[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 185 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:57
metofzonder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:29:
Wij zijn ons - na weer een jaar 'semi-kamperen' in een blokhut - aan het orienteren op de aanschaf van een tent voor maximaal vier personen. De tent zal één of twee keer per jaar gebruikt worden, naar verwachting in voornamelijk zonnige omstandigheden.

Het oog is gevallen op twee kanshebbers; de Falco Buizerd 3500 en de Bardani Spitfire 340 RSTC met aanvullend een tarp.

Nu ben ik met name benieuwd naar ervaring omtrent het verschil in kwaliteit (gezien het verschil in prijs) tussen deze twee tenten, op drie gebieden en op volgorde van prioriteit: binnenklimaat in zonnige omstandigheden, duurzaamheid doek (dat lijkt de Falco ruim te winnen) en opzetgemak (op basis van wat ik zelf kan vinden wint ook daar de Falco).

Iemand die hierin kan adviseren?
Hier een zeer tevreden gebruiker van een Bardani Spitfire 340 RSTC (weliswaar de XL versie met een iets groter leefgedeelte) in combinatie met een Spitfire Wing RSTC.

Binnenklimaat
  • Tent ventileert goed via de grote ventilatieopening aan de achterzijde en de ventilatieopeningen aan de onderzijde. Als het heel heet is kan ook de voorzijde van het leefgedeelte opengeritst en opgerold worden. In de praktijk hebben we dat nog ooit gedaan.
Duurzaamheid doek
  • Geen klachten, maar we hebben de tent pas 3 jaar in gebruik (ca 3 weken per jaar).
Opzetgemak
  • Tent staat in ca 30 minuten. Je kunt de binnentent eventueel in de buitentent laten zitten. Het handigst is om met twee personen te werken, maar het lukt als het echt moet ook met 1 persoon. Naar schatting ca 25 haringen nodig om de tent inclusief wing op te zetten.
Pakmaat/gewicht
  • Een van de redenen om voor deze tent te gaan is dat het hele pakket 'slechts 27 kg weegt'. Ook past de tas gemakkelijk in de kofferbak van de gemiddelde C-segment auto. De tas is daarnaast dermate ruim, dat de tent opgerold gemakkelijk in de tas te doen is.
  • Het kuipzeil zit vast aan de buitentent en de slaapcabine geeft nauwelijks extra volume. Los inpakken heeft voor mij geen toegevoegde waarde.
  • Relatief ruime/grote tent voor de pakmaat en gewicht
Ondervonden nadelen
  • Er stond altijd spanning op de rits van de vooringang, waardoor die moeilijk sloot. Is opgelost door de (dikkere) voorboog van de 2023 versie te gebruiken. In combinatie met de wing zakte de originele boogstok te ver door.
  • Als de wing aan de voorste boog bevestigt is, sijpelt er water van de wing in het kleine voorluifeltje. Opgelost door met klittenband extra flappen aan de wing te zetten. Andere mogelijkheid is om de wing aan de tweede boog te bevestigen maar dan lever je ca 1,2 meter van je luifel in). Met de Deluxe heb je een langer luifel, als je dan de wing aan de voorboog (van de ingang) bevestigt, heb je wel voldoende overlap om geen water onder het luifel te krijgen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Wel bijzonder, ik was bezig om mijn oude e-mails eens te archiveren en ik kwam een oude e-mail tegen van Familiecamping de Belten in Hardenberg/Rheeze waar wij ooit een keer zijn geweest met Pinksteren. Nieuwsgierig zoals ik ben ging ik even googlen hoe het tegenwoordig daar nu is, is die tent (haha) medio mei 2023 overgenomen door Capfun. Sindsdien hebben ze de halve camping voorzien van chalets en is de kwaliteit - volgens diverse reviews etc - nogal naar beneden gekelderd.

Vervolgens keek ik een paar 100 meter verder naar de Sprookjescamping...is die ook overgenomen door Capfun. De Stoetenslagh? Hetzelfde!

Is dit tegenwoordig normaal in campingland dat alles maar overgenomen wordt door de grote jongens? Of is het een tactiek om die vaste kampeerplaatsen en de "campingburgemeesters" weg te saneren?
Zoals eerder al gezegd, ja. Een favoriete camping van ons, Harskamperdennen, is overgenomen door Huttopia. En het achterste gedeelte is geen 'natuurkampeerterrein' meer.
Ben er nog niet geweest, maar wil zeker even checken wat de wijzigingen zijn.

Sowieso zijn er nu zoveel campings waar huisjes en safaritenten een groot deel van de camping vullen. Je moet echt zoeken naar een leuke camping, waar het nog 'echt' kamperen is.

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Wel bijzonder, ik was bezig om mijn oude e-mails eens te archiveren en ik kwam een oude e-mail tegen van Familiecamping de Belten in Hardenberg/Rheeze waar wij ooit een keer zijn geweest met Pinksteren. Nieuwsgierig zoals ik ben ging ik even googlen hoe het tegenwoordig daar nu is, is die tent (haha) medio mei 2023 overgenomen door Capfun. Sindsdien hebben ze de halve camping voorzien van chalets en is de kwaliteit - volgens diverse reviews etc - nogal naar beneden gekelderd.

Vervolgens keek ik een paar 100 meter verder naar de Sprookjescamping...is die ook overgenomen door Capfun. De Stoetenslagh? Hetzelfde!

Is dit tegenwoordig normaal in campingland dat alles maar overgenomen wordt door de grote jongens? Of is het een tactiek om die vaste kampeerplaatsen en de "campingburgemeesters" weg te saneren?
Wij zijn er in juni geweest. We hadden een huisje gehoord, wat voor mij voor het eerst was (een huisje huren voor vakantie that is), maar dat was toch wel fijn met een baby van 4 maanden.
Toen we reserveerden was het nog niet van Capfun, in het voorjaar kregen we hier een mailtje van. Ik weet niet hoe het vroeger was, maar ik vond de camping best prima. Het kampeergedeelte zag er ook goed uit (alleen weinig schaduw).
Wat mij wel opviel is dat er achterop het terrein al een stuk of 10 (in Frankrijk geproduceerde) chalets klaar stonden om geplaatst te worden. En op het veld naast ons waren ze ook druk bezig met het plaatsen van chalets/huisjes.
Overigens weinig te klagen over de camping. Alleen de snackbar was écht slecht, friet die gewoon echt niet gaar was (slappe vette zooi). Verder was alles netjes en schoon.

Maar het is wel een trend wat je steeds meer ziet. Er is ook al het e.e.a. over geschreven in dit topic. Seizoensplaatsen worden langzaamaan afgeschaft.

Vaak bu'j te bang!

• KlaasjeNL
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 10-01 14:28
chevsticks schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Wij overwegen precies die 2 tenten. Vonden de Miami 6 qua luifel en donkere cabine erg aantrekkelijk, maar onze vorige Obelink slaapcabine ging zoals je zelf ook al aanhaalde snel door hangen. Zou nog op te lossen zijn door de elastieken te vervangen.

Staat tegenover dat onze huidige obelink tent ook geen geheel verduisterde slaapcabine had en dat is tot nu toe ook geen probleem geweest voor zowel ons als de kinderen.

Door de rechtere wanden neigen we richting de Bardani, maar ik lees zeer geïnteresseerd mee wat men hier verder nog aan weet te raden.
De Miami 6 staat op ons lijstje om volgend jaar onze Obelink Porto Ercole na 10 jaar te vervangen. Volgens mij krijg je met die Miami 6 gewoon veel bang for buck als je een opblaastent zoekt.

Wat betreft dat doorhangen zou ik mij geen zorgen maken. Datzelfde systeem zit ook in onze huidige tent en houdt zich nu ook al 10 jaar goed. :)
Gonadan schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:48:
[...]

Je zegt het goed, het is niet zo erg als polyester dus beter. Maar er is inderdaad geen tent waarin je in de volle zon met 30+ echt lekker zit. Tenzij je dingen open zet zodat hij door kan waaien.
Condens is iets wat 's nachts kan gebeuren inderdaad, bij polyester vaak ook op de doek zelf.

@metofzonder het is zeker verschil, hoeveel en of jij dat als echt veel ervaart is lastig te voorspellen. :)
Wat je zegt. Een tent heb je doorgaans omdat je zoveel mogelijk buiten wil zijn. Dus bij 30+ graden zit je gewoon buiten en als het regent en warm is zit je onder de luifel. Overigens hebben wij altijd heel positieve ervaringen met polykatoen. Qua ademend vermogen doet het weinig onder voor een volledig katoenen tent, het is stukken lichter en droogt veel sneller. Het is wat mij betreft echt niet te vergelijken met een volledig polyester tent. Die zou ik alleen gebruiken als je rondreist met lichte bepakking.

[ Voor 33% gewijzigd door KlaasjeNL op 04-08-2023 14:55 ]

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:24
chevsticks schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:53:
[...]

Wij overwegen precies die 2 tenten. Vonden de Miami 6 qua luifel en donkere cabine erg aantrekkelijk, maar onze vorige Obelink slaapcabine ging zoals je zelf ook al aanhaalde snel door hangen. Zou nog op te lossen zijn door de elastieken te vervangen.

Staat tegenover dat onze huidige obelink tent ook geen geheel verduisterde slaapcabine had en dat is tot nu toe ook geen probleem geweest voor zowel ons als de kinderen.

Door de rechtere wanden neigen we richting de Bardani, maar ik lees zeer geïnteresseerd mee wat men hier verder nog aan weet te raden.
Ik kan het verschil in prijs nog niet goed praten. Wij hebben daarnaast ook nog wat andere dingen nodig. Daar kan ik het geld beter aan besteden. Maar toch de twijfels.

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21:13
Wij zijn 3 jaar geleden naar de Sprookjescamping geweest. Dit was nog net voordat Capfun er een heleboel Chalets heeft geplaatst.
Een jaartje later stonden we in de meivakantie op de Zandstuve, toen nog even de wandeling gemaakt naar de Sprookjescamping. Van een camping is nauwelijks sprake, bijna het complete terrein staat vol met huuraccommodaties, slechts een paar plekken zijn er nog voor de kampeerders.

Helaas wel een trend die zich op steeds meer campings laat zien, alles wat in het bezit komt van Capfun, wordt volgebouwd met huuraccommodaties.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
Huurhuisjes kosten relatief weinig en leveren veel meer geld op, logisch dat ze die terreinen vol zetten. De huurders zijn ook veel meer geneigd om elke dag uit eten te gaan ipv zelf koken, dubbel winst.

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 18:33
Helaas inderdaad een trend, die overnames door grote organisaties om vervolgens de boel vol te zetten met huisjes. De oude eigenaar van zo'n camping incasseert daarmee een miljoenenbedrag en kan met pensioen. En dat overname bedrag moet natuurlijk terugverdiend worden. Dat gaat met stacaravans/chalets/blokhutten en glamping tenten veel sneller dan met 'kale' staanplaatsen.

Dat het in tijden van stikstof crisis en woningtekort überhaupt is toegestaan om al die verhuur accommodaties neer te zetten terwijl een vergunning voor een reguliere woning nauwelijks gegeven wordt, is schandalig beleid. Maar ja, ook in de gemeenteraad kijken ze naar het geld. In dit geval van de toeristenbelasting. Die wordt steeds vaker gedifferentieerd naar soort accommodatie of de prijs per nacht. En dan verdient de gemeente dus een leuk centje extra ten opzichte van de veel goedkopere (toeristenbelasting op) staanplaatsen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
In principe moet iedereen lekker vakantie vieren zoals ze dat zelf willen.

Voor mij horen stacaravans en dat soort echter niet op een camping. Als ze overheersen (vind ik al gauw), sla ik die recreatieparken natuurlijk gewoon over.

Het meest jammere vind ik dat het natuurlijk de mooiere locaties zijn die commercieel interessant zijn om op de kopen voor de stacaravans etc. Zo blijven er minder A-locaties over waar je nog lekker kunt kamperen. En überhaupt minder keuze.

Dus gaan wij met name lekker kamperen in het buitenland. En ook in binnenland zijn er nog wel parels te vinden natuurlijk.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 10:05:
[...]

Wij staan daar nu, voor dit weekend, om Castlefest te bezoeken.
Je staat hier direct tegen/in de duinen, wandelen kun je hier wel goed lijkt me.
Je ziet er overigens vrij weinig van vanuit de camping. Het zou hier op het oog willekeurig elk bos waar dan ook kunnen zijn.

Ik had vorig jaar niet zo een goede indruk van de beheerders, dan druk ik me nog netjes uit. bedankt voor de ervaringen @Bommes
Maar dat zal ik daar laten. Volgens mij zijn er nu weer andere vrijwilligers, dus resultaten uit het verleden...

Het is nu redelijk vol maar niet druk, sanitair kan wat weinig zijn als het vol is zoals nu.
We gaan het meemaken, volgend weekend paar dagen die kant op voor wat bezoekjes in die hoek en naar space expo. Bedankt voor de ervaringen!

[ Voor 3% gewijzigd door Sander op 04-08-2023 21:37 ]

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
KlaasjeNL schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 14:48:
Wat je zegt. Een tent heb je doorgaans omdat je zoveel mogelijk buiten wil zijn. Dus bij 30+ graden zit je gewoon buiten en als het regent en warm is zit je onder de luifel. Overigens hebben wij altijd heel positieve ervaringen met polykatoen. Qua ademend vermogen doet het weinig onder voor een volledig katoenen tent, het is stukken lichter en droogt veel sneller. Het is wat mij betreft echt niet te vergelijken met een volledig polyester tent. Die zou ik alleen gebruiken als je rondreist met lichte bepakking.
Nou ja, alles heeft zijn voor- en nadelen en daarmee een doel. Katoen is fijn maar duur en zwaar, polyester kan veel goedkoper en lichter maar kan ook weer heel duur worden als het om die hoge kwaliteit trekkerstenten gaat. Het zijn allemaal niet echt harde regels.
Polykatoen (of technisch, of wat voor naam dan ook) is gewoon een mengsel maar zegt verder niets over gewicht of kwaliteit, net als katoen of polyester dat ook niet direct zeggen. Qua eigenschappen zit het ergens tussen katoen en polyester in.
Het zijn materialen, meer niet. De dikte van de stof, de manier van weven, wel of geen ripstop, de verhoudingen bij een mengsel, allemaal van invloed op de uiteindelijke eigenschappen.

Zo heb ik vrij dik katoen op een stevige manier geweven en dat is ideaal qua vocht- en temperatuurhuishouding. Na al die dagen regen is de stof nooit verzadigd geweest (is ook zo'n misvatting, katoen zuigt zich niet zomaar vol en droogt gewoon snel) en het blijft van binnen droog. Het is alleen wel behoorlijk zwaar. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:01
Ivow85 schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 20:07:
Helaas inderdaad een trend, die overnames door grote organisaties om vervolgens de boel vol te zetten met huisjes. De oude eigenaar van zo'n camping incasseert daarmee een miljoenenbedrag en kan met pensioen. En dat overname bedrag moet natuurlijk terugverdiend worden. Dat gaat met stacaravans/chalets/blokhutten en glamping tenten veel sneller dan met 'kale' staanplaatsen.

Dat het in tijden van stikstof crisis en woningtekort überhaupt is toegestaan om al die verhuur accommodaties neer te zetten terwijl een vergunning voor een reguliere woning nauwelijks gegeven wordt, is schandalig beleid. Maar ja, ook in de gemeenteraad kijken ze naar het geld. In dit geval van de toeristenbelasting. Die wordt steeds vaker gedifferentieerd naar soort accommodatie of de prijs per nacht. En dan verdient de gemeente dus een leuk centje extra ten opzichte van de veel goedkopere (toeristenbelasting op) staanplaatsen.
Bij de Sprookjescamping zaten onder de chalets/stacaravans wel allemaal wielen dus dan blijft het een ‘caravan/woonwagen’ ipv vast chalet lijkt mij….

• vso
  • Niet online

vso

tja...

net een weekje kurenpolder eropzitten .. goeie camping, goed onderhoud,

het weer was wel relatief nat ..maar meh tussen de buien door was het goed te doen.. geen plassen tot enkel of hoger. in elk geval

Tja vanalles

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:57
De Bardani Spitfire 340 heeft er een klein broertje bij: Vango Nevis 300. Mijn vorige trekkerstentje was na 25 jaar gebruik helemaal op. Het ding heeft me vergezeld op vele motortrips in binnen en buiten Nederland. Pakmaat van de nieuwe is wel een stukje kleiner, waardoor ik op zoek kan naar een kleinere roltas voor op de motor.

Ben benieuwd hoe deze me gaat bevallen:

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qwPJWMXYj97/550x259.jpg

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
vso schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 00:54:
net een weekje kurenpolder eropzitten .. goeie camping, goed onderhoud,

het weer was wel relatief nat ..maar meh tussen de buien door was het goed te doen.. geen plassen tot enkel of hoger. in elk geval
Hebben wij 1x een weekendje gestaan omdat onze oude buren daar een seizoensplekje hadden.. Maar wij gaan er echt nooit meer heen xD Tis niet ons soort camping... ik hou van rust... Dat is echt een camping voor kids als je het mij vraagt. En hoor ook veel verhalen dat er echt hele groepen mensen uit de randstad halve delen van de camping over hebben genomen. Nah, niet mijn ding xD

Probeer sowieso eigenlijk campings te mijden met echt enorme velden seizoensplekken.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• vso
  • Niet online

vso

tja...

TgR_KILLER schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 13:41:
[...]

Hebben wij 1x een weekendje gestaan omdat onze oude buren daar een seizoensplekje hadden.. Maar wij gaan er echt nooit meer heen xD Tis niet ons soort camping... ik hou van rust... Dat is echt een camping voor kids als je het mij vraagt. En hoor ook veel verhalen dat er echt hele groepen mensen uit de randstad halve delen van de camping over hebben genomen. Nah, niet mijn ding xD

Probeer sowieso eigenlijk campings te mijden met echt enorme velden seizoensplekken.
tja .. ik ben ook blij-er met een camping waar je voor de deur een vuurtje kan stoken en wat te doen hebt in de buurt.

lang verhaal kort, we hebben vorig jaar de 2de hands tent achter moeten laten, de "reserve" tent paste de luifel niet aan, en hebben bij vrijbuiter eerst een nieuwe voortent en later de luifel er nog bij gehaald ..

+ het weer + iets met vakantie over voor vrouw lief, is een binnen zwembad voor de kids nog wel handig (lees iets te doen) en niet te ver weg van huis. we hebben realtief droog in kunnen pakken (=Winst)

we zijn bijna klaar voor een vakantie weer buiten NL (op een nieuwe trekauto na)

Tja vanalles

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

In Normandië is het de laatste dag van het slechte weer, nu harde windstoten maar vanaf morgen een lekker zonnetje :)

Elect a clown, expect a circus.

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 03-01 22:55
Slasher schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:17:
In Normandië is het de laatste dag van het slechte weer, nu harde windstoten maar vanaf morgen een lekker zonnetje :)
Als het in september maar lekker is, dan zitten we 5 dagen in eens stacaravan/ chaletje xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als je niet gaat kamperen maakt het weer ook minder uit. ;)

@Slasher ik heb mij in Bretagne prima weten te vermaken, maandag trekken we terug naar de Normandische kust. Ben benieuwd hoe die drukke regio me gaat bevallen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Kalentum
  • Laatst online: 21:56
JanHenk schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 21:01:
In principe moet iedereen lekker vakantie vieren zoals ze dat zelf willen.

Voor mij horen stacaravans en dat soort echter niet op een camping. Als ze overheersen (vind ik al gauw), sla ik die recreatieparken natuurlijk gewoon over.

Het meest jammere vind ik dat het natuurlijk de mooiere locaties zijn die commercieel interessant zijn om op de kopen voor de stacaravans etc. Zo blijven er minder A-locaties over waar je nog lekker kunt kamperen. En überhaupt minder keuze.

Dus gaan wij met name lekker kamperen in het buitenland. En ook in binnenland zijn er nog wel parels te vinden natuurlijk.
Het gaat doorgaans om grote campings, persoonlijk vind ik kleine campings vaak mooier qua locatie. Ik vind het niet zo erg, mensen willen meer gemak. Voor echt kamperen heb ik een voorkeur voor kleinschalige terreinen en die zijn niet interessant voor de grote concerns.

• Ernemmer
  • Registratie: Juli 2009
  • Niet online
Ik wil aankomende winter/voorjaar in Spanje gaan rondtrekken met de auto en een tent (laatste keer kamperen was 25 jaar geleden), maar heb een slechte rug.
Nu zat ik als bed te denken aan zo'n opklapbed, maar heeft er iemand ervaring met zoiets om te gebruiken in een tent en elke 2-3 dagen naar een andere camping te trekken?

https://www.beterbed.nl/v...CjTEQAvD_BwE&gclsrc=aw.ds

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
Ernemmer schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 17:28:
Ik wil aankomende winter/voorjaar in Spanje gaan rondtrekken met de auto en een tent (laatste keer kamperen was 25 jaar geleden), maar heb een slechte rug.
Nu zat ik als bed te denken aan zo'n opklapbed, maar heeft er iemand ervaring met zoiets om te gebruiken in een tent en elke 2-3 dagen naar een andere camping te trekken?

We hebben op het werk van die opklapbedden staan voor als er tijdens de nachtdienst geen patienten zijn, ik slaap dan nog liever op de bank in de koffiekamer.
De 1e paar weken zullen ze vast prima liggen, maar je matras zo vaak opvouwen zorgt voor een paar deuken precies waar je rug ondersteuning nodig heeft.

Ben zelfs ook een rugpatiënt (aantal operaties en nu een neurostimulator), en slaap op de camping eigenlijk het beste op deze slaapmat:
https://www.obelink.nl/obelink-sleepwell-15-slaapmat.html
Zelfs een tijdje als normaal matras gebruikt in de afwachting van ons nieuwe bed :+

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Nu online
harley schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:21:
[...]

Katoen heeft een heel ander "leefklimaat" doordat het heel goed ademt. Ja het wordt in een katoenen tent ook warm, maar is helemaal niet drukkend wat in een polyesther tent wel is. Daarnaast is de levensduur van een katoenen tent veel langer. Ik heb 1 tent van 20 en 1 van 30 jaar oud en die worden nog steeds gebruikt en natuurlijk vertonen ze wat slijtagesporen maar nog steeds waterdicht en functioneel. Probeer dat maar eens met een polyesther tent.

Dit jaar voor onze zoon een polykatoen tent gekocht om eens te kijken hoe dat bevalt ( die polyesther van vorig jaar vond ik niks)
Dat het met de levensduur van een katoenen tent wel goed zit kan ik zeker beamen. Paar jaar geleden nog gekampeerd met onze Bijenkorf tent, 3 persoons en aparte bungalow ervoor die je eraan vast kan maken voor langere stop, heel ruim, waterdicht en functioneel idd. En ademt super. Weet niet wanneer de Bijenkorf deze tent verkocht, jaren '60? Karakteristiek blauw met oranje. Ik neem aan dat ik voor reparaties gewoon bij hen terecht kan :')

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Altijd een goede vraag. Ik had een stiksel wat los begon te laten en door mijn onhandigheid was dat wel een flink stuk geworden. Net het deel wat de buis vast houdt middels inritsen aan de basistent.
Op zich geen ramp maar is toch netter als hij goed vast zit, zeker ook fijn met flinke wind.

Dus voor mijn vakantie een belletje naar ESVO gedaan, die maken immers de tenten voor Aart Kok. Het was aardig druk maar voor eigen werk houden ze ruimte, dus de tent van de kar geritst en langsgebracht. Binnen twee werkdagen was hij klaar, top gerepareerd en de kosten was tientjeswerk.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• pirke
Het weer bij Lyon is heerlijk, vandaag 26 graden met genoeg bewolking om niet direct te verbranden tijdens het suppen :) Volgende week wordt het hier boven de 30, dat wordt misschien wat veel van het goede. Gelukkig duurt dat nog even, we blijven lekker nog een paar dagen van het water genieten hier.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:53

O-p mijn werk gehad, ik sliep op de grond op mijn eigen thermarest neoair

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 23:22
Ik zit met een prangende kampeervraag. Wij zijn 2,5 week aan het kamperen en we hebben te weinig koffie van thuis meegenomen (stom natuurlijk).
We hebben louter teleurstellende ervaringen met het zoeken van lekkere filterkoffie in buitenlandse supermarkten.
Wij drinken thuis altijd https://www.zwartekoffie.nl/, en voorheen DE black. Sterke koffie(s).

Nu heb ik net mijn eerste kopje koffie op, gemaakt met koffie uit de lokale super; pellini espresso superiore. Het smaakt als afwaswater... (misschien was het geen filterkoffie, daar kom ik geen wijs uit op de Italiaanse verpakking. Het leek er wel erg sterk op).

Mijn kampeerervaring leidt onder slechte koffie. Heeft iemand tips voor sterke filterkoffie die verkrijgbaar is oostenrijk?

[ Voor 8% gewijzigd door Adam1980 op 05-08-2023 20:32 ]

• Adam1980

Kun je niet dit https://www.decathlon.nl/...ShW3ja7cb7WBoCHRsQAvD_BwE met dit https://www.decathlon.nl/...307396?mc=8595946&c=BEIGE gebruiken? Of een andere fatsoenlijke SI mat?

SI matten zijn tegenwoordig erg prettig om op te liggen, zeker vergeleken met 25 jaar geleden.

• pirke
@Adam1980 Is oploskoffie een optie? Daar kun je vrij makkelijk zelf de sterkte van bepalen. In elke supermarkt te krijgen.

Zelf heb ik Nespresso cupjes, als we geen stroom hebben gebruik ik een Wacaco Nanopresso met adapter om Nespresso cups in te stoppen. Water koken op gas, handmatig pompen en prima espresso voor op vakantie.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Adam1980 als ik in het buitenland echt moet haal ik gewoon DE rood (heet vaak dessert) en zet dat gewoon sterk. Maar bij voorkeur de maling mee van huis en in de moka express.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• FRANQ
  • Laatst online: 12-01 03:09
Wij staan nu ongepland een weekje op een camping in Zweden zonder stroom.

Nu zat ik altijd al aan zon 220v powerbank met zonnepaneel te denken voor de koelkast.

Zijn er tweakers die dit al hebben?
Welke heb je? En hoe bevalt dit?

Onze tristar doet ongeveer 0,39kw/24h volgens de handleiding. Dus met een 500wh powerbank kom ik de nacht wel door, en dan overdag laden met het zonnepaneel.

Graag jullie ervaringen hiermee ☺️

• FRANQ
Adam1980 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:30:
[...]

Kun je niet dit https://www.decathlon.nl/...ShW3ja7cb7WBoCHRsQAvD_BwE met dit https://www.decathlon.nl/...307396?mc=8595946&c=BEIGE gebruiken? Of een andere fatsoenlijke SI mat?

SI matten zijn tegenwoordig erg prettig om op te liggen, zeker vergeleken met 25 jaar geleden.
Ik zou bij de Decathlon of een goede campingzaak even proberen.
Dat vouwbed lijkt me enorm lomp, en alsnog niet fijn liggen (hier een vrouw die rug patiënt is).

Gooi het dikste si mat bij de Decathlon eens op een Decathlon opblaasbare lattenbodem en probeer dat eens uit in de winkel. (Kans is dat die lattenbodem niet goed hard is opgeblazen, vraag dan even hulp).

https://www.decathlon.nl/...cm-1-persoon/_/R-p-309887

En plan 2, gooi datzelfde matras op een veldbed.
Veldbedjes zijn in principe ook te gebruiken in combinatie met een matrasje.

[ Voor 4% gewijzigd door FRANQ op 05-08-2023 21:57 ]

• Adam1980
pirke schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:58:
@Adam1980 Is oploskoffie een optie? Daar kun je vrij makkelijk zelf de sterkte van bepalen. In elke supermarkt te krijgen.

Zelf heb ik Nespresso cupjes, als we geen stroom hebben gebruik ik een Wacaco Nanopresso met adapter om Nespresso cups je stoppen. Water koken op gas, handmatig pompen en prima espresso voor op vakantie.
Oploskoffie :N
Die wacaco ziet er cool uit. Maar ik heb al genoeg kampeergadgets, eentje voor koffie komt niet hoog op de prio lijst.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Adam1980 er is één oploskoffie die ik jaren heen gebruikt, dat was in mijn optiek de enige oploskoffie die niet vies is.

De Nescafe espresso, volgens mij heet hij tegenwoordig gold. Het is poeder, niet van die brokken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kiefty14
  • Laatst online: 15:01
Slasher schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 15:17:
Wij zitten 2,5 week in de Vendee en mogen in tegenstelling tot NL, Italië en Slovenië zeker niet klagen, maar mocht van mij wel iets minder regen en iets warmer.

Het goede weer wordt al 2 weken voorspeld in de Vendee ingaat schuift steeds op. Hoop voor je dat de voorspellingen kloppen :)

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 23:48

-tom-562

Oliesjeik

pirke schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:58:

Zelf heb ik Nespresso cupjes, als we geen stroom hebben gebruik ik een Wacaco Nanopresso met adapter om Nespresso cups je stoppen. Water koken op gas, handmatig pompen en prima espresso voor op vakantie.
Werkt dat goed? Ik gebruik normaal gesproken een percolator, maar daar moet je ook wel op letten wat je doet (anders krijg je al snel hele bittere koffie).

Vaak bu'j te bang!

• pirke
-tom-562 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:05:
[...]

Werkt dat goed? Ik gebruik normaal gesproken een percolator, maar daar moet je ook wel op letten wat je doet (anders krijg je al snel hele bittere koffie).
Het is wat meer werk dan gewoon een knopje indrukken op een Nespresso apparaat, maar de koffie smaakt zelfs beter met de Nanopresso, waarschijnlijk omdat het water langer in contact staat waardoor er net iets meer extractie plaatsvindt. Ik heb altijd de Tokyo Lungo cupjes, het succes met andere cupjes kan ik niet garanderen :)

Je stopt heet water in een bakje wat je aan de ene kant erop schroeft, en een cupje aan de andere kant wat je erop schroeft. Ding omdraaien zodat het water van boven naar beneden in de pomp valt. Na 5x pompen hoor je het cupje openbarsten en komt er prima koffie uit de onderkant lopen. Je pompt totdat het water op is (voel je als de druk wegvalt). Het pompen doe je ongeveer 1x per seconde, na een paar keer oefenen heb je het goede ritme vrij constant te pakken.

Zonder Nespresso adapter kun je ook gewoon espresso maling erin stoppen en aan tampen, maar de consistentie vd koffie die eruit komt schijnt enorm variabel te zijn, ik heb het nog nooit geprobeerd. In mn espressomachine thuis (losse maler + halfautomaat met portafilter) moet ik de maling elke dag bijregelen met het verouderen vd pas gebrande bonen en is het al lastig om elke dag dezelfde consistente shot te krijgen. Als er een extra variabele bij komt (pompdruk en water flow rate vanwege het handmatige pompen) dan wordt het helemaal een complex verhaal, los van het feit dat je waarschijnlijk geen goede maler hebt op vakantie, en gemalen koffie uit de supermarkt wordt m niet, zeker niet voor espresso. Nespresso cupjes zijn dan een erg goed alternatief: zeer goede consistente maling met veel beter aroma behoud dan een pak gemalen koffie uit de supermarkt.

Maar goed, de smaak vd koffie met de Nanopresso mag dan wel beter zijn dan met een elektrisch Nespresso apparaat, simpelweg een knopje indrukken is een stuk simpeler en sneller dan 5 minuten bezig zijn voor 1 kopje koffie, zeker als je nog niet wakker bent :)

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Adam1980 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:26:
Ik zit met een prangende kampeervraag. Wij zijn 2,5 week aan het kamperen en we hebben te weinig koffie van thuis meegenomen (stom natuurlijk).
We hebben louter teleurstellende ervaringen met het zoeken van lekkere filterkoffie in buitenlandse supermarkten.
Wij drinken thuis altijd https://www.zwartekoffie.nl/, en voorheen DE black. Sterke koffie(s).

Nu heb ik net mijn eerste kopje koffie op, gemaakt met koffie uit de lokale super; pellini espresso superiore. Het smaakt als afwaswater... (misschien was het geen filterkoffie, daar kom ik geen wijs uit op de Italiaanse verpakking. Het leek er wel erg sterk op).

Mijn kampeerervaring leidt onder slechte koffie. Heeft iemand tips voor sterke filterkoffie die verkrijgbaar is oostenrijk?
Hoe zet je de koffie? Opschenken?

Al eens een bialetti/mokkapotje geprobeerd?
Hier gaan bij mij altijd lokale koffies doorheen (fijn gemalen, geschikt voor de bialetti) en buiten wat kleine smaakverschillen natuurlijk komt er altijd nog een vrij behoorlijke bak uit.

Wij zijn ook van de categorie 'sterke' koffie, en daarom hebben we 2 6 kops uitvoeringen mee. We drinken er beide 1 geheel op als 1 kop koffie zegmaar.

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:49

franssie

Save the albatross

Adam1980 schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 20:26:

Die zwarte blikken https://www.dutchsupermar...avazza-espresso-blik.html werken prima in de filter en percolator.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• vso
  • Niet online

vso

tja...

FRANQ schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 21:50:

Nu zat ik altijd al aan zon 220v powerbank met zonnepaneel te denken voor de koelkast.

Onze tristar doet ongeveer 0,39kw/24h volgens de handleiding. Dus met een 500wh powerbank kom ik de nacht wel door, en dan overdag laden met het zonnepaneel.

Mijn koelkast(ten) kunnen op gas, onder de caravan is het vaak koud zat voor wat niet echt koud hoeft een simpele plastic container tegen vuil is dan genoeg. zelfs met hoge temperaturen is de drank die eronder zit koud genoeg. zeker als je het wat vochtig houd eronder .. (evaporative cooling)
of je koopt bevroren goed (spinazie oid) wat je de volgende dag wilt eten als koel element crea-bea zijn werkt vaak ook goed :)

0,4kw(h) is nogal optimistisch maar goed dat ligt ook aan hoe vaak je hem opendoet en hoe warm de producten zijn die je erin doet..

je kan een powerstation kopen voor vanaf 500,- terwijl een 12v accu goedkoper is .. een omvormer / inverter en simple ontlaad bescherming is paar tientjes erbij, zelfs solarcharger(s) heb je voor paar euro
als je achterin de auto een 12v aansluiting hebt kan je ook onderweg opladen. (2 accu's en wisselen oid)

je kan wellicht eens de DIY powerbank topics eens bekijken voor inspiratie, zelf neig ik meer naar een 24v met stepdown naar 12v systeem + stepup voor laden wegens kabeldikte(s) maar ja mijn probleem zit hem meer dat bij 4A/6A ik meer uitdagingen heb met het "gezin" dat we teveel last erop (kunnen) zetten.. heb liever iets wat slim genoeg is dat het paar minuten gewoon vol last kan dragen (2000 -3000w) en dan gewoon de apparatuur disabeld die teveel trekt. zonder de zekering van de camping (indien relevant) eruit laat slaan.)

Tja vanalles

• maartend
Blij dat ik thee drink. Losse thee mee, lichtgewicht theezeefje, klaar

• Adam1980
Koekstra schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 01:19:
[...]

Hoe zet je de koffie? Opschenken?

Al eens een bialetti/mokkapotje geprobeerd?
Hier gaan bij mij altijd lokale koffies doorheen (fijn gemalen, geschikt voor de bialetti) en buiten wat kleine smaakverschillen natuurlijk komt er altijd nog een vrij behoorlijke bak uit.

Wij zijn ook van de categorie 'sterke' koffie, en daarom hebben we 2 6 kops uitvoeringen mee. We drinken er beide 1 geheel op als 1 kop koffie zegmaar.
We hebben een filterapparaat, voor filter maat 2.
Zo'n bialetti is een percolator toch? Daar heb ik er verschillende van. Maar mee gestopt toen we met de vouwwagen gingen omdat een filterkoffiezetapparaat toch makkelijker is, wat lekkerder koffie zet een we voldoende ruimte hadden.

• Adam1980
Ik zal s kijken of ik deze tegen kom.

• D. Ninjai
  • Registratie: Juli 2006
  • Laatst online: 01:03
Adam1980 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:09:
[...]

We hebben een filterapparaat, voor filter maat 2.
Zo'n bialetti is een percolator toch? Daar heb ik er verschillende van. Maar mee gestopt toen we met de vouwwagen gingen omdat een filterkoffiezetapparaat toch makkelijker is, wat lekkerder koffie zet een we voldoende ruimte hadden.
Bialetti heeft zowel mokapots (met dat hoekige design) alsook perculators. Daar hoort een verschil tussen te zitten maar bij hun zijn het dezelfde systemen, vreemd :p

Bij een mokapot wordt er met behulp van hoge druk het water door de gemalen koffie geperst waardoor je een sterk geconcentreerde koffie krijgt. Bij een perculator drupt het water langzaam door de koffie, vergelijkbaar met een filterapparaat.

Ik zat nog te twijfelen om mijn handmaler mee te nemen naar de camping. Maar daar ga ik in de ochtend de hele camping mee wakker maken dus ik houd het ook bij de mokapot en neem blikjes Illy mee.

[ Voor 23% gewijzigd door D. Ninjai op 06-08-2023 08:35 ]

• johan_solar
  • Laatst online: 12-01 06:27

johan_solar

kitesurfing and coding

Na het doorlezen van de thread Elektrische installatie voor off-the-grid kamperen heb ik besloten om voorlopig geen powerbank / accu / zonnepaneel te gebruiken voor de koelkast, maar te koelen op gas. Mijn mobicool gebruikt 10 gram gas per uur volgens de specs, en die gasfles heb ik toch al voor het koken.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

• Badderbeest
  • Laatst online: 09-01 14:04

Badderbeest

De enige echte

Wij gebruiken een Dolce Gusto (Krups mini-me van €60 ofzo), en dan met de Lungo Intenso cups. Die zijn overal verkrijgbaar en de smaak is consistent en prima. De eerste kop rolt er binnen een minuut uit en de tweede (undsoweiter) een halve minuut later. Omdat de cups bij DG de koffieuitloop zijn stelt het schoonhouden van het apparaat werkelijk niets voor. Erg blij mee. Het apparaat is (net als onze waterkoker) 1.500W dus een 6A aansluiting is het absolute minimum.

De enige echte

• chevsticks
  • Laatst online: 31-12-2025
Gonadan schreef op zaterdag 5 augustus 2023 @ 22:30:
@Adam1980 er is één oploskoffie die ik jaren heen gebruikt, dat was in mijn optiek de enige oploskoffie die niet vies is.

De Nescafe espresso, volgens mij heet hij tegenwoordig gold. Het is poeder, niet van die brokken.
Deze drink ik inderdaad op het werk (want de ziekenhuis koffie is niet te hachelen, lijkt rechtstreeks uit het riool te komen) en is prima te drinken. Neem ook altijd een pakje mee richting camping voor als de Nespresso het niet doet.

• FRANQ
johan_solar schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:48:
[...]

Na het doorlezen van de thread Elektrische installatie voor off-the-grid kamperen heb ik besloten om voorlopig geen powerbank / accu / zonnepaneel te gebruiken voor de koelkast, maar te koelen op gas. Mijn mobicool gebruikt 10 gram gas per uur volgens de specs, en die gasfles heb ik toch al voor het koken.
Thanks voor de link, ik ga dat topic even doorlezen. :)

Onze koelbox heeft helaas geen gas optie.
Vandaar dat ik naar solar aan het zoeken ben.

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
maartend schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 07:21:
Blij dat ik thee drink. Losse thee mee, lichtgewicht theezeefje, klaar
Blij dat ik koffie drink. Losse koffie mee, klaar :P

(Cowboy koffie = water koken, schep koffie erin, wachten tot koffie naar de bodem gezakt is, drinken)

• franssie

franssie

Save the albatross

Adam1980 schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:11:
[...]

Ik zal s kijken of ik deze tegen kom.
Let op, e staat dan wel espresso op maar let op de icoontjes met de zetwijzes.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• FRANQ
vso schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 04:51:
[...]

Mijn koelkast(ten) kunnen op gas, onder de caravan is het vaak koud zat voor wat niet echt koud hoeft een simpele plastic container tegen vuil is dan genoeg. zelfs met hoge temperaturen is de drank die eronder zit koud genoeg. zeker als je het wat vochtig houd eronder .. (evaporative cooling)
of je koopt bevroren goed (spinazie oid) wat je de volgende dag wilt eten als koel element crea-bea zijn werkt vaak ook goed :)

0,4kw(h) is nogal optimistisch maar goed dat ligt ook aan hoe vaak je hem opendoet en hoe warm de producten zijn die je erin doet..

je kan een powerstation kopen voor vanaf 500,- terwijl een 12v accu goedkoper is .. een omvormer / inverter en simple ontlaad bescherming is paar tientjes erbij, zelfs solarcharger(s) heb je voor paar euro
als je achterin de auto een 12v aansluiting hebt kan je ook onderweg opladen. (2 accu's en wisselen oid)

je kan wellicht eens de DIY powerbank topics eens bekijken voor inspiratie, zelf neig ik meer naar een 24v met stepdown naar 12v systeem + stepup voor laden wegens kabeldikte(s) maar ja mijn probleem zit hem meer dat bij 4A/6A ik meer uitdagingen heb met het "gezin" dat we teveel last erop (kunnen) zetten.. heb liever iets wat slim genoeg is dat het paar minuten gewoon vol last kan dragen (2000 -3000w) en dan gewoon de apparatuur disabeld die teveel trekt. zonder de zekering van de camping (indien relevant) eruit laat slaan.)
Ja dat is wat we dit jaar doen, met bevroren dingen de koelbox koelen.

We hebben een compressor koelbox.
Dus ik geloof wel dat deze redelijk zuinig is, zeker als je hem niet te koud zet.

Op 12v is het peltier(?) Koelelement wat hij ook heeft veel onzuiniger, dus ik wil eigenlijk wel op 220v kunnen koelen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
D. Ninjai schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 08:21:
Bialetti heeft zowel mokapots (met dat hoekige design) alsook perculators. Daar hoort een verschil tussen te zitten maar bij hun zijn het dezelfde systemen, vreemd :p

Bij een mokapot wordt er met behulp van hoge druk het water door de gemalen koffie geperst waardoor je een sterk geconcentreerde koffie krijgt. Bij een perculator drupt het water langzaam door de koffie, vergelijkbaar met een filterapparaat.

Ik zat nog te twijfelen om mijn handmaler mee te nemen naar de camping. Maar daar ga ik in de ochtend de hele camping mee wakker maken dus ik houd het ook bij de mokapot en neem blikjes Illy mee.
In principe heeft Bialetti de klassieke moka express en een ronde variant die ook geschikt is voor inductie bij mijn weten. Het zijn inderdaad strikt genomen geen percolators, maar dat soort details gaan snel verloren in vertaling en spreektaal.

Persoonlijk vind ik de manier van een moka express een heel stuk lekkerder dan percolator.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ozzie
  • Laatst online: 12-01 09:46
Bij mij komt er uit de mokapot prima koffie hoor. Het is niet zoals thuis met mijn echte espressomachine, maar voor gewoon een zwart bakkie prima echt prima te drinken.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• maartend
Leipo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Blij dat ik koffie drink. Losse koffie mee, klaar :P

(Cowboy koffie = water koken, schep koffie erin, wachten tot koffie naar de bodem gezakt is, drinken)
Zag dit laatst tijdens mijn trektocht in Albanie. Wat zag dat er bagger uit. Maar ja, ik lus dan ook geen koffie.

• Leipo
  • Niet online
maartend schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:01:
[...]

Zag dit laatst tijdens mijn trektocht in Albanie. Wat zag dat er bagger uit. Maar ja, ik lus dan ook geen koffie.
Nadat de koffie gezakt is ziet het er hetzelfde uit als uit een percolator of mokka pot.
Het is wel troebeler dan filterkoffie, maar dat is logisch als je het niet filtert.

Het is vooral even wennen niet je hele mok leeg te willen drinken :D

• maartend
Leipo schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 10:04:
[...]

Nadat de koffie gezakt is ziet het er hetzelfde uit als uit een percolator of mokka pot.
Het is wel troebeler dan filterkoffie, maar dat is logisch als je het niet filtert.

Het is vooral even wennen niet je hele mok leeg te willen drinken :D
Ik wilde inschenken voor iemand (was nl een pannetje koffie gezet op deze manier). Toen viel het me op. Maar omdat ik geen koffie drink, gewoon doorgechonken.

• franssie

franssie

Save the albatross

Die drab die blijft liggen in de koffie, dat kan je ook nog wat mee :+ leuk voor bij het kampvuur.
https://onzetaal.nl/schat...n/dat-is-koffiedik-kijken

[ Voor 8% gewijzigd door franssie op 06-08-2023 11:00 ]

• jelveen
  • Registratie: Januari 2012
  • Laatst online: 12-01 13:12
Als toevoeging aan de campingkoffie opties:

Aeropress met handmalertje! Veel makkelijker om elke keer weer lekkere koffie mee te zetten dan met mijn bialetti. Zeker in combinatie met de versgemalen bonen. Ik ga dit zeker thuis ook vaker gebruiken als afwisseling op de espressomachine.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gtM4kODU_z_LNTFIh9zvEJr9Eis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/19tJTHtQvf5nv9lpYemdd30B.jpg?f=fotoalbum_large

• vso
  • Niet online

vso

tja...

FRANQ schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 09:53:
[...]
Ja dat is wat we dit jaar doen, met bevroren dingen de koelbox koelen.

We hebben een compressor koelbox.
Dus ik geloof wel dat deze redelijk zuinig is, zeker als je hem niet te koud zet.

Op 12v is het peltier(?) Koelelement wat hij ook heeft veel onzuiniger, dus ik wil eigenlijk wel op 220v kunnen koelen.
Tja denk dat de route die je kiest wellicht ook niet erg efficient is, zou eerder kijken naar andere koelbox

Zoals je weet zijn een paar stappen tijdens productie skippen ook niet erg vreemd, bijvoorbeeld geen pur spuiten, of paar parts van de printplaat weglaten oid. of kwalitatief mindere elementen plaatsen. zaken die voor een tweaker niet zo'n probleem hoeven te zijn.

Tja vanalles

• Tuxie
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 22:34

Tuxie

En WeL nU!

jelveen schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:34:

Aeropress met handmalertje! Veel makkelijker om elke keer weer lekkere koffie mee te zetten dan met mijn bialetti. Zeker in combinatie met de versgemalen bonen. Ik ga dit zeker thuis ook vaker gebruiken als afwisseling op de espressomachine.

[Afbeelding]
Sinds dat ik een aeropress heb raak ik zelfs thuis geen apparaat meer aan. Ook op de camping begonnen met een handmalertje, ideaal! Thuis uiteraard een automatische bonenmaler :Y

• Bommes
  • Laatst online: 22:08

Bommes

Capo del formaggio

Koekstra schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:51:
Zo, onze 3 weken vakantie zitten er weer bijna op!
Een slordige 3700km getourd met de Blitz.

Nederland
Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Italië
Slovenië
Kroatië (week gestaan)
Slovenië
Oostenrijk
Duitsland

En morgen t laatste stukje via Schijndel (iets met een safari chef :Y) ) terug naar huis!

1x de motor oververhit gehad voor de Brennerpas, en een lek ventiel van de binnenband op 't voorwiel.

't is immers geen echte vakantie geweest zonder een keer vieze handen te hebben :Y (en ja, ik spreek voor mezelf :+)

Plaatjes bij de praatjes:

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding][Afbeelding]
Gaaf ding zeg, tof om te zien. Zo met opbouw zie je ze echt weinig.
Wat ligt er voor motor in?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:35:
[...]

Gaaf ding zeg, tof om te zien. Zo met opbouw zie je ze echt weinig.
Wat ligt er voor motor in?
Thnx! Je ziet ze überhaupt niet zo veel meer :D

Origineel geleverd met een 2.5 liter 6 cilinder met een whooping 78pk.

Vanwege de hooguit 40 pks die er nog over waren heb ik er een motor in gebouwd van een opel monza. Een 2.5E met 140pk. En dus injectie. Stuk moderner, en een stuk meer vermogen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nice, echt tof.
Tijdje terug zag ik er 2 te koop, beide openlaadbak uitvoering.
Echt nog nooit gezien als camper.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:44:
Nice, echt tof.
Tijdje terug zag ik er 2 te koop, beide openlaadbak uitvoering.
Echt nog nooit gezien als camper.
Ja je hebt ze in alle geuren en kleuren.
Veel campers zijn ex brandweer auto's. Dat komt omdat er daar heel veel van zijn, en als je ze van binnen kaal trekt heb je in theorie al een camper.

Wel is het probleem met die dingen dat je er niet ik kan staan, en dat ze bijna allemaal super onhandige rolluiken hebben aan de zijkant. Das allemaal niet praktisch voor een camper, maar hee, je bent wel altijd in stijl ;)

• Cass Casey
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 22:46
jelveen schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 11:34:

[Afbeelding]
Vorig jaar bij het wandelen van het Pieterpad had ik een Nespresso in de camper mee, maar ik gebruikte steeds mijn Bialetti mokapot. Maar ik heb thuis nu mijn Aeropress weer herontdekt en gebruik hem vrijwel dagelijks. Die gaat dus komende vakanties mee tijdens het kamperen. Nu een 1Zpresso handmaler erbij gekocht om met verse bonen te werken. Kijk er helemaal naar uit!

Ik vind de Aeropress echt briljant in z'n eenvoud. En topkwaliteit koffie! Alleen niet handig met visite...Anyway: in het koffietopic heb ik er vaker over geschreven.

On topic: ben bezig met campings zoeken voor september We hebben nog weinig ervaring met campings en weet gewoon niet hoe ik een leuke camping kan vinden. Zit nu met filters te spelen op eurocampings.nl, maar ja. Sfeer en zo kan je moeilijk bepalen zo.

The sausage is a meat-based vegetable substitute for cucumber.

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:48

Ik heb een EcoFlow van 720 kWh en twee 110 watt zonnepanelen. Werkt opzich goed (zie ook mijn eerdere bericht hierover hier. Kan mezelf nu even niet quoten) maar zou als ik het weer zou doen waarschijnlijk zelf iets bouwen. Want dat is toch wel een stuk flexibeler. En de app van EcoFlow is niet heel fantastisch.

Zou het trouwens wel op 12 volt doen en niet 220. Twee keer omzetten lijkt me nogal onnodig verlies. Uiteraard wel met een koelkast die ook op 12 volt met een compressor werkt.

Heb recent ook eindelijk een goede optie gevonden om de Dewalt 18 volt batterijen te gebruiken voor de koelkast. Nu een dock gekocht die de batterij beschermt als het voltage te laag of temperatuur te hoog is. De meeste docks hebben geen enkele beveiliging en trekken de batterij dus helemaal leeg.
Step down converter erbij en gaan (mijn koelkast ziet de 18-20 volt vanuit de batterij helaas als een 24 volt batterij die leeg is. Dus het werkt niet zonder de step down converter)

• franssie

franssie

Save the albatross

@Ties Brants Step-Up converter dan toch?
Welke heb je? Misschien ook wel eens leuk om zoiets te zoeken voor mijn makita accu's maar dan wil ik ook die bescherming erbij hebben.

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Cass Casey schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 16:57:
[...]

On topic: ben bezig met campings zoeken voor september We hebben nog weinig ervaring met campings en weet gewoon niet hoe ik een leuke camping kan vinden. Zit nu met filters te spelen op eurocampings.nl, maar ja. Sfeer en zo kan je moeilijk bepalen zo.
Kijk eens op de site van ACSI, ANWB of Zoover, meer onafhankelijk.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Ties Brants
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 20:48
franssie schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 18:40:
@Ties Brants Step-Up converter dan toch?
Welke heb je? Misschien ook wel eens leuk om zoiets te zoeken voor mijn makita accu's maar dan wil ik ook die bescherming erbij hebben.
Ah nee. Step down, want 12 volt nu. De koelkast kan 12 of 24. Maar dus niet iets in het midden. Ben dus nu maar voor 12 volt gegaan. Ook omdat ik dan automatisch kan schakelen tussen de 12 volt van de auto en de Dewalt batterij. Als de auto uit gaat gaat de koelkast verder op de Dewalt batterij.

De Dock komt hier vandaan. Is helaas wel alleen voor Dewalt batterijen:

https://www.servocity.com...ewalt-20v-max-compatible/

• Jelte
  • Niet online
Zo dikke mazzel gehad vandaag met weer hier in Drenthe. De buien ontstonden een paar kilometer zuidelijker dan ons.

Zelfs de zon goed gezien :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/RH7FjDyoBowg78myRGsAkDmzvpE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PDu4asOW2abLwMa3y382nKI9.jpg?f=fotoalbum_large

• Sander
  • Niet online
pirke schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 00:50:
[...]

Het is wat meer werk dan gewoon een knopje indrukken op een Nespresso apparaat, maar de koffie smaakt zelfs beter met de Nanopresso, waarschijnlijk omdat het water langer in contact staat waardoor er net iets meer extractie plaatsvindt. Ik heb altijd de Tokyo Lungo cupjes, het succes met andere cupjes kan ik niet garanderen :)
Heb je voor een lungo ook die accessoires erbij voor grotere kop? Of is het gewoon vol en dan heb je een net bakkie koffie?

• PoweRoy
  • Laatst online: 18:35

PoweRoy

funky!

Had nog nooit gehoord van de aeropress dus even gegoogled en video erover gekeken.

Voor mij teveel werk. Hebben nu al paar jaar onze kleine espresso mee. Ideal klein en lekkere koffie. Hij gaat mee in de vouwwagen in de zomer en naar chalet in voor/najaar.

Ik zag dat je zelf kokend water moet regelen, bonen malen, weegschaal en met een timer aan de gang moet. Te veel werk voor mij :p

Over de vakantie gesproken. Staan nu al een week in Zeeland met de vouwwagen met veel regen en hard wind. Normaal altijd rotspinnen in de zomervakantie nodig gehad (altijd heet en kurk droog gehad). Dit jaar andere haringen en alle scheerlijnen moeten gebruiken. Ging echt te keer hier.

Zomer weer breekt aan! Eindelijk!

[ Voor 29% gewijzigd door PoweRoy op 06-08-2023 21:52 ]

[This space is for rent]

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 22:29
[...]

Ik zou beginnen met de regio waar je naar toe wilt en in die regio dan zoeken naar campings op de sites die @aReaRe noemt. ACSI en ANWB hebben vaak ook extra eigenschappen zoals bij ANWB bijvoorbeeld de charme campings of ‘kleinschalig’ oid. Evt via Google nog foto’s kijken van de campings die gasten zelf hebben geüpload. Reviews lezen en daar een gemiddelde uit trekken. Of helemaal geen reviews lezen want soms heb je zelf een heel andere ervaring 8)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik pak meestal de regio waar ik heen wil in Googlemaps: camping zoeken en dan een beetje klikken.
Foto's kijken, reviews lezen, streetview, plaatsjes in de buurt, foto's daarvan, enz.
Zo kom ik meestal aan de campings waar ik/we heen gaan.

Waar wil je heen gaan @Cass Casey ?
Misschien heb ik of iemand hier een leuke tip in zijn archief zitten.

• pirke
Sander schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:22:
[...]

Heb je voor een lungo ook die accessoires erbij voor grotere kop? Of is het gewoon vol en dan heb je een net bakkie koffie?
Ik drink nooit lungo, de hoeveelheid koffie (in gram) is al te weinig voor een fatsoenlijke espresso... Dus ondanks dat hij Tokyo Lungo heet drink ik m als espresso :) En dan minimaal een dubbele (2 cupjes).

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 21:40
PoweRoy schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 21:50:
Had nog nooit gehoord van de aeropress dus even gegoogled en video erover gekeken.

Voor mij teveel werk. Hebben nu al paar jaar onze kleine espresso mee. Ideal klein en lekkere koffie. Hij gaat mee in de vouwwagen in de zomer en naar chalet in voor/najaar.

Ik zag dat je zelf kokend water moet regelen, bonen malen, weegschaal en met een timer aan de gang moet. Te veel werk voor mij :p

Over de vakantie gesproken. Staan nu al een week in Zeeland met de vouwwagen met veel regen en hard wind. Normaal altijd rotspinnen in de zomervakantie nodig gehad (altijd heet en kurk droog gehad). Dit jaar andere haringen en alle scheerlijnen moeten gebruiken. Ging echt te keer hier.

Zomer weer breekt aan! Eindelijk!
Ik heb zelf ook aeropress en je kan er gewoon koffie indoen, water erdoor, even duwen en klaar. Ideaal, niks met timers en weegschaal.

Zelf metalen filtertje gekocht, kan alles mooi ingepakt mee, geen losse papieren filters, top.

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
Wij zijn gisteren gearriveerd op onze 1e camping in Tsjechië. Camping horejany.
Zaterdagmiddag al vertrokken richting Frankfurt in de hoop tussen de buien door te kunnen rijden, maar dat was ijdele hoop. 3/4 van de weg regen gehad en veel water op de weg wat niet afgevoerd werd. Zelfs total loss Porsche tegen gekomen die aan alle 4 de kanten in elkaar zat waarschijnlijk door aquaplaning gespind.
Kruissnelheid rond de 100 gehouden, en bij slecht wegdek/regen rond de 80. We hebben geen haast.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/skMAASvG3N7WD2iIRdFEWcBXAO0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/f3KoJjbr9KeKyOB8V5N8boz1.jpg?f=fotoalbum_large
Officieel mag ik namelijk ook maar 60km/h met een motor met zijspan met aanhanger. Maar met onze snelheid hebben we nog nooit problemen gehad. Die wetgeving stamt nog uit de oorlog en 60 op de snelweg in Duitsland is ook niet verantwoord.

Gisterenochtend om kwart voor 8 weer vertrokken voor de laatste 500km en half 3 waren we op plaats van bestemming. Lekker in de regen je tent opzetten(want de buienradar gaf aan dat het toch niet meer droog zou worden) dus als die staat is het een uurtje of 2 droog maar wel veel wind.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/bFMrf0eA9ZFfLwe2rvqJ2JWghPA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ox9HqtG1GJT2xBxAGWqvlOCJ.jpg?f=fotoalbum_large
Camping is simpel, zelfs zo simpel dat 25 meter hier toch echt iets anders betekend als bij ons want het stroompunt zou 25 meter van onze staplaats zijn. Maar met 20+15 meter kabel kom ik toch echt nog minstens 15 meter te kort... Daarom staan we nu naast onze eigenlijke achterburen want de struikenbos naast onze tent is eigenlijk de afscheiding en wij horen daar weer achter te staan.

Helaas is onze tarp ondanks weer impregneren als of niet waterdicht, zitten denk ik vetvlekjes of iets in maar is wel klote met dit weer dat je geen ruimte hebt om droog te zitten. Voor volgend jaar dus een nieuwe tarp/luifel regelen/maken. Ninjaedit, kom net buiten maar het lijkt toch wel mee te vallen met doorlekken aangezien de aanhanger eronder staat en die niet nat lijkt te zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wFy3tUj3GBjTGVnkYIIgJtqz6_Q=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mvGWgGgZdtBfszFU3TtYI3pm.jpg?f=fotoalbum_large

We blijven minstens 4 dagen op deze camping en willen dan richting het noorden van Tsjechië.
Nog camping aanraders daar ?

Want qua centrale uitvalsbasis zouden we op camping 2000 uitkomen. Maar de reviews daar zijn wisselend, vooral met name over de eigenaars slecht. Had ook Seecamping Zittau Mountains gevonden die iets noordelijker net in Duitsland ligt, maar dan zijn de dingen die we willen bezoeken wel allemaal stukje verder rijden.

[ Voor 20% gewijzigd door harley op 07-08-2023 09:23 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Cass Casey
Bommes schreef op zondag 6 augustus 2023 @ 22:36:
Ik pak meestal de regio waar ik heen wil in Googlemaps: camping zoeken en dan een beetje klikken.
Foto's kijken, reviews lezen, streetview, plaatsjes in de buurt, foto's daarvan, enz.
Zo kom ik meestal aan de campings waar ik/we heen gaan.

Waar wil je heen gaan @Cass Casey ?
Misschien heb ik of iemand hier een leuke tip in zijn archief zitten.
Wij denken nu aan de Bloemenrivièra of de Franse of Italiaanse kust ernaast.

Onze droomcamping:
- grote staanplaatsen met gras (we hebben een nogal grote tent)
- gezellige sfeer
- veel natuur (camping met bomen, maar vooral de omgeving)
- een grote camping met zwembad is leuk, maar een kleinschalige "boeren" camping is ook echt ons ding
- broodjes in de ochtend verkrijgbaar
- ik vind wat entertainment wel leuk 's avonds
- schoon, goed en voldoende sanitair
- privé sanitair op de staanplaats vind ik zelf heel fijn

Enerzijds wil ik graag een grote eigen staanplaats met wat privacy, maar anderzijds lijkt me een groot veld waar je contact met anderen hebt, ook wel leuk. Wat ik liever niet heb is een standplaats met een weg er langs. Dat de auto's bij wijze van spreken onder de luifel door rijden. En wat we zéker niet willen is dat de auto/camper van de buren direct naast ons staat.

Vanaf vrijdag zijn we een weekje op een camping bij Groningen. Dan ga ik weer eens rustig zoeken naar een camping. Maar als er hier mensen met tips zijn: welkom!!!! Ook als ze niet helemaal voldoen aan mijn eisenlijstje. Laat gerust weten welke campings jullie graag terug gaan.

• maartend
[...]
Wij zoeken altijd op de hobbies die we graag doen (MTB, wandelen, geocachen) een mooi gebied en gaan dan op zoek op google naar kleine campings. En als er dan staat ; 1 ster ivm geen animatie voor de kinderen of slechte speelvoorzieningen voor de kinderen zijn wij gelijk om en boek ik.

• zwelgh
  • Laatst online: 17:57

zwelgh

-**-

Cass Casey schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:12:
[...]

Wij denken nu aan de Bloemenrivièra of de Franse of Italiaanse kust ernaast.
Camping Riola boven Nice voldoet aan bijna al je eisen. Mooie camping in een oude boomgaard. Tussen zee en bergen. Als je van bergen houdt, is Parc Mercantour geweldig!
http://www.campinglafermeriola.com/

• Cass Casey
zwelgh schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 10:44:
[...]

Camping Riola boven Nice voldoet aan bijna al je eisen. Mooie camping in een oude boomgaard. Tussen zee en bergen. Als je van bergen houdt, is Parc Mercantour geweldig!
http://www.campinglafermeriola.com/
Thanks! Heb 'm doorgestuurd aan de Leidinggevende thuis. Vanavond even bekijken

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20:55
Lekker op vakantie geweest in Zwitserland, Valais vanwege de droogte en de bosbrand bij Bitsch was in het hele kanton een open vuur verbod in alle vormen afgeven. Op de campings stond dit ook duidelijk aangeven met posters in het toiletgebouw. Op twee campings toch andere gasten een vuurtje zien maken, natuurlijk waren het Nederlanders, die regels zijn toch voor iemand anders?

Op 1 plek was het zo dichtbij onze tent dat ik er iets van zei, de reactie "het is toch beschut in de bosjes, wat kan er mis gaan" 8)7 Waarschijnlijk hebben er meerdere wat van gezegd (het veld stond ook blauw van de rook) want een half uur later werd de waterzak er over uitgegoten.

Nederlanders zijn ook niet meer alleen meer herkenbaar aan de De Waard tenten, maar ook aan de enorme boogtenten tegenwoordig :D Nu kampeer ik heel anders, maar vraag mij altijd af waarvoor al die ruimte nodig is, ze passen vaak amper nog op de plekken waardoor je weinig/geen buitenruimte meer overhoudt of zelfs een andere plek moet gaan opzoeken.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 12:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@harley Wat een prachtige combinatie is het toch waar jullie mee onderweg zijn. Dat trekt vast veel bekijks :)

We've got that ring of confidence

• Jelte
  • Niet online
LordSinclair schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 14:44:

Nederlanders zijn ook niet meer alleen meer herkenbaar aan de De Waard tenten, maar ook aan de enorme boogtenten tegenwoordig :D Nu kampeer ik heel anders, maar vraag mij altijd af waarvoor al die ruimte nodig is, ze passen vaak amper nog op de plekken waardoor je weinig/geen buitenruimte meer overhoudt of zelfs een andere plek moet gaan opzoeken.
enige reden die ik heb om met de grote De Waard te gaan kamperen is rekening houden met slecht weer. Met kinderen is wat extra binnenruimte dan erg fijn.

Maar nu zijn ze wat groter en gaat de grote De Waard van het voorjaar waarschijnlijk in de verkoop. Zoveel hebben we niet meer nodig.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Net bij de Decathlon even een nieuw brandje gekocht.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOrsXBW6Jp7gpE7aEIPv2rluqwo=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Yg02u4eewTL1MqmXvA8G1j7B.jpg?f=fotoalbum_large
Losstaand voor wat meer stabiliteit, piezoonsteking, klein gastankje, rvs mok
Voor mijn gebruik: tijdens mijn motortrips koffie zetten en in geval van nood wat noodles maken of zo iets voldoet dit uitstekend.

En tijdens caravan vakantie kan ik hiermee ook fijn en kopje koffie zetten terwijl ik in mijn stoeltje buiten onder de luifel zit 8)

Dat motortripje staat voor zaterdag a.s. tot de week daarop zaterdag in de planning.
Naar de Italiaanse Alpen bij Sussa.
Via offroad routes naar de Middellandse Zee, dan met een boogje via Menton Frankrijk terug via de Franse offroad routes.
Uitermate veel zin in, kijken of ik ergens een keertje op flinke hoogte ergens kan wild kamperen, voor alles en eerste keer.

[ Voor 28% gewijzigd door Bommes op 07-08-2023 16:40 ]

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:51
Bommes schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:25:
[Afbeelding]
Voor mijn gebruik: tijdens mijn motortrips koffie zetten en in geval van nood wat noodles maken of zo iets voldoet dit uitstekend.

En tijdens caravan vakantie kan ik hiermee ook fijn en kopje koffie zetten terwijl ik in mijn stoeltje buiten onder de luifel zit 8)

Dat motortripje staat voor zaterdag a.s. tot de week daarop zaterdag in de planning.
Via offroad routes naar de Middellandse Zee, dan met een boogje via Menton Frankrijk terug via de Franse offroad routes.
Uitermate veel zin in, kijken of ik ergens een keertje op flinke hoogte ergens kan wild kamperen, voor alles en eerste keer.
klein kampeerspul..ik hou er van :)

Vraag me alleen af of je niet enorm je bek gaat verbranden aan de mok die je rechtstreeks op het gas gaat zetten..Ach, er is maar een manier om daar achter te komen ;)

Hi Ha Hopjesvla

• franssie

franssie

Save the albatross

Jetboil is dan ook wel een mooi systeem, kan je ook ophangen.

edit: en dit lijkt mij ook wel fijn buiten, https://www.amazon.nl/dp/B09Y1N6NK2?th=1
Kan je die action allcar gasbusjes ook gebruiken, die zijn overal wel te koop (SSN-29)

[ Voor 59% gewijzigd door franssie op 07-08-2023 16:55 ]

Verwijderd

Dit jaar gekozen voor kamperen in eigen land, zijn in Limburg neergestreken. Plaats met eigen sanitair, mooi ruim en schoon.

Dit jaar schroef haringen geprobeerd, werkt wel lekker in deze bodem. Accuboor mee en je draait ze er zo in en uit.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/CIvRyZQye55eIr4htsoXJU05XAM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/x4chRt6Br3wu4DOrieCy91mL.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 07-08-2023 17:35 ]

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Bij het ophalen van de caravan nieuwe foto's gemaakt.

Combi rijdt beter met de Mégane dan met de oude Clio trekker *O*

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/As2nEB-K3UW_sAgOiwIAd9gf9OE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/V9jMdtqYKuEVmxDq89uXgN3S.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hopjesvla79 schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:50:
[...]

klein kampeerspul..ik hou er van :)

Vraag me alleen af of je niet enorm je bek gaat verbranden aan de mok die je rechtstreeks op het gas gaat zetten..Ach, er is maar een manier om daar achter te komen ;)
De mok is eigenlijk ook alleen maar om water te koken voor in noodles of zo iets oplosachtigs.
Voor koffie heb ik een mokka pruttel potje en gewoon een plastic beker/glas

• Jelte
  • Niet online
franssie schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:53:

edit: en dit lijkt mij ook wel fijn buiten, https://www.amazon.nl/dp/B09Y1N6NK2?th=1
Kan je die action allcar gasbusjes ook gebruiken, die zijn overal wel te koop (SSN-29)
ah, kan ik die verroeste flesjes ook gebruiken die ik ergens heb staan. O-)

Maar eens kijken hoe ik die af kan voeren.

[ Voor 5% gewijzigd door Jelte op 07-08-2023 19:05 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Begrijp ik het goed dat je dan die campinggas flesjes met snelkoppeling kunt gebruiken op het Decathlon brandertje dat ik nu heb gekocht?

Edit:
Oh nee dat zit dan deze zijn:
https://www.amazon.nl/Jee...&pd_rd_i=B08PZ8X5N2&psc=1

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 07-08-2023 19:08 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Bommes schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 19:06:
[...]

Begrijp ik het goed dat je dan die campinggas flesjes met snelkoppeling kunt gebruiken op het Decathlon brandertje dat ik nu heb gekocht?

Edit:
Oh nee dat zit dan deze zijn:
https://www.amazon.nl/Jee...&pd_rd_i=B08PZ8X5N2&psc=1
yup, maar het voordeel van die langwerpige gasbuisjes is dat die ook wel (voor teveel geld) worden verkocht bij benzine stations etc (als je omhoog zit) en ze nemen weinig ruimte in. En die zijn ook prima afkoppelbaar, in tegenstelling tot die campinggaz bollen.
Deze dus, komen in alle smaken vwb bedrukking maar is gewoon een standaard https://www.action.com/nl-nl/p/allride-butaan-gasbus/

• Cass Casey
Die verloop stukjes heb je voor een paar euro op Ali. Zijn prima. Gebruik ze al jaren.

• maartend

Ooit gekocht bij Ali, werkt perfect

• Koekstra
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 7 augustus 2023 @ 16:25:
[Afbeelding]

Mag dat nog ergens in Frankrijk / Italië dan?

Zag je plannen ook al in het motor topic, en dit zou precies zijn wat ik ook nog eens wil doen O+

• pirke
https://www.nu.nl/buitenl...-in-tientallen-jaren.html

Iemand die zich nu in Scandinavië bevindt?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Koekstra denk dat als je alleen (als in solo) reist, je buiten de echte drukke gebieden bent, alleen (als in, niet een heel kampement aanlegt en dagen gaat recreëren ) overnacht, dat best wel goed komt.
Zie veel TET rijders zo door Europa gaan, in heel veel landen gewoon vrij kamperend.

Overigens voor mij zou het een eerste keer zijn, los van vroeger bij de scouting, met een aantal gasten met onze hangmatten op de Veluwe.
Of met het de troep onder landbouw plastic zeiltjes tijdens de 2 daagse hike ergens achteraf in een bos.

[ Voor 8% gewijzigd door Bommes op 07-08-2023 20:36 ]

• franssie

franssie

Save the albatross

Ik hoop dat die dan nu bezig zijn met het opzoeken van veilige plekken, ik liet de doppler beelden vanmiddag al aan mijn vriendin zien en dat zag er niet goed uit op https://www.buienradar.nl/wereldwijd/europa/buienradar
(nu al iets minder heftig maar alsnog fors)

• Jelte
  • Niet online
Vrienden van ons zijn met een oude tot camper verbouwde Mercedes bus in Scandinavië...

Ben benieuwd hoe het met ze gaat daar.
Pagina: 1 ... 185 ... 279 Laatste