barrymossel schreef op donderdag 1 juni 2023 @ 10:36:
Ik ben het met je eens dat je rekening moet houden. Maar het is ook leven en laten leven. En erg afhankelijk naar wat voor camping je gaat en in welke setting je staat. En alles kan met mate. Zoals @
streamnl zegt, hoor je ook ons speakertje alleen richting onze tent en op 2 meter afstand sowieso niet meer. Als mensen zich gaan irriteren als ze langslopen en wat flarden muziek horen, dan moeten ze niet naar een camping imo.
En ja, er zijn altijd wel mensen die (al dan niet sporadisch) even wat muziek op hoger niveau aanzetten. Gezellig vind ik dat, maar dat moet inderdaad niet standaard de hele dag zijn. En ook niet als de kinderen op bed liggen. Gelukkig hebben wij dat ook nooit gehad.
En als er mensen zijn die hun muziek nóg harder gaan zetten, dan zijn ze gewoon sneu. Als je je irriteert (voor langere tijd), zeg er dan gewoon wat van.
Overlast begint bij mij persoonlijk als ik er een langere tijd echt last van heb. En dan kun je ervoor kiezen om er wat van te zeggen. Als je dan nul op rekest krijgt, dan heb je helaas Tokkies naast je staan. Maar als mensen niet eens, zeg, een anderhalf uur anderen (die verder voor nul overlast zorgen) kunnen laten genieten, dan vind ik dat ook weer een beetje jammer. Overigens gaat het geluid van een laptop of tablet (en van ons mini Soundcore speakertje) redelijk één richting op en vervliegt dat aan de andere kanten heel snel. Mijn vrouw zorgt er wel voor dat het geluid niet te hard staan. Ik denk dat jij en ik best naast elkaar op een camping kunnen staan...
Maar goed, overlast is voor iedereen anders en ik hoop dat je iedereen aan kunt spreken op eventuele overlast. Maar ik vind ook dat je soms maar wat te slikken hebt. Je kunt je ook irriteren aan overdrukke, irritante kinderen. Of huilende baby's. Of rook van een BBQ. Of handdoeken aan de scheerlijnen. Of soms hard lachen. Of wegrijden op een Harley. Of de rook van een sigaar. Of...
Relax, je bent op vakantie.

Leven en laten leven is het hét handvat voor degene die wil dat anderen zijn gedrag accepteren, maar ik weet dat jij hem niet zo bedoelt.
Bij buitenleven zoals op een camping heb je al snel invloed op elkaar, daarom zijn er gewoon zaken die campings zelf vaak ook niet willen. De vrijheid van de kampeerder eindigt waar die van een ander begint.
Een radio of speaker is in tegenstelling tot wat de eigenaren altijd beweren over het algemeen gewoon wél te horen op andere standplaatsen en daarom is dat meestal gewoon niet de bedoeling.
En ook de barbecues vallen daar onder. Enerzijds vanwege brandgevaar, anderzijds omdat de meeste mensen niet kunnen barbecueën zonder het halve veld in de rook te zetten.
De rest van je punten gaan wat mij betreft over fatsoen.
Wanneer je kinderen rondom andere standplaatsen lopen te rennen en schreeuwen voed je ze op en zeg je dat ze naar het open veld moeten, het bos of de speeltuin.
Wanneer je een huilbaby hebt die je niet kunt controleren dan is een camping wellicht gewoon niet de beste vakantiebestemming.
Roken of barbecueën waarbij je rook direct naar een andere plek waait is ook gewoon niet handig, kies dan beter positie.
Een Harley kan je gewoon starten en wegrijden, of je trekt hem even lekker open zodat hij fijn extra hard knetter.
Allemaal fatsoenskeuzes, en ook op vakantie zal ik mij storen aan een gebrek aan fatsoen. Dat is namelijk wat onze maatschappij maakt of breekt.
Maar terug naar de sfeer qua muziek of meuk, ik besef mij wel dat daar gewoon verschillende stijlen in zijn hoor en dat is prima. Mijn probleem is alleen dat die chaotische stijl zich vroeger concentreerde op de campings vol Nederlands rond de Middellandse zee dus was het relatief makkelijk te ontlopen, tegenwoordig moet je daar een stuk meer moeite voor doen.

Nee dat is niet prima, de mensheid gaat naar de klot'n. Maar dat is weer een heel andere discussie.
[
Voor 3% gewijzigd door
Gonadan op 01-06-2023 10:56
]