dat die dan verzuipt, dus ik deed dat juist heel voorzichtig met de vlam erbij langzaamaan opendraaien. Nu op Aspen is dat niet meer nodig.

Komt vast goed, deze brander heeft gewoon een leercurve, als je hem eenmaal onder de knie heb gaat die altijd aan.

Hi Ha Hopjesvla

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:41
Palomar schreef op woensdag 13 september 2023 @ 14:40:
Over verwarmen had ik nog niet eens nagedacht. Kan natuurlijk een klein elektrisch kacheltje meenemen op 1000 watt, maar op gas geeft ws. veel meer warmte. Nemen jullie dan altijd 2 flessen mee? Of 1 fles dje je zowel gebruikt voor koken als verwarmen?

(het plan is overigens om alleen naar mooi weer bestemmingen te gaan in de zomer, maar ik snap wel dat het op sommige plekken 's avonds wel kan afkoelen, vooral in het voor- en naseizoen).
Twee flessen van 11kg, hij schakelt automatisch over op de andere fles als de eerste leeg is. Binnen kunnen we zien of hij op de tweede fles is overgeschakeld zodat we rustig - als we er toch bij in de buurt zijn - even langs een vulstation kunnen gaan.

Komende herfstvakantie verwacht ik weer lekker de kachel aan te zetten 's ochtends. 's Avonds pakken we wel een dekentje tijdens boekje lezen, of we duiken er vroeg in.

In december/januari kan hij de hele dag aanstaan in te zorgen dat alles vorstvrij blijft. Maar meestal staan we in de winter wel op plekken waar ook stroom is, maar ook die kan uitvallen en dan is gas een fijne backup wat gewoon werkt. In de winter gaan de flessen wel hard leeg als we puur op gas warm moeten blijven. Dan is 2x11kg opeens niet zoveel meer.

• zuma
Daftz schreef op woensdag 13 september 2023 @ 16:52:
[...]

Mooie Protipi kachel! :9~

Ik neig zelf naar een Winnerwell Fastfold voor de Tentipi, mede dankzij het handige pakformaat. Niet al te grote auto (lees: we nemen al genoeg zooi mee) en zo'n inklapbare kachel lijkt me dan ideaal.
Winnerwell is ook wel een populaire. Maar het nadeel vind ik dat de hitte retentie slechter is. Met een tenttipi binnentent erbij is dat wel goed te doen (minder warmteverlies)

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vbLGtx-tXZWvjzEr-oKrQXc1Md0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/7F98ZkCXIfXoETJ5rr6WQWFM.jpg?f=fotoalbum_large

Zo, weer een "probleem" opgelost. Veel bomen staan te ver uit elkaar voor mijn hangmat... Vandaag bij de Decathlon twee Nordic sticks gekocht voor weinig om het doorhangen van het touw tegen te gaan. Komen misschien ook nog van pas in de Picos de Europa over een paar dagen.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• jannus66
  • Registratie: Mei 2019
  • Laatst online: 17:03
Iemand ervaring met de Cadac Carri chef 40, welke hulpstukken mogen er niet ontbreken?
Heb al diverse reviews gelezen maar ben op zoek naar persoonlijke ervaringen.

• JaMaaT
Heb de City, met pizzasteen. Maar ook met quick connect snelkoppeling en eigen gasslang. Gebruik 'm thuis ook als BBQ. Gebruik icm kleine 2,5 gasfles, want lekker handzaam.

Standaard bakplaat kan ik wel mee uit de voeten. Pandrager zit er bij de City standaard bij. Maar die heb ik ook al paar keer gebruikt (voor de pannenkoeken).

En bij de pizzasteen hoort eigenlijk ook een schep.
In eerste instantie wou ik wellicht die siliconen bak er nog bij bestellen voor het schoonmaken. Echter is de standaard geleverde bakplaat voorzien van een goede antiaanbaklaag. Die heb je echt zo schoon.

• zuma
franssie schreef op donderdag 14 september 2023 @ 15:22:
[Afbeelding]

Zo, weer een "probleem" opgelost. Veel bomen staan te ver uit elkaar voor mijn hangmat... Vandaag bij de Decathlon twee Nordic sticks gekocht voor weinig om het doorhangen van het touw tegen te gaan. Komen misschien ook nog van pas in de Picos de Europa over een paar dagen.
Oef ik vind het tricky om daar ff de helft van je gewicht op te zetten... maar als het werkt dan werkt het! :+

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

zuma schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:06:
[...]

Oef ik vind het tricky om daar ff de helft van je gewicht op te zetten... maar als het werkt dan werkt het! :+
Ik zal de factoren later eens ontleden maar het zal max een derde zijn denk ik. Die dertig centimeter val overleef ik wel maar tot nu gaat het goed :+ gisteren heerlijk en paar uur in geslapen.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

zuma schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 11:06:
[...]

Het gaat ook om wie er in ligt, iemand met het formaat gewicht van een olifant of een muis :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• pirke
Ze hebben trouwens het lek in onze camper gevonden en gerepareerd, inderdaad een constructiefoutje in de fabriek. Boven de alkoof zit een strip met daaronder schroeven en een kitlaag. Bij 1 vd schroeven zat de kit niet goed, waardoor het water langs de schroef naar binnen kon... niet heel veel aangezien dit het hoogste punt is en het water in principe aan 2 kanten naar beneden stroomt, maar bij harde regen kwam er toch meer dan 0 water in. Ze zijn bezig om te vervangen wat nodig is. Fijn die jaarlijkse waterdichtheidscheck met 10 jaar garantie.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op vrijdag 15 september 2023 @ 17:32:
Fijn die jaarlijkse waterdichtheidscheck met 10 jaar garantie.
Bedankt voor de reminder: maandag a.s. gelijk Cannenburg bellen voor een afspraak op de Caravelair waterdichtheid garantie check :)

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Zo, weer terug van een week wandelen in de Harz. Dit was naast het bovenop de Brocken staan na een klim van 12 km over onverharde paden (lees: beekbeddingen) toch wel een van de hoogtepunten *D

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Auxk0KVZs35_URhe-ivqc9Q9FMk=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/z2hFHhnTqH0u6dJAdOdHZwJJ.jpg?f=user_large

Maar man, wat is het daar kaal zeg. :/ Gelukkig is de natuur weer aan het herstellen.
Onder andere de Harz is enkele jaren geleden vanwege de droogte geteisterd door de schorskever, die alles helemaal kaal en dood gevroten heeft

edit: bewegend beeld bij bovenstaande foto:

[ Voor 8% gewijzigd door Yukkie op 17-09-2023 14:00 ]

• DGTL_Magician
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 30-01 15:53

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Yukkie schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:34:
Zo, weer terug van een week wandelen in de Harz. Dit was naast het bovenop de Brocken staan na een klim van 12 km over onverharde paden (lees: beekbeddingen) toch wel een van de hoogtepunten *D

[Afbeelding]

Maar man, wat is het daar kaal zeg. :/ Gelukkig is de natuur weer aan het herstellen.
Onder andere de Harz is enkele jaren geleden vanwege de droogte geteisterd door de schorskever, die alles helemaal kaal en dood gevroten heeft

edit: bewegend beeld bij bovenstaande foto:
[YouTube: Brockenbahn 14.09.2023]
Wij hebben van 2010 tot 2021 een appartementje gehad in Braunlage. Met pijn in het hart verkocht maar de markt was toen heel goed, Covid nog erg aanwezig en de grote toeristenexplosie ging ons steeds meer tegenstaan. Als je ziet hoe in die tijd de natuur daar is veranderd dat is echt bizar.

Om het nog even relevant te houden: we hebben het appartement vervangen door een vierpersoons buscamper ;)

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@DGTL_Magician toeristisch was het zeker! Dat overviel me wel een beetje, ik kom al jaren in Duitsland en loop veel door bos en heuvels, maar zo druk als in Braunlage en omgeving had ik nog niet eerder gezien. Hoewel die drukte ook wel weer relatief is. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de Mont Ventoux, was dit ordelijk en gemoedelijk :)

Ik zou persoonlijk wel tekenen voor en appartementje in de Harz! (Maar niet in ruil voor m'n Cali-bus ;) )

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Yukkie schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:18:
@DGTL_Magician toeristisch was het zeker! Dat overviel me wel een beetje, ik kom al jaren in Duitsland en loop veel door bos en heuvels, maar zo druk als in Braunlage en omgeving had ik nog niet eerder gezien. Hoewel die drukte ook wel weer relatief is. Als ik het vergelijk met bijvoorbeeld de Mont Ventoux, was dit ordelijk en gemoedelijk :)

Ik zou persoonlijk wel tekenen voor en appartementje in de Harz! (Maar niet in ruil voor m'n Cali-bus ;) )
Ons appartement zat in een regulier wooncomplex dat in die elf jaar helemaal is opgekocht om te kunnen verhuren. We kregen steeds meer te maken met geluidsoverlast, stank, gasten die geen afval scheiden en in de winter mensen die met sneeuwschoenen over de marmeren trappen en vloeren liepen en/of de deuren kapot schopten.

Ik zou er zo weer iets kopen maar dan aan de Thüringen kant of de Sachsen-Anhalt kant van de Harz en vrijstaand.

Blog | aaZoo - (Wireless) Networking, Security, DDoS Mitigatie, Virtualisatie en Storage

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

DGTL_Magician schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:23:
[...]

Ons appartement zat in een regulier wooncomplex dat in die elf jaar helemaal is opgekocht om te kunnen verhuren. We kregen steeds meer te maken met geluidsoverlast, stank, gasten die geen afval scheiden en in de winter mensen die met sneeuwschoenen over de marmeren trappen en vloeren liepen en/of de deuren kapot schopten.

Ik zou er zo weer iets kopen maar dan aan de Thüringen kant of de Sachsen-Anhalt kant van de Harz en vrijstaand.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/D5DgAL6-hTOV4pow0QaV-aIhoyw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PfP15faCoc3kWAANqC7RswKN.jpg?f=fotoalbum_large

Wellicht is dit dan wat voor je? ;)

• DGTL_Magician

DGTL_Magician

Kijkt regelmatig vooruit

Yukkie schreef op zondag 17 september 2023 @ 14:50:
[...]

[Afbeelding]

Wellicht is dit dan wat voor je? ;)
Zwangversteigerung (gedwongen veiling) ga ik me niet aan wagen. Je moet zelf de huidige eigenaren eruit werken na de veiling.

Daarnaast moeten we eerst weer sparen, een moderne buscamper is net zo duur als een huisje in de Harz ;)

Overigens kun je in Benneckenstein wel lekker tank rijden.

[ Voor 4% gewijzigd door DGTL_Magician op 17-09-2023 14:54 ]

• JanHenk
  • Niet online
Wij hebben vorige week de Combi-camp Country (nu alweer ja) verkocht. Vrijdag de handtekening gezet voor een nieuwe Holtkamper Aero. :*)

Levertijd schijnt kort te zijn, rond de vier weken. Denk wel dat het begin volgend jaar wordt voor we hem voor het eerst kunnen proberen.

• TheJason
  • Registratie: Augustus 2005
  • Nu online
Gefeliciteerd met de aankoop!
Maar waarom de switch?

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

@JanHenk Gefeliciteerd. :) Had het al gelezen in het andere topic maar ik ben ook wel benieuwd naar de reden. In essentie zijn ze qua bouw en optionele slaapplekken niet zo heel verschillend toch?

Die 4 weken is wel relaxed, beter dan die 4 maanden van onze Aart Kok Kavango :+

Strava

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zie zijn post in het vouwwagen topic:
JanHenk schreef op dinsdag 12 september 2023 @ 14:06:
Wij hebben onze Combi-Camp Country afgelopen weekend verkocht, na slechts 45 nachten en 10 campings. Op zich nog een aardige score gezien het een wagen van augustus 2022 is...

Ideale vouwwagen voor twee personen. Voor vier (ons gezin) vond ik hem wat minder handig. De modulaire opzet doet de snelheid van opzetten wat teniet (gastencabine, voortentje, misschien zelfs nog een luifel daar weer voor). Ben je met z'n tweeën dan is de basisopstelling met luifel meer dan voldoende en dan is het gewoon een snelle wagen.

Ik ga hem wel missen. Hij was voor ons voor zeg 80 tot 90% perfect. Voor de verkoop was een behoorlijke animo, dat heeft me nog wel verbaasd in deze tijd van het jaar. Heb er weinig op hoeven afschrijven...

Wij gaan nu op zoek naar een Holtkamper Aero, zodat we vanaf het voorseizoen volgend jaar wel weer lekker kunnen kamperen. Andere prijsklasse natuurlijk, dus geen eerlijk vergelijk met een CC.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:23
Yukkie schreef op zondag 17 september 2023 @ 13:34:

[Afbeelding]

Heb je ook geslapen in het hotel boven? Echt een belevenis

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

maartend schreef op zondag 17 september 2023 @ 18:08:
[...]

Heb je ook geslapen in het hotel boven? Echt een belevenis
Dat geloof ik graag ja, maar nee ik heb gewoon in mijn bus geslapen op "Harz Mountain Camp am Schierker Stern". Dat had wel iets weg van een vierdaagse camping vond ik. Zowat iedereen is daar met maar één doel en dat is naar boven gaan. Of het nou lopend, rennend, fietsend of met de trein is.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22:30
[...]

controleer ook even of het laatste stukje van de generator ( het pijpje wat aan de tank vastzit en je in de rest steekt) wel goed zit. Als die niet goed afsluit lekt die daar waardoor die ook kan ploffen.

Zelfs 2 weken terug 2x een featherlite (voorloper van de 442) en een MSR whisperlite bijgekocht.
Nu alleen op zoek naar een pan waar die featherlite precies in zou passen zodat die qua pakmaat het kleinste mee te nemen is. brander is ingeklapt 14,x14,5 ideaal zou dus een pan met binnendiameter van 15cm zijn ( dan kan er nog een doekje om om te pan tegen beschadiging te beschermen)

had stiekem de hoop dat deze ging passen maar met 13,5cm buitendiameter toch echt te klein.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 21:01

vhal

ಠ_ಠ

Gonadan schreef op zondag 17 september 2023 @ 17:20:
Zie zijn post in het vouwwagen topic:
[...]
Die had ik inderdaad gezien maar mijn vraag is nog onbeantwoord ;) Maakt verder niet uit.

Strava

• JanHenk
  • Niet online
vhal schreef op maandag 18 september 2023 @ 07:40:
[...]

Die had ik inderdaad gezien maar mijn vraag is nog onbeantwoord ;) Maakt verder niet uit.
Om te beginnen vind ik het eigenlijk niet een eerlijk vergelijk want het is een totaal andere prijsklasse... Voor het geld van de Country had ik hem zo weer gekocht. We waren er ook best bedreven mee op het laatst. Je moet er wel echt even handig mee worden want zo'n vaste deksel heeft wat specifieke kenmerken...

Het type wagen is verder inderdaad vergelijkbaar. Een enkele klapper met één bed, een vaste keuken die onder de luifel komt, etc. Dat beviel ons erg goed en om die reden was het ook wel een fijne wagen.

De Aero is echter behoorlijk groter. Met name qua luifel. Ik vond de luifel bij de Country (achteraf) best smal en niet handig qua vorm. Bij regen en wind ben je ook verplicht de tent dicht te maken omdat je anders nauwelijks droog eronder kunt zitten en hij is niet stormvast zonder die stukken. Dan kun je nog een (boog)luifel kopen die je ervoor kunt zetten, maar dat hele 'er nog weer wat aanritsen en opzetten' doet het concept van de snelle klapper wat teniet. In ieder geval miste ik gewoon wat breedte in de tent. Dat is inherent aan het ontwerp, want de Country is niet breder dan twee keer het formaat van het bed door de deksel.

Wij zitten in ieder geval graag buiten en dat kan ook prima als het regent. Bij de Aero hebben we om die reden ook geen voorwand genomen. De buitenruimte is groot en als het echt slecht weer wordt, heb je binnen ook een ruimte die groot genoeg is. De luifel is van ontwerp daarnaast ook gewoon goed stormvast zonder stormstokken of -banden etc.

Met de Aero heb ik nog geen praktijkervaring, met de Country nu wel. Ik verwacht geen echte vooruitgang qua opzetgemak (dat was al goed, althans zoals wij hem gebruikten), maar wel qua ruimte en comfort.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Stormvast zonder wand of lijnen? Dat lijkt mij sterk om eerlijk te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 september 2023 @ 10:49:
Stormvast zonder wand of lijnen? Dat lijkt mij sterk om eerlijk te zijn.
De bedoeling is dat je de zijwanden eruit haalt als het echt hard waait, zodat de wind erdoor gaat. De hoeken hebben een heel aantal haringpunten. Daarnaast loopt er een "spanband" van de punt van de luifelstok dóór het dak heen en die moet dan vast aan de dissel. Naar verluidt (ik heb er geen ervaring mee) kun je dan storm doorstaan.

Desniettemin zitten er ook lusjes aan de luifel en de wagen waar je elastische banden aan kunt bevestigen, maar volgens gebruikers is dat zelden tot nooit nodig.

Misschien kan @The Legend of @tafmaf er wat over zeggen :)

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 18-09-2023 11:08 ]

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Nu online

The Legend

*Plop*

Het idee is inderdaad dat de luifel mee moet kunnen bewegen in de wind. Volgens HK is het concept ontwikkeld en getest op een klif in Normandië, maar dat moet je dan maar geloven :p Ik heb nog geen echt zware storm meegemaakt met de Kyte. Op een camping sta je toch meestal wel enigszins beschut, of door begroeiing of door medekampeerders. Als je op een open veld vol op de wind staat en er komt 100km/u op dan zou ik m’n hand er niet voor in het vuur durven steken. Er zijn wel wat verhalen te vinden over geknapte carbonmasten geloof ik. Maar dat zijn dan denk ik wel omstandigheden waar een carvanvoortent met stormbandje het ook niet overleeft.

Ik ben toch malle pietje niet!

• zuma
The Legend schreef op maandag 18 september 2023 @ 13:45:
Het idee is inderdaad dat de luifel mee moet kunnen bewegen in de wind. Volgens HK is het concept ontwikkeld en getest op een klif in Normandië, maar dat moet je dan maar geloven :p Ik heb nog geen echt zware storm meegemaakt met de Kyte. Op een camping sta je toch meestal wel enigszins beschut, of door begroeiing of door medekampeerders. Als je op een open veld vol op de wind staat en er komt 100km/u op dan zou ik m’n hand er niet voor in het vuur durven steken. Er zijn wel wat verhalen te vinden over geknapte carbonmasten geloof ik. Maar dat zijn dan denk ik wel omstandigheden waar een carvanvoortent met stormbandje het ook niet overleeft.
Het idee van goede wind bestendigheid berust op meerdere principes:
-vorm
-stijfheid/buigsterkte
-flexibiliteit

Vorm:
Een vierkant vangt veel meer wind dan een bol. Het is bewezen dat het model van de kegel voor kampeermiddelen het meest efficiënt is qua aerodynamische vorm. Een bol (koepel) heeft meer ondersteuning nodig omdat er grotere 'vlakken' zijn dan bij een kegel (tipi).

Stijfheid/buigsterkte. Een koepel (bol) kan maar beter stokken hebben die flexibel zijn en goed kunnen buigen. Een tipi (kegel) moet gewoon een stevige stijve middenstok te hebben. Liever staal dan aluminium omdat aluminium sneller buigt (is zachter).

Scheerlijnen beperken de flexibiliteit van doek en/of stokken. Echter als deze flexibiliteit te veel wordt beperkt kan er breuk optreden. Ik pas daarom altijd stijve elastieken toe tussen scheerlijn en doekAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OYOE4ZaXaydxzBHXr25RLhVD8c4=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MdvLXYAbIS9ql0wq617ucVGF.jpg?f=fotoalbum_large

Luifels moeten dus enerzijds strak staan (niet flapperen) maar ook flexibiliteit hebben. Bovenstaande foto was gemaakt na een milde storm met heel veel water op de eerste vrijdag februari 2022

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op maandag 18 september 2023 @ 11:00:
De bedoeling is dat je de zijwanden eruit haalt als het echt hard waait, zodat de wind erdoor gaat. De hoeken hebben een heel aantal haringpunten. Daarnaast loopt er een "spanband" van de punt van de luifelstok dóór het dak heen en die moet dan vast aan de dissel. Naar verluidt (ik heb er geen ervaring mee) kun je dan storm doorstaan.

Desniettemin zitten er ook lusjes aan de luifel en de wagen waar je elastische banden aan kunt bevestigen, maar volgens gebruikers is dat zelden tot nooit nodig.

Misschien kan @The Legend of @tafmaf er wat over zeggen :)
Aha, je moet er dus nog wel wat voor doen, dat verklaart. Ik geloof wel dat hij ontworpen is om goed tegen harde wind te kunnen maar wanneer windracht 9 onder een luifel slaat zie ik maar weinig scenario's waarin je dat lekker ontspannen zit af te wachten. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:57:
[...]

Aha, je moet er dus nog wel wat voor doen, dat verklaart. Ik geloof wel dat hij ontworpen is om goed tegen harde wind te kunnen maar wanneer windracht 9 onder een luifel slaat zie ik maar weinig scenario's waarin je dat lekker ontspannen zit af te wachten. :P
Uiteraard, maar dat doe je in principe standaard bij het opzetten. Je zou bevestiging van de stormband aan de dissel nog kunnen weglaten. Maar dat is een eenvoudige handeling, dus waarom niet meteen doen? Kun je ook met een gerust hart je vouwwagen achterlaten als je op pad gaat.

Ik heb overigens sowieso een gruwelijke hekel aan (harde) wind. Dus dan zit ik zeker niet ontspannen... Doe mij maar een lekkere plensbui of zelfs onweer. :+

• zuma
Gonadan schreef op maandag 18 september 2023 @ 14:57:
[...]

... maar wanneer windracht 9 onder een luifel slaat zie ik maar weinig scenario's waarin je dat lekker ontspannen zit af te wachten. :P
Ik heb al menig keer onder mijn tarp in stormstand gezeten bij een windkracht 8-9 (10 heb ik nog nooit meegemaakt tijdens kamperen). Ik zeg niet dat ik dan totaal ontspannen ben maar ik ben er wel inmiddels gerust op dat het goed gaat. Het kampvuur laat ik dan meestal wel uit of de wind moet echt van achteren komen. Ik vind het dan fijn om buiten te zijn om een beter gevoel te krijgen van wat er langs komt qua weer en of het in mijn omgeving ook allemaal goed gaat. Ik sta dan als het ware in soort van relaxte waakstand waarbij ik eerdere ellende bij andere kampeerders verwacht dan bij mijzelf.

Ik heb twee keer een kapot gewaaide tarp gehad. Eerste keer had ik nog niet goed geleerd de boel in een storm stand te zetten (te weinig flex en te korte haringen die eruit werden getrokken). Tweede keer bleek het doek onderhand verteert te zijn. Het houdt altijd wel ergens op.

Bij windstoten die boven de 120km/h komen, dan ga ik de tarp zeker afbreken. De tipi vertrouw ik dan nog wel.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op maandag 18 september 2023 @ 15:16:
Uiteraard, maar dat doe je in principe standaard bij het opzetten. Je zou bevestiging van de stormband aan de dissel nog kunnen weglaten. Maar dat is een eenvoudige handeling, dus waarom niet meteen doen? Kun je ook met een gerust hart je vouwwagen achterlaten als je op pad gaat.
De zijwanden doe je er toch niet standaard uit? Goed vastzetten uiteraard wel, dat doe ik ook inderdaad want dan heb je er geen omkijken meer naar.
Echte storm vraagt altijd nog wel handelingen, bij jou zijwanden eruit zou te lezen dan en bij mij juist de voorwanden erin.
Ik heb overigens sowieso een gruwelijke hekel aan (harde) wind. Dus dan zit ik zeker niet ontspannen... Doe mij maar een lekkere plensbui of zelfs onweer. :+
:+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Miljoenennota... per 1 januari 2026 verdubbelt de wegenbelasting van onze camper :(

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 19-09-2023 21:52 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Au. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• jurjen_g
  • Laatst online: 20:01
pirke schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:11:
Miljoenennota... per 1 januari verdubbelt de wegenbelasting van onze camper :(
Per 1 januari 2026 toch? Of heb ik dat verkeerd begrepen.

• JanHenk
  • Niet online
jurjen_g schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:42:
[...]

Volgens de miljoenennota 2024 wel. ;)

Geen idee wat een beetje camper kost aan MRB overigens.

• pirke
jurjen_g schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:42:
[...]

Ja, was het jaartal inderdaad vergeten toe te voegen :)

Van 121 euro per maand naar 242.

@JanHenk Misschien niet helemaal representatief voor de gemiddelde camper ;)

[ Voor 12% gewijzigd door pirke op 19-09-2023 21:46 ]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kolere, ik vind mijn stalling ineens niet zo duur meer. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Miljoenennota... per 1 januari 2026 verdubbelt de wegenbelasting van onze camper :(
Ik zie het ja :( Gelukkig is de brandstofprijs niet zo hoog... Oh, wacht |:(

Wellicht helpt dit: https://petities.nl/petit...lasting-voor-campers-niet

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op dinsdag 19 september 2023 @ 21:44:
[...]

Van 121 euro per maand naar 242.
60 tientjes erbij en dan heb ik een heel jaar tot medio 2024 stalling voor de hut :P

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 19-09-2023 23:22 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

aReaRe schreef op zaterdag 16 september 2023 @ 19:28:
[...]

Bedankt voor de reminder: maandag a.s. gelijk Cannenburg bellen voor een afspraak op de Caravelair waterdichtheid garantie check :)
En de afspraak is gemaakt (meen maandag 13 mei 2024).

Gefeliciteerd met de aanschaf van de Aero @JanHenk *O*
Heeft een korte tijd op de shortlist gestaan alleen de verkoper was niet overtuigend genoeg op mijn vraag of deze vouwwagen in mijn eentje op te zetten is (en behoorlijk duurder dan mijn huidige hut + accessoires tijdens de aanschaf (mover en voorluifel),

Keuze is inmiddels wel gemaakt :+

[ Voor 8% gewijzigd door aReaRe op 21-09-2023 19:42 ]

• BaBoK
  • Registratie: Februari 2019
  • Laatst online: 22:43
Wij zijn vandaag gaan kijken voor een Carvalair Alba 426.
Prima caravan (eerste caravan waar we zijn gaan kijken).

Hebben mensen tips voor type caravans met:
- een stapelbedje voor 2 kids van 2 en 5
- treinzitje
- 2 persoonbed (voorkeur geen Frans bed)
- rekening houden met een auto welke 1200kg kan trekken

[ Voor 19% gewijzigd door BaBoK op 23-09-2023 17:34 ]

WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

BaBoK schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:32:

- treinzitje
Een tip voor de trekauto is neem het wat zwaarder. Ik HAD een Clio 0,9 TCE die de Caravelair 390 kan en mocht trekken maar dat ging niet van harte. Het was stabiel, maar de motor liep op zijn tenen met navenant benzineverbruik (zoek maar in dit topic op mijn naam ergens rond mei 2021).
Met de Clio 1,2 TCE met automaat ging het iets beter maar hield niet over dus uiteindelijk een Mégane 1,3 TCE met automaat en nu rijdt dit heerlijk stabiel.

Kijk en vergelijk op https://caravantrekker.nl/ voor de ideale combinatie.

Verder is de Caravelair een goede (lichtgewicht) caravan , neem wel minimaal het travelpack (Pack Travel pakket bestaat uit AKS3004, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm, vaste watertank 50 L, afvalwatertank 30L en reservewielhouder in de disselbak) mocht het er niet op zitten.

Alleen al vanwege de anti-slingerkoppeling en schokbrekers.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Die van mij ook. Wat dacht ik mogelijk was is om de camper te schorsen als je deze niet niet gebruikt voor langere tijd. Ik ga daar eens wat induiken (heeft dacht ik ook invloed op de verzekering) maar dat half jaar dat ie stilstaat bij mij compenseert mooi de verdubbeling. Deed het eerder niet omdat je wellicht toch spontaan in de winter een dagje of weekeindje weg wil, maar dan boek ik wel een hotel, dat kan uit.

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 11:36
BaBoK schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:32:

- treinzitje
Wij hebben bovenstaande indeling ( sudwind 500) met kids in dezelfde leeftijds categorie. Ik denk dat het gewicht wel een beperking kan zijn. Verder vinden wij deze indeling fijn vooral met minder weer of koude ochtenden.

Mocht je er 1 vinden laat hem wegen voordat je een caravan koopt. Je zit sneller op het max gewicht dan je denkt.

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@BaBoK TTM is exact 1200 kg, wat een laadvermogen van 238 kg geeft. Met 50L water (schoon, grijs leeg) hou je dan maar 188 kg over voor meuk. En inderdaad als opties, wat vocht etc de caravan zwaarder maken wordt het nog minder. Aan de andere kant kan je met 180 kilo best nog wel wat verzamelen.
https://www.obelink.nl/ca...a-426-family-caravan.html
Persoonlijk zou ik het niets vinden om over een partner te moeten kruipen om het bed in en uit te komen. Maar dat is dus persoonlijk.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 18:13:
@BaBoK TTM is exact 1200 kg, wat een laadvermogen van 238 kg geeft. Met 50L water (schoon, grijs leeg) hou je dan maar 188 kg over voor meuk. En inderdaad als opties, wat vocht etc de caravan zwaarder maken wordt het nog minder. Aan de andere kant kan je met 180 kilo best nog wel wat verzamelen.
https://www.obelink.nl/ca...a-426-family-caravan.html
Misschien kan de as tegen bijbetaling opgewaardeerd worden bij het RDW, heb ik ook bij mijn hut gedaan (leeg was hij 897kg, max 1200kg en na bijbetaling werd dat 1300kg.
Verder rij ik nooit met een volle watertank, ik heb onderweg een opvouwbare watertank (erfenis uit mijn tent tijdperk) van 10 liter maar die ligt voor de helft gevuld in de auto voor onderweg gebruik.
Die grijze tank van 35 liter is los en staat gewoon in de disselbak, en tijdens het kamperen onder de Caravelair caravan bij de afvoer. Ik vind die hard plastic tank een onding die veel ruimte inneemt in de disselbak. Het originele exemplaar ligt op zolder en vervangen door een opvouwbare emmer van 12 liter.
Persoonlijk zou ik het niets vinden om over een partner te moeten kruipen om het bed in en uit te komen. Maar dat is dus persoonlijk.
Wat is er mis met een ongeplande wip tijdens het over elkaar kruipen :P

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

@aReaRe ik weet dat je trailers (dus ook kampeerwagens) kan terug keuren naar een lager gewicht, hoger kan vast ook wel als de fabrikant dat heeft laten vastleggen in de typegoedkeuring, of je moet met betere veren etc het echt laten herkeuren/opnieuw toelaten.
Welke route bij het RDW had jij?

Ik rij overigens campertje en daar in die Ford Transit is mijn 90 liter water (schoon en grijs samen max, heb ik nooit bij me) geen enkele factor. (ik mag 7 640 kilo laden en 2 ton trekken) dus ik let er ook niet zo op.

Stom, ik heb gisteren de hele camper leeggetrokken voor een grote schoonmaak, ik had de kratten moeten wegen om ongeveer een gevoel te hebben hoeveel meuk ik er in gestopt heb in de loop der jaren 8)7
Het waren 7 grote boodschapkratten...

Over drie jaar weer een kans :P

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:15

Bommes

Capo del formaggio

@franssie ik heb dat ook ooit gedaan bij een van de campers die ik gehad heb.
Alles wegen wat er in ging.
Daar zit het gewicht eigenlijk niet was wel de conclusie.
Even de grote gereedschapskisten en krikken en dat soort meuk daar gelaten.

De extra accu, de luifel, schotel, zonnepanelen, levelsystemen, xxl LPG tank, dat soort zooi is wat het gewicht serieus omhoog krikt.
Oh en vergeet de fietsen achterop niet, zeker tegenwoordig de electrische versies.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

franssie schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 21:07:
@aReaRe ik weet dat je trailers (dus ook kampeerwagens) kan terug keuren naar een lager gewicht, hoger kan vast ook wel als de fabrikant dat heeft laten vastleggen in de typegoedkeuring, of je moet met betere veren etc het echt laten herkeuren/opnieuw toelaten.
Welke route bij het RDW had jij?
De papieren route. Alko as is geschikt voor 1300kg en was door de fabriek terug gekeurd naar 1200kg. Dealer heeft bij oplevering en tegen inleveren van wat euro's administratief weer op 1300kg gezet.

• BaBoK
aReaRe schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:54:
[...]

Een tip voor de trekauto is neem het wat zwaarder. Ik HAD een Clio 0,9 TCE die de Caravelair 390 kan en mocht trekken maar dat ging niet van harte. Het was stabiel, maar de motor liep op zijn tenen met navenant benzineverbruik (zoek maar in dit topic op mijn naam ergens rond mei 2021).
Met de Clio 1,2 TCE met automaat ging het iets beter maar hield niet over dus uiteindelijk een Mégane 1,3 TCE met automaat en nu rijdt dit heerlijk stabiel.

Kijk en vergelijk op https://caravantrekker.nl/ voor de ideale combinatie.

Verder is de Caravelair een goede (lichtgewicht) caravan , neem wel minimaal het travelpack (Pack Travel pakket bestaat uit AKS3004, schokbrekers, serviceluik 75x30 cm, vaste watertank 50 L, afvalwatertank 30L en reservewielhouder in de disselbak) mocht het er niet op zitten.

Alleen al vanwege de anti-slingerkoppeling en schokbrekers.
Thanks voor de tip, we hebben een Renault captur uit 2020 met 101pk..

WP: ME PUZ-SWM120YAA + ERSF-VM2E + OSO boiler 300L RVS 3.1m2; PV: 13640 Wp O/W + SMA STP 10.0; AC: MTS2R-18HDI + MTS4R-28HDI-V2; Gasloos 08-2025

• BaBoK
kiefty14 schreef op zaterdag 23 september 2023 @ 17:58:
[...]

Wij hebben bovenstaande indeling ( sudwind 500) met kids in dezelfde leeftijds categorie. Ik denk dat het gewicht wel een beperking kan zijn. Verder vinden wij deze indeling fijn vooral met minder weer of koude ochtenden.

Mocht je er 1 vinden laat hem wegen voordat je een caravan koopt. Je zit sneller op het max gewicht dan je denkt.
Thanks voor de tip. Hebben jullie ook een Frans bed? Dat is een beetje wat ons tegenstaat..

[ Voor 6% gewijzigd door BaBoK op 24-09-2023 13:31 ]

Pagina: 1 ... 194 ... 280 Laatste