[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 178 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Heeft iemand ervaring met de koel/ijsboxen van Dometic? Of weet iemand evt. nog goeie alternatieven? (en dan heb ik het over passieve koelboxen, gas of electrisch heb ik geen interesse in) Ik denk er over om een cool ice 33 te halen, maar vindt ze nogal aan de prijs. Wat op zich niet heel erg is, maar dan wil ik ook wel echt kwaliteit.

Deze review lijkt aardig positief. Ja de yeti is beter, maar ook weer nog een stuk duurder.

Ik heb nu zo'n koeltas ding van decathlon maar da's leuk voor een dag in de auto of een nachtje en daarna is het wel klaar met de koelte. Deze dingen zouden een (lang) weekend koud moeten blijven.

[ Voor 16% gewijzigd door Charly op 11-07-2023 17:01 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• franssie
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:35

franssie

Save the albatross

Charly schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:47:
Heeft iemand ervaring met de koel/ijsboxen van Dometic? Of weet iemand evt. nog goeie alternatieven? (en dan heb ik het over passieve koelboxen, gas of electrisch heb ik geen interesse in) Ik denk er over om een cool ice 33 te halen, maar vindt ze nogal aan de prijs. Wat op zich niet heel erg is, maar dan wil ik ook wel echt kwaliteit.

https://www.dometic.com/n...wci-33-74828?v=9600000502

Deze review lijkt aardig positief. Ja de yeti is beter, maar ook weer nog een stuk duurder.

[YouTube: 4-Way Ultimate IceBox Esky Challenge - Yeti vs. EvaKool vs. Dometic vs. Esky]

Ik heb nu zo'n koeltas ding van decathlon maar da's leuk voor een dag in de auto of een nachtje en daarna is het wel klaar met de koelte. Deze dingen zouden een (lang) weekend koud moeten blijven.
Yeti is zelfs in Amerika onbetaalbaar maar gaaf. Ik heb een igloo marine 50, perfect ding, gekocht op aanraden van een waterscout. Neem een kleinere koeltas met daarin veel elementen, haal er twee maal per dag en element uit een je kan zo drie vier dagen vooruit.

Deze uitvoering: Igloo Marine Ultra 54
EDIT: is vervangen door deze https://www.iglookoelboxen.nl/marine-54-koelbox-2022
Er is ook een 36, die neem je wel wat makkelijker mee.

EDIT 2 -- Die koeltas met elementen plaats je dus IN de koelbox natuurlijk 8)

[ Voor 16% gewijzigd door franssie op 11-07-2023 17:08 ]

franssie.bsky.social | 🎸 Niets is zo permanent als een tijdelijke oplossing | Een goed probleem komt nooit alleen | Gibson guitar Fender Guitar God Damn Guitar

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:55
Wowhead schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
Ik wil voor deze zomer deze tent kopen voor twee personen.

Budget is 400 euro~ wil graag een opblaas/pop up tent ivm de leukste ervaringen voor mijn oudste zoon die voor het eerst zal gaan camperen, en wil liever geen frustraties met opzetten van tenten zodat hij het leuk vind en het vaker wilt doen.

Decathlon staat bij mij als een budget merk dat wel redelijk ok is maar niet best bang voor bucks, echter heb ik totaal geen kaas gegeten over tenten, en alles wat ik google zijn infomercials.

Ik vond deze review wel leuk:
https://www.kampeermeneer...nnemen%20in%20je%20bagage.

https://www.decathlon.nl/...302837?mc=8648382&c=BEIGE

Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met deze opblaas tenten van Decathlon? de reviews zien er wel goed uit, maar allicht biased op hun website ivm de reviewers een korting kunnen winnen bij het achterlaten van een review oid?

De tent die ik zoek is voornamelijk voor milde weers omstandigheden in de benelux, hoewel allicht ook in de herfst vakantie van de oudste het leuk kan zijn om een paar dagen te gaan camperen met wat warme kleren aan :)
Ik heb die Decathlon air seconds 4.1 . Bevalt heel goed.
Ga er donderdag mee naar Limburg.

Het is echt een ventilatie tent voor in de zomer vind ik. Vooral als het warm weer is. Derde keer dat ik er mee ga kamperen.
Hij staat vrij snel. Meeste werk zijn de scheerlijnen.
Ik doe er altijd een plastic onder, scheelt schoonmaken.

Misschien is de 4.2 handiger? Heb je gescheiden slaap compartimenten. Ieder zijn eigen.

[ Voor 4% gewijzigd door Harribo op 11-07-2023 18:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 10-09 22:38
Harribo schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 18:42:
[...]

Ik heb die Decathlon air seconds 4.1 . Bevalt heel goed.
Ga er donderdag mee naar Limburg.

Het is echt een ventilatie tent voor in de zomer vind ik. Vooral als het warm weer is. Derde keer dat ik er mee ga kamperen.
Hij staat vrij snel. Meeste werk zijn de scheerlijnen.
Ik doe er altijd een plastic onder, scheelt schoonmaken.

Misschien is de 4.2 handiger? Heb je gescheiden slaap compartimenten. Ieder zijn eigen.
Wij hadden ook de 4.1 volgens mij, 1 groot slaap compartiment, was voor 4 personen maar werkte voor ons best voor 2 personen met 2 luchtbedden en dan nog ruimte over voor wat kisten en tassen enzo..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 21:33
Bijna op pad met de klapkar. Morgen rijden we richting Straatsburg, vrijdag naar Camping les Deux Glaciers (op1600m hoogte in Zwitserland) en dan dinsdag in Genua op de boot naar Sardinië waar we 2,5 weken op 5 verschillende campings staan.
Veel verschillende te zien, veel te doen, veel zin in.
Wel beetje benieuwd hoe het reizen gaat. Vorig jaar hadden we 4 campings, nu ruim het dubbele. Hopelijk ook wat lagere temperaturen op Sardinië dan actueel 7(8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 20:11
Is een decathlon sup van 250-300 euro een beetje kwaliteit?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 21:11

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 21:14:
Definieer setup.
Alleen een tentje?
Of met stoelen, slaapzakken, matjes en/of heel de ratteplan?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• pirke
@Bommes een sup, standup peddle, platte kano, ding om op te staan en met een roeispaan jezelf voort te duwen, zo'n platte gele opblaasbanaan, je weet wel, een sup :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 19:56
DaWayne schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 20:16:
Bijna op pad met de klapkar. Morgen rijden we richting Straatsburg, vrijdag naar Camping les Deux Glaciers (op1600m hoogte in Zwitserland) en dan dinsdag in Genua op de boot naar Sardinië waar we 2,5 weken op 5 verschillende campings staan.
Veel verschillende te zien, veel te doen, veel zin in.
Wel beetje benieuwd hoe het reizen gaat. Vorig jaar hadden we 4 campings, nu ruim het dubbele. Hopelijk ook wat lagere temperaturen op Sardinië dan actueel 7(8)7
Ben benieuwd hoe je dat bevalt. Vind het altijd nog al wat werk. Alles weer in de kar krijgen. Nooit echt goed systeem voor bedacht en misschien wel gewoon te veel spullen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:40:
@Bommes een sup, standup peddle, platte kano, ding om op te staan en met een roeispaan jezelf voort te duwen, zo'n platte gele opblaasbanaan, je weet wel, een sup :)
Waahaa ik las setup. :P
Evengoed, wij, mijn vrouw en ik, hebben een jaar of 4 terug nieuwe sups gekocht.
Eurotje of 400 per stuk? Dacht ik.
1 keer gebruikt, we zijn er 1 keer mee wezen suppen. Dat was het.

Maar dat was je vraag niet. Voor die 400 kocht je toen echt wel een goede sup.
De helft klinkt wel als een realistische Decathlon prijs range voor okay spul.
Kun je er geen reviews van vinden?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DaWayne
Tito129 schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 22:44:
[...]

Ben benieuwd hoe je dat bevalt. Vind het altijd nog al wat werk. Alles weer in de kar krijgen. Nooit echt goed systeem voor bedacht en misschien wel gewoon te veel spullen.
De Campooz staat wel snel gelukkig. Verder reizen we comfortabel maar licht. Dus wel een nespresso-apparaat, koelkast, keukentje en Cadac safari chef, maar verder alleen 2 tassen met kleding, 1 tas met speelgoed, 1 met boeken en spelletjes en 1 met een sup.
We pakken altijd sochtends op het gemak in (2 uur ongeveer) en zijn dan rond 10 uur op pad. Rijtijden zijn 2-5 uur, dus begin van de middag staan we meestal op de nieuwe plek. Daar uurtje uitpakken en dan strandje, kerkje, restaurantje is een beetje het idee. De kinderen zijn nu 9 en 12, dat maakt het leven wel plezieriger met reizen. Zij plonzen gewoon in het zwembad terwijl wij de vouwwagen uitpakken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:15

[YouTube: 4-Way Ultimate IceBox Esky Challenge - Yeti vs. EvaKool vs. Dometic vs. Esky]

Net terug van vakantie met een Dometic Cool Ice 22in oranje. Paar weken geleden gekocht omdat ik nu toch wel eens een koel drankje mee wilde. Bouwkwaliteit is echt goed, stevige kist met goede scharnieren. Sluiting is best slim bedacht en moet je even doorhebben. Elke keer dat we hem open deden kwam er weer echt koude lucht uit. Konden er voor 3 personen voor twee dagen eten en drinken in kwijt en koel houden.

Ik ben er wel blij mee, zeg maar. Maar inderdaad niet goedkoop. Maar je ziet de prijs in de bouwkwaliteit wel terug. Bierflesjes kunnen er rechtop in staan, wijnflessen moeten schuin liggen. Ik vries meestal 2 of 3 0,5 liter flesjes met water in als koelblok en daar zat aan het einde van dag twee net geen ijs meer in (twee dagen in de auto met buitentemperaturen van 32 graden).

(Correctie, de Cool Ice 22, niet de 33)

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Heb zelf ook al een aantal jaren 1 van 300 euro (wel andere merk, alleen tijdens vakanties) en dat wil allemaal prima op een meer of rivier. Bij mij is zelfs de peddle na al die tijd nog heel, had persoonlijk verwacht dat die al in 2'en was gebroken.

Before me there were many, after me there will be none

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• charrel
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 16:59

charrel

Cortisol4life..

Genoeg reviews van te vinden toch, ik heb de wat duurdere itiwit touring maar peddelt echt prima en de bouwkwaliteit is beter dan de gemiddelde aanbieding sups. Zeker in vergelijking met de Mistral/aqua Marina sups. Itiwit maakt prima sups in mijn optiek.
Vergeet niet dat er bij de meeste itiwit sups geen paddel en pomp zitten. Dus de prijs gaat nog iets omhoog, staan er meestal zal op marktplaats.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wowhead
  • Registratie: Augustus 2019
  • Laatst online: 18-04-2024
Super dankjewel! Ik ga even verder kijken naar de 5.2 in dat geval hoewel die wel gelijk 200 euro duurder is :D

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Dr. Strangelove
  • Laatst online: 23:44
Wij gaan over twee weken op pad, ergens ten zuiden van Poitiers staat de klapkar van vrienden van ons waar we twee weken gebruik van mogen maken. Tent is leuk maar het is een drama om alles in te pakken. Nu staat een fors deel van de spullen die we moeten hebben er al en hoeven de kinderen eens niet met hun hoofd tegen de slaapmatten die achterin tegen het plafond gebonden zijn te rijden :)

We stoppen op weg twee nachten in Chartres; schijnt een leuke stad te zijn. Doen we eigenlijk altijd op een lange rit, mini-city break. Op de weg terug gaan we dit ook doen, weet alleen nog niet waar. Tours is wat te dichtbij de camping, misschien Orléans.

These are my principles. If you don't like them, I have others.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21:31
Voor de prijs zijn de sups niet slecht, maar ze zijn zeker niet heel goed. Waar ik vooral op zou letten is de vorm en lengte. De meeste beginners kopen een allround sup (tussen de 10 en 11’, ronde neus, relatief breed bv 34”). Ik zou dat niet doen, want met die sup’s kom je amper vooruit. Ik zou eerder voor een langere sup gaan (11’ of 12,6’) met een spitsere neus. Daar ga je veel langer plezier van hebben. Kijk eens naar de Gladiator Pro series. Dan ben je wel wat meer kwijt, maar de kwaliteit is veel beter. Ze buigen ook veel minder door, waardoor ze veel stabieler zijn en beter varen. Bij de Gladiator sets zit een peddel en pomp, waardoor het prijsverschil kleiner wordt. Een optie is hun 11,4’. Ze hebben ook een 11,6’, maar die is breder. En een 11,2’, maar die is weer smaller. Ik heb zelf hun 12,6’ S Elite serie, maar die is weer €100 duurder en een Red Paddle Compact 11’.

[ Voor 6% gewijzigd door L.N. op 12-07-2023 09:56 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 18:41
Bommes schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:50:
Camping in Dole pas vanaf zaterdag besproken dus we doen het lekker rustig aan en houden bij Nancy een tussenstop.
Op: Moselle Camping
Grappig ik ben daar ook ooit eens geweest maar ik was te voet met mijn vrouw over de GR5. Was de laatste camping van die wandeltocht, Nancy was het eindpunt van die vakantie (zuid Luxemburg naar Nancy gelopen).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma

De Petromax koelbox (25 en 50L) doet het weer beter dan de yeti. Maar is ook erg prijzig voor een passieve doos.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Adam1980
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 16-09 12:29
Wat L.N. zegt. Maar het is natuurlijk afhankelijk wat je er mee wil doen. Renault Scenic vs porsche 911.
De kwaliteit van onze decathlon sup is goed. De meegeleverde accessoires ook.
De mijne is meer van het kaliber Renault Scenic. Ik gebruik 'm vooral voor stukjes met 1 van de kinderen, te klein voor ons gewicht. Of ze gebruiken 'm zelf om mee te klooien. Prima ding.

[ Voor 14% gewijzigd door Adam1980 op 12-07-2023 20:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Adam1980 schreef op woensdag 12 juli 2023 @ 20:05:
[...]

Wat L.N. zegt. Maar het is natuurlijk afhankelijk wat je er mee wil doen. Renault Scenic vs porsche 911.
De kwaliteit van onze decathlon sup is goed. De meegeleverde accessoires ook.
De mijne is meer van het kaliber Renault Scenic. Ik gebruik 'm vooral voor stukjes met 1 van de kinderen, te klein voor ons gewicht. Of ze gebruiken 'm zelf om mee te klooien. Prima ding.
Het zou ook vooral voor gebruik met de kinderen zijn, mezelf en twee kinderen moeten er samen op kunnen. Nu en over een paar jaar het liefst ook nog wel. Ik schommel tussen de 80 en 85kg, kinderen worden ook steeds zwaarder, dus laat er 130kg comfortabel op moeten kunnen...

Ik hoef geen Porsche of snelheidsduivel onder de sups, gewoon een ding dat blijft drijven en niet omkiept. Ik ga geen races houden, en verwacht geen lange afstanden af te gaan leggen. Hooguit een keer naar de overkant van een meertje ofzo.

Vroeger hadden mijn ouders een opblaasbaar rubber bootje, daar gingen we dan ook net met zn vieren in (drieën toen we wat groter waren). Hebben we grote lol mee gehad.

Ik zie dat ze ook opblaasbare 3 persoons kayaks hebben voor een vergelijkbaar bedrag, misschien is dat nog wel een beter idee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@pirke check bi die kajaks wel even de werkelijke maat.
Ik heb ook ooit zo een ding gekregen voor een verjaardag, op de doos stond een foto van een vrouw en een man er in.
dat moeten wel mini mensjes geweest zijn.
Ik kon er alleen goed in zitten, 2 personen.. alleen als je erg van elkaar houd en het niet erg vind op schoot te zitten.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19:37
Om nog even aan te haken bij het SUP-verhaal.
Wij hebben deze Aqua Marina Fusion.
Afbeeldingslocatie: https://cdn.toppy.nl/g/catalog/product/11072/1200f1200/inked21160-aqua-marina-fusion_16_1__li.webp
Erg fijne SUP, oerdegelijk en compleet geleverd met tas, pomp etc.
Om het on-topic te houden: hij gaat nu al een paar jaar mee op vakantie en voor spelen en korte tochtjes is hij prima geschikt. We kiezen onze bestemming dan ook wel zo dat er een meer in de buurt is voor zwemmen en suppen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Laatst online: 10-09 19:15
TheOmen schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:00:
Om nog even aan te haken bij het SUP-verhaal.
Wij hebben deze Aqua Marina Fusion.
[Afbeelding]
Erg fijne SUP, oerdegelijk en compleet geleverd met tas, pomp etc.
Om het on-topic te houden: hij gaat nu al een paar jaar mee op vakantie en voor spelen en korte tochtjes is hij prima geschikt. We kiezen onze bestemming dan ook wel zo dat er een meer in de buurt is voor zwemmen en suppen.
Ha ha, die wilde ik ook net posten:

https://www.wakestore.nl/...-fusion-sup-1010-set.html

Betaalbaar en stabiel. Mijn vriendin supt er mee met haar dochter (9) en af en toe met haar zoon (12) samen.

Individueel kunnen ze ook alledrie op de plank staan en suppen zonder het ooit eerder gedaan te hebben. Tot nu toe zijn ze er nog niet afgevallen.

Ik heb zelf de Stardupp Savor, iets langer, iets sneller, iets duurder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:05
dft2 schreef op woensdag 8 juni 2022 @ 09:39:
[...]

Ik zal een poging wagen, we hebben hem net en zijn er pas een weekje mee weg geweest ;)

Zoals velen moesten we een keuze maken tussen tent, caravan en vouwwagen. Caravan viel al snel af omdat mn vrouw dat niet wil. Onze eis was toch wel dat we een en ander een beetje snel kunnen opzetten en afbreken omdat we graag meerdere plekken plekken aandoen tijdens onze vakantie (niet echt trekken, maar 5-7 dagen op één plek) en dat we van de grond af liggen zodat we ook in het voor/naseizoen weg kunnen. Dus viel onze keus toch op een vouwwagen. De OPUS waren we toevallig al eens tegengekomen op internet, maar al snel afgeschreven vanwege de hoge prijs. Vorig jaar maar eens wezen kijken naar vouwwagens, en daar eigenlijk een beetje teleurgesteld over omdat ze eigenlijk nog hetzelfde zijn als 30 jaar geleden (uitzonderingen daargelaten, maar die pasten dan weer niet in het budget). En toen kwam er een OPUS (uit 2020) op Marktplaats. Nog steeds stevig aan de prijs vergeleken met een nieuwe vouwwagen, maar al een stuk meer in de buurt. We zijn toen naar de dealer in Emmerich gegaan met het idee de OPUS te bekijken en er definitief een punt achter te zetten, maar werden alleen maar enthousiaster! :P

In de meivakantie een weekje weggeweest, op twee plekken om ook te ervaren hoe het is om de boel weer in te pakken en op te zetten. Mijn ervaringen toe nu toe:
- Het is een groot en zwaar apparaat, caravanspiegels nodig en rekening houden met een flink brandstof verbruik. Zal ongetwijfeld minder zijn dan een caravan. De mover komt goed van pas.
- Bouwkwaliteit is goed
- Opzetten en vooral inpakken vergt nog wat handigheid; de twee keer ging al een stuk sneller. Het blijft natuurlijk wel kamperen dus uiteindelijk ben je altijd nog wel ff bezig, maar ik denk uiteindelijk een stuk sneller dan menig ander kampeermiddel.
- Het is precies wat het lijkt: een tent met de luxe van een caravan. Bijv. de verwarming is erg goed van pas gekomen (was nog rond het vriespunt in de nacht) en we hebben ook diverse keren binnen gezeten ivm het weer.
- De binnenruimte is geweldig; 2.30 hoog met dakramen. Je ervaart echt een buitengevoel. De hele voorkant kan er ook uitgeritst worden voor nog meer buitengevoel ;)
- De OPUS ziet er stoer uit maar stiekem heb je toch veel luxe (er is ook nog een off road versie die er nog stoerder uitziet)
- En natuurlijk het allerbelangrijkste: de reacties van de medekampeerders wanneer de tent zichzelf opblaast terwijl ik vast een biertje opentrek :D

Tot nu toe erg tevreden, maar we gaan het pas volgend jaar echt ervaren. Dit jaar gaan we nog even met een camper weg in Australie. >:)
@dft2 Had in het topic gezocht op Opus, en je verhaal popte naar boven.
Benieuwd hoe je ervaringen sinds de aankoop verder zijn ontwikkeld.
Daarnaast ben ik benieuwd naar iedereen z'n mening uiteraard.

Wij zijn op zoek naar iets dat ruimte geeft aan een gezin van 5 (voorlopig nog allemaal in de buurt van de tent willen hebben qua leeftijd (6,4,1)), maar dan wel eentje die sneller is op en af te breken.

De Opus 4 kwam langs in onze zoektocht, en ja... we waren wel super enthousiast.. m'n vrouw wilde hem eigenlijk nu al gelijk voor deze zomervakantie (die over twee weken begint ;))
Maar voor dat geld wil ik zeker eerst onze keuze rationaliseren en valideren! :)

Onze redeneringen om voor de Opus 4 te kiezen (vergeleken met een tent, camper, caravan):
- Snel op en af te breken, zodat we deze ook nog gebruiken voor alleen een weekend weg
- De mogelijkheid om met de auto apart nog op pad te gaan
- Flink stuk mooier dan elke caravan die we gezien hebben (personal of course)
- Plek voor het gezin om erin te slapen zonder steeds plekken te moeten ombouwen
- Onderweg kunnen stoppen om mooie plekken en dan gebruik te maken van koelkast en keuken (Opus 4 off road versie).

Reden om het niet doen: $$$

Dus hoe kan ik de aankoop goed praten :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• L.N.
@pirke Het voordeel van een sup is dat kinderen er vanaf kunnen springen en er weer zelf op kunnen klimmen, waardoor het een veelzijdiger speel platform is. Ook is een sup vaak kleiner ingepakt. Dat lijkt misschien minder relevant, maar een wat betere 12,6’ sup met tas en pomp is al snel 125-140 liter. En kayak is nog groter en neemt daardoor veel ruimte in. Overigens kunt je op veel sups een kayakzitje zetten.

Als je er veel gewicht (volwassenen + kinderen) op een sup gaat zetten, dan is de constructie van de sup van belang. Anders buigt deze te ver door en kom je al helemaal niet vooruit. Normaal heeft een duurdere sup een betere constructie. Maar goed, ik begrijp ook dat er een max aan het budget zit dat je wilt uitgeven. Ik adviseer die langere, omdat je met een langere (met spitse neus) alles kunt doen wat met een allrounder (stompe neus) kunt doen. Maar daarnaast kun je ook ge makkelijk naar de overkant van het meer peddelen. Het enige nadeel is dat de langere sup minder wendbaar is. Maar dat verschil is niet eens heel groot.

Wakestore heeft ook Stardupp als merk en dat is best een okay merk voor de prijs. Je zou dan de Stardupp Vantage Elite 11.4’ kunnen nemen. Die kost 390 Euro en dan heb je een complete set die een stuk beter is dan de Decathlon.

Ik heb nog een kinderpeddel van Aqua Marina. Als je wil mag je die voor niks hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 23:22

The Legend

*Plop*

pirke schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 01:17:
[...]

Het zou ook vooral voor gebruik met de kinderen zijn, mezelf en twee kinderen moeten er samen op kunnen. Nu en over een paar jaar het liefst ook nog wel. Ik schommel tussen de 80 en 85kg, kinderen worden ook steeds zwaarder, dus laat er 130kg comfortabel op moeten kunnen...

Ik hoef geen Porsche of snelheidsduivel onder de sups, gewoon een ding dat blijft drijven en niet omkiept. Ik ga geen races houden, en verwacht geen lange afstanden af te gaan leggen. Hooguit een keer naar de overkant van een meertje ofzo.

Vroeger hadden mijn ouders een opblaasbaar rubber bootje, daar gingen we dan ook net met zn vieren in (drieën toen we wat groter waren). Hebben we grote lol mee gehad.

Ik zie dat ze ook opblaasbare 3 persoons kayaks hebben voor een vergelijkbaar bedrag, misschien is dat nog wel een beter idee.
Ik heb ook zitten twijfelen tussen een grote sup om samen met de kinderen op te kunnen of toch een rubber boot (die wij vroeger ook hadden). Ben uiteindelijk toch voor de boot gegaan, omdat die veel goedkoper is, en de kinderen nog te klein zijn (7, 6 en 3) om alleen het water op te gaan. Ben wel voor een boot gegaan waar we daadwerkelijk inpassen: Intex Seahawk 3.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Thx allemaal, ik laat het even inzinken en zal het er eens met de wederhelft over hebben, die zal ook nog wel een mening hebben.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Goh, ik heb van m'n leven nog nooit op een sup gestaan, maar door bovenstaande berichten had ik er bijna één besteld… Klinkt wel leuk. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:26

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Nou lekker hoor. Mijn vouwwagen had een stuk stiksel wat los liet bij zo'n rits waarmee je de buis vast zet. Geen groot probleem maar je hebt het toch graag vast zitten want dan is het maar knap.

Dus ESVO gebeld, aangezien ik Aart Kok heb kon ik zo terecht. Even de tent van de kar afritsen en langs brengen, dan kon het wel even tussendoor ergens. En binnen twee werkdagen heb ik hem weer gerepareerd terug, kostte maar een paar tientjes. Ben ik toch wel errug blij mee. :D

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• tafmaf
  • Laatst online: 21:36
En altijd mooi als het op een provisionele manier gemaakt word.
Blijft het ook mooi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
PaulBloem schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 09:11:
[...]

@dft2 Had in het topic gezocht op Opus, en je verhaal popte naar boven.
Benieuwd hoe je ervaringen sinds de aankoop verder zijn ontwikkeld.
Daarnaast ben ik benieuwd naar iedereen z'n mening uiteraard.

Wij zijn op zoek naar iets dat ruimte geeft aan een gezin van 5 (voorlopig nog allemaal in de buurt van de tent willen hebben qua leeftijd (6,4,1)), maar dan wel eentje die sneller is op en af te breken.

De Opus 4 kwam langs in onze zoektocht, en ja... we waren wel super enthousiast.. m'n vrouw wilde hem eigenlijk nu al gelijk voor deze zomervakantie (die over twee weken begint ;))
Maar voor dat geld wil ik zeker eerst onze keuze rationaliseren en valideren! :)

Onze redeneringen om voor de Opus 4 te kiezen (vergeleken met een tent, camper, caravan):
- Snel op en af te breken, zodat we deze ook nog gebruiken voor alleen een weekend weg
- De mogelijkheid om met de auto apart nog op pad te gaan
- Flink stuk mooier dan elke caravan die we gezien hebben (personal of course)
- Plek voor het gezin om erin te slapen zonder steeds plekken te moeten ombouwen
- Onderweg kunnen stoppen om mooie plekken en dan gebruik te maken van koelkast en keuken (Opus 4 off road versie).

Reden om het niet doen: $$$

Dus hoe kan ik de aankoop goed praten :)
@PaulBloem Leuk dat je mijn reactie hebt gevonden!
Ondertussen zijn we inderdaad een jaar verder, maar we hebben de Opus pas in de meivakantie voor de tweede keer gebruikt omdat we in de zomer al iets anders hadden gepland. Over twee weken gaan we er eindelijk 'echt' mee weg voor een week of drie.

Alles wat ik eerder heb geschreven is voor ons nog steeds waar. Hier kan ik het volgende nog aan toevoegen:
- Opbergruimte valt ons eigenlijk nog mee. We kunnen vrijwel alle kampeerspullen (incl stoelen, tafels, etc..) voor ons gezin van 4 personen erin kwijt. Alleen kleding e.d. nemen in de auto mee. Als we opgebouwd zijn leggen we de kleding in een opzet kastje buiten onder de luifel. Niet ideaal maar werkt opzich wel. Kleding onder de banken is ook mogelijk, maar het is best wel een gedoe om de kussens steeds opzij te moeten leggen als je iets wilt pakken.
- Opzetten van het apparaat is echt wel snel, in 10m staat hij klaar. Uiteindelijk ben je de meeste tijd kwijt met het positioneren, waterpas zetten en de boel inruimen. Voor het inpakken geldt hetzelfde; het kost toch tijd om alles weer op te vouwen, schoon te maken en in de auto te leggen, denk dat dit niet anders is dan bij andere kampeermiddelen. Daarna is de Opus weer in een paar minuten klaar om te gaan. Vind ons zelf daar ook niet zo snel in, dus wij zullen er niet echt mee gaan trekken. Nu voor de zomervakantie gaan we in 3 weken naar 3 verschillende plekken.
- De Opus is in Engeland gemaakt en gebruikt veel Engelse onderdelen. Deze zijn wat lastiger verkrijgbaar in Nederland. Er zit tegenwoordig wel een dealer in Nederland, misschien helpt dat.
- Veel leuke reacties van andere mensen :P

Hoop dat dit helpt!

Ps. je hebt het in je bericht over de Opus4 wat mij doet vermoeden dat je misschien op een Amerikaanse of Australische site hebt gekeken. Houd er rekening mee dat dit echt (technisch) andere modellen zijn tov de Engelse variant die hier wordt geleverd, hoewel ze erg op elkaar lijken en de tent hetzelfde lijkt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:05
dft2 schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:23:
[...]

@PaulBloem Leuk dat je mijn reactie hebt gevonden!
Ondertussen zijn we inderdaad een jaar verder, maar we hebben de Opus pas in de meivakantie voor de tweede keer gebruikt omdat we in de zomer al iets anders hadden gepland. Over twee weken gaan we er eindelijk 'echt' mee weg voor een week of drie.

Alles wat ik eerder heb geschreven is voor ons nog steeds waar. Hier kan ik het volgende nog aan toevoegen:
- Opbergruimte valt ons eigenlijk nog mee. We kunnen vrijwel alle kampeerspullen (incl stoelen, tafels, etc..) voor ons gezin van 4 personen erin kwijt. Alleen kleding e.d. nemen in de auto mee. Als we opgebouwd zijn leggen we de kleding in een opzet kastje buiten onder de luifel. Niet ideaal maar werkt opzich wel. Kleding onder de banken is ook mogelijk, maar het is best wel een gedoe om de kussens steeds opzij te moeten leggen als je iets wilt pakken.
- Opzetten van het apparaat is echt wel snel, in 10m staat hij klaar. Uiteindelijk ben je de meeste tijd kwijt met het positioneren, waterpas zetten en de boel inruimen. Voor het inpakken geldt hetzelfde; het kost toch tijd om alles weer op te vouwen, schoon te maken en in de auto te leggen, denk dat dit niet anders is dan bij andere kampeermiddelen. Daarna is de Opus weer in een paar minuten klaar om te gaan. Vind ons zelf daar ook niet zo snel in, dus wij zullen er niet echt mee gaan trekken. Nu voor de zomervakantie gaan we in 3 weken naar 3 verschillende plekken.
- De Opus is in Engeland gemaakt en gebruikt veel Engelse onderdelen. Deze zijn wat lastiger verkrijgbaar in Nederland. Er zit tegenwoordig wel een dealer in Nederland, misschien helpt dat.
- Veel leuke reacties van andere mensen :P

Hoop dat dit helpt!

Ps. je hebt het in je bericht over de Opus4 wat mij doet vermoeden dat je misschien op een Amerikaanse of Australische site hebt gekeken. Houd er rekening mee dat dit echt (technisch) andere modellen zijn tov de Engelse variant die hier wordt geleverd, hoewel ze erg op elkaar lijken en de tent hetzelfde lijkt.
Super man, bedankt voor de toevoegingen, zeker waardevol!

Wat betreft de modellen, ik geloof zeker dat je gelijkt hebt... alleen dacht ik dat het wellicht kwam door de verschillende jaren versies....
  • Weet je wat precies de belangrijkste verschillen zijn van de UK/NL versie tegenover de USA/AU?
Want we vonden bijvoorbeeld juist de toegangelijke keuken (koelkast, koken, water, keukenspullen) vanaf buiten een van de betere unique selling points. Zo konden we onderweg hier ook gebruik van maken zonder hem op te zetten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

pirke schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:01:
Wij zitten nog te kijken waar we over een twee weken heen gaan. Engeland/Schotland lijkt toch erg nat te worden. Volgende plan is om naar Beieren en Oostenrijk te gaan.
Ga naar Italië / Griekenland, prachtig weer :+ 8)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Prima merk, ik heb een Dometic CFF 20compressor koelbox en je drank / bederfbare eten blijven echt koel op 6 graden ongeacht buitentemperatuur. En hij is stil, zon nu en dan een zacht geluidje bij het aanslaan.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• dft2
  • Registratie: Augustus 2009
  • Laatst online: 21:50
PaulBloem schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 15:44:
[...]

Super man, bedankt voor de toevoegingen, zeker waardevol!

Wat betreft de modellen, ik geloof zeker dat je gelijkt hebt... alleen dacht ik dat het wellicht kwam door de verschillende jaren versies....
  • Weet je wat precies de belangrijkste verschillen zijn van de UK/NL versie tegenover de USA/AU?
Want we vonden bijvoorbeeld juist de toegangelijke keuken (koelkast, koken, water, keukenspullen) vanaf buiten een van de betere unique selling points. Zo konden we onderweg hier ook gebruik van maken zonder hem op te zetten.
Ik heb zelf een all-road, geen off-road maar wat ik zo snel zie is dat de off-road echt anders is dan de opus4. Heeft zo te zien wel een uittrekbaar gasfornuis, maar geen koelkast en water die buiten bereikbaar zijn. Wagenopbouw is ook anders (schuine achterkant op Opus4 bijv). Ik zit ook op een Opus owner Facebook pagina en daar zie je ook dat ze technisch echt anders in elkaar zitten (ophanging, electra, etc).USA/AU versie is 'echt offroad', EU versie staat alleen wat hoger op zn pootjes en voor de rest vrijwel gelijk aan de all-road versie.

[ Voor 7% gewijzigd door dft2 op 13-07-2023 16:11 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
tafmaf schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 14:09:
En altijd mooi als het op een provisionele manier gemaakt word.
Blijft het ook mooi.
Bedoel je nu professioneel of provisorisch? :D

Iets totaal anders, ik zag dat ze van die op maakt gemaakte statische plasticjes hebt waar je een milieusticker op kunt plakken. Dat lijkt mij wel ideaal. Dan bewaar je die stickers gewoon netjes bij je boekje en plakt ze op de ruit wanneer je op vakantie gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:28
Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 16:05:
[...]

Bedoel je nu professioneel of provisorisch? :D

Iets totaal anders, ik zag dat ze van die op maakt gemaakte statische plasticjes hebt waar je een milieusticker op kunt plakken. Dat lijkt mij wel ideaal. Dan bewaar je die stickers gewoon netjes bij je boekje en plakt ze op de ruit wanneer je op vakantie gaat.
ach, toch leuk om ze allemaal te verzamelen? ;)

Heb de Duitse en de Franse (met sort of Comic Sans nummer erop) al, woohoo!

Collect them all!

(alhoewel ik een voorstander ben van 1 Europese ipv elk land z'n eigen...)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Nou inderdaad, we hebben Euro normen en aan de hand daarvan krijg ik een sticker. Waarom dan niet gewoon een EU-sticker die zegt dat ik Euro6 doe en klaar? En dan kan elk land zelf kiezen welke zone welk kleurtje toelaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 12:24:
Nou lekker hoor. Mijn vouwwagen had een stuk stiksel wat los liet bij zo'n rits waarmee je de buis vast zet. Geen groot probleem maar je hebt het toch graag vast zitten want dan is het maar knap.

Dus ESVO gebeld, aangezien ik Aart Kok heb kon ik zo terecht. Even de tent van de kar afritsen en langs brengen, dan kon het wel even tussendoor ergens. En binnen twee werkdagen heb ik hem weer gerepareerd terug, kostte maar een paar tientjes. Ben ik toch wel errug blij mee. :D
Tip voor een ander mogelijk adres in de toekomst voor reparatie is Karsten tenten in Zwaag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 17:38:
[...]

Tip voor een ander mogelijk adres in de toekomst voor reparatie is Karsten tenten in Zwaag.
Karsten is mij bekend, ook een prima winkel (zolang hij niet in de fik staat :+ ). Echter zijn dat niet de mensen die mijn wagentent gemaakt hebben dus waarom zou ik daar heen gaan? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
De vrouw des huizes vind een sup ook een leuk idee, maar de prijs van zo'n intex bootje vond ze dan ook wel weer een groot voordeel. Ik denk dat het grootste voordeel van een sup is dat het een veelzijdiger platform is waar je veel meer mee kan dan alleen maar varen. Dat het een mobiele duik-/speelplank wordt. Hij lijkt me ook praktischer met drogen en weer leeg krijgen.

Als ik een grote sup pak, kun je daar dan ook met 2 ouders + 2 kinderen op? Zeg maar een bootje zonder opstaande randen. Ze hoeven niet allemaal te kunnen staan. Of kan ik me dan beter focussen op 1 volwassenen met 2 kinderen? Draagvermogen is meestal wel ok zie ik, 300-400kg zitten ze al snel op. En is een grote sup nog wel goed in je eentje te besturen als de rest aan wal blijft? Het hoeft geen snelheidsmonster te zijn, of geschikt om uren op door te brengen, puur wat ronddobberen op een meertje.

[ Voor 3% gewijzigd door pirke op 13-07-2023 18:28 ]

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 15-09 13:37

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Ik heb het even aangekeken of de discussie zich weer zou richten op kamperen, maar helaas: SUP's en suppen is hier OT. Gezien de populariteit zou ik zeggen: maak een apart topic aan.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
offtopic:
Het is kampeeruitrusting ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobstercrossing
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-08 12:50
Ik heb afgelopen weekend si matten getest in een winkel en de Exped Megamat Max 15 lag heel fijn, bijna alsof je een normaal matras hebt. Deze heb ik besteld, maar nu komt het: hij is gisteren aangekomen en natuurlijk heb ik hem meteen opgeblazen volgens instructie. Ik ging liggen en het lag werkelijk waar voor geen meter als de mat die ik in de winkel heb getest, het voelde alsof ik eraf rolde, het lag niet stabiel, wiebelig en het was net een luchtbed. Nu heeft hij ruim 24 uur gelegen (in de hoop dat het schuim misschien nog wat moest opblazen uit de fabriek oid), maar hij ligt nog steeds hetzelfde als gisteren! Ik heb nu gewoon een extreem duur luchtbed lijkt het wel.. De redwood limousine 15 van mijn partner ligt vele malen beter, en ik vond de exped van de winkel (die schijnbaar al 3 jaar showmodel was, volgens de verkoper) toch echt veel fijner. Heeft iemand dit misschien ook gehad, of kan iemand aangeven hoe lang het evt duurt voordat hij goed is?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Heb je hem niet te hard opgeblazen? Feitelijk moet hij zo hard dat je op je zij net niet de grond raakt.

En het kan wel even duren volgens mij. Daarom ook altijd uitgerold bewaren.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Lobstercrossing
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 24-08 12:50
Nee ik wilde juist deze omdat hij zachter opgeblazen kon worden, maar zelfs dan voelt het heel wiebelig. Overigens was hij hard opgeblazen in de winkel gewoon stabiel, dat is namelijk hoe mijn partner het fijn vindt dus zo hebben we hem ook getest.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Dit weekend gaan we voor het eerst met de kleine van 1 jaar met de tent op pas.

Maar pff wat een ruimte nodig voor een dreumes.

Om plaats te besparen wil ik gebruik maken van die vacuumzakken.

Iemand enig idee of je zelfopbaasbare matrassen ook in een vacuumzak kan doen?

Wij hebben deze matrassen en nemen ook veel ruimte in beslag
https://www.obelink.nl/obelink-sleepwell-10-slaapmat.html

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
dongilles schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 22:03:
Dit weekend gaan we voor het eerst met de kleine van 1 jaar met de tent op pas.

Maar pff wat een ruimte nodig voor een dreumes.

Om plaats te besparen wil ik gebruik maken van die vacuumzakken.

Iemand enig idee of je zelfopbaasbare matrassen ook in een vacuumzak kan doen?

Wij hebben deze matrassen en nemen ook veel ruimte in beslag
https://www.obelink.nl/obelink-sleepwell-10-slaapmat.html
Die dingen moet je gewoon 2 of 3 x oprollen. Eerste keer oprollen met het ventiel open, dan heb je de meeste lucht er uit. Dan draai je het ventiel dicht, en rol je hem weer op. Alle lucht verzamelt zich aan het uiteinde, en dan draai je het ventiel weer open, en duw je die lucht er uit. En voor zo'n dik matras moet je het mss nog een derde keer doen. Maar dan zijn ze weer net zo compact als toen je ze kocht.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@dongilles Dat soort matten inderdaad nooit in één keer oprollen. Eerst de lucht eruit persen door steeds een stukje dubbel vouwen en er gewoon even op te zitten met je knieën, wanneer hij praktisch leeg is pas opvouwen.
Dat scheelt een hoop maar het blijft natuurlijk wel gewoon een relatief lompe pakmaat.

Wij zijn aan de dakkoffer begonnen toen er een kleine kwam. Kan je erg makkelijk lompe dingen in kwijt als kinderwagen, stoelen, matten en slaapzakken. Die dingen zijn niet gratis maar het scheelt zoveel gedoe, eventueel ook te huur als je thuis geen ruimte hebt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Asprine
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 22:59
Gezien de overstromingen, stormen en bosbranden van vorig jaar.
Welke app raden we aan voor weerwaarschuwingen binnen Europa?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Asprine schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:54:
Gezien de overstromingen, stormen en bosbranden van vorig jaar.
Welke app raden we aan voor weerwaarschuwingen binnen Europa?
Meteoblue pikt locale waarschuwingen op. Als hier in NL bv code geel oid aangekondigd wordt, dan staat dat ook in de app erbij.(check ook de tekst onderaan bij het laatste plaatje)

Voorbeeldje bv van de situatie op Corsica nu:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/wIlC47S-JpftrU5IiSbFPl2Bv4o=/x800/filters:strip_exif()/f/image/SmbfuiCZR7BCQhFN1HYVHfme.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Xt9ZqbyDjEWkK8bBCt-2w0G1FQA=/x800/filters:strip_exif()/f/image/kT6iVOhhCQ4AbsOfFfVdoA1z.png?f=fotoalbum_large

Bij twijfel altijd kijken naar locale apps.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
En nog even een schaamteloze crosspost uit het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 (daar het daar een stuk rustiger is):

ik acht de kans klein maar.. heeft iemand hier de Big Agnes Copper Spur HV UL2 tent? En zo ja: op of aanmerkingen?

[ Voor 12% gewijzigd door Hopjesvla79 op 14-07-2023 09:10 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Lobstercrossing schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 20:49:
Ik heb afgelopen weekend si matten getest in een winkel en de Exped Megamat Max 15 lag heel fijn, bijna alsof je een normaal matras hebt. Deze heb ik besteld, maar nu komt het: hij is gisteren aangekomen en natuurlijk heb ik hem meteen opgeblazen volgens instructie. Ik ging liggen en het lag werkelijk waar voor geen meter als de mat die ik in de winkel heb getest, het voelde alsof ik eraf rolde, het lag niet stabiel, wiebelig en het was net een luchtbed. Nu heeft hij ruim 24 uur gelegen (in de hoop dat het schuim misschien nog wat moest opblazen uit de fabriek oid), maar hij ligt nog steeds hetzelfde als gisteren! Ik heb nu gewoon een extreem duur luchtbed lijkt het wel.. De redwood limousine 15 van mijn partner ligt vele malen beter, en ik vond de exped van de winkel (die schijnbaar al 3 jaar showmodel was, volgens de verkoper) toch echt veel fijner. Heeft iemand dit misschien ook gehad, of kan iemand aangeven hoe lang het evt duurt voordat hij goed is?
Langer laten liggen? Staat ook in mijn boekje dat je hem in de zon en alles open moet laten luchten en vorm moet laten krijgen. Je hebt die ook doorgenomen met de hoed en de rand en alle zaken?

Heb zelf de Megamat 10 gekocht en daar was die vrij specifiek met de stappen... wat ik niet wist want yolo dus ik had hem in de ochtend gekocht en moest er die avond al op gaan liggen :P

[ Voor 7% gewijzigd door Touchdomex op 14-07-2023 09:17 ]

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Lobstercrossing de instructies van Megamat zijn na een uurtje volledig (dus hard) oppompen en een dag laten liggen in een warme ruimte (minimaal kamertemperatuur, dus geen koud schuurtje). Ik zou dat eerst eens proberen.

Daarom ook het advies om hem uitgerold (dus vol met lucht) te bewaren want dan heb je dit probleem op vakantie niet.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Touchdomex
  • Registratie: April 2005
  • Laatst online: 19:44

Touchdomex

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

Poke of the QueenSlow

Gonadan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:35:
@Lobstercrossing de instructies van Megamat zijn na een uurtje volledig (dus hard) oppompen en een dag laten liggen in een warme ruimte (minimaal kamertemperatuur, dus geen koud schuurtje). Ik zou dat eerst eens proberen.

Daarom ook het advies om hem uitgerold (dus vol met lucht) te bewaren want dan heb je dit probleem op vakantie niet.
Wil je het proces versnellen leg hem in de zon inderdaad. Dat was hem

Dat opbergen had ik nog niet door gehad maar twijfel er nu wel over om hem niet gewoon op de kast in de slaapkamer te leggen...

_@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' Bombus Flavifrons adoratie _@/' _@/' _@/' _@/' _@/' _@/'? '\@_ || Let's Play: Paradox-billiards-vostroyan-roulette-fourth dimensional-hypercube-chess-strip-poker

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jelmerc
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20-05 13:17
Gonadan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 08:45:
@dongilles Dat soort matten inderdaad nooit in één keer oprollen. Eerst de lucht eruit persen door steeds een stukje dubbel vouwen en er gewoon even op te zitten met je knieën, wanneer hij praktisch leeg is pas opvouwen.
Dat scheelt een hoop maar het blijft natuurlijk wel gewoon een relatief lompe pakmaat.

Wij zijn aan de dakkoffer begonnen toen er een kleine kwam. Kan je erg makkelijk lompe dingen in kwijt als kinderwagen, stoelen, matten en slaapzakken. Die dingen zijn niet gratis maar het scheelt zoveel gedoe, eventueel ook te huur als je thuis geen ruimte hebt.
Wij hebben een "dakzak" gekocht. Een stuk goedkoper dan een dakkoffer, werkte echt super fijn en als je thuis bent vouw je hem weer op in de draagtas. Aanrader.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• L.N.
Ardana schreef op donderdag 13 juli 2023 @ 18:53:
[mbr]Ik heb het even aangekeken of de discussie zich weer zou richten op kamperen, maar helaas: SUP's en suppen is hier OT. Gezien de populariteit zou ik zeggen: maak een apart topic aan.[/]
Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerzaken.nl/cms/wp-content/uploads/2023/07/bajao-cabin-intro-1.jpg

;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
jelmerc schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:49:
Wij hebben een "dakzak" gekocht. Een stuk goedkoper dan een dakkoffer, werkte echt super fijn en als je thuis bent vouw je hem weer op in de draagtas. Aanrader.
Qua stroomlijn, stevigheid en diefstalgevoeligheid opteer ik toch echt voor een dakkoffer. Ik zou mij niet gerust voelen met kinderwagen en stoelen daarin en je kunt ook een stuk minder lekker rommelen omdat er geen klep is die je twee kanten op gewoon open kunt laten staan. Qua prijs en compacte opslag snap ik het, maar ik zou er niet voor kiezen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 09:09:
En nog even een schaamteloze crosspost uit het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 (daar het daar een stuk rustiger is):

ik acht de kans klein maar.. heeft iemand hier de Big Agnes Copper Spur HV UL2 tent? En zo ja: op of aanmerkingen?
FF vloeken in de kerk hier maar voor meer reacties en input op je vraag kan je beter terecht op www.hiking-site.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 13:08:
[...]

Qua stroomlijn, stevigheid en diefstalgevoeligheid opteer ik toch echt voor een dakkoffer. Ik zou mij niet gerust voelen met kinderwagen en stoelen daarin en je kunt ook een stuk minder lekker rommelen omdat er geen klep is die je twee kanten op gewoon open kunt laten staan. Qua prijs en compacte opslag snap ik het, maar ik zou er niet voor kiezen.
Een dakkoffer of dakzak: gooi daar in principe bij voorkeur al het lichte en volumineuze spul in. Vroeger toen ik nog een kleinere auto reed met iets op het dak dan propte ik daar altijd de slaapzakken, de slaapmatten, de schapenvellen en de tentspullen in. Dan had ik ook gelijk de spullen bijelkaar om 's avonds de boel op te kunnen zetten en gelijk in bed te duiken. Erg handig om zo een lang weekend te creëren door vrijdagavond al te vertrekken.

Vaak mag je ook niet meer dan 80 kg of zo op een dak gooien. Dus dat is ook zoiets...

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yDG7qRLZWdUTuA97Ca9oaHtOuYk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jOo9XfS1yD2fw22yoj5BdfnJ.jpg?f=fotoalbum_large

Eerste camping van deze zomervakantie *O*
Aan de Moezel in de buurt van Nancy.
Echte doorgangs camping, net even lekker in het zwembadje geplonsd.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8yvZvvol3QuQZolCWrF17Snsbtg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/U7saBvF0JiOdHnVo8J9V2Wdm.jpg?f=fotoalbum_large

Nu even wat eten en drinken natuurlijk.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/BBRzDRCTu78Id6ZBH4X-gwCQ9s4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2Gt0mAIgBhi94u7bBDUyy4iv.jpg?f=fotoalbum_large

Fijne vakantie nee mede tweakers.. O+

Acties:
  • +18 Henk 'm!

• DaWayne
Voor etappe 2 aangekomen op camping des Glaciers in la Fouly. 1 van de mooiste plekken waar ik ooit heb gekampeerd. Onderaan een Gletscher op 1600 meter hoogte. Komende 3 dagen wandelen geblazen.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4r-LJQ5-0pbtTH5KxkrsBEiUxko=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/8mBpyLffips7pIH9NGgIhvcf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/xYks4eHmhckfh6R5D-heOdqpZ3o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gSs8T1DNkh6umAa5SwJtAJGk.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Charly
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 17:27
Bedankt voor de ervaringen suggesties @franssie @zuma @Himalaya. Met name die igloo zag er ook wel goed uit en zat qua prijs ook wel in de buurt. Vandaag zo'n Dometic opgehaald bij de Correct. Ziet er inderdaad wel degelijk uit en heb er wel vertrouwen in dat dit gaat werken voor ons.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:57:
[...]

Een dakkoffer of dakzak: gooi daar in principe bij voorkeur al het lichte en volumineuze spul in. Vroeger toen ik nog een kleinere auto reed met iets op het dak dan propte ik daar altijd de slaapzakken, de slaapmatten, de schapenvellen en de tentspullen in. Dan had ik ook gelijk de spullen bijelkaar om 's avonds de boel op te kunnen zetten en gelijk in bed te duiken. Erg handig om zo een lang weekend te creëren door vrijdagavond al te vertrekken.
Bij voorkeur maar ik had hem juist voor de stoelen die niet in de kofferbak passen en dat soort spul, ideaal. En dan afvullen met lichte meuk.
Vaak mag je ook niet meer dan 80 kg of zo op een dak gooien. Dus dat is ook zoiets...
100 bij mij, maar daar kwam ik bij lange na niet bij in de buurt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• caspervc
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:46
Ik kampeer niet echt. We huren hier en daar wat. Morgen onderweg naar het gardameer om daar in de buurt op een camping te staan (in een sta caravan). Zitten nu in een huisje in Toscane onder Castelfiorentino. Van een gepensioneerde bank medewerker die nu zijn eigen wijn en walnotenlikeur maakt en ook zijn eigen kapelletje heeft.

Bijzonder Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/YVCKN48j9A_rmP4fyiJ2wt7L9sI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2lJqcXEZNR9rteqTy7SwzeE9.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4tN5Bmu0a2l-TzwnpsfRzGCFzCk=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/I9LEA2FjG9wUzrR1oifZv7kT.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/44_IFA1gwXKi3lFF3Cptso3WyKw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AQbmOgkmOQyCvfk35uCaPzN1.jpg?f=fotoalbum_large

MY24 Volvo XC40 Recharge SMER Fjord Blue

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
DaWayne schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 19:07:
Voor etappe 2 aangekomen op camping des Glaciers in la Fouly. 1 van de mooiste plekken waar ik ooit heb gekampeerd. Onderaan een Gletscher op 1600 meter hoogte. Komende 3 dagen wandelen geblazen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Mooie plek, als je van hiken houdt.. (heel) vroeg in de ochtend met een rechtstreekse bus naar de Sint Bernard pas en dan terug lopen. Erg mooie wandeling (hoop voor je dat die bus nog gaat).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Stxx3QZEr3JHWlXg48ZjZ9OLsNg=/800x/filters:strip_exif()/f/image/A8fYkrVOChL7vawiLZBZ1MKx.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j_Bys27ZhYuxtdwF_vytTqnHdjk=/800x/filters:strip_exif()/f/image/2C6BZ2i1gjq4ucBiF2yMUcPm.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 26% gewijzigd door LordSinclair op 14-07-2023 22:07 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
zuma schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 17:51:
[...]

FF vloeken in de kerk hier maar voor meer reacties en input op je vraag kan je beter terecht op www.hiking-site.nl
ha ha klopt, maar dacht het toch even te proberen ;)

Maar goed, vandaag de knoop doorgehakt en toch besteld :) Ben benieuwd.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:48
Voor etappe 2 aangekomen op camping des Glaciers in la Fouly. 1 van de mooiste plekken waar ik ooit heb gekampeerd. Onderaan een Gletscher op 1600 meter hoogte. Komende 3 dagen wandelen geblazen.[Afbeelding]

[Afbeelding]
Leuk! Wij kampeerden in 2001 ook eens in Zwitserland onderaan de Morteratsch gletsjer, camping op 1865m hoogte ( - bij een mooi natuurgebied). Geen ervaren kampeerders maar gezien de hittegolf in onze periode daar, de gedachte laten we maar hoog gaan. Alleen maar campers/caravans en wij het enigste tentje. Bij het afscheid vroeg de campingbaas naar onze ervaring. Super uitzicht op de gletscher! Maar 's nachts wel heel erg koud gehad...zijn reactie: het was hier 's nachts nog nooit zo warm geweest, boven 0!... Tja het kan verkeren. Jammer dat de gletsjer zwaar te lijden heeft van de opwarming van de aarde en zou er nog wel eens terug willen voor een vergelijkende foto.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• DaWayne
LordSinclair schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 21:36:
[...]

Mooie plek, als je van hiken houdt.. (heel) vroeg in de ochtend met een rechtstreekse bus naar de Sint Bernard pas en dan terug lopen. Erg mooie wandeling (hoop voor je dat die bus nog gaat).
Zekers houden we van hiken.
We zijn met 2 kids van 12 en 9, dus houden het iets dichterbij de camping. We gaan rechtstreeks naar boven naar de cabane a neuve, dat is zo'n 1000 m omhoog over een pad van 5,5 km.
Veel hikers zijn vanochtend al rond 7:15 vertrokken.
mv_ak schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:27:
[...]

Leuk! Wij kampeerden in 2001 ook eens in Zwitserland onderaan de Morteratsch gletsjer, camping op 1865m hoogte ( - bij een mooi natuurgebied). Geen ervaren kampeerders maar gezien de hittegolf in onze periode daar, de gedachte laten we maar hoog gaan. Alleen maar campers/caravans en wij het enigste tentje. Bij het afscheid vroeg de campingbaas naar onze ervaring. Super uitzicht op de gletscher! Maar 's nachts wel heel erg koud gehad...zijn reactie: het was hier 's nachts nog nooit zo warm geweest, boven 0!... Tja het kan verkeren. Jammer dat de gletsjer zwaar te lijden heeft van de opwarming van de aarde en zou er nog wel eens terug willen voor een vergelijkende foto.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jc6hBaWQGAWckdOsHh04mlhyIz8=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/fUQA4wjWz0EIopQymmwT1gJf.jpg?f=fotoalbum_large
Hier stonden ze ook allemaal met hun trekkerstentjes ( tot een uur of 7 dus).
Gisteravond toen de zon rond 20 uur achter de berg verdween koelde het in no time af van 25 naar 14 graden. Vannacht denk ik rond de 10, frisjes maar voor de trekkers goed te doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 19:51
DaWayne schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:52:
[...]

We zijn met 2 kids van 12 en 9, dus houden het iets dichterbij de camping. We gaan rechtstreeks naar boven naar de cabane a neuve, dat is zo'n 1000 m omhoog over een pad van 5,5 km.
Als kind heb ik het ook kunnen lopen, maar jij kent je eigen kinderen beter. Er zijn daar zat mogelijkheden. Persoonlijk vond ik Petit Col Ferret ook leuker dan de Grand Col Ferret, ook mooie wandelingen.
mv_ak schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 00:27:
[...]

Was dat de camping in Morteratsch? Daar moet je de tentjes vaak wat meer zoeken. Wij stonden er altijd in het bos ipv op die gravel plekjes. Je wilt toch een beetje comfi door je tent kunnen kruipen. Ook een erg mooie plek met veel uitvalsmogelijkheden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OKE5oV0-l3_XUXnls_rU565e1HY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/DlL0144RdtmT8hr3XIcmbGdO.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4PuyGTsWpg246xBGw9jhI0tcN-M=/800x/filters:strip_exif()/f/image/jyywtQWPsJLRsIR0oheT8Q6Y.png?f=fotoalbum_large
Een ander jaar, maar beetje overzicht waar de tentjes daar verstopt staan. In dat bos op de foto boven.

En de gletsjers gaan hard inderdaad. Als je naar de Morteratschgletsjer toeloopt staan er ook bordjes.. hier in 1900, hier in 1910.. nou het laatste stuk moet je steeds verder lopen voor het volgende jaar...

Aan de hele zuidkant van Zwitserland kan je wel campings op hoogte vinden als je de hoofddalen verlaat. Alleen neem een warme slaapzak mee, het kan goed afkoelen.

[ Voor 12% gewijzigd door LordSinclair op 15-07-2023 08:37 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 20:47
Camping des Glaciers, wat een fantastische camping. Lekker fris in de nacht, fantastische uitzichten. We hebben nog getwijfeld over Morteratsch, maar toch nog niet gedaan omdat we dachten dat er wat te weinig te doen zou zijn voor de kids.

Nog een aanrader, camping Molignon, maar dan er wel voor zorgen dat je aan de zuidkant van de camping staat. Allemaal grote vrije plekken, terwijl je aan de noordkant in straatjes staat. Je hebt over het riviertje daar nog wel een heel vrij stuk, die is ook mooi. Maar dan moet je het doen zonder stroom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Red devil
Voor etappe 2 aangekomen op camping des Glaciers in la Fouly. 1 van de mooiste plekken waar ik ooit heb gekampeerd. Onderaan een Gletscher op 1600 meter hoogte.
Heb je nog zo'n kaart gekocht voor de omgeving? Misschien een beetje duur voor een paar dagen. Maar in ieder geval kan ik het klimbos wat aan de camping grenst aanbevelen. Erg leuk voor de kids (en ouders), mist je geen hoogtevrees hebt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
DaWayne schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 07:52:
[...]

[...]

[Afbeelding]
Hier stonden ze ook allemaal met hun trekkerstentjes ( tot een uur of 7 dus).
Gisteravond toen de zon rond 20 uur achter de berg verdween koelde het in no time af van 25 naar 14 graden. Vannacht denk ik rond de 10, frisjes maar voor de trekkers goed te doen.
De TMB loopt langs de camping, dan zal het inderdaad een komen en gaan van tentjes en wandelaars zijn, zeker nu. Staat hier ook nog eens op het to-do lijstje om te doen maar is ook wel wat druk. Misschien na de GR-20. Wel altijd leuk om die kleine tentjes te zien, hangt altijd een leuk sfeertje op dit soort veldjes (zeker als je er zelf onderdeel van maakt ;) )

De nieuwe kleine tent van ons is ook onderweg, hopelijk vandaag al binnen :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mv_ak
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 21:48
LordSinclair schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 08:33:
[...]

[...]

Was dat de camping in Morteratsch? Daar moet je de tentjes vaak wat meer zoeken. Wij stonden er altijd in het bos ipv op die gravel plekjes. Je wilt toch een beetje comfi door je tent kunnen kruipen. Ook een erg mooie plek met veel uitvalsmogelijkheden.

[Afbeelding]

[Afbeelding]
Een ander jaar, maar beetje overzicht waar de tentjes daar verstopt staan. In dat bos op de foto boven.

En de gletsjers gaan hard inderdaad. Als je naar de Morteratschgletsjer toeloopt staan er ook bordjes.. hier in 1900, hier in 1910.. nou het laatste stuk moet je steeds verder lopen voor het volgende jaar...

Aan de hele zuidkant van Zwitserland kan je wel campings op hoogte vinden als je de hoofddalen verlaat. Alleen neem een warme slaapzak mee, het kan goed afkoelen.
Klopt! En wij stonden aan de rand van het bos met direct uitzicht over het meertje.
Met de toenemende heatwaves in Europa wordt kamperen op hoogte steeds interessanter.

Maar nee met een zomerslaapzak red je het ‘s nachts niet of liever het matje. Beste is dan een self inflatable, een normaal luchtbed koelt te snel af vanwege de luchtstroming (Sinds afgelopen februari weet ik dat na een kampeer winterkamp ervaring rond het vriespunt in een bagger tentje)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Knutselsmurf
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14:56

Knutselsmurf

LED's make things better

[Afbeelding]
Van die plaats hebben mijn ouders nog steeds nachtmerries, omdat het er ‘s nachts zo koud was :)

- This line is intentionally left blank -

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
Red devil schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 09:26:
[...]

Heb je nog zo'n kaart gekocht voor de omgeving? Misschien een beetje duur voor een paar dagen. Maar in ieder geval kan ik het klimbos wat aan de camping grenst aanbevelen. Erg leuk voor de kids (en ouders), mist je geen hoogtevrees hebt.
Yep, we hebben al een liftje gepakt en gaan morgen suppen in Champex Lac. Verder nog het klimbos inderdaad en nog een keer een liftje.
Per per activiteit is dan oke ;) .
Maak me "meer zorgen" over de vaste lasten. Eten en drinken zijn in deze uithoek van Zwitserland niet te betalen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Red devil
DaWayne schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 15:29:
[...]

Yep, we hebben al een liftje gepakt en gaan morgen suppen in Champex Lac. Verder nog het klimbos inderdaad en nog een keer een liftje.
Per per activiteit is dan oke ;) .
Maak me "meer zorgen" over de vaste lasten. Eten en drinken zijn in deze uithoek van Zwitserland niet te betalen.
Idd, wij waren met de caravan en die zat helemaal vol met eten :+ . 1 keertje boodschappen gedaan in Italie (Aosta), ook een aanrader trouwens. Bij de Sint Bernardpas de grens over en even naar Italie.

Vond trouwens het mooiste in die omgeving met verschillende liftjes omhoog naar Mont Fort. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Sr-UGIWKw5wUyY6ATdwkiN_bPNI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/884cFKV5J6zAOu4KUi6SJXuZ.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 23:21
Vraagje,
Op dit moment doe ik een roadtrip met vrouw en 2 kids van 3 en 1 door Noord Noorwegen. We zijn met de tent. Meestal staan we op campings, maar af en toe ook wild met een kleiner tentje.

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/v9bGXyu6lVryVraTLsIc31xUzFw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AliKdMitIYAlQRfbaJM90TWm.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 23% gewijzigd door vangoghnl op 15-07-2023 22:36 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Heb ook maar eens "gekampeerd"
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/FkVTv2gSBen4s4pXB0RLCML78Vw=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/kK1OwCcFEYy3gTRqon6zhEox.jpg?f=user_large

Leuk voor een nachtje maar ik weet nu ook weer waarom we alles hebben verkocht :P En nee, dit ligt niet aan de achtbaan :+

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/j6k_zSAE7btXnTw5i4py1j_BtbE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/TgGE9HG0obHPAthkG4M4htfj.jpg?f=user_large

Nog best ruim binnen, passen gewoon 4 volwaardige bedden in. Prima geslapen zo onder het Peppa Pig dekbed :7

[ Voor 30% gewijzigd door vhal op 15-07-2023 22:47 ]

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 10-09 22:38
vangoghnl schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:33:
Vraagje,
Op dit moment doe ik een roadtrip met vrouw en 2 kids van 3 en 1 door Noord Noorwegen. We zijn met de tent. Meestal staan we op campings, maar af en toe ook wild met een kleiner tentje.

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
De kans dat iemand daar hier op het forum de laatste 1.5 jaar is geweest is natuurlijk extreem klein xD
Ik zou de problemen niet op gaan zoeken, maar wie ben ik.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:21
Vraagje,

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Je verwacht dat de russen op kort termijn Noorwegen binnenvallen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Jaren geleden daar geweest en er liepen toen al Noorse soldaten. Ik zou me daar volledig veilig voelen aangezien het meteen een groots uitgemeten internationaal incident zou zijn als de Russen wat zouden flikken daar :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Laatst online: 23:21
We gaan vandaag kijken bij storskog de officiële grensovergang.

Ik vertrouw de Russen niet. De grens is daar som letterlijk gescheiden door een paaltje. Denk dat we het maar overslaan haha.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23:41
vhal schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]

Leuk voor een nachtje maar ik weet nu ook weer waarom we alles hebben verkocht :P En nee, dit ligt niet aan de achtbaan :+

[Afbeelding]

Nog best ruim binnen, passen gewoon 4 volwaardige bedden in. Prima geslapen zo onder het Peppa Pig dekbed :7
Toverland Camping is altijd +1 :*)

Helaas ontwikkelt de camping zich niet op alle vlakken. Voorheen had je nog leuke gekleurde lichtjes om de paal en relaxte ligstoelen voor buiten met een lekker kleedje voor als het koud werd, die zijn alweer weg bezuinigd. Wat blijft zijn wel prima bedden en heerlijk dichtbij het park, er gaat niets boven wakker worden door het geratel van een goede achtbaan zoals Troy (de SENSAAAATIE!, ok oude kreet/slogan sorry) *O*

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vangoghnl schreef op zondag 16 juli 2023 @ 08:57:
We gaan vandaag kijken bij storskog de officiële grensovergang.

Ik vertrouw de Russen niet. De grens is daar som letterlijk gescheiden door een paaltje. Denk dat we het maar overslaan haha.
Ik zou juist gaan, unieke kans zou ik zeggen. Wie weet hoe de boel er daar over 2 jaar uitziet met dat gekkie in het Kremlin.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Vraagje,

Ik ben daar 7 jaar geleden geweest, vond het toen al geen prettig gevoel terwijl er toen geen reden voor was. Vandaag zou ik er ver weg blijven, maar dat ben ik. Doe waar je je prettig bij voelt. Het feit dat je de vraag stelt zegt ook al wat ;)

Je hebt wellicht kans om wat jonge Russen tegen te komen die Rusland willen ontvluchten, maar de meesten die dat willen zullen dat ondertussen allang gedaan hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ivow85
  • Laatst online: 23:38
vhal schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:42:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ah welkom in het mooie Limburg.

Aan de overkant van de weg kun je mooi wandelen.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• vhal
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:49

vhal

ಠ_ಠ

Drardollan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:16:
[...]

Toverland Camping is altijd +1 :*)

Helaas ontwikkelt de camping zich niet op alle vlakken. Voorheen had je nog leuke gekleurde lichtjes om de paal en relaxte ligstoelen voor buiten met een lekker kleedje voor als het koud werd, die zijn alweer weg bezuinigd. Wat blijft zijn wel prima bedden en heerlijk dichtbij het park, er gaat niets boven wakker worden door het geratel van een goede achtbaan zoals Troy (de SENSAAAATIE!, ok oude kreet/slogan sorry) *O*
Godzijdank is dit oude nummer in de vergetelheid geraakt _O-

Maar wat je zegt, ze gaan met dit concept al het 3e jaar in en je zou verwachten dat ze blijven verbeteren. Maar het lijkt een beetje stil te staan en je merkt wel dat het runnen van een "camping" toch iets anders is dan een attractiepark. De herendouches waren bijvoorbeeld steenkoud, verlichting stond niet aan en kon de schoonmaak ook wel wat beter. De tenten waren 80% leeg (ok, we zaten er net voor de regio zuid zomervakantie) maar ik denk dat het toiletgebouw piept en kraakt als het terrein volledig bezet is.
Pluspunt is wel dat je na 10 keer struikelen in het park staat en je heerlijk wakker wordt van het asmr kettinggeluid van de achtbaan :+

Strava

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Ik sta nu in Limburg op een camping met mijn Decathlon opblaastent 4.1. Ik ben hier deze luifel bij gekocht.

Deze is speciaal voor de opblaastenten van Decathlon.

Ik heb hem even op gezet. Alleen. Dat lukt als je eerst de achterkant vast zet over de, bij mijn tent, achterkant van de tweede boog.

Prima allemaal.
Maar... Nu met de aanhoudende wind van windkracht 3 of hoger durf ik hem eigenlijk gevoelsmatig niet te gebruiken. De luifel is een vrij grote windvanger.
En nachts voelt het niet goed bij mij om met zo'n grote luifel boven mijn tent te slapen.

Iemand anders ervaringen met deze luifel?

Leuk ding maar volgens mij voor windkracht 2 of lager? Dan ga ik mij afvragen of ik hem niet terug ga brengen met daarna nog een belangrijkere vraag: wat kan ik anders gebruiken als luifel bij deze tent?
Als het echt bloed heet wordt is een luifel wel heel fijn.

Foto van situatie nu:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/fOnHBrmcsshPJoyrMXQfAiVnYks=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zDPOX4aoKUO1TeGsyYpw4pTB.jpg?f=fotoalbum_large
Edit: foto is misschien wat vreemd door het brakke uploaden

[ Voor 18% gewijzigd door Harribo op 16-07-2023 11:36 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Thy...
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 21:41
Harribo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:33:
Ik sta nu in Limburg op een camping met mijn Decathlon opblaastent 4.1. Ik ben hier deze luifel bij gekocht.

Deze is speciaal voor de opblaastenten van Decathlon.

Ik heb hem even op gezet. Alleen. Dat lukt als je eerst de achterkant vast zet over de, bij mijn tent, achterkant van de tweede boog.

Prima allemaal.
Maar... Nu met de aanhoudende wind van windkracht 3 of hoger durf ik hem eigenlijk gevoelsmatig niet te gebruiken. De luifel is een vrij grote windvanger.
En nachts voelt het niet goed bij mij om met zo'n grote luifel boven mijn tent te slapen.

Iemand anders ervaringen met deze luifel?

Leuk ding maar volgens mij voor windkracht 2 of lager? Dan ga ik mij afvragen of ik hem niet terug ga brengen met daarna nog een belangrijkere vraag: wat kan ik anders gebruiken als luifel bij deze tent?
Als het echt bloed heet wordt is een luifel wel heel fijn.

Foto van situatie nu:
[Afbeelding]
Edit: foto is misschien wat vreemd door het brakke uploaden
Ik heb een vergelijkbare luifel van Coleman voor mijn Coleman ridgeline 6 vis-a-vis tent en boven windkracht 2 haalde ik hem ook weg inderdaad. Hij drukte de tent dan al naar beneden en gezien mijn tent wel tentstokken heeft was ik bang dat die zouden breken. Je kan beter voor een losstaande tarp met stokken gaan. Die kan je tenminste los van de tent strak afspannen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
vhal schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:24:
[...]

Godzijdank is dit oude nummer in de vergetelheid geraakt _O-

:*)
Maar wat je zegt, ze gaan met dit concept al het 3e jaar in en je zou verwachten dat ze blijven verbeteren. Maar het lijkt een beetje stil te staan en je merkt wel dat het runnen van een "camping" toch iets anders is dan een attractiepark. De herendouches waren bijvoorbeeld steenkoud, verlichting stond niet aan en kon de schoonmaak ook wel wat beter. De tenten waren 80% leeg (ok, we zaten er net voor de regio zuid zomervakantie) maar ik denk dat het toiletgebouw piept en kraakt als het terrein volledig bezet is.
Pluspunt is wel dat je na 10 keer struikelen in het park staat en je heerlijk wakker wordt van het asmr kettinggeluid van de achtbaan :+
4e jaar al volgens mij. Als ik het goed heb was 2020 het eerste jaar. Zowel in 2020 als 2021 was het bij ons ramvol, maar geen enkel probleem bij het sanitair gehad. Behalve misschien even na sluiting van het park en iedereen die kinderen naar bed aan het brengen was.

Dit jaar zouden we ook gaan, helaas door onvoorziene omstandigheden moeten annuleren. Maar je hebt absoluut gelijk, na een opbouwende fase is het nu vooral afbouw. Camping nog maar 2 maanden ipv 5, aantal tenten omlaag en inboedel schraler geworden. Jammer, want het was een prima concept voor een aardige prijs. Lekker lang in het park nog wat cocktails drinken, daarna op de camping nog wat drankjes wegtikken en dan in de ochtend lekker een uitgebreid ontbijt ophalen.

Denk dat dit het laatste jaar was, geloof nooit dat ze volgend jaar nog terugkomen met dit concept. Qua tenthuur zal het ook wel lastiger worden elk jaar, in 2020 waren er tenten in overvloed omdat alles gecanceld werd in Nederland. Maar ondertussen draait alles weer op 200% natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
Ivow85 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 09:49:
[...]
Aan de overkant van de weg kun je mooi wandelen.
Als je daar nog puf voor hebt na een dag, dan heb je niet genoeg gedaan op die dag 8)

Nee serieus, mooi stuk inderdaad. In 2020 was het zo heet dat we geen puf meer hadden (35+ graden) na een lange dag. Maar 2021 was het een stuk fijner en vooral koeler in de avond, mooi stuk gewandeld daar. Geocache opgepikt en even genoten. Wat toen wel opviel was dat het bos daar vol zat met de eikenprocessierups, maar daar hoor je ineens niets meer van. Maar het is wel goed om te weten zodat men op kan letten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 19:21
@Harribo je hebt idd een geweldige vlieger aan je tent zitten. Ik zou hem ook weghalen als de wind aantrekt

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• vandermark
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 14:46
Hier weer met een tent aan het kamperen (Briluil 2/3p tunneltent De Waard) na jaren met Smitveld Ruebist vouwwagen. Bevalt goed, staat sneller en veel meer ruimte om te slapen. Met twee tieners in eigen tent was de Smitveld ook te groot geworden.

Ook blij met keuken ingebouwd in bagagewagen, drie IKEA draadmanden van 60x60cm en twee flinke kratten zodat de keuken ingericht en al klaar is voor vertrek.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1mDv6uNxkqHtXqshpPFZHvZyU90=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2uiwgIJNRZSnYgQQOuDGH1dx.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 5% gewijzigd door vandermark op 16-07-2023 13:00 ]

STRAVA | Panasonic 5kW J Monoblock

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Wij gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie. Maar door een akkevietje (voet gebroken, 30 minuten na afsluiten werkpc voor 4 weken vrij) voor de geplande vakantie, moeten we nu kiezen voor 18/8 t/m 8/9. Dat is volgens mij nog hoogseizoen voor italy of niet?

Is het mogelijk om dan nog beetje op de bonnefooi te gaan? Wilde eigenlijk de Dolemieten om veel te wandelen, alleen dat zit er waarschijnlijk niet in (akkevietje was een gebroken voet). Dus zitten we er aan te denken om fietsen mee te nemen en een meer heuvelachtig land gebied om te zoeken. Dat als het wandelen niet gaat, maar te gaan fietsen. Is dan Toscane beter? Of toch maar voor Normandie gaan en Italy voor volgend jaar bewaren. Dit omdat het camping aanbod in Italy toch een beetje vind tegenvallen (wij hebben een grote voorkeur voor kleine camping (100 plaatsen is echt de max, maar zwembad(je) is wel fijn).

Tips zijn welkom.

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cyberpope schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:09:
Wij gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie. Maar door een akkevietje (voet gebroken, 30 minuten na afsluiten werkpc voor 4 weken vrij) voor de geplande vakantie, moeten we nu kiezen voor 18/8 t/m 8/9. Dat is volgens mij nog hoogseizoen voor italy of niet?

Is het mogelijk om dan nog beetje op de bonnefooi te gaan? Wilde eigenlijk de Dolemieten om veel te wandelen, alleen dat zit er waarschijnlijk niet in (akkevietje was een gebroken voet). Dus zitten we er aan te denken om fietsen mee te nemen en een meer heuvelachtig land gebied om te zoeken. Dat als het wandelen niet gaat, maar te gaan fietsen. Is dan Toscane beter? Of toch maar voor Normandie gaan en Italy voor volgend jaar bewaren. Dit omdat het camping aanbod in Italy toch een beetje vind tegenvallen (wij hebben een grote voorkeur voor kleine camping (100 plaatsen is echt de max, maar zwembad(je) is wel fijn).

Tips zijn welkom.
wat betreft het op de bonnefooi gaan is het antwoord ja, dat kan altijd. Ook in het hoogseizoen. De vraag die je jezelf moet stellen is of je met de onzekerheid kan omgaan. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer verder moet kijken naar de volgende camping. Een beetje een plan maken maakt het wel gemakkelijk: waar wil je heen, welke campings zijn daar en welke backup opties heb je.

Wat betreft het fietsen, geen idee hoe dat gaat met een gebroken voet, maar kan me voorstellen dat hoe platter het gebied is, hoe fijner het gaat. Maar dat kun jij het beste zelf inschatten. Ik denk dat ook een beetje de locatie bepaalt.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
Thy... schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:56:
[...]

Ik heb een vergelijkbare luifel van Coleman voor mijn Coleman ridgeline 6 vis-a-vis tent en boven windkracht 2 haalde ik hem ook weg inderdaad. Hij drukte de tent dan al naar beneden en gezien mijn tent wel tentstokken heeft was ik bang dat die zouden breken. Je kan beter voor een losstaande tarp met stokken gaan. Die kan je tenminste los van de tent strak afspannen.
Dank voor je reactie.
Ik sprak mijn buurman op de camping, volgens mij is dat professor kamperen. Kampeert al 40 jaar. Wist oa precies te vertellen wat het probleem was bij mijn ontvlambare gaspitje:)

Hij zei dat veel luifels hooguit tot een windkracht 4 gaan. Die van mij kon ik nog wat schuiner naar voren zetten.
Bij dit soort Decathlon opblaastenten gewoon de beste luifel die er te krijgen is. Hooguit gewoon windkracht 2 of misschien 3 , anders niet opzetten.

Gebruik trouwens ipv 2 scheerlijnen, nu 3 scheerlijnen. Allemaal vastgemaakt met rotspinnen.
Sowieso,die haringen die je bij die tenten krijgt, zijn gewoon slecht. Heb een aantal rotspinnen gekocht. Met een grotere hamer. Blij mee.

Losstaand tarp? Ik heb er 1 gehad, was een soort mini tent maar ook die waait weg bij krachtige wind. Die dingen zijn losstaand ook geen geweldige dingen is mijn ervaring. En sommigen hebben een boom nodig, ik wil hem overal op kunnen zetten.
Gelukkig is mijn opblaastent flexibel, geen angst voor stokken die kunnen breken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cyberpope
  • Registratie: April 2000
  • Niet online

Cyberpope

When does the hurting stop??

Hopjesvla79 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:28:
wat betreft het op de bonnefooi gaan is het antwoord ja, dat kan altijd. Ook in het hoogseizoen. De vraag die je jezelf moet stellen is of je met de onzekerheid kan omgaan. Het kan natuurlijk gebeuren dat je een keer verder moet kijken naar de volgende camping. Een beetje een plan maken maakt het wel gemakkelijk: waar wil je heen, welke campings zijn daar en welke backup opties heb je.
Natuurlijk kan het altijd, maar is het een beetje te doen. Dat je 1 of 2 camping moet uitwijken vind ik niet zo ramp (komt zelfs in voorseizoen voor). Maar naar de 8ste camping en 100km verder wordt ik er niet vrolijker op. Zeker omdat de camping die wij willen (klein) niet zo dik gezaaid zijn. Ik vraag dus niet of het feitelijk of absolute zin kan, maar wat de ervaringen zijn van mensen. Of dat een beetje te doen is. Wij zijn er ook niet zo van om een plaatsje te krijgen in een hoek waar je geen haringen nodig hebt omdat je zo de haringen van de buren kunt gebruiken.
Ik kampeer al ongeveer 35 jaar, dus heb wel wat ervaring. Maar heb veel zien veranderen (vooral laatste 10 jaar) en italy al heel lang niet meer gedaan. Terwijl het echt wel veel drukker geworden is.
Wat betreft het fietsen, geen idee hoe dat gaat met een gebroken voet, maar kan me voorstellen dat hoe platter het gebied is, hoe fijner het gaat. Maar dat kun jij het beste zelf inschatten. Ik denk dat ook een beetje de locatie bepaalt.
Dat eerste lijkt me logisch en ligt ook bij mij. Maar zijn er mensen die wat meer ervaring hebben met wat meer fietsgebieden wat redelijk fietsen is zonder het meteen hooggebergte wordt. Zoja wat zijn leuke gebieden? Is Normandie een leuk gebied daarvoor?

With so many things coming back in style, I can't wait till loyalty, intelligence and morals become a trend again.......

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cyberpope schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:51:
[...]

Natuurlijk kan het altijd, maar is het een beetje te doen. Dat je 1 of 2 camping moet uitwijken vind ik niet zo ramp (komt zelfs in voorseizoen voor). Maar naar de 8ste camping en 100km verder wordt ik er niet vrolijker op. Zeker omdat de camping die wij willen (klein) niet zo dik gezaaid zijn. Ik vraag dus niet of het feitelijk of absolute zin kan, maar wat de ervaringen zijn van mensen. Of dat een beetje te doen is. Wij zijn er ook niet zo van om een plaatsje te krijgen in een hoek waar je geen haringen nodig hebt omdat je zo de haringen van de buren kunt gebruiken.
Ik kampeer al ongeveer 35 jaar, dus heb wel wat ervaring. Maar heb veel zien veranderen (vooral laatste 10 jaar) en italy al heel lang niet meer gedaan. Terwijl het echt wel veel drukker geworden is.

[...]

Dat eerste lijkt me logisch en ligt ook bij mij. Maar zijn er mensen die wat meer ervaring hebben met wat meer fietsgebieden wat redelijk fietsen is zonder het meteen hooggebergte wordt. Zoja wat zijn leuke gebieden? Is Normandie een leuk gebied daarvoor?
ha ja dan weet je inderdaad wel hoe het allemaal loopt itt de voor het eerst kampeerders.
Ik ga meestal een weekje later, maar altijd op de bonnefooi en zoek ook de kleine campings uit. Ook wel eens door omstandigheden een paar weken eerder naar Oostenrijk gegaan, vol hoogseizoen maar ook geen problemen gehad met het vinden van campings toen. Maar goed, je weet ook dat het geen garanties zijn.
Zoek anders gewoon de eerste camping uit, boek die voor een paar dagen en zie dan gewoon verder. Naar mate de vakanties op het eind lopen komen er toch altijd steeds meer plekken her en der vrij. Het scheelt natuurlijk wel hoe je gaat, heb je een dikke bungalowtent/caravan mee of een kleine tent waar altijd wel plek voor is.

[ Voor 3% gewijzigd door Hopjesvla79 op 16-07-2023 15:14 ]

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 178 ... 277 Laatste