[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 170 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 15:46
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:17:
[...]

Marketing. :D

Met zo'n rechte klauw moet je wel opletten als je hem aan kleine kinderen uitleent, slecht voor je voorhoofd. :+
zeker marketing, en goed gejat van de 3x zo dure MSR hamer ;)

Wat betreft kleine kinderen, die hebben we niet en proberen we zoveel mogelijk te ontwijken. En anders wordt het een leermoment voor kind en ouders.. (alhoewel die niet zomaar rond zal slingeren, die moeite wil ik wel doen ;) )

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15:59

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Himalaya schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:32:
[...]

Inderdaad, (technisch) katoen vouwen, alle kunststoffen proppen. Zo doe ik het altijd al met goed resultaat en veel sneller met ons kleine tentje dat we in twee weken soms wel 10x opzetten en afbreken.

Met een grote tent vouw ik overigens wel wat meer omdat de prop anders wel heel groot kan worden, maar die zet ik per jaar meestal niet meer dan 2 keer op dus dan is het herhaal effect niet zo groot.
Katoen prop ik ook altijd om eerlijk te zijn. Rollen of vouwen geeft weer onnodige kans op spanning op scheerlijnen of ritsen.
Technisch katoen is in die zin een vreemde eend. Dat is feitelijk ook kunststof maar soms wat stug, dan is proppen wellicht niet te doen?

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 07:13
olivier5 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:04:
Beste kampeerders,

Wij zijn lekker in onze nieuwe tent aan het kamperen op de Veluwe. Gisteravond kwam onze buurman naar ons toe om te melden dat een ander van de camping een van onze scheerlijnen (per ongeluk) had gesloopt door er op volle vaart tijdens het voetballen (tja) overheen te struikelen. Best lomp natuurlijk, ook om dat niet zelf even te melden. Maar ook echt jammer van de tweede nacht in onze nieuwe (dure) tent (!). De lijn is als het ware afgescheurd van de tent (zie foto). Het tentdoek zelf lijkt nog intact. Mijn vraag: is dit (goed) te repareren, zodanig dat het ook weer stevig is? [Afbeelding]

(Overigens was ik ook wel verbaasd dat dit zo scheurt, maar dat zal wel te maken hebben met de kracht en de richting daarvan die erop kwam te staan.)
Balen. Even de ouders er op aanspreken en aansprakelijk stellen, waarschijnlijk zijn ze er voor verzekerd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• olivier5
  • Registratie: November 2011
  • Laatst online: 21-09 15:18
pirke schreef op maandag 29 mei 2023 @ 11:43:
[...]

Balen. Even de ouders er op aanspreken en aansprakelijk stellen, waarschijnlijk zijn ze er voor verzekerd.
Thanks! Het was een van de ouders... Inderdaad op aangesproken, was wat gedoe maar uiteindelijk was het dan inderdaad toch wel gebeurd ja. Al met al best een vervelend gevoel aan overgehouden.

Dank ook voor de tip voor de zeilmakerij, zal daar informeren. Zou dat een beter resultaat opleveren dan bijvoorbeeld bij de Bever?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 21-09 20:24
olivier5 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Thanks! Het was een van de ouders... Inderdaad op aangesproken, was wat gedoe maar uiteindelijk was het dan inderdaad toch wel gebeurd ja. Al met al best een vervelend gevoel aan overgehouden.

Dank ook voor de tip voor de zeilmakerij, zal daar informeren. Zou dat een beter resultaat opleveren dan bijvoorbeeld bij de Bever?
Lijkt me niet meer dan normaal dat als je schade toebrengt aan andermans eigendom dat je die schade vergoed.
Al dan niet via een verzekering.

De Bever kan ik niet over de kwaliteit oordelen, die zit er geen in de buurt volgens mij, Marvella zit om de hoek.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
olivier5 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 12:08:
[...]

Als je hem bij Bever gekocht hebt zou ik daar gewoon even informeren. Een zeilmakerij of een Esvo kan vaak ook goed werk leveren. Gewoon een rondje langs de velden en dan weet je de mogelijkheid.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 00:04
Vorige week maandag voor het eerst in 5 weken ofzo ineens weer een berichtje van de stalling (loods) bij ons in de straat waar we hebben geïnformeerd voor de camper. Uiteindelijk was dat mailtje nog niet heel erg helder. Van de 20+ plekken zijn er maar een stuk of 9 echt bruikbaar voor een camper want de andere zijn beetje in hoekjes gepropt en daar krijg je hem nooit makkelijk in en uit (het is ook een boten stalling, die haal je er doorgaans maar 1x per jaar uit natuurlijk).

Vandaag, (weer op maandag) dan toch bericht gehad dat 1 van de schuine vlakken die wij graag wilde nog beschikbaar is.. Ook al komt de camper pas in augustus, we kunnen er ook mooi de auto parkeren als wij eind juni met de trein naar Wenen gaan..

Communicatie gaat zoooooo langzaam, slecht voor mijn niet bestaande geduld xD

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Registratie: September 2008
  • Nu online
Tja de vraag is of de communicatie beter zal gaan wanneer je camper er gestald staat… Straks bedenk je je een week van tevoren dat je een weekendje weg wil en kan je er niet in. Of heb je vrije toegang?

Ik zou me er niet erg prettig bij voelen, zeker aangezien ze zijn ingesteld op boten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Ze zijn ingesteld op boten, auto's en oldtimers, merendeel wat binnen stond waren campers, ook een caravan overigens. Maar die achterste vakken ga je door een krappe zij deur naar binnen. Ik ga er mijn camper niet aan wagen in ieder geval :p. De loods staat ook op het terrein van een haven, dat was/ is hun core business.

Tussen 6:00 en 23:00 vrije toegang, krijg een eigen sleutel van de loods. Snachts is de straat afgesloten met een groot hek dus komt niemand erop.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JohnnieWbl
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 07-09 05:29
@Bommes Omdat ik zo schaamteloos je tip voor de tent heb overgenomen ook maar even een camping-bijdrage. Dag 1 was een makkie (arriveren met auto), vanaf morgen de bedoeling om in totaal 4 campings lopend met backpack aan te doen en komend weekend weer op camping #1 te eindigen. Erg tevreden met de tent, vanaf de 2+ een serieuze opgrade (ruimer en lichter).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lOmG83_9Z5lx72gw4AbpyEta3FU=/100x75/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/jRWO6KdjDfz344pu7BIt5ok5.jpg?f=fotoalbum_small

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Kevinns schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:15:
Tja de vraag is of de communicatie beter zal gaan wanneer je camper er gestald staat… Straks bedenk je je een week van tevoren dat je een weekendje weg wil en kan je er niet in. Of heb je vrije toegang?

Ik zou me er niet erg prettig bij voelen, zeker aangezien ze zijn ingesteld op boten.
Vrije toegang zou ik me dan ook weer niet lekker bij voelen. Mag je hopen dat iedereen een beetje knap kan sturen. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:42:
[...]

Vrije toegang zou ik me dan ook weer niet lekker bij voelen. Mag je hopen dat iedereen een beetje knap kan sturen. :P
Ik heb persoonlijk het idee dat iedereen zelf die zo'n (zeker geen goedkope) stalling neemt wel voorzichtig is met zijn eigen spullen en die van andere.

Het was dit, of een stalling op 20/30 minuten weg. Dan zit je weer met afspraken maken van te voren, nooit ad-hoc weg kunnen voor een weekendje als het mooi weer is. En ben je al een uur op en neer aan het rijden met de auto om de camper te halen. En ik lees helaas in reviews van die grote stallingen ook maar vaak genoeg dat men 'ineens' schade heeft.. Die lui daar zijn soms ook niet al te voorzichtig met je spullen.

Als deze stalling door gaat kunnen we daar in een minuut of 10 heen lopen en dan zijn we weg =).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:04:
[...]

Ik heb persoonlijk het idee dat iedereen zelf die zo'n (zeker geen goedkope) stalling neemt wel voorzichtig is met zijn eigen spullen en die van andere.

Het was dit, of een stalling op 20/30 minuten weg. Dan zit je weer met afspraken maken van te voren, nooit ad-hoc weg kunnen voor een weekendje als het mooi weer is. En ben je al een uur op en neer aan het rijden met de auto om de camper te halen. En ik lees helaas in reviews van die grote stallingen ook maar vaak genoeg dat men 'ineens' schade heeft.. Die lui daar zijn soms ook niet al te voorzichtig met je spullen.

Als deze stalling door gaat kunnen we daar in een minuut of 10 heen lopen en dan zijn we weg =).
Ik zou een deftige dashcam in je nieuwe camper hangen. In een onbewaakte ruimte zonder toezicht per ongeluk iets raken is het wel erg makkelijk om gewoon weg te lopen zonder te melden. Zeker ook in een botenstalling waar je (normaliter) niet mag klussen, niet mag schuren niet mag slijpen etc... Aantal keren dat ik daar binnen gekomen ben dat dat wel zo was.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:04:
Ik geloof dat men voorzichtig zal proberen te doen met hun eigen spullen. Of ze daarbij aan die van jou denken en of ze überhaupt kunnen sturen moet je maar afwachten. Daarom vind ik het wel een fijn idee als de beheerder dat soort dingen gewoon regelt. :P

Je hoeft je aan mij niet te verantwoorden hoor, als het voor jullie een goede keuze is gewoon doen. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

En vanmiddag nog even langs Kampeerwereld Hendriks langs geweest voor een koelbox voor bij de caravan.

Een Dometic CFF 20 compressor koelbox is het geworden.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Mz0aq3R2LphlYdC0F8K-HJgXD44=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zDIO0KonJr9jAzJ42qVYPsCh.jpg?f=user_large

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:12:
[...]

Ik geloof dat men voorzichtig zal proberen te doen met hun eigen spullen. Of ze daarbij aan die van jou denken en of ze überhaupt kunnen sturen moet je maar afwachten.
Genoeg mensen die hun achterlichtjes kapot rijden met een stuurfoutje. Je zal maar net je camper daar hebben staan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Sander schreef op maandag 29 mei 2023 @ 15:43:
[...]

Ik zou een deftige dashcam in je nieuwe camper hangen. In een onbewaakte ruimte zonder toezicht per ongeluk iets raken is het wel erg makkelijk om gewoon weg te lopen zonder te melden. Zeker ook in een botenstalling waar je (normaliter) niet mag klussen, niet mag schuren niet mag slijpen etc... Aantal keren dat ik daar binnen gekomen ben dat dat wel zo was.
Ik ga nog steeds gewoon even uit van het goede van de mens ;) Staan maar iets van 10 campers, Niemand anders kan daar naar binnen wie er niks te zoeken heeft. De loods staat ook op privé terrein en de zoon van de beheerder woont op het terrein. En er hangen camera's in de loods.

Dus ik vertrouw t wel, meer dan een random stalling waar de beheerder ook een bos sleutels van de camper nodig heeft, rij liever zelf in mijn bezit dan ik er andere in laat sturen :p

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
aReaRe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:21:
En vanmiddag nog even langs Kampeerwereld Hendriks langs geweest voor een koelbox voor bij de caravan.

[Afbeelding]
Dus nu weer een nieuwe auto om dat allemaal te trekken? :+

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Gonadan schreef op maandag 29 mei 2023 @ 19:14:
[...]

Dus nu weer een nieuwe auto om dat allemaal te trekken? :+
Zucht :N

:+

[ Voor 12% gewijzigd door aReaRe op 29-05-2023 19:50 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 11:24

Bommes

Capo del formaggio

JohnnieWbl schreef op maandag 29 mei 2023 @ 14:38:
@Bommes Omdat ik zo schaamteloos je tip voor de tent heb overgenomen ook maar even een camping-bijdrage. Dag 1 was een makkie (arriveren met auto), vanaf morgen de bedoeling om in totaal 4 campings lopend met backpack aan te doen en komend weekend weer op camping #1 te eindigen. Erg tevreden met de tent, vanaf de 2+ een serieuze opgrade (ruimer en lichter).

[Afbeelding]
Cool, veel plezier, en ook wel een beetje jaloers.
Vroeger bij de scouting erg vaak op meerdere dagen hikes geweest met rugzak en tent.
Of gewoon wat zeil en/of hangmat.
Helaas met artrose in mijn voet kan ik niet meer zo ver wandelen, zeker niet met 15 of meer kilo op mijn rug.

Gelukkig komt er deze zomer weer een motor trip aan.
Heerlijk een week onderweg zijn, leven uit je tassen, tentje, beetje aan klooien. Kan niet wachten.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:53
Bommes schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:41:
[...]
Helaas met artrose in mijn voet kan ik niet meer zo ver wandelen, zeker niet met 15 of meer kilo op mijn rug.
Light gaan, heb je max kilo of 10-11 op je rug

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 15:37
Bommes schreef op maandag 29 mei 2023 @ 22:41:
[...]

Cool, veel plezier, en ook wel een beetje jaloers.
Vroeger bij de scouting erg vaak op meerdere dagen hikes geweest met rugzak en tent.
Of gewoon wat zeil en/of hangmat.

Gelukkig komt er deze zomer weer een motor trip aan.
Heerlijk een week onderweg zijn, leven uit je tassen, tentje, beetje aan klooien. Kan niet wachten.
Jup ook veel gedaan vroeger met scouting, met mijn vrouw. Ik heb nog een hele zolder met zo licht mogelijke kampeerspullen liggen. Als ik dan nu zie dat ik een hele bagageaanhanger volprop met spullen en in de auto ook nog bagage nodig heb verbaas ik me wel hoeveel we meenemen. Maar met 2 kleine kinderen kamperen is wel totaal andere koek, misschien als ze wat ouder zijn weer een keer zo licht mogelijk op stap.

Vroeger met hiken namen we zo min mogelijk zooi mee, meer ruimte voor bier in de backpack :) Scheelde ook dat je tas dan steeds iets lichter werd.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 12:14
Gisteren teruggekomen van ons tweede lange weekend op het Betuwestrand.
Vrijdagavond had onze oudste dochter haar 12e verjaardag met een paar vriendinnen in een tentje naast onze caravan. Zaterdag zijn ze met z'n allen wezen waterskiën. Een leuk laatste 'kinder'feestje voordat ze naar de middelbare school gaat.
Alle gasten weggebracht en met z'n viertjes de rest van het weekend genoten van het mooie weer en het water.
Zoals ik in een eerdere post al aanhaalde, niet echt een camping waar we zelf naar toe zouden gaan, zeker niet voor langere tijd en de laatste dagen zijn een aantal vooroordelen stevig bevestigd.
De meeste vaste gasten (een groot contingent Utrechters, by the way) hadden wel ouders, broers of zwagers die ook een seizoenplek hadden op de camping.
Om 12:00 gingen de eerste blikken bier al open en na de bingo :X op zondagmiddag konden sommige dames op leeftijd al niet meer zelfstandig over het strand lopen, zoveel drank was er doorheen gegaan.

Al met al niet 'ons soort mensen', zei hij arrogant, en zeker niet de mensen die je tegenkomt op een camping in de Alpen.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TheOmen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 10:43:
Vrijdagavond had onze oudste dochter haar 12e verjaardag met een paar vriendinnen in een tentje naast onze caravan. Zaterdag zijn ze met z'n allen wezen waterskiën. Een leuk laatste 'kinder'feestje voordat ze naar de middelbare school gaat.
Alle gasten weggebracht en met z'n viertjes de rest van het weekend genoten van het mooie weer en het water.
Zoals ik in een eerdere post al aanhaalde, niet echt een camping waar we zelf naar toe zouden gaan, zeker niet voor langere tijd en de laatste dagen zijn een aantal vooroordelen stevig bevestigd.
De meeste vaste gasten (een groot contingent Utrechters, by the way) hadden wel ouders, broers of zwagers die ook een seizoenplek hadden op de camping.
Om 12:00 gingen de eerste blikken bier al open en na de bingo :X op zondagmiddag konden sommige dames op leeftijd al niet meer zelfstandig over het strand lopen, zoveel drank was er doorheen gegaan.

Al met al niet 'ons soort mensen', zei hij arrogant, en zeker niet de mensen die je tegenkomt op een camping in de Alpen.
ik voel met je mee... Het feit dat er bingo was zegt al genoeg...

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 19-09 10:48
Zijn er Tweakers die al ervaring hebben met de Combi-Camp vouwwagen/klapkar?

https://combi-camp.com/nl/

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:56

Sowieso in de Betuwe veel campings met mensen uit Utrecht. Niets mis mee, de leukste en liefste mensen in NL komen uit Utrecht _/-\o_

Maar snap wel wat je bedoeld, wij staan een paar kilometer verder op een camping en daar moet je ook wel weten waar je wel en niet moet staan. Er zijn laantjes/veldjes met kliekjes die er al jaren komen. Voor ons 1 van de redenen om na 3 jaar niet te verlengen, wij willen geen kliekje worden en merken dat we meer mensen kennen dan ons lief is ondertussen.

Wel jammer dat je nu in de Betuwe was. Je bent net te laat voor de schoonheid (bloesem) en net te vroeg voor heerlijk fruit. Dit is precies de periode dat de Betuwe net niks is eigenlijk.

Hopelijk binnen 2 weken de eerste echte Betuwse kersen :9

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Drardollan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:06:
[...]
Sowieso in de Betuwe veel campings met mensen uit Utrecht. Niets mis mee, de leukste en liefste mensen in NL komen uit Utrecht _/-\o_
Zelf ook decennia in Utrecht gewoond, dus ik waardeer je compliment ;)
Wel jammer dat je nu in de Betuwe was. Je bent net te laat voor de schoonheid (bloesem) en net te vroeg voor heerlijk fruit. Dit is precies de periode dat de Betuwe net niks is eigenlijk.
Hopelijk binnen 2 weken de eerste echte Betuwse kersen :9
Er stond al behoorlijk wat in bloei en het landgoed dat op loopafstand van de camping ligt is echt een aanrader met z'n wandelroutes, oude gebouwen en land(goed)winkel en terras..

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Zo, het eerste weekend zit er op. Ben een weekend naar Zuid-Limburg geweest. Het opzetten ging redelijk soepel, alleen de luifel/tarp die ik had besteld was veel en veel te groot. Dus weer opzoek naar een andere oplossing. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-VxWhmlxjkVBbh4VzdjlCgw8d88=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6sNyiBMgPSACcSnEqBSvFpB6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Slasher
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Slasher

Right part of the Evil twins

aReaRe schreef op maandag 29 mei 2023 @ 17:21:

[Afbeelding]
Ik heb de Mobicool MC40F, van de zomer even goed uitproberen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/lIskf6X03lMswc0TP5jUp2xHFko=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/NbuRrFfvrwD1m7iWvIYJwuIW.png?f=user_large

Elect a clown, expect a circus.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
So_Surreal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:00:

Meerderen hier... :)

JanHenk in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Wat wil je weten?

(Ik neem aan dat je de Country bedoelt. Maar je hebt ook nog de Flexi.)

[ Voor 9% gewijzigd door JanHenk op 30-05-2023 11:28 ]

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

I
Ik had ook wel zo iets, bingo, feest, veel drank enz verwacht op de camping waar wij afgelopen weekend stonden.
Maar niets van dat alles, complete rust in de avond en ochtenden.
Duidelijk een camping gericht op kleine kinderen, dan zijn pa en ma ook gewoon moe als het grut in bed ligt en eindelijk stil is :P

En zeg nou zelf een ontbijtbuffet is niet echt des campings maar toch wel heel handig met een kleine peuter.
Zo veel pannenkoeken als ze wilde eten, en voor ons gebakken eitjes, broodjes, enz.
https://www.janklaassendr...Yv-pieAPxk2hoC1aQQAvD_BwE
En onbeperkte toegang tot het kinderspeelpark op 5 minuten lopen. Waar een echt heeel erg goede poppenkast speler werkt (eigenaar van het park).

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheOmen
Bommes schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:34:
[...]
En zeg nou zelf een ontbijtbuffet is niet echt des campings maar toch wel heel handig met een kleine peuter.
Zo veel pannenkoeken als ze wilde eten, en voor ons gebakken eitjes, broodjes, enz.
Best of both worlds.
Met de wintersport vinden we een ontbijtbuffet in de ochtend echt heerlijk. Flink energie tanken voor je de hele dag actief bent op de piste.
In de zomer is het oploskoffie en een bakje muesli/cruesli/lokale-variant voordat we de bergen in gaan. Zou wel kunnen leven met een buffetje vooraf :P
https://www.janklaassendr...Yv-pieAPxk2hoC1aQQAvD_BwE
En onbeperkte toegang tot het kinderspeelpark op 5 minuten lopen. Waar een echt heeel erg goede poppenkast speler werkt (eigenaar van het park).
Onze kinderen zijn er met schoolreisje naartoe geweest. Voor die leeftijdscategorie echt dikke prima.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 12:17

silverball

De wagen voor moderne mensen

Vorige week mooi een autobrug en spuitinstallatie kunnen lenen en de camperbus (ford nugget '89 westfalia) kunnen ontroesten van onder, daarna een laag menie en daarna lekker dik in de tectyl kunnen zetten.

Helaas heb ik blijkbaar niet duidelijk gecommuniceerd en daardoor stond ik transparante tectyl te spuiten i.p.v mooi zwart. Nu zijn meerdere grote vlakken en onderdelen dus nog steeds meniebruin.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/iGzx0oEkbv74Ns2oATiBXRRq-Qc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/d9pqlQW9YMhbinBhTXkOzwMq.jpg?f=fotoalbum_large

Moet ik nog even wennen. Aankomend weekend nog even een beurt geven, schoonmaken en dan zijn we helemaal ready alvast voor de zomervakantie. :D Maar snel een weekendje gaan proefkamperen.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 14:56
TheOmen schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:10:
[...]

Zelf ook decennia in Utrecht gewoond, dus ik waardeer je compliment ;)
Mijn wiegje staat er 8)
Er stond al behoorlijk wat in bloei en het landgoed dat op loopafstand van de camping ligt is echt een aanrader met z'n wandelroutes, oude gebouwen en land(goed)winkel en terras..
I know. Ken een deel vvan het personeel daar _O-
Is absoluut een aanrader!

De bloei is helaas niet zo mooi als de bloesem, maar de bloesem is er maximaal 2 weken. De volgende stap is dat ze bloeien en eetbaar worden, kan je het fruit zo van de bomen eten en bij legio stalletjes langs de weg kopen. De mooiste tijd van het jaar, zeker omdat ik compleet gek ben van kersen :*)

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

silverball schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:57:
Vorige week mooi een autobrug en spuitinstallatie kunnen lenen en de camperbus (ford nugget '89 westfalia) kunnen ontroesten van onder, daarna een laag menie en daarna lekker dik in de tectyl kunnen zetten.

Helaas heb ik blijkbaar niet duidelijk gecommuniceerd en daardoor stond ik transparante tectyl te spuiten i.p.v mooi zwart. Nu zijn meerdere grote vlakken en onderdelen dus nog steeds meniebruin.

[Afbeelding]

Moet ik nog even wennen. Aankomend weekend nog even een beurt geven, schoonmaken en dan zijn we helemaal ready alvast voor de zomervakantie. :D Maar snel een weekendje gaan proefkamperen.
Misschien heb ik het gemist maar heb je ook al eens een fototje van de bovenkant gepost?
Mijn eerste campertje was ook een Transit uit dat bouwjaar met vast hoog Reimo dak, zelfbouw inrichting.
Daar heb ik heel wat weeekendjes aan moeten lassen om de roest weg te krijgen en te houden.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/wp-content/uploads/2015/08/20150205_212747.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:28:
[...]

Meerderen hier... :)

JanHenk in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Wat wil je weten?

(Ik neem aan dat je de Country bedoelt. Maar je hebt ook nog de Flexi.)
Ben je tevreden over het opzet gemak?

We (gezin met 2 jonge kinderen) hebben nu een Karsten Lacerta tent, maar vinden het wel erg veel gedoe.
Hierdoor vinden we het niet waar om snel een weekendje (1 of 2 overnachtingen) te doen.

Is de Combi-Camp hier geschikt voor?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• silverball
  • Registratie: September 2013
  • Laatst online: 21-09 12:17

silverball

De wagen voor moderne mensen

Bommes schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:09:
[...]

Misschien heb ik het gemist maar heb je ook al eens een fototje van de bovenkant gepost?
Mijn eerste campertje was ook een Transit uit dat bouwjaar met vast hoog Reimo dak, zelfbouw inrichting.
Daar heb ik heel wat weeekendjes aan moeten lassen om de roest weg te krijgen en te houden.
[Afbeelding]
Leuk ! Ook een 2.0 OHC of een diesel? Dit is ook mijn/onze eerste camper, ik heb hier weleens wat gedeeld over onze (mis)avonturen op reis. Ik weet niet of ik een foto gepost heb. Hierbij:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/oDSKq530vfcKcKbZ_oXKXPS4oSw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/En8szCypfKgBLvaFRDpVA19V.jpg?f=fotoalbum_large
Dit is een 'echte' westfalia met poptop dus, vanbinnen nog origineel. Pre-corona heb ik deze (achteraf heel goedkoop) kunnen overnemen van de tweede eigenaar.

Nu heeft deze vooral binnen gestaan, staat dat nu ook weer, maar ook hier vliegt mij de roest om de oren. Gelukkig is nog niets serieus doorgerot, dus het is nu een kwestie van goed bijhouden.

3640 Wp ZO pvoutput | FOSS | Gasloos | Trabant 601 (kubel + kombi) | Simson s53e | Ford nugget '89

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djiedjee
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 15:45
Dit rolgordijntje in de caravandeur rolt niet meer in.

Voordat ik de boel uit elkaar probeer te rukken: wie weet op welke manier je dit kan fixen?

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/nk0VCBTAi-xjU-8mAr3sZHH0yyI=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MXT6mUYYlEpdsRjXUJrhKXP6.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
So_Surreal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 12:35:
[...]

Ben je tevreden over het opzet gemak?

We (gezin met 2 jonge kinderen) hebben nu een Karsten Lacerta tent, maar vinden het wel erg veel gedoe.
Hierdoor vinden we het niet waar om snel een weekendje (1 of 2 overnachtingen) te doen.

Is de Combi-Camp hier geschikt voor?
Ik denk dat iedereen opzetgemak anders ervaart, maar ik kan m'n eigen ervaringen wel delen.

Het mooie (vinden wij) van de Country is dat je hem binnen no time open hebt geklapt en dan een prima bed hebt en een vaste binnenruimte zonder haringen. Daarna kun je hem vrij flexibel opzetten: met een halve luifel (nog steeds zonder haringen), met een zijtent (inritsen en afspannen), met een complete voortent (zelfs met kuipzijl als je dat wenst), zelfs daar nog voor kun je een luifel of boogluifel zetten.

Dat maakt inderdaad dat wij er regelmatig een nachtje of twee mee weg zijn. Ik ben een vrij luie kampeerder, de luifel blijft aangeritst en heb ik met tien minuten ook wel staan, eventueel nog een zijkant als een windhoek erin en dan ben ik wel klaar.

De zijtent ritste ik er in het verleden niet eens in (dochter sliep gewoon op de deksel), maar inmiddels hebben we ook twee kindjes en ik denk dat ik hem nu wel altijd op moet gaan zetten. Maar dat is niet moeilijk, kwestie van inritsen en de hoeken vastzetten.

Wij zijn ook wel met een tent een weekendje weg geweest. De tent stond gewoon gauw, maar het grote verschil met de vouwwagen is dat alles al gewoon op z'n plek ligt. De bagage ligt in de bak en blijft daar, de keuken is gewoon altijd klaar om te koken, de koelbox gevuld, etc. Dáár zit m.i. de grootste tijdswinst. Niet eens die paar haringen in een tent.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ozzie
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Wij zijn ook wel met een tent een weekendje weg geweest. De tent stond gewoon gauw, maar het grote verschil met de vouwwagen is dat alles al gewoon op z'n plek ligt. De bagage ligt in de bak en blijft daar, de keuken is gewoon altijd klaar om te koken, de koelbox gevuld, etc. Dáár zit m.i. de grootste tijdswinst. Niet eens die paar haringen in een tent.
Dit heb ik ook zo ervaren met onze (opblaas) tent (dus geen vouwwagen). De tent staat in ~20 min ofzo. Misschien iets langer, maar het was de eerste keer. Alleen daarna nog wel een tijdje bezig geweest met aanhanger uitladen en alles op zijn plek zetten en keukentje inrichten, luchtbedden en slaapzakken neerleggen. Dus daar heeft een vouwwagen wel een groot voordeel. Maar ik ga voorlopig niet overstappen op een vouwwagen :)

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
So_Surreal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 11:00:

Ik heb een Combi Camp Flexi.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• So_Surreal
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:57:
[...]

Ik denk dat iedereen opzetgemak anders ervaart, maar ik kan m'n eigen ervaringen wel delen.

Het mooie (vinden wij) van de Country is dat je hem binnen no time open hebt geklapt en dan een prima bed hebt en een vaste binnenruimte zonder haringen. Daarna kun je hem vrij flexibel opzetten: met een halve luifel (nog steeds zonder haringen), met een zijtent (inritsen en afspannen), met een complete voortent (zelfs met kuipzijl als je dat wenst), zelfs daar nog voor kun je een luifel of boogluifel zetten.

Dat maakt inderdaad dat wij er regelmatig een nachtje of twee mee weg zijn. Ik ben een vrij luie kampeerder, de luifel blijft aangeritst en heb ik met tien minuten ook wel staan, eventueel nog een zijkant als een windhoek erin en dan ben ik wel klaar.

De zijtent ritste ik er in het verleden niet eens in (dochter sliep gewoon op de deksel), maar inmiddels hebben we ook twee kindjes en ik denk dat ik hem nu wel altijd op moet gaan zetten. Maar dat is niet moeilijk, kwestie van inritsen en de hoeken vastzetten.

Heel erg bedankt voor je antwoord, ik herken mij echt inderdaad heel erg in je laatste alinea.
Het meeste werk zit hem in het in en weer opruimen van alle losse spullen die je meeneemt in je auto en bagagekarretje.

Ik denk dat wij ergens volgend jaar een Combi-Camp gaan kopen (ze zijn best prijzig, dus eerst even sparen haha), maar denk dat het het juiste product is voor ons.
Een groot voordeel lijkt mij ook dat je in gedeeltes kan op/afbouwen, dat maakt het makkelijker om te plannen met het op/afbouwen met bijvoorbeeld regen.

Ik moet me nog wel inlezen in de verschillende types.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

silverball schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 13:24:
[...]

Leuk ! Ook een 2.0 OHC of een diesel? Dit is ook mijn/onze eerste camper, ik heb hier weleens wat gedeeld over onze (mis)avonturen op reis. Ik weet niet of ik een foto gepost heb. Hierbij:
[Afbeelding]
Dit is een 'echte' westfalia met poptop dus, vanbinnen nog origineel. Pre-corona heb ik deze (achteraf heel goedkoop) kunnen overnemen van de tweede eigenaar.

Nu heeft deze vooral binnen gestaan, staat dat nu ook weer, maar ook hier vliegt mij de roest om de oren. Gelukkig is nog niets serieus doorgerot, dus het is nu een kwestie van goed bijhouden.
Een 2.5 D, geen turbotje wel een 5 bak volgens mij.
Motorisch liep het ding wel altijd en goed ook.
1 keer een brand gehad in de kabelboom. Er was ergens de massa van verrot, wat precies weet ik niet meer.
Dus ging de startstroom massa lopen via een of ander dun kabeltje.
Flink wat rook onder de kap vandaan, gelukkig had ik een paar dagen daar voor nog gelast dus zat de min pool op de accu nog niet echt vast.
Dus toen ik die los trok stopte het smeulen meteen.
Schade: dag solderen en flink wat meter kabeltjes, maar alles werkte weer goed daarna.
Heb er helaas niet veel foto's van, zeker niet van het opknappen.
Ding gekocht voor toen al te veel geld, met de geachten om alleen het interieur er uit te trekken en opnieuw te timmeren.
Bleek toch wat meer roest aanwezig te zijn dan we dachten, alle ramen er uit gehad om raam lijstjes te lassen, nieuwe spatborden er in, voor en achter, andere deuren, achterklep motorkap, enz enz.
Het bleef maar komen de roest plekken.
Uit eindelijk wel alles gerepareerd gekregen.
Vond het een erg fijn busje om te reizen, zeker niet snel maar het liep gewoon lekker.

Uit eindelijk weg gedaan omdat we toch ook wel graag in de winter weg wilde en net wat meer ruimte wilde.
Niet alles op de knieën te doen als het bed omlaag was (groot bed in het hoge dak)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
So_Surreal schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 14:46:
[...]

Ik moet me nog wel inlezen in de verschillende types.
Ik heb een keer eerder in grote lijnen uiteen gezet wat de verschillende types zijn qua indelingen. Zie JanHenk in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2". Er staan overigens nog veel meer posts in dit topic, met een beetje zoeken kom je goede discussies tegen, want er zitten hier genoeg kampeerders met een vouwwagen.

Maar je komt waarschijnlijk toch uit op de CC Country :+

[ Voor 36% gewijzigd door JanHenk op 30-05-2023 15:13 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Ik kwam zelf ook nog wat oude correspondentie tegen, hoe is het eigenlijk met @Badderbeest en z'n creatie? 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Badderbeest
  • Laatst online: 20-09 17:58

Badderbeest

De enige echte

JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 16:29:
Ik kwam zelf ook nog wat oude correspondentie tegen, hoe is het eigenlijk met @Badderbeest en z'n creatie? 8)
Goed! De creatie staat geduldig in de opslag te wachten op het tweede seizoen. Vorig jaar is goed bevallen en we hebben er nog éénmaal een weekeinde mee gekampeerd in Nederland. Daar is het nooit op bedacht en hoewel het weekeinde erg geslaagd was was dat wel een boel gedoe ;).

Over een week of 8 gaan we weer op tour naar Dordogne. Inmiddels is de auto vervangen door een PHEV die met name door de extra aandrijflijn en het accupakket een 600kg meer weegt dan de Kodiaq die hij vervangt. Omdat het samenstel daardoor boven de 3.500kg uitkomt (en het lozen van een halve ton aan gear geen optie is) heb ik dit voorjaar mijn BE-rijbewijs moeten halen om de combinatie te mogen blijven besturen. Daar zullen in de caravan-hoek wel meer mensen mee te maken hebben/krijgen de komende tijd!

Misschien in de vouwwagenhoek zelfs ook wel een paar uitzonderlijke gevallen, Mijn nieuwe auto mag ik op basis van het B-rijbewijs slechts 820kg mee trekken.

Het schijnt dat men in Brussel bezig is met de vierde rijbewijsrichtlijn en dat daarmee de grens voor B wordt opgerekt van 3.500kg tot 4.250kg. Maar ja, dat kan nog jaren duren.

Enfin, we hebben er al weer zin in :*)

De enige echte

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 13:57
Badderbeest schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 17:19:
[...]

Omdat het samenstel daardoor boven de 3.500kg uitkomt (en het lozen van een halve ton aan gear geen optie is) heb ik dit voorjaar mijn BE-rijbewijs moeten halen om de combinatie te mogen blijven besturen. Daar zullen in de caravan-hoek wel meer mensen mee te maken hebben/krijgen de komende tijd!
Ik had het ook toen ik van een 1500 kg auto naar 2100 kg auto ging. Best wel gek, want het caravanrijden ging een stuk beter met die 2100 kg auto maar je moet toch even dat papiertje halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 12:29
Helaas wordt er in het vouwwagentopic totaal niet gereageerd, dus dan maar een deel van m'n verhaal + aanvulling even hier:

Ook ik ben nu een beetje rond aan het kijken, en afgelopen donderdag ook in Echt en Boxtel terechtgekomen om verschillende vouwwagens te bekijken, en gisteren Schijndel en wederom Boxtel.

Zelf wel redelijk wat ervaring met verschillende manieren van kamperen:
Vroeger zelf als kind (jaren 80/90) mee geweest in een Jamet Arizona, daarna nog 2x gewone caravan, enkele jaren een bungalowtent, grote koepeltent, kleine trekkerstentjes (in die volgorde) en sinds twee jaar stacaravan ivm een kleine, echter die zal op termijn naar school moeten, waarmee we vast komen te zitten aan het dure hoogseizoen.

We zoeken voor nu echt iets met minimaal 4 slaapplaatsen (op dit moment twee volwassenen en kinderen van 2 en -1) ‘op hoogte maar niet te hoog’ (dus geen laddertje) daarmee vallen veel tenttrailers al af, en een Combicamp Country ook, hoe mooi ze ook zijn.
Tevens wil mijn wederhelft graag een (berm)keuken)
Na maandag nog een keer rondkijken zijn er nog twee over eigenlijk.. Of eigenlijk 1 over, en 1 erbij gekomen tov donderdag.

Camp-let vond ik zelf erg mooi qua werking, maar ook qua esthetiek, maar is afgevallen vanwege dat het inladen ervan gewoon ruimte inneemt door de manier waarop deze werkt. Niet handig op onze oprit. Bak moet volledig open over volle breedte.

Cabanon is geheel afgevallen door de opzetmanier, tijd etc..
Jamet Jametic.. Ik vind m gewoon lelijk, sorry, en best aan de prijs als je kijkt wat je er ook voor kunt krijgen.
Alpenkreuzer Campfire, mooie tent, maar ook weer echt een bouwtent, en geen keuken mogelijk.
Smitveld is me te tentig, en gewoon niet handig met kleine kinderen.

Gebleven is de Trigano Odyssee GL 2.3. Blijft een mooie ruime bak, ruime tent. Nadelen vind ik zelf het vele gebruik van elastiek, en ik heb het gevoel dat deze vrij hard afschrijven. Verder voelen sommige dingen kwalitatief minder of zo.

Nieuw in mijn lijst is de Combi-camp Flexi Comfort.. Wat een leuk ding, en staat voor mij in 1 klap eigenlijk bovenaan. Verschillende luifelmogelijkheden. Tov Trigano ontbreekt eigenlijk alleen de donkere slaapcabines en mogelijkheid tot een gastentent die we toch nooit voor dat doel gaan gebruiken..
Overigens vind ik zelf de reguliere Flexi zonder bermkeuken ook erg nice. Goedkoop keukentje van decathlon ofzo erbij. Waarom niet? en je hebt toch een bbq oid mee.

Een gewone caravan met een luifel zou ook nog kunnen, maar dan zijn zaken als stalling, verzekering, 'makkelijk' rijden enz toch echt minder..

Tweedehands vallen de prijzen me -eigenlijk- nog best wel tegen, zeker als je voor ~€10-€13k een complete nieuwe krijgt. Een Flexi (geen comfort) is tweedehands uit 2014 nog steeds 5500. Terwijl het soms op MP is alsof alles uit de Triganostal na een jaar of 6 afgeleefd is..

Van mij mogen het ook best ongeremde aanhangers zijn, maar op een gegeven moment kom je in het bouwtenten tijdperk eigenlijk.
Trekgewicht auto's die we kunnen gebruiken, dus ongeremd is an sich geen issue.
Auto 1: 750kg ongeremd/1000kg geremd. MTM auto 2305kg <- elektriek
Auto 2: 690kg ongeremd/1500kg geremd. MTM auto 1970kg. <- preferent voor lange afstanden, 150pk/370Nm diesel.

Mis ik nog iets, of een modelletje? En hoe handig is een (afneembare) keuken nou écht? Is een simpele keuken met 3 kookpit gasstel en daarnaast een skottel niet veel meer de way to go? ik snap bv ook nooit waarom er een gasstel in een caravan zit..

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 19:55:

Tweedehands vallen de prijzen me -eigenlijk- nog best wel tegen, zeker als je voor ~€10-€13k een complete nieuwe krijgt. Een Flexi (geen comfort) is tweedehands uit 2014 nog steeds 5500. Terwijl het soms op MP is alsof alles uit de Triganostal na een jaar of 6 afgeleefd is..
Een 9 jaar oude tweedehandse voor 5500, die toen nieuw eerder 7500 was dan 13000 waarschijnlijk. Iets met inflatie.

Nu een nieuwe kopen voor 13000 en dan over 9 jaar doorverkopen voor 8000 ofzo?

In beide gevallen betaal je grofweg 5k voor 9 jaar plezier denk ik dan. Nieuw heb je - op productiefoutjes na - meestal minder gedoe. Wel meer risico: als je er lomp mee omgaat ben je 13k kwijt ipv 5k.

De vraag is dan vooral of je die 5k extra nu kunt missen voor een paar jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
pirke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:05:
[...]

Een 9 jaar oude tweedehandse voor 5500, die toen nieuwe eerder 7500 was dan 13000 waarschijnlijk. Iets met inflatie.

In beide gevallen betaal je grofweg 5k voor 9 jaar plezier denk ik dan. Nieuw heb je - op productiefoutjes na - meestal minder gedoe. Wel meer risico: als je er lomp mee omgaat ben je 13k kwijt ipv 5k.

Mja, ik heb oude advertenties gezien uit 2019 ofzo dat zo'n Flexi voor €6900 de deur uitging.

Ik denk dat op dit moment het voordeliger is om een nieuwe te kopen. En inflatie kan best, maar volgens mij is tweedehands harder gestegen in percentage dan nieuw. :P

Maar wat ik me ook afvraag: Waarom ziet vrijwel veel wat tweedehands te koop is uit de Triganostal er na 6 jaar vrijwel afgeleefd uit?
Bij andere merken lijkt dat veel minder het geval.

[ Voor 18% gewijzigd door GAIAjohan op 30-05-2023 21:43 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Sander
  • Registratie: Juni 2004
  • Niet online
Helaas wordt er in het vouwwagentopic totaal niet gereageerd, dus dan maar een deel van m'n verhaal + aanvulling even hier:
Ik wist niet eens dat er hier een vouwwagen topic is: Vouwwagen ervaringen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

GAIAjohan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:10:
En inflatie kan best, maar volgens mij is tweedehands harder gestegen in percentage dan nieuw. :P
Ja zeker, ik verkocht in 2016 vm de scheiding van mijn ex onze toenmalige camper.
Een Hymer VAN 522 op Ford transit basis uit 2006, verkocht voor €24.000
Net iets over de 1000.000km gelopen, geen NAP want invoer camper.

Half jaar geleden zag ik het ding weer staan online, voor iets over de 31 duizend euro bij een handelaar.. :o 8)7

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
@GAIAjohan @So_Surreal voor meer info over vouwwagens kan je ook op het vouwwagenclub.info forum kijken. Daar staat enorm veel specifieke informatie over allerlei gangbare en obscure vouwwagens, modificaties, reparaties, ervaringen, etc.

Ik ben er zelf terecht gekomen toen ik op zoek was naar een vouwwagen en heb er erg veel aan gehad. Alleen is de aanschaf van een vouwwagen ondertussen op de middellange baan geschoven vanwege veranderde vakantieplannen voor dit en komend jaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Sander schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:15:
[...]

Ik wist niet eens dat er hier een vouwwagen topic is: Vouwwagen ervaringen
Ik ook niet :$

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Ha, dan kunnen we weer terug naar de pure kern van kamperen 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Mis ik nog iets, of een modelletje? En hoe handig is een (afneembare) keuken nou écht? Is een simpele keuken met 3 kookpit gasstel en daarnaast een skottel niet veel meer de way to go? ik snap bv ook nooit waarom er een gasstel in een caravan zit..
Wij van WC-eend zullen uiteraard een Aart Kok aanbevelen, ook lekker 'tentig'.
Een afneembare keuken zie ik ook geen meerwaarde van, dat geeft alleen maar extra werk. Wij hebben een Livingstone en dan zit de keuken aan de achterkant van de wagen. Bij parkeren kan je hem dus volwaardig gebruiken maar bij kamperen hoef je er verder weinig aan te doen. Ook heel veel steviger dan een losse keuken.

Overigens kook ik ook veel op een Safari chef 2, de keuken is meer voor koffie/thee en wanneer iets in een pannetje moet.
pirke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:05:
Een 9 jaar oude tweedehandse voor 5500, die toen nieuw eerder 7500 was dan 13000 waarschijnlijk. Iets met inflatie.

Was het maar zo makkelijk. Wanneer het toch niet blijkt te bevallen of je wilt over stappen naar een ander type ben je met een occasion relatief weinig kwijt. Haal je hem nieuw dan maak je direct veel verlies.

Nu halen voor 13 is over 9 jaar zeker gehalveerd. De hoge prijzen zijn nu met name omdat vouwwagens ineens populair zijn en men kamperen herontdekt heeft. Ik betaalde zo'n 10k voor m'n kar, maar nieuw zou hij zo het dubbele zijn. :X
GAIAjohan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 20:10:
[...]

Mja, ik heb oude advertenties gezien uit 2019 ofzo dat zo'n Flexi voor €6900 de deur uitging.

Ik denk dat op dit moment het voordeliger is om een nieuwe te kopen. En inflatie kan best, maar volgens mij is tweedehands harder gestegen in percentage dan nieuw. :P
Dat klopt, iets met vraag en aanbod. Over een paar jaar zijn die occasionprijzen zomaar weer heel anders als iedereen toch weer in een all-inclusive wil zitten.
Maar wat ik me ook afvraag: Waarom ziet vrijwel veel wat tweedehands te koop is uit de Triganostal er na 6 jaar vrijwel afgeleefd uit?
Bij andere merken lijkt dat veel minder het geval.
Persoonlijke mening: omdat dat merk er nieuw al uitgeleefd uit ziet. :P
Er zitten best grote verschillen tussen de merken en daarbij denk ik dat men ook wat zuiniger is wanneer een kar belachelijk duur is geweest. Trigano is een wat lager segment.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ozzie
Die Trigano's staan wel vanaf 500 euro ofzo op Marktplaats, dat lijkt me wel wat om een keer te proberen :D
Al zal dat misschien niet de beste vouwwagen ervaring ter wereld zijn.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 15:58

The Legend

*Plop*

Afhankelijk van je budget: Holtkamper Kyte (of Aero).
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/uo7Sgo6w_hCgFds7wP2FmFalIhQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/6mWBbm5L8xzjTpDdoe9KDDZn.jpg?f=fotoalbum_large

HK Kyte XL met kindertent XL, ruim genoeg voor een gezin van 5. En staat met een goed half uur met 4 6 haringen.

Ik ben toch malle pietje niet!

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Ozzie schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:49:
Die Trigano's staan wel vanaf 500 euro ofzo op Marktplaats, dat lijkt me wel wat om een keer te proberen :D
Al zal dat misschien niet de beste vouwwagen ervaring ter wereld zijn.
Aan het eind van het kampeerseizoen vind je zelf gratis af te halen incl complete inboedel omdat ze niet weer een jaar de stalling willen betalen. :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Lol, nooit geweten. De meeste vouwwagen figuren hangen hier wel rond. :)
We zoeken voor nu echt iets met minimaal 4 slaapplaatsen (op dit moment twee volwassenen en kinderen van 2 en -1) ‘op hoogte maar niet te hoog’ (dus geen laddertje) daarmee vallen veel tenttrailers al af, en een Combicamp Country ook, hoe mooi ze ook zijn.
Als Country-bezitter; laddertje? Ik denk oprecht dat het bed van de Country een lagere instap heeft dan van de Flexi. Maar je hebt hem als het goed is bekeken. Alleen snap ik niet per se dat dat de reden van het “afvallen” is. Of vanwege de 4 vaste slaapplaatsen?

Verder, als je een vouwwagen zoekt van type Flexi of Odyssee, kun je ook nog kijken naar een Jamet Jametic, of Aart Kok Kariba/Kavango. Denk dat je die nu nog niet hebt bekeken?

Persoonlijk zou ik dan een Kavango nemen, of misschien toch de Flexi. Beide topwagens.

Tweedehands prijzen vallen zeker tegen. Een CC Country kun je beter kopen via Facebook, de meesten gaan daar al weg voordat ze überhaupt op marktplaats komen. Wij hebben zelf een nieuwe gekocht.

Zelf vind ik de vaste keuken op het chassis echt een meerwaarde van onze vouwwagen, maar dat is persoonlijk. Wij koken niet heel veel, maar warmen regelmatig wat op bijv een flesje voor de kleine, een bakje koffie zetten, etc. Wij vinden het fijn om gewoon water, koelbox en gasstel altijd beschikbaar te hebben. Een avondmaal bereiden doe ik trouwens ook vaak (mede) op een Cadac. Alle keukengerei blijft trouwens lekker op z’n plek. Iets wat ik zelf heel belangrijk vond; hoe vaak heb je alles “door de hand” bij opzetten en afbreken van je kamp?

Hangt ook wat af van je gebruik trouwens. Sta je altijd een week op dezelfde plek, of wil je ook weekendjes weg?

[ Voor 4% gewijzigd door JanHenk op 30-05-2023 23:41 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
Gonadan schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 22:17:
[...]

Was het maar zo makkelijk. Wanneer het toch niet blijkt te bevallen of je wilt over stappen naar een ander type ben je met een occasion relatief weinig kwijt. Haal je hem nieuw dan maak je direct veel verlies.

Nu halen voor 13 is over 9 jaar zeker gehalveerd. De hoge prijzen zijn nu met name omdat vouwwagens ineens populair zijn en men kamperen herontdekt heeft. Ik betaalde zo'n 10k voor m'n kar, maar nieuw zou hij zo het dubbele zijn. :X
Wij hebben bewust voor een nieuwe camper gekozen, ook vanwege de leeftijd vd kinderen. Dan kunnen we hem zonder al te veel gedoe (hopelijk...) rijden tot de kinderen niet meer mee willen, dat zal zo'n 12-17 jaar zijn. Wat ie dan nog waard is zien we dan wel weer, maar naar verwachting nog steeds een flinke slok op de borrel. Inflatie helpt dan ook nog een beetje mee op die termijn.

Als we hem nu na ruim een jaar en 10.000km zouden verkopen zijn we een dief van onze eigen portemonnee ja. Vergelijkbare campers bestonden ook niet echt tweedehands. Een jonge van <5 jaar en dit formaat zie je nergens, tenzij ex huurcampers uit Duitsland. Vanaf de 10 a 15 jaar zie je er af en toe eentje in NL te koop staan, vraagprijs vaak meer dan de helft van een huidige nieuwe... tov de oorspronkelijke nieuwprijs is dat erg weinig afschrijving. Nu is onderhoud/verzekering/MRB/etc natuurlijk ook een flinke kostenpost, goedkoop is het in ieder geval niet. Ze staan ook nooit lang te koop, dergelijke campers zijn er niet veel en de eerste eigenaar rijdt er vaak lang in door. Meer vraag dan aanbod helpt ook om de prijzen hoog te houden. Als over 15 jaar de vergrijzing "voorbij" is komen er erg veel van die kleine halfintegraal campertjes op de markt. Grote gezinscampers zijn wat dat betreft erg zeldzaam.

Om te voorkomen dat je na aanschaf snel alweer een andere wilt: eerst het model huren of lenen voordat je het koopt. Dit exacte model huren hebben wij niet gedaan, maar wel andere merken/modellen, en *heel* veel merken en modellen bekeken over een periode van 5 jaar. We wisten we dat we een grote zware gezinscamper zochten en die staan nergens te huur in NL. Qua aanbod was het of nieuw of een oudje. De oudjes die we gezien hadden vonden we niks, het caravan gedeelte is na 15-25 jaar echt wel op. Bij de bezichtiging van een nieuwe was het vrijwel direct een klik. Dit was ook de enige camper waar we echt een klik mee hadden. Hij is zeker niet perfect, maar tikt veruit de meeste vinkjes aan.

Nu is een camper natuurlijk geen vouwwagen, maar ook daar moet je uiteindelijk ergens voor gaan waar je je goed bij voelt. En dat vereist een gedegen onderzoek, het eerste de beste kopen wat je tegenkomt is een slecht idee. Blind afgaan op wat anderen zeggen ook. Ga zelf naar de verschillende dealers. Proef, voel en ervaar wat er allemaal mogelijk is. Doe het inklappen en uitklappen vd vouwwagen een paar keer in de showroom. Weeg alles tegen elkaar af, accepteer dat perfect niet bestaat in de (kampeer)wereld en kies datgene dat het beste bij jouw situatie past. Iedereen zn advies hier is gekleurd, neem het allemaal met een korreltje zout.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
JanHenk schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:40:
[...]

Lol, nooit geweten. De meeste vouwwagen figuren hangen hier wel rond. :)

[...]

Als Country-bezitter; laddertje? Ik denk oprecht dat het bed van de Country een lagere instap heeft dan van de Flexi. Maar je hebt hem als het goed is bekeken. Alleen snap ik niet per se dat dat de reden van het “afvallen” is. Of vanwege de 4 vaste slaapplaatsen?

Verder, als je een vouwwagen zoekt van type Flexi of Odyssee, kun je ook nog kijken naar een Jamet Jametic, of Aart Kok Kariba/Kavango. Denk dat je die nu nog niet hebt bekeken?

Persoonlijk zou ik dan een Kavango nemen, of misschien toch de Flexi. Beide topwagens.

Tweedehands prijzen vallen zeker tegen. Een CC Country kun je beter kopen via Facebook, de meesten gaan daar al weg voordat ze überhaupt op marktplaats komen. Wij hebben zelf een nieuwe gekocht.

Zelf vind ik de vaste keuken op het chassis echt een meerwaarde van onze vouwwagen, maar dat is persoonlijk. Wij koken niet heel veel, maar warmen regelmatig wat op bijv een flesje voor de kleine, een bakje koffie zetten, etc. Wij vinden het fijn om gewoon water, koelbox en gasstel altijd beschikbaar te hebben. Een avondmaal bereiden doe ik trouwens ook vaak (mede) op een Cadac. Alle keukengerei blijft trouwens lekker op z’n plek. Iets wat ik zelf heel belangrijk vond; hoe vaak heb je alles “door de hand” bij opzetten en afbreken van je kamp?

Hangt ook wat af van je gebruik trouwens. Sta je altijd een week op dezelfde plek, of wil je ook weekendjes weg?
Gaat inderdaad om 4 vaste slaapplaatsen. Daarom kom je dus op Odyssee, Flexi, camplet, kavango.

Onze kinderen zijn zo jong dat ze nog niet snel uit de wagen gaan, en op de grond slapen is gewoon kouder. Dat heeft niet onze voorkeur.

Kavango had ik gezien op plaatjes, maar de Flexi trok me meer en is iets goedkoper. Jametic gezien in Schijndel maar ik vind de bak daarvan zó ontzettend lelijk :X maar ook de tent vind ik minder qua gevoel of zo . Heeft trigano beter voor elkaar.
Flexi in Boxtel gezien en vond ik erg mooi.

Goede opmerkingen over keuken waarom wel handig thanks

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57

Ook ik ben nu een beetje rond aan het kijken, en afgelopen donderdag ook in Echt en Boxtel terechtgekomen om verschillende vouwwagens te bekijken, en gisteren Schijndel en wederom Boxtel.

Zelf wel redelijk wat ervaring met verschillende manieren van kamperen:
Vroeger zelf als kind (jaren 80/90) mee geweest in een Jamet Arizona, daarna nog 2x gewone caravan, enkele jaren een bungalowtent, grote koepeltent, kleine trekkerstentjes (in die volgorde) en sinds twee jaar stacaravan ivm een kleine, echter die zal op termijn naar school moeten, waarmee we vast komen te zitten aan het dure hoogseizoen.

Tevens wil mijn wederhelft graag een (berm)keuken)
Na maandag nog een keer rondkijken zijn er nog twee over eigenlijk.. Of eigenlijk 1 over, en 1 erbij gekomen tov donderdag.

Camp-let vond ik zelf erg mooi qua werking, maar ook qua esthetiek, maar is afgevallen vanwege dat het inladen ervan gewoon ruimte inneemt door de manier waarop deze werkt. Niet handig op onze oprit. Bak moet volledig open over volle breedte.

Cabanon is geheel afgevallen door de opzetmanier, tijd etc..
Jamet Jametic.. Ik vind m gewoon lelijk, sorry, en best aan de prijs als je kijkt wat je er ook voor kunt krijgen.
Alpenkreuzer Campfire, mooie tent, maar ook weer echt een bouwtent, en geen keuken mogelijk.
Smitveld is me te tentig, en gewoon niet handig met kleine kinderen.

Gebleven is de Trigano Odyssee GL 2.3. Blijft een mooie ruime bak, ruime tent. Nadelen vind ik zelf het vele gebruik van elastiek, en ik heb het gevoel dat deze vrij hard afschrijven. Verder voelen sommige dingen kwalitatief minder of zo.

Nieuw in mijn lijst is de Combi-camp Flexi Comfort.. Wat een leuk ding, en staat voor mij in 1 klap eigenlijk bovenaan. Verschillende luifelmogelijkheden. Tov Trigano ontbreekt eigenlijk alleen de donkere slaapcabines en mogelijkheid tot een gastentent die we toch nooit voor dat doel gaan gebruiken..
Overigens vind ik zelf de reguliere Flexi zonder bermkeuken ook erg nice. Goedkoop keukentje van decathlon ofzo erbij. Waarom niet? en je hebt toch een bbq oid mee.

Een gewone caravan met een luifel zou ook nog kunnen, maar dan zijn zaken als stalling, verzekering, 'makkelijk' rijden enz toch echt minder..

Van mij mogen het ook best ongeremde aanhangers zijn, maar op een gegeven moment kom je in het bouwtenten tijdperk eigenlijk.
Trekgewicht auto's die we kunnen gebruiken, dus ongeremd is an sich geen issue.
Auto 1: 750kg ongeremd/1000kg geremd. MTM auto 2305kg <- elektriek
Auto 2: 690kg ongeremd/1500kg geremd. MTM auto 1970kg. <- preferent voor lange afstanden, 150pk/370Nm diesel.

Toevallig gister een caravan gekocht, waar onze Trigano odysee te koop komt vanaf dit weekend :)
WIj zijn eerste eigenaar:

BOuwjaar 2017
Eerste tenaamstelling: 2019

4 jaar ( frankrijk ) mee op vakantie geweest ( 4x 2,5week )
Bovag keuring in '22 gedaan, nieuwe banden van '22.
Tempo100 keuring '23

Als je meer info wilt, stuur maar een DM :9

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
pirke schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:48:
[...]

Wij hebben bewust voor een nieuwe camper gekozen, ook vanwege de leeftijd vd kinderen. Dan kunnen we hem zonder al te veel gedoe (hopelijk...) rijden tot de kinderen niet meer mee willen, dat zal zo'n 12-17 jaar zijn. Wat ie dan nog waard is zien we dan wel weer, maar naar verwachting nog steeds een flinke slok op de borrel. Inflatie helpt dan ook nog een beetje mee op die termijn.

Als we hem nu na ruim een jaar en 10.000km zouden verkopen zijn we een dief van onze eigen portemonnee ja. Vergelijkbare campers bestonden ook niet echt tweedehands. Een jonge van <5 jaar en dit formaat zie je nergens, tenzij ex huurcampers uit Duitsland. Vanaf de 10 a 15 jaar zie je er af en toe eentje in NL te koop staan, vraagprijs vaak meer dan de helft van een huidige nieuwe... tov de oorspronkelijke nieuwprijs is dat erg weinig afschrijving. Nu is onderhoud/verzekering/MRB/etc natuurlijk ook een flinke kostenpost, goedkoop is het in ieder geval niet. Ze staan ook nooit lang te koop, dergelijke campers zijn er niet veel en de eerste eigenaar rijdt er vaak lang in door. Meer vraag dan aanbod helpt ook om de prijzen hoog te houden. Als over 15 jaar de vergrijzing "voorbij" is komen er erg veel van die kleine halfintegraal campertjes op de markt. Grote gezinscampers zijn wat dat betreft erg zeldzaam.

Om te voorkomen dat je na aanschaf snel alweer een andere wilt: eerst het model huren of lenen voordat je het koopt. Dit exacte model huren hebben wij niet gedaan, maar wel andere merken/modellen, en *heel* veel merken en modellen bekeken over een periode van 5 jaar. We wisten we dat we een grote zware gezinscamper zochten en die staan nergens te huur in NL. Qua aanbod was het of nieuw of een oudje. De oudjes die we gezien hadden vonden we niks, het caravan gedeelte is na 15-25 jaar echt wel op. Bij de bezichtiging van een nieuwe was het vrijwel direct een klik. Dit was ook de enige camper waar we echt een klik mee hadden. Hij is zeker niet perfect, maar tikt veruit de meeste vinkjes aan.

Nu is een camper natuurlijk geen vouwwagen, maar ook daar moet je uiteindelijk ergens voor gaan waar je je goed bij voelt. En dat vereist een gedegen onderzoek, het eerste de beste kopen wat je tegenkomt is een slecht idee. Blind afgaan op wat anderen zeggen ook. Ga zelf naar de verschillende dealers. Proef, voel en ervaar wat er allemaal mogelijk is. Doe het inklappen en uitklappen vd vouwwagen een paar keer in de showroom. Weeg alles tegen elkaar af, accepteer dat perfect niet bestaat in de (kampeer)wereld en kies datgene dat het beste bij jouw situatie past. Iedereen zn advies hier is gekleurd, neem het allemaal met een korreltje zout.
Uiteraard. Wanneer je heel zeker weet dat je een camper wilt (of vouwwagen in geval van de vraagsteller) en je weet ook heel zeker dat je tevreden gaat worden van de keuze die je gemaakt hebt dan kan je best nieuw overwegen. Maar dan moet je het wel echt zeker weten anders wordt het een teleurstellende en vooral dure grap.

Wij hebben het bij de vouwwagen ook overwogen hoor, want het is geen optie om direct uit te sluiten. Echter zit je dan met een dubbele investering én nog een flinke levertijd. Aangezien je vouwwagens meestal niet kunt huren blijft het toch een gok hoe het je in de praktijk gaat bevallen.
In ons geval kwam het perfecte model in de gewenste uitvoering toevallig in de buurt van ons kampeeradres in het aanbod en de deal was snel gesloten, maar dat is ook gewoon mazzel hebben.

Wat ik uit het verhaal van @GAIAjohan begrijp is het nog niet een volle overtuiging dat een vouwwagen of nog beter een specifiek model dé oplossing is. Dat klinkt voor mij alsof er een reële kans bestaat (niet per se groot) dat voortschrijdend inzicht brengt dat een vouwwagen toch niet de beste optie blijkt op termijn. In zo'n geval zal ik niet snel voor een nieuwe gaan.

Overigens snap ik niet zo goed waarom je inflatie erbij blijft halen. Wanneer het absolute bedrag wat je er later voor terug krijgt hoger is vanwege inflatie dan heeft dat niets met de waarde van de vouwwagen te maken, dat betekent gewoon dat het geld minder waard is geworden. Ofwel, dat als waarde voor je camper/vouwwagen rekenen is jezelf voor de gek houden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Harribo
  • Laatst online: 14:15
Deveon schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 23:21:
[...]

Aan het eind van het kampeerseizoen vind je zelf gratis af te halen incl complete inboedel omdat ze niet weer een jaar de stalling willen betalen. :+
Ik heb zo'n ding niet maar altijd wel benieuwd wat ongeveer gemiddeld een jaar stalling kost?

Apart vouwwagen topic dus?
Mmm geen apart caravan of tent topic... :+

[ Voor 9% gewijzigd door Harribo op 31-05-2023 10:41 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Harribo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
Ik heb zo'n ding niet maar altijd wel benieuwd wat ongeveer gemiddeld een jaar stalling kost?
Dat wisselt erg per stalling maar wij gaan nu richting 260 of 280 per jaar voor het comfortpakket.
Klopt, hier kan je het in principe over alles hebben. Dat vouwwagen topic was meer koopadvies voor de TS maar verder zijn de topics niet echt levensvatbaar als we van alles af zouden splitsen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Uiteraard. Wanneer je heel zeker weet dat je een camper wilt (of vouwwagen in geval van de vraagsteller) en je weet ook heel zeker dat je tevreden gaat worden van de keuze die je gemaakt hebt dan kan je best nieuw overwegen. Maar dan moet je het wel echt zeker weten anders wordt het een teleurstellende en vooral dure grap.

Wij hebben het bij de vouwwagen ook overwogen hoor, want het is geen optie om direct uit te sluiten. Echter zit je dan met een dubbele investering én nog een flinke levertijd. Aangezien je vouwwagens meestal niet kunt huren blijft het toch een gok hoe het je in de praktijk gaat bevallen.
Met grote regelmaat (en gisteren ook weer) worden er combi-camps van een halfjaar oud aangeboden via Facebook... Dat zijn dus mensen die met volle overtuiging een nieuwe hebben gekocht (meer dan EUR 20.000...) maar er na één vakantie achter zijn gekomen dat vouwwagens niets voor ze zijn.

Dat vind ik wel wonderlijk.

Ik denk dat @GAIAjohan wel wat meer ervaring heeft met kamperen om te bedenken wat voor hem een goed werkend kampeermiddel is, voor mij komen de argumenten over als best redelijk.

Voor onszelf ging er ook wel een proces aan vooraf. Eerst een vouwwagen overwegen maar we kwamen er samen niet uit. Toen toch een tent gekocht (laag risico), geprobeerd, ervaren wat onze belangrijkste wensen zijn en uiteindelijk er samen uitgekomen. Aardige investering, maar hij gaat nog lang niet weg.. :)

Wat dat betreft kan ik het alleen maar eens zijn met de laatste alinea van @pirke.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JanHenk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Met grote regelmaat (en gisteren ook weer) worden er combi-camps van een halfjaar oud aangeboden via Facebook... Dat zijn dus mensen die met volle overtuiging een nieuwe hebben gekocht (meer dan EUR 20.000...) maar er naar één vakantie achter zijn gekomen dat vouwwagens niets voor ze zijn.

Ik denk dat @GAIAjohan wel wat meer ervaring heeft met kamperen om te bedenken wat voor hem een goed werkend kampeermiddel is, voor mij komen de argumenten over als best redelijk.

Voor onszelf ging er ook wel een proces aan vooraf. Eerst een vouwwagen overwegen maar we kwamen er samen niet uit. Toen toch een tent gekocht (laag risico), geprobeerd, ervaren wat onze belangrijkste wensen zijn en uiteindelijk er samen uitgekomen. Aardige investering, maar hij gaat nog lang niet weg.. :)

Wat dat betreft kan ik het alleen maar eens zijn met de laatste alinea van @pirke.
Ik heb geen vouwwagen ervaring, maar in principe is dat niet heel veel anders kamperen dan met een tent, toch? Naar mijn idee zijn 'slechts' een paar zaken wat comfortabeler.
Dus ik kan me voorstellen dat mensen die niet echt kampeerders zijn, ook niet kunnen wennen aan een vouwwagen en 'm dan al snel weer te koop zetten (vooral nu after-corona)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 21-09 19:29
@So_Surreal @GAIAjohan De Combi Camp Flexi heeft 2 hoge bedden, waarbij een trapje/trede nodig is. Zeker voor kinderen, maar ook voor volwassenen is het handig. Het bed is zo hoog, zodat je de ruimte onder het bed als opslagruimte kunt gebruiken. Die ruimte is bij onze Flexi 1500 L. Wil je een laag bed, dan verlies je heel veel opslagruimte.

We hebben het model met keuken die achter aan de vouwwagen hangt. Wij vinden dat ideaal, omdat het geen opslagruimte inneemt. Je wint zelfs ruimte, want de gasfles, koelkast en bestek/pannen/bekers zitten in de keuken en nemen dus nergens anders plek in. Daarnaast til je de keuken in 1 keer van de vouwwagen af en alles is klaar voor gebruik. Je kunt hem laten hangen als je maar 1 nacht stopt. Als we ergens langer staan, dan zetten we hem onder de luifel, zodat je buiten kookt. Een nadeel is wel dat de keuken met 2 personen moet worden getild en eigenlijk te zwaar is voor mijn vriendin (ook met de koelkast er uit).

Wij hebben als extra's de boogluifel en het grondzeil en beiden zou ik aanraden. Het grondzeil is een no-brainer, want dan hou je droge voeten als het regent. Er zijn 2 luifels en wij hebben de boogluifel. Maar beiden zijn volgens mij goed. Wij vonden de boogluifel mooier en deze leek onze net wat praktischer (2 gesloten zijkanten waardoor de keuken altijd buiten kan staan en toch niet nat wordt, geen centrale stok). Door de luifel en het grondzeil heb je eigenlijk 3 stukken: slaapgedeelte, een dicht gedeelte en een halfopen gedeelte. Dan heb je, naar mijn mening, eigenlijk alles wat je nodig hebt. Bij lekker weer is het halfopen fijn, omdat je wel de wind en zon van buiten mee krijgt, maar ook beschut tegen regen en sterke zonneschijn. Het dichte gedeelte gebruik je bij slecht weer, om spullen uit het zicht te laten staan of gewoon al plek om je om te kleden. Voor een overnachtingsstop hoef je de luifel en grondzeil niet te gebruiken, waardoor je alles sneller kunt inpakken en vertrekken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JanHenk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
Met grote regelmaat (en gisteren ook weer) worden er combi-camps van een halfjaar oud aangeboden via Facebook... Dat zijn dus mensen die met volle overtuiging een nieuwe hebben gekocht (meer dan EUR 20.000...) maar er naar één vakantie achter zijn gekomen dat vouwwagens niets voor ze zijn.

Dat verbaast mij eigenlijk niet zo. Er zijn heel veel mensen die overtuigd zijn van hun eigen visie en daar redelijk impulsief op acteren. Die vinden dat ze zelf gedegen onderzoek hebben gedaan en er goed over nagedacht hebben, maar komen toch steeds weer met wat anders.
Dat heb ik in dit topic vaker langs zien komen maar ook vrienden van ons hebben daar last van. Elke twee à drie jaar moet het toch weer anders want het beviel toch niet helemaal. Volgens mij hoeft dat soms ook niet eens aan de onderbouwing voor de keuze te liggen maar kan het ook zijn dat men gewoon altijd ergens groener gras ziet. Zoals @pirke al zei, perfectie is er niet.

Nu wil ik zeker niet beweren dat @GAIAjohan in die categorie valt, ik denk ook juist van niet gezien zijn ervaring. Maar daarom verbaast het mij weinig dat er zoveel op marktplaats staat. Zeker nu alle impulsaankopen uit de coronaperiode uit de gratie raken. :P

Die laatste alinea ben ik het ook helemaal mee eens. Ik wil alleen aangeven dat nieuw kopen niet per se de beste optie hoeft te zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• GAIAjohan
L.N. schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:55:
@So_Surreal @GAIAjohan De Combi Camp Flexi heeft 2 hoge bedden, waarbij een trapje/trede nodig is. Zeker voor kinderen, maar ook voor volwassenen is het handig. Het bed is zo hoog, zodat je de ruimte onder het bed als opslagruimte kunt gebruiken. Die ruimte is bij onze Flexi 1500 L. Wil je een laag bed, dan verlies je heel veel opslagruimte.

We hebben het model met keuken die achter aan de vouwwagen hangt. Wij vinden dat ideaal, omdat het geen opslagruimte inneemt. Je wint zelfs ruimte, want de gasfles, koelkast en bestek/pannen/bekers zitten in de keuken en nemen dus nergens anders plek in. Daarnaast til je de keuken in 1 keer van de vouwwagen af en alles is klaar voor gebruik. Je kunt hem laten hangen als je maar 1 nacht stopt. Als we ergens langer staan, dan zetten we hem onder de luifel, zodat je buiten kookt. Een nadeel is wel dat de keuken met 2 personen moet worden getild en eigenlijk te zwaar is voor mijn vriendin (ook met de koelkast er uit).

Wij hebben als extra's de boogluifel en het grondzeil en beiden zou ik aanraden. Het grondzeil is een no-brainer, want dan hou je droge voeten als het regent. Er zijn 2 luifels en wij hebben de boogluifel. Maar beiden zijn volgens mij goed. Wij vonden de boogluifel mooier en deze leek onze net wat praktischer (2 gesloten zijkanten waardoor de keuken altijd buiten kan staan en toch niet nat wordt, geen centrale stok). Door de luifel en het grondzeil heb je eigenlijk 3 stukken: slaapgedeelte, een dicht gedeelte en een halfopen gedeelte. Dan heb je, naar mijn mening, eigenlijk alles wat je nodig hebt. Bij lekker weer is het halfopen fijn, omdat je wel de wind en zon van buiten mee krijgt, maar ook beschut tegen regen en sterke zonneschijn. Het dichte gedeelte gebruik je bij slecht weer, om spullen uit het zicht te laten staan of gewoon al plek om je om te kleden. Voor een overnachtingsstop hoef je de luifel en grondzeil niet te gebruiken, waardoor je alles sneller kunt inpakken en vertrekken.
Aangezien ik al in de Flexi gelegen heb weet ik hoe hoog deze is, en dat een opstapje wel handig gaat zijn. Voor de Trigano geldt hetzelfde. De enige waar een opstap niet nodig zou hoeven zijn is Camp-let, maar die heeft gewoon andere nadelen.

Het is echter geen trappetje/ladder zoals bij veel tenttrailers, en daar zit ik gewoon niet op te wachten. geprobeerd in enkele modellen, maar gewoon geen optie.

Verder denk ik dat ik qua kampeerervaring wel genoeg weet na alles wat ik door de jaren heb gedaan, dus zo snel zal ik me er geen buil aan vallen. Verder heb ik mijn eisen voor een vouwwagen vrij helder, waardoor ik gewoon op twee in de -basis- dezelfde vouwwagens uitkom.
Trigano Odyssee en Combi camp Flexi Comfort.
Waar je eigenlijk ook de Aart Kok Kavango met keuken nog aan toe kunt voegen.

Verdere opties die ik wil: inritsbaar grondzeil, zodat er binnen ook op de grond gekropen kan worden luifel, liefst met mogelijkheid om dat ook bij de voortent te kunnen betrekken (met voorwanden, al dan niet al van de voortent) als er veel regen is.

En @JanHenk heeft eigenlijk het gemak van de keuken ook wel doen inzien, juist ook met kleine kinderen.

Een caravan trekt me bv veel minder. Heb er vroeger zelf minder fijne vakanties in gehad, ze zijn krap, met alleen luifeltje red je het eigenlijk niet met kleine kinderen. Het rijden kost gewoon meer energie, meer brandstof. Meer onderhoudskosten, stalling etc.

Met een (bungalow) tent heb je ook weer een aanhanger nodig eigenlijk, je slaapt laag, vaak op luchtbed, waarvan er goede en minder goede bestaan, (vind vaak de iets voorgevormde eenpersoons veel fijner), waardoor onder de streep de vouwwagen gewoon comfortabeler is.

Morgen ga ik in ieder geval nog even richting het noorden, en zal dan ook even Aart Kok aandoen, zodat ik ook de Kavango kan zien, en meer info over levertermijnen van Kavango/Flexi.
Vind de tweedehands prijzen op dit moment best absurd, en anders wacht ik maar tot het najaar op een overjarig modelletje, mensen die er van af moeten na 1 zomer etc..
We hebben dit jaar onze hoofdvakantie al gehad nu we nog buiten de zomervakanties kunnen.

[ Voor 3% gewijzigd door GAIAjohan op 31-05-2023 12:23 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Cheesy schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:55:
[...]

Ik heb geen vouwwagen ervaring, maar in principe is dat niet heel veel anders kamperen dan met een tent, toch? Naar mijn idee zijn 'slechts' een paar zaken wat comfortabeler.
Dus ik kan me voorstellen dat mensen die niet echt kampeerders zijn, ook niet kunnen wennen aan een vouwwagen en 'm dan al snel weer te koop zetten (vooral nu after-corona)
Dat is ook mijn perceptie, want het is eigenlijk gewoon een tent op wielen. Dat kun je dus ook beter eerst proberen / hebben gedaan.
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:59:
[...]

Dat verbaast mij eigenlijk niet zo. Er zijn heel veel mensen die overtuigd zijn van hun eigen visie en daar redelijk impulsief op acteren. Die vinden dat ze zelf gedegen onderzoek hebben gedaan en er goed over nagedacht hebben, maar komen toch steeds weer met wat anders.
Dat heb ik in dit topic vaker langs zien komen maar ook vrienden van ons hebben daar last van. Elke twee à drie jaar moet het toch weer anders want het beviel toch niet helemaal. Volgens mij hoeft dat soms ook niet eens aan de onderbouwing voor de keuze te liggen maar kan het ook zijn dat men gewoon altijd ergens groener gras ziet. Zoals @pirke al zei, perfectie is er niet.
Dat is helemaal waar. Ik heb daar af en toe ook een handje van overigens. Wat je zegt, het gras lijkt elders altijd wel groener. En ik kan ook gewoon enthousiast worden van héél veel wat met kamperen te maken heeft. Of dat nu een mooie Falco is, een Holtkamper of de prachtige Eriba van vrienden van ons of Burstner camper van weer andere vrienden. Ik zou ze allemaal wel willen hebben.. :+
GAIAjohan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:19:
[...]
Morgen ga ik in ieder geval nog even richting het noorden, en zal dan ook even Aart Kok aandoen, zodat ik ook de Kavango kan zien, en meer info over lever termijnen van Kavango/Flexi.
Als noorderling zijnde komt daar onze Country ook vandaan. Vond het een fijne winkel met personeel dat zelf ook gewoon ervaring heeft met het materiaal dat ze verkopen (en er met enthousiasme over kan vertellen). Veel plezier en succes met de keuze.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:24:
[...]

Wat ik uit het verhaal van @GAIAjohan begrijp is het nog niet een volle overtuiging dat een vouwwagen of nog beter een specifiek model dé oplossing is. Dat klinkt voor mij alsof er een reële kans bestaat (niet per se groot) dat voortschrijdend inzicht brengt dat een vouwwagen toch niet de beste optie blijkt op termijn. In zo'n geval zal ik niet snel voor een nieuwe gaan.

Overigens snap ik niet zo goed waarom je inflatie erbij blijft halen. Wanneer het absolute bedrag wat je er later voor terug krijgt hoger is vanwege inflatie dan heeft dat niets met de waarde van de vouwwagen te maken, dat betekent gewoon dat het geld minder waard is geworden. Ofwel, dat als waarde voor je camper/vouwwagen rekenen is jezelf voor de gek houden. :P
Nou kijk: ik denk dat ik mijn vouwwagenopties inmiddels zover beperkt heb en mijn ervaring met verschillende kampeer middelen zo groot is, dat ik geen foute keuze meer kan maken. Het zijn in de basis gewoon dezelfde wagens qua opbouwen/snelheid/opties. En ik weet dat kamperen me met een vouwwagen prima gaat bevallen.
De trigano zal waarschijnlijk iets warmer zijn omdat de tent daar ook om eigenlijk de hele trailer valt, maar het zijn kleine zaken. Als het gaat om afwerking, wat ik dan zie bevalt Combi-camp me meer, maar nogmaals in de basis is het concept hetzelfde.

Dan de inflatie: het gaat me vooral om de prijzen van tweedehands op dit moment. Die vind ik serieus absurd hoog vergeleken nieuw waar je alle service nog hebt, geen slijtage etc..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
GAIAjohan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:19:
Verdere opties die ik wil: inritsbaar grondzeil, zodat er binnen ook op de grond gekropen kan worden luifel, liefst met mogelijkheid om dat ook bij de voortent te kunnen betrekken (met voorwanden, al dan niet al van de voortent) als er veel regen is.
Je wilt inderdaad wel een binnendeel met kuip hebben zodat je te allen tijde een schone en droge plek hebt om te zitten of te spelen. Een kuip voor de luifel vind ik minder belangrijk, hooguit voorwanden om het wat dicht te maken bij slecht weer.
Mijn idee is toch ook weer dat als het zo slecht is dat de bodem onder je luifel langdurig voorzien gaat zijn van een laag water je juist een vouwwagen hebt om gemakkelijk ergens anders heen te kunnen. :P

Je kunt het vaak zo gek maken als je wilt. Binnendeel met kuip is wel standaard, luifel kan erbij, horren of voorwanden, ook weer een kuip voor de luifel, en dan weer een extra luifel omdat de eerste luifel een voortent geworden is. Heel persoonlijk wat je daar prettig in vindt. :D
En @JanHenk heeft eigenlijk het gemak van de keuken ook wel doen inzien, juist ook met kleine kinderen.
Ik sluit mij dan ook helemaal bij @JanHenk aan, een ingedeelde keuken is gewoon erg fijn. Wij hebben allemaal lades en kastjes en dat zorgt dat je daar feitelijk niets aan hoeft te doen. Bij vertrek de gasfles erin, koelkast vullen en krat met voer in de kast en de keuken is klaar.
Daarbij is het goed om te weten of de keuken ook volledig bereikbaar en bruikbaar is wanneer de kar dichtgeklapt is, dat is namelijk best een voordeel qua inpakken maar ook onderweg of vlak voor vertrek als je nog even wat wilt eten of drinken.

Verdere dingen om mogelijk over na te denken (gebaseerd op eigen ervaring):
• hoe makkelijk kan je bij de bagage als de kar dichtgeklapt is?
• hoeveel ruimte heb je onder de luifel? (sommigen hebben daar een dissel en dat kost best wat)
• wat gaat je indeling zijn over een aantal jaar? (voor ons de reden om te gaan voor een kar met twee vaste plaatsen en een achtertent, stel dat mijn dochter in een eigen tent wil dan hebben we niet ineens een halve kar over, plus het is nu de plek voor al haar speelgoed)
• kan je nog extra lompe dingen kwijt onder het dekzeil of op de kar met een drager? (fietsen, stoelen, tafels, etc.)
• wat kan je laten zitten en mee vouwen waardoor het er niet altijd af hoeft? (bijv. luifel of zoals bij ons het kuipzeil)
• hoe is de ophanging en onderstel? (rijcomfort en tempo 100 hangen hier van af)
• hoe zijn de ventilatiemogelijkheden? (verschilt gek genoeg nog best veel)
• wat is het absolute minimum wat je moet doen en hoe lang duurt dat? (voor als je een korte doorreisstop wilt)

Ben erg benieuwd wat je keuze gaat zijn. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 15:28
Wij hebben vorig jaar een vouwwagen gehuurd, perfect om een idee te krijgen of het iets voor ons was.

Uiteindelijk besloten om voor een caravan te gaan. Wij vonden de tweedehandsprijzen absurd vergeleken met nieuw (waar je dus wel service en garantie hebt)

Het rijden valt hartstikke mee, onze caravan weegt maar 1000kg, dus makkelijk te trekken.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/c-uyqtGsEK0vNDmSm9gWHHCs0EA=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ELfRNyJSbx4Hgk714EIlY2R8.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
Gonadan schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 14:52:
[...]

BK met Le Creuset vergelijken, als we het dan over vloeken hebben. :+
Van mijn katholieke opvoeding is weinig overgebleven ja :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ivow85
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 15:13
Harribo schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:39:
[...]

Dat verschilt nogal.
Buiten in het gras zonder enige verdere service, in een oude kas, of in een 'echte' loods waar de stallingbeheerder het object voor je naar buiten rijdt, even afspoelt en de bandenspanning controleert/op orde brengt is nogal van invloed op de prijs. Net als openingstijden en aantal keren halen/brengen per jaar. Ook de regio waar de stalling staat is van invloed op de prijs. In de Randstad is elke vorm van ruimte nu eenmaal een stuk duurder dan (ver) daarbuiten.

Voor een overdekte stalling zit je afhankelijk van het service-aanbod op zo'n 50-80 euro per strekkende meter van het voertuig.

Vorige woning sinds 2017 gasvrij zonder rekening van Liander. 2022 Doen we het kunstje opnieuw bij Enexis.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:15:
Gaan we gisterenavond na het opzetten van de voortent even een hap eten buiten de camping om terug bij de caravan dit aan te treffen:
[Afbeelding]

Nee dat zijn geen bekende van ons, nee dat is niet hun plekje maar dat van ons, nee het was niet het laatste vrije stukje op het veld.
[Afbeelding]

Waar nu geen caravan staat is hun plekje..
Ze waren ook in geen velden of wegen te bekennen.
Een van de personeelsleden van de camping die langs kwam lopen er nog op aangesproken, met de vraag of ze hun dat plekje hadden aangewezen.
(Iedereen wordt hier naar hun plek begeleid door het personeel)
Maar dat was toch juist niet zo, ze hadden hun toch duidelijk op hun, nu nog lege, plek gewezen.

10 minuten later komt de camping eigenaar nog even langs, met de vraag of we persee wilde dat ze gingen verplaatsen.
Nou ja dat hoeft nou ook al weer niet.
Maar hoe kun je nou zo blind/alleen op de wereld zijn.

Nu 1 avond verder terwijl ik dit zit te schrijven en onze buren wel thuis zijn.
Ontploft die buurman tegen zijn vrouw en kind.
Ik ga nooit meer kamperen met dat kind, ik sta op het punt mijn schoenen aan te doen en naar huis te gaan, vloek, tier, mopper, enz..
Moeder en kind zitten nu buiten, kind is denk ik nog geen 3 en zit ontzettend verdrietig te snotteren en huilen dat hij naar huis wil.
..
Poe daar breekt mijn vader hart toch echt wel van hoor. ;( :N
Ik zeg niet dat dit nooit gebeurd op natuurkampeerterreinen maar het is daar wel zekers een uitzondering dit soort gebeuren. Poe, krijg je geld toe op dat soort campings? :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:05:
Genoeg kinderen..
Waar maak je dit nou mee
[
Op een natuurkampeerterrein in vakanties en pinksteren- of hemelvaartweekenden

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@zuma heb je aandelen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
streamnl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:34:

[Afbeelding]
(lampjes lijken feller dan ze daadwerkelijk zijn. Maar zo kunnen wij wel een spelletje spelen)
Die lampjes mag je bij ons uitdoen. Of je ramen verduisteren...
;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Nee is vrijwilligerswerk. Als er aandelen in zaten dan zat ik er nu warmpjes bij. Natuurkamperen zit enorm in de lift.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
olivier5 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:04:
Beste kampeerders,

Wij zijn lekker in onze nieuwe tent aan het kamperen op de Veluwe. Gisteravond kwam onze buurman naar ons toe om te melden dat een ander van de camping een van onze scheerlijnen (per ongeluk) had gesloopt door er op volle vaart tijdens het voetballen (tja) overheen te struikelen. Best lomp natuurlijk, ook om dat niet zelf even te melden. Maar ook echt jammer van de tweede nacht in onze nieuwe (dure) tent (!). De lijn is als het ware afgescheurd van de tent (zie foto). Het tentdoek zelf lijkt nog intact. Mijn vraag: is dit (goed) te repareren, zodanig dat het ook weer stevig is? [Afbeelding]

(Overigens was ik ook wel verbaasd dat dit zo scheurt, maar dat zal wel te maken hebben met de kracht en de richting daarvan die erop kwam te staan.)
Zeilmakerij is een kans, anders de tentenreparatie services van de grote winkels (Bax, Obelink etc)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
maartend schreef op dinsdag 30 mei 2023 @ 08:06:
[...]

Light gaan, heb je max kilo of 10-11 op je rug
Ultralight 5 a 6 kg jonguh!

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:38:
Nee is vrijwilligerswerk. Als er aandelen in zaten dan zat ik er nu warmpjes bij. Natuurkamperen zit enorm in de lift.
Daar worden alle rustkampeerders heen gejaagd nu gewone campings steeds meer luxe plezierparken worden. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Wolly schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:02:
[...]

Wat voor lampen zijn dat? Nog ergens te koop O-) ?
Ikea heeft ook een paar van dat soort lichtslangen in het assortiment. Deels op batterij.
https://www.ikea.com/nl/nl/cat/buitenverlichting-17897/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Rustkampeerders zijn altijd van harte welkom bij ons (vermits ze hun verlichtingslingers thuis laten)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 12:42:
[...]

Je wilt inderdaad wel een binnendeel met kuip hebben zodat je te allen tijde een schone en droge plek hebt om te zitten of te spelen. Een kuip voor de luifel vind ik minder belangrijk, hooguit voorwanden om het wat dicht te maken bij slecht weer.
Mijn idee is toch ook weer dat als het zo slecht is dat de bodem onder je luifel langdurig voorzien gaat zijn van een laag water je juist een vouwwagen hebt om gemakkelijk ergens anders heen te kunnen. :P
Oeps, hier is wat misgegaan in mijn tekst…
Inritsbare Kuip in tentgedeelte. Daarbuiten zeker niet.. Daarnaast de mogelijkheid om de voorzijde uit de tent te halen en liefst aan de luifel te maken zodat je feitelijk een grotere leefruimte hebt bij veel regen.
Ik sluit mij dan ook helemaal bij @JanHenk aan, een ingedeelde keuken is gewoon erg fijn. Wij hebben allemaal lades en kastjes en dat zorgt dat je daar feitelijk niets aan hoeft te doen. Bij vertrek de gasfles erin, koelkast vullen en krat met voer in de kast en de keuken is klaar.
Daarbij is het goed om te weten of de keuken ook volledig bereikbaar en bruikbaar is wanneer de kar dichtgeklapt is, dat is namelijk best een voordeel qua inpakken maar ook onderweg of vlak voor vertrek als je nog even wat wilt eten of drinken.
Volgens mij is de nieuwe keuken van trigano hier een nadeel. Lades zitten aan de binnenkant.
Verdere dingen om mogelijk over na te denken (gebaseerd op eigen ervaring):
• hoe makkelijk kan je bij de bagage als de kar dichtgeklapt is? - is vergelijkbaar bij beide
• hoeveel ruimte heb je onder de luifel? (sommigen hebben daar een dissel en dat kost best wat) Trigano is sowieso groter, dissel komt bij beide aan de achterzijde (hoofdeinde) uit de tent. Verder geen last van dus
• wat gaat je indeling zijn over een aantal jaar? (voor ons de reden om te gaan voor een kar met twee vaste plaatsen en een achtertent, stel dat mijn dochter in een eigen tent wil dan hebben we niet ineens een halve kar over, plus het is nu de plek voor al haar speelgoed) - ik ga uit dat ze rond hun 8e of 10e een eigen tentje willen, maar dat duurt nog wel 6-10 jaar.. Het tweede bed kun je dan gebruiken als kast of zo, of we willen dan wat anders
• kan je nog extra lompe dingen kwijt onder het dekzeil of op de kar met een drager? (fietsen, stoelen, tafels, etc.) -beide bieden een imperiaal, al zit ik daar op dit moment niet op te wachten, of fietsenrek op dissel. Zijn accessories, kan ook later
• wat kan je laten zitten en mee vouwen waardoor het er niet altijd af hoeft? (bijv. luifel of zoals bij ons het kuipzeil) - volgens mij moet in beide gevallen het kuipzeil los, maar kan de luifel blijven zitten
• hoe is de ophanging en onderstel? (rijcomfort en tempo 100 hangen hier van af) - bij beide is dit in principe een overdreven kostbare formaliteit, als ik bij combi camp de versie met keuken zou nemen. Versie zonder keuken heeft niet standaard schokdempers bv
• hoe zijn de ventilatiemogelijkheden? (verschilt gek genoeg nog best veel) -volgens mij beter bij combi camp. Met name aan achterzijde. Daarentegen is heeft trigano donkere slaapcabines
• wat is het absolute minimum wat je moet doen en hoe lang duurt dat? (voor als je een korte doorreisstop wilt) -zover ik heb gezien verschilt dit ook niet enorm, openklappen, waterpas zetten, t-stuk erin. Tent naar voren. Stokken zijkant uittrekken. Voorin goed zetten. En een paar haringen en scheerlijnen plaatsen. Zou zeggen op basis van wat ik zag Max half uurtje tot uurtje op niet ingewerkt normaal tempo.

Ben erg benieuwd wat je keuze gaat zijn. :)
Ja, het vooral om puntjes op de i, en wellicht toevallig de juiste aanbieding zelfs

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
  • Laatst online: 07:53
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:47:
[...]

Ultralight 5 a 6 kg jonguh!
klopt, maar om dat gelijk te doen is ook wel onbetaalbaar.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 15:04
maartend schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:29:
[...]

Dat scheelt al, dan is je portemonnee ook gelijk een stuk lichter :+

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
LordSinclair schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:37:
[...]

Dat scheelt al, dan is je portemonnee ook gelijk een stuk lichter :+
en in vergelijking met de prijzen van de dingen op wielen hier valt het dan ook wel weer mee ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:38:
[...]

Die lampjes mag je bij ons uitdoen. Of je ramen verduisteren...
;)
De ramen verduisteren is lastig, de tent is al opgeborgen. En, hoe had ik anders de sfeerfoto kunnen maken. Ook begrijp ik niet helemaal waarom ik bij jullie de lampen uit mag doen. :+

Maar serieus, ze lijken op de foto echt veel feller dan ze zijn. De camping had ook lantaarnpalen naast de “hoofdpaden” staan met gelig licht.
Ook vermoed ik dat wij op andere plekken kamperen.

Aangezien wij nog “nieuw” zijn in het kamperen, vragen wij nog elke keer aan de buren dat ze ons moeten aanspreken als wij iets (niet) doen wat “hoort”.
Tot zo ver zijn wij hele fijne buren *O*

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:29:
Dat verdien je wel weer terug als je een paar weken op een gratis richel in de bergen ligt te blauwbekken. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
@streamnl gewoon normaal fatsoen is alles wat nodig is, helaas zijn er mensen die dat niet hebben.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 01:03
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 13:53:
Rustkampeerders zijn altijd van harte welkom bij ons (vermits ze hun verlichtingslingers thuis laten)
Oeh, nu heb ik ook zon slinger achtig ding. Wat is hier precies mis mee?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
streamnl schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:49:
[...]

De ramen verduisteren is lastig, de tent is al opgeborgen. En, hoe had ik anders de sfeerfoto kunnen maken. Ook begrijp ik niet helemaal waarom ik bij jullie de lampen uit mag doen. :+

Aangezien wij nog “nieuw” zijn in het kamperen, vragen wij nog elke keer aan de buren dat ze ons moeten aanspreken als wij iets (niet) doen wat “hoort”.
Tot zo ver zijn wij hele fijne buren *O*
Ik citeer uit onze kampeerregels: " 's Nachts verlichten wij alleen onze gebouwen intern met ingetogen led verlichting, de rest het terrein is donker. Wij verzoeken u deze sfeer te koesteren. Party- en feestverlichting is niet toegestaan op of bij uw kampeermiddel."

Kortom alles wat meer licht uitstraalt dan een kaars of een olielamp zien wij als te veel geweld aan de donkere sfeer. De avond wanneer al het licht weg is, is juist prachtig. Je ziet veel meer zonder licht (na 1 uur), je ziet de vleermuizen, je ziet de sterren (zelfs de Melkweg! als het meezit). Dit is zo'n enorme meerwaarde voor een natuurkampeerbeleving dat we meewarige reacties gewoon voor lief nemen. Verder houdt je insecten ook beter weg bij bij je kampeermiddel. Die worden aangetrokken door licht, dus dat is ook een bijkomend voordeel.

Maar wees niet bevreesd ook onder echte ras natuurkampeerders zijn er zat die nog steeds dat soort verlichting gebruiken en die we moeten aanspreken daarop. Maar de volgende dag komt altijd de positieve reactie dat het echt donker zijn toch wel erg mooi is!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
JaMaaT schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 15:59:
[...]

Oeh, nu heb ik ook zon slinger achtig ding. Wat is hier precies mis mee?
Zie mijn reactie hierboven

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@JaMaaT Op een echte natuurcamping past het niet echt. Daar is het 's nachts donker, rustig, geen radio's etc. Op gewone campings zie je het steeds meer en is het in principe niet zo'n punt (al vind ik het persoonlijk helemaal niks) zolang je maar alleen je eigen tent verlicht. Ik heb ook van die kerstboomvoortenten gezien en als het halve veld daarmee vol staat dan lijkt het wel daglicht. :D

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Nu online
@JanHenk gewetensvraag… Stel je neemt/krijgt een derde kind, zou je dan nog steeds blij zijn met je combi camp country?

Ik ben echt enorm gecharmeerd van het snelle en aanpasbare karakter van deze wagen maar met 3 kinderen die de komende 5-7 jaar zéker nog niet in een eigen tent slapen lijkt hij mee te klein… en elke keer een achtertent moeten opzetten gaat voorbij aan de voordelen van de snelle wagen… Puur hypothetisch verder, de komende twee jaar gaan we nog geen vouwwagen kopen

[ Voor 8% gewijzigd door Kevinns op 31-05-2023 16:35 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
Als de keuze is van die massaal verlichte laantjes (door straatverlichting) of anderzijds te aanwezige verlichting in de vorm van de "bouwlampen" die mensen soms mee hebben om rondom te zitten, of lampen boven deuren van sleurhutten of campers (uiteraard wel de hele nacht aan om vage redenen) dan vind ik een subtiele slinger tijdens aanwezigheid best prima. ... mits subtiel natuurlijk. Het hoeft geen kermis te zijn en voor een Turks theehuis ga ik wel naar een Turks theehuis.

[ Voor 4% gewijzigd door Hopjesvla79 op 31-05-2023 16:40 ]

Hi Ha Hopjesvla

Pagina: 1 ... 170 ... 277 Laatste