[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 171 ... 277 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
  • Registratie: Maart 2004
  • Laatst online: 23:51
@Gonadan en @zuma

Nee snap jullie punt, op zulke campings komen wij (nog) niet. Vaak zijn dat ook niet de meest geschikte camping voor kids. Wij zitten een beetje op niveau boeren camping. Animatie geven de kids ook niets om, als er maar een zandbak en een glijbaan is.

De slinger verlicht overigens wel alleen onze eigen tent. Maar heb er wel losse lamp bij waar ik wel bij kan lezen.

Ik ga ook niet met een zaklamp ofzo door de voortent, daar is juist die slinger voor. Zodat er gelijkmatig een zacht strijklicht in de voortent is.

Buitenlamp van de caravan gebruik ik niet. Dat is zo'n ongezellige halve bouwlamp. Overigens is het 'snachts overal donker toch? Ga er vanuit dat men de lampen toch niet aanhoud?

Edit, plaatje gevonden. Zoals je ziet zie je 'm van buiten niet eens hangen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/IGWnxID43vSgZg8GzRYOD3FUvdU=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/t6czD90WukBbWs8yjEjWp7LW.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 24% gewijzigd door JaMaaT op 31-05-2023 16:42 . Reden: Plaatje toegevoegd. ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:41
Kevinns schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:33:
@JanHenk gewetensvraag… Stel je neemt/krijgt een derde kind, zou je dan nog steeds blij zijn met je combi camp country?

Ik ben echt enorm gecharmeerd van het snelle en aanpasbare karakter van deze wagen maar met 3 kinderen die de komende 5-7 jaar zéker nog niet in een eigen tent slapen lijkt hij mee te klein… en elke keer een achtertent moeten opzetten gaat voorbij aan de voordelen van de snelle wagen… Puur hypothetisch verder, de komende twee jaar gaan we nog geen vouwwagen kopen
De Country heeft maar 1 bed. We hebben 2 kinderen en hebben daarom de Country links laten liggen en zijn voor een Flexi gegaan. Maar met 3 kinderen in een Flexi zie ik niet zitten als ze ouder zijn (7-10 jaar). Er is een ruimte onder een bed die je als 3e slaapkamer kunt gebruiken. Maar die vind ik daar niet echt geschikt voor (smalle ingang, laag, op de grond, onder een ander bed, etc.).

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:47

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
JaMaaT schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:38:
@Gonadan en @zuma

Nee snap jullie punt, op zulke campings komen wij (nog) niet. Vaak zijn dat ook niet de meest geschikte camping voor kids. Wij zitten een beetje op niveau boeren camping. Animatie geven de kids ook niets om, als er maar een zandbak en een glijbaan is.
Gevoelig punt voor een fan van natuurkampeerterreinen, dat zijn juist de beste plekken voor kinderen. Spelen in de natuur, met de natuur en je eigen inspiratie, veel gezonder dan passief bezig gehouden worden door een animatieteam. :P
De slinger verlicht overigens wel alleen onze eigen tent. Maar heb er wel losse lamp bij waar ik wel bij kan lezen.

Ik ga ook niet met een zaklamp ofzo door de voortent, daar is juist die slinger voor. Zodat er gelijkmatig een zacht strijklicht in de voortent is.

Buitenlamp van de caravan gebruik ik niet. Dat is zo'n ongezellige halve bouwlamp. Overigens is het 'snachts overal donker toch? Ga er vanuit dat men de lampen toch niet aanhoud?
Dat zal je verbazen. Op een boerencamping valt het mee, op de luxecamping heb je mazzel als men 's nachts radio en TV uit doet. :D
Op de natuurcampings (vaak ook op boerencampings) is het idee toch wat meer dat het gewoon bedtijd wordt als het donker wordt. Hooguit nog even lezen of zitten met een neut, maar dan snel te pitten zodat je de volgende dag weer vroeg fris en fruitig bent.

Overigens verder geen oordeel hoor, maar er zitten gewoon wel wat verschillen qua sfeer tussen de typen campings.

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 31-05-2023 16:43 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• robbierzz
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 20:37
Ik lees inmiddels al even mee, maar ook wij wagen dit jaar de stap naar de camping. Onze kampeerervaring dateert van ons allebei van zo'n 20 jaar geleden met de ouders, maar hebben er goede herinneringen aan.

We zijn met z'n 4-en (dochter van nu een aantal weken oud en een zoon van 5,5) wat ook direct de voornaamste reden is om dit te doen. Vliegen is zeer comfortabel (we hebben al best wat van de wereld gezien ook met z'n 3-tjes), maar op dit moment in het hoogseizoen heb ik die 'prijzen' er niet voor over.

We hebben een aantal jaren geleden georienteerd op een caravan, maar zoals eerder aangehald, de tweedehands, maar ook nieuwprijzen zijn serieus door het dak gegaan. Alternatief werd al snel de vouwwagen, waar inderdaad ook de prijzen door het dak gaan. Afgelopen weekend hebben we een goede 2e hands Jamet Louisiana (met één ondertent) bekeken. Nog geen 10 jaar oud - 7x gebruikt, van de eerste eigenaren en voor een goede prijs. Enthousiaste mensen die goed zorgden voor de wagen zoals we duidelijk konden ervaren. Deze zondag klappen ze 'm nog eens samen met ons volledig open incl de voortent/luifel, daarna kan ons avontuur beginnen :) .

Het is geen hele snelle opzetter, zij gaven zelf aan +- 1,5u. Toch heb ik het idee dat de meesten inmiddels wel in die tijd staan, dus echt doorslaggevend is het voor ons niet geweest (ook niet omdat trekken er gezien de samenstelling nog niet echt inzit). Ik verwacht dat dat de eerste keer wel wat langer duurt, zeker omdat ik een deel toch gewoon zelf moet doen aangezien de kleinste nog wat aanvullende aandacht nodig heeft. We gaan het in ieder geval nog eens uitproberen op een camping in de buurt voor een weekend, zodra we de spullen wat compleet bij elkaar hebben gesprokkeld. Dan hoop ik wat hiaten uit de spullenlijst te hebben gehaald, zodat dat op de 'echte' vakantie een stuk relaxter gaat.

Dance with the stars

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:42:
[...]

Gevoelig punt voor een fan van natuurkampeerterreinen, dat zijn juist de beste plekken voor kinderen. Spelen in de natuur, met de natuur en je eigen inspiratie, veel gezonder dan passief bezig gehouden worden door een animatieteam. :P

[...]

Dat zal je verbazen. Op een boerencamping valt het mee, op de luxecamping heb je mazzel als men 's nachts radio en TV uit doet. :D
Op de natuurcampings (vaak ook op boerencampings) is het idee toch wat meer dat het gewoon bedtijd wordt als het donker wordt. Hooguit nog even lezen of zitten met een neut, maar dan snel te pitten zodat je de volgende dag weer vroeg fris en fruitig bent.

Overigens verder geen oordeel hoor, maar er zitten gewoon wel wat verschillen qua sfeer tussen de typen campings.
Dat zeg ik, speeltuintje zandbak en smeren met water. Lees in ieder geval buiten prutsen. Animatieteam geven ze niets om ;)

Maar een camping waar rust wordt verwacht heb ik niets te zoeken. Onze dochter van 6 kan zich nog wel gedragen maar onze zoon van 3 heeft energie voor 10. De loopt de hele dag te "razen". Daar doe je mensen geen plezier mee als je komt voor de rust.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 02-08 02:49
Hopjesvla79 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:36:
Als de keuze is van die massaal verlichte laantjes (door straatverlichting) of anderzijds te aanwezige verlichting in de vorm van de "bouwlampen" die mensen soms mee hebben om rondom te zitten, of lampen boven deuren van sleurhutten of campers (uiteraard wel de hele nacht aan om vage redenen) dan vind ik een subtiele slinger tijdens aanwezigheid best prima. ... mits subtiel natuurlijk. Het hoeft geen kermis te zijn en voor een Turks theehuis ga ik wel naar een Turks theehuis.
Bij van die veldjes met aan twee kanten caravans met dan voor elke caravan een paar solarlampjes in een rij in de grond geprikt, is 't net een landingsbaan... Ik heb altijd zoiets van de boeing kan elk moment landen :+

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Kevinns schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:33:
@JanHenk gewetensvraag… Stel je neemt/krijgt een derde kind, zou je dan nog steeds blij zijn met je combi camp country?

Ik ben echt enorm gecharmeerd van het snelle en aanpasbare karakter van deze wagen maar met 3 kinderen die de komende 5-7 jaar zéker nog niet in een eigen tent slapen lijkt hij mee te klein… en elke keer een achtertent moeten opzetten gaat voorbij aan de voordelen van de snelle wagen… Puur hypothetisch verder, de komende twee jaar gaan we nog geen vouwwagen kopen
Het hangt wat van de leeftijd af. Maar als je ze alledrie in een leeftijd hebben van pak 'm beet 2 tot 8 (dus allemaal op een bedje van enig formaat en bij je in de wagen), dan zou ik er inderdaad niet heel blij mee zijn.

Zou eerder voor een type gaan zoals de Flexi met ondertent, of een Holtkamper Kyte met kindertent XL die dan veel meer binnenruimte heeft.

Zoals je zegt is de Country best flexibel en heeft wel veel mogelijkheden voor slaapplaatsen, maar het principe van snelle opzetter gaat dan (inherent aan de opzet) zeker verloren. Maar misschien is dat met 3 kinderen sowieso wel wat een illusie...

Voorlopig geen plannen voor een derde, geeft namelijk nog veel meer praktische problemen dan alleen de vouwwagen :+

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gallus
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 23:43

Gallus

Cheesy

L.N. schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:39:
[...]

De Country heeft maar 1 bed. We hebben 2 kinderen en hebben daar de Country links laten liggen en zijn voor een Flexi gegaan. Maar met 3 kinderen in een Flexi zie ik niet zitten als ze ouder zijn (7-10 jaar). Er is een ruimte onder een bed die je als 3e slaapkamer kunt gebruiken. Maar die vind ik daar niet echt geschikt voor (smalle ingang, laag, op de grond, onder een ander bed, etc.).
Och, ik heb zelf als kind een paar jaar op zo'n plek geslapen in een Alpen Kreuzer Allure. Dat zie ik mijn zoontje t.z.t. ook wel doen in onze Flexi. Prima overbrugging richting een eigen tentje.

All I want is a warm bed, a kind word and unlimited power.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
JaMaaT schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:01:
[...]

Dat zeg ik, speeltuintje zandbak en smeren met water. Lees in ieder geval buiten prutsen. Animatieteam geven ze niets om ;)

Maar een camping waar rust wordt verwacht heb ik niets te zoeken. Onze dochter van 6 kan zich nog wel gedragen maar onze zoon van 3 heeft energie voor 10. De loopt de hele dag te "razen". Daar doe je mensen geen plezier mee als je komt voor de rust.
De rust gaat gelukkig niet om de afwezigheid van kinderen, dat hoort er gewoon bij wat mij betreft. Het zit hem meer in het idee dat je rekening houdt met anderen en wat dichter bij de basis blijft. Dus geen onnodige herrie zoals een radio of TV aan, geen schultenbrau kring onder de voortent vormen en de hele camping mee laten genieten van het gesprek, geen sfeerverlichting die het halve veld verlicht, geen auto's die voor elke boodschap het veld over rijden, etc. En dan 's avonds na tienen gewoon stil, niet alleen rustig, nee gewoon stil. En lichten uit als het bedtijd is.

Eigenlijk dingen die jaren geleden op heel veel campings normaal waren maar dat is aardig aan het verschuiven geslagen. Ook doordat iedereen tegenwoordig wifi lijkt te willen en een tablet mee neemt. Moet je mensen uitleggen dat het not-done is om met zo'n ding voor je caravan series te gaan kijken die ik verderop kan verstaan. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 00:20
JanHenk schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 10:52:
[...]

Met grote regelmaat (en gisteren ook weer) worden er combi-camps van een halfjaar oud aangeboden via Facebook... Dat zijn dus mensen die met volle overtuiging een nieuwe hebben gekocht (meer dan EUR 20.000...) maar er naar één vakantie achter zijn gekomen dat vouwwagens niets voor ze zijn.

Dat vind ik wel wonderlijk.
Heb de advertentie niet gezien maar kan ook andere redenen hebben, zoals scheiding e.d.

Wij hebben vorig jaar 2e hands caravan gekocht zonder ervaring voor de prijs van een nieuwe vouwwagen. Mochten mijn ouders nu bij wijze van spreken de Concorde Diamant President carbon black camper kopen en zou die mee mogen nemen, denk ik dat de caravan ook zo weg is, hoe leuk ik het ook vind :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
kiefty14 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:58:
[...]

Heb de advertentie niet gezien maar kan ook andere redenen hebben, zoals scheiding e.d.

Wij hebben vorig jaar 2e hands caravan gekocht zonder ervaring voor de prijs van een nieuwe vouwwagen. Mochten mijn ouders nu bij wijze van spreken de Concorde Diamant President carbon black camper kopen en zou die mee mogen nemen, denk ik dat de caravan ook zo weg is, hoe leuk ik het ook vind :)
ik denk dat dit een mooi voorbeeld is
Wij hebben deze Country in januari 2023 opgehaald. Maar helaas is mijn man er achter gekomen dat een vouwwagen niet bij hem past.
L.N. schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:39:
[...]

De Country heeft maar 1 bed. We hebben 2 kinderen en hebben daar de Country links laten liggen en zijn voor een Flexi gegaan. Maar met 3 kinderen in een Flexi zie ik niet zitten als ze ouder zijn (7-10 jaar). Er is een ruimte onder een bed die je als 3e slaapkamer kunt gebruiken. Maar die vind ik daar niet echt geschikt voor (smalle ingang, laag, op de grond, onder een ander bed, etc.).
Bij de winkel in Boxtel werd gezegd dat het tentje onder de wagen van de Flexi minder ventilatie kende. Die onder de Trigano was beter... Al zou ik ze nooit als slaapplek inzetten denk ik.

Overigens ben ik afgelopen maandag zelf onder die van een Jametic geklommen en kreeg serieus last van claustrofobie, waar ik normaal geen enkele last van heb :P

Overigens welk merk banden zitten er bij andere combi-camps onder? Vond het nml erg opvallend dat die in Boxtel op Hifly HF201 stond.. :P

[ Voor 37% gewijzigd door GAIAjohan op 31-05-2023 20:41 ]

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 20:50

Bommes

Capo del formaggio

Gonadan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:51:
[...]

De rust gaat gelukkig niet om de afwezigheid van kinderen, dat hoort er gewoon bij wat mij betreft. Het zit hem meer in het idee dat je rekening houdt met anderen en wat dichter bij de basis blijft. Dus geen onnodige herrie zoals een radio of TV aan, geen schultenbrau kring onder de voortent vormen en de hele camping mee laten genieten van het gesprek, geen sfeerverlichting die het halve veld verlicht, geen auto's die voor elke boodschap het veld over rijden, etc. En dan 's avonds na tienen gewoon stil, niet alleen rustig, nee gewoon stil. En lichten uit als het bedtijd is.

Eigenlijk dingen die jaren geleden op heel veel campings normaal waren maar dat is aardig aan het verschuiven geslagen. Ook doordat iedereen tegenwoordig wifi lijkt te willen en een tablet mee neemt. Moet je mensen uitleggen dat het not-done is om met zo'n ding voor je caravan series te gaan kijken die ik verderop kan verstaan. :)
Nou ja een dat verbaasde me dus op die ontzettende Jan Klaassen camping waar we met Pinksteren waren.
Ja die ene droeftoeter had zijn zooi wel heel dicht op onze stek opgebouwd.

Maar nog voor 22:00 uur was het volledig stil en rustig.
Ja er was zo een Schultenbrau groep die vrijdag hun 3 caravans naar elkaar opbouwde, dikke partytent er tussen in. Kratjes bier er bij tijdens het opbouwen van het hele zooitje. Iedereen onder de tattoos, enz.
In de partytent, die overigens gewoon volledig dicht kon, een lange tafel, warmte lampen en een beamer+scherm... :P

Maar .. geen enkele vorm van geluidshinder, om 22:00uur of zelfs ver daar voor waren ze gewoon rustig in die, dicht geritste, partytent.

In de ochtend, rust, wat spelende kinderen, mensen lekker aan hun ontbijtje in hun voortent of vouwwagen.

Daar kan/kon menig andere "rustige" boerencamping een puntje aan zuigen.
Okay moment opname I know maar dan nog.
Wij hebben er een heerlijk weekend gehad, dat ook nog wel echt kamperen was :+ (y)

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JaMaaT
[...]

Ahhh eens! Dat zoek ik ook in een camping. Maar kleine campings trekt toch een ander soort volk dan grote campings. Beetje natuurlijke selectie.

Wat jij schets lijkt mij dan ook niet meer dan normaal.

Weet dat lang niet iedereen zo in de strijd zit helaas.

Vorig jaar hebben wij onze caravan gekocht overigens. een oud beestje uit 1999. Maar verder wel in een (optische) hele nette staat. Heb m net weggebracht voor een grote (inspectie) beurt.

Eigenlijk ook vrij impulsief. Meer als in dat ik nog nooit gekampeerd had. Hooguit 2 weekjes op een zuipcamping in Terschelling.

Heb wel 8 jaar terug met mijn toen kersverse vrouw met een mini tentje gekampeerd in Noorwegen. Dat was absoluut geen succes. Althans we hadden het materiaal niet goed voor elkaar.

Toen altijd gedacht dat het niet wat voor mij was.

Tot 3 jaar terug we op een camping zaten in een stacaravan. Leuke camping maar voor de kleintjes "gebeurt het rondom de caravans" ook zijn de weekjes in de stacaravan niet te betalen en je zit altijd in en om spul van een ander.

In de winter toen een caravan gekocht. Wel een soort van impulsief want nog nooit in een caravan geslapen. Wel veel op internet etc gekeken.

Afijn, volgens weekend wordt de 6e keer dat we m pakken en we balen dat we in juli niet kunnen voordat we 2,5 naar Oostenrijk gaan.

Vorig jaar 2,5 week naar Frankrijk geweest.

En dan pakken we altijd 2 campings (buiten de heen en terugreis campings om)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@Bommes Was het nou rustig of echt stil? Die nuance haal ik er niet helemaal uit. :P

Maar dat klinkt dan wel alsof de sfeer op die camping wel goed was. Mogelijk ook omdat echt íedereen daar komt vanwege de kinderen en anders in de ochtend de sjaak is, maar wel prettig.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Gonadan stil, wij stonden denk ik 20 of 30 meter van die partytent, heb er geen enkel geluid uit gehoord.

En inderdaad, wij hadden de link om al naar de kinderen gelegd.
Al die ouders en grootouders die daar waren zijn gewoon compleet bekaf na een dag speeltuin met hun koters.
Dat is nog een paar borreltjes en dan gaan om hun lichtjes uit. :P

Het was zelfs zo rustig dat ik zondagmiddag samen met mijn dochtertje en heerlijk middag dutje heb gedaan in de caravan. Met alle ramen wagenwijd open, met enkel het geritsel van de bomen op de achtergrond.

[ Voor 75% gewijzigd door Bommes op 31-05-2023 20:56 ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Wel vakantieplannen maar moet het een en ander nog op het werk kortsluiten (MKB 6 personen) en gezien het tijdstip zal mijn vakantie ergens eind augustus plaatsvinden.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 19:41
GAIAjohan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:26:

Bij de winkel in Boxtel werd gezegd dat het tentje onder de wagen van de Flexi minder ventilatie kende. Die onder de Trigano was beter... Al zou ik ze nooit als slaapplek inzetten denk ik.

Overigens ben ik afgelopen maandag zelf onder die van een Jametic geklommen en kreeg serieus last van claustrofobie, waar ik normaal geen enkele last van heb :P

Overigens welk merk banden zitten er bij andere combi-camps onder? Vond het nml erg opvallend dat die in Boxtel op Hifly HF201 stond.. :P
We vonden het zelfs geen fijne plek om de hond te laten slapen, laat staan kinderen. Het is een handige plek om langere spullen in neer te zetten. Bij ons staan er meestal de tassen met kleren (vooraan) en achterin spullen die we zelden nodig hebben.

Onze Flexi staat in de stalling, waardoor ik niet kan zien welke banden er op zitten. Maar is er iets mis met die Hifly? Die zijn natuurlijk goedkoop, maar worden veel minder zwaar belast dan bij een auto.

We hebben overigens een kleine kluis in de bak van de Flexi gemonteerd. Dan liggen de waardevolle spullen veilig als we er niet zijn. En ja, we hebben ook lampjes hangen. Dat vinden we wel gezellig uitzien. Ze laden overdag op via een klein zonnepaneeltje van een paar vierkante cm, dus veel licht geven ze niet.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wij hadden 1 week Frankrijk en 1 week zwarte woud in de planning staan.
Maar aangezien we hoogstwaarschijnlijk in het hoogseizoen weg gaan en/of moeten is dat plan enigszins gewijzigd.

Campings in het Zwarte Woud vragen gewoon Zuid Frankrijk prijzen voor het hoogseizoen.
De camping in Frankrijk die we uitgezocht hadden niet.
Dus maar een 2de camping in Frankrijk er bij gezocht, wel in de buurt van Duitsland. Mijn vrouw wil erg graag een keertje naar het Europapark.

Dus camping 1:
Camping du Pasquier, bij Dole
https://maps.app.goo.gl/qoX37t5JLH499Guq7
Camping 2:
Camping municipal d'Obernai "The Vallon Ehn"
https://maps.app.goo.gl/ehkB6Nc34sfBeLgLA
Op een half uurtje rijden van dat Europapark.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GAIAjohan
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 23:30
L.N. schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:05:
[...]

We vonden het zelfs geen fijne plek om de hond te laten slapen, laat staan kinderen. Het is een handige plek om langere spullen in neer te zetten. Bij ons staan er meestal de tassen met kleren (vooraan) en achterin spullen die we zelden nodig hebben.

Onze Flexi staat in de stalling, waardoor ik niet kan zien welke banden er op zitten. Maar is er iets mis met die Hifly? Die zijn natuurlijk goedkoop, maar worden veel minder zwaar belast dan bij een auto.

We hebben overigens een kleine kluis in de bak van de Flexi gemonteerd. Dan liggen de waardevolle spullen veilig als we er niet zijn. En ja, we hebben ook lampjes hangen. Dat vinden we wel gezellig uitzien. Ze laden overdag op via een klein zonnepaneeltje van een paar vierkante cm, dus veel licht geven ze niet.
Goeie tip wat betreft die kluis. Vast gezet met schroeven in/door de bak? Ook roestpreventie daarbij toegepast?

Verder Hifly.. Tsja..
https://www.tyrereviews.c...ADAC-Summer-Tyre-Test.htm

De performance op nat is wat me zorgen zou baren...
Heb gezien wat er met de auto van m'n vrouw gebeurde in de regen omdat de garage bij aflevering goede Vredestein banden vóór en Minerva's (met echt wel meer dan voldoende profiel) achter had gedaan. Die heeft dus letterlijk een pirouette gedaan met 40kmh op een oprit met 180graden bocht met wat water in de eerste week dat we die auto hadden.

Met Hifly's op een aanhanger zou ik me daardoor bij regen best afvragen of die de auto niet inhaalt in een bocht.

PSN: Gaiajohan || XBOX Live Gaiajohan || 5720Wp@ oost-west

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
GAIAjohan schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 20:26:
ik denk dat dit een mooi voorbeeld is
Deze doelde ik op, inderdaad. Je kan zo best een leuke deal maken, ze hebben al een hoop afgeschreven in een halfjaar.
Ik heb net even voor je gekeken en het zijn Kenda Kargotrail rubbers. Ook geen A-merk… Maar die dingen hoeft alleen maar de auto te volgen en het gewicht te dragen.

Desniettemin ben ik wel zo’n figuur die er bij vervanging gewoon A-merk rubbers onder zou leggen, scheelt een paar tientjes. Of gewoon de wagen inruilen :+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Registratie: November 2009
  • Niet online
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:03:

Ik citeer uit onze kampeerregels: " 's Nachts verlichten wij alleen onze gebouwen intern met ingetogen led verlichting, de rest het terrein is donker. Wij verzoeken u deze sfeer te koesteren. Party- en feestverlichting is niet toegestaan op of bij uw kampeermiddel."

Kortom alles wat meer licht uitstraalt dan een kaars of een olielamp zien wij als te veel geweld aan de donkere sfeer. De avond wanneer al het licht weg is, is juist prachtig. Je ziet veel meer zonder licht (na 1 uur), je ziet de vleermuizen, je ziet de sterren (zelfs de Melkweg! als het meezit). Dit is zo'n enorme meerwaarde voor een natuurkampeerbeleving dat we meewarige reacties gewoon voor lief nemen. Verder houdt je insecten ook beter weg bij bij je kampeermiddel. Die worden aangetrokken door licht, dus dat is ook een bijkomend voordeel.

Maar wees niet bevreesd ook onder echte ras natuurkampeerders zijn er zat die nog steeds dat soort verlichting gebruiken en die we moeten aanspreken daarop. Maar de volgende dag komt altijd de positieve reactie dat het echt donker zijn toch wel erg mooi is!
Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat je in de avond allemaal kan zien zodra het donker geworden is.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

Met andere woorden, ik heb mijn portie basis kamperen echt wel gehad en dat zoek ik echt niet meer op.

Nee, geef mij maar van die kleine boerenkampings waar je nog wel iets mag doen in de avond, waar je een schone natte ruimte hebt en hebt waar je ook warm kan douchen.

Kort samengevat, 100 mensen… 100 wensen.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@streamnl die natuurkampeerterrein zijn best luxe geworden sinds mijn jeugd. Toen had je geen warm water en gewoon corvee om het sanitair schoon te houden. Dat zoek ik ook niet echt op. :P

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 01-06-2023 07:15 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Fraaank
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 18-08 20:32
Ik wil graag de mensen in dit topic bedanken! Ben vorig weekend een weekendje weggeweest met de tent, maar zit nu toch (niet zo) stiekem op Markplaats te kijken naar een paar oudere Holtkampers. Toen ik dit begin van het jaar bekeek waren ze allemaal vrij duur, nu staan er toch een (op het eerste oog) paar prima modellen tussen onder de 2000 euro. Wordt vervolgd...

Acties:
  • +10 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 19-09 15:34
Wij zijn normaliter van de grote campings waar veel te doen is. Glijbanen zijn een must! Maar we kwamen er in de meivakantie achter dat dat toch met name tussen mijn oren (en de oren van m'n vrouw) zit. We zijn naar twee kleinschalige campings geweest (Luxemburg en Noord-Frankrijk) en dat was echt hemels. Gezellige mensen, genoeg te doen voor de kinderen (die vermaken zich schijnbaar toch wel). En met name het kneuterige en de spontane BBQ op ons veldje bevielen ons wel.

Ik moet wel toegeven dat wij op de laptop de race van Max hebben gekeken. Sorry @Gonadan, dat moest gewoon. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Anton2610
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 20:48
zuma schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:03:
[...]

Ik citeer uit onze kampeerregels: " 's Nachts verlichten wij alleen onze gebouwen intern met ingetogen led verlichting, de rest het terrein is donker. Wij verzoeken u deze sfeer te koesteren. Party- en feestverlichting is niet toegestaan op of bij uw kampeermiddel."
Wij stonden 3 weken terug op camping Kogerstrand. Daar was ook een tentkampeerder die de grenzen van zijn plek had afgebakend met knipperende RGB lichtsnoeren. Je moet er maar van houden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
kiefty14 schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 17:58:
[...]
Concorde Diamant President carbon black camper
Je vergeet er 'Limited Edition' achter te plakken want je wilt niet dat iedere pauper zo'n wagen kan bemachtigen :P

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Memphisto
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-09 16:39
10 juni gaat het dan eindelijk gebeuren!! Eerste weekje weg met onze nieuwe Cabanon Malawi 2.
Bij de aankoop van deze vouwwagen een voucher gekregen voor Terspegelt in Eersel.

Voor de zomermaanden veel te groot en massaal voor ons, maar aangezien het een weekje vakantie is buiten de reguliere schoolvakanties (verwacht dus minder drukte etc) toch maar op de short list voor de kinderen gezet.

M'n jongens zagen een pumptrack, crossbaan, suppen en heel veel zwemmen.. M'n dochter zandstrand, zwemmen en speeltuinen.. De keus voor hun was dus unaniem ;)

Nu weet ik dat die activiteiten wel op meer plekken te krijgen zijn, maar deed me best goed dat die zaken doorslaggevend waren.

Nog even terugkomen op de eerdere vouwwagenkeuze discussie.. Wij waren er eerst van overtuigd dat we een Cabanon Mercury (ofwel dubbelklapper) wilden (groot, ruim, iedereen slapen in de vouwwagen).
Echter op het laatste moment toch gekozen voor een enkelklapper, dus Malawi 2.
Belangrijkste reden is meer flexibiliteit en het kunnen gebruiken van de kar als kastruimte.
De jongens (10 en 8 ) slapen in een eigen Bardani tentje. M'n dochter (7) in de luxe achtertent, die aan de vouwwagentent geritst kan worden. Indien nodig kunnen ze alle drie in die achtertent slapen (bvb als we op doorreis zijn).

Het kunnen blijven gebruiken van de kar als kastruimte tijdens het kamperen, was voor toch wel doorslaggevend eigenlijk.

Nog even ene ruime week werken en dan eindelijk weg :)

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:10:
Wij zijn normaliter van de grote campings waar veel te doen is. Glijbanen zijn een must! Maar we kwamen er in de meivakantie achter dat dat toch met name tussen mijn oren (en de oren van m'n vrouw) zit. We zijn naar twee kleinschalige campings geweest (Luxemburg en Noord-Frankrijk) en dat was echt hemels. Gezellige mensen, genoeg te doen voor de kinderen (die vermaken zich schijnbaar toch wel). En met name het kneuterige en de spontane BBQ op ons veldje bevielen ons wel.

Ik moet wel toegeven dat wij op de laptop de race van Max hebben gekeken. Sorry @Gonadan, dat moest gewoon. ;)
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JjFBjQTwzXRqfG_7KsDoLRaF4Ig=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/u2T5f7yvJnfPzgoiN3fWM86B.jpg?f=fotoalbum_large

Ik zeg niets... O-)

@Gonadan , dat geloof ik graag.
Zoals je waarschijnlijk ook aan de tent kan zien op een oudere foto, we houden van kamperen, maar een wél met een beetje luxe.
Wij zitten een tussen de twee uiterste in.
Wij knappen af op een "kindvriendelijke/grootschalige" camping. Maar we knappen ook af van campings waar je niet eens een sfeerlampjes aan mag doen in de avond.

[ Voor 14% gewijzigd door streamnl op 01-06-2023 09:53 ]

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 21:16
L.N. schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 21:05:
[...]

Ja daar zat ik ook mee. Uiteindelijk dacht ik indien nodig een pop-up binnentent in de voortent te kunnen zetten: https://www.obelink.nl/obelink-pop-up-binnentent.html

Nadeel is wel dat het een fors ding is, zeker voor een klein kind…

Zoals @JanHenk al zegt, de Holtkamper Kyte met kindertent XL is wat je wil met 3 kinderen. Mijn portemonnee heeft daar alleen nog wat moeite mee. Vooral omdat ik niet verwacht dat we ‘m ieder jaar structureel gaan gebruiken. Misschien wordt het wel een de Waard met bagagewagen :) , maar dan zit je weer met de enorme afmetingen incl. luifel en scheerlijnen op kleine zuid-Europese kampeerplekjes…

Geen enkel kampeermiddel is perfect. We zien over 1,5-2 jaar wel weer wat ons dan het beste lijkt. :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ik moet zeggen dat wij ook gewoon een klein speakertje met muziek op hebben staan (op laag niveau). En we vinden het ook gezellig als buren dat doen. Desnoods op een hoger niveau. Dat vinden wij nou écht vakantiegevoel. Maar zoals iemand als zei: zoveel mensen, zoveel wensen.

Eerlijk gezegd: als ik echt ultieme rust op zou willen zoeken, zou ik liever ergens wildkamperen. Al kan dat natuurlijk niet echt in NL. Maar een trektocht in Frankrijk waar je elke nacht ergens met een tentje bivakkeert lijkt me ook heerlijk. Maar niet met vrouw en kinderen... Dan heb je gewoon standaard "lawaai" om je heen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 08:10:
Van mij mag je Max kijken hoor, ongeacht wat voor camping je zit. Maar als ik continu het gejank van die auto's in mijn oren heb hangen ga ik er wel wat van zeggen. ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39
Kevinns schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:51:
[...]

Ja daar zat ik ook mee. Uiteindelijk dacht ik indien nodig een pop-up binnentent in de voortent te kunnen zetten: https://www.obelink.nl/obelink-pop-up-binnentent.html

Nadeel is wel dat het een fors ding is, zeker voor een klein kind…

Zoals @JanHenk al zegt, de Holtkamper Kyte met kindertent XL is wat je wil met 3 kinderen. Mijn portemonnee heeft daar alleen nog wat moeite mee. Vooral omdat ik niet verwacht dat we ‘m ieder jaar structureel gaan gebruiken. Misschien wordt het wel een de Waard met bagagewagen :) , maar dan zit je weer met de enorme afmetingen incl. luifel en scheerlijnen op kleine zuid-Europese kampeerplekjes…

Geen enkel kampeermiddel is perfect. We zien over 1,5-2 jaar wel weer wat ons dan het beste lijkt. :)
Karsten heeft ook mooie family tent oplossingen, bijv. https://www.karstententen.nl/modellen/karsten-family-plus/

Al is voor dat geld ook bijna een nieuwe vouwwagen te kopen :X

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:56:
[...]

Ik moet zeggen dat wij ook gewoon een klein speakertje met muziek op hebben staan (op laag niveau). En we vinden het ook gezellig als buren dat doen. Desnoods op een hoger niveau. Dat vinden wij nou écht vakantiegevoel. Maar zoals iemand als zei: zoveel mensen, zoveel wensen.

Eerlijk gezegd: als ik echt ultieme rust op zou willen zoeken, zou ik liever ergens wildkamperen. Al kan dat natuurlijk niet echt in NL. Maar een trektocht in Frankrijk waar je elke nacht ergens met een tentje bivakkeert lijkt me ook heerlijk. Maar niet met vrouw en kinderen... Dan heb je gewoon standaard "lawaai" om je heen.
Als ik zo lees, hebben wij een aantal dezelfde wensen.
Ook ik zet zachtjes muziek op (wat je na 2 meter eigenlijk al niet meer hoort).
Jazz, kop koffie uit de percolator en keuvelen met mijn vrouw. Heerlijk.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:56:

Dat is wel wat makkelijk gedacht. Ook op een camping overdag heb je rekening te houden met anderen, dat betekent niet dat je dan nul geluid hoeft te verwachten, maar je hoeft ook niet alles te accepteren van de buren onder het mom van 'zoveel mensen, zoveel wensen'.
Juist vanwege zoveel wensen is het aanzetten van een radio op een camping simpelweg not-done. De ene buurman kan het wellicht waarderen, de andere totaal niet en de volgende zet zijn eigen radio aan om er met zijn muzieksmaak overheen te komen. Doe zoiets gewoon niet, en je hebt de minste kans dat anderen er hinder van hebben.

Je merkt echter wel dat door de technologische vooruitgang ook dit verschoven is. Er gaat steeds meer elektronica mee naar de camping en men gaat zich steeds meer als thuis gedragen. En mensen kunnen steeds slechter tegen een gebrek aan prikkels vanuit muziek of een schermpje.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18-09 00:33
Ik heb ook een hekel aan radios op de camping. Als ik muziek wil luisteren zet ik een koptelefoon op zodat ik anderen niet lastig val. Als ik geen muziek wil luisteren hoop ik dat de buren een koptelefoon gebruiken...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Gonadan schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Dat is wel wat makkelijk gedacht. Ook op een camping overdag heb je rekening te houden met anderen, dat betekent niet dat je dan nul geluid hoeft te verwachten, maar je hoeft ook niet alles te accepteren van de buren onder het mom van 'zoveel mensen, zoveel wensen'.
Juist vanwege zoveel wensen is het aanzetten van een radio op een camping simpelweg not-done. De ene buurman kan het wellicht waarderen, de andere totaal niet en de volgende zet zijn eigen radio aan om er met zijn muzieksmaak overheen te komen. Doe zoiets gewoon niet, en je hebt de minste kans dat anderen er hinder van hebben.

Je merkt echter wel dat door de technologische vooruitgang ook dit verschoven is. Er gaat steeds meer elektronica mee naar de camping en men gaat zich steeds meer als thuis gedragen. En mensen kunnen steeds slechter tegen een gebrek aan prikkels vanuit muziek of een schermpje.
Amen, als ik ergens absoluut NIET op zit te wachten op de camping is het horen van andermans muziek, TV, radio of wat dan ook.

Of zet dat ding zo zacht dat niemand anders het hoort of zet lekker een koptelefoon op.

Wat mij betreft is de technologische vooruitgang met compacte Bluetooth speakers en dergelijke echt een verschrikking, zelfs op het strand en op het fietspad mag je andermans :( herrie aanhoren...Rust vinden is steeds lastiger tegenwoordig |:(

Overigens, spelende kinderen zijn wat mij betreft van een totaal andere orde qua geluid. Dat hoort er gewoon bij. Alhoewel ik daar als hoogseizoen vermeider meestal ook niet zoveel van ervaar.

In dit topic is het heel duidelijk hoe verschillend ieders wensen zijn :9 , ik hoop dan ook van harte dat ik enkele van jullie niet tegen kom op vakantie :+ O+

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
Gonadan schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:04:
[...]

Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden. Maar het is ook leven en laten leven. En erg afhankelijk naar wat voor camping je gaat en in welke setting je staat. En alles kan met mate. Zoals @streamnl zegt, hoor je ook ons speakertje alleen richting onze tent en op 2 meter afstand sowieso niet meer. Als mensen zich gaan irriteren als ze langslopen en wat flarden muziek horen, dan moeten ze niet naar een camping imo.

En ja, er zijn altijd wel mensen die (al dan niet sporadisch) even wat muziek op hoger niveau aanzetten. Gezellig vind ik dat, maar dat moet inderdaad niet standaard de hele dag zijn. En ook niet als de kinderen op bed liggen. Gelukkig hebben wij dat ook nooit gehad.

En als er mensen zijn die hun muziek nóg harder gaan zetten, dan zijn ze gewoon sneu. Als je je irriteert (voor langere tijd), zeg er dan gewoon wat van.

Overlast begint bij mij persoonlijk als ik er een langere tijd echt last van heb. En dan kun je ervoor kiezen om er wat van te zeggen. Als je dan nul op rekest krijgt, dan heb je helaas Tokkies naast je staan. Maar als mensen niet eens, zeg, een anderhalf uur anderen (die verder voor nul overlast zorgen) kunnen laten genieten, dan vind ik dat ook weer een beetje jammer. Overigens gaat het geluid van een laptop of tablet (en van ons mini Soundcore speakertje) redelijk één richting op en vervliegt dat aan de andere kanten heel snel. Mijn vrouw zorgt er wel voor dat het geluid niet te hard staan. Ik denk dat jij en ik best naast elkaar op een camping kunnen staan... ;)

Maar goed, overlast is voor iedereen anders en ik hoop dat je iedereen aan kunt spreken op eventuele overlast. Maar ik vind ook dat je soms maar wat te slikken hebt. Je kunt je ook irriteren aan overdrukke, irritante kinderen. Of huilende baby's. Of rook van een BBQ. Of handdoeken aan de scheerlijnen. Of soms hard lachen. Of wegrijden op een Harley. Of de rook van een sigaar. Of...

Relax, je bent op vakantie. ;)
Prima toch, als mensen dat willen? Als jij dat niet wilt, dan doe je dat niet... ;)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• barrymossel
nooberke schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:29:
[...]

In dit topic is het heel duidelijk hoe verschillend ieders wensen zijn :9 , ik hoop dan ook van harte dat ik enkele van jullie niet tegen kom op vakantie :+ O+
Zullen we een agenda maken, met wie naar welke camping gaat en wanneer?? ;)

Dit jaar gaan wij overigens naar een all-in in Egypte (whoohoo, Tokkies én prikkels!!). Dus van ons heb je geen last. :P

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:36:
Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden. Maar het is ook leven en laten leven. En erg afhankelijk naar wat voor camping je gaat en in welke setting je staat. En alles kan met mate. Zoals @streamnl zegt, hoor je ook ons speakertje alleen richting onze tent en op 2 meter afstand sowieso niet meer. Als mensen zich gaan irriteren als ze langslopen en wat flarden muziek horen, dan moeten ze niet naar een camping imo.

En ja, er zijn altijd wel mensen die (al dan niet sporadisch) even wat muziek op hoger niveau aanzetten. Gezellig vind ik dat, maar dat moet inderdaad niet standaard de hele dag zijn. En ook niet als de kinderen op bed liggen. Gelukkig hebben wij dat ook nooit gehad.

En als er mensen zijn die hun muziek nóg harder gaan zetten, dan zijn ze gewoon sneu. Als je je irriteert (voor langere tijd), zeg er dan gewoon wat van.

Overlast begint bij mij persoonlijk als ik er een langere tijd echt last van heb. En dan kun je ervoor kiezen om er wat van te zeggen. Als je dan nul op rekest krijgt, dan heb je helaas Tokkies naast je staan. Maar als mensen niet eens, zeg, een anderhalf uur anderen (die verder voor nul overlast zorgen) kunnen laten genieten, dan vind ik dat ook weer een beetje jammer. Overigens gaat het geluid van een laptop of tablet (en van ons mini Soundcore speakertje) redelijk één richting op en vervliegt dat aan de andere kanten heel snel. Mijn vrouw zorgt er wel voor dat het geluid niet te hard staan. Ik denk dat jij en ik best naast elkaar op een camping kunnen staan... ;)

Maar goed, overlast is voor iedereen anders en ik hoop dat je iedereen aan kunt spreken op eventuele overlast. Maar ik vind ook dat je soms maar wat te slikken hebt. Je kunt je ook irriteren aan overdrukke, irritante kinderen. Of huilende baby's. Of rook van een BBQ. Of handdoeken aan de scheerlijnen. Of soms hard lachen. Of wegrijden op een Harley. Of de rook van een sigaar. Of...

Relax, je bent op vakantie. ;)
Leven en laten leven is het hét handvat voor degene die wil dat anderen zijn gedrag accepteren, maar ik weet dat jij hem niet zo bedoelt. ;)

Bij buitenleven zoals op een camping heb je al snel invloed op elkaar, daarom zijn er gewoon zaken die campings zelf vaak ook niet willen. De vrijheid van de kampeerder eindigt waar die van een ander begint.
Een radio of speaker is in tegenstelling tot wat de eigenaren altijd beweren over het algemeen gewoon wél te horen op andere standplaatsen en daarom is dat meestal gewoon niet de bedoeling.
En ook de barbecues vallen daar onder. Enerzijds vanwege brandgevaar, anderzijds omdat de meeste mensen niet kunnen barbecueën zonder het halve veld in de rook te zetten. :P

De rest van je punten gaan wat mij betreft over fatsoen.
Wanneer je kinderen rondom andere standplaatsen lopen te rennen en schreeuwen voed je ze op en zeg je dat ze naar het open veld moeten, het bos of de speeltuin.
Wanneer je een huilbaby hebt die je niet kunt controleren dan is een camping wellicht gewoon niet de beste vakantiebestemming.
Roken of barbecueën waarbij je rook direct naar een andere plek waait is ook gewoon niet handig, kies dan beter positie.
Een Harley kan je gewoon starten en wegrijden, of je trekt hem even lekker open zodat hij fijn extra hard knetter.
Allemaal fatsoenskeuzes, en ook op vakantie zal ik mij storen aan een gebrek aan fatsoen. Dat is namelijk wat onze maatschappij maakt of breekt. :)

Maar terug naar de sfeer qua muziek of meuk, ik besef mij wel dat daar gewoon verschillende stijlen in zijn hoor en dat is prima. Mijn probleem is alleen dat die chaotische stijl zich vroeger concentreerde op de campings vol Nederlands rond de Middellandse zee dus was het relatief makkelijk te ontlopen, tegenwoordig moet je daar een stuk meer moeite voor doen. :P
barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:36:
Prima toch, als mensen dat willen? Als jij dat niet wilt, dan doe je dat niet... ;)
Nee dat is niet prima, de mensheid gaat naar de klot'n. Maar dat is weer een heel andere discussie. :+

[ Voor 3% gewijzigd door Gonadan op 01-06-2023 10:56 ]

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ozzie
  • Laatst online: 22:42
Gonadan schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:55:
[...]

Wanneer je een huilbaby hebt die je niet kunt controleren dan is een camping wellicht gewoon niet de beste vakantiebestemming.
Ugh, zo hebben wij een keer op een camping gestaan toen er een stel achter ons stond met een tweeling van een maand of 3-6, die vervolgens elke nacht 2x 10-15 min keihard gingen krijsen omdat ze de fles wilde. Wij stonden er toen zelf ook met onze dochter van 10 maanden, maar die kreeg borstvoeding (en maar 1x per nacht). Zodra die ook maar een klein beetje geluid maakte ging ze aan de borst en dan hoorde je niks meer.

Ik snap dat mensen van kamperen houden, maar dit ging mij net te ver. Sla dan gewoon een jaartje over tot ze iets ouder zijn. Of als je weet dat ze niet 2x per nacht keihard gaan huilen. Wij zijn afgelopen september geweest met onze baby van nog geen 3 maanden, maar dat was geen huilbaby. En we gingen in een Glamping-tent want geen zin om zelf alles mee te zuilen. Maar er was ook vrijwel niemand op de (hele grote) camping dus zelfs als ze zou huilen zou niemand het horen.

Muziek vind ik ook echt asociaal, en je hoort het toch maakt niet uit hoe zacht het staat. Ik hoef iemand anders zijn muziek niet te horen en 99 van de 100 keer is het niet mijn muzieksmaak.

"Write code as if the next maintainer is a vicious psychopath who knows where you live."

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Kevinns
  • Laatst online: 21:16
lost95 schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:01:
[...]

Karsten heeft ook mooie family tent oplossingen, bijv. https://www.karstententen.nl/modellen/karsten-family-plus/

Al is voor dat geld ook bijna een nieuwe vouwwagen te kopen :X
Ja echt mooi spul inderdaad. En vergeleken met Holtkamper echt een koopje. Alleen die De Waard varioluifel vind ik echt niet te versmaden :9~

En ik weet uit ervaring van mijn vriendin dat je prima als jong gezin van 5 in een 4-persoons albatros past, en dat was ook nog de iets kleinere 80s versie. Alleen diezelfde ervaring zegt ook dat je geen joekel van een varioluifel op kan zetten in de warmste en zonnigste landen (lees: Italië, Griekenland), omdat ze daar over het algemeen kleine plekjes hebben. En met een beetje pech ook de Albatros zelf niet :X

Mijn idee was dat als je toch al een kar achter de auto moet, het net zo goed een vouwwagen kan zijn. Maar omwille van flexibiliteit ben ik daar toch wat op teruggekomen. Een bagagewagen huren voor 3 weken per jaar is ongeveer even duur als afschrijving op een eigen wagen + stalling per jaar. En een tent schrijft een stuk minder af dan een vouwwagen, gewoon omdat het 1/3 - 1/5 kost. Ik wil me niet schuldig voelen als ik eens een jaar niet ga kamperen. Met 300 euro stalling + onderhoud + 1000 euro afschrijving per jaar op de vouwwagen zou ik daar moeite mee hebben.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Leven en laten leven is het hét handvat voor degene die wil dat anderen zijn gedrag accepteren, maar ik weet dat jij hem niet zo bedoelt. ;)

Bij buitenleven zoals op een camping heb je al snel invloed op elkaar, daarom zijn er gewoon zaken die campings zelf vaak ook niet willen. De vrijheid van de kampeerder eindigt waar die van een ander begint.
Een radio of speaker is in tegenstelling tot wat de eigenaren altijd beweren over het algemeen gewoon wél te horen op andere standplaatsen en daarom is dat meestal gewoon niet de bedoeling.
En ook de barbecues vallen daar onder. Enerzijds vanwege brandgevaar, anderzijds omdat de meeste mensen niet kunnen barbecueën zonder het halve veld in de rook te zetten. :P

De rest van je punten gaan wat mij betreft over fatsoen.
Wanneer je kinderen rondom andere standplaatsen lopen te rennen en schreeuwen voed je ze op en zeg je dat ze naar het open veld moeten, het bos of de speeltuin.
Roken of barbecueën waarbij je rook direct naar een andere plek waait is ook gewoon niet handig, kies dan beter positie.
Een Harley kan je gewoon starten en wegrijden, of je trekt hem even lekker open zodat hij fijn extra hard knetter.
Allemaal fatsoenskeuzes, en ook op vakantie zal ik mij storen aan een gebrek aan fatsoen. Dat is namelijk wat onze maatschappij maakt of breekt. :)

Maar terug naar de sfeer qua muziek of meuk, ik besef mij wel dat daar gewoon verschillende stijlen in zijn hoor en dat is prima. Mijn probleem is alleen dat die chaotische stijl zich vroeger concentreerde op de campings vol Nederlands rond de Middellandse zee dus was het relatief makkelijk te ontlopen, tegenwoordig moet je daar een stuk meer moeite voor doen. :P

[...]

Nee dat is niet prima, de mensheid gaat naar de klot'n. Maar dat is weer een heel andere discussie. :+
Haha, misschien moeten wij toch maar niet naast elkaar op de camping staan. Wij hebben een andere mening over fatsoen ben ik bang. ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Memphisto schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 09:09:
10 juni gaat het dan eindelijk gebeuren!! Eerste weekje weg met onze nieuwe Cabanon Malawi 2.
Bij de aankoop van deze vouwwagen een voucher gekregen voor Terspegelt in Eersel.

Voor de zomermaanden veel te groot en massaal voor ons, maar aangezien het een weekje vakantie is buiten de reguliere schoolvakanties (verwacht dus minder drukte etc) toch maar op de short list voor de kinderen gezet.

M'n jongens zagen een pumptrack, crossbaan, suppen en heel veel zwemmen.. M'n dochter zandstrand, zwemmen en speeltuinen.. De keus voor hun was dus unaniem ;)

Nu weet ik dat die activiteiten wel op meer plekken te krijgen zijn, maar deed me best goed dat die zaken doorslaggevend waren.

Nog even terugkomen op de eerdere vouwwagenkeuze discussie.. Wij waren er eerst van overtuigd dat we een Cabanon Mercury (ofwel dubbelklapper) wilden (groot, ruim, iedereen slapen in de vouwwagen).
Echter op het laatste moment toch gekozen voor een enkelklapper, dus Malawi 2.
Belangrijkste reden is meer flexibiliteit en het kunnen gebruiken van de kar als kastruimte.
De jongens (10 en 8 ) slapen in een eigen Bardani tentje. M'n dochter (7) in de luxe achtertent, die aan de vouwwagentent geritst kan worden. Indien nodig kunnen ze alle drie in die achtertent slapen (bvb als we op doorreis zijn).

Het kunnen blijven gebruiken van de kar als kastruimte tijdens het kamperen, was voor toch wel doorslaggevend eigenlijk.

Nog even ene ruime week werken en dan eindelijk weg :)
Totaal offtopic maar hoe neem je 3 kids mee buiten de schoolvakanties om?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@barrymossel jij ging naar een allinclusive toch? Daar zal je mij sowieso niet zien. :P
Ozzie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:24:
Ugh, zo hebben wij een keer op een camping gestaan toen er een stel achter ons stond met een tweeling van een maand of 3-6, die vervolgens elke nacht 2x 10-15 min keihard gingen krijsen omdat ze de fles wilde. Wij stonden er toen zelf ook met onze dochter van 10 maanden, maar die kreeg borstvoeding (en maar 1x per nacht). Zodra die ook maar een klein beetje geluid maakte ging ze aan de borst en dan hoorde je niks meer.

Ik snap dat mensen van kamperen houden, maar dit ging mij net te ver. Sla dan gewoon een jaartje over tot ze iets ouder zijn. Of als je weet dat ze niet 2x per nacht keihard gaan huilen. Wij zijn afgelopen september geweest met onze baby van nog geen 3 maanden, maar dat was geen huilbaby. En we gingen in een Glamping-tent want geen zin om zelf alles mee te zuilen. Maar er was ook vrijwel niemand op de (hele grote) camping dus zelfs als ze zou huilen zou niemand het horen.
Twee keer per nacht noem ik nog geen huilbaby hoor, maar ik zou wel voorkomen dat het een kwartier zou duren. Heet water in een thermosfles alvast klaar leggen en je hebt binnen één à twee minuten de koter weer stil. Bij een huilbaby denk ik aan het continue huilen waardoor de rest van het veld geen nachtrust heeft. Al zullen daar ook weer allerlei gradaties in zijn waar iedereen zijn eigen irritatiegrens heeft. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JaMaaT schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:14:
[...]

Beroep tot vrijstelling aanvragen. Maximaal 10 dagen gaat via de schooldirecteur. Anders leerplichtambtenaar.

Maar die vrijstelling krijg je niet zomaar. Ik weet van een meisje in de klas van mijn dochter dat die vanwege het beroep van pa buiten de zomervakantie om weg mogen (luchtballon piloot).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@barrymossel wat is een luchtballen piloot? :D ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Ninja edit ftw!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Memphisto
JaMaaT schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:14:
[...]

In het begin van de corona periode is er een continurooster (incl verplicht overblijven) ingevoerd om het aantal bewegingen rondom school te beperken.
Nu na corona houdt men dit zo aangezien iedereen inmiddels zich hierop heeft aangepast.

Dit houdt echt wel in dat alle klassen structureel teveel uren maken. Om dit te compenseren heeft men besloten 2 keer in de 3 jaar een extra vakantie week in te plannen.

Perfect voor ons als ouders maar ook voor de docenten, die, indien mogelijk, ook een weekje vrij hebben buiten de schoolvakanties.

Voor ons laatste keer helaas... Volgend jaar hebben we helaas die week niet en het jaar daarna gaat de oudste naar het voortgezet..

Deep into that darkness peering, long I stood there, wondering, fearing, doubting, dreaming dreams no mortal ever dreamed before.

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• DaDude
  • Laatst online: 18-09 16:51
We hebben wel eens rustig keuvelend voor ons tentje gezeten toen we werden aangesproken of we stil konden zijn. Dat vind ik overdreven. Het was zeker nog geen 22 uur en we maakten echt geen lawaai. Als je om 20:00 in de tent wilt liggen en het stil wilt hebben moet je niet op de camping gaan staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
Memphisto schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:29:
[...]

In het begin van de corona periode is er een continurooster (incl verplicht overblijven) ingevoerd om het aantal bewegingen rondom school te beperken.
Nu na corona houdt men dit zo aangezien iedereen inmiddels zich hierop heeft aangepast.

Dit houdt echt wel in dat alle klassen structureel teveel uren maken. Om dit te compenseren heeft men besloten 2 keer in de 3 jaar een extra vakantie week in te plannen.

Perfect voor ons als ouders maar ook voor de docenten, die, indien mogelijk, ook een weekje vrij hebben buiten de schoolvakanties.

Voor ons laatste keer helaas... Volgend jaar hebben we helaas die week niet en het jaar daarna gaat de oudste naar het voortgezet..
En dan zijn er geen "studiedagen"?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Memphisto
@barrymossel Klopt. Is puur compensatie van teveel gemaakte uren. De docenten zijn dan ook echt vrij / school is dicht.

Studiedagen zijn elders in het jaar gepland.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
[...]

Leven en laten leven is het hét handvat voor degene die wil dat anderen zijn gedrag accepteren.
Mwa...
Leven en laat leven werkt 2 kanten op. Nooit vanuit 1 persoon/kant. We moeten allemaal samen (!!) er iets moois van maken.

En ja, als in de regels van de camping staat dat je geen sfeerlampen/muziek of iets dergelijks mag gebruiken, dan hoor je er aan te houden. Helemaal mee eens.
Aanname, ik vermoed dat degene die naar zulke campings gaan, dat ook niet hebben.
Afijn.

Ik hoop vaker dat mijn vrouw niet meeleest... maar ik heb een vraagje namens haar...
Zij moet thuis elke nacht minimaal 1X naar de WC. En eerlijk is eerlijk, als ik enkele drankjes op heb, is de kans groot dat ik er ook uit moet. Thuis is dat geen probleem. Op de camping als je in een tent ligt, wel.

Wat is nu een goeie "emmer" die je kan gebruiken? Wens: niet te groot (auto is al te vol), de tent moet niet in de ochtend stinken, niet snel omvallen ofzo.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JaMaaT
Memphisto schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:29:
[...]

Ha! Goed geregeld, m'n vrouw is leerplichtambtenaar. Dus werd ff getriggerd ;)

Elke extra vrije dag gaat volgens mij via de leerplichtambtenaar. Echter als school geen melding doet komt leerplicht het niet te weten. Bij 5 dagen of meer mag er volgens mij een proces verbaal opgemaakt worden (mits niet gegrond inderdaad).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TheJVH
  • Registratie: Mei 2007
  • Laatst online: 22:09
streamnl schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 14:51:
[...]

Mwa...
Leven en laat leven werkt 2 kanten op. Nooit vanuit 1 persoon/kant. We moeten allemaal samen (!!) er iets moois van maken.

En ja, als in de regels van de camping staat dat je geen sfeerlampen/muziek of iets dergelijks mag gebruiken, dan hoor je er aan te houden. Helemaal mee eens.
Aanname, ik vermoed dat degene die naar zulke campings gaan, dat ook niet hebben.
Afijn.

Ik hoop vaker dat mijn vrouw niet meeleest... maar ik heb een vraagje namens haar...
Zij moet thuis elke nacht minimaal 1X naar de WC. En eerlijk is eerlijk, als ik enkele drankjes op heb, is de kans groot dat ik er ook uit moet. Thuis is dat geen probleem. Op de camping als je in een tent ligt, wel.

Wat is nu een goeie "emmer" die je kan gebruiken? Wens: niet te groot (auto is al te vol), de tent moet niet in de ochtend stinken, niet snel omvallen ofzo.
Zou je dan niet gewoon een Porta Potti halen die ervoor is gemaakt? https://www.obelink.nl/merken/thetford/porta-potti/

Ik loop overigens wel gewoon naar de WC, hou wel van die stilte om 03:00 's nachts :P .

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 00:52
TheJVH schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 17:06:
[...]

Zou je dan niet gewoon een Porta Potti halen die ervoor is gemaakt? https://www.obelink.nl/merken/thetford/porta-potti/

Ik loop overigens wel gewoon naar de WC, hou wel van die stilte om 03:00 's nachts :P .
+1 voor het lopen in de stilte.

zo'n emmer is de Walk of Shame in het kwadraat.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Leipo
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
[...]

wij gebruiken een kano-ton/zuurkoolvaatje => die kan hermetisch afgesloten worden en kan dus omvallen zonder problemen :P
opening is ook groot genoeg voor vrouwen.

zoiets:
Afbeeldingslocatie: https://shop.ribbootwinkel.nl/image/cache/catalog/data/vonhoff/waterdichte-tonnetjes-900x600.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 20:11
[...]

Wil je porta potti? Heb er 1 staan die we niet gaan gebruiken. Mag je voor verznedkosten hebben

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
heeft iemand van jullie tips m.b.t Caravan spiegels?
Onlangs een caravan gekocht, en de dealer raadde mij aan om "EMUK" spiegels te kopen.

Helaas heeft EMUK nog geen spiegels voor mijn auto ( VW T-ROC model 2023 ).. dus ik moet over op universele spiegels.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 19-09 17:28
Androo schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 09:45:
Goede ervaring met deze spiegels. Hadden eerst goedkopere universele spiegels maar die werkten met rubber banden en gingen al snel stuk.

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JanHenk
  • Niet online
Onlangs een caravan gekocht, en de dealer raadde mij aan om "EMUK" spiegels te kopen.

Helaas heeft EMUK nog geen spiegels voor mijn auto ( VW T-ROC model 2023 ).. dus ik moet over op universele spiegels.
Een vriend van mij zweert ook bij z'n Emuk-spiegels. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen...

Ben wel nieuwsgierig, als je het wilt delen, wat voor caravan je hebt gekocht en waarom de vouwwagen niet meer voldoet?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nooberke
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 21:05
Iemand hier ervaring met kamperen aan de Bodensee? Ben op zoek naar een (liefst rustige) camping die bij voorkeur iets aanbieden in de vorm van verzorgde tenten/safaritenten/caravans etc.

Vanwege de kosten heeft waarschijnlijk de Zwitserse kant niet de voorkeur :9

Ik zie inderdaad dat ze met de facelift de spiegels veranderd hebben, dat zie je niet vaak. Geen ervaring met universele spiegels, mijn standaard advies zou ook EMUK's zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DagobertD
  • Registratie: Juni 2023
  • Laatst online: 17-06-2023
Hopjesvla79 schreef op vrijdag 24 maart 2023 @ 23:26:
[...]

Peaks of the Balkan trail?

Ben jaren geleden in Montenegro geweest, fascinerend. Van mensen die bij wijze van spreken geen nagel hebben om zich aan de kont te krabben tot Lambo's op de boulevard van rijke Russen...Albanië staat ook nog op het lijstje om eens naar toe te gaan. Peaks of the Balkan trail trouwens ook ..
Als je nog een graag naar Albanië op vakantie wilt, kun je deze pagina eens bezoeken voor wat meer informatie: https://debalkan.nl/ontde...an-de-europese-malediven/

Zag daarnaast dat ze ook informatie bieden over the Peaks of the Balkan Trail: https://debalkan.nl/peaks-of-the-balkan-trail-tips-tricks/

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Androo
  • Registratie: Maart 2012
  • Laatst online: 18-09 12:57
JanHenk schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 10:14:
[...]

Een vriend van mij zweert ook bij z'n Emuk-spiegels. Ik heb er geen ervaring mee, dus kan je niet verder helpen...

Ben wel nieuwsgierig, als je het wilt delen, wat voor caravan je hebt gekocht en waarom de vouwwagen niet meer voldoet?
We hebben een Knaus 420 QD uit 2012 gekocht.
De vouwwagen was super en voldoet in de basis nog, maar we willen graag wat vaker op vakantie ( voorjaar / na jaar ). Daardoor naar een caravan gaan kijken ivm opzet gemak / minder rekening houden met het weer.

We kunnen de caravan over 4 weken ophalen, en over 7 weken gelijk een 3 weken trip naar Italie : :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Flipmo
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 19-09 16:37

Flipmo

OMG !!

Wij hebben ook de Milenco spiegels. Had eerst zo'n goedkoop setje met elastieken van 10 euro.
Weggegooid geld was dat. Deze Milenco spiegels zijn makkelijk te bevestigen en geven goed zicht.
Op Marktplaats vaak ook wel te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Hier nog een stem voor de Milenco's. Setje Aero 3's voor 25 euro van Marktplaats geplukt tussen aanschaffen en ophalen van de caravan in. Emuks zullen vast stabieler zijn maar zijn een pak duurder en dan heb ik elke 4 a 5 jaar ook weer nieuwe nodig (leaseauto).

Emuks hebben nog het voordeel dat je ze in principe maar 1 keer af hoeft te stellen, maar als je die klemmen van de Milenco's zoveel mogelijk in de hoeken van de spiegel vastzet, en daarna van die achterste schroeven af blijft en alleen de bovenste gebruikt om de spiegel los of vast te maken bereik je dit ook.

)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Deveon
  • Registratie: December 2007
  • Niet online
Hier ook van die Aero spiegels maar moet zeggen dat ik zicht in de hoogte mis terwijl de breedte vaak wel met de autospiegels af te vangen zijn. Volgende setje wordt weer een spiegel die ik portrait kan monteren.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Smurf schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 11:54:
Hier nog een stem voor de Milenco's. Setje Aero 3's voor 25 euro van Marktplaats geplukt tussen aanschaffen en ophalen van de caravan in. Emuks zullen vast stabieler zijn maar zijn een pak duurder en dan heb ik elke 4 a 5 jaar ook weer nieuwe nodig (leaseauto).

Emuks hebben nog het voordeel dat je ze in principe maar 1 keer af hoeft te stellen, maar als je die klemmen van de Milenco's zoveel mogelijk in de hoeken van de spiegel vastzet, en daarna van die achterste schroeven af blijft en alleen de bovenste gebruikt om de spiegel los of vast te maken bereik je dit ook.
Check wij ook Milenco's.
Vind de Emuks te duur voor die 2 a 3 jaar dat wij met een auto rijden.
Ze trillen wel wat maar het zicht is nog fatsoenlijk.
Ze zijn in iedergeval degelijk (y)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bommes schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 12:09:
[...]

Check wij ook Milenco's.
Vind de Emuks te duur voor die 2 a 3 jaar dat wij met een auto rijden.
Ze trillen wel wat maar het zicht is nog fatsoenlijk.
Ze zijn in iedergeval degelijk (y)
Die emuks komen nog wel eens op markplaats voorbij, toevallig kreeg ik paar dagen terug nog een melding.
https://www.marktplaats.n...s-bmw-x1-2015-2019-100095
(staat x1, maar is ook geschikt voor 2gt)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 18-09 22:17
Ik ben overgestapt van Milenco's naar universele Emuk's met XL spiegels (bol), voor mijn auto waren ook geen merk specifieke Emuk's te koop. Ze bevallen mij heel goed, m.n. omdat ik nu de volledige zijkant van de caravan kan volgen in de bocht, dat vind ik ideaal op smalle (berg)wegen :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 17-09 19:27
JaMaaT schreef op woensdag 31 mei 2023 @ 16:38:
@Gonadan en @zuma

Edit, plaatje gevonden. Zoals je ziet zie je 'm van buiten niet eens hangen:

[Afbeelding]
Zolang er geen direct licht naar buiten schijnt zal op ons kampeerterrein geen beheerder langs komen. Wat binnen is, is binnen en het schimmenspel is je eigen verantwoording :+ Het is voornamelijk inderdaad vervelend wat buiten hangt en een deel van veld verlicht. Je hebt ook ingetogen slingers idd maar je moet ergens een grens gaan trekken en dat doen we niet met een Lumen meter. Gewoon geen elektrisch, benzine of gaslicht. Ook geen vrolijk wit schijnende tafellamp.

Uitgezonderd een kaars, olielamp of hoofdlamp aan een persoon. Waarom wel hoofdlamp omdat deze meestal alleen richt op wat gezien wil worden. En ze gaan ook naar bed die hoofdlampen :+

Het is gewoon een belangrijke regel op ons terrein omdat we het unieke van het donker zijn als handelsmerk hebben. Buiten bij het sanitair hangen enkel olielampjes. Is werkelijk een prachtig gezicht en functioneel. Om er te komen heb je geen hoofdlamp nodig.

En ach we hebben ook een zandbak, glijbaan, liggende boom en een tennistafel. Dus het is niet zo dat alles saai en streng is. Het gaat om de sfeer die we graag uitdragen: ruimte, rust/onthaasten en relaxte sfeer.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:40
Het is dan ook vooral aan de kampeerbeheerder om dit duidelijk (vooraf) aan te geven.
En niet zozeer aan de medekampeerders die zich gaan ergeren aan andermans gedrag omdat dit niet past in "hun" kampeer beleving.

Over licht gesproken :)
Heeft iemand tips voor leuke verlichting met een dimmer?
Het lijkt allemaal zulke troep wat te koop is, en nu ook al een aantal keren met een lamp thuisgekomen die dan of net te weinig licht geeft, of te wit, of teveel plastic, of op zonneenergie en dan nauwelijks iets doet.

Morgen voor het eerst dit jaar kamperen, en voor het eerst met drie kinderen in onze kleine bus /camper. Kijken hoe dat gaat :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
[...]

Dat ja idd. Kids horen er zeker bij! Je schrijft het mooi op. Wij vullen het als volgt in, naast geen verlichting buiten het kampeermiddel:
-geen auto's op de kampeerplekken
-tenten moeten met handkarretjes naar de plek worden gebracht
-kampeerbusjes moeten ook blijven staan tijdens verblijf
-niet fietsen op de kampeervelden en daartussen (rust / onthaasten en ongelukjes met kinderen) en de allerjongsten ontzien we best wel hoor.
-geen hoorbare radio of tv of whatever wat maar elektronische herrie maakt (kampvuur met gitaar is leuk)
-23u nachtrust, dan willen we je niet meer horen
-Geen open vuur bij het kampeermiddel (uitgezonderd om op te koken als het niet te droog is en daarvoor toestemming is verkregen en de buren er geen hinder van ondervinden)

Het wordt echt gewaardeerd dit alles omdat het effect massief is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 19-09 15:33

Smurf

Detri

Plint schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:03:
Het is dan ook vooral aan de kampeerbeheerder om dit duidelijk (vooraf) aan te geven.
En niet zozeer aan de medekampeerders die zich gaan ergeren aan andermans gedrag omdat dit niet past in "hun" kampeer beleving.

Het lijkt allemaal zulke troep wat te koop is, en nu ook al een aantal keren met een lamp thuisgekomen die dan of net te weinig licht geeft, of te wit, of teveel plastic, of op zonneenergie en dan nauwelijks iets doet.

Morgen voor het eerst dit jaar kamperen, en voor het eerst met drie kinderen in onze kleine bus /camper. Kijken hoe dat gaat :)
Tijdens de faillsements uitverkoop van Vrijbuiter hebben wij 2 van deze lampjes gekocht. En nog wel een paar andere dingen, maar dat terzijde O-)
Helaas waren al vrij snel die ontvangers kapot die voor de dimfunctie zorgen dus die er tussenuit gehaald. Maar dan was de lamp weer te fel om te laten branden. Maximaal gedimd gaf dat ding net genoeg licht om mijn betere, maar compleet nachtblinde helft 's nachts uit de tent richting de WC te kunnen krijgen.

Maar zonder dimmer waren ze niet fijn om aan te laten. Inmiddels heb ik dat wel weer opgelost door ipv dat hele goedkope dimmertje een Mi-Light ontvanger te pakken. Ik had nog een groep over van de led-verlichting in de (in de tussentijd ook aangeschafte) caravan, dus daar kunnen we nu deze lampjes mee schakelen. En ze dimmen weer als vanouds.

)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44

Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Wij hebben alles barebones.
1 keer opladen en het hele jaar genoeg stroom.
Traploos instelbaar met mooi licht.Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWrUKfY327-PE_BkI0b1jiWH1S0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/dFGahOzaApC6ZLhKSo1SSqtQ.jpg?f=user_large

[ Voor 10% gewijzigd door tafmaf op 02-06-2023 15:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Kom net even kijken in dit topic naar aanleiding van de huur van een camper.

Ik zag een discussie over het rijden in een camper met buitenlangs kenteken; in pricipe is dit niet toegestaan voor ons als nederlander, maar wat ik me dan heel erg afvraag, hier in Sittard zit een héél grote camper verhuurder te weten Haffkamp. En guess what, heel veel, zo niet alle van deze campers staan op DUITS kenteken. Niet zo gek aangezien we hier slechts enkele kilometers van de grens zitten en ze zijn daar vast veel goedkoper.

Maar dat betekent dus wel dat alle nederlandse huurders in princpe in overtreding zijn.

Hoe kan dat dan? Als zelfs een officiele nederlandse verhuurder dit gewoon doet.

Overigens heb ik via Goboony gehuurd en jawel, met belgisch kenteken. Dus voor ons geldt het probleem ook ;)

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 20-09 09:24
zuma schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:04:
kampvuur met gitaar is leuk
Met dat droge hout kan je het kampvuur perfect aan krijgen waarna je er lekker rustig bij kan zitten inderdaad :Y)

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
psy schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:29:

Ik zag een discussie over het rijden in een camper met buitenlangs kenteken; in pricipe is dit niet toegestaan voor ons als nederlander, maar wat ik me dan heel erg afvraag, hier in Sittard zit een héél grote camper verhuurder te weten Haffkamp. En guess what, heel veel, zo niet alle van deze campers staan op DUITS kenteken. Niet zo gek aangezien we hier slechts enkele kilometers van de grens zitten en ze zijn daar vast veel goedkoper.

Maar dat betekent dus wel dat alle nederlandse huurders in princpe in overtreding zijn.

Hoe kan dat dan? Als zelfs een officiele nederlandse verhuurder dit gewoon doet.

Overigens heb ik via Goboony gehuurd en jawel, met belgisch kenteken. Dus voor ons geldt het probleem ook ;)
In principe kan dit met een vrijstelling geregeld worden. Ware het niet dat het al mis gaat bij het eerste puntje van de voorwaarden (in buitenland ter beschikking gesteld)
https://www.belastingdien...b_bij_kortstondig_gebruik

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Plint
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 22:40
tafmaf schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:28:
[...]

Het kost wat maar dan heb je ook wat.
Wij hebben alles barebones.
1 keer opladen en het hele jaar genoeg stroom.
Traploos instelbaar met mooi licht.[Afbeelding]
Deze zien er wel nice uit!
Dus deze kan je ook op tafel zetten? zo lijkt uit een plaatje.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05

Hoe bedoel je dit is niet toegestaan? Waar staat dat dit niet zou mogen?
Ik begrijp de strekking van je verhaal niet helemaal :)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ThunderNet
  • Registratie: Juni 2004
  • Laatst online: 18:46

ThunderNet

Flits!

Luuk84 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Hoe bedoel je dit is niet toegestaan? Waar staat dat dit niet zou mogen?
Als Nederlands ingezetene mag je niet in Nederland rijden met een auto waarover geen BPM/BTW betaald is. Oftewel, je mag in principe niet met een auto op buitenlandse platen rijden indien je hier geen (tijdelijke) ontheffing voor hebt. Als je aangehouden wordt, mag je de BPM en BTW in 1x aftikken, waarbij het in principe niet van belang is of het jouw auto is of niet.

Heb je liever vooraf, of achteraf, dat ik zeg dat ik geen flauw idee heb wat ik doe?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Dat vooral, mooie samenvatting.

Regels prima, als ze maar duidelijk zijn wat je kan verwachten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online

Wij hebben deze, staat eigenlijk altijd op half of kwart gedimd. Geeft gezellig geel licht, ik heb er wel schik van. En accu laad ik ook maar 1x per jaar op voordat we weggaan.

https://www.kampeermeneer.nl/bo-camp-campinglamp/

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HFhb_pFl2i7kU9FZBMeRm6Grxtw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/WGv2adZEEItW6sa5RF9dxPch.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 27% gewijzigd door Cheesy op 02-06-2023 16:02 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke

Je kan altijd even een berichtje naar de belastingdienst sturen, dit zijn wellicht malafide handelspraktijken: oneerlijke concurrentie, belastingontduiking, etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Luuk84
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 01:05
ThunderNet schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:56:
[...]

Als Nederlands ingezetene mag je niet in Nederland rijden met een auto waarover geen BPM/BTW betaald is. Oftewel, je mag in principe niet met een auto op buitenlandse platen rijden indien je hier geen (tijdelijke) ontheffing voor hebt. Als je aangehouden wordt, mag je de BPM en BTW in 1x aftikken, waarbij het in principe niet van belang is of het jouw auto is of niet.
Ah nooit geweten. Dank voor de toelichting.
Even opgezocht: dan moet je dus deze vrijstelling aanvragen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
streamnl schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 06:55:
[...]

Je hoeft mij echt niet uit te leggen wat je in de avond allemaal kan zien zodra het donker geworden is.

***members only***

Met andere woorden, ik heb mijn portie basis kamperen echt wel gehad en dat zoek ik echt niet meer op.

Nee, geef mij maar van die kleine boerenkampings waar je nog wel iets mag doen in de avond, waar je een schone natte ruimte hebt en hebt waar je ook warm kan douchen.

Kort samengevat, 100 mensen… 100 wensen.
Die schone natte ruimte hebben wij ook en daar mag je prima 24/7 douchen zonder muntjes of whatever. 23u nachtrust betekent simpelweg dat we geen geluid meer is op de velden afgezien van wat heen en weer geloop om de tanden te wassen en te douchen. Anderen die nog niet zo ver zijn mogen prima tot bij wijze van spreken tot 5 uur in de ochtend verpozen maar geen geluid zodanig dat de buren niet kunnen slapen of er wakker van kunnen worden (tenten zijn gehorig..) en uiteraard buitenlicht uit.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• zuma
Ozzie schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 11:24:
[...]

Oef dat vind ik wel zwaar, kleine kinderen (babies) kunnen er niets aan doen. Ik zeg altijd tegen gasten die met een baby komen dat ze vooral veel plezier moeten hebben en zich niet moeten schamen (en het kamperen ontzeggen) omdat hun baby wel eens in de nacht blèrt. Iedereen weet immers dat babies dat gewoon doen. Vergelijken met meer of minder huilen dan je eigen kind vind ik kansloos overigens. Ieder kind is anders maar ook zij mogen kamperen met hun ouders.

En ik slaap ook 's nachts maar als ik zo'n baby hoor krijsen dan draai ik me om met een glimlach op mijn gezicht (het is niet de mijne en trots op dat andere ouders het zich zelf ook niet ontzeggen en zo de kleine al van jongs af aan leert wat kamperen is) en slaap weer vrolijk verder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
DaDude schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 12:40:
We hebben wel eens rustig keuvelend voor ons tentje gezeten toen we werden aangesproken of we stil konden zijn. Dat vind ik overdreven. Het was zeker nog geen 22 uur en we maakten echt geen lawaai. Als je om 20:00 in de tent wilt liggen en het stil wilt hebben moet je niet op de camping gaan staan.
Dat is wel wat aan de vroege kant ja. Maar je moet ergens beginnen als je het om 23u stil wil hebben op het terrein. Wellicht waren jullie de eersten op het rondje ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
[...]

Mwa...

Afijn.

Een plasemmer met deksel. In een hoekje zetten zodat je hem niet omloopt. En voor vervoer, je kan er van alles instoppen. Dan is het geen loos volume. Bij ons gingen er de luiers in of voetbal of verzorgingstas. Tegenwoordig is alles prima in staat om naar het toilet te lopen.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
maartend schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 19:12:
[...]

Wil je porta potti? Heb er 1 staan die we niet gaan gebruiken. Mag je voor verznedkosten hebben
Ik denk dat heel veel tentkampeerders er nu een in de opslag hebben liggen (lang leve Corona...) :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 00:44
Plint schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 15:54:
[...]

Deze zien er wel nice uit!
Dus deze kan je ook op tafel zetten? zo lijkt uit een plaatje.
Ja hoor kan goed.
Er is ook een stormlamp model maar die vind ik wat te fel licht geven

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma

Meeste tafel en/of hang lampen hebben geen dimmer maar er zijn er wel die andere kleur modus hebben wat minder erg is dan wit licht. Bijvoorbeeld de Quecha BL100. Die kom ik regelmatig tegen. Staat die ergens wit te schijnen omdat de tent eigenaren even aan het tandenpoetsen zijn dan schakel ik hem zelf over op rood. Scheelt een hele bak

De Goal Zero Crush Light Chroma vind ik eigenlijk de meest vriendelijk niet kaars/olielamp verlichting die je maar tegen kan komen. kent drie sterktes en een kaarsstand en vele kleuren. Rood is fijn voor het nachtzicht. Kan je ook prima binnen ophangen (liever dat nog zelfs)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Ik heb Milenco spiegels die je gewoon bij de caravan dealer kan kopen en een set universele Oppi spiegels die ik hier gekocht hebt https://www.caravanspiegels.nl/ voor een Renault Clio uit 2019.
Nadeel van de Oppi spiegel was dat die erg trilde tijdens het rijden en door de trilling ben ik er een kwijtgeraakt tijdens het rijden.

Over de Emuk's, ik twijfel of ik die ga aanschaffen voor de Renault Mégane. Eerst maar met de universele Milenco's / Oppi's rijden.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
zuma schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:16:
[...]

En ik slaap ook 's nachts maar als ik zo'n baby hoor krijsen dan draai ik me om met een glimlach op mijn gezicht (het is niet de mijne
Helemaal mee eens. Jonge ouders hebben het al zwaar genoeg, iedereen die kinderen heeft heeft medelijden met ouders die er 's nachts uit moeten terwijl ze al scheel kijken van het slaapgebrek.

En verder inderdaad zeer blij dat het de mijne niet meer zijn 8)

Kinderen horen bij het leven, lekker laten spelen en daar hoort geluid bij. Zolang ze niet met een voetbal bij andermans eigendommen spelen tenminste. Voetballen hoort op een voetbalveld, niet tussen de campers en caravans.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:52:
[...]

Helemaal mee eens. Jonge ouders hebben het al zwaar genoeg, iedereen die kinderen heeft heeft medelijden met ouders die er 's nachts uit moeten terwijl ze al scheel kijken van het slaapgebrek.
Nu ik geen tentslaper meer ben ben ik het met je eens :z
En verder inderdaad zeer blij dat het de mijne niet meer zijn 8)
Ik heb voor zover ik weet niks erkend bij de burgerlijke stand :+
Kinderen horen bij het leven, lekker laten spelen en daar hoort geluid bij. Zolang ze niet met een voetbal bij andermans eigendommen spelen tenminste. Voetballen hoort op een voetbalveld, niet tussen de campers en caravans.
Je vergeet tenten te noemen O-)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
aReaRe schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 17:56:
[...]

Je vergeet tenten te noemen O-)
En vouwwagens.

Die heb ik allemaal bewust weggelaten, en me beperkt tot de *echte* kampeermiddelen O-)

Wie hapt er?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 17:46
pirke schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 18:50:
[...]

En vouwwagens.

Die heb ik allemaal bewust weggelaten, en me beperkt tot de *echte* kampeermiddelen O-)

Wie hapt er?
Kamperen doe je altijd op een camping in een tent of caravan. “Camperen” is het rondreizen met een camper. In België noemen ze het daarom ook een zwerfauto. Campers horen niet op een camping thuis, tenzij men de camper als caravan gebruikt. ( https://camperpunt.nl/camperen-wat-is-camperen-voor-ons/ )
:+

[ Voor 5% gewijzigd door chevsticks op 02-06-2023 19:14 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• psy
  • Registratie: Oktober 1999
  • Laatst online: 15-09 12:48

psy

Luuk84 schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 16:01:
[...]

Ah nooit geweten. Dank voor de toelichting.
Even opgezocht: dan moet je dus deze vrijstelling aanvragen.
En zoals @Cheesy al opmerkte, deze ontheffing kan je niet aanvragen als je de camper in Nederland hebt gehuurd

"Het gaat om een motorrijtuig dat een buitenlands kenteken heeft en dat in het buitenland aan u ter beschikking is gesteld."

8.960 Wp - 16 kW Daikin L/W - 2 x MHI L/L - gasloos sinds 2017 - Loxone - SAP/IS-U/ABAP - rijdt nog LPG ;-)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• streamnl
  • Niet online
Iedereen bedankt voor de tips en het aanbod.
Ik citeer "ik ga nog liever 3X boos (en koud) naar een natte ruimte, dan 1X in de ochtend met zoiets rondlopen”. Dus... :$

En ik dacht nog wel dat ik lief en sociaal was.

Meer dan ik dacht...

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 20:39
streamnl schreef op vrijdag 2 juni 2023 @ 20:57:
Iedereen bedankt voor de tips en het aanbod.
Ik citeer "ik ga nog liever 3X boos (en koud) naar een natte ruimte, dan 1X in de ochtend met zoiets rondlopen. Dus... :$

En ik dacht nog wel dat ik lief en sociaal was.
En terecht (de reactie van je vrouw) :)

Plasemmers zijn big no no, net als die mobiele plasemmers (ookwel campers genoemd, sorry @pirke :+

[ Voor 12% gewijzigd door lost95 op 02-06-2023 22:26 ]

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zei iemand campers???
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8iBFMzsM8QNAi5G1KyrB-g2L3Q4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ljP9XC7E2L88S9bikbuy5WSC.jpg?f=fotoalbum_large

Niks mis mee zou ik zeggen :+

Pagina: 1 ... 171 ... 277 Laatste