[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 182 ... 276 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 10-09 16:37
Koekstra schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Kijk je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik meer doel op de mensen met een 15 meter lange villa op wielen (2 kanten uitgeschoven), complete inbouwkeuken, GROOT flat-screen (minstens 1), vloerverwarming en dergelijke ingebouwd. Dat soort campers hebben niet de optie om de tv op 12v aan te zetten. Die kunnen hydraulisch levelen (denk ik), wat verlichting gebruiken en zijn verder volgens mij afhankelijk van het net.

En al zouden die met omvormers werken, zijn ze ook zo door de accu capaciteit heen denk ik :9

Vind het machtig mooi om te zien allemaal hoor, eerlijk waar. Maar het is niet mijn stijl. Met ons campertje rij ik rustig een onverhard veel te krap bospaadje naar beneden om in Noorwegen bij een watervalletje te komen. Met een camper die meer kost dan een gemiddelde woning zou ik me toch zorgen maken om elk krasje en busje :X
Als je het geld hebt voor zo’n ding dan ga je er denk ik het zelfde mee om als jij nu doet met de jouwe.
Ik vraag me alleen maar af (zeker in Europa) waarom zo’n ding? Huur dan een huis of zo als je die luxe wilt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Nu online
Ik wil best een betalen voor een stukje infrastructuur en basisverbruik. Echter betalen voor verwarming, airco, barbecues/koken en opladen van auto’s gaat mij te ver.

Vorig jaar waren we op een camping waar je een paar euro per dag betaalde voor basisverbruik en daarbovenop iedere extra kWh apart moest afrekenen.

Ik vind dat een prima systeem. Anders wordt bovenmatig verbruik gewoon in de kosten voor een overnachting verrekend.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:18
JanHenk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:09:
[...]

@Koekstra Volgens mij beschrijf je aardig de camper van @pirke :D... Op het uitschuifgedeelte na.
@Koekstra 9 meter, 5,5 ton, 6 wielen, hydraulisch levelen, 2 kleine tv's (1 wordt nooit gebruikt, zat er in), 153 liter koelkast, oven, dubbele bodem, vloeistofverwarming met radiatoren, elektrische vloerverwarming (bijverwarming), airco (al 2x gebruikt...), lange ligbank naast 4 persoons dinette, volledig lederen bekleding (makkelijk schoonmaken), 8x2.75m luifel, ...

Airco en vloerverwarming hebben 230v nodig, de rest gaat gewoon op 12v en/of gas.

Voor de koffie heb ik een 230v Nespresso apparaat of gewoon water koken op gas en een handpompje om het hete water door het cupje te persen :)

Met 2x 95ah accu zijn we in principe zelfvoorzienend, we blijven zelden ergens langer dan 3 nachten. Tijdens het rijden laadt de huishoudaccu weer op. We hebben geen zonnepanelen, geen omvormer en ook geen grote LPG onderbouw.

Voor een camper hebben we veel ruimte, maar een gemiddelde caravan met voortent heeft veel meer binnenruimte dan wij, het valt allemaal wel mee :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:36:
[...]

@Koekstra 9 meter, 5,5 ton, 6 wielen, hydraulisch levelen, 2 kleine tv's (1 wordt nooit gebruikt, zat er in), 153 liter koelkast, oven, dubbele bodem, vloeistofverwarming met radiatoren, elektrische vloerverwarming (bijverwarming), airco (al 2x gebruikt...), lange ligbank naast 4 persoons dinette, volledig lederen bekleding (makkelijk schoonmaken), 8x2.75m luifel, ...

Airco en vloerverwarming hebben 230v nodig, de rest gaat gewoon op 12v en/of gas.

Voor de koffie heb ik een 230v Nespresso apparaat of gewoon water koken op gas en een handpompje om het hete water door het cupje te persen :)

Met 2x 95ah accu zijn we in principe zelfvoorzienend, we blijven zelden ergens langer dan 3 nachten. Tijdens het rijden laadt de huishoudaccu weer op. We hebben geen zonnepanelen, geen omvormer en ook geen grote LPG onderbouw.

Voor een camper hebben we veel ruimte, maar een gemiddelde caravan met voortent heeft veel meer binnenruimte dan wij, het valt allemaal wel mee :)
Poah, das best flink ja! 8) Oven ook op gas?
Dat zou ik ooit nog wel eens willen voor de broodjes op plekken waar die niet / slecht verkrijgbaar zijn.

Maar je neemt dan dus ook geen stroom af normaalgesproken?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Koekstra schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Dat zou ik ooit nog wel eens willen voor de broodjes op plekken waar die niet / slecht verkrijgbaar zijn.

Maar je neemt dan dus ook geen stroom af normaalgesproken?
Oven op gas ja, flinke lading afbakbroodjes mee voor als er geen bakker in de buurt is. Vorige zomer 6 weken in de natuur in Noorwegen doorgebracht, dan is het heerlijk om toch elke dag vers brood te hebben.

Stroom doen we puur voor de koelkast en makkelijk koffie zetten, hoewel dat in principe ook op gas prima werkt. Beetje levensduur vd gasflessen rekken.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Poah, das wel een dik ding ja! Die garages ben ik altijd wel jaloers op <3 en een beste keuken ook _/-\o_

Maar dit is niet helemaal de maat die ik bedoelde in mijn eerdere post. Bij jou past er nieteens een auto achterin >:)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
In Oostenrijk betaalde we afgelopen Juni één euro per kWh naar gebruik. Betalen naar gebruik is prima maar de gerekende tarieven zijn vaak wel absurd hoog.

Met koelkast en veel koffie/thee zat het verbruik gemiddeld op zo'n 2kWh per dag. De elektrische kachel is niet aan geweest...dan gaat het verbruik heel hard. In het voorseizoen hoor je wel is mensen die 24/7 de elektrische vloerverwarming aan laten...

Overigens hebben wij in Maart bij een Centerparcs ook "illegaal" de PHEV opgeladen. De verwarming in dat huisje was volledige elektrisch met een COP van 1 en er was een warmtepompboiler die op een te hoge temperatuur afgesteld stond om efficient te zijn. Die stroom zullen ze vast niet gemist hebben, en anders hebben we het voor ze gecompenseerd doordat we overal de verwarmingen uitgezet hebben behalve in de woonkamer :P

De laadpaal daar bij de ingang van het park was ook meer dan één euro per kWh

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

nooberke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:59:
De verwarming in dat huisje was volledige elektrisch met een COP van 1 en er was een warmtepompboiler die op een te hoge temperatuur afgesteld stond om efficient te zijn.
Ga je dat allemaal uitzoeken in een gehuurd huisje? :?

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:07

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Koekstra schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:43:
[...]

Safari Chef 2 met pizzasteen. O-)

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Spykie
  • Registratie: Februari 2013
  • Laatst online: 10-09 15:51
nooberke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 10:59:
In Oostenrijk betaalde we afgelopen Juni één euro per kWh naar gebruik. Betalen naar gebruik is prima maar de gerekende tarieven zijn vaak wel absurd hoog.

Met koelkast en veel koffie/thee zat het verbruik gemiddeld op zo'n 2kWh per dag. De elektrische kachel is niet aan geweest...dan gaat het verbruik heel hard. In het voorseizoen hoor je wel is mensen die 24/7 de elektrische vloerverwarming aan laten...

Overigens hebben wij in Maart bij een Centerparcs ook "illegaal" de PHEV opgeladen. De verwarming in dat huisje was volledige elektrisch met een COP van 1 en er was een warmtepompboiler die op een te hoge temperatuur afgesteld stond om efficient te zijn. Die stroom zullen ze vast niet gemist hebben, en anders hebben we het voor ze gecompenseerd doordat we overal de verwarmingen uitgezet hebben behalve in de woonkamer :P

De laadpaal daar bij de ingang van het park was ook meer dan één euro per kWh
Vraag je je nou écht af waarom de tarieven zo hoog zijn terwijl je in dezelfde adem aangeeft je PHEV op te laden zonder ervoor te betalen? :+

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
twowheeler schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:47:
https://www.decathlon.nl//p/_/R-p-342404

Decathlon heeft nu toch wel een leuk nieuw model bedacht. Zie dat ze trouwens ook een vouwwagen in het assortiment hebben nu.
Haha wel geinig idee, wel een mooiweertent.

Zo'n panoramadak heeft mijn vouwwagen ook, die hoop ik deze zomer eens echt te kunnen gebruiken voor de sterren. Voor de warmte is sowieso al erg fijn want ik kan de ramen van het dak ook wegrollen en dan heb ik een hor, dat scheelt echt heel veel als de zon vol op je tent staat.

Die vouwwagen van Decathlon heb ik eens opgezocht, kolere wat een geld voor zo'n ding. Als ik zoveel zou uitgeven dan zou ik toch echt gaan voor een gerenommeerd vouwwagenmerk, al dan niet tweedehands.
JanHenk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:09:
Het is wel 'technisch katoen' in tegenstelling tot veel andere tenten van Quechua en er zit ook een stuk meer doek in. Heel goedkoop is ie niet, maar ik vind de prijsstelling niet zo raar.
Technisch katoen betekent niet meer dan katoen met iets anders, maar of dat kwaliteit is zegt het niet. Op zich net als katoen op zich, dat heb je ook in verschillende diktes en wel of geen ripstop etc.
Decathlon kennende zal het niet aan de bovenkant van de markt zitten wat dat betreft. Ik zie dat het relatief veel polyester is en relatief weinig katoen, maar de dikte staat niet aangegeven. Ik vind het te veel geld voor zo'n tent zo op het eerste gezicht. Maar goed, de prijzen van tenten zijn ook behoorlijk doorgeslagen om eerlijk te zijn.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Nu online
Slasher schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:14:
[...]

Ga je dat allemaal uitzoeken in een gehuurd huisje? :?
Mooi man, techniek :P
Spykie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:19:
[...]

Vraag je je nou écht af waarom de tarieven zo hoog zijn terwijl je in dezelfde adem aangeeft je PHEV op te laden zonder ervoor te betalen? :+
Daar gaat het tarief niet van omhoog, enkel het gebruik. Op de camping is de PHEV nog nooit geladen overigens ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:25
Koekstra schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:08:
[...]

Kijk je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik meer doel op de mensen met een 15 meter lange villa op wielen (2 kanten uitgeschoven), complete inbouwkeuken, GROOT flat-screen (minstens 1), vloerverwarming en dergelijke ingebouwd. Dat soort campers hebben niet de optie om de tv op 12v aan te zetten. Die kunnen hydraulisch levelen (denk ik), wat verlichting gebruiken en zijn verder volgens mij afhankelijk van het net.

En al zouden die met omvormers werken, zijn ze ook zo door de accu capaciteit heen denk ik :9
Zulke 'campers' zit vaak gewoon een klein dieselaggregraatje in :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:54
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Die vouwwagen van Decathlon heb ik eens opgezocht, kolere wat een geld voor zo'n ding. Als ik zoveel zou uitgeven dan zou ik toch echt gaan voor een gerenommeerd vouwwagenmerk, al dan niet tweedehands.
Inderdaad een hoop geld voor een polyester tent op een aanhangwagen. Er is zo te zien ingeklapt ook weinig / geen bergruimte voor kampeerspullen. Het enige wat ik dan weer wel creatief vind is dat je de aanhangwagen buiten de vakanties om nog kunt gebruiken voor andere doeleinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Martinique Dat laatste is al een beproefd concept.. O.a. 3Dog, Campwerk en Campooz zijn de merken die mij nu zo te binnen schieten met een vergelijkbare opzet van een tent op een aanhanger. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 09:54
JanHenk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 13:37:
@Martinique Dat laatste is al een beproefd concept.. O.a. 3Dog, Campwerk en Campooz zijn de merken die mij nu zo te binnen schieten met een vergelijkbare opzet van een tent op een aanhanger. :)
Je hebt gelijk, die laatste 2 heb ik inderdaad wel eens bekeken. Een soort daktent op een aanhangwagen. Decathlon plaatst hem wel echt IN de aanhangwagen waardoor je dus wel gelijk je opslagruimte kwijt bent...

[ Voor 11% gewijzigd door Martinique op 27-07-2023 13:47 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik moet wel lachen om die foto met die handpomp, ik denk dat er maar weinigen zijn die zo'n ding met de hand gaan oppompen. :D

Geen keuken, opzetten met wind of regen is een ramp met dat grondzeil zo, je kunt je bed niet opgemaakt laten, weinig modulair (dus altijd lomp groot), het is zogenaamd een 'airseconds' maar je moet toch met stokken an de slag, veel klittenband en dat is niet stevig, bagagebakken moet je opgeklapt meenemen dus kan je niet thuis lekker vullen en in de wagenbak laten en het opzetten is ook nogal bewerkelijk.

Dat zijn niet per se onoverkomelijke nadelen maar maakt wel waarom ik totaal niet snap waarom men tien ruggen over zou hebben voor zo'n ding. De meeste voordelen die een vouwwagen normaal biedt heeft hij niet.
Als ik dan toch iets van Quechua zou willen halen zou ik eerder een volledig opblaasbare tent halen en dan gewoon in een losse aanhanger kieperen, dat is veel goedkoper en vele malen handiger dan dit ding. In mijn ogen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -MD-
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 30-08 22:16
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 11:23:
[...]
Zo'n panoramadak heeft mijn vouwwagen ook, die hoop ik deze zomer eens echt te kunnen gebruiken voor de sterren. Voor de warmte is sowieso al erg fijn want ik kan de ramen van het dak ook wegrollen en dan heb ik een hor, dat scheelt echt heel veel als de zon vol op je tent staat.
Ja heerlijk zo'n hor boven je hoofd als de vogels het als mikpunt gebruiken voor hun ontlasting...
* -MD- lag eens lekker te slapen...

De rest (zowel het beeld en het door mij geproduceerde geluid) mag je zelf invullen...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
-MD- schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:07:
Ja heerlijk zo'n hor boven je hoofd als de vogels het als mikpunt gebruiken voor hun ontlasting...
* -MD- lag eens lekker te slapen...

De rest (zowel het beeld en het door mij geproduceerde geluid) mag je zelf invullen...
_O-

Ik zal het onthouden, wanneer er te veel meeuwen of duiven zijn doe ik hem niet open. Ben sowieso van de week al geraakt door een meeuw terwijl ik op straat liep. Geen hor voor nodig. }:|

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:46

_Eend_

🌻🇺🇦

Gelijk al een reden om zoiets niet te kopen. Ik ben al eens ondergescheten door een meeuw toen ik mijn destijds splinternieuwe jas aan had. Ik was expres al dicht langs de muur gaan lopen. En wat denk je: Meneer Meeuw poept dus gewoon recht op de schouder die zich nog geen 5 cm van de muur bevond :(

Dan voelt zo'n hor boven je hoofd als een schijt schietbaan voor vogelbeesten...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
_Eend_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:59:
Gelijk al een reden om zoiets niet te kopen. Ik ben al eens ondergescheten door een meeuw toen ik mijn destijds splinternieuwe jas aan had. Ik was expres al dicht langs de muur gaan lopen. En wat denk je: Meneer Meeuw poept dus gewoon recht op de schouder die zich nog geen 5 cm van de muur bevond :(

Dan voelt zo'n hor boven je hoofd als een schijt schietbaan voor vogelbeesten...
Ze zitten meestal op de rand van gebouwen / muren te kakken ;) >:)

De politieke partij die de beschermde status van meeuwen intrekt heeft mij stem :>

[ Voor 6% gewijzigd door Spykie op 27-07-2023 15:37 ]

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 06:46

_Eend_

🌻🇺🇦

Spykie schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:36:
[...]

Ze zitten meestal op de rand van gebouwen / muren te kakken ;) >:)

De politieke partij die de beschermde status van meeuwen intrekt heeft mij stem :>
Deze zaten niet, deze vlogen gewoon rond. Dat had ik al gezien, en ik had ook gezien dat het dak van het gebouw waar ik langs liep vogel vrij was :P

Het was dus een indrukwekkend 'schot'

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Spykie
_Eend_ schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 15:43:
[...]

Deze zaten niet, deze vlogen gewoon rond. Dat had ik al gezien, en ik had ook gezien dat het dak van het gebouw waar ik langs liep vogel vrij was :P

Het was dus een indrukwekkend 'schot'
Dat is dan inderdaad best knap :9

Bereken je warmteverlies

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 10-09 21:26
Zat even die instructie video van de Decathlon te kijken over hoe je hun vouwwagen opzet.

Pfff ik mag hopen dat niet alle vouwwagens zo gaan...mijn 4.1 opblaastent staat toch een heel stuk sneller en makkelijker.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:05:
Ik moet wel lachen om die foto met die handpomp, ik denk dat er maar weinigen zijn die zo'n ding met de hand gaan oppompen. :D

Geen keuken, opzetten met wind of regen is een ramp met dat grondzeil zo, je kunt je bed niet opgemaakt laten, weinig modulair (dus altijd lomp groot), het is zogenaamd een 'airseconds' maar je moet toch met stokken an de slag, veel klittenband en dat is niet stevig, bagagebakken moet je opgeklapt meenemen dus kan je niet thuis lekker vullen en in de wagenbak laten en het opzetten is ook nogal bewerkelijk.

Dat zijn niet per se onoverkomelijke nadelen maar maakt wel waarom ik totaal niet snap waarom men tien ruggen over zou hebben voor zo'n ding. De meeste voordelen die een vouwwagen normaal biedt heeft hij niet.
Als ik dan toch iets van Quechua zou willen halen zou ik eerder een volledig opblaasbare tent halen en dan gewoon in een losse aanhanger kieperen, dat is veel goedkoper en vele malen handiger dan dit ding. In mijn ogen.
Inderdaad, voor hetzelfde geld heb je ook een Campooz, daarmee heb je veel meer waar voor je geld. Ik zie de voordelen van die Quechua ook niet. Komt nogal houtje-touwtje op me over.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 22:38
Wij hebben voor onze september vakantie een stacaravan/ chalet geboekt op een camping in Normandië. In 2016 voor het laatst daar geweest dus we gaan weer terug om weer een rondje musea te doen enzo. Heb er wel weer zin in! Aangezien de camper nog even wat maanden op zich laat wachten is dit het dichtste bij wat we bij kamperen gaan komen komende tijd.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Harribo schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 18:15:
Zat even die instructie video van de Decathlon te kijken over hoe je hun vouwwagen opzet.

Pfff ik mag hopen dat niet alle vouwwagens zo gaan...mijn 4.1 opblaastent staat toch een heel stuk sneller en makkelijker.
Zo inderdaad. Boel stappen die bij een betere vouwwagen gewoon niet hoeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 08:17
Gonadan schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 14:38:
[...]

_O-

Ik zal het onthouden, wanneer er te veel meeuwen of duiven zijn doe ik hem niet open. Ben sowieso van de week al geraakt door een meeuw terwijl ik op straat liep. Geen hor voor nodig. }:|
Wij hebben nu voor het 5e jaar onze Campooz Lazy Jack, en pas voor de 2e keer gebruik gemaakt van het open dakje (de hele nacht dan).
Maar dit keer, met 'snachts temperaturen van 28 graden hebben we hem al de hele week in Sardinië open.
Ook nu het snachts nog maar 23 graden is, en het eigenlijk niet meer nodig is, hebben we hem nog open.
Helemaal aan gewend en helemaal fijn, eigenlijk veel eerder moeten doen. (En nee geen vogelpoep nog gekopt gelukkig :F )

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 09:56
DaWayne schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 20:09:
[...]

Wij hebben nu voor het 5e jaar onze Campooz Lazy Jack, en pas voor de 2e keer gebruik gemaakt van het open dakje (de hele nacht dan).
Maar dit keer, met 'snachts temperaturen van 28 graden hebben we hem al de hele week in Sardinië open.
Ook nu het snachts nog maar 23 graden is, en het eigenlijk niet meer nodig is, hebben we hem nog open.
Helemaal aan gewend en helemaal fijn, eigenlijk veel eerder moeten doen. (En nee geen vogelpoep nog gekopt gelukkig :F )
Ben altijd zo vroeg wakker van het licht dan als het dakluik open blijft.

Vorig jaar hadden wij ook richting de 40 gr in zuid Frankrijk. Om 6 uur sochtends een minimale temperatuur van 25 gr was dan fris en hadden we een dekentje nodig in bed.

Maar dakluik deden wij dus altijd dicht als we gingen slapen. Als dan de zon opkomt ben ik wakker. Terwijl juist voordeel van de campooz is dat het zo lekker donker is overal.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Deef_K
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 10-09 18:55
@Ozzie ik ben vandaag met het gezin bij de wit in Schijndel wezen kijken naar de bardani’s. Wat is die 470 een joekel van een tent zeg!

We hebben de 410 uitgebreid bekeken en het is echt wel een hele mooie en degelijke tent. We vinden wel dat de twee uiteinden van de luifel redelijk wat zicht wegneemt. De ruimte binnen de luifel is inderdaad genoeg. Kan jij zeggen of de scheerlijnen er al aan vast zitten? Het pakket voelt redelijk zwaar maar het is te doen.

Mooi aanhangertje heb je ook. Wij hebben een saris speedy echter voelt deze wat te klein. De stoelen passen er bijvoorbeeld niet in. Dit neemt in de auto weer teveel ruimte in. Wellicht in de toekomst eens naar een grotere kijken.

Ook even de Crespo AP-215 getest en deze zal het waarschijnlijk wel gaan worden voor de volgende keer kamperen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Laatst online: 10-09 21:53

Bommes

Capo del formaggio

Tito129 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Vorig jaar hadden wij ook richting de 40 gr in zuid Frankrijk. Om 6 uur sochtends een minimale temperatuur van 25 gr was dan fris en hadden we een dekentje nodig in bed.

Maar dakluik deden wij dus altijd dicht als we gingen slapen. Als dan de zon opkomt ben ik wakker. Terwijl juist voordeel van de campooz is dat het zo lekker donker is overal.
Ik laat in de caravan, als het warm is, ook altijd alle rollos open.
Ramen volledig opengeklapt, alleen het horgaas er voor.
Ook de deur laat ik openstaan, met de kattenstaarten er voor.

Ik moet er in de nacht toch nog minimaal 1 keer uit om te plassen (fijn joh ouder worden).
Dan sluit ik alles. Mijn gezinnetje slaapt er lekker doorheen en ik val meestal weer binnen een 10 minuten terug in slaap.

Ter info:
Rollos = van die op en neer rol gordijn dingen. Met 3 mogelijkheden, open, hor dicht of verduistering dicht. De hor en verduistering klikt aan elkaar, en kan op elke willekeurige stand open/dicht gezet worden.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Tito129 schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:08:
[...]

Dat is ook hoe wij het altijd deden
Eventueel met een lege toiletrol ertussen voor een klein beetje ventilatie. Maar nu zijn we snel genoeg aan gewend geraakt en is de extra ventilatie heerlijk. (En ik wordt altijd rond 7 uur wakker, nu is dat niet veel vroeger)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Heroic_Nonsense
  • Registratie: Januari 2015
  • Laatst online: 09:36

Heroic_Nonsense

bartonsontheweb.nl

Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 19:35:
[...]

Zo inderdaad. Boel stappen die bij een betere vouwwagen gewoon niet hoeven.
Ik sta er ook van te kijken. Zoveel onnodige stappen die met een kleine aanpassing van het ontwerp niet nodig waren, en waardoor de wagen misschien nog wel goedkoper te produceren was ook.

Die matrassen uit meerdere delen bijvoorbeeld.

Dat je er eenvoudig een gewone aanhanger van kan maken, is dan wel leuk gevonden. Dat kan onze Holtkamper Flyer niet (althans, dat kan wel, maar dan is het een vrij permanente ombouw zeg maar ;))

Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 10-09 22:11
Deef_K schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 21:42:
@Ozzie ik ben vandaag met het gezin bij de wit in Schijndel wezen kijken naar de bardani’s. Wat is die 470 een joekel van een tent zeg!

We hebben de 410 uitgebreid bekeken en het is echt wel een hele mooie en degelijke tent. We vinden wel dat de twee uiteinden van de luifel redelijk wat zicht wegneemt. De ruimte binnen de luifel is inderdaad genoeg. Kan jij zeggen of de scheerlijnen er al aan vast zitten? Het pakket voelt redelijk zwaar maar het is te doen.

Mooi aanhangertje heb je ook. Wij hebben een saris speedy echter voelt deze wat te klein. De stoelen passen er bijvoorbeeld niet in. Dit neemt in de auto weer teveel ruimte in. Wellicht in de toekomst eens naar een grotere kijken.

Ook even de Crespo AP-215 getest en deze zal het waarschijnlijk wel gaan worden voor de volgende keer kamperen.
Ja, de 470 is echt heel groot, dat vonden wij ook. Daarom zijn wij voor de 410 gegaan. Ik vind het met zicht wegnemen in de luifel wel meevallen, maar ik zit alleen eronder als het regent.

De scheerlijnen zitten er al aan vast, ja. Het is inderdaad een behoorlijk zwaar pakket maar het is net te tillen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Ik ga maandag met het gezin naar een camping bij de kust van Normandië, waar ik al jaren kom met de vouwwagen.

Nu geven ze die dag best veel wind op, rond de 30 kilometer per uur op het moment dat we aankomen.

Nu heb ik jaren geleden toen we de vouwwagen hadden meteen schade hadden toen we met een heel harde wind de wagen wouden uitklappen.

we hebben beetje het scenario voor ogen dat dit jaar dit opnieuw gebeurd.

Hebben jullie wellicht tips hoe je het beste een vouwwagen kan opzetten met harde wind?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
@Deef_K Toen wij in de markt waren voor een nieuwe tent hebben we ook bij de Bardani's gekeken. Wij vonden de 470 ook te groot en waren voornemens de 410 aan te schaffen.

Uiteindelijk destijds een Falco Havik 4000 overgenomen van een Tweaker. Heb je die ook bekeken?

Bij de 410 met scheerlijnen heb je een behoorlijke oppervlakte nodig. Voordeel van de Falco (of Baco) is wat efficiënter gebruik van de ruimte qua voetafdruk omdat scheerlijnen niet nodig zijn. Op krappe plekken in Italië wel een voordeel.

Nadeel is dat ze flink prijziger zijn, helemaal met opties. En ze hebben wat meer schuine/ronde wanden, in tegenstelling tot de Bardani met z'n rechte wanden.

Ik vind zelf de Falco Steenarend eigenlijk nog wat mooier met z'n enorme luifel. Gaat wel ten koste van wat binnenruimte, maar net waar je voorkeur ligt.

@Slasher Wat voor wagen is het? Maakt nogal uit lijkt me.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

JanHenk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:00:
@Deef_K
Het is een Jametic 1-2-3

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• emile
  • Registratie: Januari 2019
  • Laatst online: 04-08 07:40
Wij kamperen met een tent. Waar ik me vorig jaar enorm aan stoorde, was de hoogte van het keukentje (kastje). Veel te laag. Het gaat om Obelink Florence, hoogte 83,5 cm.

Nu heb ik een beetje rond zitten kijken, maar dat lijkt een gangbare hoogte te zijn. A-merken zijn er niet met een hoger werkblad. Wat ik wel tegenkom is de Berger Keukenbox Pablo Premium, hoogte 97 cm. Klinkt me als muziek in de oren.

Iemand vergelijkbare frustratie of een alternatief?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 23:19
Slasher schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:11:
[...]

Het is een Jametic 1-2-3
Mmm lastig in te schatten, maar windkracht 5 vol op de vouwwagen is vrij heftig als je hem niet strak hebt staan. Maar als je een beetje beschut tussen bomen staat, zou ik het wel aandurven (ik heb zelf een Cabanon Monaco en zou er daarmee dan ook halverwege 'mee kunnen stoppen' zodat we in elk geval kunnen slapen). Ik zou in elk geval proberen met 4 handjes dat ding te gaan opzetten want je komt toch al altijd handjes te kort. En wellicht de auto strategisch neerzetten. Dan zou het wel moeten lukken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GoEV6
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 10-09 22:06
JanHenk schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:00:
@Deef_K Toen wij in de markt waren voor een nieuwe tent hebben we ook bij de Bardani's gekeken. Wij vonden de 470 ook te groot en waren voornemens de 410 aan te schaffen.

Uiteindelijk destijds een Falco Havik 4000 overgenomen van een Tweaker. Heb je die ook bekeken?

Bij de 410 met scheerlijnen heb je een behoorlijke oppervlakte nodig. Voordeel van de Falco (of Baco) is wat efficiënter gebruik van de ruimte qua voetafdruk omdat scheerlijnen niet nodig zijn. Op krappe plekken in Italië wel een voordeel.

Nadeel is dat ze flink prijziger zijn, helemaal met opties. En ze hebben wat meer schuine/ronde wanden, in tegenstelling tot de Bardani met z'n rechte wanden.

Ik vind zelf de Falco Steenarend eigenlijk nog wat mooier met z'n enorme luifel. Gaat wel ten koste van wat binnenruimte, maar net waar je voorkeur ligt.

Hier ook een Falco tent (4600). Bevalt erg goed. Op de Waddeneilanden al een aantal keer stroom meegemaakt maar geen probleem voor deze tent. De voorkant kunnen we afsluiten waardoor we eigenlijk twee ‘woonkamers’ hebben en dan ook nog drie losse slaapkabines. Geen scheerlijnen en veel staruimte. Tent is via Marktplaats voor een mooie prijs wel aan te schaffen. Heb ik ook gedaan. Hij was toen twee zomers gebruikt en heb er €1.800 voor betaalt. Heb hem nu al 3 zomers gebruikt en hij is nog als nieuw.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Het is oor ouders heel erg vervelend als ze een kind hebben van ~1jaar wat heel, heel, heel veel huilt…
spoiler:
Maar voor de rest van de campinggasten ook :/

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Nou wij skippen de eerste week van onze vakantie. Vanaf zondag zouden we naar Duitsland gaan. En waar we heen zouden gaan is het echt prut weer. Nauwelijks zon en 10-25mm per dag verspreid over de dag en een temperatuur tussen de 17 en 19 graden, das geen kampeer/vakantie weer.

Balen :(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
streamnl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:09:
Het is oor ouders heel erg vervelend als ze een kind hebben van ~1jaar wat heel, heel, heel veel huilt…
spoiler:
Het is makkelijk wat te vinden van andere campinggastjes, maar op elke campinggast is wel wat aan te merken. Wil je niet gestoord worden door andere gasten, sluit jezelf dan op op een Landal achtig park.

Wij zelf gaan volgende week ook met onze 6 weken oude baby kamperen en ja die huilt af en toe wel eens. Maar dan denk ik altijd maar terug aan 3 jaar geleden dat we op een camping stonden en ik om 4 uur 's nachts een plasje moest doen en er opgeschoten jeugd zat te borrelen (niet overmatig alcohol ofzo, gewoon gezellig). Ik kan me daar heel erg aan irriteren, maar ik kan ook een kans zien: als we dat op deze camping weer hebben, zijn we in elk geval verzekerd van oppas. Mijn vrouw kwam namelijk 3 jaar geleden (toen onze nu middelste zoon 1,5 jaar jong was) een keer terug uit het toiletgebouw en toen vroeg ik, waar is zoonlief, gaf zij aan 'ja die meisjes vonden het vet zielig dat ie moest huilen, dus ze lezen nu een boekje met hem bij hun ouders caravan' (1 straatje verderop). :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
emile schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 09:18:
Wij kamperen met een tent. Waar ik me vorig jaar enorm aan stoorde, was de hoogte van het keukentje (kastje). Veel te laag. Het gaat om Obelink Florence, hoogte 83,5 cm.

Nu heb ik een beetje rond zitten kijken, maar dat lijkt een gangbare hoogte te zijn. A-merken zijn er niet met een hoger werkblad. Wat ik wel tegenkom is de Berger Keukenbox Pablo Premium, hoogte 97 cm. Klinkt me als muziek in de oren.

Iemand vergelijkbare frustratie of een alternatief?
Zittend koken? Heb mijn campingaz branders op de grond staan en ga zitten waar ik wil :P Voor mij zijn al die kastjes ook te laag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 08:53
Jelte schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:22:
Nou wij skippen de eerste week van onze vakantie. Vanaf zondag zouden we naar Duitsland gaan. En waar we heen zouden gaan is het echt prut weer. Nauwelijks zon en 10-25mm per dag verspreid over de dag en een temperatuur tussen de 17 en 19 graden, das geen kampeer/vakantie weer.

Ja bij ons is het weer de eerste week ook flink bijgesteld naar beneden. Wij zitten in Zwitserland en de temperaturen blijven wel wat hoger 20-22 graden maar ook veel regen. Als het zo blijft dan denk ik dat we sneller doorrijden naar Italië.

@streamnl Probeer er niet teveel aan te storen. Eventueel oordoppen kopen voor de nachten. Biedt de ouders een kop koffie aan, die zullen het nodig hebben ;) . Kleine kindjes zijn onvoorspelbaar. Wij hebben met de jongste ook eens de waterpokken meegemaakt midden in de vakantie. Gelukkig viel het mee en hebben we "maar" 2 nachten met 'm opgezeten en ging het overdag goed. Maar dat had ook veel slechter kunnen uitpakken.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online
Heroic_Nonsense schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:02:
[...]

Ik sta er ook van te kijken. Zoveel onnodige stappen die met een kleine aanpassing van het ontwerp niet nodig waren, en waardoor de wagen misschien nog wel goedkoper te produceren was ook.

Die matrassen uit meerdere delen bijvoorbeeld.

Dat je er eenvoudig een gewone aanhanger van kan maken, is dan wel leuk gevonden. Dat kan onze Holtkamper Flyer niet (althans, dat kan wel, maar dan is het een vrij permanente ombouw zeg maar ;))
Dat is niet leuk gevonden ;) Dat kan al jaren met de Campooz. Het tentgedeelte is er met een paar steeksleutels af te halen en dan houd je een pakket over, dat je tegen de muur kan zetten of aan het dak kunt ophangen. In tegenstelling tot die Quechua waar je een enorm pakket overhoudt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
streamnl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:09:
spoiler:
Ja, dat is echt niet tof. Soms gaat het goed, soms ook echt niet.

Bij ons ging het gelukkig prima met voor het eerst kamperen met 6 weken. Die vinden het nog steeds heerlijk relaxed op de camping.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Sammy_tukker schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Het is makkelijk wat te vinden van andere campinggastjes, maar op elke campinggast is wel wat aan te merken. Wil je niet gestoord worden door andere gasten, sluit jezelf dan op op een Landal achtig park.

Wij zelf gaan volgende week ook met onze 6 weken oude baby kamperen en ja die huilt af en toe wel eens. Maar dan denk ik altijd maar terug aan 3 jaar geleden dat we op een camping stonden en ik om 4 uur 's nachts een plasje moest doen en er opgeschoten jeugd zat te borrelen (niet overmatig alcohol ofzo, gewoon gezellig). Ik kan me daar heel erg aan irriteren, maar ik kan ook een kans zien: als we dat op deze camping weer hebben, zijn we in elk geval verzekerd van oppas. Mijn vrouw kwam namelijk 3 jaar geleden (toen onze nu middelste zoon 1,5 jaar jong was) een keer terug uit het toiletgebouw en toen vroeg ik, waar is zoonlief, gaf zij aan 'ja die meisjes vonden het vet zielig dat ie moest huilen, dus ze lezen nu een boekje met hem bij hun ouders caravan' (1 straatje verderop). :*)
Aanname, je voelde je aangesproken door mijn bericht. Dat verklaarde je “oplossing “.

Soms denk ik er wij (mijn vrouw en ik) te veel rekening houden met andere mensen. En alles maar “goed” moet vinden.

Nogmaals, het is vervelend voor de ouders. Ik weet de oorzaak ook niet. Misschien huilt ie standaard veel, misschien is ie ziek. Geen idee. Maar dan kan ik er nog wel last van hebben. We gaan al bewust niet naar kindvriendelijke campings maar naar rustige campings waar het om 22:00 uur stil moet zijn. (Regels camping)

@MrFl0ppY
:Y
We hebben nu op maat gemaakte slaapoordoppen bij ons. Valt onder de categorie ‘hadden we veel eerder moeten doen”.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Jelte schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 10:22:

Veel regen hier in Duitsland, maar het komt voornamelijk in buien. Tussen de buien door is het prima weer. Goed weer om er op uit te gaan in ieder geval. Geen zwemweer...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
@pirke dat is het nu juist. Volgende week worden het geen buien, maar hele perioden met regen. Buien zijn helemaal prima. En als de zon er tussendoor schijnt is het gewoon prima. Zoals Woensdag. In de ochtend een enorme bui en de middag helemaal prima.
Maar hele dagen grijs, grauw en nat? Nee.

En ja je weet het pas als je gaat. En dat is een risico.

En de camping is wel betaald, dus het kost ons ook gewoon geld om niet te gaan helaas.
Gelukkig hebben we nog een weekje kamperen daarna ergens anders staan. Als het minder grijs, grauw en nat wordt :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Nu online
Wij vertrekken binnenkort ook naar Duitsland.. zwarte woud, linksonder Stuttgart.
Komende week ziet het er erg slecht uit... daarna lijkt het wat te verbeteren, maar is nog ver weg dus nogal onzeker..

We gaan het zien.. zou zuur zijn, maar weer heb je niet in de hand..

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Ik zit sinds zondag in Zuid Duitsland, weer is inderdaad veel grijs en grauw, maar ondanks dat de weer app zegt dat het constant miezert is dat dus niet het geval... Af en toe breekt de zon zelfs door. Het valt me reuze mee. 's Nachts koelt het flink af, al is het dieptepunt vd kou alweer achter de rug.

De voorspellingen gaan alle kanten op, in de praktijk is het overdag wat buien. Constante regen is vooral 's avonds laat, 's nachts en 's ochtends vroeg, maar dan zitten we toch binnen. Aan jou de keus of je je vakantie daar door tegen laat houden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Jelte schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:08:
@pirke dat is het nu juist. Volgende week worden het geen buien, maar hele perioden met regen.
Dat was de voorspelling van deze week ook...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 10-09 12:17

johan_solar

kitesurfing and coding

Op meteoblue kun je met where2go de plek kiezen met het beste weer in de nabije dagen, binnen een maximaal aantal kilometers. Het beste weer is dat met de meeste zon en de minste regen in dit geval.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij gaan vanavond pakken en morgenochtend rijden. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de actuele voorspelling is, dat zien we daar wel. Als het bij aankomst regent maar even kijken op de radar of er een gaatje aan zit te komen en anders wordt het nat opzetten. :P
Slasher schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 08:54:
Ik ga maandag met het gezin naar een camping bij de kust van Normandië, waar ik al jaren kom met de vouwwagen.

Nu geven ze die dag best veel wind op, rond de 30 kilometer per uur op het moment dat we aankomen.

Nu heb ik jaren geleden toen we de vouwwagen hadden meteen schade hadden toen we met een heel harde wind de wagen wouden uitklappen.

we hebben beetje het scenario voor ogen dat dit jaar dit opnieuw gebeurd.

Hebben jullie wellicht tips hoe je het beste een vouwwagen kan opzetten met harde wind?
Het verschilt heel erg per wagen maar ik zou zeggen dat je hulp moet proberen te krijgen. Het zijn met name wapperende doeken die kwetsbaar zijn dus vasthouden of zo snel mogelijk vastzetten is het devies.

Wij gaan morgen ook die kant op met de vouwwagen, het zal mij benieuwen.
Dat is wel weer heel erg kort door de bocht. Er kan een wereld van verschil zitten tussen 'af en toe huilen' en 'heel, heel, heel veel huilen' en dan zijn die interpretaties ook nog eens subjectief. Ik kan niet oordelen over de genoemde situatie maar als een baby daadwerkelijk het grootste deel van de nacht huilt, en dat elke nacht, dan zijn het de ouders die wellicht beter een Landal achtig park kunnen gaan zoeken. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
pirke schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:29:
[...]

Dat was de voorspelling van deze week ook...
De voorspelling voor komende week ziet er wat mij betreft slechter uit dan de voorspelling van deze week. Maargoed. Dat is maar een mening.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 01-09 20:48
@pirke dat is het nu juist. Volgende week worden het geen buien, maar hele perioden met regen. Buien zijn helemaal prima. En als de zon er tussendoor schijnt is het gewoon prima. Zoals Woensdag. In de ochtend een enorme bui en de middag helemaal prima.

En de camping is wel betaald, dus het kost ons ook gewoon geld om niet te gaan helaas.
Gelukkig hebben we nog een weekje kamperen daarna ergens anders staan. Als het minder grijs, grauw en nat wordt :)
Wij overwegen ook om eerder weg te gaan met de voorspellingen van volgende week in het vooruitzicht. De paar droge momenten die we deze week gehad hebben waren te kort om alles weer een beetje te laten drogen.
Buiten het zwembad is er weinig te doen binnen.

Kijken de komende dagen nog even aan of het weer een beetje bij wil trekken. Anders kan het zomaar zijn dat we een paar dagen eerder vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
[...]

Moah, niet helemaal mee eens. Tuurlijk mag je best wat sympathie van je mede-kampeerders verwachten maar het moet ook niet te gek worden. Wij hebben de afgelopen 3 jaar niet gekampeerd vanwege zeer jonge kinderen. Ik heb zelf gekozen voor die kinderen en wil anderen niet opzadelen met de ellende van een ‘s nachts huilende baby.

Volgend jaar gaan we weer richting camping :*)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Niet online

Slasher

Gonadan schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:45:
Wij gaan vanavond pakken en morgenochtend rijden. Om eerlijk te zijn heb ik geen idee wat de actuele voorspelling is, dat zien we daar wel. Als het bij aankomst regent maar even kijken op de radar of er een gaatje aan zit te komen en anders wordt het nat opzetten. :P

Het verschilt heel erg per wagen maar ik zou zeggen dat je hulp moet proberen te krijgen. Het zijn met name wapperende doeken die kwetsbaar zijn dus vasthouden of zo snel mogelijk vastzetten is het devies.

Wij gaan morgen ook die kant op met de vouwwagen, het zal mij benieuwen.
Succes! Jij ging ook naar Normandië toch?

Dat hulp vragen ga ik dan ook zeker doen, ik zit op een camping met Nederlandse eigenaren en ook Nederlanders als gasten en ik denk dat het geen probleem is om even iemand te vragen.

De schade die ik had met de vouwwagen was een beetje een rookie mistake, opzetten tegen de wind in.
Dat ga ik sowieso niet doen, altijd met de wind mee en zo snel mogelijk vastzetten ook met een stormband.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Kevinns schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 11:55:
[...]

Moah, niet helemaal mee eens. Tuurlijk mag je best wat sympathie van je mede-kampeerders verwachten maar het moet ook niet te gek worden. Wij hebben de afgelopen 3 jaar niet gekampeerd vanwege zeer jonge kinderen. Ik heb zelf gekozen voor die kinderen en wil anderen niet opzadelen met de ellende van een ‘s nachts huilende baby.

Volgend jaar gaan we weer richting camping :*)
Zoals gezegd, ligt het volledig aan het kind en hoe de ouders met een eventuele huilbui omgaan. Bij ons ging het gelukkig goed. De jongste heeft het grootste gedeelte van de dag bij iemand anders op schoot geslapen. Heerlijk, hadden wij ook even wat tijd voor onszelf.

En misschien vinden de kinderen het nu juist spannender, omdat ze niet gewend zijn te kamperen. Achja. Zo is er altijd wat.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Daftz
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 10-09 16:35
Een comfortabele set oordoppen in de toilettas is ook geen overbodige luxe. Niet alleen voor huilende kinderen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Niet online
Die gaat sinds een jaar of twee altijd mee. Heerlijk. Er is namelijk altijd wel ergens een feestje in de buurt waar je de muziek van hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Slasher schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 12:00:
Succes! Jij ging ook naar Normandië toch?

Dat hulp vragen ga ik dan ook zeker doen, ik zit op een camping met Nederlandse eigenaren en ook Nederlanders als gasten en ik denk dat het geen probleem is om even iemand te vragen.

De schade die ik had met de vouwwagen was een beetje een rookie mistake, opzetten tegen de wind in.
Dat ga ik sowieso niet doen, altijd met de wind mee en zo snel mogelijk vastzetten ook met een stormband.
Onder andere, we gaan een aantal campings in Normandië en Bretagne af en daarna trekken we via een omweg naar huis.

Opzetten zal bij ons sowieso even anders zijn, ik heb van de week de tent weer aan de kar geritst dus hij zit nu net wat anders en het grondzeil nog los en zo. Had wat laten repareren dus hoop niet op direct een windvlaag die ermee aan de haal gaat. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
Iemand nog suggesties waar het wel lekker weer word komende week? Staan nu gewoon in Nederland maar t word zo slecht het weer dat ik er ernstig aan zit te twijfelen om naar het zuiden te rijden naar beter weer.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik zou lekker thuis blijven, binnen is het gegarandeerd droog. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
@Ozzie In Lyon verwachten ze nog slecht. Weliswaar wat warmer natuurlijk maar het daalt uiteindelijk ook naar 23 graden zie ik. Dus je moet nogal een stukje ;) . Aan de andere kant van Alpen (Italië) ziet het er vooralsnog nog wel beter uit.

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
@Ozzie Inderdaad niet best komende week qua neerslag. Spanje, Griekenland, midden/zuid-Italië of Albanië lijken nog wel droog te blijven :X

edit: Valence is denk ik de meest realistische behoorlijk goede optie. Weinig neerslag, redelijk wat zon, 26+ graden voor de komende week. (alleen NIET op zaterdag gaan rijden, dan ben je eind van de dag waarschijnlijk 50km voorbij Parijs ;) )

[ Voor 48% gewijzigd door Kevinns op 28-07-2023 16:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Joris748
  • Nu online

De camping is al betaald, het kost je dus niets meer of minder :P Verzonken kosten ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 10-09 21:34
vangoghnl schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:33:
Vraagje,
Op dit moment doe ik een roadtrip met vrouw en 2 kids van 3 en 1 door Noord Noorwegen. We zijn met de tent. Meestal staan we op campings, maar af en toe ook wild met een kleiner tentje.

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Hoe is het om op roadtrip door Noorwegen te gaan met een tent? De meesten doen dit namelijk met een campertje.

Wij (vriendin en ik) vertrekken zelf namelijk aankomende zondag naar Noorwegen, ook met een tentje.
Zelf zit ik er een beetje mee dat het daar natuurlijk slechter weer kan worden, en is het niet ideaal om een tent op te pakken en nat in de auto te leggen. Blijf je dan langer op dezelfde plek, op pak je gewoon in en ga je naar de volgende plek toe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• technopeuter
  • Laatst online: 09-09 23:18
Zit in karinthië, weer is nu fantastisch, na morgen ook slecht dus we verkassen naar venetie om mijn dochters verjaardag te vieren! Ma/di terug. Maar de vooruitzichten zijn hier echt waardeloos.
Best wel verwend zijn we, ik zocht altijd de franse kust op met gegarandeerd heet weer en dan is Oostenrijk nu ff wennen.
Grote verschil met fr. is dat ze het heel normaal vinden als je de camper een dagje pakt van de camping af, dat kon daar echt niet

diskeltische lurker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
We zaten net te denken om morgen weer een stukje te gaan rijden, realiseren we ons dat het morgen zwarte zaterdag is. Misschien toch maar een nachtje langer blijven :)

Vinden de kinderen niet erg, we staan naast een mega grote speeltuin.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 09:52
larsiey schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Hoe is het om op roadtrip door Noorwegen te gaan met een tent? De meesten doen dit namelijk met een campertje.

Wij (vriendin en ik) vertrekken zelf namelijk aankomende zondag naar Noorwegen, ook met een tentje.
Zelf zit ik er een beetje mee dat het daar natuurlijk slechter weer kan worden, en is het niet ideaal om een tent op te pakken en nat in de auto te leggen. Blijf je dan langer op dezelfde plek, op pak je gewoon in en ga je naar de volgende plek toe?
geen Noorwegen maar wel Zweden tot Abisko (= boven de poolcirkel). Maar inderdaad als het te slecht blijft gewoon verkassen. Waarom zou je blijven? Je bent lekker flexibel, dus daar kan je ook naar leven. Een keer even een stuga gehuurd (particulier buitenhuisje) omdat het wel heel bar en boos werd, ook wel lekker.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
larsiey schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:28:
[...]

Tot nu toe prima. Maar we hebben erg veel geluk met het weer. Wij hebben een grote en kleine tent bij ons. Als we slecht weer verwachten zetten we de kleine tent neer. Als deze dan nat is leggen we de tent in een grote boodschappen tas. Dan blijft de rest van je spullen droog. Langer dan 3 nachten staan we nergens. Meestal 2 omdat ik niet Non stop de tent op en af wil breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 17:42:
We zaten net te denken om morgen weer een stukje te gaan rijden, realiseren we ons dat het morgen zwarte zaterdag is. Misschien toch maar een nachtje langer blijven :)

Vinden de kinderen niet erg, we staan naast een mega grote speeltuin.
Volgens wie is het morgen zwarte zaterdag? In Frankrijk is het bijvoorbeeld pas volgende week. Bij mijn weten zijn alle zaterdagen in juli en augustus zwarte zaterdagen. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jjMhc8_B18BbsecqyvZUMANLXr8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/g4J7g1Pl5ieLnzrZ9yw328jq.jpg?f=fotoalbum_large

Er kwam even een onweersbui voorbij, nu schijnt de zon weer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Boh! Het lijkt wel nacht bij jullie!

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Hier in de Savoie de zoveelste dag dat het bout weer zou zijn maar het werkelijk een heerlijke dag was.

Grotten bezocht in de buurt van de camping, gelunched in een of ander dorpje waar we voorbij kwamen.
De rest van de dag en beetje rond gereden door de bossen en over de heuvels.
Wat boodschappen gedaan, en bij terugkomst op de camping nog even in het meer gezwommen met zijn 3en.

Camping verblijf gisteren verlengd met 3 dagen, zondag gaan we weer richting huis.
Als ik dinsdag op het werk verschijn is het wel weer okay, dus tijd genoeg voor de rit naar NL.

Helaas geen nieuwe camping fotos.
Dit stukje Frankrijk is wel echt heel leuk.
Aanraders: stads bezoek Chambéry, even bij de vvv de route op halen en de olifanten volgen.
Erg leuke stad, niet te groot centrum, veel mooie oude panden, leuke kleine winkeltjes, enz.
https://www.gezinopreis.nl/chambery-met-kinderen/

In de buurt van Annecy (de Fransen spreken de e niet uit in die stads naam)
Gorges du Fiers en het kasteel in dat zelfde dorpje.
In de buurt van Chambéry de grotten:
Caves de Saint Christophe.
https://maps.app.goo.gl/WNZ8kAV3DFA8oYUf6
Niet een heel uitgebreide grot, maar de eerste van de 2 die je daar bezoekt stroomt nog keer op keer over bij heftige regenval.
De grot is dus nog levend, dat is wel eens wat anders dan de meeste grotten.
Ben je daar toch in de buurt rijd dan even de D520C.
Leuke route door een kloof, flink wat overhangende rotsen, enz.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 29-07-2023 08:13 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaWayne
Wij zijn vandaag van het zuiden van Sardinië naar het (midden)oosten getrokken. Eerst nog de Romeinse opgravingen van Nora bekeken en daarna in 3 uur 175km naar de nieuwe stek gecruised. Rijden hier op het gemak, en wegdek is het en der echt verschrikkelijk. Soms ineens gaten van een meter doorsnede en 25cm diep op de "snelweg", dus goed opletten geblazen.
We staan nu in Coccorocci op een rustige camping met minder Sardijnen en meer West-Europeanen. (Nog steeds maar zo'n 35% schat ik, dus geen kroket van Ed gevoel)
Weer aan zee, nu met een keienstrand, tussen water en berg ingeklemd. En de kids hadden gelijk aanspraak voordat onze VW stond, ook wel eens fijn.
Weinig en lage bomen, dus de VW staat zonder luifel, past precies.
Dit keer wc-bril, maar nog geen pleepapier overigens

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/F6QPhuNjyROGhMvWL0QMqphiHBI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tSXb9BhhGarYBSSkaH1uqNzn.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@DaWayne Sardinië staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Misschien eens een keertje met de motor in oktober om offroad te rijden.
Dan schijnt het wat minder heet te zijn, en zijn ook de offroad pistes weer toegankelijk ivm het bosbrand gevaar in het hoogseizoen.

Maar jullie maken er wel en heel toffe trip van volgens mij, kudo's en plus 1 van mij, omdat Italië.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:10

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Pff jullie maken me wel jaloers hoor, met die al die vakantie foto's en verhalen. Ik wil ook weer op pad ;(

Ik heb daarom een weekendje aan de NL-D grens in Augustus gepland en een week naar de Harz in September *D eens kijken of ik nog een paar stempels voor de Harzer Wandernadel kan scoren :9

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
streamnl schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 21:05:
Boh! Het lijkt wel nacht bij jullie!
Er is een reden dat we het onweer hier normaliter proberen te vermijden, iets met naar boven kijken en gezond verstand :)

Het ging 5-10 minuten goed tekeer, maar nog niks vergeleken bij het Gardameer gelukkig.

[ Voor 14% gewijzigd door pirke op 29-07-2023 00:05 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Ozzie
Wij hebben gisteren toch de knoop doorgehakt en rijden nu een stuk onder Lyon richting Vallon Pont d'Arc. Hele nacht doorgereden afgewisseld met mijn vrouw en dat ging best prima moet ik zeggen. Alleen nu we voorbij Lyon zijn, zijn we ook meteen de 'zwarte zaterdag' in gereden dus de snelheid is er nu wel een beetje uit. Als we voorbij Valence zijn schijnt het minder te worden dus hopelijk kunnen we het laatste stuk weer beetje doorrijden.
Kunnen ook pas om 15:00 de camping op, maar in de file staan voelt toch als zonde van de tijd.

Gelukkig heb ik in Zutphen een doos heerlijke witte wijn uit de Loire gekocht dus die kunnen we straks meteen open trekken, ben denk de enige die een doos Franse wijn meeneemt naar Frankrijk :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Ozzie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 09:52:

Gelukkig heb ik in Zutphen een doos heerlijke witte wijn uit de Loire gekocht dus die kunnen we straks meteen open trekken, ben denk de enige die een doos Franse wijn meeneemt naar Frankrijk :)
Ik heb wat Riesling mee Duitsland in genomen, al heb ik het vorig jaar aan de Moezel zelf opgehaald :)

Wijn ophalen doe ik het liefst bij de boer zelf. Moet je wel in een wijnstreek zijn (of er doorheen rijden).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
Bommes schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 22:43:
@DaWayne Sardinië staat ook nog op mijn verlanglijstje.
Misschien eens een keertje met de motor in oktober om offroad te rijden.
Ik ben geen motorrijder, maar de wegen hier op Sardinië zijn heerlijk bochtig en op en neer. Met de auto een feestje om te cruisen. Ook regelmatig een rondje van 100km met wat tussenstops bij kerkjes en Nurraghen.
Wel kwalitatief van spiegelvlak asfalt tot aan grindpad met kuilen door heftige waterval. En dat kan binnen 100 meter van elkaar op dezelfde weg voorkomen. Dus met de motor wel goed opletten geblazen.
Verder is de bewegwijzering over het algemeen kwalitatief uitermate teleurstellend, veel bordjes totdat je er bijna bent, daarna geen bordje meer te vinden. En ook Google maps is dan nog wel eens de weg kwijt. Lekker vaak al zoekend rondjes rijden dus:w
Ook valt het totale disrespect voor de richtingaanwijzer op. Ze gebruiken hem sowieso zelf niet. Maar als je als brave Hollander hem aanzet, en dan vervolgens invoegt kijken ze verbaasd alsof ze het niet verwacht hadden en niet begrijpen bovendien. Alsof de richtingaanwijzer een optie is op nieuwe auto''s die ze hier niet aankruisen.

Al met al dus heerlijk cruisen mits je oplet, mooie uitzichten en lekkere culinaire tussenstops.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 10-09 21:22
nooberke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:29:
[...]

Als fervent fietser adviseer ik als dakdragers de Thule Proride, vaak kan je die ook wel wat goedkoper op Marktplaats scoren. Overigens zou ik beide fietsen dan op de vouwwagen zetten indien mogelijk.
Inderdaad, die waren via Marktplaats zo voor een prikkie gevonden :) . Wel nog even wat extra beugeltjes besteld om over de imperiaal van de vouwwagen te doen. Van de week nog 'ns kijken of dat er een beetje fatsoenlijk op wil gaan dan.
Reley schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:02:
[...]

Leuke camping, wij zijn er in 2018 geweest. Toen was toilet ruimte niet het modernste maar wel schoon. (laat even weten hoe het nu is, wil er best naar terug :) )
Mooie ruime plaatsen.
Animatie op de camping was leuk, de kids hebben het nu nog steeds over het ezelritje en het zelf brood bakken :)
Leuk om te horen! Ze hadden helaas geen plek op het oude gedeelte (in de boomgaard), maar wel op het open veld aan de buitenkant. Dat vonden we wel wat spannend vanwege de temperatuur en 't feit dat die plekken geen schaduw hebben. Nu lijkt de temperatuur wel mee te gaan vallen en nemen we natuurlijk voldoende schaduw met ons mee (hebben toch die grote van Bardani besteld).
Al twijfelen we door de soms verwachte regen of we niet toch nog wat zuidelijker zouden rijden. Enige nadeel; twee reisdagen (of 4 in totaal dus), lijkt ons erg suboptimaal met een kleine van 4 maanden.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zit nu ook lekker onder de luifel, straks nog wel even douchen want zo'n warme reisdag houdt je niet fris. Onderweg veel grote buien gezien maar sinds aankomst alleen maar zonnig en warm, net pas een eerste wolkje miezer.
Alles ging voorspoedig en onderweg geen enkele file tegen gekomen, heerlijk.

Ik krijg wel sterk de indruk dat je in Franstalig gebied voor een WC beter een McDonalds kunt zoeken dan een tankstation, dan heb je sneller succes. :D

[ Voor 20% gewijzigd door Gonadan op 29-07-2023 21:01 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

franssie

Save the albatross

Yukkie schreef op vrijdag 28 juli 2023 @ 23:48:
Pff jullie maken me wel jaloers hoor, met die al die vakantie foto's en verhalen. Ik wil ook weer op pad ;(

Ik heb daarom een weekendje aan de NL-D grens in Augustus gepland en een week naar de Harz in September *D eens kijken of ik nog een paar stempels voor de Harzer Wandernadel kan scoren :9
Dit? Harzer Wandernadel
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gHYqE27NOIkYvF56TnN6ux7LmUw=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/f9t324POrv7q6UlmJC7YP7nC.png?f=user_large

Leuk idee maar wel een beperkt stukje DE, of is er ook zoiets in andere deelstaten?

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 20:55:

Ik krijg wel sterk de indruk dat je in Franstalig gebied voor een WC beter een McDonalds kunt zoeken dan een tankstation, dan heb je sneller succes. :D
Een wc neem je toch gewoon mee? O-)

We zijn toch een flink eind naar het westen getrokken, zitten nu in het Zwarte Woud net boven Zwitserland, even nog wat mooie wandelingen meepikken. Uiteindelijk gaan we richting Lyon/Marseille, het mooiere en warmere weer opzoeken.

Ik heb die Duitse Alpen van Oost naar West nooit bewust meegekregen, altijd snel doorheen gereden van Noord/Zuid, maar het is een prachtige omgeving om lekker doorheen te touren :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 23:10

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

franssie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:06:
[...]

Dit? Harzer Wandernadel
[Afbeelding]

Leuk idee maar wel een beperkt stukje DE, of is er ook zoiets in andere deelstaten?
Dat ja. De Harz is nog best een groot gebied en ook niet echt vlak hè? En de stempelkasten staan ook niet echt aan de rand van de weg ofzo. Dus voordat je al die 222 stempeltjes verzameld hebt, ben je wel ff verder. Ik mik op +/- 10 stempels in September. Ik heb er al 1 of 2 van een paar jaar geleden. Dus ik denk dat ik niet voor m'n pensioen m'n boekje al vol heb ;)

Maar ik ken geen soortgelijk idee elders. Helaas moet ik wel zeggen, want het is een erg leuke manier om de omgeving de ontdekken. En het geeft je wandeling een doel. Het is eigenlijk een soort van geocachen, maar dan analoog :)

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 08:55
Yukkie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:51:
[...]

Dat ja. De Harz is nog best een groot gebied en ook niet echt vlak hè? En de stempelkasten staan ook niet echt aan de rand van de weg ofzo. Dus voordat je al die 222 stempeltjes verzameld hebt, ben je wel ff verder. Ik mik op +/- 10 stempels in September. Ik heb er al 1 of 2 van een paar jaar geleden. Dus ik denk dat ik niet voor m'n pensioen m'n boekje al vol heb ;)

Maar ik ken geen soortgelijk idee elders. Helaas moet ik wel zeggen, want het is een erg leuke manier om de omgeving de ontdekken. En het geeft je wandeling een doel. Het is eigenlijk een soort van geocachen, maar dan analoog :)
Heb in dat gebied leren skiën, Iets staat mij nog bij dat we gingen zwemmen in het gemeente bad ( gebrek aan sneeuw ) en er mocht niet gespetterd worden en dan waren wij er met een aantal gezinnen + dito kids…

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 21:17:
Een wc neem je toch gewoon mee? O-)
En dan moeten legen en reinigen zeker? Nee dank je. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 09:48

franssie

Save the albatross

@Gonadan Voor West Frankrijk hebben wij ooit eens een toilet zetel gekocht bij een brico voor maar liefst 3EUR10. Die hebben we in de camper nog steeds bij ons in een superkarkt-tas en is inderdaad helaas soms nodig, al neemt het af.
Verder hebben we in de camper (en het zeilbootje) een chemisch toilet, waarbij de afspraak is dat de eerste die 'm gebruikt, deze ook moet reinigen, dat werkt goed :+

[ Voor 4% gewijzigd door franssie op 29-07-2023 23:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

DaWayne schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 14:58:
[...]

Ik ben geen motorrijder, maar de wegen hier op Sardinië zijn heerlijk bochtig en op en neer. Met de auto een feestje om te cruisen. Ook regelmatig een rondje van 100km met wat tussenstops bij kerkjes en Nurraghen.
Wel kwalitatief van spiegelvlak asfalt tot aan grindpad met kuilen door heftige waterval. En dat kan binnen 100 meter van elkaar op dezelfde weg voorkomen. Dus met de motor wel goed opletten geblazen.
Verder is de bewegwijzering over het algemeen kwalitatief uitermate teleurstellend, veel bordjes totdat je er bijna bent, daarna geen bordje meer te vinden. En ook Google maps is dan nog wel eens de weg kwijt. Lekker vaak al zoekend rondjes rijden dus:w
Ook valt het totale disrespect voor de richtingaanwijzer op. Ze gebruiken hem sowieso zelf niet. Maar als je als brave Hollander hem aanzet, en dan vervolgens invoegt kijken ze verbaasd alsof ze het niet verwacht hadden en niet begrijpen bovendien. Alsof de richtingaanwijzer een optie is op nieuwe auto''s die ze hier niet aankruisen.

Al met al dus heerlijk cruisen mits je oplet, mooie uitzichten en lekkere culinaire tussenstops.
Ik ben in 2016 met de camper compleet Zuid Italië doorkruist.
Ik weet ongeveer wat ik kan verwachten.
Op de Vespa motorscooter die we toen bij hadden ook een keer bijna final voor ons donder gereden door iemand die ons geen voorrang gaf..
Die iemand was....
Een politieagent in een Fiat Punto met grote blauw zwaailicht op het dak.
Hij keek gewoon niet, draaide gewoon de weg op haha.. ook daar grote vraagteken in zijn gezicht wat jij beschrijft..

Nu deze avond de eerste echte bui en wat langer durende neerslag.
Morgen de zooi inpakken, dus ja en natte voortent helaas, en de eerste etappe richting NL.
Geplande tussenstop in Charmes, net ten noorden van Epinal. Stuk over Nancy.

Bijvoorkeur vermijd ook de tolwegen, kijken of dat morgen ook weer een beetje te doen is met de combi auto caravan.

Maar voor nu zie ik nog lekker in mijn voortentje met een zak chips, een glaasje Wiskey en wat muziek op mijn oortjes O+
Dochtertje ligt heerlijk te pitten, mijn vrouw kijkt een serie op haar tablet in bed in de caravan.
Jammer dat de vakantie er al weer opzit.
2 weken vliegen echt te snel voorbij.
Maar goed, donderdag gaan we naar een kamping bij Lisse voor Castlefest.
De week daarop vind ik mijn kampeerzooi op mijn motor en vertrek ik naar de Frans/Italiaanse Alpen voor een weekje offroaden en misschien ook wel ergens waar wild kamperen.

Vakantie sfeer foto van vandaag
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/R7hcAjs1EIXstRVWhXVLWBKxOjE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yVCfnhBYXoC16FnEyyAwTZXS.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 7% gewijzigd door Bommes op 29-07-2023 23:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik lees hier trouwens dat men vaak blij is dat een camper als een auto kan doorrijden, maar dan kom ik vast de verkeerde tegen. Elk treintje waar ik onderweg in zat was achter een camper.

Sowieso doen die navigatie apps soms wat creatief. Ik wilde gewoon over de tolweg langs de kust, maar google vond dat ik rechtdoor moest steken. Ik doe route B gekozen, heeft hij dat toch ergens weer aangepast en kwam ik te laat achter.
Dus dan moet je ineens een heel stuk B-wegen met 140 rotondes, kleine dorpjes met blinde bochten en stopbord waar je ook echt wel moet stoppen en drempels van het kaliber waar je totale combinatie los komt boven de 5km/u. Om over het wegdek nog maar niet te spreken.

Ik koos niet voor niets voor de andere route zeg maar.
franssie schreef op zaterdag 29 juli 2023 @ 23:08:
@Gonadan Voor West Frankrijk hebben wij ooit eens een toilet zetel gekocht bij een brico voor maar liefst 3EUR10. Die hebben we in de camper nog steeds bij ons in een superkarkt-tas en is inderdaad helaas soms nodig, al neemt het af.
Een bril is het probleem niet, het viel mij gewoon op dat er zo bizar veel McDonalds zijn. Aangezien tankstations niet zo dik bezaaid zijn als in Nederland kan je dus beter naar 'de mek' voor een plaspauze. :D
Verder hebben we in de camper (en het zeilbootje) een chemisch toilet, waarbij de afspraak is dat de eerste die 'm gebruikt, deze ook moet reinigen, dat werkt goed :+
Dus degene die het het minst lang op kan houden is de sjaak en de rest legt er dan gauw wat bovenop? _O-

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 22:38
@Gonadan Waze dan? Laat mij eigenlijk nooit in de steek. Ook in buitenland niet.

En anders kun je ook nog Truckmeister proberen. Die houd ook rekening met een maximale snelheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JaMaaT schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:09:
@Gonadan Waze dan? Laat mij eigenlijk nooit in de steek. Ook in buitenland niet.

En anders kun je ook nog Truckmeister proberen. Die houd ook rekening met een maximale snelheid.
Waze ben ik juist vanaf gestapt omdat die continu achterlijke sluiproutes kiest, zelfs gewoon met de auto vond ik die niet meer te doen. Maar ook maps schuift langzaam die kant op.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Gonadan schreef op zondag 30 juli 2023 @ 09:22:
[...]

Waze ben ik juist vanaf gestapt omdat die continu achterlijke sluiproutes kiest, zelfs gewoon met de auto vond ik die niet meer te doen. Maar ook maps schuift langzaam die kant op.
Wij hebben op de heenreis naar de Vendee precies hetzelfde ervaren met Waze. Maps gebruik ik al niet meer om de genoemde reden dat die zonder mededeling ineens de route aanpast, Waze doet dát in ieder geval niet maar stuurde me wel ineens de tolweg af. Opzich kan dat, doorsteekje via een D-weg naar een andere snelweg oid maar we gingen nu bij Rouen het bos in en moesten met een pont de rivier over. Dat gaat 'm niet worden met de caravan :+

Nu schrijf ik maar weer ouderwets de wegnummers onder elkaar op een briefje.. Dat werkt (iig voor snelwegen) nog het beste.

Misschien kan ik TomTom Mobile nog een kans geven. Iemand daar ervaring mee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ik weet niet of ramen en deuren dicht bij een vouwwagen echt zijn heeft. :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qnQHKbax5oCGVKOtrO6npudXL-U=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WPfXeSYXUTS342kPt1VYKjTO.jpg?f=fotoalbum_large

@Timmert ik mocht van Rijsel naar Abbeville dwars door allemaal gehuchtjes heen. :D

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 30-07-2023 10:26 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Als je in Frankrijk de Route National pakt (grote doorgaande B wegen) dan kun je nog redelijk goed doorrijden. Wijk je daar van af dan halveert je gemiddelde snelheid ja...

Campers kunnen doorrijden, maar wij zijn zwaar en gelimiteerd aan maximum snelheden. In Duitsland mag ik 100 op de snelweg, in de praktijk rij ik 95 op de gps, hard zat. Ook onder de 3,5 ton zie ik ze meestal niet boven de 100 rijden, ook al mag het wel.

In Frankrijk zou ik 110 mogen op de snelweg, ook daar is het meestal 95 op de gps.
Pagina: 1 ... 182 ... 276 Laatste