[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 146 ... 279 Laatste
Acties:

Onderwerpen

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:08

Bommes

Capo del formaggio

@Timmert de route beschrijving van de camping had het expliciet over niet via Privas te rijden met een caravan aan de haak.
Terug denk ik dat we vanuit de camping naar Aubenas rijden (20 minuten) en dan de D104 omhoog naar Privas.
Afhankelijk van waar we de 2de wel van de vakantie heen gaan trouwens.
Idee is richting de Loire te rijden, richting Noord West vanuit hier dus.
Bijvoorkeur bij Clermont-Ferrand de A71 op naar vanuit Aubenas is dat nou niet echt een hele goede verbinding in dit richting.
Tenminste niet met gezin in een caravan achter de auto.
Ik vind dat niet zo een probleem maar ik ben bang dat de reistijd echt te lang wordt dan.

Evengoed we hebben nog een week hier, vandaag eens ergens in de Ardèche plonzen, vandaag is het tenminste nog goed weer. De verwachtingen zijn niet heel goed.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
Bommes schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:41:
[...]
met gezin in een caravan achter de auto.
[...]
Koop je een grote auto, zet je alsnog je hele gezin in de caravan? :+

• Ojjorz
  • Registratie: December 2003
  • Niet online

Ojjorz

De oude man die alles kan

@Timmert de route beschrijving van de camping had het expliciet over niet via Privas te rijden met een caravan aan de haak.
Terug denk ik dat we vanuit de camping naar Aubenas rijden (20 minuten) en dan de D104 omhoog naar Privas.
Deze omschrijving klinkt bekend. Zit je op een camping van Nederlandse eigenaren? Met links van de ingang een mooi eikenbosje met schaduwplekken?

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 19-12-2025
Cheesy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Euh in een getrokken caravan mogen geen personen zitten!

• Cheesy
  • Niet online
zuma schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 12:05:
[...]

Euh in een getrokken caravan mogen geen personen zitten!
Maar Willie doet het ook.
https://www.facebook.com/watch/?v=1090058541128508

• TgR_KILLER
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 03-01 22:55
Cheesy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:09:
[...]

Ik zou wel een extra setje pleisters meenemen voor schaafwonden
[Afbeelding]
Zonder op de link te hebben gekeken, maar het ziet er beetje uit als een half afgemaakt project inderdaad. Alle randen van hout kunnen nog wel wat schuurpapier gebruiken, en een likje verf ofzo misstaat hem ook niet :p.

Verder zou het niks voor ons zijn, de Rav4 + Hobby is al groot genoeg op sommige wegen, hoef echt niet met zo'n combi aan te komen haha.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 22:09
zuma schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:00:
[...]

Zonnepanelen zijn strikt dan wel niet noodzakelijk in jouw geval maar het is altijd fijn om accu's in goede conditie te houden. Daar blijven ze langer goed van!
Zeker waar.

Het lijkt ook of de startaccu het zwaarder te verduren had dan de huishoudaccu, wellicht omdat de hydraulische pootjes stiekem ook nog wel een slokje lusten, die zitten op de startaccu aangesloten. De handleiding beveelt ook aan om hem alleen met draaiende motor te gebruiken, het kan denk ik geen kwaad om dat advies eens op te volgen :)

• TgR_KILLER
pirke schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 13:15:
[...]
Zeker waar.

Het lijkt ook of de startaccu het zwaarder te verduren had dan de huishoudaccu, wellicht omdat de hydraulische pootjes stiekem ook nog wel een slokje lusten, die zitten op de startaccu aangesloten. De handleiding beveelt ook aan om hem alleen met draaiende motor te gebruiken, het kan denk ik geen kwaad om dat advies eens op te volgen :)
Ik heb een half jaartje terug zo'n solar power generator gekocht, m.a.w. een uit de kluiten gewassen powerbank die ook 230 levert :p. Opvouwbaar paneeltje van 100 watt erbij en ik heb altijd en overal stroom. Camera / elektrische tandenborstels etc. allemaal makkelijk op te laden =). Accu van de caravan zelf laad altijd wel op via de auto dus dat is niet zo heel spannend. Sowieso hebben wij nog niet genoeg vrij gestaan die echt maar enigszins leeg te trekken haha, af en toe op de camping en hij laad dan toch wel 100%.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 12:05
ik ben zojuist door ongeveer alles wat campingaz was in deze topic doorgeakkerd, maar omdat ik het niet kan vinden hoop ik dat medekampeerders hierin kunnen adviseren:

Ik heb een campingaz 904. Daar zijn we echter een beetje 'uitgegroeid' en ik vroeg mij of je een 904 ook kunt omruilen voor een 907. Of dat je uitsluitend de 904 voor een 904 kunt inruilen.

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23:43
(jarig!)
@the Runningman had je niet sneller ff met de lokale campingtoko kunnen bellen? :)

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
the Runningman schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 14:57:
ik ben zojuist door ongeveer alles wat campingaz was in deze topic doorgeakkerd, maar omdat ik het niet kan vinden hoop ik dat medekampeerders hierin kunnen adviseren:

Ik heb een campingaz 904. Daar zijn we echter een beetje 'uitgegroeid' en ik vroeg mij of je een 904 ook kunt omruilen voor een 907. Of dat je uitsluitend de 904 voor een 904 kunt inruilen.
Dat is recent nog besproken. In principe is dat niet het idee erachter, maar wellicht is een winkel wel bereid het te doen. En anders gewoon een 907 op marktplaats halen voor weinig en die inruilen voor een volle. Meestal zijn ze voor een tientje wel te vinden.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• Cheesy
  • Niet online
Gonadan schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:18:
[...]

Dat is recent nog besproken. In principe is dat niet het idee erachter, maar wellicht is een winkel wel bereid het te doen. En anders gewoon een 907 op marktplaats halen voor weinig en die inruilen voor een volle. Meestal zijn ze voor een tientje wel te vinden.
Staan zelfs volle voor 30 euro op, dat zijn wel mooie prijsjes.
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

• the Runningman
  • Registratie: Oktober 2008
  • Laatst online: 02-01 12:05
Raymond schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 15:09:
@the Runningman had je niet sneller ff met de lokale campingtoko kunnen bellen? :)
Millennial hé.. millennials bellen niet.. die regelen dingen online ;)

Maar eigenlijk heb je wel gelijk..

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Cheesy schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 10:53:
[...]

Oei een e te veel .
Vrouw en kind in en caravan achter de auto.
Had er moeten staan. :D
Ojjorz schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 11:01:
[...]

Deze omschrijving klinkt bekend. Zit je op een camping van Nederlandse eigenaren? Met links van de ingang een mooi eikenbosje met schaduwplekken?
Ja klopt, smalle hobbelige toegangsweg, veel, heel veel kinderen en senioren. Alleen NL publiek.
Oh en de eigenaar vind zich zelf wel geweldig, liep van de week zeker een uur lang over het terras en beetje bij elke tafel naar complimenten te vissen.

Vandaag naar Vallon pont Arc gereden.
Alleen moest ik halverwege het stuur aan mijn vrouw over geven.
Het is gisteren in mijn bovenrug geschoten, ik kon niet eens met uit de auto komen.
Het bezoek aan die pont bleef dus beperkt tot: auto parkeren, drankje op het terras en weer terug naar de camping rijden.
Hopelijk is het morgen wat beter want zo kan ik echt helemaal niets.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

• pirke
Voor degene die al een keer Kristiansand - Eemshaven met de boot hebben gedaan, welk restaurant raden jullie aan? Ze zijn even duur en bij vooraf boeken is er korting. Ik kan alleen de menu kaart van het alla carta restaurant nergens vinden om te bepalen of dat de moeite waard is boven het buffet. Meestal is de kwaliteit net wat beter dan bij een buffet, al is een buffet makkelijker met kleine kinderen... Nu zal alles wel beter zijn dan we zelf klaar hebben gemaakt de afgelopen weken, dus wat dat betreft :')

• Raymond
(jarig!)
@pirke geen idee voor die ferry. Voor de colorline/fjordline boeken wij altijd buffet.

Is ook stukje tijdsbesteding voor ons :)

• pirke
Raymond schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:21:
@pirke geen idee voor die ferry. Voor de colorline/fjordline boeken wij altijd buffet.

Is ook stukje tijdsbesteding voor ons :)
Ik heb zojuist ook buffet geboekt, alla carta restaurant zat vol op de tijden dat de kinderen honger hebben, maakt de keus ook makkelijk :)

• Yukkie
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 12-01 12:39

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WsZzuzWAY2sW5x04HopBBvJsCd8=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/PjLgfHLTVTa0yDhvM0BpXhX0.jpg?f=fotoalbum_large

Hoog bezoek in de bus zojuist! (Maar toen ik m'n schoenen op wilde ruimen voor een betere foto, was-ie alweer gevlogen :/ )

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/a3rTLBk_9zV5KSb9cHD3Yy464AY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/X99icsr8a4LSGCPbTBYHp4fV.jpg?f=fotoalbum_large

En de zonnepanelen doen het prima zo! Ik moet alleen nog even vertrouwen krijgen in m'n huishoudaccu. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe lang die het uithoudt; kan ik wel m'n koelkast laten draaien en m'n telefoon & smartwatch opladen 's nachts? Daar moet ik nog een beetje vertrouwen in krijgen ;)

Maar wat is het hier (Assel, bij Apeldoorn) droog zeg! Flink verschil met thuis in het westen, terwijl daar ook best wel een paar buitjes mogen vallen.

We've got that ring of confidence

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Yukkie hoeveel Amp/uur is de accu?
En wat voor soort accu is het?
Gel, AMG, tractie, semi tractie of een gewone staat accu?
En je hebt denk ik toch wel een compressor koelkast?
Een absorbtie moet je bij niet draaiende motor gewoon niet aan zetten. Motor uit, koelkast uit dus.
Compressor koelkast, beetje afhankelijk van het type gebruikt gemiddeld iets van 4 tot 6 Amp per uur.
In de nacht vaak aan de lage kant omdat het dan ten eerste van wat koeler in de omgeving is een ten tweede het ding dicht blijft.
Smartphone en watch kun je nog wel met een powerbankje laden, dus natuurlijk kan dat op je huishoudaccu.

Ik had in een van mijn campers zo een status ding op de huishoud accu.
Die hield bij hoeveel Ampère er verbruikt was, je kon in het ding instellen hoeveel Amp/u je accu was. Dus telde het display gewoon netjes af terug naar 0.
Dan weet je in de ochtend precies wat je over hebt.

Maar nogmaals het is makkelijk uit te rekenen, als je het opgenomen vermogen van je koelkast weet en ongeveer er hoe vaak/lang deze aanslaat per uur.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Bommes mijn accu indicator geeft alleen een voltage aan en een soort van balkje met streepjes. De huishoudaccu is een 100Ah AGM accu. En de koelkast (volgens mij) een compressor koelkast. Normaal gesproken zou ik gewoon aan de walstroom staan nu, maar ik wilde eens kijken hoe de boel het uithoudt met alleen de (140W) solartas. Ik denk dat ik het wel red enzo hoor, als ik het niet te bont maak. Het is ook niet zo warm, dus de koelkast slaat niet zo vaak aan als vorig jaar in zuid-Frankrijk. Hij staat ook niet zo heel extreem koud (6°C). Maar toch is het een soort van spannend, de eerste keer een week weg en dan geen walstroom gebruiken :)

• pirke
@Yukkie heerlijk toch, zelfvoorzienend zijn?

Ik herken het gevoel wel hoor, ik had hetzelfde met onze accu's en gasflessen: geen idee wat deze camper verbruikt in 6 weken.

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
@Bommes wij hebben dit jaar ook in die regio gestaan. Ook een Nederlandse eigenaar. Ik twijfel of je op dezelfde camping staat, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de naam van de camping is waar je staat.

• Jay-K
  • Registratie: Februari 2001
  • Niet online

Jay-K

1337 Bhagwag

Wellicht dat iemand hier een idee heeft,
Ik heb nog een Mobicool MT26 waarvan de sigaretten aansluiting defect was, deze heb ik vervangen door een standaar proplus 12/24v van Obelink.
Alleen wanneer ik hem nu in de auto aansluit dan gaat hij voluit koelen. Ook wanneer ik hem naar de uit stand draai blijft deze door blazen. Wat doe ik verkeerd?

Before me there were many, after me there will be none

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@pirke ja zeker! Het is jammer dat ik geen ruimte aan boord heb voor een natte cel. Dan zou ik helemaal klaar zijn voor de wildernis ;)

• PageFault
  • Laatst online: 24-12-2025
Yukkie schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 08:04:
@pirke ja zeker! Het is jammer dat ik geen ruimte aan boord heb voor een natte cel. Dan zou ik helemaal klaar zijn voor de wildernis ;)
Een solar shower een optie? Kost geen drol, gewoon buiten ophangen.

Vergeet geen bio-degradable soap te gebruiken...

• TgR_KILLER
Yukkie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:58:
@Bommes mijn accu indicator geeft alleen een voltage aan en een soort van balkje met streepjes. De huishoudaccu is een 100Ah AGM accu. En de koelkast (volgens mij) een compressor koelkast. Normaal gesproken zou ik gewoon aan de walstroom staan nu, maar ik wilde eens kijken hoe de boel het uithoudt met alleen de (140W) solartas. Ik denk dat ik het wel red enzo hoor, als ik het niet te bont maak. Het is ook niet zo warm, dus de koelkast slaat niet zo vaak aan als vorig jaar in zuid-Frankrijk. Hij staat ook niet zo heel extreem koud (6°C). Maar toch is het een soort van spannend, de eerste keer een week weg en dan geen walstroom gebruiken :)
Ik heb in de caravan een 95 Ah AGM accu, een 36 uur van het walstroom af met de koelkast aan + lampjes + af en toe telefoon opladen + water pompje gebruiken ging bij mij het tellertje van 390 uur stroom beschikbaar naar 370 uur stroom beschikbaar. Was wel in Noorwegen, niet mega warm dus de koelkast hoefde niet van 40 graden naar niks te koelen, maar goed. een nachtje moet je echt wel redden hoor, helemaal als je ook nog een zonnepaneel hebt ;).
pirke schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:15:
Voor degene die al een keer Kristiansand - Eemshaven met de boot hebben gedaan, welk restaurant raden jullie aan? Ze zijn even duur en bij vooraf boeken is er korting. Ik kan alleen de menu kaart van het alla carta restaurant nergens vinden om te bepalen of dat de moeite waard is boven het buffet. Meestal is de kwaliteit net wat beter dan bij een buffet, al is een buffet makkelijker met kleine kinderen... Nu zal alles wel beter zijn dan we zelf klaar hebben gemaakt de afgelopen weken, dus wat dat betreft :')
Ik zag dat je ondertussen al gereserveerd had. Maar buffet is MEER dan prima in onze ogen. Voldoende keus qua eten voorgerechten / hoofdgerechten / nagerechten. en alles inclusief basis drinken + bier/wijn. 35 euro (wat wij betaalde) PP is niet goedkoop, maar voor het prima eten en inclusief drinken valt het eigenlijk ook wel weer mee.

We waren laatst in NL bij zo'n all you can eat en vond de kwaliteit daar slechter, voor hetzelfde geld haha.

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 14:32
pirke schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 18:15:
Deze tocht net gedaan, van zondag op maandag, na 2 weken Zweden en Noorwegen. Ik heb bij Grillhouse aan boord gegeten, en dat was echt top! Ontbijt buffet was ook zeer uitgebreid, met een ruimere keuze dan ik had verwacht. Zowel continental als English, als nog wat extra dingen. Dus ik verwacht dat het dinner buffet ook wel uitgebreid zal zijn.

Ik denk wel dat met kleine kinderen het buffet een handigere optie is dan een á la carte restaurant aan boord.

Interessante info verder is dat we 4G over water best ver draagt, dus op het sundeck had ik nog lange tijd internet via Zweden, en op een gegeven moment via Denemarken ;)

• TgR_KILLER
Wolfensteijn schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 10:39:
[...]
Interessante info verder is dat we 4G over water best ver draagt, dus op het sundeck had ik nog lange tijd internet via Zweden, en op een gegeven moment via Denemarken ;)
Wel opletten dat ie niet stiekem over switched :p op een gegeven moment gaat hij over op 'internationale wateren' signaal. en dan betaal je gewoon 5 euro per MB ofzo.. Ik had mijn hele roaming maar uitgezet vanaf het moment dat we de haven in waren tot we de haven weer in gingen.

• pirke
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

Wel opletten dat ie niet stiekem over switched :p op een gegeven moment gaat hij over op 'internationale wateren' signaal. en dan betaal je gewoon 5 euro per MB ofzo.. Ik had mijn hele roaming maar uitgezet vanaf het moment dat we de haven in waren tot we de haven weer in gingen.
Roaming uitzetten (of vliegtuigmodus) is op zee inderdaad zeer aan te bevelen.

Deze vakantie hebben we op genoeg plekken gestaan waar we niet eens telefoonbereik hadden. Een gevulde e-reader is voldoende om een avondje op een schip door te brengen :)

• pirke
@Wolfensteijn Thx. Ontbijtbuffet doen we niet, ik ben al blij als we allemaal wakker en aangekleed zijn voordat we van de boot af moeten _O- Ons ritme is de afgelopen weken wat verschoven... Wordt nog leuk volgende week als de kinderen weer naar school moeten :X

• TgR_KILLER
Wij hadden dat avondje op zee onszelf vermaakt op de boot. Avondje rond neuzen in de shops en daarna live muziek in het theater. Rond een uurtje of 11 gaan slapen zodat we op tijd op waren om te douchen, ontbijten en dan rond 9 uur weer naar de auto. Ontbijt hebben wij gewoon in de koffie hoek gehaald, broodje + wat drinken en klaar. Advies om wel tussen kwart over 8 en half 9 daar te zijn als je dat van plan bent, tussen half 9 en 9 probeert de hele boot ontbijt te scoren. Ontbijt buffet hebben wij ook niet gedaan, moeten we veel te vroeg op :p

Wij zijn alweer met de plannen voor volgend jaar bezig, naja komende jaren eigenlijk.

Komend jaar gaan wij 99% zeker naar zuid Duitsland en mogelijk Oostenrijk. Maar stiekem zijn we ook al na aan het denken om over 2 jaar weer terug naar het noorden te gaan. Noorwegen beviel enorm goed en we willen graag nog meer zien.
Enkel komt daar ook het dingetje waar we al weken over zitten te denken, hoe gaan we nou. Daar huisjes / slaapplekken huren etc. is niet heel goedkoop, de 'hutjes' op de camping waar wij 6 nachten stonden zijn gewoon 140 euro per nacht. Dus we zijn er eigenlijk zeker van dat we weer gewoon, net als dit jaar, met de caravan willen gaan. Maar met de caravan zijn vele kleinere wegen niet handig te doen of gewoon niet te doen. En we willen toch wat meer van de binnen gebieden en tussen de bergen ontdekken.
We zijn nu dus met het plan aan het spelen om de caravan EN een daktent mee te nemen. Dan naar een gebied te rijden waar we langere tijd de omgeving willen verkennen. De caravan op een camping neer zetten, even paar dagen daar blijven om vervolgens een paar nachten lekker te trekken met de daktent. Buiten een daktent hoef ik verder niks extra's aan te schaffen. En kan zo een paar dagen redelijk licht bepakt rond trekken want de rest van alle kampeer spullen kunnen lekker in de caravan blijven liggen.

• Wolfensteijn
  • Laatst online: 14:32
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:03:
[...]

De boot heeft geen mobiel netwerk, dus switchen kan niet. Er is wel wifi, welke via Inmarsat internet aanbiedt. Dit is 15 dollar voor 5 uur, of 1GB aan data. Wifi zelf is op de dekken prima, maar in de cabina bijna niet te ontvangen. Iets met 5GHz frequentie, en veel staal :)

Ik was er ook wat angstig voor, maar ik heb alleen maar Noorweegse, Deense of Duitse netwerken gezien. En zeker in de cabine was er gewoonweg helemaal geen verbinding.

Qua slapen en ontbijt. Het slaapritme tijdens de vakantie was al gericht op naar bed bij zonsondergang, en op na zonsopkomst. Dat laatste kwam meestal uit op ergens tussen 6 en 7. Oftewel, vroeg genoeg wakker op de boot om rustig ontbijt te kunnen scoren.

Persoonlijk vind ik die boot echt een aanrader. Nu alleen terug gedaan, de volgende keer zal ik hem ook heen nemen. De mini cruise is het volgens mij niet echt waard. Kristiansand is een leuk stadje, en het meeste interessante is wel te zien in de middag die je hebt, maar de rest van het land is al zoveel interessanter. Mocht iemand een keer een minicruise willen doen, zorg dan wel dat je op elke andere dag dan zondag aankomt. Zondag is er namelijk bijna niets open in Kristiansand :+

• pirke
@TgR_KILLER Ons bakbeest heeft gewoon de kleinste weggetjes hier genomen, incl flinke hellingen op een smalle zand- of grindweg. Wel alleen bij droog weer...

Alleen lange stukken naar beneden bij >10% was een uitdaging. In geen enkele versnelling had ik genoeg remvermogen vd motor, hij bleef accelereren. Ook in z'n 2 (vd 9 versnellingen). Deze automaat kan ook op handmatige modus, maar heeft geen modus om hem vast te zetten, boven een bepaald toerental schakelt hij vanzelf op, ook in handmatige modus, wat remmen op de motor lastig maakt... Regelmatig flink remmen en weer terugschakelen dus zodat hij daarna weer rustig op kan lopen. Bij een flinke haarspeldbocht afdaling van 10-12% en 1000m hoogteverlies heb ik hem halverwege op een parkeerplaats stil gezet om de remmen af te laten koelen. Ik kon de blokken ruiken, maar de schijven waren gelukkig nog niet verkleurd.

Hij heeft wel een berg-afdaalhulp tot 30km/u, die gebruikt om en om de verschillende remmen (totdat de remmen oververhit raken). Dat werkte prima op de 15% afdaling op grind, maar die was vrij kort (100 meter ofzo). Dit systeem lijkt me niet geschikt om een kilometer aan hoogte kwijt te raken, dan wil je zoveel mogelijk de motor als rem gebruiken.

• pirke
Volgend jaar gaan we Ierland/Schotland doen, en wellicht nog een stukje Zuid Engeland of Wales.

Over twee jaar willen we via de westkust naar de Lofoten trekken, en dan zowel de boot vanuit Groningen naar Kristiansand heen en terug. Deze vakantie waarbij we via Denemarken en Zweden zijn gereden vonden we de Lofoten te ver weg, dan zit je alleen maar op de weg ipv dat je leuke dingen doet.

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:27:
We zijn nu dus met het plan aan het spelen om de caravan EN een daktent mee te nemen. Dan naar een gebied te rijden waar we langere tijd de omgeving willen verkennen. De caravan op een camping neer zetten, even paar dagen daar blijven om vervolgens een paar nachten lekker te trekken met de daktent. Buiten een daktent hoef ik verder niks extra's aan te schaffen. En kan zo een paar dagen redelijk licht bepakt rond trekken want de rest van alle kampeer spullen kunnen lekker in de caravan blijven liggen.
Welke daktent heb je of wil je gaan kopen als ik vragen mag?

• TgR_KILLER
pirke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:00:
@TgR_KILLER Ons bakbeest heeft gewoon de kleinste weggetjes hier genomen, incl flinke hellingen op een smalle zand- of grindweg. Wel alleen bij droog weer...
De Land Cruiser zelf had ook geen issue's met weggetjes, maar 7 meter caravan sleep ik niet over zand en grindweggetjes mee, daar is ie niet voor gemaakt ;). En de Rav4 gaat de caravan ook wel door Noorwegen kunnen sleuren, maar ook daarmee niet die kleine weggetjes. Vandaar dat we met de caravan wat meer op de hoofdwegen willen blijven en dus separaat met de Rav4 de kleinere weggetjes willen pakken.

Bergen en schakelen met de Rav4 ga ik nog moeten ervaren. Met de Cruiser was dat een koud kunstje, die kon ik gewoon vast zetten in zijn 4 of 3 en daar bleef ie in. Zelfs redelijk stijle hellingen gewoon vast in zijn 3 en met 60 naar beneden zonder bij te remmen (incl caravan erachter). Maar ja. een Land Cruiser is niet echt te vergelijken met een 'normale' SUV.
PageFault schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:07:
[...]
Welke daktent heb je of wil je gaan kopen als ik vragen mag?
Heb, geen 1. Maar de Gordigear ERT01 staat hoog op mijn lijstje (incl. de 'ondertent' die tenten heb ik jaren geleden al op mijn lijstje gezet alleen mijn vriendin zag het niet zo zitten toen, nu is het mede haar idee :p).

[ Voor 14% gewijzigd door TgR_KILLER op 30-08-2022 12:24 ]

• Raymond
(jarig!)
pirke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:04:
Volgend jaar gaan we Ierland/Schotland doen, en wellicht nog een stukje Zuid Engeland of Wales.

Over twee jaar willen we via de westkust naar de Lofoten trekken, en dan zowel de boot vanuit Groningen naar Kristiansand heen en terug. Deze vakantie waarbij we via Denemarken en Zweden zijn gereden vonden we de Lofoten te ver weg, dan zit je alleen maar op de weg ipv dat je leuke dingen doet.
Dan gaan we elkaar twee jaar bijna tegenkomen :P

Volgend jaar staat hier Schotland of Ierland op de planning (camper huren, waarschijnlijk). Het jaar daarna westkust Noorwegen, maar dan wel iets meer het binnenland intrekken dan naar boven gaan. (beetje rondom Geiranger en dan ook een stuk naar binnen, naar het nationale park daar).

• pirke
Raymond schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:33:
[...]

Dan gaan we elkaar twee jaar bijna tegenkomen :P

Volgend jaar staat hier Schotland of Ierland op de planning (camper huren, waarschijnlijk). Het jaar daarna westkust Noorwegen, maar dan wel iets meer het binnenland intrekken dan naar boven gaan. (beetje rondom Geiranger en dan ook een stuk naar binnen, naar het nationale park daar).
Jostedalsbreen en Jotunheimen zijn inderdaad mooi. Het Fjord bij Geiranger is leuk, 5 jaar geleden met de Hurtigruten gevaren, maar het dorpje zelf is imho niks aan.

• pirke
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

De Land Cruiser zelf had ook geen issue's met weggetjes, maar 7 meter caravan sleep ik niet over zand en grindweggetjes mee, daar is ie niet voor gemaakt ;)
Tja, een 9 meter alkoofcamper lijkt ook meer geschikt te zijn voor asfalt, maar hij heeft zich goed gehouden :) Gewoon rustig rijden door alle kuilen en langs de bomen af zigzaggen.

Aan het begin was ik ook wat huiverig voor de kleine wegen, maar gewoon een keer de gok genomen en sindsdien nog veel kleinere wegen gepakt. Helemaal off road was het niet, maar het kwam in de buurt af en toe :)

[ Voor 18% gewijzigd door pirke op 30-08-2022 12:42 ]

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:22:
[...]

De Land Cruiser zelf had ook geen issue's met weggetjes, maar 7 meter caravan sleep ik niet over zand en grindweggetjes mee, daar is ie niet voor gemaakt ;). En de Rav4 gaat de caravan ook wel door Noorwegen kunnen sleuren, maar ook daarmee niet die kleine weggetjes. Vandaar dat we met de caravan wat meer op de hoofdwegen willen blijven en dus separaat met de Rav4 de kleinere weggetjes willen pakken.

Bergen en schakelen met de Rav4 ga ik nog moeten ervaren. Met de Cruiser was dat een koud kunstje, die kon ik gewoon vast zetten in zijn 4 of 3 en daar bleef ie in. Zelfs redelijk stijle hellingen gewoon vast in zijn 3 en met 60 naar beneden zonder bij te remmen (incl caravan erachter). Maar ja. een Land Cruiser is niet echt te vergelijken met een 'normale' SUV.

[...]

Heb, geen 1. Maar de Gordigear ERT01 staat hoog op mijn lijstje (incl. de 'ondertent' die tenten heb ik jaren geleden al op mijn lijstje gezet alleen mijn vriendin zag het niet zo zitten toen, nu is het mede haar idee :p).
Er zijn off-road caravans, die kun je perfect achter de land cruiser hangen!

Een RAV4 is inderdaad niet te vergelijken met een land cruiser. Wanneer je geen echte 4WD wilt, maar wel kunnen vertrouwen op AWD, dan is volgens mij Subaru het enige merk volgens mij.

Die tent had ik nog niet gezien. Ik wil zelf een hard shell, die binnen 2 sec staat. Zoals het er nu uit ziet, voldoet de James Baraud Space Evolution daar perfect aan. Die is er in 140 en 160 uitvoering, voor mij zou de 140 al volstaan.

• Orion84
  • Laatst online: 18:56

Orion84

Admin General Chat / Wonen & Mobiliteit

Fotogenie(k)?

TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 11:27:
Enkel komt daar ook het dingetje waar we al weken over zitten te denken, hoe gaan we nou. Daar huisjes / slaapplekken huren etc. is niet heel goedkoop, de 'hutjes' op de camping waar wij 6 nachten stonden zijn gewoon 140 euro per nacht.
Over welk formaat hut heb je het dan? Want ik heb tijdens mijn trip nergens meer dan 100 euro per nacht betaald volgens mij. En dan waren de duurdere hutten met name in Denemarken. Zeker in Noorwegen ook verschillende hutten voor 70-80 euro per nacht gehad. Maar goed, dat waren dan wel basic hutten, dus zonder stromend water, zonder sanitair en voor 2-4 personen.

De caravan als uitvalsbasis gebruiken en dan met de daktent op pad klinkt ook als best een prima plan :Y

The problem with common sense is that it's not all that common. | LinkedIn | Flickr

• TgR_KILLER
PageFault schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:52:
[...]
Er zijn off-road caravans, die kun je perfect achter de land cruiser hangen!

Een RAV4 is inderdaad niet te vergelijken met een land cruiser. Wanneer je geen echte 4WD wilt, maar wel kunnen vertrouwen op AWD, dan is volgens mij Subaru het enige merk volgens mij.

Die tent had ik nog niet gezien. Ik wil zelf een hard shell, die binnen 2 sec staat. Zoals het er nu uit ziet, voldoet de James Baraud Space Evolution daar perfect aan. Die is er in 140 en 160 uitvoering, voor mij zou de 140 al volstaan.
Ja er zijn offroad caravans, maar die heb ik niet ;) en helemaal al geen geld voor. En de Hobby die we wel hebben is daar niet echt voor gemaakt :p Overigens hebben we de Land Cruiser dus ingerolen op de Rav4 1.5 maand geleden ;). Met deze diesel prijzen daar ook maar wat blij mee....
En ik hoef niet persee een 'echte' 4WD. De enige reden dat we de Rav4 niet als 2WD konden kopen is omdat de 2WD geen caravan mag trekken :p. En verschillende reviews etc. gezien met een 4WD kom je nog best een eind. Hybride was sowieso een eis, dus daar valt volgens mij Subaru sowieso af. Ik wilde sowieso bij Toyota blijven.

Zijn die James Baraud Space Evolution dingen wel te koop hier? Ik heb er even op gegoogled maar kwam enkel .au sites tegen. En zag ergens een prijs.. daar koop ik dan een roof rack + tent + ondertent voor en heb ik nog geld over haha.
pirke schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:39:
[...]

Tja, een 9 meter alkoofcamper lijkt ook meer geschikt te zijn voor asfalt, maar hij heeft zich goed gehouden :) Gewoon rustig rijden door alle kuilen en langs de bomen af zigzaggen.
Ook waar, maar 9 meter alkoof of een 12 meter combi met caravan.. 3 meter extra is toch best wat in dat geval ;). het zig zagt ook wat handiger als je 'een geheel' bent en altijd alle kanten in je spiegels kan zien. Als je bochtjes om gaat met de caravan heb je automatisch ergens een enorme blind spot.
Orion84 schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 12:56:
[...]

Over welk formaat hut heb je het dan? Want ik heb tijdens mijn trip nergens meer dan 100 euro per nacht betaald volgens mij. En dan waren de duurdere hutten met name in Denemarken. Zeker in Noorwegen ook verschillende hutten voor 70-80 euro per nacht gehad. Maar goed, dat waren dan wel basic hutten, dus zonder stromend water, zonder sanitair en voor 2-4 personen.

De caravan als uitvalsbasis gebruiken en dan met de daktent op pad klinkt ook als best een prima plan :Y
Formaat, geen idee. Ik heb er niet in gekeken haha. Maar op de meeste campings waar we stonden had je geen keus en was er maar 1 formaat hut. Voordeel van Caravan (en dus eventueel in combinatie met daktent) is dat we overal kunnen gaan en staan. Iets minder afhankelijk van welke plek, welke hutten en of die nog wel vrij zijn. Een kampeer plekje is iets sneller gevonden.

Feitelijk zouden we ook wel met daktent + kleinere aanhanger kunnen gaan. Moet ik alleen een hele boel spul uit de caravan eruit halen, want daar ligt het overgrote deel van de kampeer spullen in. En dan speciaal voor 1 trip een extra aanhanger kopen die ik daarna weer niet kwijt kan, dus das een beetje teveel van het goede qua geld verbranden :+

[ Voor 27% gewijzigd door TgR_KILLER op 30-08-2022 13:50 ]

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:46:
[...]

Ja er zijn offroad caravans, maar die heb ik niet ;) en helemaal al geen geld voor. En de Hobby die we wel hebben is daar niet echt voor gemaakt :p Overigens hebben we de Land Cruiser dus ingerolen op de Rav4 1.5 maand geleden ;). Met deze diesel prijzen daar ook maar wat blij mee....
En ik hoef niet persee een 'echte' 4WD. De enige reden dat we de Rav4 niet als 2WD konden kopen is omdat de 2WD geen caravan mag trekken :p. En verschillende reviews etc. gezien met een 4WD kom je nog best een eind. Hybride was sowieso een eis, dus daar valt volgens mij Subaru sowieso af. Ik wilde sowieso bij Toyota blijven.

Zijn die James Baraud Space Evolution dingen wel te koop hier? Ik heb er even op gegoogled maar kwam enkel .au sites tegen. En zag ergens een prijs.. daar koop ik dan een roof rack + tent + ondertent voor en heb ik nog geld over haha.
De Land Cruiser is er ook in benzine uitvoering ;) Maar nog steeds zwaarder dan de RAV4.

Ik ben ook een Toyota man, hoewel Subaru betrouwbaarder is (die staat op 1, Toyota op 2).

Ja de James Baraud is wel te koop, maar flink in prijs gestegen, 1000 euro meer dan vorig jaar zo te zien, had ik hem toen maar gekocht voor 2200 euro...

https://daktent.nl/product/space-evolution/

• TgR_KILLER
PageFault schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 13:54:
[...]

De Land Cruiser is er ook in benzine uitvoering ;) Maar nog steeds zwaarder dan de RAV4.

Ik ben ook een Toyota man, hoewel Subaru betrouwbaarder is (die staat op 1, Toyota op 2).

Ja de James Baraud is wel te koop, maar flink in prijs gestegen, 1000 euro meer dan vorig jaar zo te zien, had ik hem toen maar gekocht voor 2200 euro...

https://daktent.nl/product/space-evolution/
Land Cruiser in NL vinden als Benzine, in beetje goede staat en betaalbaar is speld in hooiberg ;). Sowieso is de 150 series helemaal onbetaalbaar (wij hadden een 120). En de oudere worden ook wel echt oud wat weer met dik onderhoud komt. Overigens zuipt die als benzine dan ook 1 op een emmer.. Dat was de reden dat ik sowieso een Hybride wilde, 95% van wat we rijden is woon werk / privé etc. De caravan hangt er de overige 5% maar achter.

Alles is sowieso veel duurder aan het worden.
2200 is nog te doen voor een hardshell, maar 3300+ gaat mij toch net te ver haha. die Gordigear tent + de ondertent komen nog niet aan 2000.. en effectief heb je dan toch een stuk meer binnen ruimte.

• PageFault
TgR_KILLER schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:00:
[...]

Land Cruiser in NL vinden als Benzine, in beetje goede staat en betaalbaar is speld in hooiberg ;). Sowieso is de 150 series helemaal onbetaalbaar (wij hadden een 120). En de oudere worden ook wel echt oud wat weer met dik onderhoud komt. Overigens zuipt die als benzine dan ook 1 op een emmer.. Dat was de reden dat ik sowieso een Hybride wilde, 95% van wat we rijden is woon werk / privé etc. De caravan hangt er de overige 5% maar achter.

Alles is sowieso veel duurder aan het worden.
2200 is nog te doen voor een hardshell, maar 3300+ gaat mij toch net te ver haha. die Gordigear tent + de ondertent komen nog niet aan 2000.. en effectief heb je dan toch een stuk meer binnen ruimte.
Tweehands auto's moet je sowieso nooit uit Nederland halen als ze ouder als 3 jaar zijn. Dan gooi je echt serieus veel te veel geld weg.

Ja je hebt gelijk qua prijs, dan is jouw keuze gunstiger.

• zuma
PageFault schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 14:05:
[...]

Tweehands auto's moet je sowieso nooit uit Nederland halen als ze ouder als 3 jaar zijn. Dan gooi je echt serieus veel te veel geld weg.

Ja je hebt gelijk qua prijs, dan is jouw keuze gunstiger.
via de garage wel ja, mijn huidige auto komt via MP. Maar goed ik heb er wel een beetje verstand van dus durf ik dat wel .

• PageFault
zuma schreef op dinsdag 30 augustus 2022 @ 16:45:
[...]

via de garage wel ja, mijn huidige auto komt via MP. Maar goed ik heb er wel een beetje verstand van dus durf ik dat wel .
Het is ook niet heel lastig en anders zijn er bedrijven die het doen voor een paar honderd euro.

• Timmert
  • Registratie: December 2000
  • Niet online

Timmert

Dipstick

Afhankelijk van waar we de 2de wel van de vakantie heen gaan trouwens.
Idee is richting de Loire te rijden, richting Noord West vanuit hier dus.
Bijvoorkeur bij Clermont-Ferrand de A71 op naar vanuit Aubenas is dat nou niet echt een hele goede verbinding in dit richting.
Tenminste niet met gezin in een caravan achter de auto.
Ik vind dat niet zo een probleem maar ik ben bang dat de reistijd echt te lang wordt dan.

Evengoed we hebben nog een week hier, vandaag eens ergens in de Ardèche plonzen, vandaag is het tenminste nog goed weer. De verwachtingen zijn niet heel goed.
Ah, dan zit je misschien net op een onhandige plek, waardoor je over te smalle wegen gedwongen wordt. Ik bedoelde inderdaad de D104. Die is uitstekend te doen met caravan en afhankelijk van waar je zit/vandaan komt is het sneller dan via Montelimar.

Wij kwamen deze zomer vanuit de Vendee richting de Ardeche, dus ook via Clermont Ferrand. De N102/N88 is dan een hele prettige weg. Onze alternatieven waren caravan ongeschikt (D24 of D5) of heel ver om (via Ales).

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 11-01 23:59

_Eend_

🌻🇺🇦

Kort vraagje: Ik ben aan het kijken naar campings met stroomaansluiting. Ik wil namelijk met enige regelmaat een weekendje weg om te gaan vliegen met een (FPV) drone. De club mensen waarmee ik dat doe wonen overwegend aan de andere kant van het land, en om elke keer heen en weer te rijden vanuit de prov. Utrecht is soms wat veel op 1 dag.

Ik heb al enige ervaring met kamperen en weet ook dat het wel 'iets' is voor mij. Maarr, voor de drone(s) moet ik veel accu's laden. Dat laden kan op 230V @ 200W. Is dat een probleem voor de stroomaansluiting op de gemiddelde camping, of maak ik me druk om niks? :P

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 12-01 10:24

Smurf

Detri

Dat is nog niet eens 1Ampere. De meeste campings leveren minimaal 4, maar meestal 6 of 10 ampere.

)

• g00gle
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 22:31
@_Eend_ Je maakt je druk om niks. De meeste campings hebben gewoon mogelijkheid tot stroom, dit wordt altijd duidelijk aangegeven. In veelgevallen beschik je over 6 tot 10 Amp en soms meer. (1380 ~ 2300 Watt)

• zuma
_Eend_ schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 11:29:
Kort vraagje: Ik ben aan het kijken naar campings met stroomaansluiting. Ik wil namelijk met enige regelmaat een weekendje weg om te gaan vliegen met een (FPV) drone. De club mensen waarmee ik dat doe wonen overwegend aan de andere kant van het land, en om elke keer heen en weer te rijden vanuit de prov. Utrecht is soms wat veel op 1 dag.

Ik heb al enige ervaring met kamperen en weet ook dat het wel 'iets' is voor mij. Maarr, voor de drone(s) moet ik veel accu's laden. Dat laden kan op 230V @ 200W. Is dat een probleem voor de stroomaansluiting op de gemiddelde camping, of maak ik me druk om niks? :P
Op bijna alle campings heb je wel een mogelijkheid om mobieltjes en fietsaccu's op te laden, ook al heb je geen stroom op de plek. 200 Watt is wat meer dan een mobieltje maar een fietsaccu is al snel het dubbele....

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

@smurf @g00gle @zuma check, bedankt :)

• TgR_KILLER
Ik weet niet hoe vaak je weg gaat, maar je zou ook kunnen kijken naar zo'n solar power generator. zonnepaneeltje erbij. Heb je in allerlei sterktes, maar de mijne, de meest basale versie, heeft al 300 watt output. Dus kan je je drone onbeperkt opladen waar je ook bent :D

Maar verder eens met bovenstaande. 4 amp stroom is al 900 watt, de meeste campings (zelfs kleine) waar ik ooit ben geweest hebben minimaal 6 amp, dat is al bijna 1400 watt. Dus zolang je niet naast je drone nog een hoop andere verbruikers hebt moet dat echt geen issue zijn.

• FRANQ
  • Registratie: Juli 2017
  • Laatst online: 12-01 03:09
TheOmen schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 09:02:
Deze hobbybobby heeft het voor elkaar. Formaat van een camper, maar wel kunnen afkoppelen voor tochtjes in de omgeving.
[Afbeelding]
Ook fijn dat het meubilair voor 90% uit Ikea bestaat, dus een reserveonderdeel is overal te verkrijgen.
[Afbeelding]
Oh en die borden, kommen en bekers hebben wij ook in de caravan, typisch Action.
[Afbeelding]

Interesse? BVAAuctions
Houd rekening met een bied-oorlog, deze is van €2100 al naar €7200 gestegen op moment van schrijven......
Hier denk ik ook al een tijdje over na om te bouwen.
Maar voor zover ik begrijp heb je dan wel de nadelen van een camper maar niet de voordelen van een camper.

Je zal het geheel ergens moeten stallen.
En je hebt niet het voordelige (1 kwartaal) camper tarief voor de wegenbelasing.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

g00gle schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 22:20:
@Bommes wij hebben dit jaar ook in die regio gestaan. Ook een Nederlandse eigenaar. Ik twijfel of je op dezelfde camping staat, dus ben eigenlijk wel nieuwsgierig wat de naam van de camping is waar je staat.
Op camping Les Charmilles, op 25 minuutjes van Aubenas.

• _Eend_

_Eend_

🌻🇺🇦

TgR_KILLER schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 13:47:
[...]

Ik weet niet hoe vaak je weg gaat, maar je zou ook kunnen kijken naar zo'n solar power generator. zonnepaneeltje erbij. Heb je in allerlei sterktes, maar de mijne, de meest basale versie, heeft al 300 watt output. Dus kan je je drone onbeperkt opladen waar je ook bent :D

Maar verder eens met bovenstaande. 4 amp stroom is al 900 watt, de meeste campings (zelfs kleine) waar ik ooit ben geweest hebben minimaal 6 amp, dat is al bijna 1400 watt. Dus zolang je niet naast je drone nog een hoop andere verbruikers hebt moet dat echt geen issue zijn.
Welke heb jij? Ik heb daar wel even naar gekeken, maar van wat ik er van heb gezien is dat me net iets te duur om 1 of 2 keer per maand even een weekendje weg te gaan. Verder ben ik niet van plan om veel grootverbruikers mee te nemen. Een oplader voor telefoon en lampjes. Een koelbox heb ik (nog) niet.

Maargoed, een tent heb ik ook nog niet, daar zit ik nog wat over te twijfelen.

• Bakkenist
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 16:11
Nog niet koud terug van kampeervakantie in DE/AT/IT en alweer aan het zoeken naar een camping voor volgend jaar.

Plan is ditmaal FR en meer specifiek in de regio Annecy. Echter... ik krijg "ons type" camping maar niet gevonden. Ik ben er nooit geweest, maar heb de indruk dat rondom het meer van Annecy voornamelijk de wat massalere campings met veel verhuur gesitueerd zijn. Armbandje van de camping om, animatieteams, dat werk.

Wij zoeken specifiek een wat kleinere camping met toch wel een groot aandeel kampeerplaatsen t.o.v. verhuur en niet heel recht-toe-recht-aan opzet, ca. 150 plekken maximaal, grote plekken. Zwembad geen must. Georganiseerd vertier evenmin.

We willen graag richting Annecy, maar hoeven dus niet direct aan het meer te staan o.i.d. Een kwartier er vandaan bijv. is ook helemaal goed.

Iemand ervaringen/tips? Gooi ze op me. :D

• Acid Vendetta
  • Laatst online: 23:47
Massif de Chartreuse? Qua kilometers redelijk dichtbij, maar bergachtig en kleine(re) weggetjes.

Camping Sites & Landscapes Martinière vond ik een leuke camping.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

@Bakkenist volgens mij was het deze:
Camping Le Solitaire du Lac
https://maps.app.goo.gl/114EBoRTrPr2kffS6
Waar ik ooit op heb gestaan.
Als het die is was er niet veel mis mee, plek meer dan ruim genoeg voor onze toenmalige camper (7 meter lang).
Veel schaduw van de bomen, aan het meer naar niet echt middels een strandje of zo maar meer als of het bos aan het water grenst.

Of er animatie en zo was weet ik niet meer, totaal niet op gelet en dus ook niet negatief opgevallen.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Yukkie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 21:58:
Stel dat je koelkast en alle andere spulletjes ongeveer 6 of 7 Amp per uur gebruiken dan is je accu genoeg voor ongeveer 6 of 7 uur gebruik.
Je kunt dit soort accus nooit compleet leeg trekken.
Daar gaan ze kapot van.

Maar ik denk dat je werkelijke uur verbruik wel lager zal liggen.
Mits het koelkastje echt een compressor koelkast is.
Kan het ding alleen op de stroom van de camper werken? Dus niet op gas en/of 230 volt?
En hoe je heel soms (net als thuis) een motor/pomp aanslaan?

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

@Bommes de koelkast is een 100% 12V koelkast. Als ik walstroom aangesloten heb, draait -ie op 12V via de inverter. Ik hoor hem inderdaad zo nu en dan aanslaan. Volgens het type plaatje is het een Westfalia compressor koelkast. Daar staat ook op 12v - 42 W - 3.5A, het opladen van m'n telefoon en horloge zal bij elkaar ook maximaal zo iets zijn, alleen dat doe ik natuurlijk niet de hele dag. De nachten kom ik nu goed door, dus ik heb goede hoop dat ik rond de 12u zou moeten redden, zonder bij laden. Ik moet het denk ik thuis gewoon een keertje proberen. (Hoewel het erg verleidelijk is om ook een smartshunt aan te sluiten om het verbruik nauwlettender in de gaten te houden ;) )

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 00:57
Bakkenist schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 15:40:
Nog niet koud terug van kampeervakantie in DE/AT/IT en alweer aan het zoeken naar een camping voor volgend jaar.

Plan is ditmaal FR en meer specifiek in de regio Annecy. Echter... ik krijg "ons type" camping maar niet gevonden. Ik ben er nooit geweest, maar heb de indruk dat rondom het meer van Annecy voornamelijk de wat massalere campings met veel verhuur gesitueerd zijn. Armbandje van de camping om, animatieteams, dat werk.

Wij zoeken specifiek een wat kleinere camping met toch wel een groot aandeel kampeerplaatsen t.o.v. verhuur en niet heel recht-toe-recht-aan opzet, ca. 150 plekken maximaal, grote plekken. Zwembad geen must. Georganiseerd vertier evenmin.

We willen graag richting Annecy, maar hoeven dus niet direct aan het meer te staan o.i.d. Een kwartier er vandaan bijv. is ook helemaal goed.

Iemand ervaringen/tips? Gooi ze op me. :D
Heb lang geleden op Camping L’horizon in Talloires gestaan. Was toen eenvoudig, maar prima. Geen idee hoe deze camping nu is.

http://www.camping-horizon.fr/infos/infos-gb.htm

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 23:22
Na eind juni lekker een roadtrip te hebben gedaan door de Alpen nu weer lekker aan het fietsen langs de Loire richting Tours. Straks oversteken naar de Loir en dan terug naar Angers en vanaf daar weer richting de auto ergens in de buurt van Saumur.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9RFKxFuWiGbs-2Vw3sAkeJ6K0_I=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/0OtRuMYu89KAX0clyKdxj7aD.jpg?f=fotoalbum_large

Beetje luxer wordt het wel met stoeltjes maar na een dag fietsen is het fijn om even lekker te kunnen zitten tijdens het koken. We worden er ook niet jonger op zeg maar -O- .

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/9HfBOxqUr3GxbpzUCYxmYna5y94=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FjGy7UTmugJMvxvSZ95Fvua6.jpg?f=fotoalbum_large

Frankrijk blijft toch wel ons favoriete vakantieland, weekje fietsen en dan nog weekje niks doen.

Die vouwwagen krijg ik er voorlopig nog niet door, en die camper zeker niet ;w

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• devino
  • Registratie: December 2005
  • Laatst online: 21:13

devino

Hoogspanning of Hoge spanning?

@Himalaya ik ben jaloers! In het verleden met de fiets naar zuid Frankrijk (groene weg) en later naar Florence (Reitsma naar Rome) gefietst. Helaas heeft mijn inmiddels vrouw daar geen zin in, maar gelukkig wel nog kamperen en fietsen, maar dan met de auto naar de camping

De hierboven gemaakte typ- en/of spelfouten zijn mijn handelsmerk

• ThijsM
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 19:55
Bommes schreef op zondag 28 augustus 2022 @ 22:38:
@ThijsM toch maar op die hoogte blijven?
Toscane in trekken?

Voor het gebied waar wij zitten (de Ardèche) is de verwachting ook bar slecht..
Hopelijk klopt er geen hol van want een week regen zit ik nou niet op te wachten en heb ik geen 2 dagen voor achter het stuur gezeten.
We hebben de rit naar het Iseomeer toch gemaakt. Vooruitzichten voor komende week waren best redelijk, op vandaag en as zaterdag na. En we hadden geen zin om Toscane verder in te trekken. Nu heerlijk van de vallende regen op onze tent aan het genieten. Klein pilsje erbij. Ook wel even lekker na al het warmtegeweld van de afgelopen tijd, hoewel de temperatuur hier ook gewoon prima is. De lange broek is niet mee op reis :+

Hoe vergaat het jullie in de Ardèche?

• kiefty14
  • Registratie: September 2006
  • Laatst online: 15:01
Bommes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 17:17:
@Bakkenist volgens mij was het deze:
Camping Le Solitaire du Lac
https://maps.app.goo.gl/114EBoRTrPr2kffS6
Waar ik ooit op heb gestaan.
Als het die is was er niet veel mis mee, plek meer dan ruim genoeg voor onze toenmalige camper (7 meter lang).
Veel schaduw van de bomen, aan het meer naar niet echt middels een strandje of zo maar meer als of het bos aan het water grenst.

Of er animatie en zo was weet ik niet meer, totaal niet op gelet en dus ook niet negatief opgevallen.
Op deze camping was ik in ver verleden nog jeugd kampioen jue de boule en officieus koning van de tafel tennis tafel :P. Als het concept hetzelfde is gebleven is deze camping ideaal.

Kan mij nog herinneren dat je met de soeppan friet ging halen bij de receptie en er verder geen winkel was. De animatie was hooguit jue de boule tournooi en oudere jeugd kon kampvuur maken savonds.

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 19:44
Yukkie schreef op maandag 29 augustus 2022 @ 20:20:
[Afbeelding]

Hoog bezoek in de bus zojuist! (Maar toen ik m'n schoenen op wilde ruimen voor een betere foto, was-ie alweer gevlogen :/ )

[Afbeelding]

En de zonnepanelen doen het prima zo! Ik moet alleen nog even vertrouwen krijgen in m'n huishoudaccu. Ik weet nog steeds niet zo goed hoe lang die het uithoudt; kan ik wel m'n koelkast laten draaien en m'n telefoon & smartwatch opladen 's nachts? Daar moet ik nog een beetje vertrouwen in krijgen ;)

Maar wat is het hier (Assel, bij Apeldoorn) droog zeg! Flink verschil met thuis in het westen, terwijl daar ook best wel een paar buitjes mogen vallen.
Eigenlijk best geniaal om de zonnepanelen op de vooruit te leggen. Scheelt je hitte in de auto en je krijgt er een doosje vonkjes voor ook nog ;) .

Je kunt er een voltmeter desnoods via een druktoets aan de accu hangen. Zolang makkelijk gezegd de spanning niet onder de 12V uitkomt zit je goed.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

ThijsM schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:18:
Hoe vergaat het jullie in de Ardèche?
Goed, beetje problemen met mijn gezondheid.
Het was me van de week flink in de rug geschoten.
Kom niet heel veel meer. Ter indicatie: ik heb nog nooit het stuur van de auto afgegeven omdat autorijden mee niet net lukte.
Nu dus wel.
Gisterenochtend kwam ik het bed bijna niet uit.
Dus even naar de huisarts/lokale beul geweest.
Die heeft me goed geholpen en wat pijnstillers voor geschreven.
Post dagen later met flink wat bewegen gaat het wel beter, ik kan ten minste weer auto rijden.

Gelukkig verbeterd de weersverwachting hier dagelijks.
Het zou al het de week regen zijn.
Gisterenavond een dunne bui gehad naar toen zaten er bij een pizzaria.
Voor de rest is het gewoon goed warm en lekker zonnig.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/08/1661979356-350-x-479px-20220831_180411.jpg

Voor zaterdag maar eens kijken waar we heen rijden.
Denk zoals vooraf bedacht naar de Ardèche.
Dat moet makkelijk binnen een dag te doen zijn.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

wauskoek schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:48:
[...]

(...)

Je kunt er een voltmeter desnoods via een druktoets aan de accu hangen. Zolang makkelijk gezegd de spanning niet onder de 12V uitkomt zit je goed.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jBxRX1ieDLuBkatq2a1UaoafD44=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/kozzY6BHImEk1xb9ZKXIP8sA.jpg?f=fotoalbum_large Daar heeft meneer Westfalia al aan gedacht voor me ;)

• loewie1984
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 23:54
@Verwijderd de afgelopen dagen heb ik best wat fietsers gezien met deze rode zijtassen op de fiets en nu zie ik ze weer bij jou. Ik vind ze echt mooi en even los van of ik er wat aan heb ben ik wel benieuwd naar het merk, heb je een linkje?

discogs

• Joris748
loewie1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:20:
@Verwijderd de afgelopen dagen heb ik best wat fietsers gezien met deze rode zijtassen op de fiets en nu zie ik ze weer bij jou. Ik vind ze echt mooi en even los van of ik er wat aan heb ben ik wel benieuwd naar het merk, heb je een linkje?
Ze zien er uit als Ortlieb tassen. Zij zijn zo ongeveer de uitvinders van waterdichte bagagetassen.

The choice is simple – do you do it in this life, or the next? In case of the former, why wait?

• larsiey
  • Registratie: Juli 2012
  • Laatst online: 12-01 13:16
kiefty14 schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 22:19:
[...]

Op deze camping was ik in ver verleden nog jeugd kampioen jue de boule en officieus koning van de tafel tennis tafel :P. Als het concept hetzelfde is gebleven is deze camping ideaal.

Kan mij nog herinneren dat je met de soeppan friet ging halen bij de receptie en er verder geen winkel was. De animatie was hooguit jue de boule tournooi en oudere jeugd kon kampvuur maken savonds.
@Bakkenist

Wij hebben dit jaar op camping Le solitaire du Lac gestaan. Er is wel het een en ander veranderd in de loop der jaren aangezien er geen animatieteam meer is en ook geen kampvuur meer voor de jeugd.
Wel is er nu een punt waar je 's ochtend broodjes kan kopen, maar moet je er wel op tijd bij zijn wat wij hebben diverse keren mis gegrepen. :P

Op zich is het een prima camping die ideaal gelegen is zo direct aan het meer. Daar zijn er niet veel van bij Annecy. Ook waren de bussen gratis in de zomer periode waardoor je zo vanaf de camping naar Annecy toe kon zonder ons druk te moeten maken om een parkeerplek in Annecy.

Wat ik zelf minder vond aan de camping is dat de plekken redelijk dicht op elkaar staan, en de auto bij de plek moet staan. We stonden constant tegen de auto aan te kijken, en de tent van de buren stond ook op een meter afstand.
Als je wat ruimer wil staan met wat meer privacy zou ik toch een andere camping aanraden. :)

Als je van wandelen of andere activiteiten houdt kan je beter aan de andere kant van het meer een camping zoeken aangezien daar de meeste routes daarvoor zijn. Wij moesten een half uur rijden om aan de andere kant van het meer te komen en ook door Annecy, wat goed vast staat in de zomer.

• Himalaya
loewie1984 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:20:
Zijn inderdaad de Ortlieb Back en Front Roller Classic.

Helemaal waterdicht en zeer degelijk. Dit is ons tweede setje in 13 jaar en alleen maar omdat we wel eens wat anders wilden dan grijs.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

• Pindakaas
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 20:38
Bommes schreef op woensdag 31 augustus 2022 @ 14:11:
[...]

Op camping Les Charmilles, op 25 minuutjes van Aubenas.
Bedankt he, :+

Wij waren nog opzoek naar een leuke bestemming voor onze vakantie. Vanaf 5 september staan wij daar nu ook, maar dit keer een Tent op locatie gehuurd ipv de caravan mee. :X

don't mind me

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Zijn mooie tenten vind ik, sowieso een mooie camping wat betreft indeling en terrein.
Maar zoals ik al schreef je niet er wel tegen kunnen dat het alleen NL volk is dat op de camping staat.

De omgeving is wel erg natuurlijk en tegen over de behoorlijk toeristische Ardèche kloof is het hier nog wel gewoon Frankrijk vind ik.

Protip voor als het nog zwem weer is:
Rijd naar Villeneuve-de-Berg en neem dan de D588 richting Vallon Pont d'Arc.
Je rijd dan ten eerste echt een mooie landelijke route richting die Pont d'Arc maar je volgt ook een (nu dan toch) opgedroogd riviertje.
Die onder de grond echter nog niet opgedroogd is.
Je kruist een paar keer een aantal bruggetjes waarbij er bij eentje een poeltje ligt (nu dan toch nog) met heerlijk helder, koel zwemwater.
Niet super groot, maar heel erg mooi, klein, rustig en gewoon erg leuk.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Oh gevonden:
cascade de l'ibie
https://maps.google.com/?...548155201264920&entry=gps

Van een waterval is in dit jaargetijde op geen enkele wijze sprake :o :P

• Ebbao
  • Registratie: September 2018
  • Laatst online: 23:45
Bommes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 18:03:
Zijn mooie tenten vind ik, sowieso een mooie camping wat betreft indeling en terrein.
Maar zoals ik al schreef je niet er wel tegen kunnen dat het alleen NL volk is dat op de camping staat.

De omgeving is wel erg natuurlijk en tegen over de behoorlijk toeristische Ardèche kloof is het hier nog wel gewoon Frankrijk vind ik.

Protip voor als het nog zwem weer is:
Rijd naar Villeneuve-de-Berg en neem dan de D588 richting Vallon Pont d'Arc.
Je rijd dan ten eerste echt een mooie landelijke route richting die Pont d'Arc maar je volgt ook een (nu dan toch) opgedroogd riviertje.
Die onder de grond echter nog niet opgedroogd is.
Je kruist een paar keer een aantal bruggetjes waarbij er bij eentje een poeltje ligt (nu dan toch nog) met heerlijk helder, koel zwemwater.
Niet super groot, maar heel erg mooi, klein, rustig en gewoon erg leuk.
Als je toch die kant op gaat: het is ook heerlijl zwemmen bij Labeaume en Balazuc. Beide ook nog eens hele leuke dorpjes dus een combi van dorpje bekijken en dan zwemmen is een dikke tip.

Op Les Charmilles hebben wij 2 jaar geleden gestaan (in zo’n safaritent). Was erg leuk, maar wij vonden het ook wel ver naar alles toe (dichtstbijzijnde supermarkt was al minimaal 20/25 min volgens mij).

Dit kaar gestaan op Domaine de Chadeyron en Le Castelet, beide ook in de Ardeche. Leuke en mooie campings! Maar volgend jaar geen Ardeche meer voor ons denk ik, na 10+ dagen van 40 graden (wat heel verlammend werkt) gaan we volgend jaar een koeler plekje zoeken.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Balazuc zijn we vandaag geweest, bedoeling om zowel het dorp als het strandje te bezoeken.
Maar mijn vrouw zat niet zo lekker in haar vel vandaag dus na het dorpje zijn we in de auto gestapt.
Daarin viel ze eigenlijk meteen in slaap, net als de kleine op de achterbank.
Dus ben ik naar dat zwemplekje gereden wat ik hier boven beschreven heb.

De vrouw werd net daarvoor weer wakker en vond het helemaal geweldig om daar te zijn, haar dag weer goed gemaakt dus.
Tussendoor trouwens ook nog even getankt.
E98 voor €1,45/L.. Woohoo

• aReaRe
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

Joris748 schreef op donderdag 1 september 2022 @ 07:47:
[...]

Ze zien er uit als Ortlieb tassen. Zij zijn zo ongeveer de uitvinders van waterdichte bagagetassen.
Ook van de opvouwbare wasteiltjes (heerlijk ding meegenomen van het tent kamperen naar het caravan kamperen) :)

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Bommes schreef op donderdag 1 september 2022 @ 19:18:
voorop ze eigenlijk meteen in slaap, met als de kleine op de achterbank.
Exact zo heb ik ook een vakantiefoto, dat zijn voor mij van die heerlijke vakantie momentjes: iedereen in slaap behalve de kapitein :+

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• Berry_1989
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 11-01 21:01
Hallo,

Wij zijns aan het orrienteren op een nieuwe voortent + luifel voor aan onze caravan, ik kwam het merk polaris tegen en vroeg me af of er hier mensen ervaring hebben met een polaris voortent?

Hoe bevalt deze, wat vind je van de kwaliteit?

• zuma
Berry_1989 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:56:
Hallo,

Wij zijns aan het orrienteren op een nieuwe voortent + luifel voor aan onze caravan, ik kwam het merk polaris tegen en vroeg me af of er hier mensen ervaring hebben met een polaris voortent?

normaal niet mijn segment maar vroeger in caravans gekampeerd. En in die tijd was het simpel, als er geen Ten Cate stikker erop zat was het niet goed (ze gingen het langste mee. Esvo (NL-bedrijf) maakt universele luifels van Ten Cate All Season stof. https://www.esvocampingshop.com/nl/caravanluifels/

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Kampement weer reis klaar gemaakt.
Voortent afgebroken, zeiltjes opgevouwen, stoelen ingeklapt, speelgoed opgeruimd, enz, enz.
Morgenvroeg caravan aan de haak en een dag sturen richting de Loire :Y

Kijken of het daar ook een beetje leuk is voor ons.
En vooral of de weergoden ons een beetje goed gezind zijn, want helaas de verwachtingen zien er bar slecht uit voor Frankrijk. :N

• TgR_KILLER
Berry_1989 schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 16:56:
Hallo,

Serieus nooit van gehoord, :+
Wij hadden (feitelijk hebben, ligt alleen ongebruikt op zolder) een Dorema voortent, prima ding verder, zou hem zo weer kopen. Enkel past bij onze manier van reizen niet echt een voortent en gebruiken we de luifel nu (met wanden wanneer nodig).

• pirke
Wij zijn ook weer thuis :)

Bijna 4300km gereden in precies 6 weken. 2x camping aangedaan, 3x camperplaats (eerste week Denemarken, officieel mag je daar niet vrij staan...), de rest vrij gestaan in de natuur. Twee keer een binnenzwembad gezien, verder lekker wassen en zwemmen in een meertje of rivier. We hebben zelfs een keer al het beddengoed met de hand (en een emmer en zeep) in het meer gewassen, daarna in het dennenbos laten drogen. Heerlijk!

De boot terug naar Eemshaven schommelde flink 's nachts. We sliepen bijna helemaal voorin, daar wiebelt het altijd harder dan achterop. Toen we 's ochtends onze hut uitkwamen stonden er in onze gang 5 kamers met open deuren te luchten vd kots... Mn vrouw was ook misselijk geworden, heeft alles binnen gehouden gelukkig.

Zelf vind ik lekker schommelen wel leuk, deed me denken aan 6 jaar geleden toen we met de Hurtigruten om de Noordkaap heen vaarden waar toen ook een storm bezig was. Toen kwamen we af en toe los uit ons bed :X Veel kleiner bootje en veel grotere golven toen.

• Himalaya
Bommes schreef op vrijdag 2 september 2022 @ 21:10:
Kampement weer reis klaar gemaakt.
Voortent afgebroken, zeiltjes opgevouwen, stoelen ingeklapt, speelgoed opgeruimd, enz, enz.
Morgenvroeg caravan aan de haak en een dag sturen richting de Loire :Y

Kijken of het daar ook een beetje leuk is voor ons.
En vooral of de weergoden ons een beetje goed gezind zijn, want helaas de verwachtingen zien er bar slecht uit voor Frankrijk. :N
Zijn daar nu en als we de weersverwachtingen hadden aangehouden waren we al lang weer weg geweest. Afgelopen dagen elke dag slecht weer en regen voorspeld maar amper een drup gehad en steeds de hele dag lekker kunnen fietsen met droog en zonnig weer. Blijven dus nog een weekje bij Saumur/Montsoreau met ons tentje. We geloven het wel.

• Joris748
aReaRe schreef op donderdag 1 september 2022 @ 23:00:
[...]

Ook van de opvouwbare wasteiltjes (heerlijk ding meegenomen van het tent kamperen naar het caravan kamperen) :)
Die dingen zijn inderdaad geweldig. Die van ons gaat al 12 jaar mee.

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Himalaya schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 19:31:
[...]

Zijn daar nu en als we de weersverwachtingen hadden aangehouden waren we al lang weer weg geweest. Afgelopen dagen elke dag slecht weer en regen voorspeld maar amper een drup gehad en steeds de hele dag lekker kunnen fietsen met droog en zonnig weer. Blijven dus nog een weekje bij Saumur/Montsoreau met ons tentje. We geloven het wel.
Wij zijn na weer een dagje rijden nu vlakbij Amboise, in Mosnes om precies te zijn. Op een camping direct aan de wel erg uitgedroogde Loire :o

Heel erg rustige kleine camping, snack/eten te krijgen, barretje met biertjes e.d.
Heerlijk.. O+
Morgenvroeg even de luifel opzetten en dan eens een stadje bezoeken.

Alleen geen 3/4 of 5 G hier een de wifi verslikt zich in het aantal gasten. :|
Nou ja het zal wel, tijd voor een boekje en een borrel.
Fotos volgen dus nog wel wanneer het internet er zin in heeft.

• TgR_KILLER
Vorig jaar de vakantie plannen in Noorwegen was een heel stuk simpeler dan nu in zuid Duitsland / Oostenrijk...

Zit al dagen te turen op ANWB campings (zoeken werkt echt bagger voor Duitsland..) en op Google Maps.. Zoveel campings in die regio van Duitsland (en zelfs Oostenrijk) zijn veredelde parkeerplaatsen. Alles hutje mutje op elkaar, niet echt het soort camping waar wij nou heen gaan voor de rust..

Tis stiekem een beetje demotiverend :/ Snap nu wel dat al die Duitsers in NL komen kamperen als ik de staat van sommige campings daar zie..

• Red devil
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 21:22
TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:17:
Vorig jaar de vakantie plannen in Noorwegen was een heel stuk simpeler dan nu in zuid Duitsland / Oostenrijk...

Zit al dagen te turen op ANWB campings (zoeken werkt echt bagger voor Duitsland..) en op Google Maps.. Zoveel campings in die regio van Duitsland (en zelfs Oostenrijk) zijn veredelde parkeerplaatsen. Alles hutje mutje op elkaar, niet echt het soort camping waar wij nou heen gaan voor de rust..

Tis stiekem een beetje demotiverend :/ Snap nu wel dat al die Duitsers in NL komen kamperen als ik de staat van sommige campings daar zie..
Wij hebben 2x in Oostenrijk gestaan, beide campings redelijk ruime plekken:

Grubhof Camping GmbH in Lofer
Camping stadlerhof

Zwitserland nog een optie? Daar is de mooiste camping waar ik ooit ben geweest (qua locatie en uitzicht):
Camping Les Glaciers in La Fouly @ 1600 m hoogte.
jaar erop naar
Camping Molignon, daar heb je of straatjes (redelijk op elkaar) of hele ruime plekken. Wij hadden daar echt een top plek. Iets meer de bergen in heb je daar de allerhoogste camping van Europa ofzo, ook wel leuk.

• TgR_KILLER
Red devil schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:28:
[...]

Wij hebben 2x in Oostenrijk gestaan, beide campings redelijk ruime plekken:

Grubhof Camping GmbH in Lofer
Camping stadlerhof

Zwitserland nog een optie? Daar is de mooiste camping waar ik ooit ben geweest (qua locatie en uitzicht):
Camping Les Glaciers in La Fouly @ 1600 m hoogte.
jaar erop naar
Camping Molignon, daar heb je of straatjes (redelijk op elkaar) of hele ruime plekken. Wij hadden daar echt een top plek. Iets meer de bergen in heb je daar de allerhoogste camping van Europa ofzo, ook wel leuk.
Het uiteindelijke doel is Wenen, want daar woont een vriendin die we gaan bezoeken, vandaar dat we naar campings in Oostenrijk aan t zoeken zijn.

Thanks though! Zal is kijken.

• pirke
@TgR_KILLER Die zag ik juist in Noorwegen veel: campers en caravans die hutje mutje 40-60 euro per nacht betaalden op een "camping" terwijl je 400 meter verderop gewoon direct aan het meer naast een zandstrandje kan gaan staan. Gratis. En je hoeft geen 400 meter te lopen om bij dat zandstrandje te komen :D

In de Park4Night app staat er dan leuk bij de routebeschrijving "voorbij de camping rijden, smalle brug over rechts het bospaadje in" ofzo. Wij kwamen dus met ons slagschip met 10km/u langs die campings gehobbeld over het kuilenweggetje, zwaaien nog even vriendelijk terug naar de visser op de brug die even plek maakt op de brug, hopen op geen tegenligger in het bospaadje en hebben 3 dagen lol. Spreken we daar later iemand die zelf op de camping staat die ook naar het meertje ging, was bang dat zn buscamper niet zou passen.... Die keek wel even raar op zei hij toen hij zag dat wij wel doorreden het bruggetje over. 20cm links en rechts is toch genoeg? Maarja, hij had al twee nachten vooruitbetaald dus bleef maar staan.

Ik dwaal af... Ik verbaasde me hoeveel campings er in Noorwegen waren die niks anders waren dan een omheind grasveld. Daar betaal je toch geen 40-60 euro/nacht voor?

Onze mooiste herinneringen zijn van vuurtje stoken bovenop een rots, uitkijkend over een bergmeer waar de zon onder gaat... En zo donker 's nachts dat je met het blote oog de melkweg duidelijk kan zien (als het vuur uit en de zon echt onder is). Lekker skinny dippen in het meer aangezien er in de weide omtrek toch helemaal niemand te bekennen is.

Als dat allemaal legaal gratis kan, waarom dan betalen om hutje mutje op een grasveld met een hek erom te gaan staan?

• TgR_KILLER
Het is denk ik ook in Noorwegen gewoon goed zoeken ;) Wij hebben op best wat campings gestaan met de caravan in Noorwegen maar nooit hutje mutje en nooit meer dan 40 euro betaald. In welk land dan ook, ik betaal geen 60 euro per nacht voor een veldje om op te staan.. Wij gebruikten in Noorwegen Park 4 night ook om campings te zoeken, prima app ook daarvoor.

Maar goed, wat ik al eerder zei, met een 12 meter combi met de caravan rij ik niet zo makkelijk even wat straatjes en bosweggetjes in op de hoop dat het wel past.. Want 10 meter camper rijd nog altijd wat makkelijker achteruit terug als het moet dan de caravan combi xD. Ik ga het niet wagen in ieder geval :p

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 11-01 20:39
1234567y schreef op maandag 15 augustus 2022 @ 21:33:
[...]

Ik ga hem binnenkort weer opzetten en eens kijken of ik er dan wat meer tijd voor kan nemen. Afspannen zonder deur open doen we, echter zet ik sowieso niet heel veel spanning op de scheerlijnen. Trekken jullie de spanbandjes bij de stokken flink aan? Je kunt de stokken zelf natuurlijk ook vrij makkelijk ergens anders in de grond laten uitkomen (bv dichter op de tent, of juist verder weg). Misschien dat dit ook nog iets van verschil maakt.
Tent weer opgezet, maar we blijven het probleem hebben dat er enorm veel spanning op de voordeur staat waardoor deze zeer moeilijk dicht gaat. Heel vreemd, het werkt allemaal wel, maar ik ben bang dat de tent met deze spanning op de ritsen een kort leven gaat hebben.

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 23:15

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
1234567y schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:39:
Tent weer opgezet, maar we blijven het probleem hebben dat er enorm veel spanning op de voordeur staat waardoor deze zeer moeilijk dicht gaat. Heel vreemd, het werkt allemaal wel, maar ik ben bang dat de tent met deze spanning op de ritsen een kort leven gaat hebben.
Dan staan de voorste hoekpunten van de tent te ver uit elkaar. Iets naar elkaar toe en opnieuw vastzetten.
Alternatief is dat je de scheerlijnen te strak zet.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 10-01 23:05
Hier inmiddels weer terug van vakantie :
21 Dagen , In totaal 4715Km gereden, Meeste km's op 1 dag was 888,9 (echt net 100 meter teveel ;) )
Door Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Vaticaan & Oostenrijk.
Overnachtingen gehad bij Basel, Florence, Rome, Napels/Pompei, Venetie & Mittersal.
Natuurlijk ook de Amalfikustweg en Großglockner bereden !
En dat alles bij temperaturen variërend van 37 Graden tot 2.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zJWDoduM4Wl3X9OAFq2wy-koxnc=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/gVD2BVVTVT9gTdPcFID3TzV0.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jnWsi-Ek08eg1E_GdfGfUmdIIeg=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/j75UT1xNxqt6aW4KdDcXmoYx.jpg?f=fotoalbum_large

Over 2 weken gaan we een weekendje de Esvo Bedoein 300 proberen, en als die bevalt dan gaat de DeWaard Bosuil de verkoop in.

Als die staat is hij geweldig, lekker veel ruimte. Maar aangezien zoonlief liever in een eigen tentje slaapt is hij nu wat groot voor 2 personen. Ook het gewicht en opzetgemak vanwege de boogstokken voor de tunnelconstructie vinden we nadeel als we maar 2 of 3 dagen ergens willen staan.

[ Voor 14% gewijzigd door harley op 04-09-2022 20:04 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Nog steeds waardeloos internet, enige plek waar ik foto's geüpload kreeg was het motorforum.
Hopelijk zichtbaar??

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20220903_092450-2-jpg.1356874/full

Gisteren van Aubenas in de Ardèche naar de Loire gereden.
Camping La Poterie nabij Amboise, direct aan de wel erg droge Loire.

Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20220903_092532-2-jpg.1356873/full

Vandaag Orleans bezocht maar helemaal niet gedacht aan foto's uploaden.
Morgen naar Amboise hopelijk denk ik er dan wel aan.

Net een enorme onweersbui over de camping flink wat wind en regen.
Iedereen in rep en roer.
Ik had net de voortent staan, nog net 3 laatste scheerlijnen er bij gezet in de regen.
Alles bleef netjes staan dus bouw bouw is geslaagd.
Zo noemt mijn dochtertje van 1,5 het als ik de tent ga opzetten.
Of iets anders ga doen wat op bouwen lijkt wat dat aan gaat.. :P
Afbeeldingslocatie: https://www.motor-forum.nl/media/20220903_183512-jpg.1356875/full
Foto van gisterenavond, tent pas net op gezet, nog geen foto van.

• Yukkie

Yukkie

Vorsprung Durch Technik

TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:17:

Ik heb voor Duitsland goede ervaringen met de kleine&fijne campings gids van de ACSI. Dat soort campings (en met weinig of zonder Dauerplätzen) zijn wat dun bezaaid in Duitsland, maar ze zijn er wel.

Oh, en er is ook een Duitse organisatie die autarkisch kamperen bij de boer promoot. Ik geloof dat je dan soms gratis mag staan als je bij de boer wat van zn producten koopt in zn Hofladen. Ik weet alleen ff niet meer hoe die club heet :?

[ Voor 12% gewijzigd door Yukkie op 05-09-2022 07:57 ]

Pagina: 1 ... 146 ... 279 Laatste