[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2 Overzicht

Pagina: 1 ... 147 ... 247 Laatste
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 1234567y
  • Registratie: Januari 2022
  • Laatst online: 20-04 22:22
Gonadan schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:50:
[...]

Dan staan de voorste hoekpunten van de tent te ver uit elkaar. Iets naar elkaar toe en opnieuw vastzetten.
Alternatief is dat je de scheerlijnen te strak zet.
Bedankt voor de tips!

Ik heb de scheerlijnen welke vastzitten aan de voorste boogstokken een stuk verder naar binnen gezet (scheerlijn daarvoor ook onder de luifel stok door gehaald). Nu staat er een stuk minder spanning op, en is het prima werkbaar. Geen idee of het zo de bedoeling is, staat ook maar weinig in de handleiding hierover, maar het werkt!

De hoekpunten kan ik niet echt verder naar binnen zetten want dan gaat het doek slap hangen, volgens mij staan die wel goed.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 22:36

Bommes

Capo del formaggio

@1234567y wat voor tent (merk en type) is het?
Dat heb ik even gemist.
De tip om de deur(en) dicht te ritsen tijdens opzetten had je al gehad toch?
Blijft de tent staan zonder de scheerlijnen? Zo ja hoe gaat de deur dan open en dicht?

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Gevonden de Bardani Spitfire 340 XL RSTC tunneltent hebben jullie toch?
Probeer de schenkingen eens alleen recht naast voren af te spannen.
Zodat de bogen rechtop binnen staan maar niet meer dan dat.
Dus niet naar de zijkanten van de tent weg spannen.

If you think you are too small to be effective, you have never been in the dark with a mosquito.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Raymond
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 23-04 22:27
@1234567y

https://www.dewitschijnde...e-340-xl-rstc-tunneltent/

Op alle foto's en filmpjes zie ik de scheerlijnen naar voren afgespannen staan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:37

-tom-562

Oliesjeik

Voor de luchtbedslapers onder ons, bij Vrijbuiter is nu een SI mat van Redwood in de aanbieding voor 100 euro.
https://www.vrijbuiter.nl...racker&utm_content=177515

Zelf geen ervaring met die specifieke mat, maar wel met een 10cm SI met van Exped. SI matten zijn echt een aanrader!

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 16-04 12:53
pirke schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:19:
De boot terug naar Eemshaven schommelde flink 's nachts. We sliepen bijna helemaal voorin, daar wiebelt het altijd harder dan achterop. Toen we 's ochtends onze hut uitkwamen stonden er in onze gang 5 kamers met open deuren te luchten vd kots... Mn vrouw was ook misselijk geworden, heeft alles binnen gehouden gelukkig.

Zelf vind ik lekker schommelen wel leuk, deed me denken aan 6 jaar geleden toen we met de Hurtigruten om de Noordkaap heen vaarden waar toen ook een storm bezig was. Toen kwamen we af en toe los uit ons bed :X Veel kleiner bootje en veel grotere golven toen.
Achterop schommelt het vrijwel net zo hard als voorop, je kunt beter rondom het kantpunt een plek zoeken om te slapen, dus meer middenin en dan bij voorkeur het laagste dek wat je kunt vinden, want dan is de uitslag ook minder.

Als je weet dat je mogelijk ziek wordt of als je juist niet weet of je het wel of niet wordt, dan raad ik aan om van te voren al maatregelen te treffen, dus voor je de boot opstapt aan de Avomine.
En als je misselijk wordt: vooral blijven liggen, niks gaan lezen etc.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 25-04 15:58
TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:17:
Vorig jaar de vakantie plannen in Noorwegen was een heel stuk simpeler dan nu in zuid Duitsland / Oostenrijk...

Zit al dagen te turen op ANWB campings (zoeken werkt echt bagger voor Duitsland..) en op Google Maps.. Zoveel campings in die regio van Duitsland (en zelfs Oostenrijk) zijn veredelde parkeerplaatsen. Alles hutje mutje op elkaar, niet echt het soort camping waar wij nou heen gaan voor de rust..

Tis stiekem een beetje demotiverend :/ Snap nu wel dat al die Duitsers in NL komen kamperen als ik de staat van sommige campings daar zie..
Eens, dit jaar ook door Zuid-Duitsland en Oostenrijk getrokken en vooral in Duitsland is het oppassen voor de "parkeerplaats" camping. Dit jaar 1 keer ging het één keer niet anders. Uiteindelijk hebben we overigens een prima week gehad daar want we hadden een mooi meer aan de camping en een leuke speeltuin/veld. Maar de plaats was weinig aan (keken mooi uit over een meer, helaas stond er enkel een caravantje van een metertje of 7/8 voor...Natuurlijk met de rug naar ons toe). Daarbij een mooi "keienveld" waar je de haringen op krom slaat :| .

Verder is het ook altijd even oppassen met de groepen- en/of familievelden. Hoewel er wel meer leven is kan je ook zomaar naast een groep jongeren van een man of 12 komen te staan die 24/7 staan te grillen.

In Oostenrijk zijn de campings wel beter vonden wij. Wij hadden daar (tussen Linz en Wenen) nu een prachtige kleine camping gevonden. Erg netjes, vriendelijk personeel en goede "service".

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smurf
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-04 16:27

Smurf

Detri

Dit jaar stonden wij in Duitsland ook op een parkeerplaats camping. Maar dan letterlijk :P
De nacht doorgereden en in de ochtend even 3 uurtjes geslapen langs de A8, op de parkeerplaats bij Seehamer See. Anders zouden we toch maar veel te vroeg op de bestemming aankomen.

Wat wel handig is daar is dat er vanaf die parkeerplaats een doorsteek is naar de landweg die naast de A8 ligt. Paar jaar terug eens toevallig achter gekomen nadat de A8 volgelopen was door een ongeluk. We gingen daar alleen even stoppen voor een plaspauze, maar uiteindelijk zijn we vanaf daar dus binnendoor verder gegaan.

Was niet veel sneller, maar wel een stuk leuker om te rijden in plaats van stilstaan op de A8. Beetje sightseeing enzo.

)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
@Bommes Wij zijn twee weken terug ook in die regio geweest (camping in Villedômer). Amboise is een mooie plaats. Het Chateau daar in de plaats vond ik niet echt de moeite waard. De terrassen eronder waren dan wel weer gezellig.

Het mooiste en meest indrukwekkende (maar ook behoorlijk drukke) Chateau is Chambord. Staat gedeeltelijk in de steigers (maar volgens mij is er haast altijd wel wat te restaureren aan zo'n kasteel), maar desniettemin nog steeds de moeite waard om te bezoeken. Ze hebben ook een 'show', dat is ook een aanrader. Onze dochter vond het ook prachtig.

Wij gingen gewoon mooi op tijd heen. (Anderen zouden het vroeg noemen..) Met onze dochter van 2 zijn we toch op tijd wakker. Als je op tijd bent, kun je nog goed rondlopen. Toen we er vandaan gingen was het best druk.

Je staat ook vlakbij "Plou & Fils": als je liefhebber van wijn bent kun je gewoon even langs, laten ze je alles zien en mag je proeven. Wij hebben een paar lekkere wijnen mee naar huis genomen (zoals we eigenlijk ieder jaar doen..) en ze zijn helemaal niet duur.

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
-tom-562 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:51:
Voor de luchtbedslapers onder ons, bij Vrijbuiter is nu een SI mat van Redwood in de aanbieding voor 100 euro.

Zelf geen ervaring met die specifieke mat, maar wel met een 10cm SI met van Exped. SI matten zijn echt een aanrader!
Ik heb geen ervaring met redwood, maar wel met de Kampa Kip Wideboy die hetzelfde ventiel had als de mat in jouw link en dat werkte niet goed. Lucht ontsnapte langs het draaibare ventiel, ondanks dat de dop erop zat.

Wellicht is dit niet het geval bij de Redwood maar ik dacht ik deel mijn ervaring toch even

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Registratie: Juni 2006
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

louzy82 schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:02:
[...]

Ik heb geen ervaring met redwood, maar wel met de Kampa Kip Wideboy die hetzelfde ventiel had als de mat in jouw link en dat werkte niet goed. Lucht ontsnapte langs het draaibare ventiel, ondanks dat de dop erop zat.

Wellicht is dit niet het geval bij de Redwood maar ik dacht ik deel mijn ervaring toch even
Dat schijnt bij de Redwood ook het geval te zijn, getuige een van de reviews:
[...]
Het flipventiel bleek een ramp te zijn: dat was simpelweg niet betrouwbaar luchtdicht.
[...]
Andere reviews spreken er dan niet over, dus misschien een productiefoutje?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• louzy82
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 20-04 04:56
_Eend_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 13:43:
[...]

Dat schijnt bij de Redwood ook het geval te zijn, getuige een van de reviews:

[...]

Andere reviews spreken er dan niet over, dus misschien een productiefoutje?
Ik heb 3 Kampa kip wideboys gehad, alle 3 hadden ze dat probleem. Ik heb er 2 terug kunnen brengen, toen kreeg ik een nieuwe mee (een andere dop om af te sluiten) maar die hadden het probleem ook. die heb ik toen ook terug gebracht en toen heb ik 2 nomad bedden gekocht en daar slaap ik 2 weken op zonder ook maar een beetje lucht te verliezen

Louzy#2475

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

louzy82 schreef op maandag 5 september 2022 @ 14:34:
[...]

Ik heb 3 Kampa kip wideboys gehad, alle 3 hadden ze dat probleem. Ik heb er 2 terug kunnen brengen, toen kreeg ik een nieuwe mee (een andere dop om af te sluiten) maar die hadden het probleem ook. die heb ik toen ook terug gebracht en toen heb ik 2 nomad bedden gekocht en daar slaap ik 2 weken op zonder ook maar een beetje lucht te verliezen
Goed om te weten, dan koop ik deze niet :)

De reviewer had al teflontape gebruikt, maar dat zou niet nodig moeten zijn op een gloednieuw product..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-04 18:07
Aangezien wildkamperen verboden is in NL.
Weet er iemand een camping die lekker afgelegen is midden in de natuur?

Ben lid van de natuurkampeerterreinen en heb hier2x eerder gebruikt van gemaakt.
Helaas waren beide campings erg druk.

Ik zoek echt iets wat het dichts bij wildkamperen in de buurt komt.
Alle tips welkom.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oekiejoekie
  • Registratie: Juli 2016
  • Laatst online: 20-04 17:20
Smok3yNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:24:

Ben lid van de natuurkampeerterreinen en heb hier2x eerder gebruikt van gemaakt.

Alle tips welkom.
Kijk eens op www.ntkc.nl. 20 terreinen met minimale voorzieningen en met hele rustige hoekjes.

WEES BLIJ !!! Hier had uw advertentie kunnen staan...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Registratie: Mei 2006
  • Niet online
_Eend_ schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:12:
[...]

Goed om te weten, dan koop ik deze niet :)

De reviewer had al teflontape gebruikt, maar dat zou niet nodig moeten zijn op een gloednieuw product..
Ik heb deze (weliswaar de tweepersoon) maar herken deze problemen niet.
Ik heb de vorige versie ook gehad, die was lek door vele gaatjes. Onder garantie vervangen.

Bij Vrijbuiter zijn ze heel schappelijk m.b.t. garantie, lees je in meer reviews.

Overigens slaapt 'ie heerlijk! Lijkt op m'n matras thuis :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dennis013
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 11-04 11:48
harley schreef op zondag 4 september 2022 @ 20:03:
Hier inmiddels weer terug van vakantie :
21 Dagen , In totaal 4715Km gereden, Meeste km's op 1 dag was 888,9 (echt net 100 meter teveel ;) )
Door Nederland, Duitsland, Frankrijk, Zwitserland, Italie, Vaticaan & Oostenrijk.
Overnachtingen gehad bij Basel, Florence, Rome, Napels/Pompei, Venetie & Mittersal.
Natuurlijk ook de Amalfikustweg en Großglockner bereden !
En dat alles bij temperaturen variërend van 37 Graden tot 2.

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Over 2 weken gaan we een weekendje de Esvo Bedoein 300 proberen, en als die bevalt dan gaat de DeWaard Bosuil de verkoop in.

Als die staat is hij geweldig, lekker veel ruimte. Maar aangezien zoonlief liever in een eigen tentje slaapt is hij nu wat groot voor 2 personen. Ook het gewicht en opzetgemak vanwege de boogstokken voor de tunnelconstructie vinden we nadeel als we maar 2 of 3 dagen ergens willen staan.
Hoe ga je in hemelsnaam op vakantie met zn drieeen, op een zijspan. Wel heel vet!!! _/-\o_

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
-tom-562 schreef op maandag 5 september 2022 @ 10:51:

Wij hebben de eerste versie met 2 grote ventielen, slapen heerlijk. We hebben er 1 nomad bij met dit type ventiel en tot op heden ook geen problemen mee, Nomad is wel iets compacter omdat het schuim nog holle banen heeft waardoor iets kleiner op te rollen is, maar qua slaapcomfort merk ik geen verschil met de Redwood.
Dennis013 schreef op maandag 5 september 2022 @ 18:51:
[...]

Hoe ga je in hemelsnaam op vakantie met zn drieeen, op een zijspan. Wel heel vet!!! _/-\o_
Zo :
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/WWTa2LhaQPCYRhHGEYpO1Y1N61s=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/ujwewTjyhnksoGzZdrvDEnWG.jpg?f=fotoalbum_large

Alles in de aanhanger, gaat goed.
iets vaker terugschakelen in de bergen ( zeker als het 18% of meer wordt) maar geen problemen gehad :D
Onderweg motel/hotelletjes gehad met eigen parkeerplaats, alleen in venetie werd me dat afgeraden door de lokale bevolking, evenals de meeste parkeergarage's. Uiteindelijk heeft ie bij een taxi/limousinebedrijf binnen gestaan 8)

[ Voor 6% gewijzigd door harley op 05-09-2022 19:02 ]

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Smok3yNL
  • Registratie: April 2017
  • Laatst online: 22-04 18:07
Oekiejoekie schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:27:
[...]

Kijk eens op www.ntkc.nl. 20 terreinen met minimale voorzieningen en met hele rustige hoekjes.
Dank je voor de tip.
Echter alleen jammer dat ik dan weer lid moet worden.

Ik zoek eigenlijk iets zonder lidmaatschap (tenzij natuurkampeerterrein, waar ik al lid van ben)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oekiejoekie
Smok3yNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 19:29:
[...]

Dank je voor de tip.
Echter alleen jammer dat ik dan weer lid moet worden.

Ik zoek eigenlijk iets zonder lidmaatschap (tenzij natuurkampeerterrein, waar ik al lid van ben)
Je kunt bij de NTKC ook een keer gaan proefkamperen. Dan hoef je niet meteen lid te worden. En de contributie is wel hoger als het groene boekje, maar de kampeertarieven zijn er met 4,00 euro per nacht voor een volwassene weer bescheiden...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
  • Laatst online: 08-04 18:17
Wat ik niet zo goed snap aan al die betaalde terreinen / clubs... Je bent bijna verplicht dan alleen op die terreinen te kamperen in t jaar. als je er gewoon een paar dagen heen wil dan is het wel een duur grapje met 75 euro contributie. Als je zo van een paar van die clubs lid bent om een paar terreinen hier en daar te kunnen bezoeken loop je leeg xD.

Naja zo houden ze misschien wat volk buiten die ze niet op de terreinen willen. Misschien is het nog te doen als je alleen gaat, maar voor een heel gezin word t toch wel een duur grapje.

Wat ik overigens net zo jammer vind ik campings die ook gewoon in het laag seizoen een minimaal 3 nachten policy hebben (7 nachten in t hoogseizoen. en 5 nachten in het midden seizoen, wat het dan ook mag zijn.).. Blijkbaar hebben ze zoveel aanloop dat ze dat gewoon kunnen doen. Maar een camping waar we afgelopen najaar nog lekker een weekendje waren heeft nu ook minimaal 3 nachten policy.. zitten helaas in mijn weekenden maar 2 nachten.. Dit jaar waren we er met Pasen en was het Pasen arrangement gelukkig 'gewoon' 3 nachten, hopelijk volgend jaar ook weer want het is op zich een prima camping in de buurt van schoon familie.

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”
Lenovo IdeaPad Pro 5 14APH8, AMD Ryzen 7 7840HS, 32GB RAM, 1TB SSD

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oekiejoekie
TgR_KILLER schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:35:
Wat ik niet zo goed snap aan al die betaalde terreinen / clubs... Je bent bijna verplicht dan alleen op die terreinen te kamperen in t jaar. als je er gewoon een paar dagen heen wil dan is het wel een duur grapje met 75 euro contributie. Als je zo van een paar van die clubs lid bent om een paar terreinen hier en daar te kunnen bezoeken loop je leeg xD.

Naja zo houden ze misschien wat volk buiten die ze niet op de terreinen willen. Misschien is het nog te doen als je alleen gaat, maar voor een heel gezin word t toch wel een duur grapje.

Wat ik overigens net zo jammer vind ik campings die ook gewoon in het laag seizoen een minimaal 3 nachten policy hebben (7 nachten in t hoogseizoen. en 5 nachten in het midden seizoen, wat het dan ook mag zijn.).. Blijkbaar hebben ze zoveel aanloop dat ze dat gewoon kunnen doen. Maar een camping waar we afgelopen najaar nog lekker een weekendje waren heeft nu ook minimaal 3 nachten policy.. zitten helaas in mijn weekenden maar 2 nachten.. Dit jaar waren we er met Pasen en was het Pasen arrangement gelukkig 'gewoon' 3 nachten, hopelijk volgend jaar ook weer want het is op zich een prima camping in de buurt van schoon familie.
Dat valt wel mee hoor. Om op natuurcampings te mogen kamperen moet je het "groene boekje" kopen. Dat is rond de 16 euro per jaar, en alleen de hoofdkampeerder hoeft dat te doen. Zelf ben ik ook lid van de NTKC, dat is uit mijn hoofd nu 46,50 per jaar of ergens rond de 70 euro per jaar voor een lidmaatschap met partner (kinderen tot 16 jaar zijn gratis). Daar staat dan wel een heel goedkoop overnachtingstarief tegenover. 4 euro per nacht per volwassene, 2,50 per nacht voor een kind. En dat tarief is het hele jaar het zelfde, ze kennen daar geen hoogseizoentarieven.

Die verplichte minimum verblijfsduur in bepaalde periodes, daar heb ik ook een hekel aan. Kamperen is bij mij tent in de rugzak, 25 tot 40 km lopen en tent opzetten. En na 1 of 2 nachten weer verder. Als ik minimaal het hele hemelvaart- of paasarrangement moet boeken, dan zien ze me er niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:21
Hebben jullie dan nog een intercom om onderling te kunnen praten? Anders zijn het lange eenzame ritten lijkt me. Tegen de wind in schreeuwen wordt hem niet weet ik uit ervaring :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Pino112
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 07:15
TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:30:
[...]

Het uiteindelijke doel is Wenen, want daar woont een vriendin die we gaan bezoeken, vandaar dat we naar campings in Oostenrijk aan t zoeken zijn.

Thanks though! Zal is kijken.
Wij stonden in Nuziders, mooie camping met topuitzicht op de bergen. En superaardige eigenaren (vrouw/dochter kunnen een beetje Nederlands), sanitairgebouw ook dik in orde.
Dan wel de plekken waar je auto niet mag staan (alleen met aankomst/vertrek, terras A tm C), dat beviel eigenlijk prima :o

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• wauskoek
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-04 17:54
pirke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 03:09:
[...]

Hebben jullie dan nog een intercom om onderling te kunnen praten? Anders zijn het lange eenzame ritten lijkt me.
Heerlijk toch :P

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
TgR_KILLER schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 22:17:
Vorig jaar de vakantie plannen in Noorwegen was een heel stuk simpeler dan nu in zuid Duitsland / Oostenrijk...

Zit al dagen te turen op ANWB campings (zoeken werkt echt bagger voor Duitsland..) en op Google Maps.. Zoveel campings in die regio van Duitsland (en zelfs Oostenrijk) zijn veredelde parkeerplaatsen. Alles hutje mutje op elkaar, niet echt het soort camping waar wij nou heen gaan voor de rust..

Tis stiekem een beetje demotiverend :/ Snap nu wel dat al die Duitsers in NL komen kamperen als ik de staat van sommige campings daar zie..
Mocht je er wat aan hebben, ik ben prima te spreken over de volgende campings. Uiteraard heeft elke camping bepaalde voor- en nadelen. Mocht je er meer van willen weten dan hoor ik het wel.

Camping Lindlerhof am See (ten zuiden van Grossglockner)
https://goo.gl/maps/LgwzYaafVgw2JytY9

Camping Grosswalsertal (west-Oostenrijk, Vorarlberg)
https://goo.gl/maps/jUgfpo4btzVw6NTV8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MrFl0ppY
  • Registratie: September 2003
@Cheesy Ah camping Lindlerhof, daar hebben wij ook eens gestaan met een klein koepeltentje. Prima camping idd. Leuke "bar" ook. Tijdens een regenachtige avond hebben we daar eens een paar uurtjes doorgebracht. Eigenaar stookt zelf een stuk of 10 verschillende snaps, nog nooit zo goed geslapen :+ .

The Stranger: Do you have to use so many cuss words?
The Dude: What the fuck you talking about?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Oeh, Schnapps en Duitsers, altijd leuk. Toen de eigenaar van een huisje waar we vakantie vierden de bbq aanstak werden wij ook uitgenodigd. De eigenaar stookte ook zelf en hij had een uitgebreide selectie van bieren uit de omgeving. En omdat het Duitsland is zit je dan al gauw aan 10 verschillende merken. Als klap op de vuurpijl nog een fles Hooghoudt.

Bere gezellig allemaal, alleen die kater de volgende ochtend was wat minder :+

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• loenen
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 20:42
1234567y schreef op zondag 4 september 2022 @ 10:39:
[...]

Tent weer opgezet, maar we blijven het probleem hebben dat er enorm veel spanning op de voordeur staat waardoor deze zeer moeilijk dicht gaat. Heel vreemd, het werkt allemaal wel, maar ik ben bang dat de tent met deze spanning op de ritsen een kort leven gaat hebben.
Wij hebben dezelfde tent (Bardani Spitfire 340) dit jaar aangeschaft en ook last van het probleem dat er teveel spanning op de voorkant staat. De tent heb ik teruggebracht naar de winkel en daar kreeg ik de opmerking dat het een bekend probleem is bij dit merk. Het is nog even afwachten hoe het wordt opgelost, wordt vervolgd…

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• harley
  • Registratie: Augustus 1999
  • Laatst online: 22-04 20:25
pirke schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 03:09:
[...]

Hebben jullie dan nog een intercom om onderling te kunnen praten? Anders zijn het lange eenzame ritten lijkt me. Tegen de wind in schreeuwen wordt hem niet weet ik uit ervaring :)
Ja we hebben alledrie een Sena 10S, we kunnen met 2 of drie tegelijkertijd, Daarnaast heeft iedereen hem op zijn eigen telefoon gekoppeld voor eigen muziek, of in het geval van mijn zoon ook op de Tablet/Switch voor een filmpje of spelletje onderweg. Maar de verbinding staat dus zeker niet continu open.

AMD Ryzen 7 5800X, ASRock B550M Steel Legend, 32GB Kingston Fury Renegade RGB (2x16GB), ASUS ROG Strix Radeon RX 6650 XT OC Edition RGB, Gelid Solutions Tranquillo Rev.5, Sharkoon REV220 Case, Sharkoon SilentStorm Cool Zero 650W, Lexar NM620 1TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tompouce
  • Registratie: Februari 2012
  • Laatst online: 14-04 11:14
loenen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:57:
[...]

Wij hebben dezelfde tent (Bardani Spitfire 340) dit jaar aangeschaft en ook last van het probleem dat er teveel spanning op de voorkant staat. De tent heb ik teruggebracht naar de winkel en daar kreeg ik de opmerking dat het een bekend probleem is bij dit merk. Het is nog even afwachten hoe het wordt opgelost, wordt vervolgd…
Welke winkel hebben jullie hem aangeschaft?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Welkom Patrick (11-02-2022) <3

@harley Mooi ANWB setje hoor :+

Doelend op de zijspan en motor :P

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Hopjesvla79
  • Registratie: Februari 2007
  • Laatst online: 01:48
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/e26l83itzg6oc8Ull7CvEKMfPlk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/pk1TaDBU7oDeUMBSrS9AQfqq.jpg?f=fotoalbum_large

sunrise @ Refuge Paliri, GR-20 Corsica ;)

Hi Ha Hopjesvla

Acties:
  • +16 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

Dan ben je in Amboise in Frankrijk aan de Loire, dagje cultuur snuiven in het oude woonhuis van Leonardo da Vinci.
En wie loop je daar tegen het lijf..:
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1662755023-570-x-760px-IMG-20220909-WA0004.jpg

Ja hoor Ilja slurp Gort.
Toevallig een tijdje voor de vakantie nog een paar van zijn tv programma's gezien.
Mijn vrouw zij toen tijdens het kijken: die gast zou ik nou wel eens willen ontmoeten, dat lijkt me echt een toffe en interessante kerel.
Nou ja paar weken later zit hij gewoon te lunchen met zijn crew in de tuinen van Leonardo da Vinci zijn woning.

Ze durfde hem niet aan te spreken, dus wij weer verder door de tuinen wat geluncht, weer door lopen.
Ondertussen in gesprek met elkaar onder waarom ze hem dan niet durfde aan te spreken, enz.

En ja hoor we lopen hem weer tegen het lijf :)

Nou ja toen kon ik het niet laten, ik spreek hem dus aan, vertel dat mijn vrouw hem graag zou willen ontmoeten.

Zijn producent bied aan om mij te helpen onze kinderwagen een enorme trap op te tillen.
En mijn vrouw ondertussen met Ilja in gesprek.
Een van zijn assistenten maakt wat fotos van hun samen.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1662755310-400-x-533px-IMG-20220909-WA0005.jpg
En ja hij heeft haar b00b vast, oude charmeur.. :P

Nou ja niet echt kamperen, maar wel net op vakantie meegemaakt.

Oh en ik weet niet meer wie maar thanks voor de tip.
Afbeeldingslocatie: https://www.camperzone.nl/gky_uploads/2022/09/1662755500-360-x-280px-20220909_173954.jpg
Paar flesjes mee genomen (y)

Morgen de rit terug naar huis, onze vakantie zit er weer op helaas.

[ Voor 6% gewijzigd door Bommes op 09-09-2022 22:37 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• pirke
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:21
@Bommes het is maar waar je bij van wordt. Zelf zou ik het niet kunnen waarderen als een oud mannetje handtastelijk is naar mijn vrouw...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

Bommes schreef op vrijdag 9 september 2022 @ 22:33:
Nou ja toen kon ik het niet laten, ik spreek hem dus aan
Goed gedaan :Y Een vakantie is altijd leuker als er iets memorabels is gebeurd.

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

loenen schreef op dinsdag 6 september 2022 @ 17:57:
[...]

Heb je hier nog wat van gehoord? En bij welke winkel heb je hem gekocht? :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

pirke schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 08:38:
@Bommes het is maar waar je bij van wordt. Zelf zou ik het niet kunnen waarderen als een oud mannetje handtastelijk is naar mijn vrouw...
Tja, ik vond het wel erg grappig en mijn vrouw liep de rest van de dag over de wolken.
Of dat kwam door zijn amicale geknuffel of omdat ze hem gesproken had laat ik dan maar in het midden :P >:)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
Volgend jaar willen we, voor het eerst in 9 jaar, weer eens kamperen met onze 3 kids (6, 8, 10 jaar).
Vroeger veel gedaan, maar met de kleine kids toch telkens voor een vakantiehuisje gegaan.

Voor komend zomer hebben we een vouwwagen tot onze beschikking en nu zoeken we nog een leuke en mooie camping in de Ardennen. Dat is qua reistijd en niet ver en de omgeving is prachtig. Hebben jullie nog tips voor een leuke camping?
We willen graag een ‘normale’ camping, zwembadje of een zwemwater/beekje is wel fijn, beetje ruime plaatsen, beetje privacy en net sanitair. Verder geen grote animatieteams e.d. Het vermaken van de kids doen we zelf wel 😀

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

Wat is het kiezen van een tent moeilijk. Helemaal als je er geen beeld bij hebt. Dus ik heb de afgelopen week mijn vrije dag besteed aan tentjes kijken.

Ik zat eerst te kijken naar wat grotere tenten als de Bardani Mustang 220 TC, Safarica Blackhawk 220 TC, want ik wilde wel een beetje ruimte. Nu heb ik een tent van vergelijkbare grootte gezien bij Vrijbuiter en het is toch wel een stukje groter dan ik dacht, eigenlijk te groot voor in mijn eendje sorry

Tegelijkertijd zag ik daar een paar koepeltentjes van Redwood die qua formaat ook met de tentjes van Bardani/Safarica overeenkomen en die zijn lang niet zo klein als ik dacht.

Nu heb ik de onderstaande tenten op het oog:
  • Redwood Tupela 230 TC
  • Safarica Kenia 230 TC
Beide tenten zijn nu in de aanbieding voor respectievelijk 200 en 249 euro. Mooi binnen mijn budget

Het voordeel van de Safarica is dat hij twee uitgangen heeft, ik wil de tent oa. gaan gebruiken om weekendjes weg te gaan met mijn FPV drone. Dan heb ik een berg accu's bij me die a) echt, absoluut droog moeten staan en b) omdat ze in de fik kunnen vliegen (al is die kans is miniem). Nu zitten ze wel in een brandwerende kist waar ook nog wat extra brandwerend materiaal in komt + een brandblussertje. Maar als zo'n ding gaat komt er veel giftige rook bij vrij. En dan zou ik via de 'voordeur' de tent moeten verlaten, door de rook dus. Met de Safarica heb ik dus nog een 'nooduitgang'

spoiler:
Mogelijk denk ik te lang na over dat soort dingen :+

Zijn er hier mensen die een van deze tenten hebben?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TucanoItaly
  • Registratie: November 2017
  • Niet online

TucanoItaly

✅ geverifieerde account

_Eend_ schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 16:47:
Wat is het kiezen van een tent moeilijk. Helemaal als je er geen beeld bij hebt. Dus ik heb de afgelopen week mijn vrije dag besteed aan tentjes kijken.
Als je een tent in de zomer gaat gebruiken, is het echt heel fijn als de hele binnenkant (behalve te kuip) van gaas is. Anders ventileert het gewoon te weinig.

Daarom hebben dure tenten (bijv. Hilleberg) standaard een binnentent vier-seizoenen, en een alternatieve binnentent voor zomer.

Die katoenen tenten die je aanwijst, zijn trouwens te zwaar als je ooit met de fiets weg wilt, of wilt hiken. In de auto nemen ze ook veel plek in. Maar als dat geen bezwaar is, dan is het prima natuurlijk.

[ Voor 15% gewijzigd door TucanoItaly op 11-09-2022 09:01 ]

516K subscribers  👍🏻 5.2K 👎🏻 428  🔕 Notify  ➦ Share  ▤ᐩ Save

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• -tom-562
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 00:37

-tom-562

Oliesjeik

Goofyduck384 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:59:
Volgend jaar willen we, voor het eerst in 9 jaar, weer eens kamperen met onze 3 kids (6, 8, 10 jaar).
Vroeger veel gedaan, maar met de kleine kids toch telkens voor een vakantiehuisje gegaan.

Voor komend zomer hebben we een vouwwagen tot onze beschikking en nu zoeken we nog een leuke en mooie camping in de Ardennen. Dat is qua reistijd en niet ver en de omgeving is prachtig. Hebben jullie nog tips voor een leuke camping?
We willen graag een ‘normale’ camping, zwembadje of een zwemwater/beekje is wel fijn, beetje ruime plaatsen, beetje privacy en net sanitair. Verder geen grote animatieteams e.d. Het vermaken van de kids doen we zelf wel 😀
Moet het perse de Ardennen zijn? Wij zijn een paar weken terug naar we Vogezen geweest, was er erg te spreken over. Er zit wel animatie bij, maar dat is vrij basic.

https://www.campingvertevallee.com/nl/

Vaak bu'j te bang!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

TucanoItaly schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:00:
[...]

Als je een tent in de zomer gaat gebruiken, is het echt heel fijn als de hele binnenkant (behalve te kuip) van gaas is. Anders ventileert het gewoon te weinig.

Daarom hebben dure tenten (bijv. Hilleberg) standaard een binnentent vier-seizoenen, en een alternatieve binnentent voor zomer.

Die katoenen tenten die je aanwijst, zijn trouwens te zwaar als je ooit met de fiets weg wilt, of wilt hiken. In de auto nemen ze ook veel plek in. Maar als dat geen bezwaar is, dan is het prima natuurlijk.
Goede punten, maar binnen mijn budget, 400-500 euro, heb ik nog geen tent gezien die aan mijn eisen voldoet en verschillende binnententen heeft.

Hiken en fietsen ben ik voorlopig niet van plan, en qua ruimte valt het me nog enigszins mee. Goed, het formaat van de Safarica is met 66 x ø 20 cm best groot voor in een Aygo, maar dat is nog te doen, en de achterbank kan ook plat.

Wat betreft de zomer, ik ben alleen en ik heb geen kinderen dus ik neem altijd vakantie voor en na het hoogseizoen, en als het te warm is dan kan ik altijd nog niet weg gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Goofyduck384
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 20:50
-tom-562 schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:29:
[...]

Moet het perse de Ardennen zijn? Wij zijn een paar weken terug naar we Vogezen geweest, was er erg te spreken over. Er zit wel animatie bij, maar dat is vrij basic.

https://www.campingvertevallee.com/nl/
Ja dat vinden we voor de eerste keer nu nog even te ver rijden. Komt het jaar daarop wel weer.
Ardennen is prima te berijden, en toch erg mooi. Vandaar die keuze. Maar bedankt voor de tip, heb hem opgeslagen voor het jaar daarop!

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Drardollan
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 01:22
Onze nieuwe caravan is gisteren geleverd *O* (Burstner Premio 460TS, foto’s stukje terug in topic).

Pinnen van zo’n groot bedrag blijft een apart gevoel. Zeker omdat er ergens een storing was en ik 2 uur later het bedrag weer terug kreeg op mijn rekening _O-

Rijden een uitdaging hoor. Zwaarder, hoger en vooral breder dan de vorige. Mannen, laat je niets wijsmaken: size DOES matter 8) Dus lekker voorzichtig gereden, niks geen haast.

Gelukkig veilig thuis gekomen. Daar lekker met de mover de boel op zijn plek, al moet ik nog wel leren dat de rollen er goed strak op moeten met nat weer. Wel fijn dat er een accu bij zit die ik via Bluetooth kan uitlezen, ideaal.

Nu alles van zolder erin, hopelijk direct op een handige plek. Maar de ervaring leert dat je altijd wel wat wijzigt qua plek die handig is. En dan op naar de stalling van de week, mag ie lekker gaan slapen tot het voorseizoen.

Automatisch crypto handelen via een NL platform? Check BitBotsi !

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• S-RS
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 24-04 14:13
Nice! Foto dat hij achter de auto hangt?

Niet even een weekendje weg om hem te proberen? Een nieuw speeltje eerst een half jaar opbergen vergt erg veel zelfbeheersing 😁

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• koppie
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 20:03
Inderdaad, ergens nog een lang weekend te plannen? Al is het de achterhoek, of Limburg. Toch even twee/drie dagen eruit?

Ben ik nou zo dom, of is de rest zo slim?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
Ik zou willen dat het mogelijk was, maar helaas. Tot december geen tijd. Tis niet voor niks dat ik dit kon betalen 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Valt nog niet mee om een (vouwwagen)stalling te vinden in de regio Rotterdam. Iemand nog tips?
Meeste zijn al vol, was voor de zomervakantie al zo, had gehoopt na de vakantie wel wat te vinden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gonadan
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 00:45

Gonadan

Admin Beeld & Geluid, Harde Waren
Topicstarter
Goofyduck384 schreef op zaterdag 10 september 2022 @ 15:59:

Wij waren wel te spreken over Camping International in Ouren. Heb ik wel meer over verteld in het topic geloof ik.

Look for the signal in your life, not the noise.

Canon R6 | 50 f/1.8 STM | 430EX II
Sigma 85 f/1.4 Art | 100-400 Contemporary
Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• orf
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 22:41

orf

DopdeDouwer schreef op zondag 11 september 2022 @ 18:08:
Valt nog niet mee om een (vouwwagen)stalling te vinden in de regio Rotterdam. Iemand nog tips?
Meeste zijn al vol, was voor de zomervakantie al zo, had gehoopt na de vakantie wel wat te vinden.
Dordrecht te ver zeker? Daar hebben wij een prima stalling voor de vouwwagen: https://www.kaijen.nl/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
  • Registratie: Augustus 2002
  • Laatst online: 23:11
De camping op de Hoge Veluwe wordt dicht gegooid. Men gaat daar een hotel bouwen en heeft de camping nodig als parking. En dat is allemaal heel stil gehouden. Petitie helpt niet, want de beslissing is al genomen.
Ik heb daar gedachten bij

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cheesy
  • Niet online
maartend schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:26:
De camping op de Hoge Veluwe wordt dicht gegooid. Men gaat daar een hotel bouwen en heeft de camping nodig als parking. En dat is allemaal heel stil gehouden. Petitie helpt niet, want de beslissing is al genomen.
Wait... deze camping?

En de weg door het park moet zo nodig dicht vanwege 'stikstof'... dat is dan toch ook voor de bühne?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
maartend schreef op maandag 12 september 2022 @ 10:26:
De gemiddelde bezoeker bij dat park is toch al geen echte natuurliefhebber dus kan er niet zo rouwig om zijn. Ik zoek de minder commerciële plekjes wel op, daar vind je nog echt rust en natuur.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
@Cheesy Ja, die camping.

@Gonadan Die camping ligt op een knooppunt van meerdere lange afstands wandelingen en is de stopplaats om de volgende dag de Hoge Veluwe door te lopen. Oa. Ook zijn er, zeker in deze tijd van het jaar, veel mensen die er zijn om in de avond naar de beesten te kijken (bronstijd).

Dus ja, ivm het eerste zitten er veel mensen zeker mee.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• JanHenk
  • Registratie: September 2008
  • Niet online
Geinig verhaal..! :)
Oh en ik weet niet meer wie maar thanks voor de tip.
[Afbeelding]
Paar flesjes mee genomen (y)
Dat was ik :P

Ik drink op vakantie graag wijn. Maar heb inderdaad ook wat mee naar huis genomen. Prima wijntjes voor een goede prijs.

Wij zijn gisteravond ook weer terug gekomen. Nog een weekend doorgebracht met vrienden op de camping. Was erg gezellig, de kinderen hebben lekker samen gespeeld en de ouders lekker samen gedronken, gegeten, gewandeld, wat spellen gespeeld, etc.

Ik ga de vouwwagen deze week klaarmaken voor de stalling.

We hebben de Combi-camp Country eind juli opgehaald: JanHenk in "[Vakantie] Kamperen algemeen - deel 2"

Sindsdien is ie al goed gebruikt. We hebben er in ruim 7 weken in totaal 23 nachten in geslapen op 6 verschillende campings in binnen- en buitenland. Bevalt erg goed. :)

skoda enyaq 80 | holtkamper aero | fiscalist én techneut

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 23:26
Kom ik eindelijk mijn zolder eens af om na 3 jaar corona weer op pad te gaan…. Krijg ik hem niet meer fatsoenlijk omhoog :(

Kampeerweekje afgetrapt met een nieuwe tent (beginnersfout), de Kampa Brean 3 en ik krijg het gewoon niet klaar. Hij staat, maar hoe we hem ook afspannen de deur staat onder spanning en wil niet dicht en de slaapcabine lijkt wel te smal voor de buitentent want aan een kant krijgen we de touwtjes niet vast

Zelfs met alle scheerlijnen los en alle haringen eruit krijgen we het ding niet in een werkend model geduwd

Heeft iemand de gouden tip voor het afspannen van een tunneltent?

Het beïnvloedt de vakantiestemming niet, maar ik ben wel op het punt dit ding na de vakantie aan een kliko te doneren en wat anders te kopen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gonadan

Gonadan

Topicstarter
@mission als de bogen in hoogte verstelbaar zijn wat lager maken. En sowieso kijken of je de poten wat dichter naar elkaar kunt zetten. Dus je onderkant/kuipzeil iets minder strak in de breedte spannen.

Zeiss Distagon 21 f/2.8

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Gonadan schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:43:
@mission als de bogen in hoogte verstelbaar zijn wat lager maken. En sowieso kijken of je de poten wat dichter naar elkaar kunt zetten. Dus je onderkant/kuipzeil iets minder strak in de breedte spannen.
Niet verstelbaar helaas, alle poten dichter naast elkaar gaan we morgen proberen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Had die gezien thanks :) hebben de tent met dat filmpje al opnieuw opgezet zonder succes helaas

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• cverkooyen
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 22:16
Zitten de stokken wel op de goede plek of zijn ze evenlang

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
3 dagen en het gezeik begint al. Sta net met de TV beugel in mijn handen. Overduidelijk fout gemonteerd, de busjes zitten aan de verkeerde kant van het wandje.

Gelukkig zit de dealer maar 75 kilometer enkele reis hier vandaan en is mijn wandje nu aan de buitenkant (zichtkant) beschadigd. Hopelijk valt dat straks weg als de beugel correct gemonteerd is (denk het wel), want dat ga ik absoluut niet accepteren dat ik de komende tig jaar tegen een beschadigd wandje moet gaan kijken.

Iemand gaat er morgen geen leuke dag hebben, dat weet ik nu al.

Foto’s:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/2QcnBA5orlpM87D82m-vaMqaE0I=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/KSjzsP1dZ9XQ9X3sGRSBzTpU.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/m31B_iUiSueZQTF706rAkPiAxsM=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/lmrTOAhJcBPUPq8ey2UYXQmX.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ANnZAq4Pfw8q84wLIG82luCNFOE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AfNomjT80GzRD80oiLdEdJkt.jpg?f=fotoalbum_large

Die zilveren busjes / draaidingen horen dus aan de binnenkant in de kast, waar ze nu zaten hoort de beugel.

[ Voor 54% gewijzigd door Drardollan op 12-09-2022 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maartend
mission schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:50:
[...]

Had die gezien thanks :) hebben de tent met dat filmpje al opnieuw opgezet zonder succes helaas
Ok. Je volgt de film en het klopt niet. Niet om je zenuwachtig te maken, maar wij hebben ook eens een dure tunnel gekocht, bleken de stokken te lang. Konden we terug naar de winkel

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• voog
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 23:00
mission schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:28:
Kom ik eindelijk mijn zolder eens af om na 3 jaar corona weer op pad te gaan…. Krijg ik hem niet meer fatsoenlijk omhoog :(
Daar zijn pilletjes voor! :+

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
voog schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:59:
[...]

Daar zijn pilletjes voor! :+
Haha :) niet de beste woordkeuze zie ik nu

Ik twijfel ook serieus aan die tent (na 10 jaar kamperen moet een stom tunneltentje van 3 stokken toch lukken zou je denken), maar aan de andere kant is dat ook wel de meest makkelijke optie :)

Het voelt inderdaad net alsof er iets gewoon te lang of groot is en de boel niet in verhouding staat

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 20:53:
3 dagen en het gezeik begint al. Sta net met de TV beugel in mijn handen. Overduidelijk fout gemonteerd, de busjes zitten aan de verkeerde kant van het wandje.

Gelukkig zit de dealer maar 75 kilometer enkele reis hier vandaan en is mijn wandje nu aan de buitenkant (zichtkant) beschadigd. Hopelijk valt dat straks weg als de beugel correct gemonteerd is (denk het wel), want dat ga ik absoluut niet accepteren dat ik de komende tig jaar tegen een beschadigd wandje moet gaan kijken.

Iemand gaat er morgen geen leuke dag hebben, dat weet ik nu al.

Foto’s:
[Afbeelding]

[Afbeelding]

[Afbeelding]

Die zilveren busjes / draaidingen horen dus aan de binnenkant in de kast, waar ze nu zaten hoort de beugel.
Lekker dan, succes bij de dealert... Onze dealer zit gelukkig maar 3 km van huis.. maar de caravan staat wel 20 min verder op een stalling xD... Is overigens ook altijd wat als we bij de dealer zijn geweest op 1 of andere manier.. 1e keer was het slot stuk (ging niet meer op slot...) en laatste keer deed het gas het niet meer.. met een caravan blijf je aan prutsen I guess.

Al is t niet zo erg als in Australië, volg zo'n dude die zo'n nieuwe offroad caravan heeft.. gebruikte de douche maar ergens zat een lek in zijn afvoer, halve caravan onder water xD. Was sowieso van alles mis met dat ding..

AMD Ryzen 5 2600, 8 GB RAM, GigaByte GTX1050Ti 4G, MSI B450M, 970 EVO 500GB+160 GB, CM 550watt, AOC 24”

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
TgR_KILLER schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:12:
[...]

Lekker dan, succes bij de dealert... Onze dealer zit gelukkig maar 3 km van huis.. maar de caravan staat wel 20 min verder op een stalling xD... Is overigens ook altijd wat als we bij de dealer zijn geweest op 1 of andere manier.. 1e keer was het slot stuk (ging niet meer op slot...) en laatste keer deed het gas het niet meer.. met een caravan blijf je aan prutsen I guess.

Al is t niet zo erg als in Australië, volg zo'n dude die zo'n nieuwe offroad caravan heeft.. gebruikte de douche maar ergens zat een lek in zijn afvoer, halve caravan onder water xD. Was sowieso van alles mis met dat ding..
Vorige caravan 10 naar gehad en was 25 jaar oud, nooit 1 ding gehad…..

Het zal heus opgelost worden en die 150 km mogen ze fijn betalen. Het is goed met ze, heb meer dan voldoende betaald en dan moeten ze hun werk maar goed doen. Of ze komen het lekker op lokatie hier fixen, ook prima.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• DopdeDouwer
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

DopdeDouwer

Roffel

Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 22:33:
[...]

Vorige caravan 10 naar gehad en was 25 jaar oud, nooit 1 ding gehad…..

Het zal heus opgelost worden en die 150 km mogen ze fijn betalen. Het is goed met ze, heb meer dan voldoende betaald en dan moeten ze hun werk maar goed doen. Of ze komen het lekker op lokatie hier fixen, ook prima.
Die busjes heb je er nu al af, dan is het toch een kwestie van ze aan de achterkant monteren boutjes erin schroeven en klaar?
Erg slordig maar ik zou niet de boel afbreken halve dag in de auto gaan zitten om iemand 4 boutjes te laten aandraaien.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Drardollan
DopdeDouwer schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:26:
[...]

Die busjes heb je er nu al af, dan is het toch een kwestie van ze aan de achterkant monteren boutjes erin schroeven en klaar?
Erg slordig maar ik zou niet de boel afbreken halve dag in de auto gaan zitten om iemand 4 boutjes te laten aandraaien.
Ik heb er fors voor betaald en heb nog een paar jaar garantie. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden, als ik het fout doe of kapot maak is het ineens mijn probleem.

Nog los van de beschadigde wand die mogelijk hersteld moet worden.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op maandag 12 september 2022 @ 23:30:
[...]

Ik heb er fors voor betaald en heb nog een paar jaar garantie. Daar ga ik mijn vingers niet aan branden, als ik het fout doe of kapot maak is het ineens mijn probleem.

Nog los van de beschadigde wand die mogelijk hersteld moet worden.
Daar heeft iemand van de afdeling kwaliteitscontrole goed zitten slapen , of is stekeblind.

Bij mij waren het 2 niet zichtbare foutjes in de houtbouw waar Carvavelair steekjes heeft laten vallen.

Renault Mégane Estate 1.3 TCe EDC (IV) 140pk Bose (oktober 2019) met aan de trekhaak een Caravelair Antares Titanium 390 (mei 2021)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 08:11:
[...]

Daar heeft iemand van de afdeling kwaliteitscontrole goed zitten slapen , of is stekeblind.

Bij mij waren het 2 niet zichtbare foutjes in de houtbouw waar Carvavelair steekjes heeft laten vallen.
De monteur heeft zaterdag, terwijl wij het papierwerk afhandelden, de beugel gemonteerd op de door ons aangewezen plek :)

Zojuist contact gehad. Ik mag hem zelf correct monteren en volgend jaar bij de vochtmeting (verplicht voor de garantie) wordt, indien nodig, zichtbare schade gerepareerd. Niet ideaal, maar het is niet anders.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:15:
[...]

De monteur heeft zaterdag, terwijl wij het papierwerk afhandelden, de beugel gemonteerd op de door ons aangewezen plek :)

Zojuist contact gehad. Ik mag hem zelf correct monteren en volgend jaar bij de vochtmeting (verplicht voor de garantie) wordt, indien nodig, zichtbare schade gerepareerd. Niet ideaal, maar het is niet anders.
Goed dat je het opmerkt over de vochtmeting, ik moet nog een afspraak maken bij de dealer voor de vochtkeuring van de Caravelair (ook voor de garantie van 10 jaar).

Thanks.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Drardollan
aReaRe schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:18:
[...]

Goed dat je het opmerkt over de vochtmeting, ik moet nog een afspraak maken bij de dealer voor de vochtkeuring van de Caravelair (ook voor de garantie van 10 jaar).

Thanks.
Zo zie je maar, de een zijn ongeluk is de ander zijn geluk ;)

Moet je niet vergeten inderdaad, zonde als hij lek is en je hierdoor reparatie zelf moet betalen. Zit je toevallig voor onderhoud in Veenendaal?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Drardollan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:19:
[...]

Zo zie je maar, de een zijn ongeluk is de ander zijn geluk ;)

Moet je niet vergeten inderdaad, zonde als hij lek is en je hierdoor reparatie zelf moet betalen. Zit je toevallig voor onderhoud in Veenendaal?
Mijn dealer zit in Almere vlak naast de Floriade expo :P

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualJac
  • Registratie: November 2005
  • Laatst online: 25-04 11:02
Iemand die een leuke tip voor een chaletje of huurtent heeft in Luxemburg? Of eigenlijk 3 bij elkaar?

Nog nooit in Luxemburg geweest en ook niet in een huisje of chaletje. Nu willen ze op familieweekend en zag overal maar zeer beperkt keuze. Liefst met wat mooie natuur eromheen voor (bos)wandelingen / beetje hiken.

there's no tweak without the tweaker

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• maartend
virtualJac schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:45:
Iemand die een leuke tip voor een chaletje of huurtent heeft in Luxemburg? Of eigenlijk 3 bij elkaar?

Nog nooit in Luxemburg geweest en ook niet in een huisje of chaletje. Nu willen ze op familieweekend en zag overal maar zeer beperkt keuze. Liefst met wat mooie natuur eromheen voor (bos)wandelingen / beetje hiken.
Pods op Martbusch inBerdorf

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Eddos
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 22:16

https://www.countrycamp.nl/decampings/auf-kengert/
Heeft wat huisjes/chalets staan voor overnachtingen en ook een aantal huurtenten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mission
Oke ik heb deze tent opgegeven :(

Zojuist alle stokken zover naar binnen gezet als maar kan, hele ding opnieuw afgespannen en het past allemaal nog niet

Wat ik ook apart vind, de zijkanten hebben een ietsje uitstaande regengoot, maar de enige plek om een haring vast te zetten is dusdanig gemonteerd dat die flappen plat tegen de tent liggen en niks meer doen.

Daarbij heb ik net nog eens de offerte bekeken, mijn gekochte tent zou een 2e ingang moeten hebben en alle deuren zouden van gaas voorzien zijn. Is dus ook niet het geval :(

De winkel gaat het nog wel horen, maar ben bang dat het ons verlies nemen word en hopen dat een of ander marktplaats slachtoffer hem wil hebben. Wij gaan de zoektocht naar een nieuwe tent straks na t seizoen maar weer hervatten

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• pickboy
  • Registratie: Februari 2006
mission schreef op maandag 12 september 2022 @ 21:06:
[...]

Haha :) niet de beste woordkeuze zie ik nu

Ik twijfel ook serieus aan die tent (na 10 jaar kamperen moet een stom tunneltentje van 3 stokken toch lukken zou je denken), maar aan de andere kant is dat ook wel de meest makkelijke optie :)

Het voelt inderdaad net alsof er iets gewoon te lang of groot is en de boel niet in verhouding staat
Zowel voor als achter kom je niet uit met de breedte. Weet je zeker dat de stokken op de juiste plek zitten?
Volgens de handleiding zouden ze een kleurcodering moeten hebben.

Anders zijn er mogelijk nog verkeerde stokken meegeleverd. Even de winkel contacteren in dat geval.

Is wel een mooie maat tent overigens. Als je niet te lang bent kun je er prima in staan (persoonlijk vind ik dat erg fijn ivm aan/omkleden etc).

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• twowheeler
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 25-04 14:13
_Eend_ schreef op zondag 11 september 2022 @ 09:39:
[...]

Goede punten, maar binnen mijn budget, 400-500 euro, heb ik nog geen tent gezien die aan mijn eisen voldoet en verschillende binnententen heeft.

Hiken en fietsen ben ik voorlopig niet van plan, en qua ruimte valt het me nog enigszins mee. Goed, het formaat van de Safarica is met 66 x ø 20 cm best groot voor in een Aygo, maar dat is nog te doen, en de achterbank kan ook plat.

Wat betreft de zomer, ik ben alleen en ik heb geen kinderen dus ik neem altijd vakantie voor en na het hoogseizoen, en als het te warm is dan kan ik altijd nog niet weg gaan.
Kijk ook eens tweedehands. Ik heb laatst een de waard papegaaiduiker gezien, die is mogelijk best geschikt voor je. Verder veel TC tenten. Redwood zijn wij tevreden over tot nu toe. Stokken vaak lichter dan opblaas etc. Wij hebben een aspen 320TC en gaan mogelijk iets kleiner. In exteme hitte zijn we nooit binnen, en ventileert genoeg.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 25-04 15:56
Bommes schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 21:51:
[...]

Alleen geen 3/4 of 5 G hier een de wifi verslikt zich in het aantal gasten. :|
Ff voor mijn interesse, totaal weinig dekking op je locaties? Of hadden anderen in je omgeving wel fatsoenlijke 4G of zelfs 5G dekking?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
pirke schreef op zaterdag 3 september 2022 @ 15:19:

De boot terug naar Eemshaven schommelde flink 's nachts. We sliepen bijna helemaal voorin, daar wiebelt het altijd harder dan achterop. Toen we 's ochtends onze hut uitkwamen stonden er in onze gang 5 kamers met open deuren te luchten vd kots... Mn vrouw was ook misselijk geworden, heeft alles binnen gehouden gelukkig.
Pilletjes tegen reisziekte kunnen al een bak helpen. Ik ga bijvoorbeeld al bij een zeiltocht over het Ijsselmeer al voor gaas. Met een pilletje op tijd no problemo.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheOmen
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 18-04 12:01
zuma schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:59:
[...]

Pilletjes tegen reisziekte kunnen al een bak helpen. Ik ga bijvoorbeeld al bij een zeiltocht over het Ijsselmeer al voor gaas. Met een pilletje op tijd no problemo.
Toen wij enkele jaren geleden terugreisden vanuit Noorwegen stonden de stewards al pilletjes uit te delen bij binnenkomst....dan weet je dat het feest gaat worden...was inderdaad een wild ride.....

Running is nothing more than a series of arguments between the part of your brain that wants to stop and the part that wants to keep going.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:56:
Ff voor mijn interesse, totaal weinig dekking op je locaties? Of hadden anderen in je omgeving wel fatsoenlijke 4G of zelfs 5G dekking?
Ik zit prive via Youphone op het KPN netwerk.
Op die camping had ik daarmee een erg slecht bereik.
Mijn zakelijke telefoon had ik ook bij, Vodafone, daarmee had ik wel bereik. Niet heel goed maar toch sinds wel 4G.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mission
pickboy schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:29:
[...]

Zowel voor als achter kom je niet uit met de breedte. Weet je zeker dat de stokken op de juiste plek zitten?
Volgens de handleiding zouden ze een kleurcodering moeten hebben.

Anders zijn er mogelijk nog verkeerde stokken meegeleverd. Even de winkel contacteren in dat geval.

Is wel een mooie maat tent overigens. Als je niet te lang bent kun je er prima in staan (persoonlijk vind ik dat erg fijn ivm aan/omkleden etc).
Stokken zitten echt goed hoor, slechts 1tje heeft een groene markering en die zit ook op de plek bij de groene opening.

Door de stokken nu onder een achterlijke hoek naar binnen te duwen hangt de binnentent nu wel redelijk, maar de voordeur/kant blijft problematisch. Stokken meer naar binnen duwt de tent ietsje omhoog dus dan past de deur alsnog niet :( Ik ga sowieso de winkel benaderen, desnoods zetten we hem op de parking wel ffkes op en mogen ze laten zien hoe het moet :)

En klopt, het maatje tent is perfect. Niet al te lomp groot en toch royaal plek voor 2 slapers plus bagage en een voortent waar je net je tafel en stoeltjes kwijt kan. (Ik ben alleen wel zo’n miniatuur reus die net niet languit of rechtop kan, maar het scheelt niet veel.

Grootste nadeel vind ik dat je geen luifel hebt zoals bij de meeste grotere tunneltentjes. Maar ach de koelbox en keuken staan nu droog genoeg (hele nacht regen, maar de koelbox brand nog netjes gelukkig)

We wilden ipv deze Kampa eigenlijk de Coleman die er enorm op lijkt, maar die was niet leverbaar en had volgens de verkoper niks beters dan de Kampa. Nou er staat echt enorm toevallig zo’n Coleman naast ons en alles wat onze tent mankeert en mist zit daar gewoon op.

Maar ja we zien wel ff wat de winkel doet. Inmiddels word er iemand hier stiekem ook wel enthousiast van een opblaasbare tent (zie de bui al hangen dan hebben we straks een megantische 6 persoons tunneltent met zn 2tjes vol kastjes, kleedjes, lampjes en spaarvarken voor het caravanfonds)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• zuma
Smok3yNL schreef op maandag 5 september 2022 @ 15:24:

Alle tips welkom.
Natuurkamperen zit aardig in de lift inderdaad. Tijdens de zomervakantie zit het vaak bijna vol (vooral in en rond weekenden). En als het weer lekker is zijn de weekenden al aardig bezet. Nu weet ik niet waar je in kampeert maar met tentkamperen is het vaak op de meeste terreinen wel rustig zolang je buiten de zomervakantie, hemelvaart en Pinksteren blijft.

Een echt wildkampeer gevoel kan je krijgen op 't Zand (https://www.landgoedhetzand.nl/) als je verder daar het bos in gaat en niet op de voorste velden gaat staan. Verder kamperen in een hangmat op Zegenoord geeft ook een aardig wildkampeer gevoel, veel ruimte om ergens van de kampeervelden af een hangmat op te hangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
TgR_KILLER schreef op maandag 5 september 2022 @ 22:35:

Ik doe Natuurkampeerterreinen en SVR, beide zijn behapbaar qua lidmaatschapskosten. Ik vind NTKC ook redelijk duur voor de keren dat ik er gebruik van zou maken. Bovendien hou ik van meer vrijheid en minder regeltjes, daar hebben ze ook een houtje van bij de NTKC (iets met maximale tenthoogte, geen kampvuur bij je kampeermiddel, ook niet stik in de winter)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:02:
[...]

Ik zit prive via Youphone op het KPN netwerk.
Op die camping had ik daarmee een erg slecht bereik.
Mijn zakelijke telefoon had ik ook bij, Vodafone, daarmee had ik wel bereik. Niet heel goed maar toch sinds wel 4G.
Misschien je zakelijke telefoon dan ff op tetteren zetten en je eigen wifi spot creëren.

Kan je misschien checken welke gastnetwerk die Vodafone telefoon op zat?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bommes

Bommes

Capo del formaggio

zuma schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:11:
[...]

Misschien je zakelijke telefoon dan ff op tetteren zetten en je eigen wifi spot creëren.

Kan je misschien checken welke gastnetwerk die Vodafone telefoon op zat?
Die had ik ook op tethering gezet dat werkte goed genoeg om wat te internetten.
Zakelijk heb ik echter een data bundel van slechts 1,5 Gb, die was dus zo op.
We zijn nu weer thuis in NL dus kan ik niet meer checken welk gast netwerk we daar zaten.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• zuma
Bommes schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:21:
[...]

Die had ik ook op tethering gezet dat werkte goed genoeg om wat te internetten.
Zakelijk heb ik echter een data bundel van slechts 1,5 Gb, die was dus zo op.
We zijn nu weer thuis in NL dus kan ik niet meer checken welk gast netwerk we daar zaten.
Jammer maar bedankt! Ik wilde even weten of Youfone wat nalaat...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Nu online

Walsdorf van Beter Uit. Christelijke organisatie met op zondag kerkdienst (en winkeltje gesloten). Maar verder prima te doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TgR_KILLER
Drardollan schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 09:15:
[...]
Wellicht ten overvloede he, ik weet niet of je dat telefonisch of per mail hebt besproken. Maar zorg dat je dat zwart op wit hebt ;). Volgend jaar met een vochtmeting zijn ze dat echt al lang vergeten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Drardollan
TgR_KILLER schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:53:
[...]

Wellicht ten overvloede he, ik weet niet of je dat telefonisch of per mail hebt besproken. Maar zorg dat je dat zwart op wit hebt ;). Volgend jaar met een vochtmeting zijn ze dat echt al lang vergeten.
Klopt, daarom heb ik het per mail bevestigd gekregen vanmorgen ;)

Daar zullen ze mij niet op pakken inderdaad. Heb nu 2 dingen die moeten gebeuren, 1 staat gebruik niet in de weg (sticker buitenkant laat los) en 1 fix ik grotendeels zelf (beugel). Beiden zijn bevestigd per mail dat ze volgend jaar opgelost worden waar nodig.

Heb je natuurlijk wel het risico dat ze failliet gaan, maar dat is dan maar zo. Het eerste is sowieso fabrieksgarantie.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Himalaya
  • Registratie: Februari 2009
  • Laatst online: 22:46
zuma schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 12:56:
[...]

Zat ook in die regio en mij viel op dat als mijn iPhone/T-Mobile zelf een netwerk koos dit niet altijd het snelste/beste netwerk was en soms zelfs amper bereik had. Als ik handmatig een aanbieder uit de lijst selecteerde kon ik dan veel betere resultaten/snelheden behalen.

Overigens maken mij vrouw en ik in Nederland beide gebruik van het T-Mobile netwerk maar in Frankrijk maakte onze iPhones regelmatig een andere keuze en daardoor ook verschillende gebruikerservaringen. Maar uiteindelijk wel alles via 4G kunnen doen, al jaren geen gebruik meer gemaakt van het Wifi netwerk van de verschillende campings.

de weg naar de top begint met de eerste stap, en als je er bent snel weer terug. reizen is leuker dan er zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• aReaRe
  • Niet online

aReaRe

Himalaya schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 17:04:
[...]

Zat ook in die regio en mij viel op dat als mijn iPhone/T-Mobile zelf een netwerk koos dit niet altijd het snelste/beste netwerk was en soms zelfs amper bereik had. Als ik handmatig een aanbieder uit de lijst selecteerde kon ik dan veel betere resultaten/snelheden behalen.

Overigens maken mij vrouw en ik in Nederland beide gebruik van het T-Mobile netwerk maar in Frankrijk maakte onze iPhones regelmatig een andere keuze en daardoor ook verschillende gebruikerservaringen. Maar uiteindelijk wel alles via 4G kunnen doen, al jaren geen gebruik meer gemaakt van het Wifi netwerk van de verschillende campings.
Als ik de pers en tech nieuws goed volg mag je überhaupt blij zijn dat je in Frankrijk 2G of beter ontvangst hebt :P , laat staan de virtuele providers (Youfone, Hollands Nieuwe, Labera etc etc ) die leunen op de netwerk van echte providers (KPN, T-mobile en Vodafone) die een prioriteit geven op de eigen klanten.
Die virtuele providers (Youfone etc etc) hebben in het buitenland een lagere prioriteit dan de klanten van de 3 hoofdproviders in Nederland.

Daar zijn de prijzen ook naar , maar leef dan ook met de beperkingen en ga niet klagen als je voor 1 cent op de eerste rang wil zitten

Tot zover mijn €0.02 cent.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Eend_
  • Nu online

_Eend_

🌻🇺🇦

twowheeler schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 11:32:
[...]

Kijk ook eens tweedehands. Ik heb laatst een de waard papegaaiduiker gezien, die is mogelijk best geschikt voor je. Verder veel TC tenten. Redwood zijn wij tevreden over tot nu toe. Stokken vaak lichter dan opblaas etc. Wij hebben een aspen 320TC en gaan mogelijk iets kleiner. In exteme hitte zijn we nooit binnen, en ventileert genoeg.
Ik heb wel even zitten kijken naar een Papegaaiduiker, maar op basis van het instructiefilmpje van de Waard lijkt het me niet echt een tent om met 1 persoon op te zetten. Maar afgezien daarvan lijkt het me ook wel wat. Lekker veel ruimte maar toch niet te groot.

• mission
Kleine update in kampeerland:

Heb de winkel gebeld; de winkel kan niet beoordelen of wij een fout met opzetten maken of dat de tent een defect heeft.

Na de vakantie mogen we de tent langsbrengen en gaan ze hem opsturen naar de fabrikant ter beoordeling.

Als de tent inderdaad niet goed is dan kan de winkel naar een oplossing zoeken voor het feit dattie überhaupt verkeerd geleverd is

Beetje bijzonder dat een kampeerhal geen tent durft op te zetten, maar ach we zullen zien wat eruit komt (onze verwachtingen zijn iig laag)

• Ankh
  • Registratie: Mei 2001
  • Laatst online: 07:34

Ankh

|true

mission schreef op woensdag 14 september 2022 @ 17:57:
Kleine update in kampeerland:

Heb de winkel gebeld; de winkel kan niet beoordelen of wij een fout met opzetten maken of dat de tent een defect heeft.

Na de vakantie mogen we de tent langsbrengen en gaan ze hem opsturen naar de fabrikant ter beoordeling.

Als de tent inderdaad niet goed is dan kan de winkel naar een oplossing zoeken voor het feit dattie überhaupt verkeerd geleverd is

Beetje bijzonder dat een kampeerhal geen tent durft op te zetten, maar ach we zullen zien wat eruit komt (onze verwachtingen zijn iig laag)
Als ik de tent zo zie, dan is het een redelijk simpele tent en zou hij zonder scheerlijnen al moeten staan.
Dus of de verkeerde stokken in de verkeerde gaten of de stokken ansich zijn verkeerd.

-Ankh- Camera Gear: Nikon D7000 | Nikon AF-S DX 16-85mm f3.5-5.6 AF-S DX VR & Tokina AT-X 116 Pro DX AF 11-16mm f2,8

• Joris748
  • Registratie: Januari 2018
  • Laatst online: 06:53
mission schreef op dinsdag 13 september 2022 @ 13:02:
[...]

Stokken zitten echt goed hoor, slechts 1tje heeft een groene markering en die zit ook op de plek bij de groene opening.

Door de stokken nu onder een achterlijke hoek naar binnen te duwen hangt de binnentent nu wel redelijk, maar de voordeur/kant blijft problematisch. Stokken meer naar binnen duwt de tent ietsje omhoog dus dan past de deur alsnog niet :( Ik ga sowieso de winkel benaderen, desnoods zetten we hem op de parking wel ffkes op en mogen ze laten zien hoe het moet :)

En klopt, het maatje tent is perfect. Niet al te lomp groot en toch royaal plek voor 2 slapers plus bagage en een voortent waar je net je tafel en stoeltjes kwijt kan. (Ik ben alleen wel zo’n miniatuur reus die net niet languit of rechtop kan, maar het scheelt niet veel.

Grootste nadeel vind ik dat je geen luifel hebt zoals bij de meeste grotere tunneltentjes. Maar ach de koelbox en keuken staan nu droog genoeg (hele nacht regen, maar de koelbox brand nog netjes gelukkig)

We wilden ipv deze Kampa eigenlijk de Coleman die er enorm op lijkt, maar die was niet leverbaar en had volgens de verkoper niks beters dan de Kampa. Nou er staat echt enorm toevallig zo’n Coleman naast ons en alles wat onze tent mankeert en mist zit daar gewoon op.

Maar ja we zien wel ff wat de winkel doet. Inmiddels word er iemand hier stiekem ook wel enthousiast van een opblaasbare tent (zie de bui al hangen dan hebben we straks een megantische 6 persoons tunneltent met zn 2tjes vol kastjes, kleedjes, lampjes en spaarvarken voor het caravanfonds)
Ik heb bij de Wit in Schijndel ook kleinere modellen opblaasbare tunneltenten zien staan ;)
Pagina: 1 ... 147 ... 247 Laatste