OnzinGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
ik ben erachter dat de safari chef schoonmaken blijkbaar niet onder afwassen valt.
Zag dit jaar iemand z’n safarichef schoonmaken met een accuboor met borstel erop… neem je een compacte BBQ mee maar wel een boormachine om schoon te maken 😂😂Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
@Ozzie ik ben erachter dat de safari chef schoonmaken blijkbaar niet onder afwassen valt. Die mag ik na het gebruik dus elke keer zelf schoonmaken.
Toch blijft het een ideaal ding. Net gewoon onder de luifel zitten grillen, dat doe ik toch minder snel met een kolenvuur.
Overigens na 15jr oid met de originele Safari chef stiekem wel naar de nieuwe aan het kijken, met name voor cartouche ipv gastank. Dit jaar ook een pizzasteen erop gedaan maar dat was geen groot succes, werd niet heet genoeg en ging daardoor te langzaam. Misschien is de afdichting tussen deksel en plaat is niet goed bij de oude?
Wanneer vervangen jullie dit soort equipment? Stuk lijkt het niet te willen 😂
[ Voor 27% gewijzigd door Sander op 02-08-2023 21:03 ]
Die was waarschijnlijk toch al mee omdat pootjes uitdraaien voor de hedendaagse mens ook al teveel fysieke inspanning is.Sander schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:59:
Zag dit jaar iemand z’n safarichef schoonmaken met een accuboor met borstel erop… neem je een compacte BBQ mee maar wel een boormachine om schoon te maken 😂😂
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gelukkig delen we de verwonderingen, die drie keer draaien op een vakantie…Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:01:
[...]
Die was waarschijnlijk toch al mee omdat pootjes uitdraaien voor de hedendaagse mens ook al teveel fysieke inspanning is.
Overigens aantal mensen dat afwast met een koptelefoon op viel me ook op, waar is het ouwehoeren tijdens het afwassen gebleven?!
Aangezien het hier (Normandië) morgen ook weer gaat regenen (waar niet), nog tips voor een binnenactiviteit met twee kinderen 5&9 wat niet met de oorlog te maken heeft?
4800Wp - 225° ZW - 12°
Kweenie. Mijn buren zijn de afgelopen dagen hun caravan niet uit geweest en het klinkt alsof hij een surroundinstallatie heeft ingebouwd en ruime avond film zit te kijken. Niet echt mijn beeld van kamperen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Normandië is groot, waar ongeveer? Van de week zijn we met een slechte dag gewoon Le Treport ingegaan, beetje rondkijken en soms wat regen op je dak en duik je even ergens naar binnen.Padje87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:06:
Aangezien het hier (Normandië) morgen ook weer gaat regenen (waar niet), nog tips voor een binnenactiviteit met twee kinderen 5&9 wat niet met de oorlog te maken heeft?
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Upgrade naar caravanGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:28:
[...]
Waar ik onderhand wel minder van ben is het slapen op een halve centimeter schuim met een spijkerbroek als kussen.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
Rooster een nachtje in het natte gras leggen helpt heel veel, dan is het een zorg voor morgenGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
@Ozzie ik ben erachter dat de safari chef schoonmaken blijkbaar niet onder afwassen valt. Die mag ik na het gebruik dus elke keer zelf schoonmaken.
Toch blijft het een ideaal ding. Net gewoon onder de luifel zitten grillen, dat doe ik toch minder snel met een kolenvuur.
We've got that ring of confidence
Vrouw en kinderen beter opvoeden dusGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
/team vrijgezel
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
@Yukkie ja daar ligt hij nu ook, weer een voordeel van de regen. Maar dit waren behoorlijk gemarineerde lappen, dus best veel zooi inderdaad.
Dan huur ik nog liever een huisje.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Bij mij is het rooster (nog) zo schoon, even wat heet water eroverheen en daarna met de (zachte kant van) spons eroverheen en hij is weer helemaal schoon. Dus dat gaat gewoon met de rest van de afwas mee.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Zitten op een camping dichtbij Bayeux. Stadjes bezoeken doen we zeker maar wellicht is er nog iets interessants voor de kleintjes.Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:09:
[...]
Normandië is groot, waar ongeveer? Van de week zijn we met een slechte dag gewoon Le Treport ingegaan, beetje rondkijken en soms wat regen op je dak en duik je even ergens naar binnen.
4800Wp - 225° ZW - 12°
Ah die hoek, moet ik later nog heen. Dat tapijt vinden ze vast niet zo boeiend.Padje87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:21:
Zitten op een camping dichtbij Bayeux. Stadjes bezoeken doen we zeker maar wellicht is er nog iets interessants voor de kleintjes.
Tja, wat zoek je voor iets? Puur voor bezig houden heb je vast wel een binnen speeltuin, binnen trampoline of zwembad. Maar ik zou dat wel als laatste redmiddel zien.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Al in Villach geweest? Daar is nu volgens mij feest. Wij vertrekken morgenvroeg. Eerst nog 60km noordelijker maar laatste 9 dagen in Villach ook aan het meer.205Gutmann schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:02:
Wij zijn sinds maandag ook gearriveerd op onze camping in Oostenrijk, we staan 2 weken aan de Ossiachersee.
Mooie kleinschalige camping, weinig tot geen animatie maar wel direct aan het meer.
Met een sup en een opblaasboot je hebben de kids genoeg vermaak.
Vandaag met de stoeltjes lift naar de Gerlitzen geweest op 1911 meter hoogte.
Prachtig uitzicht daar.[Afbeelding]
@technopeuter , waar ga je naartoe? Lijkt mij in de buurt overal wel een beetje hetzelfde qua weerbeeld.
Wellicht een museum met leuke activiteiten o.i.d. (als het echt leuk is voor de kleintjes mag het wel WW2)Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:24:
[...]
Ah die hoek, moet ik later nog heen. Dat tapijt vinden ze vast niet zo boeiend.
Tja, wat zoek je voor iets? Puur voor bezig houden heb je vast wel een binnen speeltuin, binnen trampoline of zwembad. Maar ik zou dat wel als laatste redmiddel zien.
En anders de kust langs en zien we het wel
4800Wp - 225° ZW - 12°
@JaMaaT
We zijn heel even in Villach geweest, we moesten naar de Bauhaus voor een m6 moertje om onze nieuwe campingstoel te repareren.
Ik ben niet echt van de feesten en dergelijke, als rasechte introvert ben ik gesteld op mijn rust en ga ik liever de natuur in om te genieten van al het moois.
We zijn heel even in Villach geweest, we moesten naar de Bauhaus voor een m6 moertje om onze nieuwe campingstoel te repareren.
Ik ben niet echt van de feesten en dergelijke, als rasechte introvert ben ik gesteld op mijn rust en ga ik liever de natuur in om te genieten van al het moois.
Arromanches staat wat dat betreft nog bij ons op de shortlist, ook een hoop te doen en waarschijnlijk met regen genoeg binnen.Padje87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:44:
[...]
Wellicht een museum met leuke activiteiten o.i.d. (als het echt leuk is voor de kleintjes mag het wel WW2)
En anders de kust langs en zien we het wel
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wil met de kids (3 en 7) nog wel ff kijken bij het midwinterhoorn blazen en volksdansen enzo kijken. Beetje cultuur snuiven205Gutmann schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:47:
@JaMaaT
Maar uiteraard ook de natuur in. Daarom zitten we de eerste 9 dagen noordelijker in de bergen. En dan 9 dagen aan het wat meer toeristische meer.
Na jouw tip van vorige week toch ook maar eens verdiept in de chef, en ik denk zeker dat dat wel wat gaat worden voor ons! De 30 is echt een mooi maatje, en checkt al onze boxjes.Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:39:
Jij gebruikt de pizzasteen ook neem ik aan? (je raadde hem wel aan iig) maar doe je die alleen voor het bakken van de broodjes, of bak je ook wel eens een pizza? De steen is geschikt tot 300 graden, maar haal je dat ook, en is dat genoeg om een (verse) pizza op te bakken?
Weer even een kleine update met betrekking tot mijn Eriba Puck.
Het frame van de bodem is helemaal kaal geweest en grotendeels in de menie gezet. 98% had slechts wat oppervlakkige roest.
Helaas zit er nog wel één rotte plek aan de voorkant bij de punt van de caravan. Lasapparaat is geregeld, staal ter reparatie en extra versterking is besteld.
Ik ga er ook nog een extra steunbalk in lassen bij de instap. Net dat stukje van 0,5 bij 1 meter voor het keukentje waar je rechtop kunt staan, is de ondersteuning van de vloer nu vrij beperkt.
Hopelijk is het staal met een paar dagen in huis en kan ik volgend weekend gaan lassen.
Dit weekend wil ik eerst de rest van het frame in een tweede laag menie zetten en daarna verder lakken. En tussendoor de sierstrips van aan de buitenkant verwijderen, meters tellen en ook daarvoor nieuw materiaal bestellen.
En ja, nu we toch bezig zijn.....
De trekauto, mijn klassieke Mini, wordt momenteel gerestaureerd. En die krijgt ook een nieuwe kleur. En ja, dat zetten we dan ook maar door op de Puck. De onderste helft wordt dezelfde kleur als de auto (blauwgrijs). De bovenste helft en het dak blijven gewoon wit. En omdat de oranje kleur van het hefdak dan niet meer goed past bij de buitenzijde, gaan we daarvoor ook maar eens op zoek naar een ander exemplaar. Waarschijnlijk donkerblauw, in de hoop dat het dan op een zonnige ochtend wat langer donker blijft binnen.
:strip_exif()/f/image/fY56bO9DqfPdLrRJNnIwMR46.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3kGKwwgc6MVo1QEawkjpCjha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4UtZVRZeGlbgPaZhZSK4LrcU.jpg?f=fotoalbum_large)
Het frame van de bodem is helemaal kaal geweest en grotendeels in de menie gezet. 98% had slechts wat oppervlakkige roest.
Helaas zit er nog wel één rotte plek aan de voorkant bij de punt van de caravan. Lasapparaat is geregeld, staal ter reparatie en extra versterking is besteld.
Ik ga er ook nog een extra steunbalk in lassen bij de instap. Net dat stukje van 0,5 bij 1 meter voor het keukentje waar je rechtop kunt staan, is de ondersteuning van de vloer nu vrij beperkt.
Hopelijk is het staal met een paar dagen in huis en kan ik volgend weekend gaan lassen.
Dit weekend wil ik eerst de rest van het frame in een tweede laag menie zetten en daarna verder lakken. En tussendoor de sierstrips van aan de buitenkant verwijderen, meters tellen en ook daarvoor nieuw materiaal bestellen.
En ja, nu we toch bezig zijn.....
De trekauto, mijn klassieke Mini, wordt momenteel gerestaureerd. En die krijgt ook een nieuwe kleur. En ja, dat zetten we dan ook maar door op de Puck. De onderste helft wordt dezelfde kleur als de auto (blauwgrijs). De bovenste helft en het dak blijven gewoon wit. En omdat de oranje kleur van het hefdak dan niet meer goed past bij de buitenzijde, gaan we daarvoor ook maar eens op zoek naar een ander exemplaar. Waarschijnlijk donkerblauw, in de hoop dat het dan op een zonnige ochtend wat langer donker blijft binnen.
:strip_exif()/f/image/fY56bO9DqfPdLrRJNnIwMR46.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/3kGKwwgc6MVo1QEawkjpCjha.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/4UtZVRZeGlbgPaZhZSK4LrcU.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 35% gewijzigd door Ivow85 op 02-08-2023 22:33 ]
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Wij gebruiken hem voor vanalles, de pro steen was het dacht ik. Broodjes gaat prima, we hebben ook wel eens kant en klare deegrol voor de bodem gebruikt welke we zelf belegden en laatst gewoon van die kleinere verse pizza's uit de Franse supermarkt die er perfect op passen. Gaat allemaal erg goed, alleen even wennen qua temperatuur en zo. (Vaak heb ik nog het rooster of de plaat ertussen)Koekstra schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:16:
Na jouw tip van vorige week toch ook maar eens verdiept in de chef, en ik denk zeker dat dat wel wat gaat worden voor ons! De 30 is echt een mooi maatje, en checkt al onze boxjes.
Jij gebruikt de pizzasteen ook neme ik aan? (je raadde hem wel aan iig) maar doe je die alleen voor het bakken van de broodjes, of bak je ook wel eens een pizza? De steen is geschikt tot 300 graden, maar haal je dat ook, en is dst genoeg om een (verse) pizza op te bakken?
Uiteraard haalt de pizza het niet bij de 450 van mijn kamado, maar dit is voor bij de tent heel prima te doen.
Heb een oude kruidenpot vol met bloem mee op over de steen de strooien tegen verbranden van wat er op ligt. (Weet niet eens of dat echt helpt
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Waar is hier??Ozzie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:34:
We kunnen in ieder geval de Safarichef goed gebruiken, want op kolen BBQ'en mag hier niet.
[Afbeelding]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Als ie maar vast leidingwerk en riolering heeft.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Mag rijadvies in dit topic? Zo niet, haal maar weg mods 
Wij staan vanaf zaterdag op een camping in Montluçon. Ik rij daarheen met mijn partner en twee kinderen (2.5 en 5 jaar oud). Ik had er totaal geen rekening mee gehouden dat het zwarte zaterdag is aankomende zaterdag. Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen.
Ons huidige plan is rond 0300 te vertrekken en dan gewoon stug door te tuffen. Hebben geen vouwwagen of caravan mee, dus we kunnen snelheid maken. Het is wel een behoorlijke reis van 9 uur zonder stops (dus eerder 12-14 uur).
Ik ben een erg slechte slaper, net als de jongste, dus tussendoor een nachtje ergens verblijven leidt alleen maar tot meer vermoeidheid denk ik. Is het verstandig een dag eerder of later te rijden? Ik ben niet zo ervaren, dus sta open voor tips.
Oh ja, mijn grootste zorg is dat we echt totaal geradbraakt aankomen op de camping. Dus 0300 vertrekken en dan alsnog pas 2000 of later aankomen. Wellicht wind ik mij gewoon teveel op en vind ik het te spannend allemaal.
Wij staan vanaf zaterdag op een camping in Montluçon. Ik rij daarheen met mijn partner en twee kinderen (2.5 en 5 jaar oud). Ik had er totaal geen rekening mee gehouden dat het zwarte zaterdag is aankomende zaterdag. Ik twijfel nu een beetje wat ik moet doen.
Ons huidige plan is rond 0300 te vertrekken en dan gewoon stug door te tuffen. Hebben geen vouwwagen of caravan mee, dus we kunnen snelheid maken. Het is wel een behoorlijke reis van 9 uur zonder stops (dus eerder 12-14 uur).
Ik ben een erg slechte slaper, net als de jongste, dus tussendoor een nachtje ergens verblijven leidt alleen maar tot meer vermoeidheid denk ik. Is het verstandig een dag eerder of later te rijden? Ik ben niet zo ervaren, dus sta open voor tips.
Oh ja, mijn grootste zorg is dat we echt totaal geradbraakt aankomen op de camping. Dus 0300 vertrekken en dan alsnog pas 2000 of later aankomen. Wellicht wind ik mij gewoon teveel op en vind ik het te spannend allemaal.
Tjah, lastig. Vorig jaar hebben wij ook op 1 van de zwarte zaterdagen gereden. Toen eigenlijk geen centje pijn. Maar met caravan dus wel een nachtje ertussen geboekt. Die zondag was t drama op de weg, 3,5 uur extra over gedaan. Toen was ik wel gaar. Die zaterdag eigenlijk niet.
Ik zou het gewoon proberen. Mocht het echt tegenvallen kun je wellicht nog een F1 hotelletje scoren?
Ik zou het gewoon proberen. Mocht het echt tegenvallen kun je wellicht nog een F1 hotelletje scoren?
Schuldig aan beide.Sander schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:04:
[...]
Gelukkig delen we de verwonderingen, die drie keer draaien op een vakantie…
Overigens aantal mensen dat afwast met een koptelefoon op viel me ook op, waar is het ouwehoeren tijdens het afwassen gebleven?!
De accu tol gaat mee voor de pootjes en voor de schroef haringen.
Scheelt heel veel timmer herrie
En de oortjes, ook ik had die in 2 van de 3 keer dat ik afgelopen vakantie heb afgewassen.
Ik red me in het Frans redelijk,
Een plekje te regelen op de camping, een hapje eten te bestellen, wat kopen in de winkel.
Dat lukt me wel.
Maar een sociaal praatje zit er echt niet in.
En aangezien wij op campings stonden met bijna alleen maar Fransen..
Tja dan doe mij maar mijn muziekje.
Wat overigens niet te hard stond om de oude Franse dame te horen toen ze me vertelde: Dat zie je niet vaak een man die de afwas doet..
Prompt komt er een 2 meter lengte Engelsman met 30cm baard de hoek om het gebouwtje in lopen met een teiltje met afwas.
De Franse vrouw en ik konden er hartelijk om lachen..
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Heb de boormachine ook mee. Maar ook voor de schroefharingen idd.
En het mag wel kamperen zijn maar ik hou van schoon... Dus de accu van de boormachine past ook op de kruimeldief.
En het mag wel kamperen zijn maar ik hou van schoon... Dus de accu van de boormachine past ook op de kruimeldief.
Tsja, even mijn generieke comments, want over jouw specifieke route rijd ik zelf vrijwel nooit. Dus of het daar nog extra druk is, geen idee.Muncher schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:29:
Maar ten eerste: geen vw of caravan, slaap je in je eigen tent (lees: moet je die nog opzetten) of zit je in een kant en klaar opgezet iets, of een stacaravan ofzo (da's geen kamperen trouwens
De keren dat ik midden in de nacht ga rijden (lees: de wintersport), dan houd ik 's nachts ook wel limiet + 20 aan, m.a.w. zo'n 140-150 continu. Dan ben je dus om 6u 's ochtends al zo'n beetje bij Parijs, mooi moment om even te pauzeren voor ontbijt
Dan moet het toch wel heel gek gaan wil je de tweede helft van de reis niet voor het avondeten kunnen afronden, lijkt me. Maar again, geen idee hoe druk "heel druk" dan is. En idd, wat @JaMaaT al zegt: in het ergste geval kan een hotelletje pakken altijd nog, ook al is dat niet de meest ideale optie.
Yep, vast naar de tanksGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:28:
[...]
Als ie maar vast leidingwerk en riolering heeft.
't Gaat je niet lukken Pirke. 
Iets anders, we reden van de week over 'de' bruggen van Normandië. Als het daar ferm waait loopt het wel dun door je broek denk ik. Zeker wanneer je veel wind vangt met een caravan of zo.
Iets anders, we reden van de week over 'de' bruggen van Normandië. Als het daar ferm waait loopt het wel dun door je broek denk ik. Zeker wanneer je veel wind vangt met een caravan of zo.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Staat een kant-en-klare tent daar klaar. Dus dat scheelt enorm.Stalensnuitje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:39:
[...]
Tsja, even mijn generieke comments, want over jouw specifieke route rijd ik zelf vrijwel nooit. Dus of het daar nog extra druk is, geen idee.
Maar ten eerste: geen vw of caravan, slaap je in je eigen tent (lees: moet je die nog opzetten) of zit je in een kant en klaar opgezet iets, of een stacaravan ofzo (da's geen kamperen trouwens)?
De keren dat ik midden in de nacht ga rijden (lees: de wintersport), dan houd ik 's nachts ook wel limiet + 20 aan, m.a.w. zo'n 140-150 continu. Dan ben je dus om 6u 's ochtends al zo'n beetje bij Parijs, mooi moment om even te pauzeren voor ontbijt
Dan moet het toch wel heel gek gaan wil je de tweede helft van de reis niet voor het avondeten kunnen afronden, lijkt me. Maar again, geen idee hoe druk "heel druk" dan is. En idd, wat @JaMaaT al zegt: in het ergste geval kan een hotelletje pakken altijd nog, ook al is dat niet de meest ideale optie.
Op een camping staan met zwembad, winkel en restaurant is ook geen kamperen... Dat is een vakantie in een luxe resort maar slapen op een slechte bedStalensnuitje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:39:
[...]
Maar ten eerste: geen vw of caravan, slaap je in je eigen tent (lees: moet je die nog opzetten) of zit je in een kant en klaar opgezet iets, of een stacaravan ofzo (da's geen kamperen trouwens)?
Nu ik toch in dit topic aan het rondlurken ben: wij zijn van plan om volgend weekend met de vouwwagen richting Tsjechië te rijden, het lijkt vanaf dat moment ook weer mooi weer te worden 
Ik zie in dit topic niet al te veel (camping)ervaring in dat land, geen Tweakers die die kant op gaan/gingen? Ik ben er zelf 20 jaar geleden met mijn ouders nog geweest, weet alleen nog dat het bier zo verrekte goedkoop was (en ik daarom elke ochtend brak)
Nou ja, Mw Stalensnuitje heeft wat bezienswaardigheden uitgezocht, we vermaken ons vast een week of 2 á 2,5
Ik zie in dit topic niet al te veel (camping)ervaring in dat land, geen Tweakers die die kant op gaan/gingen? Ik ben er zelf 20 jaar geleden met mijn ouders nog geweest, weet alleen nog dat het bier zo verrekte goedkoop was (en ik daarom elke ochtend brak)
Nou ja, Mw Stalensnuitje heeft wat bezienswaardigheden uitgezocht, we vermaken ons vast een week of 2 á 2,5
Oh, dan zeker gewoon proberen. Enneh, zorg dat je de avond ervoor iig vroeg in je nest ligt.Muncher schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:44:
[...]
Staat een kant-en-klare tent daar klaar. Dus dat scheelt enorm.
Ssst, zo lang je onder tentdoek ligt is het kamperenpirke schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:45:
[...]
Op een camping staan met zwembad, winkel en restaurant is ook geen kamperen... Dat is een vakantie in een luxe resort maar slapen op een slechte bed
[ Voor 9% gewijzigd door Stalensnuitje op 02-08-2023 22:47 ]
Vooraan mijn caravan zit tentdoek, over de stokken van de voortentStalensnuitje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:46:
[...]
Ssst, zo lang je onder tentdoek ligt is het kamperenTrouwens, als je het resort noemt wil ik ook zo'n all-in bandje
Dus check..
Wat is je ervaring qua lange ritten met jouw kinderen? Wat ben je van plan om te voorkomen dat de kinderen het interieur van de auto afbreken? Ik zou een extra overnachting inplannen: mijn vakantie begint als ik thuis vertrekMuncher schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:29:
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
Jij slaapt in de voortent?Bommes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Vooraan mijn caravan zit tentdoek, over de stokken van de voortent![]()
Dus check..
Voor motorvakanties geldt trouwens hetzelfde (tenzij je na een hele dag regen doorweekt bent), dus echt wel #teamtentdoek hier
Juist de bloem verbrandtGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:21:
[...]
Wij gebruiken hem voor vanalles, de pro steen was het dacht ik. Broodjes gaat prima, we hebben ook wel eens kant en klare deegrol voor de bodem gebruikt welke we zelf belegden en laatst gewoon van die kleinere verse pizza's uit de Franse supermarkt die er perfect op passen. Gaat allemaal erg goed, alleen even wennen qua temperatuur en zo. (Vaak heb ik nog het rooster of de plaat ertussen)
Uiteraard haalt de pizza het niet bij de 450 van mijn kamado, maar dit is voor bij de tent heel prima te doen.
Heb een oude kruidenpot vol met bloem mee op over de steen de strooien tegen verbranden van wat er op ligt. (Weet niet eens of dat echt helpt)
Dat is zo afhankelijk van je kinderen en wat ze gewend zijn. Ik vertik het om een scherm in de auto te hangen met filmpjes en dat gaat al jaren goed, maar dat kan ieder zelf het beste voor zijn gezin inschatten.
Ik merk dat tegenwoordig mijn knie nog de meest opstandige reisgenoot is van het stel.
Ik merk dat tegenwoordig mijn knie nog de meest opstandige reisgenoot is van het stel.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
We staan in Vallon-Pont-d'Arc in de Ardeche sinds zaterdag. Stuk beter weer dan Hallse Hull bij Zuthpen, waar we eerst stonden
Wij zijn afgelopen vrijdag om 18:00 vertrokken naar toen nog bestemming onbekend maar uiteindelijk dus in de Ardeche uitgekomen. Ook de hele nacht door maar wel 2x eventjes gestopt om uit eventjes een half uurtje een powernappie te doen en uiteraard afgewisseld met mijn vrouw en ik met rijden. Ging eigenlijk prima, maar zou het denk niet zo snel nog een keer doen. Elke 2 a 3 uur moesten we sowieso even stoppen om op te laden dus dat was ook meteen een mooi pauze momentje. Het vervelendste was nog wel dat onze oudste (3 jaar) geen zin had om te gaan slapen en eigenlijk wakker wilde blijven tot we er waren, maar uiteindelijk om 00:30 toch maar in slaap was gevallen.Muncher schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:29:
Overigens mag je in Frankrijk met je aanhanger gewoon 130 rijden, nou heb ik dat niet gedaan maar midden in de nacht was het wel lekker rustig op de weg dus wel gewoon 110-120 gereden.
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Semola ja (semola is Engels), hetzelfde spul maar iets grover gemalen. Zolang dat verbrandt maar mijn broodje niet een ik het er af kan kloppen ben ik tevreden.Kevinns schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:55:
Juist de bloem verbrandt. Ik gebruik op de pizzasteen pizzabodem altijd semola (Italiaanse maling griesmeel). Dit verbrandt een stuk minder snel en plakt ook nog eens minder. 300 graden is prima voor een pizza, dat heb ik thuis in de oven ook en bakt als een trein. Op de camping is de grootste uitdaging dat het lekkerste pizzadeeg 24+ uur gekoeld nodig heeft om te rijzen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Laat het de Italianen niet horen haha. En ja als je bang bent dat je broodje verbrandt dan werkt het inderdaad misschien wel! Voor een pizza bevalt bloem me niet zo… OK genoeg off topic zo, maar ik hou wel van een pizza op z’n tijd dus ik moest even inhakenGonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:59:
[...]
Semola ja (semola is Engels), hetzelfde spul maar iets grover gemalen. Zolang dat verbrandt maar mijn broodje niet een ik het er af kan kloppen ben ik tevreden.
Bedankt voor de tip. Dat ga ik ook proberen. Nu alleen nog een rooster scoren voor onze pizzasteen pro 40. Diameter is dan 33cm. Past bbq rooster van action niet op.Kevinns schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:55:
[...]
Juist de bloem verbrandt. Ik gebruik op de pizzasteen pizzabodem altijd semola (Italiaanse maling griesmeel). Dit verbrandt een stuk minder snel en plakt ook nog eens minder. 300 graden is prima voor een pizza, dat heb ik thuis in de oven ook en bakt als een trein. Op de camping is de grootste uitdaging dat het lekkerste pizzadeeg 24+ uur gekoeld nodig heeft om te rijzen.
Afbakbroodjes zonder rooster is drama.
Italianen moeten niet muiten, er is niets bijzonders aan semolina. Maar ik gebruik dat dus hè, ik zie je wel in het pizzatopic.Kevinns schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:03:
[...]
Laat het de Italianen niet horen haha. En ja als je bang bent dat je broodje verbrandt dan werkt het inderdaad misschien wel! Voor een pizza bevalt bloem me niet zo… OK genoeg off topic zo, maar ik hou wel van een pizza op z’n tijd dus ik moest even inhaken
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Praag.@technopeuter , waar ga je naartoe? Lijkt mij in de buurt overal wel een beetje hetzelfde qua weerbeeld.
diskeltische lurker
Wij rijden meerdere keren per jaar naar zee, onze overnachting is dan iets verder dan jouw bestemming.Muncher schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:29:
(Dat is met de familie, met vrienden is het een kwestie van wisselen om de 2hr.)
Wij vertrekken +-0600/0700 (boven Amsterdam) dan wij we rond de middag bij Parijs.
Parijs is afhankelijk van de drukte een crime of prima te doen, we rijden via Waze en die navigeert prima door de drukte. Soms ook leuk om via de buitenwijken te rijden.
Meestal zijn we rond 17.00 in het hotel voor de overnachting.
Jij /jullie zouden dat dus ook prima naar de camping moeten redden.
We rijden max snelheid op de GPS + 3
to linux or not ,that's my quest... | 5800X | 32GB 3800C15 | X570-Pro | 980 1TB | 7900XTX | PVoutput | Fiets
https://www.bayeuxmuseum.com/en/the-bayeux-tapestry/Padje87 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 21:06:
Ik kan het voor de jongste niet zo goed inschatten.
Er ligt ook nog een mooie kathedraal bij: notre dame.
Lunchen bij:
https://www.tripadvisor.n...e_Normandie_Normandy.html
Daar zijn we gisteren ook naar boven gegaan, het uitzicht herken ik. Alleen gingen we met een tandemvlucht naar beneden205Gutmann schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:02:
Vandaag met de stoeltjes lift naar de Gerlitzen geweest op 1911 meter hoogte.
Prachtig uitzicht daar.[Afbeelding]
Komende dagen is idd slecht weer voorspeld, met de Karinthië kaart is wel wat overdekt vermaak te vinden maar daar kom je niet voor natuurlijk. Nog tips?
Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:57:
Dat is zo afhankelijk van je kinderen en wat ze gewend zijn. Ik vertik het om een scherm in de auto te hangen met filmpjes en dat gaat al jaren goed, maar dat kan ieder zelf het beste voor zijn gezin inschatten.
Ik kan geen half uur auto rijden zonder scherm voor de kleine
Kinderen lezen boekjes, gaan tekenen/kleuren of stickers plakken in een stickerboek. Als het echt te erg is gaat mn vrouw er even bij zitten, meestal is dat niet nodig.
Wij hebben ze wel mee, maar wisselen het af, zodat ze idd geen 9u schermtijd meepakken en onderweg niks zien. Maar met 3 op de achterbank is een beetje rust daar op z'n tijd ook best goed voor het vakantiegevoel van pa en ma
Zo'n tandem lucht lijkt me ook erg gaaf!m_rick schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 06:19:
[...]
Daar zijn we gisteren ook naar boven gegaan, het uitzicht herken ik. Alleen gingen we met een tandemvlucht naar beneden![]()
Komende dagen is idd slecht weer voorspeld, met de Karinthië kaart is wel wat overdekt vermaak te vinden maar daar kom je niet voor natuurlijk. Nog tips?
Wij zijn nog een beetje aan het oriënteren wat we gaan doen, we kunnen nog een rondvaart doen op het meer, of met de kids naar een indoor trampoline.
Vooralsnog is het zonnig en droog hier dus het zou ook zomaar een buitenactiviteit kunnen worden.
Komende zondag ook weer fijn kamperen met de tent
Zondag vertrekken richting de Ardeche, met twee kleine kinderen dus lekker rustig aan en overnachten in de omgeving van Dijon. Maandag dan de laatste etappe, wel weer zin in want vorig jaar door omstandigheden niet geweest.
Zondag vertrekken richting de Ardeche, met twee kleine kinderen dus lekker rustig aan en overnachten in de omgeving van Dijon. Maandag dan de laatste etappe, wel weer zin in want vorig jaar door omstandigheden niet geweest.
Goede tip, kan natuurlijk altijd onderweg nog wat boeken!JaMaaT schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:34:
Tjah, lastig. Vorig jaar hebben wij ook op 1 van de zwarte zaterdagen gereden. Toen eigenlijk geen centje pijn. Maar met caravan dus wel een nachtje ertussen geboekt. Die zondag was t drama op de weg, 3,5 uur extra over gedaan. Toen was ik wel gaar. Die zaterdag eigenlijk niet.
Dank voor het inspreken van moedStalensnuitje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:39:
[...]
Tsja, even mijn generieke comments, want over jouw specifieke route rijd ik zelf vrijwel nooit. Dus of het daar nog extra druk is, geen idee.
Nou, ik heb ondertussen maar een soort bioscoop voor ze gebouwd. Elk een eigen iPad met daarop Netflix, Disney+ en games (en uiteraard een koptelefoon). En losse boekjes. Zou voldoende moeten zijn toch?Joris748 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:49:
[...]
Wat is je ervaring qua lange ritten met jouw kinderen? Wat ben je van plan om te voorkomen dat de kinderen het interieur van de auto afbreken? Ik zou een extra overnachting inplannen: mijn vakantie begint als ik thuis vertrekRestaurantje, meer tijd om te spelen onderweg.
Wat is precies GPS +3?raymondw schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 23:37:
[...]
Wij rijden meerdere keren per jaar naar zee, onze overnachting is dan iets verder dan jouw bestemming.
(Dat is met de familie, met vrienden is het een kwestie van wisselen om de 2hr.)
Wij vertrekken +-0600/0700 (boven Amsterdam) dan wij we rond de middag bij Parijs.
Parijs is afhankelijk van de drukte een crime of prima te doen, we rijden via Waze en die navigeert prima door de drukte. Soms ook leuk om via de buitenwijken te rijden.
Meestal zijn we rond 17.00 in het hotel voor de overnachting.
Jij /jullie zouden dat dus ook prima naar de camping moeten redden.
We rijden max snelheid op de GPS + 3
Ander algemene vraag: ik zie best vaak Waze hier voorbij komen. Ik rij meestal op Google Maps, via mijn iPhone. Is er een overduidelijk verschil/voorkeur tussen die twee? Nog een andere optie die ik moet proberen?
Ieder uur een 'cadeautje' wil ook nog weleens helpen. En daarnaast veel gezonde snacks.Muncher schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:19:
[...]
Goede tip, kan natuurlijk altijd onderweg nog wat boeken!
[...]
Dank voor het inspreken van moed. Er staat een tent klaar, dus dat scheelt.
[...]
Nou, ik heb ondertussen maar een soort bioscoop voor ze gebouwd. Elk een eigen iPad met daarop Netflix, Disney+ en games (en uiteraard een koptelefoon). En losse boekjes. Zou voldoende moeten zijn toch?
[...]
Wat is precies GPS +3?
Ander algemene vraag: ik zie best vaak Waze hier voorbij komen. Ik rij meestal op Google Maps, via mijn iPhone. Is er een overduidelijk verschil/voorkeur tussen die twee? Nog een andere optie die ik moet proberen?
Heb je al een tussenstop gepland?TinusXIII schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 10:51:
Komende zondag ook weer fijn kamperen met de tent![]()
Indien camping, tip van Flip:
https://maps.app.goo.gl/GEaxBbtSyvGUxwHe9
Simpele camping, dicht bij de tolweg, lekker rustig.
Nog betere top tip:
https://maps.app.goo.gl/E1nJA3rPhEbcqsia6
Vlak bij de A39
Hele fijne camping, snacks te krijgen, bar met koude pintjes, zwembad op de camping.
Dole is echt een heel leuke stad, veel eettentjes, enz.
Aanradertje
Thans, tussenstop hadden we al gereserveerd. Dit wordt de eerste keer in het hoogseizoen/zomervakantie dus dat hadden we voor de zekerheid alvast geregeld via airbnb.
Ik sla je tips wel even op voor volgend jaar.
Ik sla je tips wel even op voor volgend jaar.
[ Voor 12% gewijzigd door TinusXIII op 03-08-2023 12:04 ]
Aanhanger staat hier ook al ingepakt, zaterdagavond na het werk tot frankfurt rijden en dan zondag door de stromende regen naar camping horejany iets onder praag.Stalensnuitje schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 22:45:
Nu ik toch in dit topic aan het rondlurken ben: wij zijn van plan om volgend weekend met de vouwwagen richting Tsjechië te rijden, het lijkt vanaf dat moment ook weer mooi weer te worden
Gelukkig heb ik goretex kleding
Vanuit daar hebben we niks specifieke meer gepland maar wel veel sterretjes op de kaart met dingen te zien of doen en campings.
:strip_exif()/f/image/cbDCsRVQYQhWXIKVbnn8slzv.jpg?f=fotoalbum_large)
Dus mocht je ergens een keer een blauw met oranje motor met zijspan tegenkomen mag je zwaaien
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik heb daar voor mijn gevoel niet extreem veel campings gevonden, maar wel een paar handen vol met NL eigenaars, geen idee of dat procentueel vaker voorkomt dan in andere landen, maar het viel me wel opharley schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 12:52:
[...]
Aanhanger staat hier ook al ingepakt, zaterdagavond na het werk tot frankfurt rijden en dan zondag door de stromende regen naar camping horejany iets onder praag.
Gelukkig heb ik goretex kleding![]()
Vanuit daar hebben we niks specifieke meer gepland maar wel veel sterretjes op de kaart met dingen te zien of doen en campings.
[Afbeelding]
Dus mocht je ergens een keer een blauw met oranje motor met zijspan tegenkomen mag je zwaaien
Enneh, ik rij een Skoda, maar als je er eentje knipperend langs ziet rijden ben ik het misschien, óf het ligt aan je rijstijl
Helaas heeft de aanhanger geen rooster om te luchten. Het vocht wat erin zit, zal erin blijven. Daarentegen verwacht ik niet dat er nog vocht bij komt.vso schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:18:
[...]
Als het rooster heeft om te luchten valt het best mee denk ik zo
Iets in mij zegt dat het geen verstandig idee is om spullen op te slaan in de aanhanger.
The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?
@Joris748 Waarom niet? Als het goed is gelucht, zie ik eigenlijk geen probleem.
Onze Combi-Camp Country sluit eigenlijk ook nagenoeg luchtdicht af en ik heb nog geen problemen met vocht e/o schimmel ervaren. De katoenen tent zit gewoon in de wagen. Nogmaals, wel de spullen en de wagen zelf goed luchten voordat je hem dicht doet voor winterstalling.
Onze Combi-Camp Country sluit eigenlijk ook nagenoeg luchtdicht af en ik heb nog geen problemen met vocht e/o schimmel ervaren. De katoenen tent zit gewoon in de wagen. Nogmaals, wel de spullen en de wagen zelf goed luchten voordat je hem dicht doet voor winterstalling.
vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser
Noordwijkerhout! Altijd goedBommes schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 17:21:
[Afbeelding]
Check![]()
Caravan + tent staan weer. Dit keer op camping Ruigenhoek bij Noordwijkerhout.
Morgen naar Castlefest in Lisse
Is het wat daar? Lijkt me leuk om een keer met het gezinnetje heen te wandelen en heel basic te kamperen, onder een zeiltje ofzo. Maar misschien nog ff wachten tot de jongste een jaar of 2 a 3 is
Als je je verveelt kan je een biertje doen in Cafe de Ruigenhoek. Is denk 5min lopen vanaf daar.
Wij zijn vandaag bij een geweldige camperplaats aangekomen. Net boven Lyon aan een rivier en aan een zwemmeer met strand. De hele middag gezwommen en gesupt, heerlijk blauwe lucht en 28 graden 
Morgen wel regen, maar daarna een hele week prachtig weer. Voor 14 euro/nacht incl water en stroom, echt een pareltje.
Het is op het terrein van een voormalige camping, nu overgenomen door een camperplaats aanbieder (camping-car park). In het hoogseizoen zijn tenten en caravans ook toegestaan mits je je eigen wc bij hebt. 128 plekken van 80-200 m2 onder hoge bomen voor veel schaduw.
https://maps.app.goo.gl/tFdTdnKMrqCbLBWNA
https://www.campercontact...rk-villefranche-sur-saone
Nu de Safari Chef maar weer eens aan het werk zetten
Morgen wel regen, maar daarna een hele week prachtig weer. Voor 14 euro/nacht incl water en stroom, echt een pareltje.
Het is op het terrein van een voormalige camping, nu overgenomen door een camperplaats aanbieder (camping-car park). In het hoogseizoen zijn tenten en caravans ook toegestaan mits je je eigen wc bij hebt. 128 plekken van 80-200 m2 onder hoge bomen voor veel schaduw.
Wij zijn ons - na weer een jaar 'semi-kamperen' in een blokhut - aan het orienteren op de aanschaf van een tent voor maximaal vier personen. De tent zal één of twee keer per jaar gebruikt worden, naar verwachting in voornamelijk zonnige omstandigheden.
Het oog is gevallen op twee kanshebbers; de Falco Buizerd 3500 en de Bardani Spitfire 340 RSTC met aanvullend een tarp.
Nu ben ik met name benieuwd naar ervaring omtrent het verschil in kwaliteit (gezien het verschil in prijs) tussen deze twee tenten, op drie gebieden en op volgorde van prioriteit: binnenklimaat in zonnige omstandigheden, duurzaamheid doek (dat lijkt de Falco ruim te winnen) en opzetgemak (op basis van wat ik zelf kan vinden wint ook daar de Falco).
Iemand die hierin kan adviseren?
Het oog is gevallen op twee kanshebbers; de Falco Buizerd 3500 en de Bardani Spitfire 340 RSTC met aanvullend een tarp.
Nu ben ik met name benieuwd naar ervaring omtrent het verschil in kwaliteit (gezien het verschil in prijs) tussen deze twee tenten, op drie gebieden en op volgorde van prioriteit: binnenklimaat in zonnige omstandigheden, duurzaamheid doek (dat lijkt de Falco ruim te winnen) en opzetgemak (op basis van wat ik zelf kan vinden wint ook daar de Falco).
Ik stond vorig jaar een nachtje in Ars, vlakbij, dat is dus een groot bedevaartsoord. Voor de pastoor van Ars, hele simpele priester die heilig verklaard is en beschermheilige van priesters is… totaal byzare wereld dat dorppirke schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:24:
Wij zijn vandaag bij een geweldige camperplaats aangekomen. Net boven Lyon aan een rivier en aan een zwemmeer met strand. De hele middag gezwommen en gesupt, heerlijk blauwe lucht en 28 graden
diskeltische lurker
Wij hebben sinds 5 jaar de falco buizerd 3500 met luifel en zijdoeken voor de luifel. Dat is wel aan te raden om de zijdoeken er meteen bij te kopen. Je hebt dan een behoorlijk oppervlak waar je in kan verblijven als het regent. Het wordt flink heet als de tent bij 30 graden in de volle zon staat. Echter dat zal in een katoenen tent ook zo zijn. Je kunt dan wel de hele voorwand wegritsen. Of als je weg ben het stuk van de voorwand boven net onder de luifel. Met de andere ventilatie mogelijkheden trekt het dan goed door.metofzonder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:29:
Wij zijn ons - na weer een jaar 'semi-kamperen' in een blokhut - aan het orienteren op de aanschaf van een tent voor maximaal vier personen. De tent zal één of twee keer per jaar gebruikt worden, naar verwachting in voornamelijk zonnige omstandigheden.
Opzet gemak is prima. Met 2 personen gaat het redelijk vlot. Weinig scheerlijnen daarvoor veel haringen. Zoals je zegt is de kwaliteit van het doek heel goed. Vorig jaar in de Zwitserse bergen hadden we een hele dag flinke regen. Toen begon een naad van de buitentent (vlak voor de slaaptent) flink te druppelen (na 4 jaar). Gelukkig hadden we seamgrip bij ons. Als je de buitentent bekijkt zie je ook dat de naad daar niet geweldig gezet is. En dan nog had hij het 4 jaren droog gehouden.
Het is een grote tent maar met wat puzzelen past alles voor 4 personen in de toyota auris touring sports met skibox. Voor ons een pre daar we graag doorrijden op de autobahn :-)
The best investment is in yourself (Warren Buffett), www.sciplan.nl, ELGA, 23 PV-panelen Oost-West
Leuk. Ik heb een aantal jaar terug ook gekozen tussen een Falco en een Bardani. Ik moet toegeven, de Bardani had destijds meer handige snufjes als donkere cabines, ventilatie, horren, ritsen etc. Maar ik ben voor een Falco gegaan omdat ik dat zelf esthetisch mooier vind. Als je hem goed hebt staan staat hij super strak. We kregen meermaals complimenten over de tent. Een Falco is wat klassieker, richting een De Waard tent. We kozen destijds tussen een Bardani 460 oid en de Falco Zeearend 6p. Ik kan niets zeggen over de kwaliteit van de Bardani maar de Falco is in ieder geval zeer degelijk en die kan ook best een storm(pje) hebben. Het binnenklimaat bij regen is prima, we hebben zelf nog iets bedacht waardoor de ramen aan de zijkant open konden blijven bij regen. Klimaat bij zon is ook prima, het warmt wel snel op maar dat is inherent aan kamperen met een tent. Meestal zit/ben je dan toch buiten, behalve evt kids met een middagslaapje. Wat ik ook een grote pre vond is dat de Falco geen scheerlijnen heeft, behalve wat bandjes aan de luifel. De grootte van het grondzeil is bij wijze van ook de benodigde ruimte op het kampeerveld.metofzonder schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 18:29:
We hadden wel twee zijlijfels meebesteld, inclusief raam, die zie je niet veel.
Vergis je niet in de pakmaat, die zou bij de Bardani zomaar kleiner kunnen zijn gezien de dikte van de materialen.
Inmiddels hebben we een vouwwagen om wat sneller te kunnen verkassen maar de Zeearend blijft mooi op zolder liggen tot hij ons weer van dienst kan zijn
Toevallig mensen ervaring met https://www.goedkamp.nl/ruigenhoek/? Zitten nog te kijken naar paar dagen aan de kust nu de voorspellingen weet wat beter worden
Volgens mij staat @Bommes er nu geparkeerd vanwege een Castlefest daar in de buurt.Sander schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
Toevallig mensen ervaring met https://www.goedkamp.nl/ruigenhoek/? Zitten nog te kijken naar paar dagen aan de kust nu de voorspellingen weet wat beter worden
En volgens mij heeft @Ozzie ook nog wel wat tips in de omgeving!
[ Voor 12% gewijzigd door Martinique op 03-08-2023 21:25 ]
Zo, onze 3 weken vakantie zitten er weer bijna op!
Een slordige 3700km getourd met de Blitz.
Nederland
Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Italië
Slovenië
Kroatië (week gestaan)
Slovenië
Oostenrijk
Duitsland
En morgen t laatste stukje via Schijndel (iets met een safari chef
) terug naar huis!
1x de motor oververhit gehad voor de Brennerpas, en een lek ventiel van de binnenband op 't voorwiel.
't is immers geen echte vakantie geweest zonder een keer vieze handen te hebben
(en ja, ik spreek voor mezelf
)
Plaatjes bij de praatjes:
Een slordige 3700km getourd met de Blitz.
Nederland
Duitsland
Zwitserland
Oostenrijk
Italië
Slovenië
Kroatië (week gestaan)
Slovenië
Oostenrijk
Duitsland
En morgen t laatste stukje via Schijndel (iets met een safari chef
1x de motor oververhit gehad voor de Brennerpas, en een lek ventiel van de binnenband op 't voorwiel.
't is immers geen echte vakantie geweest zonder een keer vieze handen te hebben
Plaatjes bij de praatjes:
![]() | ![]() | ![]() |
![]() | ![]() |
[ Voor 66% gewijzigd door Koekstra op 03-08-2023 21:53 ]
Daar hebben we in juni een weekend gestaan. Fijne groene camping, veel ruimte op het tentenveld. Goed, schoon en voldoende sanitair.Sander schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
Leiden, strand en bollenstreek om de hoek. Wij staan er in september nog een weekend.
GPS snelheid. Dus niet 80km/u op je snelheid meter van de auto maar 80 die de navigatie /GPS aangeeft. Dit scheelt meestal al 4-5km/u. De auto teller is altijd hoger dan je echt rijdt.Muncher schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 11:19:
[...]
Wat is precies GPS +3?
GPS +3 is dan bv echt 83 km/u rijden ipv dat de auto 90km/u aangeeft. Flitspalen hebben altijd een marge van een paar km/u daarom de +3.
Maps is handig voor korte stukjes. Ff naar supermarkt / restaurant in de buurt. Dit vooral door de betere zoekfunctie. Voor echte afstanden beter een navigatie pakken die echt optimaliseert (waze/sygic en andere).
Ik gebruik zelf sygic ivm rijbaan aanduiding en handige informatie zoals tankstations op de route en stopplaatsen.
Voorbeeld plaatje van sygic
[This space is for rent]
Vandaag bij Obelink geweest om de Miami air 6 te bekijken en te vergelijken met de bardani airspace 410 die we onlangs bekeken hebben bij de wit.
De bardani oogt en voelt degelijker. De bardani heeft voor ons gevoel rechtere wanden dan de Obelink tent.
In vergelijking met de familie 6 die we nu bezitten voelt de Miami 6 kleiner wegens de luchtbuizen aan de binnenkant.
De Miami air 6 is prijstechnisch meer interessant. De luifel vinden we fijner dan de bardani. Meer ruimte, meer zicht. We leven veel in de luifel.
De gehele slaapruimte bij de Miami air 6 is zwarte bekleding. Bij de bardani niet. Bij de bardani zit de voorkant van de slaapcabine geritst over de hele tent waardoor deze niet doorzakt en het er veel beter uit ziet. De ervaring leert dat het systeem van Obelink gaat doorhangen met de jaren wegens elastiek wat uitrekt.
Is de bardani dan €600 meer waard? Moeilijk…
De bardani oogt en voelt degelijker. De bardani heeft voor ons gevoel rechtere wanden dan de Obelink tent.
In vergelijking met de familie 6 die we nu bezitten voelt de Miami 6 kleiner wegens de luchtbuizen aan de binnenkant.
De Miami air 6 is prijstechnisch meer interessant. De luifel vinden we fijner dan de bardani. Meer ruimte, meer zicht. We leven veel in de luifel.
De gehele slaapruimte bij de Miami air 6 is zwarte bekleding. Bij de bardani niet. Bij de bardani zit de voorkant van de slaapcabine geritst over de hele tent waardoor deze niet doorzakt en het er veel beter uit ziet. De ervaring leert dat het systeem van Obelink gaat doorhangen met de jaren wegens elastiek wat uitrekt.
[ Voor 15% gewijzigd door Deef_K op 03-08-2023 22:42 ]
met Pasen nog een nachtje gestaan op onze wandeling van Den Haag naar Haarlem (met Paaseitjes bij de tent!) Prima camping, je loopt zo de Waterleidingduinen in.Sander schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
Of het voor jou ook prima is weet ik niet, wat zoek je precies?
[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 03-08-2023 22:56 ]
Hi Ha Hopjesvla
Niet met de camping, maar wel met de omgevingSander schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
Aan de overkant van het pad loop je zo de waterleidingduinen in, mooi natuurgebied en daar gaan wij altijd wandelen.
Als je die fietsen meeneemt fiets je zo naar het strand, Langervelderslag is het dichtstbijzijnde daar zit Nederzandt, een leuke strandtent met een speeltuintje erbij voor de kinderen. Mijn dochter (3) vind dat altijd leuk, zand, paar glijbanen en schommels.
Door de duinen kan je ook naar Zandvoort fietsen, als er niet teveel wind staat best een leuk stukje fietsen.
Als je de ene kant opgaat heb je Noordwijkerhout waar een paar restaurantjes en cafes zijn, de andere kant ligt Lisse en daar zit genoeg leuks.
Als het lekker weer is kan je ook naar het Oosterduinse meer, daar kan je naar Como & Co vaak zit je daar lekker uit de wind.
Voor de rest is het vooral bollenstreek dus het hoogseizoen is vooral in april en mei. Dan stikt het van de toeristen die de bollenvelden komen bekijken en naar Keukenhof gaan.
@PoweRoy ik doe ook beide, navigeren met Sygic en 3kmu plus op de gps (in NL op de trajecten plus 6)
Met dat laatste, ik ben mij er van bewust dat ik aan de bovenkant rij van de meetfouttolerantie dus dat de kans op een boete niet nihil maakt.
Met dat laatste, ik ben mij er van bewust dat ik aan de bovenkant rij van de meetfouttolerantie dus dat de kans op een boete niet nihil maakt.
[ Voor 7% gewijzigd door franssie op 03-08-2023 23:42 ]
franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar
Die marge van 5 km/u hanteren ze omdat de flitspaal ook af kan wijken. Als jij 80 rijdt (echte snelheid) dan kan hij zomaar tot wel 85 meten. Met een marge van 5 km/u krijg je dus geen boete. Rij je 83 dan kan hij 86-88 meten en krijg je een boete. Die dingen zijn zeker geen perfecte meetinstrumenten (die bestaan niet...).PoweRoy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:38:
[...]
Flitspalen hebben altijd een marge van een paar km/u daarom de +3.
+ je voor Sygic gebruik hem ook. Handig voor max vs werkelijke GPS snelheid hoewel het in Frankrijk opletten blijft met wat je mag rijden. Coyotte is daar ook aan te raden voor een rustiger rij-ervaring.PoweRoy schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:38:
[...]
GPS snelheid. Dus niet 80km/u op je snelheid meter van de auto maar 80 die de navigatie /GPS aangeeft. Dit scheelt meestal al 4-5km/u. De auto teller is altijd hoger dan je echt rijdt.
GPS +3 is dan bv echt 83 km/u rijden ipv dat de auto 90km/u aangeeft. Flitspalen hebben altijd een marge van een paar km/u daarom de +3.
Maps is handig voor korte stukjes. Ff naar supermarkt / restaurant in de buurt. Dit vooral door de betere zoekfunctie. Voor echte afstanden beter een navigatie pakken die echt optimaliseert (waze/sygic en andere).
Ik gebruik zelf sygic ivm rijbaan aanduiding en handige informatie zoals tankstations op de route en stopplaatsen.
Voorbeeld plaatje van sygic [Afbeelding]
ViaMichelin geeft ook de tolkosten en goedkope plekken om te tanken buiten de tolwegen vlakbij afritten (Frankrijk dan). Gek genoeg verlaagt het de totale tolkosten als je af en toe het toltraject onderbreekt door eraf en er weer op te gaan.
[ Voor 4% gewijzigd door mv_ak op 04-08-2023 06:16 ]
franssie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:42:
@PoweRoy ik doe ook beide, navigeren met Sygic en 3kmu plus op de gps (in NL op de trajecten plus 6)
offtopic:
Tot en met 100 km/h is de totale marge in trajectcontroles in Nederland 7 km/h (4 km/h ondergrens, 3 km/h meetcorrectie). Dat ging bij mij 1,5 jaar lang goed, tot het ineens in dezelfde week op hetzelfde traject 3 keer mis ging
Goed om te onthouden is trouwens dat bij 130 km/h de marge helemaal teruggaat naar 4km/h!
Tot en met 100 km/h is de totale marge in trajectcontroles in Nederland 7 km/h (4 km/h ondergrens, 3 km/h meetcorrectie). Dat ging bij mij 1,5 jaar lang goed, tot het ineens in dezelfde week op hetzelfde traject 3 keer mis ging
Goed om te onthouden is trouwens dat bij 130 km/h de marge helemaal teruggaat naar 4km/h!
Sowieso is even bij Poptop langsgaan een goed idee als je daar bent. Even jezelf verlekkeren aan de mooie busjes daaraReaRe schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:23:
[...]
Volgens mij staat @Bommes er nu geparkeerd vanwege een Castlefest daar in de buurt.
We've got that ring of confidence
Thanks voor de reviews :-) Vooral geen zin in een massa-camping met grote groepen die tot midden in de nacht zitten te zuipen en schreeuwen, maar gewoon relaxte sfeer en beetje 'normaal' (wat is dat :-)) gedragHopjesvla79 schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:55:
[...]
met Pasen nog een nachtje gestaan op onze wandeling van Den Haag naar Haarlem (met Paaseitjes bij de tent!) Prima camping, je loopt zo de Waterleidingduinen in.
Of het voor jou ook prima is weet ik niet, wat zoek je precies?
Haha, Ventje zit hier in de regio, dus dat soort busjes zien we genoeg ;-)Yukkie schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 07:56:
[...]
Sowieso is even bij Poptop langsgaan een goed idee als je daar bent. Even jezelf verlekkeren aan de mooie busjes daar
Thanks! klinkt goed!Ozzie schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 23:25:
[...]
Niet met de camping, maar wel met de omgeving
Aan de overkant van het pad loop je zo de waterleidingduinen in, mooi natuurgebied en daar gaan wij altijd wandelen.
Als je die fietsen meeneemt fiets je zo naar het strand, Langervelderslag is het dichtstbijzijnde daar zit Nederzandt, een leuke strandtent met een speeltuintje erbij voor de kinderen. Mijn dochter (3) vind dat altijd leuk, zand, paar glijbanen en schommels.
Door de duinen kan je ook naar Zandvoort fietsen, als er niet teveel wind staat best een leuk stukje fietsen.
Als je de ene kant opgaat heb je Noordwijkerhout waar een paar restaurantjes en cafes zijn, de andere kant ligt Lisse en daar zit genoeg leuks.
Als het lekker weer is kan je ook naar het Oosterduinse meer, daar kan je naar Como & Co vaak zit je daar lekker uit de wind.
Voor de rest is het vooral bollenstreek dus het hoogseizoen is vooral in april en mei. Dan stikt het van de toeristen die de bollenvelden komen bekijken en naar Keukenhof gaan.
het is een natuurkampeerterrein, dus die kans is sowieso al klein dat je dat gaat tegenkomen. Geen idee hoe druk het nu is, met Pasen was het rustig maar massaal gaat het niet worden.Sander schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:07:
[...]
Thanks voor de reviews :-) Vooral geen zin in een massa-camping met grote groepen die tot midden in de nacht zitten te zuipen en schreeuwen, maar gewoon relaxte sfeer en beetje 'normaal' (wat is dat :-)) gedrag
[...]
Hi Ha Hopjesvla
Wel bijzonder, ik was bezig om mijn oude e-mails eens te archiveren en ik kwam een oude e-mail tegen van Familiecamping de Belten in Hardenberg/Rheeze waar wij ooit een keer zijn geweest met Pinksteren. Nieuwsgierig zoals ik ben ging ik even googlen hoe het tegenwoordig daar nu is, is die tent (haha) medio mei 2023 overgenomen door Capfun. Sindsdien hebben ze de halve camping voorzien van chalets en is de kwaliteit - volgens diverse reviews etc - nogal naar beneden gekelderd.
Vervolgens keek ik een paar 100 meter verder naar de Sprookjescamping...is die ook overgenomen door Capfun. De Stoetenslagh? Hetzelfde!
Is dit tegenwoordig normaal in campingland dat alles maar overgenomen wordt door de grote jongens? Of is het een tactiek om die vaste kampeerplaatsen en de "campingburgemeesters" weg te saneren?
Vervolgens keek ik een paar 100 meter verder naar de Sprookjescamping...is die ook overgenomen door Capfun. De Stoetenslagh? Hetzelfde!
Is dit tegenwoordig normaal in campingland dat alles maar overgenomen wordt door de grote jongens? Of is het een tactiek om die vaste kampeerplaatsen en de "campingburgemeesters" weg te saneren?
Daar ben ik dus heel benieuwd naar, scheelt dit echt veel met een katoenen tent of valt het mee.crosscarver schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:20:
[...]
Het wordt flink heet als de tent bij 30 graden in de volle zon staat. Echter dat zal in een katoenen tent ook zo zijn. Je kunt dan wel de hele voorwand wegritsen. Of als je weg ben het stuk van de voorwand boven net onder de luifel. Met de andere ventilatie mogelijkheden trekt het dan goed door.
Goede tip. Qua pakmaat heeft de Falco als voordeel dat de kuip, stokken en het doek allemaal in een aparte tas verpakt zitten. Mijn verwachting is dat dat handiger is met het inpakken van de auto.Martinique schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 20:47:
[...]
Vergis je niet in de pakmaat, die zou bij de Bardani zomaar kleiner kunnen zijn gezien de dikte van de materialen.
Bedankt voor jullie reacties!
Katoen heeft een heel ander "leefklimaat" doordat het heel goed ademt. Ja het wordt in een katoenen tent ook warm, maar is helemaal niet drukkend wat in een polyesther tent wel is. Daarnaast is de levensduur van een katoenen tent veel langer. Ik heb 1 tent van 20 en 1 van 30 jaar oud en die worden nog steeds gebruikt en natuurlijk vertonen ze wat slijtagesporen maar nog steeds waterdicht en functioneel. Probeer dat maar eens met een polyesther tent.metofzonder schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:53:
[...]
Daar ben ik dus heel benieuwd naar, scheelt dit echt veel met een katoenen tent of valt het mee.
[...]
Dit jaar voor onze zoon een polykatoen tent gekocht om eens te kijken hoe dat bevalt ( die polyesther van vorig jaar vond ik niks)
AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD
Ik snap het wel, op een gegeven moment ben je ook wel klaar met het runnen van een camping en als er dan bod komt inclusief overname personeel en jij daarna niet meer hoeft te werken....vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Wel bijzonder, ik was bezig om mijn oude e-mails eens te archiveren en ik kwam een oude e-mail tegen van Familiecamping de Belten in Hardenberg/Rheeze waar wij ooit een keer zijn geweest met Pinksteren. Nieuwsgierig zoals ik ben ging ik even googlen hoe het tegenwoordig daar nu is, is die tent (haha) medio mei 2023 overgenomen door Capfun. Sindsdien hebben ze de halve camping voorzien van chalets en is de kwaliteit - volgens diverse reviews etc - nogal naar beneden gekelderd.
We zijn qua tenten altijd tevreden geweest over Quechua. Eerst de pop-up tenten, toen pop-up met fresh and black en nu de fresh and black air. Omdat deze toch wat te krap aan het worden is, willen we voor volgend jaar de tipi/bell tent in poly katoen gaan aanschaffen van Quechua bij de Decathlon. Ik had niet de indruk dat het daar veel warmer was dan de fresh and black tent die we hadden toen we deze gingen bekijken bij de Decathlon.
1299 is veel geld, maar ik vond hem goed in elkaar zitten en het is een mooie praktische tent naar mijn idee.
1299 is veel geld, maar ik vond hem goed in elkaar zitten en het is een mooie praktische tent naar mijn idee.
Eerlijk gezegd vond ik het leefklimaat van een Falco tent in de volle zon nou niet heel comfortabel. Het werd redelijk benauwd maar wanneer zit je nou in je tent als het buiten 30 graden C is? Het is niet zo erg als een 100% polyestertent overigens. Bij regenachtig weer vond ik het gewoon prima. Wel hadden we soms wat last van condens bij koudere nachten maar dit schijnt normaal te zijn.metofzonder schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:53:
[...]
Daar ben ik dus heel benieuwd naar, scheelt dit echt veel met een katoenen tent of valt het mee.
Wij staan daar nu, voor dit weekend, om Castlefest te bezoeken.Sander schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 21:01:
Je staat hier direct tegen/in de duinen, wandelen kun je hier wel goed lijkt me.
Je ziet er overigens vrij weinig van vanuit de camping. Het zou hier op het oog willekeurig elk bos waar dan ook kunnen zijn.
Ik had vorig jaar niet zo een goede indruk van de beheerders, dan druk ik me nog netjes uit.
Maar dat zal ik daar laten. Volgens mij zijn er nu weer andere vrijwilligers, dus resultaten uit het verleden...
Het is nu redelijk vol maar niet druk, sanitair kan wat weinig zijn als het vol is zoals nu.
Kort: ja, helaas welvhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Lang: FTM: Wall Street aast op de Nederlandse camping
Iets beknopter: Radar: 'Verroompottisering' van Nederland: helft recreatiegebied in handen van grote investeerders
[ Voor 19% gewijzigd door Tralapo op 04-08-2023 10:23 ]
Niet alleen in kampeerland, maar ook daar inderdaad. En aangezien er een hele nieuwe generatie 'kampeerders' is die zich meer richt op binnen zitten voor de tv en de kinderen door het animatieteam laten vermaken voeden 'we' deze markt zelf.vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Gelukkig zijn er nog een hoop camping eigenaren die het wel blijven doen, maar die moet je iets meer je best voor doen met zoeken. Want ook Google geeft uiteraard gewoon de voorkeur aan de grote jongens met gelikte marketing.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je zegt het goed, het is niet zo erg als polyester dus beter. Maar er is inderdaad geen tent waarin je in de volle zon met 30+ echt lekker zit. Tenzij je dingen open zet zodat hij door kan waaien.vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 09:32:
Eerlijk gezegd vond ik het leefklimaat van een Falco tent in de volle zon nou niet heel comfortabel. Het werd redelijk benauwd maar wanneer zit je nou in je tent als het buiten 30 graden C is? Het is niet zo erg als een 100% polyestertent overigens. Bij regenachtig weer vond ik het gewoon prima. Wel hadden we soms wat last van condens bij koudere nachten maar dit schijnt normaal te zijn.
Condens is iets wat 's nachts kan gebeuren inderdaad, bij polyester vaak ook op de doek zelf.
@metofzonder het is zeker verschil, hoeveel en of jij dat als echt veel ervaart is lastig te voorspellen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Wij overwegen precies die 2 tenten. Vonden de Miami 6 qua luifel en donkere cabine erg aantrekkelijk, maar onze vorige Obelink slaapcabine ging zoals je zelf ook al aanhaalde snel door hangen. Zou nog op te lossen zijn door de elastieken te vervangen.Deef_K schreef op donderdag 3 augustus 2023 @ 22:38:
Vandaag bij Obelink geweest om de Miami air 6 te bekijken en te vergelijken met de bardani airspace 410 die we onlangs bekeken hebben bij de wit.
Staat tegenover dat onze huidige obelink tent ook geen geheel verduisterde slaapcabine had en dat is tot nu toe ook geen probleem geweest voor zowel ons als de kinderen.
Door de rechtere wanden neigen we richting de Bardani, maar ik lees zeer geïnteresseerd mee wat men hier verder nog aan weet te raden.
Wij hebben afgelopen mei vakantie op de Sprookjescamping gestaan. Vrienden in chalet en wij met de caravan.vhal schreef op vrijdag 4 augustus 2023 @ 08:42:
Het was dat de kinderen het zo leuk vonden en dat er veel aan shows wordt gedaan. Met nog dezelfde types als voorheen.
Er zijn nog +- 3 kampeer veldjes en de rest zijn allemaal chalets.
Snap de camping eigenaren & Capfun wel.
- Camping eigenaren krijgen volgens de media een uitstekend bod. Speel je al met de gedachte om te verkopen wordt de keuze makkelijk gemaakt.
- Capfun maakt het zwembad e.d. overdekt en door het plaatsen van huisjes rekken het seizoen flink op waardoor er flink meer gerecreëerd kan worden €€€.
Zelf vonden wij het voor een weekje prima maar zie mij er niet er meerdere weken zitten en of terug komen. Sanitair e.d. was schoon en ruim bemeten door dat er nu zoveel chalets staan.
:strip_exif()/f/image/o4y3ILrSbrWsxOjSpVkRca8m.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/QgYETRwHyMACKwvtGnimN3y6.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/LUMELfSsf5fw5fNOwqzUtfSc.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/7r9YknUiWkru6He72xRLqHQI.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/iPOnMTNFaW7iOf1CZq4zuj4Z.jpg?f=fotoalbum_tile)
:strip_exif()/f/image/VNw9IS9S5HMn406OJziGUmi9.jpg?f=fotoalbum_tile)