[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 179 ... 275 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 29-08 20:56
Bommes schreef op vrijdag 14 juli 2023 @ 18:26:
[Afbeelding]

Eerste camping van deze zomervakantie *O*
Aan de Moezel in de buurt van Nancy.
Echte doorgangs camping, net even lekker in het zwembadje geplonsd.
[Afbeelding]

Nu even wat eten en drinken natuurlijk.
[Afbeelding]

Fijne vakantie nee mede tweakers.. O+
Oef de bomen zijn al flink gegroeid daar. In mijn herinnering was het maar een kale bedoeling met wat struikhoogte gebeuren :+ .

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:03
vangoghnl schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:33:
Vraagje,
Op dit moment doe ik een roadtrip met vrouw en 2 kids van 3 en 1 door Noord Noorwegen. We zijn met de tent. Meestal staan we op campings, maar af en toe ook wild met een kleiner tentje.

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Geen ervaring, maar blijf zelf lekker weg bij de grens.

Leuk dat je dat doet. Wij beginnen volgende week aan onze roadtrip naar de noordkaap. Van tevoren geboekte reis met hutjes op campings:) Maar ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt.

Net de kampeerspullen gepakt maar dat is echt weinig als er geen tent en matjes meehoeven :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Meteen nog een vraag: normaal bewaren we de tenten van technisch katoen op zolder. Eind vorig jaar zijn we echter verhuisd en hebben we de tenten in de garagebox (zonder verwarming, koeling of actieve ventilatie) gelegd en vervolgens vergeten.

Zou het eigenlijk veel uitmaken waar de tent bewaard wordt? Droog is immers droog.

[ Voor 3% gewijzigd door Rukapul op 16-07-2023 16:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Harribo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 11:33:
Ik sta nu in Limburg op een camping met mijn Decathlon opblaastent 4.1. Ik ben hier deze luifel bij gekocht.

Deze is speciaal voor de opblaastenten van Decathlon.

Ik heb hem even op gezet. Alleen. Dat lukt als je eerst de achterkant vast zet over de, bij mijn tent, achterkant van de tweede boog.

Prima allemaal.
Maar... Nu met de aanhoudende wind van windkracht 3 of hoger durf ik hem eigenlijk gevoelsmatig niet te gebruiken. De luifel is een vrij grote windvanger.
En nachts voelt het niet goed bij mij om met zo'n grote luifel boven mijn tent te slapen.

Iemand anders ervaringen met deze luifel?

Leuk ding maar volgens mij voor windkracht 2 of lager? Dan ga ik mij afvragen of ik hem niet terug ga brengen met daarna nog een belangrijkere vraag: wat kan ik anders gebruiken als luifel bij deze tent?
Als het echt bloed heet wordt is een luifel wel heel fijn.

Foto van situatie nu:
[Afbeelding]
Edit: foto is misschien wat vreemd door het brakke uploaden
Wellicht is hij ook achter de eerste boog af te spannen, of drukt hij dan de boog te veel naar beneden (over twee heb je meer verdeling me dunkt)

Die twee achterste lijnen moet je misschien dubbel maken: Per zijde een schuin naar achteren langs je tent af en een dwars op je tent.

Gebruik wat flinkere haringen (zie mijn eerdere post over hoe je iets stormvaster krijgt) ik denk dat je pas moet gaan panieken bij een 4 of 5
Het is ook een kwestie van een beetje uitproberen,

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Harribo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik sprak mijn buurman op de camping, volgens mij is dat professor kamperen. Kampeert al 40 jaar. Wist oa precies te vertellen wat het probleem was bij mijn ontvlambare gaspitje:)

Hij zei dat veel luifels hooguit tot een windkracht 4 gaan. Die van mij kon ik nog wat schuiner naar voren zetten.
Bij dit soort Decathlon opblaastenten gewoon de beste luifel die er te krijgen is. Hooguit gewoon windkracht 2 of misschien 3 , anders niet opzetten.

Gebruik trouwens ipv 2 scheerlijnen, nu 3 scheerlijnen. Allemaal vastgemaakt met rotspinnen.
Sowieso,die haringen die je bij die tenten krijgt, zijn gewoon slecht. Heb een aantal rotspinnen gekocht. Met een grotere hamer. Blij mee.

Losstaand tarp? Ik heb er 1 gehad, was een soort mini tent maar ook die waait weg bij krachtige wind. Die dingen zijn losstaand ook geen geweldige dingen is mijn ervaring. En sommigen hebben een boom nodig, ik wil hem overal op kunnen zetten.
Gelukkig is mijn opblaastent flexibel, geen angst voor stokken die kunnen breken.
Rotspinnen (zeg maar die veredelde spijkers) https://www.vrijbuiter.nl...E3mEBIAmMe04aAq8cEALw_wcB

Zijn de meest waardeloze haringen ooit. Ze hebben nul weerstand in zachte gronden zijn gewoon veel te kort voor hun model. Kan je beter een stuk betonijzer van 50cm lang in de grond tikken.

Kijk deze zijn ook relatief kort (30cm) maar hebben veel meer weerstand en zijn van stevig staal die je ook makkelijk in een rotsachtige bodem tikt. https://www.obelink.nl/pr...ISLW8joyeakQaAiXkEALw_wcB

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• vangoghnl
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 19:31
Rukapul schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:35:
[...]

Geen ervaring, maar blijf zelf lekker weg bij de grens.

Leuk dat je dat doet. Wij beginnen volgende week aan onze roadtrip naar de noordkaap. Van tevoren geboekte reis met hutjes op campings:) Maar ben benieuwd hoe jij het hebt aangepakt.

Net de kampeerspullen gepakt maar dat is echt weinig als er geen tent en matjes meehoeven :P
Nice noordkaap zijn we eergisteren geweest.

Ik heb 2 tenten mee een voor wild en een grote voor als we 3 nachten op een camping staan. We hebben niets geboekt, altijd wel plek zeker boven Trondheim.

Ook altijd wel Hytte beschikbaar. Wel extreem verschil in prijzen. Van €40 euro voor een hytte tot €120 per nacht. Met maar weinig verschil. Wij zoeken de campings dus wel uit.
Voor de tent meestal rond de 20 euro. Maar hebben ook €11 en €40 betaald. Overal maar weinig verschil in luxe van de camping.

Vandaag naar de officiële grens met Rusland gereden. Zie foto's. We hebben grenze Jakobselv overgeslagen. Voelde toch te spannend haha. Wel veel Russen in kirkenes gezien. Toch apart dat die de EU in mogen. Wel staat er buiten kirkenes een soort bord met your leaving Russian border area. Russians need a visa. Lijkt er dus op dat ze kirkenes wel in mogen maar niet ver erbuiten.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/69pA_riQl0UR7r1q6Y46rVYfnyc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Etc7cQthP49VQtM668qY6XJt.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/w9Lrj7OJiW_9n41lABq6LXbUgVY=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/vafgAZvI8C3UW2syYRpss99S.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Y9awlqiDJYXvW_ek30w53zwd_mg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/CrocJ6bkQIKX2mb2A39MiCO7.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Ozzie
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 20:58
Voor ons begint het kamperen vandaag ook weer, staan op natuurcamping Het Hallse Hull. Prima camping tot nu toe, al stond onze reservering blijkbaar niet in het systeem maar mochten wel gewoon onze tent opzetten :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6mHwNCMzBbrWIEOOAfXQEY9DGko=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/bQ0ROQ9HtyunnW8GDtlZHfQ4.jpg?f=fotoalbum_large
Bakfiets ook weer mee, niet eens van de aanhanger afgewaaid met de wind vandaag :)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/XxMDKqMvoWa6JM78VESVxUNihzE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/z93b2BuGCaeI8pav4YAb4FzS.jpg?f=fotoalbum_large
Groot tenten veld, zonder stroom, je mag zelf weten waar je je tent neerzet dus in ieder geval genoeg plek voor onze mega tent.

[ Voor 6% gewijzigd door Ozzie op 16-07-2023 18:49 ]

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 22:22

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Harribo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:33:
[...]

Dank voor je reactie.
Ik sprak mijn buurman op de camping, volgens mij is dat professor kamperen. Kampeert al 40 jaar. Wist oa precies te vertellen wat het probleem was bij mijn ontvlambare gaspitje:)

Hij zei dat veel luifels hooguit tot een windkracht 4 gaan. Die van mij kon ik nog wat schuiner naar voren zetten.
Bij dit soort Decathlon opblaastenten gewoon de beste luifel die er te krijgen is. Hooguit gewoon windkracht 2 of misschien 3 , anders niet opzetten.

Gebruik trouwens ipv 2 scheerlijnen, nu 3 scheerlijnen. Allemaal vastgemaakt met rotspinnen.
Sowieso,die haringen die je bij die tenten krijgt, zijn gewoon slecht. Heb een aantal rotspinnen gekocht. Met een grotere hamer. Blij mee.

Losstaand tarp? Ik heb er 1 gehad, was een soort mini tent maar ook die waait weg bij krachtige wind. Die dingen zijn losstaand ook geen geweldige dingen is mijn ervaring. En sommigen hebben een boom nodig, ik wil hem overal op kunnen zetten.
Gelukkig is mijn opblaastent flexibel, geen angst voor stokken die kunnen breken.
Het hangt het erg van het type luifel af, of deze aan de tent zelf vast zit en hoe je hem überhaupt kunt bevestigen en afspannen. Er is geen uniforme regel tot welke windkracht het wel of niet kan.

Degene op de foto voelt voor mij als een mooiweerluifel, meer en tarp met een boogstok erbij.
Als je hem strak spant en goed vast zet kan hij vast wel wat hebben, hij is open dus wind kan er ook goed langs, alleen zal het wel snel gaan klapperen vermoed ik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Hebben jullie nog tips voor bescherming van de tenen bij rotsharingen?
Leg er nu nu vaak wat stenen op. Zag dat er ook halve pingpong zijn.
Jullie nog creatieve tips?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Harribo
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 21:13
zuma schreef op zondag 16 juli 2023 @ 16:54:
[...]

Wellicht is hij ook achter de eerste boog af te spannen, of drukt hij dan de boog te veel naar beneden (over twee heb je meer verdeling me dunkt)
Twee werkt wel beter voor de druk heb ik het idee. Trouwens, mijn tent met luifel is nu al lang zat een ik krijg toch geen 8 bezoekers.
Die twee achterste lijnen moet je misschien dubbel maken: Per zijde een schuin naar achteren langs je tent af en een dwars op je tent.
Dwars erover lijkt me niet nodig. Zo'n scheer lijn gaat dan misschien ook nog schurende op mijn laatste boog. De laatste twee zitten wat schuin is de bedoeling.
Gebruik wat flinkere haringen (zie mijn eerdere post over hoe je iets stormvaster krijgt) ik denk dat je pas moet gaan panieken bij een 4 of 5
Het is ook een kwestie van een beetje uitproberen,
Windkracht 3 is de max voor dit ding denk ik. Het is een grote vlieger.
Had inderdaad je stuk erover gelezen, interessant.
zuma schreef op zondag 16 juli 2023 @ 17:01:
[...]

Rotspinnen (zeg maar die veredelde spijkers) https://www.vrijbuiter.nl...E3mEBIAmMe04aAq8cEALw_wcB

Zijn de meest waardeloze haringen ooit. Ze hebben nul weerstand in zachte gronden zijn gewoon veel te kort voor hun model. Kan je beter een stuk betonijzer van 50cm lang in de grond tikken.

Kijk deze zijn ook relatief kort (30cm) maar hebben veel meer weerstand en zijn van stevig staal die je ook makkelijk in een rotsachtige bodem tikt. https://www.obelink.nl/pr...ISLW8joyeakQaAiXkEALw_wcB
Die rotspinnen ben ik wel tevreden over. Snap je idee van weerstand. Ik heb ook het type die jij aanprijst maar dat kwam ik hier niet zo makkelijk de grond mee in. Daarvoor zetten hier teveel stenen. Met die pinnen was het al zoeken.

Ik had haringen die gewoon krom sloegen. Gewoon rommel wat je bij die Decathlon tent krijgt. Deze rotspinnen zijn een grote vooruitgang

[ Voor 38% gewijzigd door Harribo op 16-07-2023 20:50 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 20:33:
Lerend vermogen is de beste bescherming. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 30-08 21:13
Leuk die verhalen over Camping Des Glaciers. Die stond hier ook op het lijstje maar wij zijn door gereden naar Täsch, het laatste dorpje voor Zermatt (waar je alleen met de trein kan komen). Ook 1600m en schitterend uitzicht. Wij hadden een geweldige plek aan de rand van het veld tegen de berg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gZUf6uZUXRh16xgtliZZqMVpmys=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/K2ozWv79T5qVirKtnqtkmfE6.jpg?f=fotoalbum_large

En dan natuurlijk naar Zermatt voor de Matterhorn. Ik moet zeggen, die maakt de verwachtingen wel waar (hoewel ik dacht: het is maar een berg).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pNRtCUJGG7ZhWvp9oaIa4CaiQ30=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XyajBSJo8spdwNlc8AmCY7dE.jpg?f=fotoalbum_large

Wij zijn helemaal niet van het hiken, maar we hebben hier wel een aantal wandelingen van boven naar beneden gedaan, ook een van 2800 naar 2300 meter vanaf de Gornergrat. De foto hierboven is vanaf Sunnegga, misschien nog wel een grotere aanrader, de "gourmet trail", ook voor noobs zoals wij.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/QeaKT2IyFbNjP6xrLj2_0XtwMQ0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d4PT81K9nq5lJS4sOj5Zrz0H.jpg?f=fotoalbum_large

Op onze tweede dag nog het geluk gehad om de berg in heldere hemel te zien...

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ws9RLRSAYfi6yEgho1Qu5IP8Hik=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/72QBaAwgZqnobdFJmg83XU4h.jpg?f=fotoalbum_large

Op de camping is het wel koud 's nachts inderdaad. Ik vind het heerlijk, nu weer terug in het dal en dan is de 30 graden wel weer wennen...

Edit: camping Attermenzen, mochten mensen benieuwd zijn. Aanrader, je fietst zo naar het station voor de trein naar Zermatt. Zeker niet de camping in Täsch zelf nemen, in de trein zie je vanzelf waarom :D .

[ Voor 4% gewijzigd door TheJVH op 16-07-2023 21:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Laatst online: 01:32
Cyberpope schreef op zondag 16 juli 2023 @ 14:09:
Wij gaan altijd buiten het hoogseizoen op vakantie. Maar door een akkevietje (voet gebroken, 30 minuten na afsluiten werkpc voor 4 weken vrij) voor de geplande vakantie, moeten we nu kiezen voor 18/8 t/m 8/9. Dat is volgens mij nog hoogseizoen voor italy of niet?

Is het mogelijk om dan nog beetje op de bonnefooi te gaan? Wilde eigenlijk de Dolemieten om veel te wandelen, alleen dat zit er waarschijnlijk niet in (akkevietje was een gebroken voet). Dus zitten we er aan te denken om fietsen mee te nemen en een meer heuvelachtig land gebied om te zoeken. Dat als het wandelen niet gaat, maar te gaan fietsen. Is dan Toscane beter? Of toch maar voor Normandie gaan en Italy voor volgend jaar bewaren. Dit omdat het camping aanbod in Italy toch een beetje vind tegenvallen (wij hebben een grote voorkeur voor kleine camping (100 plaatsen is echt de max, maar zwembad(je) is wel fijn).

Tips zijn welkom.
Wij fietsen altijd veel op vakantie. Wat dat betreft moet je in Italië echt behoorlijk vlak land zoeken is mijn ervaring. Wij hebben recent bijvoorbeeld in de buurt van Orvieto gefietst, waar het niet bergachtig is maar ook zeker niet plat. Maar Italianen bouwen wegen gewoon hemelsbreed, hup recht de berg op. De wegen zijn vaak smal en slecht onderhouden en provinciale wegen ontwijken is lastig dus ze zijn nog druk ook.

Conclusie: als je comfortabel wilt fietsen dan is midden Frankrijk een betere optie. Maar dan zit je dus niet in het geweldige Italië…

Als er nog mensen zijn met betere aanraders dan hoor ik dat ook graag!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 22:39
Gonadan schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:09:
[...]

Lerend vermogen is de beste bescherming. :P
Ja dat heb ik vroeger mijn zus al een keer aan gedaan door een haring niet ver genoeg de grond in te slaan.
Dat waren gebroken tenen en weg vakantie.

Dus voor onze dochter probeer ik dat voorkomen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Rukapul
Rotsharingen gebruik ik waar mogelijk, maar beperk het tot plekken bij andere objecten: direct naast de tent of stok, scheerlijn onder een heg of naast een paaltje, etc. Voor de luifelscheerlijnen aan de voorzijde gebruik ik dan gewone haringen die ik de grond in sla, of als dat niet werkt: rotsharing met plastic lip die de grond in kan (zoiets https://www.bol.com/nl/nl...htgroen/9200000114381587/) en als die op zijn, rotsharing met direct daarnaast een plastic haringlichtgeval (zonder licht :P). Stenen kan ook maar die zitten niet in mijn haringzak :P

[ Voor 14% gewijzigd door Rukapul op 16-07-2023 23:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op zondag 16 juli 2023 @ 15:49:
[...]

Oef de bomen zijn al flink gegroeid daar. In mijn herinnering was het maar een kale bedoeling met wat struikhoogte gebeuren :+ .
Meteen na de receptie rechts staan toch echt wel wat oudere bomen, hoog en met genoeg schaduw.
Wanneer was je er voor het laatst?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Vraagje,
Op dit moment doe ik een roadtrip met vrouw en 2 kids van 3 en 1 door Noord Noorwegen. We zijn met de tent. Meestal staan we op campings, maar af en toe ook wild met een kleiner tentje.

Nu ben ik op dit moment vlakbij kirkenes. Je kan vanaf hier een route rijden naar Grense jakobselv. Dit is zo'n 40km over een weg waar slechts een riviertje de scheiding vormt met Rusland. De grens ligt letterlijk in het riviertje. Ik twijfel alleen of dit veilig is om te doen gezien de huidige situatie. De officiële grensovergang is zwaar bewaakt, maar bij de riviertjes staat niemand. Heeft iemand hier ervaring mee?[Afbeelding]
Afgaande op het Nederlandse reisadvies zou dat prima kunnen.
Ik ben ook wel eens in gele gebieden geweest. Je moet op je hoede zijn en confrontaties mijden. Maar dat geldt momenteel net zo goed voor bepaalde Franse steden.
Ik gebruik deze met gebogen haak die sla je gelijk met de grond, ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://media.s-bol.com/qxRoAonY3gVr/550x118.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Tito129 schreef op zondag 16 juli 2023 @ 21:58:
[...]

Ja dat heb ik vroeger mijn zus al een keer aan gedaan door een haring niet ver genoeg de grond in te slaan.
Dat waren gebroken tenen en weg vakantie.

Dus voor onze dochter probeer ik dat voorkomen.
En heeft ze het daarna ooit nog een keer gedaan? Overigens geef je meteen al de oplossing. ;)

Serieus: ik heb ze jaren gebruikt en mij daar niet druk om gemaakt, maar jij kan beter inschatten hoe groot de kans is dat je dochter erop gaat stappen. Tegenwoordig heb ik ook van die soort pennen die @Rukapul noemt. Prima om lekker ver de grond in te slaan, kan je bijna niet meer raken met tenen, maar die plastic kapjes zijn wel erg kwetsbaar bij het eruit trekken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rukapul
Gonadan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:11:
[...]

En heeft ze het daarna ooit nog een keer gedaan? Overigens geef je meteen al de oplossing. ;)

Serieus: ik heb ze jaren gebruikt en mij daar niet druk om gemaakt, maar jij kan beter inschatten hoe groot de kans is dat je dochter erop gaat stappen. Tegenwoordig heb ik ook van die soort pennen die @Rukapul noemt. Prima om lekker ver de grond in te slaan, kan je bijna niet meer raken met tenen, maar die plastic kapjes zijn wel erg kwetsbaar bij het eruit trekken.
Daarom gebruik ik ze ook alleen op plekken waar de andere rots of normaal niet uitkomt :P

Het valt me nog mee hoeveel ik er gesloopt heb. De meeste het eerste jaar toen ik ze overal voor gebruikte.

Best maf eigenlijk om 5 verschillende modellen haringen mee te nemen :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 31-08 14:47
Wij hebben alleen nog maar dit model rotspennen. 9,5mm dik en afgerond oog. (Niet dit merk maar was 1e afbeelding op google ;) ) Sla je gelijk met de grond, alleen het eruit halen is soms wat worstelen.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3MSZKBbTSY6JYSjb250mt6RZLbE=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/o8lx8a5jOz3ajHTE41ef6HwK.jpg?f=user_large

[ Voor 8% gewijzigd door harley op 17-07-2023 20:16 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Rukapul schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:15:
Ik gebruik inmiddels alleen de pennen die ik net post. Ik had van die V-dingen, maar die kopjes sla je snel krang. Deze pennen gaat ook prima in een normaal grasveld.
Alleen in de duinen natuurlijk niet, maar daar volstaan normale haringen ook niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik ben de route voor de vakantie nog even aan het voorbereiden. Google Maps doet af en toe wel raar. Overdag in het weekend met veel file zie ik 8:45 uur staan. Kijk ik 's avonds zegt 'ie opeens 9:30 uur (zonder files). Lärmschutz kan toch niet zoveel effect hebben? Nou ja, we zien wel. Dit keer 'moeten' we via Füssen over de Fernpass op zaterdag, dus ik hou m'n hart al vast. Ik ga uit van forse vertraging dan kan het alleen meevallen.

Voor de terugweg toch maar een hotelletje geboekt rond Frankfurt, dan kunnen we lekker rustig aan doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
harley schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:45:
Wij hebben alleen nog maar dit model rotspennen. 8mm dik en afgerond oog. (Niet dit merk maar was 1e afbeelding op google ;) ) Sla je gelijk met de grond, alleen het eruit halen is soms wat worstelen.
[Afbeelding]
die krengen sla ik juist altijd helemaal krom in een beetje stevige grond :P

hier ook altijd veel rotspennen gebruikt. ook als kind werd ons al snel geleerd niet in de buurt van scheerlijnen te rennen/spelen en het is daarmee ook nooit een probleem geweest.

ik zie sommige mensen nog weleens iets extra's over het uiteinde van de scheerlijn doen zodat het meer opvalt: leeg blikje, stukje schuim of een mini oranje pylon (even gaatje boren van te voren in de bovenkant aangezien die kleine versies meestal dicht zijn van boven en dan de scheerlijn erdoorheen trekken). de laatste valt dan ook mooi over een haring uiteinde heen :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Rukapul schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:15:
[...]

Daarom gebruik ik ze ook alleen op plekken waar de andere rots of normaal niet uitkomt :P

Het valt me nog mee hoeveel ik er gesloopt heb. De meeste het eerste jaar toen ik ze overal voor gebruikte.

Initieel had ik zo'n 'handige' haringtrekker die dat zou moeten kunnen, volgens de plaatjes althans, kostte me meerdere plastic dopjes. Nu gewoon weer ouderwets met de klauwhamer, dan trek je gewoon aan de haring zelf en is er niets aan de hand.
Misschien dat ik nog een vuistje ga meenemen voor het erin slaan, want de klauwhamer heeft een relatief kleine kop en als ik dan niet oplet mep ik alsnog zo'n plasticje stuk. :+
harley schreef op maandag 17 juli 2023 @ 09:45:
Wij hebben alleen nog maar dit model rotspennen. 8mm dik en afgerond oog. (Niet dit merk maar was 1e afbeelding op google ;) ) Sla je gelijk met de grond, alleen het eruit halen is soms wat worstelen.
[Afbeelding]
Dat zijn geen rotspennen maar gewoon van die standaard harinkjes die je bij je tent krijgt en liefst direct een hoek in mietert. Ik gebruik ze hooguit voor een klein koepeltje voor m'n dochter. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Gonadan schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:22:
[...]

Dat zijn geen rotspennen maar gewoon van die standaard harinkjes die je bij je tent krijgt en liefst direct een hoek in mietert. Ik gebruik ze hooguit voor een klein koepeltje voor m'n dochter. :P
Mijn hele tent staat er mee vast en van die haring van in een hoek gevouwen plaatstaal. Werkt prima, nooit problemen mee gehad. Zelfs met de storm begin juli was er helemaal niks aan de hand met mijn popup tentje.

Als ze allemaal krom en/of stuk zijn koop ik wel weer een keer nieuwe.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 29-08 17:00

Smurf

Detri

Vraagje,

Als je dan toch al zo ver bent, doe dan het laatste stukje ook zou ik zeggen :)
Denk niet dat er veel Tweakers die kant op zijn momenteel, maar kijk ook eens bij de reviews van dat kerkje/kapelletje op de laatste parkeerplaats. Best wel wat recente activiteit daar als ik het zo zie.

Met de auto ben ik tot nu toe nooit veel hoger dan Trontheim geweest, maar ooit zou ik ook graag eens de E6 helemaal uitrijden, al dan niet met een uitstapje naar de Noordkaap. Maar voorlopig blijft dat nog bij "ooit" :)

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Ozzie schreef op maandag 17 juli 2023 @ 12:39:
Mijn hele tent staat er mee vast en van die haring van in een hoek gevouwen plaatstaal. Werkt prima, nooit problemen mee gehad. Zelfs met de storm begin juli was er helemaal niks aan de hand met mijn popup tentje.

Als ze allemaal krom en/of stuk zijn koop ik wel weer een keer nieuwe.
Zal best, maar dat maakt het nog geen rotspennen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dongilles
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 26-03 20:20
Vraag:

Bij onze tent zijn spullen zoals de de slaapzak en kleding savonds en smorgens een beetje klam/vochtig.
Ik bedoel dan niet condens druppels die op de spullen zijn gevallen maar in het algemeen.

Wij hebben een polyester tent komt dit hierdoor en heb je dit niet bij katoen/technisch katoen? Of hoort dit er gewoon bij?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
@Leipo @Gonadan 8mm is niet een standaard harinkje, en dat was een schatting ben ze even gaan nameten maar ze zijn 9,5mm dik en hebben een afgeschuinde punt. Deze sla je echt niet zomaar krom, volgens mij heeft mijn oom ze ooit zelf gemaakt. ze zijn wel echt met zo'n grote ronde kop wat ideaal is omdat er geen scherpe dingen uitsteken.

Vandaag even wezen kijken bij de vrijbuiter,
Vrouwlief wilde ander kussen we hebben nu al 2 jaar 3 stuks van de Quecha Ultim Comfort
Afbeeldingslocatie: https://contents.mediadecathlon.com/p1749098/k$4f6bd417e7c1a5cc417fbedb70d1628e/sq/hoofdkussen-voor-kamperen-ultim-comfort.jpg?f=3000x3000
met daar omheem nog een keer de willop. Maar ze blijven te dun vind ik. Nu leek haar de Rabbit fleece pillow jacou
Afbeeldingslocatie: https://api.vrijbuiter.nl/img/600/744/resize/C/F/CFEA26062-1308895_HumanComfort_RabbitfleecepillowJacou_HC501005.1.pngwel geschikt en heeft die nu 1 meegenomen om te testen. Ik denk dat ik hem nog te dun vind.

En we wilden nieuwe campingstoelen.
we hebben 3 Bo-Camp klapstoelen die goed zijn voor een weekendje weg en prima zitten, maar voor de "grote" vakantie willen we net iets luxer zitten. 2 Jaar geleden snel bij de action 2x deze gekocht:
Afbeeldingslocatie: https://www.action.com/_next/image/?url=https%3A%2F%2Faction.com%2Fhostedassets%2FCMSArticleImages%2F90%2F01%2F2520374_8718964077885-110_01_20221128151442.png&w=640&q=75
Zit op zich niet slecht, maar 1 was vorig jaar al doorgescheurd dus kwaliteit is discutabel.
Zal er dus wel iets meer aan moeten gaan uitgeven :+ maar wil eigenlijk ook weer geen €100,- + per stoel uitgeven we hebben er 3 nodig en dan tikt het toch snel aan.

Vandaag op verschillende gezeten en de Redwood Sequoia Comfort Stoel
Afbeeldingslocatie: https://api.vrijbuiter.nl/img/600/744/resize/C/D/CDAA0084-GREY_Redwood_Sequoiacomfort_RC-50161-COMFORT-GREY-202.1.png
zaten op zich wel goed, maar ik had het idee dat er toch ergens onder een band zat die wat meer drukte dan elders, dit is niet het geval maar er zit dus een "strakkere" baan in het zitvlak. Ze vouwen wel lekker compact op slechts 8cm dik en waren nu afgeprijs van 109,99 voor 89,99.

Ze hadden er ook nog 1x de Sequoia 3D Lite Stoe
Afbeeldingslocatie: https://api.vrijbuiter.nl/img/600/744/resize/C/D/CDAA68488-1344718_HBF20210504123451-Edit.png
staan, die was standaard 89,98 en vond ik persoonlijk beter zitten, alleen die is ingeklapt 15cm, dan worden ze te dik om mee te nemen ( moeten voor op de dissel tegen de aanhanger en daar is max 30/35cm ruimte.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/B_UFJFAwOyxmvjwZWksehdUKXes=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/rvSinJlML6KCE9vFq5M45FCY.jpg?f=user_large

Helaas hadden ze er maar 1 staan, anders had ik nog kunnen meten hoe dik 3 op elkaar precies zijn, misschien dat ze dan wel op sommige plekken "in" elkaar passen en zo niet te dik worden.

Veel andere onder de 100 euro zaten gewoon niet lekker, en die wel lekker zaten gingen al richting de 170 euro per stuk. en/of waren ook veel te dik om mee te nemen. Volgende week nog maar even naar De wit in Schijndel.

Of heeft iemand hier nog de gouden tip voor GOEDE maar (ingeklapt) PLATTE stoelen ?

[ Voor 94% gewijzigd door harley op 17-07-2023 20:53 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
harley schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:15:
@Leipo @Gonadan 8mm is niet een standaard harinkje, en dat was een schatting ben ze even gaan nameten maar ze zijn 9,5mm dik en hebben een afgeschuinde punt. Deze sla je echt niet zomaar krom, volgens mij heeft mijn oom ze ooit zelf gemaakt.
Bedoel je dan niet meer dit model?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Yv17CqfxFowubcducxUoTctFXWQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/Jj4nFggDcBT0omWmprhdDk5r.webp?f=user_large

Want het plaatje wat je postte is niet meer dan een simpele grondpen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
dongilles schreef op maandag 17 juli 2023 @ 19:45:
Vraag:

Bij onze tent zijn spullen zoals de de slaapzak en kleding savonds en smorgens een beetje klam/vochtig.
Ik bedoel dan niet condens druppels die op de spullen zijn gevallen maar in het algemeen.

Wij hebben een polyester tent komt dit hierdoor en heb je dit niet bij katoen/technisch katoen? Of hoort dit er gewoon bij?
Dit heb je inderdaad vooral met polyester. Polyester ademt niet dus je kunt het vocht alleen maar de tent uit krijgen door te ventileren. Katoen ademt goed, vooral als het droog is, vochtig katoen ademt ook maar zeer beperkt, beetje afhankelijk van het type. Technisch katoen of bijvoorbeeld Ten Cate all season ademt ook als het nat is, ook weer beetje afhankelijk van het type.
Maar het hoort er inderdaad een beetje bij en is ook niet helemaal te voorkomen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 29-08 07:58

Badderbeest

De enige echte

Ik gebruik deze "haringen"

https://www.bol.com/nl/nl...0-stuks/9200000086848825/

Ik had er toch een doosje van liggen. Vorig jaar had ik er aanvullend een stuk of 15 mee. Dit jaar gaat de hele doos van 50 stuks mee en knikker ik de echte haringen in de hoek. Het is een genot om ze in en uit de harde bodem van Dordogne te draaien in plaats van dat getik. Snel, trefzeker, vlak met de bodem en rotsvast.

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• groggy
  • Registratie: April 2004
  • Niet online
Heeft iemand tips voor een het liefst kleinschalige familiecamping in de regio noord-frankrijk/Luxemburg.

Ik zoek leuke camping waar ik met mijn vriendin baby en dreumes nog een leuk weekje kan nazomeren in een verhuur tent. De camping moet dus glamping oid tenten verhuren.

Heeft iemand een leuke tip

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Martinique
  • Registratie: Mei 2005
  • Laatst online: 21:41
groggy schreef op maandag 17 juli 2023 @ 20:43:
Heeft iemand tips voor een het liefst kleinschalige familiecamping in de regio noord-frankrijk/Luxemburg.

Ik zoek leuke camping waar ik met mijn vriendin baby en dreumes nog een leuk weekje kan nazomeren in een verhuur tent. De camping moet dus glamping oid tenten verhuren.

Heeft iemand een leuke tip
Camping Ettelbruck vonden wij wel leuk, gemoedelijke / relaxe camping die niet supergroot is of groot aanvoelt. Maar wel iets noordelijker dan jij zoekt wellicht. Ik heb geen ervaring met de verhuur want we waren er met onze eigen tent, ze verhuren wel het e.e.a.

https://www.campingettelbruck.lu/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:59

Bommes

Capo del formaggio

@harley ik heb een Crespo camping stoel, ondertussen al wat jaartjes oud, dit was toen de dunste in ingeklapte vorm.
Weet niet of ze daar nog steeds mee pochen, de platste, maar je kunt eens kijken.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 22:48
*knip*
Helaas ook zo geen V&A op het forum. Wil je aandacht voor je advertenties dan is een link in je handtekening wel toegestaan. :)

[ Voor 78% gewijzigd door Gonadan op 17-07-2023 21:46 ]

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Hopjesvla79 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:36:
[mbr]*knip*
Helaas ook zo geen V&A op het forum. Wil je aandacht voor je advertenties dan is een link in je handtekening wel toegestaan. :)[/]
Duidelijk ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Togi
  • Registratie: Oktober 2010
  • Laatst online: 31-08 12:35
@Leipo @Gonadan 8mm is niet een standaard harinkje, en dat was een schatting ben ze even gaan nameten maar ze zijn 9,5mm dik en hebben een afgeschuinde punt. Deze sla je echt niet zomaar krom, volgens mij heeft mijn oom ze ooit zelf gemaakt. ze zijn wel echt met zo'n grote ronde kop wat ideaal is omdat er geen scherpe dingen uitsteken.

Vandaag even wezen kijken bij de vrijbuiter,
Vrouwlief wilde ander kussen we hebben nu al 2 jaar 3 stuks van de Quecha Ultim Comfort
[Afbeelding]
met daar omheem nog een keer de willop. Maar ze blijven te dun vind ik. Nu leek haar de Rabbit fleece pillow jacou
[Afbeelding]wel geschikt en heeft die nu 1 meegenomen om te testen. Ik denk dat ik hem nog te dun vind.

En we wilden nieuwe campingstoelen.
we hebben 3 Bo-Camp klapstoelen die goed zijn voor een weekendje weg en prima zitten, maar voor de "grote" vakantie willen we net iets luxer zitten. 2 Jaar geleden snel bij de action 2x deze gekocht:
[Afbeelding]
Zit op zich niet slecht, maar 1 was vorig jaar al doorgescheurd dus kwaliteit is discutabel.
Zal er dus wel iets meer aan moeten gaan uitgeven :+ maar wil eigenlijk ook weer geen €100,- + per stoel uitgeven we hebben er 3 nodig en dan tikt het toch snel aan.

Vandaag op verschillende gezeten en de Redwood Sequoia Comfort Stoel
[Afbeelding]
zaten op zich wel goed, maar ik had het idee dat er toch ergens onder een band zat die wat meer drukte dan elders, dit is niet het geval maar er zit dus een "strakkere" baan in het zitvlak. Ze vouwen wel lekker compact op slechts 8cm dik en waren nu afgeprijs van 109,99 voor 89,99.

Ze hadden er ook nog 1x de Sequoia 3D Lite Stoe
[Afbeelding]
staan, die was standaard 89,98 en vond ik persoonlijk beter zitten, alleen die is ingeklapt 15cm, dan worden ze te dik om mee te nemen ( moeten voor op de dissel tegen de aanhanger en daar is max 30/35cm ruimte.

[Afbeelding]

Helaas hadden ze er maar 1 staan, anders had ik nog kunnen meten hoe dik 3 op elkaar precies zijn, misschien dat ze dan wel op sommige plekken "in" elkaar passen en zo niet te dik worden.

Veel andere onder de 100 euro zaten gewoon niet lekker, en die wel lekker zaten gingen al richting de 170 euro per stuk. en/of waren ook veel te dik om mee te nemen. Volgende week nog maar even naar De wit in Schijndel.

Of heeft iemand hier nog de gouden tip voor GOEDE maar (ingeklapt) PLATTE stoelen ?
Je kan naar de lafuma cham kijken (is geloof ik 10cm ingeklapt)
Hier hebben wij al jaren een lafuma relax stoel (nadat een goedkope variant het na 2 jaar al begaf) kwaliteit gewoon top. Relax stoel is wel dikker door het voeten deel.
Toevallig afgelopen week met een vriend erover gehad die ze mee heeft op vakantie. Hij heeft een set en daarvan moest hij na 12 jaar bij 1 het elastiek vervangen maar de rest is nog steeds zo goed als nieuw. Elastiek (maar ook andere onderdelen) zijn gewoon heel goed verkrijgbaar.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Bommes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:26:
@harley ik heb een Crespo camping stoel, ondertussen al wat jaartjes oud, dit was toen de dunste in ingeklapte vorm.
Weet niet of ze daar nog steeds mee pochen, de platste, maar je kunt eens kijken.
Crespo inderdaad, zeker niet de goedkoopste maar daarmee ook wel erg stevig en mocht iets als een zetel toch sneuvelen kan je die gewoon los kopen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:10
Wij hebben voor de Crespo AL-213 gekozen, vanwege tent kamperen en de ruimte in de auto. Ingeklapt zeer compact en zit toch meer dan prima. Al zou ik de stoelen niet aanraden als je langer bent dan ~ 1,85m. Maar misschien iets om eens naar te kijken. Wij zijn er erg blij mee.

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Laatst online: 31-08 08:25
Bommes schreef op maandag 17 juli 2023 @ 21:26:
Ik heb dezelfde nadat het zitvlak van onze goedkope camping stoel bij 40 graden in de Spaanse zon gesmolten was. Prima stoelen, gaan nu 7 jaar mee hier. (En plat genoeg om er destijds 2 in de kofferbak van de Passat mee te nemen)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 18:17
Jammer is dat de moderne Crespo stoelen zo'n ingebogen "hoofdkussen" hebben. Ik heb zelf de lage variant vanwege het kleiner kamperen. Maar de hoofdsteun komt precies tot je schouderbladen.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• gehaktstaaf
  • Registratie: November 2009
  • Laatst online: 21:10
@LordSinclair daarom hebben wij gekozen voor de Crespo AL-213. Slechts een kleine bolling in de hoofdsteun. En deze is uitschuifbaar :)

Vrijstaande woning 1998, 212m², RD3,6. Geen na-isolatie, originele beglazing. 100m² VV, Adlar 6KW

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PaulBloem
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 22:13
gehaktstaaf schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:26:
@LordSinclair daarom hebben wij gekozen voor de Crespo AL-213. Slechts een kleine bolling in de hoofdsteun. En deze is uitschuifbaar :)
Kunnen we bevestigen, deze hebben wij ook. Zit goed en zeker compact.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• LordSinclair
gehaktstaaf schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 08:26:
Ik heb de Crespo AL-205 ivm de beperkte hoogte in de tent. Waar dit stoeltje 15 jaar geleden nog een rechte rug had, hebben ze nu ook een kleine bolling er in gebogen. Niet handig. Ik hoop dat het nog wat uitzakt. En anders kijken of ik het weer recht kan buigen.

Maar ze zitten beter dan een vergelijkbaar stoeltje van Bo-Camp, die kende alleen maar de stand liggen en nog meer liggen. Ook is de kwaliteit aanzienlijk beter. De Bo-Camp was al kapot de eerste dag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 31-08 16:42
Leipo schreef op maandag 17 juli 2023 @ 10:00:
[...]

die krengen sla ik juist altijd helemaal krom in een beetje stevige grond :P

hier ook altijd veel rotspennen gebruikt. ook als kind werd ons al snel geleerd niet in de buurt van scheerlijnen te rennen/spelen en het is daarmee ook nooit een probleem geweest.

ik zie sommige mensen nog weleens iets extra's over het uiteinde van de scheerlijn doen zodat het meer opvalt: leeg blikje, stukje schuim of een mini oranje pylon (even gaatje boren van te voren in de bovenkant aangezien die kleine versies meestal dicht zijn van boven en dan de scheerlijn erdoorheen trekken). de laatste valt dan ook mooi over een haring uiteinde heen :P
Ik sla die rommel ook altijd krom, ik heb eigenlijk 3 type haringen: spijkerharingen die ik vrijwel overal voor inzet. Grote houten haringen voor als ik in duingebied / zand zou gaan kamperen. Blijven meestal thuis. En hele brede en lange aluminium haringen voor in de sneeuw, die gaan eens per zoveel jaar mee.

Alle prut die wordt meegeleverd gaat meteen de kast in.

Wat je zegt: je kunt je kinderen gewoon aanleren weg te blijven van scheerlijnen etc. En anders leert een oorlogswond wel dat ze dat beter hadden kunnen doen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• harley
Iedereen alvast bedankt voor de tips.
Ik had de crespo AP237 al gezien al zijnde goed getest, maar daarbij ook het advies om voor de AP-240 te gaan als je lang bent, maar die is of niet op voorraad of 229+ euro en dat wil ik er nu niet aan uitgeven aangezien ik vanwege het pakken wel 3x dezelfde wil.

Ik zag in de online zoektocht ook nog de https://www.obelink.nl/obelink-ambassador-standenstoel.html
En de Crespo https://www.obelink.nl/cr...xe-grey-standenstoel.html voordeel van deze in mijn ogen is een U vorm frame ipv H vorm frame, dus meer draagoppervlak op de grond zeker op gras/zachte grond ideaal tegen wegzakken. Vond al die "dunne" pootjes toch al niks.

[ Voor 3% gewijzigd door harley op 18-07-2023 09:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 29-08 17:00

Smurf

Detri

Persoonlijk vind ik een U-vormig frame helemaal niks.
Ik hou ervan om bijvoorbeeld tijdens het eten de stoel zo ver mogelijk naar voren aan te schuiven. Als je dan wilt opstaan is het altijd lastig om deze weer naar achteren te schuiven omdat je voeten dan staan waar die beugel heen moet. Dus dan sta je weer half op, om met de stoel "om" je voeten babystapjes naar achteren te doen.. Nee, ik vond het niks. Bron: onze eerste set stoelen was ook met U-beugel. Dat is een leermoment geweest :)

Inmiddels vervangen door een setje Dukdalf stoelen.

[ Voor 5% gewijzigd door Smurf op 18-07-2023 13:32 ]

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zondag 16 juli 2023 @ 23:09:
[...]

Meteen na de receptie rechts staan toch echt wel wat oudere bomen, hoog en met genoeg schaduw.
Wanneer was je er voor het laatst?
Langer dan 20 jaar geleden :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Ozzie schreef op zondag 16 juli 2023 @ 18:49:
Voor ons begint het kamperen vandaag ook weer, staan op natuurcamping Het Hallse Hull.
Leuke plek, zijn onze concullega's van iets verderop.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
Halve tennisballen, of gewoon diep in de grond rammen, het zijn en blijven gewoon spijkers....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Ik heb van die solar lampen met een plastic haring voet die je met de hand in de grond duwt. Setje van 6 lampen ooit eens bij de Jysk gekocht, ik zag ze ook bij de kassa van Obelink liggen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

@harley
Wij hebben 5 Crespo AP-237 air deluxe compact. Niet goedkoop, wel goed. Vorig jaar een redelijke aanbieding, voor €123,- per stuk. Behoorlijk plat opgevouwen en comfortabele zit. De verstelbare hoofdsteun maakt de stoel prettig voor allelei persoonslengten. Een groot voordeel van een merk Als Crespo (of bijvoorbeeld ook Dukdalf) is de goede verkrijgbaarheid van losse onderdelen mocht er eens iets kapot gaan.

Ik zou zéker ook even naar de Crespo AP-213 AirDeluxe compact kijken. Die is iets voordeliger en vouwt nog veel platter op.

Hier een mooi overzicht van de crespo compact stoelen. https://crespocomfort.com/nl/crespo-keuzehulp

[ Voor 18% gewijzigd door Badderbeest op 18-07-2023 22:55 ]

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 19:48
Stoelen, wij hebben de Westfield Majestic, heerlijke stoel, niet goedkoop, met bijpassend voetenbankje :)

Ingeklapt behoorlijk plat ook.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

pirke schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:53:
Stoelen, wij hebben de Westfield Majestic, heerlijke stoel, niet goedkoop, met bijpassend voetenbankje :)

Ingeklapt behoorlijk plat ook.
Bijpassende voetenbankjes horen er natuurlijk wel bij ja :) Ik zie dat die Majestics opvouwen tot 12cm dikte, da's nnog niet echt slank.

[ Voor 11% gewijzigd door Badderbeest op 18-07-2023 23:02 ]

De enige echte

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Stelletje glampers :P Wij hebben gewoon eenvoudige Bo Camp Rio's, ook voor de kids. Ik moet zeggen, het zit redelijk oké. Sommige 'luxe' stoelen zitten slechter omdat er net een balk onder je bovenbeen zit of dat je billen niet ver genoeg naar achteren kunnen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LordSinclair
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:12:
Stelletje glampers :P Wij hebben gewoon eenvoudige Bo Camp Rio's, ook voor de kids. Ik moet zeggen, het zit redelijk oké. Sommige 'luxe' stoelen zitten slechter omdat er net een balk onder je bovenbeen zit of dat je billen niet ver genoeg naar achteren kunnen.
Met dit model heb je toch juist de balk onder je bovenbenen? Die rand aan de voorkant? Ik heb er de lage variant van, dan vind ik dat behoorlijk hinderlijk (en dat de rugleuning vrij rechtop is).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
LordSinclair schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:14:
[...]

Met dit model heb je toch juist de balk onder je bovenbenen? Die rand aan de voorkant? Ik heb er de lage variant van, dan vind ik dat behoorlijk hinderlijk (en dat de rugleuning vrij rechtop is).
Ja klopt zit wel een rand maar omdat de stoel vrij klein is heb ik daar geen last van. Ik denk dat dit meer het geval is als die buis in je knieholte zit. Die Rio's krijgen zeker geen 10, maar ze zijn wel lekker compact en zitten wat mij betreft een stuk beter dan dit soort stoelen.

Afbeeldingslocatie: https://images.blokker.nl/2230000/large/2235120-522e205b.jpg

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StealthyPeanut
  • Registratie: Mei 2008
  • Laatst online: 29-08 15:46
Na jarenlang in mijn jeugdige jaren met mijn ouders naar campings te zijn geweest, zal ik me voor het eerst hier melden :w.

Over 3 weken gaan we met onze 3 kids (2-4-6jr) naar Camping Zwinderen (in Zwinderen... :+ ). Hele kleinschalige, maar (volgens verhalen van vrienden en online) een hele fijne camping met kleine kinderen. Niet te groot met honderden staanplaatsen, maar lekker overzichtelijk en klein van formaat.

Het is een beetje cheaten t.o.v. traditioneel kamperen: we hebben voor deze eerste keer een kleine Pod gehuurd; klein "huisje" waar er 3 van zijn op die camping. 1 tentje mee voor de kids, als ze het leuk vinden om in een tent te slapen :> .

[ Voor 7% gewijzigd door StealthyPeanut op 19-07-2023 09:07 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 08:12:
zegt de glamper :p, Wij hebben gewoon een paar lage Alite's en soms alleen maar een zitlap ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Hopjesvla79 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:19:
[...]

zegt de glamper :p, Wij hebben gewoon een paar lage Alite's en soms alleen maar een zitlap ;)
Wij hebben een middag bij DeWit doorgebracht en gewoon de fijnst zittende stoel gekocht.

Mn vrouw heeft rugklachten, een goede stoel is eerder noodzaak dan luxe helaas.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 22:04
@Leipo @Gonadan Nu leek haar de Rabbit fleece pillow jacou
[Afbeelding]wel geschikt en heeft die nu 1 meegenomen om te testen. Ik denk dat ik hem nog te dun vind.
Wij hebben er daar 2 van.
Neem dit jaar mijn kussen van thuis mee.
Die rabbit pillow gaat vrijwel helemaal plat snachts, en dan word ik wakker met enorm veel oijn in mijn schouder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Badderbeest schreef op dinsdag 18 juli 2023 @ 22:56:
[...]

Bijpassende voetenbankjes horen er natuurlijk wel bij ja :) Ik zie dat die Majestics opvouwen tot 12cm dikte, da's nnog niet echt slank.
Maar ze zitten heerlijk, dat kussentje bij je hoofd... _/-\o_

Overigens:

Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/6/4/64076046718b28.84201507.jpg

Plat genoeg toch?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Wij nemen als sinds jaar en dag eigen kussens mee, en ook de stoelen moeten gewoon fijn en degelijk zijn. (crespo 238 xl of zo) Zolang we niet gaan voor zo'n klein mogelijke uitrusting neem ik dat soort spullen gewoon wat minder compact. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• Harribo
Nog even een foto show van de camping Krekelberg in Schinnen . Terrassen camping.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-2KBQyExAsHVfjB5NXB_SVUZm5c=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Cxikiwu1ASxiTXumkPIIy0em.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sdrgYMP9BFL0uH5w8BjJr0AqCYE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Ur3vnwoYLoi1b3PjTMxT8KsR.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/VkcbVSlZt6Ep5BqUVK89r1Rb90k=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nLKrblL5UD8Ve9IN7bs3wFgJ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ltzqWw7rHTazltp8rhOzzDaBKyc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WWwZ3VB90hCIJKrVTjfYvNB0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e0swRFdgu_mEmK7PFF9xCfUrBbg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/m4ltNtjPeOBMqTCgVi0n9ZXp.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/NqN1kKwaNNZ_hbhlf2PT-f3twco=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6I1jESPnkJgz03umPFA7DV8q.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/mi5jBA_2P1YQXOYWFkMEZuAAXLk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/HJ1Ao2AgM4LjDjhKrgN3L4q4.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vV7MWqdk7Og-ITwg2O4I9jO6LS0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ns6d4MjHJ6IgKygxyxKidRlZ.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2HzmrWxiGjjIsZUfATNIVj2-h-o=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mxJBrYHKeUgJvvgyGX8dzMGu.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Blijft een leuke camping, jaren geleden geweest. Wij staan er over een paar weken ook weer. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ziet er goed uit, lijkt een klein beetje op Hoeve de Gastmolen in Vaals, zelfde regio natuurlijk ;)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Over de Hoeve Krekelberg zelf:
Prachtige camping! Mooi uitzicht ook . Buitenland gevoel.
Er zit minimaal 7 meter tussen de plaatsen wat echt heerlijk is, zouden ze overal moeten doen .
En door de terrassen, het hoogteverschil, heb je vrij veel privacy.
Camping is op dit moment ook vol.

Sanitair is prima, alleen het is er wel bevolkt met mensen. Alles is voorzien. Zelfs plekken om je camper schoon te spuiten. Douchen is gratis.
Alleen muziek, zij het licht, in een sanitair op een camping hoeft van mij niet.

Bijna elke ochtend staat hier een bakker met brood en gebak tussen 8 en 9. Een 2x per week komt er een Italiaans ijscoman in zo'n grappig busje.

Door de speciale kindervelden op de camping, hoor je ook weinig tot geen kinderen als je daar niet op staat.
Wel relatief veel honden hier heb ik het idee. Maar niet veel overlast. En ik ben daar vrij gevoelig voor al zeg ik het zelf. Avonds en nachts is het hier rustig.

Enige nadeel is dat het eigenlijke geen echte natuur camping is, in die zin dat het muisstil kan zijn.
Daarvoor hoor je in de verte de snelweg en er loopt aan de andere kant een provinciale weg. Dus je hoort wel autos, zij het in de verte. Dat vind ik zelf wel heel jammer en merk dat ik dat ook mis,de absolute stilte. En soms heb je geluiden van de boeren maar dat vind ik normaal op het platteland en is vaak incidenteel ipv structureel.

Verder groeien er hier bessen, kersen, appels,peren en frambozen. Alleen de hele camping weet dat ;)
Veel natuur hier, zag ook al een konningepage.

[ Voor 11% gewijzigd door Harribo op 19-07-2023 10:10 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:29
Wat leuk, nagenoeg bij mij om de hoek, als je niet beter weet zou je zeggen dat je in zuid Frankrijk zit.

We zijn net terug van een weekje Club Benelux in La Roche en Ardennen. Beetje onze vertrouwde camping, wel redelijk groot (ca 600 plaatsen) maar de voorzieningen zijn fijn, en vooral de horeca is een fijne bijkomstigheid.

Wat storend blijft is het gebrek aan respect voor de avondklok (22:00) waarop het rustig moet zijn op de camping. Ons zoontje van 19 maanden, was de eerste avond om 22:30 nog wakker, oa. door het gekrijs van spelende kinderen ergens verderop.

Dat irriteert me, en ik zou toch graag op zoek gaan naar kleinschalige campings met voldoende plek en privacy met prima sanitaire voorzieningen en een horeca /eetgelegenheid. Heeft iemand tips? Maximale straal van 800km vanaf Maastricht.

discogs

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
@loewie1984 kinderen van 1,5 jaar slapen overal doorheen. De reden dat hij de eerste avond moeilijk in slaap kwam is omdat het een andere omgeving is ;)

Bij ons was het structureel de eerste, maar vaak ook de tweede of derde nacht dat het lastig was om ze in slaap te krijgen. Met een camper hebben we daar bijna geen last meer van, altijd hetzelfde bed.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 21:29
pirke schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:16:
@loewie1984 kinderen van 1,5 jaar slapen overal doorheen. De reden dat hij de eerste avond moeilijk in slaap kwam is omdat het een andere omgeving is ;)
Kijk dat klopt natuurlijk ook wel, hij moest wennen en de 3de nacht ging het al een stuk beter. Toch zouden we het prettig vinden als we voortaan ergens gaan kamperen waar het nog wat rustiger is.

discogs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Harribo let je bij dat fruit op dat je ze vanaf een zekere hoogte plukt als er zoveel honden op de camping zijn? :+

@pirke klopt, maar dat is nog geen reden om zo rond half elf 's avonds nog over het veld te moeten schreeuwen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• LordSinclair
Harribo schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:59:
Enige nadeel is dat het eigenlijke geen echte natuur camping is, in die zin dat het muisstil kan zijn.
Daarvoor hoor je in de verte de snelweg en er loopt aan de andere kant een provinciale weg. Dus je hoort wel autos, zij het in de verte. Dat vind ik zelf wel heel jammer en merk dat ik dat ook mis,de absolute stilte. En soms heb je geluiden van de boeren maar dat vind ik normaal op het platteland en is vaak incidenteel ipv structureel.
Ook op natuurcampings in Nederland is het vrij zeldzaam dat je geen weg, spoorbaan of vliegtuigen hoort. Dat heeft weinig met het type camping te maken, meer met hoe klein en relatief vol Nederland is.

Het is al mooi dat je op die camping van jou niet tussen de auto's staat en dat die gewoon op een parkeerplaats vooraan staan.

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 19-07-2023 10:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
LordSinclair schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:33:
[...]

Ook op natuurcampings in Nederland is het vrij zeldzaam dat je geen weg, spoorbaan of vliegtuigen hoort. Dat heeft weinig met het type camping te maken, meer met hoe klein en relatief vol Nederland is.

Het is al mooi dat je op die camping van jou niet tussen de auto's staat en dat die gewoon op een parkeerplaats vooraan staan.
Ja, dat is ook een minpuntje op de Natuurcamping waar ik nu zit, Het Hallse Hull, vlak bij een redelijk drukke weg dus je hoort wel regelmatig auto's en voornamelijk motoren voorbij rijden. Maar echt heel erg storend is het niet.

Met Hemelvaart stonden we op Camping Quadenoord en daar was het allemaal net wat verder van de weg af waardoor je eigenlijk vrijwel niks hoort.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
[...]

eens, ik zit toevallig komende zaterdag, als onderdeel van een wandeling met tent van Tilburg naar Den Bosch op Natuurkampeerterrein Blue Woods, die ligt hemelsbreed nog geen 500 meter van de A2...Ach ja, de avond ervoor staan we op Morgenrood, midden in de Kampina, daar zal het wel rustiger zijn.

Maar heb ook wel eens het volgende in de US meegemaakt: Camping in the middle of niks, maar wel aan een verlaten spoorlijn aan de overkant van de rivier. Nou..zo verlaten was dat spoor niet. Midden in de nacht leek het alsof de trein dwars door je tent kwam, ook omdat die bij elke hobbel even z'n gigantische toeter moest luiden. En er waren er heel wat.. Was.ook nog eens zo'n enorme goederentrein die minutenlang voorbij denderde.. Dan ben je wel ineens wakker.. :)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Dat is het nadeel van een vlak land, het geluid draagt ver, een autosnelweg erg ver. Sta je bijvoorbeeld in de Ardennen dan kan het een wereld van verschil zijn of er een weg in je dal ligt of niet, het verschil tussen continu wat horen of absolute stilte.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
Hopjesvla79 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:50:
[...]

eens, ik zit toevallig komende zaterdag, als onderdeel van een wandeling met tent van Tilburg naar Den Bosch op Natuurkampeerterrein Blue Woods, die ligt hemelsbreed nog geen 500 meter van de A2...Ach ja, de avond ervoor staan we op Morgenrood, midden in de Kampina, daar zal het wel rustiger zijn.

Maar heb ook wel eens het volgende in de US meegemaakt: Camping in the middle of niks, maar wel aan een verlaten spoorlijn aan de overkant van de rivier. Nou..zo verlaten was dat spoor niet. Midden in de nacht leek het alsof de trein dwars door je tent kwam, ook omdat die bij elke hobbel even z'n gigantische toeter moest luiden. En er waren er heel wat.. Was.ook nog eens zo'n enorme goederentrein die minutenlang voorbij denderde.. Dan ben je wel ineens wakker.. :)
Morgenrood is leuk, daar hebben wij een paar jaar geleden gestaan :) Lekker meteen de natuur in wandelen als je achteraan het kampterrein door het poortje gaat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Ik ga volgende week 2 nachten zeeland verkennen, nabij terneuzen. Ik kon via Campspace helaas geen campings vinden die mij aantrokken, dus voor het eerst in het seizoen toch een normale camping geboekt. Hebben maar 15 plaatsen dus HOPELIJK valt het mee met de herrie.

In dat opzicht ben ik wel een vreemde snuiter, ik zou graag veel privacy hebben, maar waardeer de luxe van een warme douche dan ook wel weer. Helaas is ook campspace daarin vaak lastig te beoordelen.

Komend weekend mijn spullen nog even klaarzetten en opruimen, vorige maand een nachtje met mijn neefje en nichtje (en zus / zwager) weggeweest en nog niet echt opgeruimd.

Heeft ook een computer!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

loewie1984 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:25:
[...]

Kijk dat klopt natuurlijk ook wel, hij moest wennen en de 3de nacht ging het al een stuk beter. Toch zouden we het prettig vinden als we voortaan ergens gaan kamperen waar het nog wat rustiger is.
Ik denk dat je dan een kleinschalige camping moet zoeken, 600 plekken is natuurlijk gigantisch en kans op overlast is natuurlijk groot.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Ozzie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:58:
[...]

Morgenrood is leuk, daar hebben wij een paar jaar geleden gestaan :) Lekker meteen de natuur in wandelen als je achteraan het kampterrein door het poortje gaat.
nou..ik kom wandelend en vertrek weer wandelend ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Slasher schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:01:
Ik denk dat je dan een kleinschalige camping moet zoeken, 600 plekken is natuurlijk gigantisch en kans op overlast is natuurlijk groot.
Eens, en afhankelijk van de voorzieningen trekt het ook nog eens niet per se de rustzoekers.

@loewie1984 in de buurt van La Roche ligt ook Beau Rêve, dat was jaren geleden een fantastisch rustige camping. Echter zijn er tegenwoordig nieuwe eigenaren en daar zijn de meningen over verdeeld. De moeite waard om eens naar te kijken.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

Wij gaan over anderhalve week naar Ferme Hay Day in Normandie, vlakbij de invasiestranden. Vaak daar geweest maar nog nooit zo dicht bij de stranden zelf.

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Slasher schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:06:
Wij gaan over anderhalve week naar Ferme Hay Day in Normandie, vlakbij de invasiestranden. Vaak daar geweest maar nog nooit zo dicht bij de stranden zelf.
Niet in een gebouw van hun, hoop ik. Als de eigenaar (volgens de voorwaarden) mentale schade overhoud aan jouw verblijf kan er borg ingehouden worden :+

Mooie plek, ga m opschrijven

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Hopjesvla79 schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:50:
[...]
de avond ervoor staan we op Morgenrood, midden in de Kampina, daar zal het wel rustiger zijn.
Wij stonden daar op Koningsdag, op zich een leuke natuurcamping. Maar dat uit zich ook in wat drassigere plaatsen en minder onderhoud aan de plaatsen etc. Dan heb ik toch liever een mooi veldje.

's Avonds echter wel muziek vanuit Oisterwijk e.o. te horen :X

Kleine impressie die ik zo snel vond:
Afbeeldingslocatie: https://i.ibb.co/fngrW3p/B1-E208-E0-97-DE-47-F4-9412-672-FF2-C03492-1.jpg

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Vroeger in mijn jeugd met mijn ouders daar ook in een zomervakantie gestaan. Met uitzicht op een veld suikerbieten en de rest van het heuvellandschap

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Cheesy schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:34:
[...]

Wij stonden daar op Koningsdag, op zich een leuke natuurcamping. Maar dat uit zich ook in wat drassigere plaatsen en minder onderhoud aan de plaatsen etc. Dan heb ik toch liever een mooi veldje.

's Avonds echter wel muziek vanuit Oisterwijk e.o. te horen :X

Kleine impressie die ik zo snel vond:
[Afbeelding]
Kijk zo heeft iedere camping wel een achilleshiel. Ieder dorp in de omgeving heeft wel eens een keer feest. Zo is er in Loenen met hemelvaart altijd een kermis met een feesttent. Wat in het dorp minder overlast geeft dendert wel door het bos en over het kampeerterrein aldaar. Gelukkig is het altijd met dat soort dingen wel redelijk gezien de omstandigheden op tijd (zeg maar 1 uur s nachts) wel rustig.

Ook erg berucht een examenfeestje bij die ene boerderij omdat die toch buiten ligt....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Harribo Leuk om te zien, dankjewel.
Gonadan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:54:
Blijft een leuke camping, jaren geleden geweest. Wij staan er over een paar weken ook weer. :)
Week 34 toevallig? :P

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:25:
@Harribo Leuk om te zien, dankjewel.

[...]

Week 34 toevallig? :P
Dat soort uitspraken doe ik altijd pas achteraf. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Gonadan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 13:40:
[...]

Dat soort uitspraken doe ik altijd pas achteraf. ;)
semi-bekendenschuw heet dat ;-)

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik bij mijn nicknaam werd geroepen op een camping. Ik dacht toen ook ff WTF. Maar goed tipi-gangers kennen elkaar wel over het algemeen op een of andere manier

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:14:
[...]

semi-bekendenschuw heet dat ;-)

Ik heb het ook wel eens meegemaakt dat ik bij mijn nicknaam werd geroepen op een camping. Ik dacht toen ook ff WTF. Maar goed tipi-gangers kennen elkaar wel over het algemeen op een of andere manier
Nee, verstandig omgaan met publiekelijk online heet dat. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Badderbeest

Badderbeest

De enige echte

pirke schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 09:41:
[...]

Maar ze zitten heerlijk, dat kussentje bij je hoofd... _/-\o_

Overigens:

[Afbeelding]

Plat genoeg toch?
Wat mij betreft plat genoeg ja, maar iemand die ultra-platte stoeltjes zoekt zal dat anders vinden denk ik :)

De enige echte

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 14:45:
[...]

Nee, verstandig omgaan met publiekelijk online heet dat. ;)
Geen Sylvie Meis doen :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
Gonadan schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:28:
@Harribo let je bij dat fruit op dat je ze vanaf een zekere hoogte plukt als er zoveel honden op de camping zijn? :+
Die honden doen hun behoefte niet op de camping. Daarvoor hebben ze dus een bos hiernaast.
Snap nu ook waarom hier zoveel hondenbezitters zijn .
[...]

Het is niet heel algemeen die rust hier in Nederland , toch zijn die campings er wel degelijk.
Het is ff uitzoeken.
Vorig jaar stond ik op de Meenthe in Noordwolde (camping van Nivon). Afgezien van een boer 1 ochtend, niks gehoord.
Incidenteel hoort er bij. Structureel, dat is minder.
Een keer een feest oid daar mekker ik niet over.
Ozzie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 10:41:
[...]

Ja, dat is ook een minpuntje op de Natuurcamping waar ik nu zit, Het Hallse Hull, vlak bij een redelijk drukke weg dus je hoort wel regelmatig auto's en voornamelijk motoren voorbij rijden. Maar echt heel erg storend is het niet.

Met Hemelvaart stonden we op Camping Quadenoord en daar was het allemaal net wat verder van de weg af waardoor je eigenlijk vrijwel niks hoort.
Ik heb ook eens gestaan op het Hallse hull.
Ik dacht toen slim te zijn en helemaal aan de andere kant van de camping te gaan staan. Maar daar heb je een boeren weg waar , zij het soms, ook iemand nachts over heen jakkert. Maar dan was ik helaas wel meteen wakker. Zo dichtbij.

[ Voor 76% gewijzigd door Harribo op 19-07-2023 19:00 ]

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/L2v9XnXiT9LNhJgMtUJPCcemQSg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XIHLxreXwy14h3EyFAJUBOl2.jpg?f=fotoalbum_large

Wij hebben nu ook de bodemplaat voor zo'n watertent, nu nog kijken waar we een passende bovenkant kunnen vinden :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 19:58:
[...]

[Afbeelding]

Wij hebben nu ook de bodemplaat voor zo'n watertent, nu nog kijken waar we een passende bovenkant kunnen vinden :+
3 van die surfplanken erbij en dan kan de camper erop :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Vraagje, zijn er nog Oostenrijk gangers hier?

We vertrekken over 2 weken richting Oostenrijk, Karinthië vlakbij Villach (9 dagen) en dan 60km noordelijker (ook 9dagen)

Weer kan uiteraard wisselvallig zijn. We twijfelen nog over de voortent om mee te nemen of de luifel (met zijwanden). Jullie nog ervaring of tips? Op diverse fora zie ik een 2strijd... (We zijn met z'n viertjes overigens, 2 kleintjes van 3 en 7)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:34
JaMaaT schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 22:35:
Vraagje, zijn er nog Oostenrijk gangers hier?

We vertrekken over 2 weken richting Oostenrijk, Karinthië vlakbij Villach (9 dagen) en dan 60km noordelijker (ook 9dagen)

Weer kan uiteraard wisselvallig zijn. We twijfelen nog over de voortent om mee te nemen of de luifel (met zijwanden). Jullie nog ervaring of tips? Op diverse fora zie ik een 2strijd... (We zijn met z'n viertjes overigens, 2 kleintjes van 3 en 7)
Kan je bij de voortent niet eventueel de voorwand/zijwanden eruit laten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 21:08
Jawel, maar voortent opzetten is toch weer net meer werk. Als is het uiteraard maar 2 keertjes.

We hebben nogal een onbenullige voortent. Zowel luifel als voortent zijn beide opblaasbaar. Echter heeft de voortent een behoorlijke pakmaat.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
Oostenrijk zou ik altijd met voortent doen. Het kan zomaar de hele dag regenen en dat meerdere dagen achter elkaar. Vorig jaar helaas meegemaakt alleen maar regen. Dan is droog kunnen zitten wel fijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• thejoker80
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

thejoker80

leuk hè?

Sta momenteel aan het Gardameer, na vijf dagen 35 graden onweert het er nu op los. Nog tips voor een gezin in een tent?
Pagina: 1 ... 179 ... 275 Laatste