[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 183 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Wij hebben op de heenreis gereden met/op ABRP (Ivm de laadpunten) naar Z-Frankrijk. Tegen de Spaanse grens aan. We hadden voor 1 maand een abonnement afgesloten.

Dat stond op de middenconsole (groot scherm) van onze auto. En omdat het voor ons de eerste keer was met ABRP, hadden we voor de zekerheid Google maps op de Dashboard aan staan.

Tolwegen hebben we niet vermeden. En ik vind ABRP eigenlijk best wel goed. Qua navigatie, file/drukte op de weg en (waarvoor wij hem gebruikten) laadpunten.
Je ziet hoeveel plek er vrij is (klopt redelijk) en of je het haalt met je snelheid.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y_arjQrsPBXO1lXYChrTHO2PADE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/9xTkLWcTj9CRf4lDtKK1U9yE.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 9% gewijzigd door streamnl op 30-07-2023 10:40 ]

Meer dan ik dacht...

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

πŸŒ»πŸ‡ΊπŸ‡¦

Gonadan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:23:
Ik weet niet of ramen en deuren dicht bij een vouwwagen echt zijn heeft. :+

[Afbeelding]

@Timmert ik mocht van Rijsel naar Abbeville dwars door allemaal gehuchtjes heen. :D
Dan moet je even langs de firma Schall, die maken NBC/CBRN tentsystemen :+

https://www.mschall.de/en...tection-tent-systems.html

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Timmert schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:15:
[...]
<>
Misschien kan ik TomTom Mobile nog een kans geven. Iemand daar ervaring mee?
Sygic heeft dezelfe kaarten als TomTom maar navigeert verder ook prima (off-line).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

• HerZon
  • Registratie: Mei 2009
  • Niet online
streamnl schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:35:
Wij hebben op de heenreis gereden met/op ABRP (Ivm de laadpunten) naar Z-Frankrijk. Tegen de Spaanse grens aan. We hadden voor 1 maand een abonnement afgesloten.

Dat stond op de middenconsole (groot scherm) van onze auto. En omdat het voor ons de eerste keer was met ABRP, hadden we voor de zekerheid Google maps op de Dashboard aan staan.

Tolwegen hebben we niet vermeden. En ik vind ABRP eigenlijk best wel goed. Qua navigatie, file/drukte op de weg en (waarvoor wij hem gebruikten) laadpunten.
Je ziet hoeveel plek er vrij is (klopt redelijk) en of je het haalt met je snelheid.
[Afbeelding]
Draai je hier de app in de auto zelf of via Android Auto?

• Sabelhout
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:28
Wij hadden met Waze ook (voor het eerst) problemen met navigeren deze vakantie. Op weg naar onze eerste camping stuurde Waze ons dwars door het drukke centrum van Annecy. Dat was geen pretje op eenrichtingswegen waar ik aan beide kanten nog maar zo'n 20 centimeter ruimte had naast de caravan. Na die ervaring hebben we de rest van de vakantie (we zijn ook nog naar Brienz in Zwitserland en Freudenstadt in Duitsland geweest) eerst goed de routes bekeken alvorens we gingen rijden :)

Overigens zijn we in Duitsland een halve week eerder naar huis gegaan: 8,5 graden 's ochtends en grote delen van de dag regen was niet bevorderlijk voor het vakantiegevoel en op de camping was ook niks te doen voor mijn zoons bij slecht weer. Aandachtspuntje voor volgend jaar :*)

.....

• streamnl
  • Niet online
HerZon schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:20:
[...]

Draai je hier de app in de auto zelf of via Android Auto?
De auto zelf is Android en ik had mijn iPhone verbonden via CarPlay (bekabeld). Vandaar (denk ik) kon ik Γ©n ABRP Γ©n Google maps aan hebben staan.

Edit: maar qua route gaven ze eigenlijk allebei hetzelfde aan. Soms alleen een andere laadstation. Wij hebben toen ABRP aangehouden.

[ Voor 17% gewijzigd door streamnl op 30-07-2023 11:37 ]

Meer dan ik dacht...

• Badderbeest
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-01 19:42

Badderbeest

De enige echte

Gonadan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 10:23:
Ik weet niet of ramen en deuren dicht bij een vouwwagen echt zijn heeft. :+
Zie regel 1; Ne pas vous rΓ©fugier dans... (Zoek geen toevlucht in...) ;)

De enige echte

• Gonadan
  • Laatst online: 15:54

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Badderbeest schreef op zondag 30 juli 2023 @ 11:42:
[...]

Zie regel 1; Ne pas vous rΓ©fugier dans... (Zoek geen toevlucht in...) ;)
Daar staat geen vouwwagen tussen. ;)

Al zal die wel onder caravane gerekend worden, het woord zit immers in de benaming. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:48

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9AfWCCgwFLJe4PXowWs7XxtorTg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FmQMiI7hQl5GOXHrR4U5OLHw.jpg?f=fotoalbum_large

Vanochtend vertrokken vanuit LΓ©pin le Lac in de Savoie.
Rond half 5 op de laatste camping van deze trip in Charmes in Vogezen, regio Grand Est.

Camping Les Iles, in Charmes
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HzBwvYDYgP0L_ZEixljy0e9Vy6w=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tf4kzZQK8887X8jG6FN188ub.jpg?f=fotoalbum_large
Ideaal als doorgang als je tol vrij naar of van het zuiden van Frankrijk komt.
Super net, nieuw sanitair, hapje en drankje te krijgen op de camping, brood service, goede speeltuin, aardige uitbaters. Toppie dus.

De plaatsnaam doet wat anders vermoeden maar het is hier echt niet Charmant :X
Duidelijk een forenzen stad van Nancy, gribus zooi all over.

Voor de camperaars, nog wel een mooie camperplaats aan het water hier in het dorp.

[ Voor 29% gewijzigd door Bommes op 30-07-2023 22:30 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 17:41
@Bommes De Vogezen kijken we ongeveer op uit. Vanmiddag zijn we het Zwarte Woud uitgereden en staan nu op een eiland in de Rijn, net over de grens in Frankrijk. Morgen even zwemmen, daarna kijken of we nog een wijnproeverij kunnen organiseren in de Elzas nu we er toch zijn :)

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Jelte schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:22:
Nou wij skippen de eerste week van onze vakantie. Vanaf zondag zouden we naar Duitsland gaan. En waar we heen zouden gaan is het echt prut weer. Nauwelijks zon en 10-25mm per dag verspreid over de dag en een temperatuur tussen de 17 en 19 graden, das geen kampeer/vakantie weer.

Balen :(
Even opgeteld tot vrijdag valt er, volgens de voorspelling, op onze geplande kampeerlocatie 88mm regen (morgen 35!).
Hier thuis valt er 'slechts' 66mm.

Nee ben blij dat ik lekker thuis zit. Lekker pyama dag houden, met lego spelen, pannenkoeken eten, film kijken en vanavond niet in ons eigen bed slapen.

We maken er wel wat van.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Twee weken Luxemburg zitten er bijna op. Toch aardig weer gehad tussen de buien door. Zelfs nog een dag buiten kunnen zwemmen :+ Kinderen hebben zich prima vermaakt op de camping en waren helemaal onder de indruk van al die kastelen. Vooral het kasteel in Vianden en de stoeltjeslift daarheen heeft indruk op ze gemaakt. Wel teleurgesteld dat ze geen prinses zijn tegengekomen :P

Vandaag een dag eerder dan gepland naar huis. Overdag nog een beetje aanrommelen en dan in de loop van de middag de tent droog inpakken. Morgen weer veel regen verwacht, dus dat willen we voor zijn.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 15:24
Hier gaan we donderdag rijden (heen). KarinthiΓ« is de eindbestemming. Hopelijk wordt het daar ook nog beter weer.

Had eerder de vraag gesteld over luifel of voortent... De luifel laten we wel thuis :D

Zin aan! Vorig jaar is paragliden me door de neus geboord vanwege harde wind (tot 2x toe). Dat wil ik dit jaar wel gaan doen.

Verder direct de Karnten Card aanschaffen, dan zitten we voor de komende 18 dagen daar niet zonder inspiratie betreffende dingen die we kunnen doen.

• Kalentum
  • Registratie: Juni 2004
  • Nu online
Ook even mijn ervaringen delen. Sinds twee jaar weer eens gekampeerd met onze oude Camp-let Concorde. Het plan was om naar Noord-ItaliΓ« te gaan maar vanwege de warmte daar maar afgezien. Achteraf blij om. Een weekje Harz (vlakbij Goslar) Camping Am KrΓ€henberg is het geworden. De camping is mooi gelegen, je loopt zo de bossen in. Schoon sanitair, zwembad naast de camping (voor kinderen op de camping gratis). Veel vaste plekken maar in ons 'straatje' stonden meer mensen die een weekje bleven. Veel Denen om 1 of andere reden.

Eerste keer Harz, ik denk dat we nog wel eens terugkomen. Wat stadjes bekeken, wat gewandeld. Dierentuintjes bezocht, Rodelbahnen gedaan. Genoeg te doen. En niet zover rijden.

Eerste paar dagen was nog wel mooi weer maar de tweede helft van de week flink wat regen gehad. De vouwwagen kon dat wel hebben maar het werd wel een modderbende. Wat buien verspreid over de dag is prima maar een hele dag regen was wat minder. Deze week leek het nog slechter te worden dus besloten om naar huis te gaan en dan volgende week nog een huisje in Nederland.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
Gonadan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 08:25:
Sowieso doen die navigatie apps soms wat creatief. Ik wilde gewoon over de tolweg langs de kust, maar google vond dat ik rechtdoor moest steken. Ik doe route B gekozen, heeft hij dat toch ergens weer aangepast en kwam ik te laat achter.
Dus dan moet je ineens een heel stuk B-wegen met 140 rotondes, kleine dorpjes met blinde bochten en stopbord waar je ook echt wel moet stoppen en drempels van het kaliber waar je totale combinatie los komt boven de 5km/u. Om over het wegdek nog maar niet te spreken.

Ik koos niet voor niets voor de andere route zeg maar.
Google Maps heeft wel vaker van die fratsen, dan komt ie met een suggestie die 10 minuten langer rijden is (waarom?) en als je die suggestie ff niet ziet dan word de nieuwe route gewoon automatisch geaccepteerd na x aantal seconden.

Vorig jaar in Oostenrijk ook gehad met scouting, we reden van de kamplocatie naar een activiteit, zou bij vertrek 35 minuten rijden zijn grotendeels snelweg. Maar Google had daar onderweg ineens een bergweggetje langs dorpjes en ravijnen van gemaakt, met wegwerkzaamheden enzo. 35 minuten werd ineens een uur :X

• _eLMo_
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online
Bij onze Bardani (AirSpace 410 TC) heb ik altijd dat de deur er niet makkelijk in gaat. De rits loopt zwaar, en dat is niet goed voor de rits.

Iemand tips? Dit is met 8 haringen in de grond, alleen scheerlijnen voor en achter. Voor mijn gevoel kan ik de buizen verzetten wat ik wil, doek van de deur blijft strak in die hoek.

Binnentent moet er hier ook nog in, maar die zit zo ver naar achter dat het geen verschil maakt (zit er inmiddels in).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/u-bWXf6S2XfL-mHO7xbObLwb33U=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fU91Hg8f59jSkWmwxXMxaHV3.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/dT8PF4MmFNoTLgZ8hCWgdCEioFI=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VJlyipqsD7juiMCzCPgA3Tum.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/C2__Vrh__or6vAZOH0vo8AVhnZE=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/atvzQrQ6LF92pCYKsHx9toa4.jpg?f=fotoalbum_tile
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qsR30bcXyPdZeGQPO2vlUnWGXFs=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/EOucnyYsNqmxaL5EosNpoZJo.jpg?f=fotoalbum_tile

SFPC - Motorrijder - EV - PV - L/L WP - Steun de TET!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@_eLMo_ Wellicht een totaal overbodige vraag, maar heb je hem opgeblazen Γ©n vastgezet met de deur dicht?

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• Ozzie
  • Laatst online: 15:31
_eLMo_ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 15:17:
Bij onze Bardani (AirSpace 410 TC) heb ik altijd dat de deur er niet makkelijk in gaat. De rits loopt zwaar, en dat is niet goed voor de rits.

Iemand tips? Dit is met 8 haringen in de grond, alleen scheerlijnen voor en achter. Voor mijn gevoel kan ik de buizen verzetten wat ik wil, doek van de deur blijft strak in die hoek.

Binnentent moet er hier ook nog in, maar die zit zo ver naar achter dat het geen verschil maakt (zit er inmiddels in).

[Afbeelding][Afbeelding][Afbeelding]
[Afbeelding]
Wij hebben exact dezelfde tent en inderdaad zoals @JanHenk zegt.

Wat ik doe is eerst de hoeken vastzetten, dan opblazen, dan de binnentent, tussenwand en voorwand erin en alle ritsen dicht. Dan als het nodig is de hoeken weer losmaken en opnieuw vastzetten als die te strak staat en daarna ga ik hem pas afspannen met de scheerlijnen. Eerst die zwarte spanbanden voor en achter en daarna de gewone scheerlijnen. Gaat perfect eigenlijk.

Wat ben ik overigens blij dat ik naar zuid Frankrijk ben vertrokken, het is hier nu 33 graden en kom net uit het zwembad. Straks nog ff een duik in rivier de ardeche nemen die naast de camping loopt. Het enige jammer is dat onze kinderen (3 en (net aan) 1) te jong zijn om een kanotocht te maken anders hadden we dat ook nog gedaan.

Zelfs de drukte viel op 'zwarte zaterdag' enorm mee. Alleen helemaal aan het eind van onze rit een stuk in de file gestaan. Moesten opladen en bij dat tankstation was het een grote chaos. Stonden denk wel 100 auto's in de rij om te tanken en door die rij moesten wij heen om bij de laadpalen te komen, waar er verbazingwekkend genoeg maar 1 van de 8 bezet was. Daarna vrij snel van de snelweg afgegaan en lekker binnendoor door de bergen gereden de laatste 2 uur. Was even lang als in de file staan, maar voelt toch beter als je blijft rijden ipv stilstaan tussen alle andere vakantiegangers.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 15:11

-tom-562

Oliesjeik

Harribo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:15:
Zat even die instructie video van de Decathlon te kijken over hoe je hun vouwwagen opzet.

Pfff ik mag hopen dat niet alle vouwwagens zo gaan...mijn 4.1 opblaastent staat toch een heel stuk sneller en makkelijker.
Zo, nou inderdaad. Sowieso, 10k voor een Decathlon tent op een aanhanger... Beste klap met geld als het mij vraagt. Ik was erg onder de indruk van een polyester F&B 6.3 opblaastent qua materiaal/opbouw. Ook al is het polyester, hij ventileert behoorlijk goed. Maar het blijft polyester, maar die is na een paar jaartjes kamperen wel echt op vermoed ik. Dat is dan jammer, maar dat is geen 10k wat niet meer bruikbaar is.
Dat tentdoek is ook van polyester, vraag mij af wat de duurzaamheid van zoiets is. Echt strak vind ik 'm ook niet staan.

Vaak bu'j te bang!

• pirke
FastFred schreef op maandag 31 juli 2023 @ 12:53:
[...]

Google Maps heeft wel vaker van die fratsen, dan komt ie met een suggestie die 10 minuten langer rijden is (waarom?) en als je die suggestie ff niet ziet dan word de nieuwe route gewoon automatisch geaccepteerd na x aantal seconden.

Vorig jaar in Oostenrijk ook gehad met scouting, we reden van de kamplocatie naar een activiteit, zou bij vertrek 35 minuten rijden zijn grotendeels snelweg. Maar Google had daar onderweg ineens een bergweggetje langs dorpjes en ravijnen van gemaakt, met wegwerkzaamheden enzo. 35 minuten werd ineens een uur :X
Je moet ook niet blind op een navigatiesysteem vertrouwen... En als je weet dat je 30 minuten snelweg hebt dan kun je ook gewoon bordjes volgen ipv die rare onverwachte afslag pakken.

Navigatiesystemen kunnen misschien een file gedetecteerd hebben en je daarom van de weg af sturen. Altijd zelf opletten en dubbel checken.

In onze camper heb ik ook altijd nog gewoon een papieren kaart liggen. Er zit een ingebouwd navigatiesysteem in (die rekening houdt met hoogte, lengte en gewichten, erg fijn) en de telefoon heeft Google Maps, maar een lange route uitstippelen is op een kaart wel zo prettig. Het is misschien niet het meest efficiΓ«nt, maar als je weet dat je simpelweg naar stad X, Y en Z moet navigeren via snelweg A, B en C, dan kan alles uitvallen en je komt nog steeds ongeveer op je bestemming aan.

Ook staat de richting op de borden vaak al eerder aangegeven en kun je vast voorsorteren voordat de navigatie zegt dat je die kant op moet. Zeker met een lange slome camper in een druk gebied (rondom een grote stad) is het prettig om gewoon bordjes te volgen, navigatiesystemen zijn niet altijd duidelijk in wat ze bedoelen. Om eventuele omleidingen en wegafsluitingen nog maar niet te noemen...

• breew
  • Registratie: April 2014
  • Laatst online: 16:52
pirke schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:08:
[...]

Je moet ook niet blind op een navigatiesysteem vertrouwen... En als je weet dat je 30 minuten snelweg hebt dan kun je ook gewoon bordjes volgen ipv die rare onverwachte afslag pakken.

Navigatiesystemen kunnen misschien een file gedetecteerd hebben en je daarom van de weg af sturen. Altijd zelf opletten en dubbel checken.

In onze camper heb ik ook altijd nog gewoon een papieren kaart liggen. Er zit een ingebouwd navigatiesysteem in (die rekening houdt met hoogte, lengte en gewichten, erg fijn) en de telefoon heeft Google Maps, maar een lange route uitstippelen is op een kaart wel zo prettig. Het is misschien niet het meest efficiΓ«nt, maar als je weet dat je simpelweg naar stad X, Y en Z moet navigeren via snelweg A, B en C, dan kan alles uitvallen en je komt nog steeds ongeveer op je bestemming aan.

Ook staat de richting op de borden vaak al eerder aangegeven en kun je vast voorsorteren voordat de navigatie zegt dat je die kant op moet. Zeker met een lange slome camper in een druk gebied (rondom een grote stad) is het prettig om gewoon bordjes te volgen, navigatiesystemen zijn niet altijd duidelijk in wat ze bedoelen. Om eventuele omleidingen en wegafsluitingen nog maar niet te noemen...
Eens.. van navigatie-systemen wordt je lui. Zo ben ik al eens in de navigatie-meldingen van onze (leen) landrover getrapt. Die geeft aanwijzingen 'andersom' dan dat ik logischerwijs verwacht(te).
Situatie: op een druk knooppunt bij Luik, met caravan achter de auto, roep de navigatie: "ga rechtsaf".. en ongeveer 1 seconde later; "over 500 meter"...maar toen zat ik dus al op de uitvoegstrook van de verkeerde afrit, in plaats van de op de achterliggende parallelbaan die ik eigenlijk zou moeten hebben. En met de caravan terug slingeren vond ik ook niet zo'n tof idee :) Dus dat werd even een ommetje en een hoop getyf van mij op het systeem (want einde van de terugreis, dus geen zin meer in extra rijden ;-) )

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Het komt zelden voor maar ik ben de gelukkige waar de gasveer van de handrem is afgebroken, dus compleet moeten vervangen :') Lokaal aanhanger verhuurbedrijf (geen verkoop van caravans, wel andere aanhangers) had de handrem met gasveer (Alko) op voorraad liggen en ik verwachte eind van de week op te kunnen halen maar blijkbaar hadden ze nog een gaatje over dus de caravan staat weer op de oprit.
Duur geintje, bij elkaar een kleine €180.

Renault MΓ©gane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

En over navigatie , ik zweer bij Garmin Camper 780 (houd rekening met de maten van je auto + caravan, camper en auto solo op basis van profielen die je zelf ingeeft).
Heb het met de auto solo getest op het op het spoorwegtraject tussen Valkenburg en Gulpen, maar met het profiel van auto met caravan geselecteerd) en Garmin waarschuwde voor de hoogte en leidde mij erom heen.

Maar voor het overzicht heb ik toch papieren kaarten bij mij als ik in het buitenland ben, geeft net meer informatie dan zo'n 7 inch schermpje.

Na gekloot met de Milenco universele buitenspiegels (afgelopen zaterdag bijna 1 kwijtgeraakt)) ben ik toch gezwicht voor op maat gemaakt Emuk spiegels speciaal voor de Renault Megane Grandtourer (Estate) oktober 2019.
Morgen worden ze geleverd.

Renault MΓ©gane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-GIK9Tcbs8C5r714nhd3FY2WbB8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fPvxWi1TACNpCToIo3SpA5Ob.jpg?f=fotoalbum_large

Net ten noorden van Luik waar de E25 de E42 kruist kwam er ineens een stuk loopvlak over onze auto gevlogen..
Met wat kunst en vliegwerk de combi stil kunnen zetten maar ik zat midden op dat rare klaverblad daar.

https://maps.app.goo.gl/NEypGfuKbuDZtQtD6
Optie voor verder rijden was eigenlijk alleen rechts af de E42, die klim richting Aken..
En dat met een band waar het loopvlak over ongeveer 30 cm weg was en over een nog groter stuk los gekomen was.
Er zat nog wel lucht in gelukkig, duidelijk slap maar dan nog -O-
Ik wist zo niet of er in die klim op de E42 een vluchtstrook is/was.
Dus op het klaverblad waar we stonden de meest veilige plek op gezocht.

Reserve wiel voor de caravan hadden we bij, krik daarintegen niet want de auto heeft zo een spuitbus.. Wiel sleutel ook niet. :N
Slechte voorbereiding Bommes

Mijn vrouw de ANWB laten bellen, ik ondertussen gebeten driehoek neergezet en het reserve wiel alvast onder de caravan uit geklust.
Dat was in 5 minuten gedaan, verwachtte wacht tijd van de ANWB: 2 uur :o

Uitgesloten dat ik de combi met mijn gezin daar zo lang ging laten staan.
Okay, nadenken wat de opties waren..:
Met uitdraaisteunen van de caravan krijg ik het ding niet opgetild, maar wel op een positie omhoog vast gezet.

Wielmoeren lossen?? Zonder fatsoenlijke ratel of wielsleutel.
Ik had wel bij: een 4 in een ring/ratelsleutel toevallig met maatje 17 er bij.
Ding helaas niet lang genoeg om genoeg kracht te zetten, kon er zelfs geen schoen op zetten om m.b.v. staan op de sleutel de bouten los te krijgen.
Wel ook nog een waterpomptang bij, die ik met wat kunst en vliegwerk op die ringsleutel kon zetten.
Daarmee kreeg ik de bouten wel los.

2 wiggen opelkaar voor de bijna lege band/wiel op de grond gelegd.
Vrouw aanwijzingen laten geven, caravan met de auto op de wiggen getrokken. Uitdraaisteunen volledig uitgedraaid, wiel met lekke band er af en reserve wiel er op.
Bouten handvast, uitdraaisteunen veranderd in indraaisteuenen :P
Bouten goed vast met de sleutel.
Mini compressortje had ik wel bij, die op het reservewiel, 1,5 bar er in.. :')
Opgepompt naar 4, iedereen terug in de auto, gevarendriehoek mee en weg wezen.
Eerste afslag er af en bij een tankstation even wielboiten gecheckt en band op 4,3bar gezet.

Door naar huis, eerste tankstation in NL even gestopt, band voelde niet extreem warm, bouten zaten nog vast. Dus nu definitief het laatste stuk door.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lhSCuKdanJ-f8apkrfGZKR_GHAc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Lrl4TUr0KDqnx5vcSAeiVI7.jpg?f=fotoalbum_large

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
@Bommes Hoe oud was die band?

• pirke
aReaRe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 17:37:
En over navigatie , ik zweer bij Garmin Camper 780 (houd rekening met de maten van je auto + caravan, camper en auto solo op basis van profielen die je zelf ingeeft).
Heb het met de auto solo getest op het op het spoorwegtraject tussen Valkenburg en Gulpen, maar met het profiel van auto met caravan geselecteerd) en Garmin waarschuwde voor de hoogte en leidde mij erom heen.

Maar voor het overzicht heb ik toch papieren kaarten bij mij als ik in het buitenland ben, geeft net meer informatie dan zo'n 7 inch schermpje.
Bij ons zat er een Pioneer Avic-evo1-dt2-c camper navigatie in. Is ook meteen infotainmentsysteem, met Android auto, radio, dab, Bluetooth, achteruitrijcamera, etc. Werkt prima, alleen de kaartupdates zijn belachelijk duur. En de maximumsnelheid die hij laat zien is niet voor zware voertuigen, ondanks dat hij met de navigatie wel rekening houdt met het gewicht (bij bruggen enzo). Misschien moet ik het vrachtwagen profiel gebruiken ipv camper profiel...?

Jammer dat Google Maps geen rekening houdt met gewichten en afmetingen.

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 31-07-2023 19:12 ]

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

10de maand 2013 , misschien net wat te oud, maar ze zagen er echt nog super uit.
Goed in het profiel, geen droogte scheuren of extreme verkleuringen.
Caravan heeft ook een flinke tijd ongebruikt in een dichte donkere stelling gestaan.
Ik kan als oud automonteur best wel inschatten of banden nog mee kunnen.
Deze zien er gewoon nog goed uit.

Evengoed toch een stuk loopvlak losgekomen.
Morgen meteen 3 nieuwe bestellen en deze week nog er op laten leggen.
Caravan moet donderdag weer mee naar Lisse naar Castlefest.
Tevens een krik in de caravan leggen en een wielsleutel. ;)

[ Voor 4% gewijzigd door Bommes op 31-07-2023 19:00 ]

• _eLMo_
  • Niet online
@JanHenk @Ozzie ik zet β€˜m vast op de 4 hoeken. Blaas hem op tot hij staat (maar nog niet op volledige druk). Doe de deuren erin en binnentent en zet β€˜m dan op druk.

Maar voor hij op druk staat zit hij dus al te strak…

Misschien pak ik de verkeerde hoeken? Ik pak de twee hoeken van de slaapkant, en voor pak ik de twee hoeken van de kuip, dus niet de luifel.

Jullie ook?

• pirke
@Bommes 10 jaar is echt wel oud voor banden, automonteur of niet :)

• RetroHead
  • Registratie: April 2010
  • Laatst online: 15-01 18:37
Wij zijn nieuw met kamperen, vandaag de tent aangekocht bij Obelink (Hudson 4p tent, polycotton model)
en we kijken alvast uit naar de herfstvakantie om de eerste keer weg te gaan met de nieuwe tent. Deze vakantie een beetje gebruikt om te oriΓ«nteren en wat aankopen te doen.

Mensen die ervaring hebben met kamperen in de herfstvakantie? En eventueel ervaring met camping de Leistert in Roggel, Limburg?
Lijkt me een fijne grote camping met veel faciliteiten. Mocht het weer net zoals nu zijn dan hebben we alsnog voldoende vermaak ter beschikking is de verwachting. We gaan met 2 kids van 5 en 6 jaar oud dan.

Do more

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 14-01 11:43
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:34:
[Afbeelding]

Net ten noorden van Luik waar de E25 de E42 kruist kwam er ineens een stuk loopvlak over onze auto gevlogen..
Met wat kunst en vliegwerk de combi stil kunnen zetten maar ik zat midden op dat rare klaverblad daar.

Optie voor verder rijden was eigenlijk alleen rechts af de E42, die klim richting Aken..
En dat met een band waar het loopvlak over ongeveer 30 cm weg was en over een nog groter stuk los gekomen was.
Er zat nog wel lucht in gelukkig, duidelijk slap maar dan nog -O-
Ik wist zo niet of er in die klim op de E42 een vluchtstrook is/was.
Dus op het klaverblad waar we stonden de meest veilige plek op gezocht.

Reserve wiel voor de caravan hadden we bij, krik daarintegen niet want de auto heeft zo een spuitbus.. Wiel sleutel ook niet. :N
Slechte voorbereiding Bommes

Mijn vrouw de ANWB laten bellen, ik ondertussen gebeten driehoek neergezet en het reserve wiel alvast onder de caravan uit geklust.
Dat was in 5 minuten gedaan, verwachtte wacht tijd van de ANWB: 2 uur :o

Uitgesloten dat ik de combi met mijn gezin daar zo lang ging laten staan.
Okay, nadenken wat de opties waren..:
Met uitdraaisteunen van de caravan krijg ik het ding niet opgetild, maar wel op een positie omhoog vast gezet.

Wielmoeren lossen?? Zonder fatsoenlijke ratel of wielsleutel.
Ik had wel bij: een 4 in een ring/ratelsleutel toevallig met maatje 17 er bij.
Ding helaas niet lang genoeg om genoeg kracht te zetten, kon er zelfs geen schoen op zetten om m.b.v. staan op de sleutel de bouten los te krijgen.
Wel ook nog een waterpomptang bij, die ik met wat kunst en vliegwerk op die ringsleutel kon zetten.
Daarmee kreeg ik de bouten wel los.

2 wiggen opelkaar voor de bijna lege band/wiel op de grond gelegd.
Vrouw aanwijzingen laten geven, caravan met de auto op de wiggen getrokken. Uitdraaisteunen volledig uitgedraaid, wiel met lekke band er af en reserve wiel er op.
Bouten handvast, uitdraaisteunen veranderd in indraaisteuenen :P
Bouten goed vast met de sleutel.
Mini compressortje had ik wel bij, die op het reservewiel, 1,5 bar er in.. :')
Opgepompt naar 4, iedereen terug in de auto, gevarendriehoek mee en weg wezen.
Eerste afslag er af en bij een tankstation even wielboiten gecheckt en band op 4,3bar gezet.

Door naar huis, eerste tankstation in NL even gestopt, band voelde niet extreem warm, bouten zaten nog vast. Dus nu definitief het laatste stuk door.
[Afbeelding]
Dan gaat je hartslag toch even wat omhoog :o

Dan zijn de uitdagingen hier gelukkig iets minder groot. Hebben alleen een vijver in de tuin erbij :+
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/DLpjHxIdibNtcVBa6JuJlgqSfU0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/w9kQW7IwtRy3xMjt6qov13nN.jpg?f=fotoalbum_large

Het plak en knutselwerk aan de gebroken tentstok en het gescheurde doek zijn wel goed op de proef gesteld in het noodweer van vanavond. Nu maar eens kijken of we nog een beetje droog weer krijgen de komende dagen, anders dan toch maar weer richting huis.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:57:
[...]

Bij ons zat er een Pioneer Avic-evo1-dt2-c camper navigatie in. Is ook meteen infotainmentsysteem, met Android auto, radio, dab, Bluetooth, achteruitrijcamera, etc. Werkt prima, alleen de kaartupdates zijn belachelijk duur. En de maximumsnelheid die hij laat zien is niet voor zware voertuigen, ondanks dat hij met de navigatie wel rekening houdt met het gewicht (bij bruggen enzo). Misschien moet ik het vrachtwagen profiel gebruiken ipv camper profiel...?

Jammer dat Google Maps geen rekening houdt met gewichten en afmetingen.
Garmin heeft life time updates , ik doe ook geen moeite meer om de Renault R-link (oktober 2019 en meest recente kaart updates van 12-2021 van TomTom) bij te werken :') En achterlijk kostbaar inderdaad.

Dan maar een losse navigatietoestel op de het dashboard.

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 31-07-2023 20:08 ]

• chevsticks
aReaRe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:07:
[...]

Garmin heeft life time updates , ik doe ook geen moeite meer om de Renault R-link (oktober 2019 en meest recente kaart updates van 12-2021 van TomTom) bij te werken :') En achterlijk kostbaar inderdaad.

Dan maar een losse navigatietoestel op de het dashboard.
Dat R-link is inderdaad vreselijk, aan alle kanten.
Ben blij dat die van ons inmiddels ook carplay ondersteunt.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

@Bommes Je hebt wel het meest onmogelijke punt gekozen om te stranden met een lekke band, tof dat je vanwege je McGyver truken de boel hebt weten te repareren en dat je ervan geleerd heb voor de toekomst :P

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

chevsticks schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Dat R-link is inderdaad vreselijk, aan alle kanten.
Ben blij dat die van ons inmiddels ook carplay ondersteunt.
Ondersteund ook Android auto inmiddels maar ik vertrouw meer op Garmin als ik al moet navigeren.

• chevsticks
aReaRe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:11:
[...]

Ondersteund ook Android auto inmiddels maar ik vertrouw meer op Garmin als ik al moet navigeren.
Tot op heden heeft Waze me nog nergens verkeerd naar toe geleid.

Snap dat als je een camper hebt je alleen weinig kan met Waze of Google maps, gezien die hoogte en gewicht niet meenemen.

• gehaktstaaf
  • Laatst online: 14:01
RetroHead schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:24:
Wij zijn nieuw met kamperen, vandaag de tent aangekocht bij Obelink (Hudson 4p tent, polycotton model)
Best een fijn ding! Wij hebben er inmiddels 1 week kampeerervaring mee. Wel best lomp qua pakmaat.

Tip van Flip, voordat je er mee op pad gaat het ding een keer opzetten/proberen. Bij voorkeur ook iets langer laten staan. Wij hadden alleen een testronde gedaan en weer snel ingepakt. Maar op vakantie kwamen we er achter dat de dwarsbalk bovenin lucht lekte en in circa 2u z'n druk compleet kwijt was.
Nu waren wij gelukkig in een droge periode, dus geen last mee gehad. Maar als een 'staander' druk verliest ben je er toch even mooi klaar mee op je vakantiebestemming.

Vrijstaande woning 1998, 212mΒ², RD3,8. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100mΒ² VV, Adlar 6KW

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

chevsticks schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:15:
[...]

Tot op heden heeft Waze me nog nergens verkeerd naar toe geleid.

Snap dat als je een camper hebt je alleen weinig kan met Waze of Google maps, gezien die hoogte en gewicht niet meenemen.
Ik heb geen camper maar een caravan achter de auto :> :P

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

aReaRe schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:10:
@Bommes Je hebt wel het meest onmogelijke punt gekozen om te stranden met een lekke band, tof dat je vanwege je McGyver truken de boel hebt weten te repareren en dat je ervan geleerd heb voor de toekomst :P
Mijn vrouw was ook wel erg onder de indruk van mijn acties.. :+
pirke schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:14:
@Bommes 10 jaar is echt wel oud voor banden, automonteur of niet :)
Valt wel mee vind ik, de 7 jaar, die wordt geroepen is meestal echt onnodig.

Nadeel is dat je er niet in kunt kijken, los gekomen loopvlak kwan ook bij een veel nieuwere band gebeuren.
Er zat nog lucht in de band, het was dus geen klapband, echt een stuk loopvlak los van het karkas.
Dat heeft niets met leeftijd van de band te maken.

• chevsticks
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 20:45:
[...]

[...]

Nadeel is dat je er niet in kunt kijken, los gekomen loopvlak kwan ook bij een veel nieuwere band gebeuren.
Er zat nog lucht in de band, het was dus geen klapband, echt een stuk loopvlak los van het karkas.
Dat heeft niets met leeftijd van de band te maken.
Zou dat los raken nog te maken kunnen hebben met het lange stil staan?

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 14:40
Wat een fijn topic toch.

Ook voor ons begint het nu echt. Over een week of twee vertrekken, beetje na de grote meute. Plan is nu direct doorstomen naar de PyreneeΓ«n en vanaf daar naar de Alpen en tussendoor zien we wel. Doel is in ieder geval de bergen in.

We nemen twee tenten mee: De Havik 3500 en een Decathlon koepeltje. Zo kunnen we onderweg een nachtje op een camping staan ipv een hotel, en zijn we net wat flexibeler. Mtb's blijven dit jaar thuis, scheelt ook weer pakken. En het is het eerste jaar met de Falco.

Nu enkel nog een eerste PyreneeΓ«n camping zoeken, en kijken of we de Spaanse of Franse kant pakken.

Qua voorbereiding zijn we er eigenlijk al. We hebben bij de tent wel een enorme sloot grasharingen gekregen. Volgens mij heeft die havik er maar 35 nodig, en het gelijke aantal in spijkers mocht dat nodig zijn. Weet iemand trouwens waarom die haviks aan 1 kant een aanhechting meer hebben voor het grondzeil?

Zin in!

[ Voor 5% gewijzigd door twowheeler op 31-07-2023 21:01 ]

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Dat wordt Bommes 2 en 3 oOo

Top actie *O*

[ Voor 3% gewijzigd door aReaRe op 31-07-2023 21:01 ]

• Ozzie
_eLMo_ schreef op maandag 31 juli 2023 @ 19:03:
@JanHenk @Ozzie ik zet β€˜m vast op de 4 hoeken. Blaas hem op tot hij staat (maar nog niet op volledige druk). Doe de deuren erin en binnentent en zet β€˜m dan op druk.

Maar voor hij op druk staat zit hij dus al te strak…

Misschien pak ik de verkeerde hoeken? Ik pak de twee hoeken van de slaapkant, en voor pak ik de twee hoeken van de kuip, dus niet de luifel.

Jullie ook?
Misschien trek je hem te strak aan? Anders weer even los maken, of de bandjes in de hoeken wat losser zetten als de ritsen niet dicht gaan en dan weer wat strakker als die dicht zit.

Hier word net schuin achter ons exact dezelfde tent opgezet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/n8gjjMAXc_kauzeL7hLL4HhXOUU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2yk6swX1ZL9n4xkv5a25yA7O.jpg?f=fotoalbum_large

@Bommes Aardig avontuur, als je in de buurt van Lisse weer pech heb stuur je maar een berichtje, ik woon daar om de hoek :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

• _eLMo_
  • Niet online
@Ozzie ik zal morgen nog eens kijken.

Tot nog toe 2,5cm regen gevallen in Drente, en het houd nog niet op :')

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 14:05
Mensen die ervaring hebben met kamperen in de herfstvakantie? En eventueel ervaring met camping de Leistert in Roggel, Limburg?
Lijkt me een fijne grote camping met veel faciliteiten. Mocht het weer net zoals nu zijn dan hebben we alsnog voldoende vermaak ter beschikking is de verwachting. We gaan met 2 kids van 5 en 6 jaar oud dan.
Vorig jaar in de mei vakantie bij de Leistert geweest.

Leuke camping met veel vermaak voor de kids, het is in mijn ogen wel een grote camping + veel verhuur huisjes die allemaal gebruik maken van het zelfde zwembad e.d.

Toen wij er waren stond het goed vol en merkte je dat het zwembad dan te klein is. Wij gingen dan maar vaak rond 17:00 a 18:00 zwemmen en was het goed te doen.

Zou ook nadenken voor privΓ© sanitair zodat je de natte kleding kan drogen/ophangen anders wordt het een klamme bedoeling.

Wij zijn met Pasen naar De Paal geweest en is ook zeker een aanrader.

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 16:55
en we kijken alvast uit naar de herfstvakantie om de eerste keer weg te gaan met de nieuwe tent. Deze vakantie een beetje gebruikt om te oriΓ«nteren en wat aankopen te doen.

Ben een paar keer op de Leistert geweest in een huisje, mooi park en goede faciliteiten.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Oef, @Bommes daar zijn jullie gelukkig goed weggekomen. Wat is het verhaal van die band?

De enige echte

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Moet zeggen dat het nu toch wel een beetje vochtig is in NormandiΓ«. :+
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:58:
10de maand 2013 , misschien net wat te oud, maar ze zagen er echt nog super uit.
Dat had ik ook ongeveer onder mijn vouwwagen zitten en heb ze preventief vervangen. Ik moet er niet aan denken dat ik dat soort capriolen moet uithalen.

Ik mis overigens nog wel in je verhaal wanneer je de ANWB hebt afgebeld. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ozzie
Gonadan schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:36:

[...]

Die staan daar nu nog steeds te zoeken ;)

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 17:48
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:34:

Mooi plekje. :X

Als je dat in Nederland probeert op een druk knooppunt in de randstad dan heb je denk ik een sleepauto van rijkswaterstaat voor je neus voordat je zelf aan wisselen bent toegekomen. Op veel plekken mag de ANWB je ook niet meer op de vluchtstrook helpen dus laten ze eerst afslepen naar een veiligere plek.
Mijn caravanverzekering heeft er ook een mening over, die vindt dat ze maximaal 10 jaar oud mogen zijn.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/T5UEXBne7g45K7S59-ZZBsJdpbo=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vqhYGAHv8GjAz58E4kCCMXhE.jpg?f=fotoalbum_large

Dus tja, die volg ik dan maar. :+

Al is mijn laatste onderhoudsbeurt in 2018 wel ruim meer dan 3 jaar geleden. Hmpf. :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 15:25

Kamperen is fantastisch, goede keuze. Zeker ook met kleine kinderen is mijn ervaring.

De camping in kwestie ken ik niet. Ik heb wel tips/ meningen over kamperen in de herfst: ik doe het niet meer. Het weer kan heel erg mooi zijn. Maar de dagen zijn kort in NL en er is veel condens, dus het duurt lang voordat een tent droog is overdag.
Als je geen geschikte plek hebt om een nat ingepakte tent te drogen, wordt het een enorm gehannes thuis.
Polycotton zal waarschijnlijk beter tegen vocht kunnen dan '100'% katoen, in ingepakte toestand. Maar zal toch droog opgeborgen moeten worden.
De meivakantie vind ik dan juist weer ideaal om te kamperen; minder regen dan oktober, lange dagen en weinig condens in NL.

Wij hebben overigens een vouwwagen die in een stalling staat, die een stukje rijden van huis is.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Toen ik de helling op aan het rijden was, de E42 richting Aken, mijn dochtertje van 2 achterin de auto aan het vragen was of we de caravan wel bij hadden..
Toen was mijn vrouw aan het bellen met de ANWB om door te geven dat er net zelf opgelost hadden. ;)

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Badderbeest schreef op maandag 31 juli 2023 @ 21:36:
Oef, @Bommes daar zijn jullie gelukkig goed weggekomen. Wat is het verhaal van die band?
Wat bedoel je? Het verhaal?
Band uit 10de maand 2013, op het oog gewoon netjes in orde.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Xander schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:18:
[...]

Mooi plekje. :X

Als je dat in Nederland probeert op een druk knooppunt in de randstad dan heb je denk ik een sleepauto van rijkswaterstaat voor je neus voordat je zelf aan wisselen bent toegekomen. Op veel plekken mag de ANWB je ook niet meer op de vluchtstrook helpen dus laten ze eerst afslepen naar een veiligere plek.
Onze locatie precies ook doorgeven aan de ANWB.
Dat het er erg onveilig was, we een klein meisje van 2 bij ons hadden, enz.
Want tijd 2 uur, en of we wel achter de vangrail wilde gaan staan.. :o
Mijn caravanverzekering heeft er ook een mening over, die vindt dat ze maximaal 10 jaar oud mogen zijn.

[Afbeelding]

Dus tja, die volg ik dan maar. :+

Al is mijn laatste onderhoudsbeurt in 2018 wel ruim meer dan 3 jaar geleden. Hmpf. :P
Dit ook al vaker bij camper verzekeringen gezien.
Het is geen APK controle punt, dus in hoeverre die standhoudt als het puntje bij paaltje komt...??

Niet iets om uit te proberen, gewoon vervangen dus.
Maar normaals, loopvlak wat in eens los laat, geen klapband, geen droogte scheuren, enz.
Mijn inziens niet aan leeftijd toe te wijzen.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dan kom je op het punt dat wanneer er een ongeval komt, en jij aansprakelijk bent, en het blijkt dat het komt door een geklapte band de verzekeraar je nalatigheid kan aanrekenen alle die band wel heel erg oud was. En ja, dat houdt stand, mits het wel aantoonbaar door die band kwam. Dus redelijk theoretisch.
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:33:
Onze locatie precies ook doorgeven aan de ANWB.
Dat het er erg onveilig was, we een klein meisje van 2 bij ons hadden, enz.
Want tijd 2 uur, en of we wel achter de vangrail wilde gaan staan.. :o
Logisch, als jullie achter de vangrail staan is er geen extra gevaar meer. Ergo, urgentie foetsie. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• SPetra
  • Registratie: Januari 2023
  • Laatst online: 28-06-2024
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LGlm3ichjs5CP17Ls8eSlBXPxzI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jow9t0oTWIminfPSFjaiXqWW.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R4gC_vYuH8CgmoYyDVPMAOcpgMQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WlvyNBqvfW8tAegAVob6FWIn.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Qqr9_zh4VNVe-u8AReO3LHLA6EU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/5Se8KebCglCmpmUt0sBtWPRy.jpg?f=fotoalbum_large wij hebben al enige tijd een Jamet Arizona vouwwagen. Bij het opzetten duwen de buizen van de slaapcabine te ver richting de voortent. De boel staat nu dusdanig op spanning dat er wat lekkage ontstaat vanwege de regen icm wind. Iemand enig idee hoe we dit vanuit de slaapcabine kunnen stellen? De buizen zijn niet verstelbaar .

• Xander
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:33:
Dit ook al vaker bij camper verzekeringen gezien.
Het is geen APK controle punt, dus in hoeverre die standhoudt als het puntje bij paaltje komt...??
Ik gok zo dat een verzekeraar in zijn polisvoorwaarden best eisen mag stellen die strenger zijn dan APK-eisen / wetten / etc. Waarom niet? Het is aan jou of je zo'n verzekering vervolgens wilt afsluiten.

Zoals ze de polisvoorwaarden schrijven moet de schade ook aan gebrekkig onderhoud te wijten zijn, dus hagelschade niet vergoeden omdat je banden te oud zijn kan niet. :+

De gemiddde opstalverzekering vereist ook dat je de schoorsteen regelmatig laat vegen, ook daar is geen enkele wettelijke verplichting toe.

[ Voor 17% gewijzigd door Xander op 31-07-2023 23:18 ]

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Xander schreef op maandag 31 juli 2023 @ 23:15:
[...]

Ik gok zo dat een verzekeraar in zijn polisvoorwaarden best eisen mag stellen die strenger zijn dan APK-eisen / wetten / etc. Waarom niet? Het is aan jou of je zo'n verzekering vervolgens wilt afsluiten.

Zoals ze de polisvoorwaarden schrijven moet de schade ook aan gebrekkig onderhoud te wijten zijn, dus hagelschade niet vergoeden omdat je banden te oud zijn kan niet. :+

De gemiddde opstalverzekering vereist ook dat je de schoorsteen regelmatig laat vegen, ook daar is geen enkele wettelijke verplichting toe.
Maar dan moeten die eisen ook concreet zijn (lees: S.M.A.R.T geformuleerd :P). Een band van 10 jaar is oud, maar ook weer niet zo extreem oud. Zeker als er geen droogtescheurtjes of andere beschadigingen te zien zijn, had ik 'm ook niet vervangen (in het geval van een aanhanger/caravan).

Vaak bu'j te bang!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 12:07
De Tempo 100 ontheffing voor Duitsland vereist overigens banden die niet ouder zijn dan 6 jaar.

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 16:26
Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 18:58:
[...]

Caravan heeft ook een flinke tijd ongebruikt in een dichte donkere stelling gestaan.
Ik kan als oud automonteur best wel inschatten of banden nog mee kunnen.
Deze zien er gewoon nog goed uit.
Blijkbaar dus niet. Droogtescheuren of niet, 10 jaar is echt te oud. Dat rubber wordt ouder, droogt uit en wordt minder soepel. En iets dat niet meer lekker buigen wil, dat barst.

• Joris748
  • Nu online
-tom-562 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 00:03:
[...]

Maar dan moeten die eisen ook concreet zijn (lees: S.M.A.R.T geformuleerd :P). Een band van 10 jaar is oud, maar ook weer niet zo extreem oud. Zeker als er geen droogtescheurtjes of andere beschadigingen te zien zijn, had ik 'm ook niet vervangen (in het geval van een aanhanger/caravan).
Hoe SMART wil je het hebben?

Maximaal x jaar oud.

Je hebt totaal geen technische kennis nodig om een band te beoordelen. Je hebt ook geen rΓΆntgenogen nodig om de structuur van de band te bekijken ;)

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Joris748 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:45:
[...]

Hoe SMART wil je het hebben?

Maximaal x jaar oud.

Je hebt totaal geen technische kennis nodig om een band te beoordelen. Je hebt ook geen rΓΆntgenogen nodig om de structuur van de band te bekijken ;)
Maar dat staat dus niet in de polis

Vaak bu'j te bang!

• JaMaaT
Volgens mijn polis maximaal 6 jaar oud :)

• JanHenk
  • Niet online
Heb recent mijn verzekeringen ook nog maar eens tegen het licht gehouden in het kader van de aankomende vakanties.

Het casco van de vouwwagen had ik al verzekerd (bij UnivΓ©).

Mijn auto is WA + Casco ('allrisk') via een andere verzekeraar en heeft mobiliteitsgarantie via de dealer. Dat is een vorm van pechhulp, maar daar zitten eigenlijk nog wel hiaten in de dekking als je op vakantie bent. Die pechhulp komt o.a. niet opdagen bij een defect aan de aanhanger. Daarnaast ook slechts beperkt recht op vervangend vervoer, geen recht op hulp bij een ongeluk en ook geen repatriΓ«ring van de vouwwagen.

Maar als ik niet op vakantie ben, heb ik door die mobiliteitsgarantie geen behoefte aan uitgebreide pechhulp en (lang) vervangend vervoer. Ik heb daarom geen doorlopende pechhulp.

Bij de meeste (doorlopende) reisverzekeringen kun je echter een aanvullende module pechhulp motorrijtuigen afsluiten. Dekt pech aan zowel vouwwagen als auto op reis. Indien nodig vervangend vervoer gedurende de geplande reis (max. 30 dagen in mijn geval) of repatriΓ«ring naar huis van alle spullen, etc. Kost een paar euro per maand, heb ik precies de dekking die ik nodig heb.. :)

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• JaMaaT
Ja, ben ook overgestapt.

Had het allemaal al bij de reisverzekering in. Toch ook nog maar even gecheckt en ook overgestapt.

Vooral omdat de oude reisverzekering het afslepen van de caravan maar vergoede tot € 250,00. Denk dat je het daar niet mee gaat redden.

M'n vrouw en ik hadden ook nog afzondelijke. Nu een familie versie, uiteindelijk nog goedkoper ook.

• twowheeler
Iemand nog tips/aanraders voor een echte bergcamping in de PyreneeΓ«n? Liefst in of zo dicht mogelijk bij het nationaal park

• Xander
-tom-562 schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 09:49:
[...]

Maar dat staat dus niet in de polis
Dus wel in de mijne.

Nu we het toch over vervangingstermijnen hebben... zou een gasdrukregelaar slijten als je hem niet gebruikt? Mijn gasdrukregelaar is uit 2018 maar heb hem van 2019 t/m 2021 niet gebruikt. Hij is pas 2x een paar weken in de zomervakantie gebruikt (2018 en 2022). Dat kan toch zeker nog wel een seizoen mee? Ik lees allerlei verschillende verhalen variΓ«rend van 5 tot 10 jaar.

Gasslang is van 2022 dus die mag sowieso nog even blijven. ;)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Xander schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:57:
[...]

Dus wel in de mijne.

Nu we het toch over vervangingstermijnen hebben... zou een gasdrukregelaar slijten als je hem niet gebruikt? Mijn gasdrukregelaar is uit 2018 maar heb hem van 2019 t/m 2021 niet gebruikt. Hij is pas 2x een paar weken in de zomervakantie gebruikt (2018 en 2022). Dat kan toch zeker nog wel een seizoen mee? Ik lees allerlei verschillende verhalen variΓ«rend van 5 tot 10 jaar.

Gasslang is van 2022 dus die mag sowieso nog even blijven. ;)
Als je twijfelt, gewoon vervangen. Die dingen kosten een paar euro bij Obelink

Vaak bu'j te bang!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Ik zit er nu, gister aangekomen in de stromende regen, en dan je vouwwagen nog opzetten is een leuke test voor je relatie :)

Na een nacht slapen is alles beter nu het weer nog, maar het is iig droog.

Elect a clown, expect a circus.

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 15-01 16:01
JanHenk schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 10:20:
Heb recent mijn verzekeringen ook nog maar eens tegen het licht gehouden in het kader van de aankomende vakanties.

Het casco van de vouwwagen had ik al verzekerd (bij UnivΓ©).

Mijn auto is WA + Casco ('allrisk') via een andere verzekeraar en heeft mobiliteitsgarantie via de dealer. Dat is een vorm van pechhulp, maar daar zitten eigenlijk nog wel hiaten in de dekking als je op vakantie bent. Die pechhulp komt o.a. niet opdagen bij een defect aan de aanhanger. Daarnaast ook slechts beperkt recht op vervangend vervoer, geen recht op hulp bij een ongeluk en ook geen repatriΓ«ring van de vouwwagen.

Maar als ik niet op vakantie ben, heb ik door die mobiliteitsgarantie geen behoefte aan uitgebreide pechhulp en (lang) vervangend vervoer. Ik heb daarom geen doorlopende pechhulp.

Bij de meeste (doorlopende) reisverzekeringen kun je echter een aanvullende module pechhulp motorrijtuigen afsluiten. Dekt pech aan zowel vouwwagen als auto op reis. Indien nodig vervangend vervoer gedurende de geplande reis (max. 30 dagen in mijn geval) of repatriΓ«ring naar huis van alle spullen, etc. Kost een paar euro per maand, heb ik precies de dekking die ik nodig heb.. :)
Pechhulp met een aanhanger is in de pechhulp/verzekeringshoek inderdaad een uitzoekklusje. Bij de ANWB kun je hier een aanvulling op hun pechhulpservice voor nemen. Bij de meeste mobiliteitsgaranties vanuit automerken is dat niet mogelijk en ben je dus inderdaad aangewezen op zo'n module vervangend vervoer op de reisverzekering.

Dance with the stars

• twowheeler
Bommes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:24:
Hier in de Savoie de zoveelste dag dat het bout weer zou zijn maar het werkelijk een heerlijke dag was.

Grotten bezocht in de buurt van de camping, gelunched in een of ander dorpje waar we voorbij kwamen.
De rest van de dag en beetje rond gereden door de bossen en over de heuvels.
Wat boodschappen gedaan, en bij terugkomst op de camping nog even in het meer gezwommen met zijn 3en.

Camping verblijf gisteren verlengd met 3 dagen, zondag gaan we weer richting huis.
Als ik dinsdag op het werk verschijn is het wel weer okay, dus tijd genoeg voor de rit naar NL.

Helaas geen nieuwe camping fotos.
Dit stukje Frankrijk is wel echt heel leuk.
Aanraders: stads bezoek ChambΓ©ry, even bij de vvv de route op halen en de olifanten volgen.
Erg leuke stad, niet te groot centrum, veel mooie oude panden, leuke kleine winkeltjes, enz.
https://www.gezinopreis.nl/chambery-met-kinderen/

In de buurt van Annecy (de Fransen spreken de e niet uit in die stads naam)
Gorges du Fiers en het kasteel in dat zelfde dorpje.
In de buurt van ChambΓ©ry de grotten:
Caves de Saint Christophe.
https://maps.app.goo.gl/WNZ8kAV3DFA8oYUf6
Niet een heel uitgebreide grot, maar de eerste van de 2 die je daar bezoekt stroomt nog keer op keer over bij heftige regenval.
De grot is dus nog levend, dat is wel eens wat anders dan de meeste grotten.
Ben je daar toch in de buurt rijd dan even de D520C.
Leuke route door een kloof, flink wat overhangende rotsen, enz.
Welke Camping zaten jullie?

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Bommes schreef op maandag 31 juli 2023 @ 22:27:
[...]

Wat bedoel je? Het verhaal?
Band uit 10de maand 2013, op het oog gewoon netjes in orde.
10 jaar is wel op leeftijd, maar niet overdreven oud naar mij mening. Best wel bizar dat het hele loopvlak het opeens begeeft. Is er behalve de leeftijd en visuele check nog meer te melden? Ik neem aan dat je de druk op orde had, maar misschien ongemerkt ergens lek gereden? Is het een band van een gerenommeerd merk?

De enige echte

• pirke
Eguisheim is een leuk dorpje, grote aanrader als je toevallig in de buurt bent!

Alleen hebben we ons weer erg laten verleiden en liggen er verschillende dozen grand cru in de bodem <3

• PoweRoy
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16:49

PoweRoy

funky!

Over waze en maps discussie. Ik gebruik eigenlijk waze altijd voor verkeer in Nederland. Op vakantie altijd sygic op mijn Android. Voordeel is dat hij rijbaan aanduiding heeft (waze helemaal niet) en dat hij laat zien over hoeveel km een tankstation/rustplaats en Restaurant zijn. Heel handig om vast aan de kinderen mee te delen of ze nog naar de wc moeten.

[This space is for rent]

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Niet echt, ik ga meestal onder de luifel zitten met regen. :+

Het is wel de meest natte dag tot nu toe voor ons, maar gelukkig op een reisdag, net als de op een na natste dag.

Voordeel van de regen is wel dat je de tv van de buren niet echt meer hoort. _O-
Slasher schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 13:24:
[...]

Ik zit er nu, gister aangekomen in de stromende regen, en dan je vouwwagen nog opzetten is een leuke test voor je relatie :)

Na een nacht slapen is alles beter nu het weer nog, maar het is iig droog.
En nu zou de wind op gaan steken toch? Wij zijn net weer door getrokken naar Bretagne, komen over een week weer richting NormandiΓ«.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 17:50
twowheeler schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 12:23:
Iemand nog tips/aanraders voor een echte bergcamping in de PyreneeΓ«n? Liefst in of zo dicht mogelijk bij het nationaal park
Geen idee wat je precies zoekt, maar wij hebben vorig jaar 4 nachten op camping du Lavedan gestaan. Was prima camping, kleinschalige Franse camping. Wel met zwembad en wat kneuterige animatie, maar niet massaal. (Petanque-toernooi, mossel-avond)
Lourdes en diverse bergtoppen in de nabije omgeving. Voor ons een fijne complete camping in een mooie omgeving.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Camping Les Peupliers - Onlycamp
https://maps.app.goo.gl/NwN3pJx1VbDVVHaj8
Badderbeest schreef op dinsdag 1 augustus 2023 @ 16:01:
[...]

10 jaar is wel op leeftijd, maar niet overdreven oud naar mij mening. Best wel bizar dat het hele loopvlak het opeens begeeft. Is er behalve de leeftijd en visuele check nog meer te melden? Ik neem aan dat je de druk op orde had, maar misschien ongemerkt ergens lek gereden? Is het een band van een gerenommeerd merk?
Avond daarvoor de druk nog gecontroleerd, geen rare afwijkingen te zien dan de banden.
Ik voel elke stop ook altijd even of ze niet extreem warm zijn.
Oorzaak? Volgens de meeste mede tweakers hier: de leeftijd van de banden.

Evengoed 3 nieuwe besteld, die gaan er morgen op.

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 12-01 11:18
Oh boy... vanaf zaterdag met het gezin 1 week naar Brabant om te kamperen en daarna een week in de Veluwe op de camping kamperen met onze Campooz LazyJack vouwwagen.

Ik hou mijn hart toch wel vast als ik het weer zo zie πŸ˜₯

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-01 12:41
Met zoveel regen, zou ik serieus overwegen om niet te gaan. Dan is er toch echt geen lol aan?

Kanttekening: ik ben geen die-hard kampeerder :)

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
Raymond schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:26:
Met zoveel regen, zou ik serieus overwegen om niet te gaan. Dan is er toch echt geen lol aan?

Eens. Hoe vervelend ook, dan maar thuis plezier maken.

Bereken je warmteverlies

• Joris748
  • Nu online
Even een vraagje met betrekking tot (winter)opslag. Onze bagagewagen staat de hele winter buiten onder een afdakje. Hoe verstandig is het, met het oog op vocht/schimmel, om een deel van de vakantieuitrusting hierin op te slaan? Denk dan bijvoorbeeld aan stoelen en campingtafel in een hoes. Veelal spullen van polyester of nylon.

Tent, slaapspullen, etc slaan we in huis op.

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 17:44
Raymond schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 10:26:

Wij ook niet.
Dit is de reden dat we niet reserveren.
We rijden net zolang naar het zuiden tot we mooi weer tegenkomen.

• Kevinns
  • Laatst online: 15-01 22:07
@Smok3yNL Vanaf maandag is het alweer een stuk beter, en vanaf woensdag zo goed als droog. Eventueel een paar dagen later gaan en je hebt een super leuke vakantie!

En wat @tafmaf zegt voor de volgende keer ;)

[ Voor 13% gewijzigd door Kevinns op 02-08-2023 11:48 ]

• vso
  • Niet online

vso

tja...

Joris748 schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 11:10:
Even een vraagje met betrekking tot (winter)opslag. Onze bagagewagen staat de hele winter buiten onder een afdakje. Hoe verstandig is het, met het oog op vocht/schimmel, om een deel van de vakantieuitrusting hierin op te slaan? Denk dan bijvoorbeeld aan stoelen en campingtafel in een hoes. Veelal spullen van polyester of nylon.

Tent, slaapspullen, etc slaan we in huis op.
Als het rooster heeft om te luchten valt het best mee denk ik zo

Tja vanalles

• pirke
Gewoon lekker op de bonnefooi het ideale weer achterna, en onderweg allerlei leuke uitstapjes doen!

• vso
  • Niet online

vso

tja...

pirke schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:22:
Gewoon lekker op de bonnefooi het ideale weer achterna, en onderweg allerlei leuke uitstapjes doen!
Af en toe staan we gewoon in NL en maken we het beste van de situatie..... Nu kurenpolder bevalt goed

Leukste is dat de kids van ons en anderen lekker genieten

Met 35 graden vliegen wespen en muggen zit ik ook niet prettig het is altijd wat >:)

Tja vanalles

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Vanochtend 3 nieuwe banden op de caravan laten monteren.
Zijn we daar de komende 7 jaar ook weer vanaf.

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 13:47:
Vanochtend 3 nieuwe banden op de caravan laten monteren.
Zijn we daar de komende 7 jaar ook weer vanaf.
Rest van de spullen nu ook orde (krik, gereedschap) :?

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@aReaRe ja, liggen nog in de garage thuis.
Morgen gaan we met de caravan naar Lisse voor en weekendje Castelfest, dus die gereedschap spullen moeten uiterlijk morgenvroeg in de caravan of auto liggen.

Ik heb ruim 15 jaar met de camper rond gereisd, 2 keer een klapband gehad.
1 keer links voor 1 keer links achter. Dit was in jaar 1 en jaar 2 dat we op pad waren met de campers, beide keren ook met een andere camper.
Voordat de vragen komen, werkelijk geen idee meer wat de leeftijd van die banden waren??
Beide keren snel kunnen wisselen, en weer door.

vanaf toen eigenlijk ook altijd een flinke wielsleutel in de camper gehad om de wielbouten/moeren te lossen en een mini garagekrikje ooit gekocht in de aanbieding bij de Lidl. Plus nog flink wat meer gereedschap maar dat is voor dit werkje niet noodzakelijk.
Nu met de caravan dus wel een toolrol bij (zelfde als dat ik bij me heb op motor reizen in het buitenland). Maar dus geen krik en wielsleutel aan boord gehad.

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qPM3bB59bykRQDesBMM60wck-uA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tH774RfaWBQLHJ5TPzdkMtuu.jpg?f=fotoalbum_large

De eerste keer dat alle 4 de achterwielen vd grond komen. We staan nog lang niet waterpas, maar een stuk rechter dan de helling :) Onder de pootjes blokken hout, groter oppervlak (minder wegzakken) en weer 5cm extra uitschuifbereik.

We staan op een natte grashelling..... Wordt leuk wegrijden morgen. Als er niemand achter ons staat kunnen we in ieder geval achteruit. Het uitzicht boven op de berg is wel mooi, beetje mistig door alle regen nu.

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Raymond @Spykie jullie zijn af. Een beetje regen houdt een kampeerder niet tegen, er is altijd een manier om je te vermaken. :Y)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nou zoals vanmorgen enkele tent kampeerders hun spullen moesten pakken is echt geen pretje.
Zeker niet de fietsers. Die hebben echt een zware tijd.

Dat gezegd hebbende, tof dat we het busje van mijn moeder mogen lenen. Dat scheelde vanmorgen een boel.

Nu nog kijken wanneer we naar de gereserveerde camping in Drenthe gaan. Van het weekend ziet er ook slecht uit :(

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:08
Wij zijn sinds maandag ook gearriveerd op onze camping in Oostenrijk, we staan 2 weken aan de Ossiachersee.
Mooie kleinschalige camping, weinig tot geen animatie maar wel direct aan het meer.
Met een sup en een opblaasboot je hebben de kids genoeg vermaak.
Vandaag met de stoeltjes lift naar de Gerlitzen geweest op 1911 meter hoogte.
Prachtig uitzicht daar.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YKdpRxzGwCEHaytR1VtID9fbuMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bnnTZoGQLye1CsKvgNRDMHob.jpg?f=fotoalbum_large

• technopeuter
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 17:23
205Gutmann schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:02:
Wij zijn sinds maandag ook gearriveerd op onze camping in Oostenrijk, we staan 2 weken aan de Ossiachersee.
Mooie kleinschalige camping, weinig tot geen animatie maar wel direct aan het meer.
Met een sup en een opblaasboot je hebben de kids genoeg vermaak.
Vandaag met de stoeltjes lift naar de Gerlitzen geweest op 1911 meter hoogte.
Prachtig uitzicht daar.[Afbeelding]
Ik sta 40km westelijker, morgen ruk, overmorgen helemaal (weercijfer 4) en erna maar 6-jes… etc… gauw weg hier.

diskeltische lurker

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 15:08
Gonadan schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:03:
@Raymond @Spykie jullie zijn af. Een beetje regen houdt een kampeerder niet tegen, er is altijd een manier om je te vermaken. :Y)
Vroeger misschien. Maar ik moet er Γ©cht niet meer aan denken (mΓ©t kind).

Bereken je warmteverlies

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 19:11:
Nou zoals vanmorgen enkele tent kampeerders hun spullen moesten pakken is echt geen pretje.
Zeker niet de fietsers. Die hebben echt een zware tijd.
Grote kans dat die er een heel stuk anders in zaten dan de toeschouwers. Als je voor zo'n manier van kamperen kiest stel je je er ook op in.
Spykie schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:22:
Vroeger misschien. Maar ik moet er Γ©cht niet meer aan denken (mΓ©t kind).
Dat is juist iets wat ik mijn kind wil bijbrengen, dus minstens zo als vroeger.

Waar ik onderhand wel minder van ben is het slapen op een halve centimeter schuim met een spijkerbroek als kussen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 09:08
technopeuter schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 20:07:
[...]

Ik sta 40km westelijker, morgen ruk, overmorgen helemaal (weercijfer 4) en erna maar 6-jes… etc… gauw weg hier.
Het is maar net wat je instelling is, wij zijn gisteren, ondanks de regen, lekker gaan wandelen. Wandelschoenen en regenjas aan en zo toch nog een leuke middag gehad.
Wij bekijken het weer van dag tot dag en stemmen daar onze activiteiten op af.

• Ozzie
Als ik hier weer lees over regen in Nederland ben ik nog steeds blij dat wij de spullen ingepakt hebben. Een dag of twee slecht weer kan ik prima tegen naar de hele week gaat mij echt te ver.
Vaak genoeg met Scouting van alles in de regen gedaan, tot midden in de nacht geulen graven aan toe, maar met het gezinnetje heb ik daar dus echt geen zin in.

We kunnen in ieder geval de Safarichef goed gebruiken, want op kolen BBQ'en mag hier niet.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/SIJjWkyvdcqe-4hQS2gd6zso4T0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CfIpM9s7Ii7NAiTubPJCL7X5.jpg?f=fotoalbum_large

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Ozzie ik ben erachter dat de safari chef schoonmaken blijkbaar niet onder afwassen valt. Die mag ik na het gebruik dus elke keer zelf schoonmaken. }:|

Toch blijft het een ideaal ding. Net gewoon onder de luifel zitten grillen, dat doe ik toch minder snel met een kolenvuur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Pagina: 1 ... 183 ... 279 Laatste