Ohwja sorry, helemaal vergeten om jullie te updaten. Was na de vakantie ff wat hectiek toen de gezondheid weer even niet meewerkte, maar we leven nog dus komt ie:
Het uiteindelijke stormweer liet gelukkig even op zich wachten, tot de een na laatste dag. Het tentenkamp van de buren waar ik al een week lichtelijk bezorgd naar had gekeken, bestaande uit een of ander popup tentje met een losse luifel erover voor het slapen, zo'n wc tent voor het omkleden, een mini party tentje waar je net 2 stoelen onder kwijt kan en dan nog in de regen zit en wat windschermen, kukelde bij de eerste goede windvlaag al omver. Mijn tentje daarintegen stond flink te klapperen en ongelukkig te zijn, maar het ergste leed wat er plaats vond was het uitwaaien van de koelbox en het verlies van een sok.
Even later begon het ook dusdanig te hozen dat Noach ieder moment met zijn ark voorbij had kunnen varen en een van de buren zijn terreinwagen ter beschikking stelde om naar het toiletgebouw te kunnen gaan.
Maar mijn tent bleef wonderbaarlijk droog en overeind. Terwijl de buren uiteindelijk maar helemaal verzopen in hun auto zijn gaan zitten kleumen zaten wij heerlijk in de voortent voor het kacheltje een boek te lezen en van een kopje thee te genieten. Helaas is het niet meer droog geworden dus de volgende ochtend in de stromende regen de boel zo snel mogelijk afgebroken en niet meer ernaar gekeken.
Heb nog wel contact met de winkel gehad, maar die hadden geen mogelijkheid de tent met mij op te zetten of te beoordelen wat er eventueel mis kon zijn, en konden ook niks aan coulance bieden ten aanzien dat het ding überhaupt verkeerd geleverd was. Hun voorstel om het ding op te sturen naar de fabrikant, af te wachten en daarna verder te zien heb ik even overwogen, maar vond ik eigenlijk ook wel een idioot gedoe.
Paar dagen geleden de tent voor een bodemprijs op marktplaats gezet en deze is reeds opgehaald door iemand. De tijd die we met de tent door hebben gebracht was absoluut leuker en goedkoper dan een hotel dus wat dat betreft hebben we het geld er al wel uit. De tent mag nu iemand anders ongelukkig gaan maken en wij gaan nu opzoek naar een nieuwe tent. De beslissing is ook genomen dat deze opblaasbaar zal gaan zijn omdat deze ietsje groter kan zijn en hopelijk fysiek met opzetten ietsje minder belastend.
Dus helaas gaan we er niet meer achter komen of ik zwaar incapabel ben of dat de betreffende tent gewoon gaar is. (tenzij de koper zich komende dagen ineens bij mijn voordeur of hier op het forum meld met een tent die niet op te zetten valt)
Maar we kunnen nu wel nadenken over de nieuwe tent, dus wat dat betreft zijn alle tips welkom