[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 145 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 16:29
Himalaya schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:57:
[...]

Ja, eigenlijk altijd. Waarbij onze “hoofd tent” door veel mensen al als de snelle kleine tent zal worden aangezien >:)
Wij denken er aan dit jaar dat te doen. De ene weegt bijna 40kg, de ander 6. Nu het weer wat verandert verwacht ik niet dat we ergens heel kort gaan staan, maar ach, het eet verder ook geen brood. Verwacht hem vooral te gebruiken als we snel een grote afstand doen, of laat aankomen ergens.

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 16:25

Bommes

Capo del formaggio

joppe113 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:04:
Ok, dat is een mooi kleine camper. Echter hebben we een lijstje gemaakt van wat we graag willen in een camper. En tot nu blijkt dat dat in een camper van 6 meter niet geheel lukt. en bv bij een camper van net geen 7 meter wel.

Ik ben zelf ook een stevige jonge ;) dus dat speelt ook mee.

[...]
Wat staat er zoal op jullie wensen lijstje?
Ik heb gehad in de loop der jaren:
Ford Transit zelfbouw buscamper met vast hoog dak, bj 86
Burstner alkoof met Fiat Ducato onderbouw, bj 87
Hymer B544 integraal met Peugeot J5 onderstel, bj 92
Laika Ecovip integraal met Ford Transit onderstel, bj 95
Hymer B544 integraal, fiat Ducato, bj 96
Hymer B644 integraal, fiat Ducato, bj 2000
Hymer Van half integraal, Ford Transit, bj 2006

Alleen de eerste Ford Transit was enigszins in een normaal parkeer vak te krijgen.
De rest was dat meestal net of veel te groot voor.
Vanaf de 3de camper zijn we een scooter achterop of er in me gaan nemen.
Eerste paar jaar en bromscooter daarna een motorscooter.
Indien dat achterop was dan kwam boven op de lengte van de camper er dus nog een drager achterop bij.

Ik heb de grote of lengte nooit als probleem ervaren maar goed ik ben niet heel moeilijk op de weg/met rijden. Heb zakelijk erg veel meer busjes en flinke aanhangers gereden, kreeg die vaker dus altijd wel ergens tussen geprakt als het moest.

Ik mis de camper wel, vind het een heerlijke manier van reizen. Zeker als je op locatie middels een motor mobiel bent.
Wij stonden meestal 3 of 4c dagen op 1 locatie en reden dan weer door.
Het ding stond ook bij ons aan huis en we gingen minimaal 1 weekend per maand wel op pad. Heel veel gebruik van gemaakt dus.

Nu met een (klein) kind(je) zie ik ook wel de voordelen van onze huidige caravan + auto oplossing. Met zijn 3en op de motor is toch niet zo heel handig (tenzij je @harley bent) en dus is de auto wel een uitkomst zo met een gezinnetje.

Evengoed: wat is zoal jullie wensen lijstje?
Formaat rond de 6 meter is net wat makkelijker te parkeren.
Ga je echt lange reizen maken dan is wat groter ook wel heel fijn.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• mathman
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 06-01 15:02
Exocet schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 12:15:
We willen volgend jaar graag naar Zuid-Duitsland op vakantie, naar een niet-grootschalige camping met redelijke grote plekken voor onze vouwwagen met bijzettent.
Hier iemand tips voor zo'n camping?
https://www.campingwaldfrieden.de/nl/

hier hebben wij in 2015 een weekje gestaan. Een paar grotere plekken, niet veel. Maar de omgeving is fantastisch daar

• Mema
  • Registratie: December 2004
  • Laatst online: 18-11-2025
https://camping-sulzbachtal.de/

Ruime plekken, mooi schoon sanitair en veel te zien in de omgeving.

[ Voor 15% gewijzigd door Mema op 22-08-2022 13:30 ]

Mema

• joppe113
  • Registratie: Maart 2007
  • Laatst online: 14:27
Bommes schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:23:
[...]

Wat staat er zoal op jullie wensen lijstje?
Ik heb gehad in de loop der jaren:
Ford Transit zelfbouw buscamper met vast hoog dak, bj 86
Burstner alkoof met Fiat Ducato onderbouw, bj 87
Hymer B544 integraal met Peugeot J5 onderstel, bj 92
Laika Ecovip integraal met Ford Transit onderstel, bj 95
Hymer B544 integraal, fiat Ducato, bj 96
Hymer B644 integraal, fiat Ducato, bj 2000
Hymer Van half integraal, Ford Transit, bj 2006

Alleen de eerste Ford Transit was enigszins in een normaal parkeer vak te krijgen.
De rest was dat meestal net of veel te groot voor.
Vanaf de 3de camper zijn we een scooter achterop of er in me gaan nemen.
Eerste paar jaar en bromscooter daarna een motorscooter.
Indien dat achterop was dan kwam boven op de lengte van de camper er dus nog een drager achterop bij.

Ik heb de grote of lengte nooit als probleem ervaren maar goed ik ben niet heel moeilijk op de weg/met rijden. Heb zakelijk erg veel meer busjes en flinke aanhangers gereden, kreeg die vaker dus altijd wel ergens tussen geprakt als het moest.

Ik mis de camper wel, vind het een heerlijke manier van reizen. Zeker als je op locatie middels een motor mobiel bent.
Wij stonden meestal 3 of 4c dagen op 1 locatie en reden dan weer door.
Het ding stond ook bij ons aan huis en we gingen minimaal 1 weekend per maand wel op pad. Heel veel gebruik van gemaakt dus.

Nu met een (klein) kind(je) zie ik ook wel de voordelen van onze huidige caravan + auto oplossing. Met zijn 3en op de motor is toch niet zo heel handig (tenzij je @harley bent) en dus is de auto wel een uitkomst zo met een gezinnetje.

Evengoed: wat is zoal jullie wensen lijstje?
Formaat rond de 6 meter is net wat makkelijker te parkeren.
Ga je echt lange reizen maken dan is wat groter ook wel heel fijn.
We willen een goede zit hebben, waarbij we beide goed kunnen zitten. Een ruime wc, en een keuken waar nog een beetje plaats over is om bijvoorbeeld een koffie apparaat neer te zetten of iets dergelijks. Een vast bed ( niet alkoof) en geen buscamper.. Liever deur dan schuifdeur...

En genoeg opberg ruimte maar max 3500 kg. In onze zoektocht bleek tot nu toe dat bij een camper van 6 meter er altijd ergens iets weg moet worden gestreept, een aantal van bv tegen de 7 meter dat het aan al onze criteria voldoet.

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:50
twowheeler schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:21:
[...]

Wij denken er aan dit jaar dat te doen. De ene weegt bijna 40kg, de ander 6. Nu het weer wat verandert verwacht ik niet dat we ergens heel kort gaan staan, maar ach, het eet verder ook geen brood. Verwacht hem vooral te gebruiken als we snel een grote afstand doen, of laat aankomen ergens.
Wij doen dat al jaren, lekker flexibel want wij zijn altijd op de "bonnefooi" op vakantie.

Bij ons is het 3,5 en 11kg. De ene is ook ons fietstentje en staat in 5 minuten en de ander ons langer dan 2 nachten tunneltent"je". Beetje afhankelijk van de duur, het weer en plek welke we pakken. En inderdaad soms op de laatste dag lekker droog de grote tent inpakken zodat hij thuis niet meer uit de zak hoeft en dan laatste nachtje in de kleine.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 08:53
dorkie schreef op zaterdag 20 augustus 2022 @ 10:18:
Heeft iemand een goede oplossing voor het beveiligen van het bijzet tentje van de kinderen?
Door wat onvoorziene omstandigheden en ongewenst bezoek in de tent van mijn dochter zou ik iets willen hebben om haar tent te "beveiligen:". Een trip alarm ofzo (silent) of iets. Vind alleen maar tripwires en loei alarmen....
Wat is het ongewenst bezoek? Insect, spinachtig of zoogdier (vos, das, kat, hond etc.), en dan wellicht 's nachts?

• zuma
Ankh schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:26:
Hoe bepalen de mensen hier trouwens de campings? Nog handig om lid te zijn van bepaalde campingcards, zoals ASCI?

Wij zijn alweer aan het rondsnuffelen naar volgend jaar, aangezien we redelijk zeker zijn dat we een vouwwagen gaan kopen. Voor 99,9% zeker de Kavango van Aart Kok. En nu vind ik het lastig om campings uit te kiezen. Aangezien we geen grote campings hoeven, maar wel aan het water (of met een zwembad).
NL in deze volgorde:
1. natuurkampeerterreinen
2. SVR
3. vrij google

buitenland:
1. Land specifieke verzamelsites (vgl met natuurkampeerterreinen of logeren bij de boswachter)
2. Pitchup.com of hipcamp.com
3. vrij google

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

joppe113 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

We willen een goede zit hebben, waarbij we beide goed kunnen zitten. Een ruime wc, en een keuken waar nog een beetje plaats over is om bijvoorbeeld een koffie apparaat neer te zetten of iets dergelijks. Een vast bed ( niet alkoof) en geen buscamper.. Liever deur dan schuifdeur...

En genoeg opberg ruimte maar max 3500 kg. In onze zoektocht bleek tot nu toe dat bij een camper van 6 meter er altijd ergens iets weg moet worden gestreept, een aantal van bv tegen de 7 meter dat het aan al onze criteria voldoet.
Dan wordt het bij een kleinere camper inderdaad wat lastig.
Onze Hymer Van had een vast bed dwars achterin (1,4 x 2m) redelijke badkamer, kleine keuken (geen ruimte voor koffie zetter maar die heb je toch niet nodig :P ) zit bank, tafel en 2 voorstoelen draaibaar.
Dat net onder de 6 meter.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661171768-600-x-450px-IMG_20170402_095044.jpg

De Hymer B644 was meteen een flink stuk langer maar ook veel meer leef ruimte.
Zou ik weer op de aanschaf van een camper uit komen dan zou het toch wel weer wat meer ruimte worden zoals bij de B644 het geval was.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661171707-600-x-338px-20150918_133347.jpg

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Tito129
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 08-01 12:06
Kan er echt een kindje onder slapen of is het opslag voor matras?

• André
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 16:09

André

Analytics dude

Tito129 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:41:
[...]

Kan er echt een kindje onder slapen of is het opslag voor matras?
De vorige eigenaren hadden 1 kind, en die sliep daar inderdaad. Ik ga de ruimte ombouwen naar een 'garage'. Deur er voor en een plank op 200kg laderails die aan de achterzijde van de bus uit kan schuiven.

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 10:59
joppe113 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:37:
Ik heb een vraag hier voor de camper eigenaren in dit topic. We zijn van plan om onze caravan in te ruilen voor een camper. Over het algemeen houden we van zeer actieve vakanties waarbij we veel plekken willen bezoeken. Een camper geeft dan meer vrijheid.

Ons doel is om een kleinere camper te nemen, zodat we makkelijker kunnen parkeren e.d. Maakt het in jullie beleving veel verschil tussen een camper van ongeveer 6 meter of een camper van 7 meter?
Alles langer dan 1 parkeervak is te lang voor 1 parkeervak. Een vak is grofweg 4 a 5 meter diep. Met onze camper van 9 meter passen we precies op 2 vakken achter elkaar. Of je nu 6, 7, 8 of 9 meter bent maakt in dat opzicht weinig uit.

Het enige waar je lengteverschil merkt is als je op een krappe plek wilt keren. Je hoeft dan wat minder vaak te steken (ook afhankelijk vd draaicirkel), of keren is überhaupt niet mogelijk. We hebben pas 1 keer de behoefte gevoeld om te keren en zijn toen een stukje doorgereden tot een zijweg waar ik met een bochtje achteruit alsnog kon keren. Ook met 6, 7 of 8 meter had je tot daar door moeten rijden, aangezien de weg incl berm maar zo'n 3 meter breed was (bomen tot rotswand).

De kosten van tol en ferry kunnen lengte afhankelijk zijn, verder zijn er alleen maar voordelen aan een lange camper, mits je voldoende laadvermogen overhoudt. Idealiter is elke camper voor meer dan 2 personen of groter dan een busje een C rijbewijs camper, zodat je nooit over de gewichtslimieten gaat.

• pirke
Luuk741 schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 11:54:
[...]

Onze camper heeft een lengte van 4,90m, dus aan mijn ervaring heb je niet zoveel. Wel zie je op sommige camperplaatsen dat grotere campers worden geweigerd (of dat de weg ernaartoe voor deze campers 'onbegaanbaar' is). Maar als ik het me goed herinner is dat vaak pas vanaf een meter of 8 het geval.
Meestal is lengte geen probleem. Als de toegangsweg laaghangende takken heeft is de hoogte sneller een probleem, de lengte vd camper maakt echt weinig uit in de praktijk.

• pirke
Bommes schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:36:
[...]

De Hymer B644 was meteen een flink stuk langer maar ook veel meer leef ruimte.
Zou ik weer op de aanschaf van een camper uit komen dan zou het toch wel weer wat meer ruimte worden zoals bij de B644 het geval was.
Of de Argos 747, ideaal met kinderen ;)

• pirke
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/8oMd0Yc8IQ-5Eh_JPX3qSbeIMVw=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FxpaUPj1oDMtXLOBvQXbBhdf.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9eV6-R-G4Q344TTdD3Ferd4_TFc=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/XUtZIxRSpde13EgcxIX1fFqO.jpg?f=fotoalbum_large

Nog maar even twee fotootjes om de geneugten van het wildkamperen te delen :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Nu online

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Ankh schreef op zondag 21 augustus 2022 @ 13:26:
Hoe bepalen de mensen hier trouwens de campings? Nog handig om lid te zijn van bepaalde campingcards, zoals ASCI?

Wij zijn alweer aan het rondsnuffelen naar volgend jaar, aangezien we redelijk zeker zijn dat we een vouwwagen gaan kopen. Voor 99,9% zeker de Kavango van Aart Kok. En nu vind ik het lastig om campings uit te kiezen. Aangezien we geen grote campings hoeven, maar wel aan het water (of met een zwembad).
Zelf gebruik ik Google of sites als acsi om te vinden waar campings zijn, maar dan stap ik over op satellietbeelden, foto's en selectief reviews om een beeld te krijgen wat voor type camping het is. Denk ook aan ervaringen of blogs van mensen waarvan ik weet wat hun oordeel betekent.

Voor mij is het zo dat hoe beter de website of de informatie op van die verzamelsites des te minder de camping mij een lekker kampeergevoel gaat geven.
Goede marketing duidt op een stevige commerciële insteek, dus al snel op allerlei faciliteiten, entertainment en een sfeer van kamperen met de luxe van thuis. Dat trekt mij niet.

Dingen als Natuurkampeerterreinen of SVR kunnen ook helpen, maar soms staat dat weer synoniem aan gewoon in een cirkeltje op een kaal grasveld staan. Daarom probeer ik altijd een visueel beeld te krijgen, maar dan nog kan het je enorm verrassen (in positieve of negatieve zin) dus het blijft ook leuk om niet alles te weten. :P

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 16:57

Ankh

|true

Bedankt allen voor jullie antwoorden ;-) Heb de diverse websites even gebookmarked, sowieso die natuurkampeerterreinen zijn redelijk in ons straatje. We willen sowieso in het voorjaar proefkamperen en dan is dit perfect :-)

Wij willen sowieso richting Denemarken / Zweden en eventueel Noorwegen gaan. Ligt aan het weer. Reizen is niet zo'n probleem. Sowieso waren we van plan om naar de beurs in oktober te gaan en wat meer informatie in te winnen.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• tafmaf
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 15:43
Uitzicht voor deze keer.
We zijn nog niet verder gekomen dan 150 km voorbij Calais.
Als het zo blijft gaan we ook niet veel verder.
25 graden is goed genoeg.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1aC6HcCb826sKNeiOXt--MTJoAw=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AafzOqt4DNFSOCYYxiUvuvH6.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/OMTGlxHe6hR9qe43XqReaEod1Sk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/MYcErexTpPzqnsxcjnZ9JnRg.jpg?f=fotoalbum_large

• Jelte
  • Niet online
Toch fijn om sochtends begroet te worden, met je bent toch de gitarist?
Ik neem mijn acoustische gitaar meer als het even kan en ben dan wat aan het oefenen. Op een niveau dat ik het net aandurf om in het openbaar te spelen, maar dat het nog regelmatig een beetje mis gaat.

En om dan alleen maar positieve reacties te krijgen, elke camping weer en van meerdere gasten, is erg fijn om te horen.
Was eerst bang dat men het irritant zou vinden. Maar het tegendeel lijkt waar te zijn.
Ik speel rustig, niet al te lang achter elkaar en zeker niet savonds na 2100. Dat scheelt mogelijk.

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Jelte schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 09:51:
Ik neem mijn acoustische gitaar meer als het even kan en ben dan wat aan het oefenen. Op een niveau dat ik het net aandurf om in het openbaar te spelen, maar dat het nog regelmatig een beetje mis gaat.

En om dan alleen maar positieve reacties te krijgen, elke camping weer en van meerdere gasten, is erg fijn om te horen.
Was eerst bang dat men het irritant zou vinden. Maar het tegendeel lijkt waar te zijn.
Ik speel rustig, niet al te lang achter elkaar en zeker niet savonds na 2100. Dat scheelt mogelijk.
Dat scheelt 100%. Daardoor is het gewoon even lekker genieten van je hobby in plaats van anderen het continu opdringen, zo ervaart men dat dan ook. En dan is het een dikke pre dat je zelf muziek maakt in plaats van een radio aan zet. :P

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Wailing_Banshee
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:56

Wailing_Banshee

You're Next

Zolang het achtergrond muziek blijft, zullen er weinig mensen zijn die er problemen mee hebben. Ik zou het wel leuk vinden in ieder geval. Sowieso vind ik het altijd wel leuk als mensen zichzelf vermaken en ik dat kan zien/horen, zolang dat vermaak mij maar niet stoort in mijn eigen bezigheden (omdat ik bijv. geen gesprek meer kan voeren)

Thousands of years ago, cats were worshipped as Gods. Cats have never forgotten this.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bij ons was de buurjongen op de camping ook lekker akoestisch aan het oefenen. Ik vond het heerlijk, maar ik ben dan ook groot fan van rustige gitaarmuziek :)

Kan me niet voorstellen dat mensen er problemen mee hebben als jij overdag of op de vroege avond wat zit te pingelen.

• André
  • Laatst online: 16:09

André

Analytics dude

pirke schreef op maandag 22 augustus 2022 @ 14:57:
[...]

Meestal is lengte geen probleem. Als de toegangsweg laaghangende takken heeft is de hoogte sneller een probleem, de lengte vd camper maakt echt weinig uit in de praktijk.
Wat nog wel een ding kan zijn: wij hebben achterwielaandrijving, en dus kunnen de voorwielen enorm ver draaien. De draaicirkel is nog kleiner dan onze auto. Dat maakt het allemaal net iets makkelijker in de kleine ruimtes.

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 16:11
ik zal dan wel de zeikerd zijn , maar ik zie het verschil niet echt tussen een radio of iemand die zelf muziek maakt. Persoonlijk vind ik beiden al vrij snel te aanwezig op een camping, vooral als het of niet mijn muzieksmaak is, of de persoon op het instrument naar keuze iets te veel denkt dat die het te goed kan. Heb al te vaak meegemaakt dat dat niet zo is namelijk...continue hetzelfde proberen of weer stairway to heaven en andere 'klassiekers'.. Maar goed, zolang er maar geen zang bij komt en op normale tijden vind ik het wel prima, maar echt een plezier doe je me er niet mee.

Hi Ha Hopjesvla

• Jelte
  • Niet online
Het verschil tussen radio/bluetooth box en acoustisch is wat mij betreft er zeker wel. Radio/bluetooth box trek ik erg slecht, vanwege wat vervelende ervaringen in het verleden (zoals ik eerder al eens heb aangegeven). Zoiets dringt je meer op dan een acoustische gitaar of bijvoorbeeld een piano. Dat is ook de reden dat live muziek meer bij mensen 'binnen komt' dan hetzelfde op de radio.

Dan nog kan ik me goed voorstellen dat niet iedereen het leuk vind. Daarom ga ik er zeker niet bij zingen en hou ik het rustig. Meestal speel ik met mijn vingers en laat ik het plectrum eigenlijk altijd liggen. Dat klinkt dan al gelijk relaxter.

Ik doe het natuurlijk niet om jou een plezier te doen, maar vooral mezelf. Maar mocht ik (of iemand anders) bij je in de buurt spelen en je hebt er langs van, geef het vriendelijk aan. Rekening met elkaar houden, hoort erbij op de camping al doet helaas niet iedereen dat.

[ Voor 4% gewijzigd door Jelte op 23-08-2022 10:42 ]

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bij ons op de camping zat ook een oudere man 2 nachten op het fiets-trekkersveldje. Z'n gitaar was zo'n beetje de helft van z'n bagage. Ik vond het heel gezellig dat gepingel, het droeg ook totaal niet ver, want 30 meter verder hoorde je het al niet meer.

• pirke
Ik vind live rustige gitaar achtergrondmuziek heerlijk, zeker met een kampvuurtje :)

Vaak biedt ik ze een biertje aan als ik er een tijdje van genoten heb, wordt altijd gewaardeerd en leuke gesprekken komen op gang.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Voor pret.. spulletjes inpakken voor de vakantie.
Beginnen bij mijn kleding, natuurlijk neem je altijd te veel mee. Ik dan toch en mijn vrouw ook als ik zie hoeveel kastjes ze gevuld krijgt met haar kleding. Dat lijkt het wel voor 2 maanden in plaats van de 2 weken dat we gaan >:)

Morgen begint mijn verlof, dan nog even naar de Wit.
Wensenlijstje: grotere tafel, pannenset en nog wat meer dat ben ik alweer vergeten..

• zuma

Op veel terreinen staat vermeld, geen mechanische muziek. Daarmee wordt bedoeld muziek dat via de mechanische manier met een luidspreker wordt verspreid niet toegestaan is. Kortom lekker fluit of gitaarspelen is nimmer een probleem. En als je het een beetje verdienstelijk kan dan ben je altijd welkom bij een kampvuurtje. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Mechanische muziek? Nog nooit van gehoord. Wel van versterkt geluid.
De regels die ik meestal tegen kom zijn óf gewoon geen muziek/TV wat een ander kan horen, punt. Of het mag op beschaafd niveau tot een bepaald tijdstip. Onderscheid tussen akoestisch en versterkt heb ik echt nog nooit in de regels gezien.

Uiteindelijk is het natuurlijk gewoon 'een' vorm van geluid en elk geluid kan irritant zijn. Schreeuwende kinderen of dom hinnikende stelletjes vind ik vaak een stuk irritanter aanwezig dan goede muziek. :P
Onder de streep maakt het allemaal niet zoveel uit wat voor geluid het is (op 12V pompjes of goedkope airco's na), zolang het maar binnen de perken (ja subjectief) blijft en niet de hele tijd door gaat.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 17:01

-tom-562

Oliesjeik

Ik had een bluetooth speaker (dikke soundcore met een flinke bass opbrengst :') ik gebruik 'm vooral voor in m'n thuiskantoor) mee, maar die heb ik maar 3x gebruikt ofzo. 's avonds tijdens het koken had ik dan heel zachtjes CCR opstaan, dat was het dan :P
Overigens zijn we weet terug uit de Vogezen. Het is erg goed bevallen en de camping was ook erg prettig. Daar kom ik zeker nog eens terug.
Wel hebben we besloten dat dit de laatste vakantie was met onze Decathlon F&B 6.3 opblaastent. Het is een prima tent, maar ik begin wel tegen de beperkingen aan te lopen. Zoals het niet fatsoenlijk kunnen plaatsen van een luifel of tarp. Verder, ondanks de voor een polyester tent goede ventilatie, werd het toch wel klam de dagen dat het regende. Ook verwachten we half februari een 2e kind, en dan wordt de tent wel krap, als het slecht weer is.
We zijn er beiden eigenlijk wel over uit dat het een vouwwagen gaat worden, en dan iets van een Cabanon. Mooi design, praktisch, degelijk (voor zover ik kan beoordelen a.d.h.v. reviews) en 2e hands betaalbaar.
Caravan trekt mij niet echt (vind het niks achter de auto), en we rijden toch al met een bagagewagentje, dus dan is een vouwwagen een logische volgende stap. Ik mis gewoon (permanente) opbergruimte en een iets van een bermkeukentje waar ik netjes alles in kan bewaren. Ik houd van opgeruimd en orde/netheid, mijn vriendin is wat dat betreft rommeliger. Dus alles los in kist of zo'n opklapbaar net niet stevig keukenmeubeltje, daar kan ik mij echt aan ergeren :') hetzelfde geldt voor kleding, "leven" uit een sporttas ben ik nu wel klaar mee :P

Vaak bu'j te bang!

• pirke
Als ik op een camping met m'n doedelzak van 120 decibel ga spelen wordt dat denk ik ook niet echt gewaardeerd...

Al heb ik dat wel eens gedaan bij wildkamperen in Schotland, niemand in de omtrek te bekennen. Dat echoot zo mooi tussen de bergen over het water heen en weer terug O+

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
pirke schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:34:
Als ik op een camping met m'n doedelzak van 120 decibel ga spelen wordt dat denk ik ook niet echt gewaardeerd...
Dat doet me denken aan een vakantie heeeeeuuul lang geleden. TheOmen was met zijn ouders en wat van hun vrienden in hun vakantiehuis in een dorpje in Zuid-Frankrijk. De zoon van één van die vrienden had een doedelzak meegenomen en is daar een keer 's avonds spontaan de straat op gegaan om .wat te spelen.
Heel het dorp liep uit, een grote optocht van stokoude inwoners. Daar is nog jaren op teruggekomen en maakte ons als buitenstaanders weer een beetje meer geaccepteerd :)

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 13:21

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Bommes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 11:39:
(..)

Wensenlijstje: grotere tafel, pannenset en nog wat meer dat ben ik alweer vergeten..
Das niet handig hè, dan kom je zeker met meer thuis dan dat je van plan was ;)

We've got that ring of confidence

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661260683-350-x-461px-20220823_141320.jpg
Yukkie schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:47:
[...]
Das niet handig hè, dan kom je zeker met meer thuis dan dat je van plan was ;)
Eensch... daarom heb ik het boodschappenlijstje nog maar eens door genomen.
Daar staat verder niets meer op wat bij de campingzaak vandaan moet komen.

Beetje Tetrissen, ruimte zat.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661260683-350-x-451px-20220823_141300.jpg

Kolen bbq laat ik maar thuis dit jaar, we gaan naar Frankrijk. Met al die bosbranden denk ik niet dat we die bbq ergens mogen gebruiken.
En heel eerlijk past het ding net niet met handvat op de deksel in de banken onder het bed.
Dus heel fatsoenlijk (lees uit de weg) kan ik het ding niet mee krijgen.

@-tom-562 ik zou nog eens goed naar de verschillende types van dat merk kijken als ik jou was.
Afgelopen weekend stond er zo eentje van dat merk tegen over ons.
Nou die zijn me toch een partij lang bezig geweest voordat alles in gepakt was, niet normaal zeg.
Ja dat lag ook gedeeltelijk aan het tempo van die mensen maar ook aan de hoeveelheid werk.
Wat een ritsen, vouwen, zeilen, enz. En dan is was het nog maar een klein ding met een ieniemienie losse kist ding wat voor een keukentje door moest gaan dat achterop geklikt moest worden.

Als je er dan toch iets achter de auto hangt dan maar een caravan zou ik zeggen :P

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
LordSinclair schreef op dinsdag 2 augustus 2022 @ 13:38:
[...]

Als het dezelfde is als ik ook bezocht heb een leuke (toen ook nog rommelige) plek. Wel goed sanitair.

[Afbeelding]

Dichtbij een zwemplas waar je je zowat in het buitenland waant
[Afbeelding]
Het rommelige ben ik wel met je eens. Ondanks het (opzich mooie) sanitair vond ik dat ook niet echt indrukwekkend (beetje vies en onhandige douche). Mijn vorige Campspace had minder sanitair qua looks maar veel frisser. De buitenplek voor water en afwassen was verder prima voor wat het is.

Toch lekker gestaan, jammer dat het zo bloedjewarm was. Geen flinke plensbui zoals in het westen.

Uiteindelijk wel heerlijk rustig gestaan hoor.

Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/YnLPaK6.jpg
Afbeeldingslocatie: https://i.imgur.com/tD85uFc.jpg

Heeft ook een computer!

• Saffie_time
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

-tom-562 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:32:
Ik had een bluetooth speaker (dikke soundcore met een flinke bass opbrengst :') ik gebruik 'm vooral voor in m'n thuiskantoor) mee, maar die heb ik maar 3x gebruikt ofzo. 's avonds tijdens het koken had ik dan heel zachtjes CCR opstaan, dat was het dan :P
Overigens zijn we weet terug uit de Vogezen. Het is erg goed bevallen en de camping was ook erg prettig. Daar kom ik zeker nog eens terug.
Wel hebben we besloten dat dit de laatste vakantie was met onze Decathlon F&B 6.3 opblaastent. Het is een prima tent, maar ik begin wel tegen de beperkingen aan te lopen. Zoals het niet fatsoenlijk kunnen plaatsen van een luifel of tarp. Verder, ondanks de voor een polyester tent goede ventilatie, werd het toch wel klam de dagen dat het regende. Ook verwachten we half februari een 2e kind, en dan wordt de tent wel krap, als het slecht weer is.
We zijn er beiden eigenlijk wel over uit dat het een vouwwagen gaat worden, en dan iets van een Cabanon. Mooi design, praktisch, degelijk (voor zover ik kan beoordelen a.d.h.v. reviews) en 2e hands betaalbaar.
Caravan trekt mij niet echt (vind het niks achter de auto), en we rijden toch al met een bagagewagentje, dus dan is een vouwwagen een logische volgende stap. Ik mis gewoon (permanente) opbergruimte en een iets van een bermkeukentje waar ik netjes alles in kan bewaren. Ik houd van opgeruimd en orde/netheid, mijn vriendin is wat dat betreft rommeliger. Dus alles los in kist of zo'n opklapbaar net niet stevig keukenmeubeltje, daar kan ik mij echt aan ergeren :') hetzelfde geldt voor kleding, "leven" uit een sporttas ben ik nu wel klaar mee :P
Wij hebben een Cabanon tent en zijn zeer te spreken over de kwaliteit hiervan en het gemak dat je ervan hebt.
Katoen doek is natuurlijk wat meer ruimte en gewicht meenemen dus je hebt wat minder ruimte voor de rest maar daar jeb je bij een vouwwagen toch geen last van.
Als er over het opzetten van de vouwwagens net zo goed nagedacht is als bij de tenten van ze dan ga je daar veel plezier van hebben.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• MeltedForest
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

Wij deze zomer ook voor het laatst met een tent op vakantie geweest voor een overstap naar vouwwagen. Hier ook twee kleine kinderen maar met een grote katoenen tent en alle bagage paste het nog net in de auto (605l kofferbak + 430l dakkoffer).

Heb zelf altijd gezegd: als ik met iets achter mijn auto moet rijden is het geen bagagewagen en ook geen caravan, dus we hebben nog snel een nieuwe Malawi 2.0 voor de 2022 prijs kunnen kopen.

Kijk nu al uit naar volgend seizoen :)

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

@Bommes onze buren hadden ook een Cabanon en die waren er lang mee bezig. Nu had ik wel het idee dat ze niet heel erg handig waren, en er zat sowieso niet veel tempo in :P
Andere mensen verderop de camping met een Cabanon heb ik hooguit een uurtje bezig gezien, en toen stond alles echt rete strak.
Een Holtkamper is ook een optie, alleen die vind ik er wat minder hip uit zien :P
Alhoewel ik de "hoogstent" van een Cabanon tenten er altijd een beetje uit vind zien als de Kingsguard uit Game of Thrones :P
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/G02G1n2a9SF8lM1mUJO9iOOJC54=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/zCgMZJRMCdiOFJDzeIqGXLQi.jpg?f=user_large

Vaak bu'j te bang!

• twowheeler
Bertus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:42:
[...]

Het rommelige ben ik wel met je eens. Ondanks het (opzich mooie) sanitair vond ik dat ook niet echt indrukwekkend (beetje vies en onhandige douche). Mijn vorige Campspace had minder sanitair qua looks maar veel frisser. De buitenplek voor water en afwassen was verder prima voor wat het is.

Toch lekker gestaan, jammer dat het zo bloedjewarm was. Geen flinke plensbui zoals in het westen.

Uiteindelijk wel heerlijk rustig gestaan hoor.

[Afbeelding]
[Afbeelding]
Wel echt leuk dat campspace!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
twowheeler schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:11:
[...]

Wel echt leuk dat campspace!
Ja, zeker een aanrader voor als je vooral privacy en rust (en mooie plekken) zoekt.\

Nog effe wat anders.

Iemand tips voor koelboxen? Ik heb nu een koelbox uit 2010 met een peltierelement. Deze huidige koelbox is echter zo inefficient dat deze na een nacht eigenlijk alweer 'warm' is, als je niet actief blijft koelen

Een koelbox met compressor lijkt me een klein beetje overkill maar is de beste oplossing echterrrrr

- Ik wil graag een koelbox met normale koelboxmaten
- Een liter of 20-30 is mooi ('normale' koelbox dus)
- Aansluiting voor zowel 230 als 12v
- Goede isolatie zodat ik ook stroomloos enige tijd kan volhouden
- Redelijk stil in ECO oid modus zodat het niet lastig is in een tent.

Thanks!

[ Voor 57% gewijzigd door Bertus op 23-08-2022 16:42 ]

Heeft ook een computer!

• zuma
pirke schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 14:34:

Al heb ik dat wel eens gedaan bij wildkamperen in Schotland, niemand in de omtrek te bekennen. Dat echoot zo mooi tussen de bergen over het water heen en weer terug O+
je bent toch niet woonachtig in de regio Gouda (tref wel eens een doedelzak blazende man in het Goudse hout)?

• zuma
Bommes schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 15:26:
[Afbeelding]

[...]

Kolen bbq laat ik maar thuis dit jaar, we gaan naar Frankrijk. Met al die bosbranden denk ik niet dat we die bbq ergens mogen gebruiken.
En heel eerlijk past het ding net niet met handvat op de deksel in de banken onder het bed.
Dus heel fatsoenlijk (lees uit de weg) kan ik het ding niet mee krijgen.
Mag ik je dan deze inklapbare set adviseren:
https://www.drifta.eu/pro...ockton-firepit-kit-large/

en deze erbij om wat minder kolen kwijt te zijn in die bak of een kampvuur nog verder van de grond te krijgen (maar kan je ook zelf maken):
https://www.drifta.eu/product/large-medium-mesh-insert/

en deze om lekker wat warmte reflectie te krijgen (ook wel zelf te doen):
https://www.drifta.eu/product/drifta-firepit-windshield/

• The Legend
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 12:58

The Legend

*Plop*

Als je van een opblaastent afkomt zou ik bij het kiezen van het model wel goed kijken naar het opzetgemak.

Wij hadden deze:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/gOR3oONCDplk1sKCe-b0EHnpiyQ=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/wDT9Y1IK9VPyvDaE0h0yyqDf.jpg?f=fotoalbum_large

Europa Camper Suncruiser, hetzelfde qua opzetten als de Cabanon Chamonix / Mercury.

Mooi model, lekker veel binnenruimte, maar wel zo 2 tot 3 uur bezig met opzetten / inrichten. Dat gaat snel tegenstaan :P

Ik ben toch malle pietje niet!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@-tom-562 Vouwwagens zijn super. Wij zijn nu voor het eerst op vakantie met een Combi-camp Country en ik vind het echt een genot.

Als ik heel eerlijk mag zijn… Mijn vriendin wilde eerst ook een Cabanon, zo’n dubbele klapper zoals de Mercury. Dat heb ik een beetje gevetoed. In mijn beleving is de toegevoegde waarde van het feit dat het een vouwwagen is, bij dat soort modellen er nauwelijks.

Je bent de hele tijd met spullen aan het slepen (je bagageruimte wordt verkeersruimte, dus alles moet eruit en op een andere plek), het keukentje is een beetje “net-niet” en de bedden (hoewel het er twee zijn) zijn redelijk krap.

Ik denk dat je net zoveel plezier hebt van een mooi grote Falco (bijvoorbeeld) als van zo’n grote Cabanon.

Het voordeel van vouwwagens of tenttrailers is dat je weinig/snel kunt opzetten en weinig spullen hoeft te verplaatsen. Anders kun je net zo goed en kar met een snelle tent meenemen.

De Cabanons hebben één groot voordeel en dat is de ruimte plus in potentie 8 slaapplaatsen. Maar je gaat er niet gauw mee trekken. Deze vakantie heb ik meerdere (nieuwe) eigenaren gesproken en één stel had wel een beetje spijt van hun aankoop. De andere waren met zes (4 kinderen), dus voor hen was het “ideaal”. Maar beide waren ze uren bezig met opzetten en inpakken. Dat moet je dus wel bij je stijl van vakantie passen.

vw id.7 tourer pro s | evcc | holtkamper aero | fiscalist & prutser

• -tom-562

-tom-562

Oliesjeik

Bedankt voor de tips al. Alle vouwwagen tips zijn welkom :P
Nu duurt het nog wel 2 jaar, volgende zomer wordt het maar alle waarschijnlijkheid een huisje o.i.d., ik zie het echt niet zitten om met een baby van een half jaar te gaan kamperen haha

Vaak bu'j te bang!

• MeltedForest
  • Laatst online: 14-11-2025

MeltedForest

Lenny-t

@JanHenk zo'n dubbelklapper stond ons ook niet aan. Daarom is bij ons de keuze gevallen op de Malawi, die heeft als enige Cabanon een enkel bed en een kleine leefruimte als je de wagen open klapt. Er zijn wel andere merken (oa combi camp) die dit ook doen.

Met de achtertent accessorie maak je er vervolgens een 4 persoons van, maar voor een enkele overnachting kunnen de kinderen prima in de leefruimte slapen.

• zuma
-tom-562 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:12:
Bedankt voor de tips al. Alle vouwwagen tips zijn welkom :P
Nu duurt het nog wel 2 jaar, volgende zomer wordt het maar alle waarschijnlijkheid een huisje o.i.d., ik zie het echt niet zitten om met een baby van een half jaar te gaan kamperen haha
Dat zit tussen je oren en je beperkt jezelf onredelijk. We namen onze eerste baby al mee op kamperen bij 3 weken oud. Ja. het was spannend en ja in eerste instantie schaam je je diep als het kind de camping bij elkaar blèrt. Maar als je zoiets meemaakt moet je durven om je heen te vragen of men er ook echt last van heeft gehad. Je zal zien dat je voor het merendeel alleen leuke reacties krijgt en verhalen van mensen die ook met hun jonge kinderen gewoon kamperen en het zo leuk is dat andere mensen dat ook aandurven. het sterkt je!

Ja er zijn altijd haters, maar die moet je je vakantie laten vergallen. En echte kinderhaters kamperen toch liever buiten de vakanties om.... >:)

• Jelte
  • Niet online
Precies gewoon gelijk met ze gaan kamperen. Hier met 9 en de tweede zelfs 6 weken.
Ging alle keren prima.
Ze zijn dan nog zo klein, dat ze toch het grootste gedeelte nog slapen. En dat kunnen ze prima in een draagzak ofzo. En speelgoed hebben ze nog niet nodig ;)

• pirke
zuma schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 17:13:
[...]

je bent toch niet woonachtig in de regio Gouda (tref wel eens een doedelzak blazende man in het Goudse hout)?
Nope, en ben een paar jaar geleden gestopt met actief spelen. Voorheen tourde we heel Europa door, voor elk koningshuis heb ik wel opgetreden :) Maar verhuizing en kinderen gaven een andere balans aan mijn tijdsbesteding.

• pirke
Kamperen met een baby van 4 maanden in een camper was goed te doen, al waren we toen beginnende camperaars en lag ons tempo veel te hoog.

Met 8 maanden naar een naturisten camping in Frankrijk in een gehuurde tent, zonder gêne gewoon overal borstvoeding kunnen geven.

• Runner15
  • Registratie: Oktober 2009
  • Laatst online: 16:40
Bertus schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 16:16:
[...]

Ja, zeker een aanrader voor als je vooral privacy en rust (en mooie plekken) zoekt.\

Nog effe wat anders.

Iemand tips voor koelboxen? Ik heb nu een koelbox uit 2010 met een peltierelement. Deze huidige koelbox is echter zo inefficient dat deze na een nacht eigenlijk alweer 'warm' is, als je niet actief blijft koelen

Een koelbox met compressor lijkt me een klein beetje overkill maar is de beste oplossing echterrrrr

Thanks!
Wij hebben voor dit jaar de Mobicool MCF32 gekocht. Een echte koelkast eigenlijk, maar dan redelijk compact. Echt een top ding. In Frankrijk mee gestaan, met 36 graden maakt hij het nog met gemak 6 graden in de koelkast.

Zonder stroom weet ik niet echt, dat hebben wij niet nodig gehad/geprobeerd.

• JanHenk
  • Niet online
MeltedForest schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 18:50:
@JanHenk zo'n dubbelklapper stond ons ook niet aan. Daarom is bij ons de keuze gevallen op de Malawi, die heeft als enige Cabanon een enkel bed en een kleine leefruimte als je de wagen open klapt. Er zijn wel andere merken (oa combi camp) die dit ook doen.

Met de achtertent accessorie maak je er vervolgens een 4 persoons van, maar voor een enkele overnachting kunnen de kinderen prima in de leefruimte slapen.
De Malawi heeft inderdaad één bed en een bak die gewoon bergruimte blijft. Qua vouwwagen opstellingen heeft dat verreweg mijn voorkeur.

Tenzij je dus een groot gezin hebt (3 of meer kinderen).

Ieder mag natuurlijk z’n eigen keuzes maken, zijn puur mijn eigen overwegingen…

• Saffie_time
  • Laatst online: 07-01 10:48

Saffie_time

Why use this? 42!

[...]

Nog effe wat anders.

Thanks!
Wij zijn dit jaar van een model met peltier element afgestapt en een camping 'koelkast' gehaald. Peltier is enorm veel herrie en de koelkast hoor je gewoon niet.
Peltier is boven de 25° buiten temperatuur je boter gewoon gesmolten einde van de dag, zo warm wordt het alsnog in die dingen. Daar hebben we nu echt geen last van gehad met 35+°.
Koelkast buiten de tent gezet onder de luifel op een schaduwplek want er komt wel wat warmte vanaf.
Nadeel is dat ze groter en zwaarder zijn dan een reguliere koelbox.
Wij hebben een oudje via marktplaats op de kop getikt (+/- 20 jaar oud) maar rubbers nog in prima staat en werkt. Kan op gas, 220 en 12 volt draaien.
Als je over het bezwaar kan heenstappen dat ie groter is en warmte produceert dan is dat je way to go.

If the thickness of a pizza is A, and its radius is Z, and pi is just PI, then its volume is V = PIZZA

• JanHenk
  • Niet online
@Saffie_time Als je een koelbox hebt die ook op gas werkt, is dat sowieso een “absorptie” koelbox.

Die zijn over het algemeen wat groter en zwaarder dan compressor koelboxen van dezelfde inhoud.

Ik zou @Bertus eens kijken naar een koelbox als de eerder genoemde Mobicool MCF32 of de Mestic MCC25 of MCC35.

Dit zijn 12V compressors, tikje duurder maar werken altijd op de compressor.

Iets groter qua inhoud zijn ze ook goedkoper, omdat je dan vaak de hybride koelboxen hebt; deze hebben een 230v compressor en koelen op 12V met het jouw bekende peltier element. Je zit dan wel aan vrij grote formaten.

Wil je compact van buiten en qua inhoud niet de grootste en uitstekend koelen, dan moet je dus aan de portemonnee en voor zo’n mooie 12V compressor box gaan.. :)

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
@-tom-562 ik ben het in grote lijnen met @JanHenk eens. Al maakt uiteraard ieder z'n eigen overwegingen, er staan voor mij twee dingen centraal die een vouwwagen meerwaarde geven:
• het is nog een tent met bijbehorend gevoel
• je hoeft amper meer met spullen te zeulen omdat het feitelijk ook je bagagewagen is

Voor punt twee is het echter wel van belang welk model je kiest en of je spullen daadwerkelijk de hele vakantie gewoon kunt laten liggen. Sommige modellen is dat geen enkel probleem, bij anderen moet je echter veel ombouwen en verplaatsen. Denk aan een gangpad vrijmaken of een wiebelige keuken uitladen en op z'n plek waterpas zetten. Je moet altijd wel wat doen maar als het te veel wordt vervalt daarmee voordeel twee en kan je net zo goed (of beter) een hele mooie tent nemen, desnoods met bagagewagen.

Bedenk je ook dat het kampeermiddel één aspect is in de snelheid en gek genoeg heeft die maar zeer beperkt invloed. De belangrijkste factoren in snelheid zijn:
• efficiëntie en samenwerking. Wanneer het soepel werkt binnen het gezin kan het erg hard gaan, maar niet ieder gezin is daarvoor geschikt en ook niet iedereen wil snel.
• de hoeveelheid meuk die je wilt opbouwen. Wil je een voortent of luifel en ook met een tarp aan de gang dan kost dat gewoon altijd extra tijd. Of partytenten, kastjes, lampjes, gordijntjes, wasrekjes, tafels, zwembaden, of wat ik allemaal wel niet langs heb zien komen bij mensen.
• de hoeveelheid meuk die je nog vanuit de auto of andere hoeken en gaten nog een plekje wilt geven voordat je rustig gaat zitten.

Zo kunnen efficiënte mensen met weinig meuk en een niet efficiënt kampeermiddel zomaar een stuk sneller zijn dan mensen met een efficiënt kampeermiddel maar veel meuk.

Voor mij heeft het erg geholpen om eens hij een dealer te oefenen met klappen, filmpjes kijken, ervaringen lezen. Echt goed beredeneren hoe het voor mij in de praktijk zou werken.
Nu weet ik dat niet iedereen het makkelijk vindt puur in z'n hoofd zo'n theoretisch draaiboek realistisch op te bouwen, heb daar in dit topic zelfs hele discussies over gehad, maar voor mij heeft dat wel gewerkt en tot de perfect keuze geleid. :)

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:16
@Bertus Wij hebben voor de vakantie een https://www.dewitschijnde...dc-ac-compressor-koelbox/ aangeschaft. Bleef zonder problemen op de ingestelde temperatuur van 6 graden. Ook in de tent bij 32 graden buitentemperatuur.

Enige nadeel is dat de ventilator regelmatig aanslaat. Wij vonden dat storend tijdens het slapen. Maar het goede nieuws is dat je hem gewoon uit kunt zetten voor het naar bed gaan en dat de temperatuur 's nachts nooit meer dan 2 graden opliep.

De langwerpige vorm heeft als voordeel dat de koelbox of in de breedte of in de lengte in de kofferbak van de auto past. Zo'n vierkante heeft eigenlijk maar een onhandig formaat en past vaak net niet.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Gonadan
  • Nu online

Gonadan

Topicstarter
Zoiets had ik ook in de tent voorheen. Absoluut niet stil maar het houdt je ook niet wakker. Het peltier ding wat ik ervoor had maakte een veel erger loeiend geluid, bij dat ik die afgelopen zomer niet hoefde te gebruiken. Dan had hij continu staan loeien om het alsnog niet koud genoeg te krijgen.
De compressorkoelbox kan zelfs vriezen, dus dat gaat prima
Nu in de vouwwagen heb ik absorptie en dat is echt 100% stil. Afgelopen zomer heeft hij het ook bij temperaturen van meer dan 35 graden prima gedaan dus ook dit typen zou ik aanraden.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Dit is onze Malawi 2.0 royale deluxe.. het bed is 2.00 bij 2.20 en de bermkeuken is erg luxe( ik kook graag). Onze kinderen slapen in de XL achtertent en die is echt enorm ruim (wij kunnen er in staan)

We hebben alle toeters en bellen qua opties maar we vinden dat het geld meer dan waard. Wel vinden we de afwerking wat ondermaats soms,bepaalde popnagels zijn afgebroken en sommige schroeven van de keuken zijn al los.

Ook hebben we een topper gekocht voor het bed (bij Ikea) omdat we deze wat hard vonden. Eigenlijk 2 toppers; 80x200 en 140x200.

De hoofdtent is meer dan genoeg voor overnachten,onze meiden slapen daarin met hun uchtbedden en wij op het bed. Dit staat in een half uur.

De voortent is fijn in Nederland,in Frankrijk hebben we deze helemaal open geritst en hadden we de keuken onder de luifel.

Daar zou je zelfs met een luifel direct aan de wagen genoeg hebben denk ik.

Fijn is ook dat je ernorm veel kwijt kan in de bak en ook op de wagen door het verlengde dekzeil. Onze auto was zo goed als leeg en dan hebben we alle comfort bij ons (grote tafel,stoelen)

Het materiaal zelf is dikke prima(tent,wagen), voor bijna 2 keer de prijs heb je misschien meer kwaliteit bij een Holtkamper of Aart Kok maar het prjjsverschil is daarvoor wel erg groot.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1ZD85HJFuOSQ2IUHJA4m-Xl90v0=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/2fpDTl3Xg9F6dGcoMHwqzM6X.jpg?f=fotoalbum_largeAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e8WSAm_G-UzTfhkSJVACtyA3DIg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/YbBgpMVcDRVUdqOV1aLQMnUy.jpg?f=fotoalbum_large

• Jelte
  • Niet online
Ik was gisteren bij de Wit in Schijndel en wat een enorme vouwwagens zijn er toch. Enorme dingen met enorme voortenten en een luifel die nog eens met een hor dicht geritst kan worden.
Dat is mij echt teveel. Alleen die Campooz modellen met alleen een luifel zouden me nog wat lijken.

Al heeft die van @kouk tenminste nog een fatsoenlijke kleur. Genoeg lelijke wit met grijze/zwarte vouwwagens gezien. Dan is het tent gevoel helemaal weg bij mij.

En dan komt Aart Kok voor mij het dochtsbij het camping gevoel dat ik zoek, maar dan in vouwwagen vorm.

Mocht ik ooit in de buurt van Aart Kok zijn, ga ik zeker even kijken.

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 17:16
@Jelte Ik sla ook aan bij de Campooz modellen met trekking luifel. Ik vind die grote tenten/vouwwagens zo zonde van de ruimte op je kampeerplek. Ik heb liever meer buitenruimte, aangezien we de tent alleen maar gebruiken om te slapen en incidenteel tijdens een buitje of op een hele koude avond (maar 9 van de 10 keer gaan we dan gewoon wat vroeger naar bed.

[ Voor 3% gewijzigd door Joris748 op 23-08-2022 21:53 ]

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• kouk
  • Registratie: Oktober 2013
  • Laatst online: 10-12-2025
Ik gruwel ook van de blauw/grijze massa die je op campings ziet,of het nu caravans of vouwwagens zijn.. Ook 1 van de redenen dat we voor een Csbanon hebben gekozen. De hele setup is zo'n 8 bij 4 meter dus sja dat is vrij fors, maar je kan ook enkel de wagen+luifel opzetten,dan ben je met 4 bij 4 klaar ofzo.

• DaWayne
  • Registratie: September 2017
  • Nu online
Joris748 schreef op dinsdag 23 augustus 2022 @ 21:53:
@Jelte Ik sla ook aan bij de Campooz modellen met trekking luifel. Ik vind die grote tenten/vouwwagens zo zonde van de ruimte op je kampeerplek. Ik heb liever meer buitenruimte, aangezien we de tent alleen maar gebruiken om te slapen en incidenteel tijdens een buitje of op een hele koude avond (maar 9 van de 10 keer gaan we dan gewoon wat vroeger naar bed.
Wij hebben nu 3 jaar een Campooz Lazy Jack met Trekkingluifel en die bevalt inderdaad goed. De basis met het kindertentje en luifel staan in 30 minuten en met en beetje rommelen en kuieren hebben we met een uurtje de rest ook wel gedaan. (tafeltje, stoeltje, keuken en lampjes e.d.)

Ik snap ook wel wat jij zegt qua formaat, en hij oogt ook niet heel groot. Maar vergis je niet, hij is 9 meter lang (ongeveer) en 6 meter breed. (of eigenlijk andersom ;))
Een plekje vinden in een mediteraans land kan dus wel degelijk een uitdaging vormen soms. (Wij stonden in het baskenland op 9.5 x 6.5 en dat kon allemaal net)

Dat ziet er dan ongeveer zo uit

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GxB1x0lCkAm4J84zgFbJnOpCgWc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/3IuOcImS60mShHNNe2wh0l0Z.jpg?f=fotoalbum_large

Uitzicht was overigens wel om te smullen daar

[ Voor 17% gewijzigd door DaWayne op 24-08-2022 09:30 ]

• twowheeler
[...]

Nog effe wat anders.

Thanks!
Zie mijn bericht even terug. Wij zijn ook van een 30 liter thermo elektrisch naar 40 liter compressor gegaan. Andere maat, maar wel wat lager. Je hebt ze ook in 30 liter.

Ik heb hoop hem de komende 2 weken goed te testen. Thuis heeft hij al even gedraaid en is echt super snel koud. Hij slaat af en toe aan, dan hoor je de fan blazen. Dit gebeurt echter niet zo heel vaak en is kortdurend.

• Cheezus
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 16:17

Cheezus

Luiaard

[...]

Nog effe wat anders.

Thanks!
Ik heb sinds 3 jaar een mobicool FR40 (is nu MCF40) en die bevalt uitstekend. Wel iets groter dan je wens, ik denk ook niet dat je veel kleinere compressor koelboxen kunt vinden. Isolatie zal niet veel verschillen met andere koelboxen gok ik - dit kun je zelf nog verbeteren door je bagage (kleding/handdoeken etc.) tegen de koelbox aan te zetten als extra isolatie. Ik gebruik hem i.c.m. een zonnepaneel en accu zodat hij 's nachts ook aan kan staan, hij is stil genoeg om daar geen last van te hebben.

• twowheeler
Hoe laten jullie je bestemming beinvloeden door de voorspellingen qua weer?

Wij waren aanvankelijk vrij zeker van en bestemming in de alpen, maar de voorspellingen daar (bijvoorbeeld onder les deux alps) zijn nou niet echt top.

Toch vraag ik me af: wij zijn ook ooit in de vogezen gebleven omdat het daar het minst slecht was. Een paar behoorlijke buien gehad, maar tussendoor gewoon prachtige dagen. We twijfelen dus om later naar de alpen te gaan, of het gewoon te proberen. Vaak zie je die voorspellingen van regen en onweer, en dan is het in de praktijk een uurtje over de hele dag. Kan in zo'n alp natuurlijk wel spoken dan.

[ Voor 13% gewijzigd door twowheeler op 24-08-2022 10:04 ]

• Luuk741
  • Registratie: April 2019
  • Laatst online: 17:08
twowheeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 09:58:

Wij waren aanvankelijk vrij zeker van en bestemming in de alpen, maar de voorspellingen daar (bijvoorbeeld onder les deux alps) zijn nou niet echt top.

Toch vraag ik me af: wij zijn ook ooit in de vogezen gebleven omdat het daar het minst slecht was. Een paar behoorlijke buien gehad, maar tussendoor gewoon prachtige dagen. We twijfelen dus om later naar de alpen te gaan, of het gewoon te proberen.
Wij hebben afgelopen vakantie de bestemming volledig van het weer af laten hangen. Uiteindelijk beide kanten van de Alpen, noord west Slovenië, zuid Slovenië, Karinthië en Zuidoost Duitsland gezien. Maar met de camper is dat ook flexibeler en gemakkelijker natuurlijk

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 12-01 23:43
(jarig!)
@Bertus wij hebben voor onze vakantie een mcc25 gekocht, inc 230v voeding en standaard. De 25, ivm de hoogte, een grotere past niet waar wij hem willen vervoeren. Er passen geen 1,5L flessen in, mocht dat een belangrijk ding zijn. 1L flessen en 1,5L pakken passen wel.

Qua koelen: helemaal top. Net zo goed als een gewone koelkast, meer dan genoeg koelkapaciteit. Hij kan ook vriezen (heb ik ook geprobeerd en werkte goed).

Qua geluid: vergelijkbaar met een stille koelkast, qua soort en hoeveelheid geluid.

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 07:19

Toch vraag ik me af: wij zijn ook ooit in de vogezen gebleven omdat het daar het minst slecht was. Een paar behoorlijke buien gehad, maar tussendoor gewoon prachtige dagen. We twijfelen dus om later naar de alpen te gaan, of het gewoon te proberen. Vaak zie je die voorspellingen van regen en onweer, en dan is het in de praktijk een uurtje over de hele dag. Kan in zo'n alp natuurlijk wel spoken dan.
Tja. Je zit in de alpen. Berg gebied. Dus kan vaker wat wisselvalliger zijn. Of je hebt juist een lange periode zon of de regen blijft juist hangen.

• Hopjesvla79

hoe flexibel ben je? Je zit in de bergen, dus er is een kans dat een dal verder gewoon de zon schijnt, of er gewoon helemaal niets van klopt... Maar als de langdurige voorspellingen ruk zijn (vergelijk ook meerdere weerapps. Ik ben zelf erg te spreken over Meteoblue die voor de voorspellingen meerdere modelen gebruikt, je ziet dan ook visueel de overeenkomsten en de de onzekerheid. YR.NO is ook een goed alternatief).

Als het echt langer slecht blijft pakken wij ons gewoon op en rijden gewoon ergens anders heen. Is het een dag of 2 dan blijven we gewoon staan . Het is maar net of je dat goed kan handelen of niet.

voorbeeld van de grafische langdurige multimodale voorspellingen in Meteoblue:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WBSSc-OIH0CNsVaRM5W7zpRbPWc=/x800/filters:strip_exif()/f/image/mWdiOIi7tJaHhAIES44uh1F1.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 14% gewijzigd door Hopjesvla79 op 24-08-2022 11:23 ]

Hi Ha Hopjesvla

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 07:50

Onze ervaring is dat je met het weerbericht (Meteo France app) niet verder dan 3 dagen vooruit moet kijken. Heb al meerdere keren (ook enkele weken terug nog) in de Alpen gehad dat het over 3 dagen slecht weer zou worden, en elke dag dat ik weer keek schoof het een dag op en eigenlijk heerlijk weer gehad. Vaak ben je te bang :+

Wij zijn meerdere keren een weekendje niet op de fiets naar Schier gegaan omdat het weer niet goed zou zijn, en achteraf spijt omdat het daar toch prachtig was geweest..

Ik maak vaak dagelijks een screenshot van de 14 daags voorspelling, en als ik daar iets van geleerd heb is dat er niets zo veranderlijk is als het weer.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
Nog nooit, maar vaak boeken we ook een camping dus dan valt er weinig te beinvloeden door het weer.

In juni waren we in Noorwegen, 2 weken prachtig weer gehad. 1 camping geboekt en daarna via Oslo terug gereden. Maar wat het weer ook zou doen, we waren in Noorwegen dus kan er dan weinig aan doen. Hoorde achteraf van iemand dat het in die regio in juli heel de maand ongeveer regende, dus we hebben geluk gehad.

Midden september staan we weer 4 nachten bij de Brouwersdam, camping is geboekt, weer of geen weer :p

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• twowheeler
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:20:
[...]

hoe flexibel ben je? Je zit in de bergen, dus er is een kans dat een dal verder gewoon de zon schijnt, of er gewoon helemaal niets van klopt... Maar als de langdurige voorspellingen ruk zijn (vergelijk ook meerdere weerapps. Ik ben zelf erg te spreken over Meteoblue die voor de voorspellingen meerdere modelen gebruikt, je ziet dan ook visueel de overeenkomsten en de de onzekerheid. YR.NO is ook een goed alternatief).

Als het echt langer slecht blijft pakken wij ons gewoon op en rijden gewoon ergens anders heen. Is het een dag of 2 dan blijven we gewoon staan . Het is maar net of je dat goed kan handelen of niet.

voorbeeld van de grafische langdurige multimodale voorspellingen in Meteoblue:
[Afbeelding]
We zijn redelijk flexibel, hebben een extra tentje mee om wat flexibeler te zijn.

Die site is top inderdaad! Wat het tricky maakt: deze dagen was het gewoon fantastisch weer en was het denk ik enkel de vraag hoe warm het zou zijn. Net nu wij gaan komt inneens de vraag of het gaat regenen erbij. Beetje regen is geen probleem natuurlijk. Het maakt namelijk toch wel wat uit voor de reisrichting of we naar de alpen gaan of niet.

Qua drukte maak ik me met reserveren niet zo druk, ik denk dat dat nog wel redelijk las minute kan gebeuren als het weer wat duidelijker is.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 12-01 19:44
wauskoek schreef op vrijdag 8 juli 2022 @ 10:36:
En als ik dan toch al in Zwitserland ben.. Der berg ruft! :D Dus dacht waarom gewoon niet lekker in de bergen wandelen en daar een beetje wildkamperen? Lekker van de rust genieten en toch bezig zijn in een prachtige omgeving. Hoef ik alleen nog maar de trein naar huis te nemen.
Vorige week was het zover...

Met een volle backpack en met goede moed de tocht begonnen op 500m in het dal. Na 15min was ik eigenlijk al buiten adem 8)7 Beetje bij beetje steeds hoger gekomen met veel pauzes en begon het ook nog eens te regenen/miezeren (al was het eigenlijk best verfrissend). Na enkele uren gebroken aangekomen op 1500m mooi stukje bos opgezocht, kamp opgezet en even flink bij moeten komen. (Later las ik op internet dat de eerste deel van de route als "Brutal" werd beschouwd.. no shit :+ ).

Volgende dag werd het inderdaad minder extreem en de omgeving ook steeds mooier. Op een hoogte van 2000m kwam ik een mooie heuvel tegen en daar het kamp opgezet. Het was echt een fantastische plek! Ik was letterlijk en figuurlijk in de wolken. Zonsopgang was fenomenaal en het ideale moment om te genieten van een kop koffie. Daarna het hoogste punt van de route bereikt op 2500m en ging het weer berg afwaarts. Dat ging qua km's opeens een stuk vlotter :) Laatste nacht gekampeerd vlakbij een beek en 's avonds nog genoten van een kampvuurtje en een fantastische sterrenhemel.

Volgende dag merkte ik dat mijn lichaam er na vier dagen beulen er toch wel genoeg van had. Helaas besloten om het laatste stukje richting het treinstation te lopen en naar huis te gaan. Ik had nog wel verder willen gaan maar helaas. Volgende keer lichamelijk toch iets beter voorbereiden :P

Zoek de tent ;)

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/aDQhftR4R9QZarXO6iCB-QgnraM=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/VVhakyKDElbEHeX8YnkNcZer.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/02o0te_2jk0RzGKz4NdAKcjYvPE=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/zb2QjVewRmNcM5aMLH1Qvq0w.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/KynZfZDjJAxCC1ZS02O6QBCAsmg=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ktpg9m7qoUNJuPssKz83EOSO.jpg?f=fotoalbum_large

Edit..

Ik heb deze post in een wellicht betere topic ge-copy pasted.

• Hopjesvla79
@wauskoek voor een volgende keer zou je ook nog in het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Bergwandel Topic kunnen kijken. Welke route heb je nu gelopen? Mooie foto's ieg :)

Hi Ha Hopjesvla

• wauskoek
Hopjesvla79 schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:38:
@wauskoek voor een volgende keer zou je ook nog in het Het Grote Outdoor- en Bergwandeltopic - Deel 2 Bergwandel Topic kunnen kijken. Welke route heb je nu gelopen? Mooie foto's ieg :)
Verrek.. Wist niet eens dat er een topic over liep. Bedankt voor de tip!

Route was Attinghausen-Engelberg.

• maartend
wauskoek schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 12:40:
[...]

Verrek.. Wist niet eens dat er een topic over liep. Bedankt voor de tip!

Route was Attinghausen-Engelberg.
Vet mooi. Toevallig gpx opgenomen?

• wauskoek
maartend schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 13:02:
[...]

Vet mooi. Toevallig gpx opgenomen?
Nee maar dat is ook niet nodig. Het is een deel van de Via Alpina route.

• twowheeler
twowheeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 11:53:
[...]

We zijn redelijk flexibel, hebben een extra tentje mee om wat flexibeler te zijn.

Die site is top inderdaad! Wat het tricky maakt: deze dagen was het gewoon fantastisch weer en was het denk ik enkel de vraag hoe warm het zou zijn. Net nu wij gaan komt inneens de vraag of het gaat regenen erbij. Beetje regen is geen probleem natuurlijk. Het maakt namelijk toch wel wat uit voor de reisrichting of we naar de alpen gaan of niet.

Qua drukte maak ik me met reserveren niet zo druk, ik denk dat dat nog wel redelijk las minute kan gebeuren als het weer wat duidelijker is.
Om hier nog op terug te komen: we hebben wel een duidelijke voorkeur, willen heel graag de bergen in. Dus aan ons de vraagt of dat opweegt tegen onzeker weer. De morvan lijkt bijvoorbeeld wel prima te zijn. Vogezen ook, en ook daar is het goed toeven. Verder bergachtige gebieden met goed weer zie ik zo snel niet. Het zal me benieuwen! Wellicht voor het eerst dit jaar pas op dag van vertrek, of de dag ervoor beslissen

• maartend
twowheeler schreef op woensdag 24 augustus 2022 @ 15:39:
[...]

Om hier nog op terug te komen: we hebben wel een duidelijke voorkeur, willen heel graag de bergen in. Dus aan ons de vraagt of dat opweegt tegen onzeker weer. De morvan lijkt bijvoorbeeld wel prima te zijn. Vogezen ook, en ook daar is het goed toeven.
Beiden zijn natuurlijk ook maar middelgebergte gebieden. Hoogste punt.is onder de 1500 meter. Dus ja. Dan heb je ook kans op stabiel weer. Maar qua omgeving onvergelijkbaar met berggebieden van 2500 en hoger

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Goede camping morgen..
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661633473-600-x-450px-20220827_082654.jpg

Dat was vanochtend net ten noorden van Dijon, vlakbij de E25.

Na een te lange dag rijden zijn we nu in de Ardèche aangekomen, vlakbij Aubenas.
Verkeer zat echt compleet tegen vandaag :N
In Lyon was de snelweg door de stad compleet afgesloten.
Zonder enige fatsoenlijke aankondiging of omleiding.
Dat was dus een goed uur dwars door de stad lopen klooien met de combinatie.
Vervolgens was het toen we ter hoogte van Montelimar van de snelweg afgingen complete chaos op de binnendoor wegen omdat ook richtig het noorden de tolweg was afgesloten :(

Evengoed..we zijn gespot kei leuk.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661633799-450-x-703px-Screenshot_20220827-224501_Facebook.jpg

• Hopjesvla79
Bommes schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:56:
Goede camping morgen..
[Afbeelding]

Na een te lange dag rijden zijn we nu in de Ardèche aangekomen, vlakbij Aubenas.
Vervolgens was het toen we ter hoogte van Montelimar van de snelweg afgingen complete chaos op de binnendoor wegen omdat ook richtig het noorden de tolweg was afgesloten :(

[Afbeelding]
grappig, ik ben dezelfde dag via min of meer dezelfde route vanuit Midden NL naar Toulon gereden en vond het super gaan. Binnen 13 uur aangekomen en nog rustig aan gedaan. Lyon heeft Waze me mooi omheen geleidt (sowieso rij ik er bij voorkeur nooit door), en Valance waar de files waren waren we precies op tijd om erachter door te kunnen rijden. Nu heb ik natuurlijk niets achter de auto hangen, maar had meer medelijden met de mensen in de files in de tegenovergestelde richting.

Lekker op de boot geslapen en nu bijna in Bastia :-)

[ Voor 7% gewijzigd door Hopjesvla79 op 28-08-2022 07:46 ]

Hi Ha Hopjesvla

• pirke
Wij hebben voor de verandering een keer een nacht op een camping doorgebracht. Na ruim een maand vrij te hebben gestaan wilden we de elektrische tandenborstels, fietsaccu's en fotocamera weer een keer opladen. Ook de start- en huishoudaccu vinden het wel lekker om weer een keer afgetopt te worden. Als je alleen maar korte stukjes rijdt ga je dat op zo'n tijd toch merken. Maar het valt me alleszins mee, zonnepanelen zijn niet nodig heb ik gemerkt.

• lost95
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15:47
Mijn bbq heeft de vakantie niet helemaal overleeft :(. Het deel dat je op het gasblikje aansluit is kapot. Hele nieuwe slang is best duur (https://team-outdoors.nl/...g-en-gasdrukregelaar.html). Zouden die gasdrukregelaar ook los te koop zijn (kan alleen vinden voor aansluiten op gasfles, niet op en417 Blikjes maar kan zijn dat mijn google kunsten me vandaag in de steek laten).

Vooral sinaasappels zijn bang voor persvrijheid.

• TgR_KILLER
lost95 schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 18:54:
Mijn bbq heeft de vakantie niet helemaal overleeft :(. Het deel dat je op het gasblikje aansluit is kapot. Hele nieuwe slang is best duur (https://team-outdoors.nl/...g-en-gasdrukregelaar.html). Zouden die gasdrukregelaar ook los te koop zijn (kan alleen vinden voor aansluiten op gasfles, niet op en417 Blikjes maar kan zijn dat mijn google kunsten me vandaag in de steek laten).
Je zou denken van wel.. maar zijn alsnog duur vast. Ik heb dit weekend een nieuwe gasdrukregelaar gekocht (reserve) maar dat was gewoon een 30 mbar voor in de caravan. Mijn BBQ schroef ik de gasblikjes rechtstreeks onder, geen gedoe met een regelaar..

Overigens, over regelaars gesproken. Dit weekend voor het eerst weg geweest sinds onze Noorwegen trip in Juni, voor het eerst met de Rav4 weg. Dat ging allemaal prima. Maar sluit je savonds het gas aan op de camping, geen gas... niks.. nada.. Terwijl er nog zo'n 30% in de fles moet zitten. Toch de nieuwe fles maar open gemaakt (was nog verzegeld) ook die doet niks. Snapte er niks van.
Gelukkig ook de BBQ bij met blikjes (mooie backup..) en toch kunnen eten. Zaterdag ochtend de dealer gebeld, die snapte er ook niks van (caravan heeft nota bene in juli een Bovag beurt gehad.). Naja gelukkig altijd gereedschap bij, dus ik die regelaar van de caravan af, los op de fles. En jawel ik heb gas.. Bouw alles weer terug, en alles doet het weer. schiet mij maar lek.

Maar goed al met al lekker weekend gehad, en de Rav4 als trekauto is zeker geslaagd!

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/cBqo1G4qpfAm8GKk4HCab0aGd9A=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/tg1T35jUVPTcLcTXLzVIRRKT.jpg?f=fotoalbum_large

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• chevsticks
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 31-12-2025
Zit er niet een veiligheidsklep in het systeem die open is gegaan doordat je de regelaar eraf hebt gehaald?

• TgR_KILLER
chevsticks schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 19:09:
Zit er niet een veiligheidsklep in het systeem die open is gegaan doordat je de regelaar eraf hebt gehaald?
Niet dat ik in het boekje heb kunnen vinden, zelf heb kunnen vinden, of waar de dealer mij op heeft geattendeerd. Drukregelaar is gewoon zo'n standaard ding zonder extra features. Maar het erop en eraf halen heeft misschien toch een klepje of rubbertje of wat dan ook op zijn plek gezet want daarna deed ie t weer.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661713501-600-x-450px-20220828_203729.jpg

De rust is weder gekeerd.
Onze dochter ligt heerlijk te pitten, de bende is opgeruimd, de hipster lampjes branden weer en ik zit aan een borrel.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661714187-400-x-518px-20220828_204746.jpg
+wat water omdat het wel erg warm was vandaag.

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 11:53
We staan nu op Elba met de tent. Bevalt uitstekend maar volgende week woensdag gaan we weer naar het vaste land.
Ons plan is/was om naar het Iseomeer te gaan. Echter zijn de weervoorspellingen dermate slecht dat wij andere opties bekijken waar het minder slecht weer is.

De weerberichten voorspellen voor bijna heel Noord-Italië, Zwitserland, Oostenrijk en omliggende gebieden slecht weer.

In principe willen we niet verder omlaag maar juist richting het noorden. We komen aan land in Piombino.

Heeft iemand tips voor ons? We hebben dan nog een dikke week voordat de terugreis begint.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@ThijsM toch maar op die hoogte blijven?
Toscane in trekken?

Voor het gebied waar wij zitten (de Ardèche) is de verwachting ook bar slecht..
Hopelijk klopt er geen hol van want een week regen zit ik nou niet op te wachten en heb ik geen 2 dagen voor achter het stuur gezeten.

• TgR_KILLER
Ben blij dat wij meestal redelijk weer hebben gehad tijdens onze vakanties.. enkel vorig jaar onze juni vakantie redelijk verregend en dikke storm gehad.

In september nog 4 nachten bij de brouwersdam hopelijk nog beetje nazomeren.

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 16:59
ThijsM schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:32:
We staan nu op Elba met de tent. Bevalt uitstekend maar volgende week woensdag gaan we weer naar het vaste land.
Ons plan is/was om naar het Iseomeer te gaan. Echter zijn de weervoorspellingen dermate slecht dat wij andere opties bekijken waar het minder slecht weer is.

De weerberichten voorspellen voor bijna heel Noord-Italië, Zwitserland, Oostenrijk en omliggende gebieden slecht weer.

In principe willen we niet verder omlaag maar juist richting het noorden. We komen aan land in Piombino.

Heeft iemand tips voor ons? We hebben dan nog een dikke week voordat de terugreis begint.
Ik zit nu in Vorarlberg (Oostenrijk) en afgelopen vrijdag heeft het savonds geregend en geonweerd. De diverse weerapps zeiden toen tm eind deze week elke dag regen (en onweer), maar tot op heden is het gewoon droog geweest en zonnig.

Dus die berichten zeggen niet alles :P

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:51
On that note,
Wij zijn nog opzoek naar een leuke camping waar we vanaf 4 sept ongeveer 2,5 week kunnen staan. Vorige 2 jaar bij het gardameer gestaan en dat beviel opzich prima, Lekker weer en genoeg te doen met de 2 kids. Die specifieke camping zijn we wel op uitgekeken.

Iemand nog een leuk adresje waar we terecht kunnen en waar het nog lekker weer is?

don't mind me

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 17:10
Deze hobbybobby heeft het voor elkaar. Formaat van een camper, maar wel kunnen afkoppelen voor tochtjes in de omgeving.
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65204/lots/1.jpg
Ook fijn dat het meubilair voor 90% uit Ikea bestaat, dus een reserveonderdeel is overal te verkrijgen.
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65204/lots/1-11.jpg
Oh en die borden, kommen en bekers hebben wij ook in de caravan, typisch Action.
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65204/lots/1-48.jpg

Interesse? BVAAuctions
Houd rekening met een bied-oorlog, deze is van €2100 al naar €7200 gestegen op moment van schrijven......

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Pindakaas schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 08:49:
Wij zijn nog opzoek naar een leuke camping
Voorkeur voor een land?

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
TheOmen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:02:
Deze hobbybobby heeft het voor elkaar. Formaat van een camper, maar wel kunnen afkoppelen voor tochtjes in de omgeving.
[Afbeelding]
Ook fijn dat het meubilair voor 90% uit Ikea bestaat, dus een reserveonderdeel is overal te verkrijgen.
[Afbeelding]
Oh en die borden, kommen en bekers hebben wij ook in de caravan, typisch Action.
[Afbeelding]

Interesse? BVAAuctions
Houd rekening met een bied-oorlog, deze is van €2100 al naar €7200 gestegen op moment van schrijven......
Ik zou wel een extra setje pleisters meenemen voor schaafwonden
Afbeeldingslocatie: https://images.bva-auctions.com/static/auctions/65204/lots/1-16.jpg

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 13:51
Nee niet perse, Het liefst niet al te ver, maar dat is lastig met als andere eis het lekkere weer :+
Mn vrouw is kort geleden geopereerd dus het wordt waarschijnlijk toch een lekkere luie vakantie waar we niet al te veel gaan doen.

don't mind me

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 12:56
Pino112 schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 07:55:
[...]

Ik zit nu in Vorarlberg (Oostenrijk) en afgelopen vrijdag heeft het savonds geregend en geonweerd. De diverse weerapps zeiden toen tm eind deze week elke dag regen (en onweer), maar tot op heden is het gewoon droog geweest en zonnig.

Dus die berichten zeggen niet alles :P
Karinthië vergelijkbaar.

In de bergen scheelt het ook per dal sterk. Wij kijken een dag vantevoren en op de ochtend zelf welke activiteit waar mogelijk is.

• zuma
pirke schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 10:33:
Wij hebben voor de verandering een keer een nacht op een camping doorgebracht. Na ruim een maand vrij te hebben gestaan wilden we de elektrische tandenborstels, fietsaccu's en fotocamera weer een keer opladen. Ook de start- en huishoudaccu vinden het wel lekker om weer een keer afgetopt te worden. Als je alleen maar korte stukjes rijdt ga je dat op zo'n tijd toch merken. Maar het valt me alleszins mee, zonnepanelen zijn niet nodig heb ik gemerkt.
Zonnepanelen zijn strikt dan wel niet noodzakelijk in jouw geval maar het is altijd fijn om accu's in goede conditie te houden. Daar blijven ze langer goed van!

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Bommes schreef op zaterdag 27 augustus 2022 @ 22:56:
Goede camping morgen..
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Veel plezier in de Ardèche, het is prachtig daar!
Wij waren deze zomer (weer, 11e keer :+) in Largentiere, aan de andere kant van Aubenas.

Tip qua route, houd bij Dijon links aan en rij over de A39 via Bourg-en-Bresse en langs het vliegveld van Lyon ipv de route du Soleil. Rijdt zoveel rustiger en kost niet veel extra tijd. Misschien heb je er nog wat aan voor de terugweg. Wij zijn altijd het liefst zo snel mogelijk van de A7 af, dus we pakken de afrit Le Pouzin/Privas ipv Montelimar.
Pagina: 1 ... 145 ... 279 Laatste