Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !
Wij hebben ook een kleine van ander half en kwamen er de afgelopen weken achter dat de ene glamping tent de andere niet is.loewie1984 schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:43:
Dus wij gingen gisteren voor een weekje glamping. Type dit nu vanuit m’n eigen bed thuis. We zaten gelukkig niet ver van huis (45min) maar dit doen we dus ook voorlopig niet meer.
Als compromis voor altijd maar die hele auto en dakkoffer vol knallen voor 3 tot 5 dagen kamperen, hadden we gedacht met onze zoon (18 maanden) te gaan glampen, waar we eerder al 3 keer met hem zijn gaan kamperen.
Valt toch vies tegen.
Als je zelf gaat kamperen heb je altijd je eigen spullen mee. Vrouwlief voelde de dekens vd glamping tent na 1 nacht alweer kriebelen. Er was een ‘twee persoons bed’ met twee aparte bodems, matrassen en dekens terwijl we thuis en in onze tent op 1 matras liggen met 1 dekbed.
Verder wat wel even wennen is: glamping tent laat meer licht door dan onze F&B tent van Quechua,
Dus al met al voelt dit het toch als net niet. Knal ik nog liever toch maar weer die auto vol. Vanwege de regen en brakke nacht gisteren, slapen we thuis. Morgen daar weer heen en dan blijven we thuis slapen totdat het er op zit. Jammer vd centen maar volgende keer gewoon weer echt kamperen.
Belangrijk vinden wij een twee persoonsbed, maar nog belangrijker ons eigen dekbedovertrek. Die nemen we altijd mee
Verder kwamen we erachter dat een safaritent op hoogte met een kleine net is alsof je een appartement met een klein balkon hebt. Mega ruk dus. Ook wij zijn daar een paar dagen eerder dan gepland vertrokken.
Ik kampeer écht graag maar heb m'n draai met de kleine erbij nog niet echt gevonden. Huisjes werken tot nu toe veel beter voor een goede nachtrust

Klein detail.. heb momenteel nog een lease wagen waarvan ik nog geen caravan kan trekken over exact 2 jaar loopt deze af. Maar als je een jaar moet wachten op een caravan weet ik wanneer ik effectief de zoektocht kan beginnen. Iemand een idee tot hoelang dit ongeveer kan oplopen? Op dit moment oog voor een Knaus sport of een Dethleff Aero. Maar gaat niet veel zin hebben als deze redelijk snel leverbaar zijn.
Op onze Kip moesten we zo'n half jaar wachten volgens mij, viel behoorlijk mee. Ergens in oktober besteld en in april geleverd voor de meivakantie.frye schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:56:
Na jarenlang kamperen met een tent begint het toch te kriebelen om te kijken voor een caravan. Wat is ongeveer de duurtijd voor aflevering van een nieuwe caravan tegenwoordig?
Klein detail.. heb momenteel nog een lease wagen waarvan ik nog geen caravan kan trekken over exact 2 jaar loopt deze af. Maar als je een jaar moet wachten op een caravan weet ik wanneer ik effectief de zoektocht kan beginnen. Iemand een idee tot hoelang dit ongeveer kan oplopen? Op dit moment oog voor een Knaus sport of een Dethleff Aero. Maar gaat niet veel zin hebben als deze redelijk snel leverbaar zijn.
De ANWB was recent nog met twee gloednieuwe Shelters op pad dus zou inderdaad niet lang mogen durenTheJVH schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:58:
[...]
Op onze Kip moesten we zo'n half jaar wachten volgens mij, viel behoorlijk mee. Ergens in oktober besteld en in april geleverd voor de meivakantie.
skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut
Ik zie opvallend veel jonge occasions te koop komen en de rentepiek maakt financieren van zo’n duur kampeermiddel een stuk minder aantrekkelijk dan voorheen…Drardollan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:49:
[...]
Het is al 3+ jaar drama, op basis waarvan dacht je dat 3 maanden realistisch was?
Ik gok dat de levertijden wel ingelopen gaan worden de komende tijd.
(Ja Nederlanders financieren relatief weinig, maar vraag Britten of Scandinaviërs maar eens.. En die kopen heel veel nieuw, dus dat heeft zeker impact.)
Op basis van het feit dat ik het advies kreeg van verschillende mensen om te vragen of de bus zelf al bekend was. En dat was, het chassis nummer is al bekend.. En de datum stond vast.. Iedereen zei dat het dan wel realistisch was. Grote probleem in de 3 jaar drama is dat er geen bussen/onderstellen waren, en die van ons is er dus wel.Drardollan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:49:
[...]
Het is al 3+ jaar drama, op basis waarvan dacht je dat 3 maanden realistisch was?
Maar dat betekend dus nog geen kloot blijkbaar.
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD
De temperatuur zat niet mee met 36 graden overdag en 27 's nachts maar het meer op 5 meter van onze tent maakte het goed.
Kleinigheidje was het enorme onweer waar we 2 uur na aankomst in terecht kwamen met horizontaal tegen en een boom die de tent van onze buren op een haar na miste, maar ons goedkope Coleman tentje was goed opgezet en kurkdroog, dat konden velen om ons heen niet zeggen.
:strip_exif()/f/image/SjiQHKXFxlEvu3iUlxEWlcVV.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/9HBmSc37GOzB9u3jT7yvWWHZ.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/MPvz4f6dmjcLdbLCNUil7769.jpg?f=fotoalbum_large)
Volgende keer gaan we voor een iets aangenamer temperatuur, voorheen kozen we ook voor september om die reden. Maar het was zeker weer geslaagd en eigenlijk een goede doop voor onze dochter.
Klinkt als dat er twee pompen nodig zijn: zo'n klein volume ding van een tientje en daarna de compressor om hem op druk te krijgen.Gonadan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:36:
[...]
Dat is dus het type wat wel geschikt is voor banden en dergelijke maar absoluut niet voor grote volumes, daar heb je een ander soort pomp voor nodig.
De Makita doet 12 l/min en mag maar zo'n vijf minuten continu draaien. Reken maar uit hoeveel liter je moet pompen om alle buizen van je tent op de juiste druk te krijgen. Dan kom je op een pomp die minder druk aan kan maar wel meer liters per minuut verplaatst.
Ik wilde net gaan zeggen dat ik, als ik alleen ben, nooit moeite heb om mijn Eriba Puck van 400kg op een fijn plekje te zetten.Drardollan schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 16:46:
[...]
KIP Compact of Eriba nemen, dan is het een makkie
Daar komt ook wel bij dat ik geen moeite doe om hem perfect aan de rand of in de hoek van het aan mij toegewezen stukje gras te zetten. Caravan + voortent zijn zo klein, dat het geen probleem is als deze een meter uit de kant komen te staan.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Zeker als je "nieuw" wilt kopen kan de zoektocht naar het model met de voor jullie perfecte indeling niet vroeg genoeg beginnen.frye schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 22:56:
Na jarenlang kamperen met een tent begint het toch te kriebelen om te kijken voor een caravan. Wat is ongeveer de duurtijd voor aflevering van een nieuwe caravan tegenwoordig?
Ga kijken, voelen etc om alles een beetje te kunnen ervaren. En vraag dan direct bij de dealers naar een schatting van de levertijden. Als je een specifiek model hebt gekozen, bezoek dan wat merk-specifieke forums, Facebook pagina's en dergelijke waar er meerderen van het betreffende merk zullen zijn die op een nieuwe caravan wachten of onlangs in ontvangst hebben genomen.
Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.
Het ging om vooruit inparkeren, als je zo'n toeristische camping hebt met heggetjes en niet heel grote plekken dan moet je een aardig korte draaicrikel hebben wil je hem vooruit zo op z'n plek weten te rijden.Ivow85 schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 06:59:
[...]
Ik wilde net gaan zeggen dat ik, als ik alleen ben, nooit moeite heb om mijn Eriba Puck van 400kg op een fijn plekje te zetten.
Daar komt ook wel bij dat ik geen moeite doe om hem perfect aan de rand of in de hoek van het aan mij toegewezen stukje gras te zetten. Caravan + voortent zijn zo klein, dat het geen probleem is als deze een meter uit de kant komen te staan.
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Of als je het compact wilt houden gewoon zo'n simpel pompje wat hem wel snel vult maar dan nog niet op druk krijgt, en dan met de hand afmaken. Scheelt je heel veel pompen met de hand/voet en heb je geen beest van een dure luchtpomp nodig die én druk én volume kan.pirke schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 06:48:
Klinkt als dat er twee pompen nodig zijn: zo'n klein volume ding van een tientje en daarna de compressor om hem op druk te krijgen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik heb de ruimte niet in het laadvermogen van onze caravan om er een mover onder te hangen.
Dus doe ik het wel gewoon zoals tot nu toe altijd: zo lang mogelijk achter de auto laten vast zitten.
Tot nu toe lukt me dat erg goed.
Verschil is wel dat ons caravanetje maar 1100kg weegt (max) dat duw je met wat moeite en eventueel wat hulp zo op zijn plek.
:strip_exif()/f/image/smrvWuQRTYMEg186Z1Y4z1Dj.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaag code rood, wind, storm, en tornado's
* Bommes zegt: Houd mijn koffie vast, dan haal ik de caravan even op
En stap daarna op de motor om naar mijn werkt te rijden..
Caravan staat weer veilig op de oprit, even wart klusjes doen voor de vakantie.
Onder andere de remmen een keertje openen, schoonmaken en afstellen.
Nieuwe remdemper monteren, nieuwe stabilisator schoentjes monteren, enz
[ Voor 9% gewijzigd door Bommes op 05-07-2023 11:09 ]
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Gaaf! Ik wil ook. Heb je foto's?maartend schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:26:
Halve route peaks of Balkan gedaan, mooiste stuk. Met tentje. Voor mij mooiste meerdaagse die ik in Europa heb gedaan. Dit door de vele afwisselingen in terrein. Bos, vlakte, rots, sompig, enz. Dagelijks ong 1000 m klimmen.
En heb je dat ergens geboekt?
Mooi rondje langs oost Normandië, Bretagne, midden Normandië en Limburg. Op de eerste etappe na allemaal met één stop te doen dus lekker op tijd aankomen op je nieuwe camping. Niet echt de stijl campings die ik normaal uit zou zoeken maar dat is de concessie die ik maar moet doen gezien het behoorlijk toeristische gebied waar we heen willen. Heb er zin in.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Dat heb ik ook wel eens gehad en kreeg toen de tip van iemand om met een (plastic) balpen de bal even in te drukken.Yukkie schreef op dinsdag 4 juli 2023 @ 20:39:
Bummer op de camping: het (ingebouwde) kogelventiel van mijn Campingazfles die ik gebruik voor mijn Barbecue werkt niet goed meer. Normaalgesproken kun je de drukregelaar losdraaien en ontsnapt er niet of nauwelijks gas. Zojuist schroefde ik de drukregelaar er vanaf om de fles weer op te ruimen, maar nu bleef het gas stromen. Ik laat de drukregelaar er nu maar op zitten, dan is er volgens mij weinig aan de hand. Er zit geloof ik ook niet heel erg veel gas meer in de fles, wellicht dat daardoor het kogelventiel niet meer werkt? Maar toch zit het me niet lekker, dat ik zo morgen weer op weg moet.
Na wat moed verzameld te hebben en te checken of er geen mogelijke ontstekingsbronnen in de buurt waren, heb ik dat maar eens gedaan ook.
En succesvol!
Daarna heb ik trouwens wat materiaal weggevijld onderop de drukregalaar, en sinsdien is het niet meer voorgekomen...
Als ik in Nederland ben.Spykie schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:45:
[...]
Gaaf! Ik wil ook. Heb je foto's?![]()
En heb je dat ergens geboekt?
Persoonlijk denk ik dat je beter voor een andere koelbox kunt kijken.Faeshaas schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:50:
Ik heb een elektrische koelbox met een aanstekeraansluiting voor in de auto. Deze wil ik echter ook aan kunnen sluiten op 230v op de kamping. Welke omvormer zouden jullie aanraden? Ik heb er in het verleden ooit eentje gekocht maar die heeft het niet heel lang volgehouden en ik kom online volgens mij veel Chinese rommel tegen. Wat zou de beste oplossing zijn die niet al te kostbaar is, want dan kan ik beter een nieuwe koelbox kopen die al op 230v aangesloten kan worden.
Beetje koelbox heeft standaard de diverse opties aan boord. Die van mij wel, maar die koelt voor geen meter met warm weer in een (voor)tent.
Dat heet een 12V acculader.... Alleen hang je er geen accu aanFaeshaas schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:50:
Ik heb een elektrische koelbox met een aanstekeraansluiting voor in de auto. Deze wil ik echter ook aan kunnen sluiten op 230v op de kamping. Welke omvormer zouden jullie aanraden? Ik heb er in het verleden ooit eentje gekocht maar die heeft het niet heel lang volgehouden en ik kom online volgens mij veel Chinese rommel tegen. Wat zou de beste oplossing zijn die niet al te kostbaar is, want dan kan ik beter een nieuwe koelbox kopen die al op 230v aangesloten kan worden.
Heb je geluk gehad, zag op het nieuws er toch echt 1 door een flinke windhoos opgetild worden. Die vloog zo omhoog en doei... Rijden met code rood is echt niet heel handigBommes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 11:07:
[...]
Vandaag code rood, wind, storm, en tornado's
* Bommes zegt: Houd mijn koffie vast, dan haal ik de caravan even op
En stap daarna op de motor om naar mijn werkt te rijden..
AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Nee, is geen geluk, echte kampeerders kunnen leven en ademen met code rood. Gewoon een kwestie van symbiose opzoeken. Dus niet vechten en andere rare dingen doen. Gewoon er mee leven. Wat extra rubbertjes tussen lijnen en haringen. Wat langere en stevigere haringen, ff niet in de buurt komen van die ene set beuken. En ach rijden, we rijden geen F1 race hè, gewoon rustig aan door sukkelen.TgR_KILLER schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:28:
[...]
Heb je geluk gehad, zag op het nieuws er toch echt 1 door een flinke windhoos opgetild worden. Die vloog zo omhoog en doei... Rijden met code rood is echt niet heel handigMaar je kan geluk hebben natuurlijk
Ze hebben het over de weg op met de caravan, niet kamperen in het algemeen.zuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Nee, is geen geluk, echte kampeerders kunnen leven en ademen met code rood. Gewoon een kwestie van symbiose opzoeken. Dus niet vechten en andere rare dingen doen. Gewoon er mee leven. Wat extra rubbertjes tussen lijnen en haringen. Wat langere en stevigere haringen, ff niet in de buurt komen van die ene set beuken. En ach rijden, we rijden geen F1 race hè, gewoon rustig aan door sukkelen.
En voor met dit weer de weg op gaan met een caravan heb ik maar één kwalificatie.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
In other news: Onze Hyckes Hycooler Pro 50 kwam gisteren binnen. Eerste wat opviel is dat de ventilator wel een stuk hoorbaarder is dan de MB40 die we eerst hadden. Het exemplaar wat we bij De Wit hadden zien staan was natuurlijk al op temperatuur dus daar hebben we dit tijdens het bekijken nooit gemerkt. Ook was het natuurlijk in een wat roemeuriger omgeving dan de gang thuis.
Over 3 weken gaan we wel ervaren hoe "erg" het is tijdens een 3-weekse praktijktest in Oostenrijk.
Verder lijkt het wel een prima apparaat verder. Compressor functie werkt ook op 12v en de temperatuur is via het display instelbaar per graad, ipv een beetje gokken met een stand 1 tm 5 draaiknop.
De MB40 beviel overigens ook prima, maar had een groot nadeel: Hij past niet door de deur van de caravan en stond dus de hele winter hier ergens "in de weg". Deze kan gewoon in de caravan mee naar de stalling als we hem niet nodig hebben.
[ Voor 68% gewijzigd door Smurf op 05-07-2023 14:58 ]
)
Veel succes, dit is gewoon rijden op de snelweg.zuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:36:
[...]
Nee, is geen geluk, echte kampeerders kunnen leven en ademen met code rood. Gewoon een kwestie van symbiose opzoeken. Dus niet vechten en andere rare dingen doen. Gewoon er mee leven. Wat extra rubbertjes tussen lijnen en haringen. Wat langere en stevigere haringen, ff niet in de buurt komen van die ene set beuken. En ach rijden, we rijden geen F1 race hè, gewoon rustig aan door sukkelen.
https://www.telegraaf.nl/...-de-kop-door-mini-tornado
Maar dit is wel domme pech uiteraard.
Darwin, natuurlijk.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:44:
[...]
Ze hebben het over de weg op met de caravan, niet kamperen in het algemeen.
En voor met dit weer de weg op gaan met een caravan heb ik maar één kwalificatie.
Moet zeggen dat ik in mijn boodschappenwagentje naar mijn werk over de A12 (Suzuki Alto) toch niet harder heb gereden dan 80. Je voelde gewoon de stabiliteit ernstig afnemen als je harder gaat. Dus met caravan of aanhanger er achter gewoon nog rustiger rijden. Dat is gewoon de truc. Net zoals als de weg vol sneeuw/ijzel ligt. Je moet gewoon rustig aan rijden dan komt alles goed, ook bij code rood. Dat schreef ik dus ook, gewoon rustig aan door sukkelen. Te hard willen gaan is Darwin modus.
Met caravan de A-weg op gaan zou ik ook zeker niet doen (aangezien minimale snelheid 80 is)
Tuurlijk, het kan best goed gaan en we zijn een stronteigenwijs volkje en zo, maar probeer het gewoon te voorkomen.
Als ik dan een foto bij mij uit de buurt op internet rond zie zwerven en het is hier (NH) echt niet best:
:strip_exif()/f/image/QMyrU2QxFJLrnQ7gySPyLOPd.jpg?f=fotoalbum_large)
en dan zie je er gewoon eentje rijden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
5 minuten van mijn huis in Zuid oost Brabant, dorp onder de rook van Eindhoven.Smurf schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 14:44:
Hangt er natuurlijk ook wel vanaf waar de stalling is. Limburg en het oosten van Brabant zal vast prima gegaan zijn.
Door het dorp/tussen woningen door.
Niet heel spannend dus.
If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.
Zoiets las ik gisteren ook al ergens met iets van hout. Helaas was de steel van mn pollepel te dik. Vandaag of morgen nog maar eens proberen met een pen of iets dergelijks inderdaad.erikkoo schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 12:33:
[...]
Dat heb ik ook wel eens gehad en kreeg toen de tip van iemand om met een (plastic) balpen de bal even in te drukken.
Na wat moed verzameld te hebben en te checken of er geen mogelijke ontstekingsbronnen in de buurt waren, heb ik dat maar eens gedaan ook.
En succesvol!
Daarna heb ik trouwens wat materiaal weggevijld onderop de drukregalaar, en sinsdien is het niet meer voorgekomen...
We've got that ring of confidence
Wtf dit is echt?Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:11:
Sowieso gewoon niet als je de keuze hebt, het is gewoon oerdom.
Tuurlijk, het kan best goed gaan en we zijn een stronteigenwijs volkje en zo, maar probeer het gewoon te voorkomen.
Als ik dan een foto bij mij uit de buurt op internet rond zie zwerven en het is hier (NH) echt niet best:
[Afbeelding]
Het is hier het kampeertopic héGonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:11:
Sowieso gewoon niet als je de keuze hebt, het is gewoon oerdom.
[Afbeelding]
https://nos.nl/liveblog/2...UPDATE-container-70480832

Zonnig Vlieland in oog van de storm
Een foto van Vlieland, rond het middaguur. Bijna ongelooflijk voor wie de beelden uit andere delen van het land ziet. Het Waddeneiland bevindt zich even in het oog van de storm, meldt Omrop Fryslân. Campinggasten zetten nog een paar haringen bij, verder zitten ze allemaal binnen in hun tenten te wachten op wat komen gaat. Vanmiddag worden ook op Vlieland windstoten tot 120 kilometer per uur verwacht. Tussen 14.00 en 16.00 uur geldt code oranje.
Ja dit is echt. Los van voorzichtig rijden heb je idd volgende restrisico's met verschillende maten van kansen van optreden:
1. Omwaaiende bomen
2. los waaiende ladingen
3. Omverwaaiende of wegglijdende vrachtwagens, caravans en aanhangers die toch te hard wilden rijden dan omstandigheden toelaten.
4. Kettingbotsing (door verderop liggende voorgangers die graag voor een Darwinaward gingen of gewoon pech hadden door optie 1 tm 3 en uiteraard te dicht op elkaar rijden)
Wie weet er nog meer te verzinnen
Doet mij sterk denken aan al die keren dat ik mijn kampeersetup klaar maakte voor een komend code weertjeCheesy schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Het is hier het kampeertopic hé
[Afbeelding]
Een foto van Vlieland, rond het middaguur. Bijna ongelooflijk voor wie de beelden uit andere delen van het land ziet. Het Waddeneiland bevindt zich even in het oog van de storm, meldt Omrop Fryslân. Campinggasten zetten nog een paar haringen bij, verder zitten ze allemaal binnen in hun tenten te wachten op wat komen gaat. Vanmiddag worden ook op Vlieland windstoten tot 120 kilometer per uur verwacht. Tussen 14.00 en 16.00 uur geldt code oranje.
Die tent (of is het een vouwwagen?) voorop met die fietsen ernaast wens ik veel succes! Ziet er wel heel modulair uit met hoe verder naar voren hoe minder vast/stabiel verankerd.
Absoluut, en helaas zijn kampeerder met regelmaat niet handig bezig als het om rijden in slechte weersomstandigheden gaat dus daar af en toe het geheugen opfrissen is zo verkeerd nog niet toch?Cheesy schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:32:
[...]
Het is hier het kampeertopic hé
[Afbeelding]
Als ik nu op de camping had gestaan had ik het best wel spannend gevonden hoor. Je kunt een hoop doen qua extra zekeren en opbergen maar als dingen rond gaan vliegen houdt mijn doek dat niet tegen.
Nog wat uit de buurt, sommige hebben hebben zich aardig gehouden:
https://www.nhnieuws.nl/n...e-camping-alles-ist-kaput
Als het hard genoeg waait gaat je caravan gewoon om of je nu rustig rijdt of wat harder. Denken dat je dat helemaal zelf in de hand hebt is jezelf voor de gek houden.zuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:37:
[...]
Ja dit is echt. Los van voorzichtig rijden heb je idd volgende restrisico's met verschillende maten van kansen van optreden:
1. Omwaaiende bomen
2. los waaiende ladingen
3. Omverwaaiende of wegglijdende vrachtwagens, caravans en aanhangers die toch te hard wilden rijden dan omstandigheden toelaten.
4. Kettingbotsing (door verderop liggende voorgangers die graag voor een Darwinaward gingen of gewoon pech hadden door optie 1 tm 3 en uiteraard te dicht op elkaar rijden)
[ Voor 4% gewijzigd door Gonadan op 05-07-2023 16:09 ]
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Klein takje...zuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:50:
[Afbeelding]
Deze eigenaar mag een staatslot gaan kopen

Edit: foto gevonden!
:strip_exif()/f/image/CvLV9MUUwRzZXIR9zjNTDy7a.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 24% gewijzigd door Kevinns op 05-07-2023 16:40 ]
Tsja het is idd een hachelijk avontuur. Hoe langer je er door moet rijden hoe groter de risico's inderdaad.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:55:
[...]
Als het hard genoeg waait gaat je caravan gewoon om of je nu rustig rijdt of wat harder. Denken dat je dat helemaal zelf in de hand hebt is jezelf voor de gek houden.
Niet dat een dichtgevouwen vouwwagen snel om ligt maar met dit weer had ik niet graag de tent eraf staan ritsen.
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Buitenlanders natuurlijk

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
5. Spontaan geen zicht meerzuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:37:
[...]
1. Omwaaiende bomen
2. los waaiende ladingen
Ik reed ook ooit over de snelweg een zware storm in, gewoon met de auto. Van het ene op het andere moment werd alles pikzwart, ik kon letterlijk mn motorkap en buitenspiegels niet meer zien, het regende "een beetje". Echte zwart zwart. Het enige wat ik kon doen was gas los, rustig remmen in de hoop dat ik niet op mn voorganger knalde en degene achter me niet op mij...
Een dag later stond in de krant dat het hele bos waar ik langs reed omver gewaaid was, 2 hectare lag gewoon helemaal plat. De helft vd vrachtwagens lag op z'n kant.
Dus zonnig -> zwart -> zonnig in zo'n 5 minuten...
Dat heb ik een keer op avondvierdaagse gehad. Binnen een paar minuten gingen we van "het druppelt, pak de paraplu maar vast" naar "pak de duikboot NU!". Het werd heel donker, het ging ineens echt keihard waaien en toen begon het echt kei- en keihard te regenen en onweren, alsof je onder een waterval stond. En door het onweer viel de stroom ook nog eens uit.pirke schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:00:
[...]
5. Spontaan geen zicht meer
Ik reed ook ooit over de snelweg een zware storm in, gewoon met de auto. Van het ene op het andere moment werd alles pikzwart, ik kon letterlijk mn motorkap en buitenspiegels niet meer zien, het regende "een beetje". Echte zwart zwart. Het enige wat ik kon doen was gas los, rustig remmen in de hoop dat ik niet op mn voorganger knalde en degene achter me niet op mij...
Een dag later stond in de krant dat het hele bos waar ik langs reed omver gewaaid was, 2 hectare lag gewoon helemaal plat. De helft vd vrachtwagens lag op z'n kant.
Dus zonnig -> zwart -> zonnig in zo'n 5 minuten...
Die hele situatie heeft toen best wel indruk op mij gemaakt
Dat heet op z'n Hollands een Wolkbreuk. Zomers altijd een geweldig spektakel_Eend_ schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:44:
[...]
Dat heb ik een keer op avondvierdaagse gehad. Binnen een paar minuten gingen we van "het druppelt, pak de paraplu maar vast" naar "pak de duikboot NU!". Het werd heel donker, het ging ineens echt keihard waaien en toen begon het echt kei- en keihard te regenen en onweren, alsof je onder een waterval stond. En door het onweer viel de stroom ook nog eens uit.
Die hele situatie heeft toen best wel indruk op mij gemaakt
Dit was geen wolkbreuk, als ik het onderzoeksrapport mag geloven, maar spontane mist vorming. Hier zat ik middenin, op de terugweg van mn werk naar huis: https://www.google.com/ur...Vaw3PfheQ0EPqJBpMpmwFRYNkzuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 18:47:
[...]
Dat heet op z'n Hollands een Wolkbreuk. Zomers altijd een geweldig spektakel
8.3 Analyse van de waargenomen zichtvermindering
Zowel in Vethuizen als in Neerkant zijn meerdere ooggetuigen gevonden die tijdens het passeren van de zone met buien een zeer sterke zichtvermindering rapporteerden. Zichtvermindering die soms zo sterk was dat voorwerpen op slechts enkele meters afstand of soms nog minder niet konden worden waargenomen. Dergelijke geringe zichtwaarden kunnen moeilijk door zware regen worden gehaald, maar een dichte wolk mistdruppeltjes is hier wel toe in staat. Mist ontstaat wanneer de temperatuur van de lucht zodanig wordt verlaagd dat de daarin aanwezige waterdamp niet meer volledig in gasvorm kan verblijven, maar voor een deel condenseert. De afkoeling van de lucht kan op diverse manieren gebeuren, onder andere door uitstraling in de avond en nacht of door acute drukverlaging. Ook kan een extra toevoer van waterdamp ervoor zorgen dat lucht die eerder te droog was voor mistvorming, plotseling toch verzadigd raakt. Bij zware onweersbuien zijn er twee verschijnselen die aanleiding kunnen geven tot melding van “mist”:
1. Bij de vorming van een hoos kan de uit de wolk reikende slurf zich soms tot aan het aardoppervlak uitbreiden. De slurf bestaat uit een nevel van fijne waterdruppeltjes en wordt soms door waarnemers als een snel verplaatsende mistwolk gezien.
2. Bij menging van zeer koude en vochtige lucht die uit een bui omlaag stort, met de aangrenzende warme lucht die voor de bui aanwezig is, kan lucht acuut verzadigd raken met waterdamp en mist opleveren.
Uit de meeste waarnemingen in Vethuizen en Neerkant lijkt de verklaring bij punt 2 het meest voor de hand te liggen. Met name de ooggetuige die in Neerkant met zijn auto een ‘mistgordijn’ binnen reed en pas enkele seconden daarna in de zware neerslag terecht kwam, is een goed voorbeeld hiervan. Mistvorming als gevolg van het aan de grond passeren van de zichtbare condensatie van een slurf lijkt voor de meeste waarnemingen in dit geval niet waarschijnlijk.
En
Het kleine bosgebied aangeven als cirkel 2, in de vorm van een driehoek is onderdeel van een groter bosgebied aan het eind van de Koeweideweg (cirkel 3). De grijsachtige verkleuring van de bomen verraadt de omgevallen bomen vooral aan de west en noordkant van het hele bos. De A67 loopt dwars door dit gebied, iets ten oosten van het driehoekbosje steekt het schadespoor de snelweg over en op dit punt zijn enkele vrachtauto’s omgewaaid. Rechtsonder vinden we bij het cirkel 4 het kassengebied aan de Zinkskeslaan met grote schade aan de meest zuidelijke kas. Een beetje westelijker, aan de overkant van de A67, valt opnieuw een markant schadespoor te onderkennen. Aan de Kiebomenweg zelf waren vanaf de zuidgrens van het driehoeksbosje de meeste omgewaaide bomen al verwijderd ten tijde van de luchtopname in figuur 57.
Die nummer 3: ook stilstaand waaien caravans of trailers van vrachtwagens gewoon om. Ik heb het voor mijn neus in de file ooit zien gebeuren. Gelukkig zagen de bestuurders op de rijstrook er naast het ook tijdig aankomen en kon er voorkomen worden dat er auto's onder de trailer terecht kwamen. Voor het omwaaien maakt het niet uit hoe hard je gaat, maar hoe hard de wind op de zijkant beukt.zuma schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:37:
[...]
1. Omwaaiende bomen
2. los waaiende ladingen
Wel kan de harde (zij)wind in combinatie met snelheid er voor zorgen dat de combinatie veel minder stabiel rijdt en daardoor sneller kan gaan slingeren en scharen, en als gevolg daarvan op z'n kant komt.
Ik prik meestal alleen in de grond wat ik daadwerkelijk nodig heb om te voorkomen dat alles instort, maar ik ga echt niet standaard elke lijn spannen die ik kan.
Wanneer het echt zou gaan waaien zou ik de voorwanden nog in de luifel zetten en een hoop extra vast spannen. Misschien goed om eens te kijken wat ik daarvan allemaal kan doen om het proces te versnellen wanneer het wel nodig is
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Scheerlijnen en spanbanden gebruik ik niet, maar als het te erg wordt ga ik er gewoon midden in de nacht uit om de camper 90 graden te draaien zodat we de afgrond niet in stortenGonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
In lijn met de gebeurtenissen van vandaag, hoe vliegen jullie het eigenlijk aan qua scheerlijnen en stormbanden en zo?
Googelen: hoe zorg ik dat mijn tent niet in een vlieger veranderdGonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
In lijn met de gebeurtenissen van vandaag, hoe vliegen jullie het eigenlijk aan qua scheerlijnen en stormbanden en zo?
Ik prik meestal alleen in de grond wat ik daadwerkelijk nodig heb om te voorkomen dat alles instort, maar ik ga echt niet standaard elke lijn spannen die ik kan.
Wanneer het echt zou gaan waaien zou ik de voorwanden nog in de luifel zetten en een hoop extra vast spannen. Misschien goed om eens te kijken wat ik daarvan allemaal kan doen om het proces te versnellen wanneer het wel nodig is
En ik heb eerlijk gezegd geen idee, afgezien van een flinke hoosbui heb ik nog nooit een storm oid meegemaakt.
Maar dat ligt helemaal aan mijn onervarenheid
En crap, antwoord van de camping. En mijn Frans is niet goed genoeg om met 100% zekerheid te stellen wat het betekent.
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer
Scheerlijnen sowieso vast, en als de grond niet heel stevig is soms nog tussen de haringen in een extra stormlijntje spannen met extra haringen. Een soort extra zigzag tussen de oogjes aan de tent en de grond.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Kleine moeite als je toch bezig bent.
Tijdens de storm kun je heerlijk in de tent met een biertje aanschouwen hoe de rest van het veldje in paniek de stormbanden / haringen aan het bevestigen is.
ik maak altijd alles vast. in de loop der jaren toch een paar keer mooi verrast mogen worden op een zonnige, windloze dag door een windhoos. Veel schade op de camping, maar onze tent staat altijd als een huis.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
Als ik de Thule luifel uitdraait zet ik gelijk de stormbanden van de luifel, just to be sure.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 20:10:
Ik zoek naar naar advies maar ben benieuwd hoe anderen ermee omgaan.
Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)
:strip_exif()/f/image/vo8qEu2GCwrmd2vq4NZMTnr2.jpg?f=fotoalbum_large)
Even aan het schroeven geweest, complete spul er af.
Flink schoon gespoten met hogedruk, jaren vet en roadmuck er vanaf.
Nieuwe stabilisator cups geplaatst en een nieuwe oploop rem demper besteld bij de lokale caravan zaak.
:strip_exif()/f/image/vhpmtLJDdj2uPpLd7NaDeRxm.jpg?f=fotoalbum_large)
Mijn dochtertje wilde graag helpen met terug zetten.
Verse borgmoeren, oploop rem afgesteld.
Morgen die demper er nog in monteren en aanhangerkoppeling terug er op zetten.
Van de week de wielen er ff afpakken en de trommels er af. In de remmen schoon te maken, af te stellen, te controleren.
Kan ik misschien mijn dochtertje een eigen Bovag onderhoudsbeurt stikkertje laten tekenen
En als er veel regen voorspeld wordt, een sleuf graven rond de tent zodat het water langs en niet (onder)door de tent loopt.Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
ik span ook altijd alles af, kleine moeite en staat meteen strakker. Maar goed, mijn grote tent is kleiner dan het gemiddelde bijzettentje hier geloof ikGonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
Hi Ha Hopjesvla
Hier in Brabant was ook helemaal geen code rood xD. Je zei dat je met code rood de weg op was gegaan om de caravan te halen. Je maakt het wel spannender dan het is heBommes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 15:18:
[...]
5 minuten van mijn huis in Zuid oost Brabant, dorp onder de rook van Eindhoven.
Door het dorp/tussen woningen door.
Niet heel spannend dus.
@Hopjesvla79 met mijn tunneltent deed ik dat ook, maar daar zaten alle beschikbare scheerlijnen er standaard aan vast dus is het een kleine moeite om het in te prikken. Staat hij nog mooier van ook.
Nu met de vouwwagen heb ik eigenlijk geen scheerlijnen nodig, alleen voor de luifel. Dus die zitten er dan ook niet aan. Toch heb ik bij mijn weten de mogelijkheid om er nog meer aan te doen voor als je toch wat extra verankering nodig zou hebben, maar dat moet ik eens nakijken want als je op vakantie mogelijk slecht weer aan ziet komen dan doe je dat uiteraard vooraf en niet op het laatste moment.
Mijn tunneltent had een open luifel zonder voorwanden die je er ook niet af kan halen, dus als je dan een frontaal stormpje zou krijgen zou ik het wel erg spannend vinden denk ik.
Wanneer ik die nu zou zien aankomen zou ik de voorwanden in mijn luifel zetten, dat voorkomt een hoop ellende hoop ik. Dit effect:
:strip_exif()/f/image/MDeJDho3ZR3b273ZgPZbxLHD.jpg?f=fotoalbum_large)
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Aan de voorste boogstok hangen.Cheesy schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 08:26:
Wat betreft storm, onze Falco Havik is gelukkig een stevige tent. Alleen vraag ik me wel af wat er gebeurt als deze vol met de opening in de wind staat. Gelukkig hebben we ook een voorwand, maar deze sluit niet rondom af.
Het had een reden waarom iedereen met de kont in de wind stond op het veldje. Met een voorscherm is het beter te doen maar ideaal is het niet. Daarnaast vloog de halve duinpan in de tent dus er lag overal zand en begroeiing.
Ach ja...beginnersfoutje
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Werkte goed.mv_ak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:
[...]
En als er veel regen voorspeld wordt, een sleuf graven rond de tent zodat het water langs en niet (onder)door de tent loopt.
Ik heb afgelopen weekend ook even wat onderhoud gepleegd. Nieuwe banden gemonteerd en één van de oude (2015) op het reservewiel met een band uit 2003 laten plaatsen. Remmen waren nog in prima staat, ik vermoed dat de vorige eigenaar er niet veel mee gereden heeft. Stabilisatorcups vervangen was letterlijk 5 minuten werk. Gasslang en drukregelaar in de disselbak vervangen. Onze caravan uit 2000 kan er weer een paar jaar tegenaan. Hij is nog in prima staat, al gaat er nu wel af en toe iets stuk (laatst de hardplastic bestekla waarvan het plastic broos was geworden vervangen door een houten zelfbouwlade).Bommes schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:53:
Even aan het schroeven geweest, complete spul er af.
Flink schoon gespoten met hogedruk, jaren vet en roadmuck er vanaf.
Nieuwe stabilisator cups geplaatst en een nieuwe oploop rem demper besteld bij de lokale caravan zaak.
Mijn dochtertje wilde graag helpen met terug zetten.
Verse borgmoeren, oploop rem afgesteld.
Morgen die demper er nog in monteren en aanhangerkoppeling terug er op zetten.
Van de week de wielen er ff afpakken en de trommels er af. In de remmen schoon te maken, af te stellen, te controleren.
Kan ik misschien mijn dochtertje een eigen Bovag onderhoudsbeurt stikkertje laten tekenen
Lees je hier nog mee, leuk.vhal schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:36:
[...]
Aan de voorste boogstok hangen.Been there done that tijdens een zomerstorm met windkracht 8 ZW op Texel
Het had een reden waarom iedereen met de kont in de wind stond op het veldje. Met een voorscherm is het beter te doen maar ideaal is het niet. Daarnaast vloog de halve duinpan in de tent dus er lag overal zand en begroeiing.
Ach ja...beginnersfoutje
Kriebelt het alweer?
:strip_exif()/f/image/pdOCSspwxrrDTyYzf9PvvahC.jpg?f=fotoalbum_large)
Hopelijk morgenochtend een beetje droog inklappen en relatief ontspannen weer naar huis rijden. Voor beide zou ik beter vandaag kunnen vertrekken, maar het is nu eindelijk een beetje zomerweer. Heel de vakantie stond er veel wind en was het relatief koel. Nu nog maar even genieten van de hittegolf
Zoiets hebben wij:GoEV6 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
Bij onze Falco tent gaan de elastieken die de binnentent aan de buitentent verbinden steeds stuk. Gaat om deze elastieken. Ik zal vast niet de enige zijn. Kan natuurlijk weer een zakje nieuwe bestellen maar heeft iemand hier ervaring met een ander soort elastiek die langer dan 1 zomer meegaat?
https://www.baxrecreaties...ze-elastiek-10-stuks.html
En dan het volgende mocht er toch een elastiekje knappen:
Maar die zwarte elastiekjes gaan lang mee.
Ik begrijp ook niet waarom die witte meegeleverd worden.
Dank dat ga ik die ook proberen. Kan nog mooi voor de volgende vakantie.streamnl schreef op zondag 9 juli 2023 @ 10:43:
[...]
Zoiets hebben wij:
En dan het volgende mocht er toch een elastiekje knappen:
Maar die zwarte elastiekjes gaan lang mee.
Ik begrijp ook niet waarom die witte meegeleverd worden.
Week 31 vakantie, week 32 standby en daarna 3 weken vakantie

En zo juist na die code oranje (..??) gemonteerd.
Mechanisch zit het dus weer in elkaar en is het voor zover ik kan overzien in orde met ons caravannetje.
Deze week de spulletjes uitzoeken en er in laden en dan is het vrijdag met de vlam in de pijp op pad.
Lekker bezig met dat onderhoud. Ik heb afgelopen weekeinde ook de aanhanger ff nagelopen. Pas 1 jaar jong en 2.200km ervaring, dus alleen even schoonspuiten, alle bouten en moeren nagetrokken, de bandjes weer op spanning gebracht en de drie aanwezige vetnippels voorzien van een lekkere kledder vet.
Nog 2 weken.
De enige echte
Gekocht van de 2de, nou ja eigenlijk eerste eigenaar.
De eerste heeft het ding een half jaar gehad en daarna terug aan de dealer verkocht.
Kamperen beviel toch niet of zo iets.
Vanaf dat moment 1 en de zelfde eigenaar, met al die jaren netjes Bovag onderhoud er bij.
Dikke map met bonnen en rekeningen van al dat onderhoud.
Nou kan er ook eigenlijk niet veel mis aan.
2 trommel remmetjes, kabels, oploop mechanisme, enz.
Ga nog wel ff een proefrondje rijden voordat we vrijdag vertrekken.
Moet het niet hebben dat ik er bij de eerste bocht op weg voor vakantie achter kom dat de oploop rem net niet goed afgesteld is.
Dat je zo een enorme bonk achter je aan voelt steeds.
Hier het advies van een code-pro tijdens kamperen:Gonadan schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 19:46:
Ik heb standaard tussen de lijnen en de luifel een dubbele set spanrubbers zitten:
https://afdekzeilshop.com...48TWBJpwLXpRoCxvsQAvD_BwE
Verder zijn mijn haringen alleen met een moker erin te zetten omdat ik deze gebruik: https://www.dewitschijndel.nl/campking-t-haring-50-cm
De spanners die ik gebruik kan je erg goed aantrekken, het zijn deze jongens: https://www.lijnenspecial...arge-line-lok-4-8mm-zwart
Als de windsnelheid boven de 70km gaat dan ga ik mijn luifel tot dicht op de grond afspannen. Dan heb ik welliswaar minder grondoppervlak maar dat neem ik dan wel ff voor lief gezien het aankomende geweld. Ik span de luifel dan alleen af met die lange haringen en de spanrubbers (boven de 100 km/u ga ik over tot drie rubbers per afspanpunt) Hier een lage setup, code oranje wegens sneeuwjacht:
:strip_exif()/f/image/Ym5BpJxD3hUWPqyzGfXZLx2u.jpg?f=fotoalbum_large)
Hier een detail van een lag setup (code geel, storm en heel veel neerslag):
:strip_exif()/f/image/MdvLXYAbIS9ql0wq617ucVGF.jpg?f=fotoalbum_large)
En soms ook dubbele lijnen (beide met 2 spanrubbers):
:strip_exif()/f/image/BedbWkFce5gzWhBGvC1lHd0b.jpg?f=fotoalbum_large)
Vandaal!mv_ak schreef op woensdag 5 juli 2023 @ 21:57:
[...]
En als er veel regen voorspeld wordt, een sleuf graven rond de tent zodat het water langs en niet (onder)door de tent loopt.
1. voorkom om in een kuil te gaan staan
2. Een kuipzeil helpt ook
3. Water onder je zeil is niet erg, er bovenop wel. Laat daarom altijd met losse zeilen ongeveer 20 a 30cm ruimte tussen tentwand en het zeil. In dit open stuk grond zakt het meeste water al weer in de grond. Bij heel veel water kan je de randen van het losse zeil als een kuip omhoog zetten met wasknijpers, schoenen en ander losse zooi, Het is maar voor even. In die tipi van ons ligt dus los zeil en bij vorige foto's heb je al gezien wat ik daar mee kan trotseren...
Oef dat is een zware! Daar helpt geen ene kuipzeiltje meer tegen.Drardollan schreef op donderdag 6 juli 2023 @ 09:39:
[...]
Dat heb ik ook wel eens gedaan. Werkte goed.
spoiler:
spoiler:Eigen foto van de ochtend, het water was al behoorlijk gezakt. Maar had geen foto zonder herkenbare mensen erop zo snel. Dit was 2010, Franse Var. Zeker 22 doden, tot op heden zijn er nog steeds mensen vermist.
Deze, wel zelf knopen: https://www.extremtextil....mm-strong-retraction.htmlGoEV6 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
Bij onze Falco tent gaan de elastieken die de binnentent aan de buitentent verbinden steeds stuk. Gaat om deze elastieken. Ik zal vast niet de enige zijn. Kan natuurlijk weer een zakje nieuwe bestellen maar heeft iemand hier ervaring met een ander soort elastiek die langer dan 1 zomer meegaat?
Scheppen ook niet meerzuma schreef op maandag 10 juli 2023 @ 10:31:
[...]
Oef dat is een zware! Daar helpt geen ene kuipzeiltje meer tegen.
Ach, we hebben het gered. Caravan heeft het net gered. Schade was een bijzettentje (geen zin om te poetsen) en een dakluik (we moesten onder de lage boom door om weg te komen). Al met al viel het goed mee. Caravan is nog goed verkocht 2 jaar later en is recent weer doorverkocht na 10+ jaar bij de vorige eigenaar.
Meest vervelend voor ons was een paar dagen geen elektra en water, leger kwam flessen uitdelen. En natuurlijk geen uitjes e.d., we konden een paar dagen niet van de camping en moest de WC's doorspoelen met water uit het zwembad.
Hoop mensen hadden het een stuk zwaarder. Doden en huizen weg bijvoorbeeld. Dat was echt naar om te ervaren en beseffen.
Hm apart. Bij ons gaan ze zeker 5 jaar mee. Wellicht heb je oude / uitgedroogde gekocht bij vervanging?GoEV6 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
edit: heb even wat beter gekeken, ik denk de Stelvio zelf omhoog en dan via de Umbrail Pass (Zwitserland) weer terug naar Oostenrijk. Dus dan wordt het rechtsom.
[ Voor 23% gewijzigd door Cheesy op 10-07-2023 15:48 ]
Tent is nu (uit mijn hoofd) 5 jaar oud dus dat komt dan mooi overeenCheesy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:20:
[...]
Hm apart. Bij ons gaan ze zeker 5 jaar mee. Wellicht heb je oude / uitgedroogde gekocht bij vervanging?
Ah zo, ik dacht dat je impliceerde dat ze elk jaar stuk gaanGoEV6 schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
[...]
Tent is nu (uit mijn hoofd) 5 jaar oud dus dat komt dan mooi overeen
Wij laten ze trouwens aan de slaapcabine zitten, zo hoef je niet elke keer te knopen.
Die elastieken zijn plat, dat zou het ook kunnen zijn vermoed ik.GoEV6 schreef op zondag 9 juli 2023 @ 09:56:
Dan hoeft er maar een klein stukje (fractie van mm) droog te worden en of te scheuren,dan kan ik mij voorstellen dat ze snel af zijn.
Rond of vierkant zou ik voor gaan.
We gaan met auto + caravan naar Dole (tussen Dijon en Besançon).
Vanuit Eindhoven makkelijk in een dag te rijden maar we zijn beide vrijdag ook al vrij.
Camping in Dole pas vanaf zaterdag besproken dus we doen het lekker rustig aan en houden bij Nancy een tussenstop.
Op: Moselle Camping
Mijn vrouw net nog even bij de Action wat caravan/vakantie spulletjes gehaald: thee- en handdoeken, extra bestek, wat speeltjes voor onze dochter, enz.
De auto is vandaag nog weg voor een verse APK en nieuwe achter remschijven + blokken.
Laat je caravan / vouwwagen achter op de camping, die zijn verboden op de Stelviopas (zie je toch mensen met de caravan toen ik er jaren teug was. Halverwege hebben ze de boel moeten afkoppelen, was nogal precair en dat ging net goed.Cheesy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
Ander dingetje, we zitten in het zuiden van Oostenrijk over een paar weken. Als we tijd/zin hebben, doen we een rondje Stelviopas. Je kan ‘m met de klok mee (rechtsom) of tegen de klok in (linksom) rijden. Iemand ervaring of dit uitmaakt qua beleving / uitzicht / whatever?
edit: heb even wat beter gekeken, ik denk de Stelvio zelf omhoog en dan via de Umbrail Pass (Zwitserland) weer terug naar Oostenrijk. Dus dan wordt het rechtsom.

De tent laten we op de camping jaaReaRe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Laat je caravan / vouwwagen achter op de camping, die zijn verboden op de Stelviopas (zie je toch mensen met de caravan toen ik er jaren teug was. Halverwege hebben ze de boel moeten afkoppelen, was nogal precair en dat ging net goed.) . Met een buscamper is het te doen, maar het gevaarte van @pirke
Ik weet het niet
![]()
En ik houd wel van een potje sturen, dus dat komt goed.
Grossglockner, Nockalmstrasse en nog wat meer van dat soort wegen ging ook zonder problemen.
[ Voor 13% gewijzigd door Cheesy op 10-07-2023 17:04 ]
Stijgend verkeer heeft voorrang dus omhoog de betere keuze! Tenminste als de Italiaanse kant veel smaller is als de Zwitserse en passeren een issue is.Cheesy schreef op maandag 10 juli 2023 @ 12:22:
Ander dingetje, we zitten in het zuiden van Oostenrijk over een paar weken. Als we tijd/zin hebben, doen we een rondje Stelviopas. Je kan ‘m met de klok mee (rechtsom) of tegen de klok in (linksom) rijden. Iemand ervaring of dit uitmaakt qua beleving / uitzicht / whatever?
Kwestie van goed sturenaReaRe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 16:57:
[...]
Laat je caravan / vouwwagen achter op de camping, die zijn verboden op de Stelviopas (zie je toch mensen met de caravan toen ik er jaren teug was. Halverwege hebben ze de boel moeten afkoppelen, was nogal precair en dat ging net goed.) . Met een buscamper is het te doen, maar het gevaarte van @pirke
Ik weet het niet
![]()

Maar als een route wordt afgeraden op een officiële website of via borden dan slaan we hem over. Echter als een vrachtwagen er gewoon doorheen mag en kan dan kunnen wij ook.
[ Voor 6% gewijzigd door pirke op 10-07-2023 19:15 ]
Ik weet nog steeds niet mijn bestemming, ben nog zoekendepirke schreef op maandag 10 juli 2023 @ 19:01:
Wij zitten nog te kijken waar we over een twee weken heen gaan. Engeland/Schotland lijkt toch erg nat te worden. Volgende plan is om naar Beieren en Oostenrijk te gaan.

De Stelviopas zou ik graag ook nog een keer rijden, maar deze ligt op bijna 5uur rijden vanaf onze camping. Dat is toch net wat te gortig voor een dagtripje.
)
Idem hier, wat doet het weer en waar zijn leuke campings met zwembad met plek?aReaRe schreef op maandag 10 juli 2023 @ 20:21:
[...]
Ik weet nog steeds niet mijn bestemming, ben nog zoekende
Ik denk ik ga het maar aan ChatGPT vragen, mag die het beslissen en tegelijk het vakantieplan opstellen met activiteiten.
Haha, ChatGPT had ik onlangs ook gebruiktmv_ak schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:45:
[...]
Idem hier, wat doet het weer en waar zijn leuke campings met zwembad met plek?
Ik denk ik ga het maar aan ChatGPT vragen, mag die het beslissen en tegelijk het vakantieplan opstellen met activiteiten.

https://chat.openai.com/s...89-4d53-98db-8f87582047f2
Cheesy schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 09:56:
[...]
Haha, ChatGPT had ik onlangs ook gebruikt
https://chat.openai.com/s...89-4d53-98db-8f87582047f2
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/f6iyW07LuJnf9oPOnv4T6KF2.jpg?f=user_large)
:no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/ZjUgNRtJJOIhVztUDyZAWybi.jpg?f=user_large)
Such Heroic Nonsense - Proud admin of https://www.bartonsontheweb.nl and owner of https://netstek.nl
Laat ff weten hoe die camping bevalt, ik ben fan van campings aan een actief bevaren rivier/kanaal. Jaren geleden al eens bij Pünderich (Duitsland) aan de Mosel gestaan en het is super tof om voor je tent/camper/caravan te zitten en bootjes te kijken. Vorige week stond ik bij Berlijn aan het Teltow-kanal, iets minder druk bevaren, maar toch.Bommes schreef op maandag 10 juli 2023 @ 13:50:
Net de camping voor de heen reis even besproken.
We gaan met auto + caravan naar Dole (tussen Dijon en Besançon).
Vanuit Eindhoven makkelijk in een dag te rijden maar we zijn beide vrijdag ook al vrij.
Camping in Dole pas vanaf zaterdag besproken dus we doen het lekker rustig aan en houden bij Nancy een tussenstop.
Op: Moselle Camping
Mijn vrouw net nog even bij de Action wat caravan/vakantie spulletjes gehaald: thee- en handdoeken, extra bestek, wat speeltjes voor onze dochter, enz.
De auto is vandaag nog weg voor een verse APK en nieuwe achter remschijven + blokken.
Budget is 400 euro~ wil graag een opblaas/pop up tent ivm de leukste ervaringen voor mijn oudste zoon die voor het eerst zal gaan camperen, en wil liever geen frustraties met opzetten van tenten zodat hij het leuk vind en het vaker wilt doen.
Decathlon staat bij mij als een budget merk dat wel redelijk ok is maar niet best bang voor bucks, echter heb ik totaal geen kaas gegeten over tenten, en alles wat ik google zijn infomercials.
Ik vond deze review wel leuk:
https://www.kampeermeneer...nnemen%20in%20je%20bagage.
https://www.decathlon.nl/...302837?mc=8648382&c=BEIGE
Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met deze opblaas tenten van Decathlon? de reviews zien er wel goed uit, maar allicht biased op hun website ivm de reviewers een korting kunnen winnen bij het achterlaten van een review oid?
De tent die ik zoek is voornamelijk voor milde weers omstandigheden in de benelux, hoewel allicht ook in de herfst vakantie van de oudste het leuk kan zijn om een paar dagen te gaan camperen met wat warme kleren aan
[ Voor 73% gewijzigd door Wowhead op 11-07-2023 16:09 ]
Ik had de maat groter van deze, de 5.2. Prima tent maar vonden hem toch te klein met twee kinderen en alle spullen die we mee willen. Grootste nadeel vond ik dat je niet echt een mooie bijpassende luifel heb.Wowhead schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
Ik wil voor deze zomer deze tent kopen voor twee personen.
Budget is 400 euro~ wil graag een opblaas/pop up tent ivm de leukste ervaringen voor mijn oudste zoon die voor het eerst zal gaan camperen, en wil liever geen frustraties met opzetten van tenten zodat hij het leuk vind en het vaker wilt doen.
Decathlon staat bij mij als een budget merk dat wel redelijk ok is maar niet best bang voor bucks, echter heb ik totaal geen kaas gegeten over tenten, en alles wat ik google zijn infomercials.
https://www.decathlon.nl/...302837?mc=8648382&c=BEIGE
Ik vroeg mij af of iemand ervaring had met deze opblaas tenten van Decathlon? de reviews zien er wel goed uit, maar allicht biased op hun website ivm de reviewers een korting kunnen winnen bij het achterlaten van een review oid?
Deze heb ik ook, als festivaltent, prima tent. Zelfs afgelopen woensdag met code rood bij ons (grens van zuid en noord-holland) heeft die het prima volgehouden. Niet weg gewaaid en nog helemaal droog binnen. Verbaasde me eigenlijk, maar toch best degelijk zo'n popup tent.Wowhead schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 15:53:
Ik zag ook wat leuke pop up tenten van decathlon die rond de 150 euro zitten maar in die kun je niet fatsoenlijk zitten/koken omdat het geen voorstuk heeft.
https://www.decathlon.nl/...X8492484?mc=8492484&c=WIT
De tent die ik zoek is voornamelijk voor milde weers omstandigheden in de benelux, hoewel allicht ook in de herfst vakantie van de oudste het leuk kan zijn om een paar dagen te gaan camperen met wat warme kleren aan
"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik vind die ruimte voor het slaap gedeelte bij die 4.1 opblaas tent wel ideaal om daar 2 stoelen neer te zetten en een tafeltje en de koeler.
Toch een plekje om lekker te kunnen zitten en chillen voor het slapen gaan.
Ik heb zelf net als Ozzie de 5.2 en de Pop-up XL....Wowhead schreef op dinsdag 11 juli 2023 @ 16:36:
Dankjewel voor jou feedback! Dan ga ik voor deze tent ivm het voornamelijk ikzelf en mijn oudste zoon zullen zijn, en allicht later de middelste.
Ik vind die ruimte voor het slaap gedeelte bij die 4.1 opblaas tent wel ideaal om daar 2 stoelen neer te zetten en een tafeltje en de koeler.
Toch een plekje om lekker te kunnen zitten en chillen voor het slapen gaan.
De 5.2 is een fijne tent, prima alleen op te zetten, met zijn tweeën op vakantie perfect qua ruimte. Ruimte voor de door jou genoemde koelbox, twee stoelen, tafel en een kastje....De 4.1 leek mij snel krap te worden, daarom heb ik voor de 5.2 gekozen:
* Bij minder weer is het voorste "schuine" deel van de tent niet bruikbaar
* Je hebt een looppad nodig naar beide slaapcabines
* De 4.1 heeft geen stahoogte
De Pop-up gebruik ik enkel als bijzet tent, daar voldoet hij prima voor.