[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 149 ... 252 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

ToolkiT schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:09:
[...]

Een picanto is een vrachtwagen vergergeleken met een moto guzzi
Ah, een collega motorrijder
steekt voet uit

Op het moment past bij mij alles in een oude 50 liter weekendtas die ik met twee Rokstraps achterop bind, geen zijtassen. Tentje, slaapzak, kookgerei, matje, kussen, kleding en nog wat losse spullen. Boodschappen voor de eerste avond zitten in de tanktas. Eigenlijk zou ik wel iets groters willen, van Enduristan of Kriega. Maar da's allemaal vrij prijzig spul.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Bommes schreef op woensdag 28 september 2022 @ 16:21:
Daarbij, als het een keer regent is het ding meteen 3 keer zo zwaar om mee te nemen.

Denk dat ik beter af ben om gewoon een nieuwerwetse nylon tent te regelen als mijn Coleman het begeeft.
Maar dan wel een wat betere, lichter, net wat kleiner en betere ventilatie.
Je zal altijd een compromis moeten sluiten, lijkt me. Op je motortrips is (hoewel persoonlijk) pakmaat en gewicht belangrijker dan het binnenklimaat van de tent, lijkt me. Ik zou ook bij nylon blijven. Al vind ik die katoenen trekkerstent ook wel fraai.

Volgende week is de Kampeer & Caravan Jaarbeurs. Ik had wel weer eens zin in een uitje. Dus we hebben oppas geregeld en besloten om op donderdag even heen te gaan. Ben er niet eerder geweest, laat me graag verrassen :D

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
JanHenk schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:44:
Volgende week is de Kampeer & Caravan Jaarbeurs. Ik had wel weer eens zin aan een uitje. Dus we hebben oppas geregeld en besloten om op donderdag even heen te gaan. Ben er niet eerder geweest, laat me graag verrassen :D
Ik heb ook overwogen te gaan, maar volgens mij is het een hoog caravan-gehalte. Dat is natuurlijk prima, maar voor ons als tentkampeerders wat minder interessant alhoewel het natuurlijk wel leuk is om dat ook eens te bekijken.

Die 'camping' vind ik overigens wel een erg sneue bedoeling. Daar ga je toch niet voor je plezier zitten :?
Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/wp-content/uploads/2022/07/nkc-camping-kampeer-en-caravan-jaarbeurs-camper.jpg Afbeeldingslocatie: https://www.kampeerencaravanjaarbeurs.nl/wp-content/uploads/2022/07/NKC-camping-kampeer-en-caravan-jaarbeurs-overview2.jpg

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 22:04
Cheesy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook overwogen te gaan, maar volgens mij is het een hoog caravan-gehalte. Dat is natuurlijk prima, maar voor ons als tentkampeerders wat minder interessant alhoewel het natuurlijk interessant is om dat ook eens te bekijken.

Die 'camping' vind ik overigens wel een erg sneue bedoeling. Daar ga je toch niet voor je plezier zitten :?
[Afbeelding] [Afbeelding]
Ik ben er vorig jaar geweest, ik vond het toen een beetje tegenvallen.
Veel camper en caravan gerelateerde bedrijven en daarnaast veel campings die daar stonden om de boel te promoten.
En dan natuurlijk de reguliere bedrijven zoals Cadac, Thetford, ACSI, ANWB, vorig jaar stond er ook een kampeerwinkel met een pop-up store.

Die camping ziet er wel gezellig uit zeg. :|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 19:17

Bommes

Capo del formaggio

JanHenk schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:44:
[...]

Je zal altijd een compromis moeten sluiten, lijkt me. Op je motortrips is (hoewel persoonlijk) pakmaat en gewicht belangrijker dan het binnenklimaat van de tent, lijkt me. Ik zou ook bij nylon blijven. Al vind ik die katoenen trekkerstent ook wel fraai.

Volgende week is de Kampeer & Caravan Jaarbeurs. Ik had wel weer eens zin aan een uitje. Dus we hebben oppas geregeld en besloten om op donderdag even heen te gaan. Ben er niet eerder geweest, laat me graag verrassen :D
Ik denk dat je wel een goed punt hebt, vooral pakmaat en opzet gemak zijn voor mij prio.

Gewicht.. nou ja op een motor van 230kg rijklaar zal het verschil tussen een tent van 2,5 of 4,5kg niet echt merkbaar zijn.
Alhoewel dat natuurlijk wel helpt bij de poser factor. Zo extreem, duur en hip mogelijke gear. Dan kun je pas op avontuur.. >:) ;)

Afbeeldingslocatie: https://www.outdoorxl.nl/media/catalog/product/cache/default/image/9df78eab33525d08d6e5fb8d27136e95/r/o/robens-green-cone-4--0.jpg

Dat vind ik eigenlijk best een tof ding, wel weer een kilo zwaarder dan mijn huidige tent en ik denk dat de pakmaat ook groter is.
Evengoed wel een tof ding.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:17
Cheesy schreef op donderdag 29 september 2022 @ 09:00:
[...]

Ik heb ook overwogen te gaan, maar volgens mij is het een hoog caravan-gehalte. Dat is natuurlijk prima, maar voor ons als tentkampeerders wat minder interessant alhoewel het natuurlijk interessant is om dat ook eens te bekijken.

[Afbeelding] [Afbeelding]
Het is vooral een parkeerplaats met makkelijke overnachting voor als je twee dagen wilt gaan, je komt daar niet voor je rust en ontspanning :)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ToolkiT
  • Registratie: Februari 2004
  • Niet online

ToolkiT

brit-tweaker

TucanoItaly schreef op donderdag 29 september 2022 @ 08:33:
[...]

Ah, een collega motorrijder
steekt voet uit

Op het moment past bij mij alles in een oude 50 liter weekendtas die ik met twee Rokstraps achterop bind, geen zijtassen. Tentje, slaapzak, kookgerei, matje, kussen, kleding en nog wat losse spullen. Boodschappen voor de eerste avond zitten in de tanktas. Eigenlijk zou ik wel iets groters willen, van Enduristan of Kriega. Maar da's allemaal vrij prijzig spul.
de mijne is 'maar' 20L..
https://www.lomo.co.uk/products/20l-motorbike-dry-bag/

ze hebben wel meer goed (en betaalbaar) spul:
https://www.lomo.co.uk/product-category/motorcycle/page/1/

Mag je een gegeten paard in de bek kijken?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Voronwë
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 10:12
Ik heb er meerdere van SW-Motech, een van 25 liter en een mega van 70 Liter. Die ik aan elkaar kan klikken. Handig voor op de boot naar Engeland bv. Grote blijft op de motor, kleine gaat mee naar de hut.
70 Liter is erg groot als je een motorrij vakantie hebt, maar als je, zoals ik, met scouting een weekje weggaat, is wat comfort wel fijn.
En aangezien het een rolltop is hoeft hij niet vol te zijn! minder mee is wat vaker rollen om de tas kleiner te krijgen.

Hier heb ik er alles inzitten, tent, matje, slaapzak, stoeltje, kookgerei, kleding, grote kampvuurdeken, fourage en overige scouting spullen voor een lang weekend naar de UK (neem je bijna net zoveel mee als voor een week). Kan uiteraard met veel minder, maar ik ben tegenwoordig wel gesteld op mijn comfort nu ik hartpatient ben.

Oh, en mijn tent is: of een MSR Elixer 3 of een Coleman Kobuk valley 3.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JeGRAkxtPenSWh2tHnpFkwZZ1S4=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FfQLIAQotIvmZb0Vmxqmslho.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 6% gewijzigd door Voronwë op 29-09-2022 12:10 ]

Around here, something radiates. (Counting Crows)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 17:13

Smurf

Detri

@Bommes Misschien is een tentje van TC iets? Geen 100% katoen, maar een combinatie van poly/katoen.
Eerste voorbeeld wat ik tegenkom is qua prijs ook prima te behappen: https://www.obelink.nl/obelink-london-3-koepeltent.html
Lichtgewicht en katoen is wel iets wat ongeveer recht tegenover elkaar staat. "Vroegah" toen ik nog met mn ouders ging kamperen hadden we ook zo'n Tatteljee tent, de Grote Bever als "gezinstent". Wij sliepen in eigen tentjes, maar indien het rotweer was had deze ruimte genoeg om er met zn allen in te kunnen eten enzo. En ja: we waren NTKC lid :P
Maar daar hadden we wel 2 buitententen bij. Katoen en nijlon. De katoenen was voor als we gewoon met de auto waren, maar op momenten dat elke kilo telt (meerdaagse wandeltochten) ging de nijlon tent mee.

Tegenwoordig ga ik wat minder lichtgewicht op vakantie met 1300kg aan caravan aan de haak. Wij hebben trouwens ook die Darwin 3 als bijzettent voor de kinderen. Ding bevalt prima verder, maar inderdaad wel met alle nadelen van een nijlon tent.

)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 09:10

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Bommes schreef op donderdag 29 september 2022 @ 10:01:
[...]

..

[Afbeelding]

Dat vind ik eigenlijk best een tof ding, wel weer een kilo zwaarder dan mijn huidige tent en ik denk dat de pakmaat ook groter is.
Evengoed wel een tof ding.
En een heerlijke tent O+
Kan ook zonder binnentent gebruikt worden (scheelt weer in gewicht en pakmaat).
1 stok, dus supersnel met opzetten en afbreken. Veel ventilatiemogelijkheden en een fijne hoogte.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Saffie_time
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 15:30

Saffie_time

Why use this? 42!

@mission Leef je nog of ben je in de storm met tent weggewaaid?
Al iets meer te weten gekomen over waar het nu in zit dat de tent niet netjes opgezet kon worden?

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 26-05 18:39
Saffie_time schreef op donderdag 29 september 2022 @ 13:39:
@mission Leef je nog of ben je in de storm met tent weggewaaid?
Al iets meer te weten gekomen over waar het nu in zit dat de tent niet netjes opgezet kon worden?
Ohwja sorry, helemaal vergeten om jullie te updaten. Was na de vakantie ff wat hectiek toen de gezondheid weer even niet meewerkte, maar we leven nog dus komt ie:

Het uiteindelijke stormweer liet gelukkig even op zich wachten, tot de een na laatste dag. Het tentenkamp van de buren waar ik al een week lichtelijk bezorgd naar had gekeken, bestaande uit een of ander popup tentje met een losse luifel erover voor het slapen, zo'n wc tent voor het omkleden, een mini party tentje waar je net 2 stoelen onder kwijt kan en dan nog in de regen zit en wat windschermen, kukelde bij de eerste goede windvlaag al omver. Mijn tentje daarintegen stond flink te klapperen en ongelukkig te zijn, maar het ergste leed wat er plaats vond was het uitwaaien van de koelbox en het verlies van een sok.

Even later begon het ook dusdanig te hozen dat Noach ieder moment met zijn ark voorbij had kunnen varen en een van de buren zijn terreinwagen ter beschikking stelde om naar het toiletgebouw te kunnen gaan.

Maar mijn tent bleef wonderbaarlijk droog en overeind. Terwijl de buren uiteindelijk maar helemaal verzopen in hun auto zijn gaan zitten kleumen zaten wij heerlijk in de voortent voor het kacheltje een boek te lezen en van een kopje thee te genieten. Helaas is het niet meer droog geworden dus de volgende ochtend in de stromende regen de boel zo snel mogelijk afgebroken en niet meer ernaar gekeken.

Heb nog wel contact met de winkel gehad, maar die hadden geen mogelijkheid de tent met mij op te zetten of te beoordelen wat er eventueel mis kon zijn, en konden ook niks aan coulance bieden ten aanzien dat het ding überhaupt verkeerd geleverd was. Hun voorstel om het ding op te sturen naar de fabrikant, af te wachten en daarna verder te zien heb ik even overwogen, maar vond ik eigenlijk ook wel een idioot gedoe.

Paar dagen geleden de tent voor een bodemprijs op marktplaats gezet en deze is reeds opgehaald door iemand. De tijd die we met de tent door hebben gebracht was absoluut leuker en goedkoper dan een hotel dus wat dat betreft hebben we het geld er al wel uit. De tent mag nu iemand anders ongelukkig gaan maken en wij gaan nu opzoek naar een nieuwe tent. De beslissing is ook genomen dat deze opblaasbaar zal gaan zijn omdat deze ietsje groter kan zijn en hopelijk fysiek met opzetten ietsje minder belastend.

Dus helaas gaan we er niet meer achter komen of ik zwaar incapabel ben of dat de betreffende tent gewoon gaar is. (tenzij de koper zich komende dagen ineens bij mijn voordeur of hier op het forum meld met een tent die niet op te zetten valt)

Maar we kunnen nu wel nadenken over de nieuwe tent, dus wat dat betreft zijn alle tips welkom :D

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 17:46

_Eend_

🌻🇺🇦

Smurf schreef op donderdag 29 september 2022 @ 12:17:
@Bommes Misschien is een tentje van TC iets? Geen 100% katoen, maar een combinatie van poly/katoen.
Eerste voorbeeld wat ik tegenkom is qua prijs ook prima te behappen: https://www.obelink.nl/obelink-london-3-koepeltent.html
Lichtgewicht en katoen is wel iets wat ongeveer recht tegenover elkaar staat. "Vroegah" toen ik nog met mn ouders ging kamperen hadden we ook zo'n Tatteljee tent, de Grote Bever als "gezinstent". Wij sliepen in eigen tentjes, maar indien het rotweer was had deze ruimte genoeg om er met zn allen in te kunnen eten enzo. En ja: we waren NTKC lid :P
Maar daar hadden we wel 2 buitententen bij. Katoen en nijlon. De katoenen was voor als we gewoon met de auto waren, maar op momenten dat elke kilo telt (meerdaagse wandeltochten) ging de nijlon tent mee.

Tegenwoordig ga ik wat minder lichtgewicht op vakantie met 1300kg aan caravan aan de haak. Wij hebben trouwens ook die Darwin 3 als bijzettent voor de kinderen. Ding bevalt prima verder, maar inderdaad wel met alle nadelen van een nijlon tent.
Die Obelink tenten zijn wel in prijs gezakt zo te zien.. Of waren ze altijd al in die prijs range? Ze lijken sterk op de Bardani/Safarica/Redwood tenten, maar zijn wel €50-€100 goedkoper nu.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
_Eend_ schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:10:
[...]

Die Obelink tenten zijn wel in prijs gezakt zo te zien.. Of waren ze altijd al in die prijs range? Ze lijken sterk op de Bardani/Safarica/Redwood tenten, maar zijn wel €50-€100 goedkoper nu.
Ik heb het idee dat Obelink tegenwoordig wel veel meer goedkopere tenten heeft. Maar daarbij vaak ook dezelfde tent 3x, eentje van plastic, eentje van donker plastic en eentje met TC doek.

Ik zit momenteel een beetje naar hun opblaas gevallen te kijken, weet niet of Obelink kwalitief tegenwoordig nog is wat ze altijd waren, maar voor leuk geld heb je al best wat tent

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 09:42
mission schreef op donderdag 29 september 2022 @ 15:36:
[...]

Paar dagen geleden de tent voor een bodemprijs op marktplaats gezet en deze is reeds opgehaald door iemand. De tijd die we met de tent door hebben gebracht was absoluut leuker en goedkoper dan een hotel dus wat dat betreft hebben we het geld er al wel uit. De tent mag nu iemand anders ongelukkig gaan maken en wij gaan nu opzoek naar een nieuwe tent. De beslissing is ook genomen dat deze opblaasbaar zal gaan zijn omdat deze ietsje groter kan zijn en hopelijk fysiek met opzetten ietsje minder belastend.

Dus helaas gaan we er niet meer achter komen of ik zwaar incapabel ben of dat de betreffende tent gewoon gaar is. (tenzij de koper zich komende dagen ineens bij mijn voordeur of hier op het forum meld met een tent die niet op te zetten valt)

Maar we kunnen nu wel nadenken over de nieuwe tent, dus wat dat betreft zijn alle tips welkom :D
Weet wel dat een opblaastent het naar mijn idee niet beter gaat doen met een flinke storm als deze. Van de zomer heb ik er een paar zien "instorten" tijdens een goede hoosbui. Of dat komt door de hoeveelheid water, het afkoelen van de lucht in de buizen (en daarmee drukvermindering) of het feit dat ze gewoon verkeerd opgezet zijn, durf ik niet te zeggen, maar wilde je dit niet onthouden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

mission schreef op donderdag 29 september 2022 @ 17:55:
[...]

Ik heb het idee dat Obelink tegenwoordig wel veel meer goedkopere tenten heeft. Maar daarbij vaak ook dezelfde tent 3x, eentje van plastic, eentje van donker plastic en eentje met TC doek.

Ik zit momenteel een beetje naar hun opblaas gevallen te kijken, weet niet of Obelink kwalitief tegenwoordig nog is wat ze altijd waren, maar voor leuk geld heb je al best wat tent
De prijzen van Obelink TC tenten zijn zo laag dat ik me ga afvragen of het wel wat is. Ze kosten niet veel meer dan de nylon varianten van Obelink maar het scheelt zo €100 met een vergelijkbare Bardani, Safarica of Redwood tent. Ik ga er denk ik een keer "even" naartoe..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
voog schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 11:55:
[...]

Weet wel dat een opblaastent het naar mijn idee niet beter gaat doen met een flinke storm als deze. Van de zomer heb ik er een paar zien "instorten" tijdens een goede hoosbui. Of dat komt door de hoeveelheid water, het afkoelen van de lucht in de buizen (en daarmee drukvermindering) of het feit dat ze gewoon verkeerd opgezet zijn, durf ik niet te zeggen, maar wilde je dit niet onthouden.
Mijn ervaring met extreem slecht weer (met name stortregen, sneeuw en hagel) is dat alleen geodetische tenten dat doorstaan. Ik heb zelf een TNF Mountain 25 en die heeft alles goed doorstaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
[...]

PageFault schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:52:
[...]

Mijn ervaring met extreem slecht weer (met name stortregen, sneeuw en hagel) is dat alleen geodetische tenten dat doorstaan. Ik heb zelf een TNF Mountain 25 en die heeft alles goed doorstaan.
Ik had inderdaad al gehoord dat de opblaasbare tenten wat minder stormvast zijn, maar het lijkt mij niet gek veel minder dan een 300 euro tentje met fiberstokjes zoals de Kampa die ik had. We proberen altijd wel een klein beetje met normaal weer te kamperen en echte stormen te vermijden (al is dat deze keer dus niet helemaal geslaagd), maar het is wel goed om met de tent rekening te houden met een onverwachte miniatuur watersnoodramp dat is zeker waar.

Voor een echt stormvaste tent moet je inderdaad kijken naar iets zoals de Mountain 25, maar dat is een heel ander slag tent natuurlijk. Ik heb zelf een budget MSR Elixer 2, die heeft ook al een paar keer laten zien hoe verbazingwekkend bombestendig hij is.
_Eend_ schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 12:49:
[...]

De prijzen van Obelink TC tenten zijn zo laag dat ik me ga afvragen of het wel wat is. Ze kosten niet veel meer dan de nylon varianten van Obelink maar het scheelt zo €100 met een vergelijkbare Bardani, Safarica of Redwood tent. Ik ga er denk ik een keer "even" naartoe..
Oe dagje uit naar Obelink, wil ik ook :D

Volgensmij spelen ze een beetje vals met de TC merknaam door op de goedkopere tenten gewoon veel dunner doek te gebruiken, of een dunnere/kleinere kuip erin. Heb daarbij ook het gevoel dat de stokken steeds dunner worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
mission schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:12:
[...]

Volgensmij spelen ze een beetje vals met de TC merknaam door op de goedkopere tenten gewoon veel dunner doek te gebruiken, of een dunnere/kleinere kuip erin. Heb daarbij ook het gevoel dat de stokken steeds dunner worden.
Tja, een BMW 5 serie is ook niet te vergelijken met een 1 serie... Prijsverschil moet ergens in zitten.

Goedkoper maken kan op verschillende manieren:
- schaalvergroting
- uitbesteden aan goedkopere lonen landen
- minder goede kwaliteit materialen gebruiken

Kies maar welke van toepassing is :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

mission schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 16:12:

[...]

Oe dagje uit naar Obelink, wil ik ook :D

Daarom wil ik even gaan kijken. Ik neem aan dat ze die dingen gewoon hebben staan.. Zou een beetje knullig zijn als je 1,5 in de auto zit en bij aankomst "Ja, die hebben we gisteren opgeruimd" te horen krijgt :D

Misschien maar even een mailtje aan weiden straks :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
pirke schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 17:46:
[...]

Tja, een BMW 5 serie is ook niet te vergelijken met een 1 serie... Prijsverschil moet ergens in zitten.

Goedkoper maken kan op verschillende manieren:
- schaalvergroting
- uitbesteden aan goedkopere lonen landen
- minder goede kwaliteit materialen gebruiken

Kies maar welke van toepassing is :)
Dat is 100% waar, maar ze gebruiken wel de "kwaliteitsnaam". Houd TC dan gewoon premium en verzin iets anders voor de stap tussen plastic en TC in.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
mission schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:00:
[...]

Dat is 100% waar, maar ze gebruiken wel de "kwaliteitsnaam". Houd TC dan gewoon premium en verzin iets anders voor de stap tussen plastic en TC in.
Net als met gewone katoenen tent, zijn er verschillende kwaliteit. Van obelink website:

Zwaargewicht (220 à 320 gram per vierkante meter): 30 à 55 weken
Middengewicht (180-220 gram per vierkante meter): 20 à 40 weken
Lichtgewicht (130 à 180 gram per vierkante meter): 15 à 40 weken

Maar langsgaan is zeker aan te raden, zie en voel het verschil

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

lost95 schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:09:
[...]

Net als met gewone katoenen tent, zijn er verschillende kwaliteit. Van obelink website:

Zwaargewicht (220 à 320 gram per vierkante meter): 30 à 55 weken
Middengewicht (180-220 gram per vierkante meter): 20 à 40 weken
Lichtgewicht (130 à 180 gram per vierkante meter): 15 à 40 weken

Maar langsgaan is zeker aan te raden, zie en voel het verschil
Ah, dat is het addertje dus.

De drie Obelink London 3, River en River 3: 185 g/m2
Safarica Kenia 230 TC: 210 g/m2
Bardani Stelvio RSTC: 210 g/m2

Van de Redwood Tupela 230 TC kon ik niet vinden welke kwaliteit zeil ze ervoor gebruiken. Maar ik vermoed dat dat dicht bij de Obelinks zit, dus 185 g/m2

Ze zitten allemaal dus in de middengewicht klasse, maar de Obelinks vallen dus nét in die klasse, en de Bardani/Safarica vallen dus net niet in de zwaargewicht klasse.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Gonadan
  • Laatst online: 14:31

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
mission schreef op vrijdag 30 september 2022 @ 19:00:
[...]

Tja marketing. Katoen is premium en TC is simpelweg de mengvorm er tussenin. Los daarvan heb je verschillende diktes zoals al genoemd en dat bepaalt uiteindelijk voor een groot deel de kwaliteit.

Verkopers zullen je alles vertellen om je richting een aankoop te krijgen, daar komt vaker niet dan wel correcte informatie uit.

TC zegt niets over kwaliteit, het zegt alleen maar dat het gemaakt is van katoen vermengd met plastic.

[ Voor 8% gewijzigd door Gonadan op 01-10-2022 22:33 ]

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mission
Gonadan schreef op zaterdag 1 oktober 2022 @ 22:32:
[...]

Tja marketing. Katoen is premium en TC is simpelweg de mengvorm er tussenin. Los daarvan heb je verschillende diktes zoals al genoemd en dat bepaalt uiteindelijk voor een groot deel de kwaliteit.

Verkopers zullen je alles vertellen om je richting een aankoop te krijgen, daar komt vaker niet dan wel correcte informatie uit.

TC zegt niets over kwaliteit, het zegt alleen maar dat het gemaakt is van katoen vermengd met plastic.
Eigen onderzoek is super belangrijk inderdaad en voorkomt ook een boel prutaankopen wat de verkoper vond dat als je X koop dat Y er ook absoluut bij moet en als we dan toch bezig zijn....

Heb ik met de tent gemerkt, beoogde tent niet voorradig (kom je pas achter als je al bericht hebt gehad dattie binnen is en die kant op rijd) maar ze hebben een identieke van een ander merk. Nou dat hebben we geweten :(

Maar ook zegt de dikte van het doek niet alles, het is net als met computers hogere getalletjes zijn niet perse beter of de beste keus :) Maar die verkopen wel het beste.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
Hangt helemaal van je doel af. Dikker katoen is sterker en beter comfort, maar dat is niet per se je argument voor het kopen van een tent. Qua kwaliteit van het doek op zich is het beter, maar dat zegt niet dat de tent automatisch beter is of beter geschikt.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1664733422-540-x-341px-Screenshot_20221002-191409_Marktplaats.jpg

Via MP hier in de buurt gevonden.
Op de foto's zie ik een "De Wit" logo, lijkt me dus een oude huis merk tent van hun.
25 euro, is het niks dan is het niks.
Andere optie: te zwaar en lomp voor op de motor dan heb ik nu alvast een bijzet tentje voor mijn dochtertje (die nu pas 1,5 is)..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1664733422-540-x-325px-Screenshot_20221002-191401_Marktplaats.jpg

Van de week even op halen.

[ Voor 3% gewijzigd door Bommes op 02-10-2022 20:15 . Reden: Autocorrect fouten er uit ]

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Bommes schreef op zondag 2 oktober 2022 @ 19:55:
[Afbeelding]

Op de foto's zie ik een "De Wit" logo, lijkt me dus een oude huis merk tent van hun.
Andere optie: te zwaar en lomp voor op de motor dan heb ik nu alvast een bijzet tentje voor mijn dochtertje (die nu pas 1,5 is)..
[Afbeelding]

Grappig, in dit model tent heb ik mijn eerste kampeervakantie gehad, en ook de reden dat ik liever een katoenen tent heb dan een synthetische tent.. Daarna een paar keer in een synthetisch tentje gekampeerd en dat was minder prettig..

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• noo
  • Registratie: Januari 2012
  • Niet online

noo

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Ik krijg hier een deja-vu naar een Jamet tentje uit de 80-er jaren van (blauw-oranje ipv bruin-oranje maar verder hetzelfde in mijn herinnering).

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 23-05 14:29
[...]

Afkoeling, druk in buis zakt in en wordt daardoor al slapper. Vaak zijn die buizen tot hooguit 2/3 van de hoogte geschoord met scheerlijnen de rest van die 1/3 waait sowieso plat bij harde wind. De stukken tussen de aankopingspunten van de scheerlijnen kunnen ook indeuken.

Maar een groot voordeel, er zal niets breken! en wegwaaien met een paar knappe haringen erin zal ook niet zomaar gebeuren. ieder nadeel heb zijn voordeel.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
[Afbeelding]

[Afbeelding]

leuk klassiek ding. Vroeger ook in gekampeerd als bijzettentje bij mijn ouders. Alleen had ik nog een voorportaal erbij. Zonder voorportaal heb je bij felle horizontale regen van voren een natte bedoening daar bij die opening....

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

Ik ben deze week bij Obelink langs geweest. Ik was er nog nooit geweest en ik wist dat het een grote zaak was. Maar poeh, zo groot, en die ikea opzet.. :o

Uiteraard even de TC Koepeltentjes bekeken en gevoeld. Je voelt inderdaad het verschil met de Bardani/Safarica tenten. Maar ik heb nog geen keuze kunnen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mission
_Eend_ schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:06:
Ik ben deze week bij Obelink langs geweest. Ik was er nog nooit geweest en ik wist dat het een grote zaak was. Maar poeh, zo groot, en die ikea opzet.. :o

Uiteraard even de TC Koepeltentjes bekeken en gevoeld. Je voelt inderdaad het verschil met de Bardani/Safarica tenten. Maar ik heb nog geen keuze kunnen maken.
Haha ja de eerste keer Obelink blijft je bij :D
“Groot” is een understatement

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Smurf
  • Laatst online: 17:13

Smurf

Detri

@Bommes Mooie klassieker. Past wel goed bij jullie combinatie als bijzettent.

)

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Smurf schreef op donderdag 6 oktober 2022 @ 15:18:
@Bommes Mooie klassieker. Past wel goed bij jullie combinatie als bijzettent.
Noem je @Bommes een klassieker :P

/laat zichzelf wel uit :+

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 27-05 22:50
Morgen een dagje rondstruinen op de KampeerCaravanJaarbeurs.. nog iemand hier die al op de KCJ is geweest?

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

TgR_KILLER schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:19:
Morgen een dagje rondstruinen op de KampeerCaravanJaarbeurs.. nog iemand hier die al op de KCJ is geweest?
Ik ga er in ieder geval niet heen, ik zie niet de meerwaarde erin.

Caravan heb ik al, de te bezoeken landen doe ik onderzoek via internet.

[ Voor 11% gewijzigd door aReaRe op 07-10-2022 20:27 ]

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
aReaRe schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:24:
[...]

Ik ga er in ieder geval niet heen, ik zie niet de meerwaarde erin.

Caravan heb ik al, de te bezoeken landen doe ik onderzoek via internet.
Waarom zou het meerwaarde moeten hebben? :p

Tis gewoon een leuk dagje uit, ik loop ook zo af en toe de caravan zaak in om gewoon rond te kijken, of rijden we even naar de wit ofzo. Ik heb er in ieder geval zin in haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• pirke
Dit jaar niet, hadden al andere plannen dit weekend. Lees: kinderen logeren bij opa&oma zodat wij vanavond lekker uit eten konden gaan en morgen een dagje sauna met zn tweeën.

Vorig jaar waren we op zoek naar een camper, maar als gezin met jonge kinderen vielen wij niet onder de doelgroep, de campers waren meer getarget op 67 plussers. Als ze ons geld niet willen, prima, maar dan verwacht ik er dit jaar ook niet veel van. Plus we hebben afgelopen winter een nieuwe gekocht, die blijft nog wel 1 a 2 decennia op de oprit staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

pirke schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 21:12:
[...]

Dit jaar niet, hadden al andere plannen dit weekend. Lees: kinderen logeren bij opa&oma zodat wij vanavond lekker uit eten konden gaan en morgen een dagje sauna met zn tweeën.
Werken aan nummer 3 :+
Vorig jaar waren we op zoek naar een camper, maar als gezin met jonge kinderen vielen wij niet onder de doelgroep, de campers waren meer getarget op 67 plussers. Als ze ons geld niet willen, prima, maar dan verwacht ik er dit jaar ook niet veel van. Plus we hebben afgelopen winter een nieuwe gekocht, die blijft nog wel 1 a 2 decennia op de oprit staan.
Idem hier, caravan net nieuw gekocht.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
[...]

Gisteren (donderdag) geweest. Ik denk ook dat wij (32 en 29) niet tot de doelgroep behoorden. We haalden de gemiddelde leeftijd wel aardig omlaag. Caravans en campers met meer dan 2 slaapplaatsen waren in ieder geval dun bezaaid.

Wel even leuk bij Holtkamper en Campooz gekeken. Onze eigen Combi-camp (en Aart Kok) schitterde helaas wel door afwezigheid.

Bij Cadac de nieuwe Safari Chef Compact gekocht. Die wilden we nog in de inventaris. Verder niets gekocht, maar vooral even rond gekeken.

Verder viel mij op dat de daktenten echt een doorbraak hebben gemaakt. Al zie ik de gemiddelde 50+er daar dan weer niet in kruipen…

En de “ANWB Camper van het jaar 2023” vond ik een fantastisch ding om te zien. Geniaal idee en dito uitvoering. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
TgR_KILLER schreef op vrijdag 7 oktober 2022 @ 20:40:
[...]

Waarom zou het meerwaarde moeten hebben? :p

Tis gewoon een leuk dagje uit, ik loop ook zo af en toe de caravan zaak in om gewoon rond te kijken, of rijden we even naar de wit ofzo. Ik heb er in ieder geval zin in haha.
Het feit dat het een leuk uitje is is dan voor jou toch de meerwaarde? ;)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Ik weet vrij zeker dat die er niet komen gaat, daar hebben we een geknipte oplossing voor bedacht, zodat het lekker bij proberen blijft zonder verrassing achteraf ;)

We hebben niet voor niks hydraulische anti wiebelpootjes onder de camper gehangen. Waterpas is een mooie bijvangst 8)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 20:00
staan er überhaupt tentenmerken in de lijn van MSR, Hilleberg, Exped ? Want dan valt het kampeergedeelte sowieso voor ons af.

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Hopjesvla79 schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 02:42:
[...]

staan er überhaupt tentenmerken in de lijn van MSR, Hilleberg, Exped ? Want dan valt het kampeergedeelte sowieso voor ons af.
Kijk eens op de website van de Kampeer en caravan beurs bij deelnemers, ik denk dat het aantal tentmerken vies tegenvalt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
[...]
Weet niet zo zeer of alles nou getarget is op 67 plussers qua indelingen, dat zijn wij nog lange niet maar een camper lijkt ons wel wat en hebben er maar meer dan genoeg gezien.

Maar een camper met stapelbedden etc. Ja dat heb ik ook niet gezien, ik denk dat die markt ook extreem klein is. Als je gemiddeld al 100k voor een camper moet neertellen, dat is voor een beetje (jong) gezin ook niet te betalen (ook niet voor ons overigens). Buiten dat de markt er niet echt is, leent een camper zich er ook niet echt voor qua ruimte denk ik tenzij je iets heel innovatiefs doet met klapdaken etc die je nu wel ziet komen.
[...]

Er stonden best wat tenten, maar ik weet niet in welke lijn, ik heb er ook geen 1 bekeken... wij zijn al even geen tent kampeerders meer :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Ik had kaartjes gekregen dus we zijn er vandaag ook geweest. Het was een leuk dagje uit en mooi om het kampeer-gevoel weer te proeven. Ook wij hoorden duidelijk niet tot de doelgroep (jong gezin).

Het leukste voor ons waren de standjes van campings. Daar nog wat ideeen opgedaan en leuke gesprekjes gehad, bijvoorbeeld voor een vakantie naar Denemarken.

Naar mijn idee stond het vol met campers, zelfs meer dan caravans, maar ik heb ze niet geteld ;) het was dat De Wit met een grote stand met tenten stond, anders waren de tenten bijna op 2 handen te tellen.

Ik had eigenlijk ook wat meer accessoires verwacht. Alleen Vrijbuiter had hiervoor een stand.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 20:17:

Naar mijn idee stond het vol met campers, zelfs meer dan caravans, maar ik heb ze niet geteld ;) het was dat De Wit met een grote stand met tenten stond, anders waren de tenten bijna op 2 handen te tellen.
Campers waren er juist (veel) minder als normaal.. Omdat zoveel campers niet te leveren zijn. b.v. Hymer miste totaal..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
TgR_KILLER schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 19:53:
[...]

Maar een camper met stapelbedden etc. Ja dat heb ik ook niet gezien, ik denk dat die markt ook extreem klein is. Als je gemiddeld al 100k voor een camper moet neertellen, dat is voor een beetje (jong) gezin ook niet te betalen (ook niet voor ons overigens).
Wij zijn geen typisch jong gezin denk ik dan maar... Maar ook wij hebben geen stapelbedden, wel alkoof. En 9 meter lang oOo

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• 205Gutmann
  • Registratie: Juni 2009
  • Laatst online: 27-05 22:04
pirke schreef op zaterdag 8 oktober 2022 @ 21:55:
[...]

Wij zijn geen typisch jong gezin denk ik dan maar... Maar ook wij hebben geen stapelbedden, wel alkoof. En 9 meter lang oOo
De meeste doorsnee gezinnen hebben niet het budget voor een camper van 100k+
Ik denk dat er momenteel genoeg gezinnen moeite hebben om de eindjes aan elkaar te knopen, laat staan te denken aan een camper. ;)

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• PageFault
[...]

In dit forum val je ook een klein beetje buiten de doelgroep heb ik het idee, hier gaat het vaak - af en toe een uitzondering - over iets luxer camperen.

Ikzelf heb de Hilleberg Anjan 2 als ultra light dubbeldakstent voor trektochten. Een North Face Mountain 25 voor de sneeuw in Scandinavie of Oostblok en een North Face Rock 22 voor algemeen (weekendjes weg, 3 weken Frankrijk of Italie, met de auto zeg maar).

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

PageFault schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

In dit forum val je ook een klein beetje buiten de doelgroep heb ik het idee, hier gaat het vaak - af en toe een uitzondering - over iets luxer camperen.
Valt wel mee hoor.. ;)
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/10/1665303351-600-x-450px-IMG_20170807_185639~2.jpg
O+

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
Maar daarmee zijn we hier wel een beetje de uitzondering waar @PageFault het over heeft.. :X En jij speelt een dubbelrol _/-\o_

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rLNDARZCbRRPBmdkM8IWbc3fNs0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/uuOk75Gj24dhn1w5stEzw3zq.jpg?f=fotoalbum_large

Maar iedereen moet z’n vakantie lekker vieren zoals hij/zij er meest van geniet..

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Wat maakt een camper eigenlijk zo verschrikkelijk duur?

Ik zie vanaf prijzen van ongeveer een ton, en zat daarna eens rond te kijken;

Een Chassis Ducato kost pak em beet 30k
De ANWB best geteste caravan is 25k

Laten we zeggen 60K. De campers en caravans die ik zelf gezien heb verschilden qua materiaal en uitrusting maar weinig van elkaar.

Nu zal er ongetwijfeld meer bij kijken om een camper te bouwen en ontwikkelen, maar daar zit toch geen 40k per camper in?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FreeShooter
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 19:32
Volgens mij zijn er genoeg nieuwe campers te vinden van 55K-70K.

En als je naar de tweedehands markt kijkt: wij hebben een jaar gereisd in een camper van 20K. Vervolgens voor 23K (danku Covid) verkocht. Dus valt allemaal wel mee dat het "verschrikkelijk duur" is

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
FreeShooter schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:10:
Volgens mij zijn er genoeg nieuwe campers te vinden van 55K-70K.

En als je naar de tweedehands markt kijkt: wij hebben een jaar gereisd in een camper van 20K. Vervolgens voor 23K (danku Covid) verkocht. Dus valt allemaal wel mee dat het "verschrikkelijk duur" is
55 a 70 zie ik zo niet, ja drie jaar geleden teste de anwb als beste een van 70k, jaar daarop was het al 87 en nu dus 100.

Ik ben zelf niet opzoek, maar valt mij gewoon op dat het zoveel geld is, ook 2e hands blijft de restwaarde verrassend hoog. Maar misschien is dat ook wel meer mijn eigen beeld erbij

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 16:07
mission schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 13:05:

Laten we zeggen 60K. De campers en caravans die ik zelf gezien heb verschilden qua materiaal en uitrusting maar weinig van elkaar.

Nu zal er ongetwijfeld meer bij kijken om een camper te bouwen en ontwikkelen, maar daar zit toch geen 40k per camper in?
Sowieso zal de cabine aangepast en afgewerkt moeten worden om één geheel te vormen met de rest van de camper. Bovendien zijn de wanden van een camper volgens mij doorgaans aanmerkelijk steviger dan die van een caravan. Minder grote series ook, denk ik, wat meer maatwerk.

Tel daarbij op, dat er ook nog 37,7% (minus €1287,-) BPM bovenop komt, die je bij een bestelbus en caravan niet hebt... Dus bij een prijs van €60.000 komt er nog even €21.337,- aan BPM bij... (En ik weet niet of je de chassisprijs incl. BTW hebt gerekend? anders komt daar ook nog even €6300,- BTW bij). Heb je dus nog niks aan luxe, maar "gewoon" een chassis-cabine met een caravan erop, ben je al bijna €90.000 verder...

EDIT:
Kon bij Fiat zo gauw niks vinden, maar zie hier bij Ford. Chassis-cabine met open achterkant kost vanaf €33,025,- ex BTW. Dat is dus op een haar na €40.000,- inclusief BTW...

[ Voor 12% gewijzigd door Wild Chocolate op 09-10-2022 14:54 ]

iRacing Profiel

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
Ex btw ex bpm wellicht.

Incl opties kwam ons chassis op 40k uit, plus bijna 15k bpm en ruim 8k btw. Samen is dat 63k. Daar komt nog een alko chassis aan vast (bij ons) en dan de opbouw.

Je kan een goedkoper basis voertuig pakken (geen heavy, geen 9 traps automaat, geen 160pk, geen allerlei opties), maar onder de 50k ga je niet komen. Met een opbouw van 25k kom je dan op de 75k totaal.

Maar dan heb je effectief een 25k caravan waar je 75k voor betaalt, dat is ook scheef. Plus dat je dan in beide gevallen echt het goedkoopste van het goedkoopste hebt, en dan is 75k echt een scheef bedrag voor wat je eigenlijk krijgt.

Dus dan gaat je motorvermogen wat omhoog, automatische airco, stoelverwarming, etc, en je pakt een wat luxere opbouw die weliswaar duurder is, maar procentueel valt het wel mee en krijg je veel meer (beter afgewerkte) opbouw voor een relatief kleine meerprijs.

Als 75k de basis is, alles wat je daar bovenop zet merk je direct in afwerkkwaliteit, materiaalkeuze en comfort.

Een camper onder de 75k is echt rommel en eigenlijk niet te maken.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Wild Chocolate
@pirke Vergeet ook niet dat de BPM over het hele netto bedrag van de kampeerauto gaat. Dus ook over het caravangedeelte. (weliswaar ex btw). Op een caravan zit geen BPM, kampeerauto wel.

En bijvoorbeeld de stoelen die gebruikt worden, zijn ook niet bepaald de standaard stoelen uit een bestelbus, kunnen meestal 360° gedraaid worden.

(uiteindelijk gaan zaken als BTW en BPM over het geheel, inclusief de arbeid etc.)

iRacing Profiel

Acties:
  • +12 Henk 'm!

• LordSinclair
  • Registratie: Oktober 2014
  • Laatst online: 17:39
We zijn zeker niet alleen

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/77a848eqHc69shHv54-2vwkttVM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/mEQz0rJ2NUhbkOReysgiAZ7C.jpg?f=fotoalbum_large

Soms een beetje tegengeluid geven in dit topic tegen het "luxe" kamperen. Ik vind het van mij veel chiquer :7

[ Voor 7% gewijzigd door LordSinclair op 09-10-2022 15:24 ]

There's no need to kneel, I'm a very democratic sort of lord.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wild Chocolate schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:12:
@pirke Vergeet ook niet dat de BPM over het hele netto bedrag van de kampeerauto gaat. Dus ook over het caravangedeelte. (weliswaar ex btw). Op een caravan zit geen BPM, kampeerauto wel.

En bijvoorbeeld de stoelen die gebruikt worden, zijn ook niet bepaald de standaard stoelen uit een bestelbus, kunnen meestal 360° gedraaid worden.

(uiteindelijk gaan zaken als BTW en BPM over het geheel, inclusief de arbeid etc.)
BPM gaat alleen over het onderstel, niet over de opbouw.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wild Chocolate
pirke schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 16:19:
[...]

BPM gaat alleen over het onderstel, niet over de opbouw.
Nee:
Bpm betalen over de nettocatalogusprijs
Voor een bestelauto, kampeerauto of motor betaalt u bpm over de nettocatalogusprijs. De nettocatalogusprijs is de catalogusprijs min de omzetbelasting.

Bpm betalen over extra’s
Voor een bestelauto, kampeerauto of motor betaalt u ook bpm over de volgende extra’s die onderdeel zijn van de nettocatalogusprijs:

extra opties
accessoires
meerkosten voor bijzondere uitvoeringen
Let op!

Hebt u een bestelauto type chassiscabine, en laat u deze voor bedrijfsmatig gebruik aanpassen? Dan hoeft u geen bpm te betalen over deze bedrijfsmatige aanpassingen. Het gaat bijvoorbeeld om:

een laadbak met specifieke afmetingen
een takelinstallatie
rekken voor glasvervoer
een platform voor vervoer van schadeauto's
U berekent de bpm voor een bedrijfsmatig aangepaste bestelauto type chassiscabine over de nettocatalogusprijs van deze bestelauto, dus zonder de bedrijfsmatige aanpassingen. U betaalt wel bpm over andere extra’s.
Als je dus een chassis-cabine voor bedrijfsmatig gebruik aanpast, betaal je over de opbouw geen BPM (waarbij je voor een bedrijfswagen vooralsnog de BPM sowieso terugkrijgt, dus dat maakt uiteindelijk niets uit). Maar er staat nergens dat dat ook voor een kampeerauto zou gelden.

iRacing Profiel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Wild Chocolate schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Nee:

[...]

Als je dus een chassis-cabine voor bedrijfsmatig gebruik aanpast, betaal je over de opbouw geen BPM (waarbij je voor een bedrijfswagen vooralsnog de BPM sowieso terugkrijgt, dus dat maakt uiteindelijk niets uit). Maar er staat nergens dat dat ook voor een kampeerauto zou gelden.
Voor een kampeerauto betaal je alleen bpm over het auto gedeelte. Oftewel alles wat Fiat levert. De opties uit jouw quote gaan over de Fiat opties: automatische airco, automatische versnellingsbak, motorvermogen, stoelverwarming, lichtmetalen velgen, lederen stuurwiel, lederen versnellingspook, navigatiesysteem, regensensor, veiligheidspakket (ESP/traction control/...), etc.

Alles wat achteraf ingebouwd wordt (door de camper fabrikant of een derde partij) is bpm vrij. Zo heb je bijv de keus uit een af-fabriek alarmsysteem waar je bpm over betaald of een achteraf ingebouwd alarmsysteem waar geen bpm over betaald hoeft te worden.

Ik heb begin dit jaar een nieuwe camper gekocht, de regels en de prijsopbouw zijn bij mij goed bekend ;) Het is zelfs zo dat de catalogus en prijslijst per optie specificeren of er bpm op zit en zoja hoeveel. Dat is dus puur afhankelijk of het een Fiat optie is of niet.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 18:54
PageFault schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 09:30:
[...]

Nee hoor ik geef niet zoveel om luxe :P

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02o0te_2jk0RzGKz4NdAKcjYvPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zb2QjVewRmNcM5aMLH1Qvq0w.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Wild Chocolate schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 18:52:
[...]

Nee:

[...]

BPM is alleen over het onderstel en de opties daarop.
Camper deel is BPM vrij.
Ik heb 2 campers ingevoerd, ben geen expert maar weet er ondertussen wel iets van.

En wat maakt ze zo duur.. duurde vraag.
Aanbod en vraag op dit moment.
Daarvoor, tja geen idee eigenlijk.
Ik heb 5 jaar terug mijn laatste camper verkocht, voor 24 duizend euro. Een 2006 Hymer Van met Ford Transit onderstel.
Ik zag hem 2 of 3 werken terug op MP staan, de zelfde camper. 40 duizend km er bij op de klok.
Vraagprijs net geen 33 duizend.. :o

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• wisselwerking
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 20:20
wauskoek schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:18:
[...]

Nee hoor ik geef niet zoveel om luxe :P

[Afbeelding]
Zo te zien geef je juist wel om luxe. Het is een voorrecht om op zo'n plek te mogen slapen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Er komt best wel wat bij kijken zie ik, veel meer dan ik had verwacht ook.

Los van Corona begin ik dan die restwaarde ook wat meer te begrijpen

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
Inflatie is ook goed voor de restwaarde... Als nieuw duurder wordt dan gaan de tweedehands prijzen ook omhoog.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wienesroa
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 16:15
LordSinclair schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 15:24:
[...]

We zijn zeker niet alleen

[Afbeelding]

Soms een beetje tegengeluid geven in dit topic tegen het "luxe" kamperen. Ik vind het van mij veel chiquer :7
Ach, wij vieren graag vakantie tot zover het budget rijkt.
Soms is dat wintersport in een hotel/gasthaust, dan weer een keertje centre parcs, maar het liefst toch met de sleurhut. 1 of 2x weg in het voorjaar en dan 3 weken naar de zon of naar een mooi natuur/berg gebied.

Er blijft daarna weinig budget/tijd over, dus als ik dan weekendje ga fietsen met kameraden, nemen we het tentje mee, 2 luchtbedjes een haspel en een senseo :-). Het kan allemaal. En het is allemaal op zijn eigen manier super leuk!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
Inderdaad iedereen op z'n eigen manier. Daarom viel (wat dat betreft) de kampeerbeurs een beetje tegen. Want die was voor 95% gericht op campers en caravans. Om een voorbeeld te geven: ik heb volgens mij geen slaapzak gezien. Zelfs de tenten waren opgezet zonder binnentent en met kingsize matras en mooie dekentjes, nachtkastjes, sta-lampen etc.

Acties:
  • +9 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 13:53
Er zijn grenzen aan wat je mag/kan inleveren aan luxe......

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hopjesvla79
TheOmen schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

nou nou..een Senseo is nu niet echt een voorbeeld van luxe, toch? >:)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• TheOmen
Hopjesvla79 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:32:
[...]

nou nou..een Senseo is nu niet echt een voorbeeld van luxe, toch? >:)
Dat is eigenlijk wat ik bedoelde....ik ga op vakantie voor de leuk, niet om vermijdbaar leed te ondergaan :9

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TheOmen schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 09:24:
[...]

Mwah, wij nemen altijd een Espresso-apparaat mee.
Afbeeldingslocatie: https://m.media-amazon.com/images/I/31-ibhS4PkL._AC_.jpg

Zo'n ding is kleiner dan een thermoskan, en zo'n onhandige koffiefilterhouder
Afbeeldingslocatie: https://www.obelink.nl/media/catalog/product/cache/22428780cbde0636b93e1b28439806d6/e/x/excellenthousewarekoffiefilter135cm_ecommerce_ca47.jpeg

Ondanks dat het wel wat heeft om zo koffie te zetten vind ik het altijd een enorm gekloot. Verstopte filters, vieze koffie, drap erin, etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:40
Ik heb als "luxe" artikel een aeropress voor camping gekocht, bevalt mij prima:
https://aeropress.com/products/aeropress-coffee-maker

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
lost95 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:01:
Ik heb als "luxe" artikel een aeropress voor camping gekocht, bevalt mij prima:
https://aeropress.com/products/aeropress-coffee-maker
Destijds heb ik ook naar zulke dingen gekeken. Leuk spul inderdaad, alhoewel dit weer een andere is dan ik toen zag. Wij gaan ook regelmatig met meer familie, dus dan is het fijn als je achterelkaar 6 kopjes kan zetten.

Afbeeldingslocatie: https://cdn.shopify.com/s/files/1/0732/0067/files/Nano-Family.jpg?15463728956573670796

Op de beurs stonden trouwens ook Power Stations. Ik heb er zelf nooit over nagedacht maar dat zijn toch best leuke producten, al dan niet in combinatie met een zonnepaneeltje. Voor ons zie ik nog niet direct meerwaarde (ik betaal die paar euro stroom wel) maar toch zijn het mooie producten!

Afbeeldingslocatie: https://www.tradeinn.com/f/13804/138044493_4/ecoflow-river-max-international-portable-power-station.jpg

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• TheOmen
Ik moet trouwens niet zeuren, in de caravan staat een pot Nescafe Gold poeder........
Afbeeldingslocatie: https://www.trekpleister.nl/medias/sys_master/front-zoom/front-zoom/h41/h48/10593540833310/Nescafe-Gold-Oploskoffie-2063741-1.jpg

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
wienesroa schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 08:19:
[...]

Ach, wij vieren graag vakantie tot zover het budget rijkt.
Soms is dat wintersport in een hotel/gasthaust, dan weer een keertje centre parcs, maar het liefst toch met de sleurhut. 1 of 2x weg in het voorjaar en dan 3 weken naar de zon of naar een mooi natuur/berg gebied.

Er blijft daarna weinig budget/tijd over, dus als ik dan weekendje ga fietsen met kameraden, nemen we het tentje mee, 2 luchtbedjes een haspel en een senseo :-). Het kan allemaal. En het is allemaal op zijn eigen manier super leuk!
Iedereen moet z'n vakantie invullen waarbij zij een goede vakantie hebben, absoluut. Je moet niet gaan lijden omdat anderen daar anders iets van zouden vinden.

Maar ik voelde me wel een beetje het buitenbeentje hier ;) Maar ik zie genoeg reacties met ook wat meer "back to basic" kampeerders, dat stemt me weer blij. Al snap ik wanneer je met bijv. twee luierpoepers of vanaf een bepaalde leeftijd of met bepaalde mankementen je liever luxer wilt.

Vroeger gingen wij altijd met katoenententen naar Drenthe, later met scouting altijd in katoenen tenten. Later, toen ik eindelijk eens uit huis ging, veel trips gedaan met goedkope, kleine, lichte tentjes. Later verdiende ik meer geld en ging nog wat avontuurlijker op reis, werden de tenten veel lichter en ook navenant duurder. Tot er ook trips waren, waar de lichte tenten nog te zwaar waren, dus afgezien in de openlucht, met sneeuw, regen etc.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Voor de koffie gaat er echt niks boven de Bialetti percolator wat mij betreft.
Zelfs met de caravan gaat dat ding altijd mee, hoewel daar ook een Dolce Gusto apparaat in staat.

Koffie uit de percolator is heerlijk en dat kneuterige gepruttel geeft me echt kampeergevoel.
Onlangs met vrienden 2 nachtjes op een boerencamping gestaan met de tent. We konden daar koffie halen, maar er gaat niets boven de percolator. Vrienden waren aanvankelijk sceptisch maar zijn nu ook overtuigd. Die krijgen er dus eentje voor hun verjaardag :D

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Cheesy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

Destijds heb ik ook naar zulke dingen gekeken. Leuk spul inderdaad, alhoewel dit weer een andere is dan ik toen zag. Wij gaan ook regelmatig met meer familie, dus dan is het fijn als je achterelkaar 6 kopjes kan zetten.

[Afbeelding]

Op de beurs stonden trouwens ook Power Stations. Ik heb er zelf nooit over nagedacht maar dat zijn toch best leuke producten, al dan niet in combinatie met een zonnepaneeltje. Voor ons zie ik nog niet direct meerwaarde (ik betaal die paar euro stroom wel) maar toch zijn het mooie producten!

[Afbeelding]
Ik heb ook zo'n nanopresso met adapter voor nespresso cups. Voor als we geen stroom hebben, anders een mini nespresso apparaatje.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Hopjesvla79
PageFault schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:40:
[...]

Maar ik voelde me wel een beetje het buitenbeentje hier ;) Maar ik zie genoeg reacties met ook wat meer "back to basic" kampeerders, dat stemt me weer blij.
join te resistance! d:)b

Er is eventueel ook nog het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic voor wat specifiekere vragen die niet over kogeldrukken, movers en aanverwante zaken gaan (alhoewel ik persoonlijk een apart topic voor caravantrekkers (wat dan meer specifiek een autoding is) op zich niet erg zou vinden ). Maar daar het hier het Kamperen algemeen is, is af en toe een ander geluid ook zeer fijn. Je bent niet alleen ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:27

Puur vraag en aanbod. Een Fiat Ducato heeft een v.a. prijs van 20k, een Fiat Ducato chassis is 30k, terwijl er minder werk en materiaal aan zit, maar de vraag ernaar is minder dus duurder.

Ik verbaas me ook over de prijzen van 25 jaar oude VW Transporters waar een keukenblokkie in zit 8)7

Om mijn primitieve kampeer broeders maar eens te steunen :P Ik heb me in de kop gehaald dat ik volgend jaar juli met de fiets een paar dagen weg wil. Maandag weg, woensdag aankomst, vrijdag weer op huis aan, zondag weer thuis komen. Backpacken met scouting ben ik wel gewend, dus een compact matje en slaapzak heb ik. Een 1-pits brander en een pannensetje is ook wel te aan te komen. Wat ik nog zoek is naast fietstassen voor en achter, is een compact lichtgewicht tentje waar ik in incl. bagage in pas

[ Voor 22% gewijzigd door FastFred op 10-10-2022 13:44 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• mission
FastFred schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Puur vraag en aanbod. Een Fiat Ducato heeft een v.a. prijs van 20k, een Fiat Ducato chassis is 30k, terwijl er minder werk en materiaal aan zit, maar de vraag ernaar is minder dus duurder.

Ik verbaas me ook over de prijzen van 25 jaar oude VW Transporters waar een keukenblokkie in zit 8)7

Om mijn primitieve kampeer broeders maar eens te steunen :P Ik heb me in de kop gehaald dat ik volgend jaar juli met de fiets een paar dagen weg wil. Maandag weg, woensdag aankomst, vrijdag weer op huis aan, zondag weer thuis komen. Backpacken met scouting ben ik wel gewend, dus een compact matje en slaapzak heb ik. Een 1-pits brander en een pannensetje is ook wel te aan te komen. Wat ik nog zoek is naast fietstassen voor en achter, is een compact lichtgewicht tentje waar ik in incl. bagage in pas
Van menig zelfbouwcamper op Marktplaats springen sowieso de tranen in je ogen. Compleet afgetrapte busjes met een kmstand van tot de maan en terug waar een bed in gebeund is en een plankje met zo'n brandertje van de action erop. Maar wel gewoon soms meer dan 10k ervoor vragen want camper.

(En dan allemaal met zo'n "ons maatje tijdens de rondreis door europa vorig jaar" Instaverhaal erbij)
(Niet dat ik het zelf beter kan bouwen en niet een heel klein beetje (boel) jaloers op zo'n avontuurtje ben)

-----------------------------------

Gaan kamperen met de fiets kan ik je alleen maar aanraden :)
Mijn laatste tochtje stamt helaas wel uit 2018 dankzij corona en tegenslagen met de gezondheid, maar echt zodra het weer kan dan gaat de tent meteen achterop de fiets en zoeken we ergens een leuk plekje op.

Qua tassen zou ik voor Ortlieb classic back en front rollers gaan. Waterdicht, bombestendig en goede bevestiging aan de fiets.

En qua tent kan ik de MSR Elixer 2 aanraden (voor 1 persoon). Relatief goedkoop, zeer stormvast en genoeg ruimte voor jezelf+bagage. Ook heb je aan weerskanten 2 kleine voortentjes (kan even niet op het juiste woord komen) zodat het niet meteen je tent inregent bij rotweer. (heb er zelfs een paar keer in gekookt)

De aluminiumstokken vind ik ook een absolute must have, fiber mee op de fiets is afwachten tot er eens eentje plof zegt of je huilend bij de receptie van de camping de splinters onder je nagels moet laten wegtrekken (Oke dat was de 1e fiets vakantie toen ik 14 was en met een 2e hands Aldi tent, maar de trauma is er)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
FastFred schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 13:36:
[...]

Tjah hoeveel ben je bereid om een tentje uit te geven?

Ik heb begin deze zomer deze Decathlon Forclaz tent gekocht en ben er tevreden over. Vrij snel op te zetten en afbreken. Enige nadeel vond ik dat je perse haringen nodig hebt om het tentje op te zetten.

https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-323505?mc=8586318

En de koepeltent versie maar niet in voorraad

https://www.decathlon.nl/...n/_/R-p-301558?mc=8501684

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
Nou, ik wilde het eens proberen, dus om nou meteen honderden euro's uit te geven aan spul. Het idee is om op maandag vanuit Achterhoek te vertrekken, met een fietsknooppunten route 190km naar Groningen trappen met onderweg overnachten op een camping, woensdag aankomen op een camping in de buurt, donderdag Rammstein optreden en dan vrijdag weer inpakken en via een andere route weer terug.

Ik heb een enigszins geschikte tourfiets, daar zitten nu wat simpele Basil fietstasjes op voor de boodschappen. Ik heb iets wat lijkt op montage punten op de voorvork zitten dus ik vermoed dat daar beugels voor tassen aan zouden kunnen. En dat is het wel :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wauskoek
FastFred schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:31:
Nou, ik wilde het eens proberen, dus om nou meteen honderden euro's uit te geven aan spul. Het idee is om op maandag vanuit Achterhoek te vertrekken, met een fietsknooppunten route 190km naar Groningen trappen met onderweg overnachten op een camping, woensdag aankomen op een camping in de buurt, donderdag Rammstein optreden en dan vrijdag weer inpakken en via een andere route weer terug.

Ik heb een enigszins geschikte tourfiets, daar zitten nu wat simpele Basil fietstasjes op voor de boodschappen. Ik heb iets wat lijkt op montage punten op de voorvork zitten dus ik vermoed dat daar beugels voor tassen aan zouden kunnen. En dat is het wel :P
Met een fiets merk je dat ene kilo'tje niet zo snel. Zou ik op MP kijken voor een leuk goedkoop tentje.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

pirke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:56:
[...]

Ik heb ook zo'n nanopresso met adapter voor nespresso cups.
Ik heb afgelopen zomer ook zo'n Nanopresso met nespresso adapter gekocht. Bevalt mij (en de anderen waarvoor ik er koffie mee gezet heb) erg goed.

Heb ook een aantal formaten Bialetti staan en die zullen zo nu en dan ook nog wel gebruikt worden. Maar thuis drink ik eigenlijk alleen nog Nespresso (met max. een handvol kopjes koffie in de week vind ik werken met verse bonen etc. teveel gedoe en had ik te vaak dat ik bonen weg kon mikken omdat ze niet op tijd gebruikt waren). En dan is het erg makkelijk om op vakantie diezelfde capsules te kunnen gebruiken om zo nu en dan van een lekker shot espresso te genieten :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
FastFred schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:31:

Dan zou er misschien een Tubus lowrider op kunnen, moet het wel geen geveerde vork zijn.

Budget is altijd een lastigere afweging inderdaad, een paar honderd uitgeven en het toch niks vinden is ook zo wat natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pirke
Orion84 schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:39:
[...]
Ik heb afgelopen zomer ook zo'n Nanopresso met nespresso adapter gekocht. Bevalt mij (en de anderen waarvoor ik er koffie mee gezet heb) erg goed.

Heb ook een aantal formaten Bialetti staan en die zullen zo nu en dan ook nog wel gebruikt worden. Maar thuis drink ik eigenlijk alleen nog Nespresso (met max. een handvol kopjes koffie in de week vind ik werken met verse bonen etc. teveel gedoe en had ik te vaak dat ik bonen weg kon mikken omdat ze niet op tijd gebruikt waren). En dan is het erg makkelijk om op vakantie diezelfde capsules te kunnen gebruiken om zo nu en dan van een lekker shot espresso te genieten :Y
Thuis alleen verse bonen hier, met een losse maler en semi automaat. Lekkerder krijg je het niet. Met twee kopjes per dag houdt een kilo zak het hier geen maand uit (20 gram per dubbele espresso). CoffeeVac containers houden de bonen goed vers. Verse bonen moet je juist even laten liggen (weekje of 2) zodat de CO2 eruit kan.

Maar op vakantie zijn die cupjes wel zo handzaam, en de handmatige perser ook als je wekenlang geen 230v stopcontact ziet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Orion84
  • Laatst online: 16:55

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

pirke schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 15:19:
[...]
Thuis alleen verse bonen hier, met een losse maler en semi automaat. Lekkerder krijg je het niet. Met twee kopjes per dag houdt een kilo zak het hier geen maand uit (20 gram per dubbele espresso). CoffeeVac containers houden de bonen goed vers. Verse bonen moet je juist even laten liggen (weekje of 2) zodat de CO2 eruit kan.
offtopic:
2 dubbele espresso per dag is dus het equivalent van 28 enkele shots per week, dat is al snel 6 keer zoveel als ik gebruik. Een zak die bij jou in een maand leeg gaat ligt er bij mij dus een half jaar. En kleinere zakjes bestellen, portioneren en invriezen etc., heb ik geprobeerd, maar is dus precies waarom ik het net even te veel gedoe vind. Maar helemaal eens hoor, vers is echt lekkerder, maar dat doe ik dan wel bij de prima koffiebar op kantoor, die paar dagen in de week dat ik niet thuis werk.

Maar we dwalen een beetje af, terug naar kamperen :)

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• FastFred
mission schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:41:
[...]

Dan zou er misschien een Tubus lowrider op kunnen, moet het wel geen geveerde vork zijn.

Budget is altijd een lastigere afweging inderdaad, een paar honderd uitgeven en het toch niks vinden is ook zo wat natuurlijk.
Die Tubus lowrider lijkt zo op het oog wel te passen ja. Op die hoogte heb ik op de voorvork in ieder geval montagepunten zitten. Ik zal ook eens bij Trek informeren wat er voor dragers op de voorvork passen want de info daarover is nogal summier. Dan heeft dat de voorkeur, komt de kleur ook overeen met de rest van de fiets :+

Thx!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Bommes schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 22:44:
[...]

BPM is alleen over het onderstel en de opties daarop.
Camper deel is BPM vrij.
Ik heb 2 campers ingevoerd, ben geen expert maar weet er ondertussen wel iets van.

En wat maakt ze zo duur.. duurde vraag.
Aanbod en vraag op dit moment.
Daarvoor, tja geen idee eigenlijk.
Ik heb 5 jaar terug mijn laatste camper verkocht, voor 24 duizend euro. Een 2006 Hymer Van met Ford Transit onderstel.
Ik zag hem 2 of 3 werken terug op MP staan, de zelfde camper. 40 duizend km er bij op de klok.
Vraagprijs net geen 33 duizend.. :o
Hmm, was een goede belegging geweest :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

mission schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 14:10:
[...]

De aluminiumstokken vind ik ook een absolute must have, fiber mee op de fiets is afwachten tot er eens eentje plof zegt of je huilend bij de receptie van de camping de splinters onder je nagels moet laten wegtrekken
LOL _O-

En zo beeldend beschreven _O-

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Himalaya schreef op zondag 9 oktober 2022 @ 11:02:
[...]

Maar daarmee zijn we hier wel een beetje de uitzondering waar @PageFault het over heeft.. :X En jij speelt een dubbelrol _/-\o_

[Afbeelding]

Maar iedereen moet z’n vakantie lekker vieren zoals hij/zij er meest van geniet..
ik speel ook graag de dubbelrol, van ultra zwaar naar ultra licht :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Cheesy schreef op maandag 10 oktober 2022 @ 10:12:
[...]

[Afbeelding]
Wij hebben er 1tje, met zonnepaneel, gekocht voor toen we naar Noorwegen gingen. Werkt best prima :D
Fototje is van de veluwe, in Noorwegen geen foto's meer van gemaakt haha.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cgn8_f0XwYsj0Jz3TA5xQhX02CQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XckbAr9JkvcRUrSVSrZFJivG.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 16:39
zuma schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 16:52:
[...]

ik speel ook graag de dubbelrol, van ultra zwaar naar ultra licht :+
Dat mag, ook jij een dubbelrol met die dikke tipi met houtkachel _/-\o_

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ky0hYXHU-HpLQxpBd47f4X31HsM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/DkdRcFGYsnoAcdfK1jw8hOxS.jpg?f=fotoalbum_large

Afgelopen weekend voor de derde keer de esvo geprobeerd en die mag blijven. Dat houd wel in dat de DeWaard bosuil marktplaats op gaat volgende maand.
Ook direct een high peak lichtgewicht tentje getest die ik vorige week had besteld voor solo gebruik. Weet ik ook weer direct waarom ik plastic tentjes niks vind. Die gaat mooi retour want lekte al op de 2e nacht.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• pirke
@harley kun je niet beter wachten tot begin lente met kampeerspullen op Marktplaats zetten? Waarschijnlijk is er dan veel meer vraag dan halverwege de herfst.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
pirke schreef op dinsdag 11 oktober 2022 @ 21:39:
@harley kun je niet beter wachten tot begin lente met kampeerspullen op Marktplaats zetten? Waarschijnlijk is er dan veel meer vraag dan halverwege de herfst.
In de zomer levert het sowieso meer op inderdaad

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 19:08
Prijs die ik ervoor wil is hij waard en er is weinig nog aanbod. Ook nieuwe hebben een lange levertijd. Als die weg is prima maar als die tot de lente ligt ook prima.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Pagina: 1 ... 149 ... 252 Laatste