Accepteer gewoon gasverbruik voor die koelkast. Dan kom je al zoveel verder met alleen het pompje en en led verlichting. Een weekend zou dan wel makkelijk moeten lukken op een normale accu.Bommes schreef op maandag 22 mei 2023 @ 19:56:
[...]
Nou ja... daar vind ik wel iets van..![]()
Stroomloos is stroomloos, dus ook niet je fiets, telefoon of auto op laden..
Of je neemt maar een paar vierkant meter zonnepanelen mee![]()
Voor ons caravantje heb ik alleen voor de koelkast, het waterpompje en een paar led lampjes stroom nodig.
En dan kan die koelkast ook nog wel op gas als het nodig zou zijn.
Het laadvermogen (gewicht, niet stroom) van de caravan houd helaas niet echt over.
Anders stond er allang een flinke accu in en wat zonnepaneeltjes op het dak.
Met mijn voorlaatste camper, waar 2 paneeltjes op het dak lagen + dito accu, kon ik makkelijk een paar dagen zonder wal aansluiting staan.
Wij gaan op 10 Juni met 2 motorfietsen en de nieuwe tent richting Landgraaf.
Hierna door naar Cochem ( D. ). Wij gaan voor het eerst de Coleman Kobuk Valley 4 Plus testen.
Op 18 Juni weer richting NL
Deze ; https://www.bol.com/nl/nl...ersoons/9200000075182131/
Hierna door naar Cochem ( D. ). Wij gaan voor het eerst de Coleman Kobuk Valley 4 Plus testen.
Op 18 Juni weer richting NL
Deze ; https://www.bol.com/nl/nl...ersoons/9200000075182131/
Mijn gietijzeren braadpan (zo heet zo'n ding in standaard Nederlands) weegt meer dan mijn hele kookstel met accessoires bij elkaar denk ik.zuma schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 11:52:
Nu nog met houtvuur ;-) Men neme een grote Dutch oven (veel bodem oppervlak). De bodem bedekken met wat gries of bakppapier. Pizzadeeg verdelen over de bodem. En beleggen maar. Dan Do verhoogd boven houtvuur of houtkachel (met wat afstandsboutjes of pootjes onder de DO) en deksel erop. De rand van deksel rond vol leggen met kolen (die je dus eerst al gestart hebt) voor bovenwarnte.
Je kan de pan ook op een aantal kolen zetten (plus minus zoveel kolen als er vuisten op de bodem passen).
En dan timen hè. Te lang wordt het zwart, te kort wordt het niet gaar

Lijkt me ook lastig om de pizza eruit te halen met die rechte wanden.
Timing blijft altijd wel een uitdaging, ook met mijn methode. Omstandigheden zijn nooit helemaal gelijk dus eigenlijk moet je kijken, maar dan vliegt ook meteen alle warmte weg dus dat wil je zo weinig mogelijk. De eerste ronde was dan ook beduidend minder van kwaliteit dan de laatste ronde.

Heb een oude kipkruidenstrooier geleegd en schoon gemaakt (die krengen gebruik ik toch niet) en gevuld met bloem, heb ik altijd wat mee om op de steen te strooien.
[Voor 6% gewijzigd door Gonadan op 23-05-2023 12:24]
Look for the signal in your life, not the noise.
Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Gewoon veel oefenen. Mijn oprit is net iets breder dan 4 meter en ik moet vanaf de weg een hele scherpe bocht maken. Vaak staat er al een auto op de oprit en dan moet ik achteruit met zo'n veel te brede Ifor Williams 2 paardstrailer er tussen zien te steken zonder de andere auto en zonder het hekwerk te slopen. Tot nu toe altijd gelukt en ik ben niet echt goed in achteruit rijden. Even afgezien dat ik met mijn auto spiegels niet langs de trailer kan kijken en te lam ben om opzetspiegels aan te schaffen.Bommes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:16:
[...]
Ik moet hier achteruit de oprit p ook 90graden om.
Aan een zijde van onze oprit staat een lantaarnpaal op de stoep.
De oprit is denk ik een meter breder dan de caravan, dus daar heb ik wel ruimte genoeg.
Staan er auto's aan de overzijde van de straat geparkeerd dan is het bijna niet te doen om het ding er in of uit gedraaid te krijgen, maar goed tot nu toe is het gelukt.
Bij de stalling wel helaas al tot 2 keer toe een ongelukje gehad.
Eerste keer met achteruit in het vak draaien, dat ging eigenlijk best goed maar de bocht was gewoon te scherp voor auto + caravan combi en onze erg korte dissel.
Met volledig indraaien prikte ik met de stelhandel van het neuswiel dwars door de bumper van onze auto.
En de laatste keer met de caravan naar de stalling brengen met achteruit het terrein opdraaien tikte ik met het achterlicht van de caravan tegen de slagboom aan.
Je bedoelt videobellen? Ik zou het niet vertrouwen vanwege mogelijke onvoorspelbare vertraging in de stream.Smurf schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:40:
Alternatief is misschien "trailer assist via whatsapp" gebruiken?
Overigens kom ik er net achter dat 'trailer assist' heel iets anders is dan ik dacht. Blijkbaar is dat om je auto zelfstandig achteruit te laten draaien met aanhanger, daar ben ik niet naar op zoek.
Ja die heb ik dus helaas niet. Dat zou misschien wel een oplossing zijn, al weet ik niet of je ook je trekhaak kunt zien in het beeld van de camera. Dat is achteraf nog prima in te bouwen als je wilt betalen.Leipo schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:40:
ik ben zelf juist erg blij met mijn achteruitrijcamera zodat ik mijn boottrailer iedere keer makkelijk zelf aan kan koppelen. Ik rij hem met de camera met gemak zo achteruit dat de trekhaak precies onder de disselkoppeling zit
Bij mij staan er helaas altijd auto's geparkeerd, is de vaste plek van de bewoners van de overzijde. En bij mijn oprit staat aan de ene kant de buurman met zijn tweede auto op de stoep voor zijn eigen oprit, en aan de andere kant heb ik een lantaarnpaal voor mijn schuurtje. Die draai ga ik maar gewoon niet aan beginnen.Bommes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 10:16:
Ik moet hier achteruit de oprit p ook 90graden om.
Aan een zijde van onze oprit staat een lantaarnpaal op de stoep.
De oprit is denk ik een meter breder dan de caravan, dus daar heb ik wel ruimte genoeg.
Staan er auto's aan de overzijde van de straat geparkeerd dan is het bijna niet te doen om het ding er in of uit gedraaid te krijgen, maar goed tot nu toe is het gelukt.
Bij de stalling wel helaas al tot 2 keer toe een ongelukje gehad.
Eerste keer met achteruit in het vak draaien, dat ging eigenlijk best goed maar de bocht was gewoon te scherp voor auto + caravan combi en onze erg korte dissel.
Met volledig indraaien prikte ik met de stelhandel van het neuswiel dwars door de bumper van onze auto.
En de laatste keer met de caravan naar de stalling brengen met achteruit het terrein opdraaien tikte ik met het achterlicht van de caravan tegen de slagboom aan.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
De standaard gietijzeren braadpan in Nederland is geëmailleerd, heeft zeker geen pootjes en ook geen deksel met opstaande rand waar je kolen op kan leggen. Dus een Dutch Oven met een Hollandse braadpan vergelijken is vloeken in de kerkGonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 12:23:
[...]
Mijn gietijzeren braadpan (zo heet zo'n ding in standaard Nederlands) weegt meer dan mijn hele kookstel met accessoires bij elkaar denk ik.

Geloof me ik heb genoeg geoefendPageFault schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:43:
[...]
Gewoon veel oefenen. Mijn oprit is net iets breder dan 4 meter en ik moet vanaf de weg een hele scherpe bocht maken. Vaak staat er al een auto op de oprit en dan moet ik achteruit met zo'n veel te brede Ifor Williams 2 paardstrailer er tussen zien te steken zonder de andere auto en zonder het hekwerk te slopen. Tot nu toe altijd gelukt en ik ben niet echt goed in achteruit rijden. Even afgezien dat ik met mijn auto spiegels niet langs de trailer kan kijken en te lam ben om opzetspiegels aan te schaffen.

Ik heb 5 jaar service voor orthopedische werkplaatsen uitgevoerd door heel de Benelux.
Daarvoor stond ik regelmatig met mijn Transport + XL aanhanger in het centrum van noem eens wat Brussel, of Amsterdam, of Luxemburgstad waar bij ik natuurlijk er een sport van maakte om de combi op de meest onmogelijke plek achteruit in de willen parkeren.
Het liefste met een tram wachtend achter me of een aantal geïrriteerde taxichauffeurs.
Hier met leenbusje er voor:
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
Altijd leuk, ongeduldige mensenBommes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:04:
[...]
Geloof me ik heb genoeg geoefend![]()
Ik heb 5 jaar service voor orthopedische werkplaatsen uitgevoerd door heel de Benelux.
Daarvoor stond ik regelmatig met mijn Transport + XL aanhanger in het centrum van noem eens wat Brussel, of Amsterdam, of Luxemburgstad waar bij ik natuurlijk er een sport van maakte om de combi op de meest onmogelijke plek achteruit in de willen parkeren.
Het liefste met een tram wachtend achter me of een aantal geïrriteerde taxichauffeurs.
Hier met leenbusje er voor:
[Afbeelding]

Anyway, aanhangers zijn gewoon klote, heb er echt een hekel aan, maar ik krijg ze wel altijd waar ik wil, zelfs achter het huis, waar ik dus op een 4 meter brede oprit ineens 90 graden het huis om moet, met een veel te lange trailer.... Elke keer verbaasd dat het past en er geen schade is.... Ooit als ik geld heb,vliegt die trailer er meteen uit en komt er zo'n B rijbewijs vrachtwagentje.
Ik heb al moeite met mijn bagagewagentje op de juiste plek krijgen, maar ik heb hem ook pas sinds maart en toen voor het eerst met aanhanger gereden 
Gelukkig is die niet zo zwaar dus kan hem altijd met het handje naar de juiste plek duwen
Al gaat het inmiddels al wat beter nu ik er 4 a 5 keer mee heb achteruit ingeparkeerd. Scheelt dat mijn ouders vrijstaand wonen met een vrij ruime oprit dus dat is een ideale plek om even te oefenen zonder mensen in de weg te zitten.

Gelukkig is die niet zo zwaar dus kan hem altijd met het handje naar de juiste plek duwen

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."
Ik vond mijn bagagewagentje ook een stuk lastiger dan een caravan, een bagagewagentje reageert veel sneller waardoor je meer aan het corrigeren bentOzzie schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:12:
Ik heb al moeite met mijn bagagewagentje op de juiste plek krijgen, maar ik heb hem ook pas sinds maart en toen voor het eerst met aanhanger gereden

www.duefotografi.nl Canon 5D I, II & IV | EF 17-40 F4.0 | 24-70 2.8 II | 35 1.4 II | EF 40 F2.8 | 50 F1.4 | EF 85 F1.8 | EF 70-200 F2.8 II
Iemand tips voor een compacte (lightweight) fluitketel?
Er bestaan opvouwbare. Weet niet of ze echt duurzaam zijn (qua levensduur) maar wellicht wel handig ivm pakmaat.rockerpoet schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:21:
Beide varianten zijn geëvolueerd van uit hetzelfde oude principe, de aloude kookpot boven het vuur. De term dutch oven wordt nogal breed ingezet. Ze hebben lang niet altijd pootjes, sommigen zijn gewoon geëmailleerd, vaak wordt daadwerkelijk een gewone braadpan bedoeld. En mijn braadpan heeft wel weer een opstaande rand in de deksel, dus kunnen prima kolen op. Ik vind het niet zozeer vloeken om eerlijk te zijn. Tenzij je het met zo'n standaard lel van BK wil vergelijken.zuma schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 13:53:
De standaard gietijzeren braadpan in Nederland is geëmailleerd, heeft zeker geen pootjes en ook geen deksel met opstaande rand waar je kolen op kan leggen. Dus een Dutch Oven met een Hollandse braadpan vergelijken is vloeken in de kerk

Zeiss Distagon 21 f/2.8
De lengte van de dissel maakt niet uit, de lengte van koppeling tot wielen bepaalt hoe hij draait.PageFault schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:08:
Altijd leuk, ongeduldige mensenDe aanhanger heeft een korte dissel tov de paardentrailer, dat maakt je draaihoek wel veel korter.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik vind die standaard van Bo-camp prima. Kan ook uit elkaar om makkelijker in te pakken.rockerpoet schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:21:
Zeiss Distagon 21 f/2.8
En laat een lange dissel nou zorgen voor een langere afstand tussen de koppeling en de wielen..... We hadden nog gekeken naar eentje waar een koets op de dissel kon, maar goddank niet gekozen, dan was je helemaal een slagslip met een draaicirkel van een mammoettanker.Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:45:
[...]
De lengte van de dissel maakt niet uit, de lengte van koppeling tot wielen bepaalt hoe hij draait.
Nee dat alleen zo wanneer de bak hetzelfde formaat heeft. Een paardentrailer met een totaal andere wagen qua draai vergelijken op basis van de dissellengte gaat gewoonweg niet op.PageFault schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:51:
En laat een lange dissel nou zorgen voor een langere afstand tussen de koppeling en de wielen..... We hadden nog gekeken naar eentje waar een koets op de dissel kon, maar goddank niet gekozen, dan was je helemaal een slagslip met een draaicirkel van een mammoettanker.
De wagen op de foto heeft best een lange bak, dus dan is het zelfs logisch dat de dissel kort is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik ging vanuit gelijkblijven van bakmaat. Maar de bak van een paardentrailer is best lang, op de foto ook, maar beslist niet langer.Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:14:
[...]
Nee dat alleen zo wanneer de bak hetzelfde formaat heeft. Een paardentrailer met een totaal andere wagen qua draai vergelijken op basis van de dissellengte gaat gewoonweg niet op.
De wagen op de foto heeft best een lange bak, dus dan is het zelfs logisch dat de dissel kort is.
Ach, ooit gewoon een vrachtwagentje kopen, al het gezeik afgelopen

Met oplegger?PageFault schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 15:59:
[...]
Ik ging vanuit gelijkblijven van bakmaat. Maar de bak van een paardentrailer is best lang, op de foto ook, maar beslist niet langer.
Ach, ooit gewoon een vrachtwagentje kopen, al het gezeik afgelopen

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ha ha ha ja en dan zo een waar er nog een achter past

Omdat dit het kampeertopic is, @PageFault en @Gonadan.......

https://www.roelofsen.eu/en/horsetruck/equon/

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
Ik zou er voor tekenen!TheOmen schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]
Dan zou ik ook tekenen voor een sleepdienst want als je zo'n gevaarte op een gemiddeld kleiveldje op een camping zet krijg je hem er nooit meer op eigen kracht weg. (lijkt wel geshopt deze foto's)PageFault schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:37:
Ik zou er voor tekenen!
Zeiss Distagon 21 f/2.8
Ik zie ze wel op wedstrijden, meestal rijden ze gewoon rustig weg en na een regenbuitje is het veld niet echt meer fijn. De mensen die assistentie nodig hebben, zijn toch vaak de zware SUVs met zware trailers.Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:41:
[...]
Dan zou ik ook tekenen voor een sleepdienst want als je zo'n gevaarte op een gemiddeld kleiveldje op een camping zet krijg je hem er nooit meer op eigen kracht weg. (lijkt wel geshopt deze foto's)
Krijg je die wel je 90 graden draai door dan?

Als ik dat ding kan betalen, kan ik mijn huis verkopen denk iknooberke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:14:
[...]
Krijg je die wel je 90 graden draai door dan?![]()

@pirke kom er maar in, die hut van jou is toch iets kleinerTheOmen schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 16:12:
[Afbeelding]
[Afbeelding]
[Afbeelding]

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.
En terecht, wie wil nu zo'n bakbeest?aReaRe schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 17:45:
[...]
@pirke kom er maar in, die hut van jou is toch iets kleiner

Ik hoef ook geen paarden te vervoeren, dat scheelt enorm veel ruimte. Grote kans dat wij alsnog meer binnenruimte hebben

[Voor 21% gewijzigd door pirke op 23-05-2023 18:41]
Wel handig voor opsluiten van stoute kinderenpirke schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 18:40:
[...]
En terecht, wie wil nu zo'n bakbeest?
Ik hoef ook geen paarden te vervoeren, dat scheelt enorm veel ruimte. Grote kans dat wij alsnog meer binnenruimte hebben

Renault Clio Estate 1.2 TCE EDC 120pk Zen met aan de haak een Caravelair Antares Titanium 390
gambieter schreef op dinsdag 7 december 2021 @ 13:51 Stelletje idioten zijn bezig met de dekstoelen van de Titanic te reorganiseren terwijl het schip zinkt.
Het lijkt erop dat er wat meer onzin & auto-praat voorbij komt dan dat er over kamperen gepraat wordt. Zou dat weer meer on-topic kunnen? Thnx!
In direct na de Mod..
* Bommes pakt een virtueel koekje
Van de week bij mijn nieuwe Robens Pioneer EX2 tentje een grondzeiltje voor het "voortent" gedeelte bij besteld.
Een complete footprint kreeg ik echt nergens gevonden helaas.
Aankomend weekend met de caravan op pad, denk dat ik het tentje ook even meeneem, kan ik het even test opzetten.
Ben erg benieuwd hoe het er uitziet, voelt, en hoe makkelijk of moeilijk het ding op te zetten is.

* Bommes pakt een virtueel koekje
Van de week bij mijn nieuwe Robens Pioneer EX2 tentje een grondzeiltje voor het "voortent" gedeelte bij besteld.
Aankomend weekend met de caravan op pad, denk dat ik het tentje ook even meeneem, kan ik het even test opzetten.
Ben erg benieuwd hoe het er uitziet, voelt, en hoe makkelijk of moeilijk het ding op te zetten is.
[Voor 14% gewijzigd door Bommes op 23-05-2023 21:05]
Mijn nieuwste reis verslag lees je hier-<klik klik>- - Adventures are not always fun while you're having them
130 gram, zonder fluit weliswaar: https://evernew-global.com/products/ulseries/eca318.htmlrockerpoet schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:21:
Mijn Dutch ovens (drie stuks) hebben alle geen pootjes eronder, voornamelijk omdat ik ook op de houtkachel wil kunnen koken. En als ik wat afstand wil hebben dan leg ik er gewoon M12 moeren onder. En ach verder zijn het allemaal uiteraard in the eye of the beholder. Voor mij blijven het DO's en thuis heb ik idd een BK-achtige braadpan (eigenlijk meer Le Creuset-achtig) of 2 staan.Gonadan schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:42:
[...]
Beide varianten zijn geëvolueerd van uit hetzelfde oude principe, de aloude kookpot boven het vuur. De term dutch oven wordt nogal breed ingezet. Ze hebben lang niet altijd pootjes, sommigen zijn gewoon geëmailleerd, vaak wordt daadwerkelijk een gewone braadpan bedoeld. En mijn braadpan heeft wel weer een opstaande rand in de deksel, dus kunnen prima kolen op. Ik vind het niet zozeer vloeken om eerlijk te zijn. Tenzij je het met zo'n standaard lel van BK wil vergelijken.
als het echt compact moet:rockerpoet schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:21:
https://seatosummit.eu/products/x-pot-kettle
Op mijn wegschaal doet die 191 gram
je X-mug (2x!) passen er weer ingeklapt in, en de X-kettle past dan weer in de X-pot..
Wil je lichter dan is inderdaad zoals hierboven aangegeven een titanium pot nog lichter (ik heb er een van Toaks van 750ml , zelf gewogen, 103 gram, 115 gram met hoes)
[Voor 8% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-05-2023 13:18]
130 zelfs gram zeggen de specszuma schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:20:
[...]
300 gram, zonder fluit weliswaar: https://evernew-global.com/products/ulseries/eca318.html

die StS X-Kettle van mij gaat al jaren mee, denk inmiddels een jaar of 8/9Cheesy schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 14:33:
[...]
Er bestaan opvouwbare. Weet niet of ze echt duurzaam zijn (qua levensduur) maar wellicht wel handig ivm pakmaat.
BK met Le Creuset vergelijken, als we het dan over vloeken hebben.zuma schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 12:24:
[...]
Mijn Dutch ovens (drie stuks) hebben alle geen pootjes eronder, voornamelijk omdat ik ook op de houtkachel wil kunnen koken. En als ik wat afstand wil hebben dan leg ik er gewoon M12 moeren onder. En ach verder zijn het allemaal uiteraard in the eye of the beholder. Voor mij blijven het DO's en thuis heb ik idd een BK-achtige braadpan (eigenlijk meer Le Creuset-achtig) of 2 staan.

Wat pannen betreft, ik gebruik ze eigenlijk wel erg weinig op vakantie ben ik achter. Veel vaker een salade met grill, of eenpans dingen, of gewoon de lokale horeca proberen. Ben niet zo fanatiek in het zelf kokkerellen op de camping, wat helaas ook niet altijd even gezond uit pakt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even een vraag aan de wat meer ervaren kampeerders hier. Mijn vriendin en ik zijn volgende week een nacht op het TT circuit van Assen en daar zullen we overnachten in een tent. Nou zijn wij allebei geen kampeerders dus ik ben nog op zoek naar wat tips. EasyUp tent, luchtmatras en slaapzakken zijn al geregeld. Echter bestaat het binnenterein van Assen natuurlijk volledig uit asfalt / stenen. Kan ik daar probleemloos onze tent op opzetten of moet er bijvoorbeeld een zeil onder omdat anders de tent aan de onderkant beschadigd? Daarnaast kan ik natuurlijk niet de tent op de gewone manier vastzetten omdat ik geen haringen in de grond kan zetten. Is het voldoende als ik bijvoorbeeld wat gewicht in een hoek van de tent leg, en de andere hoek aan onze auto vastmaak?
@UTwizard Kun je niet een veldbed regelen en meenemen? Luchtbedden zijn sowieso al vreselijk om op te slapen als het ook maar een beetje koud is (steenkoud), maar op asfalt en stenen al helemaal niet aan te raden...
Verder, ga je slapen in die partytent? Of heb je nog een andere tent? (Of interpreteer ik 'EasyUp' niet juist?)
Verder, ga je slapen in die partytent? Of heb je nog een andere tent? (Of interpreteer ik 'EasyUp' niet juist?)
Easy up klinkt alsof hij geen haringen nodig heeft zolang er iets in ligt
Verder zou je van die schuimtegels kunnen overwegen voor in de tuin of zo, isoleert ook lekker.
Verder zou je van die schuimtegels kunnen overwegen voor in de tuin of zo, isoleert ook lekker.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Even snel gegoogled, maar ik zie geen event de komende dagen waarbij gekampeerd kan worden, wellicht kijk ik er overheen. Weet je zeker dat je op het binnenterrein staat en niet op de TT camping naast het circuit? Die heeft nl. gewoon een ondergrond van gras.....UTwizard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:20:
Echter bestaat het binnenterein van Assen natuurlijk volledig uit asfalt / stenen.
Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.
EasyUp in de zin van een tent van de Decathlon die met het aantrekken van 2 koorden volledig op te zetten is, deze om specifiek te zijn: https://www.decathlon.nl/...k/_/R-p-142651?mc=8357353JanHenk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:40:
Op die manier is de tent dus ook meteen "in model".
Ik ben dinsdag met mijn motor op het circuit en de avond van tevoren mag je het terrein al op om te overnachten. Omdat we in Juli een weekend in Frankrijk "kamperen" op de paddock van een circuit omdat mijn vriendin en ik daar moeten rijden, vonden we Assen wel een geschikte generale repetitieTheOmen schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 15:49:
[...]
Even snel gegoogled, maar ik zie geen event de komende dagen waarbij gekampeerd kan worden, wellicht kijk ik er overheen. Weet je zeker dat je op het binnenterrein staat en niet op de TT camping naast het circuit? Die heeft nl. gewoon een ondergrond van gras.....

bedoel je trouwens niet deze tent?:UTwizard schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:21:
[...]
EasyUp in de zin van een tent van de Decathlon die met het aantrekken van 2 koorden volledig op te zetten is, deze om specifiek te zijn: https://www.decathlon.nl/...k/_/R-p-142651?mc=8357353
Op die manier is de tent dus ook meteen "in model".
[...]
Ik ben dinsdag met mijn motor op het circuit en de avond van tevoren mag je het terrein al op om te overnachten. Omdat we in Juli een weekend in Frankrijk "kamperen" op de paddock van een circuit omdat mijn vriendin en ik daar moeten rijden, vonden we Assen wel een geschikte generale repetitieWe staan dus wel echt met auto+aanhanger+motor op het binnenterrein.
https://www.decathlon.nl/...p-308355?mc=8553541&c=WIT
die heeft idd 2 trekkoordjes om hem op te zetten en af te breken (en als ik 10 jaar was kwam ik dat wel doen tijdens het rondje rellen op de camping, bij voorkeur als je er nog in ligt

Die lijkt vrij zelfstaand (net als de pop-up tentjes), dus dat gebrek aan haringen zal wel meevallen, mits je er gewicht in heb tegen het 'wegvliegen' of ergens anders aan verankerd (maar nog steeds met wat gewicht in)
Je hebt gelijk, dat is inderdaad de tent die wij hebben.Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 16:43:
[...]
bedoel je trouwens niet deze tent?:
https://www.decathlon.nl/...p-308355?mc=8553541&c=WIT
die heeft idd 2 trekkoordjes om hem op te zetten en af te breken (en als ik 10 jaar was kwam ik dat wel doen tijdens het rondje rellen op de camping, bij voorkeur als je er nog in ligt)
Die lijkt vrij zelfstaand (net als de pop-up tentjes), dus dat gebrek aan haringen zal wel meevallen, mits je er gewicht in heb tegen het 'wegvliegen' of ergens anders aan verankerd (maar nog steeds met wat gewicht in)
De tent zullen we ook echt alleen 's nachts gebruiken en dan zullen wij of tenminste wat spullen er in liggen. Zodra ik me 's ochtends heb ingeschreven zullen we de tent ook weer meteen opvouwen dus hij blijft ook niet staan

@UTwizard Oké, duidelijk. Ik dacht aan van die uitschijfbare partytenten, die noemen ze namelijk zo...
Ik zou zelf een dikke fleecedeken meenemen en afhankelijk van de ondergrond en de weersvoorspelling ín je tent leggen óf zelfs onder je tent. Als je hem eronder legt, beschermt dat namelijk ook het kwetsbare grondzeiltje. Maar in ieder geval hou je met zo'n deken ook meteen de koude uit de grond tegen, dan lig je wat aangenamer op je luchtbed.
Dan komt het wel goed. Haringen lijkt me niet per se noodzakelijk mits er geen 6 beaufort staat...
Ik zou zelf een dikke fleecedeken meenemen en afhankelijk van de ondergrond en de weersvoorspelling ín je tent leggen óf zelfs onder je tent. Als je hem eronder legt, beschermt dat namelijk ook het kwetsbare grondzeiltje. Maar in ieder geval hou je met zo'n deken ook meteen de koude uit de grond tegen, dan lig je wat aangenamer op je luchtbed.
Dan komt het wel goed. Haringen lijkt me niet per se noodzakelijk mits er geen 6 beaufort staat...
Heb je die ook in een aanbieding gevonden die je kunt delen of heb je bijna 1/3e vd prijs voor de hele tent betaald?Bommes schreef op dinsdag 23 mei 2023 @ 21:04:

Had na jouw post namelijk ook dezelfde tent besteld vanwege prijs en formaat, en 2 weken geleden getest met zo'n simpel eco-zeiltje eronder. Niet ideaal maar het voldoet. Vind de tent trouwens echt een upgrade vanaf de kleine Darwin 2+, binnentent voelt iets lager maar breedte en lengte zijn beide prima. Voortent is echt een voortent, heb alleen nog geen stoeltje erin gezet. Vind hem in zn geheel alleen wel een beetje lang, maar dat krijg je als de binnenruimte ook doorwerkt naar de buitenruimte

Benieuwd naar je ervaring als je hem gaat testen.
Dat fleecedekens for life. Wij hadden er altijd meerdere bij, onder de luchtbedden, erop, in de slaapzak als liner.. blijft lekker warmJanHenk schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 17:02:
@UTwizard

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Ja nu ik het zo terug kijk is het wel ongeveer 1/3 van de prijs van de tent .JohnnieWbl schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 18:07:
[...]
Heb je die ook in een aanbieding gevonden die je kunt delen of heb je bijna 1/3e vd prijs voor de hele tent betaald?![]()
Had na jouw post namelijk ook dezelfde tent besteld vanwege prijs en formaat, en 2 weken geleden getest met zo'n simpel eco-zeiltje eronder. Niet ideaal maar het voldoet. Vind de tent trouwens echt een upgrade vanaf de kleine Darwin 2+, binnentent voelt iets lager maar breedte en lengte zijn beide prima. Voortent is echt een voortent, heb alleen nog geen stoeltje erin gezet. Vind hem in zn geheel alleen wel een beetje lang, maar dat krijg je als de binnenruimte ook doorwerkt naar de buitenruimte![]()
Benieuwd naar je ervaring als je hem gaat testen.

https://www.bergfreunde.n...dbfaE7aN_146628_3678583_9
Daar heb ik geen vandaan.
Maar dat jij aangeeft dat hij wat lager is dan de Darwin 2+ baart me dan wel weer zorgen.
Ik wil er toch wel rechtop in kunnen zitten op mijn bedje.
[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 24-05-2023 21:55]
Hoogste punt in de binnentent Darwin 2+ was 110cm (voor de 3+ zelfs 120cm), voor de Pioneer is het 85-100 cm volgens mij dus wel wat lager en zo voelt het ook. Of je relaxt rechtop kunt zitten hangt van je houding en lengte af gok ik, ben 195cm en voelde bij het aankleden wel lager dan de Coleman, was mooi weer dus heb niet lange tijd in de tent gezeten, over een week weer enkele dagen op pad dus zal er dan even op letten.Bommes schreef op woensdag 24 mei 2023 @ 21:54:
Maar dat jij aangeeft dat hij wat lager is dan de Darwin 2+ baart me dan wel weer zorgen.
Ik wil er toch wel rechtop in kunnen zitten op mijn bedje.
Vind 40 euro toch wel wat duur voor een stukje zeil dat niet eens de binnentent beschermd (maar wel mooi dat hij verder perfect past in de voortent), voor 10 euro heb je zo'n eco-doek, heb hem in 2en geknipt en de randen met vuur bewerkt tegen het rafelen. Hopelijk houdt ie het zo even vol, breedte is perfect, iets te kort maar dat is geen ramp.
[Voor 20% gewijzigd door JohnnieWbl op 25-05-2023 08:56]
voor de echte eerlijke vergelijking moet je wel ook even de spanbanden en oogjes etc. bij optellen he. Kom je nog steeds niet bij 40 euro, maar toch.JohnnieWbl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:53:
[...]
Hoogste punt in de binnentent Darwin 2+ was 110cm (voor de 3+ zelfs 120cm), voor de Pioneer is het 85-100 cm volgens mij dus wel wat lager en zo voelt het ook. Of je relaxt rechtop kunt zitten hangt van je houding en lengte af gok ik, ben 195cm en voelde bij het aankleden wel lager dan de Coleman, was mooi weer dus heb niet lange tijd in de tent gezeten, over een week weer enkele dagen op pad dus zal er dan even op letten.
Vind 40 euro toch wel wat duur voor een stukje zeil dat niet eens de binnentent beschermd (maar wel mooi dat hij verder perfect past in de voortent), voor 10 euro heb je zo'n eco-doek, heb hem in 2en geknipt en de randen met vuur bewerkt tegen het rafelen. Hopelijk houdt ie het zo even vol, breedte is perfect, iets te kort maar dat is geen ramp.
Maar eens dat het een beetje muf is dat ze hem niet als footprint onder de hele tent hebben.
Oh ik bedoel ook niet dat het het geld niet waard zou zijn voor sommigen die van een perfect passend en strak zeil in de voortent houden, maar dat er een zeer goedkoop alternatief is die deels wél de binnentent beschermd. En als deze toch helemaal kapot rafelt dan probeer ik wel een stukje landbouwplastic van een boer uit de buurt, helemaal op maat van de tent te knippen.Hopjesvla79 schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 13:36:
voor de echte eerlijke vergelijking moet je wel ook even de spanbanden en oogjes etc. bij optellen he. Kom je nog steeds niet bij 40 euro, maar toch.
Maar eens dat het een beetje muf is dat ze hem niet als footprint onder de hele tent hebben.
Was opzoek naar een gas BBQ voor zowel thuis en in de caravan.
Heb uiteindelijk gekozen voor de Citi Chef 40. Mede door de prijs van €100,-
Overal in Nederland is deze voor de dubbele prijs beschikbaar maar Proshop een stuk goedkoper (blijkbaar zending uit Denemarken).
Ding was met 2 dagen in NL. Gewoon zwarte versie met draagtas erbij.
Voor de liefhebber hier te bestellen:
https://www.proshop.nl/Gr...rill-Citi-Chef-40/2985559
Overal in Nederland is deze voor de dubbele prijs beschikbaar maar Proshop een stuk goedkoper (blijkbaar zending uit Denemarken).
HHmm dat klinkt niet veel belovend.JohnnieWbl schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 08:53:
[...]
Hoogste punt in de binnentent Darwin 2+ was 110cm (voor de 3+ zelfs 120cm), voor de Pioneer is het 85-100 cm volgens mij dus wel wat lager en zo voelt het ook. Of je relaxt rechtop kunt zitten hangt van je houding en lengte af gok ik, ben 195cm en voelde bij het aankleden wel lager dan de Coleman, was mooi weer dus heb niet lange tijd in de tent gezeten, over een week weer enkele dagen op pad dus zal er dan even op letten.
Heb me er ook niet heel goed in verdiept om eerlijk te zijn..de maten van mijn Darwin en deze.
\Zag een leuke aanbieding, leuk kleurtje lager gewicht, kleinere pakmaat dus heb hem maar gewoon besteld.
|Het lagere gewicht valt wat tegen toen ik het geheel eens ging wegen, de pakmaat is wel wat kleiner dus dat is erg fijn.
Ben benieuwd of het in gebruik een fijn ding is.
Mijn Darwin vond/vind ik een erg fijn tentje in het gebruik.
Alleen makkelijk op te zetten, goed op te vouwen, in te pakken, enz.
Zaterdag of zondag even een gaatje zoeken in de dag planning om het ding eens op te zetten.
Het is vast een erg tof ding.
Op camping Jan Klaassen droomland vlakbij Doetinchem.
[Voor 4% gewijzigd door Bommes op 26-05-2023 19:03]
Gaan we gisterenavond na het opzetten van de voortent even een hap eten buiten de camping om terug bij de caravan dit aan te treffen:
Nee dat zijn geen bekende van ons, nee dat is niet hun plekje maar dat van ons, nee het was niet het laatste vrije stukje op het veld.
Waar nu geen caravan staat is hun plekje..
Ze waren ook in geen velden of wegen te bekennen.
Een van de personeelsleden van de camping die langs kwam lopen er nog op aangesproken, met de vraag of ze hun dat plekje hadden aangewezen.
(Iedereen wordt hier naar hun plek begeleid door het personeel)
Maar dat was toch juist niet zo, ze hadden hun toch duidelijk op hun, nu nog lege, plek gewezen.
10 minuten later komt de camping eigenaar nog even langs, met de vraag of we persee wilde dat ze gingen verplaatsen.
Nou ja dat hoeft nou ook al weer niet.
Maar hoe kun je nou zo blind/alleen op de wereld zijn.
Nu 1 avond verder terwijl ik dit zit te schrijven en onze buren wel thuis zijn.
Ontploft die buurman tegen zijn vrouw en kind.
Ik ga nooit meer kamperen met dat kind, ik sta op het punt mijn schoenen aan te doen en naar huis te gaan, vloek, tier, mopper, enz..
Moeder en kind zitten nu buiten, kind is denk ik nog geen 3 en zit ontzettend verdrietig te snotteren en huilen dat hij naar huis wil.
..
Poe daar breekt mijn vader hart toch echt wel van hoor.

Nee dat zijn geen bekende van ons, nee dat is niet hun plekje maar dat van ons, nee het was niet het laatste vrije stukje op het veld.
Waar nu geen caravan staat is hun plekje..
Ze waren ook in geen velden of wegen te bekennen.
Een van de personeelsleden van de camping die langs kwam lopen er nog op aangesproken, met de vraag of ze hun dat plekje hadden aangewezen.
(Iedereen wordt hier naar hun plek begeleid door het personeel)
Maar dat was toch juist niet zo, ze hadden hun toch duidelijk op hun, nu nog lege, plek gewezen.
10 minuten later komt de camping eigenaar nog even langs, met de vraag of we persee wilde dat ze gingen verplaatsen.
Nou ja dat hoeft nou ook al weer niet.
Maar hoe kun je nou zo blind/alleen op de wereld zijn.
Ik ga nooit meer kamperen met dat kind, ik sta op het punt mijn schoenen aan te doen en naar huis te gaan, vloek, tier, mopper, enz..
Moeder en kind zitten nu buiten, kind is denk ik nog geen 3 en zit ontzettend verdrietig te snotteren en huilen dat hij naar huis wil.
..
Poe daar breekt mijn vader hart toch echt wel van hoor.

Beetje aanmoedigen, is vanavond dat plekje leeg. Maar ik zou wel hebben gevraagd opzij te gaanBommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:15:
..
Poe daar breekt mijn vader hart toch echt wel van hoor.![]()
@Bommes De tent van de buren staar er ook wel netjes bij. 
Die buren blijft een ding op camping af en toe.
Wij staan ook op de camping momenteel.
Gisteren de caravan zo gepositioneerd zodat we naast de caravan nog een stukje hebben om te koken of een parasol neer te zetten.
Nadat we klaar waren met bouwen de auto op de parkeerplaats gezet.
Zitten we voor de tent te eten, komt de (blijkbaar) buurman aangereden met z'n auto, parkeert hem op ons plekje, pakt wat rommel uit z'n auto en zonder een woord te zeggen is ie weg.
Toen ik hem een half uurtje later vroeg of hij van plan was z'n auto daar te laten staan keek ie me verbaasd aan en vroeg waarom de auto daar weg moest.
Uhm nou, als ik graag een auto als uitzicht had gehad, dan had ik m'n eigen auto daar wel neergezet.
Na veel gemopper heeft ie toch z'n auto weggezet.

Die buren blijft een ding op camping af en toe.
Wij staan ook op de camping momenteel.
Gisteren de caravan zo gepositioneerd zodat we naast de caravan nog een stukje hebben om te koken of een parasol neer te zetten.
Nadat we klaar waren met bouwen de auto op de parkeerplaats gezet.
Zitten we voor de tent te eten, komt de (blijkbaar) buurman aangereden met z'n auto, parkeert hem op ons plekje, pakt wat rommel uit z'n auto en zonder een woord te zeggen is ie weg.
Toen ik hem een half uurtje later vroeg of hij van plan was z'n auto daar te laten staan keek ie me verbaasd aan en vroeg waarom de auto daar weg moest.
Uhm nou, als ik graag een auto als uitzicht had gehad, dan had ik m'n eigen auto daar wel neergezet.
Na veel gemopper heeft ie toch z'n auto weggezet.

@205Gutmann dat heb ik met de camper echt zo vaak gehad.
Caravan naast of tegenover ons, willen ze niet tegen hun eigen auto aan kijken, dus zetten ze dat ding bijna onder of toch minstens net naast onze luifel..
Maar wel uit hun eigen zicht.
Hoe dan..
@maartend ik ben een veel te zacht ei wat dat betreft.
Vandaar ook dat mijn hart breekt als ik een ouder zo tekeer hoor gaan tegen zijn kind + vrouw.
Caravan naast of tegenover ons, willen ze niet tegen hun eigen auto aan kijken, dus zetten ze dat ding bijna onder of toch minstens net naast onze luifel..
Maar wel uit hun eigen zicht.
Hoe dan..

@maartend ik ben een veel te zacht ei wat dat betreft.
Vandaar ook dat mijn hart breekt als ik een ouder zo tekeer hoor gaan tegen zijn kind + vrouw.
[Voor 5% gewijzigd door Bommes op 27-05-2023 20:37. Reden: Woordaanvulling fouten er uit gehaald]
@Bommes Als hij zich nu netjes even gemeld had, en had gevraagd of het goed is om z'n auto daar te parkeren, dan had ik er nog wel over na willen denken.
Maar zomaar ongevraagd op andermans plekje je auto parkeren en dan weglopen zonder iets te zeggen.
In de meivakantie stonden we op De Beerze Bulten, da's een autovrije camping, dat vond ik nog eens ideaal met kleine kinderen. Je mocht alleen de camping op om je kampeermiddel te brengen of halen. Voor de boodschappen stonden bij de receptie bolderkarretjes die je mag gebruiken.
Ik vind er sowieso maar weinig aan als iedereen z'n auto naast het kampeermiddel moet parkeren.
Het ziet er niet uit, en je hebt de hele dag mensen die voor ieder wissewasje met de auto over de camping scheuren.
Maar zomaar ongevraagd op andermans plekje je auto parkeren en dan weglopen zonder iets te zeggen.

In de meivakantie stonden we op De Beerze Bulten, da's een autovrije camping, dat vond ik nog eens ideaal met kleine kinderen. Je mocht alleen de camping op om je kampeermiddel te brengen of halen. Voor de boodschappen stonden bij de receptie bolderkarretjes die je mag gebruiken.
Ik vind er sowieso maar weinig aan als iedereen z'n auto naast het kampeermiddel moet parkeren.
Het ziet er niet uit, en je hebt de hele dag mensen die voor ieder wissewasje met de auto over de camping scheuren.
Daarom hebben ze campings met een door een heg afgebakende en genummerde plekken... Dan is het nog hooguit ruzie om wie welk stroompunt krijgt
(en of de muziek wat zachter kan...)
En te veel (werk)stress gecombineerd met een 3 jarig kind kan menig lontje inkorten, dan heb je niet veel nodig om te ontploffen. Dat is gewoon menselijk. Kwestie van structureel stress verlagen en omstebeurt geduld uit je tenen halen tot ie slaapt in dat nieuwe bed...
Dat vind ik nog het grootste voordeel van een camper/caravan: de kinderen hebben altijd hun eigen bed waar ze aan gewend zijn, ongeacht waar je overnacht.

En te veel (werk)stress gecombineerd met een 3 jarig kind kan menig lontje inkorten, dan heb je niet veel nodig om te ontploffen. Dat is gewoon menselijk. Kwestie van structureel stress verlagen en omstebeurt geduld uit je tenen halen tot ie slaapt in dat nieuwe bed...
Dat vind ik nog het grootste voordeel van een camper/caravan: de kinderen hebben altijd hun eigen bed waar ze aan gewend zijn, ongeacht waar je overnacht.
@pirke ons dochtertje was al een aantal dagen "bezig" met haar bedje in de caravan.
Sera boven slapen caravan
Ze vind het er helemaal geweldig, in dat ding.
We hebben een hoog bed boven de voorste zithoek, dat is haar bedje.
Vrijdag voordat we vertrokken was mijn vrouw in de ochtend op haar werk.
Ik vrij en met Sera thuis, samen wat boodschappen gedaan, auto door de wasstraat, enz.
Tegen 12 uur, terwijl we in en om de caravan op de oprit aan het rommelen waren:
Sera moe, Sera naar bedje toe
Ik vraag haar, hier in de caravan en ja hoor dat wilde ze graag.
Bed uitgeklapt voor haar, schoentjes uit, dekentje er bij en ze heeft heerlijk 1,5 uur liggen pitten.
In de caravan op de oprit
Nu daarin tegen... Kwart voor 8 lag ze er in, nu 10 voor half 10 is ze nog wakker.
En maar kletsen, zingen, tellen..
Misschien even de buurman vragen die kan haar denk ik nog wel motiverend toe spreken.
Sera boven slapen caravan
Ze vind het er helemaal geweldig, in dat ding.
We hebben een hoog bed boven de voorste zithoek, dat is haar bedje.
Vrijdag voordat we vertrokken was mijn vrouw in de ochtend op haar werk.
Ik vrij en met Sera thuis, samen wat boodschappen gedaan, auto door de wasstraat, enz.
Tegen 12 uur, terwijl we in en om de caravan op de oprit aan het rommelen waren:
Sera moe, Sera naar bedje toe
Ik vraag haar, hier in de caravan en ja hoor dat wilde ze graag.
Bed uitgeklapt voor haar, schoentjes uit, dekentje er bij en ze heeft heerlijk 1,5 uur liggen pitten.
In de caravan op de oprit

Nu daarin tegen... Kwart voor 8 lag ze er in, nu 10 voor half 10 is ze nog wakker.

Misschien even de buurman vragen die kan haar denk ik nog wel motiverend toe spreken.
@pirke Daarom hebben ze campings waar de auto gewoon niet bij de tent mag, heerlijk is dat. Al heb je dan alsnog de asocialen die dat niet snappen of de auto alleen 's nachts op de parkeerplaats zetten.
@Bommes Die caravan naast je komt op mij over als zon typische kampeerder die echt wel weet waar hij moet staan maar ja dat plekje vindt hij leuker/beter en kan vast ook wel. Schijt aan alle etiquette en intenties van de eigenaar.
Je vaderhart snap ik ook goed. Doe ff normaal, kamperen is juist genieten voor die kleintjes.
Je dochter voegt zich precies aan campingbedtijd zo te horen. Tel rustig twee uur op bij de bedtijd van thuis en je zit in de richting.
@Bommes Die caravan naast je komt op mij over als zon typische kampeerder die echt wel weet waar hij moet staan maar ja dat plekje vindt hij leuker/beter en kan vast ook wel. Schijt aan alle etiquette en intenties van de eigenaar.
Je vaderhart snap ik ook goed. Doe ff normaal, kamperen is juist genieten voor die kleintjes.
Je dochter voegt zich precies aan campingbedtijd zo te horen. Tel rustig twee uur op bij de bedtijd van thuis en je zit in de richting.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
@Gonadan terwijl ik het vorige berichtje schreef zijn wij zelf ook p ons bedje gaan liggen.
Nog even mijn dochtertje toe gefluisterd dat ze echt maar beter een dutje kon gaan doen.
Nu 10 minuten later is het stil en slaapt ze.
Nog even mijn dochtertje toe gefluisterd dat ze echt maar beter een dutje kon gaan doen.
Dat zijn voor mij echt de genietmomentjes. M'n dochter horen zingen of spelen met de knuffels en dan veel te laat gaan slapen (meestal pas bij schemering). Gelukkig slaapt ze dan in de ochtend ook flink uit dus is het rustig half negen. Heerlijkvakantie gevoel.Bommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:33:
@Gonadan terwijl ik het vorige berichtje schreef zijn wij zelf ook p ons bedje gaan liggen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Genoeg kinderen..
Waar maak je dit nou mee
Beetje verrotte foto, maar liggend in ons bedje, kijkend uit het raam zie ik een vliegtuig aan de andere kant van het veldje..
Waar maak je dit nou mee
Beetje verrotte foto, maar liggend in ons bedje, kijkend uit het raam zie ik een vliegtuig aan de andere kant van het veldje..
Yep, maar 's ochtends nog steeds voor 7 uur wakker zijn en gaan spelen en dan de dag erna eind vd middag oververmoeid zijn met alle humeur die daar bij hoortGonadan schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:29:

Het kost hier altijd een week voordat ze het nieuwe ritme door hebben en 's ochtends wat langer blijven liggen. Soms verlang ik naar de puberteit dat we ze er niet meer uit krijgen

[Voor 6% gewijzigd door pirke op 27-05-2023 22:13]
Amenpirke schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 22:12:
[...]
Soms verlang ik naar de puberteit dat we ze er niet meer uit krijgen
Heb ik ook een keer met de tent gehad. Camping mee zeeën van ruimte. Kom je terug tref je dit aan:Bommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 20:15:
Gaan we gisterenavond na het opzetten van de voortent even een hap eten buiten de camping om terug bij de caravan dit aan te treffen:
[Afbeelding]
Gelukkig was hun deur niet op slot (ze waren weg) want dat ellendige buitenlampje bleef ook onze tent verlichten.

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.
Oh die lampjes, verschrikkelijk, doe gewoon uit als je niets hoeft te zien. Permanente verlichting is op een camping al niet nodig, hooguit bij het pad of sanitair als je bang bent voor klachten.LordSinclair schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:53:
[...]
Heb ik ook een keer met de tent gehad. Camping mee zeeën van ruimte. Kom je terug tref je dit aan:
[Afbeelding]
Gelukkig was hun deur niet op slot (ze waren weg) want dat ellendige buitenlampje bleef ook onze tent verlichten.
Het is altijd interessant (en soms ook frustrerend) om de dynamiek van het positioneren van de kampeermiddelen te zien op een camping. Sommigen zoeken ook gewoon rust en privacy, anderen denken nergens aan een bouwen gewoon een zo groot mogelijk kamp en je hebt ook weer van die types die houden van mensen kijken en draaien de voortent zo recht op je snufferd gericht als ze de kans krijgen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
We zijn nu met onze tent inmiddels bij 5 boerencampings geweest (sinds 1, 5 jaar), dus we zijn nog steeds onervaren. Maar zelfs wij snappen dat sommige plekken niet gewaardeerd wordt als je er iets neerzet.
Het liefst gaan we naar een kleine (boeren/natuur) camping waar je vak afgescheiden is met een hegje ofzo.
Maar erg blij met de tent. Enige wat we nu nog willen kopen is fatsoenlijk bestek (ipv plastic) en een klauwhamer om de haringen gemakkelijker los te krijgen.
Opzetten en het inrichten duurt voortaan 2,5uur. Uurtje winst tov de eerste keer.
(lampjes lijken feller dan ze daadwerkelijk zijn. Maar zo kunnen wij wel een spelletje spelen)
Het liefst gaan we naar een kleine (boeren/natuur) camping waar je vak afgescheiden is met een hegje ofzo.
Maar erg blij met de tent. Enige wat we nu nog willen kopen is fatsoenlijk bestek (ipv plastic) en een klauwhamer om de haringen gemakkelijker los te krijgen.
Opzetten en het inrichten duurt voortaan 2,5uur. Uurtje winst tov de eerste keer.
(lampjes lijken feller dan ze daadwerkelijk zijn. Maar zo kunnen wij wel een spelletje spelen)
Wat voor lampen zijn dat? Nog ergens te koopstreamnl schreef op zondag 28 mei 2023 @ 10:34:
We zijn nu met onze tent inmiddels bij 5 boerencampings geweest (sinds 1, 5 jaar), dus we zijn nog steeds onervaren. Maar zelfs wij snappen dat sommige plekken niet gewaardeerd wordt als je er iets neerzet.
Het liefst gaan we naar een kleine (boeren/natuur) camping waar je vak afgescheiden is meteen hegje ofzo.
[Afbeelding]

Voor bestek kan je best naar de kringloop. Kost niks en is over het algemeen veel betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Ikea. Wij hebben het oude bestek van verre familie van een paar generaties terug mogen ontvangen voor onze kampeeruitrusting. Is minstens even goed als wat we thuis hebben maar we zijn niet bang om iets kwijt te raken.
De klauwhamer is trouwens ook handig om rotspennen de grond in te krijgen.
[Voor 10% gewijzigd door Kevinns op 28-05-2023 11:04]
Ben niet degene waar je op reageert, maar zelf hebben wij deze hangen in de tent: link
Zijn niet te fel maar prima om binnen nog een bordspel te spelen zonder dat je het risico loopt dat er een helikopter op je plek probeert te landen

Waar is dan je verstand? Rekening houden met andere mensen is voor sommige mensen echt een hele opgave..LordSinclair schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:53:
[...]
Heb ik ook een keer met de tent gehad. Camping mee zeeën van ruimte. Kom je terug tref je dit aan:
[Afbeelding]
@Anton2610 Ik krijg een 'mispouce' (404 error: link is stuk) 

Oeps, maar nu gefixt!_Eend_ schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:07:
@Anton2610 Ik krijg een 'mispouce' (404 error: link is stuk)
Je zou toch eigenlijk die auto open willen breken om de hele boel weg te rijden. Want een rare mensen lopen er toch rond.LordSinclair schreef op zondag 28 mei 2023 @ 09:53:
[...]
[Afbeelding]
Wij kiezen tegenwoordig ook vaak enigszins afgescheiden plekjes als dat mogelijk is. Ben inmiddels wel genezen van het idee dat op een veld staan gezelliger is

Ik ben aan het zoeken naar een camping (of twee) om binnenkort heen te gaan met onze tent. Maar als ik zo rond kijk zijn de campings tegenwoordig alleen nog bestemd voor caravans en vooral campers. Zelfs de op de luchtfoto's van de camping-websites zelf, is geen tent meer te bekennen!
Welk land, gebied of camping kunnen we nog leuk staan met een tent? We zitten te denken aan Italië (nog geen specifiek gebied), Slovenië, Frankrijk, maar ook Spanje zou nog wel kunnen. Maar het liefst zoek ik een camping met grasplaatsen, afgebakend met hegjes is een pré. We zijn met z'n tweeën. Verder houden we van rust, mooi uitzicht, leuke dorpjes, wandelen, natuur.
Ik ga zelf nog wel verder zoeken, maar als iemand hier leuke tips heeft: meer dan welkom!
Welk land, gebied of camping kunnen we nog leuk staan met een tent? We zitten te denken aan Italië (nog geen specifiek gebied), Slovenië, Frankrijk, maar ook Spanje zou nog wel kunnen. Maar het liefst zoek ik een camping met grasplaatsen, afgebakend met hegjes is een pré. We zijn met z'n tweeën. Verder houden we van rust, mooi uitzicht, leuke dorpjes, wandelen, natuur.
Ik ga zelf nog wel verder zoeken, maar als iemand hier leuke tips heeft: meer dan welkom!
Entia non sunt praeter necessitatem multiplicanda
@H_H Het klopt dat je in de minderheid bent, de meeste campings staan vol met wit plastic en daar voel ik me ook niet echt thuis met de vouwwagen.
Ze zijn er nog genoeg, maar je moet vooral zoeken naar de campings waar weinig faciliteiten zijn. En weinig plekken (minder dan 100).
In Nederland is het aandeel tenten en vouwwagens nog wel heel behoorlijk waardoor je hier in NL ook grotere campings hebt waar je gezellig met je tent tussen andere liefhebbers kunt staan. Maar in mijn beleving is dat in het buitenland wat lastiger te vinden.
Ik pak meestal de ANWB en ACSI erbij voor campings in het buitenland met wat filters op aantal plaatsen…
Je zoekgebied is overigens wel wat te groot voor tips
Ze zijn er nog genoeg, maar je moet vooral zoeken naar de campings waar weinig faciliteiten zijn. En weinig plekken (minder dan 100).
In Nederland is het aandeel tenten en vouwwagens nog wel heel behoorlijk waardoor je hier in NL ook grotere campings hebt waar je gezellig met je tent tussen andere liefhebbers kunt staan. Maar in mijn beleving is dat in het buitenland wat lastiger te vinden.
Ik pak meestal de ANWB en ACSI erbij voor campings in het buitenland met wat filters op aantal plaatsen…
Je zoekgebied is overigens wel wat te groot voor tips

@JanHenk , haha. Klopt. Ik was deze ochtend aan het zoeken op de Dolomieten, maar zag daar dus inderdaad alleen "wit plastic". Toen ben ik maar breder gaan zoeken. Zit nu op backpackfever.nl. Straks als de Leidinggevende weer thuis is, maar eens kijken waar zij precies naar toe wil.
Klauwhamer wordt gebruikt voor het verwijderen van de haringen. Ik heb zo’n grote rubberen hamer. Ik meen dat ik hier ergens had gelezen dat dit wordt gewaardeerd door je mede campinggasten.
En bedankt voor de tip van de kringloop. Zoiets durf ik daar wel te halen en te gebruiken na zeer grondig poetsen
En bedankt voor de tip van de kringloop. Zoiets durf ik daar wel te halen en te gebruiken na zeer grondig poetsen

Geen idee. Volgens chef inkoop hebben wij die bij de Blokker gehaald.
als de Leidinggevende bepalend is dan zou je haar ook het uitzoekwerk kunnen laten doen... Of heeft ze die opdracht gedelegeerd naar jou?H_H schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:14:
@JanHenk , haha. Klopt. Ik was deze ochtend aan het zoeken op de Dolomieten, maar zag daar dus inderdaad alleen "wit plastic". Toen ben ik maar breder gaan zoeken. Zit nu op backpackfever.nl. Straks als de Leidinggevende weer thuis is, maar eens kijken waar zij precies naar toe wil.
Goed, in Frankrijk zijn vaak nog zat kleine campings te vinden, hoe minder sterren hoe groter de kans dat het klein is. Camping municipals bijvoorbeeld, daar mis je dan wel vaak de hegjes. Maar ook Frankrijk is groot, nog een specifiek gebied in gedachten? Vaak is het ook wel zo, in mijn ervaring , dat hoe dieper je de bergen in gaat, de kans kleiner wordt op grote caravans. Vinden ze denk ik niet zo leuk om daar te rijden. Ergo dus meer tenten en buscampers.
Slovenië langs de Soça boven Bovec heeft een paar mooie kleine campings.
Check eens camping Kursaal aan het trasimeno meer. Wij zijn daar meerdere keren geweest en bevat precies wat je zoekt met goed onderhouden sanitair. 2 keer per dag werd gepoetst.H_H schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
Ik ben aan het zoeken naar een camping (of twee) om binnenkort heen te gaan met onze tent. Maar als ik zo rond kijk zijn de campings tegenwoordig alleen nog bestemd voor caravans en vooral campers. Zelfs de op de luchtfoto's van de camping-websites zelf, is geen tent meer te bekennen!
Hoogseizoen kost je zo’n 40 eu per dag wel, maar gewoon fijne camping en het is in Umbrie minder toeristisch dan bijv Gardameer. Prijzen voor uit eten zijn ook prima daar. Enige nadeel is het is vanuit Maastricht (waar ik in de buurt woon) al 1370km.
Je moet door Zwitserland (vignet) of Frankrijk (tolwegen) maar zeker de moeite waard.
Ziet er erg mooi uit! Zoiets zoek ik inderdaad. Niet de goedkoopste, maar ja. Je krijgt waar je voor betaalt hoop ik.loewie1984 schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:06:
[...]
Check eens camping Kursaal aan het trasimeno meer. Wij zijn daar meerdere keren geweest en bevat precies wat je zoekt met goed onderhouden sanitair. 2 keer per dag werd gepoetst.
Hoogseizoen kost je zo’n 40 eu per dag wel, maar gewoon fijne camping en het is in Umbrie minder toeristisch dan bijv Gardameer. Prijzen voor uit eten zijn ook prima daar. Enige nadeel is het is vanuit Maastricht (waar ik in de buurt woon) al 1370km.
Je moet door Zwitserland (vignet) of Frankrijk (tolwegen) maar zeker de moeite waard.
Campings met een kekke website en mooie luchtfoto's maken het mensen wel erg makkelijk, vaak ook qua stijl en faciliteiten. Dat sluit dan weer heel goed aan op de doelgroep die je nu beschrijft.H_H schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:
Hoe makkelijker te vinden via een verzamelsite, hoe mooier de website, hoe meer luxe en wit plastic.
Wil je dat niet dan ga je voor mond op mond advies, groene boekjes, rabberige een 1.0 sites of aanbevelingen op een forum zoals je nu doet. Alleen moet je dan nog wel inschatten wat de stijl van de aanbeveler is.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Je hebt ook campings met een redelijke website, maar waar je niet online kan boeken, is voor mij altijd een pluspunt. Gewoon even bellen/mailen.Gonadan schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:23:
[...]
Campings met een kekke website en mooie luchtfoto's maken het mensen wel erg makkelijk, vaak ook qua stijl en faciliteiten. Dat sluit dan weer heel goed aan op de doelgroep die je nu beschrijft.
Hoe makkelijker te vinden via een verzamelsite, hoe mooier de website, hoe meer luxe en wit plastic.
Wil je dat niet dan ga je voor mond op mond advies, groene boekjes, rabberige een 1.0 sites of aanbevelingen op een forum zoals je nu doet. Alleen moet je dan nog wel inschatten wat de stijl van de aanbeveler is.
Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.
Ja ik heb de eigenaren altijd gastvrij ervaren. Er is een campingwinkeltje waar je brood in de ochtend kunt bestellen en de basics om savonds pasta te maken. Zoals kaas, vlees, groente, water, zuivel, toilet benodigdheden enzo.H_H schreef op zondag 28 mei 2023 @ 13:16:
[...]
Ziet er erg mooi uit! Zoiets zoek ik inderdaad. Niet de goedkoopste, maar ja. Je krijgt waar je voor betaalt hoop ik.
Verder loop je te voet in 20 minuutjes naar Passignano Sul Trasimeno. Een leuk stadje met genoeg leven. Ieder jaar vindt daar op de laatste zondag van Juli de Palio delle Barche plaats. Leuk evenement met dito geschiedenis.
Andere plekjes in de buurt die de moeite waard zijn, zijn Assisi, Perugia, San Feliciano, Magione en Castelione del Lago daar is altijd een grote markt waar je overheen kan struinen.
Hou je van Blues kun je ook Trasimeno Blues checken daar komen ieder jaar grote artiesten.
Verder 3 leuke eilandjes waarvan je er twee kunt bezoeken en verder gewoon lekker bakken in de zon in juli.
Ik ga er al meer dan 20 jaar heen (de plaats, niet zozeer de camping) en het is een beetje een 2de thuis geworden rond dat meer.
Noord Italie en dan de regio Piemonte is erg mooi. Als je de bekende meren links laat liggen en meer de dalletje in rijd en richting de zwitserse grens heb je prachtige basic campings zonder caravans en waanzinnige natuur maar toch ook nog lekker eten bij de lokale pizzariasH_H schreef op zondag 28 mei 2023 @ 12:00:

Wij zijn vorig jaar in Mei een maand naar Italie geweest met een busje en tent en drie kids. In Italie is het goed zoeken naar leuke campings (ze zijn er zeker) en zijn veel campings ingericht op caravans.
Piemonte en dan met name in de bergen zit je echt goed. Camping Monta Rosa was wel een favorietje en het liefst zouden we verder de bergen ingaan, was het niet dat het begin Mei echt nog te koud was.
We waren de eerste die aankwamen dat weekend
Toch vond ik dat altijd wel heerlijke avonden. Kinderen die van de nieuwigheid niet konden slapen en dan om 11u ‘s avonds nog lekker een stokbroodje brie mee zaten te happen.Bommes schreef op zaterdag 27 mei 2023 @ 21:23:
Nu daarin tegen... Kwart voor 8 lag ze er in, nu 10 voor half 10 is ze nog wakker.![]()
Ondertussen “gespeeld boos” er inwrijven hoelaat het wel niet is maar ondertussen genieten van het trotse bekkie.
Een week later vertelde ze trots aan opa dat ze heel laat op waren en nog aan het eten waren.
@Togi inderdaad heerlijke avonden zo, genieten met volle teugen.
Ons meisje voorop, super om zoveel tijd met elkaar door te brengen. Dat doen we normaal ook al naar op zo een weekendje weg is dat de volle 24 uur van een etmaal samen.
Net even snel mijn nieuwe Robbens tentje opgezet:
Voor de eerste keer uitgepakt en opgezet in krap 10 minuutjes.
Staat als een huis met slechts 4 haringen, verwacht ik wat wind moeten er wel een paar extra bij.
Haringen trouwens ook erg goede kwaliteit, van die dikkere aluminium grondpennen, super.
Geen reden om die te vervangen
Binnen is de ruimte ook goed, meer lengte in te loggen dan in mijn Darwin 3+.
De diagonaal nachten zijn over
Footprintje voor het voortentje is als het goed is afgelopen vrijdag bezorgd bij ons thuis.
Nu weer terug ingepakt met het binnententje er in "vast" gelaten.
Iets meer gefrommel met opvouwen als je alleen bent. Maar meer opzet gemak de volgende keer.
Al met al tevreden, geen wereld schokkende upgrade ten opzichte van mijn Coleman Darwin 3+. Maar de upgrade in kwaliteit merk je wel erg goed. Fijne materialen, goed afgewerkt.
Ons meisje voorop, super om zoveel tijd met elkaar door te brengen. Dat doen we normaal ook al naar op zo een weekendje weg is dat de volle 24 uur van een etmaal samen.
Net even snel mijn nieuwe Robbens tentje opgezet:
Voor de eerste keer uitgepakt en opgezet in krap 10 minuutjes.
Staat als een huis met slechts 4 haringen, verwacht ik wat wind moeten er wel een paar extra bij.
Haringen trouwens ook erg goede kwaliteit, van die dikkere aluminium grondpennen, super.
Geen reden om die te vervangen

Binnen is de ruimte ook goed, meer lengte in te loggen dan in mijn Darwin 3+.
De diagonaal nachten zijn over

Footprintje voor het voortentje is als het goed is afgelopen vrijdag bezorgd bij ons thuis.
Nu weer terug ingepakt met het binnententje er in "vast" gelaten.
Iets meer gefrommel met opvouwen als je alleen bent. Maar meer opzet gemak de volgende keer.
Al met al tevreden, geen wereld schokkende upgrade ten opzichte van mijn Coleman Darwin 3+. Maar de upgrade in kwaliteit merk je wel erg goed. Fijne materialen, goed afgewerkt.
@Bommes Hoogte ook goed?
Deze tent gaat deze week een aantal dagen mee op een backpack-achtig rondje in Drenthe, goede manier om het opzetten en inpakken een aantal keer te oefenen (al is deze inderdaad niet erg ingewikkeld).
Deze tent gaat deze week een aantal dagen mee op een backpack-achtig rondje in Drenthe, goede manier om het opzetten en inpakken een aantal keer te oefenen (al is deze inderdaad niet erg ingewikkeld).
[Voor 79% gewijzigd door JohnnieWbl op 29-05-2023 08:04]
Beste kampeerders,
Wij zijn lekker in onze nieuwe tent aan het kamperen op de Veluwe. Gisteravond kwam onze buurman naar ons toe om te melden dat een ander van de camping een van onze scheerlijnen (per ongeluk) had gesloopt door er op volle vaart tijdens het voetballen (tja) overheen te struikelen. Best lomp natuurlijk, ook om dat niet zelf even te melden. Maar ook echt jammer van de tweede nacht in onze nieuwe (dure) tent (!). De lijn is als het ware afgescheurd van de tent (zie foto). Het tentdoek zelf lijkt nog intact. Mijn vraag: is dit (goed) te repareren, zodanig dat het ook weer stevig is?
(Overigens was ik ook wel verbaasd dat dit zo scheurt, maar dat zal wel te maken hebben met de kracht en de richting daarvan die erop kwam te staan.)
Wij zijn lekker in onze nieuwe tent aan het kamperen op de Veluwe. Gisteravond kwam onze buurman naar ons toe om te melden dat een ander van de camping een van onze scheerlijnen (per ongeluk) had gesloopt door er op volle vaart tijdens het voetballen (tja) overheen te struikelen. Best lomp natuurlijk, ook om dat niet zelf even te melden. Maar ook echt jammer van de tweede nacht in onze nieuwe (dure) tent (!). De lijn is als het ware afgescheurd van de tent (zie foto). Het tentdoek zelf lijkt nog intact. Mijn vraag: is dit (goed) te repareren, zodanig dat het ook weer stevig is?
(Overigens was ik ook wel verbaasd dat dit zo scheurt, maar dat zal wel te maken hebben met de kracht en de richting daarvan die erop kwam te staan.)
Ik prop mijn tenten altijd ipv vouwen. Vouwen op steeds dezelfde plekken kan de tent uiteindelijk beschadigen en proppen is ook veel sneller en ook in je eentje te doen.
Als je standaard bij 1 kant steeds begint (ik altijd voeteneind slaapgedeelte) dan is het opzetten ook weer heel makkelijk: tent eruit trekken en hij ligt meteen weer in de lengte waarin je hem op wilt zetten => voeteneind komt dan weer als laatste uit de zak

Ik zou eens informeren bij een zeilmakerij.olivier5 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:04:
Beste kampeerders,
Wij zijn lekker in onze nieuwe tent aan het kamperen op de Veluwe. Gisteravond kwam onze buurman naar ons toe om te melden dat een ander van de camping een van onze scheerlijnen (per ongeluk) had gesloopt door er op volle vaart tijdens het voetballen (tja) overheen te struikelen. Best lomp natuurlijk, ook om dat niet zelf even te melden. Maar ook echt jammer van de tweede nacht in onze nieuwe (dure) tent (!). De lijn is als het ware afgescheurd van de tent (zie foto). Het tentdoek zelf lijkt nog intact. Mijn vraag: is dit (goed) te repareren, zodanig dat het ook weer stevig is? [Afbeelding]
In Veghel zit Marvella, wij hebben daar ook wat kleine aanpassingen aan onze tent laten doen. Tot op heden erg tevreden over de service en kwaliteit van het geleverde werk.
Wat mij betreft ook één van de redenen waarom voetballen niet hoort op een kampeervelden. Bij ons hebben ze een keer de Cadac barbecue omver geschopt waardoor er een deuk inzit.

Wij gingen vroeger naar van die achteraf-legerdumps waar ze nog echt spul hadden, dan kon je voor 1 gulden per set een supergoed en scherp bestekset halen.Kevinns schreef op zondag 28 mei 2023 @ 11:03:
Voor bestek kan je best naar de kringloop. Kost niks en is over het algemeen veel betere kwaliteit dan bijvoorbeeld Ikea. Wij hebben het oude bestek van verre familie van een paar generaties terug mogen ontvangen voor onze kampeeruitrusting. Is minstens even goed als wat we thuis hebben maar we zijn niet bang om iets kwijt te raken.
Ik gebruik je klauwhamer ook inderdaad om haringen te rammen, ik gebruik enkel spijkerharingen en houten haringen als reserve mee voor zanderige grond.
Is een mooie bbq inderdaad. Ziet er ook enigszins stevig uit en de prijs van 100 euro is zeker niet verkeerd. Ik heb er ook naar staan kijken maar ben afgehaakt op het aluminium grill rooster en ben uiteindelijk gegaan voor een weber go anywhere op gas.JaMaaT schreef op donderdag 25 mei 2023 @ 21:16:
Was opzoek naar een gas BBQ voor zowel thuis en in de caravan.
qua hamer heb ik recent deze beauty gehaald (nooit gedacht dat nog te zeggen over een hamer)
https://www.decathlon.nl/...e-ondergrond/_/R-p-343552?
en als ik eerlijk ben puur omdat ik hem er gaaf uit vind zien. Mijn rubberen was toch al aan het verslijten.
Voor bestek..tja ik zelf gebruik een plastic setje (volgens mij van StS) (vanwege het gewicht) welke ik in 2004 gekocht heb en nog steeds prima werkt, ook het mes (en anders is er altijd nog het zakmes).
Moest het iets van staal zijn dan zou ik gewoon even naar de Ikea of Hema ofzo gaan. Kost nog steeds geen drol ivm de rest van de campeerspullen. Niet te moeilijk doen, waarom zou je ineens op de camping je bestek wel kwijt raken en thuis niet?
en als ik eerlijk ben puur omdat ik hem er gaaf uit vind zien. Mijn rubberen was toch al aan het verslijten.
Voor bestek..tja ik zelf gebruik een plastic setje (volgens mij van StS) (vanwege het gewicht) welke ik in 2004 gekocht heb en nog steeds prima werkt, ook het mes (en anders is er altijd nog het zakmes).
Moest het iets van staal zijn dan zou ik gewoon even naar de Ikea of Hema ofzo gaan. Kost nog steeds geen drol ivm de rest van de campeerspullen. Niet te moeilijk doen, waarom zou je ineens op de camping je bestek wel kwijt raken en thuis niet?
Marketing.Hopjesvla79 schreef op maandag 29 mei 2023 @ 10:01:
qua hamer heb ik recent deze beauty gehaald (nooit gedacht dat nog te zeggen over een hamer)

Met zo'n rechte klauw moet je wel opletten als je hem aan kleine kinderen uitleent, slecht voor je voorhoofd.

Zeiss Distagon 21 f/2.8
Inderdaad, (technisch) katoen vouwen, alle kunststoffen proppen. Zo doe ik het altijd al met goed resultaat en veel sneller met ons kleine tentje dat we in twee weken soms wel 10x opzetten en afbreken.Leipo schreef op maandag 29 mei 2023 @ 08:18:
[...]
Ik prop mijn tenten altijd ipv vouwen. Vouwen op steeds dezelfde plekken kan de tent uiteindelijk beschadigen en proppen is ook veel sneller en ook in je eentje te doen.
Als je standaard bij 1 kant steeds begint (ik altijd voeteneind slaapgedeelte) dan is het opzetten ook weer heel makkelijk: tent eruit trekken en hij ligt meteen weer in de lengte waarin je hem op wilt zetten => voeteneind komt dan weer als laatste uit de zak
Met een grote tent vouw ik overigens wel wat meer omdat de prop anders wel heel groot kan worden, maar die zet ik per jaar meestal niet meer dan 2 keer op dus dan is het herhaal effect niet zo groot.
de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.