[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 181 ... 258 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 26-06 21:19
Deef_K schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:35:
Zijn er nog mensen aan het kamperen in noord Italië? Wat een drama daar.
Midden Italië lijkt ook goed nat te zijn volgens de satelliet beelden.

Wij zitten in Zuid Duitsland, ik verwacht de Alpen niet over te steken. Zwitserland en Oostenrijk zien er ook niet heel aantrekkelijk uit.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 08:51
Joris748 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:50:
[...]

Dat verschil is duidelijk merkbaar. De ene is de andere niet, maar bij 10 graden slaap ik in t-shirt en boxershort. Wel icm de Megamat.
Thanks, zal ook de 900 is bestellen dan. Mijn matje heeft een R-waarde van 4,3 wat naar mijn weten best netjes is...Totdat ik de R-waarde van de Megamat opzocht :+

De pakmaat van de Megamat staat mij altijd een beetje tegen :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 08:11
nooberke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:56:
[...]

Thanks, zal ook de 900 is bestellen dan. Mijn matje heeft een R-waarde van 4,3 wat naar mijn weten best netjes is...Totdat ik de R-waarde van de Megamat opzocht :+

De pakmaat van de Megamat staat mij altijd een beetje tegen :+
Ja, die pakmaat is wel een groot nadeel. Maar een week op een Synmat trek ik niet meer. Voor korte tripjes met de motor gaat nog steeds de Synmat mee. Met een isolatiewaarde van ca 4 geen last van optrekkende kou.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 07:51

Wailing_Banshee

You're Next

Harribo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:35:
[...]

Als het echt koud wordt, is in het algemeen een slaapzak warmer. Dan houdt je de warmte in een gesloten zak ipv dat het uit de zijkanten weg stroomt. Ik heb wel een brede slaapzak,wil niet slapen als een mummie.
Ik slaap alleen,dat is natuurlijk ook kouder dan met zijn tweeën.
Daarom hebben wij een zak waar de slaapmatjes ingeschoven kunnen worden, met een rits om een slaapzak aan vast te kunnen ritsen. Hoef je met z'n tweeen toch maar 1 slaapzak mee te nemen, en toch het voordeel van een afgesloten zak (en de matjes kunnen niet wegglijden)

We moeten wel weer een slaapzak hebben, dekenmodel, dons. Zijn nog best lastig te verkrijgen, de meeste zijn mummies...

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 19:16
Zonder een heel klimaat betoog te houden of het te bagatelliseren, ik kom al met enige regelmaat daar in dat gebied sinds een jaar of 25 en het enige wat je daar echt nodig hebt is een goede all-risk verzekering. Je weet gewoon dat het daar flink los kan gaan (ik heb zelf wel eens met mijn luchtbedje naar het toiletgebouw gedreven omdat het water er hoog genoeg voor stond). Dat is onderdeel van het risico van het Gardameer. In Nederland weet je als je 3 weken op vakantie gaat je er sowieso wel wat slechte dagen tussen hebt zitten. In Noorwegen loop je het risico dat je stiekem toch een paar dagen mooi weer hebt, zo gaat dat wel een beetje. Nu is ie wat verder uitgeschoten, maar tennisballen vallen daar wel vaker uit de lucht.

Overigens hoop ik dat iedereen het wel persoonlijk wel goed maakt, en de rest zijn spullen. (O ja en nog een tip, koop op dag 1 een groot luchtbed en knoop dat elke avond even op je voorruit middels een spanbandje, met een gebutste zijruit kom je nog wel thuis, maar je voorruit die er uit ligt moet toch echt even vervangen worden, maar op dat moment zijn er 1000 wachtenden voor u bij de lokale carglass).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Vrienden van ons zijn gisteravond rond elf flink getroffen. De caravan kan wel afgeschreven worden (alle ruiten stuk) en ook hun auto is er niet best vanaf gekomen (ook alle ruiten en lichten stuk en het dak is de bekende poffertjespan).

Met een kind van 1 jaar en veel spullen bij je is dat inderdaad wel een drama. Ze hebben nu voor 3 dagen een appartement kunnen regelen en rijden daar (zonder ruiten) naartoe. Vanuit daar maar verder kijken.

Leasemaatschappij heeft een vervangende auto toegezegd, maar daar heb ik een hard hoofd in om eerlijk te zijn. Letterlijk duizenden caravans en auto's zijn getroffen, dus dat is plat gezegd nogal een logistieke uitdaging.

Het zal wel goed aflopen en niemand is gewond, maar hun vakantie is al voorbij voordat ie goed en wel was begonnen. Net als vele anderen daar.

Ik durf er eigenlijk al jaren niet meer naartoe om te kamperen. Dus mijn advies, blijf er weg...

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 08:57

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Harribo schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:35:
Als het echt koud wordt, is in het algemeen een slaapzak warmer. Dan houdt je de warmte in een gesloten zak ipv dat het uit de zijkanten weg stroomt. Ik heb wel een brede slaapzak,wil niet slapen als een mummie.
Ik slaap alleen,dat is natuurlijk ook kouder dan met zijn tweeën.
Klopt, maar mijn definitie van 'echt koud' begint ergens bij -10. Dan is mijn gezin allang niet meer te porren voor een kampeervakantie dus dat zal dan in een tent zijn en dus sowieso met slaapzak. De vouwwagen zal 'echt koud' niet meemaken. ;)

In een beetje frisse nacht (laten we zeggen vriespunt) heb je het met een dekbed vol schaapjes echt niet koud en zo wel dan moet je een beter dekbed kopen. :+

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Sammy_tukker schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 09:21:
ja dat is ook een optie, maar dan moet ik daar om 2 uur snachts met mijn brakke hoofd wel aan denken, terwijl ik nu helemaal startklaar met de vouwwagen aangekoppeld zo weg kan rijden (ok ik moet de 230V nog even afkoppelen en in de disselbak gooien), ik heb er weinig zin aan om bij Frankfurt terug te moeten omdat we het dekbed zijn vergeten. Doet me een beetje denken aan die keer dat we met mijn ouders bij Oberhausen waren en mijn pa op zoek kon naar een telefooncel, om de buren te bellen dat ze de stekker uit het strijkijzer moesten halen ;w
Tja daar kan ik je niet mee helpen, een postit op je stuur zou al veel doen. Zo te lezen ook niet verkeer dom een herinnering voor die 230V ergens op te plakken. Of een postit dat je gezin ook mee moet. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:49
Gonadan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:42:
[...]

Tja daar kan ik je niet mee helpen, een postit op je stuur zou al veel doen. Zo te lezen ook niet verkeer dom een herinnering voor die 230V ergens op te plakken. Of een postit dat je gezin ook mee moet. :+
geeft de burger ook moed dat die daarna wel de weg op gaat >:)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Er zijn er maar een stuk of 3 (dat filter bij bever werkt niet echt goed, er zitten genoeg niet-dekens tussen!)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sammy_tukker
  • Registratie: Augustus 2011
  • Laatst online: 26-06 19:16
Hopjesvla79 schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:45:
[...]

geeft de burger ook moed dat die daarna wel de weg op gaat >:)
Tja wat zal ik zeggen, wel lekker rustig van dat gezin |:(

Maar zonder gekheid, jullie zijn nog nooit wat vergeten mee te nemen op vakantie? En dan vind ik 'cruciale' dingen als een dekbed wel handig om bij me te hebben, een zwembroek is lokaal meestal wel te verkrijgen en anders rijden we door naar een naturisten camping O-)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Nu online

franssie

Save the albatross

Dekbed / kussens is wel iets wat we vaak bijna vergeten, we nemen het beddengoed mee van ons eigen bed dus dat gaat als laatste. Is gelukkig nog nooit gebeurd.
Voor de rest is alles wel te koop (ook een dekbed). Voordeel van een camper/zeilboot is dat het meeste bij ons in kratten staat en zo van het ene vakantie middel naar het andere te slepen is.

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Guitar
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 07:14
robbierzz schreef op maandag 24 juli 2023 @ 12:03:
Zo wij hebben gister ook onze allereerste camping geboekt! We gaan naar Camping Ferme Pédagogique de Prunay

Verder zijn we nog op zoek naar een tarp, maar twijfel over het type. Zou zo'n grote als een Bardani Spitfire Wing RSTC tarp handig zijn, of is het kleinere model van Safarica dan wellciht aan te bevelen. Je zult vast niet op elke campingplek voldoende ruimte hebben om zo'n enorm ding op te hangen vermoed ik zo :+
Die camping daar zijn we recent ook geweest. Leuke plek, leuke animation (wel in het Frans) en ruime plekken. Qua tarp kan je daar alles kwijt. Ik zou adviseren om voldoende droge buitenruimte te hebben. Met een tafel en wat kookspullen is het onder een kleine tarp al snel krap. Zeker omdat het langs de randen soms wat inregent

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Gonadan schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Klopt, maar mijn definitie van 'echt koud' begint ergens bij -10. Dan is mijn gezin allang niet meer te porren voor een kampeervakantie dus dat zal dan in een tent zijn en dus sowieso met slaapzak. De vouwwagen zal 'echt koud' niet meemaken. ;)

In een beetje frisse nacht (laten we zeggen vriespunt) heb je het met een dekbed vol schaapjes echt niet koud en zo wel dan moet je een beter dekbed kopen. :+
Grote tent is ook een stuk kouder dan een kleine tent.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Sammy_tukker schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 11:03:
[...]
Maar zonder gekheid, jullie zijn nog nooit wat vergeten mee te nemen op vakantie? En dan vind ik 'cruciale' dingen als een dekbed wel handig om bij me te hebben, een zwembroek is lokaal meestal wel te verkrijgen en anders rijden we door naar een naturisten camping O-)
hmmm.... we zijn 1 keer vergeten de spijkers (we hebben 2 soorten tentharingen altijd bij ons) mee te nemen, omdat die nog bij de andere tent zaten. Nu hebben we 2x zoveel spijkers :D (we hadden wel genoeg haringen bij ons, maar we hadden die spijkers echt nodig...

Voor de rest kan ik met niet herinneren dat we ooit iets echt vergeten zijn...

Ik kan me maar 1 keer herinneren dat we kussens meegenomen hebben. We hadden toen net onze Yaris ingeruild voor een Auris, en we hadden ineens zoveel ruimte over dat we gewoon voor de grap onze hoofdkussens maar in de auto gegooid hadden :D We gebruiken eigenlijk altijd opblaaskussens.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Is een goed opgezette vouwwagen/tent beter bestendig tegen hagel dan een caravan?

Ik vraag me eigenlijk al een tijd af of je niet beter een vouwwagen kunt hebben dan hard plastic mochten er toch hagelstenen als sinaasappels vallen. Een wat nieuwer (zwaar) tentdoek geeft gewoon mee en kan wel wat impact hebben. In een caravan komen butsen en de ramen sneuvelen vaak als eerst..

Volgens een artikel van het AD is de Cabanon vouwwagen van een kampeerder na gisteravond geheel ongeschonden uit de strijd gekomen terwijl z'n auto aardig is gehavend (butsen, ruiten).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:03
[...]

Nee, bij ons ligt alles wat we nodig hebben standaard in de caravan. Inclusief handdoeken e.d.

Voor vertrek halen we of de voortent of het luifel eruit (of niet, ligt aan de plannen) en die leggen we bij terugkomst weer terug. Wij hoeven enkel kleren en elektronica in te pakken, daar valt weinig te vergeten. En ik vind mijn bankpas, paspoort en telefoon het belangrijkste, daarmee kan ik alles kopen wat ik nodig heb.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:16:
Is een goed opgezette vouwwagen/tent beter bestendig tegen hagel dan een caravan?

Ik vraag me eigenlijk al een tijd af of je niet beter een vouwwagen kunt hebben dan hard plastic mochten er toch hagelstenen als sinaasappels vallen. Een wat nieuwer (zwaar) tentdoek geeft gewoon mee en kan wel wat impact hebben. In een caravan komen butsen en de ramen sneuvelen vaak als eerst..

Volgens een artikel van het AD is de Cabanon vouwwagen van een kampeerder na gisteravond geheel ongeschonden uit de strijd gekomen terwijl z'n auto aardig is gehavend (butsen, ruiten).
Ik zou zeggen van wel, een beetje stevig katoenen doek zou het goed op moeten kunnen vangen. Of je flinterdunne polyester doek er tegen kan durf ik niet te zeggen, maar ook daar is het een kwestie van meegeven en dat vangt de grootste klap al aardig op.
Belangrijk daarbij lijkt mij wel de stand en spanning van het doek. Wanneer de hagel loodrecht op een strak doek komt gaat het er al veel sneller doorheen dan wanneer het een schuin vlak raakt en gewoon af kan ketsen.
Wanneer het doek echter niet gepenetreerd wordt lijkt het mij wel minder restschade. Maar uiteindelijk heeft tentdoek natuurlijk ook zijn grenzen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 25-06 22:44

Badderbeest

De enige echte

Wat dekbed betreft, wij hebben recent ons dekbed vervangen voor deze katoenen 2p slaapzak: https://www.decathlon.nl/...n-2-personen/_/R-p-336795 Fijn ding, alleen past niet in een 9kg wasmachine…
Katoen is heerlijk. Voor wat betreft die wasmachine; wij gebruiken twee van deze; https://nomad.nl/nl/produ...rjRgtg1LB6xkaAoR2EALw_wcB

Je kan er dan twee aan elkaar ritsen tot één grote slaapzak. Voordeel is dat 1 slaapzak prima os de machine past, je ook 1 slaapzak als dekbed kunt gebruiken en wanneer moeders de vrouw zit te zagen je ook alleen kan gaan slapen. :+

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
+1 voor die nomads, gaan bij ons ook al jaren mee.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter

Ja natuurlijk ben ik wel eens wat vergeten, maar geen cruciale zaken. En zoiets als het dekbed waar ik onder lig en als één van de weinige dingen in mijn kofferbak moet doen zou ik echt direct missen, dat valt op.

Verder hebben wij vaak wel een standaardlijst met dingen die we toch even nalopen. Ook al weet je het al jaren uit je hoofd, toch pakken we gewoon even het lijstje erbij voor de routine. Dat garandeert in feite al dat je niets cruciaals kunt vergeten.
Cyberpope schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:09:
Grote tent is ook een stuk kouder dan een kleine tent.
Dat hangt weer af van het slaapgedeelte, maar wat wil je ermee zeggen? :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
JanHenk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Vrienden van ons zijn gisteravond rond elf flink getroffen. De caravan kan wel afgeschreven worden (alle ruiten stuk) en ook hun auto is er niet best vanaf gekomen (ook alle ruiten en lichten stuk en het dak is de bekende poffertjespan).

Met een kind van 1 jaar en veel spullen bij je is dat inderdaad wel een drama. Ze hebben nu voor 3 dagen een appartement kunnen regelen en rijden daar (zonder ruiten) naartoe. Vanuit daar maar verder kijken.

Leasemaatschappij heeft een vervangende auto toegezegd, maar daar heb ik een hard hoofd in om eerlijk te zijn. Letterlijk duizenden caravans en auto's zijn getroffen, dus dat is plat gezegd nogal een logistieke uitdaging.

Het zal wel goed aflopen en niemand is gewond, maar hun vakantie is al voorbij voordat ie goed en wel was begonnen. Net als vele anderen daar.

Ik durf er eigenlijk al jaren niet meer naartoe om te kamperen. Dus mijn advies, blijf er weg...
Dat is wel flink balen zeg. Een goede verzekering zorgt alleen voor minder financiële gevolgen, niet voor het feit dat je vakantie naar de haaien is. Mentale ontspanning zal er wel niet in zitten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:45
pirke schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 12:49:
[...]

Dat is wel flink balen zeg. Een goede verzekering zorgt alleen voor minder financiële gevolgen, niet voor het feit dat je vakantie naar de haaien is. Mentale ontspanning zal er wel niet in zitten.
Nou ja, de verzekeraar biedt doorgaans ook vooral een stukje ontzorging middels een alarmcentrale. Nu zullen ze het erg druk hebben, maar zij regelen meestal het vervangend vervoer en dergelijke. En dat kan al een hele zorg minder zijn in een land waar je de taal niet spreekt.

Blijft natuurlijk een rotsituatie, daar niet van.

iRacing Profiel

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Nu online

franssie

Save the albatross

op nu.nl wordt zelfs genoemd dat er wellicht bussen moeten worden ingezet om mensen terug te halen ... wat een chaos. Estofex ziet er ook voor vandaag niet goed uit.
Probleem is natuurlijk dat het vaak erg lokaal is, en de meeste parkeergarages zullen nu ook wel vol staan (zou ik doen met een auto er een garage als die in de buurt was, dan maar met de taxi terug of iets ergelen met de camping).

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Laat staan vervangend vervoer met trekhaak , dat is lastig.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 07:14
Inmiddels camping nummer 3 op Sardinië, ons meest zuidelijke in Cala D'Ostia.
Net zo jaren 80 als de vorige, waarbij deze wel beter schoongemaakt sanitair heeft. (Daarentegen wel muntjes voor de warme douche)
Alles begint nu wel echt stoffig te worden, zeker ook met de 35-47 graden die we afgelopen dagen hebben gehad.
Vanaf nu koeler en hier is verkoeling in de zee ook nog dichter bij.
Op deze 2 sterren camping de eerste Nederlanders en gelijk ook eerste vouwwagen van onze Sardinië -trip die we tegenkomen.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IJGjcNtV5996X3KB-ceOgh37uD8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/knBiBcGVTJpoGjqpHhbYWADk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 25-06 22:06

Bommes

Capo del formaggio

Inhaken op de weer discussie in Zuid Europa.
Wij zien nu in de buurt van Annecy, vlakbij Chambéry.
Afgezien van wat onweer en een flinke bui gisterenavond is het hier tot nu toe rustig gebleven.
Die bui van gisterenavond duurde een kwartiertje, 20 minuten.
Wat rieviertjes door de voortent maar verder nergens last van. Omdat we zo een open geweven tent tapijt hebben was het ook weer zo weg en droog.

Vandaag zonder caravan aan het rond toeren geweest. 361 km gereden, de hoge Alpen passen opgezocht.
Cormet de Roselend en Col d'Liseran over geweest.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sneNwx9p6bw4MQaim_Zd9cLkcis=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/S4QdmnI372ebY82fKY4jm7X8.jpg?f=fotoalbum_large

Leuke dag, eigenlijk omdat de weersverwachting erg slecht waren de dag in de auto door gebracht.
Maar afgezien van een paar buitjes hebben we heerlijk weer gehad.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 08:54
Badderbeest schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:41:
[...]

Lattenbodems met een bedframe eronder en met een ikea matras erop. Althans dat staat bij ons in de Bardani. Ik slaap in de tent net zo lekker als thuis.
Past niet in mijn rugzak

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
Martinique schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 07:42:
[...

Bovendien ervaar ik zonder wetenschappelijk onderzoek gedaan te hebben dat het altijd beter is om ca 30cm boven de grond te liggen (waarbij allen de buitenranden direct contact maken met de grond) dan met je matje direct op de grond te liggen.
Dit zijn juist de bewijzen dat onze hersens ons zo veel wijs kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
@Bommes volgens de Deutsche Wetterdienst waren er gisteren verschillende stormen met zware regen, onweer en harde windstoten in de Duitse Alpen. Sinds gisteren zit ik dat een beetje te volgen omdat we nog naar dat kasteel willen wat daar ligt.

Het plaatje verandert continu. Het gebied is nu flink kleiner dan gisteren, en de waarschuwingen zijn nu geel ipv rood. Gaat de goede kant op.

https://www.dwd.de/DE/wet...nden/warnWetter_node.html

In het westen richting Frankrijk waar jij zit is alles groen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Zaterdag gaan we vertrekken maar ik zit er nog helemaal niet in. Alle voorbereidingen behalve het inpakken zijn getroffen, maar ik werk door tot en met vrijdag. Hopelijk lukt het om al wat eerder mijn takenlijst leeg te hebben, dan krijgt het vakantiegevoel wat meer kans.
Bommes schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 23:55:
Inhaken op de weer discussie in Zuid Europa.
Wij zien nu in de buurt van Annecy, vlakbij Chambéry.
Afgezien van wat onweer en een flinke bui gisterenavond is het hier tot nu toe rustig gebleven.
Die bui van gisterenavond duurde een kwartiertje, 20 minuten.
Wat rieviertjes door de voortent maar verder nergens last van. Omdat we zo een open geweven tent tapijt hebben was het ook weer zo weg en droog.

Vandaag zonder caravan aan het rond toeren geweest. 361 km gereden, de hoge Alpen passen opgezocht.
Cormet de Roselend en Col d'Liseran over geweest.
[Afbeelding]

Leuke dag, eigenlijk omdat de weersverwachting erg slecht waren de dag in de auto door gebracht.
Maar afgezien van een paar buitjes hebben we heerlijk weer gehad.
Volgens mij heb ik al heel veel foto's van jou langs zien komen op dit plekje, of lijkt dat maar zo en zoek je gewoon vaak zo'n plekje uit voor een foto. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 26-06 22:04
Spykie schreef op maandag 24 juli 2023 @ 18:49:
[...]

Jaloers! Maar wat een geld -O-
Tja het kost wel wat, voor ons was de afweging een grotere tent of naar een huisje oid. 3 weken kamperen+nieuwe tent is goedkoper dan 3 weken in een huisje.

We waren tijdje terug met vrienden naar een huisjespark (Eiland van Maurik) en 5 dagen daar was duurder dan 3 weken kamperen, en dat was ook nog buiten het hoogseizoen.

Dus we vonden het eerst ook te veel geld, maar uiteindelijk na lang nadenken toch maar overstag gegaan. En nog geen moment spijt, maar we hadden het geld ook dus dan is het natuurlijk wat makkelijker uitgeven dan als je er eerst maanden voor moet sparen.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:05
dft2 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Ik heb zelf een all-road, geen off-road maar wat ik zo snel zie is dat de off-road echt anders is dan de opus4. Heeft zo te zien wel een uittrekbaar gasfornuis, maar geen koelkast en water die buiten bereikbaar zijn. Wagenopbouw is ook anders (schuine achterkant op Opus4 bijv). Ik zit ook op een Opus owner Facebook pagina en daar zie je ook dat ze technisch echt anders in elkaar zitten (ophanging, electra, etc).USA/AU versie is 'echt offroad', EU versie staat alleen wat hoger op zn pootjes en voor de rest vrijwel gelijk aan de all-road versie.
Announcement.... we hebben een OPUS Air (2019) gekocht. :)
Redelijke tweedehands deal kunnen krijgen in Nederland.

Nu al twee keer opgezet, en ja het is zeker een stuk relaxter dan de tent die we hadden.
Ik zou hem bij wijze van spreken zo weer even opzetten (wellicht ook vanuit enthousiasme)

Super ruim van binnen, vaste slappplekken voor 4. Alles kan open om het camping gevoel ook binnen te hebben.
En we hebben de grote voortent eraan vast, die we er ook in kunnen vouwen.
Wel zonder de extra flappen, maar die willen we er toch niet aan, liever alleen een soort luifel idee.

Dus ik heb nu een vouwwagen die we redelijk rap kunnen opzetten en opklappen,
inclusief alle vakantie spullen erin of erop.

Dat is denk ik wel het mooiste vergeleken met de tent,
deze halen we uit de stalling, we pakken de kleren in en we zijn onderweg!

Als we op locatie zijn, zal ik nog wat foto's van het beestje in actie laten zien.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Nu online

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

PaulBloem schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:51:
[...]

Announcement.... we hebben een OPUS Air (2019) gekocht. :)
(...)

Als we op locatie zijn, zal ik nog wat foto's van het beestje in actie laten zien.
Ik wou net zeggen, zonder plaatjes is zo'n announcement natuurlijk waardeloos ;)

Gefeliciteerd en veel fijne vakanties toegewenst met jullie nieuwe vouwopblaaswagen gewenst!

We've got that ring of confidence

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• theezeefje
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 19-06 21:07

theezeefje

Poehee

Ik ben in het bezit van meerdere opblaastenten, deze zijn allemaal op te blazen via een verloopje dat op vrijwel elke handpomp past. We hebben echter nog maar één verloopje, en zoeken nu waar deze te koop zijn. We hebben echter geen idee hoe deze heten. Iemand een idee?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8Jp-2nD9gtKYsx3GebNWy3W7o_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/B08EzAqxaPziJRLdz5Mqop1N.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/tdLhobfS1SuBsGZkol2oIlZQ4fs=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lLLGhLcQBrUo9rHKbLXLV7Wc.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aUUeBeiRaVMHPgO7Ow2qpBS3YMI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0Y8ifjd4SZLP7sWaIFdso9x1.jpg?f=fotoalbum_large

Vroeger, toen de kratten bier nog van hout waren, en je moest doorzuipen om de kachel warm te houden....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 09:18:
Volgens mij heb ik al heel veel foto's van jou langs zien komen op dit plekje, of lijkt dat maar zo en zoek je gewoon vaak zo'n plekje uit voor een foto. :D
Ja ben er al vaak geweest inderdaad, op de motor tot nu toe.
Ik vind de Alpen gewoon echt zo geweldig om te zijn O+ O+

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@pirke het ziet er nu in ieder geval overwegend blauw uit als ik naar boven kijk.. ;)
Ben wel blij met de camping die we hebben hebben, overwegend Fransen. Dat is zo aan en meer in het hoogseizoen wel uitzonderlijk :X

Het meer is volgens mij niet toegankelijk voor motorboten, dat helpt altijd wel in de rust, en het afwezig zijn van Duitsers met een flinke omvang en dito boten.. >:)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 10:03
JanHenk schreef op dinsdag 25 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Heel zuur voor die mensen, maar ik ben het wel met je eens. Het is al jaren en jaren drama bij het Gardameer. Van storm tot hagelstenen tot bloedhitte. Ik snap werkelijk niet wat de mensen daar zoeken en denken te vinden… Nog los van alle andere zaken zoals bergen asociaal volk en kleine plekken voor de hoofdprijs.

Dat gezegd hebbende, hier in de Vogezen (nabij Le Grand Ballon) houdt het ook niet over. Al 2 dagen regen - regen - regen. Nu klaart het wat op en morgen gaat de temperatuur ook wat omhoog. Gisteren na een hele dag 14 graden zijn we eerste de kroeg op de camping ingedoken om wat spelletjes te doen en wat goudgele “laatste rondjes” weg te slurpen. Daarna de kachel in de caravan aangeslingerd, het werd mij echt wat te gek. Ben niet zo heel moeilijk, maar de kou ging echt in de botten zitten en kreeg last van mijn rug.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Het is net zoiets als beginnen aan kinderen. Vooraf zijn de verhalen uitsluitend lyrisch en is alles fantastisch, en als je dan daadwerkelijk ervaringen kunt delen is het eigenlijk best wel een significant deel ellende. :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Drardollan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Heel zuur voor die mensen, maar ik ben het wel met je eens. Het is al jaren en jaren drama bij het Gardameer. Van storm tot hagelstenen tot bloedhitte. Ik snap werkelijk niet wat de mensen daar zoeken en denken te vinden… Nog los van alle andere zaken zoals bergen asociaal volk en kleine plekken voor de hoofdprijs.
Mee eens, een buurman van ons heeft nu dikke ellende op Bella Italia. Heel zuur voor alle slachtoffers. Als ik echter zie wat voor volk daar komt ben ik blij dat ik er niet zit. Nog los van de kleine plekjes idd. Ik moet er niet aan denken!

[ Voor 28% gewijzigd door Timmert op 26-07-2023 13:18 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-06 20:49
Mijn overburen gaan komende week met de buren naast hun naar Garda, 11 dagen stacaravan 4500 eu, prijs t.o.v. vorig jaar was met 1100 gestegen. Maarja het is er zo fijn, en als de kids met elkaar kunnen spelen hebben de ouders ook vakantie.

Los van dat ik er niet aan moet denken 365 dagen mijn buren te zien en dan die 11 dagen vakantie ook nog. Garda is denk ik ook aantrekkelijk omdat het te berijden is voor de meeste mensen vanuit Nederland.

Niet iedereen heeft het er voor over om met de auto nog lager te gaan, tenzij je gaat camping hoppen paar dagen hier/paar dagen daar.

Zelf ben ik 20 jaar lang al naar Umbrië aan het gaan, veel minder toeristisch. Betaalbaarder dan Garda en ook aan een meer (Trasimeno) maar dan moet je nog even 350km zakken.

discogs

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• stylezzz
  • Laatst online: 10:08
Drardollan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:18:
[...]

Ach, in de jaren 80 van de vorige eeuw hingen mijn ouders al met de buren aan de voortent van de caravan omdat er een windhoos langstrok. Ondergetekende lag lekker te slapen in de caravan :p

In short, het is al decennia bal daar. Goed, zal nu wat erger zijn.... Maar ik denk dat er al heel wat nederlanders daar hun vakantie wat vroeger hebben kunnen afbreken aldaar i.v.m. noodweer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Timmert schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:31:
[...]

Mee eens, een buurman van ons heeft nu dikke ellende op Bella Italia. Heel zuur voor alle slachtoffers. Als ik echter zie wat voor volk daar komt ben ik blij dat ik er niet zit. Nog los van de kleine plekjes idd. Ik moet er niet aan denken!
Die goede vrienden van ons zitten ook op Bella Italia. Vreselijke 'camping'... Ben er heel vroeger (20 jaar terug om en nabij) met m'n ouders eens geweest in een stacaravan, maar ik zou er nu absoluut niet meer naartoe willen.

Ze worden overigens vandaag opgehaald door familie die in het zuiden van Duitsland staan. De auto blijft er achter (zorg van de leasemij) en de caravan nemen ze mee.

Hopelijk kunnen ze in Duitsland beter een vervangende auto krijgen. Dan kunnen ze met wat noodreparaties aan de caravan misschien de vakantie voortzetten... Maar volgens mij gaan ze liefst weer naar huis.

Aan de hulpcentrale van de verzekeraar heb je overigens niets en de leasemij ook niet, maar die zijn ook overvallen door de vele meldingen uit de regio.

Ik heb hier zelf wel wat van geleerd trouwens. De auto moet je ten alle tijde proberen te beschermen tegen hagel. Die is nu onbruikbaar geworden. Als die het nog deed, hadden ze in ieder geval weg kunnen komen uit het gebied, naar huis of naar een appartementje of iets dergelijks.

Ik zag op internet ook een hagelbeschermhoes voor de auto (ervan uitgaande dat dat wat werkt). Hadden ze die gehad, dan was de ellende een stuk minder geweest. Voor ongeveer 100 euro was je dan de man op de camping geweest....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@JanHenk bescherming tot 12mm, aldus de fabrikant dus waarschijnlijk minder. Als je dan echter van die ballen krijgt van 50 mm zoals bij Garda dan ben je gewoon alsnog de sjaak.
Ik zie maar één oplossing: in één vloeiende beweging het matras onder je kinderen vandaan trekken en op de auto leggen. :+

Maar inderdaad, dat is voor mij ook wel een mentale notitie. Als al je ruiten eruit liggen dan ben je al erg snel de pineut en het is maar de vraag in hoeverre de ANWB dan nog iets kan en wil betekenen. Hoewel ik het ook pech noem zullen zij het niet onder panne scharen gok ik. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
JanHenk schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:49:
[...]

Die goede vrienden van ons zitten ook op Bella Italia. Vreselijke 'camping'... Ben er heel vroeger (20 jaar terug om en nabij) met m'n ouders eens geweest in een stacaravan, maar ik zou er nu absoluut niet meer naartoe willen.

Ze worden overigens vandaag opgehaald door familie die in het zuiden van Duitsland staan. De auto blijft er achter (zorg van de leasemij) en de caravan nemen ze mee.

Hopelijk kunnen ze in Duitsland beter een vervangende auto krijgen. Dan kunnen ze met wat noodreparaties aan de caravan misschien de vakantie voortzetten... Maar volgens mij gaan ze liefst weer naar huis.

Aan de hulpcentrale van de verzekeraar heb je overigens niets en de leasemij ook niet, maar die zijn ook overvallen door de vele meldingen uit de regio.

Ik heb hier zelf wel wat van geleerd trouwens. De auto moet je ten alle tijde proberen te beschermen tegen hagel. Die is nu onbruikbaar geworden. Als die het nog deed, hadden ze in ieder geval weg kunnen komen uit het gebied, naar huis of naar een appartementje of iets dergelijks.

Ik zag op internet ook een hagelbeschermhoes voor de auto (ervan uitgaande dat dat wat werkt). Hadden ze die gehad, dan was de ellende een stuk minder geweest. Voor ongeveer 100 euro was je dan de man op de camping geweest....
Collega van mij zit er momenteel ook. Auto aan puin, caravan onbewoonbaar. Kinderen in paniek en ze willen naar huis.... Maar goed, al een wat oudere auto. Geen ruit meer te krijgen in de regio.... geen all-risk verzekering. Wat dan?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:56:
@JanHenk bescherming tot 12mm, aldus de fabrikant dus waarschijnlijk minder. Als je dan echter van die ballen krijgt van 50 mm zoals bij Garda dan ben je gewoon alsnog de sjaak.
Had niet verder gekeken, maar dat zet dan inderdaad niet heel veel zoden aan de dijk... Jammer.
Ik zie maar één oplossing: in één vloeiende beweging het matras onder je kinderen vandaan trekken en op de auto leggen. :+
Schijnt dat Italianen dat inderdaad wel deden :+
Maar inderdaad, dat is voor mij ook wel een mentale notitie. Als al je ruiten eruit liggen dan ben je al erg snel de pineut en het is maar de vraag in hoeverre de ANWB dan nog iets kan en wil betekenen. Hoewel ik het ook pech noem zullen zij het niet onder panne scharen gok ik. :P
Ze willen wel, maar ze kunnen niet. Alarmcentrales zijn overspoeld door meldingen...
stylezzz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 12:05:
[...]

Collega van mij zit er momenteel ook. Auto aan puin, caravan onbewoonbaar. Kinderen in paniek en ze willen naar huis.... Maar goed, al een wat oudere auto. Geen ruit meer te krijgen in de regio.... geen all-risk verzekering. Wat dan?
Hoe dierbaar is die collega jou? :+

Nee het is even doffe ellende daar. De caravan, auto en andere spullen zijn ook ineens een blok aan je been geworden, want het verhinderd je om te bewegen naar een andere plek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Mensen die nu in Karinthië / Villach zitten? Hoe is weer daar nu?

Las op internet dat Bergfax een goede app is om het weer in de gaten te houden, mochten er andere goede zijn houd ik mij aanbevolen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb 4 weerapps en ze spreken elkaar regelmatig tegen.
Ik heb de standaard Apple app, weer&regen, carrot (gratis) en Yr

Edit: en de standaard app vind ik het fijnst

[ Voor 13% gewijzigd door streamnl op 26-07-2023 13:19 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Als apps elkaar tegen spreken dan zijn de verschillen dermate klein dat je het waarschijnlijk gewoon wisselvallig of onzeker kunt noemen. Als er ontegenzeggelijk takkeweer komt zijn weerapps het over het algemeen gewoon met elkaar eens. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 08:49
ik voeg nog Meteoblue en de locale KNMI (vul hier land van bestemming in) toe ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 26-07-2023 14:06 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Pak gewoon Windy, dan kan je tien verschillende weermodellen kiezen en zelfs als losse widgets naast elkaar zetten. Heb je alle mogelijke voorspellingen bij elkaar en weet je gewoon echt niet waar je aan toe bent. :+

* Gonadan kijkt gewoon naar buiten en bepaalt dan of 'ie op pad gaat of niet

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Falcon
  • Laatst online: 09:41

Falcon

DevOps/Q.A. Engineer

streamnl schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:17:
Daar ben ik ook wel benieuwd naar. Ik heb 4 weerapps en ze spreken elkaar regelmatig tegen.
Ik heb de standaard Apple app, weer&regen, carrot (gratis) en Yr

Edit: en de standaard app vind ik het fijnst
Wij kiezen daarom per dag de meest positieve app die ons het weer verteld :+

Wij zitten een paar dagen op camping Torentjeshoek in Drenthe in de caravan (Hobby 460 UFe Excellence) met een mooie ruime voortent. Net even regenbuitje gehad en nu weer lekker de warmte. Wij houden het nog wel even uit hier :)

Ondertussen wat werken voor de baas, zodat de verlofdagen voor de donkere dagen gebruikt kunnen worden :)

"We never grow up. We just learn how to act in public" - "Dyslexie is a bitch"

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 14:11:
* Gonadan kijkt gewoon naar buiten en bepaalt dan of 'ie op pad gaat of niet
Altijd slim ;)

Tijdens het rijden net een groot zwart vlak gespot waar we recht op afgingen. Toch maar even een parkeerplaats gepakt om de onweersbui af te wachten. Stromende regen nu, maar volgens buienradar maar de helft van wat het een stukje verderop is. De hagelstenen zijn ook weer opgehouden, waren gelukkig maar zeer klein (paar mm).

Het enige nadeel van naar buiten kijken is dat de wind flink veranderlijk weer mee kan nemen, afhankelijk van je uitzicht zie je dat niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Joris748
Hier in Luxemburg is het weer ook wisselvallig. Ik ga ondertussen niet meer uit van de weersverwachtingen. Ook op de slechtste dagen bleef het bij buien, die ons niet gehinderd hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@pirke Ik laat mij dan ook niet graag leiden door het weer en weiger continu die apps te checken wat er nu weer (:+) aan gaat komen en of het vanmiddag nu twee of drie buien zijn. Gewoon lekker erop uit en je vermaakt je toch wel

Uiteraard houd ik het globale idee wel een beetje bij, noodweer wil je aan zien komen en als je nog naar een museum wilt is het fijn om dat op een heel natte of heel hete dag te doen. Maar verder, lekker laten gaan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Buien zijn niet erg, storm probeer ik wel te vermijden.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 24-06 21:35
Na het hele stok breek avontuur regende het vanochtend in de tent net zo hard als er buiten.
blijkt dat er een stuk of 4 a 5 kleine perfect ronde gaatjes in het polyester doek zitten.
Zaten er aan het begin van de vakantie volgens mij niet. Of althans tijdens heftige buien bleef het in de tent droog.

Alles maar met zo'n reparatie setje geplakt. Benieuwd wat het volgende is dat we mee gaan maken. Het is in ieder geval geen saaie vakantie zo

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 13:23:
Als apps elkaar tegen spreken dan zijn de verschillen dermate klein dat je het waarschijnlijk gewoon wisselvallig of onzeker kunt noemen. Als er ontegenzeggelijk takkeweer komt zijn weerapps het over het algemeen gewoon met elkaar eens. ;)
Niet mee eens.
Mijn gsm zei enkele dagen geleden, het blijft droog. Mijn vrouw haar gsm zei, het gaat onweren.
Zij had helaas gelijk. We werden wakker omdat we de grond letterlijk voelde trillen van de inslag.
Vandaar dat ik andere apps aan het “testen “ ben :+

@de rest, bedankt voor de tips

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Humma Kavula
  • Registratie: Juni 2008
  • Niet online

Humma Kavula

Don't vote for stupid

chevsticks schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:31:
Na het hele stok breek avontuur regende het vanochtend in de tent net zo hard als er buiten.
blijkt dat er een stuk of 4 a 5 kleine perfect ronde gaatjes in het polyester doek zitten.
Zaten er aan het begin van de vakantie volgens mij niet. Of althans tijdens heftige buien bleef het in de tent droog.

Alles maar met zo'n reparatie setje geplakt. Benieuwd wat het volgende is dat we mee gaan maken. Het is in ieder geval geen saaie vakantie zo
Ach, mijn niet te vergeten kampeer vakantie was;

- Aankomen in zuid Frankrijk, tot de conclusie komen dat je de stokken bent vergeten.
- We wouden wat rond trekken maar goed, de MCgyver in mij had binnen en buiten tent middels touw en een boom ( waardoor ik onder de krassen zat ) overeind gekregen, scheetje beef maar binnen en buiten doek waren goed gescheiden.
- Dan maar met de auto rond touren, 2e dag nog voor vertrek auto kapot... moest door een lokale monteur gefixd worden want vroegah..
- Was best lekker 1 week zonder auto, vast op de camping maar he, was wel mooi weer!

Wear Sunscreen!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@streamnl Dan zal ik je uit de droom helpen, onweer is een buienverschijnsel dus per definitie onvoorspelbaar. :)
pirke schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:31:
Buien zijn niet erg, storm probeer ik wel te vermijden.
Van de commando's?

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:07
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 15:17:
@pirke Ik laat mij dan ook niet graag leiden door het weer en weiger continu die apps te checken wat er nu weer (:+) aan gaat komen en of het vanmiddag nu twee of drie buien zijn. Gewoon lekker erop uit en je vermaakt je toch wel
Ook als je je er niet volledig door laat leiden, is het weer in de gaten houden soms wel handig.

Op een droge dag met temperaturen halverwege de 20 graden neem ik geen jas mee als er ook helemaal geen buien voorspeld worden in de buurt. Maar als er wel kans is op een buitje dan is het toch wel fijn als je 's ochtends een jas in je rugzak hebt gestopt.

En als we een flinke wandeling gepland hebben laat we ons niet door buien tegenhouden. Maar als de voorspellingen zeggen "ochtend droog, middag nat" dan gaan we natuurlijk in de ochtend wandelen in doen we in de middag wat anders. Zeggen de voorspellingen juist dat het in de ochtend nat kan worden en in de middag waarschijnlijk droog is, dan doen we ook niet moeilijk over het uitstellen van de wandeling tot in de middag.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

loewie1984 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 11:45:
Mijn overburen gaan komende week met de buren naast hun naar Garda, 11 dagen stacaravan 4500 eu, prijs t.o.v. vorig jaar was met 1100 gestegen. Maarja het is er zo fijn, en als de kids met elkaar kunnen spelen hebben de ouders ook vakantie.
:X

5x huren en dan heb ik de aanschafprijs van mijn caravan zo beetje eruit :+
Los van dat ik er niet aan moet denken 365 dagen mijn buren te zien en dan die 11 dagen vakantie ook nog. Garda is denk ik ook aantrekkelijk omdat het te berijden is voor de meeste mensen vanuit Nederland.
Ik moet er niet aan denken om met onze toverkol ook tegen te komen op de camping |:( |:( |:(
Zelf ben ik 20 jaar lang al naar Umbrië aan het gaan, veel minder toeristisch. Betaalbaarder dan Garda en ook aan een meer (Trasimeno) maar dan moet je nog even 350km zakken.
Of Toscane (bepaalde gebieden) maar het Idro en Iseo meer zijn ook zeer fijn. Weinig Duitsers / Nederlanders *O*

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
aReaRe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:45:
[...]

4x huren en dan heb ik de aanschafprijs van mijn caravan zo beetje eruit :+
9 dagen huren en ik heb de aanschafprijs van mijn caravan al terug. Maar ja, die heb ik dan ook net voor Covid gekocht, toen ze die dingen aan de straatstenen niet kwijtraakten

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Ik hou m'n mond wel O-)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

maartend schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:48:
[...]

9 dagen huren en ik heb de aanschafprijs van mijn caravan al terug. Maar ja, die heb ik dan ook net voor Covid gekocht, toen ze die dingen aan de straatstenen niet kwijtraakten
Ik heb hem nieuw gekocht (met wat toeters en bellen zoals een Thule dakluifel, mover etc).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

20 jaar ofzo huren die stacaravan :P

[ Voor 5% gewijzigd door aReaRe op 26-07-2023 17:54 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gardameer is niet alleen maar doffe ellende, in het late naseizoen is het er best goed toeven.
In september is het eigenlijk nooit van dat wazige noodweer.

Wat betreft volk wat er op de hoogseizoen mega campings afkomt is het wel te vergelijken met het meer van Annecy. Of sommige plekken in NL waar snel varen is toegestaan..
Motorboten toegestaan, dus veel bral volk.

Op een goede dag rijden vanuit NL is nog zo veel meer vermaak te vinden.
Frankrijk, Duitsland, Engeland, naar het noorden, Scandinavië in.
Alhoewel dat laatste mij het minste aanspreekt.
Al was het maar vanwege het complete gebrek aan enigszins bourgondisch leven aldaar.
Ik zie werkelijk nooit vakantie fotos vandaar met leuke terrasjes, restaurantjes, gezellige winkeltjes enz.
Alsof dat er compleet uitgevroren is daar??

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 26-07-2023 18:14 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
@Bommes Scandinavië doe je voor de wilde natuur, niet het nachtleven... Ik vind het juist heerlijk om een paar dagen geen mensen tegen te komen. Terrasjes en drukke camping resorts mijden we zoveel mogelijk. Muziek en geschreeuw van buren die 2 meter verderop staan is niet mijn idee van een ontspannen vakantie. Ieder z'n ding :)

Wakker worden naast een kasteel doe ik dan weer wel graag. Eind vd middag aankomen, 0 tot 10 euro parkeer-/overnachtingskosten, 's ochtends vers brood vd lokale bakker en daarna kasteel bekijken. Na de lunch weer vertrekken naar het volgende uitstapje. Heerlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Ik ga ook zeer zeker niet voor het nachtleven.
Maar keuze in leuke tentjes om te gaan eten of even te borrelen dat vind ik en prettig.
Geheel afhankelijk van het soort volk op de camping vind ik juist het gezellige geroezemoes op een wat drukkere camping wel leuk.

Toevallig via wat Googlemaps scrollen gevonden, de camping waar we nu staan.
http://m.camping-lespeupliers.net/fr/accueil-sp13.php
https://maps.app.goo.gl/CKLYS86MG9sFaqSx7
Zeker 90% Fransen hier, wat Nederlanders en Belgen, polen op de motor en daar was het wel.
Mega veel sups, 6 Jeux de Boules banen voor het terras bij de camping, die nu, as we speak, allemaal bezet zijn.
Lekker sfeertje hier.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 24-06 23:00
maartend schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 08:17:
[...]

Dit zijn juist de bewijzen dat onze hersens ons zo veel wijs kunnen maken.
Met andere woorden het zit allemaal tussen je oren want het maakt niet uit of je een si mat op de grond legt of ca 30cm van de grond af op een veldbed? Interessant! Bron?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Bommes schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 18:19:
Ik ga ook zeer zeker niet voor het nachtleven.
Maar keuze in leuke tentjes om te gaan eten of even te borrelen dat vind ik en prettig.
Geheel afhankelijk van het soort volk op de camping vind ik juist het gezellige geroezemoes op een wat drukkere camping wel leuk.

Toevallig via wat Googlemaps scrollen gevonden, de camping waar we nu staan.
http://m.camping-lespeupliers.net/fr/accueil-sp13.php
https://maps.app.goo.gl/CKLYS86MG9sFaqSx7
Zeker 90% Fransen hier, wat Nederlanders en Belgen, polen op de motor en daar was het wel.
Mega veel sups, 6 Jeux de Boules banen voor het terras bij de camping, die nu, as we speak, allemaal bezet zijn.
Lekker sfeertje hier.
Dat ligt grofweg op de route die we in gedachten hadden. Hoe lang blijf je daar? :) Paar dagen camping is voor de kinderen wel leuk. Kan ik de nieuw sup uitproberen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 07:07
aReaRe schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:45:
[...]

5x huren en dan heb ik de aanschafprijs van mijn caravan zo beetje eruit :+
Ach, als je op die campings met je eigen caravan + een gezin van 4 personen aan komt in het hoogseizoen, dan betaal je ook 100-150 euro per nacht voor een stukje vergeeld gras.
Mits je gereserveerd hebt, want kom je er zonder reservering in het hoogseizoen dan zullen ze bij de receptie moeite hebben om hun lach in te houden terwijl ze je vertellen dat je toch echt op zoek moet naar een andere camping.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ivow85 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:30:
Ook als je je er niet volledig door laat leiden, is het weer in de gaten houden soms wel handig.

Op een droge dag met temperaturen halverwege de 20 graden neem ik geen jas mee als er ook helemaal geen buien voorspeld worden in de buurt. Maar als er wel kans is op een buitje dan is het toch wel fijn als je 's ochtends een jas in je rugzak hebt gestopt.

En als we een flinke wandeling gepland hebben laat we ons niet door buien tegenhouden. Maar als de voorspellingen zeggen "ochtend droog, middag nat" dan gaan we natuurlijk in de ochtend wandelen in doen we in de middag wat anders. Zeggen de voorspellingen juist dat het in de ochtend nat kan worden en in de middag waarschijnlijk droog is, dan doen we ook niet moeilijk over het uitstellen van de wandeling tot in de middag.
Tja voor elke stelling is wel een voorbeeld te verzinnen wat niet op gaat. Als jij er blij van wordt moet je het vooral doen. :)

Ik het stuk wat je niet geciteerd hebt geef ik zelf al aan dat het soms wel zin heeft. Echter is het ook mijn ervaring dat wanneer mensen te veel naar weerbericht of buienradar kijken dit verlammend werkt. Het lijkt altijd erger dan het wordt en dan heb je een onnodige rem op iets gaan ondernemen, dat vind ik doodzonde.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 08:23
Ivow85 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:28:
[...]

Ach, als je op die campings met je eigen caravan + een gezin van 4 personen aan komt in het hoogseizoen, dan betaal je ook 100-150 euro per nacht voor een stukje vergeeld gras.
Mits je gereserveerd hebt, want kom je er zonder reservering in het hoogseizoen dan zullen ze bij de receptie moeite hebben om hun lach in te houden terwijl ze je vertellen dat je toch echt op zoek moet naar een andere camping.
Is dat met marmeren prive sanitair? Ik vond Oostenrijk al duur maar dit betaal ik niet hoor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat zijn nogal tarieven inderdaad. Wij gaan onder andere een toeristisch deel van Frankrijk in maar betalen twintig tot iets boven de dertig per nacht in totaal. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

[...]

Ik betaal nu 120 euro per nacht, maar das wel incl. Eigen sanitair, een pantry met koelkastje, elektriek, 5 personen, toeristenbelasting, de eindschoonmaak en op 300+ m2, grenzend aan een open veld. Die 150 kun je vast ook wel ergens halen, maar das nauwelijks de norm te noemen lijkt mij. Vorig jaar zonder eigen sanitair en op 120m2 betaalde ik 85 euro per nacht. Beide campings zijn *****.

De enige echte

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 23:39
Wij zijn net terug thuis (twee etappes). Laatste nacht aan t Gardameer nog mogen genieten van de hagel. Auto onder de deuken :(
Gelukkig Allrisk, dus we overleven het wel, eens zien of die total loss is. Zal erom hangen...

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

[...]

Ik ben in mijn eentje en het is het ook afhankelijk van het soort camping wat je zoek (animatie, zwembad etc etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 19:06:
[...]

Dat ligt grofweg op de route die we in gedachten hadden. Hoe lang blijf je daar? :) Paar dagen camping is voor de kinderen wel leuk. Kan ik de nieuw sup uitproberen.
Hooguit nog 2 misschien 3 dagen (morgen meegeteld).

We fladderen en beetje van camping naar camping, gestuurd door het weer en waar we zijn in hebben.

En dat in het hoogseizoen, zonder reserveren, zonder 100+ euro per nacht uit te geven @Ivow85 >:)
Eerste camping iets op de 25 euro per nacht, nu hier €30,50. Het is trouwens tegenwoordig de stroom die het werk flink duurder maakt, 6 a 7 euro per nacht is heel normaal.
Okay ik mis 1 gezinslid om er 4 van te maken.

Ik heb de dag voor aankomst even gebeld of er plek was, kreeg een bevestiging + betaal link per mail en klaar. Netjes geregeld.
We kwamen aan previous tijdens sluitingstijd van de receptie. Maar de uitbater kwam vanuit de bar naar me toe lopen en checkte ons netjes in, had waar uitleg en we kregen de druppel voor de slagboom.

@pirke De plekken zijn trouwens best ruim, met wat steken, keren en meten moet jullie combi ook wel passen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
@Bommes 25-30 euro per nacht in het hoogseizoen is heel netjes voor een camping met faciliteiten en personeel. Genoeg campings waarbij dat de voorjaarsprijzen zijn die 's zomers een paar keer over de kop gaan.

Maar 7 euro betalen voor een beetje stroom voor de koelkast doe ik niet, die draait goedkoper op gas. Gisteren 8 euro parkeergeld incl onbeperkt 16a stroom, prima. Vandaag gratis parkeren, met prepay stroom a 70c/kWh. Dan maar geen stroom...

En hoezo combi? Gewoon 1 voertuig hoor ;)

Op camperplaatsen komen we meestal tussen 15:00 en 17:00 aan, er is eigenlijk altijd nog wel een plekje. Soms is het wel spannend, lees je vantevoren dat er slechts 6 (ook nog hele goedkope) plaatsen zijn naast een mooi kasteel aan een populaire route, kom je aan om 17:00 is er niemand en ben je de enige.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Koekstra
  • Registratie: November 2012
  • Niet online
Stroom is idd vaak een apart verdienmodel. Gelukkig ben ik met ons 51 jaar oude camper zelfvoorzienend, en sta ik nooit aan de stroom.

Oké, bijna nooit dan. Sta as we speak in Kroatië waar de stroom gratis is, en als Hollander heb ik maar even aangehaakt voor de koelkast :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• stylezzz
caspervc schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:15:
[...]

Wij zijn net terug thuis (twee etappes). Laatste nacht aan t Gardameer nog mogen genieten van de hagel. Auto onder de deuken :(
Gelukkig Allrisk, dus we overleven het wel, eens zien of die total loss is. Zal erom hangen...
Hoe ben je terug gekomen? Was de auto nog rijdbaar?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• caspervc
  • Laatst online: 23:39
stylezzz schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:21:
[...]

Hoe ben je terug gekomen? Was de auto nog rijdbaar?
Ja prima, glaswerk niet beschadigd, wel 30+ deuken overal.

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Koekstra schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:19:
Stroom is idd vaak een apart verdienmodel. Gelukkig ben ik met ons 51 jaar oude camper zelfvoorzienend, en sta ik nooit aan de stroom.

Oké, bijna nooit dan. Sta as we speak in Kroatië waar de stroom gratis is, en als Hollander heb ik maar even aangehaakt voor de koelkast :+
Gratis stroom sla ik ook niet af, met een Nespresso apparaat is koffie zetten wel zo makkelijk :)

In de winter of bij koud voor-/najaar vindt ik 5 euro/dag nog wel prima, dan kunnen we elektrisch verwarmen en gaat de gasfles niet zo snel leeg. Dat is dan vooral een praktische overweging, want zelfs met elektrische verwarming verwacht ik dat ze er flink winst op maken: grootverbruiktarief is maar een paar cent als ze slim inkopen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou ja, aangezien velen tegenwoordig waterkoker, Nespresso, kookplaat, kachel, tv, koelkast, airco en liefst ook auto aan de stroom hangen snap ik de tarieven soms wel. Het vervelende is alleen dat ik alleen een koelbox en telefoonlader aan de stroom heb en dan voelt het best zonde.

In die zin hoop ik dat meer campings over gaan op betalen voor je verbruik, maar dat kost ze vast meer dan het oplevert.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
pirke schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:28:
[...]

Gratis stroom sla ik ook niet af, met een Nespresso apparaat is koffie zetten wel zo makkelijk :)

In de winter of bij koud voor-/najaar vindt ik 5 euro/dag nog wel prima, dan kunnen we elektrisch verwarmen en gaat de gasfles niet zo snel leeg. Dat is dan vooral een praktische overweging, want zelfs met elektrische verwarming verwacht ik dat ze er flink winst op maken: grootverbruiktarief is maar een paar cent als ze slim inkopen.
Ja als je elektrisch verwarmt is het wel een stuk rendabeler ja.
Ik verwarm op gas. De boiler en koelkast gaan ook op gas, en zou alleen de koelkast op 230v gebruiken, en m'n telefoon opladen..

We staan voor 't eerst langer dan 2 dagen op 1 plek (jaja, een hele week!) maar normaal laad de telefoon tijdens het rijden, en kan ik een eventuele 2e dag opvangen met een powerbank.

Laatste 5 jaar heb ik denk 2x de kachel gebruikt, en de boiler gaat alleen aan als we in de camper willen douchen. Dus ook mijn gasverbruik is al nihil. Beetje koken/koffie zetten en de koelkast dus.

Die 6 euro per dag klinkt niet veel, maar slaat voor ons echt nergens op. Leuk als je een camper hebt met airco/tv/schotelantenne en elektrisch verwarmt + elektrische boiler enzo, maar zo reis ik ook niet 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:34:
[...]

In die zin hoop ik dat meer campings over gaan op betalen voor je verbruik, maar dat kost ze vast meer dan het oplevert.
Ik heb wel eens zoiets gezien. Kocht je een pasje voor de slagboom, en kon je er geld op zetten voor de stroom en douche.
Weet alleen niet of je per kwh betaalde of op basis van tijd. Maar dit zou wel een eerlijker tarief opleveren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Koekstra schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:42:
[...]

Ik heb wel eens zoiets gezien. Kocht je een pasje voor de slagboom, en kon je er geld op zetten voor de stroom en douche.
Weet alleen niet of je per kwh betaalde of op basis van tijd. Maar dit zou wel een eerlijker tarief opleveren.
Afgelopen jaar had ik in Duitsland gewoon een eigen meter voor mijn stekker, elke plek werd apart gemeten.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 09:03
https://www.decathlon.nl//p/_/R-p-342404

Decathlon heeft nu toch wel een leuk nieuw model bedacht. Zie dat ze trouwens ook een vouwwagen in het assortiment hebben nu.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• johan_solar
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 26-06 11:23

johan_solar

kitesurfing and coding

Ik zou ook graag zelfvoorzienend willen worden met onze vouwwagen. Al is het alleen al omdat je dan op mooie natuurplekken kunt staan op de camping, waar toch een iets ander volk komt.

De koelkast van onze vouwwagen werkt ook op gas, echter de draaiknop met thermokoppel is stuk. Die ga ik deze week vervangen en dan kunnen we in principe koelen voor 10 gram gas per uur volgens het typeplaatje. Het blauwe campingaz is duur in de winkel maar je kunt het ook laten bijvullen bij Gulf tankstation - Fremouw Fuels B.V. in Zeist, voor omgerekend 7,50 euro / kg, dus dan kost 1 dag koelen ongeveer 1,90 euro.

pvoutput 6300Wp ZW en NO

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Wailing_Banshee

Wailing_Banshee

You're Next

Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 16:44:
@streamnl Dan zal ik je uit de droom helpen, onweer is een buienverschijnsel dus per definitie onvoorspelbaar. :)
Daarom kijk ik altijd op lightningmaps.org. Je kunt niet zien wat er aankomt (aka voorspelling), maar je kunt wel conclusies trekken uit de intensiteit van de huidige storm en de richting waar het op gaat trekken en of het aan het afnemen of toenemen is.
Ivow85 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 17:30:
[...]
Op een droge dag met temperaturen halverwege de 20 graden neem ik geen jas mee als er ook helemaal geen buien voorspeld worden in de buurt.
Dat hangt helemaal af waar je bent. Als je in de bergen loopt, is dit zeker geen goed advies! Het weer kan ineens heel snel omslaan.
Gonadan schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:34:
[...]

Nou ja, aangezien velen tegenwoordig waterkoker, Nespresso, kookplaat, kachel, tv, koelkast, airco en liefst ook auto aan de stroom hangen snap ik de tarieven soms wel. Het vervelende is alleen dat ik alleen een koelbox en telefoonlader aan de stroom heb en dan voelt het best zonde.

Stond afgelopen week een stukje over in de krant, dat steeds meer mensen stiekem hun electrische auto bij de plek opladen. Ik denk dat die omslag naar betalen na verbruik niet lang meer op zich laat wachten. Er was ook een eigenaar die een combinatie had: de eerste 5kWh zat bij de prijs inbegrepen, de rest mocht je los afrekenen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Koekstra schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 22:36:
[...]

Laatste 5 jaar heb ik denk 2x de kachel gebruikt, en de boiler gaat alleen aan als we in de camper willen douchen. Dus ook mijn gasverbruik is al nihil. Beetje koken/koffie zetten en de koelkast dus.
Hier is net de kachel nog even aan geweest, 8 graden is toch wat aan de frisse kant, een verdubbeling is wel lekker :)

Een hybride verwarming/boiler is wel ideaal, kun je kiezen tussen elektrisch of gas of allebei, afhankelijk vd situatie en tarieven. Momenteel staan we los, dan gas. Indien stroom inclusief blijft gas uit. Het aantal kWh valt reuze mee.

Mensen zijn zelf overigens ook al goede kachels: 250 Watt per volwassene.

Afwassen doen we altijd in de camper, douchen nog nooit in de camper gedaan, een washandje met water werkt ook. Afwaswater opwarmen in de boiler is 0,1-0,5 kWh, afhankelijk vd deltaT.

Nespresso kost bijna geen stroom, 1 minuut a 1kW is minder dan 0,02 kWh.

Schotel verbruikt zo goed als niks: 50W als hij initieel zoekt (minuutje), eenmaal op zn plek is het verbruik 0. De TV voor de tekenfilmpjes 's ochtends verbruikt ook maar een paar Watt. Dat gaat allemaal op 12v en merken we niet eens op de verbruiksmeter.

De koelkast is de grootste verbruiker als we aan de stroom hangen, maar dat is echt geen 5 euro waard. Ook 70c/kWh vind ik belachelijke tarieven. Betalen naar verbruik is prima, maar niet tegen afzetprijzen.

Overigens, als het koud is buiten en we gaan een stuk rijden dan zorgt een warmtewisselaar ervoor dat de restwarmte vd motor gebruikt wordt om de glycol in de verwarmingsbuizen op te warmen. Dat werkt perfect :) We stoken genoeg diesel, restwarmte in overvloed...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jelte
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
twowheeler schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 07:47:

Decathlon heeft nu toch wel een leuk nieuw model bedacht. Zie dat ze trouwens ook een vouwwagen in het assortiment hebben nu.
Wow, futuristisch ding. Gaaf concept.

Het lijkt echter wel dat je de ventilator altijd moet laten draaien en dan de tent niet helemaal open mag hebben (voordeur en tussendeur dus).
En bestemd tegen slechts 30 km/h wind.

En €1799? Neh, laat maar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
pirke schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 08:18:
[...]

Hier is net de kachel nog even aan geweest, 8 graden is toch wat aan de frisse kant, een verdubbeling is wel lekker :)

Een hybride verwarming/boiler is wel ideaal, kun je kiezen tussen elektrisch of gas of allebei, afhankelijk vd situatie en tarieven. Momenteel staan we los, dan gas. Indien stroom inclusief blijft gas uit. Het aantal kWh valt reuze mee.

Mensen zijn zelf overigens ook al goede kachels: 250 Watt per volwassene.

Afwassen doen we altijd in de camper, douchen nog nooit in de camper gedaan, een washandje met water werkt ook. Afwaswater opwarmen in de boiler is 0,1-0,5 kWh, afhankelijk vd deltaT.

Nespresso kost bijna geen stroom, 1 minuut a 1kW is minder dan 0,02 kWh.

Schotel verbruikt zo goed als niks: 50W als hij initieel zoekt (minuutje), eenmaal op zn plek is het verbruik 0. De TV voor de tekenfilmpjes 's ochtends verbruikt ook maar een paar Watt. Dat gaat allemaal op 12v en merken we niet eens op de verbruiksmeter.

De koelkast is de grootste verbruiker als we aan de stroom hangen, maar dat is echt geen 5 euro waard. Ook 70c/kWh vind ik belachelijke tarieven. Betalen naar verbruik is prima, maar niet tegen afzetprijzen.

Overigens, als het koud is buiten en we gaan een stuk rijden dan zorgt een warmtewisselaar ervoor dat de restwarmte vd motor gebruikt wordt om de glycol in de verwarmingsbuizen op te warmen. Dat werkt perfect :) We stoken genoeg diesel, restwarmte in overvloed...
Kijk je snapt natuurlijk zelf ook wel dat ik meer doel op de mensen met een 15 meter lange villa op wielen (2 kanten uitgeschoven), complete inbouwkeuken, GROOT flat-screen (minstens 1), vloerverwarming en dergelijke ingebouwd. Dat soort campers hebben niet de optie om de tv op 12v aan te zetten. Die kunnen hydraulisch levelen (denk ik), wat verlichting gebruiken en zijn verder volgens mij afhankelijk van het net.

En al zouden die met omvormers werken, zijn ze ook zo door de accu capaciteit heen denk ik :9

Vind het machtig mooi om te zien allemaal hoor, eerlijk waar. Maar het is niet mijn stijl. Met ons campertje rij ik rustig een onverhard veel te krap bospaadje naar beneden om in Noorwegen bij een watervalletje te komen. Met een camper die meer kost dan een gemiddelde woning zou ik me toch zorgen maken om elk krasje en busje :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Jelte schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:05:
[...]

Wow, futuristisch ding. Gaaf concept.

Het lijkt echter wel dat je de ventilator altijd moet laten draaien en dan de tent niet helemaal open mag hebben (voordeur en tussendeur dus).
En bestemd tegen slechts 30 km/h wind.

En €1799? Neh, laat maar.
Het is wel 'technisch katoen' in tegenstelling tot veel andere tenten van Quechua en er zit ook een stuk meer doek in. Heel goedkoop is ie niet, maar ik vind de prijsstelling niet zo raar.

Verder wel eens, leuk concept, maar ook wel wat bezwaren...

@Koekstra Volgens mij beschrijf je aardig de camper van @pirke :D... Op het uitschuifgedeelte na.

[ Voor 7% gewijzigd door JanHenk op 27-07-2023 09:10 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Koekstra
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 27 juli 2023 @ 09:09:
[...]

@Koekstra Volgens mij beschrijf je aardig de camper van @pirke :D... Op het uitschuifgedeelte na.
Oh echt? :o Nouja zoals ik al zei, vind 't machtig mooi :)

Maar wat ik lees mis ik nog wel de keukenapparatuur naast de koelkast

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@pirke Voor een volwassene mag je 100W aan warmteafgifte rekenen. 250W is veel te veel.

Voorts vind ik dat gedoe over een beetje elektriek maar gezeur. Op de camping ga ik zelf niet letten op mijn verbruik om de campingeigenaar te ontzien. Als ik 120 euro per nacht betaal en de stroom is inclusief gaat dus ook de PHEV elke 2 of 3 dagen 's nachts aan de stroom. Net als thuis. Die 10 euro per week (grootverbruik tarief, hooguit 25 cent per kWh) snijdt maar lekker in de winst van de uitbater. Ik zie ook nooit een verontwaardigde blik naar een caravan/camper met een airco of elektrische kachel die grofweg eenzelfde verbruik per week afneemt.

De camping waar ik nu sta doet daar ook niet moeilijk over die hebben nota bene nog een gratis laadpaal bij de receptie staan.

Zelfs als je 1x per week je tesla 100kWh oplaadt heb je het over 3,50 per dag.

Nu zijn er natuurlijk ook andere categorieën aan camping waarbij ik snap dat die paar kWh extra stroom niet in de prijs kan zitten. Daar vind ik een kWh meter wel acceptabel, en net als jij -tegen acceptabel tarief- ik neem bijvoorbeeld ook ammenevernooitniet geen WiFi af voor €7,50 per dag per apparaat.

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

Bwahahaha, wat een verschrikkelijk ding. Bij stroomuitval kun je niet meer slapen.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 26-06 21:50

Echt heel grappig deze tent
Wel heel onhandig,het is eigenlijk meer een gimmick

[ Voor 25% gewijzigd door Harribo op 27-07-2023 09:30 ]

Pagina: 1 ... 181 ... 258 Laatste